quote:Op zaterdag 28 april 2007 05:22 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Ik heb al mijn afspraken al moeten annuleren, zo zal ik vandaag gezellig met vrienden naar een soort klein festivalletje gaan met allerlei bandjes, dat gaat dus niet door omdat ik zelfs amper nog de trap op of af kan lopen.![]()
Die wandeling lijkt me niet echt slim.quote:Op zaterdag 28 april 2007 05:24 schreef DarkElf het volgende:
wat vervelend zeg
heb je al een lange wandeling geprobeerd gevolgd door een hete douche, warme melk en dan je bed in?
als dit blijft zou ik toch eens de HA bellen en vragen of hij een oplossing weet.
Als je al zolang wakker bent zou ik mezelf wel als spoedgeval durven bestempelen hoor.quote:Op zaterdag 28 april 2007 05:30 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
HA is een idee, maar pas dinsdag weer te bereiken. (er zijn wel artsen te bereiken die weekenddienst draaien, maar dat is alleen voor spoedgevallen)
M'n lichaam is doodmoe, vooral m'n benen.quote:Op zaterdag 28 april 2007 05:40 schreef SeLang het volgende:
Het is nu 5:40 in NL, dus een perfect tijdstip om een lekker lang stuk te gaan fietsen terwijl de vogeltjes fluiten
Joh bel die dokter es, dit klinkt helemaal niet goedquote:Op zaterdag 28 april 2007 05:48 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
M'n lichaam is doodmoe, vooral m'n benen.
Dus geen fietsen voor mij.
Nee, nog niet gelukt.quote:Op zaterdag 28 april 2007 05:48 schreef Prospera het volgende:
Hopelijk is TS in slaap gevallen of anders onderweg naar een doktersdienst![]()
Die dienstdoende heeft dienst, is wakker en verveeld zich rot zonder jouw telefoontjequote:Op zaterdag 28 april 2007 05:50 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Nee, nog niet gelukt.
En ik gun de dienstdoende arts ook wat slaap, die ga ik echt niet om 5.45 zijn of haar nest uit trimmen op het spoednummer.![]()
Blijft me toch altijd boeien, is verslavende tv.quote:Op zaterdag 28 april 2007 05:55 schreef Sebasser het volgende:
Je kan ook discovery gaan kijken.
al die herhalingen val je ook wel snel van in slaap.
Heimwee ?quote:Op zaterdag 28 april 2007 05:57 schreef SeLang het volgende:
Op dit tijdstip moet je niet meer proberen te gaan slapen.
Bovendien wordt het een prachtige dag in NL.
Vanavond weer een herkansing
Dat niet, maar ik ben niet vergeten hoe mooi een zonnige lentedag in NL kan zijn, vooral s'morgensquote:
Waarom zou dat niet kunnen?quote:Op zaterdag 28 april 2007 06:12 schreef popolon het volgende:
100 uur wakker aan een stuk door.
Ja tuurlijk.
Heb het zelf vaker meegemaakt, maar dan met een middeltje tegen de slaap. Anders red ik dat neit.quote:Op zaterdag 28 april 2007 06:12 schreef popolon het volgende:
100 uur wakker aan een stuk door.
Ja tuurlijk.
Bron: http://www.rtl.nl/(/actue(...)6/43/slaapgebrek.xmlquote:Te weinig slapen kan dodelijk zijn, blijkt uit onderzoek van de universiteit in het Duitse Trier. Een mens kan weken zonder eten, maar zonder slaap is iemand binnen tien dagen dood.
Normaal gesproken kan dat niet.quote:
quote:Op zaterdag 28 april 2007 08:43 schreef spenky het volgende:
wat ook helpt is je computer uitzetten,, ik slaap super kut als mijn computer aanstaat... niet van eht geluid.. maar door de straling ofzo.. weet ook niet..
Het werd tijdquote:Op zaterdag 28 april 2007 08:44 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Ik ga nu bellen.
en? wat zei hij/zij?quote:Op zaterdag 28 april 2007 08:44 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Ik ga nu bellen.
Een hormoon.quote:Op zaterdag 28 april 2007 08:55 schreef staticdata het volgende:
Sex hebbenBij mannen wordt na de sex een symptoon aangemaakt waardoor ze moe worden
(tijdelijk dan)
Doen ze meestal binnen een half uur. Met een beetje pech wordt je afgewimpeld door de assistente, ik zou gewoon doorvragen naar de huisarts, daar wordt hij voor betaald.quote:Op zaterdag 28 april 2007 08:52 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Assistente gaat nu overleg plegen met de huisarts, ik wordt straks teruggebeld.
Bedoel je niet hormoon?quote:Op zaterdag 28 april 2007 08:55 schreef staticdata het volgende:
Sex hebbenBij mannen wordt na de sex een symptoon aangemaakt waardoor ze moe worden
(tijdelijk dan)
Volgens mij is dat niet meer mogelijk sinds alles geburocratiseerd doormiddel van huisartsenposten.quote:Op zaterdag 28 april 2007 08:57 schreef Prospera het volgende:
[..]
Doen ze meestal binnen een half uur. Met een beetje pech wordt je afgewimpeld door de assistente, ik zou gewoon doorvragen naar de huisarts, daar wordt hij voor betaald.
Als je al 100 uur wakker bent wordt je (als het goed is) echt niet afgewimpeld door een assistente.quote:Op zaterdag 28 april 2007 08:57 schreef Prospera het volgende:
[..]
Doen ze meestal binnen een half uur. Met een beetje pech wordt je afgewimpeld door de assistente, ik zou gewoon doorvragen naar de huisarts, daar wordt hij voor betaald.
Dus als die niet helpen laten ze je nog 3 dagen 'sukkelen'quote:Op zaterdag 28 april 2007 09:09 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Ik kan nu 2 stuks Azapam(?) ophalen in de apotheek van het Antonius Ziekenhuis.
Als ik dinsdag nog geen slaap heb gevat, moet ik contact opnemen met mijn eigen huisarts.
Ja is standaard voor weekeinddienst draaide huisartsen(posten)...quote:Op zaterdag 28 april 2007 09:14 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Dus als die niet helpen laten ze je nog 3 dagen 'sukkelen'
Heb je die dienstdoende trouwens zelf aan de lijn gehad?quote:Op zaterdag 28 april 2007 09:16 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Ja is standaard voor weekeinddienst draaide huisartsen(posten)...
Hoevaak lees je niet dat ze paracetamol voorschrijven bij mensen die symptone hebben gehad van een hartaanval of beroerte.
Maar dat komt hoofdzakelijk omdat het verrekte moeilijk is om via de telefoon een diagnose te stellen. In levende lijve is dat vaak al moeilijk.quote:Op zaterdag 28 april 2007 09:16 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Hoevaak lees je niet dat ze paracetamol voorschrijven bij mensen die symptone hebben gehad van een hartaanval of beroerte.
quote:Op zaterdag 28 april 2007 09:16 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Onzin. Dat is geen burocratie...dat is om te voorkomen dat een dokter door iedereen voor ieder wissewasje wordt lastiggevallen. Dat wordt gewoon gefilterd door de assistente.quote:Op zaterdag 28 april 2007 09:03 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Volgens mij is dat niet meer mogelijk sinds alles geburocratiseerd doormiddel van huisartsenposten.
Nee, de assistente. Fungeert als een soort tussenpersoon lijkt wel.quote:Op zaterdag 28 april 2007 09:17 schreef Prospera het volgende:
[..]
Heb je die dienstdoende trouwens zelf aan de lijn gehad?
Op eigen kosten ja... Kost me dan 50 euro oid. (ik moet nu langs de ziekenhuisapotheek om de medicijnen te halen)quote:
Afscheepmiddel om de gezondheidszorgkosten omlaag te drukken en een lopertje voor de huisarts, die zelf te beroerd is om in actie te komenquote:Op zaterdag 28 april 2007 09:27 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Nee, de assistente. Fungeert als een soort tussenpersoon lijkt wel.![]()
Lul toch niet zo stom johquote:Op zaterdag 28 april 2007 09:30 schreef Prospera het volgende:
[..]
Afscheepmiddel om de gezondheidszorgkosten omlaag te drukken en een lopertje voor de huisarts, die zelf te beroerd is om in actie te komen![]()
De klachten van TS zijn serieus genoeg voor een consult.quote:Op zaterdag 28 april 2007 09:59 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Lul toch niet zo stom joh
Als zo'n assistente 20 telefoontjes per uur krijgt en die zouden allemaal naar de dokter doorgeschakeld worden dan komt die vent toch niet meer aan werken toe met de gevallen die daar zitten
Ach... Die pilletjes lijken me prima om mee te beginnen. Al vraag ik me af of hij niet beter tot vanavond kan wachten aangezien hij anders ook nog in een dag/nachtritme probleem komt.quote:Op zaterdag 28 april 2007 10:05 schreef Prospera het volgende:
[..]
De klachten van TS zijn serieus genoeg voor een consult.
quote:Op zaterdag 28 april 2007 10:59 schreef Kreator het volgende:
je maakt wel veel mee, als je niet slaapt.
Valt tegen.quote:Ik heb al mijn afspraken al moeten annuleren, zo zal ik vandaag gezellig met vrienden naar een soort klein festivalletje gaan met allerlei bandjes, dat gaat dus niet door omdat ik zelfs amper nog de trap op of af kan lopen.
Slaap lekker!quote:Op zaterdag 28 april 2007 11:33 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Ik ben heel thuisgekomen, net ff geluncht en daarna capsule ingenomen.
Ik duik nu m'n bed in, hopelijk houden de buren het rustig, want ik zie een trilplaat in de achtertuin staan.![]()
Heb ook ff de ventilator van zolder gehaald, het is behoorlijk warm.
Lijkt mij niet gek. Na 100 uur wakker zijn zal TS wel zo gaar zijn dat enig lichamelijk / psychologisch onderzoek naar de achterliggende oorzaak toch geen zin heeft. Sterkte TS, keep us posted!quote:Op zaterdag 28 april 2007 09:09 schreef Prospera het volgende:
<knip>
Ah je moet het eerst op kalmeringspillen doen.
en je betaalt wel het volle tarief....quote:Op zaterdag 28 april 2007 09:27 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Nee, de assistente. Fungeert als een soort tussenpersoon lijkt wel.![]()
Oxazepam of diazepam?quote:Op zaterdag 28 april 2007 09:09 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Ik kan nu 2 stuks Azapam(?)
Aaah!quote:Op zaterdag 28 april 2007 13:07 schreef HAL9000S het volgende:
Mijn record is ook plus 100 uur. 't Valt allemaal best mee, alleen niet schrikken van de schaduwen op de muur
Of 100.quote:Op zaterdag 28 april 2007 15:34 schreef Ewaldus het volgende:
Al 4 uur stilte![]()
die zal de komende 48 uur wel slapen![]()
Dat komt omdat temazepam er voor zorgt dat je lang kunt slapen... oxazepam zorgt ervoor dat je relaxt en in slaap kunt vallen. Beetje jammer dat ze je temazepam mee hebben gegevenquote:Op zaterdag 28 april 2007 16:53 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Het lukt me nogsteeds niet om in slaap te vallen, ik kom zegmaar niet over het randje heen wat je slapen kan noemen.
Ik ben wel zwaar versuft en duizelig van de Temazepan, alles draait gewoon.
quote:Oxazepam
De werkzame stof in Oxazepam is oxazepam. Oxazepam is sinds 1964 internationaal op de markt. Het is op recept verkrijgbaar onder de naam Seresta, Seresta Forte en het merkloze Oxazepam en Oxazepamum. Het is te verkrijgen in tabletten.
1. Wat doet dit middel en waarbij wordt het gebruikt?
Oxazepam behoort tot de groep geneesmiddelen benzodiazepinen. Het werkt rustgevend, spierontspannend en vermindert angstgevoelens. Artsen schrijven het voor bij angststoornissen, slapeloosheid en alcoholontwenning.
Angstgevoelens en gespannenheid
Oxazepam dempt emoties en werkt daardoor kalmerend als u angstig of gespannen bent. Hierdoor verminderen ook de lichamelijke klachten, zoals hartkloppingen, buikpijn, trillen en transpireren, die vaak met angst en spanning gepaard gaan. Oxazepam is een tijdelijke hulp bij deze verschijnselen. Het lost de oorzaak van uw gespannenheid echter niet op. Bij zeer heftige emoties en gedurende een korte periode kan het nuttig zijn. Oxazepam heeft echter ook nadelen, waardoor langdurig gebruik af te raden is.
Binnen één tot twee uur na inname wordt u rustiger. Dit effect houdt zes tot tien uur aan.
quote:Temazepam
De werkzame stof in Temazepam is temazepam. Temazepam is sinds 1969 internationaal op de markt. Het is op recept verkrijgbaar onder de merknaam Normison en het merkloze Temazepam. Het is te verkrijgen in tabletten en capsules.
1. Wat doet dit middel en waarbij wordt het gebruikt?
Temazepam behoort tot de groep geneesmiddelen die benzodiazepinen worden genoemd. Het werkt rustgevend, spierontspannend en vermindert angstgevoelens. Artsen schrijven het voor bij angststoornissen en slapeloosheid.
Slapeloosheid
Door pijn, nare gebeurtenissen, lawaai en zorgen kunt u soms moeilijk in slaap komen. Temazepam vermindert de spanning die hierbij ontstaat en maakt suf. Dit bevordert dat u in slaap valt en beter doorslaapt.
Binnen vijftien tot dertig minuten wordt u slaperig en rustig. Zorg er daarom voor dat u thuis bent, geen ingewikkelde klussen meer moet doen en uw bed makkelijk kunt bereiken. De werking houdt ongeveer zes uur aan. Dit middel is daarom vooral geschikt als u moeite heeft met inslapen en niet als u verwacht vaak gedurende de nacht wakker te worden.
Leuk en aardig maar je merkt nu zelf al dat temazepam je niet helpt om in slaap te komen. Geloof me... 60mg oxazepam en je bent gelijk weg.quote:
Melatonine krijg je niet zomaar even voorgeschreven volgens mij. Wat je ook kunt doen is veul warme melk drinken en kalkoen eten, daar zit tryptofaan in. Tryptofaan wordt in de hersenen weer omgezet naar serotonine en melatonine.quote:
Ga op je bed liggen met een luchtig boekje...?quote:Op zaterdag 28 april 2007 16:53 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Het lukt me nogsteeds niet om in slaap te vallen, ik kom zegmaar niet over het randje heen wat je slapen kan noemen.
Ik ben wel zwaar versuft en duizelig van de Temazepan, alles draait gewoon.
Melatonine is gewoon bij de drogist te koop.quote:Op zaterdag 28 april 2007 17:09 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Melatonine krijg je niet zomaar even voorgeschreven volgens mij. Wat je ook kunt doen is veul warme melk drinken en kalkoen eten, daar zit tryptofaan in. Tryptofaan wordt in de hersenen weer omgezet naar serotonine en melatonine.
Geen idee waar ik melatonine moet krijgen op dit tijdstip.quote:
Ik zie idd dat melatonine in NL niet als geneesmiddel geregistreerd staat... met als gevolg dat je het alleen in zeer lage doseringen bij de drogist kan krijgen (0.1 mg)quote:Op zaterdag 28 april 2007 17:10 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Melatonine is gewoon bij de drogist te koop.
Je moet toch wat heh.quote:Op zaterdag 28 april 2007 17:12 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Ik zie idd dat melatonine in NL niet als geneesmiddel geregistreerd staat... met als gevolg dat je het alleen in zeer lage doseringen bij de drogist kan krijgen (0.1 mg)
Ik ook.quote:Op zaterdag 28 april 2007 17:15 schreef HAL9000S het volgende:
Ik zou in TS z'n situatie iig voor de fles wodka gaan.
Geen Ah met drogist in de buurt?quote:Op zaterdag 28 april 2007 17:11 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Geen idee waar ik melatonine moet krijgen op dit tijdstip.
De apotheek in het ziekenhuis is weer een uur fietsen totaal, wat me door de Temazepan niet meer lukt, ik tol helemaal en loop overal tegenop als iemand die teveel gezopen heeft.
melatonine kun je gewoon zonder recept halenquote:Op zaterdag 28 april 2007 17:09 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Melatonine krijg je niet zomaar even voorgeschreven volgens mij. Wat je ook kunt doen is veul warme melk drinken en kalkoen eten, daar zit tryptofaan in. Tryptofaan wordt in de hersenen weer omgezet naar serotonine en melatonine.
Hoezo komt dit probleem vaker voor dan? Het lijkt me een beetje onwaarschijnlijk dat je door een excessief geval als dit gelijk een voedingsbodem voor verslaving zult creerenquote:Op zaterdag 28 april 2007 17:17 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Nee ik ga echt geen alcohol drinken, als je alcohol nodig hebt om in slaap te vallen, ben je binnen notime een alcoholist.
Overigens mag ik geen alcohol drinken door het gebruik van de Temazepam.
Overigens droogt alcohol je hersenen uit, iets wat me niet verstandig lijkt met het warmte weer en de uitputting door het inmiddels 105 uur niet slapen.
De dosering is te verwaarlozen, vandaar dat het ook legaal is in NL>quote:Op zaterdag 28 april 2007 17:23 schreef Qwea het volgende:
[..]
melatonine kun je gewoon zonder recept halen
ik zou idd geen alcohol gaan drinken. Heb je niemand in de familie die slaappillen gebruikt? Tis jammer dat ik zo'n end van je af zit, anders was ik ff wat komen brengen.quote:Op zaterdag 28 april 2007 17:17 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Nee ik ga echt geen alcohol drinken, als je alcohol nodig hebt om in slaap te vallen, ben je binnen notime een alcoholist.
Overigens mag ik geen alcohol drinken door het gebruik van de Temazepam.
Ook droogt alcohol je hersenen uit, iets wat me niet verstandig lijkt met het warmte weer en de uitputting door het inmiddels 105 uur niet slapen.
Er zitten er wel 500 in zo'n potje, dus doseer maar raak.quote:Op zaterdag 28 april 2007 17:24 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
De dosering is te verwaarlozen, vandaar dat het ook legaal is in NL>
ik vraag me af of alcohol uberhaupt gaat helpen. Als TS met pillen al niet in slaap kan komen, waarom dan bv wel met sterke drank.quote:Op zaterdag 28 april 2007 17:23 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Hoezo komt dit probleem vaker voor dan? Het lijkt me een beetje onwaarschijnlijk dat je door een excessief geval als dit gelijk een voedingsbodem voor verslaving zult creeren
Niet mogen en niet kunnen zijn 2 verschillende verhalen, ik weet uit ervaring dat je niet accuut zult sterven door wat alcohol met een kleine hoeveelheid downers te combineren.
De link tussen uitdroging van de hersenen (iets wat je sowieso niet zo letterlijk moet nemen) en uitputting is me niet helemaal duidelijk.
Zelf weten, 10 pond scheten.... wakker liggen is helemaal een hel zoals je zelf al gemerkt hebt... + daarbij het feit dat je er nu zo'n negatieve lading en druk omheen gecreeert hebt dat het je de komende tijd sowieso niet gaat lukken. En de geweldige koninginnendag die je daardoor gaat missen.
Dan zou ik persoonlijk toch liever voor wat wodka gaan.quote:Op zaterdag 28 april 2007 17:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Er zitten er wel 500 in zo'n potje, dus doseer maar raak.
Alcohol geeft een slechte kwaliteit slaap.quote:Op zaterdag 28 april 2007 17:26 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Dan zou ik persoonlijk toch liever voor wat wodka gaan.
Nooit 'moe' geworden van drank?quote:Op zaterdag 28 april 2007 17:26 schreef Qwea het volgende:
[..]
ik vraag me af of alcohol uberhaupt gaat helpen. Als TS met pillen al niet in slaap kan komen, waarom dan bv wel met sterke drank.
mja, maar al zou je er 500 nemen, ik vraag me af of de concentratie per pil hoog genoeg is. Er zit geloof ik 00.1 gram in. Maar uit ervaring weet ik dat 14 me toch in een diepe slaap brachtquote:Op zaterdag 28 april 2007 17:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Er zitten er wel 500 in zo'n potje, dus doseer maar raak.
ja tuurlijk wel. Maar ik denk dat die pillen zwaarder zijn dan 2 glazen sterke drankquote:
Beter dan geen slaap toch.quote:Op zaterdag 28 april 2007 17:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Alcohol geeft een slechte kwaliteit slaap.
Of je nou 10 van 0,1 mg neemt, of 1 van 1 mg, dat maakt natuurlijk niet uit.quote:Op zaterdag 28 april 2007 17:27 schreef Qwea het volgende:
[..]
mja, maar al zou je er 500 nemen, ik vraag me af of de concentratie per pil hoog genoeg is. Er zit geloof ik 00.1 gram in. Maar uit ervaring weet ik dat 14 me toch in een diepe slaap bracht
Ik denk dat 0.1 mg vooral psycholgisch is, maar nu zou ik ook fout kunnen zitten.quote:Op zaterdag 28 april 2007 17:28 schreef Qwea het volgende:
[..]
ja tuurlijk wel. Maar ik denk dat die pillen zwaarder zijn dan 2 glazen sterke drankof ik zit fout , zou kunnen
Drink maar eens een halve liter wodka en probeer dan maar eens wakker te blijven.quote:Op zaterdag 28 april 2007 17:26 schreef Qwea het volgende:
[..]
ik vraag me af of alcohol uberhaupt gaat helpen. Als TS met pillen al niet in slaap kan komen, waarom dan bv wel met sterke drank.
Niet als je daarvoor 100+ uur wakker geweest bent. Het probleem van TS is puur psychologisch, niet fysiologisch... hij wilt TE graag dat randje over waardoor hij teveel druk creert en TE graag in slaap wilt vallen. Als hij eenmaal weg is, dan blijft ie heus wel ff slapen hoorquote:Op zaterdag 28 april 2007 17:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Alcohol geeft een slechte kwaliteit slaap.
Een halve liter wodka > een flinke dosis tranquelizers.... 100%quote:Op zaterdag 28 april 2007 17:28 schreef Qwea het volgende:
[..]
ja tuurlijk wel. Maar ik denk dat die pillen zwaarder zijn dan 2 glazen sterke drankof ik zit fout , zou kunnen
Of zeggen dat je op het punt staat om domme dingen te doen omdat het hen toch niet kan schelen dat jij kapot gaat...quote:Op zaterdag 28 april 2007 17:24 schreef Qwea het volgende:
[..]
ik zou idd geen alcohol gaan drinken. Heb je niemand in de familie die slaappillen gebruikt? Tis jammer dat ik zo'n end van je af zit, anders was ik ff wat komen brengen.
Ik zou nogmaals die huisartsen post bellen,zeggen dat die troept niet werkt en dat je erop staat dat ze langskomen bij je. (of jij bij hun) En dat je anders een klacht indient of 112 belt.
Wat moet ik doen dan? Een baksteen door de ruiten bij Kruidvat en Gall & Gall gooien om melatonine en wodka te krijgen?quote:Op zaterdag 28 april 2007 17:34 schreef HAL9000S het volgende:
Dus je gaan nu geen actie ondernemen, behalve uitwauwsen op je slaappillen en dan nog langer niet slapen?
quote:U hebt gezocht op coherent :
Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands. Dit kan komen doordat het er niet in staat, bijvoorbeeld omdat het te nieuw is, of omdat het niet voldoet aan de opnamecriteria. Maar ook is mogelijk dat de spelling niet correct is. Kijk ook eens bij de zoekinstructies.
Je zou ook naar een supermarkt kunnen gaan om daar alcohol te kopen... het hoeft niet perse Wodka te zijn hequote:Op zaterdag 28 april 2007 17:40 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Wat moet ik doen dan? Een baksteen door de ruiten bij Kruidvat en Gall & Gall gooien om melatonine en wodka te krijgen?
Ja dat maakt het juist zo vaag/eng.quote:Op zaterdag 28 april 2007 17:48 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Je zou ook naar een supermarkt kunnen gaan om daar alcohol te kopen... het hoeft niet perse Wodka te zijn he
Met coherent bedoelt hij samenhangend....dat je nog fatsoenlijk te volgen bent met je posts hier op het forum, iets wat vrijwel niet mogelijk zou zijn na zoveel uren wakker te hebben gelegen + die pillen in je mik.
Juist.quote:Op zaterdag 28 april 2007 18:06 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb zo'n vermoeden dat je nu niet meer in slaap kan vallen doordast je erveel te gefocussed op bent.
je gaat liggen, je ergert je binnen no time aan het feit dat je niet slaapt, en dan lukt het dus niet.
En dat lukt al nietquote:Op zaterdag 28 april 2007 17:59 schreef HAL9000S het volgende:
Dan zullen ze hem denk ik het advies geven om een lekker op bed te gaan liggen en wat rust te pakken.
www.vandale.nlquote:
Voor zover ik begrepen heb is dit een excessief geval, dus TS is een gevalletje van een keer een aantal nachtjes niet kunnen slapen. In mijn optiek met een psychologische oorzaak, niet fysiologisch dus geen reden om hem nu zomaar vol te stoppen met pillen..quote:Op zaterdag 28 april 2007 18:07 schreef Prospera het volgende:
[..]
En dat lukt al niet![]()
TS is niet een gevalletje van zomaar een nachtje niet kunnen slapen.
zul je nog ff moeten volhoudenquote:Het wereldrecord wakker blijven staat op naam van Randy Gardner, een 17-jarige Amerikaanse scholier. In 1965 bleef hij maar liefst 11 dagen (264 uur) achter elkaar wakker.
Zelfs onconcrete klachten kunnen ernstig zijn als ze niet goed worden ingeschat.quote:Op zaterdag 28 april 2007 18:06 schreef HAL9000S het volgende:
Dat zijn nogal wat concretere klachten dan 'slaapproblemen'.
Mja, slaapproblemen worden in 9,5 van de 10 gevallen veroorzaakt door stresserende factoren. (in dit geval TE graag willen slapen) En kunnen niet zomaar even behandeld worden, oplossingen als slaappillen is een vorm van symptoombestrijding waar je op lang termijn niks aan hebt.quote:Op zaterdag 28 april 2007 18:15 schreef Prospera het volgende:
[..]
Zelfs onconcrete klachten kunnen ernstig zijn als ze niet goed worden ingeschat.
Klachten uit het boekje kunnen ze behandelen, andere klachten worden al vaak te ingewikkeld, vooral door een assistente, die moet beoordelen of ze de arts inschakeld.
1. Dat kan jij niet beoordelen vanuit je venster.quote:Op zaterdag 28 april 2007 18:11 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Voor zover ik begrepen heb is dit een excessief geval, dus TS is een gevalletje van een keer een aantal nachtjes niet kunnen slapen. In mijn optiek met een psychologische oorzaak, niet fysiologisch dus geen reden om hem nu zomaar vol te stoppen met pillen..
Tranquilizers zijn zwaar verslavend, het lijkt me niet dat men iedereen, die een keer moord en brand schreeuwt ineens pakken vol gaat pillen gaat voorschrijven. Ik kreeg na maandenlange slaapproblemen, waardoor ik per week mischien 15/20 uur sliep, een keer een doosje voorgeschreven.
Ik zal het even toelichten voor je. Er zijn verschillende vormen van slaapstoornissen, we kunnen er vanuit gaan dat TS leidt aan slapenloosheid. Oorzaken hiervan:quote:Op zaterdag 28 april 2007 18:20 schreef Prospera het volgende:
[..]
1. Dat kan jij niet beoordelen vanuit je venster.
Ben benieuwd of hij die korte uurtjes slaap die hij heeft ook gelijk in de REM-fase terecht komt. Bij mensen met slaaptekort wordt de fase tot aan de REM slap overgeslagen overgeslagen. Raar want we weten niet waarom... er zijn proeven geweest waarbij mensen continu wakker gemaakt werden op het moment dat ze in REM kwamen maar dat had geen enkel effect op het welzijn van die mensen.quote:Op zaterdag 28 april 2007 18:35 schreef DrazTic het volgende:
Een studiegenoot van mij heeft een vreemde aandoening waardoor hij al 3 jaar niet echt geslapen heeft. Ik geloof dat hij momenteel een paar uur per week slaap krijgt. Voor de rest gaat hij om bedtijd altijd rustig op een stoel op 'stand by' zitten te wezen. Weet niet hoe de aandoening heet, maar die blijkt dus wel te bestaan.
(kzal ff googlen)
Heb je hier een bronvermelding van, want dit is mij volledig onbekend.quote:Op zaterdag 28 april 2007 18:43 schreef Prospera het volgende:
Je pakt er maar 3 mogelijke oorzaken uit;
Je hebt ook nog het niet kunnen slapen omdat je er te moe voor bent
Oke... welke fysiologisch oorzaak?quote:en een mogelijke fysiologische oorzaak.
Er is geen enkel onderzoek dat concreet bewijst dat slaapdepreviatie schadelijk is voor het lichaam. Ook niet het rem. Vergelijk de 2 volgende recordpogingen maar eens van 2 gevallen die 200+ uren wakker bleven.quote:Slaapdeprivatie van meer dan 48 uur is schadelijk voor het lichaam, daar is al menig onderzoek aan gewijdt, vooral een tekort aan REM-slaap schijnt slecht te zijn voor je fysieke gestel.
en Randy Gardner:quote:Peter Tripp (born June 11, 1926, in Port Chester, N.Y., died January 31, 2000 in Northridge, California) was a Top-40 countdown radio personality from the mid 1950s, whose career peaked with his 1959 record breaking 201 hour wakeathon (working on the radio non-stop without sleep to benefit the March of Dimes). For much of the stunt, he sat in a glass booth in Times Square. After a few days he began to hallucinate, and for the last 66 hours the observing scientists and doctors gave him drugs to help him stay awake. He was broadcasting for WMGM in New York City at the time.
His career soon suffered a massive downturn when he was involved in the payola scandal of 1960. Like several other disc jockeys (including Alan Freed) he had been playing particular records in return for gifts from record companies. Indicted only weeks after his stunt, it emerged that he had accepted $36,050 in bribes. Despite his claim that he "never took a dime from anyone", he was found guilty on a charge of commercial bribery, receiving a $500 fine and a six-month suspended sentence. Even his wakeathon record did not endure for long. Other DJs had quickly attempted to beat it (such publicity stunts being common in radio broadcasting at the time) and Dave Hunter, in Jacksonville, Florida soon claimed success (225 hours). Six years after Tripp's record, it was smashed by high school student Randy Gardner, who lasted 11 days.
Waarom was er zo'n verschil tussen Tripp en Gardner? Dat heeft wsl te maken met de omgeving. Tripp bevond zich in een zeer geladen, emotionele atmosfeer en werd geregeld getest en onderzocht terwijl veel mensen erop toekeken. Gardner was thuis bij vrienden en familieleden en afgezonderd van alle heisa.quote:Randy Gardner holds a Guinness world record for the longest period of time a human being has intentionally gone without sleep not using stimulants of any kind. In 1964, as a 17-year-old high school student in San Diego, California, Gardner stayed awake for 264 hours (11 days) with the help of friends, TV reporters, and shooting hoops. On his final day without sleep, Gardner presided over a press conference where he spoke without slurring or stumbling his words and in general appeared to be in excellent health. "I wanted to prove that bad things didn't happen if you went without sleep," said Gardner. "I thought, 'I can break that (Peter Tripp's 1959) record and I don't think it would be a negative experience.'"
Nou HAL,quote:Op zaterdag 28 april 2007 19:04 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Er is geen enkel onderzoek dat concreet bewijst dat slaapdepreviatie schadelijk is voor het lichaam. Ook niet het rem.
[..]
http://chronicle.uchicago.edu/991202/sleep.shtmlquote:Chronic sleep loss can reduce the capacity of even young adults to perform basic metabolic functions, such as processing and storing carbohydrates or regulating hormone secretion, report researchers from the University’s medical center in a recent issue of The Lancet.
Cutting back from the standard eight down to four hours of sleep each night produced striking changes in glucose tolerance and endocrine function––changes that resembled the effects of advanced age or the early stages of diabetes––after less than one week.
Although many studies have examined the short-term effects of acute, total sleep deprivation on the brain, this is the first to investigate the impact of chronic, partial sleep loss on the body by evaluating the metabolism and hormone secretion of subjects who were subjected to sleep restriction and after-sleep recovery.
“We found that the metabolic and endocrine changes resulting from a significant sleep debt mimic many of the hallmarks of aging,” said Eve Van Cauter, Research Professor in Medicine and director of the study. “We suspect that chronic sleep loss may not only hasten the onset but could also increase the severity of age-related ailments such as diabetes, hypertension, obesity and memory loss.”
[..]
Sleep deprivation also altered the production and action of other hormones, dampening the secretion of thyroid-stimulating hormone and increasing blood levels of cortisol, especially during the afternoon and evening. Elevated evening cortisol levels are typical of much older subjects and are thought to be related to age-related health problems such as insulin resistance and memory impairment.
All of these abnormalities quickly returned to baseline by the end of the recovery period, when subjects spent 12 hours in bed. In fact, as the subjects spent more than eight hours a night in bed, their laboratory values moved beyond the “normal” or baseline standards, suggesting that even eight hours of sleep do not produce a fully rested state. Young adults may function best after more than eight hours of rest each night.
“While the primary function of sleep may very well be cerebral restoration,” the authors noted, “our findings indicate that sleep loss also has consequences for peripheral function that, if maintained chronically, could have long-term, adverse health effects.”
Funding for this study was supplied by the Research Network on Mind-Body Interactions of the MacArthur Foundation (Chicago), the U.S. Air Force Office of Scientific Research and the National Institutes of Health.
paracetamol of plavix (vervangend voor mensen die allergisch zijn voor parecetamol) , is voor de bloedverdunning , hartaanval of beroerte wordt vaak veroorzaakt door een stolling ,dus raar is het niet als ze het voorschrijvenquote:Op zaterdag 28 april 2007 09:16 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Eh.... de uitslag van een op zichzelf staand onderzoek is natuurlijk geen sluitend bewijs hequote:Op zaterdag 28 april 2007 19:14 schreef Doderok het volgende:
[..]
Nou HAL,
[..]
http://chronicle.uchicago.edu/991202/sleep.shtml
Dus volgens dit onderzoek zelf is het niet per definitie slecht en basisonderzoek van Borbely in 1986 en Thorpy & Yager in 1991 halen de theorien die in jouw verhaaltje staan onderuit.quote:Chronic sleep loss can reduce the capacity of even young adults to perform basic metabolic functions, such as processing and storing carbohydrates or regulating hormone secretion, report researchers from the University’s medical center in a recent issue of The Lancet.
Aspirine, toch? En geen paracetamol?quote:Op zaterdag 28 april 2007 19:17 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
paracetamol of plavix (vervangend voor mensen die allergisch zijn voor parecetamol) , is voor de bloedverdunning , hartaanval of beroerte wordt vaak veroorzaakt door een stolling ,dus raar is het niet als ze het voorschrijven
Dat zou mooi zijnquote:Op zaterdag 28 april 2007 20:19 schreef HAL9000S het volgende:
Volgens mij ligt ie heerlijk te pitten idd.
Zie je er trouwens niet als een wandelend lijk uit?quote:Op zaterdag 28 april 2007 21:03 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Ik leef nog en ben nogsteeds wakker.![]()
Misschien moet ik maar wat wiet halen ofzo, ondanks dat ik 8 jaar niet meer geblowt heb.
Geen alcohol maar wel wiet.quote:Op zaterdag 28 april 2007 21:03 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Misschien moet ik maar wat wiet halen ofzo, ondanks dat ik 8 jaar niet meer geblowt heb.
jaaa je gaat het record halenquote:Op zaterdag 28 april 2007 21:03 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Ik heb echt alles al geprobeert en het enige boek in huis is het telefoonboek.quote:Op zaterdag 28 april 2007 21:20 schreef zwartedoos het volgende:
Je moet die stomme pc uitzetten, wat al zoveel mensen gezegd hebben, heb je de tips al geprobeerd? Boek lezen etc? Of vind je het stiekem toch wel interessant![]()
quote:Op zaterdag 28 april 2007 21:23 schreef HAL9000S het volgende:
Ik geloof er geen flikker meer vanJij bent nog veel te 'normaal' na een slaapgebrek van pakweg 110 uur.
Heb je een vriendin? Anders ga op je buik liggen, muziekje aan en laat je lekker masserenquote:Op zaterdag 28 april 2007 21:20 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Ik heb echt alles al geprobeert en het enige boek in huis is het telefoonboek.
En dan ook nog eens na 2 ???zepammetjes..quote:Op zaterdag 28 april 2007 21:23 schreef HAL9000S het volgende:
Ik geloof er geen flikker meer vanJij bent nog veel te 'normaal' na een slaapgebrek van pakweg 110 uur.
Ik ben doodmoe maar kan niet slapen.quote:
112 uur nu al.quote:Op zaterdag 28 april 2007 22:48 schreef Drumpie het volgende:
Vind het maar knap, zodadelijk kom je nog in Records Boek
Ter ontspanning en afleiding.quote:Op zaterdag 28 april 2007 23:26 schreef Aventura het volgende:
Waarom zit je dan steeds achter de PC? Dan lukt het zeker niet lijkt me.
Ja 2 stuks Temazepam, 1 stuk vanmorgen ingenomen, maar werkt voor geen meter, wordt er alleen maar suf en duizelig van, slapen doe ik er niet van.quote:
Ik heb alleen Warsteiner in de koelkast staan qua alcohol.quote:Op zaterdag 28 april 2007 23:32 schreef peaceman het volgende:
waarom neem je geen borrel?
beter iets dan niets natuurlijk, maar ik zou zeggen haal eens een fles rum of whiskey... wie weet helpt hetquote:Op zaterdag 28 april 2007 23:40 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Ik heb alleen Warsteiner in de koelkast staan qua alcohol.
uhm het lijkt wel of iemand je mega veel speed in je drankje heeft gestopt!quote:Op zaterdag 28 april 2007 23:28 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Ja 2 stuks Temazepam, 1 stuk vanmorgen ingenomen, maar werkt voor geen meter, wordt er alleen maar suf en duizelig van, slapen doe ik er niet van.
De overgebleven neem ik vannacht.
ik geloof ts ook niet!quote:Op zondag 29 april 2007 00:18 schreef BuddyLove het volgende:
Ik zou gewoon naar de eerste hulp gaan... die hebben vast wel iets leuks om te injecteren of te slikken waardoor je in slaap valt. Bovendien had je e ook gewoon slaappillen kunnen gaan kopen in de apotheek? Najaa... weltrusten!
Net ff een foto gemaakt, maar ben lijkwit, mn haar zit in de war en heb een lelijk oversized t-shirt aan waarin ik straks probeer te slapen.quote:Op zondag 29 april 2007 00:12 schreef zhe-devilll het volgende:
post us foto's van je oogpupillen enzo?
en de rest mag ook wel!
Geen last van gehad.quote:Op zondag 29 april 2007 00:28 schreef sig000 het volgende:
Na ongeveer 36 uur geen slaap ga je hallucineren.![]()
ik wil weten of je speldeknoppen in die ogels hebt ja?quote:Op zondag 29 april 2007 00:28 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Net ff een foto gemaakt, maar ben lijkwit, mn haar zit in de war en heb een lelijk oversized t-shirt aan waarin ik straks probeer te slapen.
Niet echt een leuke foto om in een topic te plaatsen met bijna 5000 views in nog geen 24 uur.![]()
dat is iets voor in truthquote:Op zondag 29 april 2007 00:48 schreef fokje het volgende:
Je zal allicht wel wat geslapen hebben ook al denk je van niet. Komt regelmatig voor dat mensen denken de hele nacht wakker gelegen te hebben, terwijl ze wel wat geslapen hebben, ook al is dat telkens voor korte tijd. Sowieso kan je het beste ook in je bed blijven liggen en niet telkens eruit gaan.
ik begrijp je niet?quote:Op zondag 29 april 2007 00:49 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
dat is iets voor in truth
dan heb je vaak een entiteit of geest in je aura!
brrrrrrrr
Body-to-body?quote:Op zondag 29 april 2007 00:52 schreef Prinsesje4you het volgende:
Anders een vriendin die een massage wilt geven?
Lijkt wel malaria ofzo. Niet met vakantie geweest in een tropisch land de afgelopen 3 jaar?quote:Op zaterdag 28 april 2007 05:22 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Ik ben verdomme al vanaf dinsdagochtend wakker.![]()
Ik ben momenteel een compleet wrak aan het worden.![]()
Ga dan naar bed zullen de meeste zeggen, ja dat doe ik ook, maar ik doe werkelijk geen oog dicht. Als ik al een beetje wegdut, wordt ik even later badend in het zweet wakker.
Ik gebruik geen drugs of medicijnen, dus ik heb werkelijk geen idee hoe dit komt.
Ik heb al mijn afspraken al moeten annuleren, zo zal ik vandaag gezellig met vrienden naar een soort klein festivalletje gaan met allerlei bandjes, dat gaat dus niet door omdat ik zelfs amper nog de trap op of af kan lopen.![]()
Ik heb vanalles geprobeert om te slapen, valeriaan, valertiaanthee, 2 paracetamolletjes voor het slapen, oordopjes, nieuwe kussen, nieuwe relaxte muziek voor het slapen (wat dus niet lukt) luisteren etc. Niks helpt.![]()
idd, wil je ook wel he..quote:
Nee, verste was noord Frankrijk ruim 2 jaar geleden.quote:Op zondag 29 april 2007 00:58 schreef FerryB het volgende:
[..]
Lijkt wel malaria ofzo. Niet met vakantie geweest in een tropisch land de afgelopen 3 jaar?
Wat is er toch met mijn leeftijd?quote:Op zondag 29 april 2007 01:01 schreef Maisnon het volgende:
http://www.i-doser.com/
En wat daar grappig aan is snap ik ook nietoh help hij is 24
De apotheker zei dat het niet verstandig was om er twee tegelijk in te nemen omdat het nogal heftig spul is.quote:Op zondag 29 april 2007 01:01 schreef MissyMirjaM het volgende:
waarom heb je niet allebei die temazepam in 1 x ingenomen?
staat op het etiket dat het mag.
Ik zei juist dat er niks mee mis was, maar ik kan het je niet kwalijk nemen, gezien de tijd da tje al wakker bentquote:Op zondag 29 april 2007 01:02 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Wat is er toch met mijn leeftijd?
mwa. temazepam wordt vooral gebruikt als inslaper.quote:Op zondag 29 april 2007 01:03 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
De apotheker zei dat het niet verstandig was om er twee tegelijk in te nemen omdat het nogal heftig spul is.
20 mg zou moeten volstaan inderdaad.quote:Op zondag 29 april 2007 01:03 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
De apotheker zei dat het niet verstandig was om er twee tegelijk in te nemen omdat het nogal heftig spul is.
Nu snap ik 'mquote:Op zondag 29 april 2007 01:04 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Ik zei juist dat er niks mee mis was, maar ik kan het je niet kwalijk nemen, gezien de tijd da tje al wakker bent
komt dat even mooi uit...quote:Op zondag 29 april 2007 01:02 schreef JoeDank het volgende:
[..]
Alleen op zondag. Heeeee, het is zondag!
![]()
2 temazepam dus 40 mg. kan makkelijk voor 1 keer.quote:Op zondag 29 april 2007 01:02 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Zet gewoon die kut pc uit en muziek luisteren/lezen tot je slaapt. En denk vooral niet aan het moeten slapen.
Juist jij snapt 't. Geen mens kan vertellen dattie 100 uur geen slaap gehad heeft simpelweg door 't feit dattie 't niet weet.quote:Op zondag 29 april 2007 00:48 schreef fokje het volgende:
Je zal allicht wel wat geslapen hebben ook al denk je van niet. Komt regelmatig voor dat mensen denken de hele nacht wakker gelegen te hebben, terwijl ze wel wat geslapen hebben, ook al is dat telkens voor korte tijd. Sowieso kan je het beste ook in je bed blijven liggen en niet telkens eruit gaan.
Okay, eyes only foto dan maar:quote:Op zondag 29 april 2007 00:48 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
ik wil weten of je speldeknoppen in die ogels hebt ja?
ken dr nog 1quote:Op zondag 29 april 2007 01:10 schreef Drumpie het volgende:
doe je msn is ik verveel me namelijk kapot
of je bent bezetenquote:Op zondag 29 april 2007 01:14 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Okay, eyes only foto dan maar:
[afbeelding]
Lijkt wel of ik stoned ben op die foto.![]()
Je hebt echt geen verstand van drugsquote:Op zondag 29 april 2007 01:15 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
of je bent bezeten
of je hebt een speedy pil gehad
![]()
Je moet zo'n topic niet teveel op jezelf projecteren.quote:Op zondag 29 april 2007 01:15 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
of je bent bezeten
![]()
En ook dat.quote:Op zondag 29 april 2007 01:16 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Je hebt echt geen verstand van drugs!
* JoeDank stopt de slowchat en droomt maar even verderquote:Op zondag 29 april 2007 01:08 schreef Prinsesje4you het volgende:
[..]
komt dat even mooi uit...ga maar liggen dan
Nee niet bezeten, ben geen psychopaat ofzo.quote:Op zondag 29 april 2007 01:15 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
of je bent bezeten
![]()
Stoned slapen valt ook niet altijd mee.quote:Op zondag 29 april 2007 01:17 schreef Prinsesje4you het volgende:
Stoned.. valt wel mee....
Je bent min of meer te moe geworden om te gaan slapen, het wordt nu ook soort van obsessie en tsja dan verlies je soms enig gevoel van realiteit.quote:Op zondag 29 april 2007 01:18 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Nee niet bezeten, ben geen psychopaat ofzo.
En de afgelopen 2 weken niet in kroegen/discotheken/feestjes of whatever geweest.
Avond sig000,quote:Op zondag 29 april 2007 01:21 schreef sig000 het volgende:
[..]
Je bent min of meer te moe geworden om te gaan slapen, het wordt nu ook soort van obsessie en tsja dan verlies je soms enig gevoel van realiteit.
Nee dan zag z'n oog er wsl zo uit:quote:Op zondag 29 april 2007 01:15 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
of je bent bezeten
![]()
Slaap je nou nog nietquote:Op zondag 29 april 2007 01:18 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Nee niet bezeten, ben geen psychopaat ofzo.
En de afgelopen 2 weken niet in kroegen/discotheken/feestjes of whatever geweest.
Iieeuwwquote:Op zondag 29 april 2007 01:27 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Nee dan zag z'n oog er wsl zo uit:
[afbeelding]
Ik heb daar ook de nodige ervaring mee, nadat de 1e natuurlijke slaapopwelling is verdwenen krijg je een soort van rush waarin 't lijkt alsof je maar kunt doorgaan, ook uit ervaring was ik na 36u de weg aardig kwijt en kon dan echt niet zo op een forum meer postenquote:Op zondag 29 april 2007 01:25 schreef JoeDank het volgende:
[..]
Avond sig000,
Maar het klopt wel wat je zegt. Zo gauw je geen ritme meer hebt is slaap slechts een obstakel in de tijd. Waarom zou je slapen als je zonder kan? Althans zo kan je het voelen.
Gelukkig dekt de verzekering alles.quote:Op zondag 29 april 2007 01:43 schreef Zelva het volgende:
[..]
Tering, 6,73 voor twee van die pilletjes.
Die rush ken ik wel, ik sla regelmatig wat nachtjes over (één a twee). En toch blijf je scherp tenminste, je hebt toch niets aan me gemerkt?quote:Op zondag 29 april 2007 01:43 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ik heb daar ook de nodige ervaring mee, nadat de 1e natuurlijke slaapopwelling is verdwenen krijg je een soort van rush waarin 't lijkt alsof je maar kunt doorgaan, ook uit ervaring was ik na 36u de weg aardig kwijt en kon dan echt niet zo op een forum meer posten
Maar Ok er zullen waarschijnlijk mensen zijn die 100 uur en inmiddels er al weer ver overheen wel halen.
gelukkig nie zegquote:Op zondag 29 april 2007 01:16 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Je hebt echt geen verstand van drugs!
euh met speed heb je speldeknoppen!!!!!!!!!!quote:Op zondag 29 april 2007 01:27 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Nee dan zag z'n oog er wsl zo uit:
[afbeelding]
Je hebt er idd niet veel verstand van neequote:EFFECTS LIST #
POSITIVE
increased alertness
increased motivation
increased talkativeness
positive mood shift, sense of well-being
NEUTRAL
reduced appetite (anorexia)
dilated pupils
flushing
loss of coordination
restlessness
NEGATIVE
increased aggressiveness
paranoia
dry mouth
headache
increased heart rate (tachycardia)
increased breathing rate
increased blood pressure
rise in body temperature
fever and sweating
diarrhea or constipation
blurred vision
impaired speech
dizziness
uncontrollable movements (twitching, jerking, tremors, etc...)
insomnia
numbness
irregular heartbeat (palpitations, arrhythmia)
impotence / inability to achieve erection in men (high dose or chronic use)
convulsions (high dose)
dry, itchy skin (chronic use)
acne, sores (chronic use)
pallor (high dose or chronic use)
psychotic episodes (rare except in overdoses or after chronic use)
Hey, niet alleen dat he, ik heb ook zeg maar 24/7quote:Op zondag 29 april 2007 02:00 schreef HAL9000S het volgende:
Serieus? van een keer 36 uur niet slapen? Dat maak ik toch wel 2 keer per maand mee, minimaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |