Adviesbureus en zo! Nee, geen idee, ik weet alleen dat de baanmogelijkheden nu erg goed zijn.quote:Op maandag 23 april 2007 18:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Volgens mij verdienen politicologen helemaal niet zoveel. Welk bedrijf wil nu een politicoloog hebben?
Die 2 dagen per week die ik nu wegkwijn op kantoor zijn zo suf dat zo'n traineeship me echt bijzonder onderhoudend lijkt. En het feit dat ik niet meer in m'n vrije tijd hoef te denken aan dingen die niet af zijn doet me ook goed.quote:Maar waar ik op doelde was eigenlijk: wil je nu echt een baan die je leuk lijkt, of moet je gaan werken voor de poet. Want uiteindelijk moeten we dat -bijna- allemaal.
Ja, leuke foto's en je dag lijkt ook leuk, maar dat kind lijkt echt op een gnoom.quote:Op maandag 23 april 2007 19:07 schreef LXIV het volgende:
...
Een foto zo goed dat hij weer slecht (bijna kitscherig) is. Toch echt nog geen drie uur geleden genomen.
...
Leuke dag toch?![]()
Ik ben wat gewend. Ik ga daaro ok niet voor de leuk zitten, maar absolute macht.quote:Op maandag 23 april 2007 18:31 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
DOE HET NIET, POPE. Ik heb er vorig semester een vak gevolgd en ik ben ontzettend tolerant, maar geloof me, als je de hele tijd tussen die zeikerige amerikaanse meisjes met hun zeikerige stemmen en hun 'I was like' gezeik moet zitten word je binnen tien minuten TOTAAL GEK.
Juist. Ik geef mijn ouders ook altijd de schuld. En terecht.quote:Op maandag 23 april 2007 18:28 schreef Gellius het volgende:
[..]
Precies, je bent gewoon slecht opgevoed.
Het komt allemaal op hetzelfde neer. Behaviouristisch gebaseerd gespeculeer. Niets tegen de psychologie an sich, maar de huidige gangbare psychologie, op psychotherapie na, vind ik echt shit.quote:Op maandag 23 april 2007 18:34 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Nou, het is niet dat type psychologische test. Tenminste, dat mag ik hopen.
Ik wil alleen een BAAN.
Er volgt vanzelf weer iets waar je onrustig van wordt hoor IR.quote:Op maandag 23 april 2007 18:47 schreef I.R.Baboon het volgende:
Die rust kan ik veel beter vinden als m'n scriptie af is en ik geen voorzitter van m'n studentenvereniging meer ben. En die Leffe kan ik zonder topsalaris ook wel kopen.
Dit hoor ik dus geregeld letterlijk zo, onder de studentenpopulatie.quote:Op maandag 23 april 2007 19:41 schreef JAM het volgende:
So I was like, you know...basically, I was like, you know.
The land of the brave.quote:Op maandag 23 april 2007 19:43 schreef Gellius het volgende:
[..]
Dit hoor ik dus geregeld letterlijk zo, onder de studentenpopulatie.
Namibia, land of the brave,quote:
Waarom doet ze je dat dan ook aan?quote:Op maandag 23 april 2007 19:20 schreef Gellius het volgende:
De TB gaat volgende maand voor haar werk naar Kaboel. Ik lig nù al wakker.
Het ziet er geweldig uit.quote:
quote:Op maandag 23 april 2007 18:28 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik lees het nu pas, maar alsnog eenvoor Lienekien!
Dat is wat ze wil, Claudia. Ik ben er ook niet tegen, integendeel. Ik lig alleen maar wakker.quote:Op maandag 23 april 2007 19:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waarom doet ze je dat dan ook aan?
Zit je écht in Afghanistan? Daar hebben ze toch geen internet!quote:Op maandag 23 april 2007 19:15 schreef LXIV het volgende:
Ik heb ook nog een filmpje, van militairen die de kinderen "Hoofd, schouders, knie & teen" leren. Helaas is dat te groot om vanaf hier te uploaden.
Ze zijn dan ook uitgezonden zonder gevechtsinstructie, voor de wederopbouw.quote:Op maandag 23 april 2007 23:15 schreef wyccie het volgende:
Ik heb liever dat hij daar zit te fokken dan te vechten.
Zou dat handig metselen, zo'n wapen op je rug?quote:Op maandag 23 april 2007 23:20 schreef Thisbe het volgende:
Ze zijn dan ook uitgezonden zonder gevechtsinstructie, voor de wederopbouw.![]()
Geen idee broer, maar ik zie ze het wel doen die stoere jongens, ferme knapen.quote:Op maandag 23 april 2007 23:22 schreef broer het volgende:
Zou dat handig metselen, zo'n wapen op je rug?
Mijn ex-TB zat er van '04 tot '06, en die kneep 'm alleen als ie het binnenland in moest. Kaboel schijnt best mee te vallen, vooral als ze niet denken dat je een Amerikaan bentquote:Op maandag 23 april 2007 19:20 schreef Gellius het volgende:
Nou, dat gaat me dan toch nét iets te ver.quote:Op maandag 23 april 2007 23:33 schreef Thisbe het volgende:
Overigens vind ik wel dat ze wat meer support verdienen. Bij deze dus L.![]()
Oefenen, oefenen, oefenen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 00:33 schreef thaleia het volgende:
Ik lig tegenwoordig een hele dag ziek op bed na vijf Leffes. Mijn leven heeft geen zin meer.
In Kabul is niet veel aan de hand hoor. Daar hoef je niet wakker van te liggen.quote:Op maandag 23 april 2007 19:20 schreef Gellius het volgende:
Ik vind het wel attent dat ze alvast een strop omheeft.quote:Op dinsdag 24 april 2007 00:37 schreef JAM het volgende:
Is het jullie weleens opgevallen wat een lelijke spuugkop prinses Laurentien heeft? Ik denk, ik meld het nog maar eens even. Daar zou ik m'n hond nog van afschoppen.
[afbeelding].
quote:Op dinsdag 24 april 2007 08:28 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik vind het wel attent dat ze alvast een strop omheeft.
quote:Laurentien werd geboren te Leiden als Petra Laurentien Brinkhorst.
Dat heet dan erfelijkheid. Op zich een goede zaak, want het zou geen gezicht zijn, oerlelijke ouders met een beeldschoon kind of vice versa.quote:Op dinsdag 24 april 2007 08:33 schreef Frollo het volgende:
Prinses Petra is ze nooit geweest, ze heette allang Laurentien toen ze wat met prins ... kreeg.
Overigens was ze een paar jaar geleden nog veul lelijker. Je kunt merken dat ze zich realiseert dat ze nu in de spotlights staat en daarom een goede kapper, visagist en stylist om zich heen verzameld heeft.
Dat dochtertje van haar, dat arme kind is ook al zo lelijk!
Heb nu geen tijd om foto's te uploaden naar een webspace zónder kikkers, maar ik zou zeggen: Google eens op Eloise Laurentien. Chucky is er niks bij, en dat overdrijf ik niet.quote:Op dinsdag 24 april 2007 08:33 schreef Frollo het volgende:
Dat dochtertje van haar, dat arme kind is ook al zo lelijk!
Die kwam ik een paar maanden geleden dansend op een stellage in Hotel Arena tegen. Kan ik ook afraden.quote:Op dinsdag 24 april 2007 08:41 schreef LXIV het volgende:
Lousewies v/d Laan, die vind ik pas lelijk.
WTF dansend op een stellage? Zij is nota bene lijsttrekster geweest.quote:Op dinsdag 24 april 2007 08:43 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Die kwam ik een paar maanden geleden dansend op een stellage in Hotel Arena tegen. Kan ik ook afraden.
Dat voorhoofd, bedoel je?quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:11 schreef Lienekien het volgende:
Wat een oppervlakkigheid.
Het getuigt zelfs van een walgelijke lafheid mijnerzijds. Absoluut. Ik bied de gehele boven mij geplaatste rataplan mijn nederigste excuses aan. Het is een wolk van een kind.quote:Op dinsdag 24 april 2007 08:41 schreef LXIV het volgende:
Ik vind haar eerder eng dan lelijk, eerlijk gezegd.
Het is natuurlijk eigenlijk wel laf, zo een klein kind aanvallen. Maar wat is dat moet gezegd worden, zo is het nu ook wel weer.
quote:
quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:11 schreef Lienekien het volgende:
Wat een oppervlakkigheid.
Paarlen voor de zwijnen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:18 schreef Gellius het volgende:
Ik verwacht nu wel dat je met iets inhoudelijks en diepzinnings komt, Lienekien.
Ja sorry en zo.quote:Op dinsdag 24 april 2007 08:41 schreef LXIV het volgende:
Het is natuurlijk eigenlijk wel laf, zo een klein kind aanvallen.
En los gaan, dat houdt in dat je je maar moet verlagen.quote:
Het inhoudsloze, het oppervlakkige, de wreedheid en de gevoelloosheid.quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:27 schreef Gellius het volgende:
Maakt het je bàng, Liene? Dat verlagen? Vrees je het volkse?
Dat bedoel je vast heel lief, maar ik snap niet wat je bedoelt.quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:28 schreef Tha_Erik het volgende:
Als er íemand volks is, dan vind ik dat Lienekien wel.
Ik ben het ook een beetje kwijt, zonet wist ik nog ongeveer wat ik bedoelde, maar dat is ook verdwenen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat bedoel je vast heel lief, maar ik snap niet wat je bedoelt.
Nee, mensen belachelijk maken om hoe ze eruit zien, daar heb ik ronduit en absoluut een schurfthekel aan.quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:29 schreef Gellius het volgende:
Kom. Je moest onwillekeurig lachen. Geef het maar toe.
Blijkbaar.quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En los gaan, dat houdt in dat je je maar moet verlagen.![]()
Da's ook wel eens leuk om te horen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:31 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik ben het ook een beetje kwijt, zonet wist ik nog ongeveer wat ik bedoelde, maar dat is ook verdwenen.
En ja, het was aardig bedoeld.
Ik denk dat ik jou het meest normaal vind, tussen al die extremen hier. Zoiets bedoel ik. Vriendeljik en aardig, dat wel.
Waarom valt 'naar het uiterlijk kijken' onder één of meerdere van bovenstaande begrippen? Dat snap ik nooit zo goed.quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het inhoudsloze, het oppervlakkige, de wreedheid en de gevoelloosheid.
'Het uiterlijk beoordelen', iemand belachelijk maken om zijn of haar uiterlijk'.quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:57 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Waarom valt 'naar het uiterlijk kijken' onder één of meerdere van bovenstaande begrippen? Dat snap ik nooit zo goed.
Kindjesquote:Op dinsdag 24 april 2007 09:59 schreef Z het volgende:
M'n spruit is ook hardstikke verkouden, en dan door alle snot, hoesten en ontstoken ogen heen kreeg ik toch nog een klein waterig lachje net
Omdat ik niet in [OUD] post moet het maar even hier.
Viezeloes von der Wahn ontvangt de 'Zwarte Dildo'quote:Op dinsdag 24 april 2007 08:57 schreef Frollo het volgende:
Ah, Lousewies 'Het Voorhoofd' van der Laan
Dat breekt mijn hart ook. Wanneer m'n spruit, ondanks haar (keel, oor, buik,doorhalen wvn toepassing is)-pijn toch haar best doet om naar me te lachen!quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:59 schreef Z het volgende:
M'n spruit is ook hardstikke verkouden, en dan door alle snot, hoesten en ontstoken ogen heen kreeg ik toch nog een klein waterig lachje net
Omdat ik niet in [OUD] post moet het maar even hier.
Toendertijd werd het toch echt te gek met haar. En het topic bleek welhaast profetische waarde te hebben...quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:06 schreef Gellius het volgende:
Hola. Jij hebt wel echt issues met Loesewies, hè?
Oef! Dat deed pijn!quote:
Gewaagde uitspraak voor iemand die al jaren klaagt dat zijn haargrens wijkende is.quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:15 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dat voorhoofd, bedoel je?
KUT, Gellius, ronduit KUT. Ik heb geen idee wat ik me bij de honeytrap moet voorstellen, maar het is KUT, want ALLES is - kut -.quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:12 schreef Gellius het volgende:
Dag JAM. Hoe's de honeytrap vandaag?
En beoordelen op innerlijk of belachelijk maken om het innerlijk mag wel? Of is dat ook oppervlakkig? Wat wil oppervlakkig dan zeggen? "Judgemental" dan alleen nog. Of is dat niet oppervlakkig? Waarom niet dan?quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
'Het uiterlijk beoordelen', iemand belachelijk maken om zijn of haar uiterlijk'.
Iemand beoordelen op innerlijk is in ieder geval al een stuk minder oppervlakkig. Dan gaat het over wezenlijker eigenschappen van een mens dan dikke wenkbrauwen of een hoog voorhoofd. Maar sowieso vind ik 'oordelen' over iemand anders wel een heikel punt, al maak ik mezelf daaraan heus ook schuldig.quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:55 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
En beoordelen op innerlijk of belachelijk maken om het innerlijk mag wel? Of is dat ook oppervlakkig? Wat wil oppervlakkig dan zeggen? "Judgemental" dan alleen nog. Of is dat niet oppervlakkig? Waarom niet dan?
En: Hoe zit het met: het uiterlijk mee laten wegen?
En jij bent een botte hork.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:22 schreef JAM het volgende:
Niets oordelen, keiharden feiten. De prinses is een lelijk kind.
Juist niet.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:26 schreef Z het volgende:
[..]
Dat is weer een inhoudelijke belediging, zeg eens iets over z'n uiterlijk!
Definieer 'er moeilijk over doen'.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:32 schreef JAM het volgende:
Nee, zo is het, zo is het. Ik ben een botte hork, dat wil ik best erkennen, want, dat is ook zo. Ik ben een botte hork, de prinses is een lelijk kind. Alleen, alleen, wat ik je nog zeggen wou (Dick Bruna; wat ik je nog zeggen wou, ik heb een leuk verhaal voor jou), dat maakt helemaal niet uit. Fuck it. Het gaat pas mis als mensen er moeilijk over gaan doen of iemand lelijk of mank of een botte hork of een homofiele neger met een bochel is. Fuck it.
Oh, gaan we dat nu hier bespreken?quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:35 schreef LXIV het volgende:
Poeh! Krijg ik zomaar boze PM-etjes van Lienekien wegens het plaatsen van niet correcte postjes in topics buiten TTK!
Nu moet ik echt gaan oppassen...
Nou ja, mensen op de een of andere manier nadeliger behandelen dan met iemand zou behandelen die betreffende eigenschap niet is toebedeeld, vanwege die eigenschap.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Definieer 'er moeilijk over doen'.
Massaal vergassen, dat vind ik dan moeilijk doen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Definieer 'er moeilijk over doen'.
Dus op een forum spontaan roepen dat je je hond er nog af zou schoppen, valt daar niet onder?quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:37 schreef JAM het volgende:
[..]
Nou ja, mensen op een andere manier behandelen dan je met iemand zou doen die betreffende eigenschap niet is toebedeeld, vanwege die eigenschap.
Ze doet prima werk op het gebied van alfabetisering. Ik heb haar horen spreken toen ze beschermvrouwe van Onze Taal werd en toen was ze ook nog erg gevat.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:44 schreef LXIV het volgende:
Overigens vind ik die Laurentien nog niet eens zo walgelijk lelijk.
Wel een kutwijf volgens mij, maar daar gaat het nu niet om.
Ik heb verder geen omgang met de prinses, maar, laat ik zeggen, ik ben broodjesverkoper. Ondanks dat ze zo lelijk is dat ik m'n hond er nog vanaf zou schoppen, kan ze gewoon een broodje bij me halen hoor.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dus op een forum spontaan roepen dat je je hond er nog af zou schoppen, valt daar niet onder?
Hiervoor kreeg ik van Lienekien op mijn kop!quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat een gotspe, en wat een verspilling van arbeidskracht!
Deze mensen kunnen het beste in kolenmijnen of onder in de krochten van chemische fabrieken aan het werk gezet worden! Daar is het toch overal zo donker dat ze niemand lastigvallen met hun uiterlijk, en zo leveren ze ook nog een bijdrage aan de Nederlandse economie.
Wel hebben deze 'lelijke' mensen jarenlang lopen profiteren van onze voorzieningen, met onderwijs, voeding, gezondheidszorg e.d., (waarbij ze ook nog eens vaak een bovengemiddeld beroep hierop gedaan hebben), en nu wil jij ze ook nog eens laten potverteren in luxueuze kampementen.![]()
Sociaal wrak!![]()
Ik vind het maar triest dat mensen in dit soort termen denken en praten als ze andere mensen beschouwen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:46 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik heb verder geen omgang met de prinses, maar, laat ik zeggen, ik ben broodjesverkoper. Ondanks dat ze zo lelijk is dat ik m'n hond er nog vanaf zou schoppen, kan ze gewoon een broodje bij me halen hoor.
Nee, voor je eerdere opmerking in dat topic.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hiervoor kreeg ik van Lienekien op mijn kop!![]()
Maar beste mensen, als we nu al geen lelijke mensen meer mogen beschimpen, dan mogen we over een paar jaar niks meer over de gehandicapten meer roepen, en uiteindelijk wordt je scheef aangekeken wanneer je een Jood in elkaar trapt. Waar ligt de grens?
Hier ben ik het mee eens.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ze doet prima werk op het gebied van alfabetisering. Ik heb haar horen spreken toen ze beschermvrouwe van Onze Taal werd en toen was ze ook nog erg gevat.
Nee. Nou ja, m'n ouders wel.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:47 schreef Gellius het volgende:
Hèb je trouwens een hond, JAM?
Is dat niet typisch iets 'des menschen'? Over anderen lullen, anderen afkraken, zeker als het om hogergeplaatsten gaat? Ik kan me niet zo gauw iets menselijkers voorstellen eigenlijk.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind het maar triest dat mensen in dit soort termen denken en praten als ze andere mensen beschouwen.
Die illusie heb ik echt niet, dat ik dat zou willen kunnen uitbannen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:53 schreef Frollo het volgende:
[..]
Is dat niet typisch iets 'des menschen'? Over anderen lullen, anderen afkraken, zeker als het om hogergeplaatsten gaat? Ik kan me niet zo gauw iets menselijkers voorstellen eigenlijk.
Als je dat uit wilt bannen ben je nog wel even bezig.
Uiteraard. Dus iedereen die dat ook doet, steelt uiteindelijk rechtstreeks uit mijn zak!quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:52 schreef Gellius het volgende:
Maar ja, kijk L, als er iemand op kosten van de gemeenschap leeft, dan ben jij het natuurlijk wel.
Ja, genoemde postjes waren ook niet die waar ik op doelde.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Uiteraard. Dus iedereen die dat ook doet, steelt uiteindelijk rechtstreeks uit mijn zak!![]()
Los van dat moeten genoemde postjes wel op de juiste manier geduid worden, wat mij -voor jullie althans- niet zo een groot probleem moet lijken.
Ja, zo ziet die hond van m'n ouders er dus ook uit.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:53 schreef Gellius het volgende:
[..]
Sommige honden zijn erg lelijk. Daar zou je nog een prinses onder vandaan sleuren.
Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat dat helemaal niet het geval is, dus ik mag.quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:14 schreef broer het volgende:
[..]
Gewaagde uitspraak voor iemand die al jaren klaagt dat zijn haargrens wijkende is.
Tjsa Lienekien, grofheid is de erfzonde van onze natie.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:55 schreef Lienekien het volgende:
Die illusie heb ik echt niet, dat ik dat zou willen kunnen uitbannen.
Maar het aanschouwen en dan vervolgens mijn mond erover houden, nee, daar pas ik voor.![]()
Jij zou liever dat arme kind misbruikt zien worden door die hond?quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dus op een forum spontaan roepen dat je je hond er nog af zou schoppen, valt daar niet onder?
Ik kan het absurde wel zien en ook de potentiële humor daarvan (ja, heus wel). Maar daar zit nog iets achter (althans, dat vermoed ik) of aan ten grondslag wat ik stuitend vind.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:59 schreef Gellius het volgende:
Maar Lienekien, waar is nu je gevoel voor het absurde? Je hond van iemand aftrappen, dat is geestig omdat het zo'n absurd grof beeld is. Tegelijk zijn dit soort groffe beelden ook heel erg slijtagegevoelig. Als je 'm iedere dag gebruikt is het niet leuk meer, alleen maar grof. Ik gebruikte deze uitdrukking overigens niet zo lang geleden voor het eerst in het bijzijn van de TB. Die had 'm nog nooit gehoord, maar die kwam niet meer bij van het lachen.
Ik vind het nog veel erger uit naam van de 'goede zeden' de waarheid geweld aan te doen. Die vrouw is gewoon de knapste niet en dat kind is gewoon ronduit een MONSTER. Als ik dat kind zie dan denk ik: 'Dat kind is niet goed. Daar is iets mis mee. Dat kind zouden ze moeten laten nakijken.' Dat moet gezegd kunnen worden.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die illusie heb ik echt niet, dat ik dat zou willen kunnen uitbannen.
Maar het aanschouwen en dan vervolgens mijn mond erover houden, nee, daar pas ik voor.![]()
Nou moet je niet liegen, JAM.quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:06 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik vind het nog veel erger uit naam van de 'goede zeden' de waarheid geweld aan te doen. Die vrouw is gewoon de knapste niet en dat kind is gewoon ronduit een MONSTER. Als ik dat kind zie dan denk ik: 'Dat kind is niet goed. Daar is iets mis mee. Dat kind zouden ze moeten laten nakijken.' Dat moet gezegd kunnen worden.
Welnee. Makkelijke grapjes is altijd beter dan geen grapjes, en kunnen je klaarstomen voor het grote werk. De echte dijenkletsers, zeg maar.quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:06 schreef Gellius het volgende:
Nu ja, hoogstens geestelijke luiheid. Het zijn wel makkelijke grapjes. Dat zou ik me hoogstens kunnen verwijten.
Moet je dan aanmoedigen of afwijzen? Als je aanmoedigt, blijft het misschien wel bij die matige humor.quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:08 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Welnee. Makkelijke grapjes is altijd beter dan geen grapjes, en kunnen je klaarstomen voor het grote werk. De echte dijenkletsers, zeg maar.
Dat is ook weer waar.quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:08 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Welnee. Makkelijke grapjes is altijd beter dan geen grapjes, en kunnen je klaarstomen voor het grote werk. De echte dijenkletsers, zeg maar.
Vergelijk het met kinderen opvoeden. Als je kruipen ontmoedigt zal het kind misschien wel nooit leren lopen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Moet je dan aanmoedigen of afwijzen? Als je aanmoedigt, blijft het misschien wel bij die matige humor.
Ik heb gister lekker ouderwetsch witlof met ham en kaas uit de oven gegeten.quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:15 schreef Gellius het volgende:
Kan iemand trouwens nog even een receptje mijn kant op gooien? Ik mag vanavond weer 'los'.
Je vergeet het concept 'talent' IR! Hordes mensen worden aangemoedigd om te gaan zingen of theatersporten, en ik weet niet of dat nou een goed idee is.quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:13 schreef I.R.Baboon het volgende:
Vergelijk het met kinderen opvoeden. Als je kruipen ontmoedigt zal het kind misschien wel nooit leren lopen.
Mijn eten voor vanavond: aardappelpuree, gehakt en zuurkool in een ovenschaal doen. Daarbovenop camembert en mandarijntjes. 15 minuutjes in de oven. Heerlijk!quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:15 schreef Gellius het volgende:
Kan iemand trouwens nog even een receptje mijn kant op gooien? Ik mag vanavond weer 'los'.
Wat hebbiederop Clauwie, wat hebbiederop?quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:41 schreef Claudia_x het volgende:
Het is maar goed dat Lienekien niet weet wat voor Postbankpas ik heb.
quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:44 schreef Claudia_x het volgende:
Arroz con chorizo y verduras
Ingredientes para 4 raciones:
500 g. de arroz bomba
300 g. de chorizo.
Chistorra, longaniza o similares
1 pimiento verde mediano
1 pimiento rojo morrón
200 g. de coliflor
200 g. de espinacas
1 cebolla mediana
3 dientes de ajo
1 tomate maduro
Azafrán, aceite de oliva y sal
Elaboración:
Poner una paellera a fuego lento con un poco de aceite, la cebolla y el ajo, ambas verduras finamente picadas; dejar hacer pausadamente hasta que la cebolla esté blanda, cambiando de color. Agregar el tomate pelado y rallado, manteniendo diez minutos.
A continuación, se echan los pimientos rojos y verde troceados, rehogando cinco minutos. Se sube el fuego a intensidad fuerte, se cubre con tres veces más agua hirviendo que arroz y se sazona y aromatiza con azafrán.
Pasados ocho minutos, se baja el fuego a tono medio, se añade la coliflor en pequeños manojos, las espinacas sin rabo y el chorizo o similar troceado, dejando diez minutos más. Retirar y dejar reposar un par de minutos.
Dat is waar. Er zijn genoeg mensen die geen grappen kunnen maken, en die moeten dat ook vooral niet doen, maar ik heb niet het idee dat JAM, Gellius, of LXIV tot die categorie behoren.quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:40 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Je vergeet het concept 'talent' IR! Hordes mensen worden aangemoedigd om te gaan zingen of theatersporten, en ik weet niet of dat nou een goed idee is.
Ik heb sinds een half jaar een oven, maar nog nooit iets in die oven gemaakt (behalve croissantjes). Dat is nog tragischer.quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:44 schreef Gellius het volgende:
Jongens en meisjes: ik-heb-geen-o-ven.
Zelfs geen pizza erin geschoven?quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:47 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik heb sinds een half jaar een oven, maar nog nooit iets in die oven gemaakt (behalve croissantjes). Dat is nog tragischer.
Ingrediënten voor 4 personen:quote:
dit doet me trouwens aan een weddenschap denken.quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:47 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik heb sinds een half jaar een oven, maar nog nooit iets in die oven gemaakt (behalve croissantjes). Dat is nog tragischer.
Design je eigen Postbankpas deel 6quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:46 schreef Gellius het volgende:
[..]
Wat hebbiederop Clauwie, wat hebbiederop?
Oja!quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Design je eigen Postbankpas deel 6![]()
Ik vind 125 gram rijst zelf wel erg veel per persoon, dus ik gebruik minder en doe er dan de helft van 1 envelopje saffraan in (en voor 4 personen de hele inhoud van het envelopje).quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:55 schreef Gellius het volgende:
Hoeveel saffraan heb ik nodig voor ongeveer 250 gram rijst denk je, Claudia?.
quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:49 schreef Thisbe het volgende:
[..]
dit doet me trouwens aan een weddenschap denken.
Als ik dit ga aanklikken, dan gaat je eerdere uitspraak niet meer op, hè.quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Design je eigen Postbankpas deel 6![]()
omgquote:Op dinsdag 24 april 2007 13:09 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik hou niet van pizza (JA IK BEN EEN FLUTSTUDENT).
En nog geldig tot 2010quote:Op dinsdag 24 april 2007 13:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als ik dit ga aanklikken, dan gaat je eerdere uitspraak niet meer op, hè.
Neemt Claudia aan dat ik deze pas 'stuitend' zou vinden? Zo ja, waarom?quote:
Hoezo is dat wezenlijker?quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Iemand beoordelen op innerlijk is in ieder geval al een stuk minder oppervlakkig. Dan gaat het over wezenlijker eigenschappen van een mens dan dikke wenkbrauwen of een hoog voorhoofd. Maar sowieso vind ik 'oordelen' over iemand anders wel een heikel punt, al maak ik mezelf daaraan heus ook schuldig.
Ik vind het wezenlijker of iemand bijv. sympathiek is dan of hij nou wel of niet een dichte haarinplant heeft.quote:
Ik vind het wezenlijker of iemand bijv. een dichte haarinplant heeft dan of hij nou wel of niet sympathiek is.quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind het wezenlijker of iemand bijv. sympathiek is dan of hij nou wel of niet een dichte haarinplant heeft.
Da's tegenwoordig jouw methode: betitel het als iets 'Christenlijks' en het kan onmiddellijk worden afgeserveerd.quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:18 schreef JAM het volgende:
JAM, meen je dat nou?
-Nee, nauturlijk niet!
Maar waarom zeg je het dan?
-Om de boel op te naaien!
Ah, OK, OK, maar hoe denk je er nu echt over?
-Nou, lieve kijkbuiskinderen, wacht dacht je ervan dat ik me daar helemaal geen zorgen om maak, of dingen nu 'wezenlijk' of niet 'wezenlijk' zijn? Ik bedoel, ik ben niet van gisteren! Ik ben dat soort verkapt Christengeleutel over de 'wezenlijkheid' van dingen wel voorbij!
Juist zo! Juist!
Toch blijft zijn punt.quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Da's tegenwoordig jouw methode: betitel het als iets 'Christenlijks' en het kan onmiddellijk worden afgeserveerd.
Ja, leuk.quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:31 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Toch blijft zijn punt.
Het is gelul.
Ik geloof niet echt dat 'politiek correct' nog besdtaat, maar dit gezeik komt flink in de buurt.
Verder: Ik word erg geil van je inhoudelijke wezenlijkheid Lienekien. Nu wil ik graag veel kinderen met je maken, opdat ze grootse inhoudelijke wezenljike wezens zullen worden.
Waar haal ik je onderuit? Ik wil alleen aanwijzen dat het uiterlijk er wel degelijk toe doet in het alledaagse leven.quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:35 schreef Lienekien het volgende:
Leuk dat je het ook zo waardeert dat ik serieus ben ingegaan op je vragen. Blijkbaar zat je te wachten op het moment waarop je mij weer eens fijn onderuit kon halen.
Wees maar trots, jongen.
Je noemt het gelul en je noemt het gezeik. Je vraagt er uitvoerig naar, maar geïnteresseerd ben je niet. Als je maar weer eens lekker lullig tegen me kunt doen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:40 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Waar haal ik je onderuit? Ik wil alleen aanwijzen dat het uiterlijk er wel degelijk toe doet in het alledaagse leven.
[...]
Nou, je bent klaar om op kamers te gaan, pope.quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:40 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Waar haal ik je onderuit? Ik wil alleen aanwijzen dat het uiterlijk er wel degelijk toe doet in het alledaagse leven.
Verder: ik heb zojuist een emmer, een mop, een mop-steel, een emmer-bak-voor-mop, citroensinasappelpers, eem vergiet, een multifunctionele spons, multifunctioneel schoonmaakmiddel voor o.a. ramen, keuken en vloer, een champignonneborstel, een multifunctionele kaaschaaf, een kaasdoos, een maatbeker, twee onderzetters, een snijplank, een stop, een afvoerfilter, alleslijm, vuilniszakken, een zeem, een blikopener en een spatel gekocht.
Ik ben beperkt geïnteresseerd. Dit soort standpunten zijn natuurlijk overal te bekennen. Maar waar het meestal op zetelt is een willekeurige voorkeur voor het innerlijke. Daar komt het hier zo te zien ook op uit. Het gaat niet om lullig doen. Ik vind het wel een beetje vervelend. Dat wel.quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je noemt het gelul en je noemt het gezeik. Je vraagt er uitvoerig naar, maar geïnteresseerd ben je niet. Als je maar weer eens lekker lullig tegen me kunt doen.
Zjuust.quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:44 schreef R_ON het volgende:
Dus 'politiek correct' bestaat niet, Pope?
Ja. Ik woon al sinds anderhalf jaar op kamers, maar ik was meer van het improviseren.quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:44 schreef Gellius het volgende:
[..]
Nou, je bent klaar om op kamers te gaan, pope.
Ik vind je conclusie over mijn vermeende 'willekeurige voorkeur voor het innerlijke' nogal makkelijk getrokken.quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:47 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Ik ben beperkt geïnteresseerd. Dit soort standpunten zijn natuurlijk overal te bekennen. Maar waar het meestal op zetelt is een willekeurige voorkeur voor het innerlijke. Daar komt het hier zo te zien ook op uit. Het gaat niet om lullig doen. Ik vind het wel een beetje vervelend. Dat wel.
[..]
Ja, heel goed.quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:50 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ah. Ik zeg dat over dat politiek correcte, omdat er niet één lijn in de politiek valt te trekken. Beledigen mag, onbehoorlijk zijn mag, je mening ononderbouwd spuien mag, anti-religieus zijn mag, etc. Het is wel wat onbehoorlijk om een bepaalde ideologie te vertegenwoordigen. Christenen bijvoorbeeld zijn vrij uit den boze, naar mijn idee. Maar om dit soort zaken nou correct te noemen? Er zijn weinig tot geen dingen die niet gezegd mogen worden.
Nou, die methode houd ik er al iets langer op na dan vandaag hoor. Maar de 'wezenlijkheid' (en zo zijn er nog een hoop dingen) kan wat mij betreft inderdaad -- hop, in de vuilnisbak ermee! Zo naast de 'ziel' en de 'goede zeden'!quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Da's tegenwoordig jouw methode: betitel het als iets 'Christenlijks' en het kan onmiddellijk worden afgeserveerd.
quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:50 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Er zijn weinig tot geen dingen die niet gezegd mogen worden.
Wat versta jij eigenlijk onder 'wezenlijk'?quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:58 schreef JAM het volgende:
[..]
Nou, die methode houd ik er al iets langer op na dan vandaag hoor. Maar de 'wezenlijkheid' (en zo zijn er nog een hoop dingen) kan wat mij betreft inderdaad -- hop, in de vuilnisbak ermee! Zo naast de 'ziel' en de 'goede zeden'!
Leg het dan eens uit. Je komt al 6 posts lang niet veel verder dan vage termen. Onderbouw het dan eens. Waarom dat oordelen over het uiterlijk zoveel minder is dan over het innerlijk? Jaja, oordelen is sowieso niet OK, maar you catch my drift.quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind je conclusie over mijn vermeende 'willekeurige voorkeur voor het innerlijke' nogal makkelijk getrokken.
Je intenties ten spijt kom je op mij toch tamelijk lullig over. Dat boeit verder niet, maar ik zeg het lekker toch.
Wat dan?quote:
Ik versta helemaal niets onder 'wezenlijk', Lienekien, dat is 't 'm juist.quote:Op dinsdag 24 april 2007 15:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat versta jij eigenlijk onder 'wezenlijk'?
Wat denk jij dan dat ik onder 'wezenlijk' versta?quote:Op dinsdag 24 april 2007 15:03 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik versta helemaal niets onder 'wezenlijk', Lienekien, dat is 't 'm juist.
Als ik voor mijn beurt mag praten: ik houd het op die slak in je usericon.quote:Op dinsdag 24 april 2007 15:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat denk jij dan dat ik onder 'wezenlijk' versta?
Nou ga ik iets lulligs zeggen. En het is natuurlijk een zwaktebod van heb-ik-jou-daar. Maar de lust om met jou 'iets van een serieuze discussie' te willen voeren, is mij geheel en al vergaan.quote:Op dinsdag 24 april 2007 15:02 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Leg het dan eens uit. Je komt al 6 posts lang niet veel verder dan vage termen. Onderbouw het dan eens. Waarom dat oordelen over het uiterlijk zoveel minder is dan over het innerlijk? Jaja, oordelen is sowieso niet OK, maar you catch my drift.
Blijft een zwaktebod inderdaad. Ik zou ook geen zin in een discussie hebben met iemand die het niets eens is met mijn rozebrillevisie op het belang van het innerlijk tegenover het uiterlijk.quote:Op dinsdag 24 april 2007 15:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou ga ik iets lulligs zeggen. En het is natuurlijk een zwaktebod van heb-ik-jou-daar. Maar de lust om met jou 'iets van een serieuze discussie' te willen voeren, is mij geheel en al vergaan.
Datgene wat je in die grote, donkere, lege, kille, holle, semantische put doet laten echoën.quote:Op dinsdag 24 april 2007 15:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat denk jij dan dat ik onder 'wezenlijk' versta?
Dat je het niet met me eens bent, maakt mij echt niet uit. Maar ik kan niet discussiëren met iemand die vindt dat je minachting maar vrijelijk mag uiten.quote:Op dinsdag 24 april 2007 15:10 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Blijft een zwaktebod inderdaad. Ik zou ook geen zin in een discussie hebben met iemand die het niets eens is met mijn rozebrillevisie op het belang van het innerlijk tegenover het uiterlijk.
Edit: PS: Als ik die zou hebben.
Dus je hebt geen idee.quote:Op dinsdag 24 april 2007 15:13 schreef JAM het volgende:
[..]
Datgene wat je in die grote, donkere, lege, kille, holle, semantische put doet laten echoën.
Dat komt omdat ze niets heeft om zich op te baseren behalve haar eigen onzekerheden. Dat lijkt me evident.quote:Op dinsdag 24 april 2007 15:16 schreef R_ON het volgende:
Ok, dan voel ik het alleen.
En Lientje negeert me gewoon. Ook niet netjes.
Ja, dat is jouw stokpaardje.quote:Op dinsdag 24 april 2007 15:18 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Dat komt omdat ze niets heeft om zich op te baseren behalve haar eigen onzekerheden. Dat lijkt me evident.
Kijk, de 'wezenlijkheid' is een van die putten in de taal waar de mensen jarenlang, duizenden jaren lang, zo'n beetje dezelde onzin in hebben staan gillen. Zo nu en dan zette dan iemand een kritische noot daarbij, zo van: 'Zullen we dat nu wel doen? Zullen we die put niet gewoon met rust laten?', maar ze gaan maar door en ze gaan maar door. Ik denk dat jij, daar ben ik zelf vrij zeker van, vrolijk meegilt, met de 'wezenlijkheid'. Wat we daar dan bij verstaan, dat kunnen we maar beter niet onder woorden brengen, want dan raken we al snel op het hellende vlak van de metafysica, het vlak van 'dingen die er toe doen; dingen die we niet op een boterham kunnen smeren, dingen waar we niet mee in bad kunnen gaan, dingen waar je geen thee mee kan zetten maar er tòch toe doen.' Ik begeef mij niet graag op dat vlak. Ik weet dat als je op dat vlak gaat begeven, dat de kans groot is dat je uitglijdt en heel, héél lelijk ten val komt.quote:
Wat is mijn stokpaardje? Kom jij nou eens met een punt, we zitten hier met z'n allen te wachten. Slechte vertoning.quote:Op dinsdag 24 april 2007 15:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dat is jouw stokpaardje.
Wat wil je daar toch mee bereiken, jongen?
Wat heb ik er toch de schurft aan als mensen aannemen zonder te verifiëren.quote:Op dinsdag 24 april 2007 15:21 schreef JAM het volgende:
[..]
Kijk, de 'wezenlijkheid' is een van die putten in de taal waar de mensen jarenlang, duizenden jaren lang, zo'n beetje dezelde onzin in hebben staan gillen. Zo nu en dan zette dan iemand een kritische noot daarbij, zo van: 'Zullen we dat nu wel doen? Zullen we die put niet gewoon met rust laten?', maar ze gaan maar door en ze gaan maar door. Ik denk dat jij, daar ben ik zelf vrij zeker van, vrolijk meegilt, met de 'wezenlijkheid'. Wat we daar dan bij verstaan, dat kunnen we maar beter niet onder woorden brengen, want dan raken we al snel op het hellende vlak van de metafysica, het vlak van 'dingen die er toe doen; dingen die we niet op een boterham kunnen smeren, dingen waar we niet mee in bad kunnen gaan, dingen waar je geen thee mee kan zetten maar er tòch toe doen.' Ik begeef mij niet graag op dat vlak. Ik weet dat als je op dat vlak gaat begeven, dat de kans groot is dat je uitglijdt en heel, héél lelijk ten val komt.
Doei, Pope.quote:Op dinsdag 24 april 2007 15:21 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Wat is mijn stokpaardje? Kom jij nou eens met een punt, we zitten hier met z'n allen te wachten. Slechte vertoning.
Ik kan het bij jou nooit goed doen, Pope. Dat hangt me de keel uit.quote:Op dinsdag 24 april 2007 15:25 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Zak in de stront, Lien. Je laat je weer lekker kennen. Waar is de middelvingersmiley?
Daar heb ik weleens naar omgekeken ja.quote:Op dinsdag 24 april 2007 15:26 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Goed, ander persoon, ander onderwerp, terwijl Lien haar kasteeltje weer gaat opbouwen.
JAM: Heb je Sein und Zeit gelezen? Of desnoods alleen het begin?
Kom dan gewoon eens met een antwoord. Of geef gewoon toe dat het nergens op slaat, maar dat je dat gewoon vindtquote:Op dinsdag 24 april 2007 15:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik kan het bij jou nooit goed doen, Pope. Dat hangt me de keel uit.
Dan snap ik niet hoe je 'wezenlijkheid' als in 'zijnde' zo 1 2 3 aan de kant kan schuiven. Ons hele leven is ermee doordrongen.quote:
Ja, dat ben je ook. Het is een heldere zaak. Een ieder die op de proppen komt met de 'wezenlijkheid', de 'ziel', het 'doel', de 'lieve Heer', en het 'locomokipkachelfantje', spelen allemaal hetzelfde wijsje, wat ze dan ook onder dat wijsje menen te verstaan.quote:Op dinsdag 24 april 2007 15:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat heb ik er toch de schurft aan als mensen aannemen zonder te verifiëren.
Zullen we dan maar gewoon zeggen dat ik een meegiller ben? Klaar.
De 'wezenlijkheid' als attribuut van een zijnde, oftwel, dat er iets 'wezenlijks' aan de zijnden zou kleven, alsof de lieve Heer met zijn Goddelijke potje secondelijm 'wezenlijkheid' aan de dingen heeft vast zitten plakken -- dat ik daar niet aan doe, dat kan je me toch moeilijk kwalijk nemen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 15:33 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Dan snap ik niet hoe je 'wezenlijkheid' als in 'zijnde' zo 1 2 3 aan de kant kan schuiven. Ons hele leven is ermee doordrongen.
Ah. Iets wezenlijks aan zijnden. Nee, dat lijkt me ook ongein. Dat lijkt me meer iets van de esoterie of http://www.grenswetenschap.nl/onbegrensd.asp?id=1 dan de metafysica. En in het licht van de discussie van zojuist heb je helemaal gelijk.quote:Op dinsdag 24 april 2007 15:38 schreef JAM het volgende:
[..]
De 'wezenlijkheid' als attribuut van een zijnde, oftwel, dat er iets 'wezenlijks' aan de zijnden zou kleven, alsof de lieve Heer met zijn Goddelijke potje secondelijm 'wezenlijkheid' aan de dingen heeft vast zitten plakken -- dat ik daar niet aan doe, dat kan je me toch moeilijk kwalijk nemen.
Het nut van de metafysica, Pope? Dat wordt een hele lastige zaak, zeker omdat tot een verstaan van 'nut' komen al uitnodigt tot een tripje naar het cabaret van de metafysica.quote:Op dinsdag 24 april 2007 15:38 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
JAM: Je moet ethische wezenlijkheid wel gescheiden houden van metafysische wezenlijkheid. Ik snap je bezwaren tegen ethische wezenlijkheid, maar metafysisch (dat is niet per sé het zoeken naar een absolute grond met ethische implicaties lijkt mij) gezien zie ik het probleem niet met zoeken naar wat iets 'van binnenuit' is. Sterker nog: Dat vind ik bijzonder nuttig. Om óók verder te kijken dan hoe iets in onze schoot valt.
"tot een tripje naar het cabaret van de metafysica."quote:Op dinsdag 24 april 2007 15:45 schreef JAM het volgende:
[..]
Het nut van de metafysica, Pope? Dat wordt een hele lastige zaak, zeker omdat tot een verstaan van 'nut' komen al uitnodigt tot een tripje naar het cabaret van de metafysica.
Ik krijg dat ook niet zonder braken m'n bek uit. Soms lucht 't op.quote:Op dinsdag 24 april 2007 15:50 schreef R_ON het volgende:
[..]
"tot een tripje naar het cabaret van de metafysica."
En dat krijg je toch zonder braken je bek uit? Dat vind ik dan weer knap. Hoe doe je dat toch? Waar schuilt het geheim?
Goh. Ja.quote:Op dinsdag 24 april 2007 15:53 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik krijg dat ook niet zonder braken m'n bek uit. Soms lucht 't op.
Let wel hè, soms, soms. Niet altijd. Deze keer heeft het me alleen maar in m'n misselijkheid en m'n walging gesterkt.quote:
Jammer hoor.quote:Op dinsdag 24 april 2007 15:36 schreef JAM het volgende:
[..]
Ja, dat ben je ook. Het is een heldere zaak. Een ieder die op de proppen komt met de 'wezenlijkheid', de 'ziel', het 'doel', de 'lieve Heer', en het 'locomokipkachelfantje', spelen allemaal hetzelfde wijsje, wat ze dan ook onder dat wijsje menen te verstaan.
Ach gossie toch.quote:Op dinsdag 24 april 2007 15:57 schreef JAM het volgende:
[..]
Let wel hè, soms, soms. Niet altijd. Deze keer heeft het me alleen maar in m'n misselijkheid en m'n walging gesterkt.
Waarvan, G.?quote:Op dinsdag 24 april 2007 16:14 schreef Gellius het volgende:
Wat vind je er nu eigenlijk zèlf van, R_ON?
Nee, gek is het niet. Het is volkomen mesjogge! Wat dacht je daarvan?quote:Op dinsdag 24 april 2007 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Het is toch niet zo gek om te denken dat de geest wezenlijker of essentiëler is dan het uiterlijk, Pope?
Wat vind jij dan belangrijk? Waar word jij dan gelukkig van? Nog iets buiten masturberen, drinken en jazz?quote:Op dinsdag 24 april 2007 16:27 schreef JAM het volgende:
[..]
Nee, gek is het niet. Het is volkomen mesjogge! Wat dacht je daarvan?
Het is mesjogge om te doen alsof het een uitgemaakte zaak is. Dat denk ik ervan.quote:Op dinsdag 24 april 2007 16:27 schreef JAM het volgende:
Nee, gek is het niet. Het is volkomen mesjogge! Wat dacht je daarvan?
Euh... Jawel. Nogal achterhaald, lijkt mij. Alsof het uiterlijke, lichamelijke voorkomen zo erg los staat van het geestelijke.quote:Op dinsdag 24 april 2007 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Het is toch niet zo gek om te denken dat de geest wezenlijker of essentiëler is dan het uiterlijk, Pope?
Ik bedoel dus niet met een direct doel als nut. Hoogstens begrip als nut.quote:Op dinsdag 24 april 2007 15:45 schreef JAM het volgende:
[..]
Het nut van de metafysica, Pope? Dat wordt een hele lastige zaak, zeker omdat tot een verstaan van 'nut' komen al uitnodigt tot een tripje naar het cabaret van de metafysica.
Ik was 'gezocht:appartement'briefjes aan het ophangen in de dapperbuurt.quote:Op dinsdag 24 april 2007 16:02 schreef Gellius het volgende:
Ben je ook eens even weg hoor. Zit iedereen nu in zijn eigen hoekje te mokken?
Achterhaald? Integendeel.quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:53 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Euh... Jawel. Nogal achterhaald, lijkt mij. Alsof het uiterlijke, lichamelijke voorkomen zo erg los staat van het geestelijke.
Geen idee. Ik heb het over overdrachtelijke kontsmet.quote:Op dinsdag 24 april 2007 15:47 schreef R_ON het volgende:
Wat is kontsmet eigenlijk?
Dat gaat nog steeds uit van een tweedeling. Waar ik het niet mee eens ben. Het lichamelijke staat niet meer in dienst van het geestelijke als vice versa.quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Achterhaald? Integendeel.
En: dat het geestelijke wezenlijker is, impliceert niet dat het lichamelijke er los van staat. Het lichamelijk zou bijvoorbeeld in dienst kunnen staan van het geestelijke.
Behalve de kontsmet des levens natuurlijk.quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:59 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Even kakken en dan naar college. Wittgenstein zal het wel oplossen. Hij lost alles op.
'Het lichamelijke' is natuurlijk niet hetzelfde als 'het uiterlijk'.quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:58 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Dat gaat nog steeds uit van een tweedeling. Waar ik het niet mee eens ben. Het lichamelijke staat niet meer in dienst van het geestelijke als vice versa.
Je kunt een tweedeling ervaren als er iets 'mis' gaat in het lichamelijke contact met de wereld. Maar dit bevestigt alleen maar dat er normaliter een eenheid bestaat. (Normaal gesproken denk je bijvoorbeeld amper na over het smeren van je boterham of het bekijken van een film, tot je een gebroken vinger hebt of een ontstoken oog.)quote:Op dinsdag 24 april 2007 18:23 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik zie die tweedeling ook niet zo hoor
Van wie heb je dat college, Pope?quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:59 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Even kakken en dan naar college. Wittgenstein zal het wel oplossen. Hij lost alles op.
Vandaag was het Dhr. Stokhof. Normaal wordt dit vak g egeven door Dhr. Pekelharing of Mejuffrouw Sonderegger.quote:
Ja.quote:Op dinsdag 24 april 2007 20:38 schreef thaleia het volgende:
Oh
Ik garneer hem met mijn nasi.quote:Op dinsdag 24 april 2007 20:55 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ik bak momenteel de meest ontzagwekkende 'boeren'omelet ooit gebakken..
In je eentje koken....
Misschien trekt Pope de keutel morgen wel weer in. Misschien volhardt hij en brengt hij ook morgen weer monsters van de rede voort. Het is een en al exciting wat er in het hoofd van de Pope rondgaat.quote:Op woensdag 25 april 2007 00:18 schreef wyccie het volgende:
Durft er nou niemand meer iets te zeggen na die hele discussie?
Hopelijk is de sfeer morgen beter. Welterusten
Ik nog nooit.quote:Op woensdag 25 april 2007 00:46 schreef thaleia het volgende:
Hebben jullie z'n tekeningen al eens gezien?
Nou, wie kopt hem in?quote:Op woensdag 25 april 2007 00:48 schreef thaleia het volgende:
Ze doen een beetje denken aan het artwork van die Koreaan die laatst in het nieuws was.
Vooralsnog niemand, broer.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |