Zijn er dan al examens van geweest? Zoja, waar vind ik die ergensquote:Op maandag 2 april 2007 21:19 schreef Gershom het volgende:
Gewoon oude examens leren, dat helpt echt! En voor de rest, gewoon zorgen dat je de verbanden goed doorhebt denk ik. Echte oefenopgave's heb ik nog niet gevonden, want ik ben pas vandaag begonnen met het doorlezen van het boekjeHihi, morgen toets
Gewoon lesjes volgen en bundeltje lezen en dan moet het wel lukkenquote:Op dinsdag 3 april 2007 18:05 schreef Vector_SLD het volgende:
Wij moesten vorig jaar (in klas 5 dus) het herexamen maken over Volksopvoeding via het onderwijs in Nederland. Ik had een 7.5 6.7
8.2, weging 33%.quote:Op maandag 2 april 2007 22:23 schreef Casparovvv het volgende:
Nederlands-Indie is niet moeilijk. Heb er vandaag mijn schoolexamen van gemaakt en het ging me goed af! Ik heb de stof voor mijn doen zeer goed in m'n kop zitten.
Niet in dit topic hoorquote:Op donderdag 12 april 2007 19:57 schreef andre347 het volgende:
oei, nog 2 jaar en dan kom ik terug in dit topicje
Als je d'r dit jaar nog niets aan gedaan hebt is het aardig wat ja.quote:Op maandag 23 april 2007 18:01 schreef Stupiditeit het volgende:
Oh, is het veel om te leren? Moet nog beginnen. 3 dagen is toch wel voldoende, lijkt me?
Ik moet minimaal een 2 halen, dus dat helpt ook niet stimulerend.quote:Op zondag 6 mei 2007 20:33 schreef washandje het volgende:
Vandaag weer geprobeerd te leren, maar omdat ik al schoolexamens over deze onderwerpen heb gehad, heb ik nou steeds bij het lezen zoiets van 'ja dit weet ik al.. flikker op met je gouden eeuw'. Onmogelijk leren, geschiedenis
Ik heb de uitgebreide stofomschrijving gekregen, dat is DE perfecte samenvatting.quote:Op zondag 6 mei 2007 15:13 schreef Lidia het volgende:
Heeft iemand toevallig een beetje een goede samenvatting van Nederlands-Indië? Op internet staan alleen maar van die grote lappen tekst, en ik vind beknopte samenvattingen wat handiger om te leren.
Dat dus, maar daarna wel gelijk de restquote:Op zondag 6 mei 2007 20:47 schreef Stupiditeit het volgende:
Tussen Nederlands en geschiedenis hebben we nog 5 dagen of zo, dus...
Dat dus. En dan moet ik er ook nog een hoog cijfer voor halen want ik heb het voor elkaar gekregen een 5.2 gemiddeld te staan (*lach hier om de lompheidquote:Op zondag 6 mei 2007 20:33 schreef washandje het volgende:
Vandaag weer geprobeerd te leren, maar omdat ik al schoolexamens over deze onderwerpen heb gehad, heb ik nou steeds bij het lezen zoiets van 'ja dit weet ik al.. flikker op met je gouden eeuw'. Onmogelijk leren, geschiedenis
Ik sta 5,4 gemiddeld.quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:19 schreef Noodly het volgende:
[..]
Dat dus. En dan moet ik er ook nog een hoog cijfer voor halen want ik heb het voor elkaar gekregen een 5.2 gemiddeld te staan (*lach hier om de lompheid).
Oeh oeh, hebben.quote:Op woensdag 16 mei 2007 15:20 schreef Twinky het volgende:
ik heb een zeer denderende, duidelijke samenvatting gemaakt over van kind tot burger. Staat alles in, iets meer dan 8 bladzijden. Hoef je het boekje niet meer te lezen, en er komt er ook één over indonesie.
even mailen naar twinky@fok.nl, dan krijjg je 'm.
50 Bladzijdes maar?quote:Op donderdag 17 mei 2007 19:14 schreef Marloes het volgende:
whahha, is die stofomschrijving echt alles?
ik heb echt fucking 50 bladzijden in m'n boekje, wat een idioten
Als je die officiële stofomschrijving gebruikt en je haalt alle onnodige informatie eruit zoals bronvermelding, dan houd je nog maar 23 pagina's over. Mooie samenvatting dus.quote:Op donderdag 17 mei 2007 19:57 schreef Twinky het volgende:
Bwegh, dit is een stuk lastiger samen te vatten, al is het (vind ik) en makkelijker onderwerp.
Nouja, ik doe m'n best.
Bij mij is het altijd meer 'je schrijft teveel op, maar het is wel fout'. Das dus ook niks.. hoeee moet het nouquote:Op woensdag 16 mei 2007 15:07 schreef GioStyle het volgende:
[..]
Ik sta 5,4 gemiddeld.![]()
Geschiedenis is gewoon een kutvak.![]()
Altijd het commentaar van de leraar: Je schrijft te weinig op.. blabla..
Alsof ik een heel boekwerk moet schrijven.![]()
bij het examen moet je dat dus wel doen, gewoon alles schrijven wat er in je opkomt. je krijgt namelijk punten voor wat je wél goed hebt, en er wordt niks afgetrokken voor wat je fout hebt.quote:Op donderdag 17 mei 2007 22:39 schreef Noodly het volgende:
[..]
Bij mij is het altijd meer 'je schrijft teveel op, maar het is wel fout'. Das dus ook niks.. hoeee moet het nou![]()
was het maar zo'n feestquote:Op vrijdag 18 mei 2007 08:43 schreef Twinky het volgende:
[..]
bij het examen moet je dat dus wel doen, gewoon alles schrijven wat er in je opkomt. je krijgt namelijk punten voor wat je wél goed hebt, en er wordt niks afgetrokken voor wat je fout hebt.
Is het voldoende om deze 2 dingen door te lezen + wat aantekeningen uit de les?quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:31 schreef washandje het volgende:
Ik heb op internet de stofomschrijvingen gevonden van de twee examenonderwerpen. Eigenlijk staat er precies hetzelfde in als in het boekje dat wij gebruiken, maar dan iets korter. En als het niet in de stofomschrijving staat, hoef je het natuurlijk niet te weten
Dus, Nederlands-Indie:
klik
Van Kind tot Burger (.doc bestand):
klik
Succes ermee.
Welk examen?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:32 schreef Vector_SLD het volgende:
Net een half examen gemaakt. Puntenaantal x2 (kon dit keer) en had een 7.0. Niks meer aan doen
Tsja dat is moeilijk te zeggen natuurlijk. Het boek gaat af en toe dieper in op bepaalde dingen, dus ik zou je zeker aanraden om het door te lezen. In principe is de stofomschrijving wel echt alles wat je moet weten, alleen is het wat korter en bondiger.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 17:09 schreef Borkydude het volgende:
[..]
Is het voldoende om deze 2 dingen door te lezen + wat aantekeningen uit de les?
ja dat kan. het volk bepaalde namelijk toch, en die vrouwen pushten hun kerels gewoonquote:Op zondag 20 mei 2007 01:23 schreef Ashlee het volgende:
Maar k heb zelf wel een vraager staat dat er in 1917 een parlementaire demo was, maar wtf vrouwenkiesrecht was toen nog passief, hoe kan het dan in godsnaam al een parlementaire demo zijn
De stofomschrijving liegt
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 19:17 schreef Twinky het volgende:
nieuw mailtje sturen trouwens, want ik krijg zó veel e-mail dat ik ze niet meer terug kan vinden
tuurlijkquote:Op zondag 20 mei 2007 09:30 schreef Stupiditeit het volgende:
[..]
Oh, ik mag ook een mail sturen met de vraag of ik je samenvattingen mag ontvangen?
Okeequote:Op zondag 20 mei 2007 09:25 schreef Twinky het volgende:
[..]
ja dat kan. het volk bepaalde namelijk toch, en die vrouwen pushten hun kerels gewoon
Ik weet niet welk boek jij hebt, maar ik heb nog nooit echt iets over die periode gehoord, ook niet uit mijn boekje. Ik denk dat dat ook wel genoeg zegtquote:Op zaterdag 19 mei 2007 23:50 schreef Marloes het volgende:
Als ik die stofomschrijving zo doorlees heb ik toch wel wat vragen.. Zo staat er in de stofomschrijving bijv. (bijna) niks over de periode dat de Engelsen regeerden in Nederlands-Indie (de tijd van Raffles). Hier werd o.a. de landrente enzo ingevoerd, dit staat erg uitgebreid beschreven in m'n boekje i.t.t. de stofomschrijving. Betekent dit nu echt dat je dit helemaal niet hoeft te leren
Idd, dat speelt toch zeker wel een rol in de geschiedenis. Maar ja, ik ga nu maar eens leren met die samenvattingen van www.watmoetikleren.nlquote:Op zondag 20 mei 2007 12:23 schreef Ewaldus het volgende:
Het staat toch wel duidelijk ook in mijn examenkatern![]()
NijghVersluys
Ik heb Memo..quote:Op zondag 20 mei 2007 12:12 schreef washandje het volgende:
[..]
Ik weet niet welk boek jij hebt, maar ik heb nog nooit echt iets over die periode gehoord, ook niet uit mijn boekje. Ik denk dat dat ook wel genoeg zegt
Ik heb ook een boekje waar Daendels, Raffles en van der Capellen uitgebreid in besproken worden. Vind het toch best belangrijk eigenlijk, de bestuurders hebben grote invloed gehad op het beleid en de richting die indië in sloeg in de periode.quote:
even mailtje sturen naar twinky@fok.nl, krijg je een chronologisiche samenvattingquote:Op zondag 20 mei 2007 14:55 schreef Nappeklapperapper het volgende:
Bah, geschiedenis
Heb net die samenvatting van "van kind tot burger" doorgelezen. Echt, wat een schijtonderwerp. Dit omdat eigenlijk níets in chronologische volgorde staat. Het is echt zo stomvervelend als de verschillende onderwerpen steeds een aparte tijdsverdeling erop na houden. Zal goed werken bij het tijdsbesef, NOT.![]()
Indonesië is dan weer makkelijker en leuker![]()
Hee die heb ik ook. Dan heb ik verkeerd gelezenquote:Op zondag 20 mei 2007 12:23 schreef Ewaldus het volgende:
Het staat toch wel duidelijk ook in mijn examenkatern![]()
NijghVersluys
VOC-handel heeft betrekking op VOC(aandeelhouders), daar gingen de winsten ook heen.quote:Op zondag 20 mei 2007 14:56 schreef JopJuh het volgende:
Iemand die even snel het verschil tussen het systeem van de VOC en de NHM kan uiteenzetten ?
Kind tot Burger![]()
![]()
Indie![]()
![]()
Ja dat bovenstaande weet ik al een tijdje hoorquote:Op zondag 20 mei 2007 17:58 schreef SimK het volgende:
[..]
VOC-handel heeft betrekking op VOC(aandeelhouders), daar gingen de winsten ook heen.
NHM voerde handel voor de staat, de winsten gingen de schatkist in.
Dit omdat Nederland pas na de oprichting van de VOC een eenheidsstaat was.
ik heb even mailtje gestuurdquote:Op zondag 20 mei 2007 14:58 schreef Twinky het volgende:
[..]
even mailtje sturen naar twinky@fok.nl, krijg je een chronologisiche samenvatting
quote:Op zondag 20 mei 2007 20:19 schreef Stupiditeit het volgende:
Om 9 uur ga ik beginnen, eerst met indo, en morgen met kind.
Je gaat een kind en een Indo onder handen nemen?quote:Op zondag 20 mei 2007 20:19 schreef Stupiditeit het volgende:
Om 9 uur ga ik beginnen, eerst met indo, en morgen met kind.
Een breuk in de natie is wat overdreven, maar verder zit je wel aardig goed ja. Onder algemeen christelijk karakter moet je volgens mij gewoon zien dat de kinderen naastenliefde etc werd meegegeven, misschien wat bijbelverhalen. Het is erg belangrijk om de officiele scheiding tussen kerk en staat te zien vanaf eind 18e begin 19e eeuw. Die werd volgens mij vastgelegd in de schoolwet van 1806.quote:Op zondag 20 mei 2007 20:34 schreef Ashlee het volgende:
Ik heb een vraag![]()
Het onderwijs moest 'algemeen christelijk van karakter zijn' maar waarom was er dan geen bijbel op de algemene boekenlijst..... waren ze bang dat de scholen de bijbel 'verkeerd/ktaholiek/ortodox' gingen uitleggen en zodat er zo een breuk kwam in de natie?? zit ik zo in de goede richting??
toch was 'algemeen christelijk' te ruim interpreteerbaar, er waren echt typisch protestantse en katholieke scholen, afhankelijk van welk gebied enzo.quote:Op zondag 20 mei 2007 20:41 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Een breuk in de natie is wat overdreven, maar verder zit je wel aardig goed ja. Onder algemeen christelijk karakter moet je volgens mij gewoon zien dat de kinderen naastenliefde etc werd meegegeven, misschien wat bijbelverhalen. Het is erg belangrijk om de officiele scheiding tussen kerk en staat te zien vanaf eind 18e begin 19e eeuw. Die werd volgens mij vastgelegd in de schoolwet van 1806.
Jups, maar dat waren meestal de bijzondere confessionele scholen. Het algemeen christelijk karakter was bedoeld om toegepast te worden op de openbare scholen.quote:Op zondag 20 mei 2007 20:55 schreef Twinky het volgende:
[..]
toch was 'algemeen christelijk' te ruim interpreteerbaar, er waren echt typisch protestantse en katholieke scholen, afhankelijk van welk gebied enzo.
Ik vind tentamens bij ons op school makkelijker dan eindexamens...quote:Op zondag 20 mei 2007 20:58 schreef Tsurany het volgende:
Dezelfde onderwerpen op een tentamen gehad, 5.5 voor gehaald, daarna hertentamen gedaan en een 6.0 gehaaldDat word kut dus
Ik hoop t maar, en ach, anders maar een 5 voor geschiedenis, toch stom vak.quote:Op zondag 20 mei 2007 22:08 schreef Ewaldus het volgende:
[..]
Ik vind tentamens bij ons op school makkelijker dan eindexamens...
quote:Op maandag 21 mei 2007 15:39 schreef Stupiditeit het volgende:
[quote]Op maandag 21 mei 2007 15:26 schreef MoneyTalks het volgende:
Iemand toevallig een idee wat dé dingen zijn die 99% zeker op examen voor gaan komen?
[/quote
Ja, 100%, de eilanden van Indonesie.
bron: http://examen.kennisnet.nl/vwo/examenonderwerpenquote:In 2007 vervalt de stelopdracht als een grote opdracht met deze naam. Wat blijft zijn meerdere vragen geclusterd rond belangrijk thema uit de stofomschrijving waarin naast kennis ook vakspecifieke benaderingswijzen worden getoetst, al dan niet aan de hand van een of meer bronnen.
quote:Op maandag 21 mei 2007 16:38 schreef Ewaldus het volgende:
[..]
bron: http://examen.kennisnet.nl/vwo/examenonderwerpen
Was dat niet de 'Franse mentaliteit' die in Nederland was binnengedrongen? Dacht zoiets in Kind tot Burger te hebben gelezen.quote:Op maandag 21 mei 2007 17:42 schreef JopJuh het volgende:
De schrijver en criticus E.J. Potgieter publiceerde in 1842 in het blad De Gids zijn tekst Jan, Jannetje en het jongste kind. Potgieter vergelijkt de dynamische zeventiende eeuw met het volgens hem suffe ondernemersschap van de achttiende en negentiende eeuw. De hoofdpersoon van het geschrift, Jan Salie, gold jarenlang als de verpersoonlijking van de al dan niet vermeende futloosheid van het Nederlands ondernemersschap in de jaren na de Gouden Eeuw
Cultuurstelsel in de 19de eeuw was toch niet echt futloos![]()
1700-1800 Pruiken en Revoluties ja zoiets, toen gaven we geld uit aan franse exportproducten en cultuur etc.quote:Op maandag 21 mei 2007 17:48 schreef SimK het volgende:
[..]
Was dat niet de 'Franse mentaliteit' die in Nederland was binnengedrongen? Dacht zoiets in Kind tot Burger te hebben gelezen.
Same here :pquote:Op maandag 21 mei 2007 17:53 schreef Cerubo het volgende:
Whaha, VKTB ken ik vrij goed, maar Indonesië is een ramp
Bedankt voor het verkloten van mijn hoopquote:Op maandag 21 mei 2007 17:58 schreef Marloes het volgende:
Ik heb gevraagd aan mijn leraar of het klopt dat de stofomschrijving leren voldoende is, hij zei dat je beter het boek kan leren
tuurlijk, dan onthou je een deel van het boek. Anders onthou je een deel van de stofomschrijvingquote:Op maandag 21 mei 2007 17:58 schreef Marloes het volgende:
Ik heb gevraagd aan mijn leraar of het klopt dat de stofomschrijving leren voldoende is, hij zei dat je beter het boek kan leren
vroeg opstaanquote:Op maandag 21 mei 2007 19:32 schreef LeViej het volgende:
Aaaaaaaaaaahmijn motivate is echt heeelemaal kwijt
ik voel dat het erg gaat worden morgen.. Heb eigelijk alleen maar een beetje stof doorgelezen, dat kan ik toch nooit allemaal opslaan
![]()
Idd zeg, die is echt heel fijn. Morgen voor het examen sta ik wat eerder op en neem ik ze beide nog een keer doorquote:Op maandag 21 mei 2007 19:49 schreef Stupiditeit het volgende:
Goed, over een kwartiertje beginnen met Indonesie. Wie heeft hier de vragen gemaakt uit de examenbundel? Samenvatting uit de examenbundel is echt briljant sterk.
quote:Op maandag 21 mei 2007 15:39 schreef Stupiditeit het volgende:
[quote]Op maandag 21 mei 2007 15:26 schreef MoneyTalks het volgende:
Iemand toevallig een idee wat dé dingen zijn die 99% zeker op examen voor gaan komen?
Als in: wat gebeurde er op dit en dit eiland? Dat zou ik niet echt weten namelijk. Behalve dat Java het belangrijkste was in de 18e eeuw.quote:Op maandag 21 mei 2007 21:01 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Ja, 100%, de eilanden van Indonesie.
Nee, volgens mijn docent moet je dus die 5 eilanden kennen, waar ze liggen, geografisch, dus java, nieuw-guinea, celebes, sumatra en nog iets, weet niet, ga ik op mijn hand schrijven. Ook wel logisch dat je zo'n vraag krijgt.quote:Op maandag 21 mei 2007 21:35 schreef Stupiditeit het volgende:
[..]
Als in: wat gebeurde er op dit en dit eiland? Dat zou ik niet echt weten namelijk. Behalve dat Java het belangrijkste was in de 18e eeuw.
Nee, dat hoort dus ook bij 1857, er kwamen meer verplichte vakken en de nadruk kwam te liggen op nuttige kennis i.p.v. morele kennis.quote:Op maandag 21 mei 2007 22:09 schreef Marloes het volgende:
Oke even een vraagje over die schoolweten.
1806: moderniseren, democratiseren en controleren (kort door de bocht).
1857: godsdienstvrijheid in het onderwijs wordt extra benadrukt
1878: verdere kwaliteitseisen aan de school en onderwijzers
Maar in de stofomschrijving staat: De schoolwet van 1857 richtte zich vooral op kwaliteitsverbetering van het volksonderwijs, waarbij meer dan de morele ontwikkeling de cognitieve ontwikkeling van de leerlingen centraal kwam te staan. Verplicht te onderwijzen vakken en bijbehorende leerstof werden in de wet vastgelegd. Dit hield in dat naast lezen, schrijven, rekenen en de Nederlandse taal, nu ook onderwijs in vaderlandse geschiedenis, aardrijkskunde, kennis der natuur, vormleer (meetkundig tekenen) en zingen werd voorgeschreven.
Ik dacht dus dat dat bij de schoolwet van 1878 hoorde, wat is het nou :S
Jij gaat het vast halenquote:Op maandag 21 mei 2007 22:12 schreef Cerubo het volgende:
1587, 100% zekers te weten
En wat houdt die schoolwet van 1878 in dan?quote:Op maandag 21 mei 2007 22:11 schreef gurlie het volgende:
[..]
Nee, dat hoort dus ook bij 1857, er kwamen meer verplichte vakken en de nadruk kwam te liggen op nuttige kennis i.p.v. morele kennis.
Dat en de vrijheid van godsdienst in het onderwijs vanwege de grondwet van 1848.
eitjequote:Op maandag 21 mei 2007 22:25 schreef Marloes het volgende:
[..]
En wat houdt die schoolwet van 1878 in dan?
quote:Op maandag 21 mei 2007 22:09 schreef Marloes het volgende:
1878: verdere kwaliteitseisen aan de school en onderwijzers
Omdat het een beetje achterlijk is dat je de gebeurtenissen op een paar eilanden behandeld, maar niet weet waar ze nou eigenlijk liggen?quote:Op maandag 21 mei 2007 21:38 schreef Casparovvv het volgende:
Vind ik onzin. Wat voegt het toe? Nouja, dat soort details laat ik lekker zitten.
quote:Op maandag 21 mei 2007 23:16 schreef Stupiditeit het volgende:
Goed, ik hoop dat we het morgen wel krijgen.![]()
Ik had er maar liefst 12, en een lamme handquote:Op dinsdag 22 mei 2007 12:13 schreef Nosh het volgende:
7 blaadjes volgekalkd, en die antwoorden laat ik voor wat ze zijn.
Gewoon een goede voldoende dit.
Als je het probeert schat ik de kans hoog in dat je het examen over mag maken, omdat ze zich niet aan de regels gehouden hebben; het is namelijk verplicht om je op de hoogte te brengen van dit soort dingen --> fout van de school --> gegarandeerd dat je klacht serieus wordt genomenquote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:40 schreef Muis006 het volgende:
was alleen niet op de hoogte gesteld van het erratum van opgave 9..... waren ze "vergeten".
Klinkt misschien wat dom, maar wat was het erratum dan?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:40 schreef Muis006 het volgende:
De stelopdracht hebben ze laten vervallen slimpie, dat staat ook op internet bij de stofomschrijving van de vakken.
Ik vond em wel lekker gaanwas alleen niet op de hoogte gesteld van het erratum van opgave 9..... waren ze "vergeten". Als ik streng nakijk kom ik rond de 55 punten van de 85... tussen de 5,8 en 7,8 dus ik ben happy
Idd, ook over geklaagd. Hopelijk wordt de norm wat hoger..quote:Op dinsdag 22 mei 2007 16:23 schreef gurlie het volgende:
Klagen! Het was te lang en de vraagstelling te algemeen.
Bij die vraag moest je per ding twee argumenten ipv. één neerzetten.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 16:46 schreef SimK het volgende:
[..]
Klinkt misschien wat dom, maar wat was het erratum dan?![]()
WAT moet je aantonen, en WAT bedoelen ze met dit?!quote:Gebruik bron 1.
Een bewering:
Uit deze bron blijkt dat Paulus van Bijlevelt
- een patriot is, (..) zijn tijd,
- waarschijnlijk het doel (...) zal ondersteunen,
- maar de praktische uitwerking daarvan niet
Toon dit voor elk onderdeel van deze bewering aan.
Eitje,quote:Op dinsdag 22 mei 2007 16:54 schreef tha_dark het volgende:
Zijn er hier nog meer mensen die vraag 2 niet snapten?
Er zit een fout in de vraagstelling:
[..]
WAT moet je aantonen, en WAT bedoelen ze met dit?!
Er is volgens mij (en vele uit mijn klas) een zin vergeten in de vraag want zo klopt er iig niks van!
Ja maar er staat, "Toon dit voor elk onderdeel van de bewering aan"quote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:20 schreef JopJuh het volgende:
[..]
Eitje,
- een patriot is, (..) zijn tijd,
- waarschijnlijk het doel (...) zal ondersteunen,
- maar de praktische uitwerking daarvan niet
Dat moet je aantonen![]()
Ik ookquote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:37 schreef Quirine het volgende:
Haha.
Grapje.
1815: oprichting Verenigd Koninkrijk.
Serieus. Ik barstte in janken uit: wat de fok had Engeland nou weer ermee te maken.
(jaja.. en toen zag ik in dat ze Nederland bedoelden)
Dat tweede stuk had ik goed, bij het eerste stuk had ik dat je een burger was als je meedeed in de maatschappij en voor jezelf kon zorgen. Daarom moest onderwijs dus voor iedereen beschikbaar zijn.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:36 schreef Eamon het volgende:
maximumscore 2
Kern van een juist antwoord is:
• De patriotten zagen (vrijwel) iedere inwoner van de Republiek als
staatsburger 1
• dit leidde tot de visie van de patriotten dat het onderwijs niet beperkt
mocht blijven tot een kleine groep / uitgebreid moest worden tot alle
inwoners van de Republiek 1
ik heb geklaagd over vraag 16quote:Op dinsdag 22 mei 2007 16:23 schreef gurlie het volgende:
Klagen! Het was te lang en de vraagstelling te algemeen.
*hoopt meequote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:12 schreef GlazenKaak het volgende:
edit: 7,2 met een normering van 1. Da's wel beterhoop dat het nog iets omhooggaat.
Godvertieftehoerengrafkankerexamen.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 16:42 schreef MoneyTalks het volgende:
GioStyle en ik hebben onze geschiedenis niet zo goed gemaakt, hè Gio?
Inderaadquote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:37 schreef Quirine het volgende:
Haha.
Grapje.
1815: oprichting Verenigd Koninkrijk.
Serieus. Ik barstte in janken uit: wat de fok had Engeland nou weer ermee te maken.
(jaja.. en toen zag ik in dat ze Nederland bedoelden)
Ja nu je het zegt.. ik heb dat ook gelezen op eindexamen.nl... maar ik zou zweren dat ik had gelezen dat er een gelijksoortige "schrijfopdracht" zou komen ipv de stelopdracht. foutje bedankt.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:40 schreef Muis006 het volgende:
De stelopdracht hebben ze laten vervallen slimpie, dat staat ook op internet bij de stofomschrijving van de vakken.
Hé Giorgio, niet van die nare woorden hè!quote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:21 schreef GioStyle het volgende:
[..]
Godvertieftehoerengrafkankerexamen.![]()
Dan maar een 1,6 voor geschiedenis met als gemiddelde een 4.![]()
Alsof ooit iemand later naar je eindcijfers VWO diploma vraagt.![]()
Hoe ernstig fucked up je bent aan t begin van een examen.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:33 schreef Nappeklapperapper het volgende:
[..]
InderaadDat dacht ik ook. Laat wel zien hoeveel moeite je erin hebt gestoken. Engeland
Hou op, straks herkennen mensen mij uit het real life.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:05 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Hé Giorgio, niet van die nare woorden hè!![]()
Ben jij die Giorgio uit Nieuwegein, die ene van uhh... Lisa?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:02 schreef GioStyle het volgende:
[..]
Hou op, straks herkennen mensen mij uit het real life.
Giorgio, wat zei ik nou over die nare woordenquote:
Goddamn, nu mag ik weer een kloon gaan aanmaken.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:05 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Giorgio, wat zei ik nou over die nare woorden![]()
'De VOC was méér dan een gewone handelsonderneming. Toon dit aan.'quote:
Ja ze hadden als eerste aandeelhouders maar dat is geen goed antwoord, sterfquote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:09 schreef Noodly het volgende:
[..]
'De VOC was méér dan een gewone handelsonderneming. Toon dit aan.'
Dus. Dat vond ik te omstreden, te vaag, te onduidelijk.
Maarja geschiedenis is nu toch al een onvoldoende, is niet meer recht te krijgen![]()
je gaat wel slagen toch ?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:09 schreef Noodly het volgende:
[..]
Maarja geschiedenis is nu toch al een onvoldoende, is niet meer recht te krijgen![]()
die vraag was goed te doen..quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:09 schreef Noodly het volgende:
[..]
Volgens mij hoefde je ook maar twee redenen te geven, tenminste, ik weet het eigenlijk bijna zeker.quote:Op woensdag 23 mei 2007 10:53 schreef Cerubo het volgende:
Ik had opgeschreven:
- ze mochten oorlog voeren
- ze mochten zelfstandig verdragen sluiten met de vorsten
- ze waren de enige handelsmaatschappij die handel mocht drijven ten oosten van Kaap de Goede Hoop
- ze mochten zelfstandig factorijen stichten.
Zo staat het niet in het antwoordmodel, maar het is volgens mij toch wel goed ofzo?
Ik heb alleen neergezegd dat het ook een militaire macht is dat oorlog mag voeren in de naam van Nederland.quote:Op woensdag 23 mei 2007 11:31 schreef JopJuh het volgende:
Dat kwam ik al vaker tegen, dat nu achteraf blijkt dat je 2 of 3 of soms zelf 4 dingen bij dat soort vragen moest noemen.....
dat lijkt me wel ja..quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:24 schreef GioStyle het volgende:
[..]
Ik heb alleen neergezegd dat het ook een militaire macht is dat oorlog mag voeren in de naam van Nederland.
Daarmee heb ik aangetoond dat de VOC meer was dan alleen een normale onderneming.![]()
Enige wat ze kunnen doen is dingen sneller goed rekenen of die norm omhoog. Een norm van 1 zou wel op zijn plaats zijnquote:Op woensdag 23 mei 2007 12:26 schreef Timooon het volgende:
Wordt veel geklaagd over de vage vraagstelling en de lange duur gelukkig, hopelijk doen ze er wat aan.
ik denk eigenlijk dat de norm wel wat hoger gaat liggenquote:Op woensdag 23 mei 2007 12:28 schreef JopJuh het volgende:
[..]
Enige wat ze kunnen doen is dingen sneller goed rekenen of die norm omhoog. Een norm van 1 zou wel op zijn plaats zijn![]()
Gezien de vorige ges. normen mag je blij zijn met 1 denk ikquote:Op woensdag 23 mei 2007 12:32 schreef Eamon het volgende:
[..]
ik denk eigenlijk dat de norm wel wat hoger gaat liggen?
het is zo ontzettend kutquote:Op woensdag 23 mei 2007 12:56 schreef Stupiditeit het volgende:
VREES VOOR ECONOMIE 1,2!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Nou ja, dat doe ik dan.
Ik noemde de suikerwet als voorbeeld van een wet die zulke dingen mogelijk maaktte want was de goede vergetenquote:Op woensdag 23 mei 2007 13:42 schreef Cerubo het volgende:
In het antwoordmodel staat dat de Agrarische Wet ingevoerd werd in 1870 maar in mijn boekje staat 1871. nu heb ik bij die vraag dan ook iets anders ingevuld
.
Ik was ook vergeten hoe het heettequote:Op woensdag 23 mei 2007 13:43 schreef JopJuh het volgende:
[..]
Ik noemde de suikerwet als voorbeeld van een wet die zulke dingen mogelijk maaktte want was de goede vergeten![]()
Bij mij sloop het ff heel snel in m'n gedachten toen ik het las, maar ik snapte wel wat er bedoeld werd. Heb er wel gewoon over geklaagdquote:Op woensdag 23 mei 2007 13:50 schreef Marloes het volgende:
Ik hoor van steeds meer mensen dat zij dachten dat Engeland werd bedoeld met het Verenigd Koninkrijk..
Bron: http://www.eindexamennieuws.nl/actueel/nieuws/2273/quote:Uitslag van VWO Geschiedenis erratum kwestie
Woensdag 23 mei 2007
Gisteren kwamen er nogal wat kchten binnen naar aanleiding van het artikel over het erratum VWO Geschiedenis dat niet was voorgelezen op een heleboel scholen. Na uitvoerig overleg met de Inspectie is er hier het resultaat.
Als je op een school zit die dit niet heeft voorgelezen heeft de Onderwijsinspectie het volgende besloten: Je mag je cijfer afwachten en dan alsnog bepalen of je het examen ongeldig wil laten verklaren en het dan dus opnieuw doen. Je verliest hiermee niet je herkansing!
Oke, bij ons is er niets voorgelezen. Wat was het erratum. Ik hoorde vraag 9, maar wat was daar verkeerd aan?quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:12 schreef Timooon het volgende:
[..]
Bron: http://www.eindexamennieuws.nl/actueel/nieuws/2273/
je moest 2 argumenten voor en 2 argumenten tegen noemen ipv in elk geval 1.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:59 schreef noor123 het volgende:
[..]
Oke, bij ons is er niets voorgelezen. Wat was het erratum. Ik hoorde vraag 9, maar wat was daar verkeerd aan?
Maar er staat 'Drie keerpunten in de Nederlandse geschiedenis' en die andere 2 keerpunten zijn allebei heel erg Nederlands...quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:50 schreef Marloes het volgende:
Ik hoor van steeds meer mensen dat zij dachten dat Engeland werd bedoeld met het Verenigd Koninkrijk..
Achja... ik moet voor wiskunde volgende week op zn minst een 5.7 halen.Voor mij is dat moeilijk maar ik ga er wel mn best voor doen. En anders kan er misschien nog iets geschoven worden of een her... ik haal het wel hoorquote:
Ik hoeverre kan er geschoven worden dan?quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:20 schreef Noodly het volgende:
[..]
Achja... ik moet voor wiskunde volgende week op zn minst een 5.7 halen.Voor mij is dat moeilijk maar ik ga er wel mn best voor doen. En anders kan er misschien nog iets geschoven worden of een her... ik haal het wel hoor![]()
![]()
En misschien komt geschiedenis nét op een 5.5 uit dan mag wiskunde zo laag als ik maar wil![]()
![]()
Kut...quote:In het Eindexamenjournaal van 23 mei om 19.00 op Nederland 3 zat een fout. Het gaat hierbij om het erratum van VWO Geschiedenis.
Ik heb het in het Eindexamenjournaal gehad over het erratum op Havo geschiedenis. Dit moest zijn: VWO Geschiedenis. Later corrigeerde Barbara dit, maar een fout blijft het in ieder geval. Mijn excuses daarvoor!
Welke vraag was dat?quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:50 schreef Marloes het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |