Ik heb serieus nooit genoeg van chocolade.quote:Op dinsdag 10 april 2007 14:36 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Haal het weg, ik kan geen chocola meer zien!!
Verschilt, soms kan ik er ook geen genoeg van krijgen. Althans, dat neem ik dan aan totdat ik misselijk ben en dan heb ik er wel genoeg van.quote:Op dinsdag 10 april 2007 14:40 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ik heb serieus nooit genoeg van chocolade.![]()
Ik hou juist van melkchocolade.quote:Op dinsdag 10 april 2007 14:43 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Verschilt, soms kan ik er ook geen genoeg van krijgen. Althans, dat neem ik dan aan totdat ik misselijk ben en dan heb ik er wel genoeg van.
En hoe puurder hoe beter.
melk is ook wel lekker, maar daar word je sneller misselijk vanquote:Op dinsdag 10 april 2007 14:45 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ik hou juist van melkchocolade.![]()
maar wel lekkerquote:Op dinsdag 10 april 2007 14:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Witte chocolade is geen chocolade.
Tis geen échte chocola idd, maar wel verdomd lekkerquote:Op dinsdag 10 april 2007 14:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Witte chocolade is geen chocolade.
Gaat niet helemaal op wat mij betreft: chocolade met 99% cacoa is echt niet lekker meer.quote:
dat mensen dat daadwerkelijk etenquote:Op dinsdag 10 april 2007 15:45 schreef Jordy-B het volgende:
Idd... wat een timing voor zo'n topic...
. Koetjesrepen,
Zelfs die vind ik lekkerquote:Op dinsdag 10 april 2007 15:45 schreef Jordy-B het volgende:
Ik heb alleen een hekel aan Koetjesrepen
hier helaas niet meer te krijgenquote:Op dinsdag 10 april 2007 17:25 schreef McManager het volgende:
melkchocolade druif hazelnoot van de aldi is SUPER!! ben der verslaafd aan
Oeh die is zo lekkerquote:Op dinsdag 10 april 2007 19:38 schreef justmattie het volgende:
Of van die witte chocolade met nougat erin![]()
is dat niet verschrikkelijk zoet?quote:Op dinsdag 10 april 2007 19:38 schreef justmattie het volgende:
Of van die witte chocolade met nougat erin![]()
als je niks gewend bent wel, probeer het gewoon eensquote:
morgen naar supermarkt gaat, ik vond de rittersport met hele hazelnoten altijd erg lekker, witte chocoladequote:Op dinsdag 10 april 2007 21:12 schreef justmattie het volgende:
[..]
als je niks gewend bent wel, probeer het gewoon eens![]()
vind 't wel lekker iets knapperigs in mn chocoladequote:Op dinsdag 10 april 2007 21:24 schreef justmattie het volgende:
Die vind ik niet lekker, dan zit je gewoon op hele hazelnoten te kauwen![]()
Per reepquote:Op dinsdag 10 april 2007 21:39 schreef zquing het volgende:
ik heb vandaag 2 van die melk repe gehaald bij de ah
ze waren in de aanbieding
25hele centen koritng
dus je hebt je afvalpogingen opgegeven, begrijp ik?quote:Op donderdag 12 april 2007 21:11 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik heb vandaag heel veel Albert Heijn melkchocolade gegeten.Het is ook zoooooooooo lekker.
![]()
Je moet geen dieet volgen als je af wilt vallen.quote:Op dinsdag 10 april 2007 21:37 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Het enige nadeel van chocolade is dat er zoveel calorieen inzitten.Ik heb vandaag dus zo'n reep op: [afbeelding]
En vanmorgen chocolademelk. Dat wordt vanaf morgen weer op dieet.![]()
Nee 'opgegeven' is het verkeerde woord. Ik kan nu toch al 3 dagen niet steppen vanwege mijn ontstoken teen en ik ga me niet doodongelukkig maar door al het lekkere eten te verbannen. Er bestaat ook nog zoiets als genieten namelijk.quote:Op vrijdag 13 april 2007 10:16 schreef Viking84 het volgende:
[..]
dus je hebt je afvalpogingen opgegeven, begrijp ik?
ik heb een zere teen, dus ik kan niet steppen, dus maakt het allemaal niet meer uit en ga ik lekker chocola eten.quote:Op vrijdag 13 april 2007 15:17 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Wat bedoel je daar nou weer mee?
Mijn teen is zwaar ontstoken geweest, er zijn momenten geweest dat ik het heb uitgegild van de pijn en ik niet wist waar ik het moest zoeken, en gisteren heeft de dokter er ook nog eens zonder verdoving of iets met iets scherps in zitten snijden (zonder me ook maar even te waarschuwen dat ie iets ging doen dat pijn ging doen). Het was wel iets meer dan een 'zeer teentje'. Dat jij en je afval vriendinnetjes 24 uur per dag ermee bezig zijn, dat zal me een worst wezen maar daar ga ik m'n leven niet mee verpesten. En wie zegt dat ik wil afvallen? Ik ben toch niet voor niks uit dat vervelende topic weg? En ik snoep veel minder dan eerst en ik voel me ook veel gezonder dan eerst.quote:Op vrijdag 13 april 2007 15:44 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ik heb een zere teen, dus ik kan niet steppen, dus maakt het allemaal niet meer uit en ga ik lekker chocola eten.
Vind je dat zelf ook niet een beetje onlogisch klinken? Waarom geef je niet gewoon toe dat je de discipline niet hebt om van lekkere dingen af te blijven en accepteer je dat je dan ook niet afvalt?
maar wat een zere teen en chocola met elkaar te maken hebben is nog steeds niet helemaal helderquote:Op vrijdag 13 april 2007 16:01 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Mijn teen is zwaar ontstoken geweest, er zijn momenten geweest dat ik het heb uitgegild van de pijn en ik niet wist waar ik het moest zoeken, en gisteren heeft de dokter er ook nog eens zonder verdoving of iets met iets scherps in zitten snijden (zonder me ook maar even te waarschuwen dat ie iets ging doen dat pijn ging doen). Het was wel iets meer dan een 'zeer teentje'. Dat jij en je afval vriendinnetjes 24 uur per dag ermee bezig zijn, dat zal me een worst wezen maar daar ga ik m'n leven niet mee verpesten. En wie zegt dat ik wil afvallen? Ik ben toch niet voor niks uit dat vervelende topic weg? En ik snoep veel minder dan eerst en ik voel me ook veel gezonder dan eerst.![]()
Nou, in chocolade zitten calorieen, en met steppen verbrand je calorieen. En als je een teen hebt die verschrhikkelijk veel pijn doet en er niet eens op kan staan gaat steppen ook nogal moeilijk.quote:Op vrijdag 13 april 2007 16:02 schreef Viking84 het volgende:
[..]
maar wat een zere teen en chocola met elkaar te maken hebben is nog steeds niet helemaal helder.
ok, nog 1 poging dan, want je wilt het weer niet snappen (zoals ik wel gewend ben van jou):quote:Op vrijdag 13 april 2007 16:06 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Nou, in chocolade zitten calorieen, en met steppen verbrand je calorieen. En als je een teen hebt die verschrhikkelijk veel pijn doet en er niet eens op kan staan gaat steppen ook nogal moeilijk.
Waarom niet met chocolade? Ik eet toch ook fruit en groenten? Maar goed, als je niet van chocolade houdt hoor je dus niet in dit topic thuis.quote:Op vrijdag 13 april 2007 16:07 schreef Viking84 het volgende:
Dus hoe moeilijk je ook kon slikken met je keelontsteking, een chocoladetaart ging er wel in?.
Eén van de eerste dingen die je moet afleren is om jezelf te troosten met eten. Dat is wat Roosjeroosje ook doet. Ga een leuke film huren om jezelf te verwennen. Moet dat persé met chocola?
Die choclade heeft toch niks met mijn zere teen te maken.quote:Op vrijdag 13 april 2007 16:08 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ok, nog 1 poging dan, want je wilt het weer niet snappen (zoals ik wel gewend ben van jou):
je hoeft niet meteen chocola te gaan eten als je een zere teen hebt, hoor. Ik ging eergisteren dood van de buikpijn (ongesteld), had bovendien nog fikse keelpijn, maar ging ik chocola of iets anders ongezonds eten? Nee hoor.
dat wil ik jou net duidelijk maken! Maar lees je post nog eens na: jij gebruikt je zere teen als excuus om chocola te mogen eten.quote:Op vrijdag 13 april 2007 16:11 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Die choclade heeft toch niks met mijn zere teen te maken.En ik het niet willen snappen? Volgens mij snap jij het niet.
ik houd wel van chocola, maar ik wil ook graag gezond zijn.quote:Op vrijdag 13 april 2007 16:09 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Waarom niet met chocolade? Ik eet toch ook fruit en groenten? Maar goed, als je niet van chocolade houdt hoor je dus niet in dit topic thuis.
Om preciezer te zijn: ontstoken stembanden. Dikke keel, er kwam helemaal geen geluid uit, maar slikken ging prima. Zeurkous.quote:Op vrijdag 13 april 2007 16:07 schreef Viking84 het volgende:
Dus hoe moeilijk je ook kon slikken met je keelontsteking, een chocoladetaart ging er wel in?.
Eén van de eerste dingen die je moet afleren is om jezelf te troosten met eten. Dat is wat Roosjeroosje ook doet. Ga een leuke film huren om jezelf te verwennen. Moet dat persé met chocola?
Dat was toch gewoon een opmerking? Chocolade eet ik ook wel als ik geen zere teen heb. En jij vroeg of ik m'n afvalpogingen had opgegeven maar daar was ik gewoon helemaal niet meer mee bezig. Ik eet al gezonder dan eerst en daar ging het mij om.quote:Op vrijdag 13 april 2007 16:13 schreef Viking84 het volgende:
[..]
dat wil ik jou net duidelijk maken! Maar lees je post nog eens na: jij gebruikt je zere teen als excuus om chocola te mogen eten.
Waarom heb je het überhaupt over die zere teen in een chocolade-topic? Heeft toch niks met elkaar te maken immers?
nee, er is ook niks mis met chocola op z'n tijd. Maar als je Roosjeroosje kent en haar posthistory bekijkt (m.n. in Slank de lente in), dan zie je dat zij vaker dan 'op z'n tijd' chocola eet en vervolgens loopt te zeuren dat ze een te dikke buik heeft, te dikke kuiten heeft. En als je dan zegt dat ze dan wat minder chocola moet eten, komt dat gewoon niet door ofzo.quote:Op vrijdag 13 april 2007 16:15 schreef minilotje het volgende:
[..]
Om preciezer te zijn: ontstoken stembanden. Dikke keel, er kwam helemaal geen geluid uit, maar slikken ging prima. Zeurkous.![]()
Overigens vind ik dat er weinig verschil zit in verwennerij met een DVD of met chocolade. Net waar je zin in hebt. Er is echt *niks* mis met wat chocolade op z'n tijd. Wat moet het vermoeiend zijn om zo krampachtig over eten en snoepen te denken.
nou daar ging het je eerst niet om. Eerst wilde je afvallen en klaagde je na 2 weken al dat je nog niks kwijt was en dat je het maar weer wilde opgeven.quote:Op vrijdag 13 april 2007 16:16 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Dat was toch gewoon een opmerking? Chocolade eet ik ook wel als ik geen zere teen heb. En jij vroeg of ik m'n afvalpogingen had opgegeven maar daar was ik gewoon helemaal niet meer mee bezig. Ik eet al gezonder dan eerst en daar ging het mij om.
Ja dat komt omdat ik nogal geobsedeerd en gefrustreed was. En als je snel veel gewicht verlies krijg je toch alleen maar last van het jojo-effect.quote:Op vrijdag 13 april 2007 16:17 schreef Viking84 het volgende:
[..]
nou daar ging het je eerst niet om. Eerst wilde je afvallen en klaagde je na 2 weken al dat je nog niks kwijt was en dat je het maar weer wilde opgeven.
dan moet je het rustig aan doen en het pas doen als je er zelf innerlijk klaar voor bentquote:Op vrijdag 13 april 2007 16:19 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ja dat komt omdat ik nogal geobsedeerd en gefrustreed was. En als je snel veel gewicht verlies krijg je toch alleen maar last van het jojo-effect.
ik vraag me af waarom iemand die de voorgeschiedenis niet kent zulke voorbarige conclusies trektquote:Op vrijdag 13 april 2007 16:20 schreef minilotje het volgende:
Ik vraag me af waarom iemand die besluit dat heel dat dieet-gedoe de pot op kan zoveel frustratie in iemand anders oproept.![]()
En dat nota bene in een chocoladefantopic.
Nou ik kreeg dus een tijdje geleden ineens de obsessie om af te vallen. Ik ben daarvoor naar een betreffend topic gegaan en zat daar nogal te zeuren etc., ook dat ik na zoveel tijd nog niks kwijt was en ik had daar nogal te sfeer verpest. En nu ziet iemand uit dat topic dus hier dat ik weer chocolade verslaafd ben. Dus ik begrijp die reactie opzich wel, maar goed, ik ben wel gezonder gaan proberen te eten sinds ik in dat topic heb gezeten (meer fruit en niet alleen maar pindakaas op m'n brood) dus ik heb er tóch nog iets van opgestoken.quote:Op vrijdag 13 april 2007 16:20 schreef minilotje het volgende:
Ik vraag me af waarom iemand die besluit dat heel dat dieet-gedoe de pot op kan zoveel frustratie in iemand anders oproept.![]()
En dat nota bene in een chocoladefantopic.
Ehm, nee hoor.quote:Op vrijdag 13 april 2007 16:14 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Eten doe je op vaste tijden en je eet wat je lichaam nodig heeft.
Ja die dingen zijn echt te lekker!quote:Op zaterdag 14 april 2007 10:48 schreef Innocence het volgende:
Ik ben helemaal gek op de chocolade van die holle figuren. Net ook een chocolade paaskip achter de kiezen. Wordt daar andere chocola voor gebruikt en wat voor?
dan kunnen we inderdaad best twee chocolade repen per dag op eten of nog meerquote:Op zaterdag 14 april 2007 18:37 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
http://www.jeechteleeftijd.nl/2005/articledetail.asp?id=7383
Ja, hele goedkopequote:Op zaterdag 14 april 2007 10:48 schreef Innocence het volgende:
Ik ben helemaal gek op de chocolade van die holle figuren. Net ook een chocolade paaskip achter de kiezen. Wordt daar andere chocola voor gebruikt en wat voor?
Daar worden ook heel vaak repen chocolade voor gebruikt( over produkties) of gewoon een partij chocolade stukken die net geen A kwaliteit hebben.quote:Op zaterdag 14 april 2007 10:48 schreef Innocence het volgende:
quote:Op zondag 15 april 2007 11:20 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
die van het hazenpaartje van de aldi, die zijn toch wel de lekkerste
*sentiment*
volgens mij denkt roosje nu dat de hele slank de zomer in-club haar achtervolgtquote:
kennelijk is dat dus niet echt geluktquote:Op dinsdag 10 april 2007 21:37 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Het enige nadeel van chocolade is dat er zoveel calorieen inzitten.Ik heb vandaag dus zo'n reep op: [afbeelding]
Ze hebben zeker tegenwoordig na de verbouwing minder keuze, maar af en toe hebben ze weer mijn favoriet: Hachez met aardbei en groene peper (77% cacao).quote:Op zondag 15 april 2007 17:42 schreef The_stranger het volgende:
Tipje voor de chocolade liefhebber die wat anders wil dan de koetjesreep (), in de supermarkt op Schiphol hebben ze een zeer grote collectie chocolade (al is 'ie al kleiner dan vroeger, heb ik het idee), met een flinke hoeveelheid lindt chocolade.
In die supermarkt hebben ze ook een vrij grote collectie cadbury's, maar ben bij Lindt gebleven![]()
dat ziet er mooi uit, waar haal je die?quote:Op zondag 15 april 2007 21:04 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ze hebben zeker tegenwoordig na de verbouwing minder keuze, maar af en toe hebben ze weer mijn favoriet: Hachez met aardbei en groene peper (77% cacao).
[afbeelding]
Ik vind bv. verse ananas lekkerder dan chocolade...quote:Op maandag 16 april 2007 13:52 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik heb vandaag weer M&M's op, dit maal uit zo'n blauw zakje en zit nu weer aan de goddelijke AH melkchocolade, echt, er is NIETS lekkerders dan chocolade en ik vind het onvoorstelbaar als er ooit nog iets uitgevonden wordt dat lekkerder is!
Nou geef die reep maar aan mij dan!quote:Op maandag 16 april 2007 16:17 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ik vind bv. verse ananas lekkerder dan chocolade...
Ik heb hier al een paar maanden een reep (goede) chocolade liggen... En ik hoef m niet![]()
Van alle chocoladerepen met vulling die er bestaan vind ik Snickers het lekkerstquote:
Het is chocolade met 78% cacao, en je houdt vast niet van puur, als ik zo lees wat voor chocolade je eet. Of wel?quote:Op maandag 16 april 2007 16:39 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Nou geef die reep maar aan mij dan!![]()
Ik lust het opzich wel maar ik ben toch echt van de melkchocolade.quote:Op maandag 16 april 2007 17:24 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Het is chocolade met 78% cacao, en je houdt vast niet van puur, als ik zo lees wat voor chocolade je eet. Of wel?
Ik heb hetzelfde, daarom heb ik ook geen melkchocolade meer in huisquote:Op maandag 16 april 2007 17:29 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik lust het opzich wel maar ik ben toch echt van de melkchocolade.![]()
Nee hoor.quote:Op maandag 16 april 2007 17:44 schreef morgane het volgende:
Ik vind Koetjesrepen stiekem ook geweldig trouwensben ik hier nou de enige in?
Waarom klaag je er nog over? Alsof het een uitzondering is dat je je niet kunt inhoudenquote:Op dinsdag 17 april 2007 21:44 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik was zo stom om toen we vandaag in de stad waren een zak paaseitjes te kopen en daar kan ik nu dus weer niet vanaf blijven.En ik heb al zo abnormaal veel gevreten vandaag.
![]()
Ja zo kan je het ook bekijken.quote:Op dinsdag 17 april 2007 22:18 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Waarom klaag je er nog over? Alsof het een uitzondering is dat je je niet kunt inhouden![]()
Geef het gewoon toe: je houdt van chocolade! Wees blij dat iemand zo geniaal was om het te bedenken en geniet ervan, want het alternatief is je er slecht over voelen en het toch eten. En je slecht voelen is niet gezond![]()
quote:Op dinsdag 17 april 2007 22:18 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Waarom klaag je er nog over? Alsof het een uitzondering is dat je je niet kunt inhouden![]()
Geef het gewoon toe: je houdt van chocolade! Wees blij dat iemand zo geniaal was om het te bedenken en geniet ervan, want het alternatief is je er slecht over voelen en het toch eten. En je slecht voelen is niet gezond![]()
geloof mij maar je zal nooit gaan minderenquote:Op dinsdag 17 april 2007 22:28 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ja zo kan je het ook bekijken.Maar ik moet wel weer gaan minderen hoor. Ik verander nog eens een keer in een chocolaatje.
Maar goed, dat minderen komt wel na deze zak.
![]()
Nou ik zal je zeggen dat er de afgelopen tijd weken aan voorbij zijn gegaan dat ik geen chocolade heb gegeten. Maar hoe ik me toen voelde?quote:Op woensdag 18 april 2007 09:51 schreef Miss_S het volgende:
[..]
geloof mij maar je zal nooit gaan minderen
dan moet je ook niet zeuren dat je niet afvalt. Veel chocolade vreten + afvallen gaan niet samen.quote:Op woensdag 18 april 2007 12:27 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Nou ik zal je zeggen dat er de afgelopen tijd weken aan voorbij zijn gegaan dat ik geen chocolade heb gegeten. Maar hoe ik me toen voelde?Boeiend je moet gewoon genieten.
![]()
Nee dat weet ik wel maar daar heb ik het toch ook niet meer over?quote:Op woensdag 18 april 2007 12:40 schreef Viking84 het volgende:
[..]
dan moet je ook niet zeuren dat je niet afvalt. Veel chocolade vreten + afvallen gaan niet samen.
waarom zeg je dan net dat je wilt minderenquote:Op woensdag 18 april 2007 12:27 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Nou ik zal je zeggen dat er de afgelopen tijd weken aan voorbij zijn gegaan dat ik geen chocolade heb gegeten. Maar hoe ik me toen voelde?Boeiend je moet gewoon genieten.
![]()
cadburyquote:Op woensdag 18 april 2007 12:12 schreef Perruche het volgende:
hier hebben ze heulemaal geen lekkere chocolade
Wel wat Lindt, maar da's kei duur! NMaar wel lekker, de 55% CubaVooral lekker bji een kopje koffie
![]()
In dit land (estland) zijn ze helemaal gek van Kalev chocola, maar toend ie fabriek begon werd de chocola niet eens van cacaobonen gemaakt omdat die niet te verkrijgen waren tijdens de russische bezetting... en ik heb altijd het idee dat je dat terug proeft
terwijl ze wel lekkere variaties hebben, zou nog best wat potentieel inzitten...
[afbeelding]
donker met kersen
[afbeelding]
tiramisu met biscuit
Maar ik mis de cote d'or chocolade, en de cadbury... !!
quote:Op woensdag 18 april 2007 14:17 schreef Dakota het volgende:
milka, vooral die enorme repen met biscuit.
Kinder chocolade (daar moeten ze huge repen van gaan maken)
Dat wil ik ook wel maar ik ben gewoon TE verslaafd. Als het op is geef ik m'n eigen geld er in ieder geval NIET meer aan uit.quote:Op woensdag 18 april 2007 13:26 schreef Miss_S het volgende:
[..]
waarom zeg je dan net dat je wilt minderen
Over Disneyland Parijs gesproken, in de ijssalon Fantasia Gelati verkopen ze daar verrukkelijk donkerbruin Italiaans chocolade-ijs. Nooit eerder proefde ik roomijs dat zó heftig naar chocolade smaakte!quote:Op woensdag 18 april 2007 18:51 schreef morgane het volgende:
Oh dat was hemels ja!! Had ik in Disneyland Parijs nog, maar dat wordt dan wel een heel duur ijsje![]()
Een beetje maat houden is jou vreemd he?quote:Op donderdag 19 april 2007 15:26 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
De paaseitjes zijn al bijna op, nu heb ik gewoon 750 gram paaseitjes in 3 dagen opgegeten. Dat is gelijk aan een tijdje geleden nog toen ik 1 kilo paaseitjes in 4 dagen at. En nu heb ik vandaag ook nog een paasei gekregen gevuld met praline's.
Ja het is bij mij hollen of stilstaan. Ik word er helaas als het ware naartoe gezogen lijkt wel.quote:Op donderdag 19 april 2007 15:29 schreef BVO het volgende:
[..]
Een beetje maat houden is jou vreemd he?.
quote:Op donderdag 19 april 2007 16:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Kunnen jullie je dieet slowchat ergens anders voeren?
Dank!
Jij bent toch diegene met die jong & gezondheidsobsessie??quote:Op donderdag 19 april 2007 15:26 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
De paaseitjes zijn al bijna op, nu heb ik gewoon 750 gram paaseitjes in 3 dagen opgegeten. Dat is gelijk aan een tijdje geleden nog toen ik 1 kilo paaseitjes in 4 dagen at. En nu heb ik vandaag ook nog een paasei gekregen gevuld met praline's.
ze wil gewoon aandachtquote:Op donderdag 19 april 2007 21:10 schreef Aventura het volgende:
[..]
Jij bent toch diegene met die jong & gezondheidsobsessie??
Anyway, ik ben gelukkig geen choco-addict. Behalve ongeveer 2 dagen per maand dan. Ik lust alle soorten, maar wit is het minst, proeft zo vettig. Pure chocolade ben ik inmiddels ook gaan waarderen, had laatst een reep van Lindt (mijn fave merk).![]()
Daar heb ik ooit 1 reep van gehad, had een vriendin meegenomen uit Engeland, en het was smerig!quote:
dus veel witte chocolade eten en veel sportenquote:Op donderdag 19 april 2007 21:15 schreef SHE het volgende:
Naja, cacaoboter is dan wel weer geniaal voor je velletje![]()
Wat heb ik aan een mooie huid met een vette reetquote:Op donderdag 19 april 2007 21:15 schreef SHE het volgende:
Naja, cacaoboter is dan wel weer geniaal voor je velletje![]()
Uhuhquote:
Schiphol, in de supermarkt..quote:Op donderdag 19 april 2007 21:23 schreef Aventura het volgende:
Hebben jullie Lindt weleens ergens te koop gezien trouwens? In de supers waar ik kom, hebben ze het niet. Ik kom altijd via via via aan een stash, maar dat is maar heel af en toe. (Diegene werkt bij Lindt).
Ik weet dat cacaoboter wat anders is, maar hoe heet die chocoladeboter ook alweer? Heb dat al heel lang nergens meer in de winkel gezien.quote:Op donderdag 19 april 2007 21:14 schreef justmattie het volgende:
[..]
ze wil gewoon aandacht![]()
En in witte chocolade zit ook heel veel cacaoboter dus het klopt wel wat je zegt![]()
Zou perfect zijn, want vind een stukje chocola na 't eten zo lekker! Ik kan er niets over vinden, maar weet wel dat chocola op zich erg moeilijk te verteren is...quote:Op donderdag 19 april 2007 20:43 schreef SHE het volgende:
Ik ben even niet in de gelegenheid om te zoeken, maar klopt het nu dat een stukje pure chocolade na je eten helpt om beter te verteren?
Ja! Die bedoel ik.quote:Op vrijdag 20 april 2007 11:54 schreef p_iglet het volgende:
choba, ligt hier nog overal gewoon in die blauw/zilvere pakjes in de supermarkt
http://www.chocolat.com/index.asp?PageAction=MFGSEARCH&ManfID=1108&Page=1quote:Op vrijdag 20 april 2007 10:37 schreef Emu het volgende:
Weet iemand waar ik Lindt kan vinden in België?
Heb al gezien in de plaatselijke Colruyt en SuperGB, helaas daar geen Lindt te zien.
Ervoor naar Nederland rijden of de luchthaven vind ik een beetje teveel van het goede.
Oh ja, zie het nu pasquote:Op vrijdag 20 april 2007 12:27 schreef Emu het volgende:
Nee das niks helaas. Is een webshop in de USA dus hoge verzendkosten.
In een hotel in Brussel waar ik regelmatig kom ligt steeds een stukje Neuhaus chocolade op het kussen.quote:Op vrijdag 20 april 2007 12:53 schreef Emu het volgende:
Ja google werd reeds gebruikt maar helaas daarop geen resultaten.
Zijn er nog andere goed verkrijgbare merken (ook in België) die 72% pure chocolade verkopen (die kwalitatief goed tot zeer goed is). Dus geen ALDI pure chocolade enzo.
neem een leger mee. koning Leonidas is niet te verslaan.quote:Op vrijdag 20 april 2007 14:27 schreef Emu het volgende:
Dat ziet er inderdaad erg lekker uit!
Waar ik ook net aan denk, we hebben in België Leonidas winkels, ze zijn eerder bekend om de pralines, maar maken volgens mij waarschijnlijk ook erg goede chocolade
Morgen daar alvast eens langs gaan !
http://www.callebaut.com/nl/50345quote:Op vrijdag 20 april 2007 12:53 schreef Emu het volgende:
Ja google werd reeds gebruikt maar helaas daarop geen resultaten.
Zijn er nog andere goed verkrijgbare merken (ook in België) die 72% pure chocolade verkopen (die kwalitatief goed tot zeer goed is). Dus geen ALDI pure chocolade enzo.
Ben ik gelukkig niet de enige die teveel chocolade vreet.quote:Op vrijdag 20 april 2007 08:16 schreef Dakota het volgende:
Ik vreet ook veel teveel chocola.
Maar eigenlijk vind ik dat niet zo erg
Ja deze had ik ook gezien, maar is eerder voor de echte liefhebber of groothandel, is meestal in blokken van 5 tot 10 kg namelijkquote:
Hihiquote:Op vrijdag 20 april 2007 15:57 schreef Emu het volgende:
[..]
Ja deze had ik ook gezien, maar is eerder voor de echte liefhebber of groothandel, is meestal in blokken van 5 tot 10 kg namelijk![]()
In Nederland zie ik ze nauwelijks, volgens mij heb ik ze wel op Schiphol gezien. Verder alleen in Duitsland, Spanje en Zwitserland.quote:Op donderdag 19 april 2007 21:23 schreef Aventura het volgende:
Hebben jullie Lindt weleens ergens te koop gezien trouwens? In de supers waar ik kom, hebben ze het niet. Ik kom altijd via via via aan een stash, maar dat is maar heel af en toe. (Diegene werkt bij Lindt).
De Bijenkorf heeft ook Lindtquote:Op vrijdag 20 april 2007 16:10 schreef Lucille het volgende:
[..]
In Nederland zie ik ze nauwelijks, volgens mij heb ik ze wel op Schiphol gezien. Verder alleen in Duitsland, Spanje en Zwitserland.
Jumboquote:Op vrijdag 20 april 2007 16:10 schreef Lucille het volgende:
[..]
In Nederland zie ik ze nauwelijks, volgens mij heb ik ze wel op Schiphol gezien. Verder alleen in Duitsland, Spanje en Zwitserland.
Ik ga eens op hun website zien of ze een finiaal hebben hier in de buurtquote:Op vrijdag 20 april 2007 16:00 schreef Sjeen het volgende:
[..]
HihiHeb je de Delhaize al geprobeerd? Daar haal ik meestal de chocola....
Heeft de jumbo lindt?quote:
Hier welquote:
Daar komt onze chocolade ook allemaal wegquote:Op vrijdag 20 april 2007 15:57 schreef Emu het volgende:
[..]
Ja deze had ik ook gezien, maar is eerder voor de echte liefhebber of groothandel, is meestal in blokken van 5 tot 10 kg namelijk![]()
eet je iedere dág chocola?quote:Op donderdag 26 april 2007 21:19 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Heb gisteravond butterscotch op en vanavond gewone melkchocolade.![]()
AH merk, melk met hazelnoten en krentenquote:Op dinsdag 10 april 2007 21:37 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Mmm, dan nu nog een jumbo vinden in de buurt... Maar goed, kom regelmatig in Duitsland en daar hebben ze lindt in overvloed....quote:
een stukje inderdaad maar niet een hele reepquote:Op donderdag 26 april 2007 23:34 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Het is waar: chocolade is hartstikke gezond. Anti-oxidanten in cacao zorgen er namelijk voor dat chocola bijdraagt aan je welzijn.
Het bevat flavonoïden waarvan beweerd wordt dat ze goed zijn voor de bloedvaten. Ook de stoffen cafeïne, magnesium en fenylethylamine hebben een gunstige invloed op Je Echte Leeftijd. Een gewone reep bevat ongeveer 6 mg cafeïne, niet ongezond veel als je bedenkt dat er 100 tot 150 mg in een kop koffie zit. Het is juist genoeg om van op te kikkeren. Uit onderzoek is gebleken dat vrouwen die last hebben van pre-menstruele spanningen (PMS) te weinig magnesium in hun bloed hebben. Dat is wellicht een verklaring voor die onweerstaanbare behoefte aan chocolade vlak voor en tijdens de menstruatie. De stof fenylethylamine tenslotte maakt je gelukkig en lijkt sterk op een chemische stof die in onze hersenen wordt afgescheiden als we verliefd zijn. Iedere dag een stukje chocolade is dus zo gek nog niet.
wat zij zegt dusquote:Op vrijdag 27 april 2007 09:11 schreef Miss_S het volgende:
[..]
een stukje inderdaad maar niet een hele reep
de 99% al geprobeerd? Op zich wel een belevenisquote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:58 schreef Pearl22 het volgende:
Onlangs ontdekt dat Lindtte koop is bij de chocolaterie in de buurt.
Ze leveren namelijk niet van mei tot september naar het buitenland.
99% cacao is heerlijk!quote:Op zaterdag 19 mei 2007 14:02 schreef The_stranger het volgende:
[..]
de 99% al geprobeerd? Op zich wel een belevenis
ik vind het verschrikkelijk smerigquote:
Heb er zelf nu ook geen probleem meer mee, maar moest er even aan.... wennen...quote:
Is ook lekker, al had ik er meer van verwacht, de chili komt niet echt uit qua smaak....quote:Op zaterdag 19 mei 2007 15:11 schreef Pearl22 het volgende:
Die 'landenversie' wil ik zeker ook eens proberen, net als deze:
[afbeelding]
Wachten tot oktober (dan leveren ze weer).
quote:
quote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:58 schreef Pearl22 het volgende:
En dan die chocola die je bij de Albert Heijn kan kopen:
Swiss Noir 85% cacao met 'stukjes'.
quote:
Ik ben IN die fabriek geweest, rondleiding gehad enzo erg vetquote:Op maandag 21 mei 2007 21:29 schreef misteriks het volgende:
[..]
![]()
heeft de grootste chocoladefabriek van de wereld! Ik woon er een 5tal kilometer af; maar soms, als de wind meezit komt de chocoladegeurzelfs tot hier
![]()
callebaut had vroeger repen onder eigen merknaam; maar nu is het meurisse waar in feite callebaut chocalade in zit. verder draait ongeveer 90% vd fantasiechocolade (figuurtjes) op callebaut chocolade .
M'n eigen favorieten : mignonette melk en de bouchers met hazelnootvulling van cote d'or... simpelweg goddelijk![]()
Is al een tijdje in Duitsland te verkrijgen, en ik vind 'm erg lekker....quote:
quote:Op zaterdag 19 mei 2007 15:11 schreef Pearl22 het volgende:
Toen ik het (99%) voor het eerst proefde was ik al een fan van pure chocolade en vond ik het gelijk al lekker. Ik snap wel dat het wel wennen is als je nooit pure chocolade eet.
Die 'landenversie' wil ik zeker ook eens proberen, net als deze:
[afbeelding]
Wachten tot oktober (dan leveren ze weer).
Echt waar? Dan ga ik daar zeker eens kijken.quote:Op maandag 28 mei 2007 10:53 schreef DIJK het volgende:
[..]
Die dingen liggen het hele jaar gewoon bij de Sligro hoor. Moet je ze wel per 5 kopen, maar zo groot zijn ze nou ook weer niet.
Dat kan ik dus niet, dan moet bij mij zon hele reep echt op!quote:Op zaterdag 28 april 2007 22:32 schreef Etcetera het volgende:
c'ote dore gekocht vandaagnet 2 'reepjes' ervan gehad
hey, jij zit ook op spelpuntquote:Op vrijdag 1 juni 2007 18:42 schreef YPrue het volgende:
Een tip voor als iemand eens in de buurt van Aken zou komen: in Aken ligt er een Lindt-fabriek, en ze hebben daar iedere maandag tot en met zaterdag 'Fabriksverkauf', wat inhoudt dat je heel veel chocolade (ook die van het kerst- en paasseizoen) kunt kopen voor een heel goedkope prijs.
Er is daar ook een afdeling met chocolade die niet door de Lindt-kwaliteitstest (lees: de opdruk aan de onderkant van de tabletten/bonbons is niet 100% goed zichtbaar) is gekomen en dat zijn echt dozen vol chocola.Dat is voor de rest ook echt het enige wat er met die chocolade mis is. Er was namelijk eens een reportage over de Lindt-fabriek op de Duitse televisie, en daar legden ze het allemaal uit, van productie tot verkoop.
wij geven ook workshops bonbons maken op het werk, altijd wel leuk om mee te helpenquote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:47 schreef YPrue het volgende:
Ik zit niet op spelpunt, ken die site niet eens.![]()
In november kan ik een workshop meedoen met bonbons, toetjes e.d. maken.Heb ik altijd al eens willen doen, zo'n workshop.
Meestal heel weinig cacao. Zo weinig dat je het volgens mij geen chocolade mag noemen. Dus voornamelijk suiker.quote:Op zaterdag 14 april 2007 10:48 schreef Innocence het volgende:
cacaofantasie noemen ze datquote:Op zondag 10 juni 2007 17:00 schreef sampoo het volgende:
[..]
Meestal heel weinig cacao. Zo weinig dat je het volgens mij geen chocolade mag noemen. Dus voornamelijk suiker.
dan heet het cacao-fantasie toch? van die koetjesrepen chocolade enzoquote:Op zondag 10 juni 2007 17:00 schreef sampoo het volgende:
[..]
Meestal heel weinig cacao. Zo weinig dat je het volgens mij geen chocolade mag noemen. Dus voornamelijk suiker.
je was me voorquote:
een rood kruis met sinasappel smaak?quote:Op donderdag 21 juni 2007 18:47 schreef Chicolate het volgende:
Mijn moeder kwam vandaag met iets dat ik nog niet kende (en dus perse wilde proeven):
[afbeelding]
Hij is wel lekkerniet geniaal, de sinaasappel had wel wat duidelijker gemogen, en de plakjes waren wel heel erg dun, hou zelf van een wat stevigere reep. Maar zeker wel voor herhaling vatbaar
![]()
Ik had em getest, dat plaatjequote:Op vrijdag 22 juni 2007 08:38 schreef computergirl het volgende:
[..]
een rood kruis met sinasappel smaak?
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 13:57 schreef SlimShady het volgende:
According to Italian researchers, women who eat chocolate regularly have a better sex life than those who deny themselves the treat.
.
In ieder geval in de supermarkt op Schiphol, en ergens in dit topic genoemd ook in sommige jumbo supermarkten.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 19:31 schreef Cutebutpsycho het volgende:
[..]
![]()
Ennehm, waar kan je 99% Lindt kopen? (en de andere % varianten)?
Ook voor de douane? Woon vrij dichtbij en kom er sowieso weleens langs met de trein....quote:Op zondag 24 juni 2007 13:02 schreef The_stranger het volgende:
[..]
In ieder geval in de supermarkt op Schiphol, en ergens in dit topic genoemd ook in sommige jumbo supermarkten.
In duitsland in bijna elke supermarkt.
Food Village op Schiphol Plazaquote:Op zondag 24 juni 2007 14:35 schreef Cutebutpsycho het volgende:
[..]
Ook voor de douane? Woon vrij dichtbij en kom er sowieso weleens langs met de trein....
Inderdaad voor de douane..quote:Op maandag 25 juni 2007 09:45 schreef computergirl het volgende:
[..]
Food Village op Schiphol Plaza
Info
Ik heb ooit in dat winkeltje 50 euro aan chocola gekochtquote:Op woensdag 27 juni 2007 13:25 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Inderdaad voor de douane..
Stond ik maandag voor het chocolade museum in Keulen, ding de hele dag dicht
Die op Schiphol of die in Keulen in het museum. (die in Schiphol is vrij duur, dacht per Lindt reep iets van 2 euro 40, terwijl het in een willekeurige super in Duitslaand 1 euro 80 of minder kost)quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:48 schreef octopussy het volgende:
[..]
Ik heb ooit in dat winkeltje 50 euro aan chocola gekocht![]()
![]()
30%?quote:
Ligt meer aan het merk dan aan die 75%...(vind ik)quote:Op woensdag 27 juni 2007 20:33 schreef Cutebutpsycho het volgende:
Ik had laatst Swiss 75% maar ik vond hem niet zo lekker
gezonde dingen verpesten met ongezonde dingenquote:Op zaterdag 14 juli 2007 16:04 schreef Qwea het volgende:wat is er nou lekkerde dan chocolade
Heerlijke milka alpenmelk.
Die dan smelten en over een wafel gooienof je aardbei in de chocolade dopen
![]()
normaal ook niet mijn stijl maar je moet het eens proberen was echt heerlijkquote:Op zaterdag 14 juli 2007 16:13 schreef Viking84 het volgende:
[..]
gezonde dingen verpesten met ongezonde dingen.
Je zou eens naar de Lindt fabriek in Zürich-Kilchberg moeten gaan, heb daar 5 kilo aan godlasterlijkheerlijke chocola gekocht, voor 20 euro ofzoquote:Op woensdag 27 juni 2007 18:18 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Die op Schiphol of die in Keulen in het museum. (die in Schiphol is vrij duur, dacht per Lindt reep iets van 2 euro 40, terwijl het in een willekeurige super in Duitslaand 1 euro 80 of minder kost)
Bij de chocolaterie. Die bij mij in de buurt hadden nu ook de chilli-versiequote:Op zaterdag 23 juni 2007 19:31 schreef Cutebutpsycho het volgende:
[..]
![]()
Ennehm, waar kan je 99% Lindt kopen? (en de andere % varianten)?
Probleem is dat ik elke week wel in Keulen zit, en nooit in Zurich. En denk niet dat ik het thuisfront zo gek krijg om voor choclade naar Zurich te gaanquote:Op zaterdag 14 juli 2007 17:14 schreef PeRi het volgende:
[..]
Je zou eens naar de Lindt fabriek in Zürich-Kilchberg moeten gaan, heb daar 5 kilo aan godlasterlijkheerlijke chocola gekocht, voor 20 euro ofzo,
.
Zürich is een gave stad; mooi, cultureel, hip, perfect voor een paar dagen ertussenuit?quote:Op zondag 15 juli 2007 12:25 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Probleem is dat ik elke week wel in Keulen zit, en nooit in Zurich. En denk niet dat ik het thuisfront zo gek krijg om voor choclade naar Zurich te gaan![]()
Mmm zou het kunnen proberenquote:Op zondag 15 juli 2007 12:28 schreef PeRi het volgende:
[..]
Zürich is een gave stad; mooi, cultureel, hip, perfect voor een paar dagen ertussenuit?.
Wat een onzin!quote:Op zaterdag 14 juli 2007 16:13 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Pure chocolade goed voor de bloeddrukquote:Op zaterdag 14 juli 2007 16:13 schreef Viking84 het volgende:
Misschien is de Lindt fabrieksverkoop in Aachen dan wel iets voor je? Daar kun je ook kilo's chocolade inslaan voor een mooie prijs.quote:Op zondag 15 juli 2007 12:25 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Probleem is dat ik elke week wel in Keulen zit, en nooit in Zurich. En denk niet dat ik het thuisfront zo gek krijg om voor choclade naar Zurich te gaan![]()
Nu ik er zo over nadenk, is het misschien maar beter om niet voor weinig geld veel chocolade te kunnen kopen.... Pure chocolade mag dan in kleine beetjes goed zijn voor de bloeddruk, maar ken mezelf en ik vrees dat ik dat effect dan weer teniet doe met de hoeveelheidquote:Op zondag 15 juli 2007 21:59 schreef YPrue het volgende:
[..]
Misschien is de Lindt fabrieksverkoop in Aachen dan wel iets voor je? Daar kun je ook kilo's chocolade inslaan voor een mooie prijs.![]()
Wij zijn thuis ook echte chocolade freaks, maar hebben nog steeds minstens 3,5 kilo liggen (van die 5 kilo ging 1 kilo naar vrienden, familie en we zijn begin mei naar Zwitserland geweest). Het gaat minder snel dan je denkt als je zoveel hebt liggenquote:Op maandag 16 juli 2007 07:47 schreef The_stranger het volgende:
Pure chocolade mag dan in kleine beetjes goed zijn voor de bloeddruk, maar ken mezelf en ik vrees dat ik dat effect dan weer teniet doe met de hoeveelheid
Klopt, heb inmiddels ook al een reep of 10-15 opgespaard, elke week een paar stukjes tot een halve reep opeten en elke week bijna een nieuwe reep kopen, zo groeit je voorraad wel..quote:Op maandag 16 juli 2007 07:51 schreef PeRi het volgende:
[..]
Wij zijn thuis ook echte chocolade freaks, maar hebben nog steeds minstens 3,5 kilo liggen (van die 5 kilo ging 1 kilo naar vrienden, familie en we zijn begin mei naar Zwitserland geweest). Het gaat minder snel dan je denkt als je zoveel hebt liggen.
Ha, die heb ik een keer uitgedeeld aan m'n collega's.quote:Op dinsdag 10 april 2007 15:15 schreef computergirl het volgende:
Gaat niet helemaal op wat mij betreft: chocolade met 99% cacoa is echt niet lekker meer.
ik hou geen chocoladevoorraad aan, omdat ie dan op is,quote:Op maandag 16 juli 2007 23:12 schreef Zwaardvisch het volgende:
Ik hou geen chocoladevoorraad aan. Het zou waarschijnlijk het genot wegnemen. Als ik er eerst om moet bij het sigarenwinkeltje om de hoek, smaakt 'ie lekkerder. Overigens vind ik chocoladeletters het lekkerste.
Je hebt van die bonbons op stokjes, speciaal om te smelten in de melkquote:Op zaterdag 12 januari 2008 16:52 schreef Aventura het volgende:
Pure chocolade laten smelten in kokend hete melk
Onwijs lekker inderdaad!quote:Op zaterdag 12 januari 2008 17:21 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Je hebt van die bonbons op stokjes, speciaal om te smelten in de melk. Wel erg duur
.
Die ken ikquote:Op zaterdag 12 januari 2008 17:21 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Je hebt van die bonbons op stokjes, speciaal om te smelten in de melk. Wel erg duur
.
Ja gewoon 's doen....wel ff raspen, dan lost het beter op.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 17:39 schreef Chicolate het volgende:
Zou het ook lekker zijn met die 99% chocolade? Heb hier nog een bijna onaangebroken reep liggen, omdat het echt niet te eten is, veel te bitter ... zou het in melk lekkerder zijn? Misschien een keer proberen ...
is dat nou echt lekker? heb het wel zien staan, niet meegenomen.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 17:21 schreef Chicolate het volgende:
[..]
.
Warme choco van de Australian ken ik niet, maar ik begin al te watertanden bij het idee aan dit bonbons ... alleen moet ik heel eerlijk zeggen dat ik ze nog nooit gehad heb, ik vergeet ze steedsquote:Op zondag 13 januari 2008 11:28 schreef Etcetera het volgende:
[..]
is dat nou echt lekker? heb het wel zien staan, niet meegenomen.
Als het te vergelijken is met warme choco van de Australian: laaaat maar, die vind ik echt niks aan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |