abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48225414
bijna 6weken zwanger al!
hoe voel je je ?
voelt het al 'werkelijk' ?

hier laatste hele dag werken,
nog 7x een half dagje en dan zit het er op!
Ga zo richting de yoga, waar ik eigenlijk helemaal geen zin in heb.
Blijf het liefst hier op de bank hangen, maar als ik daar eenmaal ben weet ik dat ik daar minstens net zo lekker lig

Trouwens gelukkig vanmiddag opeens een hoop gespartel en geworstel,
en nu weer mooi hoofdje naar beneden !

KP..als ik vanavond naar de wc strompel zal ik aan je po-stoel denken!
pi_48226191
Ja al bijna 6 weken, nog 6 te gaan en de grootste risico is dan voorbij. Voelt het al werkelijkheid? Ja best wel eigenlijk maar ik denk dat ik net als alle andere (aanstaande) moeders pas echt gerust ben als ik op de echo een kloppend hartje en een klein moppie zie. Nog 2 weken geduld. Hoe ik me voel, dat is moe. Ik ga vroeg naar bed en probeer op vrije dagen tussen de middag nog een uurtje of 2 slaap mee te pakken. Verders zijn er dingen die ik echt niet lekker vindt die er normaal als zoete koek in gaan; koffie, chocolade en nog meer zoetigheid zijn dingen die ik alles behalve lekker vindt nu. Daarintegen zout, hartig, komkommers, tomaat etc gaat er juist wel in. Gebeurt regelmatig dat ik een halve komkommer als ontbijt naar binnen werk.
pi_48226492
haha kp. dat klopt had hem in de doos van de kruidvat verstuurd.
veel plezier ermee. hihi hen nu nog meer spulletjes gevonden. wat kan een mens veel hebben.

vervelend dat je zovaak naar beneden moet kp denk maar dat je zoiets mooi dik en dubbel voor terug krijgt.

memmel hier werkte het muziek ook niet. alleen de stofzuiger die was al genoemd. o,ja de boor doet het ook goed. daar slaapt mijn kleine meid nu gewoon door heen.
mama van 3 kids!
pi_48227388
Ik heb zonet ook bericht gehad dat mijn zwangerschapsgym maandag de 23e begint. Volgens de website van die fysio zit ik dan bij de 2e helft juli groep. Dus zal wel de laatst uitgerekende zijn van de groep..
Ben nieuwsgierig wat dat gaat worden. 11 lessen voor de bevalling, en een reunie 4 weken na de laatste bevalling. Hopelijk zit er nog wel wat andere "jonge" zwangeren bij. Ben bang dat ik straks tussen allemaal 30-ers zit...
pi_48230344
6 weken bijna Faja, mooi hoor! Nog 2 weken en dan gluren naar die kleine .
Fake it till you make it...
pi_48247819
Wat een verademing die wc stoel.....alleen lag er vannacht een kat onder de pot te slapen..die schrok zich helemaal kapot. Op zich is zo'n stoel ook wel relaxed met evenementen...

Fijn Faja dat je zo'n goede start hebt gemaakt!

En Deepfreeze, dat valt mij ook op. Bij yoga ben ik echt de jongste (28)..de rest van de vrouwen schat ik toch echt eerder 35 dan 30.
pi_48249613
Fijn dat je een oplossing hebt voor je nachtelijk 'probleem' KP. Kan me wel voorstellen dat het een hele opluchting is.

Gisteren heeft vriendlief frummel voor de tweede keer gevoeld. Hij legde voor het slapengaan nog even z'n hand op mijn buik en kreeg gelijk respons (frummel stopt juist als ik aan mijn buik kom, ik zal 't maar op toeval houden ). Ik voelde hem gewoon glunderen in het donker.

Ben nu aan het aftellen naar de volgende echo (dinsdag), gewoon voor de bevestiging - hopelijk - dat alles ok is.
pi_48251538
K-P wat fijn dat die stoel helpt met je nachtrust..!!

Hier gaat vriendje straks nog een plank ophangen in de babykamer, en dan kan ik vanmiddag met de muurstickers gaan spelen. En dan is de babykamer zo goed als af
  donderdag 12 april 2007 @ 12:31:05 #109
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_48251880
quote:
Op woensdag 11 april 2007 19:07 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ja al bijna 6 weken, nog 6 te gaan en de grootste risico is dan voorbij. Voelt het al werkelijkheid? Ja best wel eigenlijk maar ik denk dat ik net als alle andere (aanstaande) moeders pas echt gerust ben als ik op de echo een kloppend hartje en een klein moppie zie. Nog 2 weken geduld. Hoe ik me voel, dat is moe. Ik ga vroeg naar bed en probeer op vrije dagen tussen de middag nog een uurtje of 2 slaap mee te pakken. Verders zijn er dingen die ik echt niet lekker vindt die er normaal als zoete koek in gaan; koffie, chocolade en nog meer zoetigheid zijn dingen die ik alles behalve lekker vindt nu. Daarintegen zout, hartig, komkommers, tomaat etc gaat er juist wel in. Gebeurt regelmatig dat ik een halve komkommer als ontbijt naar binnen werk.
In komkommer zit veel zwavel, ms dat je lichaam dat nodig heeft? Je haar gaat er trouwens ook sneller van groeien
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_48252203
Haar sneller groeien heb ik nog niet gemerkt wel dat er totaal geen fut in zit momenteel en dat het er uit ziet of het ongewassen is (en ik was het iedere dag).
  donderdag 12 april 2007 @ 13:06:37 #111
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_48253131
weet je dat dat heel slecht is voor je haar iedere dag wassen. misschien is het daarom zo futloos
pi_48254111
Dat zou best kunnen zijn maar ik heb iedere dag wel haarlak of wax in mijn haren waardoor ik het geen fris idee vindt om dan niet te wassen.
  donderdag 12 april 2007 @ 14:49:31 #113
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_48256428
Oeh Faja en saint ook... ik ben best een beetje jaloers (ook al heeft het bij jullie dan een medische reden) dat jullie al zo gauw een echo mogen!

Ik voel me verder wel oke. Ben natuurlijk wel erg moe, maar ik heb het voordeel dat ik mijn werk thuis heb, en dus wat rust kan nemen als dat nodig is!
s'avonds lekker op tijd in bed, ik heb alweer een paar boeken verslonden!

Ik heb wel last van een soort spierpijn links onderin mijn buik... Ik dacht zelf aan mn blinde darm maar volgens Lishe is het banden-pijn
pi_48256482
pijn aan je blinde darm zit altijd rechts onder
  donderdag 12 april 2007 @ 14:52:56 #115
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_48256506
En oh ja....
M'n borsten..... m'n borsten! Help... wist niet dat die krengen zo zeer konden doen!
  donderdag 12 april 2007 @ 14:54:01 #116
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_48256554
Ah, gelukkig P-iglet... dan hoef ik me daar geen zorgen meer om te maken
  donderdag 12 april 2007 @ 15:44:57 #117
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_48257825
quote:
Op donderdag 12 april 2007 14:52 schreef DeLiedje het volgende:
En oh ja....
M'n borsten..... m'n borsten! Help... wist niet dat die krengen zo zeer konden doen!
Als er iets is wat ik had onderschat dan is het de ongelooflijke pijn in m'n tieten waar je niets aan kan doen. Alsof ze bevroren zijn en tegelijk in de hens staan, ik kan het eigenlijk niet eens omschrijven.

Ik zou je willen opbeuren, maar ik heb er zelfs nu met ruim 24 weken nog steeds af en toe last van (gelukkig wel minder dan eerst, maar toch)
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_48266050
Kp, wat fijn dat je stoel zo'n verademing is. Die kat bedenkt zich nog wel een keer voor hij/zij er weer onder gaat liggen denk ik . Ik zat net in mn agenda te bladeren en zag dat ik nog maar een weekje voor MvM hoef te piesen .
Druk op mn nieuwe werkplekkie, de tijd lijkt te vliegen.
  donderdag 12 april 2007 @ 22:09:26 #119
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_48271991
Kleintje waar ben je
pi_48272075

Ik ben vandaag twee keer van mijn stokkie gegaan moest net bij de vk komen en mijn bloeddruk is wel wat hoger 120/55 maar met de baby is niks mis!
Heb me gewoon weer veel te druk gemaakt, ik mag van haar ook niet meer werken ........ Heb net mijn baas gebeld en heb een snipperdag opgenomen.
Ben wel ontzettend geschrokken

Faja, fijn dat het goed gaat met je!!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  donderdag 12 april 2007 @ 23:15:50 #121
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_48274786
Beaker, doe eens rustig aan!
Goed dat je even een dagje vrij neemt. Boekje, glaasje drinken, lekker wandelingetje maken buiten met het mooie weer, lieve kleertjes kopen...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_48281974
Ik denk dat ik toch maar 6 weken van te voren ga stoppen de vk had geadviseerd helemaal niet meer te gaan werken!

Dat zou betekenen dat ik ik dan 2 mei al zou stoppen ipv 16 mei en aangezien ik nog wat vrije dagen heb tussendoor hoef ik nog maar 9 dagen te werken
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_48281999
lekker beaker !!!!
pi_48282053
Ik kan dat toch gewoon melden op mijn werk, ik hoef daar geen toestemming voor aan te vragen toch?
( die 6 weken van te voren stoppen ipv die 4 )
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_48282085
Waarom stop je niet met werken ? Het is toch een serieze waarschuwing en advies ?
pi_48282297
Dw vk was voornamelijk ook erg boos op mijn werkgever en daarom was haar advies te stoppen en als er problemen zijn mochten ze contact met haar opnemen
Omdat ze natuurlijk bezig zijn met een ontslag procedure is mijn "ziekte" nog meer aanleiding tot ontslag, zoals dat ook al bij voorgangers van mij is gebeurd!

En ik ga solliciteren naar wat anders hier blijf ik niet werken!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  vrijdag 13 april 2007 @ 09:37:33 #127
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_48282424
Beaker@ je moet wel op jezelf passen hoor. Dat is schrikken he als je flauwvalt en zeker nu je zwanger bent.
Als je rustig aan moet doen van de vk waarom ga je de ziektewet dan niet in tot je zwangerschapsverlof begint. Het is nu niet zo een ontspannen sfeertje op je werk dat je lekker even rustig wat afleiding hebt.
Verder heb ik geen idee of je dat gewoon kan melden dat je 6 ipv 4 weken gaat. Bij ons is de keus niet je moet met 6 weken gaan.

@ Faja ik heb ook geen trek in allerlei dingen die ik normaal zoooo lekker vind idd chocolade helemaal geen behoefte aan en brood bleg moet er niet aan denken. Ik eet op het moment so wie so erg weinig wat ook niet echt goed is maar ik krijg er niet meer in. Ik was bij de vk al 7 kilo afgevallen maar goed ik heb genoeg reserves dus dat zal geen kwaad kunnen.

Nog 7 dagen dan is het tijd voor de echo en o wat vind ik het spannend zeg. We konden een daar meteen de echo op dvd laten vastleggen dat lijkt me erg leuk dus gaan we doen. HEbben we van Mara niet dat kon toen daar niet maar daar hebben we toen een pret echo van laten maken.
Verder vond ik het werken gister zwaar. Erg misselijk wat tot een uur of 14.-- aanwezig is constant en dan de hele dag baby's tillen werk op een babygroep erg leuk maa rop het moment heel veel kleintjes die echt nog niets kunnen.
Ben dan ook erg vroeg naar bed gegaan woensdag half 8 sliep ik en tussen de plasjes door tot half 7 de volgende ochtend heerlijk.

Hebben jullie ook zo een last van hormonen. Ik plof bijna uitelkaar met sommige dingen. En o dat is niet altijd even leuk voor andere. En gister ging mijn meisje huilen toen ik weg ging om te werken. Ze bleef bij papa en die brengt haar dan altijd naar oma. NEt als alle andere dagen als ik werk. Maar ach wat moest ik slikken zeg vooral toen ze riep dan ga ik wel met jou mee werken mama mag ik meeeeeeeeej.
Vreselijk stond ze voor het raam alleen zo een bolletje piek haar boven het kozijn met dikke tranen en ik zwaaien maar ze zag me neit snik zo erg vond ik dat.
pi_48282605
Saint...echt die hormonen...wat een toestand vond/vind ik dat. Nooit gedacht of verwacht. Het wordt wel minder na verloop van tijd, maar in het begin is het zeker heftig. En met je misselijkheid valt je werk natuurlijk ook tegen. Iedere keer bukken, tillen etc. Pffff.....het wordt beter, maar voor nu...
pi_48282771
hormonen... vreselijk!

soms ook wel lachwekkend hoor,
zo kan ik acuut gaan huilen als ik iets van 'dierenleed' lees/zie/hoor
terwijl ik dat voorheen echt niet zo had!
  vrijdag 13 april 2007 @ 09:52:07 #130
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_48282850
@Beaker: bij ons moet je dat even aan de bedrijfsarts melden. Ik heb nl een brief ontvangen waarin op basis van 4 weken mijn laatste werkdag staat. Dat heb ik zo afgesproken met de bedrijfsarts en is nu bevestigd door hen en het UWV die gaat over de uitkering aan je werkgever gedurende je afwezig.

Nog maar 2 weken werken. Gisternacht om half een mijn bed uitgepiept, kon alles gelukkig thuis doen middels mijn laptop en foon, maar toch nog tot half vier gewerkt. En om acht uur weer op kantoor voor de follow up. Toen zei mijn baas, toen ie kwam om 12 uur: ik zou maar eens naar huis gaan en vandaag niets meer doen. Hij snapt het ook wel, maar er is even niets anders aan te doen.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  † In Memoriam † vrijdag 13 april 2007 @ 09:59:50 #131
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_48283137
Beaker, wat heb je te verliezen?
Ziekte mag niet aangevoerd worden als reden tot ontslag. Ontslaan doen ze je toch wel, ontbinden van een contract kan eenzijdig op grond van 'verstoorde arbeidsverhouding'. Jij wilt er zelf niet blijven. Alles wat er nu aan nadeligs met je lijf gebeurt kan een vervelend effect hebben op je zwangerschap/bevalling/kind. Pak het advies van de vk toch aan!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  vrijdag 13 april 2007 @ 10:31:06 #132
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_48284235
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 09:59 schreef Macka66 het volgende:
Pak het advies van de vk toch aan!
Doen!! Ik krijg het gevoel dat je 'te trots' bent om je voor jouw gevoel 'te laten kennen' Beaker, maar zo moet je het echt niet zien.. wat er nu op en rond je werk gebeurt is niet normaal hoor en 2 keer van je stokje gaan ook niet! Ook al wil je het niet, dit soort dingen gaan je (zeker nu je zwanger bent!) niet in de koude kleren zitten en je moet jezelf in bescherming nemen
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  FOK!fossiel vrijdag 13 april 2007 @ 10:34:29 #133
2628 Karin
pi_48284363
ik had het zelf nodig van meerdere mensen te horen dus bemoei me er ook maar even mee
Beaker ik zou het advies van de verloskundige aanpakken. Ze zegt het zeker niet voor niets.
Echt zoveel mensen redden het niet tot hun verlof. Ik ben nu ook al 2 weken thuis, het gaat gewoon niet meer. Het is echt geen falen.
En wat hierboven ook door Macka66 gezegd wordt, ze willen je toch wel ontslaan of je nu ziek bent of niet.

Ik ben van de week bij de verloskundige geweest. Haar had ik nog nooit gezien. Ze gaat aan mijn buik voelen "hoe zwaar was je eerste ook alweer?" die was 4650 gram. "Owja duidelijk, ja dit wordt ook zeker geen kleintje".
Voor de rest gaat het goed, mijn bloeddruk is nog nooit zo laag geweest. Was best bang voor een herhaling van de zwangerschapsvergiftiging ookal weet ik dat dat niet vaak voorkomt bij een 2e.
Nog 1 x naar de verloskundige over 2 weken en daarna al over naar de gyn.
  vrijdag 13 april 2007 @ 10:45:02 #134
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_48284785
Ben blij te lezen dat er nog meer mensen zijn die last van hormonen hebben pff en dat het ook weer overgaat. Bij de eerste zwangerschap had ik nergens last van niet misselijk en geen hormonen drama's. Maar nu pfff gesnauw en gemiep om niets en maar verplicht gezellig doen.
Nu ga ik zo meteen naar de koffie ochtend van mara haar psz. Joehoe "gezellig" contacten leggen in mijn nieuwe buurt met nieuwe ouders. Ja of ik daar zin in heb nu. Alhoewel ik erg twijfel of er wel iemand komt. Ik zit er straks vast alleen.
Zie nog niemand woon tegen over de psz en het begint over 2 minuten.

Tot overmaat van ramp hebben ze besloten dat we lekker poffertjes gaan eten straks hoe verzinnen ze het in de ochtend.

Maar goed ga maar eens kijken hoe druk het is.

O beaker het is moeilijk he om toe te geven dat je niet kan werken en zwanger zijn. maar geloof me ik moest met 16 wk halve dagen gaan werken en met 20 wk zat ik geheel in de ziektewet ivm banden pijn en rugklachten. Op een babygroep was geeen strak plan.
En ja nu zit ik weer op een babygroep en dat is een nadeel volgens de vk zit het er dik in dat het weer van voor af aan begint snik. Maar nu ben ik voorbereid mocht eht zo zijn. En kan ik me er sneller bij neerleggen.

liefs
pi_48284906
En over dat verlof Beaker...ik ben ook al 2 weken thuis. Mijn verlof zou eigenlijk 7 mei beginnen....
  † In Memoriam † vrijdag 13 april 2007 @ 11:17:06 #136
37843 lady-wrb
kortaf
pi_48285965
kapitein P. krijg jij met een tweeling nou ook 2 x zoveel verlof?
pi_48286535
Gewoon aantal weken zwangerschapsverlof, maar dubbel ouderschapsverlof.
pi_48287056
Gisterenavond is Moeders voor Moeders bij me langs geweest ipv vanmorgen, ze was in de buurt en vroeg of ze eerder mocht komen. Tuurlijk, kan ik rustig op gang komen op mijn vrije dag. Uiteraard was er een dubbele streep te zien op de test en vanaf maandag mag ik de kannen weer vol plassen. En omdat ik me voor de 6 weken zwangerschap heb aangemeld krijg ik er nog een extra cadeautje bij ook. Een fotolijstje voor de echo, ik krijg weer een dick bruna servies en ook krijg ik nog een dvd over het wonder des levens (binnen in de buik kijken). Jeetje wat veel cadeaus voor een beetje urine.
  vrijdag 13 april 2007 @ 11:59:26 #139
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_48287553
Beaker, echt doen hoor! Ikzelf ben ook eerder de ziektewet ingegaan, nog wel wat therapeutisch gewerkt maar niet veel meer en niks moest toen.
Denk aan julliezelf!

Glossy, lees je hier al mee? Hoe is het?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  † In Memoriam † vrijdag 13 april 2007 @ 12:54:53 #140
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48289375
Faja-Lobi wat goed dat je meedoet aan MvM en altijd weer fijn om een extra test te plassen
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_48291040
Kleintje al ergens gesignaleerd ?
  vrijdag 13 april 2007 @ 15:04:11 #142
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_48294270
Zo! Lekker op vakantie geweest, dus had fijn veel om terug te lezen. Erg geruststellend die vergelijkbare verhalen.

Spuit elf zal zich ook maar even aansluiten: Beaker, ik zou "lekker" stoppen met werken.
a. je gezondheid lijkt er onder te lijden
b. als je stopt, zal er heel veel stress van je afvallen (wel nieuwe spanning over nieuwe baan zoeken, waarschijnlijk maar dat is toch heel anders, en positiever dan frustraties over vervelende baas)
c. het wordt/is prachtig weer

Ik heb ook besloten om vier dagen per week te gaan werken. Niet vanwege vervelende baas of iets, alles is hartstikke prima, maar het was me gewoon te zwaar. As. woensdag echt eerste keer vrij, wordt wel wennen.
Je zou eens moeten weten hoeveel ik gejankt heb tegen mijn man (en eenieder die het durfde aan te horen ) dat ik door wilde blijven werken, maar het eigenlijk te zwaar was, maar ik wilde geen misbruik maken van de situatie, maar toch ook niet mijn gezondheid en mijn kind in gevaar brengen. Het was een enorme stap, maar eenmaal besloten voelde ik me al een stuk rustiger.

Ik bedoel, hoe vaak ben je nou zwanger in je leven? Dit is de enige keer dat dit kind volledig gebruik kan maken van jouw voedingsstoffen en bescherming, en voor jou de enige tijd dat je zo close bent et je kind. Ik zou het zo actief mogelijk koesteren. Doe ik ook. (Tussen het schelden over vervelende rug en dergelijke door.)

En mocht je je vervelen als je thuis bent, er zijn genoeg hormonale vrouwen op FOK om je te entertainen
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 13 april 2007 @ 15:09:15 #143
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_48294421
Even iets heel anders tussendoor:

Hoe weet je in vredesnaam welke borstkolf/luieremmer/draagzak/flessenset/babyfoon je moet kopen?
Iedereen vindt van zichzelf dat ze de beste hebben/zijn, dus dat maakt het er een stuk duidelijker op... NOT!!!

Alvast bedankt voor de respons!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_48296328
borstkolf: pas kopen als je baby er is. Pas dan weet je wat prettig werkt voor je en als je direct na de bevalling wat nodig hebt heb je waarschijnlijk toch niet genoeg aan een handkolf en zal je toch moeten huren.
luieremmer: Een luieremmer? Oh, zo'n afsluitbaar/electrisch/geparfumeerd ding bedoel je? uitproberen in de babywinkel denk ik.
draagzak: een beetje snuffelen in het draagdoekentopic en daar misschien je situatie uitleggen zodat je advies kan krijgen over welke doek (of zak, als je perse wilt) het beste bij je past.
flessenset: Als je borstvoeding gaat geven zou ik niets kopen, als je flesvoeding gaat geven zou ik niet te veel kopen. Je kan altijd bij kopen als je weet wat het beste werkt voor je kind.
babyfoon: ervaringen van anderen lezen/horen, consumentenbondtest lezen en een keuze maken.

Maar zo moeilijk is het toch niet om zelf een keuze te maken, ook al vind iedereen zijn eigen product het beste? Dan ga je toch kijken waaróm ze dat het beste vinden en dan baseer je je eigen keus daarop? "Ze" zeggen heus niet dat het eigen product het beste is om het jou extra moeilijk te maken :p

Faja!, wat is het echt zo! Super joh!
pi_48296728
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 13:37 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Kleintje al ergens gesignaleerd ?
Op haar website stond dat ze op vakantie waren geweest en zonder internet zaten.
pi_48298008
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 16:13 schreef owlet het volgende:
borstkolf: pas kopen als je baby er is. Pas dan weet je wat prettig werkt voor je en als je direct na de bevalling wat nodig hebt heb je waarschijnlijk toch niet genoeg aan een handkolf en zal je toch moeten huren.

Kan je dit even toelichten owlet?

draagzak: een beetje snuffelen in het draagdoekentopic en daar misschien je situatie uitleggen zodat je advies kan krijgen over welke doek (of zak, als je perse wilt) het beste bij je past.

ik kan in de buurt een draagzakkenworkshop volgen, gratis. Ben benieuwd, is volgende week dinsdag al

flessenset: Als je borstvoeding gaat geven zou ik niets kopen, als je flesvoeding gaat geven zou ik niet te veel kopen. Je kan altijd bij kopen als je weet wat het beste werkt voor je kind.
en hoe zit het dan met afkolven? Want na mijn verlof wil ik nog borstvoeding blijven geven, maar dat zal bij de opvang moeten gebeuren
Ow ja, als je niet wilt antwoorden omdat je vindt dat ik me maar in het borstvoedingstopic moet verdiepen, snap ik dat best hoor. Alleen lijkt 31 topics doorstruinen zo uitputtend nu
En ehm, die vraagjes ivm de kolf en de flesjes... hier (in België) is 't de gewoonte om met een geboortelijst te werken, dus als ik die zaken er alvast op zou kunnen zetten, zou ik het wel fijn vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iksje op 13-04-2007 17:15:49 ]
  vrijdag 13 april 2007 @ 17:20:45 #147
62233 Jelief
ikke lief!
pi_48298285
Iksje, met al je vragen over borstvoeding kun je ook bij de OP van het borstvoedingstopic kijken, daar staan veel zinnige links.
En ook als je gaat kolven op het werk, nu nog niks kopen, de flesjesverschillen namelijk weer per kolf. Kun je niet een waardebon voor een kolf op je lijst zetten?
Ik bedenk mij nu dat als je van zin bent om te gaan kolven je wel een mooie dubbele electrische kolf zou kunnen vragen. ik ga er voor het gemak maar even van uit dat de bv goed gaat straks
[edit] ik zie dat er staat dat je op de opvang gaat voeden? dan is er helemaal geen noodzaak voor een kolf
Zullen we dit anders voortzetten in het bv-topic?
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_48298417
Prima hoor...copy-paste ik enkele stukjes?
Heb al wel zitten zoeken, maar zie de bomen door 't bos niet. Heb een "borstvoeding voor dummies"-cursus nodig vrees ik
pi_48298546
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 17:10 schreef Iksje het volgende:

[..]

Ow ja, als je niet wilt antwoorden omdat je vindt dat ik me maar in het borstvoedingstopic moet verdiepen, snap ik dat best hoor. Alleen lijkt 31 topics doorstruinen zo uitputtend nu
En ehm, die vraagjes ivm de kolf en de flesjes... hier (in België) is 't de gewoonte om met een geboortelijst te werken, dus als ik die zaken er alvast op zou kunnen zetten, zou ik het wel fijn vinden.
Ik wil het best toelichten. Je merkt later vanzelf wat goed werkt.
Praktijkvoorbeeld: ik had al een handkolf maar ik heb op het punt gestaan om een dure electrische kolf te kopen, samen met een complete uitzet aan aventflessen. Alles leek zo ontzettend logisch en noodzakelijk onder de invloed van de hormonen (ben ik nou de enige die zich achteraf bijna schaamt voor de onzinnige en vaak ook erg egocentrische dingen die je als zwangere vrouw kan doen?). Toch maar niet gedaan want het was toch wel veel geld.
Na de geboorte van Ronja is de eerste fles pas maanden later uit de verpakking gekomen en ik ben gestopt met werken dus ik had meer dan genoeg aan mijn handkolf.
Daarnaast vind ik de brede-halsflessen van de hema het prettigst. Daar heb ik er welgeteld 1 van

Een dubbele, electrische kolf is wel heel erg prettig inderdaad en ik kan me voorstellen dat het een cadeautje is dat ook wel goed op zo'n lijst past. Als je dan toch iets groots mag noemen
pi_48298674
Dank je wel! Heb ook even een post gezet in het BV-topic, maar hier heb ik al heel veel aan!
  vrijdag 13 april 2007 @ 18:31:32 #151
56471 pinquit
oh my lama!
pi_48300080
oh Faja 6 weekjes wat spannend nog. ik hoop echt zo dat het helemaal goed gaat en dat je heerlijk kan genieten van je zwangerschap.
het lijkt me wel heel gek als je het zo vroeg al weer dan moet je nog zo lang wachten
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 13 april 2007 @ 18:38:10 #152
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_48300233
ik leef nog!!
de jurk paste, ademhalen lukte echter niet meer....
uitnemen was geen probleem (a 75 euro)
pi_48300715
Amaranta, ademhalen is wel heel handig.... .

Kreeg vanmorgen flessenpost van MvM, de laatste week .
  vrijdag 13 april 2007 @ 19:17:48 #154
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_48301423
ik ben blij dat hij wordt uitgenomen.... mn taille wordt er iets breder op maargoed..dat neem ik maar voor lief
  zaterdag 14 april 2007 @ 14:59:43 #155
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_48322881
Ik heb vanmorgen gewoon gehoord dat ik, naast dat ik in december zelf een kindje ga krijgen, zo'n 3 weken eerder nog een neefje of nichtje erbij krijg!
Mijn allerliefste tante (die zo'n 16 jaar ouder is) krijgt heel onverwacht nog een kindje!

Hoe bijzonder he?!
pi_48328296
Zeker bijzonder! Wonen jullie bij elkaar in de buurt ? Dan wordt het helemaal gezellig!
pi_48328644
DeLiedje wat leuk. gefeliciteerd.

ik heb nu nog een nichtje bij gekregen terwijl ik zelf een kindje heb van 3 maand maar wel leuk.

gaat spieken wie wanneer uitgeteld is.
mama van 3 kids!
  zaterdag 14 april 2007 @ 21:15:57 #158
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_48332442
Hoe is het met Laika? Want die nadert toch al bijna de uitgerekende datum?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_48334850
Vanmiddag een rokje gekocht bij lady sting, zo een met veel elastiek in de taille . Dus misschien kan ik die nog wel even aan voorlopig. En we hebben bij de prenatal een mutsje en slofjes gekocht. We waren beiden helemaal oh en ah en toen hebben we het maar meegenomen. Haha. Mn eerste aankoop voor baby
pi_48335182
DeLiedje wat leuk! vam harte!

Ik beval in juni en word in augustus voor de vijfde keer tante, want mijn zus verwacht dan de vijfde

Lief dat jullie allemaal zo meedenken hoor! Deze paar dagen "rust" doen me echt goed baby is waanzinnig in de weer!

as maandag heb ik mijn gesprek, ik ben dus heel benieuwd! Ik hou jullie uiteraard op de hoogte!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_48341594
hihi
ik ben vorige week naar de sting geweest en heb er ook eentje meegenomen

nu met dit weer vraag ik me af waarom ik er niet meteen 2 heb meegenomen!?
maargoed... vandaag in oud rokje met open rits lekker in de tuin klungelen (lees: lezen,hangmat)
en morgen het rokje aan!
pi_48342013
Ik ga maandag nog even naar de stad, misschien haal ik er nog wel eentje op .
Al ben ik niet zo van de rokjes en op mn werk is het misschien ook niet zo praktisch, dan moet ik zo opletten hoe ik ga zitten enzo . Maar wie weet word ik nog wel eens van de rokjes op deze manier .

Geniet van het lekkere weer vandaag allemaal
pi_48342405
ff een vraagje aan (wetende dat er moeders meelezen die al bevallen zijn)

Wat zijn de eerste kenmerken van de bevalling ? Is dat altijd vruchtwater, slijmprop of kunnen dat ook gewoon lichte weeen zijn ?

Ik had gisteravond (en die dagen daarvoor) onwijze last in mijn liezen. Nu draag ik die 20 kilo mee (alleen maar buik, niet geheel rondom of zoiets... ), dus ik kan me voorstellen dat het gewicht nu gewoon zwaar wordt. Vanochtend ook gewoon weer last. Rust neem ik meer dan genoeg. Ik slaap me een ongeluk en de bank zakt bijna door van ellende.

Herkent iemand dat liezenverhaal ? En kan je iets doen om de pijn te verzachten ?
pi_48342756
De ladysting heeft weer zijn intrede gedaan in Zwangerschap en geboorte deel 286
net zoals het warme weer. Dames, ik heb nu al medelijden met jullie en dan is het nog niet eens zomer.
* owlet denkt terug aan de dagen van halfnaakt op bed liggen voor de ventilator, aan de dagen van wachten wachten wachten en aan de dagen van zinloos posten met al die andere (hoog)zwangere vrouwen in dit topic. Ah, zomer....

kapitein pannenkoek, ik ken het wel een beetje, die pijn in de liezen. Bij mij kwam het inderdaad van al het gewicht dat je mee torst in de zwangerschap (en dan heb jij er nog twee ) Sterkte!
Geen advies, helaas. Meer dan veel rust nemen en eventueel een stevige, niet rekkende doek om het gewicht wat de verdelen kan ik niet bedenken.
pi_48343016
quote:
Op zondag 15 april 2007 10:53 schreef owlet het volgende:
De ladysting heeft weer zijn intrede gedaan in Zwangerschap en geboorte deel 286
net zoals het warme weer. Dames, ik heb nu al medelijden met jullie en dan is het nog niet eens zomer.
* owlet denkt terug aan de dagen van halfnaakt op bed liggen voor de ventilator, aan de dagen van wachten wachten wachten en aan de dagen van zinloos posten met al die andere (hoog)zwangere vrouwen in dit topic. Ah, zomer....
Klinkt bemoedigend, maar niet heus . Ik hoop maar dat dit niet een voorproefje is van een zomer ala vorig jaar, want ik ga emigreren hoor . En dan in noordelijke richting .
pi_48343566
Ik ga met je mee...
Gisteren voor het eerst in mijn leven opgezwollen door de warmte. Dacht eerst nog...hmmm die ring knelt, maar da's vast omdat ik een uur in het water heb gezeten (grote afwas).
Nee hoor, een half uurtje stappen later kreeg ik de ring er net afgesabbeld (sexy hoor ) en had ik nauwelijks nog enkels
En dat met net 5 maand zwanger zijn al!

Net nog discussie met vriendlief. Die ziet er geen graten in dat onze omgeving zowel het geslacht als de naam van de baby zullen kennen. Waar zit dan de verrassing nog? of doe ik gewoon iets te hormonaal door erover te vallen?
pi_48343711
Ik snap even de discussie met je vriend niet?

Hier godzijdank geen zwellings-verschijnselen!!
zit wel af en toe in mijn enkels te prikken omdat ik bang ben dat het ook mij niet bespaard blijft, maar behalve gistermiddag een "gespannen gevoel" in onderbenen niets te zien!!
pi_48343806
quote:
Op zondag 15 april 2007 11:33 schreef Iksje het volgende:
Net nog discussie met vriendlief. Die ziet er geen graten in dat onze omgeving zowel het geslacht als de naam van de baby zullen kennen. Waar zit dan de verrassing nog? of doe ik gewoon iets te hormonaal door erover te vallen?
makat het uit of het hormonaal is of niet? Het is gewoon een verschil van mening, denk ik
Ik vond het overigens geen probleem dat mensen het geslacht en de naam wisten. Het voelde zelfs wel leuk, alsof ze er al was maar we nog even moesten wachten voor we haar konden zien. Maar dat is zo persoonlijk.
Misschien kan je een compromis sluiten. Wel het geslacht vertellen, niet de naam
  zondag 15 april 2007 @ 12:17:55 #169
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_48344357
Hebben wij ook gedaan. Wel het geslacht bekend gemaakt, maar de naam houden we voor onszelf. De drukproef van de geboortekaart ligt klaar en het is erg raar om dan ineens de naam zo op papier te zien!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_48344504
Nou, het geslacht mogen ze van mij weten. Het voelt voor mij gewoon minder als 'ons' kindje aan als anderen ook al de naam kennen...
  zondag 15 april 2007 @ 12:43:34 #171
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_48344934
Ook wi hebben wel het geslacht maar niet de naam verteld. En ik vond eht ook wel makkelijk om het te weten.

Met de zwangerschap van Mara was het een vreselijke hittegolf pffff en ja daar zie ik nu ook wel best tegen op maar goed we wachten het weer gewoon maar af.

Ik voel me sinds vandaag eindelijk iets beter had vanmorgen zowaar honger en ben wezen zwemmen met kind en man was erg gezellig en ben nu moe maar voel me goed.
Dat is een verademing na de laatste week waarin ik me zoooo beroerd voelde. Dat ik me meerdere keren op een dag afvroe of het wel verstandig was dat ik zwanger was en of het nou echt wel zo leuk was zowel voor mijj als man en kind hoor. Maar goed nu ik me beter voel is ook het piekeren weer minder.

Straks lekker een feestje en morgen een hele dag met een vriendinnetje samen teuten zonder de kinderen. heerlijk

liefs en geniet ze van het mooie weer
  zondag 15 april 2007 @ 13:31:06 #172
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_48346065
Saint, ik vind het wel een beetje herkenbaar wat je zegt hoor... Ik voel me steeds zo schuldig als ik s'avonds klaag over dat mijn borsten zoooooo zeer doen, en dat ik overdag het gevoel heb alleen maar heel moe te zijn... Je vergeet daarbij haast dat je Jippie!! zwanger bent, want dat is toch wat ik zograag wilde?
Dan denk ik vaak gauw erachteraan: sorrie lief kindje, blijf maar lekker zitten waar je zit, we zijn heel blij met je! Ik zal niet meer zeuren!

Gelukkig lees ik hier en in boeken/tijdschriften over zwangerschap dat ik niet de enige ben... over een paar weken zal het wel beter gaan....
Tot die tijd zeur ik maar een beetje verder, en heb ik gelukkig mn zwangere beste Lishe om me op te beuren... Zij voelt zich gelukig weer heel goed, en heeft energie voor 2!

En KapiteinPannekoek, mijn tante woont zo'n 750 km ver weg helaas... wel jammer! Maar ze mn favoriete tante! Ze is zelf ook een nakomertje, mijn oma was 46 toen ze inneens nog zwanger bleek van een 6e kindje, en nu is mijn tante dus zelf vooraan in de 40, haar kinderen zijn ongeveer 12 en 10 denk ik, en dan opeens, zonder dat het gepland was, nog zo'n kadootje erbij!
Echt heel bijzonder!
pi_48349389
Deliedje wat leuk samen zwanger! het leeftijdsverschil tussen de kinderen is heel leuk, die kleine gaat heel erg verwend worden mijn dochter is 10 jaar ouder dan mijn zoon en verwend haar broerje heel erg
  zondag 15 april 2007 @ 16:46:30 #174
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_48351412
quote:
Op zondag 15 april 2007 10:31 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
ff een vraagje aan (wetende dat er moeders meelezen die al bevallen zijn)

Wat zijn de eerste kenmerken van de bevalling ? Is dat altijd vruchtwater, slijmprop of kunnen dat ook gewoon lichte weeen zijn ?

Ik had gisteravond (en die dagen daarvoor) onwijze last in mijn liezen. Nu draag ik die 20 kilo mee (alleen maar buik, niet geheel rondom of zoiets... ), dus ik kan me voorstellen dat het gewicht nu gewoon zwaar wordt. Vanochtend ook gewoon weer last. Rust neem ik meer dan genoeg. Ik slaap me een ongeluk en de bank zakt bijna door van ellende.

Herkent iemand dat liezenverhaal ? En kan je iets doen om de pijn te verzachten ?
oefenweeen kan je al best vroeg hebben ja, maar je voelt het verschil wel hoor, met de echte
En voor de rest verschilt het natuurlijk.
Ik ben mijn slijmprop verloren en de volgende dag bevallen, maar zijn zat mensen bij wie het dan nog een week duurt of die helemaal geen slijmprop verliezen, is dus niet echt een eenduidend antwoord voor
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_48354365
Ik ben al dagen onwijs misselijk (met vlagen) maar ga niet over mijn nek. Bij de zwangerschap van Morgaine nam ik een smint of pepermuntje als ik misselijk werd maar als ik nu een pepermuntje neem lijkt het alleen maar erger te worden en lauwe , prikloze cola werkt ook al niet.
pi_48356107
Wat naar Faja . Ik hoop dat het gauw weer wat minder wordt

Iksje, kan je vriend zich er in vinden om alleen het geslacht te vertellen en de naam nog voor jullie zelf te houden? lijkt me een mooi compromis.

Saint, lekker dat je je wat beter voelt!
pi_48356310
He gatver, Faja! Sterkte!
pi_48360517
Niet echt leuk Faja, hopelijk word het snel beter!

Donderdag ga ik dus ff naar de Sting voor die rokjes, maar hoe zien ze eruit? Iemand een foto van de zijne ?
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_48361351
quote:
Op zondag 15 april 2007 21:12 schreef Beaker het volgende:
Niet echt leuk Faja, hopelijk word het snel beter!

Donderdag ga ik dus ff naar de Sting voor die rokjes, maar hoe zien ze eruit? Iemand een foto van de zijne ?
hare.... ik zal eens even kijken of ik mijn lief achter de pc kan wegtrekken om een foto te maken...

Gelukt:

Het komt tot op mn knieën ongeveer maar die heb ik eraf geknipt, ik vind ze niet zo elegant

[ Bericht 19% gewijzigd door Nijna op 15-04-2007 21:42:01 ]
  zondag 15 april 2007 @ 21:42:48 #180
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_48361652
Sterkte met je misselijkheid.. Faja
Gelukkig is dat een teken dat je nog hartstikke zwanger bent !
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_48361742
Mn rokje lijkt op de foto trouwens veel grijzer dan het in werkelijkheid is. Maar geen idee hoe ik de kleur die het dan wel is zou noemen eigenlijk . En nu lekker mn bed in.
pi_48362493
leuk rokje Nijna !!
morgen een buikfoto in deze rok van mij.. maar dan in het groen
(ik geloof dat ik groen gekozen heb..maar twijfel ineens )
pi_48362790
huh nijna, je knieen erafgeknipt?
pi_48366882
Nog iemand wakker ?
  zondag 15 april 2007 @ 23:47:32 #185
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_48367007
Ja, ik! Maar ben niet zwanger....
Hoe is het? Ik lees een paar reakties terug dat je last van oefenweeën hebt?
pi_48367097
He hoi !

Geen idee wat het is. Onwijze last van liezen, ben gewoon zo onrustig...steekjes (?) in onderbuik

Hoe is met je en je belhamels ?
pi_48367407
Ja hier nog wakker.
Vandaag ontdekt dat ruim 30 weken zwanger bowlen best een uitdaging is hihi.
1 rondje met de lichtste bal ging nog wel, maar toen hadden mijn heupen en bekken het toch echt gehad.
pi_48367490
hahahaa. gelukkig hoort bij bowlen ook het eten van bitterballen, dus ik neem aan dat je je daar mee bezig hebt gehouden.
  maandag 16 april 2007 @ 00:00:36 #189
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_48367495
Jaaaah, was even aan het spieken in het fototopic. Altijd leuk en goed voor een zonnig humeur.
Maar vervelend zeg, die pijnlijke buik en onrust. Lees ik nu goed dat je 20 kilo aan buik meedraagt? Dan is zo'n warme dag als vandaag ook al gauw too much.
De belhamels hier waren in opperstebeste stemming vandaag. Naar de speeltuin geweest, waar het ineens toch weer van die kleine hummels lijken. Desalnietemin had Liz haar oog laten vallen op een groot meisje en week niet meer van haar zijde. Het meisje bleef maar zeggen dat ze Liz niet verstond, maar dat weerhield mijn dochter er niet van om haar weekplanning door te geven. Cas was overal en nergens. Af en toe zag ik iets roods langsrennen dat geluid maakte dat klonk als "Haaie mama". Kortom: mijn geluksgevoel is weer opgeplust.
pi_48367692
Haha, klinkt als een heerlijke gezellige dag ! Het was ook geweldig vandaag!

Ja, ik ben nu 20 kilo zwaarder...euh bedoel rijker...meer ik ? En het zit voornamelijk op/aan de buik. dus dat is wel hefitig. Overdag natuurlijk lastig, maar het (in) slapen wordt toch echt een "probleem". Overdag rommel ik een beetje in huis enzo, een boodschapje en thats it. Vind dat ook wel prima, moet er niet aan denken om meer te doen dan dat.
pi_48367800
hihi helaas zit in bitterballen soms melk en kan ik er niet op gokken welk merk ze hebben bij de bowlingbaan, maar wel gezellig gekletst en daarna bij de wokchinees langsgeweest. Er passen alleen niet zoveel borden eten meer in, na 2 mini porties zit buik toch echt vol

K-P pff 20 kilo buik.... ben soms toch erg blij dat er hier 1 mini komt en niet meteen 2.

Smirre wat klinkt dat speeltuinverhaal gezellig. Gisteren zijn hier de neefjes van 1,5 en 2 op bezoek geweest. Die hebben heerlijk een rondje in de bakfiets kunnen maken. En zich verbaasd over een babykamertje waarbij er nog geen baby was hihihi
  maandag 16 april 2007 @ 00:12:36 #192
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_48367887
Maar om op je steken terug te komen, KP. Je banden (buik) en baarmoeder hebben echt veel te lijden onder hun 2 tijdelijke bewonertjes. De ruimte wordt beperkt en ze moeten zich ook nog positioneren voor de grote race.
Mijn bevalling begon met een tsunami aan vruchtwater direct gevolgd door akelige weeën, welke "geruststellend" als voorweeën beoordeeld werden door de verloskundige en verpleegkundige. Ik was zooooooooo opgelucht dat ik 3 uur later bijna 7 cm ontsluiting had. Waren het wèl ontsluitingsweeën, thank god.
Kortom: weeën herken je echt wel als weeën. Dan rommel je niet meer lekker in huis.

P_iglet: leve de miniporties!!
pi_48368037
haha een tsunami.. .kan niet wachten ...

Weet dat mijn lijf het 1 en ander te verduren heeft op het moment, maar het is goed om te weten dat je, blijkbaar, merkt wanneer het serieus pijn doet. Dat zal met 2 niet anders zijn met 1, neem ik aan.

Ga even proberen wat te lezen/puzzelen etc.. ..Weltrusten voor iedereen!
  maandag 16 april 2007 @ 00:30:48 #194
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_48368378
quote:
Op maandag 16 april 2007 00:17 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
haha een tsunami.. .kan niet wachten ...
En dan in het kwadraat, heh? De gynaecoloog was minder enthousiast; die verschool zich achter het hoofdeinde toen de vliezen van baby 2 werden doorgeprikt. Als excuus had hij dat hij zijn goede pak nog aan had. Ik kon er niet om lachen.... Uberhaubt was ik die 6 uur niet geinteresseerd in wat voor of wiens humor dan ook. Toch gek, als je bedenkt dat ik het zo'n geweldige ervaring vond. Zou het zo nog een keer willen doen. Zes uurtjes beulen, maar dan heb je ook wat. Dan zit je zo twee jaar later week als een dweil in de speeltuin, verliefd te zijn op je zelfgebrouwde kotertjes.
Wanneer heb je weer controle? Buiten dat, als je je zorgen maakt, mag je vast ook bellen?
pi_48370733
goedemorgen!
nachtelijk overleg geweest zie ik!?
PK, uiteindelijk beetje kunnen slapen?
Smirre; ik kan me al zo verheugen om lekker toe te kijken in de speeltuin ofzo !
(jajaja, en schommel duwen enzo natuurlijk)

Vannacht echt een vreselijke echte nare droom gehad, godzijdank niet over het kindje
maar toch echt heel emotioneel. Werd helemaal overstuur en hard huilend wakker, duurde ook een hele tijd voor ik weer bedaard was!
Hoort dat er bij ?
Verheug me nu al op vrije middag waarin ik als het me lekker lijkt geheel legaal kan bijslapen

straks laatste ochtendje werken met die collega waarvan nu duidelijk is dat ze herplaatst gaat worden. Ben benieuwd naar de sfeer, geen idee wat ik kan verwachten.
pi_48371982
quote:
Op zondag 15 april 2007 22:13 schreef bixister het volgende:
huh nijna, je knieen erafgeknipt?
Van de foto... duh . Hahaha.
pi_48372701
quote:
Op maandag 16 april 2007 00:30 schreef Smirre het volgende:

[..]

Wanneer heb je weer controle? Buiten dat, als je je zorgen maakt, mag je vast ook bellen?
As vrijdag moet/mag ik weer naar het ziekenhuis. Uiteraard mag ik bellen als ik me zorgen maak.

Marit, ja ik denk dat dat dromen erbij hoort. Onrustig enzo, dat is zeker herkenbaar. En joh, dat huilen is een standaard ingredient, laat maar zeggen. Laatste ochtend met je favo collega..heerlijk als dat achter de rug is.

Hoe is het met je misselijkheid, Faja ? Beetje te overzien of is het gewoon kl*te ?
pi_48372867
Zo, weer een weekendje bezoek gehad. Veel gedaan dit weekend. En ik geloof wel iets teveel.
Mijn bekken begint toch wel dwars te doen als ik te lang wandel. Na een uurtje of 2 begint het vaak wel te zeuren. Meestal voorin (symphysis?), en af en toe aan de rugkant (sacro-iliacale gewricht). Gelukkig gaat het snel weer over zodra ik zit. Alleen na dit weekend heeft mijn symphysis nog een hele nacht lopen zeuren. Dus vandaag lekker een dagje rustig aan doen..
Misschien dat ze volgende week maandag bij de zwangerschapsgym nog wel wat oefeningen/handigheidjes weten om het niet erger te laten worden.
pi_48374153
tip één: niet meer 2 uur wandelen!

(zegt eigenwijze marit die gisteren gebukt in de tuin heeft gestaan
met gevolg: mank lopen, uitstralende pijn linker been en harde buiken)

[ Bericht 1% gewijzigd door marit1978 op 16-04-2007 12:01:48 ]
pi_48376303
Ja, das een goeie tip natuurlijk
Volgens keer bij het shoppen maar vaker een kopje thee met gebak tussendoor nemen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')