dat heb ik me ook altijd afgevraagd..quote:Op woensdag 11 april 2007 11:15 schreef Byte_Me het volgende:
wat doet dit topic eigenlijk in HOC? waarom niet in GC of zo?
Die discussie hadden we al es gehad in een eerder deel (toen het iets anders heette)quote:Op woensdag 11 april 2007 11:15 schreef Byte_Me het volgende:
ik heb een paar andere gedaan. de ene keer paste sarko bij me, een andere keer zelfs villiersquote:Op woensdag 11 april 2007 11:49 schreef tim2308 het volgende:
Me revoila du Serris (Paris) France
@Prego: Stemwijzer voor de Franse verkiezingen op http://www.stemwijzer.nl/frankrijk2007/index.html. En ik en dus links is wel gebleken met Bové, Royal, de communisten en les verts aan top
ik ben al een paar keer langs je af gevlogen (Solo-Kuala Lumpur) maar ik zag niemand zwaaienquote:Op woensdag 11 april 2007 14:26 schreef Libris het volgende:
En ik heb het nog steeds naar mijn zin op dat kleine eilandje in de zon dichtbij indah(hoewel mijn app meer op het noorden gericht is...)
Als je geen last hebt van muggen etc, dan is het een prima staat om te wonen!quote:Op woensdag 11 april 2007 10:45 schreef Crappery het volgende:
Is het in de staat Florida fijn wonen?
en hier, aan de andere kant van de aardkloot is het ook buitengewoon aangenaam vertoevenquote:Op woensdag 11 april 2007 14:26 schreef Libris het volgende:
En ik heb het nog steeds naar mijn zin op dat kleine eilandje in de zon dichtbij indah(hoewel mijn app meer op het noorden gericht is...)
Omdat anders HOC ook zo'n saaie boel wordt.quote:Op woensdag 11 april 2007 11:15 schreef Byte_Me het volgende:
Hier in Spanje is het niet veel anders. Hier in Madrid valt de stroom wel eens in de twee weken uit, hoofdzakelijk omdat de huizen en gebouwen zo oud zijn. Als zoiets in Nederland gebeurt staat het meteen in de krant.quote:
Ach, wees blij dat je niet in Oost Timor woont..... mijn zusje zit elke dag zeker 8 tot 10 uur zonder stroom, omdat ze de stroom door de hoofdstad Dili "roteren" omdat 1 van de 4 generators al 3 maanden kapot is en niemand die het kan repareren.quote:
Hier momenteel alweer een tijdje geen last. In 2002 was het om de maand wel raak in de zomer, omdat het elektriciteitsnet toen net geprivatiseerd was, en Gray Davis (de gouverneur VOOR Ahhnold) die hele handel op zijn geweten had - wat ook een van de redenen was dat California zo goed als bankroet was toen Ahhnold werd verkozen in een speciale verkiezingen.quote:Op woensdag 11 april 2007 17:16 schreef G-Mart het volgende:
Hier in Spanje is het niet veel anders. Hier in Madrid valt de stroom wel eens in de twee weken uit, hoofdzakelijk omdat de huizen en gebouwen zo oud zijn. Als zoiets in Nederland gebeurt staat het meteen in de krant.
Had je maar in Nederland moeten blijven, stelletje mazzelpikkenquote:
gewoon downloadenquote:Op woensdag 11 april 2007 20:19 schreef wonderer het volgende:
Nou, ik vind het kut. Nou heb ik House gemist
Ik heb hem al gezien hoorquote:Op donderdag 12 april 2007 11:07 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
gewoon downloadeno nee, dat is verboden in de VS
erg goede serie hoor, ik download hem elke week. zal ik na het weekend vertellen wat er gebeurd is?
Hejsan!quote:Op woensdag 11 april 2007 08:43 schreef Bat het volgende:
Stockholm, omdat het een schitterende stad is!
En natuurlijk omdat het uitgaansleven hier fantastisch is, goede clubs en leuke pubs.
Alleen die prijzen
Hij is op een gegeven moment voor "onbepaalde tijd" gebanned. Ik denk dat als ie was gaan klonen dat ie zich wel weer gemeld had in dit topic of ergens in TRV of VBL ofzo....quote:Op donderdag 12 april 2007 20:34 schreef qwerty_x het volgende:
wat is er eigenlijk van ons aller Diego geworden ?
geband / struint nog steeds rond maar onder nieuwe naam / .... ?
Ga je echt van Chicago naar LA? Auto of Motor? Ik zou zeggen doe het enigszins rustig aan, en bekijk ook wat dingen die in de buurt van Route 66 liggen, bv de Grand Canyon. Als je tijd hebt, ga dan ook een dag of twee naar Vegas!quote:Op donderdag 12 april 2007 19:28 schreef ennuik het volgende:
[..]
Hejsan!
Een stadgenoot? Leuk! Waar? Waarom? Hoe lang?
Hier alles ok - ben alleen verbaasd dat ik het hele vorige deel heb gemist?Druk vakantie aan het boeken - de laatste week van juli ben ik in Nederland. Of eigenlijk Fryslân natuurlijk! Dan is het alweer een jaar dat ik in Nederland was, bijna niet te geloven. Eerst heb je geen werk en dus geen geld en nu heb ik geld maar geen tijd!
Vliegtickets zijn trouwens enorm goedkoop, retour met KLM voor rond de ¤130! Toen mijn vriend en ik elkaar leerden kennen, 100 jaar geleden, was een ticket voor ¤250 een koopje!
Verder nog een vakantie naar de VS geboekt. Vriend wil graag route 66 "doen". Tickets zijn al geboekt (ook een koopje trouwens: Stockholm - Chicahgo, Los Angeles - New York, New York - Stockholm voor ¤550) en nu probeer ik me te verdiepen in huurauto's, hotels, motels. Heeft één van onze "Amerika-gangers" nog tips?
een kilometer verderop, aan de goeie kant van de drukke wegquote:Op donderdag 12 april 2007 23:21 schreef Shivo het volgende:
Waar staat je huis en wat maakt het zo leuk?
ja dergelike mensen mis je inderdaad nietquote:Op donderdag 12 april 2007 21:34 schreef maartena het volgende:
[..]
Hij is op een gegeven moment voor "onbepaalde tijd" gebanned. Ik denk dat als ie was gaan klonen dat ie zich wel weer gemeld had in dit topic of ergens in TRV of VBL ofzo....
Geen idee verder, en het interesseert me ook bar weinig moet ik zeggen. Tis veel rustiger en beschaafder zonder Diego.![]()
Nee, ik was em alweer helemaal vergeten totdat qwerty_x em weer erbij haalde.quote:Op vrijdag 13 april 2007 02:46 schreef indahnesia.com het volgende:
ja dergelike mensen mis je inderdaad niet
Ik ga misschien ook welquote:Op vrijdag 13 april 2007 13:09 schreef Byte_Me het volgende:
voor koninginnendag ga ik toch echt even terug naar nederland, vind het toch wel een vd leukste feestdagen, zo niet de leukste.
Red Sox?quote:Op vrijdag 13 april 2007 23:09 schreef wonderer het volgende:
Ik zit morgen in Boston trouwens, Fenway Park
Het stadion van de Red Sox heet Fenway Park, naar de buurt waar het in ligt.quote:
Yeah, tegen de LA Angelsquote:
Ja dat weet ik....quote:Op zaterdag 14 april 2007 02:05 schreef Shivo het volgende:
Het stadion van de Red Sox heet Fenway Park, naar de buurt waar het in ligt.
In dat geval.....quote:
quote:Op zaterdag 14 april 2007 07:48 schreef indahnesia.com het volgende:
Nationale sport is hier met een sigaret in de mond op een bankje hangen, de tweede is voetbal
Yup, we vliegen naar Chicago, rijden naar Santa Monica / Los Angeles, vliegen terug naar New York, daar blijven we twee dagen en dan weer richting Stockholm.quote:Op donderdag 12 april 2007 23:04 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ga je echt van Chicago naar LA? Auto of Motor? Ik zou zeggen doe het enigszins rustig aan, en bekijk ook wat dingen die in de buurt van Route 66 liggen, bv de Grand Canyon. Als je tijd hebt, ga dan ook een dag of twee naar Vegas!
Tja, het zou ook eigenlijk in General Chat moeten..... of in TRV. In HOC zoekt niemand ernaar, je moet het maar net wetenquote:Op zaterdag 14 april 2007 14:02 schreef Binsentu het volgende:
Ow, wist niet dat er zo'n topic bestond.
gaaf, heb je ook 'onbewerkte' pics op je blog staan..?quote:Op zaterdag 14 april 2007 14:02 schreef Binsentu het volgende:
Ik woon sinds mei vorig jaar in Chiba, Japan (naast Tokyo) en geef les op een Jr. High school.
Zal nu eens even de vorige topic doorspitten.
Welkom Bisentuquote:Op zaterdag 14 april 2007 14:02 schreef Binsentu het volgende:
Ik woon sinds mei vorig jaar in Chiba, Japan (naast Tokyo) en geef les op een Jr. High school.
Zal nu eens even de vorige topic doorspitten.
Ik denk waarschijnelijk met het vliegtuigquote:Op zaterdag 14 april 2007 19:56 schreef Vogue het volgende:
[..]
Welkom Bisentu
Ik ben er ook pas sinds een paar weken achter dat dit topic bestondJapan, wauw, niet echt een bestemming waar je snel komt (mede vanwege het prijskaartje), hoe ben jij er terechtgekomen?
Naah. Baseball is toch echt de tweede sport in de VS.quote:Op zondag 15 april 2007 02:03 schreef BonJovi het volgende:
Baseball op nr2 ik dacht dat basketball dat was en baseball nr3
Nou ja, Japan is voor mij niet echt heel ver weg meer, slechts een stuk naar het noordoosten vliegen.quote:Op zaterdag 14 april 2007 19:56 schreef Vogue het volgende:
[..]
Welkom Bisentu
Ik ben er ook pas sinds een paar weken achter dat dit topic bestondJapan, wauw, niet echt een bestemming waar je snel komt (mede vanwege het prijskaartje), hoe ben jij er terechtgekomen?
Het lange antwoord: Al sinds kleins af aan grote interresse gehad in het land en haar cultuur. Na mijn eerste vakantie in 2003 wildde ik meteen weer terug. Hierna nog 4x teruggegaan (op vakantie). Tijdens mijn 3e keer een meid leren kennen waar ik verliefd op werd. Begin 2006 ontslag genomen op mijn werk, mijn spullen gepakt en vertrokken. Ik werkte op het moment dat ik ontslag nam 5 jaar bij dezelfde baas (sinds mijn 20e) en ik had vond het wel welletjes. Ik realiseerde me dat als ik niet gauw iets deed ik ging vastroesten op mijn werk. Mijn grootste angst is dat ik op latere leeftijd spijt krijg van beslissingen die ik niet heb genomen. Ik wil terugkijken op mijn leven met zo min mogelijk spijt.quote:Op zaterdag 14 april 2007 19:56 schreef Vogue het volgende:
[..]
Welkom Bisentu
nicequote:Op zondag 15 april 2007 02:37 schreef maartena het volgende:
[..]
Naah. Baseball is toch echt de tweede sport in de VS.
Speaking of which:
You have ordered 2 tickets to : Angels Baseball vs. Seattle Mariners
Vrijdag naar het stadion, wonderer bracht me op een idee
Er was echt geen reet aanquote:Op zaterdag 14 april 2007 06:06 schreef maartena het volgende:
Angels kregen vandaag wel verdomd vet klop van de Sox....
Was je nog nooit eerder naar een baseball wedstrijd geweest? Ik ben een paar keer geweest, en vind het altijd erg leuk!quote:Op zondag 15 april 2007 16:31 schreef wonderer het volgende:
Er was echt geen reet aanIk geloof dat de Angels twee keer op honk drie kwamen of zo. Een homerun, de pitchers van de Angels waren echt belabberd, ik denk dat er iets van zes free walks of hoe heet dat waren..
Die homerun was wel cool.
Maar goed, we zaten EMC club, lekker verwarmd en goed zicht en met mijn camera kreeg ik de mound beeldvullend. Straks eens kijken hoe de foto's zijn geworden.
Leuk om een keer mee te maken (en ik heb een hotdog gehad!) maar volgende keer neemt Brad zijn pa maar mee als ie kaartjes krijgt
Nope. We zouden eerder een keer gaan in Manchester maar dat ging niet door, weet niet eens meer waarom niet. Wat mij betreft is dit ook de laatste keer geweest, in ieder geval op deze schaal. Mensenmassa's, brr.quote:Op zondag 15 april 2007 18:12 schreef maartena het volgende:
[..]
Was je nog nooit eerder naar een baseball wedstrijd geweest? Ik ben een paar keer geweest, en vind het altijd erg leuk!
Hmmm... 4 dagen? Ik ben een ongeemancipeerde stadstrut die nog steeds geen rijbewijs heeft...quote:Op zaterdag 14 april 2007 12:29 schreef Individual het volgende:
Een paar jaar geleden zijn we in een dag van Albuquerque naar Vegas gereden en dat is zo'n 600 mijl. Dat is best te doen.
Route 66 zou zo'n 2,500 mijl moeten zijn dus je zou het in 4 dagen moeten kunnen doen kwa rijden.Route 66 gaat veel over interstates, maar soms is het gewoon een oud weggetje. Op de lange rechte stukken hebben we de cruise control op 110mph gezet en dat schiet wel op natuurlijk.
We hebben ook maar 1 speeding ticket gehad die we in Vegas weer hebben teruggewonnen!![]()
Vergeet in Albuquerque niet naar de diner op Central Av. (Route 66) te gaan; echt heel mooi en lekker.![]()
Oh. My. God.quote:Op zondag 15 april 2007 20:25 schreef Individual het volgende:
Vergeet niet te stoppen bij the Big Texan in Amarillo (als je geen vegetarier bent natuurlijk) Je kan er gratis steak eten, tenminste als je die 72oz weg krijgt binnen een uur haha!
Gaan jullie de oude route 66 helemaal aanhouden trouwens?
Oef, "Watch it live"quote:Op zondag 15 april 2007 20:25 schreef Individual het volgende:
Vergeet niet te stoppen bij the Big Texan in Amarillo (als je geen vegetarier bent natuurlijk) Je kan er gratis steak eten, tenminste als je die 72oz weg krijgt binnen een uur haha!
Gaan jullie de oude route 66 helemaal aanhouden trouwens?
Pff amateur!quote:Op zondag 15 april 2007 20:32 schreef wonderer het volgende:
[..]
Oh. My. God.
Ik krijg een 12 oz meestal niet eens op...En ik lust geen garnalen dus die cocktail komt er sowieso niet in.
Maar jezus. Ruim twee kilo vlees...
Can you say gluttony?quote:Winners have included an 11-year-old boy and a 69-year-old grandmother. Former Cincinnati Reds Pitcher Frank Pastore did it in a record time of 9 ½ minutes. The unofficial record for the fastest time belongs to a Bengal Tiger. His meal was limited to the steak only and he dined in the front of the building. The technique was the simplest we've ever seen: sniff, lick, gulp! It took him less than 90 seconds. Some come in on a regular basis to claim their FREE meal. Back in the ‘60s professional wrestler Klondike Bill ate two of the dinners within the one-hour time limit. Richard LeFavre, a soft-spoken gent from Nevada, ate two of the steaks on the Donny and Marie Show in the 1990s.
Ik beken!quote:
Staat in mn profielquote:Op zondag 15 april 2007 23:30 schreef BonJovi het volgende:
Waar woon je nu dan?
Suomi op op z'n engels Finland. De Finse taal (ook Suomi) is namelijk met niks te vergelijken. Dus is er vrijwel niemand buiten Finland die de taal spreekt. De meesten spreken ook zweeds, wat heel erg op Duits lijkt. Maar met alleen engels red ik me tot nu to overal.quote:Op zondag 15 april 2007 23:41 schreef wonderer het volgende:
Wat ik me al een tijdje afvraag, en ik ben te lui om het op te zoeken, hoe noemen de Finnen hun land?
WHAHAquote:Op zondag 15 april 2007 23:39 schreef wonderer het volgende:
Dat kun je je de rest van je leven blijven afvragen, want van mij krijg je het antwoord niet.
FIns is echt een rare taalquote:Op zondag 15 april 2007 23:44 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Suomi op op z'n engels Finland. De Finse taal (ook Suomi) is namelijk met niks te vergelijken. Dus is er vrijwel niemand buiten Finland die de taal spreekt. De meesten spreken ook zweeds, wat heel erg op Duits lijkt. Maar met alleen engels red ik me tot nu to overal.
Ja! Dat was het, dank je wel.quote:Op zondag 15 april 2007 23:44 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Suomi op op z'n engels Finland. De Finse taal (ook Suomi) is namelijk met niks te vergelijken. Dus is er vrijwel niemand buiten Finland die de taal spreekt. De meesten spreken ook zweeds, wat heel erg op Duits lijkt. Maar met alleen engels red ik me tot nu to overal.
Ja Fins is een aparte taal en het lijkt niet echt op een andere taal. Noors, Zweeds en Deens komen best wel overheen. Maar in Finland heb je echt hele lange woorden.quote:Op zondag 15 april 2007 23:50 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ja! Dat was het, dank je wel.
ik heb wel eens wat over de Finse taal gelezen/gezien enzo, lijkt me wel heel vet. Ga je nog proberen om het te leren?
Ik heb een poging gedaan, maar ik ben niet zo'n talen wonder en ik moet ook al spaans leren, dus ik heb het opgegeven.quote:Op zondag 15 april 2007 23:50 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ja! Dat was het, dank je wel.
ik heb wel eens wat over de Finse taal gelezen/gezien enzo, lijkt me wel heel vet. Ga je nog proberen om het te leren?
I'd say a tomboyquote:Op zondag 15 april 2007 23:38 schreef BonJovi het volgende:
Wonderer ik vraag me al een tijd af ben je een vrouw of een man
Als je terug gaat naar Europa hoe kan je dan zeggen dat je naar de UK gaat? De UK ligt niet eens in Europa domoor!quote:Op maandag 16 april 2007 07:35 schreef SeLang het volgende:
Zo, ik kan over een paar maanden van de lijst af.
Dan heb ik geen baan meer en dan ga ik waarschijnlijk (tijdelijk?) weer terug naar Europa.
Waarschijnlijk de UK (telt niet echt als buitenland vind ik)
wie is hier nou de domoor? De UK ligt gewoon in europa, zit zelfs in de EU, doet alleen niet mee met de euro.quote:Op maandag 16 april 2007 10:57 schreef Individual het volgende:
[..]
Als je terug gaat naar Europa hoe kan je dan zeggen dat je naar de UK gaat? De UK ligt niet eens in Europa domoor!![]()
Je begrijpt het nietquote:Op maandag 16 april 2007 11:22 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
wie is hier nou de domoor? De UK ligt gewoonj in europa, zit zelfs in de EU, doet alleen niet mee met de euro.
ja, zo kun je het inderdaad ook omschrijven.quote:Op maandag 16 april 2007 11:23 schreef Individual het volgende:
[..]
Ja!![]()
Dit land heeft nog een eigen identiteit![]()
Da's lullig voor je Aernout.quote:Op maandag 16 april 2007 07:35 schreef SeLang het volgende:
Zo, ik kan over een paar maanden van de lijst af.
Dan heb ik geen baan meer en dan ga ik waarschijnlijk (tijdelijk?) weer terug naar Europa.
Waarschijnlijk de UK (telt niet echt als buitenland vind ik)
Op zich ben ik wel weer toe aan iets nieuws. Hoe leuk Taiwan ook is, ik ben er alweer bijna 4 jaar en in die zin is het avontuur er wel een beetje vanaf. Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor het werk. Momenteel ben ik in mijn vrije tijd bezig met wat dingetjes voor mezelf en daar beleef ik veel plezier aan. Ik heb daarom ook niet zo'n haast om weer ander werk te gaan zoeken als dit contract afloopt (eind augustus). Een financiele noodzaak is er trouwens voorlopig ook niet. En als het dan echt moet ben ik volgens mij zo weer aan de bak, ook in het buitenland.quote:Op maandag 16 april 2007 12:24 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Da's lullig voor je Aernout.
Het is niet makkelijk om in de buitenste kring expats te komen - terug naar de binnenring is makkelijk, terugkeren naar de buitenkring een heel stuk moeilijker.
Succes !
quote:
hehe, nou begrijp ik em hoorquote:Op maandag 16 april 2007 11:36 schreef SeLang het volgende:
Indivual heeft wel gelijk, in die zin dat in de UK zelf niemand de UK ziet als deel van Europa.
"I'm going on holiday to Europe"
quote:Op maandag 16 april 2007 11:22 schreef Byte_Me het volgende:
wie is hier nou de domoor? De UK ligt gewoon in europa, zit zelfs in de EU, doet alleen niet mee met de euro.
Hoe vaak heb je de grap "THIS. IS. SPARTAAAAAAA" al gehoord?quote:Op maandag 16 april 2007 19:03 schreef compier het volgende:
IK HEB MIJN VISUM![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Eindelijk! 15 juni ga ik van Rotterdam Nederland naar Sparta Missouri![]()
![]()
quote:Op maandag 16 april 2007 15:05 schreef maartena het volgende:
[..]
Sarcasme begrijpen is ook een vak apart natuurlijk....
vaak, maar nog grappiger is dat het highschool team "sparta trojans" heetquote:Op maandag 16 april 2007 21:43 schreef wonderer het volgende:
[..]
Hoe vaak heb je de grap "THIS. IS. SPARTAAAAAAA" al gehoord?
Dat van die condooms weten die HS kids vast niet. Daar zijn ze nog veeeeeeeeeeeel te jong voorquote:Op maandag 16 april 2007 22:54 schreef compier het volgende:
[..]
vaak, maar nog grappiger is dat het highschool team "sparta trojans" heet!!!
(trojans is ook een condoom merk)
nee joh, onthouding werkt vele malen beterquote:Op maandag 16 april 2007 23:19 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dat van die condooms weten die HS kids vast niet. Daar zijn ze nog veeeeeeeeeeeel te jong voor
Veel geluk daar!
De UK is dan ook eigenlijk de 51e Amerikaanse staat.quote:Op maandag 16 april 2007 11:36 schreef SeLang het volgende:
Indivual heeft wel gelijk, in die zin dat in de UK zelf niemand de UK ziet als deel van Europa.
"I'm going on holiday to Europe"
Ik hoorde het vanochtend toen ik opstond op de Japanse TV. Zal me benieuwen wie ze de schuld gaan geven. geweldadige games, TV of iets anders?quote:Op dinsdag 17 april 2007 02:08 schreef indahnesia.com het volgende:
Damn.. hoewel ik van een dode bij een schietpartij eigenlijk niet meer op kijk (tja, is 'normaal' of zo) schrok ik toch wel weer van dit nieuws zeg:
http://www.cnn.com/2007/US/04/16/vtech.shooting/index.html
*brrr*
Games.... sure thing.quote:Op dinsdag 17 april 2007 05:13 schreef Binsentu het volgende:
[..]
Ik hoorde het vanochtend toen ik opstond op de Japanse TV. Zal me benieuwen wie ze de schuld gaan geven. geweldadige games, TV of iets anders?
dat maakt me allemaal niet eens echt uit. Het blijft toch een ver-van-mijn-bed-show.. Ik lees het wel weer terug in het 'Aanzien van 2007' als er begin volgend jaar vrienden en/of familie overkomenquote:Op dinsdag 17 april 2007 05:13 schreef Binsentu het volgende:
[..]
Ik hoorde het vanochtend toen ik opstond op de Japanse TV. Zal me benieuwen wie ze de schuld gaan geven. geweldadige games, TV of iets anders?
quote:Op dinsdag 17 april 2007 06:40 schreef indahnesia.com het volgende:
dat maakt me allemaal niet eens echt uit. Het blijft toch een ver-van-mijn-bed-show.. Ik lees het wel weer terug in het 'Aanzien van 2007' als er begin volgend jaar vrienden en/of familie overkomen
Tja.... het is gewoon een trieste zaak dat zoiets gebeurd. En dan vind ik het wel weer zo jammer dat het om mensen gaat, en dat de typische tendens onder de FOK! bezoekers maar weer "quote:Op dinsdag 17 april 2007 02:08 schreef indahnesia.com het volgende:
Damn.. hoewel ik van een dode bij een schietpartij eigenlijk niet meer op kijk (tja, is 'normaal' of zo) schrok ik toch wel weer van dit nieuws zeg:
http://www.cnn.com/2007/US/04/16/vtech.shooting/index.html
*brrr*
Gefeliciteerdquote:Op maandag 16 april 2007 19:03 schreef compier het volgende:
IK HEB MIJN VISUM
Eindelijk! 15 juni ga ik van Rotterdam Nederland naar Sparta Missouri
Nee, ik hoef die topics ook niet in te duiken. Het is al triest genoeg idd.quote:Op dinsdag 17 april 2007 09:09 schreef maartena het volgende:
[..]
Tja.... het is gewoon een trieste zaak dat zoiets gebeurd. En dan vind ik het wel weer zo jammer dat het om mensen gaat, en dat de typische tendens onder de FOK! bezoekers maar weer "Amerikanen
" is. Ik heb me dus maar afzijdig gehouden uit topics over de schietpartij, het is al erg genoeg zo.
nee, aan de ene kant hoeft t van mij niet, maarja iedereen geeft me dan wel cash enzoquote:Op dinsdag 17 april 2007 09:12 schreef maartena het volgende:
[..]
Gefeliciteerd![]()
Heb je al een afscheidsfeestje geplanned?
Eigenlijk de 1e staatquote:Op dinsdag 17 april 2007 04:43 schreef csar het volgende:
[..]
De UK is dan ook eigenlijk de 51e Amerikaanse staat.
Afgezien van de lelijke mensen en het lauwe bier, natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 april 2007 16:01 schreef Individual het volgende:
[..]
Eigenlijk de 1e staat(en Puerto Rico de 52e)
Een (heel erg internationale) vriendin die langskwam vertelde me dat de UK een perfecte mix is tussen Europa en Amerika.
Amerika is opgebouwd uit Europeanen, waaronder ook een flink aantal Nederlanders.quote:
Oh Jee....Ze hebben je weer toegelaten?quote:Op dinsdag 17 april 2007 18:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je van Barbie poppen houdt wel
Maar nog veel meer brittenquote:Op dinsdag 17 april 2007 18:21 schreef maartena het volgende:
[..]
Amerika is opgebouwd uit Europeanen, waaronder ook een flink aantal Nederlanders.
In Brazilië met stip op nummer1 VOETBALquote:Op zaterdag 14 april 2007 07:42 schreef maartena het volgende:
Heeft Indonesie naast voetbal nog een tweede sport die veel gespeeld wordt? Ik bedoel, in Nederland heb je hockey en schaatsen, in Engeland heb je rugby, in Zweden is het ijshockey, de Noren zijn gek op skievenementen, in België is het toch echt wielrennen, Noord Amerika (VS en Canada - echter in Cuba is honkbal de nationale sport, en in Mexico de tweede) zijn sowieso anders met de sporten, in Italië is de tweede sport bijna Volleybal intussen, Duitsland en Australië zitten ook in de hockeywereld, en in dat laatst genoemde land is zwemmen ook nog eens een nationale sport.
Hoe zit dat in Indonesie, en misschien kunnen de andere Fok!kers ook even meedoen voor hun land
In de VS ligt de populariteits volgorde ongeveer zo:
1) American Football
2) Baseball
3) Basketball
4) IJshockey
5) Voetbal/Soccer
In Canada is het weer anders:
1) IJshockey
2) Baseball
3) Voetbal/Soccer
4) American Football
5) Basketball
Wat is Indy-500?quote:Op dinsdag 17 april 2007 18:43 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
In Brazilië met stip op nummer1 VOETBAL
2-Formula 1
3-Volleybal
4-Beachvolley
5-Indy-500
quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:01 schreef Vogue het volgende:
Ik zeg ook niet dat Nederlanders mooi zijnMaar het Amerikaanse volk dat ik over het algemeen in Cancun op het vliegveld aan zie komen ontbreekt het geheel aan smaak. Maar misschien is Cancun een vakantiebestemming voor ze net als Benidorm voor de Hollander is?
Ong. 10% is geloof ik Zwart-Amerikaans met Afrikaanse afkomst inderdaad, en nog eens 15% is Latino - alhoewel daar ook een fikse portie Europees (Spaans) bloed in zit natuurlijk. En dan heb je ook nog eens iets van 7-8% aan Aziatische immigranten, beginnend met Chinezen die al in de 19e eeuw naar de westkust kwamen en Chinatowns oprichtten.quote:Trouwens ik dacht dat ook een heel groot deel van de Amerikaanse bevolking donker van huid was? Dus niet alleen maar Europeanen![]()
Toen ik in Puerto vallarta was waren er ook heel veel Amerikanen, dus ook wel een goede vakantie bestemmingquote:Op dinsdag 17 april 2007 20:09 schreef maartena het volgende:
[..]
Cancun, Maztlan, Acapulco.... de typische Benidorm, Mallorca, Canarische Eilanden type bestemmingen voor de Amerikanen. En nu ben ik nooit op alle bovengenoemde bestemmingen geweest, maar van afleveringen van de Vakantieman van Frits Bom kan ik me not wel herrinneren dat er aardig wat klootjesvolk naar Benidorm en de Canarische Eilanden gaat, en dat dat voor Mallorca vooral geldt voor Duitsers.
[..]
Ong. 10% is geloof ik Zwart-Amerikaans met Afrikaanse afkomst inderdaad, en nog eens 15% is Latino - alhoewel daar ook een fikse portie Europees (Spaans) bloed in zit natuurlijk. En dan heb je ook nog eens iets van 7-8% aan Aziatische immigranten, beginnend met Chinezen die al in de 19e eeuw naar de westkust kwamen en Chinatowns oprichtten.
Ook leuk om te weten is dat er over de afgelopen 400 jaar ofzo, ongeveer 30 miljoen IEREN zijn verhuisd naar de VS (en nog eens 10 miljoen naar andere oud-Engelse kolonien), en dat er in ierland zelf maar 4 miljoen ieren wonen. Katholieke families die neukten als gekken met grote families, maar die vervolgens massaal vertrokken naar andere delen van de wereld. St. Patricks day is in sommige gebieden van de VS (zoals Boston bijvoorbeeld) een veel grotere aangelegenheid dan in Ierland zelf. En de hoeveelheid Amerikanen met de naam O'nogiets is enorm groot.....
Yep. De IRA werd/wordt voor 80% ofzo gefinancierd door Amerikanen, en ik mag wel aannemen inderdaad dat dit door oud-Ieren gedaan wordt...quote:Op dinsdag 17 april 2007 20:28 schreef ErwinRommel het volgende:
@Maartena, die ierse connectie (zo noem ik het maar), heeft dat deels een grote rol gespeeld in de financiering van de IRA vanuit de VS? En daarmee in feite ook de burgeroorlog in Noord-Ierland?
Ja ik was er laatst geweest ook een mooi land met mooie vrouwen alleen prositutie is er wel erg was aan een bar komen ze gelijk op je af dat ze geld willen voor seks enzo. En portuguees is een mooie taal, vrienden van me die daar werkten in ons hotel hadden me wel de basics geleerdquote:Op dinsdag 17 april 2007 20:24 schreef ErwinRommel het volgende:
Jiu-jitsu en capoeira zijn idd populair, maar vallen niet in de categorie van 5. hangt ook weer af van in welk deel men woont in Brazilië. In het Noord-Oosten is capoeira meer populair dan in bv het zuiden.
tevens zie ik maar zeer weinig tournooi's van deze 2 op tv, terwijl bij de door mij genoemde top5 wel veelvuldig verslag gedaan word. daarop basseer ik mijn top5
Was Amerika's 'favoriete president' JFK niet een groot fan van de IRA? Na 9/11 zijn die donaties dramatisch afgenomen trouwens en nu heeft NI zelfs een gedeeld parlement.quote:Op dinsdag 17 april 2007 21:24 schreef maartena het volgende:
[..]
Yep. De IRA werd/wordt voor 80% ofzo gefinancierd door Amerikanen, en ik mag wel aannemen inderdaad dat dit door oud-Ieren gedaan wordt...
One man's terrorist is another man's freedomfighter.
Daarbij moet wel opgemerkt worden dat het allemaal om persoonlijke donaties gaat, met de opmerking "Amerika (als het land) financiert de IRA" zit je goed fout....
Euhms Het is dat mijn vriendin zo verdome goed engels praat. Ik versta en begrijp het een beetje, maar niet goed genoeg.quote:
Waar in Vantaa woon je? Ik ga naar Evtek in Myyrmäki, maar woon zelf nog net in Helsinki, namelijk in Kannelmakiquote:Op dinsdag 17 april 2007 18:55 schreef Positive_Thinking het volgende:
* Positive_Thinking zwaait vanuit Vantaa, Finland![]()
maar dan zonder al die A'squote:Op woensdag 18 april 2007 00:52 schreef BonJovi het volgende:
Altijd leuk om in zulke landen voetbal te kijken...
GOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAL
Ik woon in Martinlaakso niet zo heel ver van Myyrmäki vandaan zoals je dan vast wel zal weten. Tevens is er in Martinlaakso nog een onderdeel van Evtek.quote:Op woensdag 18 april 2007 13:27 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Waar in Vantaa woon je? Ik ga naar Evtek in Myyrmäki, maar woon zelf nog net in Helsinki, namelijk in Kannelmaki
Oke, zo heel goed ben ik niet bekend, ik weet vooral hoe in het centrum te komenquote:Op woensdag 18 april 2007 14:41 schreef Positive_Thinking het volgende:
[..]
Ik woon in Martinlaakso niet zo heel ver van Myyrmäki vandaan zoals je dan vast wel zal weten. Tevens is er in Martinlaakso nog een onderdeel van Evtek.
Wat je niet lekker vindt eet je toch gewoon niet?quote:Op woensdag 18 april 2007 17:14 schreef ErwinRommel het volgende:
Wat was voor jullie, Nederlanders in den vreemde, het grootste obstakel toen je aankwam in je 2e gast/vaderland?
Het regelen van een baan? Visa? de taal? het eten? etc etc........
Mijn grootste obstakel was de taal. gelukkig spreek ik het Portugees nu redelijk tot goed.
En daarnaast, wat is in je nieuwe land het traditionele voedsel?
In mijn 2e vaderland is het traditionele voedsel de zgn "Feiojada".
Dat is een grote pan (oid) met een mix van zwarte bonen, Calabresa (soort worst), gedroogd vlees, spek, knoflook, uien, sap van sinnasappel etc. Voor de zware eter kan daar dan nog varkensoren of varkensstaart aan worden toegevoegd.
Traditioneel eet men dit op zondagmiddag, met caipirinha en bier.
Ik was klein toen ik vertrok naar de states, dus weet er niet veel vanaf. De taal sprek ik ook goed, merk alleen dat mijn nederlands slechter word.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:14 schreef ErwinRommel het volgende:
Wat was voor jullie, Nederlanders in den vreemde, het grootste obstakel toen je aankwam in je 2e gast/vaderland?
Mijn grootste obstakel was de taal. gelukkig spreek ik het Portugees nu redelijk tot goed.
En daarnaast, wat is in je nieuwe land het traditionele voedsel?
In mijn 2e vaderland is het traditionele voedsel de zgn "Feiojada".
Dat is een grote pan (oid) met een mix van zwarte bonen, Calabresa (soort worst), gedroogd vlees, spek, knoflook, uien, sap van sinnasappel etc. Voor de zware eter kan daar dan nog varkensoren of varkensstaart aan worden toegevoegd.
Ik was 13, en ben er nu bijna 6,5 jaar. Ouders gingen mee, daarvoor ging ik ook, werk van pa. Deze zomer kom ik naar Nederland, naar mijn opa en oma. Maar ik blijf er liever wonen, echt tof.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe oud was je en hoe lang is dat geleden? Ging je met je ouders mee? Kom je nog ooit in Nederland?
dat gaat zo dan:quote:Op woensdag 18 april 2007 17:08 schreef BonJovi het volgende:
RONALDINHO, RONALDINHO,
MUITO BEM GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL
Ik heb nog een shirtje van Flamengo
Waar woon jij?quote:Op woensdag 18 april 2007 17:21 schreef wonderer het volgende:
Smokey bones en PIzzahut hebben hier een onbeperkte saladebar, da's wel vet
Als je ouders terug willen kan je dan op je eigen blijven?quote:Op woensdag 18 april 2007 17:22 schreef Crappery het volgende:
[..]
Ik was 13, en ben er nu bijna 6,5 jaar. Ouders gingen mee, daarvoor ging ik ook, werk van pa. Deze zomer kom ik naar Nederland, naar mijn opa en oma. Maar ik blijf er liever wonen, echt tof.
Eten ze in Argentinié dan ook al feijoada?quote:Op woensdag 18 april 2007 17:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wat je niet lekker vindt eet je toch gewoon niet?
Uitgezonderd dan die 2 keer per jaar dat je uitgenodigd wordt bij andere mensen. En als je verkering zoekt wat vaker
Dat wel, maar ik weet het niet, ik wil blijven, het is tof, maar ik wil ook weer naar nlquote:Op woensdag 18 april 2007 17:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als je ouders terug willen kan je dan op je eigen blijven?
Ik heb het nog nooit op, maar ik begrijp niet goed dat je moet wennen aan eet gewoonte. Wat ik niet lekker vindt eet ik gewoon nietquote:Op woensdag 18 april 2007 17:25 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Eten ze in Argentinié dan ook al feijoada?![]()
Ik hou er niet van en mijn portie gaat naar fikkie.
Studeren is in elk geval een stuk goedkoper in Nederlandquote:Op woensdag 18 april 2007 17:27 schreef Crappery het volgende:
[..]
Dat wel, maar ik weet het niet, ik wil blijven, het is tof, maar ik wil ook weer naar nl
Ouders blijven 100 % daar, pa heeft er een real estate bedrijf.
Concord, NH. Vrij rustige stad, al zit ik in een buitenwijk en weet ik dus niet hoe het er in het centrum aan toegaat.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:23 schreef Crappery het volgende:
[..]
Waar woon jij?
Ik Philidelphia, veel ghetto, veel geweld, maar hier in dit deel valt het mee
Wat vond je ervan (quote:Op woensdag 18 april 2007 17:34 schreef wonderer het volgende:
[..]
Concord, NH. Vrij rustige stad, al zit ik in een buitenwijk en weet ik dus niet hoe het er in het centrum aan toegaat.
Philly ben ik wel eens geweest, op een tussenstop
Het amerikaans en nl paspoortquote:Op woensdag 18 april 2007 17:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Studeren is in elk geval een stuk goedkoper in Nederland
Ben je nog alleen Nederlander?
Het vliegveld was enorm chaotisch. Meer heb ik er niet van gezienquote:
Weet niet zeker, maar volges mij kan ik hem dan niet behoudenquote:Op woensdag 18 april 2007 17:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Makkelijk
Kan jij je Nederlandse wel houden als je wil naturaliseren tot Amerikaan?
Heb je niks gemistquote:Op woensdag 18 april 2007 17:38 schreef wonderer het volgende:
[..]
Het vliegveld was enorm chaotisch. Meer heb ik er niet van gezien
quote:Op woensdag 18 april 2007 17:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Maar jij hebt wel zowel de Nederlandse als Amerikaanse nationaliteit?
Als je een paspoort hebt, ben je toch al genaturaliseerd?quote:Op woensdag 18 april 2007 17:38 schreef Crappery het volgende:
[..]
Weet niet zeker, maar volges mij kan ik hem dan niet behouden
De VS wil geen dubbele paspoorten volgens mij maar heeft geen eis dat je oude moet inleveren.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:42 schreef wonderer het volgende:
[..]
Als je een paspoort hebt, ben je toch al genaturaliseerd?
Hoe bedoel je precies?quote:Op woensdag 18 april 2007 17:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dus het is gewoon ogen dicht van beide kanten
Als je Amerikaan bent, HOEF je helemaal niet te naturaliseren.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:45 schreef DiegoArmandoMarado... het volgende:
[..]
De VS wil geen dubbele paspoorten volgens mij maar heeft geen eis dat je oude moet inleveren.
Als je Amerikaan bent en wil naturaliseren moet je volgens mij officieel een aanvraag indienen bij de State department anders kan je Amerikaanse nationaliteit verliezen
Nee, het is wel veel papierwerk, maar lukt welquote:Op woensdag 18 april 2007 17:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat beide geen acties ondernemen om de nationaliteit af te nemen.
2 haltes verder dan Myyrmäki met de "M Juna" vanaf Helsinki gezien. heb vriendin hier opgedoken en ben hier naartoe gegaan (alweer kleine 3 jaar hier). Werken doe ik. Al is en blijft Krantenlopen niet het beste. Maar ja alles is beter dan helemaal niks doen en geen geld verdienen.quote:Op woensdag 18 april 2007 15:26 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Oke, zo heel goed ben ik niet bekend, ik weet vooral hoe in het centrum te komenMaar gezien je leeftijd ga ik er vanuit dat je hier ergens werkt?
Regelen vaan baan is en blijft een probleem als je de taal niet machtig bent. Verder ben ik schijnbaar niet op de beste manier binnengekomen, waardoor ook problemen had om verzekerd te worden. Zowat een jaar onverzekerd rondgelopen. Ik heb het geluk aan mijn kant gehad wat gezondheid betreft toen.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:14 schreef ErwinRommel het volgende:
Geen idee wat het traditionele voedsel is hier. Met sommige feestdagen hebben ze wel wat tradieties qua eten net zoals in NL, maar verder niet.quote:En daarnaast, wat is in je nieuwe land het traditionele voedsel?
In mijn 2e vaderland is het traditionele voedsel de zgn "Feijoada".
Baan, visa, taal, eten was eigenlijk allemaal geen probleem.... cultuur en gewoontes was ik ook zo aan gewend eigenlijk. Ik moet zelfs hard nadenken of ik obstakels ben tegen gekomen, en volgens mij geen enkele. De taal was een groter obstakel voor mijn vrouw in Nederland. Ze spreekt nu nog steeds vrij redelijk Nederlands (af en toe grappige grammatica foutjes door Nederlandse woorden in Engelse volgorde te zetten), maar het heeft haar wel 4 jaar gekost om in ieder geval te verstaan wat er om haar heen gebeurde.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:14 schreef ErwinRommel het volgende:
Tja, dat is een vraag die moeilijk te beantwoorden is voor de VS. In het "fast food" circuit kent iedereen de hamburger en de hotdog, maar de VS is een land dat is opgebouwd uit zoveel verschillende culturen dat ook de voedsel culturen per staat ontzettend uiteenlopen. Er zijn verschillen tussen een "New York" pizza en een "Chicago" pizza, en natuurlijk zijn deze anders dan de Italiaanse variant. In New Orleans eten ze Gumbo, en New England kun je niet bezoeken zonder een kom van haar beroemde "Clam Chowder" te eten. In Florida is de Cubaanse keuken flink vertegenwoordigd door de immigranten, en in California tot Texas is de Mexicaanse keuken overal te vinden, meestal met een samenstelling die ook nog eens verschilt van staat tot staat. "TexMex" in Texas bijvoorbeeld is zo goed als een eigen kookstijl geworden.quote:En daarnaast, wat is in je nieuwe land het traditionele voedsel?
Jawel hoor, dat gaat PRIMAquote:Op woensdag 18 april 2007 21:10 schreef maartena het volgende:
New England kun je niet bezoeken zonder een kom van haar beroemde "Clam Chowder" te eten.
Nee, het is net andersom. De Verenigde Staten eist van je dat je zweert met je rechterhand omhoog dat je alle andere staatsburgerschappen opgeeft en alleen aan de Verenigde Staten trouw bent, maar heeft in de praktijk geen enkel probleem met het dubbele staatsburgerschap. Ook op mijn interview / examen voor mijn naturalisatie deed ik navraag, en kreeg als antwoord dat als Nederland er geen problemen mee had, dat het voor de Amerikaanse overheid geen enkel probleem was dat ik de Nederlandse nationaliteit bleef dragen.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De VS wil geen dubbele paspoorten volgens mij maar heeft geen eis dat je oude moet inleveren.
Nee. Het Department of State waarschuwt wel dat als je als Amerikaan van plan bent een ander staatsburgerschap aan te nemen, dat de mogelijkheid bestaat dat je het Amerikaanse staatsburgerschap kwijt raakt. Overigens kun je daar als Amerikaan ook vrij makkelijk omheen, het is namelijk voor een persoon met een Amerikaans geboortecertificaat enorm makkelijk om je Amerikaanse nationaliteit ten alle tijden weer terug te krijgen.quote:Als je Amerikaan bent en wil naturaliseren moet je volgens mij officieel een aanvraag indienen bij de State department anders kan je Amerikaanse nationaliteit verliezen
Ik heb mijn paspoort gewoon hier verlengd bij het Nederlands consulaat. Als je niet meer bij een gemeente in Nederland staat ingeschreven kun je ook niet meer bij de gemeente terecht trouwens, en moet je het bij een consulaat doen.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:41 schreef Crappery het volgende:![]()
Als ik in de zomer in nl ben, word hij verlengd
was wel een hele papier rondslomp
Een baan vinden als je geen Fins spreekt is vrijwel onmogelijk ja. Hier in Finland zijn zoveel hoop opgeleide mensen, dat de bedrijven ze voor het uitzoeken hebben.quote:Op woensdag 18 april 2007 18:39 schreef Positive_Thinking het volgende:
[..]
2 haltes verder dan Myyrmäki met de "M Juna" vanaf Helsinki gezien. heb vriendin hier opgedoken en ben hier naartoe gegaan (alweer kleine 3 jaar hier). Werken doe ik. Al is en blijft Krantenlopen niet het beste. Maar ja alles is beter dan helemaal niks doen en geen geld verdienen.
Ik geloof dat het wel verplicht is ja, maar ik weet niet exact hoe de regels zijn, ik kon gewoon in Nederland verzekerd blijven, omdat ik hier maar tijdelijk zit.quote:Op woensdag 18 april 2007 19:11 schreef ErwinRommel het volgende:
Is het in Finland dan verplicht om je te verzekeren tegen ziektenkosten?
Hier bestaat geen verplichting daarvoor (Brazilië), maar dan ben je aangewezen op de slechte voorzieningen van publieke ziekenhuizen en klinieken. Geen pretje.
Nu ben ik wel verzekerd en heb een vele betere dekking dan de meeste Brazilianen dat hebben. Die hebben er namelijk geen.
Mijn grootste obstakel was de taal. gelukkig spreek ik het Portugees nu redelijk tot goed.[/quote]quote:Op woensdag 18 april 2007 17:14 schreef ErwinRommel het volgende:
In Japan heeft serieus bijna elk dorp een traditioneel gerecht. Japanners houden echt van eten. Hier een klein kaartje van de lokale producten in mijn prefectuur (vergelijkbaar met provincie), zoals je kunt zien bestaat de meerderheid uit eten.quote:En daarnaast, wat is in je nieuwe land het traditionele voedsel?
In mijn 2e vaderland is het traditionele voedsel de zgn "Feijoada".
Of in Den Haag, bij de speciale buitenlandbalies.quote:Op woensdag 18 april 2007 21:38 schreef maartena het volgende:
Als je niet meer bij een gemeente in Nederland staat ingeschreven kun je ook niet meer bij de gemeente terecht trouwens, en moet je het bij een consulaat doen.
Ik heb het volgens mij weleens gevraagd, maar nog even voor de zekerheid. Als je nog wel staat ingeschreven in Nederland, kun je dan in het buitenland wel een nieuw paspoort krijgen/verlengen via de ambassade waar je op dat moment verblijft ? Weet jij dat toevallig ?quote:Op woensdag 18 april 2007 21:38 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik heb mijn paspoort gewoon hier verlengd bij het Nederlands consulaat. Als je niet meer bij een gemeente in Nederland staat ingeschreven kun je ook niet meer bij de gemeente terecht trouwens, en moet je het bij een consulaat doen.
De VS heeft voor vrijwel elke staat wel een Honoraire Consul trouwens die paspoortaanvragen kan behandelen. Het duurt zo'n 3 tot 4 weken om een nieuw paspoort te krijgen.
Weet het niet zeker, maar volgens mij kan je bij elke ambassade terecht of je er nu staat ingeschreven of niet. Waar zou een toerist bv heenmoeten om een paspoort te krijgen als die verloren of gestolen is?quote:Op donderdag 19 april 2007 09:24 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik heb het volgens mij weleens gevraagd, maar nog even voor de zekerheid. Als je nog wel staat ingeschreven in Nederland, kun je dan in het buitenland wel een nieuw paspoort krijgen/verlengen via de ambassade waar je op dat moment verblijft ? Weet jij dat toevallig ?
Jij bent getrouwd met een Amerikaanse. Crappery niet. Dat is nogal een verschilquote:Op woensdag 18 april 2007 21:35 schreef maartena het volgende:
[..]
Nee, het is net andersom. De Verenigde Staten eist van je dat je zweert met je rechterhand omhoog dat je alle andere staatsburgerschappen opgeeft en alleen aan de Verenigde Staten trouw bent, maar heeft in de praktijk geen enkel probleem met het dubbele staatsburgerschap. Ook op mijn interview / examen voor mijn naturalisatie deed ik navraag, en kreeg als antwoord dat als Nederland er geen problemen mee had, dat het voor de Amerikaanse overheid geen enkel probleem was dat ik de Nederlandse nationaliteit bleef dragen.
Sterker nog, Mexico ondersteund het dubbele staatsburgerschap, en er lopen hier zo'n 25 miljoen mensen rond met twee paspoorten, waaronder een groot deel Mexicanen. Zelfs in de senaat, het huis van afgevaardigden, en op ministerposten zitten mensen / hebben mensen gezeten met een dubbel paspoort, waaronder zelfs op de post van minister van defensie (Cohen, dubbel met Israel) en het department of state (Allbright, dubbel met Tsjechie). Ook enkele senatoren hebben twee paspoorten (of hebben gehad) en in het House met 400+ leden zitten meerdere latino's met twee paspoorten.
De dubbele nationaliteit is in de VS ook geen "hot issue" zoals in Nederland. Er is geen reden om het aan te pakken, er is geen reden waarom het niet zou mogen bestaan, en er zijn nooit problemen mee geweest in de VS, dus het zit wel goed zo.
Hierbovenop komt ook nog eens dat het Amerikaanse staatsburgerschap slechts in ZEER zeldzame gevallen kan worden afgepakt. Zelfs de twee Amerikanen die zich hadden aangesloten bij de Taliban en vast kwamen te zitten in Guantanamo Bay zijn wellicht gemarteld door de CIA of zoiets vreselijks, maar aan het Amerikaanse staatsburgerschap komt men niet. Als je dus eenmaal Amerikaan bent geworden, kom je er erg moeilijk vanaf, en als je door naturalisatie naar een andere nationaliteit vanaf raakt is het niet moeilijk om er weer aan te komen.
[..]
Nee. Het Department of State waarschuwt wel dat als je als Amerikaan van plan bent een ander staatsburgerschap aan te nemen, dat de mogelijkheid bestaat dat je het Amerikaanse staatsburgerschap kwijt raakt. Overigens kun je daar als Amerikaan ook vrij makkelijk omheen, het is namelijk voor een persoon met een Amerikaans geboortecertificaat enorm makkelijk om je Amerikaanse nationaliteit ten alle tijden weer terug te krijgen.
Je hoeft geen officieel request in te dienen. Toen mijn vrouw Nederlandse werd mocht ze van de Nederlandse staat het Amerikaanse staatsburgerschap behouden, en hoefde er verder niets gedaan te worden.
Dit is het officiële standpunt met betrekking tot de dubbele nationaliteit van het Department of State:
"While recognizing the existence of dual nationality and permitting Americans to have other nationalities, the U.S. government does not endorse dual nationality as a matter of policy because of the problems it may cause. Claims of other countries upon dual-national U.S. citizens often place them in situations where obligations to one country are in conflict with the laws of the other. In addition, their dual nationality may hamper efforts to provide diplomatic and consular protection to them when they are abroad."
Met andere woorden, ze moedigen het niet aan, maar ze laten het wel toe dat Amerikanen twee (of meer) nationaliteiten kunnen dragen, en sluiten het niet per definitie uit. Ze geven wel aan dat het gecompliceerde situaties kan opleveren, met name met betrekking tot de dienstplicht en het feit dat de VS nog wel eens in staat van oorlog is met 1 of meerdere landen.
Ook Intressant:
"Most U.S. citizens, including dual nationals, must use a U.S. passport to enter and leave the United States. Dual nationals may also be required by the foreign country to use its passport to enter and leave that country. Use of the foreign passport does not endanger U.S. citizenship."
In de praktijk wordt dubbel staatsburgerschap in zowel Canada, de VS en Mexico ondersteund, dus er lopen nogal wat burgers met een geboortepaspoort en genaturaliseerd paspoort rond in Noord Amerika.
Finnen zijn standaard verzekerd door de overheid, ze kunnen zich daarnaast altijd bij verzekeren. Maar je verzekeren zonder dus dat van de staat gaat dan weer niet op. Klinkt vaag is het ook. Voorzieningen zijn hier te vergelijken met Nederland dus ok. Maar zonder verzekering en er gebeurd wat dan betaal je je dus scheel.quote:Op woensdag 18 april 2007 19:11 schreef ErwinRommel het volgende:
Is het in Finland dan verplicht om je te verzekeren tegen ziektenkosten?
Hier bestaat geen verplichting daarvoor (Brazilië), maar dan ben je aangewezen op de slechte voorzieningen van publieke ziekenhuizen en klinieken. Geen pretje.
Nu ben ik wel verzekerd en heb een vele betere dekking dan de meeste Brazilianen dat hebben. Die hebben er namelijk geen.
Euhms genoeg hoger opgeleiden ja, maar toch is er nog een overvloed aan banen voor de wat lagere sectoren. Daarnaast is de economie ook nog eens gunstig op dit moment.quote:Op woensdag 18 april 2007 22:27 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Een baan vinden als je geen Fins spreekt is vrijwel onmogelijk ja. Hier in Finland zijn zoveel hoop opgeleide mensen, dat de bedrijven ze voor het uitzoeken hebben.
Daarom kijken een klasgenoot en ik, of we niet een klein bedrijfje kunnen beginnen hier, we zijn nu een beetje aan het netwerken en polsen of er een markt is.
Wat voor een opleiding heb je eigenlijk gedaan?
We gaan het vooral voor de ervaring doen, voor het geld hoeft het namelijk niet, de Nederlandse en Finse regering sponsoren samen vrij leuk. Vreemd genoeg wordt er namelijk niet gekeken of je al studiefinanciering ergens anders ontvangt, dus krijgen we zoveel hier als in NL geldquote:Op donderdag 19 april 2007 11:14 schreef Positive_Thinking het volgende:
[..]
Finnen zijn standaard verzekerd door de overheid, ze kunnen zich daarnaast altijd bij verzekeren. Maar je verzekeren zonder dus dat van de staat gaat dan weer niet op. Klinkt vaag is het ook. Voorzieningen zijn hier te vergelijken met Nederland dus ok. Maar zonder verzekering en er gebeurd wat dan betaal je je dus scheel.
Goed advies ga op een normale manier naar een land emigreren en informeer gelijk naar alles wat er bij komt.
Turku ken ik en ben daar 1x geweest.
[..]
Euhms genoeg hoger opgeleiden ja, maar toch is er nog een overvloed aan banen voor de wat lagere sectoren. Daarnaast is de economie ook nog eens gunstig op dit moment.
Een bedrijfje beginnen schijnt niet overdreven moeilijk te zijn in Finland qua papieren. Denk dat het grootste probleem het van de grond af krijgen is.
Mijn opleiding is MTS Electronica gedaan. Maar heb eigenlijk altijd op kantor gezeten en ben geen soldeer mannetje
Crappery heeft door een uitzondering in de Nederlandse wet het dubbel staatsburgerschap:quote:Op donderdag 19 april 2007 11:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Jij bent getrouwd met een Amerikaanse. Crappery niet. Dat is nogal een verschil
Lees dit maar eens door en dan zie je dat mijn verhaal redelijk klopt
http://www.expatsinitaly.com/citizenship/jure.html
Een toerist krijgt geen echt paspoort. Men kan op geen enkel consulaat meer paspoorten maken (vroeger wel - tot de nieuwe paspoorten in 2003) omdat hiervoor een speciale machine is benodigd. Alle paspoorten worden dus in Nederland gemaakt, en in het geval van Noord Amerika duurt dit ongeveer 3 weken.quote:Op donderdag 19 april 2007 11:04 schreef Individual het volgende:
Weet het niet zeker, maar volgens mij kan je bij elke ambassade terecht of je er nu staat ingeschreven of niet. Waar zou een toerist bv heenmoeten om een paspoort te krijgen als die verloren of gestolen is?
In 2001 hoefde dat in ieder geval niet, wij hebben het allemaal uit zitten pluizen en na zitten vragen..... Het antwoord wat wij kregen van het dept. of State was iets in de trand van: "Als de Nederlandse wet het toelaat om je Amerikaanse staatsburgerschap te houden dan is voor ons het verhaaltje klaar".quote:Op donderdag 19 april 2007 15:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je Amerikaan bent en bijvoorbeeld Nederlander wil worden dan moet je het wel via de State department laten lopen, want anders loop je dus wel kans dat je je Amerikaanse nationaliteit verliest.
Ooooh! Dat herinner ik me nog!quote:Op donderdag 19 april 2007 15:14 schreef compier het volgende:ik heb vandaag "de bruine envelop" gehad
In de UK is het helemaal makkelijk om een BV te beginnen. Ik heb er ooit eens een opgezet voor een vorige werkgever.quote:Op donderdag 19 april 2007 14:44 schreef PeuRac het volgende:
Voor het starten van een BV heb je 2.500 euro nodig, als je dat hebt kan je er een beginnen (note: in NL heb je daar 16.000 euro voor nodig
quote:
Bedanktquote:Op woensdag 18 april 2007 17:23 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
dat gaat zo dan:
RONALDINHO,......RONALDIHNO?....................RONALDINHO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOLLLL
EHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
BRASILLLLLLLLLLLLLLLLLL
RONALDINHO..........RONALDINHO...............GOOOOOOOOOOOOOOOOLLLLL
ETC ETC
http://youtube.com/watch?v=ykxp-EDF-Cc
Lachen, echt waar!!!!!!!
Tja qwerty_x, Brazilië kan zich qua grootte meten met de VS. Het is hier geen Nederland hèquote:Op woensdag 18 april 2007 22:29 schreef qwerty_x het volgende:
welkom terug trouwens, Erwin & Diego
Erwin, ik moest van de week weer eens bij Embraer langs: je woont toch wel een tering end ver weg !
Ik vond het eten wel lekker, was in Natal en veel pasta daar ik hou wel van pastaquote:Op donderdag 19 april 2007 15:39 schreef ErwinRommel het volgende:
Om nog even op het traditionele eten terug te komen maartena.........
Ik zou willen dat de keuken hier in Brazilië zo uitgebreid was. Als je in São Paulo woont, of in Rio de Janeiro zul je genoeg vinden, maar in de rest veel minder. Dan is het of "Italiaans", of Braziliaans.
Nu is Brazilië, net als de VS, ook een echt vleesetend land.
BBQ, churrasco noemt men dat hier, is voor velen ook een geliefd iets. Picanha met grof zout is bij zeer velen een geliefd stuk vlees voor de bbq, echter weinigen weten dit goed te bereiden hahahahha
BBQ is hier anders dan in veel andere landen. Hier doet men lappen vlees op de bbq en als het klaar is snijdt men dit in dunne reepjes en doet dat op een bord voor de gasten. Naast rijst en salade moet er veel, ik zeg veel bier aanwezig zijn.
hamburgers op de bbq zul je hier weinig zien, al doe ik dat zelf wel. Niet bepaald zoals in NL dus waar men allerlei calvé sauzen heeft etc...........
Yep. En hij was onder de 18 toen hij zijn Amerikaanse staatsburgerschap verkreeg. Twee van de uitzonderingen waarbij je het Nederlanderschap mag behouden.quote:Op donderdag 19 april 2007 15:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Jij bent getrouwd met een Amerikaanse
quote:Op donderdag 19 april 2007 15:30 schreef maartena het volgende:
[..]
Ooooh! Dat herinner ik me nog!
Niet stiekem open maken!
Heb een werk/verblijfsvergunning, maar mezelf kennende ga ik vast niet in Nederland zijn (ik woon/werk half/half in Nederland/Manila), als ik erachter kom dat mijn paspoort vernieuwd moet wordenquote:Op donderdag 19 april 2007 15:06 schreef maartena het volgende:
[..]
Of je als je nog ingeschreven staat bij een gemeente toch een Nederlands paspoort kan halen bij de ambassade? Ik denk het wel, maar je moet hiervoor wel kunnen overleggen dat je legaal in het land woont waar je het paspoort aanvraagt met behulp van je legale verblijfsvergunning aldaar etc. Alleen inwoners van een ander land kunnen dus een paspoort krijgen, toeristen niet.
Zou prima moeten gaan bij het Nederlands consulaat in Manilla dan.quote:Op donderdag 19 april 2007 17:59 schreef LangeTabbetje het volgende:
Heb een werk/verblijfsvergunning, maar mezelf kennende ga ik vast niet in Nederland zijn (ik woon/werk half/half in Nederland/Manila), als ik erachter kom dat mijn paspoort vernieuwd moet worden![]()
Ik vrees dat ik die laatste zin niet snapquote:Op donderdag 19 april 2007 15:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik vind die Brazilaanse hoeren alles behalve geil
Die dames uit Brazilie met die tassen vol met spullen daarintegen
Trouwe Latina's bestaan niet, dat is een sprookjequote:Op donderdag 19 april 2007 18:48 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik vrees dat ik die laatste zin niet snap![]()
Ach de braziliaanse hoer, piranha, of opportunista etc etc.................je hebt ze vaak al gelijk door.
Al geef ik toe dat ze soms zeer geraffineerd te werk gaan met steun van hun familie en vriendenclub.
Nu ben ik gelukkig getrouwd met een ambitieuze vrouw die serieus is en trouw. Trouw en eer staan voor ons beiden hoog aangeschreven, dit itt velen in Brazilië.
Over de Braziliaanse vrouw:
klopt dat het merendeel lelijk is. Of ronduit vet, of namaak. De zeldzame vrouwen die er nog natuurlijk uitzijn,.....zijn er niet veel van. (mijn vrouw weer wel)
Dat geblondeerde ja........Zie je hier ook erg veel.
Ik vond de Braziliaanse hee l mooi trouwens, met een lekker lichaam en ze weten hoe ze moeten dansenquote:Op donderdag 19 april 2007 18:48 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik vrees dat ik die laatste zin niet snap![]()
Ach de braziliaanse hoer, piranha, of opportunista etc etc.................je hebt ze vaak al gelijk door.
Al geef ik toe dat ze soms zeer geraffineerd te werk gaan met steun van hun familie en vriendenclub.
Nu ben ik gelukkig getrouwd met een ambitieuze vrouw die serieus is en trouw. Trouw en eer staan voor ons beiden hoog aangeschreven, dit itt velen in Brazilië.
Over de Braziliaanse vrouw:
klopt dat het merendeel lelijk is. Of ronduit vet, of namaak. De zeldzame vrouwen die er nog natuurlijk uitzijn,.....zijn er niet veel van. (mijn vrouw weer wel)
Dat geblondeerde ja........Zie je hier ook erg veel.
Leuk om een keer te horen, vrij irritant als je er dagelijks mee te maken hebt.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:23 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
dat gaat zo dan:
RONALDINHO,......RONALDIHNO?....................RONALDINHO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOLLLL
EHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
BRASILLLLLLLLLLLLLLLLLL
RONALDINHO..........RONALDINHO...............GOOOOOOOOOOOOOOOOLLLLL
ETC ETC
http://youtube.com/watch?v=ykxp-EDF-Cc
Lachen, echt waar!!!!!!!
Ik heb het WK op de spaanse voetbalzender gevolgd. Best grappig maar na een tijdje gaat het wel vervelen ja.quote:Op donderdag 19 april 2007 19:03 schreef popolon het volgende:
[..]
Leuk om een keer te horen, vrij irritant als je er dagelijks mee te maken hebt.
Alleen daarom al kijk ik vrijwel geen ESPN Deportes.
Het hele WK was gewoon op de normale ESPN zenders te volgen..... en ook op ABC.quote:Op donderdag 19 april 2007 19:09 schreef wonderer het volgende:
Ik heb het WK op de spaanse voetbalzender gevolgd. Best grappig maar na een tijdje gaat het wel vervelen ja.
In HD ook nog.quote:Op donderdag 19 april 2007 19:33 schreef maartena het volgende:
[..]
Het hele WK was gewoon op de normale ESPN zenders te volgen..... en ook op ABC.
Niet in ons zenderpakket, destijds... ESPN zond iets anders uit, andere wedstrijd of zo. Ik weet het niet precies meer.quote:Op donderdag 19 april 2007 19:33 schreef maartena het volgende:
[..]
Met waardeloos commentaarquote:Op donderdag 19 april 2007 19:33 schreef maartena het volgende:
[..]
Spreek je Spaans?quote:Op donderdag 19 april 2007 19:41 schreef Plastic_Power het volgende:
[..]
Met waardeloos commentaar![]()
Wat heb ik me daar aan geergerd, zeg![]()
Trouwe latino´s ook nietquote:Op donderdag 19 april 2007 18:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Trouwe Latina's bestaan niet, dat is een sprookje
Helaas niet echt inderdaad. Mijn vocabulaire komt nog veel te veel tekort.quote:Op donderdag 19 april 2007 14:44 schreef PeuRac het volgende:
[..]
We gaan het vooral voor de ervaring doen, voor het geld hoeft het namelijk niet, de Nederlandse en Finse regering sponsoren samen vrij leuk. Vreemd genoeg wordt er namelijk niet gekeken of je al studiefinanciering ergens anders ontvangt, dus krijgen we zoveel hier als in NL geld![]()
Voor het starten van een BV heb je 2.500 euro nodig, als je dat hebt kan je er een beginnen (note: in NL heb je daar 16.000 euro voor nodig!), we zijn het bedrijfsplan aan het schrijven nu en bezig met een markt onderzoek. Het grootste probleem straks wordt tijd voor ons, we hebben beide hetzelfde rooster, dus we zullen personeel moeten aannemen. Maar jij spreekt geen Fins zeker?
Ze bestaan, echt waar DAMquote:Op donderdag 19 april 2007 18:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Het was beter dan niets.quote:Op donderdag 19 april 2007 19:41 schreef Plastic_Power het volgende:
Met waardeloos commentaar![]()
Wat heb ik me daar aan geergerd, zeg![]()
Slim geregeldquote:Op donderdag 19 april 2007 21:22 schreef maartena het volgende:
[..]
Het was beter dan niets.
Ik kan trouwens mijn PC pauzeren, dus ik kon em 5 seconden op pauze zetten, en vervolgens de radio1 stream erbij pakken..... oud-hollands commentaar bij een live wedstrijd, maar online ligt ie net een seconde of 5 achter.
Ja zoiets.quote:Op donderdag 19 april 2007 22:30 schreef ScienceFriction het volgende:
Bedoel je TiVo?
is dat niet in alle culturen zo dan? Zeker als je het op die manier zegt? En ben jij wel trouw?quote:Op donderdag 19 april 2007 18:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Of iets met prive chauffeurs (deden we in NL ook) of we gaan onzelf als interim account manager verhuren.quote:Op donderdag 19 april 2007 19:53 schreef Positive_Thinking het volgende:
[..]
Helaas niet echt inderdaad. Mijn vocabulaire komt nog veel te veel tekort.
Wat voor soort bedrijf gaan jullie opzetten als ik vragen mag?
Nee, statistieken heb ik niet. Erwin en Qwerty zullen het vast beamenquote:Op vrijdag 20 april 2007 03:14 schreef indahnesia.com het volgende:
Je hebt ook statistieken voor me? Daar ik totaal niet bekend ben met dat deel van de wereld
Maar je spreekt de taal niet?quote:Op vrijdag 20 april 2007 08:25 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Of iets met prive chauffeurs (deden we in NL ook) of we gaan onzelf als interim account manager verhuren.
Mijn ervaring is dat je als prive chauffeur vooral de engelse taal machtig moet zijn, dit is in NL ook al zo. Als account manager richten we ons op internationale bedrijven, en willen we onze kracht putten uit het hebben van mensen die de taal van de bezoekers van evenementen/beurzen spreken, dus het inhuren van, duitse, russische, poolse, spaanse, enz mensen, om ze te verhuren als gastheer/vrouw, contactpersoon, telemarketing, enz, enzquote:Op vrijdag 20 april 2007 09:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Maar je spreekt de taal niet?
quote:Op vrijdag 20 april 2007 09:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee, statistieken heb ik niet. Erwin en Qwerty zullen het vast beamen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |