Het gaat idd heel goed met zequote:Op dinsdag 24 april 2007 12:49 schreef QueenR het volgende:
@nienna, gaaf om die twee weer te zien, gaat het super goed mee zo te zien. Heel fijn om te lezen!!
quote:Hier zijn de eerste lichting weeskttens van het jaar, Teun (cypers) Toos (zwart) en Tessa (lapje)
*heel veel lieve foto's*
lief he![]()
eerst nog even een paar weekjes troetelenquote:Op dinsdag 24 april 2007 14:09 schreef _Nienna_ het volgende:
[..]
Het gaat idd heel goed met zeErgens deze dagen zijn ze alweer 1 jaar. We kunnen ze voor geen goud meer missen
![]()
[..]![]()
![]()
Ik hoop dat je snel een huisje voor ze vindt!
ja idd huisjes worden er nog voor gezocht. Gaat via dierenambulancehelmond (check: http://www.dierenambulancehelmond.nl voor info) over een week of 4 mag ze weg.quote:Op dinsdag 24 april 2007 15:53 schreef ook_gek het volgende:
QueenR ik wil die lapjes hebben![]()
zoek je nog een huisje voor ze![]()
Hij is geweldig ben al tijdje op zoek naar een mooie lapjes kat![]()
pff helmond...... woon zelf in scheveningenquote:Op dinsdag 24 april 2007 16:30 schreef QueenR het volgende:
[..]
ja idd huisjes worden er nog voor gezocht. Gaat via dierenambulancehelmond (check: http://www.dierenambulancehelmond.nl voor info) over een week of 4 mag ze weg.
tja kan er ook niets aan doen. Al het mooie spul zit in brabant hequote:Op dinsdag 24 april 2007 16:40 schreef ook_gek het volgende:
[..]
pff helmond...... woon zelf in scheveningen![]()
Maar wat is deze toch mooi. Precies wat ik al tijden zoek![]()
quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:49 schreef Lips het volgende:
Oh wat zijn die weesjes lief! Hoe gemeen om die foto's te plaatsen!
lolquote:Op dinsdag 24 april 2007 16:00 schreef Gizmore het volgende:
Fapfapfap
Klik!
Huh?!
OMG, busted!
[afbeelding]
[klikbaar]
alleen het lapje zover. Het cypertje en zwartje zijn beide nog beschikbaarquote:Op vrijdag 27 april 2007 20:26 schreef Ils het volgende:
Mijn vriend is ook al helemaal verliefd op de kittens van Queen R haha, hebben ze al een huisje?
vind zelf cypertjes zoooo vreselijk schattig.quote:Op vrijdag 27 april 2007 23:14 schreef cinnamongirl het volgende:
Stuitje van Nokwanda heeft wat weg van Teuntje! Dat roze snoetje!![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 27 april 2007 23:03 schreef QueenR het volgende:
[..]
alleen het lapje zover. Het cypertje en zwartje zijn beide nog beschikbaar
prima, ze eet goed, is behoorlijk speels en zindelijkquote:
dus ze valt niet meer om als ze gaat lopen?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:42 schreef QueenR het volgende:
[..]
prima, ze eet goed, is behoorlijk speels en zindelijkze stoeien al samen enzo, heel leuk om te zien. Vanavond komen mensen kijken voor de cyper.
nou het waggelt nog wel maar word al stukke beterquote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:47 schreef ook_gek het volgende:
[..]
dus ze valt niet meer om als ze gaat lopen?
* ook_gek is trots op haar![]()
Prachtige foto's ook en mooie kattenquote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:21 schreef Addict89 het volgende:
Tvp'tje met foto's![]()
Vakantiekat:
[afbeelding]
Pinkie:
[afbeelding]
Poggie:
[afbeelding]
Heb je al contact met de fokker opgenomen ? De meeste fokkers hebben een clausule in het contract staan dat ze op z'n minst willen weten waar een kat heengaat en meestal willen ze ook wel helpen herplaatsen. Mijn schoonzusje wilde haar Oosters Korthaar herplaatsten en de fokker had binnen de kortste keren 3 geinteresseerden voor haar. (en de 1e was al raak)quote:Op donderdag 3 mei 2007 08:55 schreef QueenR het volgende:
Dan had ik verder nog iets anders. Ik weet niet of de moderators het goed vinden dat ik dat hier plaats (zo niet laat het me weten dan edit ik) Maar ik heb hier dan ook nog Bob rondlopen. Lieve ex kater (ragdoll) van bijna een jaar (deze maand). Bob is heel erg lief, speels maar toch rustig. Alleen kan hij er dus niet zo goed tegen dat hij hier niet alleen rond mag dobberen. Wat resulteerd in hier en daar naast de bak plassen. Het is al vele malen beter dan dat het was, maar nog steeds niet goed. Ik heb het uitgetest door hem bij een vriendin neer te zetten die geen katten had, en daar deed ie het prima. Maar hier is hij dus niet gelukkig. Kittens vindt ie eng etc. Hij heeft een goede stamboom en is helemaal gezond (compleet binnenstebuiten laten draaien) Ik wil eigenlijk kijken of ik hem in een goed huisje kan herplaatsen. Ik wil er wel een behoorlijke vergoeding voor hebben, niet om eraan te verdienen (lukt toch niet) maar om de drempel wat hoger te leggen zodat niet iemand hem wil en vervolgens dus wel verkoopt. (ca. 300 eur) baal er erg van, maar denk toch dat Bob uiteindelijk veel gelukkiger is bij iemand waar hij alleen of max met een andere kat zit. En Ik met kinderen en andere katten worden er denk ik ook stukke rustiger van.
heb het idee dat mijn fokker zich daar niet zo in interesseerdquote:Op donderdag 3 mei 2007 14:18 schreef LadyLovelyLocks het volgende:
[..]
Heb je al contact met de fokker opgenomen ? De meeste fokkers hebben een clausule in het contract staan dat ze op z'n minst willen weten waar een kat heengaat en meestal willen ze ook wel helpen herplaatsen. Mijn schoonzusje wilde haar Oosters Korthaar herplaatsten en de fokker had binnen de kortste keren 3 geinteresseerden voor haar. (en de 1e was al raak)
Je andere mannen zijn echt superlief bezig met die kittens
Ja, ik zou het zo doen als mijn verstandige ik niet heel hard NEEEEE zeiquote:Op donderdag 3 mei 2007 14:52 schreef QueenR het volgende:
[..]
heb het idee dat mijn fokker zich daar niet zo in interesseerd. Ik heb zo ook nog wel eens wat foto's enzo gestuurd en eigenlijk noooit echt iets op ontvangen. dus helaas niet zo'n geweldige fokker gok ik
@stormqueenze zoekt nog een baasje, ons tooske
quote:Op donderdag 3 mei 2007 14:58 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, ik zou het zo doen als mijn verstandige ik niet heel hard NEEEEE zei![]()
Ik denk er over naquote:Op donderdag 3 mei 2007 15:05 schreef QueenR het volgende:
[..]
![]()
verstandig wat is verstandig.....
laten leiden
Ik ging je al voor met Tessaquote:
Het probleem is dat ik nu 1 poes heb, en mijn vriend heeft ook een kat, en als we in de toekomst gaan samenwonen heb je meteen zo'n kattenbendequote:
Een kat heb je voor altijd een relatie vaak nietquote:Op donderdag 3 mei 2007 15:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Het probleem is dat ik nu 1 poes heb, en mijn vriend heeft ook een kat, en als we in de toekomst gaan samenwonen heb je meteen zo'n kattenbende
Ik heb je even ge-PM'tquote:Op donderdag 3 mei 2007 15:05 schreef QueenR het volgende:
[..]
![]()
verstandig wat is verstandig.....
laten leiden
Ikzelf vind meerdere ook heel leuk, zeker leuker dan slechts een. Maar ja het kan ook weleens escaleren (kijk naar bob die bij ons helemaal niet gelukkig is) zo kan het helaas ook gebeuren dat ze elkaar niet moeten. Maar meestal hoor je toch dat de beestjes heel veel aan elkaar hebben en het kijken naar twee spelende katten is priceless!quote:Op donderdag 3 mei 2007 15:40 schreef Klonk het volgende:
katten kun je nooit genoeg hebben, heb er nu 5 en zou voor geen geld minder willen
Wat weet jij daar nou van als niet-kat?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:57 schreef Aventura het volgende:
Dit kan toch niet lekker liggen?
[afbeelding]
Whehehehehequote:Op vrijdag 4 mei 2007 17:35 schreef ZZtopSpeed het volgende:
Matje vs Hommel: http://www.youtube.com/watch?v=U_2zG-xf_CQ
De held!![]()
Gezelligquote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:57 schreef Aventura het volgende:
Dit kan toch niet lekker liggen?
[afbeelding]
Hee! Ik heb ook een Plurk...en ik dacht nog wel origineel te zijn....quote:
Nou die bankjes zijn van '81 of zo, dus de onderkant ziet er sowieso beter uit dan de restquote:Op vrijdag 4 mei 2007 19:26 schreef Aventura het volgende:
He zo speelt Dikkie van mij ook. Op haar ruggetje trekt ze zichzelf onder de hele bank door. Ik geloof dat ik niet wil weten hoe de bank er aan de onderkant uitziet
het huisje dat gevonden is zoals gezegt.... dat is mijn huisjequote:
quote:Op zondag 6 mei 2007 22:02 schreef ook_gek het volgende:
[..]
het huisje dat gevonden is zoals gezegt.... dat is mijn huisje
ze komt bij mij thuis wonen![]()
kijk nou naar haar. Kan je daar ooit niet lief tegen doenquote:
Tooskequote:Op zondag 6 mei 2007 20:22 schreef QueenR het volgende:
dat luieren hoort er bij he
Hier onze bob (die dus nog ander huisje zoekt) in meest lamme toestand. Geef hem een stukje papier, al is het 1 bij 1 cm en meneer gaat er lui op liggen.
[afbeelding]
Toosje gaat samen met Bob een hapje eten
[afbeelding]
En Tessa zat even mooi te wezen
[afbeelding]
Nouw, waar is die toos van jouquote:
Je registreert je even bij www.photobucket.com of www.mijnalbum.nl , daar je foto's uploaden en metquote:Op maandag 7 mei 2007 16:31 schreef kissy het volgende:
Wat een leuk forum is dit!
Hoe plaatsen jullie foto's?
ik heb Toos pas geknuffeld !!quote:
Ik hoop hetquote:Op maandag 7 mei 2007 18:39 schreef Angelcakes het volgende:
[..]
ik heb Toos pas geknuffeld !!
![]()
je gaat deze week kijken geloof ik he ? het is echt een scheetje![]()
Ik weet waar je huis woontquote:Op woensdag 9 mei 2007 10:02 schreef bleiblei het volgende:
Ook_gek! Ik heb gisteren toch maar Tessa meegenomen.
Ze was zo lief in slaap gevallen op mijn hand dat ik der niet achter kon laten![]()
.
Wat een prupke is dat. Geweldig
.
nope, ben gisteren met mijn vriendin wezen kijken. Die wil Toos heeeeeeul graag hebben. Gisteren op de terugweg heb ik alleen maar "Awwww! Die poezies!", "Oeh! Ik kan echt niet wachten!", "Jee, was het maar alvast volgende week!" etc. naast me gehoordquote:Op woensdag 9 mei 2007 10:26 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Ik weet waar je huis woont
Ik heb haar nog niet gezien is iets te ver rijden om even langs te gaan voor mij
en heb het afgelopen weken ietst te druk gehad
Maar van af volgende week is alle drukte over![]()
maar heb jij 1 van de 3 genomen dan![]()
quote:Op woensdag 9 mei 2007 10:46 schreef bleiblei het volgende:
[..]
nope, ben gisteren met mijn vriendin wezen kijken. Die wil Toos heeeeeeul graag hebben. Gisteren op de terugweg heb ik alleen maar "Awwww! Die poezies!", "Oeh! Ik kan echt niet wachten!", "Jee, was het maar alvast volgende week!" etc. naast me gehoord.
Whehhequote:Op woensdag 9 mei 2007 10:46 schreef bleiblei het volgende:
[..]
nope, ben gisteren met mijn vriendin wezen kijken. Die wil Toos heeeeeeul graag hebben. Gisteren op de terugweg heb ik alleen maar "Awwww! Die poezies!", "Oeh! Ik kan echt niet wachten!", "Jee, was het maar alvast volgende week!" etc. naast me gehoord.
quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:32 schreef QueenR het volgende:
hier dan ook gek, speciaal voor jou
http://www.youtube.com/watch?v=sep66thKSm0
quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:32 schreef QueenR het volgende:
hier dan ook gek, speciaal voor jou
http://www.youtube.com/watch?v=sep66thKSm0
Mooi!quote:Op vrijdag 11 mei 2007 11:50 schreef SEMTEX het volgende:
Polle heeft een nieuwe krabpaal cq stoel gekregen![]()
[afbeelding]
Klopt helemaal! Gekocht bij de Jumper in Helmond. Ze hebben ze ook nog in de andere 3 primaire kleuren.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 11:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Mooi!
Van Europet Bernina toevallig? Komt me erg bekend voor![]()
Ah, ik heb 'm in tijgerprint (quote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:07 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Klopt helemaal! Gekocht bij de Jumper in Helmond. Ze hebben ze ook nog in de andere 3 primaire kleuren.
Ik haal er altijd dieetvoer voor Polle. Ze hebben best wel veel soorten. Wordt ook altijd hebberig van die mooie kussentjes en krabpalen daar en haal ook altijd een lekker snackje of kattenmelk voor Pollequote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:12 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ah, ik heb 'm in tijgerprint () want ze hadden 'm niet in andere kleuren. Maar toen had ik de Jumper nog niet ontdekt. Lekker veel keus hebben ze daar!
heb daar zo'n gaaf dik muis kussentje gehaald, kei mooi!quote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:18 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik haal er altijd dieetvoer voor Polle. Ze hebben best wel veel soorten. Wordt ook altijd hebberig van die mooie kussentjes en krabpalen daar en haal ook altijd een lekker snackje of kattenmelk voor Polle.
ik zat me net af te vragen hoe dat eruit moet zien als je zelfs zo'n positie aanneemt...quote:Op maandag 14 mei 2007 21:56 schreef Rossdale het volgende:
Onze hele flexibele kat Muis
[afbeelding]
De mijne heet ook zoquote:Op maandag 14 mei 2007 21:56 schreef Rossdale het volgende:
Onze hele flexibele kat Muis
[afbeelding]
'quote:Op zaterdag 12 mei 2007 14:33 schreef MauBro het volgende:
Sinds vandaag is het huis weer een stuk gezelliger geworden
[afbeelding]
Julius die komt kijken wat dat rare dng is
[afbeelding]
Tobias
[afbeelding]
Yindee
[afbeelding]
Ze zijn echt leuk ! Al dacht Julius daar anders overquote:Op zaterdag 12 mei 2007 14:33 schreef MauBro het volgende:
Sinds vandaag is het huis weer een stuk gezelliger geworden
[afbeelding]
Julius die komt kijken wat dat rare dng is
[afbeelding]
Tobias
[afbeelding]
Yindee
[afbeelding]
quote:Op woensdag 16 mei 2007 16:44 schreef QueenR het volgende:
Even als ere tribute naar Pebbles, een lief kitten wat vorig jaar heerlijk met mijn gijsje stoeide.
Mijn lieve dinnetje angelcakes heeft haar liefdevol opgenomen maar helaas is Pebbletje vanochtend onder een auto gekomen en is niet meer
knuffel voor koekie! en hier is pebble toen ze nog een minipebbletje was, in "gevecht" met onze gijs
http://www.youtube.com/watch?v=JQ6mhAMqRio
en met een vrolijkere noot, voor Ook_gek en Stormqueen een kleine compilatie van de ukkies die morgen bij hen de boel gaan opvrolijken
http://www.youtube.com/watch?v=F3orhkM9spg
Aggosquote:Op woensdag 16 mei 2007 16:44 schreef QueenR het volgende:
Even als ere tribute naar Pebbles, een lief kitten wat vorig jaar heerlijk met mijn gijsje stoeide.
Mijn lieve dinnetje angelcakes heeft haar liefdevol opgenomen maar helaas is Pebbletje vanochtend onder een auto gekomen en is niet meer
knuffel voor koekie! en hier is pebble toen ze nog een minipebbletje was, in "gevecht" met onze gijs
http://www.youtube.com/watch?v=JQ6mhAMqRio
quote:en met een vrolijkere noot, voor Ook_gek en Stormqueen een kleine compilatie van de ukkies die morgen bij hen de boel gaan opvrolijken
http://www.youtube.com/watch?v=F3orhkM9spg
dank je wel lieverd, het gaat hier inmiddels wel weer wat beter.. we hebben herinneringen aan haar op zitten halen en het was gewoon een lief gek beest die hopelijk nu gelukkig is in de kattenhemel ( Femke had net bloemetjes op haar grafje in de achtertuin gelegd en naderhand vertelde ze dat ze een klein gebedje had gedaan waarin ze hoopte dat ze een mooi plekje in de hemel heeft en dat ze hoopt dat ze haar bazinnetje ( Femke dus ) nooit zal vergeten)quote:Op woensdag 16 mei 2007 16:44 schreef QueenR het volgende:
Lieve filmpjes van kittens
awwe nog meer van mijn ex schatjesquote:Op woensdag 16 mei 2007 22:26 schreef _Nienna_ het volgende:
Angelcakes, wat ontzettend treurigSterkte ermee hoor!
Hier het fototoestel ook weer eens opgepakt en Spock belaagd:
[afbeelding]
[afbeelding]
Niet scherp, maar wel lief![]()
[afbeelding]
Hier ging ie er echt voor zitten![]()
En nog eentje van Pyxel in het zonnetje:
[afbeelding]
Gewoon![]()
medeverslaafde meldt zichquote:Op donderdag 17 mei 2007 12:46 schreef Lips het volgende:
Dat filmpje van Teun Toos en Tessa is echt geweldig! Ik heb hier echt zitten genieten van die bolletjes. Zo schattig!
En dan lekker de muziek van Mika eronder, ik heb meteen weer de cd aangezet (heb een lichte Mika verslaving)
quote:
quote:Op donderdag 17 mei 2007 17:10 schreef ook_gek het volgende:
[afbeelding]
zo na een lange spannende reis eindelijk relexen op schoot![]()
[afbeelding]
zo nu samen met mijn baasje alles verkennen. Want alleen is te eng.
en dit vind ik het mooiste. Een tunnel met balletjes er in
[afbeelding]
ik kom je pakken![]()
[afbeelding]
zo ik moet weer even alles verwerken![]()
[afbeelding]
daar lig ik dan lekker te slapen![]()
[afbeelding]
en hier ben ik mijn verslag aan het maken![]()
[afbeelding]
nog even rond kijken om vervolgens weer in slaap te vallen op schoot![]()
Ze slaapt net als Noortjequote:Op donderdag 17 mei 2007 21:18 schreef ook_gek het volgende:
[afbeelding]
even opladen voor het volgende stukje huis onderzoeken
de grote bank is nu veilig verklaard. Dus daar word op en neer gerend en daar word ook heel actief gespeeld met het balletje. En ze kan nu ook al op de bank klimmen en er af springen vind ze ook al leuk dus daar is ze nu heel erg druk mee. Ik zelf zit op de grond tegen de bank aan. Dus ik word elke keer besprongen. Komt ze even in mijn nek liggen en dan hoor je heel druk gespin en geknor![]()
* ook_gek zit te genieten![]()
hihihi daar was je voor gewaarschuwd hequote:Op vrijdag 18 mei 2007 10:36 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ze slaapt net als Noortje![]()
Noortje is erg actief, ze weigert de zachte paté te eten maar is al heel stoer op de harde kittenbrokjes aan het kauwen. Ze heeft vannacht ook uitgevogeld hoe je op het bed kan klimmen en is uren bezig geweest om het motiefje van mijn dekbedovertrek te vangen![]()
Toen ik gisteravond thuis kwam van een etentje kwam ze in galop luid miauwend op me af om vervolgens in mijn broekspijp te springen![]()
doen ze ja, alleen doet noortje dat dus via de binnenkantquote:Op vrijdag 18 mei 2007 11:19 schreef ook_gek het volgende:
oh en in dat broekklimmen was gister avond ook al uitgevonden. Want mijn been werd dankbaar gebruikt om op de bank te komen![]()
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 12:06 schreef ook_gek het volgende:
oke nog een klein update
We hebben haar net even op de weegschaal gezet. 495gram is ze![]()
Maar ja toen moesten we natuurlijk langs de hond terug naar huis ( woon achter de zaak van mijn vader )
De hond kwam even kijken natuurlijk dus ik laat haar even ruiken. Let wel dit is de grootste katten hater van den haag en omgeving. Spannend dus.....
Tessa veilig in mijn handen en de hond heel rustig op tessa afkomen even ruiken.... nog eens ruiken.... mij aankijken.... nog eens ruiken.... staartje gaat kwispelen en op dat moment hoor ik een geluid ook![]()
Tessa zat te blazen haren omhoog rug bol en *pats* uithalen naar de hondhond rent weg begrijpt er niks van. Tessa gaat weer rustig in mijn hand liggen en doet als of er niks gebeurd is
edit
nu zit mevrouw haar woede af te reageren op de krappaal![]()
ja ze blijft zo heten. Vaak word er tes geroepenquote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:53 schreef QueenR het volgende:
ga gerust door hoor! Tessatje (heet ze zo nog?) heeft het echt flink getroffen met je!
Katten worden over het algemeen veel te vroeg uit het nest weggehaald, het gevolg daarvan is dat ze o.a. melktrappelen als ze volwassen zijn.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 21:36 schreef Syytön het volgende:
Ik zat met m'n vriend op bed, komt poes Doerak er gezellig bij liggen en loopt een beetje de dekens te kneden.![]()
http://www.youtube.com/watch?v=w3kBkgo80bY
Enig idee waarom dat poezebeest dat doet?
De meeste katten worden ook te vroeg uit het nest gehaald...quote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:21 schreef Aventura het volgende:
Mwah, elke kat die ik tot nu toe heb gehad doet dat hoor...
Fout! Poes heeft jou tweedehands!quote:Op zaterdag 19 mei 2007 15:36 schreef Syytön het volgende:
Ah, bedankt voor de uitleg! Ik heb geen idee wanneer hij uit z'n nest is gehaald, ik heb 'm tweedehands.
Misschien zit daar wel een kern van waarheid inquote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:26 schreef tonja het volgende:
[..]
De meeste katten worden ook te vroeg uit het nest gehaald...
veel katten “kneden” met de voorpootjes wanneer ze zich gelukkig voelen, dit gaat gepaard met spinnen en vaak met zuig- en smakbewegingen van de mond. Dit is een normaal gedrag vanuit het kitten-stadium wanneer het kitten bij het moederdier melk gaat zuigen. Dit heeft helemaal niets te maken met hoe jong ze uit het nest zijn gehaald, Ik heb er genoeg gezien die 14-16 weken bij de moeder waren en het nog deden, heb kittens gehad van een week die het nooit gingen doen. Dus dat het te vroeg uit het nest is gehaald is een heel hartnekkig fabeltje.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 17:38 schreef tonja het volgende:
Mijn vorige kat was 6 maanden toen hij weg ging uit het nest. Harry was 4 maanden, Loes 14 weken. Geen van allen hebben ze dat melktrappel gedrag.
Mijn kater is geboren bij ons in huis en woont er nog steeds samen met mams en ze doen het allebei...quote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:12 schreef tonja het volgende:
[..]
Katten worden over het algemeen veel te vroeg uit het nest weggehaald, het gevolg daarvan is dat ze o.a. melktrappelen als ze volwassen zijn.
ze is niet altijd zo lief als dat ze lijktquote:Op zondag 20 mei 2007 20:29 schreef Memento-Mori het volgende:wat een onwijs leuk beestje ook_gek, kan niet wachten tot ik mijn kitten heb
heb stale ballenquote:Op zondag 20 mei 2007 23:57 schreef Adelante het volgende:
vooral zo dicht bij je kroonjuwelen ook met die klauwtjes
Hoe herkenbaarquote:Op maandag 21 mei 2007 09:56 schreef Stormqueen het volgende:
Ik word ook gemolken door Noortje. Vanmorgen tussen half zes en half acht heeft ze non-stop over mijn neus liggen aaien, gecombineerd met likken aan het topje van mijn neusWegzetten helpt niet, want binnen 3 seconden zit ze weer op mijn hoofd. Heel aandoenlijk, maar op maandachochtend word ik daar goed chagrijnigvan
Volgens de kattengedragstherapeute die ik ken is het dus wél zo, maar je moet wel onderscheid maken tussen stress en tevredenheid. Mijn kat die met 4 maanden bij de moeder weggegaan is (zoals zij adviseert en met haar Britse kittens doet) heeft het helemaal nooit gedaan, mijn kat die met 3 maanden bij moeder weggegaan is doet het alleen voordat hij gaat slapen in een bontmandje (voelt blijkbaar hetzelfde aan z'n pootjes) maar niet bij ons, en mijn andere twee die wel te vroeg bij de moeder zijn weggegaan en ook veel afhankelijker zijn van ons doen het wel en op zowat alle zachte dingen die voorhanden zijn, op kussens, beddegoed, een stapeltje wasgoed, etc en op ons, inclusief sabbelen. En dan vooral in periodes dat ze gespannen zijn (verbouwing, ziekte, etc).quote:Op zaterdag 19 mei 2007 17:47 schreef QueenR het volgende:
[..]
veel katten “kneden” met de voorpootjes wanneer ze zich gelukkig voelen, dit gaat gepaard met spinnen en vaak met zuig- en smakbewegingen van de mond. Dit is een normaal gedrag vanuit het kitten-stadium wanneer het kitten bij het moederdier melk gaat zuigen. Dit heeft helemaal niets te maken met hoe jong ze uit het nest zijn gehaald, Ik heb er genoeg gezien die 14-16 weken bij de moeder waren en het nog deden, heb kittens gehad van een week die het nooit gingen doen. Dus dat het te vroeg uit het nest is gehaald is een heel hartnekkig fabeltje.
(wel als de kat excessief op wol gaat zuigen of op andere materialen als hij dit "kneden"doet)
quote:Op maandag 21 mei 2007 12:38 schreef ook_gek het volgende:
De kat van een collega van mij doet het ook. En die is nooit weg gegaan bij de moeder. Dus moeder en dochter wonen in 1 huis en toch doen ze het beiden![]()
De kat en het baasje snappen elkaar niet. Taal probleem denk ikquote:
Nee, daar zijn wij te dom voorquote:Op maandag 21 mei 2007 14:50 schreef LadyLovelyLocks het volgende:
Jullie denken er blijkbaar niet bij na dat er veel katten zijn die problemen hebben (angst, agressie, plassen etc) en die daardoor weggedaan of zelfs ingeslapen worden ?
Je kan ook door slaan. Als je een kat gewoon goed opvoed is er niks aan de hand. Ga je het beest slaan, ja dan kan ze bang worden of gestrest raken maar daar heb je echt geen specialist voor nodigquote:Op maandag 21 mei 2007 14:50 schreef LadyLovelyLocks het volgende:
Jullie denken er blijkbaar niet bij na dat er veel katten zijn die problemen hebben (angst, agressie, plassen etc) en die daardoor weggedaan of zelfs ingeslapen worden ?
dank je welquote:
*Grobs neuriet* De Ti-Ta-Tovenaar, het is raar, het is raar, maar waar.quote:Op maandag 21 mei 2007 23:33 schreef Jurk het volgende:
enne...offtopic, maar grobbekuiken komt toch uit een kinderboek ofzo? Ik noem me dochter altijd zo, maar weet eigenlijk niet waar het vandaan komt.
quote:Op maandag 21 mei 2007 21:54 schreef Stormqueen het volgende:
Robertje en Klonk, prachtig
Een uur uit het leven van....
[afbeelding]
Slapen...
[afbeelding]
...eten...
[afbeelding]
...wassen...
[afbeelding]
...plassen....
[afbeelding]
...en verder slapen![]()
dat ie van jou gewoon op een kussen slaapt. Tessa heeft een eigen mandje maar daar doet ze helemaal niks mee. Ze kruipt gewoon op een zacht kussen op de bank als ze alleen is en als er ook maar iemand is ligt ze daar helemaal opgerold op schoot of op de schouder te slapen.quote:Op maandag 21 mei 2007 21:54 schreef Stormqueen het volgende:
[afbeelding]
Slapen...
[afbeelding]
...eten...
[afbeelding]
...wassen...
[afbeelding]
...plassen....
[afbeelding]
...en verder slapen![]()
Ze valt in slaap op schoot en als ze dan ver heen is leg ik haar zelf op een kussenquote:Op dinsdag 22 mei 2007 00:18 schreef ook_gek het volgende:
[..]
dat ie van jou gewoon op een kussen slaapt. Tessa heeft een eigen mandje maar daar doet ze helemaal niks mee. Ze kruipt gewoon op een zacht kussen op de bank als ze alleen is en als er ook maar iemand is ligt ze daar helemaal opgerold op schoot of op de schouder te slapen.
No way dat ze dan ergens alleen gaat slapen
Tessa mag niet bij mij in de slaapkamer. Voor ze het weet is ze platquote:Op dinsdag 22 mei 2007 09:40 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ze valt in slaap op schoot en als ze dan ver heen is leg ik haar zelf op een kussen
Ik heb ze vannacht allebei uit de slaapkamer verbannen omdat ik er knettergek van werd en het resultaat was een "hartverscheurend" mieuwconcert en een zwartwit pootje dat steeds onder de slaapkamerdeur door kwam maaien
Vaak zijn de ogen van de kittens juist mooier dan wanneer ze volwassen zijn. Hier is het net andersomquote:Op maandag 21 mei 2007 23:30 schreef Grobbenkuiken het volgende:
Een klein jaartje vielen het kuiken en ik voor dit pluizebolletje en noemden hem Okki.
[afbeelding]
Inmiddels is Okki puizebol af en ex-kater. Het is en blijft een ukkig ventje, maar een lekker hapje gaat er altijd in.
[afbeelding]
En noortje "valt" de stofzuiger aanquote:Op dinsdag 22 mei 2007 11:04 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Tessa mag niet bij mij in de slaapkamer. Voor ze het weet is ze plat![]()
Ze kruipt helemaal in me en valt ze diep in slaap en als ik me dan omdraai is tessa plat![]()
stofzuigen was ook leuk ze raakte volledig in paniek. Dus ik denk weet je wat houd ik haar veilig in mijn hand....
dom dom dom. Stofzuiger gaat aan Tessa zet al haar nagels in mijn arm en laat niet meer los![]()
Ik heb het nog niet uitgeprobeerd. Maar ze valt alles aan wat los en vast zit, dus ik geloof best dat dat met de stofzuiger ook zo isquote:
Laat me raden ze heeft de volgende gewoonte. Ze tikt alles aan met haar pootje heel zachtjes en als er maar iets van beweging in zit valt ze het aanquote:Op dinsdag 22 mei 2007 11:47 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik heb het nog niet uitgeprobeerd. Maar ze valt alles aan wat los en vast zit, dus ik geloof best dat dat met de stofzuiger ook zo is
Dat doen alle kittensquote:Op dinsdag 22 mei 2007 13:41 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Laat me raden ze heeft de volgende gewoonte. Ze tikt alles aan met haar pootje heel zachtjes en als er maar iets van beweging in zit valt ze het aan![]()
Tessa heeft een tik ziekte. Die tikt echt tegen alles aan en als het beweegt of geluid maakt is het leuk![]()
ja dit is nieuw voor mij hequote:
Nee, dat scheelt welquote:Op dinsdag 22 mei 2007 16:22 schreef Klonk het volgende:
Och arme![]()
Maar er is ook een voordeel, daar hoef je geen stof meer weg te halen![]()
geweldig hequote:
Donequote:Er is trouwens ook een post je lapjeskat geopend, daar kan je tessa ook nog naar hartelust spammen
hmm mooi dan blijft ze lekker in de huiskamer slapenquote:Op donderdag 24 mei 2007 09:29 schreef Stormqueen het volgende:
ook_gek, wees maar niet bang dat je dat beest platdrukt, dat gebeurt nietIk heb al geprobeerd of ik er op kon gaan zitten maar ze is gewoon te snel
Ik heb het samen slapen 3 nachten geprobeerd met Noortje en nu hou ik haar buiten mijn slaapkamer omdat ik knettergek wordt van al die hyperactiviteit rond mijn hoofd. Ik heb momenteel 2 charmente krassen over mijn neus lopen. Ze laat me geen tel met rust. Nachtdieren
![]()
Het lijkt erger dan het is, ze weegt 5 kilo nu, desalniettemin kun je er best een flinke barbecue van houdenquote:Op donderdag 24 mei 2007 17:13 schreef Bloemkool het volgende:
@stormqueen. Dat is inderdaad een kat van formaat. Daarbij valt Tika in het niet
[afbeelding]
Ja platdrukken, volgens mij gebeurt dat niet zo snel. Ze gaan alleen altijd bij je kop liggen (tenminste de katten en kittens die ik heb meegemaakt) en dan gaat slapen niet meer zo lekker...quote:Op donderdag 24 mei 2007 09:44 schreef ook_gek het volgende:
[..]
hmm mooi dan blijft ze lekker in de huiskamer slapen![]()
Ik wil wel normaal kunnen slapen s'nachts![]()
quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:33 schreef ook_gek het volgende:
[afbeelding]
na heel lang proberen heb ik het eindelijk voor elkaar. Ik zit in de salon tafel. En aan mijn gezicht kan je zien dat ik het niet uhm leuk vind, is toch anders dan gedacht![]()
Waarom heb je daar nou geen foto van gemaakt?quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:26 schreef Elefes het volgende:
Waarna meneer zo aan het jagen was op de libellen en waterjuffers (hij eet ze nog op ook als hij er eentje te pakken krijgt), dat hij eerst een keer zijdelings de bosjes in sprong, en daarna weer eens in de vijver belandde omdat hij zo geobsedeerd was door de waterjuffer dat hij niet oplette waar hij heen sprong
![]()
En dan ziet hij er zo zielig uit
quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:33 schreef ook_gek het volgende:
[afbeelding]
na heel lang proberen heb ik het eindelijk voor elkaar. Ik zit in de salon tafel. En aan mijn gezicht kan je zien dat ik het niet uhm leuk vind, is toch anders dan gedacht![]()
Voor dit soort beslissende consults doe ik dat altijd. Dat moet gewoon hier thuis.quote:Op donderdag 24 mei 2007 22:35 schreef senesta het volgende:
Heel veel sterkte morgen Duderinnetje, rotbeslissingen zijn het altijd.
Wel fijn dat de dierenarts bij jullie thuis komt.
ik heb zo een idee dat je dochter helemaal blij isquote:Op donderdag 24 mei 2007 18:59 schreef QueenR het volgende:
net 2 nieuwe weesjes gekregen. Twee prachtig grijs witte katertjes. Zal snel posten.
Ik heb er ergens eentje die ik snel kon maken voordat meneer afdroop omdat hij "zielig" wasquote:Op donderdag 24 mei 2007 21:16 schreef _Nienna_ het volgende:
[..]
Waarom heb je daar nou geen foto van gemaakt?![]()
Mooie foto's hoor!
Veel sterkte. Ik ken niet het hele verhaal, maar het is verschrikkelijk als je zo'n beslissing moet nemen.quote:Op donderdag 24 mei 2007 22:59 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Voor dit soort beslissende consults doe ik dat altijd. Dat moet gewoon hier thuis.
Ja mooi he ze is echt dagen druk om daar te komen en uit eindelijk via mijn been is ze daar eindelijk gekomen ze was helemaal blij maar het viel erg tegen en dat kopje spreekt dan ook boekdelenquote:
ja ik zag dat kopje en dacht daar MOET een foto van komen. Deze foto spreekt voor zich zelfquote:
tessa slaapt gewoon waar ze neer kan ploffen als het maar in contact is met mij. En grote kans dat ze onder de dekens gaat liggen. Maar ik laat haar lekker in de huiskamer slapen dat gaat nu ook perfectquote:Op donderdag 24 mei 2007 20:57 schreef LunaticLaUrA het volgende:
[..]
Ja platdrukken, volgens mij gebeurt dat niet zo snel. Ze gaan alleen altijd bij je kop liggen (tenminste de katten en kittens die ik heb meegemaakt) en dan gaat slapen niet meer zo lekker...
sterkte morgenquote:Op donderdag 24 mei 2007 22:21 schreef Duderinnetje het volgende:
Misschien is vanavond de laatste avond met Poes1![]()
[afbeelding]
Morgen komt de dierenarts op huisbezoek. Ik wil haar eigenlijk laten sterven dan, gewoon nog niet al te ziek en benauwd.
Maar wat een klotegevoel is dát. Zal je ook net zien dat ze net weer even een opleving heeft vanavond.
Of zou ik dat als haar afscheidsgekkigheid moeten beschouwen, nu de beslissing wat mij betreft genomen is? Moeilijke kost. Went nooit.
En nee ik neem nooit meer katten etc. maarnietheus.![]()
Ik geniet echt van je foto's en commentaar Ook_Gek! Leuk is die beginperiode hequote:Op donderdag 24 mei 2007 23:16 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Ja mooi he ze is echt dagen druk om daar te komen en uit eindelijk via mijn been is ze daar eindelijk gekomen ze was helemaal blij maar het viel erg tegen en dat kopje spreekt dan ook boekdelen![]()
[..]
ja ik zag dat kopje en dacht daar MOET een foto van komen. Deze foto spreekt voor zich zelf![]()
[..]
tessa slaapt gewoon waar ze neer kan ploffen als het maar in contact is met mij. En grote kans dat ze onder de dekens gaat liggen. Maar ik laat haar lekker in de huiskamer slapen dat gaat nu ook perfect
ik ga het wel proberen als ze iets groter isquote:Op vrijdag 25 mei 2007 08:00 schreef Viking84 het volgende:
@ Ook_Gek: wat ik zelf merk is dat ik er onbewust rekening mee houd dat Janneke bij mij kan liggen. Ze ligt 's ochtends vaak bij mij (want omdat de gordijnen niet dicht zijn hier en mijn bed bij het raam staat kan ze zo mooi naar buiten kijken) en ik ben nog nooit op haar gaan liggen, zelfs niet bijna
. In het begin was ik er ook wel een beetje bang voor dat het zou gebeuren, maar ik denk dat het behoorlijk mee valt als je er eenmaal aan gewend bent dat ze bij je kan liggen (in het begin sliep ik wat lichter en dacht ik elke ochtend meteen: "waar is Janneke?", nu niet meer
).
En @ Duderinnetje: sterkte.
Dank je welquote:Op donderdag 24 mei 2007 23:25 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik geniet echt van je foto's en commentaar Ook_Gek! Leuk is die beginperiode he![]()
de vrouw van een mede modje: De vrouw van buzzer is onverwachts overledenquote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:50 schreef Stormqueen het volgende:
Klonk, jij ook al, nu moet ik het vragen: Waarom heeft de halve crew ineens een kaars-avatar? Who died?
QueenR, maak ze maar groot en sterk net als die sloophamer van mij![]()
quote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:52 schreef Klonk het volgende:
[..]
de vrouw van een mede modje: De vrouw van buzzer is onverwachts overleden
aha, hier hou you je schuilquote:
quote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:47 schreef QueenR het volgende:
Mijn twee nieuwe weeskindjes die hier een tijdje komen logeren. Ze hebben nog ontstoken oogjes dus zien er nog niet zo heel geweldig uit, maar dat komt snel goed en dan post ik wel nieuwe foto's van de heren,
Joepie en Jopie
[afbeelding]
[afbeelding]
wat is het verhaal achter deze 2 lieve katjes?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:47 schreef QueenR het volgende:
Mijn twee nieuwe weeskindjes die hier een tijdje komen logeren. Ze hebben nog ontstoken oogjes dus zien er nog niet zo heel geweldig uit, maar dat komt snel goed en dan post ik wel nieuwe foto's van de heren,
Joepie en Jopie
[afbeelding]
[afbeelding]
sloophamer ookquote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:50 schreef Stormqueen het volgende:
Klonk, jij ook al, nu moet ik het vragen: Waarom heeft de halve crew ineens een kaars-avatar? Who died?
QueenR, maak ze maar groot en sterk net als die sloophamer van mij![]()
quote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:47 schreef QueenR het volgende:
Joepie en Jopie
[afbeelding]
[afbeelding]
* gr8w8 doet een eenzame miauw slaken....quote:Op maandag 21 mei 2007 21:54 schreef Stormqueen het volgende:
[afbeelding]
Slapen...
[afbeelding]
...eten...
[afbeelding]
...wassen...
[afbeelding]
...plassen....
[afbeelding]
...en verder slapen![]()
Wat een mooi beestjequote:Op vrijdag 25 mei 2007 21:19 schreef AudreyHepburn het volgende:
Dit is. Mucha.
. De kat van mijn vriend en mij.
[afbeelding]
Mucha zit graag in de tuin.
[afbeelding]
[afbeelding]
Of op de computer.
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar het liefste ligt ze lekker te slapen.
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat ik me nou afvroeg, was het volgende:quote:Op vrijdag 25 mei 2007 21:19 schreef AudreyHepburn het volgende:
Dit is. Mucha.
. De kat van mijn vriend en mij.
[afbeelding]
Mucha zit graag in de tuin.
[afbeelding]
[afbeelding]
Of op de computer.
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar het liefste ligt ze lekker te slapen.
[afbeelding]
[afbeelding]
Cyperse Europese Korthaar.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 15:21 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Wat ik me nou afvroeg, was het volgende:
Mucha is gewoon een kat van een onduidelijk ras (eigen nestje, kitten van een kat die ooit gekregen is van de buren, zo'n verhaal) maar bij raskatten heb je zo'n mooie aanduiding voor alles. Op welk ras lijkt Mucha nou het meest ? En de tekening in haar vacht, hoe zou je die noemen ? Mucha's moeder is trouwens precies Mucha, maar dan pikzwart, en Mucha's vader was gestreept tijgerachtig, obviously.
Één woord; Tabby.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 15:21 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Wat ik me nou afvroeg, was het volgende:
Mucha is gewoon een kat van een onduidelijk ras (eigen nestje, kitten van een kat die ooit gekregen is van de buren, zo'n verhaal) maar bij raskatten heb je zo'n mooie aanduiding voor alles. Op welk ras lijkt Mucha nou het meest ? En de tekening in haar vacht, hoe zou je die noemen ? Mucha's moeder is trouwens precies Mucha, maar dan pikzwart, en Mucha's vader was gestreept tijgerachtig, obviously.
quote:Op zaterdag 26 mei 2007 16:05 schreef SEMTEX het volgende:
Wat lief! En dapper ook! Polle vlucht altijd, nl.
door mij wel, hoorquote:Op zaterdag 26 mei 2007 16:48 schreef ook_gek het volgende:
ik dacht foto's zijn leuk maar ik maak er maar een leuk verhaaltje van om de foto's wat meer beleving mee te geven. Weet alleen niet of dat hier gewaardeerd word
nee dat is gemeen.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 16:59 schreef Adelante het volgende:
Ik had zoooo die stofzuiger aangezet als ie er boven op zat
Jaaaaaa, meer meer, ze lijkt zo op Xenaquote:Op zaterdag 26 mei 2007 16:48 schreef ook_gek het volgende:
ik dacht foto's zijn leuk maar ik maak er maar een leuk verhaaltje van om de foto's wat meer beleving mee te geven. Weet alleen niet of dat hier gewaardeerd word
Ja, die is tof he?quote:
Ah. Wat een doddeltje.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 16:31 schreef ook_gek het volgende:
[..]
[afbeelding]
ze ligt er nu zo bij dus kan ik wel even snel wat zeggen
op de laatste foto staat de stofzuiger gewoon uit. Sssst he mensen ons geheim
Hij logeert hier voor 4 weken omdat mn ouders op vakantie zijn. En het gaat verbazingwekkend goedquote:Op zaterdag 26 mei 2007 21:05 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Wat leuk, woont ie nou bij jou????
En hoe gaat dat???
quote:Op zaterdag 26 mei 2007 22:00 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Hij logeert hier voor 4 weken omdat mn ouders op vakantie zijn. En het gaat verbazingwekkend goedHij is normaal echt een buitenkat en hier kan hij niet naar buiten (alleen op het balkon als wij erbij zijn) dus ik had een drama verwacht, maar hij lijkt het niet eens echt te missen. Ook ging het wennen heel snel, heel even bang toen hij aankwam, maar dezelfde avond was hij al op zn gemak
Dat was wel anders toen hij bij ons (in Zwijndrecht) kwam wonen
Toen hebben we hem de eerste paar dagen niet gezien omdat hij zich verstopte steeds, we dachten dat hij teruggelopen was naar huis maar dan vonden we hem terug op de raarste plekken, achter het fornuis enzo
Maar goed, nu kent hij mij en Re natuurlijk en het gaat fantastisch
We moeten hem alleen over 2 weken weer afstaan dus
quote:Op zaterdag 26 mei 2007 22:36 schreef Duderinnetje het volgende:
Het oude besje zachtjes ingeslapen in de door haar zo geliefde tuin![]()
[afbeelding]
Net of ze slaapt![]()
Rust in vrede, besje.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 22:36 schreef Duderinnetje het volgende:
[afbeelding]
Net of ze slaapt![]()
Whehe, ik prop hem gewoon onder de bankquote:Op zaterdag 26 mei 2007 22:21 schreef Bluezz het volgende:
[..]
![]()
Oh en gewoon stiekum verstoppen als ze hem komen halen
Oooh jakkes... Sterkte Duderinnetjequote:Op zaterdag 26 mei 2007 22:36 schreef Duderinnetje het volgende:
[afbeelding]
Net of ze slaapt![]()
Wat ligt ze daar liev, vredig en mooiquote:Op zaterdag 26 mei 2007 22:36 schreef Duderinnetje het volgende:
[afbeelding]
Net of ze slaapt![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |