quote:
1. Ik vond het wel een mooi punt om gisterenavond mijn computer uit te zetten, dat ik de oplossing niet goed hadquote:Op donderdag 26 april 2007 08:17 schreef MadMaster het volgende:
Wat is er hier aan de hand?
1. Nieuwe topics worden niet meer geopend
2. vragen staan zeer lang open
3. de punten worden niet meer bijgehouden...![]()
Desalnietemin:
[..]
Dat is altijd afhankelijk van wie en hoeveel er online zijn en wat voor vragen er gesteld worden.quote:Op donderdag 26 april 2007 08:17 schreef MadMaster het volgende:
Wat is er hier aan de hand?
vragen staan zeer lang open
Ik ken je standpunt maar ben het er niet mee eens.quote:Op donderdag 26 april 2007 10:37 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat is altijd afhankelijk van wie en hoeveel er online zijn en wat voor vragen er gesteld worden.
En ik vind dat trouwens ook niet erg. Liever iemand die na 8 uur een vraag beantwoord omdat-ie 't weet dan iemand die na 1 uur de vraag inlepelt na een rebus of tig hints die niet veel meer met de orginele vraag te maken hebben.
Dat kan... maar als het dan toch niet om de kennis gaat waarom dan zo moeilijk doen met indie en dance en metal en andere minder breed vertegenwoordigde stijlen en teksten van album tracks enzo... waarom niet gewoon plaatjes van Madonna en teksten van Borsato, dat houdt de snelheid er wel in. 3 topics per dag, belsen telt zich de pleuris maar het is wel gezelliequote:Op donderdag 26 april 2007 10:41 schreef bukgeit het volgende:
Ik ken je standpunt maar ben het er niet mee eens.
Nou doe je net alsof dat mijn standpunt is. Je geeft zelf al aan dat je van te voren niet weet of een vraag makkelijk te beantwoorden is of niet. Blijkt van niet, dan help je gewoon een handje. Ik pleit zeker niet voor makkelijke vragen, maar wel voor meer snelheid.quote:Op donderdag 26 april 2007 10:46 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat kan... maar als het dan toch niet om de kennis gaat waarom dan zo moeilijk doen met indie en dance en metal en andere minder breed vertegenwoordigde stijlen en teksten van album tracks enzo... waarom niet gewoon plaatjes van Madonna en teksten van Borsato, dat houdt de snelheid er wel in. 3 topics per dag, belsen telt zich de pleuris maar het is wel gezellie
quote:Op donderdag 26 april 2007 11:01 schreef ranja het volgende:
on topic: Dries Holten. Had die geen hit met 'zij was verlied op een frikandel'?
bukgeit +1quote:Op donderdag 26 april 2007 09:50 schreef bukgeit het volgende:
Blue Cheer
...waarbij zijn echte naam als uitgangspunt is gebruikt.quote:Op donderdag 26 april 2007 11:16 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Maar hij is bekender onder zijn artiestennaam, als helft van een duo.
quote:How much fun it is to fuck a mod until he's dead.
Kick him in the head,
Beat him in the balls,
Jump up on his head.
How much fun it is to fuck a mod until he's dead.
Kick a mod,
Kick a mod,
Kick a mod today.
Een redelijk bekende punkband.quote:Op donderdag 26 april 2007 14:36 schreef Bimmel het volgende:
Fuck a Mod, band kan ik niet meer op komen....
Bimmel + 1quote:
Was persoonlijk het meest gecharmeerd van Boer Harms die van disco hieldquote:Op donderdag 26 april 2007 15:52 schreef ranja het volgende:
Boer Harms
of
America en Olde Pekela
hangt e rvan af welke je het bekendst vind. en ze hebben er nog wel meer...
Die stierf onvrijwilligquote:
Is het dat nummer met de opgepitchte stemmen uit Single luck, met die vrouwelijke drummer.quote:Op donderdag 26 april 2007 19:33 schreef MadMaster het volgende:
Het gaat om een hit uit 1962...
Dit is dus Telstar en het is inderdaad een zeer bekende producer, waar ook een box van uit is.quote:Op donderdag 26 april 2007 19:48 schreef MadMaster het volgende:
Toch maar even 'lepelen'...![]()
[afbeelding]
Ik ga rond 20.00 uur pad, als er dan nog geen goed antwoord is, gooi de vraag dan maar in de parkeerstand.
Die producer hoeft niet persé meer, de naam van de band is voldoende...quote:Op donderdag 26 april 2007 20:05 schreef belsen het volgende:
Dit is dus Telstar en het is inderdaad een zeer bekende producer, waar ook een box van uit is.
quote:On February 3, 1967, the eighth anniversary of Buddy Holly's death,killed his landlady Violet Shenton and then himself with a single barreled shotgun that he had confiscated from his protegé, former
bassist and solo star Heinz Burt at his Holloway Road home/studio.
quote:Op donderdag 26 april 2007 20:17 schreef ranja het volgende:
The Tornados? Qua hit Telstar...
Ja, zo makkelijk ga ik het natuurlijk ook weer niet maken...quote:
Nee, dat zou ook best wel voor de hand liggen natuurlijkquote:Op donderdag 26 april 2007 21:35 schreef peaceman het volgende:
i don't like the drugs, but the drugs like me?
Die is het net zo min als Dope Showquote:
Je hebt iig 2 letters in de juiste volgordequote:Op donderdag 26 april 2007 21:39 schreef Berkery het volgende:
Iets van Rob de Nijs?
Nee, doch enigsinds warmer dan zo juist.quote:
Zo zou je Marilyn Manson ook kunnen omschrijven natuurlijk...quote:Op donderdag 26 april 2007 21:52 schreef MadMaster het volgende:
De persoon in die clip lijkt op de evil Loes Luca...
quote:
Nopequote:Op donderdag 26 april 2007 22:00 schreef Berkery het volgende:
Jane's Addiction - Been caught stealing
Maar een lekker onduidelijk plaatje met MM's partner-in-crime erbij doen?quote:Op donderdag 26 april 2007 22:03 schreef Berkery het volgende:
We zijn er bijna. Zoveel videoclips kunnen er niet zijn.
quote:Op donderdag 26 april 2007 22:12 schreef Berkery het volgende:
Is dat MM met Trent Reznor?
Zijn jullie nu boos?quote:Op donderdag 26 april 2007 22:26 schreef Berkery het volgende:
Oh da's Starfuckers Inc. ofzoiets, dat nummer ken ik stiekem toch wel
Nee hoor, maar het komt je wel op een note te staan.quote:
Nu ik toch een mod ken, hoeveel notes heb ik al?quote:Op donderdag 26 april 2007 22:30 schreef belsen het volgende:
[..]
Nee hoor, maar het komt je wel op een note te staan.
Ik heb even gekeken, 17! stoute jongen! Ik heb er geen, veel te braaf dus!quote:Op donderdag 26 april 2007 22:30 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Nu ik toch een mod ken, hoeveel notes heb ik al?
quote:Op donderdag 26 april 2007 22:50 schreef Sack_Blabbath het volgende:
De Iegels?
quote:Op donderdag 26 april 2007 22:52 schreef Sack_Blabbath het volgende:
De Egels?
De Kuur?quote:Op donderdag 26 april 2007 23:12 schreef knars het volgende:
Gheh
En hoe heet de bekendste Cure coverband die ook regelmatig in Nederland te bewonderen is?
ik ken ook New Gig in Townquote:Op donderdag 26 april 2007 22:38 schreef Berkery het volgende:
Hoe heet de nederlandse Eagles-coverband?
quote:Some want to kiss some want to kick you
There's not a net you couldn't slip through
Or at least that’s the impression I get
'Cos you’re smooth and you’re wet
And she’s not aware yet, but she’s yours
Ah, staat op mijn lijstje, nog niet kunnen horen.quote:Op vrijdag 27 april 2007 11:00 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Nooit van gehoord....
Welk nummer, van wie?
[..]
Ja, maar als je die vorige nummers ook goed vindt is dat niet zo gek. Ik hoorde 'm vorige week afgekondigd worden als de nieuwste van de Arctic Monkeys, en ik wist zeker dat ie een oud nummer had gedraaidquote:Op vrijdag 27 april 2007 11:47 schreef bigshadow het volgende:
Ik vind hem tof. Sorry.
Klopt en ik vind hem ook wel goed.quote:Op vrijdag 27 april 2007 11:18 schreef peaceman het volgende:
Die nieuwe van Arctic Monkeys?
Brianstorm oid?
Alleen is Arctic Monkeys geen the bandje.quote:Op vrijdag 27 april 2007 11:41 schreef knars het volgende:En het is aardig inwisselbaar met een hoop andere the bandjes.
Madmaster +1quote:Op vrijdag 27 april 2007 12:13 schreef MadMaster het volgende:
Paul de Leeuw
Doe mij dan maar 5 songs + uitvoerende(n) die een mooie dag bezingen.quote:Op vrijdag 27 april 2007 12:19 schreef bigshadow het volgende:
Ah, dit belooft een mooie dag te worden.
the day before you came kan toch een hele mooie dag zijn?quote:Op vrijdag 27 april 2007 12:24 schreef MadMaster het volgende:
Wel mooie dagen, he?
quote:Op vrijdag 27 april 2007 12:30 schreef bartrid het volgende:
the day before you came kan toch een hele mooie dag zijn?
Niet echt mooi, tenzij je Jan Pelleboer of Piet Paulusma heet misschien...quote:And still on top of this Im pretty sure it must have rained
The day before you came
Waarom post je er dan 6?quote:Op vrijdag 27 april 2007 12:38 schreef MadMaster het volgende:
Nee, niet afgekeurd, maar er waren er al 5 en die 2 had ik nog niet gezien toen ik mijn posting bij elkaar knipte en plakte...
quote:Op vrijdag 27 april 2007 12:35 schreef MadMaster het volgende:Drie kleine kleutertjes (een mooooie dag in de lente september)
Dus happy birthday van Ranja was afgekeurd?quote:Op vrijdag 27 april 2007 12:43 schreef MadMaster het volgende:
Omdat ik die allen goedkeurde...
of shirley manson. She's only happy when it rainsquote:Op vrijdag 27 april 2007 12:32 schreef MadMaster het volgende:
[..]
[..]
Niet echt mooi, tenzij je Jan Pelleboer of Piet Paulusma heet misschien...
quote:Op vrijdag 27 april 2007 13:15 schreef ranja het volgende:
ik wilde helemaal geen aanvullend lijstje posten
ben ook benieuwdquote:Op vrijdag 27 april 2007 13:10 schreef peaceman het volgende:
Koddige redenering....
Vraagje MM, wat is, denk jij, het verschil tussen een happy birthday en een unhappy birthday??
is mooi gelijk aan perfect of lievelijkquote:Op vrijdag 27 april 2007 13:16 schreef MadMaster het volgende:
Happy Birthday = Gelukkige Verjaardag
Unhappy Birthday = Ongelukkige Verjaardag
Is mooi gelijk aan gelukkig?
opgezocht, nooit van gehoordquote:Op vrijdag 27 april 2007 13:27 schreef ranja het volgende:
sits in her own place
Playing killer killer killer killer beats
Poorsits in her own place
Playing killer killer killer killer killer killer beats
wishes that she could meet
All the boys and the girls that live down her street
Cause she knows that they share that tapping of the feet
When she plays that killer killer killer killer beat
wat van wie?
Jij hebt vroeger toen je klein was echt rótverjaardagen gehad he?quote:Op vrijdag 27 april 2007 13:42 schreef MadMaster het volgende:
-Knipperdeknip-
Ja, want iedereen was dan op vakantie en ik kreeg dus nooit veel kadootjes...quote:Op vrijdag 27 april 2007 13:45 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Jij hebt vroeger toen je klein was echt rótverjaardagen gehad he?
maar als je last hebt van licht-allergie is zonnig helemaal niet mooiquote:Op vrijdag 27 april 2007 13:42 schreef MadMaster het volgende:
Met de uitleg van 'blij' in de zin van 'zonnig' én met 'gelukkig' in de zin van 'zalig' in relatie tot 'dag' kan ik leven en daarmee is Ranja's lijstje alsnog compleet, waarmee hij de volledige credits verdient...
Iedereen 'gelukkig' nu?![]()
Dan denk ik niet dat ik het ga raden.quote:Op vrijdag 27 april 2007 14:30 schreef bartrid het volgende:
ken het niet.
ik heb nu even de video bekeken en die heb ik inderdaad wel eens voorbij zien komen maar volgens mij heeft het nooit de hitparade gehaald. En da's maar goed ook.quote:Op vrijdag 27 april 2007 15:03 schreef Gambolputty het volgende:
Ik krijgt het niet afgekeken, wân hutnummer. Als dat een hit is geweest in the UK zijn de Britten het inmiddels ook helemaal kwijt.
quote:Op vrijdag 27 april 2007 12:19 schreef bigshadow het volgende:
Ah, dit belooft een mooie dag te worden.
Niet zo gek natuurlijk als je het niet kan schrijven...quote:Op vrijdag 27 april 2007 13:46 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, want iedereen was dan op vakantie en ik kreeg dus nooit veel kadootjes...
Je dwingt me, meneer Van Dale:quote:Op vrijdag 27 april 2007 17:11 schreef peaceman het volgende:
Niet zo gek natuurlijk als je het niet kan schrijven...
quote:Kun je behalve cadeau ook de spelling kado gebruiken?
--------------------------------------------------------------------------------
Ja, wat ons betreft kan dat. In het Groene Boekje (2005) komt weliswaar alleen cadeau voor, maar wie niet aan de officiële spelling gebonden is (alleen de overheid en het onderwijs zijn dat wel), kan gerust het informelere kado gebruiken. Het Witte Boekje (2006) vermeldt cadeau en kado (met bij kado de toevoeging 'informeel').
De officiële spelling is altijd cadeau geweest. Het is een wijdverbreid misverstand dat kado ooit in het Groene Boekje heeft gestaan. Ook in de periode 1954-1995, toen veel woorden naast een 'voorkeurspelling' een 'toegelaten spelling' kenden, was alleen cadeau officieel juist. Wel namen het woordenboek van Verschueren in de achtste druk (1979) en dat van Kramers Groot Woordenboek in de tweede druk (1986) kado op met de vermelding "niet-officiële spelling van cadeau", en vermeldde de Grote Koenen (1986) het woord kadotheek ("bazar, winkel waar allerlei (geschenk)artikelen te vinden zijn"). Hieruit blijkt dat kado toch wel voorkwam.
Vermoedelijk komt de schrijfwijze kado al lange tijd voor. In het Woordenboek der Nederlandsche Taal (WNT), waar men in 1916 toe was aan de beschrijving van de k, staat kado weliswaar niet, maar in Jaarboek van de Maatschappij der Nederlandse Letterkunde van 1915 komt het woord kadootje voor in een gedichtje van B. van Meurs (1835-1915) "Daorum stuurt ze aon stokoud grootje / Oew portretjen as kadootje / Fien geteikend, mooi gekleurd." Het WNT geeft wel enkele citaten van de dichter P.A. de Genestet, die kadeau(tje) gebruikt; in de Nieuwe Taalgids (jaargang 3, 1888) gebruikt de schrijver Frederik van Eeden kadeau ook, maar een veelvoorkomende vorm was dit niet.
Waarschijnlijk werd kado pas in de jaren zestig echt populair. De historicus G.C. Molewijk schreef in september 1992 in Onze Taal dat "fantasiespellingen" (hij noemt aksie, belgies en kompjoeter) in de jaren zestig en zeventig zijn opgekomen. Een woord als aksie wordt eigenlijk niet meer gebruikt, maar kado heeft wat ons betreft zijn bestaansrecht als informele variant ruimschoots bewezen.
Voor de volledigheid: de verkleinvorm en het meervoud van cadeau zijn cadeautje en cadeaus (niet cadeaux of cadeau's), en die van kado zijn kadootje en kado's.
Elders op deze website vindt u meer informatie over nivo/niveau en buro/bureau.
Genootschap Onze Taal, Raamweg 1a, 2596 HL Den Haag, Nederland, Telefoon: +31 70 356 12 20
quote:Music is the language of the spirit. It opens the secret of life bringing peace, abolishing strife.
Reken niet op mijquote:Op vrijdag 27 april 2007 20:46 schreef MadMaster het volgende:
Wachten totdat er iemand anders dan Gambolputty, TheSilentEnigma, RoofingBurner, Berkery, knars, bigshadow, bartrid, iggy_in_the_house, Mark, Uzumaki_Naruto, peaceman, newbiedoobiedoo, tong80 en ondergetekende opduikt, die het antwoord nog niet heeft opgezocht en die de rebus van Ranja ontcijfert.
...met de alom bekende en zeer gewaardeerde wereldhit 'Caroline's A Victim'.quote:Op vrijdag 27 april 2007 21:44 schreef bukgeit het volgende:
Kate Moss en Graham Nash: Kate Nash. Ik ken haar niet.
quote:Op vrijdag 27 april 2007 21:55 schreef MadMaster het volgende:
...met de alom bekende en zeer gewaardeerde wereldhit 'Caroline's A Victim'.
ranja +1quote:Op vrijdag 27 april 2007 22:39 schreef ranja het volgende:
Apples in Stereo
Banana Erectors
Black Grape
Lemon Pipers
Blind Melon
Smashing Pumpkins
Cranberries
Virgin Prunes
Buckcherry
Strawberry Alarm Clock
nu ja het is een dunne scheidslijn vind ik altijd bij dat soort dingen...quote:Op vrijdag 27 april 2007 23:43 schreef Berkery het volgende:
Waarom zou dat niet eerlijk zijn?
Ik heb het vanochtend gelezenquote:Op vrijdag 27 april 2007 23:45 schreef peaceman het volgende:
nu ja het is een dunne scheidslijn vind ik altijd bij dat soort dingen...
Maar goed Ranja bedoelt met die namen de alter ego's van Tori Amos...
Ik ga nu echter wel..![]()
Doe ik het voor.. Belsen +1quote:Op zaterdag 28 april 2007 10:21 schreef belsen het volgende:
Zoiets?Shakin' Stevens - This ole house Therapy? - Church of noise Simon & Garfunkel - Bridge over troubled water Fratellis - Flat head Blur - Villa Rosie The Eagles - Hotel California Sisters Of Mercy - Temple of love The Zutons - Dirty dancehall The Jam - Man in the corner shop The Clash - Lost in a supermarket
Dat is een andere Tower inderdaadquote:Op zaterdag 28 april 2007 13:55 schreef MadMaster het volgende:
Ik ken alleen een Tower met de hit 'See You Tonight'
quote:Op zaterdag 28 april 2007 13:55 schreef MadMaster het volgende:
Ik ken alleen een Tower met de hit 'See You Tonight', maar op basis van de info: Eelco Gelling?
Dat is niet verkeerd, maar je antwoord wel.quote:Op zaterdag 28 april 2007 16:46 schreef belsen het volgende:
Ik heb na aanleiding van de Joe Meek vraag mij even ingelezen.
quote:Op zaterdag 28 april 2007 17:59 schreef ranja het volgende:
Trio - Da da da?
Ranja +1quote:Zwei Features sind besonders hervorzuheben: Man kann im "Taschenrechner-Modus" eine beliebige 8-stellige Zahl abspeichern und dann in den "Keyboard-Modus" wechseln. Anhand der abgespeicherten Zahl errechnet das Keyboard nun einen Sound. Das eröffnet unglaubliche klangliche Möglichkeiten... Zum anderen kann man aber auch eine Melodie abspeichern und dann im "One-Key-Play" wiedergeben. Das heißt, die Melodie wird nur durch das Drücken einer einzigen Taste wiedergegeben. Remmler nutzte diese Möglichkeit immer, wenn Trio "Da da da ich lieb dich nicht du liebst mich nicht aha aha aha" live präsentiert werden musste, damit er nicht Gefahr läuft, sich zu verspielen.
Nun, um den typischen "Da da da..."-Sound zu erhalten, schaltet man die "Octave" auf "Middle" und das Instrument auf "Piano". Damit haben wir dann schon den Original-Sound auf der kleinen Melodie im Refrain. Den berühmten Beat stellt man wie folgt ein: Tempo auf "0" und den "Rhythm" auf "Rock-1" stellen. Das war's.
De tuin kan je overslaan las ik net.quote:Op zaterdag 28 april 2007 23:39 schreef MadMaster het volgende:
Mocht mijn antwoord goed zijn, wacht niet op mij.
Ik zit de komende twee weken op Aruba, eens kijken of we die Natalee Holloway kunnen vinden.
![]()
Correctquote:
welke band?quote:no motherfucking hootie and the blowfish
Je denkt in de goede richting, maar denk iets exotischer (lees: niet amerikaans)quote:
maar wel van Nailbomb?quote:Op maandag 30 april 2007 11:57 schreef Mark het volgende:
Opgezocht, want niet herkend.
* Mark is geen fan van desbetreffende band, dus dat verklaart een hoop
quote:Op maandag 30 april 2007 12:22 schreef knars het volgende:
Afgaande op bovenstaande, Sepultura Soulfly?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |