Nee, ik bedoel echt "Luce" (Loetsje) "Licht" in het Italiaansquote:
Lucie is heel erg leukquote:Op zaterdag 7 april 2007 14:02 schreef Vivi het volgende:
Nee, ik bedoel echt "Luce" (Loetsje) "Licht" in het Italiaans
maar Lucie is ook leuk hoor, zeggen jullie "LU" of "Loe" ???![]()
Nee, dat vind ik niks.quote:Op zaterdag 7 april 2007 14:37 schreef Cesarino het volgende:
Onze dochter (begin Mei uitgerekend) gaat Seréna heten..
Top secret informatie dus niet verklappen.
Zie hierbovenquote:Op zaterdag 7 april 2007 13:40 schreef Moonah het volgende:
[..]
Als "Loetsje"? Of "Luus"? Of nog anders? (Luuse?)
Als Thies een meisje was geweest had hij Isabelle geheten. Vind het nog steeds een mooie naam. Heb er indertijd hier een discussie over gelezen dat mensen het ordinair vonden.
Weet nu wel zo'n beetje zeker dat er geen tweede komt, dus kan de naam dus ook wel verklappen...
Waarom specifiek deze naam, Cesarino? 'Sec' gesproken is dit een mooi klinkende naam.quote:Op zaterdag 7 april 2007 14:37 schreef Cesarino het volgende:
Onze dochter (begin Mei uitgerekend) gaat Seréna heten..
Top secret informatie dus niet verklappen.
Isabelle is inderdaad een geweldige naam.quote:Op zaterdag 7 april 2007 21:49 schreef Vivi het volgende:
[..]
Zie hierboven
Ik vind Isabelle ook prachtig! Is een van mijn favoriete namen of all times mag ik wel zeggen, helemaal niet ordinair, daarbij denk ik aan Chanelle ofzo, maar Isabelle, daarbij denk ik aan een heel net meisje-meisje dat op ballet zit
Ik vind het idd ook weer een heel ander "genre" dan Thies, dat dan weer wel
Nog even over Luce, Lucie en aanverwanten; ik had vroeger een meisje in de klas (toen ik een jaar of 16 was) dat "Loeloechi" heette, dat scheen een of andere zigeunertaal te zijn voor " klein bloempje" . Heb het verder nooit ergens gehoord. Het was ook echt zo'n hippiemeisje dat naar patchouli rook met heel lang donker haar, het had wel wat
Ruby is leukquote:Op zaterdag 7 april 2007 14:20 schreef daeri het volgende:
Rubella (Ruby)
Een pasgeboren jongetje hier in de buurt heet Aaldert Aaldertsz.quote:Op maandag 9 april 2007 00:50 schreef Walrik het volgende:
[..]
Isabelle is inderdaad een geweldige naam.
Loeloechi...hmmm. Kende zelf vroeger een meisje dat Damianti heette. Hippie achtig meisje was dat en de naam paste precies bij haar op een of andere manier. Ze at alleen maar macrobiotisch voedsel - we gingen ooit met zijn allen pannekoeken eten maar zij mocht alleen maar rijstwafels!
Andere naam uit t verleden die te binnen sc hiet: kende een jongetje, heette Koppe. So far so good, maar zijn achternaam: Koppeschaar.![]()
Zijn vader heette precies zo, en had, zo ging de roddel, zijn zoontje ook Koppe genoemd zodat hijzelf van zijn voornaam afkwam, of zoiets!![]()
lijkt me dat dit van die typische gevallen zijn waar de ouders meer geven om het in stand houden van een bepaalde traditie dan om een gelukkige toekomst van hun kindquote:Op maandag 9 april 2007 00:56 schreef InProduction het volgende:
[..]
Een pasgeboren jongetje hier in de buurt heet Aaldert Aaldertsz.
Vroeger kon dat vast wel... maar tegenwoordig![]()
quote:Op maandag 9 april 2007 01:03 schreef Vivi het volgende:
Van een geheel andere orde, ik werkte vroeger met een mevrouw "Pik"en die was getrouwd met meneer "Van Voren".
Ze wenste ook consequent aangesproken te worden met beide namen, vraag me af waarom
En toch blijf ik Rubella mooi vinden..... voor een gozertje weet ik alleen nog niks... :/quote:Op maandag 9 april 2007 00:53 schreef Walrik het volgende:
[..]
Ruby is leuk
Rubella zou ik niet doen: is het Engelse woord voor de mazelen.![]()
http://en.wikipedia.org/wiki/Rubella
Ik ook Cattiequote:Op zaterdag 7 april 2007 14:25 schreef cattie het volgende:
Moonah, ik vind Isabelle wel een mooie naam! Vooral dan afgekort in het dagelijks leven naar Isa. Wij hebben trouwens laatst nog even gedacht over Iza voor een jongen, maar dat vonden we toch iets te meisjesachtig.
Luce (uitgesproken Loetjse) vind ik ook mooi! Iets mooier dan Lucie eigenlijk, sorry Macka. Al vind ik Lucie ook mooi hoor.
Er zijn zoveel mooie namen, misschien moet ik toch mijn vader zijn zin geven en nog 5 kinderen krijgen. Of ik kan de namen doorspelen naar mijn broers en zus, dan heeft mijn vader toch nog veel kleinkinderen met mooie namen..
Puh, dan zullen ze ook wel niet zo mooi zijnquote:Op maandag 9 april 2007 09:14 schreef Beaker het volgende:onze jongens en meisjesnaam staan nog niet in deze lijst
Klasgenootje van onze junior heet Django.quote:
Django Reinhardt (http://nl.wikipedia.org/wiki/Django_Reinhardt)quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:08 schreef Noli. het volgende:
Djenga.. Eerste waar ik aan moest denken was dat spelletje.. Jenga
[afbeelding]
Django, zo heet dat zoontje van Idol-Boris toch ook? Die was toch vernoemd naar één of andere beroemde (jazz)muzikant?
Fenna en Tinke vind ik allebei wel leuk.
Minke.. Zo heet mijn moeders vriendinnetje van vroeger. (Moeder van vriend en vriendin van me en later mijn eigen achterbuuf) Ergens flitst er dan steeds manke door m'n hoofd..
quote:Op dinsdag 10 april 2007 19:53 schreef texelonia het volgende:
Bij Mink moet ik ook altijd aan 'verminkt' denken, bij Minke al iets minder maar dan denk ik aan Mink en dan denk ik alsnog aan verminkt
Kalle doet me aan Kale denken. Of Malle. Malle Kalle
quote:Op dinsdag 10 april 2007 19:53 schreef texelonia het volgende:
Bij Mink moet ik ook altijd aan 'verminkt' denken, bij Minke al iets minder maar dan denk ik aan Mink en dan denk ik alsnog aan verminkt
Kalle doet me aan Kale denken. Of Malle. Malle Kalle
't Is jiddisch voor bruid. Dat kán natuurlijk wel een dom wijf zijnquote:Op dinsdag 10 april 2007 22:26 schreef Bass-Miss het volgende:
Hm, een ''kalle'' is toch een dom wijf?
Ik zie net dit op de felicitatie site van het koninklijk huis staan:quote:Op maandag 9 april 2007 15:46 schreef piglet het volgende:
Omdat het een aankondiging was van de opa en oma, heb ik een klein beetje hoop dat zij verkeerd het hebben verstaan/opgeschreven en dat het Caitlin was ipv Gaitlin...
quote:Beste Prins Willem Alexander en Prinses Maxima. Van Harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie derde dochter. Wij hadden gehoopt op de zelfde dag te bevallen. Wij kregen onze dochter op 5 april. Haar naam is Gaitlin Love. Heel veel geluk en gezondheid gewenst. Fam. Ebbink
Miranda Ebbink - 10-04-2007, 10:49 uur
In 't Kirchröadsj. Ik had ooit een collega die altijd ging bellen om met haar moeder in Kerkrade te kallenquote:Op dinsdag 10 april 2007 23:40 schreef bixister het volgende:
ik dacht wel dat kalle(n) praten betekende in welke taal/dialect dan ook. (vandaar raaskallen, toch?)
goed gespot jelly!quote:Op dinsdag 10 april 2007 23:47 schreef jellyrose het volgende:
[..]
Ik zie net dit op de felicitatie site van het koninklijk huis staan:
[..]
dus toch geen spelfout van opa en oma..
(en ja, ik weet het.. vrij sneu om zo'n felicitatie site te lezen, maar er staan echt geweldige berichten tussen: "nu maar hopen dat de 4e wel een jongetje wordt he??")
Tinka lijkt te veel op Tonkaquote:Op dinsdag 10 april 2007 17:05 schreef Bass-Miss het volgende:
Tinka vind ik heel erg leuk voor een klein meisje, maar dan weer minder voor een volwassen vrouw...
Fenna...mooie naam, goed overal te gebruiken ook nog, van Rusland tot de USA etc etcquote:Op dinsdag 10 april 2007 16:58 schreef Liatris het volgende:
Wat vinden jullie van de namen Fenna en Tinke?
Whehehe, eens zien of hier eerlijke antwoorden op komen!quote:Op woensdag 11 april 2007 08:19 schreef Walrik het volgende:
wat vinden jullie trouwens van de naam Brechtje? Nieuwe kind van een kennis van mij heet zo
Brechtjequote:Op woensdag 11 april 2007 08:19 schreef Walrik het volgende:
wat vinden jullie trouwens van de naam Brechtje? Nieuwe kind van een kennis van mij heet zo
Mijn naam (Ilonka) lijkt daar ook op.. Maar nog nooit iemand gehoord over de gelijkenis.quote:Op woensdag 11 april 2007 08:02 schreef Walrik het volgende:
[..]
Tinka lijkt te veel op Tonka
http://www.hasbro.com/tonka/default.cfm?page=browse&subbrand=392
speelde mijn broertje vroeger mee, zo'n gele Tonka vrachtwagen![]()
Hmm, de jongensnaam die ik bij jullie in gedachten had komt wel voor in OUD, maar niet in deze lijst, dus het kan nogquote:Op maandag 9 april 2007 09:14 schreef Beaker het volgende:onze jongens en meisjesnaam staan nog niet in deze lijst
Nee,ik ga ze nu nog niet vertellen
Roept u maarquote:Op woensdag 11 april 2007 11:49 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hmm, de jongensnaam die ik bij jullie in gedachten had komt wel voor in OUD, maar niet in deze lijst, dus het kan nog
wat bedoel je met uitlokkend? Waarom wil je weten of ik een active user ben, wat is daar uberhaupt de definitie van? Als ik post, ben ik actieve user, non?quote:Op woensdag 11 april 2007 08:33 schreef InProduction het volgende:
Ik weet niet of Walrik een actieve user is in OUD maar waarschijnlijk was die post uitlokkend bedoeld
Ik dacht Joepquote:Op woensdag 11 april 2007 18:06 schreef Beaker het volgende:
[..]
Roept u maarwat had jij in gedachte
![]()
quote:
nah..quote:Op donderdag 12 april 2007 14:53 schreef Starr_003 het volgende:
Mijn zus heeft 2 kindjes.
De oudste is een jongetje en heet Dominique.
De jongste is een meisje en heet Janaica.
Ok. Allebei namen die ik in eerste instantie totaal niks vond. 'Janaica' ik kreeg gelijk allerlei rare waanideen erbij..maar ik moet zeggen dat ik de kindjes nu natuurlijk niet anders meer ken dan met deze naam en ik vind het wel ok![]()
Wat vinden jullie??
Ik vind het allebei niks eerlijk gezegd, maar smaken verschillen.quote:Op donderdag 12 april 2007 14:53 schreef Starr_003 het volgende:
Mijn zus heeft 2 kindjes.
De oudste is een jongetje en heet Dominique.
De jongste is een meisje en heet Janaica.
Ok. Allebei namen die ik in eerste instantie totaal niks vond. 'Janaica' ik kreeg gelijk allerlei rare waanideen erbij..maar ik moet zeggen dat ik de kindjes nu natuurlijk niet anders meer ken dan met deze naam en ik vind het wel ok![]()
Wat vinden jullie??
Ik vond het altijd verwarrend die naam, want ik zat op school met een Alexis en dat is een jongen.quote:Op dinsdag 17 april 2007 00:05 schreef Smirre het volgende:
Zoals Willem Alexander de naam van zijn dochter uitsprak dacht ik dat hij Ayaan zei. Er gingen allerlei politieke bellen rinkelen, maar het is Ariane. Ik vind het wel een stoere naam. In ieder geval mooier dan Alexia, waarbij ik Dynasty-associaties krijg van een hekserige Alexis. Kan nooit een vriendelijk persoon worden met zo'n naam.![]()
quote:Op dinsdag 10 april 2007 23:47 schreef jellyrose het volgende:
[..]
Ik zie net dit op de felicitatie site van het koninklijk huis staan:
[..]
dus toch geen spelfout van opa en oma..
(en ja, ik weet het.. vrij sneu om zo'n felicitatie site te lezen, maar er staan echt geweldige berichten tussen: "nu maar hopen dat de 4e wel een jongetje wordt he??")
Ik vraag me dan af hoe je dit nu uitspreektquote:Op donderdag 19 april 2007 14:36 schreef wiseguy79 het volgende:
Onze dochter luistert naar de naam Dione.![]()
Ik dacht eigenlijk aan de manier zoals Wim-Lex Ariane uitspraak... met zo'n zachte franse -e op het einde. En voor de rest... 'Zuid Limburg' hequote:Op donderdag 19 april 2007 14:45 schreef bixister het volgende:
die uitspraak als Diejon geldt toch alleen als de naam met dubbel N zou zijn?
quote:Op donderdag 19 april 2007 17:01 schreef Vivi het volgende:
Een kennisje van mij gaat haar zoontje "Jaymien" noemen...
Djee-mie-jen dan he, ja ik had ook zoiets van "Eh ja! Apart..!quote:
quote:Op donderdag 19 april 2007 17:01 schreef Vivi het volgende:
Een kennisje van mij gaat haar zoontje "Jaymien" noemen...
Dat had ze eerst! Maar dat "zat haar toch niet lekker".quote:
Bron: http://babybytes.nl/namenquote:Betekenis en herkomst
Demi is een Griekse meisjes naam.
De betekenis van de naam is `aarde godin`.
Waar word het gebruikt?
De naam Demi wordt voornamelijk gebruikt in Griekenland .
Het is een verkorte vorm van
Demetria, gebruikt in het oude Griekenland .
Tria, gebruikt in andere talen.
Wat zegt men in andere landen?
Demetrius (In het oude Griekenland )
Extra informatie:
Alternatieve betekenis (Frans) klein
Demi Crème Fraichequote:Op donderdag 19 april 2007 21:07 schreef bixister het volgende:
KD, ik vind demi als naam niet zo heel leuk eigenlijk omdat ik het niet los kan zien van de franse betekenis 'half'. net of je je kind niet voor vol aan ziet, als je haar zo'n naam geeft.
Dat heb ik dus met de namen Amber en Timo...Die vind ik niet leuk (meer) vanwege onze achterburen.quote:Op donderdag 19 april 2007 20:56 schreef Foos het volgende:
Mijn overbuurvrouw heeft een dochtertje Demi, en die vrouw is echt heel asociaal en niet al te slim en dat kind schreeuwd altijd de hele buurt bij elkaar en dat mens zelf ook![]()
Als ik hier in de tuin zit dan hoor je de hele dag niets anders dan Demieeeeeeee kom binnen..
dus ik heb een hekel aan de naam Demi gekregen, maar als dat kind een andere naam had gehad had ik niet zo een hekel aan de naam Demi
![]()
Kan ze wel al heel snel der naam zeggenquote:Op vrijdag 20 april 2007 14:04 schreef Cydex het volgende:
Mijn vrouw zal deze week bevallen. Meisjesnaam was moeilijk. Vonden Kyra altijd heel mooi. Totdat een hond in de straat ernaar werd genoemden bij vrienden Kira werd geboren.
We hebben nog een tijdje aan Kirra gedacht (voordat Kira was geboren trouwen). Uiteindelijk is het toch iets anders geworden. Anyways: wat vinden jullie van de naam Kirra?
![]()
Ja, maar daar is het me niet echt om te doen. Dan noem ik haar wel mama ...quote:Op vrijdag 20 april 2007 14:07 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Kan ze wel al heel snel der naam zeggen![]()
Haha, daarom zei ik het ook.quote:Op vrijdag 20 april 2007 14:11 schreef bixister het volgende:
[..]och jee, dat ze ook nog demi heette was ik helemaal vergeten.
Vreselijk. Echt vreselijk. Niet doenquote:Op vrijdag 20 april 2007 14:04 schreef Cydex het volgende:
Anyways: wat vinden jullie van de naam Kirra?![]()
Dat vond ik zo leuk vroeger, met de Misfits.quote:
Nee spuuglokje is mooi...quote:
Ik zeg niksquote:
wij hebben ook een friese jongensnaamquote:Op zondag 22 april 2007 15:53 schreef Lishe het volgende:
We hebben een jongensnaam! En het is geen Djoffrey.![]()
Ik vind 'm van hetzelfde genre als Luuke, en wat ik leuk vind, het is een friese naam. De familie van lief is Fries.
Verder geen hints.![]()
Ik vind het wel mooi klinken, maar dan zou ik Zonne leuker vinden denk ik.quote:Op vrijdag 20 april 2007 20:51 schreef Lois het volgende:
Vanmorgen in het streekblaadje "Geboren: Zon van de Zuidewind "
Wauw....![]()
Ik vind het wel wat hebbenquote:Op vrijdag 20 april 2007 20:51 schreef Lois het volgende:
Vanmorgen in het streekblaadje "Geboren: Zon van de Zuidewind "
Wauw....![]()
Als ik 'm zonder voorkennis hoorde zou ik denken dat het een meisje was, Jamie-Ann.quote:Op donderdag 19 april 2007 19:52 schreef Vivi het volgende:
[..]
Djee-mie-jen dan he, ja ik had ook zoiets van "Eh ja! Apart..! [afbeelding]"
Myhron betekent Mirre, maar dat komt niet uit het engels maar uit het grieks.quote:Op donderdag 26 april 2007 21:49 schreef bixister het volgende:
is myhron ook een kruid dan? wist ik niet!
oh, wacht, mirre! (of zit ik ernaast?)
Ook dat kan ik niet bepaald mooi vinden. Morris vind ik trouwens wel een heel mooie jongensnaam.quote:Op vrijdag 27 april 2007 08:55 schreef snoopy het volgende:
Correctie: ik zag vanochtend dat het Cinnemon is.
Dat was toch bij Klus&Woonmagazine?quote:Op zondag 29 april 2007 14:38 schreef p_iglet het volgende:
Net op tv bij een of ander klusprogramma, een gezin met 2 kinderen. Meisje genaamd Tijger, en jongen genaamd Pink...![]()
Vooral erg zielig voor dat jongetje.
Net als Ryan zeg maar?quote:Op zondag 29 april 2007 15:00 schreef Adore het volgende:
Mijn zoontje heet Dyan op zijn amerikaans uitgesproken.
Houd IK eens mijn mond dicht..ik dacht nog, BE zegt altijd; dan zeg ik maar gewoon niksquote:Op zondag 29 april 2007 18:53 schreef Brighteyes het volgende:
Dan hoop ik toch eigenlijk stiekem dat jouw zoon nooit naar Engeland of Amerika hoeft. De uitspraak doet mij namelijk heel erg denken aan 'dying' of nog erger dyin' .
Die connectie met dying was ook het eerste wat in mij op kwam..quote:Op zondag 29 april 2007 18:53 schreef Brighteyes het volgende:
Dan hoop ik toch eigenlijk stiekem dat jouw zoon nooit naar Engeland of Amerika hoeft. De uitspraak doet mij namelijk heel erg denken aan 'dying' of nog erger dyin' .
That's country y'all..quote:Op zondag 29 april 2007 19:45 schreef Noli. het volgende:
[..]
Die connectie met dying was ook het eerste wat in mij op kwam..
Maar wat betekent dyin dan BE? *beetje donker blondtdtdtd is*
hahahaquote:Op zondag 29 april 2007 19:44 schreef Vivi het volgende:
[..]
Houd IK eens mijn mond dicht..ik dacht nog, BE zegt altijd; dan zeg ik maar gewoon niks![]()
Dyeing helpt kan ookquote:Op zondag 29 april 2007 19:45 schreef Noli. het volgende:
[..]
Die connectie met dying was ook het eerste wat in mij op kwam..
Maar wat betekent dyin dan BE? *beetje donker blondtdtdtd is*
quote:Op zondag 29 april 2007 20:03 schreef marit1978 het volgende:
[..]
hahaha
er zijn dus wel degelijk merkbaar hormonen aan het werk BE !
Dit is toch wel in één keer een verzameling namen vanquote:Goffe Aebe Hendrik
De troste ouders zijn:
Jacob Bote J. & Loes Lolkje P.
Zusjes en broertjes zijn:
Jasmijn Anne Margaretha, Epko Herke Jan,
Tjerk Bote Jacob & Josephine Lolkje Louise
Misschien hebben ze allemaal een meervoudige persoonlijkheidquote:Op woensdag 2 mei 2007 15:59 schreef jellyrose het volgende:
Ieder z'n ding hoor, maar Lolkje?Ik probeer het uit te spreken, maar ik kom niet verder dan een soort overgeef-geluid
![]()
(en zouden de ouders al die namen steeds voluit blijven schrijven zodat ze ze niet vergeten?)
Of zijn het toch echt 12 kinderen in plaats van 4quote:Op woensdag 2 mei 2007 16:00 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Misschien hebben ze allemaal een meervoudige persoonlijkheid![]()
Dat kan ook nogquote:Op woensdag 2 mei 2007 16:03 schreef jellyrose het volgende:
[..]
Of zijn het toch echt 12 kinderen in plaats van 4![]()
![]()
Klopt, ik ken een Gelt en die G spreek je ook uit zoals jij omschrijft.quote:Op woensdag 2 mei 2007 20:18 schreef Macka66 het volgende:
Mijn (friessprekende) lief geeft aan dat Goffe met de g van het engelse woord go uitgesproken moet worden. Dat klinkt heel anders dan (niet friessprekende) ik het in eerste instantie las. Als ik Goffe was ging ik Friesland later niet uit.
Bij veel Friezen is het nog de gewoonte om kinderen te vernoemen naar de (groot)ouders. De Friese tak van mijn familie is ook allemaal naar elkaar vernoemd.quote:Op woensdag 2 mei 2007 15:45 schreef Noli. het volgende:
Lishe, jij houd wel van Friese namen he?
Dit stond in één van de plaatselijke huis aanhuisblaadjes:
[..]
Dit is toch wel in één keer een verzameling namen vantot
Jelte is de Groningse variant van Jelle, het is dus een Groningse naamquote:Op woensdag 2 mei 2007 21:01 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik hou ook wel van Friese namen. Zo vind ik bijvoorbeeld Jelte, Jelmer, Nynke en Femke (zo heet mijn dochter) erg leuke namen.
Leuke site ja! Thx Viviquote:Op woensdag 2 mei 2007 20:38 schreef Vivi het volgende:
Sowieso wel een grappige originele site: klikkerdeklik
Leuke site!quote:Op woensdag 2 mei 2007 20:38 schreef Vivi het volgende:
Sowieso wel een grappige originele site: klikkerdeklik
Oh, mijn Friese opa heette Jeltequote:Op donderdag 3 mei 2007 11:01 schreef cloarie het volgende:
[..]
Jelte is de Groningse variant van Jelle, het is dus een Groningse naamMijn man heet zo en ik vind het de mooiste jongensnaam die er is.
Uit dat rijtje van Vivi vind ik Aleydis heel mooi, ik ken ook iemand uit Vlaanderen die zo heet. Heel klassiek en apart.
Nietsquote:Op vrijdag 4 mei 2007 18:58 schreef MaLo het volgende:
[..]
Oh, mijn Friese opa heette Jelte. Als ik zoek op voornamensites zie ik ook telkens staan dat het een Friese naam is. Vandaar dat ik dacht dat een Friese naam was. Naja, wat maakt het uit
.
ff in de herhaling!quote:Op zondag 29 april 2007 22:05 schreef Liatris het volgende:
Phileine, wat is de betekenis? ik kan het niet zo snel vinden.
Phileine: afgeleid van het Griekse "philein" wat "liefhebben/beminnen" betekent, de naam betekent dus "geliefde/vriendin".quote:Op zaterdag 5 mei 2007 00:14 schreef Liatris het volgende:
[..]
ff in de herhaling!
heeft iemand een idee wat deze naam betekend??
ah dat klinkt positief, meestal hoor ik alleen negatieve dingen (ik weet niet of je Harry Potter leest?)quote:Op zaterdag 5 mei 2007 00:18 schreef Esraa het volgende:
[..]
Phileine: afgeleid van het Griekse "philein" wat "liefhebben/beminnen" betekent, de naam betekent dus "geliefde/vriendin".
Yep, hetzelfde hier.. de schoonfamilie zou heel graag hebben dat we blobster vernoemen naar een van de groutouders, maar ik ben er (los van dat ik het afgrijselijke namen vind.. Ethel, John, Earle, Martha, etc.) geen fan vanquote:Op zaterdag 5 mei 2007 20:23 schreef Faja-Lobi het volgende:
Mijn schoonvader zou het geweldig vinden als we zouden vernoemen bij de tweede maar ik ben er niet zo happig op.
Mijn vader zijn naam is Cornelis en wordt gewoon Cor of Corry genoemd, de rest van de familie heet dus Johannes naar mijn opa en daar zijn ook tig varianten van Hans, Hannes, Johan. Zal eens even wat andere namen noemen in onze familie.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 20:27 schreef Saffier het volgende:
Weet je dat er heel veel 'verbasteringen' zijn van de namen Cornelis en Johannes? Veel namen die ervan afgeleid zijn en die (misschien) wel heel mooi bij Morgaine en Ryan passen, dan heb je toch vernoemd maar klinkt het niet te Hollands.
Ik ga even zoeken voor je...
Gek he, ik heb bij de naam Mikael juist de associatie met een jongetje met bruin haar en bruine ogenquote:Op zaterdag 5 mei 2007 21:05 schreef MeNicole het volgende:
Weet je wat het is met namen. Wij waren er al wel uit maar nog niet helemaal zeker. Toen Mikael geboren was wisten we het, dit is een Mikael![]()
Het broertje van mijn oude schoolvriendin heet ook Mikael en dat is een half indisch half turks jochie. In het begin was dat ook ff wennen maar toen ie er eenmaal was hoorde het zoquote:Op zaterdag 5 mei 2007 21:19 schreef Vivi het volgende:
[..]
Gek he, ik heb bij de naam Mikael juist de associatie met een jongetje met bruin haar en bruine ogen
Het is wel een leuke naamquote:Op zaterdag 5 mei 2007 21:49 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Het broertje van mijn oude schoolvriendin heet ook Mikael en dat is een half indisch half turks jochie. In het begin was dat ook ff wennen maar toen ie er eenmaal was hoorde het zo![]()
quote:Op donderdag 3 mei 2007 09:15 schreef Lishe het volgende:
O, Ik zie het nu pas Noli.
Ik ga vooral voor de stoere, vrolijke jongensnamen.En namen als Lolkje en Luitje worden het ook niet.
![]()
Jacob was onze eerste voorlopige jongensnaam. maar lief vond 'm toch iets ''over the top" als je begrijpt wat ik bedoel. Te netjes.
Onze meisjesnaam is niet fries. En best klassiek eigenlijk. Maar moooooi.![]()
Over welke naam gaat het? Heb dit even helemaal gemist, sorry en kan ook niet terugvinden waar het over gaat.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 00:14 schreef Liatris het volgende:
[..]
ff in de herhaling!
heeft iemand een idee wat deze naam betekend??
quote:Op zondag 29 april 2007 22:05 schreef Liatris het volgende:
Phileine, wat is de betekenis? ik kan het niet zo snel vinden.
Wij hebben dat net zo gedaan met Lis. Liz zou meer voor de hand liggen maar wij vonden Lis veel mooier staan. Niet dat ik Zofie mooi vind, daarbij vind ik de gangbare vorm juist mooier: Sophie.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:07 schreef cloarie het volgende:
Ik vind beide namen nogal gemaakt. Zofie. Waarom zou je nou een Z doen in plaats van een S? Welke gedachtengang zit daar achter? Ik kan dat niet begrijpen.
Yenthel is een afschuwelijke en onnodige verminking van de jiddische naam Yentl (zou eventueel nog wel Jentl gespeld kunnen worden). Ik hou van Jiddisch, dus ben ik misschien wat hard.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:43 schreef Gwennert het volgende:
las net bij ons in de plaatselijke krant:
Yenthel Zofie
mag ik jullie mening?![]()
Ja. Dat vind ik eigenlijk wat anders, bij Liz en Lis. Maar waarom? Daarin kan ik mijn eigen gedachtengang dus niet echt volgenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:24 schreef snoopy het volgende:
[..]
Wij hebben dat net zo gedaan met Lis. Liz zou meer voor de hand liggen maar wij vonden Lis veel mooier staan. Niet dat ik Zofie mooi vind, daarbij vind ik de gangbare vorm juist mooier: Sophie.
*hartgrondig mee eens is.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:26 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Yenthel is een afschuwelijke en onnodige verminking van de jiddische naam Yentl (zou eventueel nog wel Jentl gespeld kunnen worden). Ik hou van Jiddisch, dus ben ik misschien wat hard.
Het belangrijkste is toch dat jullie het een mooie naam vinden. Het kan nu eenmaal nooit zo zijn dat iedereen het een mooie naam vindt, toch?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:45 schreef S_oepstengel het volgende:
BE, ik ben benieuwd naar jullie gekozen namen!![]()
Wij hebben al een idee voor de eerste naam, maar vooral ik ben bang dat mensen het geen mooie naam vinden, oke.. dat doet er eigenlijk niet toe, maar toch![]()
Zoveel mensen, zoveel meningen. Zolang het niet zoiets is als Zeauphej of zoquote:Op dinsdag 8 mei 2007 21:25 schreef S_oepstengel het volgende:
Het maakt eigenlijk ook niets uit wat andere mensen van de naam vinden, maar ik heb de naam nog nooit gehoord bij iemand (alleen op verschillende sites zien staan) en wij vinden hem wel heel mooi, maar toch.. Lastig.![]()
Ik ook!! Die hebben wij op het moment voor een jongen (áls het een jongen wordt natuurlijk.... Dat weten we over 10 dagen..quote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:14 schreef saskiia het volgende:
Finn vind ik leuk!
Ik kende een Hongaarse Zsófia...dat werd dus uitgesproken als Tsófia.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:39 schreef cloarie het volgende:
[..]
Ja. Dat vind ik eigenlijk wat anders, bij Liz en Lis. Maar waarom? Daarin kan ik mijn eigen gedachtengang dus niet echt volgen. Ik vind de naam Sophie ook te mooi om te verbouwen. En hoe moet dat dan klinken, Zofie? Dat heb je niet bij Liz en Lis, die /z/ wordt sowieso al stemloos (dus /s/) aan het eind van een woord.
Iekequote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:32 schreef S_oepstengel het volgende:
Finn is leuk!![]()
Wij zijn driftig op zoek naar een naam van 2 lettergrepen, beginnend met een i
Maar wij kunnen geen leuke/mooie naam vinden, die ook nog past bij een Friese naam..![]()
Iemand ideetjes?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |