abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 april 2007 @ 15:18:04 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48420513
Vorige delen:

Meerdere slachtoffers door schietpartij USA
Slachtpartij op Amerikaanse campus #2
Slachtpartij op Amerikaanse campus #3
Schietincident Virginia: 30+ doden 4
Schietincident Virginia: 30+ doden 5

Nu.nl:
quote:
Schietpartij op universiteit Virginia: 33 doden

BLACKSBURG - Bij een schietpartij in een gebouw van de technische universiteit in de Amerikaanse staat Virginia zijn maandag tientallen doden gevallen. Het dodental is inmiddels opgelopen tot 33, onder wie de schutter. Dat meldt CNN maandagavond.

Bekijk video

Het is het ergste schietincident op een school of universiteit uit de Amerikaanse geschiedenis.

De schutter heeft zelfmoord gepleegd. Ook over zijn identiteit of motief is nog niets bekend. De man droeg geen identiteitspapieren bij zich. De universiteitspolitie gaat er van uit dat de schutter alleen handelde. Er raakten vijftien mensen gewond, aldus voorzitter Charles Steger van de Virginia Tech. Hij sprak van een "tragedie van monumentale omvang". President George Bush zei "geschokt en bedroefd" te zijn.

Studentenflat

Er waren twee schietpartijen. Het begon in de West Ambler Johnston Hall, een drie verdiepingen tellende studentenflat waar 895 mannen en vrouwen wonen van de Virginia Polytechnic Institute and State University zoals de instelling voluit heet. Hier werd rond 07.15 uur plaatselijke tijd een schietincident gemeld, waarbij twee doden vielen.

Twee uur later kwam er opnieuw een melding binnen van een schietpartij. Ditmaal was het raak in de Norris Hall, een gebouw van de faculteit technische wetenschappen. Hier vielen 31 doden.

Volgens getuigen ging de dader van lokaal naar lokaal waar hij vervolgens zijn wapen(s) leegschoot op de aanwezige studenten en docenten. De politie wil in verband met het onderzoek niets zeggen over de wapens van de schutter.

Rijen

De dader zou een jonge man van Aziatische afkomst zijn. Volgens de Britse nieuwszender Sky stelde hij zijn slachtoffers in het gebouw van de wiskundefaculteit, Norris Hall, in rijen op voordat hij het vuur opende. De man zou gewapend zijn geweest met een "kolossale hoeveelheid" munitie voor zijn pistool.

De politie onderzoekt nog of er tussen beide schietpartijen een verband bestaat. Voorzitter Streger zei dat de politie na de eerste schietpartij nog uitging van een geļsoleerd incident. De politie dacht zelfs even dat de schutter de campus en en mogelijk zelfs de staat al had verlaten. Vandaar dat de universiteit niet werd gesloten, aldus Streger.

Totale chaos

Hoofdredacteur Amie Steele van de universiteitskrant van Virginia Tech zei tegen CNN dat er sprake was van "totale chaos" in de studentenflat na de schietpartij. "Veel studenten renden wild in het rond, sommigen werden helemaal gek, de politie had er de handen vol aan om ze te kalmeren en de zaak onder controle te krijgen", aldus Steele. Sommige mensen raakten gewond toen ze uit het raam sprongen.

De Virginia Tech is een openbare universiteit met meer dan 26.000 studenten. De hoofdcampus in Blacksburg (ongeveer 425 kilometer ten zuidwesten van de hoofdstad Washington) is meer dan 1000 hectare groot en telt meer dan honderd gebouwen. De in 1872 opgerichte technische universiteit behoort niet tot de top van het land.

Bommelding

Volgens lokale media moesten afgelopen vrijdag drie gebouwen van de universiteit worden ontruimd na een bommelding. Begin april jaar was er ook al sprake van een valse bommelding.

Schietpartijen op educatieve instellingen in de Verenigde Staten komen vaker voor. De ergste tot dusver had plaats in 1966 op de Universiteit van Texas. Charles Whitman schoot een dag na zijn ouders te hebben vermoord op de universiteit veertien mensen dood en verwondde 31 anderen. Op de Colombine Highschool in Colorado schoten twee leerlingen in 1999 twaalf medescholieren en een docent dood voor ze zelfmoord pleegden.

MDA Bullebak voor de OP

[ Bericht 74% gewijzigd door Disciple_of_Guinness op 17-04-2007 15:29:36 ]
Niet meer actief op Fok!
pi_48420549
dubbel
pi_48420902
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:21 schreef Viking84 het volgende:
Ik zie geen andere in NWS. En nu weer OT .
Ik wel: Schietincident Virginia: 33 doden #6
pi_48421005
quote:
(Virginia Tech President Charles) Steger said that campus officials initially thought the first shooting, which left two people dead in West Ambler Johnston Hall dormitory, was part of a "murder-suicide or lover's quarrel," so they believed that the incident was confined to "those two people and that particular place."

"And we then closed down that dormitory immediately, surrounded it with security, cordoned off the road … and began to question witnesses to see what we could learn about what had gone on," Steger told Sawyer.

During the lockdown of West Ambler Johnston Hall, the shooter may have been locked down in that dorm with other students, Steger said.

He said that he did know the identity of the shooter but that investigators were still trying to piece together his history and details.

"The investigation is unfolding as we speak," he said.

"We should be getting the ballistics report this morning, and we'll make that public as soon as we can."
Dat verklaart die twee uur misschien wel....
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_48421016
Eerlijk is eerlijk. Dit topic is eerder geopend. Ik zie af en toe de topics idd ook niet, is heel verwarrend.

Wat ik wel doe is de OP van bullebak in deze OP gooien.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_48421119
cho seung-hui, 23 jaar is de dader
Huur deze plek voor ¤100 per maand!
  dinsdag 17 april 2007 @ 15:31:57 #7
19840 Libris
Live from Singapore
pi_48421202
quote:
BLACKSBURG, Va., April 17 — The gunman who killed 32 people and himself on the campus of Virginia Polytechnic Institute Monday has been identified as a student who lived in a dormitory on campus.

He was described by the university president as an Asian male, but no other information about the gunman was released. Federal law enforcement authorities said his name was Seung-Hui Cho.

Details about the gunman’s identify began to surface along with some information about the victims of the shooting rampage.
Bron: http://www.nytimes.com/2007/04/17/us/17virginia.html?_r=3&oref=slogin

Zei ik dus in het andere topic.. Zuid Koreaan
  dinsdag 17 april 2007 @ 15:32:25 #8
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_48421231
En zijn wapens zijn gebruikt bij beide schietpartijen
World Wrestling Entertainment
pi_48421281
Guns don't kill people, people do.
"Mensen die tegen Israėl zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_48421316
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:32 schreef MeneerMuis het volgende:
En zijn wapens zijn gebruikt bij beide schietpartijen
Dezelfde wapens
Huur deze plek voor ¤100 per maand!
  dinsdag 17 april 2007 @ 15:34:36 #11
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_48421353
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:33 schreef Joeriii het volgende:

[..]

Dezelfde wapens
Dat zei ik toch of niet?

Althans zo bedoelde ik het
pi_48421439
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:33 schreef JohnDope het volgende:
Doe dat maar in een ander topic.
  dinsdag 17 april 2007 @ 15:36:58 #13
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48421463
Je kan geen nationale zender aanzetten of het gaat hierover.

Gelukkig is ESPN er nog.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_48421470
Het is wel zo, want ik lees her en der geklaag over het amerikaanse wapenbeleid, maar dat slaat allemaal nergens op.
"Mensen die tegen Israėl zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 17 april 2007 @ 15:38:09 #15
262 Re
Kiss & Swallow
pi_48421522
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:36 schreef popolon het volgende:
Je kan geen nationale zender aanzetten of het gaat hierover.

Gelukkig is ESPN er nog.
godver weer ATWT gemist
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_48421530
quote:
Joseph Cacioppo, a surgeon at Montgomery Regional Hospital who treated some of the injured, said on CNN that the injuries showed that the gunman was “brutal.” None of the injured that he treated had “less than three to four wounds in them,” he said.
  dinsdag 17 april 2007 @ 15:38:54 #17
262 Re
Kiss & Swallow
pi_48421561
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:37 schreef JohnDope het volgende:
Het is wel zo, want ik lees her en der geklaag over het amerikaanse wapenbeleid, maar dat slaat allemaal nergens op.
nee 32 mensen afslachten slaat inderdaad nergens op
  dinsdag 17 april 2007 @ 15:39:12 #18
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_48421573
quote:
Open er een ander topic voor, zowat we hier niet weer die eindeloze discussie krijgen

Hier kunnen we updates plaatsen e.d
pi_48421629
Wanneer een moordenaar geen pistool heeft, dan neemt hij een mes, wanneer hij geen mes heeft, dan neemt hij een zelgemaakte 'shank', wanneer die geen shank heeft, doet hij het langzaam met zijn 'barehands' of met voodoo.
pi_48421677
quote:
Nuclearbombs dont kill people, nu een bommetje bij 10.000 zegeltjes bij de Shell.....
  dinsdag 17 april 2007 @ 15:41:56 #21
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48421692
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:36 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Doe dat maar in een ander topic.
Ik vind dat wel een relevante discussie, hoor. We kunnen wel heel gemakkelijk zeggen dat het wapenbeleid van de VS de oorzaak is van alle ellende, maar er is nog altijd iemand die de trekker overhaalt. De hamvraag is natuurlijk: als wij hier in Nederland ook zo gemakkelijk aan wapens konden komen (en er zijn mensen die zeggen dat het gemakkelijk is), zouden wij dan ook zo gemakkelijk iemand neerknallen? Moet je mensen dus tegen zichzelf beschermen?
Niet meer actief op Fok!
pi_48421704
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:40 schreef JohnDope het volgende:.......
ja doei, deze discussie hebben we al 80 keer gehad hier.
Doe dat ergens anders.
pi_48421738
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:40 schreef JohnDope het volgende:
Wanneer een moordenaar geen pistool heeft, dan neemt hij een mes, wanneer hij geen mes heeft, dan neemt hij een zelgemaakte 'shank', wanneer die geen shank heeft, doet hij het langzaam met zijn 'barehands' of met voodoo.
Precies intelllectueel en wat leert de ervaring. Met een pistool is het wat makkelijker, sneller, afstandelijker en efficienter om slachtoffers te maken.
pi_48421741
Toch jammer dat hij niet eerst zelfmoord pleegt en daarna probeert de halve universiteit te vermoorden.
pi_48421754
Is goed ik doe het wel elders, maar ik heb wel een goed punt.
  † In Memoriam † dinsdag 17 april 2007 @ 15:43:43 #26
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_48421782
goffer, te laat ingeschakeld op CNN. Schutter is Zuid Koraan Cho Seung-Hui maar was de schutter van het eerste schietincident op de campus nu iemand anders?
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
pi_48421794
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:42 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Precies intelllectueel en wat leert de ervaring. Met een pistool is het wat makkelijker, sneller, afstandelijker en efficienter om slachtoffers te maken.
Met een goedscherpe Shank prik je ook zo een klas lek
pi_48421800
o.. tvp.. ik zat ook in het andere topic.
Ben blij dat de dader inmiddels duidelijk is.. nu zijn motief nog
pi_48421804
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:41 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik vind dat wel een relevante discussie, hoor. We kunnen wel heel gemakkelijk zeggen dat het wapenbeleid van de VS de oorzaak is van alle ellende, maar er is nog altijd iemand die de trekker overhaalt. De hamvraag is natuurlijk: als wij hier in Nederland ook zo gemakkelijk aan wapens konden komen (en er zijn mensen die zeggen dat het gemakkelijk is), zouden wij dan ook zo gemakkelijk iemand neerknallen? Moet je mensen dus tegen zichzelf beschermen?
Ja, best, maar doe dat in een ander topic, anders hebben we straks 10000+ voorspelbare reacties van wat mensen van het VS wapenbeleid vinden, terwijl de meeste topicvolgers willen weten wat het laatste nieuws uit Virginia is.
pi_48421823
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:43 schreef JohnDope het volgende:
Is goed ik doe het wel elders, maar ik heb wel een goed punt.
Klopt maar de conclusie klopt niet volledig en we vergeten wat factoren maar het blijft een interessant thema
  dinsdag 17 april 2007 @ 15:45:07 #31
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48421847
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:40 schreef JohnDope het volgende:
het is toch even wat gemakkelijker om het met een pistool te doen hč. Hiermee suggereer jij dus dat de Amerikaanse cultuur een andere is dan die van ons. Aangezien wij hier geen shootings hebben en zij daar wel. Wat maakt het verschil dan? . Wij hebben dezelfde muziek, films, videogames... waarom knallen we elkaar hier dan niet overhoop?

Verder: eigenlijk kunnen we in dit geval niet zeggen dat het een typisch Amerikaans verschijnsel is, want de dader was immers geen Amerikaan.
Niet meer actief op Fok!
pi_48421862
Weet je hoeveel mensen wereldwijd met een keukenmes mol zijn gemaakt? Ook maar verbieden
pi_48421889
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:44 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Ja, best, maar doe dat in een ander topic, anders hebben we straks 10000+ voorspelbare reacties van wat mensen van het VS wapenbeleid vinden, terwijl de meeste topicvolgers willen weten wat het laatste nieuws uit Virginia is.
Dan kan dit topic toch net zo goed op slot en dat moderators er dan nieusberichten hier in ketsen zodat wij deze aka wikipedia kunnen lezen? Enige wat dan niet kan is onze afschuw uitspreken ;P
pi_48421942
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:45 schreef JohnDope het volgende:
Weet je hoeveel mensen wereldwijd met een keukenmes mol zijn gemaakt? Ook maar verbieden
Daarom john, belachelijk ook dat handgranaten, granaatwerpers verboden zijn want iedereen heeft in zijn keuken zo 10 messen waar je iemand zo mee kan vermoorden
pi_48421975
Stelletje sensatie zoekers zijn jullie eigenlijk allemaal bijelkander, dit is al deeltje 6, wat erg eigenlijk
pi_48422012
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:44 schreef Ephemera het volgende:
o.. tvp.. ik zat ook in het andere topic.
Ben blij dat de dader inmiddels duidelijk is.. nu zijn motief nog
Ik vraag me af of dat ooit duidelijk wordt
Maar misschien dat dit duidelijkheid kan brengen: "Sources also state that Cho was carrying a "disturbing note.""
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_48422017
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:45 schreef Viking84 het volgende:

Verder: eigenlijk kunnen we in dit geval niet zeggen dat het een typisch Amerikaans verschijnsel is, want de dader was immers geen Amerikaan.
Hoezo was het geen Amerikaan? Aziatische achtergrond ja maar als jij geboren en getogen bent in Amerika..... De roddel dat hij een immigrant is, is toch geen feit?
Zo blijft iedereen voor altijd een buitenlander, bijna heel ons koninklijk huis is dus niet Nederlands
  dinsdag 17 april 2007 @ 15:48:58 #38
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_48422032
quote:

[..]

het is toch even wat gemakkelijker om het met een pistool te doen hč. Hiermee suggereer jij dus dat de Amerikaanse cultuur een andere is dan die van ons. Aangezien wij hier geen shootings hebben en zij daar wel. Wat maakt het verschil dan? . Wij hebben dezelfde muziek, films, videogames... waarom knallen we elkaar hier dan niet overhoop?
In het zuiden van de VS is het bezit en het gebruik van vuurwapens veel normaler. Op het platteland van Arkansas of zo is het redelijk normaal dat een vader zijn zoontje leert schieten, dat gebeurt in Oost-Groningen toch minder vaak.
Giallo e nero č il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  dinsdag 17 april 2007 @ 15:49:02 #39
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48422037
Oh, trouwens, heeft die Chinees nou ook die twee doden van twee uur eerder op z'n geweten of niet?
Niet meer actief op Fok!
pi_48422064
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:47 schreef JohnDope het volgende:
Stelletje sensatie zoekers zijn jullie eigenlijk allemaal bijelkander, dit is al deeltje 6, wat erg eigenlijk
valt wel mee. als je even terugkijkt in de vorige delen zijn het voornamelijk opmerkingen als "guns don't kill ppl, ppl kill ppl" en reacties die in de delen staan
pi_48422126
6 delen vind ik verwerpelijk veel.
pi_48422173
quote:

Het is een Nederlandse misvatting om te denken dat Amerikanen en Nederlanders dezelfde cultuur hebben. Dat is absoluut niet zo, het lijkt oppervlakkig zo te zijn doordat we dezelfde films kijken en dergelijke. Amerikanen lijken niet op Nederlanders. Echt niet. Ik was zelf ook verbaasd om te zien hoe anders ze waren.

Maar verder niet relevant, aangezien de dader niet eens een Amerikaan schijnt te zijn (niet zeker).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_48422200
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:48 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Hoezo was het geen Amerikaan? Aziatische achtergrond ja maar als jij geboren en getogen bent in Amerika..... De roddel dat hij een immigrant is, is toch geen feit?
Zo blijft iedereen voor altijd een buitenlander, bijna heel ons koninklijk huis is dus niet Nederlands
Hij had toch een visum?
pi_48422232
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:50 schreef JohnDope het volgende:
lekker door blijven posten, worden het er zo 7
  dinsdag 17 april 2007 @ 15:52:46 #45
21467 franske19
Hit the deck!
pi_48422243
Verschrikkelijke gebeurtenis.

R.I.P.

En voor de figuren die over het Amerikaanse wapenbeleid beginnen één woord: Erfurt.
pi_48422283
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:48 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Sommige kranten spreken van een Chineese student die nog niet zo lang geleden naar de VS kwam voor z'n studie.
  dinsdag 17 april 2007 @ 15:53:27 #47
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48422290
Meest recente bericht van Nu.nl :
quote:
BLACKSBURG - Een 23-jarige Zuid-Koreaanse student Engels aan de technische universiteit van Virginia, Cho Seung-hui, is aangewezen als de dader van de moorden die maandag zijn gepleegd op de campus. De politie gaat ervan uit dat hij zowel de moorden in een studentenhuis heeft gepleegd als die in een gebouw waarin een aantal klaslokalen is gevestigd.

De man had volgens een woordvoerder van de politie twee pistolen bij zich, waarmee hij 32 mensen van het leven beroofde voordat hij zelfmoord pleegde. De slachtoffers werden zowel in vier klaslokalen als in een trappenhuis aangetroffen, zei de woordvoerder dinsdag.

Het stoffelijk overschot van de dader werd gevonden in een lokaal tussen de lichamen van enkelen van zijn slachtoffers.

Eerder meldde de krant Chicago Sun-Times dat de dader een 24-jarige Chinees zou zijn.
Niet meer actief op Fok!
pi_48422294
Hoezo was de dader geen Amerikaan, het enige wat ik gelezen heb is dat hij een Aziatisch uiterlijk heeft, dat zegt echt niks over zijn nationaliteit

Als verklaring voor de grote mate van dit soort 'incidenten' is denk ik de cultuur net van belang, niet zo zeer de wapens maar wel de combinatie die het zo dodelijk maakt.
  dinsdag 17 april 2007 @ 15:54:16 #49
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48422341
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het is een Nederlandse misvatting om te denken dat Amerikanen en Nederlanders dezelfde cultuur hebben. Dat is absoluut niet zo, het lijkt oppervlakkig zo te zijn doordat we dezelfde films kijken en dergelijke. Amerikanen lijken niet op Nederlanders. Echt niet. Ik was zelf ook verbaasd om te zien hoe anders ze waren.

Maar verder niet relevant, aangezien de dader niet eens een Amerikaan schijnt te zijn (niet zeker).
Het is ook een misvatting te denken dat Amerikanen allemaal dezelfde cultuur hebben.

Ik vergelijk een Italiaan ook niet met een Nederlander. De verschillen per staat zijn soms enorm.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_48422350
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:51 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Hij had toch een visum?
Ja die 'roddel' gaat, ook dat er 2 daders waren, 57 doden, terroristen et cetera
  dinsdag 17 april 2007 @ 15:54:39 #51
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48422356
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:53 schreef opgebaarde het volgende:
Hoezo was de dader geen Amerikaan, het enige wat ik gelezen heb is dat hij een Aziatisch uiterlijk heeft, dat zegt echt niks over zijn nationaliteit

Als verklaring voor de grote mate van dit soort 'incidenten' is denk ik de cultuur net van belang, niet zo zeer de wapens maar wel de combinatie die het zo dodelijk maakt.
hij zou pas in augustus naar Amerika zijn gekomen voor z'n studie.
Niet meer actief op Fok!
pi_48422387
Volgens mij was de beste man die geflipte kerel sinds augustus in Amerika voor zijn studie.. dat is dus geen 'Amerikaan'.
  dinsdag 17 april 2007 @ 15:55:17 #53
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48422395
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:54 schreef popolon het volgende:

[..]

Het is ook een misvatting te denken dat Amerikanen allemaal dezelfde cultuur hebben.

Ik vergelijk een Italiaan ook niet met een Nederlander. De verschillen per staat zijn soms enorm.
tussen Utah en Californiė bijv .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 17 april 2007 @ 15:55:51 #54
262 Re
Kiss & Swallow
pi_48422429
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:52 schreef franske19 het volgende:
Verschrikkelijke gebeurtenis.

R.I.P.

En voor de figuren die over het Amerikaanse wapenbeleid beginnen één woord: Erfurt.
ahh het vingerwijs argument
pi_48422444
Voor wat het waard is:
Dit stond op livemagazine.org
quote:
Verklaring 23-jarige Chinees is Virginia Tech killer
Geschreven door Redactie op 17 april 2007 om 13:16:22

Verklaring 23-jarige Chinees is Virginia Tech killer
Inmiddels is bekend geworden dat de schutter van Virginia Tech een 23-jarige Chinees was. Kort na een heftige discussie met zijn vriendin schoot hij haar en een supervisor dood, daarna begon hij aan de massamoord op de universiteit. Deze verklaring komt van Chen Chia-hao, een Taiwanese student op Virginia Tech.

De 23-jarige Chinees, Cho Seung-Hui, had met zijn vriendin in de West Ambler Johnston Hall een zware discussie. Hierna schoot hij zijn vriendin dood. Toen er een supervisor aankwam schoot hij die ook dood. De Chinees had een tijdelijk studentenvisum en woonde op de campus.
Maar waar zij deze wetenschap vandaan hebben weet ik ook niet
pi_48422466
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:55 schreef Ephemera het volgende:
Volgens mij was de beste man die geflipte kerel sinds augustus in Amerika voor zijn studie.. dat is dus geen 'Amerikaan'.
ow excuus, viking postte het net ook maar dit is dus een zekerheid.
pi_48422489
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:55 schreef Viking84 het volgende:

[..]

tussen Utah en Californiė bijv .
Ja. Of Massachusetts en Texas.
pi_48422532
euh.. is het nu een Chinees of Zuid-Koreaan?
  dinsdag 17 april 2007 @ 15:58:29 #59
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48422545
Van de site van de universiteit. Ik denk dat dit wel betrouwbare info is
quote:
The Virginia Tech Police Department has confirmed the identification of the gunman responsible for the multiple fatalities at Norris Hall on the Virginia Tech campus Monday. Ballistics match at both crime scenes.

The individual has been identified as Cho Seung-Hui, 23. Cho was enrolled as an undergraduate student in his senior year as an English major at Virginia Tech. Cho, a South Korean native, was in the U.S. as a resident alien with a residence established in Centerville, Va.
Niet meer actief op Fok!
pi_48422668
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:58 schreef Ephemera het volgende:
[sarcastic]
das voor die amerikanen een pot nat....
pi_48422699
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:58 schreef Ephemera het volgende:
Zuid-Koreaan.
pi_48422722
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:54 schreef popolon het volgende:

Dat ook Zelfs in Nederland is het verschil tussen iemand uit Limburg, Zeeland, Amsterdam of Oost-Groningen soms al enorm.
  † In Memoriam † dinsdag 17 april 2007 @ 16:01:54 #63
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_48422745
Gunman Identified as Massacre at Virginia Tech Enters Second Day
April 17, 2007 — We now know the identity of the killer at Virginia Tech.

He is Cho Seung-Hui, a 23-year-old resident alien of the United States, as first reported by ABC News.

Cho is a South Korean national, a Virginia Tech senior majoring in English and the man who killed 33 people — inlcuding himself — on the Virginia Tech campus Monday.

Sources tell ABC News that Cho killed two people in a dorm room, returned to his own dorm room where he re-armed and left a "disturbing note" before entering a classroom building on the other side of campus to continue his rampage.

bron: http://abcnews.go.com/US/story?id=3048108

BTW, zat gisterennacht op een USA forum mee te lezen en hier was de naam van deze meneer al bekend: http://www.black-rifles.com/forums/index.php?showtopic=19283&st=40

Forum is inmiddels uit de lucht
  dinsdag 17 april 2007 @ 16:02:07 #64
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48422755
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 16:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat ook Zelfs in Nederland is het verschil tussen iemand uit Limburg, Zeeland, Amsterdam of Oost-Groningen soms al enorm.
vandaar dat ik jou nooit snap .
Niet meer actief op Fok!
pi_48422829
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:58 schreef Viking84 het volgende:
Van de site van de universiteit. Ik denk dat dit wel betrouwbare info is
[..]
quote:
responsible for the multiple fatalities at Norris Hall
wat klinkt dat plastisch en distant, alsof hij een aannemer was die verantwoordelijk was voor een ingestorte muur
pi_48422975
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 16:01 schreef BwennieBren het volgende:

He is Cho Seung-Hui, a 23-year-old resident alien of the United States, as first reported by ABC News.

Cho is a South Korean national, a Virginia Tech senior majoring in English and the man who killed 33 people — inlcuding himself — on the Virginia Tech campus Monday.

Sources tell ABC News that Cho killed two people in a dorm room, returned to his own dorm room where he re-armed and left a "disturbing note" before entering a classroom building on the other side of campus to continue his rampage.

BTW, zat gisterennacht op een USA forum mee te lezen en hier was de naam van deze meneer al bekend: http://www.black-rifles.com/forums/index.php?showtopic=19283&st=40

Heeft Cho nu in de dorm vastgezeten (lock-down) en pas nadien zichzelf van nieuwe ammo kunnen voorzien?
pi_48423005
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 16:01 schreef BwennieBren het volgende:

kom maar op met die 'disturbing note'!
  † In Memoriam † dinsdag 17 april 2007 @ 16:07:54 #68
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_48423043
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:56 schreef Bouddalain het volgende:

Inmiddels is bekend geworden dat de schutter van Virginia Tech een 23-jarige Chinees was. Kort na een heftige discussie met zijn vriendin schoot hij haar en een supervisor dood, daarna begon hij aan de massamoord op de universiteit.
Insert meer dan twee uur tussen "schoot hij haar en een supervisor dood" en "daarna begon hij aan de massamoord".

Hoe het in godesnaam kan dat iemand die net twee mensen heeft doodgeschoten twee uur later nagenoeg op dezelfde plaats aan een killingspree kan beginnen zal nog heel wat stof doen opwaaien.

Rustig op zijn gemakje munitie en kettingen om de deuren mee af te sluiten gehaald.
  † In Memoriam † dinsdag 17 april 2007 @ 16:09:20 #69
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_48423114
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 16:06 schreef Guard het volgende:

[..]

Heeft Cho nu in de dorm vastgezeten (lock-down) en pas nadien zichzelf van nieuwe ammo kunnen voorzien?
Ik lees hier mee. http://www.freerepublic.com/focus/f-news/1818131/posts?q=1&;page=4501 Veel goed info ook over die wapenhandelaar die de wapens aan Mr. Cho. zo noemde ze m vannacht had verkocht. Vaag verhaal maar was dus wel waar. Misschien staat het daar wel.
pi_48423237
van black-rifles.com (gepost door iemand die beweerd de wapenhandelaar te zijn die Cho wapens heeft verkocht):
quote:
I also know that he used a Glock 19 and a Walther P-22. The serial number was ground off the Glock.
pi_48423320
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 16:07 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Insert meer dan twee uur tussen "schoot hij haar en een supervisor dood" en "daarna begon hij aan de massamoord".

Hoe het in godesnaam kan dat iemand die net twee mensen heeft doodgeschoten twee uur later nagenoeg op dezelfde plaats aan een killingspree kan beginnen zal nog heel wat stof doen opwaaien.

Rustig op zijn gemakje munitie en kettingen om de deuren mee af te sluiten gehaald.
De universiteit is behoorlijk groot met meer dan 30.000 studenten en docenten. Als er in een stadje van een dergelijke omvang een dubbele moord is zal ook niet iedereen bevolen worden binnen te blijven.
  dinsdag 17 april 2007 @ 16:13:29 #72
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48423322

en

Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 17 april 2007 @ 16:19:11 #73
262 Re
Kiss & Swallow
pi_48423565
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 16:07 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

als alles zich volgens een en hetzelfde patroon zou ontwikkelen zou alle rime opgelost kunnen worden, juist die gekke variaties en diversiteit maakt elk incident uniek. oftewel, dingen gebeuren nou eenmaal...
pi_48423718
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 16:11 schreef Guard het volgende:
van black-rifles.com (gepost door iemand die beweerd de wapenhandelaar te zijn die Cho wapens heeft verkocht):
[..]
Ja, dat zal wel. En ik ben de vader van Cho.
  dinsdag 17 april 2007 @ 16:23:44 #75
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48423779
Koreaan dus. Ze hebben iig er al flink wat manschappen zitten voor een strafexpeditie
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  † In Memoriam † dinsdag 17 april 2007 @ 16:24:14 #76
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_48423803
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 16:13 schreef CeeJee het volgende:

[..]

De universiteit is behoorlijk groot met meer dan 30.000 studenten en docenten. Als er in een stadje van een dergelijke omvang een dubbele moord is zal ook niet iedereen bevolen worden binnen te blijven.
True, maar als er een gewapende gek rondloopt ga je misschien een klopjacht op touw zetten? Daar was geen sprake van als je de verklaringen hoort.
pi_48423838
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 16:22 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Als je nog meer zoons hebt, let een beetje op ze.
pi_48423889
quote:
Nee, natuurlijk niet. Heeft er totaaaaaal niks mee te maken.

Als vuurwapens niet zo makkelijk voor handen waren, zou die lang zoveel doden niet kunnen hebben veroorzaakt, zelfs niet als hij flipt.
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:33 schreef JohnDope het volgende:
Ze zijn dan ook gemaakt met als doel plantjes water te geven, wie komt er nou bij om wapens te gebruiken om iemand te doden?
pi_48423938
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 16:24 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

True, maar als er een gewapende gek rondloopt ga je misschien een klopjacht op touw zetten? Daar was geen sprake van als je de verklaringen hoort.
Wat probeer je nou concreet te zeggen?

2 jaoka: lees mijn berichten even over die 'shank'.

[ Bericht 7% gewijzigd door JohnDope op 17-04-2007 16:31:50 ]
pi_48424046
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 16:22 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

ik zeg ook dat hij het beweert, ik zeg niet dat het waar is....

maar het afgevijlde SN en het bonnetje van de glock in zijn rugzak komen wel wat vaker naar voren, dus vooralsnog lijkt de info over de wapens juist te zijn.
  † In Memoriam † dinsdag 17 april 2007 @ 16:34:02 #81
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_48424308
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 16:26 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Wat probeer je nou concreet te zeggen?
Of de politie een blunder heeft gemaakt of niet.
pi_48424420
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 16:34 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Dan is het wel een unicum, want bij de AmerikaansePolitie maken ze veel minder blunders dan bij de Nederlandse.
pi_48424458
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 16:36 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dan is het wel een unicum, want bij de AmerikaansePolitie maken ze veel minder blunders dan bij de Nederlandse.
Bron?
pi_48424549
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 16:36 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Bron?
Wilde net hetzelfde vragen, met gelijke smiley
  dinsdag 17 april 2007 @ 16:39:14 #85
262 Re
Kiss & Swallow
pi_48424576
quote:

[..]

je bedoelt eerst schieten en dan vragen stellen mentaliteit...
pi_48424616
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 16:34 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat er enige indicatie was bij het eerste incident voor wat er later zou plaatsvinden.

Wat wel vreemd is dat niemand (blijkbaar) hem heeft opgezocht. Het was toch zijn vriendin die gedood was, toch reden voor een bezoekje van de politie lijkt me om a) het slechte nieuws te brengen en b) om eens te inventariseren of hij niet gehoord moest worden.
  dinsdag 17 april 2007 @ 16:40:04 #87
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48424617
quote:

[..]

Inderdaad, ze pakken vaak zwarten op!
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 17 april 2007 @ 16:41:32 #88
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_48424704
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:52 schreef franske19 het volgende:

A timeline of recent worldwide schoolshootings
  dinsdag 17 april 2007 @ 16:42:30 #89
262 Re
Kiss & Swallow
pi_48424741
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 16:40 schreef Guard het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat er enige indicatie was bij het eerste incident voor wat er later zou plaatsvinden.

Wat wel vreemd is dat niemand (blijkbaar) hem heeft opgezocht. Het was toch zijn vriendin die gedood was, toch reden voor een bezoekje van de politie lijkt me om a) het slechte nieuws te brengen en b) om eens te inventariseren of hij niet gehoord moest worden.
mja, dat er een steekje bij hem los zat is wel duidelijk, ik moest in eerste instantie denken aan die aziaat in de film Fargo... geheel geflipt, misschien dacht hij wel dat ht zijn vriendin was terwijl zij zoiets had van who the fuck areyou...
pi_48424745
daar hoef ik toch geen bron voor te geven, niemand heeft nog vertrouwen in de politie in nederland, als je aangifte gaat doen van fietsendiefstal dan lachen ze je uit.

Verder straalt de gemiddelde Nederlandse agent niet bepaald orde en gezag uit, terwijl je in amerika echt de politie moet vrezen als crimineelzijnde.

Verder mag in nederland een agent vrij weinig, als die een keer een tik uitdeelt, heeft die agent meteen een rechtzaak. ME-ers lopen nog net niet met rugnummers rond.

Algemeen bekend toch.
  dinsdag 17 april 2007 @ 16:44:20 #91
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_48424829
Goh, wat een heisa over de nationaliteit, alsof dat enig belang heeft .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_48424862
Wat zou z'n motief zijn geweest?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_48424893
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 16:42 schreef JohnDope het volgende:
daar hoef ik toch geen bron voor te geven, niemand heeft nog vertrouwen in de politie in nederland, als je aangifte gaat doen van fietsendiefstal dan lachen ze je uit.

Verder straalt de gemiddelde Nederlandse agent niet bepaald orde en gezag uit, terwijl je in amerika echt de politie moet vrezen als crimineelzijnde.

Verder mag in nederland een agent vrij weinig, als die een keer een tik uitdeelt, heeft die agent meteen een rechtzaak. ME-ers lopen nog net niet met rugnummers rond.

Algemeen bekend toch.
Je had het over blunders bij de politie. Niet over het niet uitstralen van gezag of het niet veel mogen doen.
pi_48424944
Dat niemand nog vertrouwen heeft in de Nederlandse Politie is erger dan een blunder.
  dinsdag 17 april 2007 @ 16:47:19 #95
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48424971
quote:

Ik moest anders gister steeds m'n lach inhouden bij de beelden aangezien zo'n beetje 60% van die agenten nog dikker waren dan een beer die aan z'n winterslaap begint
LastFM
  dinsdag 17 april 2007 @ 16:48:16 #96
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48425018
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 16:47 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Ik moest anders gister steeds m'n lach inhouden bij de beelden aangezien zo'n beetje 60% van die agenten nog dikker waren beer die aan z'n winterslaap begint
Ach ja, campuspolitie is meestal niet zo Rambo-achtig.
pi_48425069
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 16:46 schreef JohnDope het volgende:
Dat niemand nog vertrouwen heeft in de Nederlandse Politie is erger dan een blunder.
dat is ook onzin
en daarbij offtopic
pi_48425127
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 16:47 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Ik moest anders gister steeds m'n lach inhouden bij de beelden aangezien zo'n beetje 60% van die agenten nog dikker waren dan een beer die aan z'n winterslaap begint
doughnuts
pi_48425490
quote:

Algemeen bekend toch.
Volgens mij moeten mensen van de reguliere ME een nummer op de achterkant van de helm dragen tegenwoordig, of is dat nog niet ingevoerd?

Ben daar trouwens wel voor hoor.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
  dinsdag 17 april 2007 @ 17:03:09 #100
262 Re
Kiss & Swallow
pi_48425691
quote:

Algemeen bekend toch.
en in welke relatie staat dat tot het aantal killing sprees in de VS? ohh, niet, zie ik
  dinsdag 17 april 2007 @ 17:04:40 #101
262 Re
Kiss & Swallow
pi_48425748
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 16:45 schreef cultheld het volgende:
Wat zou z'n motief zijn geweest?
ik denk dat zijn vriendinnetje niet wilde slikken...

oftewel...
  dinsdag 17 april 2007 @ 17:10:01 #102
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_48425943
quote:

[..]

beweren,

en dan met:
quote:

Algemeen bekend toch.
komen

Ik lach me weer kapot om onze mister Dope
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_48425997
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 17:04 schreef Re het volgende:

[..]

ik denk dat zijn vriendinnetje niet wilde slikken...

oftewel...
Of een eenzame, doorgedraaide gamer die wraak wilde nemen op de maatschappij .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  dinsdag 17 april 2007 @ 17:11:23 #104
122788 Alet
Born to Rave!
pi_48426083
quote:
zo.. dat kwam abrupt
pi_48426170
Hier nog een nieuwtje

Professor offert zich op tijdens slachtpartij Virginia
Langzaam maar zeker komen de gruwelijke verhalen rond de slachtpartij in Virginia naar buiten. Zo ook over de heldendaad van een 75-jarige professor uit Israėl...

Vermoord
Terwijl de schutter naderde, hield de Joodse professor Liviu Librescu de deur van het lokaal op de tweede verdieping dicht, zodat zijn leerlingen uit de ramen konden springen. "Hij werd zelf vermoord, maar dankzij hem leven al zijn studenten nog", vertelde een Israėlische student tegen Israėlische media.

Emigratie
"Hij moet geweten hebben dat het zijn leven zou kosten", verhaalde hij. Librescu en zijn vrouw, die in Roemeniė beiden de Holocaust overleefden, verhuisden in 1978 naar Israėl. Zes jaar later emigreerden zij naar de Verenigde Staten waar hij hoogleraar in technische wetenschappen werd.

Respect voor de man!
----> Schumacher, je was een groot sportman! <----
pi_48426348
quote:
Ziet er al niet uit als het vrolijkste type.
  dinsdag 17 april 2007 @ 17:21:39 #108
122788 Alet
Born to Rave!
pi_48426364
Idd respect voor die man, zulke mensen moeten er meer zijn.
Jammer alleen dat ie daarvoor zijn eigen leven moet geven, zulke mensen verdienen het om oud te worden maar helaas.
  dinsdag 17 april 2007 @ 17:25:45 #109
262 Re
Kiss & Swallow
pi_48426506
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 17:21 schreef Alet het volgende:
Idd respect voor die man, zulke mensen moeten er meer zijn.
Jammer alleen dat ie daarvoor zijn eigen leven moet geven, zulke mensen verdienen het om oud te worden maar helaas.
oud was tie al, maar ik vind het vooral cru, heb je al die ellende overleefd qua WW2, bouw je een fantastische carriere op in de VS en wordt je door een geflipte kneus het walhalla ingeschoten
pi_48426892
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 17:25 schreef Re het volgende:

oud was tie al, maar ik vind het vooral cru, heb je al die ellende overleefd qua WW2, bouw je een fantastische carriere op in de VS en wordt je door een geflipte kneus het walhalla ingeschoten
Niet veel mensen redden op zijn leeftijd het leven van zoveel jonge studenten. Als je dan toch dood gaat, dan maar terwijl je een groep mensen het leven redt. Hij is als held gestorven en zal als held in ieders herinnering blijven. Hij moet geweten hebben dat hij zichzelf opofferde voor de levens van zijn studenten. Diep respect.
pi_48426960
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 17:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Niet veel mensen redden op zijn leeftijd het leven van zoveel jonge studenten. Als je dan toch dood gaat, dan maar terwijl je een groep mensen het leven redt. Hij is als held gestorven en zal als held in ieders herinnering blijven.
Ik zeg standbeeld voor die man aan de rand van Drill field op de VT campus
  dinsdag 17 april 2007 @ 17:46:29 #112
28033 Pek
je moet wat
pi_48427220
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 16:44 schreef Posdnous het volgende:
Goh, wat een heisa over de nationaliteit, alsof dat enig belang heeft .
Het toont wel weer aan hoe efficiėnt Aziaten zijn, we nemen niet voor niets hun produktiemethoden over (KanBan, Hijunka). Opstellen in rijen, toe maar.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_48427226
quote:
They also said the gunman was known to be "a loner," and that the university was having difficulty obtaining information about him.
Bron
  dinsdag 17 april 2007 @ 17:47:15 #114
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_48427250
Hij heeft het gezicht van iemand die veelvuldig gepest blijkt te zijn. Zijn wraak zal wel zoet zijn geweest.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_48427289
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 17:46 schreef Pek het volgende:
Opstellen in rijen, toe maar.
Dat blijf ik lezen, maar ik heb nog niemand van de politie, de universiteit of de overlevenden hier iets over horen zeggen.
pi_48427302
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 17:47 schreef Super7fighter het volgende:
Hij heeft het gezicht van iemand die veelvuldig gepest blijkt te zijn. Zijn wraak zal wel zoet zijn geweest.
Dat denk ik ook inderdaad.
pi_48427379
jullie kunnen nogal veel uit een foto halen zeg....
pi_48427524
Hm;
quote:
"What happened today this was ridiculous. And I don't know what happened or what was going through this guy's mind," student Jason Piatt told CNN. "But I'm pretty outraged and I'll say on the record I'm pretty outraged that someone died in a shooting in a dorm at 7 o'clock in the morning and the first e-mail about it — no mention of locking down campus, no mention of canceling classes — they just mention that they're investigating a shooting two hours later at 9:22."

He added: "That's pretty ridiculous and meanwhile, while they're sending out that e-mail, 22 more people got killed."
Vreemd. Geflipte gek, geflipte alien, geflipte overheid? Hm..

Geflipte gek.. sowieso

Geflipte alien.. dit is zo onmenselijk, je zou het haast denken .

Geflipte overheid.. mkmindcontrol?
quote:
The details that are beginning to emerge fill the criteria that this could very well be another government black-op that will be used as justification for more gun control and turing our schools into prisons, festooned with armed guards, surveillance cameras and biometric scanning to gain entry.
Nadeel van burgers met wapens is dat ze dan gevaarlijk kunnen zijn voor uncle sam = motief. Door zo'n incident is er ineens veel meer steun voor strengere wetten uit angst voor herhaling. Slaat nergens op, ten eerste al omdat als iemand nou z'n wapen bij zich had gehad er misschien helemaal niet zoveel doden hadden hoeven vallen..

Het zwarte grappige is dat de school recentelijk legale wapens verbood omdat;
quote:
"I think it's fair to say that we believe guns don't belong in the classroom," Hincker said. "In an academic environment, we believe you should be free from fear."
Sorry, maar zulke beweringen zouden moeten worden geweerd uit een academische omgeving . Angst met angst bestrijden probeert die vent! Als je geen angst wil dan moet je vooral bang zijn dat iemand met een wapen iedereen neer gaat schieten . Law of attraction.

Waarom gebeuren zulke dingen veel vaker in amerika? Omdat ze daar veel banger zijn. Fear leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.
"You can never get enough of what you don't need to make you happy."
pi_48427559
Hij was ook niet pas sinds augustus 2006 in de VS:
quote:
WASHINGTON, April 17 (Reuters) - The South Korean gunman who killed 32 people and himself at Virginia Tech university had lived legally in the United States with his parents for 14 years, a U.S. immigration official said on Tuesday.

Cho Seung-Hui, 23, moved to the United States in September 1992 and lived in Centreville, Virginia, said Chris Bentley, a spokesman with U.S. Citizenship and Immigration Services.
bron

Ik vroeg me al af hoe hij een wapen had kunnen kopen als hij er nog maar net woonde.
  dinsdag 17 april 2007 @ 17:56:15 #120
121310 venomsnake
El Saltador
pi_48427603
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 17:47 schreef Super7fighter het volgende:
Zoiets zal het wel weer zijn, vast een vrij eenzaam figuur die alle tijd heeft om zichzelf de moed in te praten zoiets te doen uit wraak.

Eenzaam, gepest, vernederd, dus wraak..

Of vriendin maakt het uit, gaat vervolgens met de popie jopie van de school en onze koreaan wordt weken lang uitgelachen.. dus wraak..

Blijft natuurlijk speculatie..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_48427671
OMG wat ziek dit zeg. Ben heel benieuwd naar zijn motief, maar daar zullen we wel nooit achterkomen...
pi_48427712
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 17:58 schreef lindaatjuh het volgende:
OMG wat ziek dit zeg. Ben heel benieuwd naar zijn motief, maar daar zullen we wel nooit achterkomen...
Er zou een "disturbing note" op zijn kamer gevonden zijn....
pi_48427729
Fox heeft iets over die brief gezegd, maar ik weet niet hoe betrouwbaar dat is. Iemand's reactie op een Amerikaans forum:
quote:
Fox now saying shooter’s note complained of debauchery and charlitains on campus. Was signed “Ishmael X” ... Was this guy a muslim convert?
  dinsdag 17 april 2007 @ 18:03:26 #124
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48427831
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 18:00 schreef Isabeau het volgende:
Fox heeft iets over die brief gezegd, maar ik weet niet hoe betrouwbaar dat is. Iemand's reactie op een Amerikaans forum:
[..]
LastFM
pi_48427990
Goed zijn we weer waar we vannacht waren... muslim....
pi_48428025
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 17:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]

bron

Ik vroeg me al af hoe hij een wapen had kunnen kopen als hij er nog maar net woonde.
waarom wordt er dan eerst gezegd dat hij sinds augustus in de VS was? Dat wordt dan echt uit een duim gezogen..
pi_48428108
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 17:54 schreef Sebastral het volgende:
Hm;
[..]

Vreemd. Geflipte gek, geflipte alien, geflipte overheid? Hm..

Geflipte gek.. sowieso

Geflipte alien.. dit is zo onmenselijk, je zou het haast denken .

Geflipte overheid.. mkmindcontrol?
[..]

Nadeel van burgers met wapens is dat ze dan gevaarlijk kunnen zijn voor uncle sam = motief. Door zo'n incident is er ineens veel meer steun voor strengere wetten uit angst voor herhaling. Slaat nergens op, ten eerste al omdat als iemand nou z'n wapen bij zich had gehad er misschien helemaal niet zoveel doden hadden hoeven vallen..
Doorgaans maken alleen de mensen die kwaad in de zin willen (of iig boven gemiddeld aggressief zijn) gebruik van het recht om wapens te dragen. Daarom lijkt het me handig om af te schaffen.

Bovendien staat er nu op CNN dat hij een green card had, zal dus niet slechts een student zijn die daar even een jaartje kwam studeren.
pi_48428109
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 17:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]

Blijkbaar heb je in Viriginia alleen een proof of residency nodig om een wapen te kopen. Cho woonde "on campus" en had blijkbaar ook nog een ander adres in VA, en een geldige greencard. Dat was voldoende om een wapen te kunnen kopen
pi_48428309
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 17:16 schreef leroytje het volgende:

Respect voor de man!
Absoluut.
pi_48428373
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 18:17 schreef Tirion het volgende:

[..]

Absoluut.
Lees dat nu pas. Zeker respect voor hem.
pi_48428388
Oh, dat Ismail Ax stond op zijn arm, niet in de brief:
quote:
Sources: College gunman left note

By Aamer Madhani
Tribune national correspondent
Published April 17, 2007, 10:48 AM CDT

BLACKSBURG, Va. -- The suspected gunman in the Virginia Tech shooting rampage, Cho Seung-Hui, was a troubled 23-year-old senior from South Korea who investigators believe left an invective-filled note in his dorm room, sources say.

The note included a rambling list of grievances, according to sources. They said Cho also died with the words "Ismail Ax" in red ink on the inside of one of his arms.

(...)

A note believed to have been written by Cho was found in his dorm room that railed against "rich kids," "debauchery" and "deceitful charlatans" on campus.
(...)
bron
pi_48428401
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 18:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Fox zegt dat hij in die brief zei boos te zijn op "rich kids" and "debauchery" and "deceitful charlatans" on campus.

Verder dat hij de laatste tijd vreemd deed, een dorm in de fik had gestoken en vrouwen aan het stalken was.
pi_48428403
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 18:09 schreef Ephemera het volgende:

[..]

waarom wordt er dan eerst gezegd dat hij sinds augustus in de VS was? Dat wordt dan echt uit een duim gezogen..
Zal wel zo zijn dat Cho n augustus weer de VS binnenkwam, vrij aannemelijk daar dan ongeveer het collegejaar begint, zal vast bij zijn familie op bezoek zijn geweest

edit: niet bij familie op bezoek die wonen ook in VA....

[ Bericht 3% gewijzigd door Guard op 17-04-2007 18:35:28 ]
pi_48428437
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 18:09 schreef Ephemera het volgende:

[..]

80% van de informatie die de ether ingeslingerd wordt wordt uit de natte duim gezogen, helaas.
  † In Memoriam † dinsdag 17 april 2007 @ 18:25:07 #135
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_48428565
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 16:07 schreef Ephemera het volgende:

[..]

kom maar op met die 'disturbing note'!
Poster "Sharpshooter" zei vannacht op dat forum dat hij werd verhoord omdat de dader, die hij dus naderhand Mr Cho noemde, een bonnetje uit zijn winkel op zak had van zijn gun shop. De dader heeft wel de moeite genomen om de serienummers van de wapens af te vijlen maar had wel een bonnetje op zak van de winkel waar hij ze gekocht had. Aldus, zo werd gezegd. De meeste mensen op dat forum natuurlijk de draak ermee steken maar dan achteraf is het toch wel toevallig dat die wapenverkoper de naam: "Mr. Cho" noemde. Verhaal blijft vaag natuurlijk.....
quote:
"Well, I'm screwed. They found a receipt in the gunman's pocket indicating that he bought the gun from me in March. ATF is at my shop right now. See you later, I'm on my way to the shop right now."

"Call BS all you like, but I just spent the last several hours with 3 ATF agents. I saw the shooter's picture. I know his name and home address. I also know that he used a Glock 19 and a Walther P-22. The serial number was ground off the Glock. Why would he do that and still keep the receipt in his pocket from when he bought the gun? ATF told me that they are going to keep this low-key and not report this to the tv news. However, they cautioned that it will leak out eventually, and that I should be ready to deal with CNN, FOX, etc. My 32 camera surveillance system recorded the event 35 days ago. This is a digital system that only keeps the video for 35 days. We got lucky. By the way, the paperwork for Mr. Cho was perfect, thank God."

"Mr. Cho had proof of Virginia residency, checkbook (for a second ID), and his green card(which is, of course, not green). That is all he needed to purchase a handgun."
Bron: http://www.freerepublic.com/focus/f-news/1818131/posts?q=1&;page=3651

[ Bericht 21% gewijzigd door BwennieBren op 17-04-2007 20:47:50 ]
pi_48428713
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 18:11 schreef jaoka het volgende:

[..]

Doorgaans maken alleen de mensen die kwaad in de zin willen (of iig boven gemiddeld aggressief zijn) gebruik van het recht om wapens te dragen. Daarom lijkt het me handig om af te schaffen.

Bovendien staat er nu op CNN dat hij een green card had, zal dus niet slechts een student zijn die daar even een jaartje kwam studeren.
Doorgaans maken mensen die geen kwaad in de zin hebben maar bang zijn gebruik van het recht om legaal een wapen te dragen. Mensen die kwaad in de zin hebben komen doorgaans toch wel aan een wapen. Ken je Paul Craig Roberts? Hij zegt oa;
quote:
Once guns are banned, crime will explode. Households and vulnerable members of society will lose the ability to defend, which will invite more intrusions and attacks. Knife crimes will rise as they have in Great Britain.

Gun prohibition will create a new industry for criminals—gun running and black market sales. Police will conduct stings by posing as black market gun dealers and entrap innocent citizens driven by fear and threat to secure means of personal protection.
Ban people, they kill
pi_48428899
Ook een interessante stelling:
quote:
I would say that he was familiar with the Koranic version of the life of Ibrahim. In it Ibrahim uses an axe to destroy the false idols that the people are worshipping.

Apparently the killer felt that the VT students were degenerate. In killing them he was, perhaps, merely acting to 'cleanse' the world of falsity in the same way Ibrahim had. Only he did not see himself as the active agent, but only as the tool. The axe, not the wielder of the axe.
bron
pi_48428991
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 18:30 schreef Sebastral het volgende:

[..]

Doorgaans maken mensen die geen kwaad in de zin hebben maar bang zijn gebruik van het recht om legaal een wapen te dragen. Mensen die kwaad in de zin hebben komen doorgaans toch wel aan een wapen. Ken je Paul Craig Roberts? Hij zegt oa;
[..]

Ban people, they kill
Paul Craig Roberts, of Sinterklaas van mij part, kan zoveel zeggen. Feit blijft dat als er enkel messen in zijn buurt waren geweest toen hij flipte, hij echt niet tot 30 doden was gekomen hoor
  dinsdag 17 april 2007 @ 18:40:34 #139
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48429026

Volgens mij is 'ie half neger.
Zal wel een papa bij het leger hebben die zo'n Koreaantje heeft meegenomen toen 'ie ZK was gestationeerd.
LastFM
  dinsdag 17 april 2007 @ 18:41:58 #140
173496 Fcuker
ZuidZijde!
pi_48429067
Seung Hui Cho is on a KILLINGSPREEEEEEE!!!

Counter-strike
Who the fuck is Fcuker?
  dinsdag 17 april 2007 @ 18:42:15 #141
262 Re
Kiss & Swallow
pi_48429076
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 18:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]

bron
nee absoluut niet interessant eigenlijk, gaan we een gestoorde kneus compleet overanalyseren, waarom?...
  dinsdag 17 april 2007 @ 18:42:41 #142
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_48429093
O jee, de moslims zijn er alweer bijgehaald .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 17 april 2007 @ 18:44:13 #143
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48429153
Over dat Ismail Ax. Iemand op een blog post dit:
quote:
"Isma'il ibn Jafar was the eldest son of the sixth Shia Imam, Jafar as-Sadiq. To protect him from persecution, his father sent him into hiding and publicly declared him deceased.

As-Sadiq had, at one time, designated his son Isma’il as his successor, but Isma’il died before his father. Most Shi’i followers turned to the eldest surviving son of al-Sadiq, Abd-Allah, who claimed a second designation. When Abd-Allah died within weeks without an heir, many turned again to another son of as-Sadiq, Musa al-Kazim. This crisis of succession led to doubts about the true designation of Jafar as-Sadiq and many clung to the original designation of Isma’il and proclaimed the son of Isma’il.

Those who believe that Isma'il was the rightful successor to Jafar are known as Ismailis."

Could this be related?
goeie vraag .
Niet meer actief op Fok!
pi_48429166
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 18:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]

bron
Mijn theorie:
Volgens mij heeft hij dat wapen gekocht toen hij begon te vermoeden dat zijn vriendin hem bedroog, vijlde het SN weg (met de bedoeling om haar of haar minnaar te vermoorden (of beide) en ermee weg te komen, (oftewel geen zelfmoord).
Vervolgens zal er iets in zijn hoofd "geklikt" zijn (weet niet wat, misschien was hij van mening dat iedereen zich klote moest voelen omdat hij bedrogen werd, maar dat deden ze niet, de charlatans..) wat hem aanzette tot zijn tweede daad...
pi_48429178
quote:
Hier nog een nieuwtje

Langzaam maar zeker komen de gruwelijke verhalen rond de slachtpartij in Virginia naar buiten. Zo ook over de heldendaad van een 75-jarige professor uit Israėl...

Vermoord
Terwijl de schutter naderde, hield de Joodse professor Liviu Librescu de deur van het lokaal op de tweede verdieping dicht, zodat zijn leerlingen uit de ramen konden springen. "Hij werd zelf vermoord, maar dankzij hem leven al zijn studenten nog", vertelde een Israėlische student tegen Israėlische media.

Emigratie
"Hij moet geweten hebben dat het zijn leven zou kosten", verhaalde hij. Librescu en zijn vrouw, die in Roemeniė beiden de Holocaust overleefden, verhuisden in 1978 naar Israėl. Zes jaar later emigreerden zij naar de Verenigde Staten waar hij hoogleraar in technische wetenschappen werd.

Respect voor de man!
Dat zijn pas helden
  dinsdag 17 april 2007 @ 18:48:00 #146
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48429300
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 18:44 schreef Guard het volgende:

[..]

Mijn theorie:
Volgens mij heeft hij dat wapen gekocht toen hij begon te vermoeden dat zijn vriendin hem bedroog, vijlde het SN weg (met de bedoeling om haar of haar minnaar te vermoorden (of beide) en ermee weg te komen, (oftewel geen zelfmoord).
Vervolgens zal er iets in zijn hoofd "geklikt" zijn (weet niet wat, misschien was hij van mening dat iedereen zich klote moest voelen omdat hij bedrogen werd, maar dat deden ze niet, de charlatans..) wat hem aanzette tot zijn tweede daad...
Ik denk dat het ook met een breuk te maken heeft, maar waarom je dan iedereen neerknalt? Het is geen vlaag van woede geweest, want hij heeft er echt over nagedacht en bovendien deuren afgesloten met kettingen. Er moet haast wel nog iets zijn voorgevallen.

Was dat meisje zijn vriendin wel? Misschien viel hij wel op haar, maar wees ze hem af, waarna die afwijzing zich als een lopend vuurtje door te school verspreidde, iedereen hem voor schut zette, en hij embarassed was.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 17 april 2007 @ 18:49:14 #147
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_48429343
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 18:48 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik denk dat het ook met een breuk te maken heeft, maar waarom je dan iedereen neerknalt? Het is geen vlaag van woede geweest, want hij heeft er echt over nagedacht en bovendien deuren afgesloten met kettingen. Er moet haast wel nog iets zijn voorgevallen.

Was dat meisje zijn vriendin wel? Misschien viel hij wel op haar, maar wees ze hem af, waarna die afwijzing zich als een lopend vuurtje door te school verspreidde, iedereen hem voor schut zette, en hij embarassed was.
Lijkt mij inderdaadl een veel plausibelere verklaring
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_48429379
Het is ook wel lullig om te merken dat rijke blanke Amerikanen altijd een streepje voor hebben ook al doe je als aziaat nog zo je best op school.
Misschien daarom die notitie met daarop : rich kids ...
pi_48429442
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 18:48 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik ga er voorlopig van uit dat het zijn vriendin was / is geweest, ik zie anders geen reden voor haar om hem om 7.00 's ochtends in haar dorm te woord te staan, aangezien de dorms op de campus alleen overdag toegankelijk zijn zonder keycard.
  dinsdag 17 april 2007 @ 18:52:43 #150
97934 ASroma
Flamboyant
pi_48429493
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 18:44 schreef Dementor het volgende:

[..]

Dat zijn pas helden
jammer dat in het stukje dan weer 30 keer aangehaald moet worden dat het om joden gaat, beetje pr zeg maar kunnen ze goed gebruiken jah
  dinsdag 17 april 2007 @ 18:55:31 #151
126836 Super7fighter
pi_48429594
Cho Seung-Hui als nickname bij command & conquer 3 tiberium wars? Is dat ethisch verantwoord?
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  dinsdag 17 april 2007 @ 18:55:32 #152
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_48429595
quote:
A note believed to have been written by Cho was found in his dorm room that railed against "rich kids," "debauchery (orgy: a wild gathering involving excessive drinking and promiscuity indulging in promiscuous (casual and indiscriminate) sexual relations) " and "deceitful charlatans (pretenders to knowledge or skills that they do not possess)" on campus
pi_48429614
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 18:49 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Lijkt mij inderdaadl een veel plausibelere verklaring
op een college ben je maar een face in the crowd (behlave als je in het football team speelt of zo), niemand kende Cho echt en zal het ook worst wezen of ie afgewezen was of niet.
Maar goed wellicht dat het in zijn beleving wel zo was dat iedereen hem nawees en uitlachte.....
  dinsdag 17 april 2007 @ 18:56:46 #154
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48429647
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 18:55 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]
Hij mog niet neuken en ging doen maar iets anders afvuren. Wat een huillie
LastFM
  dinsdag 17 april 2007 @ 18:57:29 #155
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_48429675
Met andere woorden, hij zette zich af en walgde van de verwende rijkeluiskinderen, die regelmatig orgie-feestjes houden met veel drank die zich voordoen als intelligente personen terwijl ze dat niet zijn.

Nou, dat klopt inderdaad met het beeld van de gemiddelde Amerikaan.
pi_48429788
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 18:57 schreef Asskicker14 het volgende:
Met andere woorden, hij zette zich af en walgde van de verwende rijkeluiskinderen, die regelmatig orgie-feestjes houden met veel drank die zich voordoen als intelligente personen terwijl ze dat niet zijn.

Nou, dat klopt inderdaad met het beeld van de gemiddelde Amerikaan.
Maar wat verwachtte hij dan aan te treffen in college?
keurige uniform gekleede studenten die alleen maar met de neus in de boeken zaten, en als ze dan een keer in een malle bui zijn, aan een bingo meedoen?
  dinsdag 17 april 2007 @ 19:02:36 #157
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48429883
wat is "debauchery"?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 17 april 2007 @ 19:02:58 #158
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_48429894
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:00 schreef Guard het volgende:

[..]

Maar wat verwachtte hij dan aan te treffen in college?
keurige uniform gekleede studenten die alleen maar met de neus in de boeken zaten, en als ze dan een keer in een malle bui zijn, aan een bingo meedoen?
Zo is dat wel ongeveer in de Koreaanse scholen/universiteiten waar iedereen in kostuum moet komen. Dus het moet wel een cultuurshock voor hem zijn geweest, toen hij naar de VS kwam.
pi_48429914
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:02 schreef Dr_Flash het volgende:
wat is "debauchery"?
Overspel e.d.
pi_48429939
Ben ik nou gek, of is dit topic niet in NWS te vinden via de normale weg?
lama, ik zie hem al
  dinsdag 17 april 2007 @ 19:04:09 #161
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_48429943
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:02 schreef Dr_Flash het volgende:
wat is "debauchery"?
Definities van debauchery op het Internet in het Engels:

* orgy: a wild gathering involving excessive drinking and promiscuity
pi_48429967
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:02 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Zo is dat wel ongeveer in de Koreaanse scholen/universiteiten waar iedereen in kostuum moet komen. Dus het moet wel een cultuurshock voor hem zijn geweest, toen hij naar de VS kwam.
Het was toch bekend gemaakt dat hij al 14 jaar geleden samen met zijn familie was verhuisd, of is dat ondertussen alweer veranderd?
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:04 schreef Evil_Jur het volgende:
Ben ik nou gek, of is dit topic niet in NWS te vinden via de normale weg?
lama, ik zie hem al
Soms zijn topics niet te zien in de index, is een bug.
  dinsdag 17 april 2007 @ 19:04:41 #163
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_48429974
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:03 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Overspel e.d.
Het gaat wel wat verder dan overspel, de definitie spreekt specifiek over orgies.
  dinsdag 17 april 2007 @ 19:04:46 #164
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48429978
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:02 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Mja, hier heb je ook uitwisselingsstudenten die niet tegen de cultuurschok kunnen. Hier springen ze van een flat en hoor je er nooit meer wat van, maar daar hebben ze "individuele vrijheid" en dan krijg je dit
pi_48430044
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mja, hier heb je ook uitwisselingsstudenten die niet tegen de cultuurschok kunnen. Hier springen ze van een flat en hoor je er nooit meer wat van, maar daar hebben ze "individuele vrijheid" en dan krijg je dit
Nogmaals, een buitenlander een paar maandjes in de VS is kan niet legaal een vuurwapen aanschaffen. In Virginia moet je minimaal een Green Card hebben.

Edit:

Ik zie dat hij dus een Green Card had en er sinds '92 woonde, niets gezegd.

[ Bericht 7% gewijzigd door Evil_Jur op 17-04-2007 19:13:30 ]
  dinsdag 17 april 2007 @ 19:06:52 #166
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48430061
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:04 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Definities van debauchery op het Internet in het Engels:

* orgy: a wild gathering involving excessive drinking and promiscuity
Ik zou bijna in Amerika gaan studeren. Domme geile wijven neuken, veel zuipen en af en toe college volgen

Hier in Nederland gaat dat eerste toch ietsjes minder makkelijk
LastFM
pi_48430127
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:06 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Ik zou bijna in Amerika gaan studeren. Domme geile wijven neuken, veel zuipen en af en toe college volgen

Jij hebt nooit gestudeerd in Nederland?
  dinsdag 17 april 2007 @ 19:09:17 #168
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_48430162
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:04 schreef Tirion het volgende:

[..]

Het was toch bekend gemaakt dat hij al 14 jaar geleden samen met zijn familie was verhuisd, of is dat ondertussen alweer veranderd?
[..]

Soms zijn topics niet te zien in de index, is een bug.
Oh ja, ik dacht te hebben gelezen dat hij vorig jaar een visum voor toegang tot VS verleend heeft gekregen om te kunnen studeren aan de Virginia Tech. Als onderdeel van de uitwisselingsprogramma waar zeker 500 Aziatische studenten aan de VT gebruik van hebben gemaakt.
  dinsdag 17 april 2007 @ 19:09:24 #169
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48430163
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:06 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

mwoa, dat kan hier ook
  dinsdag 17 april 2007 @ 19:09:25 #170
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48430164
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:08 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Jij hebt nooit gestudeerd in Nederland?
Ja nu dus, maar ik heb nog een dronken orgie met die journistieke studentes mee mogen maken
LastFM
pi_48430204
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:09 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Ja nu dus, maar ik heb nog een dronken orgie met die journistieke studentes mee mogen maken
Beter zoeken, zo zeldzaam is het echt niet.
  dinsdag 17 april 2007 @ 19:13:54 #172
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48430350
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 18:42 schreef Posdnous het volgende:
O jee, de moslims zijn er alweer bijgehaald .
Nou het duurde toch nog anderhalve dag. In Nederland is dat het eerste woord wat valt.
pi_48430435
quote:

Police: Virginia Tech shooter an English major, 23
POSTED: 1645 GMT (0045 HKT), April 17, 2007
Story Highlights• Police ID shooter as 23-year-old resident alien, English major
• Police say one of the guns recovered was used in both shooting incidents
• At least two professors among the dead in Virginia Tech massacre
• Officials: 33 dead, including gunman, in Norris Hall and dormitory shootings
Adjust font size:
BLACKSBURG, Virginia (CNN) -- The gunman who killed 30 people at Virginia Tech's Norris Hall before turning the gun on himself was student Cho Seung-hui, university police Chief Wendell Flinchum said Tuesday.

University officials said they were still trying to determine whether Cho was responsible for an earlier shooting at a dormitory that left two dead.

However, Flinchum said ballistics tests show that one of the two guns recovered at Norris Hall was used at Norris and at the dorm, both located on the 26,000-student campus. (Watch police disclose new information about the shooter )

Authorities are still investigating whether Cho had any accomplices in planning or executing Monday's rampage, Col. Steven Flaherty of the Virginia State Police said.

"It certainly is reasonable for us to assume that Cho was the shooter in both places, but we don't have the evidence to take us there at this particular point in time," Flaherty said.

Cho, a 23-year-old South Korean and resident alien, lived at the university's Harper Hall, Flinchum said. He was an English major, the chief said.

Cho was a loner and authorities are having a hard time finding information about him, said Larry Hincker, associate vice president for university relations.

A department of Homeland Security official said Cho came to the United States in 1992, through Detroit, Michigan. He had lawful permanent residence, via his parents, and renewed his green card in October 2003, the official said.

His residence was listed as Centreville, Virginia, a suburb of Washington, D.C.

The university and police are still in the process of releasing the names of the 32 people killed in Monday's shootings. (Watch how some are asking why warnings weren't issued sooner )

"What went on during that incident certainly caused tremendous chaos and panic in Norris Hall," Flaherty said, describing how victims were found in four classrooms and in the stairwell of the school's engineering science and mechanics building.

Doctor recalls 'amazing' injuries

A doctor at a Blacksburg hospital described the injuries he saw Monday as "amazing" and the shooter as "brutal."

"There wasn't a shooting victim that didn't have less than three bullet wounds in them," said Dr. Joseph Cacioppo of Montgomery Regional Hospital.

Even among the less serious injuries, Cacioppo said, "we saw one patient that had a bullet wound to the wrist, one to the elbow and one to the thigh. We had another one with a bullet wound to the abdomen, one to the chest and one to the head."

A source familiar with the investigation said the weapons found at Norris were a Walther .22-caliber semi-automatic and a 9 mm Glock -- both with the serial numbers filed off. (Watch how quickly these guns can be fired, reloaded )

As questions continued to arise about how police reacted to the first shooting at the dorm, Steger on Tuesday defended the response, saying police believed it to be "a domestic fight, perhaps a murder-suicide" that was contained to one dorm room.

Police cordoned off the 895-student West Ambler Johnston dorm and all residents were told about the shooting as police looked for witnesses, Steger said.

Authorities were still investigating what they believed was an "isolated incident" when the slaughter occurred at Norris Hall.

"I don't think anyone could have predicted that another event was going to take place two hours later," Steger said, adding that it would've been difficult to warn every student because most were off campus at the time. (Watch a student's recording of police responding to loud bangs )

Steger told reporters Monday that when police responded to Norris Hall they found the front doors chained shut. The gunfire had stopped by the time they reached the second floor, he said.

The gunman killed 31 people, including himself, and wounded 15 in Norris Hall classrooms.

Student: Gunman 'seemed very thorough'

The gunman was dressed "almost like a Boy Scout" and wore a black ammunition vest, said a student who survived by pretending to lie dead on a classroom floor.

"He just stepped within five feet of the door and just started firing," said Erin Sheehan. "He seemed very thorough about it, getting almost everyone down, I pretended to be dead." (Watch student describe surviving by playing dead )

The shooter, who remained quiet throughout the rampage, came back 30 seconds after the first round of gunfire and Sheehan and her classmates tried to barricade the door with their bodies, she said.

After the shooter couldn't get in, he began firing through the door, Sheehan said. Of the 25 students in her German class, Sheehan was one of four able to walk out on her own when police arrived.

As of midday Tuesday, officials were still releasing the names of victims, which include a marching band member from Georgia and an Israeli Holocaust survivor who headed the engineering and science department. (Full story)

The university has scheduled a convocation for 2 p.m. ET Tuesday. President Bush and the first lady are scheduled to attend.

Classes have been canceled for the rest of the week, and Norris Hall will be closed for the remainder of the semester, Steger said. Student Emily Alderman said students were sending out instant messages urging each other to wear their Virginia Tech Hokie gear in a sign of unity.

There have been two bomb threats at the university this month, the latest of which came Friday. Flinchum said Tuesday they were unrelated to the shootings. (Watch gunfire on the campus )

Last August, the first day of class was cut short at Virginia Tech by a manhunt for an escaped prisoner accused of killing a Blacksburg hospital security guard and a sheriff's deputy.

Before Monday, the deadliest mass shooting in the United States occurred in 1991, when George Hennard drove a pickup truck into a Killeen, Texas, cafeteria and fatally shot 23 people, before shooting and killing himself.
Niet echt een buitenlander te noemen dus.

En een 9mm en een kleinkaliber pistool, nou niet het meest indrukwekkende arsenaal als je het met andere slachtpartijen vergelijkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Evil_Jur op 17-04-2007 19:25:39 ]
pi_48430475
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:13 schreef popolon het volgende:

[..]

Nou het duurde toch nog anderhalve dag. In Nederland is dat het eerste woord wat valt.
Was niet zo'n vreemde gedachte an sich.

http://seattlepi.nwsource.com/local/279410_shootmain29.html
  dinsdag 17 april 2007 @ 19:21:00 #175
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48430651
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:16 schreef Evil_Jur het volgende:

En een 9mm en een kleinkaliber pistool, nou niet het meest indrukwekkende arsenaal als je het met andere slachtpartijen vergelijkt.
Nee, dan heb je flink werk aan zoiets als dit idd. Hoeveel schoten zijn er nou uiteindelijk afgevuurd?
  dinsdag 17 april 2007 @ 19:22:10 #176
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48430693
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:17 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Was niet zo'n vreemde gedachte an sich.

http://seattlepi.nwsource.com/local/279410_shootmain29.html
Ja, dat is iets anders. Moslims kunnen ook zoiets. En nu?
pi_48430738
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee, dan heb je flink werk aan zoiets als dit idd. Hoeveel schoten zijn er nou uiteindelijk afgevuurd?
Veel, er staat ook dat veel slachtoffers minimaal 3 kogelwonden hadden. Die man moet erg veel extra munitie bij zich gedragen hebben.
pi_48430771
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, dat is iets anders. Moslims kunnen ook zoiets. En nu?
NIets, gewoon om aan te geven dat die gedachte niet uit de lucht kwam vallen. Tot nu toe blijkt het niet zo te zijn, dus prima.
  dinsdag 17 april 2007 @ 19:24:19 #179
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_48430788
De dader ging erg berekenend te werk, alle gewonden en doden bij de schietpartij zijn allen minstens 3x geraakt. Dus er moeten heel wat kogels afgevuurd zijn lijkt me. 32 doden + 28 gewonden = 60 x 3 = minstens 180 kogels.
pi_48430832
ik denk dat de dader gewoon psychotisch was.
  dinsdag 17 april 2007 @ 19:25:44 #181
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48430847
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:24 schreef Asskicker14 het volgende:
De dader ging erg berekenend te werk, alle gewonden en doden bij de schietpartij zijn allen minstens 3x geraakt. Dus er moeten heel wat kogels afgevuurd zijn lijkt me. 32 doden + 28 gewonden = 60 x 3 = minstens 180 kogels.
doden ook allemaal?
Niet meer actief op Fok!
pi_48430848
Nu op het uurtje Bill Oreilly op het rechts radiostation van FOX, behandeld op het moment ook dit onderwerp, met bellers uit heel Amerika.

Klik listen live @ http://www.foxnews.com/radio/index.html

Toch weer opmerkelijk dat hij er een draai aan probeert te geven door te zeggen dat Islamitische landen over het algemeen veel geweldadiger zijn, en dit in het niet valt bij wat Iran allemaal doet op het moment. Ja, daar luistert dan half amerika naar.. Wel interessant programma af en toe ,beetje met een knipoog nemen.
pi_48430939
quote:
Snel rekensommetje doet me dan concluderen dat hij minimaal 10 patroonhouders bij zich droeg. Tenzij hij ondertussen magazijnen ging afladen, maar dan had iemand hem wel getackled denk ik.
  dinsdag 17 april 2007 @ 19:28:40 #184
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48430985
quote:
Iets rond die koers ja met 2 niet-automatische pistolen. Da's veul werk.
pi_48431010
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:27 schreef Evil_Jur het volgende:

Snel rekensommetje doet me dan concluderen dat hij minimaal 10 patroonhouders bij zich droeg. Tenzij hij ondertussen magazijnen ging afladen, maar dan had iemand hem wel getackled denk ik.
Flink van te voren voorbereid dus.
pi_48431050
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:25 schreef Viking84 het volgende:

[..]

doden ook allemaal?
Ik denk het wel, 9mm is niet echt een ultra-dodelijk kaliber. Daarom is het populair bij politiediensten. Of hij moet speciale munitie hebben gebruikt, of heel goed kunnen schieten, of gewoon vaak geschoten hebben.
pi_48431091
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Flink van te voren voorbereid dus.
Dat idee had ik al van de dichtgeketende uitgangen. Is dat al bevestigd trouwens?
  dinsdag 17 april 2007 @ 19:30:48 #188
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_48431092
Bill O'Reilly
pi_48431129
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Iets rond die koers ja met 2 niet-automatische pistolen. Da's veul werk.
Het waren semi-automaten, trouwens (zelfladend, 1 schot per keer dat je de trekker overhaalt)

Alhoewel Glock ook een volautomaat maakt, maar dat was wel duidelijk te horen geweest.
pi_48431253
quote:
Hier nog een nieuwtje

Vermoord

Emigratie

Respect voor de man!
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  dinsdag 17 april 2007 @ 19:35:28 #191
262 Re
Kiss & Swallow
pi_48431292
maar hij is dus in 4 lokalen binnen geweest, daar waar hij niet naar binnen kon (daar waar de leraar of studenten de deuren hadden gebarricadeerd) heeft te wel een paar keer door de deur geschoten, waarbij 1 keer succesvol?
pi_48431353
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:29 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik denk het wel, 9mm is niet echt een ultra-dodelijk kaliber. Daarom is het populair bij politiediensten. Of hij moet speciale munitie hebben gebruikt, of heel goed kunnen schieten, of gewoon vaak geschoten hebben.
Ik vond het opmerkelijk veel dodelijke slachtoffers en ik neem aan dat hij al schietervaring had.
pi_48431561
Maar stelde hij ze niet in rijen op? Dan wordt het al wat makkelijker he.
  dinsdag 17 april 2007 @ 19:42:32 #194
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48431662
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:40 schreef Dodecahedron het volgende:
Die bevestiging heb ik nog nergens gezien.

Wel dat mensen op de grond doken toen hij binnenstormde en hij toen mensen neerschoot.
  dinsdag 17 april 2007 @ 19:42:58 #195
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_48431684
quote:
Ja, want die mensen laten zich natuurlijk als gedweėe lemmingen één voor één afschieten zonder een vluchtpoging te ondernemen.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  dinsdag 17 april 2007 @ 19:43:25 #196
262 Re
Kiss & Swallow
pi_48431709
quote:
ik denk dat tie dan eigenlijk al veel eerder zou zijn overmeesterd
pi_48431710
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:42 schreef popolon het volgende:

[..]

Die bevestiging heb ik nog nergens gezien.

Wel dat mensen op de grond doken toen hij binnenstormde en hij toen mensen neerschoot.
Mja, ook dat wordt makkelijk.

Niet leuk om er aan te denken trouwens hoe dat gegaan moet zijn.
pi_48431753
quote:
Dat bericht is door geen enkele autoriteit bevestigd en ik heb het ook geen enkele ooggetuige zien vertellen. Bijv. die jongen die 1 van de 4 overlevenden in de klas Duits was vertelt over het neerschieten van zijn medestudenten terwijl ze in de klas zitten. Hij heeft het ook nergens over 'opstellen in een rij'. Ik denk dat een overijverige journalist dat ergens een keer heeft vermeldt en het een eigen leven is gaan leiden.
  dinsdag 17 april 2007 @ 19:45:59 #199
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_48431851
"You're in the no-spin-zone with Bill O'Reilly"

Oh, that's rich
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  dinsdag 17 april 2007 @ 19:46:17 #200
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48431869
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:43 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Mja, ook dat wordt makkelijk.

Niet leuk om er aan te denken trouwens hoe dat gegaan moet zijn.
Hoorde van een ooggetuige op tv dat van de 16 man in de Duitse klas er zeker 8 vermoord waren. Iedereen dook op de grond toen hij binnenkwam, toen bleek dat hij doordraaide zijn er mensen opgestaan en het raam uitgesprongen.

Zo overleef je het dus.

Dat van dat in rijen opstellen heb ik nergens terug kunnen vinden.
pi_48432070
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:42 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Ja, want die mensen laten zich natuurlijk als gedweėe lemmingen één voor één afschieten zonder een vluchtpoging te ondernemen.
Vind je dit vreemd gedrag?
pi_48432153
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:46 schreef popolon het volgende:

Hoorde van een ooggetuige op tv dat van de 16 man in de Duitse klas er zeker 8 vermoord waren. Iedereen dook op de grond toen hij binnenkwam, toen bleek dat hij doordraaide zijn er mensen opgestaan en het raam uitgesprongen.
Waren er meer klassen Duits die hij beschoot dan? De ooggetuige die ik heb gehoord sprak over 4 overlevenden die direct nadat hij was weggegaan de deur hebben gebarracideerd waarna de dader terug kwam en alsnog probeerde binnen te komen om vermoedelijk hun ook te doden. Dat is niet gelukt. De rest van de klas (19 man) is dood geschoten.

In andere lokalen zijn mensen het raam uit gesprongen.
  dinsdag 17 april 2007 @ 19:52:50 #203
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_48432174
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 18:41 schreef Fcuker het volgende:
Seung Hui Cho is on a KILLINGSPREEEEEEE!!!

Counter-strike
Unreal
Geef mij maar Amsterdam
pi_48432282
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:34 schreef Roi het volgende:

[..]

Het zijn dan wel trieste berichten, maar het zegt ook wat moois over wat voor mensen er nog in de wereld zijn. Helaas zijn ze zeldzaam, en nu is het weer minimaal 1 minder.
  dinsdag 17 april 2007 @ 19:56:10 #205
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48432326
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Waren er meer klassen Duits die hij beschoot dan? De ooggetuige die ik heb gehoord sprak over 4 overlevenden die direct nadat hij was weggegaan de deur hebben gebarracideerd waarna de dader terug kwam en alsnog probeerde binnen te komen om vermoedelijk hun ook te doden. Dat is niet gelukt. De rest van de klas (19 man) is dood geschoten.

Kan ook Frans geweest zijn, 't viel me op dat het voornamelijk klassen waren waar men talen studeerde.
  dinsdag 17 april 2007 @ 19:56:50 #206
262 Re
Kiss & Swallow
pi_48432361
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

hij is een klas Duits en en klas Frans binnengekomen naar ik weet
  dinsdag 17 april 2007 @ 19:58:26 #207
262 Re
Kiss & Swallow
pi_48432444
op cnn staat een filmpje van een student die een van de deuren wist te baricaderen met een tafel, op de vraag of hij zich als een held zag barste hij wel in janken uit...
  dinsdag 17 april 2007 @ 20:01:36 #208
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48432581
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:56 schreef popolon het volgende:

[..]

Kan ook Frans geweest zijn, 't viel me op dat het voornamelijk klassen waren waar men talen studeerde.
lijkt me dat de talenstudies bij elkaar zaten (net zoals onze faculteit letteren / geesteswetenschappen). Daar zullen dus waarschijnlijk ook mensen tussen gezeten hebben die hij kende en misschien schoot hij dus toch niet zo willekeurig mensen dood.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 17 april 2007 @ 20:08:33 #209
162358 bioboystudent
for (y=0; y<=h; y++)
pi_48432882
die filmpjes op cnn doen het niet bij mij..overload?
for (y=0; y&lt;=h; y++)
g.drawLine(0, y*d, w*d, y*d);
pi_48432887
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 20:01 schreef Viking84 het volgende:
lijkt me dat de talenstudies bij elkaar zaten (net zoals onze faculteit letteren / geesteswetenschappen). Daar zullen dus waarschijnlijk ook mensen tussen gezeten hebben die hij kende en misschien schoot hij dus toch niet zo willekeurig mensen dood.
Bij de overleden mensen zitten al 3 professoren engineering (science and mechanics en Civil and Environmental Engineering) en studenten civil engineering, chemical engineering en computer engineering. Allemaal in hetzelfde gebouw, dus ik denk dat het eerder toeval was dat er 2 lokalen waar een taal werd onderwezen zijn belaagd.
  dinsdag 17 april 2007 @ 20:11:41 #211
67174 Dos37
Come on Twente
pi_48433022
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:58 schreef Re het volgende:
op cnn staat een filmpje van een student die een van de deuren wist te baricaderen met een tafel, op de vraag of hij zich als een held zag barste hij wel in janken uit...
hmmm indrukwekkend verhaal.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_48433091
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 20:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Bij de overleden mensen zitten al 3 professoren engineering (science and mechanics en Civil and Environmental Engineering) en studenten civil engineering, chemical engineering en computer engineering. Allemaal in hetzelfde gebouw, dus ik denk dat het eerder toeval was dat er 2 lokalen waar een taal werd onderwezen zijn belaagd.
Mja, het is ook een Tech University he.
pi_48433196
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 20:13 schreef Dodecahedron het volgende:
Mja, het is ook een Tech University he.
Dat moet je niet zo strict nemen zoals in Nederland Enschede of Delft.
quote:
Virginia Polytechnic Institute and State University, better known as Virginia Tech (shortened VPI), is a public land grant polytechnic university in Blacksburg, Virginia, USA. Although it is a comprehensive university with many departments, the agriculture, engineering, architecture, forestry, and veterinary medicine programs are considered to be among its strongest. It is also one of only a few universities in the country with a corps of cadets (full-time military training component) within a larger civilian university (others include Texas A&M University and Norwich University).
pi_48433204
quote:
Killer laat haatbrief na
AMSTERDAM - De Koreaan die 32 mensen doodschoot, heeft een afscheidsbrief vol haat tegen ‘rijkeluiszoontjes’ achtergelaten. Dat meldt de goed ingevoerde ChicagoTribune.

De brief was op zijn slaapkamer op de campus gevonden. Erin staat onder meer dat Cho is overleden met de woorden ‘IsmailAx’ in rode inkt op zijn binnenarm getatoeėrd. Volgens de krant was Cho ernstig in de war. De afgelopen tijd was hij meerdere malen agressief geweest en gedroeg zich recalcitrant. Zo zou hij een vuurtje hebben gestookt in één van de campusgebouwen en stalkte hij een paar studentes.

In de brief gaat hij te keer tegen ‘charlatans’ en de ‘uitspattingen van de kinderen van rijke ouders op de universiteit. Cho zou al in 1992 in Amerika zijn aangekomen. Hij was legaal in de Verenigde Staten. Zijn familie runt een wasserette. Zijn zus is gepromoveerd aan de prestigieuze Princeton universiteit.

De Koreaan zou al geruime tijd aan anti-depressiva zitten. Zijn computer is in beslag genomen.

Cho was altijd rustig en op zichzelf, zegt een buurman tegen de krant. In zijn vrije tijd speelde hij meestal basketbal. ‘Hij was een einzelgänger’, zegt Larry Hincker. Het was moeilijk informatie uit hem te trekken. ‘Niemand kende hem echt’, zegt een ander.

In zijn rugzak vond de politie een rekening voor de aanschaf van het wapen waarmee hij dood en verderf zaaide op de universiteit.
bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)tbrief_na.html?p=3,1
pi_48433655
tja maar om dan 32 mensen dood te schieten kan er bij mij echt niet in
pi_48433704
Netwerk op Nederland 2 over een paar minuten gaat over het schietincident, o.a. filmpje van overlevende die de deur had gebarricadeerd.
  dinsdag 17 april 2007 @ 20:28:25 #217
162358 bioboystudent
for (y=0; y<=h; y++)
pi_48433743
zo gek is het niet..als je totaal afsluit van de buitenwereld heb je ook geen band of gevoel met de mensen om je heen..en waardeer je het leven van een ander ook veel minder dan als de situatie anders lag.
for (y=0; y&lt;=h; y++)
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 17 april 2007 @ 20:28:39 #218
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_48433795
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 20:28 schreef Swetsenegger het volgende:
Bowling for Columbine. Deel 2?
Dank je wel voor de tip, ik ben benieuwd.
  dinsdag 17 april 2007 @ 20:32:07 #220
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_48433917
Alle geidentificeerde doden op een rijtje mét foto's:

pi_48433920
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 18:39 schreef jaoka het volgende:

[..]

Paul Craig Roberts, of Sinterklaas van mij part, kan zoveel zeggen. Feit blijft dat als er enkel messen in zijn buurt waren geweest toen hij flipte, hij echt niet tot 30 doden was gekomen hoor
Wat redeneer je nou? Dat je niet meer aan een wapen kan komen als ze verboden zijn?

Feit blijft vanzelf ook dat als iemand zichzelf had kunnen verdedigen met een wapen het ook niet tot 33 doden had hoeven komen.
pi_48434111
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 20:32 schreef Asskicker14 het volgende:
Alle geidentificeerde doden op een rijtje mét foto's:

[afbeelding]
Was Emily Hilscher niet ook de meid die werd gezien als zijn 'vriendin'?

Triest om zo al die foto's te zien, zegt toch meer dan een nummer.
pi_48434179
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 20:36 schreef Tirion het volgende:

Emily was het eerste dodelijke slachtoffer.
pi_48434187
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 20:36 schreef Tirion het volgende:

[..]

Isabeau postte deze link waarin ze werd genoemd: http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/worldnews.html?in_article_id=449073&in_page_id=1811
  dinsdag 17 april 2007 @ 20:39:10 #225
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_48434220
En dan te bedenken dat bovenstaande foto's maar 50% beslaat van alle doden die er zijn gevallen.
pi_48434247
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 20:28 schreef bioboystudent het volgende:
zo gek is het niet..als je totaal afsluit van de buitenwereld heb je ook geen band of gevoel met de mensen om je heen..en waardeer je het leven van een ander ook veel minder dan als de situatie anders lag.
Gaat niet altijd op. Genoeg kluizenaars die erg vriendelijk zijn en genoeg psycho's met een normaal sociaal leven die mensen voor de lol doodschieten
pi_48434259
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 20:36 schreef bioboystudent het volgende:
nee Mary Reed = half koreaans / half amerikaans?, dat was de girlfriend.
Alleen omdat ze er half Koreaans uitziet?

Emily is het meisje waar aanvankelijk een ruzie mee zou zijn geweest (volgens een ooggetuige)
quote:
The first shooting occurred at around 7:15 a.m. EDT in West Ambler Johnston Hall, a co-ed dormitory that houses 895 students. A woman, Emily J. Hilscher of Woodville, Virginia, and a male resident assistant, Ryan C. Clark of Augusta, Georgia, were killed
  dinsdag 17 april 2007 @ 20:41:13 #228
162358 bioboystudent
for (y=0; y<=h; y++)
pi_48434298
sorry ik las het op een aziatisch forum, maar het klopte niet.
for (y=0; y&lt;=h; y++)
pi_48434561
Bericht over een andere slachtpartij op een campus in VA, deze was echter snel voorbij, en niet dankzij de politie.

http://www.cnsnews.com/Vi(...)%5CNAT20020917a.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Appalachian_School_of_Law_shooting
  † In Memoriam † dinsdag 17 april 2007 @ 20:56:32 #230
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_48434859
En nog 6 slachtoffers

quote:
CBS News has learned one of the guns used in the massacre — a 9MM
semi-automatic Glock 19 — was purchased brand new at a Roanoke, Va.
gunshop, Roanoke Firearms, 36 days ago.
Lekker onbelangrijk nu maar toch. Waar de dader zijn wapens heeft gekocht: http://www.roanokefirearms.com/

[ Bericht 29% gewijzigd door BwennieBren op 17-04-2007 21:10:37 ]
  dinsdag 17 april 2007 @ 21:05:47 #231
93082 Beaver
He! Ik ben je bitch niet!
pi_48435217
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 21:01 schreef Re het volgende:

[..]

ongelofelijke kneus
Idd zeg!

Ik vind het enorm triest om die foto's te zien... onvoorstelbaar hoe 1 gek een eind maakte aan de levens van deze (voornamelijk) jonge mensen...
pi_48435377
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 20:15 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

In zijn rugzak vond de politie een rekening voor de aanschaf van het wapen waarmee hij dood en verderf zaaide op de universiteit.

bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)tbrief_na.html?p=3,1
Dus toch een legaal wapen waarschijnlijk, das erg kut. Dat neemt niet weg dat de schuld bij de dader ligt, maar Virginia kan ook wel wat aanscherpingen gebruiken in vergelijking met veel andere staten. Echter, of het dit soort dingen zal voorkomen...
  dinsdag 17 april 2007 @ 21:10:20 #233
126836 Super7fighter
pi_48435392
Nou, nou wat een overtrokken reacties weer. Alsof je een emotioneel band met de gedode slachtoffers hebt.
  dinsdag 17 april 2007 @ 21:11:22 #234
97934 ASroma
Flamboyant
pi_48435434
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 21:05 schreef Beaver het volgende:

[..]

Idd zeg!

Ik vind het enorm triest om die foto's te zien... onvoorstelbaar hoe 1 gek een eind maakte aan de levens van deze (voornamelijk) jonge mensen...
tuurlijk is het erg maar kijk eens om je heen man er is meer ellende in de wereld, dramaqueen
  dinsdag 17 april 2007 @ 21:12:10 #235
262 Re
Kiss & Swallow
pi_48435473
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 21:10 schreef Super7fighter het volgende:
Nou, nou wat een overtrokken reacties weer. Alsof je een emotioneel band met de gedode slachtoffers hebt.
ze zullen het vel verdient hebben he ..

er bestaat zoiets als een beetje respect hebben, dat dat niet aan jou is besteed is jouw makke
  dinsdag 17 april 2007 @ 21:13:20 #236
162358 bioboystudent
for (y=0; y<=h; y++)
pi_48435524
ow btw..koreanen moeten verplicht in dienst/militaire training..misschien verklaart dat zijn handling met de wapens.

Ik vind het wel beetje vreemd dat na 15 jaar legaal wonen in de VS nog steeds in artikels als 'koreaan' wordt genoemd ipv asian american of korean american..
for (y=0; y&lt;=h; y++)
pi_48435549
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 21:10 schreef Super7fighter het volgende:
Klinkt hard, maar met een stel westerse studenten kunnen veel Nederlanders zich nou eenmaal beter identificeren dan met anonieme slachtoffers uit een totaal andere cultuur, bv Irak.
  dinsdag 17 april 2007 @ 21:14:45 #238
262 Re
Kiss & Swallow
pi_48435567
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 21:13 schreef bioboystudent het volgende:
ow btw..koreanen moeten verplicht in dienst/militaire training..misschien verklaart dat zijn handling met de wapens.
in de VS?
quote:
Ik vind het wel beetje vreemd dat na 15 jaar legaal wonen in de VS nog steeds in artikels als 'koreaan' wordt genoemd ipv asian american of korean american..
hij is geboren en getogen in korea dus dat lijkt me niet zo vreemd
pi_48435600
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 21:13 schreef bioboystudent het volgende:

Ik eigenlijk ook, maar ik snap ook dat Amerikanen zich graag distantieren van de dader door hem een buitenlander te noemen.
  † In Memoriam † dinsdag 17 april 2007 @ 21:16:40 #240
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_48435657
Stuk wat Cho vorig jaar heeft geschreven:

Virginia Killer's Violent Writings

Play told of pedophilic stepfather, murder of 13-year-old boy

APRIL 17--The college student responsible for yesterday's Virginia Tech slaughter was referred last year to counseling after professors became concerned about the violent nature of his writings, as evidenced in a one-act play obtained by The Smoking Gun. The play by Cho Seung-Hui, a 23-year-old English major, was submitted last year as part of a short story writing class. Entitled "Richard McBeef," Cho's bizarre play features a 13-year-old boy who accuses his stepfather of pedophilia and murdering his father. A copy of the killer's play can be found below. The teenager talks of killing the older man and, at one point, the child's mother brandishes a chain saw at the stepfather. The play ends with the man striking the child with "a deadly blow." (10 pages)

Richard McBeef

pi_48435696
http://www.thesmokinggun.(...)7/0417071vtech1.html

Hier "huiswerk" van Cho voor een short story writing class.

dinsdag 17 april 2007 @ 21:18:39 #242
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_48435729
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 21:16 schreef BwennieBren het volgende:
Stuk wat Cho vorig jaar heeft geschreven:

Virginia Killer's Violent Writings
[afbeelding]

A copy of the killer's play can be found below.

Richard McBeef

Oh, ik zie alleen de cover?
pi_48435743
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 21:14 schreef Re het volgende:

[..]

in de VS?
Inderdaad, als ie in '92 uit ZK is vertrokken heeft hij natuurlijk nooit daar in dienst kunnen zitten.
quote:
[..]

hij is geboren en getogen in korea dus dat lijkt me niet zo vreemd
Wij zouden denk ik ook hetzelfde doen eigenlijk. We doen het nu nog met 2e generatie immigranten.
pi_48435744
*hap*

[ Bericht 85% gewijzigd door Roi op 17-04-2007 21:40:03 ]
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  † In Memoriam † dinsdag 17 april 2007 @ 21:21:13 #245
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_48435850
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 21:18 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Oh, ik zie alleen de cover?
sorry

aub

http://www.thesmokinggun.(...)vtech1.html?link=eaf
pi_48435852
quote:
"Just stop it, Micheal Jackson. Let me guess, you have a pet named Dick in Neverland Ranch and you want me to go with you to pet him, right?"
Ik moest stiekem lachen.
pi_48435861
quote:
Sources have now described the note, which runs several pages, as beginning in the present tense and then shifting to the past tense. It contains rhetoric explaining Cho's actions and says, "You caused me to do this,"
Lijkt geen verantwoordelijkehid voor zijn daden te willen nemen.
  dinsdag 17 april 2007 @ 21:21:22 #248
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_48435866
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 21:17 schreef Guard het volgende:

Is het raar dat ik om de dialoog van de script moest lachen?
  dinsdag 17 april 2007 @ 21:21:50 #249
126836 Super7fighter
pi_48435893
quote:

Die dialogen over pedofilie en priesters.
  dinsdag 17 april 2007 @ 21:22:37 #250
126836 Super7fighter
pi_48435935
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 21:18 schreef Roi het volgende:

[..]

Ik zie dat jij vaak post in Irak/Palestijnse gebieden topics, jij hebt dus blijkbaar wel een band met alle gedode slachtoffers daar?

† In Memoriam † dinsdag 17 april 2007 @ 21:22:44 #251
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_48435942
quote:

Oh jij had al de goede link gegeven
We lezen dus hetzelfde forum?
pi_48436098
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 21:22 schreef BwennieBren het volgende:

[..]

Oh jij had al de goede link gegeven
We lezen dus hetzelfde forum?
Nee kwam via ABCnews op thesmokinggun.com
  dinsdag 17 april 2007 @ 21:26:47 #253
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_48436133
quote:
Richard
Honey-Poo. Don't you believe me? John is just a mischievous kid who having trouble getting over his father's death. He'll get over it. He just needs time.

Sue
Really?

Richard
Yes. Now, why don't we go to the bedroom and do it doggy style, just the way you like it, honey poo.
pi_48436186
quote:
Ziek, en ook nog eens heel slecht.

En hij is een English major? Zijn die taalfouten dan opzettelijk?
pi_48436204
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 21:26 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

pi_48436343
Over de ammo:
quote:
It is unknown at this time if his guns had standard or extended clips, which, depending on the weapon, can fire as many as 30 shots before the gun has to be reloaded.
pi_48436419

Glock met extended clip
pi_48436465
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 21:30 schreef Guard het volgende:
Over de ammo:
[..]
Glock maakt tot en met 33 stuks patroonhouders voor haar 9mm modelen. Maar ik denk niet dat het veel uitmaakt, het is net zo zwaar en hij moet het allemaal meeslepen.
  dinsdag 17 april 2007 @ 21:33:57 #259
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_48436476
quote:
John
(In his room, he smiles and throws darts on the target that is the face of Richard.)

I hate him. Must kill Dick. Must kill Dick. Dick must die. Kill Dick... Richard McBeef. What kind of name is that?
What an asshole name. I don't like it. And look at his face. What an asshole face. I don't like his face at all. You don't think I can kill you, Dick?
You don't think I can kill you? Gotcha. Got one eye... Got the other eye.
Brrr...
  dinsdag 17 april 2007 @ 21:34:12 #260
162358 bioboystudent
for (y=0; y<=h; y++)
pi_48436489
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 21:18 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Inderdaad, als ie in '92 uit ZK is vertrokken heeft hij natuurlijk nooit daar in dienst kunnen zitten.
[..]

Wij zouden denk ik ook hetzelfde doen eigenlijk. We doen het nu nog met 2e generatie immigranten.
http://en.wikipedia.org/wiki/KATUSA
for (y=0; y&lt;=h; y++)
  dinsdag 17 april 2007 @ 21:34:43 #261
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_48436515
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 21:27 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik heb al heel wat fouten gezien, murder ipv murdered, who having trouble ipv who is having trouble
  † In Memoriam † dinsdag 17 april 2007 @ 21:34:58 #262
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_48436534
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 21:27 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Vreselijk slecht.... en ergste is... ik moest lachen
pi_48436541
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 21:34 schreef bioboystudent het volgende:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/KATUSA
Zeer interessant, dankjewel
pi_48436647
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 21:34 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik heb al heel wat fouten gezien, murder ipv murdered, who having trouble ipv who is having trouble
All your base are belong to us.
pi_48436663
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 21:32 schreef Guard het volgende:
[afbeelding]
Glock met extended clip
Ik ben benieuwd of het daadwerkelijk een Glock was, media zijn niet zo sterk met wapens en voor hen is elk zwart pistool al gauw een Glock.
  dinsdag 17 april 2007 @ 21:41:13 #266
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_48436796
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 21:37 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

All your base are belong to us.
Geef mij maar Amsterdam
pi_48437321
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 21:38 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd of het daadwerkelijk een Glock was, media zijn niet zo sterk met wapens en voor hen is elk zwart pistool al gauw een Glock.
nou ik geloof wel dat het een Glock is, als ze al de datum vrijgeven waarop het wapen gekocht is....
En hij had het bonnetje nog he...
pi_48437374
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 21:51 schreef Guard het volgende:

[..]

nou ik geloof wel dat het een Glock is, als ze al de datum vrijgeven waarop het wapen gekocht is....
En hij had het bonnetje nog he...
Das waar, het maakt ook niet zoveel uit eigenlijk.
  dinsdag 17 april 2007 @ 21:54:21 #269
262 Re
Kiss & Swallow
pi_48437493
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 21:51 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Das waar, het maakt ook niet zoveel uit eigenlijk./
hij had het nummer eruit gefreezd, is de gun dan weer illegaal
pi_48437737
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 21:54 schreef Re het volgende:

[..]

Jup, maar ik vind het een beetje vaag dat ie dat doet maar wel het bonnetje in zijn tas laat zitten

Een Glock heeft op 3 plaatsen het serienummer staan, dus waarom die moeite als hij de bon bewaart?
  dinsdag 17 april 2007 @ 21:59:14 #271
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_48437744
Mr. Brownstone, de tweede play die Seung Cho heeft geschreven:

http://news.aol.com/virgi(...)20070417141309990001
pi_48437756
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 21:51 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Das waar, het maakt ook niet zoveel uit eigenlijk.
Nee ik denk niet dat de slachtoffers (dood of levend) daar enige boodschap aan hebben....
pi_48437864
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 21:54 schreef Re het volgende:

[..]

Die daad geeft in mijn ogen aan dat Cho niet de bedoeling had om zichzelf van kant te maken, althans op het moment dat ie het eruit vijlde. Wapen gekocht om zijn vriendin en minnaar te grazen te nemen?
  dinsdag 17 april 2007 @ 22:01:50 #274
262 Re
Kiss & Swallow
pi_48437884
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 21:59 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Jup, maar ik vind het een beetje vaag dat ie dat doet maar wel het bonnetje in zijn tas laat zitten

Een Glock heeft op 3 plaatsen het serienummer staan, dus waarom die moeite als hij de bon bewaart?
iemand in een psychose denkt niet echt helder nee...
pi_48437957
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 22:01 schreef Re het volgende:

[..]

iemand in een psychose denkt niet echt helder nee...
Dat is een mogelijke verklaring. Maar het blijft maf.
  dinsdag 17 april 2007 @ 22:05:12 #276
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_48438062
quote:
John
Giving me an after school detention and ass-raping me for make a harmless joke

Joe
Oh. You mean that joke about his name.

John
I just said that his name sounds like kidney stone of the ass and that that's why he is always gruffy and angry. His shit is so thick and so oddly shaped that he can't go and all his shit are piled up in his intestines all the way up
to his chest. He probably rips his sphincter to relieve a single gram of turd after two hours of pushing, sweating, teeth clenching, screaming in frustration, and holding breath for a half gram of green mold shit.
pi_48438501
Ziekenhuis geeft nu persconferentie op cnn.
  dinsdag 17 april 2007 @ 22:15:42 #278
170119 Fredo24
++tholigan++
pi_48438631
quote:
In de loop van dinsdag werden tragische details bekend van het bloedbad. Zo heeft een 75-jarige professor uit Israėl meerdere studenten het leven gered, maar is zelf omgekomen. Dat hebben ooggetuigen gemeld.

Terwijl de schutter naderde, hield Liviu Librescu de deur van het lokaal op de tweede verdieping dicht, zodat zijn leerlingen uit de ramen konden springen. "Hij werd zelf vermoord, maar dankzij hem leven al zijn studenten", vertelde een Israėlische student in Israėlische media. "Hij moet geweten hebben dat het zijn leven zou kosten."
Hier kreeg ik gewoon kippenvel van,hij liet de deur dicht om de andere studenten te laten vluchten.
Ondertussen wist hij gewoon dat hiet zijn dood werd.
pi_48438741
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 20:32 schreef Sebastral het volgende:

[..]

Wat redeneer je nou? Dat je niet meer aan een wapen kan komen als ze verboden zijn?

Feit blijft vanzelf ook dat als iemand zichzelf had kunnen verdedigen met een wapen het ook niet tot 33 doden had hoeven komen.
Een stuk minder makkelijk, ja. Die van Columbine waren ook op legale manier aan wapens gekomen. In Nederland (vuurwapens: illegaal) gebeuren dit soort dingen namelijk ook niet. Mensen die flippen hebben hier doorgaans slechts messen voor handen en die zorgen niet voor een bloedbad op deze schaal.
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 20:32 schreef Sebastral het volgende:

Het is toch legaal in de VS?
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 18:11 schreef jaoka het volgende:

[..]

Doorgaans maken alleen de mensen die kwaad in de zin willen (of iig boven gemiddeld aggressief zijn) gebruik van het recht om wapens te dragen.
Je geeft dus zelf al aan dat zelf bij legalisering van wapens, alleen mensen die bij de hand hebben die ze juist niet zouden moeten hebben en dat het argument van zelfverdediging niet staande blijft, aangezien mensen die niks kwaads in de zin hebben juist geen wapens nemen. Anders zouden ze daar nu wel gebruik van hebben gemaakt.
  dinsdag 17 april 2007 @ 22:20:17 #280
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_48438854
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:16 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik heb nooit echt begrepen wat het kaliber uitmaakt, ben dan ook geen wapenexpert. Kleinkaliber is net zo dodelijk als groter kaliber, zo blijkt..
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_48438874
36 dagen geleden dus zijn wapen aangeschaft. Dan moet hij dan waarschijnlijk al gedachten hebben gehad die tot dit geleid hebben.

Ik kan mij niet voorstellen dat hij dit wapen 36 dagen kocht omdat hij zich onveilig voeldde en vervolgens het wapen nu verkeerd gebruikte omdat hij toevallig x dagen na aanschaf flipte.

Vind ik altijd erg ziek. Hij heeft dus waarschijnlijk al zo'n plan in zijn hoofd en toch kijkt hij die mensen nog ruim 4 weken aan tijdens school en alle andere dingen daaromheen. Hij loopt dus gewoon al een maand tussen zijn toekomstige slachtoffers waarvan hij dus al weet dat die en die en die over een maand een kogel mag opvangen.

dinsdag 17 april 2007 @ 22:21:52 #282
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48438947
- nee toch niet -

foutje
pi_48439023
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 22:18 schreef jaoka het volgende:

[..]

Een stuk minder makkelijk, ja. Die van Columbine waren ook op legale manier aan wapens gekomen. In Nederland (vuurwapens: illegaal) gebeuren dit soort dingen namelijk ook niet. Mensen die flippen hebben hier doorgaans slechts messen voor handen en die zorgen niet voor een bloedbad op deze schaal.
Onzin, de Columbine schutters waren minderjarig, je moet 21 zijn om handvuurwapens te kopen. Zij hebben die wapens illegaal via een tussenpersoon verkregen.
quote:
[..]

Het is toch legaal?
Nee, In Virginia is het toegestaan om een verborgen wapen te dragen met een vergunning, maar VT had dat op hun Campus verboden.

Het had ook zo kunnen gaan dus: http://en.wikipedia.org/wiki/Appalachian_School_of_Law_shooting
quote:
[..]

Je geeft dus zelf al aan dat zelf bij legalisering van wapens, alleen mensen die bij de hand hebben die ze juist niet zouden moeten hebben en dat het argument van zelfverdediging niet staande blijft, aangezien mensen die niks kwaads in de zin hebben juist geen wapens nemen.
Wat een kortzichtige opmerking. Er zijn zat normale burgers met een concealed carry permit, en die zijn vrijwel nooit op een negatieve manier betrokken bij incidenten. Als het campus het niet verboden had, waren er vast meerdere studenden geweest die legaal een wapen droegen, en dan hadden ze niet op de politie hoeven wachten terwijl ze een voor een geexecuteerd werden.
  dinsdag 17 april 2007 @ 22:25:23 #284
97934 ASroma
Flamboyant
pi_48439130
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 22:20 schreef xFriendx het volgende:
36 dagen geleden dus zijn wapen aangeschaft. Dan moet hij dan waarschijnlijk al gedachten hebben gehad die tot dit geleid hebben.

Ik kan mij niet voorstellen dat hij dit wapen 36 dagen kocht omdat hij zich onveilig voeldde en vervolgens het wapen nu verkeerd gebruikte omdat hij toevallig x dagen na aanschaf flipte.

Vind ik altijd erg ziek. Hij heeft dus waarschijnlijk al zo'n plan in zijn hoofd en toch kijkt hij die mensen nog ruim 4 weken aan tijdens school en alle andere dingen daaromheen. Hij loopt dus gewoon al een maand tussen zijn toekomstige slachtoffers waarvan hij dus al weet dat die en die en die over een maand een kogel mag opvangen.

volgens mij gewoon random shots...
pi_48439155
quote:
In February 2007 a bill, HR1022, sponsored by Representative Carolyn McCarthy of New York that would have reinstituted and expand the ban on assault weapons. It would have reduced the number of requirements in order for a firearm to be classified as an assault weapon from two to one. The ban failed to be suggested by a Senate committee on March 16 2007. As of April 7th 2007, 33 cosponsors have signed on. It is currently stalled in the House Judiciary committee.
Bron: Wiki
Benieuwd of hier nu weer schot in komt (no pun intented
pi_48439214
Als je die foto's van de slachtoffers ziet lijkt het inderdaad behoorlijk willekeurig wie zijn slachtoffers werden.
pi_48439259
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 22:23 schreef Evil_Jur het volgende:

Wat een kortzichtige opmerking. Er zijn zat normale burgers met een concealed carry permit, en die zijn vrijwel nooit op een negatieve manier bij incidenten. Als het campus het niet verboden had, waren er vast meerdere studenden geweest die legaal een wapen droegen, en dan hadden ze niet op de politie hoeven wachten terwijl ze een voor een geexecuteerd werden.
Nee hoor. Het gaat ook niet om alllll die mensen die wel met een wapen om kunnen gaan, het gaat erom dat wapens veel meer verspreid zijn onder de bevolking. Daardoor zijn er veel vaker vuurwapens voor handen (zelfs wanneer ze eigenlijk van iemand zijn die er wel mee om kan gaan) dan in een land waar ze niet legaal zijn.

Het lijkt er namelijk op dat die jongen is doorgedraaid nadat hij die eerste twee slachtoffers had gemaakt, had hij dat met een mes gedaan, dan was hij al lang overmeesterd door mensen zonder dat die daar wapens voo nodig hadden gehad.
  dinsdag 17 april 2007 @ 22:28:45 #288
8369 speknek
Another day another slay
pi_48439312
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 21:59 schreef Evil_Jur het volgende:

Kan zijn dat die bon per ongeluk nog in z'n tas zat. Of dat hij dacht dat ie ermee weg kon komen, wapen in de bosjes gooien, niemand die weet dat hij het is. Of hij was niet van plan het vandaag te doen, maar had 's ochtends die twee mensen doodgeschoten en is toen maar helemaal doorgedraaid, alleen er nog aan gedacht z'n nummer weg te frezen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_48439338
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 22:27 schreef jaoka het volgende:

[..]

Nee hoor. Het gaat ook niet om alllll die mensen die wel met een wapen om kunnen gaan, het gaat erom dat wapens veel meer verspreid zijn onder de bevolking. Daardoor zijn er veel vaker vuurwapens voor handen (zelfs wanneer ze eigenlijk van iemand zijn die er wel mee om kan gaan) dan in een land waar ze niet legaal zijn.
En hoezo is dat negatief? In Canada en Zwitserland zijn minstens net zoveel wapens voorhanden per capita, en daar zijn geen problemen.
  dinsdag 17 april 2007 @ 22:29:33 #290
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_48439358
Nu een interview met de vader van een slachtoffer op CNN.
pi_48439514
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 22:27 schreef jaoka het volgende:

[..]

Het lijkt er namelijk op dat die jongen is doorgedraaid nadat hij die eerste twee slachtoffers had gemaakt, had hij dat met een mes gedaan, dan was hij al lang overmeesterd door mensen zonder dat die daar wapens voo nodig hadden gehad.
Al waren de wetten strenger geweest, als hij een vuurwapen had willen hebben was dat niet zo'n groot probleem geweest, of hij nou in Virginia woonde of in Nederland, illegale markt heb je overal.
pi_48439672
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 22:32 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Al waren de wetten strenger geweest, als hij een vuurwapen had willen hebben was dat niet zo'n groot probleem geweest, of hij nou in Virginia woonde of in Nederland, illegale markt heb je overal.
Als iets illegaal is, kom je er gewoon minder snel aan. Vooral middenklasse-figuren die nooit in contact zouden durven treden met een illegale wapenhandelaar, hebben zo een veel lagere drempel om over te stappen wanneer hun ouders of zijzelf een wapen legaal kunnen kopen. Vaak gaat het alleen om stoer doen en gebeurt er niks mee, maar wanneer ze dan flippen, hebben ze opeens wel dat wapen in hun kast liggen.
pi_48439786
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 22:28 schreef speknek het volgende:

[..]

Kan zijn dat die bon per ongeluk nog in z'n tas zat. Of dat hij dacht dat ie ermee weg kon komen, wapen in de bosjes gooien, niemand die weet dat hij het is. Of hij was niet van plan het vandaag te doen, maar had 's ochtends die twee mensen doodgeschoten en is toen maar helemaal doorgedraaid, alleen er nog aan gedacht z'n nummer weg te frezen.
Ik denk niet dat ie gisteren in die twee uur serienummers aan het wegvijlen was, toen wist ie waarschijnlijk wel wat ie ging en dat hij het niet zou overleven (vraag was alleen of hij zichzelf kapot zou schieten of dat iemand anders hem zou doden). Als je het eind van de dag niet haalt is de herkomst van je wapens proberen te verbergen een behoorlijk nutteloze zaak.
pi_48439795
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 22:34 schreef jaoka het volgende:

[..]

Als iets illegaal is, kom je er gewoon minder snel aan. Vooral middenklasse-figuren die nooit in contact zouden durven treden met een illegale wapenhandelaar, hebben zo een veel lagere drempel om over te stappen wanneer hun ouders of zijzelf een wapen legaal kunnen kopen. Vaak gaat het alleen om stoer doen en gebeurt er niks mee, maar wanneer ze dan flippen, hebben ze opeens wel dat wapen in hun kast liggen.
Deze kerel kocht het wapen een maand van te voren, hij had duidelijk een plan, dus had hij er ook wel een illegaal gezocht. Hij flipte pas echt na de 2 in de dorm..
pi_48439910
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 22:34 schreef jaoka het volgende:

[..]
Vooral middenklasse-figuren die nooit in contact zouden durven treden met een illegale wapenhandelaar,
ach ja van die middenklasse figuren die proberen een dorm in de fik te steken en vrouwen stalken, 13 in een dozijn....

Deze Cho was geen brave burger die opeens doordraaide en de wapens die hij had uit de kast pakte en in het wilde weg ging schieten.
pi_48440086
Ik vind overigens dat Virginia wel wat wetten mag aanscherpen, momenteel volgen ze vooral de minimale federale restricties. De drempel een beetje verhogen kan al bepaalde slechte mensen afschrikken. Maar zoiets is nooit te voorkomen, hoe streng je wapenwetten ook zijn.
pi_48440238
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 22:42 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik vind overigens dat Virginia wel wat wetten mag aanscherpen, momenteel volgen ze vooral de minimale federale restricties. De drempel een beetje verhogen kan al bepaalde slechte mensen afschrikken. Maar zoiets is nooit te voorkomen, hoe streng je wapenwetten ook zijn.
Dankzij de "Gunshow loophole" had deze gast toch een wapen kunnen kopen zonder background check. Het was niet nodig dankzij de inderdaad vreselijk soepele wetten die VA hanteert.
pi_48440414
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 22:44 schreef Guard het volgende:

[..]

Dankzij de "Gunshow loophole" had deze gast toch een wapen kunnen kopen zonder background check. Het was niet nodig dankzij de inderdaad vreselijk soepele wetten die VA hanteert.
Die loophole is door de meeste staten wel dichtgeplakt inmiddels, maar er zijn meer van die problemen. Straw purchases zijn bijvoorbeeld ook moeilijk te bestrijden, in ieder geval doen ze hun best.

Interessant:

dinsdag 17 april 2007 @ 22:48:45 #299
262 Re
Kiss & Swallow
pi_48440422
quote:
blijft natuurlijk de vraag over... wat is er zo mis met de sociaal maatschappelijke status van de VS dat dit significant vaker voorkomt dan in andere landen. Ik bedoel, dit is een geemigreerde koreaan in de VS opgegroeid...
pi_48440509
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 22:39 schreef Guard het volgende:

[..]

ach ja van die middenklasse figuren die proberen een dorm in de fik te steken en vrouwen stalken, 13 in een dozijn....

Deze Cho was geen brave burger die opeens doordraaide en de wapens die hij had uit de kast pakte en in het wilde weg ging schieten.
Middenklasse is niet hetzelfde als brave burger hoor. Kunnen net zo goed psycho zijn. Ze hebben echter minder ervaring met wapenhandelaren (doorgaans) en als ze er legaal aan kunnen komen wordt die drempel toch kleiner.

Ja, wie weet had hij anders wel een bom gemaakt, maar de kans lijkt me groter dat hij met een mes naar der toegekomen was. Dan is de overmeesteringskans groter.

Maar voor we weten hoe hij aan zijn wapens is gekomen, blijft het natuurlijk speculeren.
quote:
Nee, dat denk ik ook niet. Als iemand zo'n plan van te voren maakt en het per se uit wil voeren, zal hij dat ook doen.

Bij degenen, echter, die op een gegeven moment doorslaan, is het een slechte zaak dat er vuurwapens voor handen zijn. Die Cho was zeker wat van plan met die vriendin van hem (omdat hij daar ruzie mee had), maar had hij ook van te voren bedacht dat hij zoveel anderen wilde vermoorden? of deed hij dat impulsief?
pi_48440535
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 22:48 schreef Re het volgende:

[..]

blijft natuurlijk de vraag over... wat is er zo mis met de sociaal maatschappelijke status van de VS dat dit significant vaker voorkomt dan in andere landen. Ik bedoel, dit is een geemigreerde koreaan in de VS opgegroeid...
Hmm, ik gok dat deze vent toch sowieso wel een schroefje los had. En de problemen met geweld in de VS zijn een combinatie van een boel historische, sociale, culturele, maatschappelijke en politieke factoren. Sommigen zijn wel aan te wijzen, andere zijn vager.

Edit: Schietincident Virginia 30+ doden - Deel 7

[ Bericht 9% gewijzigd door Evil_Jur op 17-04-2007 22:59:28 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')