Wat moet ik doen dan? Een baksteen door de ruiten bij Kruidvat en Gall & Gall gooien om melatonine en wodka te krijgen?quote:Op zaterdag 28 april 2007 17:34 schreef HAL9000S het volgende:
Dus je gaan nu geen actie ondernemen, behalve uitwauwsen op je slaappillen en dan nog langer niet slapen?
quote:U hebt gezocht op coherent :
Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands. Dit kan komen doordat het er niet in staat, bijvoorbeeld omdat het te nieuw is, of omdat het niet voldoet aan de opnamecriteria. Maar ook is mogelijk dat de spelling niet correct is. Kijk ook eens bij de zoekinstructies.
Je zou ook naar een supermarkt kunnen gaan om daar alcohol te kopen... het hoeft niet perse Wodka te zijn hequote:Op zaterdag 28 april 2007 17:40 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Wat moet ik doen dan? Een baksteen door de ruiten bij Kruidvat en Gall & Gall gooien om melatonine en wodka te krijgen?
Ja dat maakt het juist zo vaag/eng.quote:Op zaterdag 28 april 2007 17:48 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Je zou ook naar een supermarkt kunnen gaan om daar alcohol te kopen... het hoeft niet perse Wodka te zijn he
Met coherent bedoelt hij samenhangend....dat je nog fatsoenlijk te volgen bent met je posts hier op het forum, iets wat vrijwel niet mogelijk zou zijn na zoveel uren wakker te hebben gelegen + die pillen in je mik.
Juist.quote:Op zaterdag 28 april 2007 18:06 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb zo'n vermoeden dat je nu niet meer in slaap kan vallen doordast je erveel te gefocussed op bent.
je gaat liggen, je ergert je binnen no time aan het feit dat je niet slaapt, en dan lukt het dus niet.
En dat lukt al nietquote:Op zaterdag 28 april 2007 17:59 schreef HAL9000S het volgende:
Dan zullen ze hem denk ik het advies geven om een lekker op bed te gaan liggen en wat rust te pakken.
www.vandale.nlquote:
Voor zover ik begrepen heb is dit een excessief geval, dus TS is een gevalletje van een keer een aantal nachtjes niet kunnen slapen. In mijn optiek met een psychologische oorzaak, niet fysiologisch dus geen reden om hem nu zomaar vol te stoppen met pillen..quote:Op zaterdag 28 april 2007 18:07 schreef Prospera het volgende:
[..]
En dat lukt al niet![]()
TS is niet een gevalletje van zomaar een nachtje niet kunnen slapen.
zul je nog ff moeten volhoudenquote:Het wereldrecord wakker blijven staat op naam van Randy Gardner, een 17-jarige Amerikaanse scholier. In 1965 bleef hij maar liefst 11 dagen (264 uur) achter elkaar wakker.
Zelfs onconcrete klachten kunnen ernstig zijn als ze niet goed worden ingeschat.quote:Op zaterdag 28 april 2007 18:06 schreef HAL9000S het volgende:
Dat zijn nogal wat concretere klachten dan 'slaapproblemen'.
Mja, slaapproblemen worden in 9,5 van de 10 gevallen veroorzaakt door stresserende factoren. (in dit geval TE graag willen slapen) En kunnen niet zomaar even behandeld worden, oplossingen als slaappillen is een vorm van symptoombestrijding waar je op lang termijn niks aan hebt.quote:Op zaterdag 28 april 2007 18:15 schreef Prospera het volgende:
[..]
Zelfs onconcrete klachten kunnen ernstig zijn als ze niet goed worden ingeschat.
Klachten uit het boekje kunnen ze behandelen, andere klachten worden al vaak te ingewikkeld, vooral door een assistente, die moet beoordelen of ze de arts inschakeld.
1. Dat kan jij niet beoordelen vanuit je venster.quote:Op zaterdag 28 april 2007 18:11 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Voor zover ik begrepen heb is dit een excessief geval, dus TS is een gevalletje van een keer een aantal nachtjes niet kunnen slapen. In mijn optiek met een psychologische oorzaak, niet fysiologisch dus geen reden om hem nu zomaar vol te stoppen met pillen..
Tranquilizers zijn zwaar verslavend, het lijkt me niet dat men iedereen, die een keer moord en brand schreeuwt ineens pakken vol gaat pillen gaat voorschrijven. Ik kreeg na maandenlange slaapproblemen, waardoor ik per week mischien 15/20 uur sliep, een keer een doosje voorgeschreven.
Ik zal het even toelichten voor je. Er zijn verschillende vormen van slaapstoornissen, we kunnen er vanuit gaan dat TS leidt aan slapenloosheid. Oorzaken hiervan:quote:Op zaterdag 28 april 2007 18:20 schreef Prospera het volgende:
[..]
1. Dat kan jij niet beoordelen vanuit je venster.
Ben benieuwd of hij die korte uurtjes slaap die hij heeft ook gelijk in de REM-fase terecht komt. Bij mensen met slaaptekort wordt de fase tot aan de REM slap overgeslagen overgeslagen. Raar want we weten niet waarom... er zijn proeven geweest waarbij mensen continu wakker gemaakt werden op het moment dat ze in REM kwamen maar dat had geen enkel effect op het welzijn van die mensen.quote:Op zaterdag 28 april 2007 18:35 schreef DrazTic het volgende:
Een studiegenoot van mij heeft een vreemde aandoening waardoor hij al 3 jaar niet echt geslapen heeft. Ik geloof dat hij momenteel een paar uur per week slaap krijgt. Voor de rest gaat hij om bedtijd altijd rustig op een stoel op 'stand by' zitten te wezen. Weet niet hoe de aandoening heet, maar die blijkt dus wel te bestaan.
(kzal ff googlen)
Heb je hier een bronvermelding van, want dit is mij volledig onbekend.quote:Op zaterdag 28 april 2007 18:43 schreef Prospera het volgende:
Je pakt er maar 3 mogelijke oorzaken uit;
Je hebt ook nog het niet kunnen slapen omdat je er te moe voor bent
Oke... welke fysiologisch oorzaak?quote:en een mogelijke fysiologische oorzaak.
Er is geen enkel onderzoek dat concreet bewijst dat slaapdepreviatie schadelijk is voor het lichaam. Ook niet het rem. Vergelijk de 2 volgende recordpogingen maar eens van 2 gevallen die 200+ uren wakker bleven.quote:Slaapdeprivatie van meer dan 48 uur is schadelijk voor het lichaam, daar is al menig onderzoek aan gewijdt, vooral een tekort aan REM-slaap schijnt slecht te zijn voor je fysieke gestel.
en Randy Gardner:quote:Peter Tripp (born June 11, 1926, in Port Chester, N.Y., died January 31, 2000 in Northridge, California) was a Top-40 countdown radio personality from the mid 1950s, whose career peaked with his 1959 record breaking 201 hour wakeathon (working on the radio non-stop without sleep to benefit the March of Dimes). For much of the stunt, he sat in a glass booth in Times Square. After a few days he began to hallucinate, and for the last 66 hours the observing scientists and doctors gave him drugs to help him stay awake. He was broadcasting for WMGM in New York City at the time.
His career soon suffered a massive downturn when he was involved in the payola scandal of 1960. Like several other disc jockeys (including Alan Freed) he had been playing particular records in return for gifts from record companies. Indicted only weeks after his stunt, it emerged that he had accepted $36,050 in bribes. Despite his claim that he "never took a dime from anyone", he was found guilty on a charge of commercial bribery, receiving a $500 fine and a six-month suspended sentence. Even his wakeathon record did not endure for long. Other DJs had quickly attempted to beat it (such publicity stunts being common in radio broadcasting at the time) and Dave Hunter, in Jacksonville, Florida soon claimed success (225 hours). Six years after Tripp's record, it was smashed by high school student Randy Gardner, who lasted 11 days.
Waarom was er zo'n verschil tussen Tripp en Gardner? Dat heeft wsl te maken met de omgeving. Tripp bevond zich in een zeer geladen, emotionele atmosfeer en werd geregeld getest en onderzocht terwijl veel mensen erop toekeken. Gardner was thuis bij vrienden en familieleden en afgezonderd van alle heisa.quote:Randy Gardner holds a Guinness world record for the longest period of time a human being has intentionally gone without sleep not using stimulants of any kind. In 1964, as a 17-year-old high school student in San Diego, California, Gardner stayed awake for 264 hours (11 days) with the help of friends, TV reporters, and shooting hoops. On his final day without sleep, Gardner presided over a press conference where he spoke without slurring or stumbling his words and in general appeared to be in excellent health. "I wanted to prove that bad things didn't happen if you went without sleep," said Gardner. "I thought, 'I can break that (Peter Tripp's 1959) record and I don't think it would be a negative experience.'"
Nou HAL,quote:Op zaterdag 28 april 2007 19:04 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Er is geen enkel onderzoek dat concreet bewijst dat slaapdepreviatie schadelijk is voor het lichaam. Ook niet het rem.
[..]
http://chronicle.uchicago.edu/991202/sleep.shtmlquote:Chronic sleep loss can reduce the capacity of even young adults to perform basic metabolic functions, such as processing and storing carbohydrates or regulating hormone secretion, report researchers from the University’s medical center in a recent issue of The Lancet.
Cutting back from the standard eight down to four hours of sleep each night produced striking changes in glucose tolerance and endocrine function––changes that resembled the effects of advanced age or the early stages of diabetes––after less than one week.
Although many studies have examined the short-term effects of acute, total sleep deprivation on the brain, this is the first to investigate the impact of chronic, partial sleep loss on the body by evaluating the metabolism and hormone secretion of subjects who were subjected to sleep restriction and after-sleep recovery.
“We found that the metabolic and endocrine changes resulting from a significant sleep debt mimic many of the hallmarks of aging,” said Eve Van Cauter, Research Professor in Medicine and director of the study. “We suspect that chronic sleep loss may not only hasten the onset but could also increase the severity of age-related ailments such as diabetes, hypertension, obesity and memory loss.”
[..]
Sleep deprivation also altered the production and action of other hormones, dampening the secretion of thyroid-stimulating hormone and increasing blood levels of cortisol, especially during the afternoon and evening. Elevated evening cortisol levels are typical of much older subjects and are thought to be related to age-related health problems such as insulin resistance and memory impairment.
All of these abnormalities quickly returned to baseline by the end of the recovery period, when subjects spent 12 hours in bed. In fact, as the subjects spent more than eight hours a night in bed, their laboratory values moved beyond the “normal” or baseline standards, suggesting that even eight hours of sleep do not produce a fully rested state. Young adults may function best after more than eight hours of rest each night.
“While the primary function of sleep may very well be cerebral restoration,” the authors noted, “our findings indicate that sleep loss also has consequences for peripheral function that, if maintained chronically, could have long-term, adverse health effects.”
Funding for this study was supplied by the Research Network on Mind-Body Interactions of the MacArthur Foundation (Chicago), the U.S. Air Force Office of Scientific Research and the National Institutes of Health.
paracetamol of plavix (vervangend voor mensen die allergisch zijn voor parecetamol) , is voor de bloedverdunning , hartaanval of beroerte wordt vaak veroorzaakt door een stolling ,dus raar is het niet als ze het voorschrijvenquote:Op zaterdag 28 april 2007 09:16 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Ja is standaard voor weekeinddienst draaide huisartsen(posten)...
Hoevaak lees je niet dat ze paracetamol voorschrijven bij mensen die symptone hebben gehad van een hartaanval of beroerte.
Eh.... de uitslag van een op zichzelf staand onderzoek is natuurlijk geen sluitend bewijs hequote:Op zaterdag 28 april 2007 19:14 schreef Doderok het volgende:
[..]
Nou HAL,
[..]
http://chronicle.uchicago.edu/991202/sleep.shtml
Dus volgens dit onderzoek zelf is het niet per definitie slecht en basisonderzoek van Borbely in 1986 en Thorpy & Yager in 1991 halen de theorien die in jouw verhaaltje staan onderuit.quote:Chronic sleep loss can reduce the capacity of even young adults to perform basic metabolic functions, such as processing and storing carbohydrates or regulating hormone secretion, report researchers from the University’s medical center in a recent issue of The Lancet.
Aspirine, toch? En geen paracetamol?quote:Op zaterdag 28 april 2007 19:17 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
paracetamol of plavix (vervangend voor mensen die allergisch zijn voor parecetamol) , is voor de bloedverdunning , hartaanval of beroerte wordt vaak veroorzaakt door een stolling ,dus raar is het niet als ze het voorschrijven
Dat zou mooi zijnquote:Op zaterdag 28 april 2007 20:19 schreef HAL9000S het volgende:
Volgens mij ligt ie heerlijk te pitten idd.
Zie je er trouwens niet als een wandelend lijk uit?quote:Op zaterdag 28 april 2007 21:03 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Ik leef nog en ben nogsteeds wakker.![]()
Misschien moet ik maar wat wiet halen ofzo, ondanks dat ik 8 jaar niet meer geblowt heb.
Geen alcohol maar wel wiet.quote:Op zaterdag 28 april 2007 21:03 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Misschien moet ik maar wat wiet halen ofzo, ondanks dat ik 8 jaar niet meer geblowt heb.
jaaa je gaat het record halenquote:Op zaterdag 28 april 2007 21:03 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Ik heb echt alles al geprobeert en het enige boek in huis is het telefoonboek.quote:Op zaterdag 28 april 2007 21:20 schreef zwartedoos het volgende:
Je moet die stomme pc uitzetten, wat al zoveel mensen gezegd hebben, heb je de tips al geprobeerd? Boek lezen etc? Of vind je het stiekem toch wel interessant![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |