Niet, volgens examen.nlquote:Op maandag 28 mei 2007 15:02 schreef Cold_Shadow het volgende:
komen grafen en matrices nou wel of niet in de examenstof voor?
Nee, helaas niet.quote:Op maandag 28 mei 2007 15:02 schreef Cold_Shadow het volgende:
komen grafen en matrices nou wel of niet in de examenstof voor?
Dat is toch gewoon logisch nadenken.. Er kan niet 0,9 iemand dood zijn. En die 1400 zijn niet alle doden (want er is nog 0,9 dode), dus diegene telt als hele dode.quote:Op maandag 28 mei 2007 16:10 schreef Muis006 het volgende:
Gelukkig nietmatrices is het onderdeel waar ik de meeste moeite mee heb..
Ik sta een 7,5 en heb vandaag het examen van vorig jaar, eerste tijdvak gemaakt: 7,9Ik vond alleen de laatste opgave rot: blijkbaar wordt het gewoon goedgekeurd als je alles in je grafische rekenmachine knalt en zo de som oplost, zolang je maar opschrijft wat je doet
Ik had trouwens nog een vraag: in één van de opgaven ging het over het dodental, en mijn uijtkomst was 1400,9 (ofzo) dus 1400. Nou staat er in het antwoordmodel dat ze naar boven hebben afgerond, maar dat kan toch helemaal niet?:Ddodental is een discrete variabele
Ja, dat behoort tot de stof.quote:Op maandag 28 mei 2007 22:50 schreef Muis006 het volgende:
Rekenkundige rij en meetkundige rij? Yep.
quote:
Kijk maar bij eindexamen wiskunde A1-2 2006 tijdvak 2 vraag 5?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:29 schreef Vector_SLD het volgende:
[..]
Ik heb nog geen vragen in de vorige examens hierover gezien.
Toch wel.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:39 schreef GioStyle het volgende:
[..]
Kijk maar bij eindexamen wiskunde A1-2 2006 tijdvak 2 vraag 5?![]()
Plotten,quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:02 schreef Pippos11 het volgende:
Hoe zit het ook alweer.. Je mag alles met je rekenmachine doen, tenzij er 'bereken algebraisch' staat, toch?' Dus als er gewoon bereken staat, dan mag je alles door je grafische rekenmachine laten doen, zolang je maar uitlegt wát je doet?
Bv bij een som als deze (stel dat er bereken staat): (van de quickscan)
In onderstaande formule staat het verband tussen de snelheid van een voetgangersstroom (V) in meters per minuut en het gemiddelde aantal m2 per voetganger (M).
V = 87 - 26/ ( M + 0,05)
Bepaal Bereken M als V is 50 meter per minuut. Geef je antwoord in twee decimalen nauwkeurig.
Dan mag je dat in een tabel zetten, via intersect uitzoeken, wat dan ook, maar dan is het wel goed toch?
Menu Recursie (toch?)quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:24 schreef Cold_Shadow het volgende:
Kan iemand helpen, bij het examen 2005-1 (A1,2) de laatste opdracht veel Zalm. (blz.227 examenbundel)
daar moet je de formule in je rekenmachine zetten, maar het lukt me echt voor geen meter. Boek bied ook geen uitkomst. Echt te lang geleden dat ik dit voor het laatste heb gedaan
Rekenmachine = ti-84
P(t+1) = 9*P(t) * 0,99^P(t)
P(0) = 25
wat ik me afvroeg, was die An(n+1) voor het =teken. Die hoef ik bij mijn TI-84 dus blijkbaar niet in te vullen om het goede antwoord gekregen. Waarvoor is die dan? Want normaal zou er toch an-1 moeten staan ipv plusquote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:45 schreef Riro het volgende:
[..]
Menu Recursie (toch?)
Dan:
A(n+1) = 9 x An x 0.99^An
Dan in het menu A(0) = 25 instellen
Zo gaat het bij mij geloof ik..
Edit: Te laat
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:57 schreef Pippos11 het volgende:
Wat voor menu is die menu recursie?
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:38 schreef Pippos11 het volgende:
druk op 'mode' 4e rij van boven, SEQ aan'vinken'. nou kan je via y= de formules invullen
je moet bedenken dat je voor je berekening ook punten krijgt. Ik kom meestal nooit op het goede antwoord maar krijg wel veel punten omdat ik de goede stappen zet. Kijk niet teveel naar de formule want dan word je gek.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:56 schreef Pippos11 het volgende:
Die 2005-II vraag 4 begrijp ik uberhaupt al niet.
Wat ik ook heel lastig vind, is die vragen met ' toon aan dat deze formule juist is', waarbij je van alles moet samenvoegen en naar de andere kant van de = moet verplaatsen en![]()
Ik heb denk ik een andere GRM, maar ik geloof dat mijne automatisch ingesteld staat op A(n+1).quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:51 schreef Cold_Shadow het volgende:
[..]
wat ik me afvroeg, was die An(n+1) voor het =teken. Die hoef ik bij mijn TI-84 dus blijkbaar niet in te vullen om het goede antwoord gekregen. Waarvoor is die dan? Want normaal zou er toch an-1 moeten staan ipv plus
Anders kijk je gewoon even in het correctiemodel: http://eindexamens.leiden(...)ectievoorschrift.pdfquote:Op woensdag 30 mei 2007 14:58 schreef Marloes het volgende:
Hoe bereken je de groeifactor bij som 9 van 2006 tijdvak 2?
BinomPDF = preciesquote:Op donderdag 31 mei 2007 15:24 schreef Riro het volgende:
Examens oefenen
Wanneer gebruik je nou precies BCD en wanneer BPD? En NPD óf NCD gebruik je nooit, welke is dat?
Oooja was ook zoquote:Op donderdag 31 mei 2007 15:26 schreef Stupiditeit het volgende:
[..]
BinomPDF = precies
BinomCDF = Groter dan/kleiner dan
Nope, geen shizzle.quote:Op donderdag 31 mei 2007 15:31 schreef voidmage het volgende:
zitten graven en matrices nou wel of niet bij de examenstof?
sommige sites zeggen van wel andere van niet
volgensmij als er staat: BEREKEN EXACT moet je het ZONDER gr doen.. en als er alleen bereken staat mag je het met gr doenquote:Op donderdag 31 mei 2007 16:17 schreef tha_dark het volgende:
Even een vraagje:
Ik ben nou bezig met Wiskunde A1-2 2006 tijdvak II.
Bij vraag 6 staat:
Bereken het evenwichtsinkomen met behulp van Yt=.......... (hele formule)
Dus ik invoeren bij Y= en dan grafiek opstellen en dan bij [table] aflezen. Dit alles had ik zo opgeschreven en de uitkomst was 150.
Daarna had ik het nagekeken en de uitkomst klopte maar hun deden het via een lastige berekening zonder gebruik te maken van grafiek enzo. Mag mijn manier wel of niet?
nCr (combinaties) gebruik je als herhalingen WEL toegestaan zijn.quote:Op donderdag 31 mei 2007 16:24 schreef Pippos11 het volgende:
Kan iemand me uitleggen hoe wanneer je NCR moet toepassen bij kansverdelen?
Ik herinner me een paar vage termen als vaasmodel, wel/niet terugleggen..
Wanneer NCR en wanneer binomcdf/pdf.. Of heeft iemand een link waar dat op internet staat ofzo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |