4you? En Twinkel van Sinkel?quote:Op maandag 19 maart 2007 22:37 schreef innovative het volgende:
Rarara, wat zal de tweede naam zijn van Bijou? ik moet iig meteen aan een zekere sierradenketen denken
Ik zat meer te denken aan Brigittequote:Op maandag 19 maart 2007 22:48 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
4you? En Twinkel van Sinkel?
Lief kwam hier aan met Yvet. Gelukkig hebben we nog even, zeg maar
Het zou mijn keuze niet zijn nee, een kind vernoemen naar je favoriete band, maarre eigenlijk vind ik de naam op zich niet zo heeeel raar , het klinkt niet heel stom ofzo naar mijn mening.quote:Op woensdag 21 maart 2007 17:38 schreef p_iglet het volgende:
Zweedse baby heet Metallica
Je dochter metallica noemen
Arm kind!! Dat had die rechter best wel mogen verbieden vind ik.
Nee, dat doe ik wel met mijn katten, niet met mijn kind.quote:Op donderdag 22 maart 2007 17:28 schreef MevrouwKoRn het volgende:
[..]
Het zou mijn keuze niet zijn nee, een kind vernoemen naar je favoriete band, maarre eigenlijk vind ik de naam op zich niet zo heeeel raar , het klinkt niet heel stom ofzo naar mijn mening.
Ow help... Ik zie al een zoon voor me met de naam Waterboy, of een dochter met de naam Queen...quote:Op woensdag 21 maart 2007 17:38 schreef p_iglet het volgende:
Zweedse baby heet Metallica
Je dochter metallica noemen
Arm kind!! Dat had die rechter best wel mogen verbieden vind ik.
Iona dan?quote:Op donderdag 22 maart 2007 22:15 schreef innovative het volgende:
[..]
Ow help... Ik zie al een zoon voor me met de naam Waterboy, of een dochter met de naam Queen...
Ik vind 't not done, in ieder geval, dus schat, geen pm dat 't "best een goed idee is eigenlijk"![]()
quote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:31 schreef MUUS het volgende:
...alsof het een mislukte nies is...
quote:
zoontje van Gerard Ekdomquote:Op donderdag 22 maart 2007 17:42 schreef Igraine het volgende:
[..]
Nee, dat doe ik wel met mijn katten, niet met mijn kind.
Hoewel, vernoemen naar één van je fav muzikanten heb ik dan weer wel gedaan. En zou ik voor een volgende ook wel doen wellicht.
Ik ken ook een jongetje wat Lennon (Morrison) heet. Leuke naam vind ik. Maar zijn vader heet geen gerard.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:53 schreef pinquit het volgende:
[..]
zoontje van Gerard Ekdomen vrouw heet Lennon.
![]()
Hier net zo. Als de volgende een meisje is hebben we Lucas en Rosaliequote:Op maandag 19 maart 2007 13:47 schreef Fuente het volgende:
Feline vind ik erg mooi!
En waar ik sinds een paar dagen helemaal fan van ben : Rosalie, als we ooit nog een meiske krijgen hebben we een Sara en een Rosalie![]()
Dat is iets waar wij ook erg mee geworsteld hebben. Ik ben Engelse, Hij is Nederlander,. beide families moeten met de naam overweg kunnen, maar hem niet verzieken...quote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:31 schreef MUUS het volgende:
"Dag Metsjoe, tot morgen!"
"Ja Metsjoe, zeg de juf even gedag."
Prima als je je kind Matthew noemt hoor, maar als zelfs de moeder de naam uitspreekt alsof het een mislukte nies is, is dat toch wel heel treurig.
Is Lucas nou wel zo leuk voor een meisje??quote:Op zaterdag 24 maart 2007 00:57 schreef FoN het volgende:
[..]
Hier net zo. Als de volgende een meisje is hebben we Lucas en Rosalie
Barrabas aber war ein Morder!quote:Op maandag 2 april 2007 09:29 schreef Iksje het volgende: Barabas
Nee die kan écht niet in het Nederlands. Nou ja, misschien wél als hondennaamquote:Op zaterdag 24 maart 2007 00:57 schreef FoN het volgende:
Keel 'm
quote:Op donderdag 5 april 2007 13:32 schreef Jentin het volgende:
Ik heb een jongen in een van mijn klassen die Myron heet. Dankzij de naam van Igraines dochter was ik de eerste docent in jaren die zijn naam in 1 keer goed uitsprak.
Silver?quote:Op donderdag 5 april 2007 14:53 schreef lcicle het volgende:
De dochter van Henk Schiffmacher heet 'Morrison', naar Jim
Wij hebben ook even gedacht om in plaats van 'Joseph' 'Josh' te pakken, wat dan niet alleen een verbastering van 'Jos' (opa) moest zijn, maar ook de voornaam ven een lid van onze favo band bij wiens concert wij elkaar ook hebben leren kennen.
Nah, toch maar nietDe combinatie liep niet zo lekker.
Ik kan hem geen ongelijk gevenquote:Op donderdag 5 april 2007 18:22 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Morrison voor een meisjejullie brengen me op ideeen hier, ik gooi die naam es even in de groep hier
edit:![]()
quote:Op donderdag 5 april 2007 19:41 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik kan hem geen ongelijk geven![]()
Op de één of andere manier wordt Josephine heel vaak afgekort tot "Joef". Geen idee waarom, maar alle Jospehines die ik ken worden door vrienden en familie zo genoemd!quote:Op zaterdag 7 april 2007 04:58 schreef Walrik het volgende:
Josephine of Josefiene (afkorten tot 'Joos'?)
Thalia (kwam ik laatst ergens tegen, geen idee wat t betekent overigens)
JOEF, EETEN!!! Joef, meen je dat nou?quote:Op zaterdag 7 april 2007 09:30 schreef LittleMissSunshine het volgende:
[..]
Op de één of andere manier wordt Josephine heel vaak afgekort tot "Joef". Geen idee waarom, maar alle Jospehines die ik ken worden door vrienden en familie zo genoemd!
Thalia was één van de zeven Muzen uit de Griekse mythologie, of ook wel één van de Chariten (geluksgodinnen)
Ik ken vooral de verbastering van Josefine tot "Fien".quote:Op zaterdag 7 april 2007 09:59 schreef Walrik het volgende:
JOEF, EETEN!!! Joef, meen je dat nou?Wel apart, dat wel, zou het streekgebonden kunnen zijn misschien? Nooit eerder gehoord, nl.
Oh, ik vind Joef wel heel leuk klinken!quote:Op zaterdag 7 april 2007 09:59 schreef Walrik het volgende:
[..]
JOEF, EETEN!!! Joef, meen je dat nou?Wel apart, dat wel, zou het streekgebonden kunnen zijn misschien? Nooit eerder gehoord, nl.
Als "Loetsje"? Of "Luus"? Of nog anders? (Luuse?)quote:Op zaterdag 7 april 2007 13:38 schreef Vivi het volgende:
Voor mijn eigen dochter (die een zoon werd) stond "Luce" hoog op het lijstje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |