quote:A note believed to have been written by Cho was found in his dorm room that railed against "rich kids," "debauchery (orgy: a wild gathering involving excessive drinking and promiscuity indulging in promiscuous (casual and indiscriminate) sexual relations) " and "deceitful charlatans (pretenders to knowledge or skills that they do not possess)" on campus
op een college ben je maar een face in the crowd (behlave als je in het football team speelt of zo), niemand kende Cho echt en zal het ook worst wezen of ie afgewezen was of niet.quote:Op dinsdag 17 april 2007 18:49 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Lijkt mij inderdaadl een veel plausibelere verklaring
Hij mog niet neuken en ging doen maar iets anders afvuren. Wat een huilliequote:
Maar wat verwachtte hij dan aan te treffen in college?quote:Op dinsdag 17 april 2007 18:57 schreef Asskicker14 het volgende:
Met andere woorden, hij zette zich af en walgde van de verwende rijkeluiskinderen, die regelmatig orgie-feestjes houden met veel drank die zich voordoen als intelligente personen terwijl ze dat niet zijn.
Nou, dat klopt inderdaad met het beeld van de gemiddelde Amerikaan.
Zo is dat wel ongeveer in de Koreaanse scholen/universiteiten waar iedereen in kostuum moet komen. Dus het moet wel een cultuurshock voor hem zijn geweest, toen hij naar de VS kwam.quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:00 schreef Guard het volgende:
[..]
Maar wat verwachtte hij dan aan te treffen in college?
keurige uniform gekleede studenten die alleen maar met de neus in de boeken zaten, en als ze dan een keer in een malle bui zijn, aan een bingo meedoen?
Definities van debauchery op het Internet in het Engels:quote:
Het was toch bekend gemaakt dat hij al 14 jaar geleden samen met zijn familie was verhuisd, of is dat ondertussen alweer veranderd?quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:02 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Zo is dat wel ongeveer in de Koreaanse scholen/universiteiten waar iedereen in kostuum moet komen. Dus het moet wel een cultuurshock voor hem zijn geweest, toen hij naar de VS kwam.
Soms zijn topics niet te zien in de index, is een bug.quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:04 schreef Evil_Jur het volgende:
Ben ik nou gek, of is dit topic niet in NWS te vinden via de normale weg?
lama, ik zie hem al
Het gaat wel wat verder dan overspel, de definitie spreekt specifiek over orgies.quote:
Mja, hier heb je ook uitwisselingsstudenten die niet tegen de cultuurschok kunnen. Hier springen ze van een flat en hoor je er nooit meer wat van, maar daar hebben ze "individuele vrijheid"quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:02 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Zo is dat wel ongeveer in de Koreaanse scholen/universiteiten waar iedereen in kostuum moet komen. Dus het moet wel een cultuurshock voor hem zijn geweest, toen hij naar de VS kwam.
Nogmaals, een buitenlander een paar maandjes in de VS is kan niet legaal een vuurwapen aanschaffen. In Virginia moet je minimaal een Green Card hebben.quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja, hier heb je ook uitwisselingsstudenten die niet tegen de cultuurschok kunnen. Hier springen ze van een flat en hoor je er nooit meer wat van, maar daar hebben ze "individuele vrijheid"en dan krijg je dit
Ik zou bijna in Amerika gaan studeren. Domme geile wijven neuken, veel zuipen en af en toe college volgenquote:Op dinsdag 17 april 2007 19:04 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Definities van debauchery op het Internet in het Engels:
* orgy: a wild gathering involving excessive drinking and promiscuity
Jij hebt nooit gestudeerd in Nederland?quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:06 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ik zou bijna in Amerika gaan studeren. Domme geile wijven neuken, veel zuipen en af en toe college volgen![]()
Hier in Nederland gaat dat eerste toch ietsjes minder makkelijk![]()
Oh ja, ik dacht te hebben gelezen dat hij vorig jaar een visum voor toegang tot VS verleend heeft gekregen om te kunnen studeren aan de Virginia Tech. Als onderdeel van de uitwisselingsprogramma waar zeker 500 Aziatische studenten aan de VT gebruik van hebben gemaakt.quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:04 schreef Tirion het volgende:
[..]
Het was toch bekend gemaakt dat hij al 14 jaar geleden samen met zijn familie was verhuisd, of is dat ondertussen alweer veranderd?![]()
[..]
Soms zijn topics niet te zien in de index, is een bug.
mwoa, dat kan hier ookquote:Op dinsdag 17 april 2007 19:06 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ik zou bijna in Amerika gaan studeren. Domme geile wijven neuken, veel zuipen en af en toe college volgen![]()
Hier in Nederland gaat dat eerste toch ietsjes minder makkelijk![]()
Ja nu dus, maar ik heb nog een dronken orgie met die journistieke studentes mee mogen makenquote:Op dinsdag 17 april 2007 19:08 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Jij hebt nooit gestudeerd in Nederland?
Beter zoeken, zo zeldzaam is het echt niet.quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:09 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ja nu dus, maar ik heb nog een dronken orgie met die journistieke studentes mee mogen maken
Nou het duurde toch nog anderhalve dag. In Nederland is dat het eerste woord wat valt.quote:Op dinsdag 17 april 2007 18:42 schreef Posdnous het volgende:
O jee, de moslims zijn er alweer bijgehaald.
Niet echt een buitenlander te noemen dus.quote:
Police: Virginia Tech shooter an English major, 23
POSTED: 1645 GMT (0045 HKT), April 17, 2007
Story Highlights• Police ID shooter as 23-year-old resident alien, English major
• Police say one of the guns recovered was used in both shooting incidents
• At least two professors among the dead in Virginia Tech massacre
• Officials: 33 dead, including gunman, in Norris Hall and dormitory shootings
Adjust font size:
BLACKSBURG, Virginia (CNN) -- The gunman who killed 30 people at Virginia Tech's Norris Hall before turning the gun on himself was student Cho Seung-hui, university police Chief Wendell Flinchum said Tuesday.
University officials said they were still trying to determine whether Cho was responsible for an earlier shooting at a dormitory that left two dead.
However, Flinchum said ballistics tests show that one of the two guns recovered at Norris Hall was used at Norris and at the dorm, both located on the 26,000-student campus. (Watch police disclose new information about the shooter )
Authorities are still investigating whether Cho had any accomplices in planning or executing Monday's rampage, Col. Steven Flaherty of the Virginia State Police said.
"It certainly is reasonable for us to assume that Cho was the shooter in both places, but we don't have the evidence to take us there at this particular point in time," Flaherty said.
Cho, a 23-year-old South Korean and resident alien, lived at the university's Harper Hall, Flinchum said. He was an English major, the chief said.
Cho was a loner and authorities are having a hard time finding information about him, said Larry Hincker, associate vice president for university relations.
A department of Homeland Security official said Cho came to the United States in 1992, through Detroit, Michigan. He had lawful permanent residence, via his parents, and renewed his green card in October 2003, the official said.
His residence was listed as Centreville, Virginia, a suburb of Washington, D.C.
The university and police are still in the process of releasing the names of the 32 people killed in Monday's shootings. (Watch how some are asking why warnings weren't issued sooner )
"What went on during that incident certainly caused tremendous chaos and panic in Norris Hall," Flaherty said, describing how victims were found in four classrooms and in the stairwell of the school's engineering science and mechanics building.
Doctor recalls 'amazing' injuries
A doctor at a Blacksburg hospital described the injuries he saw Monday as "amazing" and the shooter as "brutal."
"There wasn't a shooting victim that didn't have less than three bullet wounds in them," said Dr. Joseph Cacioppo of Montgomery Regional Hospital.
Even among the less serious injuries, Cacioppo said, "we saw one patient that had a bullet wound to the wrist, one to the elbow and one to the thigh. We had another one with a bullet wound to the abdomen, one to the chest and one to the head."
A source familiar with the investigation said the weapons found at Norris were a Walther .22-caliber semi-automatic and a 9 mm Glock -- both with the serial numbers filed off. (Watch how quickly these guns can be fired, reloaded )
As questions continued to arise about how police reacted to the first shooting at the dorm, Steger on Tuesday defended the response, saying police believed it to be "a domestic fight, perhaps a murder-suicide" that was contained to one dorm room.
Police cordoned off the 895-student West Ambler Johnston dorm and all residents were told about the shooting as police looked for witnesses, Steger said.
Authorities were still investigating what they believed was an "isolated incident" when the slaughter occurred at Norris Hall.
"I don't think anyone could have predicted that another event was going to take place two hours later," Steger said, adding that it would've been difficult to warn every student because most were off campus at the time. (Watch a student's recording of police responding to loud bangs )
Steger told reporters Monday that when police responded to Norris Hall they found the front doors chained shut. The gunfire had stopped by the time they reached the second floor, he said.
The gunman killed 31 people, including himself, and wounded 15 in Norris Hall classrooms.
Student: Gunman 'seemed very thorough'
The gunman was dressed "almost like a Boy Scout" and wore a black ammunition vest, said a student who survived by pretending to lie dead on a classroom floor.
"He just stepped within five feet of the door and just started firing," said Erin Sheehan. "He seemed very thorough about it, getting almost everyone down, I pretended to be dead." (Watch student describe surviving by playing dead )
The shooter, who remained quiet throughout the rampage, came back 30 seconds after the first round of gunfire and Sheehan and her classmates tried to barricade the door with their bodies, she said.
After the shooter couldn't get in, he began firing through the door, Sheehan said. Of the 25 students in her German class, Sheehan was one of four able to walk out on her own when police arrived.
As of midday Tuesday, officials were still releasing the names of victims, which include a marching band member from Georgia and an Israeli Holocaust survivor who headed the engineering and science department. (Full story)
The university has scheduled a convocation for 2 p.m. ET Tuesday. President Bush and the first lady are scheduled to attend.
Classes have been canceled for the rest of the week, and Norris Hall will be closed for the remainder of the semester, Steger said. Student Emily Alderman said students were sending out instant messages urging each other to wear their Virginia Tech Hokie gear in a sign of unity.
There have been two bomb threats at the university this month, the latest of which came Friday. Flinchum said Tuesday they were unrelated to the shootings. (Watch gunfire on the campus )
Last August, the first day of class was cut short at Virginia Tech by a manhunt for an escaped prisoner accused of killing a Blacksburg hospital security guard and a sheriff's deputy.
Before Monday, the deadliest mass shooting in the United States occurred in 1991, when George Hennard drove a pickup truck into a Killeen, Texas, cafeteria and fatally shot 23 people, before shooting and killing himself.
Was niet zo'n vreemde gedachte an sich.quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:13 schreef popolon het volgende:
[..]
Nou het duurde toch nog anderhalve dag. In Nederland is dat het eerste woord wat valt.
Nee, dan heb je flink werk aan zoiets als dit idd. Hoeveel schoten zijn er nou uiteindelijk afgevuurd?quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:16 schreef Evil_Jur het volgende:
En een 9mm en een kleinkaliber pistool, nou niet het meest indrukwekkende arsenaal als je het met andere slachtpartijen vergelijkt.
Ja, dat is iets anders. Moslims kunnen ook zoiets. En nu?quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:17 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Was niet zo'n vreemde gedachte an sich.
http://seattlepi.nwsource.com/local/279410_shootmain29.html
Veel, er staat ook dat veel slachtoffers minimaal 3 kogelwonden hadden. Die man moet erg veel extra munitie bij zich gedragen hebben.quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, dan heb je flink werk aan zoiets als dit idd. Hoeveel schoten zijn er nou uiteindelijk afgevuurd?
NIets, gewoon om aan te geven dat die gedachte niet uit de lucht kwam vallen. Tot nu toe blijkt het niet zo te zijn, dus prima.quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat is iets anders. Moslims kunnen ook zoiets. En nu?
doden ook allemaal?quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:24 schreef Asskicker14 het volgende:
De dader ging erg berekenend te werk, alle gewonden en doden bij de schietpartij zijn allen minstens 3x geraakt. Dus er moeten heel wat kogels afgevuurd zijn lijkt me. 32 doden + 28 gewonden = 60 x 3 = minstens 180 kogels.
Snel rekensommetje doet me dan concluderen dat hij minimaal 10 patroonhouders bij zich droeg. Tenzij hij ondertussen magazijnen ging afladen, maar dan had iemand hem wel getackled denk ik.quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:24 schreef Asskicker14 het volgende:
De dader ging erg berekenend te werk, alle gewonden en doden bij de schietpartij zijn allen minstens 3x geraakt. Dus er moeten heel wat kogels afgevuurd zijn lijkt me. 32 doden + 28 gewonden = 60 x 3 = minstens 180 kogels.
Iets rond die koers jaquote:Op dinsdag 17 april 2007 19:24 schreef Asskicker14 het volgende:
Flink van te voren voorbereid dus.quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:27 schreef Evil_Jur het volgende:
Snel rekensommetje doet me dan concluderen dat hij minimaal 10 patroonhouders bij zich droeg. Tenzij hij ondertussen magazijnen ging afladen, maar dan had iemand hem wel getackled denk ik.
Ik denk het wel, 9mm is niet echt een ultra-dodelijk kaliber. Daarom is het populair bij politiediensten. Of hij moet speciale munitie hebben gebruikt, of heel goed kunnen schieten, of gewoon vaak geschoten hebben.quote:
Het waren semi-automaten, trouwens (zelfladend, 1 schot per keer dat je de trekker overhaalt)quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Iets rond die koers jamet 2 niet-automatische pistolen. Da's veul werk.
quote:Op dinsdag 17 april 2007 17:16 schreef leroytje het volgende:
Hier nog een nieuwtje
Professor offert zich op tijdens slachtpartij Virginia
Langzaam maar zeker komen de gruwelijke verhalen rond de slachtpartij in Virginia naar buiten. Zo ook over de heldendaad van een 75-jarige professor uit Israël...
Vermoord
Terwijl de schutter naderde, hield de Joodse professor Liviu Librescu de deur van het lokaal op de tweede verdieping dicht, zodat zijn leerlingen uit de ramen konden springen. "Hij werd zelf vermoord, maar dankzij hem leven al zijn studenten nog", vertelde een Israëlische student tegen Israëlische media.
Emigratie
"Hij moet geweten hebben dat het zijn leven zou kosten", verhaalde hij. Librescu en zijn vrouw, die in Roemenië beiden de Holocaust overleefden, verhuisden in 1978 naar Israël. Zes jaar later emigreerden zij naar de Verenigde Staten waar hij hoogleraar in technische wetenschappen werd.
![]()
Respect voor de man!
Ik vond het opmerkelijk veel dodelijke slachtoffers en ik neem aan dat hij al schietervaring had.quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:29 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik denk het wel, 9mm is niet echt een ultra-dodelijk kaliber. Daarom is het populair bij politiediensten. Of hij moet speciale munitie hebben gebruikt, of heel goed kunnen schieten, of gewoon vaak geschoten hebben.
Die bevestiging heb ik nog nergens gezien.quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:40 schreef Dodecahedron het volgende:
Maar stelde hij ze niet in rijen op? Dan wordt het al wat makkelijker he.
Ja, want die mensen laten zich natuurlijk als gedweëe lemmingen één voor één afschieten zonder een vluchtpoging te ondernemen.quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:40 schreef Dodecahedron het volgende:
ik denk dat tie dan eigenlijk al veel eerder zou zijn overmeesterdquote:Op dinsdag 17 april 2007 19:40 schreef Dodecahedron het volgende:
Mja, ook dat wordt makkelijk.quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:42 schreef popolon het volgende:
[..]
Die bevestiging heb ik nog nergens gezien.
Wel dat mensen op de grond doken toen hij binnenstormde en hij toen mensen neerschoot.
Dat bericht is door geen enkele autoriteit bevestigd en ik heb het ook geen enkele ooggetuige zien vertellen. Bijv. die jongen die 1 van de 4 overlevenden in de klas Duits was vertelt over het neerschieten van zijn medestudenten terwijl ze in de klas zitten. Hij heeft het ook nergens over 'opstellen in een rij'. Ik denk dat een overijverige journalist dat ergens een keer heeft vermeldt en het een eigen leven is gaan leiden.quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:40 schreef Dodecahedron het volgende:
Hoorde van een ooggetuige op tv dat van de 16 man in de Duitse klas er zeker 8 vermoord waren. Iedereen dook op de grond toen hij binnenkwam, toen bleek dat hij doordraaide zijn er mensen opgestaan en het raam uitgesprongen.quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:43 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Mja, ook dat wordt makkelijk.
Niet leuk om er aan te denken trouwens hoe dat gegaan moet zijn.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |