abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 april 2007 @ 18:31:32 #151
56471 pinquit
oh my lama!
pi_48300080
oh Faja 6 weekjes wat spannend nog. ik hoop echt zo dat het helemaal goed gaat en dat je heerlijk kan genieten van je zwangerschap.
het lijkt me wel heel gek als je het zo vroeg al weer dan moet je nog zo lang wachten
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 13 april 2007 @ 18:38:10 #152
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_48300233
ik leef nog!!
de jurk paste, ademhalen lukte echter niet meer....
uitnemen was geen probleem (a 75 euro)
pi_48300715
Amaranta, ademhalen is wel heel handig.... .

Kreeg vanmorgen flessenpost van MvM, de laatste week .
Fake it till you make it...
  vrijdag 13 april 2007 @ 19:17:48 #154
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_48301423
ik ben blij dat hij wordt uitgenomen.... mn taille wordt er iets breder op maargoed..dat neem ik maar voor lief
  zaterdag 14 april 2007 @ 14:59:43 #155
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_48322881
Ik heb vanmorgen gewoon gehoord dat ik, naast dat ik in december zelf een kindje ga krijgen, zo'n 3 weken eerder nog een neefje of nichtje erbij krijg!
Mijn allerliefste tante (die zo'n 16 jaar ouder is) krijgt heel onverwacht nog een kindje!

Hoe bijzonder he?!
pi_48328296
Zeker bijzonder! Wonen jullie bij elkaar in de buurt ? Dan wordt het helemaal gezellig!
pi_48328644
DeLiedje wat leuk. gefeliciteerd.

ik heb nu nog een nichtje bij gekregen terwijl ik zelf een kindje heb van 3 maand maar wel leuk.

gaat spieken wie wanneer uitgeteld is.
mama van 3 kids!
  zaterdag 14 april 2007 @ 21:15:57 #158
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_48332442
Hoe is het met Laika? Want die nadert toch al bijna de uitgerekende datum?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_48334850
Vanmiddag een rokje gekocht bij lady sting, zo een met veel elastiek in de taille . Dus misschien kan ik die nog wel even aan voorlopig. En we hebben bij de prenatal een mutsje en slofjes gekocht. We waren beiden helemaal oh en ah en toen hebben we het maar meegenomen. Haha. Mn eerste aankoop voor baby
pi_48335182
DeLiedje wat leuk! vam harte!

Ik beval in juni en word in augustus voor de vijfde keer tante, want mijn zus verwacht dan de vijfde

Lief dat jullie allemaal zo meedenken hoor! Deze paar dagen "rust" doen me echt goed baby is waanzinnig in de weer!

as maandag heb ik mijn gesprek, ik ben dus heel benieuwd! Ik hou jullie uiteraard op de hoogte!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_48341594
hihi
ik ben vorige week naar de sting geweest en heb er ook eentje meegenomen

nu met dit weer vraag ik me af waarom ik er niet meteen 2 heb meegenomen!?
maargoed... vandaag in oud rokje met open rits lekker in de tuin klungelen (lees: lezen,hangmat)
en morgen het rokje aan!
pi_48342013
Ik ga maandag nog even naar de stad, misschien haal ik er nog wel eentje op .
Al ben ik niet zo van de rokjes en op mn werk is het misschien ook niet zo praktisch, dan moet ik zo opletten hoe ik ga zitten enzo . Maar wie weet word ik nog wel eens van de rokjes op deze manier .

Geniet van het lekkere weer vandaag allemaal
pi_48342405
ff een vraagje aan (wetende dat er moeders meelezen die al bevallen zijn)

Wat zijn de eerste kenmerken van de bevalling ? Is dat altijd vruchtwater, slijmprop of kunnen dat ook gewoon lichte weeen zijn ?

Ik had gisteravond (en die dagen daarvoor) onwijze last in mijn liezen. Nu draag ik die 20 kilo mee (alleen maar buik, niet geheel rondom of zoiets... ), dus ik kan me voorstellen dat het gewicht nu gewoon zwaar wordt. Vanochtend ook gewoon weer last. Rust neem ik meer dan genoeg. Ik slaap me een ongeluk en de bank zakt bijna door van ellende.

Herkent iemand dat liezenverhaal ? En kan je iets doen om de pijn te verzachten ?
pi_48342756
De ladysting heeft weer zijn intrede gedaan in Zwangerschap en geboorte deel 286
net zoals het warme weer. Dames, ik heb nu al medelijden met jullie en dan is het nog niet eens zomer.
* owlet denkt terug aan de dagen van halfnaakt op bed liggen voor de ventilator, aan de dagen van wachten wachten wachten en aan de dagen van zinloos posten met al die andere (hoog)zwangere vrouwen in dit topic. Ah, zomer....

kapitein pannenkoek, ik ken het wel een beetje, die pijn in de liezen. Bij mij kwam het inderdaad van al het gewicht dat je mee torst in de zwangerschap (en dan heb jij er nog twee ) Sterkte!
Geen advies, helaas. Meer dan veel rust nemen en eventueel een stevige, niet rekkende doek om het gewicht wat de verdelen kan ik niet bedenken.
pi_48343016
quote:
Op zondag 15 april 2007 10:53 schreef owlet het volgende:
De ladysting heeft weer zijn intrede gedaan in Zwangerschap en geboorte deel 286
net zoals het warme weer. Dames, ik heb nu al medelijden met jullie en dan is het nog niet eens zomer.
* owlet denkt terug aan de dagen van halfnaakt op bed liggen voor de ventilator, aan de dagen van wachten wachten wachten en aan de dagen van zinloos posten met al die andere (hoog)zwangere vrouwen in dit topic. Ah, zomer....
Klinkt bemoedigend, maar niet heus . Ik hoop maar dat dit niet een voorproefje is van een zomer ala vorig jaar, want ik ga emigreren hoor . En dan in noordelijke richting .
pi_48343566
Ik ga met je mee...
Gisteren voor het eerst in mijn leven opgezwollen door de warmte. Dacht eerst nog...hmmm die ring knelt, maar da's vast omdat ik een uur in het water heb gezeten (grote afwas).
Nee hoor, een half uurtje stappen later kreeg ik de ring er net afgesabbeld (sexy hoor ) en had ik nauwelijks nog enkels
En dat met net 5 maand zwanger zijn al!

Net nog discussie met vriendlief. Die ziet er geen graten in dat onze omgeving zowel het geslacht als de naam van de baby zullen kennen. Waar zit dan de verrassing nog? of doe ik gewoon iets te hormonaal door erover te vallen?
pi_48343711
Ik snap even de discussie met je vriend niet?

Hier godzijdank geen zwellings-verschijnselen!!
zit wel af en toe in mijn enkels te prikken omdat ik bang ben dat het ook mij niet bespaard blijft, maar behalve gistermiddag een "gespannen gevoel" in onderbenen niets te zien!!
pi_48343806
quote:
Op zondag 15 april 2007 11:33 schreef Iksje het volgende:
Net nog discussie met vriendlief. Die ziet er geen graten in dat onze omgeving zowel het geslacht als de naam van de baby zullen kennen. Waar zit dan de verrassing nog? of doe ik gewoon iets te hormonaal door erover te vallen?
makat het uit of het hormonaal is of niet? Het is gewoon een verschil van mening, denk ik
Ik vond het overigens geen probleem dat mensen het geslacht en de naam wisten. Het voelde zelfs wel leuk, alsof ze er al was maar we nog even moesten wachten voor we haar konden zien. Maar dat is zo persoonlijk.
Misschien kan je een compromis sluiten. Wel het geslacht vertellen, niet de naam
  zondag 15 april 2007 @ 12:17:55 #169
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_48344357
Hebben wij ook gedaan. Wel het geslacht bekend gemaakt, maar de naam houden we voor onszelf. De drukproef van de geboortekaart ligt klaar en het is erg raar om dan ineens de naam zo op papier te zien!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_48344504
Nou, het geslacht mogen ze van mij weten. Het voelt voor mij gewoon minder als 'ons' kindje aan als anderen ook al de naam kennen...
  zondag 15 april 2007 @ 12:43:34 #171
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_48344934
Ook wi hebben wel het geslacht maar niet de naam verteld. En ik vond eht ook wel makkelijk om het te weten.

Met de zwangerschap van Mara was het een vreselijke hittegolf pffff en ja daar zie ik nu ook wel best tegen op maar goed we wachten het weer gewoon maar af.

Ik voel me sinds vandaag eindelijk iets beter had vanmorgen zowaar honger en ben wezen zwemmen met kind en man was erg gezellig en ben nu moe maar voel me goed.
Dat is een verademing na de laatste week waarin ik me zoooo beroerd voelde. Dat ik me meerdere keren op een dag afvroe of het wel verstandig was dat ik zwanger was en of het nou echt wel zo leuk was zowel voor mijj als man en kind hoor. Maar goed nu ik me beter voel is ook het piekeren weer minder.

Straks lekker een feestje en morgen een hele dag met een vriendinnetje samen teuten zonder de kinderen. heerlijk

liefs en geniet ze van het mooie weer
  zondag 15 april 2007 @ 13:31:06 #172
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_48346065
Saint, ik vind het wel een beetje herkenbaar wat je zegt hoor... Ik voel me steeds zo schuldig als ik s'avonds klaag over dat mijn borsten zoooooo zeer doen, en dat ik overdag het gevoel heb alleen maar heel moe te zijn... Je vergeet daarbij haast dat je Jippie!! zwanger bent, want dat is toch wat ik zograag wilde?
Dan denk ik vaak gauw erachteraan: sorrie lief kindje, blijf maar lekker zitten waar je zit, we zijn heel blij met je! Ik zal niet meer zeuren!

Gelukkig lees ik hier en in boeken/tijdschriften over zwangerschap dat ik niet de enige ben... over een paar weken zal het wel beter gaan....
Tot die tijd zeur ik maar een beetje verder, en heb ik gelukkig mn zwangere beste Lishe om me op te beuren... Zij voelt zich gelukig weer heel goed, en heeft energie voor 2!

En KapiteinPannekoek, mijn tante woont zo'n 750 km ver weg helaas... wel jammer! Maar ze mn favoriete tante! Ze is zelf ook een nakomertje, mijn oma was 46 toen ze inneens nog zwanger bleek van een 6e kindje, en nu is mijn tante dus zelf vooraan in de 40, haar kinderen zijn ongeveer 12 en 10 denk ik, en dan opeens, zonder dat het gepland was, nog zo'n kadootje erbij!
Echt heel bijzonder!
pi_48349389
Deliedje wat leuk samen zwanger! het leeftijdsverschil tussen de kinderen is heel leuk, die kleine gaat heel erg verwend worden mijn dochter is 10 jaar ouder dan mijn zoon en verwend haar broerje heel erg
  zondag 15 april 2007 @ 16:46:30 #174
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_48351412
quote:
Op zondag 15 april 2007 10:31 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
ff een vraagje aan (wetende dat er moeders meelezen die al bevallen zijn)

Wat zijn de eerste kenmerken van de bevalling ? Is dat altijd vruchtwater, slijmprop of kunnen dat ook gewoon lichte weeen zijn ?

Ik had gisteravond (en die dagen daarvoor) onwijze last in mijn liezen. Nu draag ik die 20 kilo mee (alleen maar buik, niet geheel rondom of zoiets... ), dus ik kan me voorstellen dat het gewicht nu gewoon zwaar wordt. Vanochtend ook gewoon weer last. Rust neem ik meer dan genoeg. Ik slaap me een ongeluk en de bank zakt bijna door van ellende.

Herkent iemand dat liezenverhaal ? En kan je iets doen om de pijn te verzachten ?
oefenweeen kan je al best vroeg hebben ja, maar je voelt het verschil wel hoor, met de echte
En voor de rest verschilt het natuurlijk.
Ik ben mijn slijmprop verloren en de volgende dag bevallen, maar zijn zat mensen bij wie het dan nog een week duurt of die helemaal geen slijmprop verliezen, is dus niet echt een eenduidend antwoord voor
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_48354365
Ik ben al dagen onwijs misselijk (met vlagen) maar ga niet over mijn nek. Bij de zwangerschap van Morgaine nam ik een smint of pepermuntje als ik misselijk werd maar als ik nu een pepermuntje neem lijkt het alleen maar erger te worden en lauwe , prikloze cola werkt ook al niet.
pi_48356107
Wat naar Faja . Ik hoop dat het gauw weer wat minder wordt

Iksje, kan je vriend zich er in vinden om alleen het geslacht te vertellen en de naam nog voor jullie zelf te houden? lijkt me een mooi compromis.

Saint, lekker dat je je wat beter voelt!
pi_48356310
He gatver, Faja! Sterkte!
pi_48360517
Niet echt leuk Faja, hopelijk word het snel beter!

Donderdag ga ik dus ff naar de Sting voor die rokjes, maar hoe zien ze eruit? Iemand een foto van de zijne ?
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_48361351
quote:
Op zondag 15 april 2007 21:12 schreef Beaker het volgende:
Niet echt leuk Faja, hopelijk word het snel beter!

Donderdag ga ik dus ff naar de Sting voor die rokjes, maar hoe zien ze eruit? Iemand een foto van de zijne ?
hare.... ik zal eens even kijken of ik mijn lief achter de pc kan wegtrekken om een foto te maken...

Gelukt:

Het komt tot op mn knieën ongeveer maar die heb ik eraf geknipt, ik vind ze niet zo elegant

[ Bericht 19% gewijzigd door Nijna op 15-04-2007 21:42:01 ]
  zondag 15 april 2007 @ 21:42:48 #180
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_48361652
Sterkte met je misselijkheid.. Faja
Gelukkig is dat een teken dat je nog hartstikke zwanger bent !
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_48361742
Mn rokje lijkt op de foto trouwens veel grijzer dan het in werkelijkheid is. Maar geen idee hoe ik de kleur die het dan wel is zou noemen eigenlijk . En nu lekker mn bed in.
pi_48362493
leuk rokje Nijna !!
morgen een buikfoto in deze rok van mij.. maar dan in het groen
(ik geloof dat ik groen gekozen heb..maar twijfel ineens )
pi_48362790
huh nijna, je knieen erafgeknipt?
pi_48366882
Nog iemand wakker ?
  zondag 15 april 2007 @ 23:47:32 #185
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_48367007
Ja, ik! Maar ben niet zwanger....
Hoe is het? Ik lees een paar reakties terug dat je last van oefenweeën hebt?
pi_48367097
He hoi !

Geen idee wat het is. Onwijze last van liezen, ben gewoon zo onrustig...steekjes (?) in onderbuik

Hoe is met je en je belhamels ?
pi_48367407
Ja hier nog wakker.
Vandaag ontdekt dat ruim 30 weken zwanger bowlen best een uitdaging is hihi.
1 rondje met de lichtste bal ging nog wel, maar toen hadden mijn heupen en bekken het toch echt gehad.
pi_48367490
hahahaa. gelukkig hoort bij bowlen ook het eten van bitterballen, dus ik neem aan dat je je daar mee bezig hebt gehouden.
  maandag 16 april 2007 @ 00:00:36 #189
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_48367495
Jaaaah, was even aan het spieken in het fototopic. Altijd leuk en goed voor een zonnig humeur.
Maar vervelend zeg, die pijnlijke buik en onrust. Lees ik nu goed dat je 20 kilo aan buik meedraagt? Dan is zo'n warme dag als vandaag ook al gauw too much.
De belhamels hier waren in opperstebeste stemming vandaag. Naar de speeltuin geweest, waar het ineens toch weer van die kleine hummels lijken. Desalnietemin had Liz haar oog laten vallen op een groot meisje en week niet meer van haar zijde. Het meisje bleef maar zeggen dat ze Liz niet verstond, maar dat weerhield mijn dochter er niet van om haar weekplanning door te geven. Cas was overal en nergens. Af en toe zag ik iets roods langsrennen dat geluid maakte dat klonk als "Haaie mama". Kortom: mijn geluksgevoel is weer opgeplust.
pi_48367692
Haha, klinkt als een heerlijke gezellige dag ! Het was ook geweldig vandaag!

Ja, ik ben nu 20 kilo zwaarder...euh bedoel rijker...meer ik ? En het zit voornamelijk op/aan de buik. dus dat is wel hefitig. Overdag natuurlijk lastig, maar het (in) slapen wordt toch echt een "probleem". Overdag rommel ik een beetje in huis enzo, een boodschapje en thats it. Vind dat ook wel prima, moet er niet aan denken om meer te doen dan dat.
pi_48367800
hihi helaas zit in bitterballen soms melk en kan ik er niet op gokken welk merk ze hebben bij de bowlingbaan, maar wel gezellig gekletst en daarna bij de wokchinees langsgeweest. Er passen alleen niet zoveel borden eten meer in, na 2 mini porties zit buik toch echt vol

K-P pff 20 kilo buik.... ben soms toch erg blij dat er hier 1 mini komt en niet meteen 2.

Smirre wat klinkt dat speeltuinverhaal gezellig. Gisteren zijn hier de neefjes van 1,5 en 2 op bezoek geweest. Die hebben heerlijk een rondje in de bakfiets kunnen maken. En zich verbaasd over een babykamertje waarbij er nog geen baby was hihihi
  maandag 16 april 2007 @ 00:12:36 #192
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_48367887
Maar om op je steken terug te komen, KP. Je banden (buik) en baarmoeder hebben echt veel te lijden onder hun 2 tijdelijke bewonertjes. De ruimte wordt beperkt en ze moeten zich ook nog positioneren voor de grote race.
Mijn bevalling begon met een tsunami aan vruchtwater direct gevolgd door akelige weeën, welke "geruststellend" als voorweeën beoordeeld werden door de verloskundige en verpleegkundige. Ik was zooooooooo opgelucht dat ik 3 uur later bijna 7 cm ontsluiting had. Waren het wèl ontsluitingsweeën, thank god.
Kortom: weeën herken je echt wel als weeën. Dan rommel je niet meer lekker in huis.

P_iglet: leve de miniporties!!
pi_48368037
haha een tsunami.. .kan niet wachten ...

Weet dat mijn lijf het 1 en ander te verduren heeft op het moment, maar het is goed om te weten dat je, blijkbaar, merkt wanneer het serieus pijn doet. Dat zal met 2 niet anders zijn met 1, neem ik aan.

Ga even proberen wat te lezen/puzzelen etc.. ..Weltrusten voor iedereen!
  maandag 16 april 2007 @ 00:30:48 #194
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_48368378
quote:
Op maandag 16 april 2007 00:17 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
haha een tsunami.. .kan niet wachten ...
En dan in het kwadraat, heh? De gynaecoloog was minder enthousiast; die verschool zich achter het hoofdeinde toen de vliezen van baby 2 werden doorgeprikt. Als excuus had hij dat hij zijn goede pak nog aan had. Ik kon er niet om lachen.... Uberhaubt was ik die 6 uur niet geinteresseerd in wat voor of wiens humor dan ook. Toch gek, als je bedenkt dat ik het zo'n geweldige ervaring vond. Zou het zo nog een keer willen doen. Zes uurtjes beulen, maar dan heb je ook wat. Dan zit je zo twee jaar later week als een dweil in de speeltuin, verliefd te zijn op je zelfgebrouwde kotertjes.
Wanneer heb je weer controle? Buiten dat, als je je zorgen maakt, mag je vast ook bellen?
pi_48370733
goedemorgen!
nachtelijk overleg geweest zie ik!?
PK, uiteindelijk beetje kunnen slapen?
Smirre; ik kan me al zo verheugen om lekker toe te kijken in de speeltuin ofzo !
(jajaja, en schommel duwen enzo natuurlijk)

Vannacht echt een vreselijke echte nare droom gehad, godzijdank niet over het kindje
maar toch echt heel emotioneel. Werd helemaal overstuur en hard huilend wakker, duurde ook een hele tijd voor ik weer bedaard was!
Hoort dat er bij ?
Verheug me nu al op vrije middag waarin ik als het me lekker lijkt geheel legaal kan bijslapen

straks laatste ochtendje werken met die collega waarvan nu duidelijk is dat ze herplaatst gaat worden. Ben benieuwd naar de sfeer, geen idee wat ik kan verwachten.
pi_48371982
quote:
Op zondag 15 april 2007 22:13 schreef bixister het volgende:
huh nijna, je knieen erafgeknipt?
Van de foto... duh . Hahaha.
pi_48372701
quote:
Op maandag 16 april 2007 00:30 schreef Smirre het volgende:

[..]

Wanneer heb je weer controle? Buiten dat, als je je zorgen maakt, mag je vast ook bellen?
As vrijdag moet/mag ik weer naar het ziekenhuis. Uiteraard mag ik bellen als ik me zorgen maak.

Marit, ja ik denk dat dat dromen erbij hoort. Onrustig enzo, dat is zeker herkenbaar. En joh, dat huilen is een standaard ingredient, laat maar zeggen. Laatste ochtend met je favo collega..heerlijk als dat achter de rug is.

Hoe is het met je misselijkheid, Faja ? Beetje te overzien of is het gewoon kl*te ?
pi_48372867
Zo, weer een weekendje bezoek gehad. Veel gedaan dit weekend. En ik geloof wel iets teveel.
Mijn bekken begint toch wel dwars te doen als ik te lang wandel. Na een uurtje of 2 begint het vaak wel te zeuren. Meestal voorin (symphysis?), en af en toe aan de rugkant (sacro-iliacale gewricht). Gelukkig gaat het snel weer over zodra ik zit. Alleen na dit weekend heeft mijn symphysis nog een hele nacht lopen zeuren. Dus vandaag lekker een dagje rustig aan doen..
Misschien dat ze volgende week maandag bij de zwangerschapsgym nog wel wat oefeningen/handigheidjes weten om het niet erger te laten worden.
pi_48374153
tip één: niet meer 2 uur wandelen!

(zegt eigenwijze marit die gisteren gebukt in de tuin heeft gestaan
met gevolg: mank lopen, uitstralende pijn linker been en harde buiken)

[ Bericht 1% gewijzigd door marit1978 op 16-04-2007 12:01:48 ]
pi_48376303
Ja, das een goeie tip natuurlijk
Volgens keer bij het shoppen maar vaker een kopje thee met gebak tussendoor nemen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')