Dat idee had ik al.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:01 schreef Mark het volgende:
Ha, een nieuw topic om te melden dat RoofingBurner de rebus half goed had
We schaffen jou toch ook niet af, dakdekker. Tradities man!quote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:02 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
Dat idee had ik al.Is het trouwens niet een idee om die achterlijke romeinse telling te skippen? Bij de kennisquiz doen we ook gewone cijfers, da's makkelijker en duidelijker.
Oerconservatieve gasten zijn jullie. Vernieuwing mên.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:11 schreef bukgeit het volgende:
[..]
We schaffen jou toch ook niet af, dakdekker. Tradities man!
We gaan binairquote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:02 schreef RoofingBurner het volgende:
Is het trouwens niet een idee om die achterlijke romeinse telling te skippen? Bij de kennisquiz doen we ook gewone cijfers, da's makkelijker en duidelijker.
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:25 schreef MadMaster het volgende:
Macaco?
Wat van wie?quote:As morning breaks the heaven on high
I lift my heavy load to the sky
Sun comes down with a burning glow
Mingles my sweat with the earth below
Zeker niet gek gedacht.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:44 schreef Mark het volgende:
Dan gok ik op "Come to my Island" van KC and the Sunshine Band
Da's toch gewoon Island in the Sun van Harry Belafontequote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:34 schreef MadMaster het volgende:
Even een snelle (hoop ik), want ik zit op Aruba en ga zo een boottocht maken:
[..]
Wat van wie?
Mocht ik zo offline zijn, dan svp zelfregulerend handelen...
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:58 schreef Mark het volgende:
Wie zijn dat nou weer? De No Tan Clan?
Heel gewoon!quote:Op vrijdag 4 mei 2007 15:00 schreef Bimmel het volgende:
Da's toch gewoon Island in the Sun van Harry Belafonte
En wat is dan de link met Harry Belafonte?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 15:00 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]Nee, die niet. Je kent ze zeker wel!
Zo niet, dan spiek je maar in de link...
Nope, was goed. Bob heeft de pijp gewoon in Miami aan Maarten gegeven.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 15:16 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Bob Marley?
Hoewel, die is waarschijnlijk op Jamaica overleden...
Welke band isquote:split up - this time for good?
have split up, according to bassist PH.
quote:As previously reported the band denied they were splitting earlier this year despite drummer SM being quoted as saying: "We should stop for a while."
Larikin Love was 2 uur geleden al bekend.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 15:58 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Het moet of Larikin Love of New Order zijn. Ik gok maar op de laatste....
Die vrouw is Beth Evans, maar Westlife reken ik ook goed....quote:
Logo van een platen label?quote:
Nee, ik doe niet aan inktvlekken.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 16:20 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Jouw nieuwe tattoo?
Welke shit?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 16:22 schreef Bimmel het volgende:
Oh nee, da's die Jan Smit-Shit
Kleding merk voor de volledigheidquote:Op vrijdag 4 mei 2007 16:22 schreef Bimmel het volgende:
Oh nee, da's die Jan Smit-Shit
Ja, te vinden bij C&A.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 16:24 schreef Bimmel het volgende:
Kleding merk voor de volledigheid
Bij de visafdelingquote:Op vrijdag 4 mei 2007 16:25 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ja, te vinden bij C&A.
BIMMEL + 1
en hoe heet die versie dan ?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 16:38 schreef ranja het volgende:
volgens mij ken ik het in een White Stripes versie...
bijna...quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:07 schreef cafca het volgende:
Heet dat niet gewoon Cocaine?
Google zegt dat het goed is.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 22:54 schreef Maaiks het volgende:
Cocaine Habit Blues ?
We have a winnerquote:Op zaterdag 5 mei 2007 12:18 schreef cafca het volgende:
Husky Rescue?
Oja. In Londen de platenzaken mee vol zien staan, geen idee wat het isquote:Op zaterdag 5 mei 2007 12:18 schreef cafca het volgende:
Husky Rescue?
Lievelijke indie pop/rock, soms beetje saai maar wel leuk voor zo nu en dan.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 12:39 schreef ranja het volgende:
[..]
Oja. In Londen de platenzaken mee vol zien staan, geen idee wat het isIk was op zoek naar Huski maar kwam alleen Husky Rescue tegen. Tot in Camden eindelijk de echte Huski stond.
Dat betekent zoiets als "Oh goede here Jesus, geef hen rust." Ik gok of iets met een begrafenis, of misschien een exorcisme? Dus "The Excorcist"? Al is die volgens mij ouder dan 1975...quote:Op zaterdag 5 mei 2007 13:53 schreef belsen het volgende:
Pie Iesu domine, dona eis requiem...
quote:Op zaterdag 5 mei 2007 14:14 schreef bigshadow het volgende:
Poltergeist?
quote:Op zaterdag 5 mei 2007 14:20 schreef Grobbel het volgende:
Monty Python & The Holy Grail?
Die zie ik nu pas.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 14:27 schreef Grobbel het volgende:
cafcas hint was net iets te voor de hand liggend.
Inderdaad!quote:Op zaterdag 5 mei 2007 15:21 schreef Berkery het volgende:
Volgens mij is dat Pere Ubu
Volgens mij is nipeng ook geweestquote:Op zaterdag 5 mei 2007 15:55 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Heb ze afgelopen woensdag ook live gezien, erg imposant optreden. Ik was ook één van de jongsten in het publiek, trouwens.
quote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:04 schreef bukgeit het volgende:
Hij lijkt op Sven Väth.
Wist ik ook niet, totdat ik op zoek naar info over het gezochte nummer.quote:Eerste hit dat zou ik niet weten.
Prima hier, ben 2 weken op bezoek bij vrienden.quote:Alles ok daar op Aruba?
Hebben we het over een hit in de Nederlandse top40? Het zegt me echt helegaar niets.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 19:35 schreef MadMaster het volgende:
Nee, geen clubhit. Een heuse Top 40 hit onder een andere (project)naam toen nog niemand van Sven Vath als DJ had gehoord. In het videoclipje is hij nadrukkelijk aanwezig als... zanger.
quote:In een stad in Perzië leefden eens twee broers. De ene heette Kassim en de andere Ali. Kassim was met een rijke vrouw getrouwd en leidde een gemakkelijk leventje. Maar Ali moest voor vrouw en kinderen de kost verdienen door in een naburig woud hout te hakken en dat in de stad te verkopen. Op zekere dag, toen Ali in het bos bezig was, zag hij een troep ruiters in een grote stofwolk naderen. Hij was bang dat het rovers waren en daarom klom hij langs een paar rotsen omhoog en verstopte zich. Toen ze vlakbij waren gekomen, sprongen de mannen van hun paarden en bonden ze vast aan de bomen. En nu kon Ali de mannen gemakkelijk tellen: het waren er veertig.
De mooist geklede man, die Ali voor de aanvoerder hield, liep de bosjes in en riep zo hard "Sesam, open u!", dat Ali het duidelijk kon horen. Bij deze woorden ging er een deur in de rotswand open. De hoofdman liet zijn mannen naar binnen gaan en volgde zelf als laatste. De deur ging vanzelf weer dicht.
...ga ik een stukje van de tekst openbaar maken:quote:Op zaterdag 5 mei 2007 21:51 schreef tong80 het volgende:
En nu ?
quote:Baba baba - mmh mmh - aha aha - oh
dies ist die
äh - wie?
Baba baba - kannst du die Trompeten mal mit einschalten?
Geweldig toch om te zien hoe een inmiddels wereldberoemde DJ begonnen is...quote:Op zaterdag 5 mei 2007 23:00 schreef ranja het volgende:
Ach ja. Had ik moeten kunnen bedenken om op te gokken.
Nog nooit eerder gezien...quote:Op zaterdag 5 mei 2007 22:58 schreef MadMaster het volgende:
Aangezien niemand van de spaarzaam aanwezigen het nummer schijnt te weten, kunnen de nieuwsgierigen hier klikken en, naar ik gok, een ' O ja' ervaren.
Het nummer haalde #37 in de top 40 in 1987.quote:Op zondag 6 mei 2007 10:37 schreef Charmian het volgende:
Heeftie hij daar serieus een hit mee gehad, niet verder gekomen dan #40 zeker? Het klinkt wel eighties maar het zegt me helemaal niets.
lijkt mij wel, ja.quote:Op zondag 6 mei 2007 11:22 schreef bukgeit het volgende:
Hmm, dan heb ik wel een puntje verdiend, niet?
Welk nummer?quote:Het vuur in zijn sigaartje, zijn ogen scherp maar zacht
Op zijn hoofd niet een klein haartje, in strakke klederdracht
Je hem zomaar geloven, maar waarom dan ook niet
Alsons komt verlossen, dan zing ik graag dit lied
quote:Op zondag 6 mei 2007 11:32 schreef bartrid het volgende:
Don Leo?
Dat was in het Engels.quote:Op zondag 6 mei 2007 11:41 schreef ranja het volgende:
Pim Fortuijn![]()
edit: oja, wel nummer. At Your Service van Gerard Joling?
Nou, vooruit. Wimmetje gaat, Pimmetje komt van Vader Abraham.quote:Op zondag 6 mei 2007 11:44 schreef knars het volgende:
Ja, dat lijkt me een Pim Fortuynliedje.
Pimmetje van Vader Abraham?
At your plastic?quote:Op zondag 6 mei 2007 11:44 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Of die van Vanessa?
Tsja veel slechter kan niet inderdaad....quote:Op zondag 6 mei 2007 11:35 schreef knars het volgende:
[..]
laten we het hopen anders is het echt een rukseizoen![]()
Oeh, die laatste ken ik niet eens.quote:Op zondag 6 mei 2007 11:56 schreef belsen het volgende:
Den Uil is in den olie van [afbeelding] en Boer Koekoek en Brinkman minister Brinkman natuurlijk.
Van wie zijn deze legendarische woorden?quote:Laat je speelgoed staan
Schuif gezellig aan
Oh jawel; meteen uitgeschakeld worden in de playoffs en Sparta die vervolgens wél de Intertoto ingaatquote:Op zondag 6 mei 2007 11:57 schreef bartrid het volgende:
[..]
Tsja veel slechter kan niet inderdaad....
F5
da's waar ja en het zou me eerlijk gezegd niks verbazen, Groningen is toch best een aardige ploeg en we hebben er al met grote cijfers van verloren....quote:Op zondag 6 mei 2007 12:05 schreef knars het volgende:
[..]
Oh jawel; meteen uitgeschakeld worden in de playoffs en Sparta die vervolgens wél de Intertoto ingaat![]()
Die schreef volgens mij wel de muziek, maar wie schreef de tekst.quote:Op zondag 6 mei 2007 12:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Harry Bannink?
quote:Sesamstraat, pada pada da
Sesamstraat
Laat je speelgoed staan
Schuif gezellig aan, voor Sesamstraat
Voor Sesamstraat
Lijkt me sterk, want de melodie is overgenomen van Sesame Street in de VS. De tekst lijkt me geen Schipperstekst, dus ik gok op Aart Staartjes.quote:Op zondag 6 mei 2007 12:14 schreef belsen het volgende:
Die schreef volgens mij wel de muziek, maar wie schreef de tekst.
Ik wist niet dat het oorspronkelijk uit Amerika kwam, eik. Ik dacht: een Nederlandse tune.quote:Op zondag 6 mei 2007 12:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, want de melodie is overgenomen van Sesame Street in de VS. De tekst lijkt me geen Schipperstekst, dus ik gok op Aart Staartjes.
wieteke van Dort?quote:Op zondag 6 mei 2007 12:20 schreef belsen het volgende:
[..]
Ik wist niet dat het oorspronkelijk uit Amerika kwam, eik. Ik dacht: een Nederlandse tune.
Het is van iemand die heel lang met Aart Staartjes heeft samengewerkt, onder andere in de Stratenmaker op zee show, de JJ de Bom show en Het klokhuis.
Welja... (voor Electrica Salsa van Off dat niemand kent)quote:Op zondag 6 mei 2007 11:22 schreef bukgeit het volgende:
Hmm, dan heb ik wel een puntje verdiend, niet?
Nu bij langs de lijnquote:
wat madmaster zegtquote:Op zondag 6 mei 2007 15:11 schreef tong80 het volgende:
Bartrid ken jij het antwoord ?
Algemene Kennis Quiz deel 743
quote:By the mid-1980s,was among the most visible producers and remixers in all of contemporary music, working on tracks for artists as varied as Depeche Mode, Einsturzende Neubaten, Simply Red, the Woodentops and Ministry. He became increasingly involved in industrial music as the decade wore on, producing tracks for Cabaret Voltaire, Skinny Puppy, KMFDM and Nine Inch Nails
Is het de volgende keer niet wat beter om de naam van Kurt Cobain weg te laten in je vraagstelling? Zo wordt het ons wel erg makkelijk gemaakt.quote:Op zondag 6 mei 2007 15:44 schreef Licko het volgende:
In eerste instantie is er vrij weinig van verkocht in de Verenigde Staten, in Groot-Brittannië brak de band eigenlijk al door met de plaat. Jason Everman is te zien op de hoes en wordt vermeld als tweede gitarist maar hij is in geen enkel nummer te horen. Het gerucht gaat dat Kurt Cobain hem wilde bedanken voor het betalen van de opnames (600 dollar).
om welke plaat gaat het hier
had je het anders geweten? dan kon het bijna over elke artiest gaan waarvan het eerste album een niet al te groot succes wasquote:Op zondag 6 mei 2007 16:08 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Is het de volgende keer niet wat beter om de naam van Kurt Cobain weg te laten in je vraagstelling? Zo wordt het ons wel erg makkelijk gemaakt.
alleen voor het onterecht zeggen dat het geen hit is geweestquote:Op zondag 6 mei 2007 15:00 schreef MadMaster het volgende:
Welja... (voor Electrica Salsa van Off dat niemand kent)
dude, ik stelde de vraag toch?ik ga ook nie waine bij jullie vragen?quote:Op zondag 6 mei 2007 16:48 schreef ranja het volgende:
[..]
snap je het doel van het spel eigenlijk wel? weet je wat 'trivia' betekent?
Hoezo lieten groeien?quote:Op zondag 6 mei 2007 16:50 schreef knars het volgende:
Ik had die naam niet herkend, maar herken de anekdote wel. En aangezien hier nog wel wat mensen rondhuppelen die begin jaren 90 houthakkershemden droegen en een sikje lieten groeien (of in ieder geval een poging deden), denk ik dat iemand het wel had geweten.
Que?quote:Op zondag 6 mei 2007 16:51 schreef Licko het volgende:
[..]
dude, ik stelde de vraag toch?ik ga ook nie waine bij jullie vragen?
spele
Nee, voor het herkennen van Sven Väth.quote:Op zondag 6 mei 2007 16:47 schreef ranja het volgende:
[..]
alleen voor het onterecht zeggen dat het geen hit is geweest![]()
dat ga ik ook eens prooberen. zoveel bands komen hier voorbij zonder hits
Die heeft bij mijn weten nooit iets met industrial en dub gehad.quote:
quote:
Jaja, hij wel.quote:Op zondag 6 mei 2007 19:44 schreef bukgeit het volgende:
Adrian Sherwood
En nog de verkeerde smilie ookquote:Op zondag 6 mei 2007 21:33 schreef MadMaster het volgende:
Waarom moet ik er zo nodig een smilie achter plaatsen???
Maar biggie schreef er 'toch?' achterquote:Op zondag 6 mei 2007 21:33 schreef MadMaster het volgende:
Waarom moet ik er zo nodig een smilie achter plaatsen???
Ja, maar ik schreef ' Wende Snijders' en ging vervolgens naar de preview-modus om de smilie te kiezen.quote:
Erg snel en correct volgens mij!quote:Op zondag 6 mei 2007 21:47 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Echo & the Bunnymen - The Cutter
Bryan Adams - Cuts Like A knife
Gloria Estefan - Cuts both ways
Rod Stewart - The First cut is the deepest
Spandau ballet - To cut a long story short
Cut copy
Coldcut
Haircut 100
Cutting crew
The Longcut
Nederlandse chanoinessequote:Op zondag 6 mei 2007 21:48 schreef bartrid het volgende:
Wie is Wende Snijders?
Een Nederlandse zangeres die bekend is geworden met Franse chansons, maar op haar laatste album ook Nederlandstalige nummers zingt...quote:Op zondag 6 mei 2007 21:48 schreef bartrid het volgende:
Wie is Wende Snijders?
Kom op met die vraag, je bent toch nog online...quote:Op zondag 6 mei 2007 22:12 schreef n0r het volgende:
Doen jullie maar een vraag, ik sluit nu me pc af, en kan dus ook niet controleren.
Tot later.
Ok, de reden:quote:
Ja, luister eens, ik probeer alleen het topic weer op gang te krijgen.quote:
In één keer goed! Of heb je mijn verkooptopic soms gezien?quote:Op zondag 6 mei 2007 23:34 schreef MadMaster het volgende:
Gokken dus...
Motorhead vanwege de nostalgie?
Nee, absoluut niet, heb gegokt op de oudste band.quote:Op zondag 6 mei 2007 23:38 schreef TheSilentEnigma het volgende:
In één keer goed! Of heb je mijn verkooptopic soms gezien?
quote:Het is nog niet zeker ofnaar Pinkpop komen. De band is oververmoeid en heeft daarom sinds afgelopen week al optredens afgezegd.
Da's Ace Frehleyquote:Op maandag 7 mei 2007 00:09 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, absoluut niet, heb gegokt op de oudste band.
Wie?
[afbeelding]
the fratellis ?quote:
quote:Op maandag 7 mei 2007 13:11 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Boards of Canada?
Waarvan slechts 1 goedquote:
quote:Op maandag 7 mei 2007 13:27 schreef RoofingBurner het volgende:
Architecture in Helsinki => Zweden
Hanoi Rocks => Vietnam
I'm from Barcelona => Spanje
Nazareth => Israël
Saigon Kick => Vietnam
![]()
1 foutquote:Op maandag 7 mei 2007 13:28 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Architecture in Helsinki - Australië
Hanoi Rocks - Engeland
I'm from Barcelona - Zweden
Nazareth - Schotland
Saigon Kick - Verenigde staten
?
De foute van Newbie heb jij wel goed. Maar je hebt dan weer 3 andere fout.quote:Op maandag 7 mei 2007 13:29 schreef Berkery het volgende:
Architecture in Helsinki - VS
Hanoi Rocks - Finland
I'm from Barcelona - UK
Nazareth - Schotland
Saigon Kick - Belgie
quote:Op maandag 7 mei 2007 13:31 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Komt Hanoi Rocks misschien uit Finland?
On Top Of The World toch?quote:Op maandag 7 mei 2007 13:54 schreef bukgeit het volgende:
Onder welke (Engelse) titel zingt Edsilia 'Nooit meer zonder jou' tijdens het Eurovisie Songfestival?
Nee ik lig nog in bedquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |