Kenmerk van de scholier: iedereen heeft het gedaan, behalve zij.quote:Op maandag 7 mei 2007 17:55 schreef Deetch het volgende:
Zal we gebaseerd zijn op vervelende ervaringen. Dus kun je beter je mede scholieren uitschelden omdat die het voor jou verpest hebben.
Het probleem zijn de VMBO'ersquote:Op dinsdag 8 mei 2007 09:57 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Jullie zijn zeker studenten? Wat triest, net 1e klassers die bassisschoolleerlingen zitten af te zeiken.
Je kunt ook moeilijk doen om het moeilijk doen.. Al is het natuurlijk wel fout om je achter beleid te verschuilen wanneer je zelf onderscheid maakt. Ik heb in Nederland eigenlijk nooit gehad dat iemand in mijn tassen wilde kijken. Als ik met mijn broer ben wordt hij echter vrijwel zonder uitzondering gevraagd om de inhoud van zijn tas te laten zien - iedere keer weer.quote:Op maandag 7 mei 2007 21:22 schreef zure_apple het volgende:
Het is inderdaad gewoon discriminatie. Ondanks dat ik 22 ben, vragen ze mij nog steeds of ik mijn tas wil open doen bij de kassa. Die ouwe graftak met dr handtas natuurlijk niet.
Ik vraag zo aan die cassiere: waarom wil je dat?
Zegt ze: ja dat is het beleid
Ik zeg: denk je dat ik iets gejat heb ofzo?
Zegt ze: Nee
Ik zeg: nou dan hoef je er toch ook niet in te kijken
Moest ze even nadenken natuurlijk, zegt ze nogmaals: is het beleid
Ik zeg: waarom die ouwe graftak niet dan? (in werkelijkheid iets genancueerder gezegd)
Zij: uuuh.... uuuh....
Ik zeg: wie denk je wel niet dat je bent om mij van diefstal te beschuldigen? Waar is je baas, want die wil ik spreken!
Zij: ja maar.... uuuh... dat kan niet bla bla bla
Ik pak zon pot jam op, laat ik vallen, zeg ik: o... o... wat doe ik nu? Ach ja als het kapot is hoef ik het ook niet meer.
Toen was ze stil heheh
Toen ben ik weggelopen, luchtte wel erg op trouwens.
Je wordt met de dag zieligerquote:Op maandag 7 mei 2007 21:22 schreef zure_apple het volgende:
Het is inderdaad gewoon discriminatie. Ondanks dat ik 22 ben, vragen ze mij nog steeds of ik mijn tas wil open doen bij de kassa. Die ouwe graftak met dr handtas natuurlijk niet.
Ik zeg: waarom die ouwe graftak niet dan? (in werkelijkheid iets genancueerder gezegd)
Ik zeg: wie denk je wel niet dat je bent om mij van diefstal te beschuldigen? Waar is je baas, want die wil ik spreken!
Ik pak zon pot jam op, laat ik vallen, zeg ik: o... o... wat doe ik nu? Ach ja als het kapot is hoef ik het ook niet meer.
Toen was ze stil heheh
Vragen aan cassieres om eht beleid uit te leggen; had je zelf echt een diepgaande uitleg verwacht? Lekker naiefquote:Op dinsdag 8 mei 2007 10:33 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ik geef 'm groot gelijk. "Is het beleid",.
Ne, laten we allemaal zelf onze regels gaan bepalen en ze naar eigen inzicht interpreteren. Dáár zal het vast van opknappen!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 10:33 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ze maken het zichzelf moeilijk door dat beleid selectief toe te passen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 10:33 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ohja, dat mag natuurlijk alleen als het over buitenlanders en id bewijzen gaat.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 10:36 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Ze maken het zichzelf moeilijk door dat beleid selectief toe te passen.
Gewoon weigeren. Ze kunnen je namelijk niks maken, ze moeten in dat geval de politie bellen en die mag dan controleren of je iets hebt gejat. En daarom weiger ik altijd. Als hun mij pesten dan pest ik hun.quote:Op maandag 7 mei 2007 21:22 schreef zure_apple het volgende:
Toen was ze stil heheh
allez wat z3 w1llEn iizzzz rezzpect @@n d3 k@ssa van de Ah jeweetz!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 10:56 schreef LegerNeger het volgende:
[..]
Dat is de nieuwe generatie, jeweettog! Dan zijn zulke spelfouten toegestaan!
Ze hoeven je echt niet binnen te laten.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:41 schreef Rutger1983 het volgende:
bel de politieZul je zien dat je alsnog naar binnen mag.
volgens mij is het niet toegestaan onderscheid maken. maar iedereen hier vind het blijkbaar wel ok. maar wat ik eerder al postte, stel dat allochtonen geweigerd werden of maar beperkt erin mogen, omdat de winkelier denkt dat die crimineler zijn. dan zouden de reacties hier van een heel ander kaliber zijn.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:08 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ze hoeven je echt niet binnen te laten.
Verder kunnen ze je altijd weigeren om iets aan je te verkopen.
Moet je ns aan mijn kassa doen, stom stuk vreten dat je dr bent. Kun je een pot jam vergoeden en met een trap onder je reet de winkel verlaten. Voorgoed verlaten bedoel ik dan. Opgerot.quote:Op maandag 7 mei 2007 21:22 schreef zure_apple het volgende:
Toen was ze stil heheh
onderscheid naar ras of afkomst is in beginsel verboden, tenzij er een rechtvaardiging voor bestaat. Artikel 1 Wet op de Gelijke Behandeling is duidelijk.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:11 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
volgens mij is het niet toegestaan onderscheid maken. maar iedereen hier vind het blijkbaar wel ok. maar wat ik eerder al postte, stel dat allochtonen geweigerd werden of maar beperkt erin mogen, omdat de winkelier denkt dat die crimineler zijn. dan zouden de reacties hier van een heel ander kaliber zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |