ik denk dat zijn vriendinnetje niet wilde slikken...quote:Op dinsdag 17 april 2007 16:45 schreef cultheld het volgende:
Wat zou z'n motief zijn geweest?
beweren,quote:Op dinsdag 17 april 2007 16:36 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dan is het wel een unicum, want bij de AmerikaansePolitie maken ze veel minder blunders dan bij de Nederlandse.
komenquote:Op dinsdag 17 april 2007 16:42 schreef JohnDope het volgende:
daar hoef ik toch geen bron voor te geven, niemand heeft nog vertrouwen in de politie in nederland, als je aangifte gaat doen van fietsendiefstal dan lachen ze je uit.
Verder straalt de gemiddelde Nederlandse agent niet bepaald orde en gezag uit, terwijl je in amerika echt de politie moet vrezen als crimineelzijnde.
Verder mag in nederland een agent vrij weinig, als die een keer een tik uitdeelt, heeft die agent meteen een rechtzaak. ME-ers lopen nog net niet met rugnummers rond.
Algemeen bekend toch.
Of een eenzame, doorgedraaide gamer die wraak wilde nemen op de maatschappijquote:Op dinsdag 17 april 2007 17:04 schreef Re het volgende:
[..]
ik denk dat zijn vriendinnetje niet wilde slikken...
oftewel...
zo.. dat kwam abruptquote:Op dinsdag 17 april 2007 17:11 schreef Alet het volgende:
[afbeelding]
Foto van de dader
bron: http://news.sky.com/skynews/article/0,,30000-1260934,00.html
Ziet er al niet uit als het vrolijkste type.quote:Op dinsdag 17 april 2007 17:11 schreef Alet het volgende:
[afbeelding]
Foto van de dader
bron: http://news.sky.com/skynews/article/0,,30000-1260934,00.html
oud was tie al, maar ik vind het vooral cru, heb je al die ellende overleefd qua WW2, bouw je een fantastische carriere op in de VS en wordt je door een geflipte kneus het walhalla ingeschotenquote:Op dinsdag 17 april 2007 17:21 schreef Alet het volgende:
Idd respect voor die man, zulke mensen moeten er meer zijn.
Jammer alleen dat ie daarvoor zijn eigen leven moet geven, zulke mensen verdienen het om oud te worden maar helaas.
Niet veel mensen redden op zijn leeftijd het leven van zoveel jonge studenten. Als je dan toch dood gaat, dan maar terwijl je een groep mensen het leven redt. Hij is als held gestorven en zal als held in ieders herinnering blijven. Hij moet geweten hebben dat hij zichzelf opofferde voor de levens van zijn studenten. Diep respect.quote:Op dinsdag 17 april 2007 17:25 schreef Re het volgende:
oud was tie al, maar ik vind het vooral cru, heb je al die ellende overleefd qua WW2, bouw je een fantastische carriere op in de VS en wordt je door een geflipte kneus het walhalla ingeschoten
Ik zeg standbeeld voor die man aan de rand van Drill field op de VT campusquote:Op dinsdag 17 april 2007 17:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Niet veel mensen redden op zijn leeftijd het leven van zoveel jonge studenten. Als je dan toch dood gaat, dan maar terwijl je een groep mensen het leven redt. Hij is als held gestorven en zal als held in ieders herinnering blijven.
Het toont wel weer aan hoe efficiënt Aziaten zijn, we nemen niet voor niets hun produktiemethoden over (KanBan, Hijunka). Opstellen in rijen, toe maar.quote:Op dinsdag 17 april 2007 16:44 schreef Posdnous het volgende:
Goh, wat een heisa over de nationaliteit, alsof dat enig belang heeft.
Bronquote:They also said the gunman was known to be "a loner," and that the university was having difficulty obtaining information about him.
Dat blijf ik lezen, maar ik heb nog niemand van de politie, de universiteit of de overlevenden hier iets over horen zeggen.quote:Op dinsdag 17 april 2007 17:46 schreef Pek het volgende:
Opstellen in rijen, toe maar.
Dat denk ik ook inderdaad.quote:Op dinsdag 17 april 2007 17:47 schreef Super7fighter het volgende:
Hij heeft het gezicht van iemand die veelvuldig gepest blijkt te zijn. Zijn wraak zal wel zoet zijn geweest.![]()
Vreemd. Geflipte gek, geflipte alien, geflipte overheid? Hm..quote:"What happened today this was ridiculous. And I don't know what happened or what was going through this guy's mind," student Jason Piatt told CNN. "But I'm pretty outraged and I'll say on the record I'm pretty outraged that someone died in a shooting in a dorm at 7 o'clock in the morning and the first e-mail about it — no mention of locking down campus, no mention of canceling classes — they just mention that they're investigating a shooting two hours later at 9:22."
He added: "That's pretty ridiculous and meanwhile, while they're sending out that e-mail, 22 more people got killed."
Nadeel van burgers met wapens is dat ze dan gevaarlijk kunnen zijn voor uncle sam = motief. Door zo'n incident is er ineens veel meer steun voor strengere wetten uit angst voor herhaling. Slaat nergens op, ten eerste al omdat als iemand nou z'n wapen bij zich had gehad er misschien helemaal niet zoveel doden hadden hoeven vallen..quote:The details that are beginning to emerge fill the criteria that this could very well be another government black-op that will be used as justification for more gun control and turing our schools into prisons, festooned with armed guards, surveillance cameras and biometric scanning to gain entry.
Sorry, maar zulke beweringen zouden moeten worden geweerd uit een academische omgevingquote:"I think it's fair to say that we believe guns don't belong in the classroom," Hincker said. "In an academic environment, we believe you should be free from fear."
bronquote:WASHINGTON, April 17 (Reuters) - The South Korean gunman who killed 32 people and himself at Virginia Tech university had lived legally in the United States with his parents for 14 years, a U.S. immigration official said on Tuesday.
Cho Seung-Hui, 23, moved to the United States in September 1992 and lived in Centreville, Virginia, said Chris Bentley, a spokesman with U.S. Citizenship and Immigration Services.
Zoiets zal het wel weer zijn, vast een vrij eenzaam figuur die alle tijd heeft om zichzelf de moed in te praten zoiets te doen uit wraak.quote:Op dinsdag 17 april 2007 17:47 schreef Super7fighter het volgende:
Hij heeft het gezicht van iemand die veelvuldig gepest blijkt te zijn. Zijn wraak zal wel zoet zijn geweest.![]()
Er zou een "disturbing note" op zijn kamer gevonden zijn....quote:Op dinsdag 17 april 2007 17:58 schreef lindaatjuh het volgende:
OMG wat ziek dit zeg. Ben heel benieuwd naar zijn motief, maar daar zullen we wel nooit achterkomen...
quote:Fox now saying shooter’s note complained of debauchery and charlitains on campus. Was signed “Ishmael X” ... Was this guy a muslim convert?
quote:Op dinsdag 17 april 2007 18:00 schreef Isabeau het volgende:
Fox heeft iets over die brief gezegd, maar ik weet niet hoe betrouwbaar dat is. Iemand's reactie op een Amerikaans forum:
[..]
waarom wordt er dan eerst gezegd dat hij sinds augustus in de VS was? Dat wordt dan echt uit een duim gezogen..quote:Op dinsdag 17 april 2007 17:55 schreef Isabeau het volgende:
Hij was ook niet pas sinds augustus 2006 in de VS:
[..]
bron
Ik vroeg me al af hoe hij een wapen had kunnen kopen als hij er nog maar net woonde.
Doorgaans maken alleen de mensen die kwaad in de zin willen (of iig boven gemiddeld aggressief zijn) gebruik van het recht om wapens te dragen. Daarom lijkt het me handig om af te schaffen.quote:Op dinsdag 17 april 2007 17:54 schreef Sebastral het volgende:
Hm;
[..]
Vreemd. Geflipte gek, geflipte alien, geflipte overheid? Hm..
Geflipte gek.. sowieso
Geflipte alien.. dit is zo onmenselijk, je zou het haast denken.
Geflipte overheid.. mkmindcontrol?
[..]
Nadeel van burgers met wapens is dat ze dan gevaarlijk kunnen zijn voor uncle sam = motief. Door zo'n incident is er ineens veel meer steun voor strengere wetten uit angst voor herhaling. Slaat nergens op, ten eerste al omdat als iemand nou z'n wapen bij zich had gehad er misschien helemaal niet zoveel doden hadden hoeven vallen..
Blijkbaar heb je in Viriginia alleen een proof of residency nodig om een wapen te kopen. Cho woonde "on campus" en had blijkbaar ook nog een ander adres in VA, en een geldige greencard. Dat was voldoende om een wapen te kunnen kopenquote:Op dinsdag 17 april 2007 17:55 schreef Isabeau het volgende:
Hij was ook niet pas sinds augustus 2006 in de VS:
[..]
Ik vroeg me al af hoe hij een wapen had kunnen kopen als hij er nog maar net woonde.
bronquote:Sources: College gunman left note
By Aamer Madhani
Tribune national correspondent
Published April 17, 2007, 10:48 AM CDT
BLACKSBURG, Va. -- The suspected gunman in the Virginia Tech shooting rampage, Cho Seung-Hui, was a troubled 23-year-old senior from South Korea who investigators believe left an invective-filled note in his dorm room, sources say.
The note included a rambling list of grievances, according to sources. They said Cho also died with the words "Ismail Ax" in red ink on the inside of one of his arms.
(...)
A note believed to have been written by Cho was found in his dorm room that railed against "rich kids," "debauchery" and "deceitful charlatans" on campus.
(...)
Fox zegt dat hij in die brief zei boos te zijn op "rich kids" and "debauchery" and "deceitful charlatans" on campus.quote:Op dinsdag 17 april 2007 18:00 schreef Isabeau het volgende:
Fox heeft iets over die brief gezegd, maar ik weet niet hoe betrouwbaar dat is. Iemand's reactie op een Amerikaans forum:
[..]
Zal wel zo zijn dat Cho n augustus weer de VS binnenkwam, vrij aannemelijk daar dan ongeveer het collegejaar begint, zal vast bij zijn familie op bezoek zijn geweestquote:Op dinsdag 17 april 2007 18:09 schreef Ephemera het volgende:
[..]
waarom wordt er dan eerst gezegd dat hij sinds augustus in de VS was? Dat wordt dan echt uit een duim gezogen..![]()
80% van de informatie die de ether ingeslingerd wordt wordt uit de natte duim gezogen, helaas.quote:Op dinsdag 17 april 2007 18:09 schreef Ephemera het volgende:
[..]
waarom wordt er dan eerst gezegd dat hij sinds augustus in de VS was? Dat wordt dan echt uit een duim gezogen..![]()
Poster "Sharpshooter" zei vannacht op dat forum dat hij werd verhoord omdat de dader, die hij dus naderhand Mr Cho noemde, een bonnetje uit zijn winkel op zak had van zijn gun shop. De dader heeft wel de moeite genomen om de serienummers van de wapens af te vijlen maar had wel een bonnetje op zak van de winkel waar hij ze gekocht had.quote:Op dinsdag 17 april 2007 16:07 schreef Ephemera het volgende:
[..]
kom maar op met die 'disturbing note'!
Bron: http://www.freerepublic.com/focus/f-news/1818131/posts?q=1&;page=3651quote:"Well, I'm screwed. They found a receipt in the gunman's pocket indicating that he bought the gun from me in March. ATF is at my shop right now. See you later, I'm on my way to the shop right now."
"Call BS all you like, but I just spent the last several hours with 3 ATF agents. I saw the shooter's picture. I know his name and home address. I also know that he used a Glock 19 and a Walther P-22. The serial number was ground off the Glock. Why would he do that and still keep the receipt in his pocket from when he bought the gun? ATF told me that they are going to keep this low-key and not report this to the tv news. However, they cautioned that it will leak out eventually, and that I should be ready to deal with CNN, FOX, etc. My 32 camera surveillance system recorded the event 35 days ago. This is a digital system that only keeps the video for 35 days. We got lucky. By the way, the paperwork for Mr. Cho was perfect, thank God."
"Mr. Cho had proof of Virginia residency, checkbook (for a second ID), and his green card(which is, of course, not green). That is all he needed to purchase a handgun."
Doorgaans maken mensen die geen kwaad in de zin hebben maar bang zijn gebruik van het recht om legaal een wapen te dragen. Mensen die kwaad in de zin hebben komen doorgaans toch wel aan een wapen. Ken je Paul Craig Roberts? Hij zegt oa;quote:Op dinsdag 17 april 2007 18:11 schreef jaoka het volgende:
[..]
Doorgaans maken alleen de mensen die kwaad in de zin willen (of iig boven gemiddeld aggressief zijn) gebruik van het recht om wapens te dragen. Daarom lijkt het me handig om af te schaffen.
Bovendien staat er nu op CNN dat hij een green card had, zal dus niet slechts een student zijn die daar even een jaartje kwam studeren.
Ban people, they killquote:Once guns are banned, crime will explode. Households and vulnerable members of society will lose the ability to defend, which will invite more intrusions and attacks. Knife crimes will rise as they have in Great Britain.
Gun prohibition will create a new industry for criminals—gun running and black market sales. Police will conduct stings by posing as black market gun dealers and entrap innocent citizens driven by fear and threat to secure means of personal protection.
bronquote:I would say that he was familiar with the Koranic version of the life of Ibrahim. In it Ibrahim uses an axe to destroy the false idols that the people are worshipping.
Apparently the killer felt that the VT students were degenerate. In killing them he was, perhaps, merely acting to 'cleanse' the world of falsity in the same way Ibrahim had. Only he did not see himself as the active agent, but only as the tool. The axe, not the wielder of the axe.
Paul Craig Roberts, of Sinterklaas van mij part, kan zoveel zeggen. Feit blijft dat als er enkel messen in zijn buurt waren geweest toen hij flipte, hij echt niet tot 30 doden was gekomen hoorquote:Op dinsdag 17 april 2007 18:30 schreef Sebastral het volgende:
[..]
Doorgaans maken mensen die geen kwaad in de zin hebben maar bang zijn gebruik van het recht om legaal een wapen te dragen. Mensen die kwaad in de zin hebben komen doorgaans toch wel aan een wapen. Ken je Paul Craig Roberts? Hij zegt oa;
[..]
Ban people, they kill![]()
nee absoluut niet interessant eigenlijk, gaan we een gestoorde kneus compleet overanalyseren, waarom?...quote:
goeie vraagquote:"Isma'il ibn Jafar was the eldest son of the sixth Shia Imam, Jafar as-Sadiq. To protect him from persecution, his father sent him into hiding and publicly declared him deceased.
As-Sadiq had, at one time, designated his son Isma’il as his successor, but Isma’il died before his father. Most Shi’i followers turned to the eldest surviving son of al-Sadiq, Abd-Allah, who claimed a second designation. When Abd-Allah died within weeks without an heir, many turned again to another son of as-Sadiq, Musa al-Kazim. This crisis of succession led to doubts about the true designation of Jafar as-Sadiq and many clung to the original designation of Isma’il and proclaimed the son of Isma’il.
Those who believe that Isma'il was the rightful successor to Jafar are known as Ismailis."
Could this be related?
Mijn theorie:quote:
Dat zijn pas heldenquote:Op dinsdag 17 april 2007 17:16 schreef leroytje het volgende:
Hier nog een nieuwtje
Professor offert zich op tijdens slachtpartij Virginia
Langzaam maar zeker komen de gruwelijke verhalen rond de slachtpartij in Virginia naar buiten. Zo ook over de heldendaad van een 75-jarige professor uit Israël...
Vermoord
Terwijl de schutter naderde, hield de Joodse professor Liviu Librescu de deur van het lokaal op de tweede verdieping dicht, zodat zijn leerlingen uit de ramen konden springen. "Hij werd zelf vermoord, maar dankzij hem leven al zijn studenten nog", vertelde een Israëlische student tegen Israëlische media.
Emigratie
"Hij moet geweten hebben dat het zijn leven zou kosten", verhaalde hij. Librescu en zijn vrouw, die in Roemenië beiden de Holocaust overleefden, verhuisden in 1978 naar Israël. Zes jaar later emigreerden zij naar de Verenigde Staten waar hij hoogleraar in technische wetenschappen werd.
![]()
Respect voor de man!
Ik denk dat het ook met een breuk te maken heeft, maar waarom je dan iedereen neerknalt? Het is geen vlaag van woede geweest, want hij heeft er echt over nagedacht en bovendien deuren afgesloten met kettingen. Er moet haast wel nog iets zijn voorgevallen.quote:Op dinsdag 17 april 2007 18:44 schreef Guard het volgende:
[..]
Mijn theorie:
Volgens mij heeft hij dat wapen gekocht toen hij begon te vermoeden dat zijn vriendin hem bedroog, vijlde het SN weg (met de bedoeling om haar of haar minnaar te vermoorden (of beide) en ermee weg te komen, (oftewel geen zelfmoord).
Vervolgens zal er iets in zijn hoofd "geklikt" zijn (weet niet wat, misschien was hij van mening dat iedereen zich klote moest voelen omdat hij bedrogen werd, maar dat deden ze niet, de charlatans..) wat hem aanzette tot zijn tweede daad...
Lijkt mij inderdaadl een veel plausibelere verklaringquote:Op dinsdag 17 april 2007 18:48 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook met een breuk te maken heeft, maar waarom je dan iedereen neerknalt? Het is geen vlaag van woede geweest, want hij heeft er echt over nagedacht en bovendien deuren afgesloten met kettingen. Er moet haast wel nog iets zijn voorgevallen.
Was dat meisje zijn vriendin wel? Misschien viel hij wel op haar, maar wees ze hem af, waarna die afwijzing zich als een lopend vuurtje door te school verspreidde, iedereen hem voor schut zette, en hij embarassed was.
Ik ga er voorlopig van uit dat het zijn vriendin was / is geweest, ik zie anders geen reden voor haar om hem om 7.00 's ochtends in haar dorm te woord te staan, aangezien de dorms op de campus alleen overdag toegankelijk zijn zonder keycard.quote:Op dinsdag 17 april 2007 18:48 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook met een breuk te maken heeft, maar waarom je dan iedereen neerknalt? Het is geen vlaag van woede geweest, want hij heeft er echt over nagedacht en bovendien deuren afgesloten met kettingen. Er moet haast wel nog iets zijn voorgevallen.
Was dat meisje zijn vriendin wel? Misschien viel hij wel op haar, maar wees ze hem af, waarna die afwijzing zich als een lopend vuurtje door te school verspreidde, iedereen hem voor schut zette, en hij embarassed was.
jammer dat in het stukje dan weer 30 keer aangehaald moet worden dat het om joden gaat, beetje pr zeg maarquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |