Maar in 2008 is zelfs de laatste uit de lijst er al!quote:Op vrijdag 6 april 2007 11:04 schreef LadyS het volgende:
We zitten alweer bijna in 2008
En wat moeten we nog lang wachten op de volgende verse babay
Onvoorstelbaar eigenlijk, als je het zo steltquote:Op vrijdag 6 april 2007 11:09 schreef Neuk het volgende:
[..]
Maar in 2008 is zelfs de laatste uit de lijst er al!
Maar dan zijn er in mei weer een paar vlak op elkaar... geduld is een schone zaakquote:Op vrijdag 6 april 2007 11:04 schreef LadyS het volgende:
En wat moeten we nog lang wachten op de volgende verse babay
en in juni en juli ook lekker veelquote:Op vrijdag 6 april 2007 11:15 schreef Nijna het volgende:
[..]
Maar dan zijn er in mei weer een paar vlak op elkaar... geduld is een schone zaak
Heel goed dat je gebeld hebt, onthoud dit ook voor andere keren! Ik had zelf altijd een enorme drempel, als ik eigenlijk wilde bellen.quote:Op vrijdag 6 april 2007 14:16 schreef S-A-I-N-T het volgende:
hoe bedoel je dat je jezelf "gek" kan maken,
Had vanmorgen zo een kramp in mijn buik dat ik me meteen zorgen begon te maken. Ergens in mijn achterhoofd voelde het als toen ik met Mara bandenpijn had maar dat was wat later dacht ik. Maar het hield de hele ochtend aan en ik werd er doodnerveus van.
Zo raar als ik het vond om te bellen heb ik toch de vk gebeld ookal voelde dat heel raar. Ze was superlief en had echt de tijd voor me dat voelde wel erg fijn aan. En ze heeft genoeg en veel uitgelegt over de pijn die ik ik moest het uitleggen waar, hoelang al en hoe het voelde enz. Zij zei dat het echt klonk als bandenpijn pfoe en ja hoor na wat rustig aan doen en zorgen dat mij nbuikje lekker warm bleef was het minder.
Wat kan het dan goed voelen als je toch even belt en niet door blijft lopen met onzeker zijn.
Nog een vraagje over moeders voor moeders ze komen iedere week die flessen halen. Maar moet ik ook iedere week die kan inleveren of blijf ik die tot het einde houden?
Liefs
Maar hoe verhoudt zich dat dan met die waarschuwing die jij per ongeluk onder ogen kreegquote:Op vrijdag 6 april 2007 20:03 schreef Beaker het volgende:
Ik heb vandaag mjin baas geconfronteerd met zijn gedrag en heb hem op de man af gevraagd of hij iets persoonlijks tegen mij heeft omdat hij zo doetHij reagreerde heel erg oke, en vertelde dat het absoluut niet zo is!
Ik heb niet gezegt dat ik die brief heb gezien! Maar hij negeerd mij bijvoorbeeld compleet dat zelfs de andere collega's dat opvalt, daar heb ik hem nu mee geconfronteerdquote:Op zaterdag 7 april 2007 10:32 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar hoe verhoudt zich dat dan met die waarschuwing die jij per ongeluk onder ogen kreeg![]()
Gabberhead, wat heerlijk, je meiden thuis![]()
Ah, oke, dus hij is zeg maar nooit 'officieel' geworden, als ik het goed begrijp. Ik hoop in elk geval dat hij wat fatsoenlijker is nu.quote:Op zaterdag 7 april 2007 17:48 schreef Beaker het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegt dat ik die brief heb gezien! Maar hij negeerd mij bijvoorbeeld compleet dat zelfs de andere collega's dat opvalt, daar heb ik hem nu mee geconfronteerd![]()
Ik heb de brief officieel nog niet gezien neequote:Op maandag 9 april 2007 10:01 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ah, oke, dus hij is zeg maar nooit 'officieel' geworden, als ik het goed begrijp. Ik hoop in elk geval dat hij wat fatsoenlijker is nu.
Dank je welquote:Op maandag 9 april 2007 18:35 schreef Jelief het volgende:
Lieve Beaker, als alle kindjes alle emoties van hun mama'szouden voelen in de warme buiken dan zouden er héél veel gestresste beebjes geboren worden. Jij (jouw lijf) zorgt goed voor je baby hoor! Zolang jij niet helemaal overloopt van de stress gaat het helemaal goed komen.
En nou op de bank met je voeten omhoog jij! Lekker uitrusten en ontspannen![]()
quote:Op dinsdag 10 april 2007 12:42 schreef Faja-Lobi het volgende:
Dank je wel VIVI
Fotoquote:Op dinsdag 10 april 2007 13:55 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Heb net in de Wibra de meest charmante spullen gekocht.
Onderbroeken en t-shirts in maatje walvis.
Enig...denk dat ik het meteen aan ga doen.
Is ook normaal hoor, baby'tjes kruipen altijd naar je hand of iets anders warmsquote:Op dinsdag 10 april 2007 14:38 schreef Stiemie het volgende:
Bedankt voor de snelle reacties! Het kan natuurlijk ook een handje ofzo zijn natuurlijk. Stom dat ik daar helemaal niet aan gedacht heb
Ik merk trouwens wel dat ik een echt koukleumpje heb want zodra er iets warms op mijn buik ligt, gaat de mini daarheen en begint ie daar te schoppen. Laatst moest de kat het dan ook ontgelden die lekker bij me op schoot lag te slapen![]()
Herkenbaar hahaquote:Op dinsdag 10 april 2007 09:37 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Sonnetje 85, leuk nieuws! Mijn zus is sinds HET nieuws volledig in de war. Ze kan niet wachten totdat ze tante is!
whahahah heb je daar tips voor om dat aan te wennen??quote:Op woensdag 11 april 2007 09:44 schreef lady-wrb het volgende:
t is alweer wat jaartjes geleden, maar de mijne werd rustig van het geluid van de stofzuiger(ook na de geboorte trouwens) niks muziekdoosjes dus
Kapitein_p het is inderdaad erg vermoeiend om elke keer weer die trap op en af te moeten. Wij slapen zelf op zolder en ik moest tijdens de zwangerschap soms wel 5 x per nacht naar beneden om te plassen. Zwaar ruk dus, maar probeer het positief te zien. Als je straks bent bevallen en je kindjes komen maar 1 x per nacht voor een voeding, dan is dat appeltje eitje omdat je nu al gewend raakt aan er zo vaak uit moetenquote:Op woensdag 11 april 2007 10:13 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
gvd weer zo'n kl*te nacht achter de rug...
Moet iedere keer een trap af (en weer op) om te plassen. En dat zovaak......iemand ervaring met potjes/emmers om in te plassen...? Kan je dat bij de thuiszorg lenen ???
Grrrrr...tis zo"n mooi weer en zit ik hier te gapen en te zeuren...pffff
Idd. Ik weet ook nog dat het zalig was om zo goed te kunnen slapen eens Fons geboren was.quote:Op woensdag 11 april 2007 10:39 schreef Slaapmeisje het volgende:
Als je straks bent bevallen en je kindjes komen maar 1 x per nacht voor een voeding, dan is dat appeltje eitje omdat je nu al gewend raakt aan er zo vaak uit moeten
... slaap nu veeeeel beter en langer dan tijdens de zwangerschap.
ach lieverd wat super van je dat je dat even zegt. Je bent een schat.quote:Op woensdag 11 april 2007 12:26 schreef mama_van_pepijn het volgende:
S-A-I-N-T ik wil even zeggen dat na onze pm-tjes ik het echt enorm leuk vind om jou in dit topic te zien!
Nog maar 9 daagjes tot de 20ste!
In komkommer zit veel zwavel, ms dat je lichaam dat nodig heeft? Je haar gaat er trouwens ook sneller van groeienquote:Op woensdag 11 april 2007 19:07 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ja al bijna 6 weken, nog 6 te gaan en de grootste risico is dan voorbij. Voelt het al werkelijkheid? Ja best wel eigenlijk maar ik denk dat ik net als alle andere (aanstaande) moeders pas echt gerust ben als ik op de echo een kloppend hartje en een klein moppie zie. Nog 2 weken geduld. Hoe ik me voel, dat is moe. Ik ga vroeg naar bed en probeer op vrije dagen tussen de middag nog een uurtje of 2 slaap mee te pakken. Verders zijn er dingen die ik echt niet lekker vindt die er normaal als zoete koek in gaan; koffie, chocolade en nog meer zoetigheid zijn dingen die ik alles behalve lekker vindt nu. Daarintegen zout, hartig, komkommers, tomaat etc gaat er juist wel in. Gebeurt regelmatig dat ik een halve komkommer als ontbijt naar binnen werk.
quote:Op donderdag 12 april 2007 14:52 schreef DeLiedje het volgende:
En oh ja....
M'n borsten..... m'n borsten! Help... wist niet dat die krengen zo zeer konden doen!
![]()
quote:Op vrijdag 13 april 2007 09:59 schreef Macka66 het volgende:
Pak het advies van de vk toch aan!
Op haar website stond dat ze op vakantie waren geweest en zonder internet zaten.quote:Op vrijdag 13 april 2007 13:37 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Kleintje al ergens gesignaleerd ?
Ow ja, als je niet wilt antwoorden omdat je vindt dat ik me maar in het borstvoedingstopic moet verdiepen, snap ik dat best hoor. Alleen lijkt 31 topics doorstruinen zo uitputtend nuquote:Op vrijdag 13 april 2007 16:13 schreef owlet het volgende:
borstkolf: pas kopen als je baby er is. Pas dan weet je wat prettig werkt voor je en als je direct na de bevalling wat nodig hebt heb je waarschijnlijk toch niet genoeg aan een handkolf en zal je toch moeten huren.
Kan je dit even toelichten owlet?
draagzak: een beetje snuffelen in het draagdoekentopic en daar misschien je situatie uitleggen zodat je advies kan krijgen over welke doek (of zak, als je perse wilt) het beste bij je past.
ik kan in de buurt een draagzakkenworkshop volgen, gratis. Ben benieuwd, is volgende week dinsdag al
flessenset: Als je borstvoeding gaat geven zou ik niets kopen, als je flesvoeding gaat geven zou ik niet te veel kopen. Je kan altijd bij kopen als je weet wat het beste werkt voor je kind.
en hoe zit het dan met afkolven? Want na mijn verlof wil ik nog borstvoeding blijven geven, maar dat zal bij de opvang moeten gebeuren
Ik wil het best toelichten. Je merkt later vanzelf wat goed werkt.quote:Op vrijdag 13 april 2007 17:10 schreef Iksje het volgende:
[..]
Ow ja, als je niet wilt antwoorden omdat je vindt dat ik me maar in het borstvoedingstopic moet verdiepen, snap ik dat best hoor. Alleen lijkt 31 topics doorstruinen zo uitputtend nu![]()
En ehm, die vraagjes ivm de kolf en de flesjes... hier (in België) is 't de gewoonte om met een geboortelijst te werken, dus als ik die zaken er alvast op zou kunnen zetten, zou ik het wel fijn vinden.
Klinkt bemoedigend, maar niet heusquote:Op zondag 15 april 2007 10:53 schreef owlet het volgende:
De ladysting heeft weer zijn intrede gedaan in Zwangerschap en geboorte deel 286![]()
net zoals het warme weer. Dames, ik heb nu al medelijden met jullie en dan is het nog niet eens zomer.![]()
* owlet denkt terug aan de dagen van halfnaakt op bed liggen voor de ventilator, aan de dagen van wachten wachten wachten en aan de dagen van zinloos posten met al die andere (hoog)zwangere vrouwen in dit topic. Ah, zomer....![]()
makat het uit of het hormonaal is of niet? Het is gewoon een verschil van mening, denk ikquote:Op zondag 15 april 2007 11:33 schreef Iksje het volgende:
Net nog discussie met vriendlief. Die ziet er geen graten in dat onze omgeving zowel het geslacht als de naam van de baby zullen kennen. Waar zit dan de verrassing nog? of doe ik gewoon iets te hormonaal door erover te vallen?
oefenweeen kan je al best vroeg hebben ja, maar je voelt het verschil wel hoor, met de echtequote:Op zondag 15 april 2007 10:31 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
ff een vraagje aan (wetende dat er moeders meelezen die al bevallen zijn)
Wat zijn de eerste kenmerken van de bevalling ? Is dat altijd vruchtwater, slijmprop of kunnen dat ook gewoon lichte weeen zijn ?
Ik had gisteravond (en die dagen daarvoor) onwijze last in mijn liezen. Nu draag ik die 20 kilo mee (alleen maar buik, niet geheel rondom of zoiets...), dus ik kan me voorstellen dat het gewicht nu gewoon zwaar wordt. Vanochtend ook gewoon weer last. Rust neem ik meer dan genoeg. Ik slaap me een ongeluk en de bank zakt bijna door van ellende.
Herkent iemand dat liezenverhaal ? En kan je iets doen om de pijn te verzachten ?
hare....quote:Op zondag 15 april 2007 21:12 schreef Beaker het volgende:
Niet echt leuk Faja, hopelijk word het snel beter!
Donderdag ga ik dus ff naar de Sting voor die rokjes, maar hoe zien ze eruit? Iemand een foto van de zijne?
En dan in het kwadraat, heh? De gynaecoloog was minder enthousiast; die verschool zich achter het hoofdeinde toen de vliezen van baby 2 werden doorgeprikt. Als excuus had hij dat hij zijn goede pak nog aan had. Ik kon er niet om lachen.... Uberhaubt was ik die 6 uur niet geinteresseerd in wat voor of wiens humor dan ook.quote:Op maandag 16 april 2007 00:17 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
haha een tsunami...kan niet wachten
...
As vrijdag moet/mag ik weer naar het ziekenhuis. Uiteraard mag ik bellen als ik me zorgen maak.quote:Op maandag 16 april 2007 00:30 schreef Smirre het volgende:
[..]
Wanneer heb je weer controle? Buiten dat, als je je zorgen maakt, mag je vast ook bellen?
Ik heb een keer gedroomd dat blob een meisje is en dat hij daar helemaal niet blij mee wasquote:Op dinsdag 17 april 2007 08:47 schreef Nijna het volgende:
Ik heb gedroomd dat onze frummel een jongetje is en mn lief was teleurgesteld in mn droom. Hahaha. We zullen het zien tzt
.
Dat zou kunnen natuurlijkquote:Op dinsdag 17 april 2007 09:19 schreef jellyrose het volgende:
[..]
Ik heb een keer gedroomd dat blob een meisje is en dat hij daar helemaal niet blij mee wasMisschien kunnen we eventueel ruilen straks?
![]()
Wat een draak zegquote:-Verhaal over de verloskundige-
quote:Op dinsdag 17 april 2007 10:17 schreef PM-girl het volgende:En het klinkt stom, maar tijdens mijn bevalling moest ik de trap af, dat klonk mij toen in de oren als de himalaya beklimmen. Ik zou willen dat ze me toen gedragen hadden!![]()
quote:Op dinsdag 17 april 2007 18:34 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
[..]
Je mag mijn buik wel een dagje lenen![]()
Het is inderdaad irritant, KP!! De gedachte dat die mensen door je huis lopen, dan kanje toch niet doen wat je wilt, want je moet wakker een aangekleed zijn om de deur open te doen. Kan me heel goed voorstellen dat je je eraan ergert.quote:Op dinsdag 17 april 2007 17:51 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Hebben jullie dat nou ook, dat je dingen gewoon slechter trekt ?
Word ik net gebeld door de kozijnenboer (we hebben in januari een kozijn in slaapkamer en een poortdeur besteld) Toen werd er gezegd dat het half april geplaatst zou worden. Nu belt die vent dus op dat het 15 mei wordt. Vorige week was het nog 1 mei....
Ook moet de gevel van de buren gereinigd en gevoegd worden...hoera hoera dat is onze tuinmuur
Dus steigers in de tuin. Hij zegt dat het volgende week vrijdag af is..komt morgen afspraken maken hierover...
Nu weet ik...ik hoef geen reet te doen, alleen maar toegang verlenen, maar toch...zit hier totaal niet op te wachten...dit soort dingen trek ik nu echt onwijs slecht..Herkenbaar ????
Oh wat een leuk rokje, en zag ook al een hoop andere leuke dingen! Ik zou het bijna kopen terwijl we nog niet eens bezig zijn met zwanger wordenquote:Op dinsdag 17 april 2007 18:11 schreef Smoezie het volgende:
Lieve zwangere dames, wellicht weten jullie het al lang en nee, ik heb geen aandelen in de H&M, maar ik zag bij mijn zwangere schoonzus zo'n enorm leuk rokje en die verkopen ze gewoon online via de site van hm, voor weinigDe rokjes zijn met een elastische buikband, dus groeien maarrrrrrrr
Dat bovenste stuk is elastisch en zit er dus aan vast he, dus het is net of je een shirtje in je rokje hebt gedaan maar het zit er gewoon aan vast. Hebben ze ook hele leuke driekwart broeken van.
[afbeelding] [afbeelding]
Ah, ik had precies hetzelfde.. de buik/hoofd verhouding liep daardoor bij mij helemaal van de schaal afquote:Op woensdag 18 april 2007 14:34 schreef Deepfreeze het volgende:
Niet helemaal duideljk getikt blijkbaar..
Het ging om de buikomvang van frutsel.. Die zit op 95, (0 = onderlijn, 50 gemiddeld, 100 bovenlijn) Terwijl de andere waardes 45, 55 en 75. Ze zouden alle 4 gelijk op moeten gaan, maar het buikje loopt dus nogal voor. Waarschijnlijk komt het gewoon omdat het via een echo toch een schatting blijft.
En het is ook wel leuk om frutsel nog eens te mogen bekijken. Maar dan liever zonder dit onzekere dingetje..
quote:
Dank je!quote:Op woensdag 18 april 2007 16:17 schreef appelsap het volgende:
Sanger gefeliciteerd!![]()
Wanneer zijn jullie uitgerekend?
Staat onderaan de echoquote:Op woensdag 18 april 2007 16:23 schreef Stiemie het volgende:
Bedankt voor de antwoorden Deepfreeze en Appelsap!
En Sanger natuurlijk gefeliciteerd met je ieniemini-kindje!Hoe oud is hij/zij nu?
quote:Op woensdag 18 april 2007 16:33 schreef Stiemie het volgende:
Leuk hoor! Wat hebben jullie dan al een vroege echo gekregen zeg!
Zit jij altijd in iemands Active Topics te turenquote:
moet je maar geen echo in de sc gooienquote:Op woensdag 18 april 2007 16:41 schreef sanger het volgende:
[..]
Zit jij altijd in iemands Active Topics te turen
Oh shit, deed ik datquote:Op woensdag 18 april 2007 16:42 schreef Nuongirl het volgende:
[..]
moet je maar geen echo in de sc gooien
Leuk hoor dus binnenkort nog een echo.quote:Op woensdag 18 april 2007 16:39 schreef sanger het volgende:
[..]
Die echo komt omdat ze al langer bij de gynocoloog liep omdat ze een poliepje had in de baarmoeder. Om die reden moest ze ook stoppen met de pil, met dit als gevolg
Deze echo is dus puur geweest om te bekijken of die poliep geen kwaad kon.
Over twee weekjes dus weerquote:Op woensdag 18 april 2007 16:45 schreef appelsap het volgende:
[..]
Leuk hoor dus binnenkort nog een echo.
Maar het kon dan geen kwaad?
Het gaat inderdaad best wel hard ja. Jij bent echt al op de helft he?!quote:Op dinsdag 17 april 2007 22:24 schreef Lishe het volgende:
Neuk, het is echt helemaal anders. de tijd vliegt, ik was misselijk. Ik kom aan terwijl ik bij Luuke eerst alleen maar afviel. Bij Luuke 'voelde' ik dat ik een meisje kreeg, nu voel ik niks. Bij haar had ik ook het idee dat ik de wereld aankon, de hele tijd. Nu zijn dat maar momentjes. echt helemaal anders dus.
Nijna.... gaat hard he? en ja Yoni, ik stond er ook van te kijken....
Ik doe gewoon of ik gek ben en haar niet heb gehoordquote:Op woensdag 18 april 2007 16:38 schreef Beaker het volgende:
Jelly rosewat een mens! Ben je alweer een beetje bijgekomen van haar uitspraken?!
Bandenpijn (bij mij althans) voelt als een soort heel heftige kramp aan de zijkanten van m'n buik - als ik zou staan (is gelukkig nog niet gebeurd) zou ik wss wel even dubbelklappen van de pijn, ik heb het vaak 's nachts in bed als ik te snel omdraai in m'n slaap.. dat moet ik dan bezuren met heel erg naar wakker wordenquote:Hoe voelt bandenpijn? Ik heb sinds een aantal dagen een soort van " spierpijn " gevoel voor en onder in mijn buik! Ben vandaag ook naar huis gegaan om lekker in mijn bed te gaan liggen![]()
Goed zoquote:weet niet wie het schreef, maar inderdaad is mijn baas een beetje vaag en ik ben zeker op mijn hoedenog een paar dagen en ik ben tm augustus van ze af
Zal even antwoord geven op je vraag aangezien onze kleine van begin augustus is.quote:Op woensdag 18 april 2007 15:38 schreef Stiemie het volgende:
- Is een slaapzakje eigenlijk al meteen vanaf het begin nodig of kan je beter een iets grotere maat kopen en dus even wachten voordat je 'm gaat gebruiken?
- Ik moet eind juli bevallen. Heb je dan echt 2 kruiken nodig voor de baby?
- Hoeveel boxkleden heb je nodig?
Leuk! Misschien een datum tweeling danquote:Op woensdag 18 april 2007 16:24 schreef sanger het volgende:
[..]
Dank je!
Ze hebben nog geen datum genoemd omdat het nog zo klein is. Over twee weken weer, en dan gaan ze een datum uitrekenen. Maar als ik zelf ga rekenen kom ik op 8 december.
Ik heb het idee dat bandenpijn (ook) een soort van steekjes is...spierpijn kan je het ook noemen. Maar het is inderdaad lastig om onder woorden te brengen. De banden van je baarmoeder gaan ook dwars door je liezen heen, dus die liezen voel je misschien ook wel.quote:Op woensdag 18 april 2007 16:38 schreef Beaker het volgende:
Hoe voelt bandenpijn? Ik heb sinds een aantal dagen een soort van " spierpijn " gevoel voor en onder in mijn buik! Ben vandaag ook naar huis gegaan om lekker in mijn bed te gaan liggen![]()
geeft 5 euro. Je hebt gewonnenquote:Op woensdag 18 april 2007 16:41 schreef sanger het volgende:
[..]
Zit jij altijd in iemands Active Topics te turen
Dat had ik dus precies hetzelfde. Ik kocht het echt bijna, alvast voor eh.... stel nou... enzoquote:Op dinsdag 17 april 2007 22:03 schreef texelonia het volgende:
[..]
Oh wat een leuk rokje, en zag ook al een hoop andere leuke dingen! Ik zou het bijna kopen terwijl we nog niet eens bezig zijn met zwanger worden![]()
Dus die zwangerschap werd ontdekt tijdens de echo?! Wow... dat komt dan ook uit de lucht vallen! Of was het stiekum een beetje gepland?quote:Op woensdag 18 april 2007 16:39 schreef sanger het volgende:
[..]
Die echo komt omdat ze al langer bij de gynocoloog liep omdat ze een poliepje had in de baarmoeder. Om die reden moest ze ook stoppen met de pil, met dit als gevolg
Deze echo is dus puur geweest om te bekijken of die poliep geen kwaad kon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |