dat kan redelijk lastig worden, kan je niet nog een toets herkansen?quote:Op maandag 9 april 2007 21:57 schreef Houtspeer het volgende:
Ik sta er een 5.2 voor.. Ik moet een 7.8 halen om afgerond een 7 te staan en dat heb ik nodig voor mijn loten![]()
Nee, ik heb een presentatie volkomen verneukt.. Ik was heel erg publiekbewust en open, maar ze miste het wetenschappelijke gedeeltequote:Op maandag 9 april 2007 22:09 schreef zquing het volgende:
[..]
dat kan redelijk lastig worden, kan je niet nog een toets herkansen?
Bij ons is het zo dat schoolexamens Nederlands bestaan uit: een discussie, een brief, een betoog en een luistertoets. En ons mondeling Nederlands telt dan weer voor letterkunde mee.quote:Op dinsdag 10 april 2007 22:03 schreef 61neorej het volgende:
Nederlands is echt een raar vak, 75% van onze schoolexamencijfers is puur spreekvaardigheid, inhoud telt mee voor literatuur.
je moet er ook geen verhaal van maken, een veredelde opsomming is genoegquote:Op woensdag 11 april 2007 14:47 schreef robski18 het volgende:
Voor Nederlands ben ik ook niet zo bang, moet een 3.8 halen. Tekstverklaren lukt me opzich altijd wel, samenvatten vind ik zo saai dat meestal de motivatie ontbreekt om er een goed verhaal van te maken
Hadden wij dus wel, kreeg je eerst een voorgelezen betoog van een cd en dan moesten we aantekeningen maken, daarna kreeg je pas de vragen. Was nog best simpelquote:Op woensdag 11 april 2007 15:00 schreef Houtspeer het volgende:
De motivatie: 'als ik er geen goed verhaal van maak ben ik de lul' werkt niet bij jou?
@timbastiaansen: luistertoets nederlands?Nog nooit van gehoord.
Dat zien we op het examen wel weerquote:Op woensdag 11 april 2007 15:00 schreef Houtspeer het volgende:
De motivatie: 'als ik er geen goed verhaal van maak ben ik de lul' werkt niet bij jou?
@timbastiaansen: luistertoets nederlands?Nog nooit van gehoord.
Ik maakte er vroeger hele romans vanquote:Op woensdag 11 april 2007 15:54 schreef zquing het volgende:
[..]
je moet er ook geen verhaal van maken, een veredelde opsomming is genoeg
volgens mij is het meestal 45/55 voor de samenvattingquote:Op woensdag 11 april 2007 17:48 schreef robski18 het volgende:
[..]
Dat zien we op het examen wel weerBij het oefenen ervan werkt het in ieder geval niet. Ach, ik ga ervanuit dat ik het red met tekstanalyse, dat telt toch wel het meest mee (hopelijk)?
oefenen en alleen opschrijven wat er gevraagd staatquote:Op woensdag 18 april 2007 18:27 schreef W2O het volgende:
Iemand nog tips voor de samenvatting?
zo hypocriet is mijn middelbare school carriere tot nu toe geweest!!quote:Op zondag 6 mei 2007 20:38 schreef washandje het volgende:
Ik vind die samenvattingen altijd zo'n bullshit bij Nederlands. Prima dat je zo'n opgave geeft, maar noem het geen 'samenvatting' als je alleen sporadisch tekstelementen moet herschrijven. En dan nog klagen ook als je net iets teveel of te weinig opschrijft
Moet je nu een geleide samenvatting (dus de punten individueel) of een lopende samenvatting?quote:Op zondag 6 mei 2007 20:38 schreef washandje het volgende:
Ik vind die samenvattingen altijd zo'n bullshit bij Nederlands. Prima dat je zo'n opgave geeft, maar noem het geen 'samenvatting' als je alleen sporadisch tekstelementen moet herschrijven. En dan nog klagen ook als je net iets teveel of te weinig opschrijft
Ik ook totaal nietquote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:47 schreef 61neorej het volgende:
Volgens mij een lopende.
Ik kan me er echt niet toe zetten om zo'n samenvatting te oefenen
Dat weet je 100% zeker?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:55 schreef washandje het volgende:
Nee hij hoeft niet lopend, je krijgt alleen punten voor die dingen die ze vragen. Het is dus wel leuk als je het een beetje aan elkaar breit, maar daar krijg je geen punten voor.
het moet een redelijk lopend verhaal zijn maar het moet geen super goed lopende tekst zijn. in andere woorden zorg dat je tekst samenhangend is dus niet heel puntgewijs. zie ook www.alleexamens.nlquote:
Bij mij zeiden ze dat het geen "telegramstijl" mocht zijn. Het moet dus wel een beetje goed lopen lijkt me.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:47 schreef 61neorej het volgende:
Volgens mij een lopende.
Ik kan me er echt niet toe zetten om zo'n samenvatting te oefenen
alleen een paar examens oefenenquote:Op woensdag 9 mei 2007 12:33 schreef Borkydude het volgende:
Moet je nou nog wat leren of wat?
Gezaktquote:Op woensdag 9 mei 2007 14:01 schreef Miasan het volgende:
Hehe spreektaal ik ben al een beetje aan de slag geweest met Nederlands, heb geoefend in de examenbundel maar ik sla op sommige onderdelen nog steeds de plank helemaal mis?
Ik heb even twee vragen, misschien is dit algemene kennis maar daar deel ik dus helaasch niet in.
- Tellen spelfouten, stijlfouten, grammaticafouten enz. ook mee in de gewone opgaves? (Ik weet dat er geen fouten in de samenvatting mogen zitten, maar geldt dit ook voor de gewone open vragen?)
- Is het erg als je net iets te veel citeert? Voorbeeld:
In de uitwerkingen staat: "Kees Jansen die blabla dwangneuroot" terwijl ik heb geciteert voltooid deelwoord: "Zoals Kees Jansen die blabla dwangneuroot"
Worden hierbij ook punten afgetrokken of maakt het niets uit?![]()
Idd, ik heb er in de les twee gemaakt, en die gingen allebei wel goed. Dus heb er tot nu toe verder niets meer aangedaan, denk dat ik volgende week maandag en/of dinsdag er nog maar eens een maak.quote:
lolololquote:Op woensdag 9 mei 2007 15:37 schreef Diederik_Duck het volgende:
Gezakt
idd, volgens mij kan je beter midden in een zin stoppen dan teveel woorden gebruiken...quote:Op zaterdag 12 mei 2007 14:39 schreef UnrealMarc het volgende:
Ok, nu moeten jullie even aandachtig lezen kindertjes.
Vorig jaar dus Nederlands examen gemaakt, en gezakt. Ik had teveel woorden in de samenvatting, en dan heb je voor je het weet een paar punten minder. Voor de her een paar oude examens gemaakt, en toen de her gehaald met 7.8.
Tip is dus: zorg dat je niet teveel woorden gebruikt bij de samenvatting!!!![]()
Onze leraar zei volgens mij dat je in de "gewone" vragen spelfouten etc. mag maken. Wel moet je per se de meerkeuze vragen met een hoofdletter beantwoorden anders krijg je punten aftrekquote:Op woensdag 9 mei 2007 14:01 schreef Miasan het volgende:
Hehe ik ben al een beetje aan de slag geweest met Nederlands, heb geoefend in de examenbundel maar ik sla op sommige onderdelen nog steeds de plank helemaal mis![]()
Ik heb even twee vragen, misschien is dit algemene kennis maar daar deel ik dus helaasch niet in.
- Tellen spelfouten, stijlfouten, grammaticafouten enz. ook mee in de gewone opgaves? (Ik weet dat er geen fouten in de samenvatting mogen zitten, maar geldt dit ook voor de gewone open vragen?)
- Is het erg als je net iets te veel citeert? Voorbeeld:
In de uitwerkingen staat: "Kees Jansen die blabla dwangneuroot" terwijl ik heb geciteert: "Zoals Kees Jansen die blabla dwangneuroot"
Worden hierbij ook punten afgetrokken of maakt het niets uit?![]()
Jup, ik geloof dat het zoiets was van: per 4 woorden teveel 1 punt van je totaalscore eraf. Maar dat zou iemand even na moeten vragen bij z'n leraar/lerares.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 14:43 schreef Agiath het volgende:
[..]
idd, volgens mij kan je beter midden in een zin stoppen dan teveel woorden gebruiken...
Zoiets wel ja, maar de eerste 10% overschrijding geloof ik geen aftrek.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 17:32 schreef UnrealMarc het volgende:
[..]
Jup, ik geloof dat het zoiets was van: per 4 woorden teveel 1 punt van je totaalscore eraf. Maar dat zou iemand even na moeten vragen bij z'n leraar/lerares.
Je mag het wel letterlijk doen, als dat het handigste uitkomt. Waar het vooral om gaat is dat je ieder punt wat je moet aangeven zo goed mogelijk moet verwoorden.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 18:41 schreef Marurk het volgende:
En dan nog iets: Mag je bij het schrijven van de samenvatting gewoon de kernpunten uit de tekst letterlijk overschrijven? Of moet het echt helemaal geparafraseerd zijn?
Ik zou gewoon to the point doen. Hoe meer je erin zet wat niet nodig is, hoe meer fouten vaak.quote:Op zondag 13 mei 2007 19:12 schreef Marloes het volgende:
Wat ik mij nog afvroeg.. moet je ook een inleiding/slot maken in de samenvatting? Of gewoon gelijk to the point?
het is niet echt een samenvatting, die opvatting is verkeerd. Je moet gewoon die punten die zij geven verwerken, that's all.quote:Op zondag 13 mei 2007 19:12 schreef Marloes het volgende:
Wat ik mij nog afvroeg.. moet je ook een inleiding/slot maken in de samenvatting? Of gewoon gelijk to the point?
regel een examenbundel, daar staat in hoe je tewerk moet gaanquote:Op zondag 13 mei 2007 18:24 schreef Cinch het volgende:
Nog tips voor de samenvatting, hoe hij is opgebouwd ofzo?
Kheb nooit zoiets geoefend, is er ergens een uitleg?
Ik weet alleen dat de 1e/2e of laatste zin van een alinea meestal de kernzin is.
Ja.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 18:41 schreef Marurk het volgende:
Deze week een en ander geoefend, maar zit altijd te twijfelen tussen twee antwoordmogelijkheden bij de meerkeuzevragen, gewoon omdat ze soms zoveel op elkaar lijken.Iemand hier nog tips voor?
Dat klopt dus niet, je krijgt alleen punten voor datgene wat wél in je samenvatting staat. Als je iets niet erin hebt gezet krijg je simpelweg geen punten voor dat onderdeel. Je kunt beter zo veel mogelijk erin zetten (zonder dat je het maximale aantal woorden overschrijdt uiteraard) en de leraar haalt er wel uit wat goed is (aldus mijn leraar Nederlands).quote:Op zondag 13 mei 2007 19:16 schreef washandje het volgende:
[..]
Ik zou gewoon to the point doen. Hoe meer je erin zet wat niet nodig is, hoe meer fouten vaak.
Die heb ik net ook gedaan. Had met samenvatting erbij streng nagekeken een 6,9. Iets soepeler nagekeken ongeveer 7,5 denk ik. Vind het altijd erg moeilijk om te bepalen of wat jij bij open vragen/samenvatting hebt nou goed is of niet.quote:Op maandag 14 mei 2007 14:05 schreef Marloes het volgende:
Heb net de tekst intellectuele pleinvrees geoefend, die is best lastig, valt me tegen
Het is toch een lopend verhaal?quote:Op maandag 14 mei 2007 15:13 schreef frank07 het volgende:
ik sta een 7 dus mag een 4 halen.. Moet wel te doen zijn..
@marloes: Moet een samenvatting geen lopend verhaal zijn?
Zo heb ik het om mijn school alleen maar geoefend
je hoeft niet eens voorbeelden!quote:Op maandag 14 mei 2007 18:58 schreef Twinky het volgende:
HET IS GEEN SAMENVATTING!!
het is een uitwerking van de punten die zij geven! Als je dat in gedachten houdt gaat het beter!
Ja. Volgens de CE-waarden mag het, dus dan mag hetquote:Op maandag 14 mei 2007 14:19 schreef washandje het volgende:
[..]
Die heb ik net ook gedaan. Had met samenvatting erbij streng nagekeken een 6,9. Iets soepeler nagekeken ongeveer 7,5 denk ik. Vind het altijd erg moeilijk om te bepalen of wat jij bij open vragen/samenvatting hebt nou goed is of niet.
Overigens nog een vraagje: ons is op school altijd wijsgemaakt dat je in een samenvatting niet letterlijk tekstelementen mag gebruiken of mag citeren uit de tekst, maar in het nakijkmodel van examens doen ze dit wel. Er staat in het nakijkregelement verder ook niks over. Is het dus gewoon bullshit wat mijn leraar mij heeft wijsgemaakt?
Als je daarbij alles erin ehbt gezet wat erin moet én niet teveel woorden hebt wordt het niet per definitie fout gerekend hoor.quote:Op maandag 14 mei 2007 19:16 schreef Cerubo het volgende:
Mogen? Moeten! Voorbeelden in samenvattingen zijn gewoon fout.
Neem het formuleren in ‘eigen’ woorden niet te serieus. Je kan beter woorden die je moeilijk vindt letterlijk overnemen, dan er een niet geheel correct synoniem voor verzinnen. Gedeelten van zinnen mogen overgenomen worden, maar geen gehele zinnen.quote:Op maandag 14 mei 2007 19:55 schreef Noodly het volgende:
[..]
Als je daarbij alles erin ehbt gezet wat erin moet én niet teveel woorden hebt wordt het niet per definitie fout gerekend hoor.
Ik heb bij een proefexamen 1 punt met 2 vragen.quote:Op maandag 14 mei 2007 16:14 schreef Marloes het volgende:
Als er in het punt een nevenschikkend voegwoord voorkomt, moet er van dit punt 2 alinea's gemaakt worden.
Dus niet dit?quote:
De samenvatting komt er als volgt uit te zien:
TITEL AUTEUR
..
..
eerste alinea
..
tweede alinea
..
derde alinea
..
enz.
Nou de aantekeningen zijn van mijn Nederlands leraar.. Ik weet uberhaupt niet of het fout gerekend kan worden als je het NIET verspreid over verschillende alineas of als je de titel & auter anders neer zet. Ik denk dat de leraar gewoon zegt wat hij het prettigst vindtquote:Op maandag 14 mei 2007 21:07 schreef Willewa het volgende:
[..]
Ik heb bij een proefexamen 1 punt met 2 vragen.
Het punt is: wat zijn de mogelijk verklarende achtergronden van het gevoel van onveiligheid en de huidige toename van onveiligheidsgevoelens?
Dus eigenlijk:
- wat zijn de mogelijk verklarende achtergronden van het gevoel van onveiligheid?
- wat zijn de mogelijk verklarende achtergronden van de huidige toename van onveiligheidsgevoelens?
Moet ik dit nou in 1 of 2 alinea's beantwoorden? Als ik het in 1 doe, dan ziet het er zo raar uit. Allemaal middelgrote alinea's en dan ineens zo'n big ass alinea. Of zou dit niet zoveel uitmaken?
En dan nog hier een vraagje over:
[..]
Dus niet dit?
TITEL
1e alinea
2e alinea
3e alinea
AUTEUR, BRON & DATUM
Dat hoorde ik namelijk van iemand anders![]()
Volgens jou zou het dus moeten zijn:
Niets mag ons overkomen
Prof. Dr. K. van der Vijver, hoogleraar Veiligheidsstudies
1e alinea
2e alinea
3e alinea
?
Tja dat dacht ik dus ook en mn gevoel over de samenvatting was niet fijn, zo zou ik het zelf niet gedaan hebben (zeg maar) maar mn verstand wist dat zij dat zo willen zien en dat heb ik maar volgehouden, met uitstekend resultaatquote:Op dinsdag 15 mei 2007 12:42 schreef 61neorej het volgende:
Dat word echt niets bij mij merk ik.
Ik kan opzich wel samenvatten, maar niet op de manier zoals hun het willen waarbij je dus hele stukken weg kan laten en ook nog antwoorden op vragen moet gaan geven eigenlijk.
Maar is dit niet de zogenaamde 'telegramstijl' die je niet mag gebruiken? Ik schrijf dan op: de conclusie die kunnen worden getrokken zijn dit en dit en diten dit.quote:Op maandag 14 mei 2007 15:04 schreef Marloes het volgende:
De aanleiding voor het artikel ''De veranderlijkheid van de historische waarheid'' is dat overal geëngageerde historici aantonen dat het beeld van het jongste verleden eenzijdig is.
Historische beelden ontstaan door lotgenoten die zich herkennen in weergaves en sfeertekeningen.
Degenen die de gebeurtenissen niet uit eigen ervaring herkennen nemen het beeld over dat in deze verhalen wordt opgeroepen.
Bij de acceptatie van historische gebeurtenissen, ook door latere generaties, speelt waarachtigheid een grote rol, omdat wij geneigd zijn iets wat waarachtig aandoet, ook voor waar te houden.
Voor de verandering van historische beelden zijn verschillende verklaringen:
- Soms zijn het overweldigende momenten die het beeld dat men van het historische verleden of heden heeft, plotseling doen kantelen.
- Ook een grotere afstand in tijd kan een verklaring zijn: wetenschappers kunnen nieuwe feiten ontdekken of door een andere wetenschappelijke methodologie oude feiten in een nieuwe context plaatsen.
- Ten slotte is de wisseling van staatsmacht ook een markante verklarende factor. Waarheid is onmiskenbaar verstrengeld met macht.
De conclusies die hieruit getrokken kunnen worden zijn:
- Beelden van historische gebeurtenissen en ontwikkelingen wisselen met de tijd.
- De aanzet tot een wisseling van beeld is vaak afkomstig van de groep die de macht bezit.
- Waarheid omtrent het verleden blijkt betrekkelijk te zijn.
Ongeveer 200 woorden. Ik heb het net nagekeken en heb ongeveer 18 van de 23 punten..
Je moet de punten wel een beetje zelf formuleren maar verder mag je die gewoon overnemen(is zelfs aan te raden), wel zou ik van die conclusies als in dit voorbeeld dus, gewoon lopende zinnen maken, dat is namelijk wel de bedoeling, dus geen opsomming door middel van puntjes of streepjes. Zoals jezelf dus al zegtquote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:09 schreef Harres123 het volgende:
[..]
Maar is dit niet de zogenaamde 'telegramstijl' die je niet mag gebruiken? Ik schrijf dan op: de conclusie die kunnen worden getrokken zijn dit en dit en diten dit.
En bv bij samenvatting van examen 2004-1 'de uitverkoop van '68'', ik schrijf dan vrijwel letterlijk het bolletje over dus 'het maatschappelijk probleem dat de aanleiding vormt tot de kritiek op de jaren zestig is het zedelijk verval.' ipv 'er is sprake van zedelijk verval' of 'de onjuiste analyse van dit probleem is.....'. Mag dat? Of is het handig het zo te doen? Soms krijg je voor die dingen wel punten, en soms niet. En het aantal wooren overschrijdt je toch niet, heb ik al gemerkt.
Hoelang doen jullie eigenlijk over tekstverklaren en samenvatten?
een penquote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:11 schreef Borkydude het volgende:
Wat mag je eigenlijk allemaal meenemen?
Nederlands woordenboek?
Het moet een geleide samenvatting zijn en schematisch is dus niet goed. Dus kun je er inderdaad beter heel simpel 'ten eerste' en 'ten tweede' voor zetten, je zult dan alleen niet uitkomen met je woordenaantal en dus moet je de zinnen ook wat inkorten.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:29 schreef 61neorej het volgende:
Klopt spelfouten heb ik nu niet eigenlijk niet precies naar gekeken, ga ik morgen zeker zeer goed doen.
Van die opsommingstekens is een goed punt. Moet ik zeker op letten omdat het voor mij zo eigenlijk veel duidelijker overkomt waardoor ik dit altijd doe.
Oja? Waar staat dat dan in de correctiemodellen?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:36 schreef Marloes het volgende:
Nouja, een goede verdeling van de alineas helpt wel bij een logische opbouw, toch? En daar krijg je punten voor..
Nee je krijgt alles op school, ook klad papier enzoquote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:48 schreef gurlie het volgende:
Je hoeft voor de examens overigens zelf geen papier mee te nemen toch?
als je tekst netjes is geschreven zullen de correctors je minder snel taalfouten aanrekenen, dit is wat ik had gehoord van zowel mijn leraar als de moeder van een vriendin van me die ook nederlands geeftquote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:39 schreef gurlie het volgende:
[..]
Oja? Waar staat dat dan in de correctiemodellen?
Mooi.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 20:53 schreef tha_dark het volgende:
[..]
Nee je krijgt alles op school, ook klad papier enzo
Konklusiequote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:48 schreef robski18 het volgende:
Ik heb alleen een woordenboek uit 1992, hopelijk konden ze toen ook al normaal spellen
moet dat erboven?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:16 schreef tha_dark het volgende:
Maar hoe moet je nou precies beginnen met je samenvatting?
Titel, auteur, bron?
Heel slim om dat om half 11 's avonds de dag vantevoren te bedenken.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:34 schreef Sjizzel het volgende:
[..]
moet dat erboven?
daar heb ik nog nooit van gehoordhoe ik moet samenvatten overigens ook niet
1 vorig examen gemaakt en ik deed het niet zo denderend..
iemand tips?
(maakt me nog meer zorgen over wiskunde op de middag)
Ja kloptquote:Op woensdag 16 mei 2007 11:08 schreef MaxC het volgende:
Die eerste tekst was leuk, echt een N&G tekst!
Wat was de paradox volgens jou dan?quote:Op woensdag 16 mei 2007 11:18 schreef Repeat het volgende:
Was best goed te doen. Die paradox had ik goed door en samenvatting was ook een eitje.
Zucht, die was té simpelquote:Op woensdag 16 mei 2007 12:33 schreef Borkydude het volgende:
Ik ga klagen over vraag 1, er komt nergens in naar voren dat de directe aanleiding voor het schrijven erin staat![]()
jij bent domquote:Op woensdag 16 mei 2007 12:42 schreef Miasan het volgende:
Bah! Ik heb bij vraag 1 niet 1, 2, 3 of 4 opgeschreven maar alleen wat er achter staat, terwijl dat niet zo is in het correctievoorschrift. Wordt mijn antwoord nu foutgerekend?![]()
Maarja eens even kijken wat voor cijfer ik haal met dat correctievoorschrift...
edit:
35 punten is met een norm van 1 een: 7,3
Hoezee, hoezee, hoezee!
Heb ik ook, waarom zou dat foutgerekend moeten worden :S?quote:Op woensdag 16 mei 2007 12:42 schreef Miasan het volgende:
Bah! Ik heb bij vraag 1 niet 1, 2, 3 of 4 opgeschreven maar alleen wat er achter staat, terwijl dat niet zo is in het correctievoorschrift. Wordt mijn antwoord nu foutgerekend?![]()
Maarja eens even kijken wat voor cijfer ik haal met dat correctievoorschrift...
edit:
35 punten is met een norm van 1 een: 7,3
Hoezee, hoezee, hoezee!
Zeker geen directe aanleiding inderdaad,quote:Op woensdag 16 mei 2007 12:33 schreef Borkydude het volgende:
Ik ga klagen over vraag 1, er komt nergens in naar voren dat de directe aanleiding voor het schrijven erin staat![]()
er werd toch echt een vraag in gesteld en de aanleiding voor het schrijven stond helemaal vooraan erin..quote:Op woensdag 16 mei 2007 13:34 schreef Nappeklapperapper het volgende:
[..]
Zeker geen directe aanleiding inderdaad,
(had 1 en 2)
dat dacht ik inderdaad ook, en dat blijkt het ook te zijn. Er werd ook een vraag op het einde gesteld dus dat leek me nou ook niet echt moeilijk.quote:Op woensdag 16 mei 2007 13:36 schreef Luutgaert het volgende:
Ja, de aanleiding was dat er over gepraat werd in de politiek.
dat waren idd gare vragenquote:Op woensdag 16 mei 2007 13:46 schreef gurlie het volgende:
Die vraag 3 ofzo was ook stom.
"Op welke intrinsieke hoofdvraag wordt in het beschouwende gedeelte antwoord gegeven?" Ofzoiets.
Wat een kutvraag.
niet dusquote:Op woensdag 16 mei 2007 12:51 schreef JopJuh het volgende:
Cijfer = 9 * S / L + N
S = score
L = lengte van de scoreschaal (maximumscore)
N = norm
Stel N is 1,0 en je score is 40 van de maximale 70 punten, dan wordt de formule:
9 * 40 / 70 + 1,0 = 6,1
ONGEVEER
Klopt wel hoor. De formule. Ik heb hem zo ook wel eens voorbij zien komen.quote:Op woensdag 16 mei 2007 14:07 schreef Shoegal88 het volgende:
[..]
niet dus
gewoon naar examen.nl gaan en daar bij het nederlands correctievoorschrift helemaal onderaan naar 'cijfer berekenen gaan'
hoop het nietquote:Op woensdag 16 mei 2007 14:35 schreef 61neorej het volgende:
Klopt het trouwens dat N ook minder dan 1 kan worden?
Sormani toch nog ergens goed voorquote:Op woensdag 16 mei 2007 14:42 schreef Vector_SLD het volgende:
42 punten, streng nagekeken.
De teksten waren wel leuk ja.quote:Op woensdag 16 mei 2007 15:23 schreef Jurruh het volgende:
En de teksten waren goed te doen, zeker niet oninteressant!
Omdat in het correctievoorschrift iets anders staatquote:Op woensdag 16 mei 2007 13:26 schreef Cerubo het volgende:
Heb ik ook, waarom zou dat foutgerekend moeten worden :S?
Sorry, ik ga meteen naar het vmbo.quote:
Zou wel dom zijn als ze dat foutrekenen, je hebt tenslotte het goede antwoord gegeven.quote:Op woensdag 16 mei 2007 17:13 schreef Miasan het volgende:
[..]
Omdat in het correctievoorschrift iets anders staat![]()
[..]
Sorry, ik ga meteen naar het vmbo.![]()
Ja dat klopt wel. Vooral de eerste tekst was niet zo saai als andersquote:Op woensdag 16 mei 2007 15:23 schreef Jurruh het volgende:
Ik schrok wel toen ik vraag 2,3 en 4 zag, niet echt een lekker begin.. En de teksten waren goed te doen, zeker niet oninteressant!
Ik vond het juist een geweldig saaie tekst!quote:Op woensdag 16 mei 2007 17:14 schreef Noodly het volgende:
[..]
Ja dat klopt wel. Vooral de eerste tekst was niet zo saai als anders![]()
Dat merk je over een paar wekenquote:Op woensdag 16 mei 2007 19:24 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik heb bij vraag 9 iets als
slechte omgeving/slechte hersenen
maar in t antwoord zeggen ze goede omgeving/goede hersenen
goed of fout
Dat had ik ook, lijkt me wel goed eigenlijk . Zo stond het er ook 5 regels boven geloof ik.quote:Op woensdag 16 mei 2007 19:24 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
goed of fout
Ik heb hier de vragen liggen. Even checken:quote:Op woensdag 16 mei 2007 19:24 schreef Principessa.Farfal... het volgende:
goed of fout
Dat ging er dus om dat als ratten in een goede omgeving zaten, hun hersenen en verbindingen beter ontwikkelden. je kan er dus ook van maken dat een slechte of niet aangename omgeving de verbindingen tussen hersenen niet goed laat maken, wat dus een slechte uitwerking heeft.quote:In alinea 7 is er sprake van een "principe" ( regel 111) dat uit het hersenonderzoek bij ratten blijkt. Wat houdt dit algemene principe in? 15 woorden
normering '1' is toch niet hoog, dat is toch normaal? dan heb je toch ook gewoon een 5,5 of hoe moet ik dat nu zienquote:Op woensdag 16 mei 2007 19:31 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Heb 't beetje streng nagekeken
Cijfer : tussen de 4.9 en de 6.9
Conclusie : alleen bij een hoge normering zal je een voldoende halen
Goed gescoorde punten : 27 punten
Maximaal te behalen punten : 50 punten
Bandbreedte : 0 tot 2
Heb een 5.2 nodig
Normaal gesproken is de normering 1. Als blijkt dat het examen moeilijker was dan gemiddeld, dan zal hij bijvoorbeeld 1,2 worden. Blijkt dat het examen veels te makkelijk was, zal de normering bijgesteld worden tot bijvoorbeeld 0,8.quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:30 schreef Emmol het volgende:
[..]
normering '1' is toch niet hoog, dat is toch normaal? dan heb je toch ook gewoon een 5,5 of hoe moet ik dat nu zien
wat ga je nu doen?? en wat had je eigenlijk?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 10:47 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik had 't hoogste van de klas maar dat boiet niet want ik ben toch fokking gezakt
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |