Dit is toch wel in één keer een verzameling namen vanquote:Goffe Aebe Hendrik
De troste ouders zijn:
Jacob Bote J. & Loes Lolkje P.
Zusjes en broertjes zijn:
Jasmijn Anne Margaretha, Epko Herke Jan,
Tjerk Bote Jacob & Josephine Lolkje Louise
Misschien hebben ze allemaal een meervoudige persoonlijkheidquote:Op woensdag 2 mei 2007 15:59 schreef jellyrose het volgende:
Ieder z'n ding hoor, maar Lolkje?Ik probeer het uit te spreken, maar ik kom niet verder dan een soort overgeef-geluid
![]()
(en zouden de ouders al die namen steeds voluit blijven schrijven zodat ze ze niet vergeten?)
Of zijn het toch echt 12 kinderen in plaats van 4quote:Op woensdag 2 mei 2007 16:00 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Misschien hebben ze allemaal een meervoudige persoonlijkheid![]()
Dat kan ook nogquote:Op woensdag 2 mei 2007 16:03 schreef jellyrose het volgende:
[..]
Of zijn het toch echt 12 kinderen in plaats van 4![]()
![]()
Klopt, ik ken een Gelt en die G spreek je ook uit zoals jij omschrijft.quote:Op woensdag 2 mei 2007 20:18 schreef Macka66 het volgende:
Mijn (friessprekende) lief geeft aan dat Goffe met de g van het engelse woord go uitgesproken moet worden. Dat klinkt heel anders dan (niet friessprekende) ik het in eerste instantie las. Als ik Goffe was ging ik Friesland later niet uit.
Bij veel Friezen is het nog de gewoonte om kinderen te vernoemen naar de (groot)ouders. De Friese tak van mijn familie is ook allemaal naar elkaar vernoemd.quote:Op woensdag 2 mei 2007 15:45 schreef Noli. het volgende:
Lishe, jij houd wel van Friese namen he?
Dit stond in één van de plaatselijke huis aanhuisblaadjes:
[..]
Dit is toch wel in één keer een verzameling namen vantot
Jelte is de Groningse variant van Jelle, het is dus een Groningse naamquote:Op woensdag 2 mei 2007 21:01 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik hou ook wel van Friese namen. Zo vind ik bijvoorbeeld Jelte, Jelmer, Nynke en Femke (zo heet mijn dochter) erg leuke namen.
Leuke site ja! Thx Viviquote:Op woensdag 2 mei 2007 20:38 schreef Vivi het volgende:
Sowieso wel een grappige originele site: klikkerdeklik
Leuke site!quote:Op woensdag 2 mei 2007 20:38 schreef Vivi het volgende:
Sowieso wel een grappige originele site: klikkerdeklik
Oh, mijn Friese opa heette Jeltequote:Op donderdag 3 mei 2007 11:01 schreef cloarie het volgende:
[..]
Jelte is de Groningse variant van Jelle, het is dus een Groningse naamMijn man heet zo en ik vind het de mooiste jongensnaam die er is.
Uit dat rijtje van Vivi vind ik Aleydis heel mooi, ik ken ook iemand uit Vlaanderen die zo heet. Heel klassiek en apart.
Nietsquote:Op vrijdag 4 mei 2007 18:58 schreef MaLo het volgende:
[..]
Oh, mijn Friese opa heette Jelte. Als ik zoek op voornamensites zie ik ook telkens staan dat het een Friese naam is. Vandaar dat ik dacht dat een Friese naam was. Naja, wat maakt het uit
.
ff in de herhaling!quote:Op zondag 29 april 2007 22:05 schreef Liatris het volgende:
Phileine, wat is de betekenis? ik kan het niet zo snel vinden.
Phileine: afgeleid van het Griekse "philein" wat "liefhebben/beminnen" betekent, de naam betekent dus "geliefde/vriendin".quote:Op zaterdag 5 mei 2007 00:14 schreef Liatris het volgende:
[..]
ff in de herhaling!
heeft iemand een idee wat deze naam betekend??
ah dat klinkt positief, meestal hoor ik alleen negatieve dingen (ik weet niet of je Harry Potter leest?)quote:Op zaterdag 5 mei 2007 00:18 schreef Esraa het volgende:
[..]
Phileine: afgeleid van het Griekse "philein" wat "liefhebben/beminnen" betekent, de naam betekent dus "geliefde/vriendin".
Yep, hetzelfde hier.. de schoonfamilie zou heel graag hebben dat we blobster vernoemen naar een van de groutouders, maar ik ben er (los van dat ik het afgrijselijke namen vind.. Ethel, John, Earle, Martha, etc.) geen fan vanquote:Op zaterdag 5 mei 2007 20:23 schreef Faja-Lobi het volgende:
Mijn schoonvader zou het geweldig vinden als we zouden vernoemen bij de tweede maar ik ben er niet zo happig op.
Mijn vader zijn naam is Cornelis en wordt gewoon Cor of Corry genoemd, de rest van de familie heet dus Johannes naar mijn opa en daar zijn ook tig varianten van Hans, Hannes, Johan. Zal eens even wat andere namen noemen in onze familie.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 20:27 schreef Saffier het volgende:
Weet je dat er heel veel 'verbasteringen' zijn van de namen Cornelis en Johannes? Veel namen die ervan afgeleid zijn en die (misschien) wel heel mooi bij Morgaine en Ryan passen, dan heb je toch vernoemd maar klinkt het niet te Hollands.
Ik ga even zoeken voor je...
Gek he, ik heb bij de naam Mikael juist de associatie met een jongetje met bruin haar en bruine ogenquote:Op zaterdag 5 mei 2007 21:05 schreef MeNicole het volgende:
Weet je wat het is met namen. Wij waren er al wel uit maar nog niet helemaal zeker. Toen Mikael geboren was wisten we het, dit is een Mikael![]()
Het broertje van mijn oude schoolvriendin heet ook Mikael en dat is een half indisch half turks jochie. In het begin was dat ook ff wennen maar toen ie er eenmaal was hoorde het zoquote:Op zaterdag 5 mei 2007 21:19 schreef Vivi het volgende:
[..]
Gek he, ik heb bij de naam Mikael juist de associatie met een jongetje met bruin haar en bruine ogen
Het is wel een leuke naamquote:Op zaterdag 5 mei 2007 21:49 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Het broertje van mijn oude schoolvriendin heet ook Mikael en dat is een half indisch half turks jochie. In het begin was dat ook ff wennen maar toen ie er eenmaal was hoorde het zo![]()
quote:Op donderdag 3 mei 2007 09:15 schreef Lishe het volgende:
O, Ik zie het nu pas Noli.
Ik ga vooral voor de stoere, vrolijke jongensnamen.En namen als Lolkje en Luitje worden het ook niet.
![]()
Jacob was onze eerste voorlopige jongensnaam. maar lief vond 'm toch iets ''over the top" als je begrijpt wat ik bedoel. Te netjes.
Onze meisjesnaam is niet fries. En best klassiek eigenlijk. Maar moooooi.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |