Heb je al wat oude examens uitgeprint van www.examenbundel.nl? Bij de antwoorden staat er wat je moet hebben gedaan om de punten te krijgen.quote:Op woensdag 4 april 2007 16:22 schreef Lipton-Anubis het volgende:
Nog goede online sites waar ze je die Wiskunde A uitleggen met oefeningen?
(Ik ben een noob met google)
oefen-examen?quote:[b]Op woensdag 4 april 2007 16:39 schreef Ik ga mooi met een 8 het examen in.
Nouja als je vragen hebt gewoon hier posten en dan spoeden we je te hulpquote:Op vrijdag 6 april 2007 20:40 schreef GlazenKaak het volgende:
*rilt*
Ik sta een 5,2.
Ik heb een leerstoornis dus gelukkig krijg ik extra tijd en mag ik m'n eigen formulekaart maken
Dat verschilt eigenlijk, soms is het wel te doen, soms niet.quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:01 schreef Vector_SLD het volgende:
Heb al een tweetal examens gemaakt en moet zeggen dat het wel erg makkelijk is hoor
De PTA bleek dus een heel examen te zijn, en ik had er een 9.1 voorquote:Op dinsdag 24 april 2007 10:19 schreef robski18 het volgende:
Pff heb zo een PTA over alle examenstof, alleen zou ik niet weten wat dat allemaal is. Ik zit nu maar een beetje m'n boek door te bladeren, in de hoop dat ik hetgene onthoud wat ik zometeen nodig heb, maar ik zie het somber in :|
Gaat het helpen?quote:Op zaterdag 19 mei 2007 21:33 schreef Stupiditeit het volgende:
Ik heb maar een wiskunde examencursus gevolgd voor de zekerheid.
Ik denk dat het wel ervoor zorgt dat ik een punt hoger haal op mijn examens, omdat ik een goed overzicht heb gekregen wat Cito wil van mij. Echter vind ik het jammer dat ik het niet eerder heb gedaan, want nu heb ik weer andere prioriteiten, zoals economie.quote:
Heb je Wiskunde A1,2? Zou je hier ook kunnen vertellen wat Cito verwacht van jou?quote:Op zaterdag 19 mei 2007 23:13 schreef Stupiditeit het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel ervoor zorgt dat ik een punt hoger haal op mijn examens, omdat ik een goed overzicht heb gekregen wat Cito wil van mij. Echter vind ik het jammer dat ik het niet eerder heb gedaan, want nu heb ik weer andere prioriteiten, zoals economie.![]()
www.watmoetikleren.nlquote:Op maandag 21 mei 2007 18:10 schreef honderd het volgende:
[..]
Heb je Wiskunde A1,2? Zou je hier ook kunnen vertellen wat Cito verwacht van jou?
Ik ben ook druk bezig met economie.quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:26 schreef Stupiditeit het volgende:
[..]
Doe niet zo chagerijnig vriend, na economie help ik je wel.Prioriteiten stellen.
Nee joh, dat Grieks examen vlak ervoor dat is juist een goeie oppepper!quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:41 schreef MaxC het volgende:
Ik hoop voor jullie dat deze niet zo moeilijk is als de B-variant
Wel kut tijdstip zeg, 1 Juni zit je er wel doorheen denk ik
Optie 3 : Niets doen.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 11:01 schreef Reemy het volgende:
hoe bereid iedereen zich hier voor op wiskunde, door examens te oefenen of eindeloos sommetjes van je boeken maken?
Mwa, ik haal steeds wel genoeg punten om een 5.5 te halen, dus ik hoop dat de examen van vrijdag ook goed te doen is.quote:Op zondag 27 mei 2007 19:09 schreef TilburgCasual het volgende:
oefenexamens vind ik over het algemeen makkelijker dan de SE's op mijn school
Denk niet dat iemand hier een heel verhaal over gaat ophangen.quote:Op maandag 28 mei 2007 11:51 schreef Guusie het volgende:
hmm zou iemand me nog even de beginselen van tellen en kansen kunnen uitleggen, nu ik hier opgaves over maak snap ik het toch niet helemaal! IK HAAT KANSEN verdomme
ok ok! dacht ik al.. hehequote:Op maandag 28 mei 2007 11:58 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Denk niet dat iemand hier een heel verhaal over gaat ophangen.
Geef een opdracht en je krijgt hulp.
Of zoek wat info op via google en geef aan welk onderdeel je niet snapt.
Helaas, die heb ik op mijn werk liggen.quote:Op maandag 28 mei 2007 12:43 schreef Guusie het volgende:
[..]
ok ok! dacht ik al.. hehe
hulp examenbundel blz 35 opgaven POWERBALL ik snap 11/12 helemaal niet hehe
Je rekent eerst eerst de kans uit op 4 van de 5 witte. Daarna doe je dat keer 1:45, de kans op de juiste rode.quote:Op [url=http://forum.fot k.nl/topic/1005180/1/100#49848375]maandag 28 mei 2007 12:43[/url] schreef Guusie het volgende:
[..]
ok ok! dacht ik al.. hehe
hulp examenbundel blz 35 opgaven POWERBALL ik snap 1 1/12 helemaal niet hehe
Niet, volgens examen.nlquote:Op maandag 28 mei 2007 15:02 schreef Cold_Shadow het volgende:
komen grafen en matrices nou wel of niet in de examenstof voor?
Nee, helaas niet.quote:Op maandag 28 mei 2007 15:02 schreef Cold_Shadow het volgende:
komen grafen en matrices nou wel of niet in de examenstof voor?
Dat is toch gewoon logisch nadenken.. Er kan niet 0,9 iemand dood zijn. En die 1400 zijn niet alle doden (want er is nog 0,9 dode), dus diegene telt als hele dode.quote:Op maandag 28 mei 2007 16:10 schreef Muis006 het volgende:
Gelukkig nietmatrices is het onderdeel waar ik de meeste moeite mee heb..
Ik sta een 7,5 en heb vandaag het examen van vorig jaar, eerste tijdvak gemaakt: 7,9Ik vond alleen de laatste opgave rot: blijkbaar wordt het gewoon goedgekeurd als je alles in je grafische rekenmachine knalt en zo de som oplost, zolang je maar opschrijft wat je doet
Ik had trouwens nog een vraag: in één van de opgaven ging het over het dodental, en mijn uijtkomst was 1400,9 (ofzo) dus 1400. Nou staat er in het antwoordmodel dat ze naar boven hebben afgerond, maar dat kan toch helemaal niet?:Ddodental is een discrete variabele
Ja, dat behoort tot de stof.quote:Op maandag 28 mei 2007 22:50 schreef Muis006 het volgende:
Rekenkundige rij en meetkundige rij? Yep.
quote:
Kijk maar bij eindexamen wiskunde A1-2 2006 tijdvak 2 vraag 5?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:29 schreef Vector_SLD het volgende:
[..]
Ik heb nog geen vragen in de vorige examens hierover gezien.
Toch wel.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:39 schreef GioStyle het volgende:
[..]
Kijk maar bij eindexamen wiskunde A1-2 2006 tijdvak 2 vraag 5?![]()
Plotten,quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:02 schreef Pippos11 het volgende:
Hoe zit het ook alweer.. Je mag alles met je rekenmachine doen, tenzij er 'bereken algebraisch' staat, toch?' Dus als er gewoon bereken staat, dan mag je alles door je grafische rekenmachine laten doen, zolang je maar uitlegt wát je doet?
Bv bij een som als deze (stel dat er bereken staat): (van de quickscan)
In onderstaande formule staat het verband tussen de snelheid van een voetgangersstroom (V) in meters per minuut en het gemiddelde aantal m2 per voetganger (M).
V = 87 - 26/ ( M + 0,05)
Bepaal Bereken M als V is 50 meter per minuut. Geef je antwoord in twee decimalen nauwkeurig.
Dan mag je dat in een tabel zetten, via intersect uitzoeken, wat dan ook, maar dan is het wel goed toch?
Menu Recursie (toch?)quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:24 schreef Cold_Shadow het volgende:
Kan iemand helpen, bij het examen 2005-1 (A1,2) de laatste opdracht veel Zalm. (blz.227 examenbundel)
daar moet je de formule in je rekenmachine zetten, maar het lukt me echt voor geen meter. Boek bied ook geen uitkomst. Echt te lang geleden dat ik dit voor het laatste heb gedaan
Rekenmachine = ti-84
P(t+1) = 9*P(t) * 0,99^P(t)
P(0) = 25
wat ik me afvroeg, was die An(n+1) voor het =teken. Die hoef ik bij mijn TI-84 dus blijkbaar niet in te vullen om het goede antwoord gekregen. Waarvoor is die dan? Want normaal zou er toch an-1 moeten staan ipv plusquote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:45 schreef Riro het volgende:
[..]
Menu Recursie (toch?)
Dan:
A(n+1) = 9 x An x 0.99^An
Dan in het menu A(0) = 25 instellen
Zo gaat het bij mij geloof ik..
Edit: Te laat
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:57 schreef Pippos11 het volgende:
Wat voor menu is die menu recursie?
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:38 schreef Pippos11 het volgende:
druk op 'mode' 4e rij van boven, SEQ aan'vinken'. nou kan je via y= de formules invullen
je moet bedenken dat je voor je berekening ook punten krijgt. Ik kom meestal nooit op het goede antwoord maar krijg wel veel punten omdat ik de goede stappen zet. Kijk niet teveel naar de formule want dan word je gek.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:56 schreef Pippos11 het volgende:
Die 2005-II vraag 4 begrijp ik uberhaupt al niet.
Wat ik ook heel lastig vind, is die vragen met ' toon aan dat deze formule juist is', waarbij je van alles moet samenvoegen en naar de andere kant van de = moet verplaatsen en![]()
Ik heb denk ik een andere GRM, maar ik geloof dat mijne automatisch ingesteld staat op A(n+1).quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:51 schreef Cold_Shadow het volgende:
[..]
wat ik me afvroeg, was die An(n+1) voor het =teken. Die hoef ik bij mijn TI-84 dus blijkbaar niet in te vullen om het goede antwoord gekregen. Waarvoor is die dan? Want normaal zou er toch an-1 moeten staan ipv plus
Anders kijk je gewoon even in het correctiemodel: http://eindexamens.leiden(...)ectievoorschrift.pdfquote:Op woensdag 30 mei 2007 14:58 schreef Marloes het volgende:
Hoe bereken je de groeifactor bij som 9 van 2006 tijdvak 2?
BinomPDF = preciesquote:Op donderdag 31 mei 2007 15:24 schreef Riro het volgende:
Examens oefenen
Wanneer gebruik je nou precies BCD en wanneer BPD? En NPD óf NCD gebruik je nooit, welke is dat?
Oooja was ook zoquote:Op donderdag 31 mei 2007 15:26 schreef Stupiditeit het volgende:
[..]
BinomPDF = precies
BinomCDF = Groter dan/kleiner dan
Nope, geen shizzle.quote:Op donderdag 31 mei 2007 15:31 schreef voidmage het volgende:
zitten graven en matrices nou wel of niet bij de examenstof?
sommige sites zeggen van wel andere van niet
volgensmij als er staat: BEREKEN EXACT moet je het ZONDER gr doen.. en als er alleen bereken staat mag je het met gr doenquote:Op donderdag 31 mei 2007 16:17 schreef tha_dark het volgende:
Even een vraagje:
Ik ben nou bezig met Wiskunde A1-2 2006 tijdvak II.
Bij vraag 6 staat:
Bereken het evenwichtsinkomen met behulp van Yt=.......... (hele formule)
Dus ik invoeren bij Y= en dan grafiek opstellen en dan bij [table] aflezen. Dit alles had ik zo opgeschreven en de uitkomst was 150.
Daarna had ik het nagekeken en de uitkomst klopte maar hun deden het via een lastige berekening zonder gebruik te maken van grafiek enzo. Mag mijn manier wel of niet?
nCr (combinaties) gebruik je als herhalingen WEL toegestaan zijn.quote:Op donderdag 31 mei 2007 16:24 schreef Pippos11 het volgende:
Kan iemand me uitleggen hoe wanneer je NCR moet toepassen bij kansverdelen?
Ik herinner me een paar vage termen als vaasmodel, wel/niet terugleggen..
Wanneer NCR en wanneer binomcdf/pdf.. Of heeft iemand een link waar dat op internet staat ofzo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |