Jij bent toch diegene met die jong & gezondheidsobsessie??quote:Op donderdag 19 april 2007 15:26 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
De paaseitjes zijn al bijna op, nu heb ik gewoon 750 gram paaseitjes in 3 dagen opgegeten. Dat is gelijk aan een tijdje geleden nog toen ik 1 kilo paaseitjes in 4 dagen at. En nu heb ik vandaag ook nog een paasei gekregen gevuld met praline's.
ze wil gewoon aandachtquote:Op donderdag 19 april 2007 21:10 schreef Aventura het volgende:
[..]
Jij bent toch diegene met die jong & gezondheidsobsessie??
Anyway, ik ben gelukkig geen choco-addict. Behalve ongeveer 2 dagen per maand dan. Ik lust alle soorten, maar wit is het minst, proeft zo vettig. Pure chocolade ben ik inmiddels ook gaan waarderen, had laatst een reep van Lindt (mijn fave merk).![]()
Daar heb ik ooit 1 reep van gehad, had een vriendin meegenomen uit Engeland, en het was smerig!quote:
dus veel witte chocolade eten en veel sportenquote:Op donderdag 19 april 2007 21:15 schreef SHE het volgende:
Naja, cacaoboter is dan wel weer geniaal voor je velletje![]()
Wat heb ik aan een mooie huid met een vette reetquote:Op donderdag 19 april 2007 21:15 schreef SHE het volgende:
Naja, cacaoboter is dan wel weer geniaal voor je velletje![]()
Uhuhquote:
Schiphol, in de supermarkt..quote:Op donderdag 19 april 2007 21:23 schreef Aventura het volgende:
Hebben jullie Lindt weleens ergens te koop gezien trouwens? In de supers waar ik kom, hebben ze het niet. Ik kom altijd via via via aan een stash, maar dat is maar heel af en toe. (Diegene werkt bij Lindt).
Ik weet dat cacaoboter wat anders is, maar hoe heet die chocoladeboter ook alweer? Heb dat al heel lang nergens meer in de winkel gezien.quote:Op donderdag 19 april 2007 21:14 schreef justmattie het volgende:
[..]
ze wil gewoon aandacht![]()
En in witte chocolade zit ook heel veel cacaoboter dus het klopt wel wat je zegt![]()
Zou perfect zijn, want vind een stukje chocola na 't eten zo lekker! Ik kan er niets over vinden, maar weet wel dat chocola op zich erg moeilijk te verteren is...quote:Op donderdag 19 april 2007 20:43 schreef SHE het volgende:
Ik ben even niet in de gelegenheid om te zoeken, maar klopt het nu dat een stukje pure chocolade na je eten helpt om beter te verteren?
Ja! Die bedoel ik.quote:Op vrijdag 20 april 2007 11:54 schreef p_iglet het volgende:
choba, ligt hier nog overal gewoon in die blauw/zilvere pakjes in de supermarkt
http://www.chocolat.com/index.asp?PageAction=MFGSEARCH&ManfID=1108&Page=1quote:Op vrijdag 20 april 2007 10:37 schreef Emu het volgende:
Weet iemand waar ik Lindt kan vinden in België?
Heb al gezien in de plaatselijke Colruyt en SuperGB, helaas daar geen Lindt te zien.
Ervoor naar Nederland rijden of de luchthaven vind ik een beetje teveel van het goede.
Oh ja, zie het nu pasquote:Op vrijdag 20 april 2007 12:27 schreef Emu het volgende:
Nee das niks helaas. Is een webshop in de USA dus hoge verzendkosten.
In een hotel in Brussel waar ik regelmatig kom ligt steeds een stukje Neuhaus chocolade op het kussen.quote:Op vrijdag 20 april 2007 12:53 schreef Emu het volgende:
Ja google werd reeds gebruikt maar helaas daarop geen resultaten.
Zijn er nog andere goed verkrijgbare merken (ook in België) die 72% pure chocolade verkopen (die kwalitatief goed tot zeer goed is). Dus geen ALDI pure chocolade enzo.
neem een leger mee. koning Leonidas is niet te verslaan.quote:Op vrijdag 20 april 2007 14:27 schreef Emu het volgende:
Dat ziet er inderdaad erg lekker uit!
Waar ik ook net aan denk, we hebben in België Leonidas winkels, ze zijn eerder bekend om de pralines, maar maken volgens mij waarschijnlijk ook erg goede chocolade
Morgen daar alvast eens langs gaan !
http://www.callebaut.com/nl/50345quote:Op vrijdag 20 april 2007 12:53 schreef Emu het volgende:
Ja google werd reeds gebruikt maar helaas daarop geen resultaten.
Zijn er nog andere goed verkrijgbare merken (ook in België) die 72% pure chocolade verkopen (die kwalitatief goed tot zeer goed is). Dus geen ALDI pure chocolade enzo.
Ben ik gelukkig niet de enige die teveel chocolade vreet.quote:Op vrijdag 20 april 2007 08:16 schreef Dakota het volgende:
Ik vreet ook veel teveel chocola.
Maar eigenlijk vind ik dat niet zo erg
Ja deze had ik ook gezien, maar is eerder voor de echte liefhebber of groothandel, is meestal in blokken van 5 tot 10 kg namelijkquote:
Hihiquote:Op vrijdag 20 april 2007 15:57 schreef Emu het volgende:
[..]
Ja deze had ik ook gezien, maar is eerder voor de echte liefhebber of groothandel, is meestal in blokken van 5 tot 10 kg namelijk![]()
In Nederland zie ik ze nauwelijks, volgens mij heb ik ze wel op Schiphol gezien. Verder alleen in Duitsland, Spanje en Zwitserland.quote:Op donderdag 19 april 2007 21:23 schreef Aventura het volgende:
Hebben jullie Lindt weleens ergens te koop gezien trouwens? In de supers waar ik kom, hebben ze het niet. Ik kom altijd via via via aan een stash, maar dat is maar heel af en toe. (Diegene werkt bij Lindt).
De Bijenkorf heeft ook Lindtquote:Op vrijdag 20 april 2007 16:10 schreef Lucille het volgende:
[..]
In Nederland zie ik ze nauwelijks, volgens mij heb ik ze wel op Schiphol gezien. Verder alleen in Duitsland, Spanje en Zwitserland.
Jumboquote:Op vrijdag 20 april 2007 16:10 schreef Lucille het volgende:
[..]
In Nederland zie ik ze nauwelijks, volgens mij heb ik ze wel op Schiphol gezien. Verder alleen in Duitsland, Spanje en Zwitserland.
Ik ga eens op hun website zien of ze een finiaal hebben hier in de buurtquote:Op vrijdag 20 april 2007 16:00 schreef Sjeen het volgende:
[..]
HihiHeb je de Delhaize al geprobeerd? Daar haal ik meestal de chocola....
Heeft de jumbo lindt?quote:
Hier welquote:
Daar komt onze chocolade ook allemaal wegquote:Op vrijdag 20 april 2007 15:57 schreef Emu het volgende:
[..]
Ja deze had ik ook gezien, maar is eerder voor de echte liefhebber of groothandel, is meestal in blokken van 5 tot 10 kg namelijk![]()
eet je iedere dág chocola?quote:Op donderdag 26 april 2007 21:19 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Heb gisteravond butterscotch op en vanavond gewone melkchocolade.![]()
AH merk, melk met hazelnoten en krentenquote:Op dinsdag 10 april 2007 21:37 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Het enige nadeel van chocolade is dat er zoveel calorieen inzitten.Ik heb vandaag dus zo'n reep op: [afbeelding]
En vanmorgen chocolademelk. Dat wordt vanaf morgen weer op dieet.![]()
Mmm, dan nu nog een jumbo vinden in de buurt... Maar goed, kom regelmatig in Duitsland en daar hebben ze lindt in overvloed....quote:
een stukje inderdaad maar niet een hele reepquote:Op donderdag 26 april 2007 23:34 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Het is waar: chocolade is hartstikke gezond. Anti-oxidanten in cacao zorgen er namelijk voor dat chocola bijdraagt aan je welzijn.
Het bevat flavonoïden waarvan beweerd wordt dat ze goed zijn voor de bloedvaten. Ook de stoffen cafeïne, magnesium en fenylethylamine hebben een gunstige invloed op Je Echte Leeftijd. Een gewone reep bevat ongeveer 6 mg cafeïne, niet ongezond veel als je bedenkt dat er 100 tot 150 mg in een kop koffie zit. Het is juist genoeg om van op te kikkeren. Uit onderzoek is gebleken dat vrouwen die last hebben van pre-menstruele spanningen (PMS) te weinig magnesium in hun bloed hebben. Dat is wellicht een verklaring voor die onweerstaanbare behoefte aan chocolade vlak voor en tijdens de menstruatie. De stof fenylethylamine tenslotte maakt je gelukkig en lijkt sterk op een chemische stof die in onze hersenen wordt afgescheiden als we verliefd zijn. Iedere dag een stukje chocolade is dus zo gek nog niet.
wat zij zegt dusquote:Op vrijdag 27 april 2007 09:11 schreef Miss_S het volgende:
[..]
een stukje inderdaad maar niet een hele reep
de 99% al geprobeerd? Op zich wel een belevenisquote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:58 schreef Pearl22 het volgende:
Onlangs ontdekt dat Lindtte koop is bij de chocolaterie in de buurt.
Ze leveren namelijk niet van mei tot september naar het buitenland.
99% cacao is heerlijk!quote:Op zaterdag 19 mei 2007 14:02 schreef The_stranger het volgende:
[..]
de 99% al geprobeerd? Op zich wel een belevenis
ik vind het verschrikkelijk smerigquote:
Heb er zelf nu ook geen probleem meer mee, maar moest er even aan.... wennen...quote:
Is ook lekker, al had ik er meer van verwacht, de chili komt niet echt uit qua smaak....quote:Op zaterdag 19 mei 2007 15:11 schreef Pearl22 het volgende:
Die 'landenversie' wil ik zeker ook eens proberen, net als deze:
[afbeelding]
Wachten tot oktober (dan leveren ze weer).
quote:
quote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:58 schreef Pearl22 het volgende:
En dan die chocola die je bij de Albert Heijn kan kopen:
Swiss Noir 85% cacao met 'stukjes'.
quote:
Ik ben IN die fabriek geweest, rondleiding gehad enzo erg vetquote:Op maandag 21 mei 2007 21:29 schreef misteriks het volgende:
[..]
![]()
heeft de grootste chocoladefabriek van de wereld! Ik woon er een 5tal kilometer af; maar soms, als de wind meezit komt de chocoladegeurzelfs tot hier
![]()
callebaut had vroeger repen onder eigen merknaam; maar nu is het meurisse waar in feite callebaut chocalade in zit. verder draait ongeveer 90% vd fantasiechocolade (figuurtjes) op callebaut chocolade .
M'n eigen favorieten : mignonette melk en de bouchers met hazelnootvulling van cote d'or... simpelweg goddelijk![]()
Is al een tijdje in Duitsland te verkrijgen, en ik vind 'm erg lekker....quote:
quote:Op zaterdag 19 mei 2007 15:11 schreef Pearl22 het volgende:
Toen ik het (99%) voor het eerst proefde was ik al een fan van pure chocolade en vond ik het gelijk al lekker. Ik snap wel dat het wel wennen is als je nooit pure chocolade eet.
Die 'landenversie' wil ik zeker ook eens proberen, net als deze:
[afbeelding]
Wachten tot oktober (dan leveren ze weer).
Echt waar? Dan ga ik daar zeker eens kijken.quote:Op maandag 28 mei 2007 10:53 schreef DIJK het volgende:
[..]
Die dingen liggen het hele jaar gewoon bij de Sligro hoor. Moet je ze wel per 5 kopen, maar zo groot zijn ze nou ook weer niet.
Dat kan ik dus niet, dan moet bij mij zon hele reep echt op!quote:Op zaterdag 28 april 2007 22:32 schreef Etcetera het volgende:
c'ote dore gekocht vandaagnet 2 'reepjes' ervan gehad
hey, jij zit ook op spelpuntquote:Op vrijdag 1 juni 2007 18:42 schreef YPrue het volgende:
Een tip voor als iemand eens in de buurt van Aken zou komen: in Aken ligt er een Lindt-fabriek, en ze hebben daar iedere maandag tot en met zaterdag 'Fabriksverkauf', wat inhoudt dat je heel veel chocolade (ook die van het kerst- en paasseizoen) kunt kopen voor een heel goedkope prijs.
Er is daar ook een afdeling met chocolade die niet door de Lindt-kwaliteitstest (lees: de opdruk aan de onderkant van de tabletten/bonbons is niet 100% goed zichtbaar) is gekomen en dat zijn echt dozen vol chocola.Dat is voor de rest ook echt het enige wat er met die chocolade mis is. Er was namelijk eens een reportage over de Lindt-fabriek op de Duitse televisie, en daar legden ze het allemaal uit, van productie tot verkoop.
wij geven ook workshops bonbons maken op het werk, altijd wel leuk om mee te helpenquote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:47 schreef YPrue het volgende:
Ik zit niet op spelpunt, ken die site niet eens.![]()
In november kan ik een workshop meedoen met bonbons, toetjes e.d. maken.Heb ik altijd al eens willen doen, zo'n workshop.
Meestal heel weinig cacao. Zo weinig dat je het volgens mij geen chocolade mag noemen. Dus voornamelijk suiker.quote:Op zaterdag 14 april 2007 10:48 schreef Innocence het volgende:
Ik ben helemaal gek op de chocolade van die holle figuren. Net ook een chocolade paaskip achter de kiezen. Wordt daar andere chocola voor gebruikt en wat voor?
cacaofantasie noemen ze datquote:Op zondag 10 juni 2007 17:00 schreef sampoo het volgende:
[..]
Meestal heel weinig cacao. Zo weinig dat je het volgens mij geen chocolade mag noemen. Dus voornamelijk suiker.
dan heet het cacao-fantasie toch? van die koetjesrepen chocolade enzoquote:Op zondag 10 juni 2007 17:00 schreef sampoo het volgende:
[..]
Meestal heel weinig cacao. Zo weinig dat je het volgens mij geen chocolade mag noemen. Dus voornamelijk suiker.
je was me voorquote:
een rood kruis met sinasappel smaak?quote:Op donderdag 21 juni 2007 18:47 schreef Chicolate het volgende:
Mijn moeder kwam vandaag met iets dat ik nog niet kende (en dus perse wilde proeven):
[afbeelding]
Hij is wel lekkerniet geniaal, de sinaasappel had wel wat duidelijker gemogen, en de plakjes waren wel heel erg dun, hou zelf van een wat stevigere reep. Maar zeker wel voor herhaling vatbaar
![]()
Ik had em getest, dat plaatjequote:Op vrijdag 22 juni 2007 08:38 schreef computergirl het volgende:
[..]
een rood kruis met sinasappel smaak?
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 13:57 schreef SlimShady het volgende:
According to Italian researchers, women who eat chocolate regularly have a better sex life than those who deny themselves the treat.
.
In ieder geval in de supermarkt op Schiphol, en ergens in dit topic genoemd ook in sommige jumbo supermarkten.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 19:31 schreef Cutebutpsycho het volgende:
[..]
![]()
Ennehm, waar kan je 99% Lindt kopen? (en de andere % varianten)?
Ook voor de douane? Woon vrij dichtbij en kom er sowieso weleens langs met de trein....quote:Op zondag 24 juni 2007 13:02 schreef The_stranger het volgende:
[..]
In ieder geval in de supermarkt op Schiphol, en ergens in dit topic genoemd ook in sommige jumbo supermarkten.
In duitsland in bijna elke supermarkt.
Food Village op Schiphol Plazaquote:Op zondag 24 juni 2007 14:35 schreef Cutebutpsycho het volgende:
[..]
Ook voor de douane? Woon vrij dichtbij en kom er sowieso weleens langs met de trein....
Inderdaad voor de douane..quote:Op maandag 25 juni 2007 09:45 schreef computergirl het volgende:
[..]
Food Village op Schiphol Plaza
Info
Ik heb ooit in dat winkeltje 50 euro aan chocola gekochtquote:Op woensdag 27 juni 2007 13:25 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Inderdaad voor de douane..
Stond ik maandag voor het chocolade museum in Keulen, ding de hele dag dicht
Die op Schiphol of die in Keulen in het museum. (die in Schiphol is vrij duur, dacht per Lindt reep iets van 2 euro 40, terwijl het in een willekeurige super in Duitslaand 1 euro 80 of minder kost)quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:48 schreef octopussy het volgende:
[..]
Ik heb ooit in dat winkeltje 50 euro aan chocola gekocht![]()
![]()
30%?quote:
Ligt meer aan het merk dan aan die 75%...(vind ik)quote:Op woensdag 27 juni 2007 20:33 schreef Cutebutpsycho het volgende:
Ik had laatst Swiss 75% maar ik vond hem niet zo lekker
gezonde dingen verpesten met ongezonde dingenquote:Op zaterdag 14 juli 2007 16:04 schreef Qwea het volgende:wat is er nou lekkerde dan chocolade
Heerlijke milka alpenmelk.
Die dan smelten en over een wafel gooienof je aardbei in de chocolade dopen
![]()
normaal ook niet mijn stijl maar je moet het eens proberen was echt heerlijkquote:Op zaterdag 14 juli 2007 16:13 schreef Viking84 het volgende:
[..]
gezonde dingen verpesten met ongezonde dingen.
Je zou eens naar de Lindt fabriek in Zürich-Kilchberg moeten gaan, heb daar 5 kilo aan godlasterlijkheerlijke chocola gekocht, voor 20 euro ofzoquote:Op woensdag 27 juni 2007 18:18 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Die op Schiphol of die in Keulen in het museum. (die in Schiphol is vrij duur, dacht per Lindt reep iets van 2 euro 40, terwijl het in een willekeurige super in Duitslaand 1 euro 80 of minder kost)
Bij de chocolaterie. Die bij mij in de buurt hadden nu ook de chilli-versiequote:Op zaterdag 23 juni 2007 19:31 schreef Cutebutpsycho het volgende:
[..]
![]()
Ennehm, waar kan je 99% Lindt kopen? (en de andere % varianten)?
Probleem is dat ik elke week wel in Keulen zit, en nooit in Zurich. En denk niet dat ik het thuisfront zo gek krijg om voor choclade naar Zurich te gaanquote:Op zaterdag 14 juli 2007 17:14 schreef PeRi het volgende:
[..]
Je zou eens naar de Lindt fabriek in Zürich-Kilchberg moeten gaan, heb daar 5 kilo aan godlasterlijkheerlijke chocola gekocht, voor 20 euro ofzo,
.
Zürich is een gave stad; mooi, cultureel, hip, perfect voor een paar dagen ertussenuit?quote:Op zondag 15 juli 2007 12:25 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Probleem is dat ik elke week wel in Keulen zit, en nooit in Zurich. En denk niet dat ik het thuisfront zo gek krijg om voor choclade naar Zurich te gaan![]()
Mmm zou het kunnen proberenquote:Op zondag 15 juli 2007 12:28 schreef PeRi het volgende:
[..]
Zürich is een gave stad; mooi, cultureel, hip, perfect voor een paar dagen ertussenuit?.
Wat een onzin!quote:Op zaterdag 14 juli 2007 16:13 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Pure chocolade goed voor de bloeddrukquote:Op zaterdag 14 juli 2007 16:13 schreef Viking84 het volgende:
Misschien is de Lindt fabrieksverkoop in Aachen dan wel iets voor je? Daar kun je ook kilo's chocolade inslaan voor een mooie prijs.quote:Op zondag 15 juli 2007 12:25 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Probleem is dat ik elke week wel in Keulen zit, en nooit in Zurich. En denk niet dat ik het thuisfront zo gek krijg om voor choclade naar Zurich te gaan![]()
Nu ik er zo over nadenk, is het misschien maar beter om niet voor weinig geld veel chocolade te kunnen kopen.... Pure chocolade mag dan in kleine beetjes goed zijn voor de bloeddruk, maar ken mezelf en ik vrees dat ik dat effect dan weer teniet doe met de hoeveelheidquote:Op zondag 15 juli 2007 21:59 schreef YPrue het volgende:
[..]
Misschien is de Lindt fabrieksverkoop in Aachen dan wel iets voor je? Daar kun je ook kilo's chocolade inslaan voor een mooie prijs.![]()
Wij zijn thuis ook echte chocolade freaks, maar hebben nog steeds minstens 3,5 kilo liggen (van die 5 kilo ging 1 kilo naar vrienden, familie en we zijn begin mei naar Zwitserland geweest). Het gaat minder snel dan je denkt als je zoveel hebt liggenquote:Op maandag 16 juli 2007 07:47 schreef The_stranger het volgende:
Pure chocolade mag dan in kleine beetjes goed zijn voor de bloeddruk, maar ken mezelf en ik vrees dat ik dat effect dan weer teniet doe met de hoeveelheid
Klopt, heb inmiddels ook al een reep of 10-15 opgespaard, elke week een paar stukjes tot een halve reep opeten en elke week bijna een nieuwe reep kopen, zo groeit je voorraad wel..quote:Op maandag 16 juli 2007 07:51 schreef PeRi het volgende:
[..]
Wij zijn thuis ook echte chocolade freaks, maar hebben nog steeds minstens 3,5 kilo liggen (van die 5 kilo ging 1 kilo naar vrienden, familie en we zijn begin mei naar Zwitserland geweest). Het gaat minder snel dan je denkt als je zoveel hebt liggen.
Ha, die heb ik een keer uitgedeeld aan m'n collega's.quote:Op dinsdag 10 april 2007 15:15 schreef computergirl het volgende:
Gaat niet helemaal op wat mij betreft: chocolade met 99% cacoa is echt niet lekker meer.
ik hou geen chocoladevoorraad aan, omdat ie dan op is,quote:Op maandag 16 juli 2007 23:12 schreef Zwaardvisch het volgende:
Ik hou geen chocoladevoorraad aan. Het zou waarschijnlijk het genot wegnemen. Als ik er eerst om moet bij het sigarenwinkeltje om de hoek, smaakt 'ie lekkerder. Overigens vind ik chocoladeletters het lekkerste.
Je hebt van die bonbons op stokjes, speciaal om te smelten in de melkquote:Op zaterdag 12 januari 2008 16:52 schreef Aventura het volgende:
Pure chocolade laten smelten in kokend hete melk
Onwijs lekker inderdaad!quote:Op zaterdag 12 januari 2008 17:21 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Je hebt van die bonbons op stokjes, speciaal om te smelten in de melk. Wel erg duur
.
Die ken ikquote:Op zaterdag 12 januari 2008 17:21 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Je hebt van die bonbons op stokjes, speciaal om te smelten in de melk. Wel erg duur
.
Ja gewoon 's doen....wel ff raspen, dan lost het beter op.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 17:39 schreef Chicolate het volgende:
Zou het ook lekker zijn met die 99% chocolade? Heb hier nog een bijna onaangebroken reep liggen, omdat het echt niet te eten is, veel te bitter ... zou het in melk lekkerder zijn? Misschien een keer proberen ...
is dat nou echt lekker? heb het wel zien staan, niet meegenomen.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 17:21 schreef Chicolate het volgende:
[..]
.
Warme choco van de Australian ken ik niet, maar ik begin al te watertanden bij het idee aan dit bonbons ... alleen moet ik heel eerlijk zeggen dat ik ze nog nooit gehad heb, ik vergeet ze steedsquote:Op zondag 13 januari 2008 11:28 schreef Etcetera het volgende:
[..]
is dat nou echt lekker? heb het wel zien staan, niet meegenomen.
Als het te vergelijken is met warme choco van de Australian: laaaat maar, die vind ik echt niks aan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |