Heb je al wat oude examens uitgeprint van www.examenbundel.nl? Bij de antwoorden staat er wat je moet hebben gedaan om de punten te krijgen.quote:Op woensdag 4 april 2007 16:22 schreef Lipton-Anubis het volgende:
Nog goede online sites waar ze je die Wiskunde A uitleggen met oefeningen?
(Ik ben een noob met google)
oefen-examen?quote:[b]Op woensdag 4 april 2007 16:39 schreef Ik ga mooi met een 8 het examen in.
Nouja als je vragen hebt gewoon hier posten en dan spoeden we je te hulpquote:Op vrijdag 6 april 2007 20:40 schreef GlazenKaak het volgende:
*rilt*
Ik sta een 5,2.
Ik heb een leerstoornis dus gelukkig krijg ik extra tijd en mag ik m'n eigen formulekaart maken
Dat verschilt eigenlijk, soms is het wel te doen, soms niet.quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:01 schreef Vector_SLD het volgende:
Heb al een tweetal examens gemaakt en moet zeggen dat het wel erg makkelijk is hoor
De PTA bleek dus een heel examen te zijn, en ik had er een 9.1 voorquote:Op dinsdag 24 april 2007 10:19 schreef robski18 het volgende:
Pff heb zo een PTA over alle examenstof, alleen zou ik niet weten wat dat allemaal is. Ik zit nu maar een beetje m'n boek door te bladeren, in de hoop dat ik hetgene onthoud wat ik zometeen nodig heb, maar ik zie het somber in :|
Gaat het helpen?quote:Op zaterdag 19 mei 2007 21:33 schreef Stupiditeit het volgende:
Ik heb maar een wiskunde examencursus gevolgd voor de zekerheid.
Ik denk dat het wel ervoor zorgt dat ik een punt hoger haal op mijn examens, omdat ik een goed overzicht heb gekregen wat Cito wil van mij. Echter vind ik het jammer dat ik het niet eerder heb gedaan, want nu heb ik weer andere prioriteiten, zoals economie.quote:
Heb je Wiskunde A1,2? Zou je hier ook kunnen vertellen wat Cito verwacht van jou?quote:Op zaterdag 19 mei 2007 23:13 schreef Stupiditeit het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel ervoor zorgt dat ik een punt hoger haal op mijn examens, omdat ik een goed overzicht heb gekregen wat Cito wil van mij. Echter vind ik het jammer dat ik het niet eerder heb gedaan, want nu heb ik weer andere prioriteiten, zoals economie.![]()
www.watmoetikleren.nlquote:Op maandag 21 mei 2007 18:10 schreef honderd het volgende:
[..]
Heb je Wiskunde A1,2? Zou je hier ook kunnen vertellen wat Cito verwacht van jou?
Ik ben ook druk bezig met economie.quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:26 schreef Stupiditeit het volgende:
[..]
Doe niet zo chagerijnig vriend, na economie help ik je wel.Prioriteiten stellen.
Nee joh, dat Grieks examen vlak ervoor dat is juist een goeie oppepper!quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:41 schreef MaxC het volgende:
Ik hoop voor jullie dat deze niet zo moeilijk is als de B-variant
Wel kut tijdstip zeg, 1 Juni zit je er wel doorheen denk ik
Optie 3 : Niets doen.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 11:01 schreef Reemy het volgende:
hoe bereid iedereen zich hier voor op wiskunde, door examens te oefenen of eindeloos sommetjes van je boeken maken?
Mwa, ik haal steeds wel genoeg punten om een 5.5 te halen, dus ik hoop dat de examen van vrijdag ook goed te doen is.quote:Op zondag 27 mei 2007 19:09 schreef TilburgCasual het volgende:
oefenexamens vind ik over het algemeen makkelijker dan de SE's op mijn school
Denk niet dat iemand hier een heel verhaal over gaat ophangen.quote:Op maandag 28 mei 2007 11:51 schreef Guusie het volgende:
hmm zou iemand me nog even de beginselen van tellen en kansen kunnen uitleggen, nu ik hier opgaves over maak snap ik het toch niet helemaal! IK HAAT KANSEN verdomme
ok ok! dacht ik al.. hehequote:Op maandag 28 mei 2007 11:58 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Denk niet dat iemand hier een heel verhaal over gaat ophangen.
Geef een opdracht en je krijgt hulp.
Of zoek wat info op via google en geef aan welk onderdeel je niet snapt.
Helaas, die heb ik op mijn werk liggen.quote:Op maandag 28 mei 2007 12:43 schreef Guusie het volgende:
[..]
ok ok! dacht ik al.. hehe
hulp examenbundel blz 35 opgaven POWERBALL ik snap 11/12 helemaal niet hehe
Je rekent eerst eerst de kans uit op 4 van de 5 witte. Daarna doe je dat keer 1:45, de kans op de juiste rode.quote:Op [url=http://forum.fot k.nl/topic/1005180/1/100#49848375]maandag 28 mei 2007 12:43[/url] schreef Guusie het volgende:
[..]
ok ok! dacht ik al.. hehe
hulp examenbundel blz 35 opgaven POWERBALL ik snap 1 1/12 helemaal niet hehe
Niet, volgens examen.nlquote:Op maandag 28 mei 2007 15:02 schreef Cold_Shadow het volgende:
komen grafen en matrices nou wel of niet in de examenstof voor?
Nee, helaas niet.quote:Op maandag 28 mei 2007 15:02 schreef Cold_Shadow het volgende:
komen grafen en matrices nou wel of niet in de examenstof voor?
Dat is toch gewoon logisch nadenken.. Er kan niet 0,9 iemand dood zijn. En die 1400 zijn niet alle doden (want er is nog 0,9 dode), dus diegene telt als hele dode.quote:Op maandag 28 mei 2007 16:10 schreef Muis006 het volgende:
Gelukkig nietmatrices is het onderdeel waar ik de meeste moeite mee heb..
Ik sta een 7,5 en heb vandaag het examen van vorig jaar, eerste tijdvak gemaakt: 7,9Ik vond alleen de laatste opgave rot: blijkbaar wordt het gewoon goedgekeurd als je alles in je grafische rekenmachine knalt en zo de som oplost, zolang je maar opschrijft wat je doet
Ik had trouwens nog een vraag: in één van de opgaven ging het over het dodental, en mijn uijtkomst was 1400,9 (ofzo) dus 1400. Nou staat er in het antwoordmodel dat ze naar boven hebben afgerond, maar dat kan toch helemaal niet?:Ddodental is een discrete variabele
Ja, dat behoort tot de stof.quote:Op maandag 28 mei 2007 22:50 schreef Muis006 het volgende:
Rekenkundige rij en meetkundige rij? Yep.
quote:
Kijk maar bij eindexamen wiskunde A1-2 2006 tijdvak 2 vraag 5?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:29 schreef Vector_SLD het volgende:
[..]
Ik heb nog geen vragen in de vorige examens hierover gezien.
Toch wel.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:39 schreef GioStyle het volgende:
[..]
Kijk maar bij eindexamen wiskunde A1-2 2006 tijdvak 2 vraag 5?![]()
Plotten,quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:02 schreef Pippos11 het volgende:
Hoe zit het ook alweer.. Je mag alles met je rekenmachine doen, tenzij er 'bereken algebraisch' staat, toch?' Dus als er gewoon bereken staat, dan mag je alles door je grafische rekenmachine laten doen, zolang je maar uitlegt wát je doet?
Bv bij een som als deze (stel dat er bereken staat): (van de quickscan)
In onderstaande formule staat het verband tussen de snelheid van een voetgangersstroom (V) in meters per minuut en het gemiddelde aantal m2 per voetganger (M).
V = 87 - 26/ ( M + 0,05)
Bepaal Bereken M als V is 50 meter per minuut. Geef je antwoord in twee decimalen nauwkeurig.
Dan mag je dat in een tabel zetten, via intersect uitzoeken, wat dan ook, maar dan is het wel goed toch?
Menu Recursie (toch?)quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:24 schreef Cold_Shadow het volgende:
Kan iemand helpen, bij het examen 2005-1 (A1,2) de laatste opdracht veel Zalm. (blz.227 examenbundel)
daar moet je de formule in je rekenmachine zetten, maar het lukt me echt voor geen meter. Boek bied ook geen uitkomst. Echt te lang geleden dat ik dit voor het laatste heb gedaan
Rekenmachine = ti-84
P(t+1) = 9*P(t) * 0,99^P(t)
P(0) = 25
wat ik me afvroeg, was die An(n+1) voor het =teken. Die hoef ik bij mijn TI-84 dus blijkbaar niet in te vullen om het goede antwoord gekregen. Waarvoor is die dan? Want normaal zou er toch an-1 moeten staan ipv plusquote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:45 schreef Riro het volgende:
[..]
Menu Recursie (toch?)
Dan:
A(n+1) = 9 x An x 0.99^An
Dan in het menu A(0) = 25 instellen
Zo gaat het bij mij geloof ik..
Edit: Te laat
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:57 schreef Pippos11 het volgende:
Wat voor menu is die menu recursie?
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:38 schreef Pippos11 het volgende:
druk op 'mode' 4e rij van boven, SEQ aan'vinken'. nou kan je via y= de formules invullen
je moet bedenken dat je voor je berekening ook punten krijgt. Ik kom meestal nooit op het goede antwoord maar krijg wel veel punten omdat ik de goede stappen zet. Kijk niet teveel naar de formule want dan word je gek.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:56 schreef Pippos11 het volgende:
Die 2005-II vraag 4 begrijp ik uberhaupt al niet.
Wat ik ook heel lastig vind, is die vragen met ' toon aan dat deze formule juist is', waarbij je van alles moet samenvoegen en naar de andere kant van de = moet verplaatsen en![]()
Ik heb denk ik een andere GRM, maar ik geloof dat mijne automatisch ingesteld staat op A(n+1).quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:51 schreef Cold_Shadow het volgende:
[..]
wat ik me afvroeg, was die An(n+1) voor het =teken. Die hoef ik bij mijn TI-84 dus blijkbaar niet in te vullen om het goede antwoord gekregen. Waarvoor is die dan? Want normaal zou er toch an-1 moeten staan ipv plus
Anders kijk je gewoon even in het correctiemodel: http://eindexamens.leiden(...)ectievoorschrift.pdfquote:Op woensdag 30 mei 2007 14:58 schreef Marloes het volgende:
Hoe bereken je de groeifactor bij som 9 van 2006 tijdvak 2?
BinomPDF = preciesquote:Op donderdag 31 mei 2007 15:24 schreef Riro het volgende:
Examens oefenen
Wanneer gebruik je nou precies BCD en wanneer BPD? En NPD óf NCD gebruik je nooit, welke is dat?
Oooja was ook zoquote:Op donderdag 31 mei 2007 15:26 schreef Stupiditeit het volgende:
[..]
BinomPDF = precies
BinomCDF = Groter dan/kleiner dan
Nope, geen shizzle.quote:Op donderdag 31 mei 2007 15:31 schreef voidmage het volgende:
zitten graven en matrices nou wel of niet bij de examenstof?
sommige sites zeggen van wel andere van niet
volgensmij als er staat: BEREKEN EXACT moet je het ZONDER gr doen.. en als er alleen bereken staat mag je het met gr doenquote:Op donderdag 31 mei 2007 16:17 schreef tha_dark het volgende:
Even een vraagje:
Ik ben nou bezig met Wiskunde A1-2 2006 tijdvak II.
Bij vraag 6 staat:
Bereken het evenwichtsinkomen met behulp van Yt=.......... (hele formule)
Dus ik invoeren bij Y= en dan grafiek opstellen en dan bij [table] aflezen. Dit alles had ik zo opgeschreven en de uitkomst was 150.
Daarna had ik het nagekeken en de uitkomst klopte maar hun deden het via een lastige berekening zonder gebruik te maken van grafiek enzo. Mag mijn manier wel of niet?
nCr (combinaties) gebruik je als herhalingen WEL toegestaan zijn.quote:Op donderdag 31 mei 2007 16:24 schreef Pippos11 het volgende:
Kan iemand me uitleggen hoe wanneer je NCR moet toepassen bij kansverdelen?
Ik herinner me een paar vage termen als vaasmodel, wel/niet terugleggen..
Wanneer NCR en wanneer binomcdf/pdf.. Of heeft iemand een link waar dat op internet staat ofzo?
Kans dat je daar rekening mee moet houden bij een opgave morgen is klein denk ik..quote:Op donderdag 31 mei 2007 16:36 schreef Stupiditeit het volgende:
Moet je contuniteitscorrectie kunnen btw?
Kan iemand mij 10 uitleggen dan? Die snap ik namelijk echt niet.quote:Op donderdag 31 mei 2007 16:53 schreef Maaark het volgende:
2006 tijdvak II (WisA1,2) is trouwens echt BELACHELIJK makkelijk.
Of ligt het aan mij?
Nou...quote:Op donderdag 31 mei 2007 17:12 schreef Gershom het volgende:
[..]
Kan iemand mij 10 uitleggen dan? Die snap ik namelijk echt niet.
294-280=14?quote:Op donderdag 31 mei 2007 17:36 schreef Riro het volgende:
Hoe bereken je de standaardafwijking ook al weer?
Bijvoorbeeld wanneer je weet dat 75% tussen 266 en 294 ligt en het gemiddelde 280 is.
Hmm nee, er staat in de tekst dat de standaardafwijking 12,2 dagen is en dat je dit nauwkeuriger kan aantonen.quote:
Oh die, ja die heb ik ook gemaakt!quote:Op donderdag 31 mei 2007 17:41 schreef Riro het volgende:
[..]
Hmm nee, er staat in de tekst dat de standaardafwijking 12,2 dagen is en dat je dit nauwkeuriger kan aantonen.
280 is het gemiddelde aantal dagen voor een zwangerschap en 75% van de bevallingen vindt plaatst tussen 2 weken voor en na die 280 dagen..
Ehm ja het significantieniveau is meestal 5%, maar het kan ook bijv. 1% zijn dat staat er in ieder geval altijd bij.quote:Op donderdag 31 mei 2007 17:52 schreef honderd het volgende:
Kan iemand significantieniveau uitleggen? Mijn boek word je niks wijzer van, ik heb het idee dat het niet zo moelijk is maar toch kom ik er steeds niet uit?
iemand goede tips of hoe je het aanpakt?
Je kan overigens ook gewoon 0 invullen, dat maakt niets uit op het aantal decimalen van je GR. Vuistregel is meer dan 5 sigma's van de mu.quote:Op donderdag 31 mei 2007 18:10 schreef Maaark het volgende:
hij bedoelt waarschijnlijk -10^99... oneindig dus.
Y1= NormalCDF(266;294;280;X)quote:Op donderdag 31 mei 2007 17:36 schreef Riro het volgende:
Hoe bereken je de standaardafwijking ook al weer?
Bijvoorbeeld wanneer je weet dat 75% tussen 266 en 294 ligt en het gemiddelde 280 is.
Wat bedoel je met voorraden?quote:Op donderdag 31 mei 2007 18:46 schreef honderd het volgende:
Heeft iemand al die regels van voorraden? Ik kan ze niet in mijn samengevat vinden? Krijg ik alleen de economische regels van MO is blabla etc.
Hm, ja het kon ook simpeler natuurlijk.quote:Op donderdag 31 mei 2007 18:52 schreef robski18 het volgende:
[..]
Y1= NormalCDF(266;294;280;X)
Y2= 0.75
Grafiekje plotten, en intersecten![]()
Oke dankje.. Dan moet ik alleen nog weten hoe je NormalCDF(266;294;280;X) in je rekenmachine zet om te plottenquote:Op donderdag 31 mei 2007 18:52 schreef robski18 het volgende:
[..]
Y1= NormalCDF(266;294;280;X)
Y2= 0.75
Grafiekje plotten, en intersecten![]()
Jij zult je examen wel halen ja.quote:Op donderdag 31 mei 2007 19:10 schreef Riro het volgende:
[..]
Oke dankje.. Dan moet ik alleen nog weten hoe je NormalCDF(266;294;280;X) in je rekenmachine zet om te plotten
Grapje toch?quote:Op donderdag 31 mei 2007 19:10 schreef Riro het volgende:
[..]
Oke dankje.. Dan moet ik alleen nog weten hoe je NormalCDF(266;294;280;X) in je rekenmachine zet om te plotten
Het enige wat ik erover kan vinden is hoe je de gemiddelde voorraad over een bepaalde periode kunt uitrekenen (begingetal-eindgetal periode gedeeld door 2). Het enige waar je verder rekening mee moet houden is als er meerdere leveringen zijn of leveringen van verschillende grootte.quote:Op donderdag 31 mei 2007 19:18 schreef honderd het volgende:
[..]
Ik kan me nog regels herinneren over voorraden e.d over voorraadkosten enzovoort.
juhquote:Op donderdag 31 mei 2007 19:29 schreef robski18 het volgende:
Trouwens, als er een significantieniveau van 5% is, en het antwoord is 3%, dan is H0 toch verworpen?
Alleen SE voor A1, niet op examen dus. Zie hier.quote:Op donderdag 31 mei 2007 19:35 schreef gurlie het volgende:
significantie is A1,2 he?
(Y1(X+0,001)-Y1(X))/0,001quote:Op donderdag 31 mei 2007 19:42 schreef Stupiditeit het volgende:
Even een vraag.
Wil iemand hier please de afgeleideformule tikken?
Je weet wel... Y1-10000 weet ik veel.Ik kan het niet op het internet vinden.
Volgens mij niet, in de vraag staat namelijk 'bereken' en dit kan alleen algebraďsch naar mijn weten. Iemand anders die dit met 100% zekerheid kan zeggen?quote:Op donderdag 31 mei 2007 20:24 schreef Twinky het volgende:
bij 2006-2, vraag 6
heb ik U(n)=o,8 u(n-1) + 30 ingevoerd, met als u0 40. Kom ik ook uit om 150. In het correctiemodel wordt het algebraisch gedaan, zou het op 'mijn' manier ook goed gaan?
jepquote:Op donderdag 31 mei 2007 20:25 schreef Twinky het volgende:
gaan=zijn
Numerieke afgeleide. nDeriv(X^2,X,3) geeft dus de waarde van het richtingscoefficient voor x=3 (=6). Als je dus nDeriv(X^2,X,X) plot, krijg je een lijn in de vorm van y = 2x, ook al herkent je GR dit niet als zodanig.quote:Op donderdag 31 mei 2007 20:39 schreef Cold_Shadow het volgende:
Wat kan je met Nderiv precies?
De eerste helft?quote:Op donderdag 31 mei 2007 21:24 schreef GlazenKaak het volgende:
Ik had een 6 voor de eerste helft van het eindexamen 2005, tijdvak 1. No way dat ik dat echt ga halen morgen, maar het schept wel hoop
Wij hadden een nogal lakse docent dus sommige onderwerpen hebben we nog de allerlaatste les moeten behandelen.quote:Op donderdag 31 mei 2007 21:05 schreef Maaark het volgende:
Nou... onze lieve juffrouw heeft de exames vanaf 2001 gebundeld met aan het begin uitleg van... nouja... alles.
Iedereen kreeg voor 11 euro zo'n boek en dus heb ik nu in een maand of 3 langzamaan alle examens doorgewerkt.
Dat betekent niet dat ik het allemaal snap.
Morgen ook nog oefenen ja ^^
Maar niet te veel, want dan ben je kapot als je moet beginnen.
quote:Op donderdag 31 mei 2007 19:45 schreef Horloge het volgende:
[..]
Alleen SE voor A1, niet op examen dus. Zie hier.
[..]
(Y1(X+0,001)-Y1(X))/0,001
Maar die is wel érg precies.
Cumulatief maak je het door steeds alle termen bij elkaar op te tellen.quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:06 schreef Stupiditeit het volgende:Okay, nog een vraag...
L1
Aantal
L2
Frequentie
L3
Hoe maak je het cumulatief ook alweer?
L4
Cumulatief percentage? L3/100?
Dank Uquote:Op donderdag 31 mei 2007 22:11 schreef gurlie het volgende:
[..]
Cumulatief maak je het door steeds alle termen bij elkaar op te tellen.
Bijv.: term 1 = 6
term 2 = 3
term 3 = 15
Dan is cumulatief:
term 1= 6
term 2= 9 (3+6)
term 3= 24 (9+15)
Cumulatief percentage doe je door de term delen door het totaal:
Zie hierboven: term 1 is het percentage 6:(6+3+15)maal 100 procent
term 2 is relatief cumulatief 9:(6+3+15)maal 100 procent
undsoweiter.
ik kijk gewoon altijd even in de table, daar zie je hoe hoog de y is bij x tot met 10.. dan weet je wel ongeveer welke plot je moet doen..quote:Op vrijdag 1 juni 2007 08:18 schreef Lidia het volgende:
Hoe plot je ook alweer een webgrafiek? Ik kan mn wiskundeboekje met uitleg van mn GR niet meer vinden
super vers! dank! en hoe zit het nou met NCR dan en soms doen ze ook nog een maal 5 (zag ik ooit!)quote:Op vrijdag 1 juni 2007 09:26 schreef C21H23NO5 het volgende:
om het iets moeilijker te maken:
weer bovenstaande configuratie met 2 rode, 2 witte en 1 blauwe: 5 ballen totaal
1) hoe groot is de kans dat iemand een WITTE en een BLAUWE pakt ZONDER teruglegging?
de kans om een witte te pakken is 2/5
je legt deze niet terug dus er zitten maar 4 ballen in de vaas; 1 hiervan is nog de blauwe.
de kans om deze blauwe te pakken is dan 1/4
totale kans om een witte EN een blauwe te pakken is 2/5 maal 1/4 = 10%
2) met teruglegging: kans om witte te pakken is weer 2/5, maar nu leg je terug dus weer 5 ballen in de vaas. Maar 1 blauwe dus de kans om een blauwe bal te pakken is 1/5.
totale kans is 2/5 maal 1/5 = 8%
Als het normaal verdeeld is ja.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 09:59 schreef C21H23NO5 het volgende:
standaardafwijking is een moeilijke term voor spreiding van de waarden
als de gemiddelde lengte van een bevolkingsgroep bijv 1.90m is met standaardafwijking van 10cm dan valt ongeveer 68% (1 standaardafwijking) van die groep binnen 1.80m en 2.00m
ongeveer 95% (2 standaardafwijkingen) valt binnen 1.70m en 2.10m
en ongeveer 99% (3 standaardafwijkingen) valt binnen 1.60m en 2.20m
1% van de bevolking is dus fukking klein of fukking lang
![]()
Ga er maar vanuit dat je dat niet hoeft te berekenen, dat kost namelijk heel veel tijd.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:02 schreef Borkydude het volgende:
En hoe berekenen we dat?
Ik heb het ook nog nooit berekend, en als het berekent moet worden, dan gaat 95% van mijn klas onderuitquote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:10 schreef Vector_SLD het volgende:
Ik heb nog niet vaak gezien dat de standaardafwijking berekend moet worden. Wordt meestal gegeven.
Je kunt het ook Solvenquote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:12 schreef robski18 het volgende:
[..]
Ik heb het ook nog nooit berekend, en als het berekent moet worden, dan gaat 95% van mijn klas onderuit
Is het antwoord dan 3,94?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:07 schreef robski18 het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat je dat niet hoeft te berekenen, dat kost namelijk heel veel tijd.
(Als het wel moet:
Bereken het gemiddelde.
Neem van elk getal de afstand tot het gemiddelde
Neem het kwadraat van die afstanden.
Bereken het gemiddelde van die kwadraten.
Neem de wortel van de uitkomst)
Je zal wss wel een som krijgen (normale verdeling) waarbij je een aantal gegevens krijgt, en de standaardafwijking mist:
Bijv: Binnen 260 en 270 ligt 60%. Gemiddelde is 265, wat is de SD?
Y1= normalCDF(260,270,265, X)
Y2= 0.6
Intersect -> en dan heb je de standaardafwijking
Ik kom op 5.94 uitquote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:28 schreef Riro het volgende:
[..]
Is het antwoord dan 3,94?
En wat is de afgeleide van:
5,05 x 0.86^n + 90 ?
Hehe dat zou prima kunnen, iemand vroeg het net aan me en ik wist het nietquote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:35 schreef robski18 het volgende:
[..]
Ik kom op 5.94 uit![]()
Afgeleide:
5,05 x ln 0.86 x 0.86^n
Lijkt mij. Die +90 hoef je niets mee te doen.
Dat is trouwens som 11b![]()
Moet je daar niet de productregel gebruiken?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:35 schreef robski18 het volgende:
[..]
Ik kom op 5.94 uit![]()
Afgeleide:
5,05 x ln 0.86 x 0.86^n
Lijkt mij. Die +90 hoef je niets mee te doen.
Dat is trouwens som 11b![]()
De afgeleide van 5,05 is 0, dus dan zou je krijgen: 0*0.86^n+5.05*0.86^n*ln0.86. Over het algemeen krijg je bij constantes nooit met de productregel te maken.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:44 schreef Maaark het volgende:
[..]
Moet je daar niet de productregel gebruiken?
Dus 0.86^n+5.05*0.86^n*ln0.86 ?
Dat is geen berekening van de standaardafwijking, maar slechts een schatting.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:10 schreef Vector_SLD het volgende:
Ik heb nog niet vaak gezien dat de standaardafwijking berekend moet worden. Wordt meestal gegeven.
Met een minteken ervoor helemaal juist.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:52 schreef Lidia het volgende:
Hoe bereken je de afgeleide van 1200(1 - 0,73^t) ?
Wordt het dan:
1200 - 1200 * 0.73^t
-> en vervolgens
1200 * 0.73^t * ln (0.73) ofzo?
Ohja, ik ben heel goed in het vergeten van minnetjesquote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:53 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Met een minteken ervoor helemaal juist.
Kijk gewoon op de formulekaartquote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:52 schreef Lidia het volgende:
Hoe bereken je de afgeleide van 1200(1 - 0,73^t) ?
Wordt het dan:
1200 - 1200 * 0.73^t
-> en vervolgens
1200 * 0.73^t * ln (0.73) ofzo?
Is het niet gewoon 9u(n-1)*0,99u(n-1) ?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:58 schreef Guusie het volgende:
hoe vul je deze in in je rekenmachine (ti-84 plus)
P(t+1)=9*P(t)*0.99P(t) (alleen die laatste P(t) is boven in plaats van onderen.. maakt dat uit?)
nu is mijn vraag dus hoe je dit in rekenmachine pleurt.. want ik krijg de hele tijd fouten
nou bedankt, hij doet het nu op wonder baarlijke wijze weer!!!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:03 schreef Horloge het volgende:
[..]
Is het niet gewoon 9u(n-1)*0,99u(n-1) ?
Hoe open je dat?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:09 schreef honderd het volgende:
Hier normale verdeling uitrekenen:
http://www.henkshoekje.com/ProgrammaDownload/NORMAL.83P
Ideaal, berekend alles. Staat zelfs een demo bij van wat en hoe. Kan alles bereken, lg, rg, gemiddelde, afwijking, oppervlakte.
Ja die van 2005 en 2006 zijn te doen maar die van 2004 zijn echt kut.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:12 schreef honderd het volgende:
Overigens, de examens zijn best goed te doenMaargoed, dat vond ik van AK ook, totdat ik hem gisteren voor de kiezen kreeg.
Je mag toch je wisforta meenemen?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:21 schreef robski18 het volgende:
Op examenblad.nl staat een enorme formulekaart met 8 kantjes, maar wij krijgen er volgens maar één met 2 kantjes :/
wtfquote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:31 schreef honderd het volgende:
hoe zit dat nu met directe formule en niet?
recursief is: tn=tn-1+v (bijvoorbeeld?) t1=a
dan is direct: a+(n-1)*v?
Ik heb hem met Ti-connect op mijn GR gezet maar nu staat die bij programs en ik kan hem niet openen?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:20 schreef honderd het volgende:
[..]
Als je kabeltje voor je PC hebt, met TI-connect.
Ik zal even een voorbeeldje uit mn boek geven:quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:31 schreef honderd het volgende:
Bijvoorbeeld 2^x = 16:quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:35 schreef honderd het volgende:
ohja![]()
hoe bereken je ook alweer log op je rekenmachine?
Je moet als je hem verstuurd niet op archive zetten, (kan bij dat ti connect) maar op ram.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:36 schreef tha_dark het volgende:
[..]
Ik heb hem met Ti-connect op mijn GR gezet maar nu staat die bij programs en ik kan hem niet openen?
Dankjequote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:37 schreef honderd het volgende:
[..]
Je moet als je hem verstuurd niet op archive zetten, (kan bij dat ti connect) maar op ram.
Volgens mij is wat je hebt gegeven een rekenkundige rij (alleen v er telkens bij), dus dan is de directe formule: t0 + v*n.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:31 schreef honderd het volgende:
Kan niet zo slecht als mij zijnquote:
Je Nederlands ging wel goed?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:53 schreef Timooon het volgende:
[..]
Kan niet zo slecht als mij zijnIk weet niet wat ik moet gaan doen
![]()
Schrijf wel een excuus op ofzo, voor de correctors, wegens het verdoen van hun tijd![]()
Je hebt zometeen misschien wel het meest slopende examen in je leven, en jij maakt je druk om een foutje in een zin?quote:
Ik voel met je meequote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:53 schreef Timooon het volgende:
[..]
Kan niet zo slecht als mij zijnIk weet niet wat ik moet gaan doen
![]()
Schrijf wel een excuus op ofzo, voor de correctors, wegens het verdoen van hun tijd![]()
dus bijvoorbeeld je hebt 90 witten en 40 rodequote:Op vrijdag 1 juni 2007 09:26 schreef C21H23NO5 het volgende:
om het iets moeilijker te maken:
weer bovenstaande configuratie met 2 rode, 2 witte en 1 blauwe: 5 ballen totaal
1) hoe groot is de kans dat iemand een WITTE en een BLAUWE pakt ZONDER teruglegging?
de kans om een witte te pakken is 2/5
je legt deze niet terug dus er zitten maar 4 ballen in de vaas; 1 hiervan is nog de blauwe.
de kans om deze blauwe te pakken is dan 1/4
totale kans om een witte EN een blauwe te pakken is 2/5 maal 1/4 = 10%
2) met teruglegging: kans om witte te pakken is weer 2/5, maar nu leg je terug dus weer 5 ballen in de vaas. Maar 1 blauwe dus de kans om een blauwe bal te pakken is 1/5.
totale kans is 2/5 maal 1/5 = 8%
dat is de vraag niet.. mijn vraag was of de berekening klopte!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 12:24 schreef GlowMouse het volgende:
Ik zou hem met de hypergeometrische verdeling oplossen: 40-boven-3 * 90-boven-2 / 130-boven-5.
Nee dus, want er komt niet hetzelfde uit. Waar je 125 en 180 vandaan haalt is me trouwens een raadselquote:Op vrijdag 1 juni 2007 12:25 schreef Guusie het volgende:
[..]
dat is de vraag niet.. mijn vraag was of de berekening klopte!
wat is je antwoord?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 12:25 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Nee dus, want er komt niet hetzelfde uit.
Waar haal je die 125 vandaanquote:Op vrijdag 1 juni 2007 12:23 schreef Guusie het volgende:
[..]
dus bijvoorbeeld je hebt 90 witten en 40 rode
je pakt 5 ballen willekeurig met zonder terug legging en hoopt op 3 rood
125 ncr 5 * (40/180*39/179*38/178) + (90/177*89*176)
klopt dit?
Je moet uit 40 witte ballen er 3 pakken, en uit 90 rode ballen dus 2 rode (totaal kan dit op 40-boven-3 * 90-boven-2 mogelijkheden). Dit van het totaal aantal mogelijkheden om 5 ballen uit 130 te trekken (130-boven-5).quote:Op vrijdag 1 juni 2007 12:28 schreef Guusie het volgende:
hoe doe je het dan op jou manier.. ?
ja die 180 moet eigenlijk 130 zijn..quote:
ok thnxquote:Op vrijdag 1 juni 2007 12:29 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Je moet uit 40 witte ballen er 3 pakken, en uit 90 rode ballen dus 2 rode (totaal kan dit op 40-boven-3 * 90-boven-2 mogelijkheden). Dit van het totaal aantal mogelijkheden om 5 ballen uit 130 te trekken (130-boven-5).
Nu reken je toch 3 witte uit, ipv 3 rode?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 12:29 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Je moet uit 40 witte ballen er 3 pakken, en uit 90 rode ballen dus 2 rode (totaal kan dit op 40-boven-3 * 90-boven-2 mogelijkheden). Dit van het totaal aantal mogelijkheden om 5 ballen uit 130 te trekken (130-boven-5).
= het foute antwoord.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 12:31 schreef robski18 het volgende:
Oftewel: nCr(130/5) - (nCr(40/3) + nCr(90/3)) = ...?
Hm ja, maar de aanpak is duidelijkquote:Op vrijdag 1 juni 2007 12:31 schreef Riro het volgende:
[..]
Nu reken je toch 3 witte uit, ipv 3 rode?
Als je dat niet hebt ben je stom.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 17:09 schreef Marloes het volgende:
Ik hoop dat ik mijn 3.8 heb gehaald! (voor een 6)
Maar ik ga alsnog klagen want de normering moet wel een beetje hoog zijn
Same here, 3 keer gekeken of het wel wiskunde A12 was.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 17:18 schreef robski18 het volgende:
Dit was wel belachelijk makkelijk. Ik heb na de eerste vraag nog gekeken of er wel VWO op de voorkant stond![]()
En dat is dus wel kansloos. Je naait je klasgenotenquote:Op vrijdag 1 juni 2007 17:14 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Als je dat niet hebt ben je stom.
Ik heb ook geklaagd maar dan over het te lage niveau van het examen, te simpel, een belediging voor vwo.
Nee, ik eis onderwijs van niveau.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 17:19 schreef robski18 het volgende:
[..]
En dat is dus wel kansloos. Je naait je klasgenoten![]()
Nee dat niet maar toch, dit wiskunde sloeg nergens op, geef toequote:Op vrijdag 1 juni 2007 17:35 schreef Stupiditeit het volgende:
[..]
Oh jee, jij bent vast een miskend intellectueeltjeWat doe je dan bij de alfa's, doos.
Het was 'moeilijker' dan voorgaande 2 jaren. En goed, het is wiskunde-alfa, daar kun je sowieso niet heel veel van verwachten.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 17:46 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Nee dat niet maar toch, dit wiskunde sloeg nergens op, geef toe
Laat zulke grapjes wil je.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 17:14 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Ik heb ook geklaagd maar dan over het te lage niveau van het examen, te simpel, een belediging voor vwo.
Ik ookquote:Op vrijdag 1 juni 2007 17:18 schreef robski18 het volgende:
Dit was wel belachelijk makkelijk. Ik heb na de eerste vraag nog gekeken of er wel VWO op de voorkant stond![]()
je hebt wát?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 17:14 schreef Tsurany het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 17:14 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Dat was 1 iemand, de rest zal dat waarschijnlijk nieteens in zijn/haar hoofd halenquote:Op vrijdag 1 juni 2007 18:34 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik haat jullie lutsers echt allemaal.
Makkelijk makkelijk makkelijk. 't Was misschien wel te doen, maar naai anderen dan niet een lage normering aan?
Ga lekker UT2004 spelen om af te reageren ofzo.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 18:34 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik haat jullie lutsers echt allemaal.
Makkelijk makkelijk makkelijk. 't Was misschien wel te doen, maar naai anderen dan niet een lage normering aan?
Het spijt me, maar fucking klagen omdat iets te simpel is... Dat is pas echt een teken van achterlijkheid en gebrek aan intelligentie.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 18:38 schreef GioStyle het volgende:
[..]
Ga lekker UT2004 spelen om af te reageren ofzo.![]()
hahahaha ik ook!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 17:18 schreef robski18 het volgende:
Waarom zou dat een gebrek aan intelligentie zijn? Als er alleen maar geklaagd wordt over een examen dat het zo moeilijk is gaat het niveau door de jaren heen achteruit. Ik moet er niet aan denken dat al die VMBO-mensen straks VWO kunnen doen, omdat het zo simpel is.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 18:41 schreef Stupiditeit het volgende:
[..]
Het spijt me, maar fucking klagen omdat iets te simpel is... Dat is pas echt een teken van achterlijkheid en gebrek aan intelligentie.
Ik heb daar nog vet veel tijd aan verneukt doordat de kiesdeler niet helemaal klopte met de getallen, totdat ik verder lasquote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:01 schreef Ashlee het volgende:
"De kiesdeler reken je uit door het aantal stemmen te delen door het aantal zetels "
Aantal stemmen: 893429483
Aantal zetes: 39
Vraag 6. Reken de kiesdeler uit
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
K ging dood hahahahah, wat een weggevertje
Jezus!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:01 schreef Ashlee het volgende:
"De kiesdeler reken je uit door het aantal stemmen te delen door het aantal zetels "
Aantal stemmen: 893429483
Aantal zetes: 39
Vraag 6. Reken de kiesdeler uit
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
K ging dood hahahahah, wat een weggevertje
Je hebt toch geen A1 lopen maken he.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 12:11 schreef Luutgaert het volgende:
Huh. Ik kijk op havovwo naar de opgaven en ik heb andere gekregen.Die restzetels heb ik niet gehad, paar vragen bij de bijen niet. Weet iemand hoe dit zit?
Jezus, dat zijn mooi een ramp zijn als je het verkeerde hebt gemaakt.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 12:11 schreef Luutgaert het volgende:
Huh. Ik kijk op havovwo naar de opgaven en ik heb andere gekregen.Die restzetels heb ik niet gehad, paar vragen bij de bijen niet. Weet iemand hoe dit zit?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |