quote:Op zondag 20 mei 2007 20:19 schreef Stupiditeit het volgende:
Om 9 uur ga ik beginnen, eerst met indo, en morgen met kind.
Je gaat een kind en een Indo onder handen nemen?quote:Op zondag 20 mei 2007 20:19 schreef Stupiditeit het volgende:
Om 9 uur ga ik beginnen, eerst met indo, en morgen met kind.
Een breuk in de natie is wat overdreven, maar verder zit je wel aardig goed ja. Onder algemeen christelijk karakter moet je volgens mij gewoon zien dat de kinderen naastenliefde etc werd meegegeven, misschien wat bijbelverhalen. Het is erg belangrijk om de officiele scheiding tussen kerk en staat te zien vanaf eind 18e begin 19e eeuw. Die werd volgens mij vastgelegd in de schoolwet van 1806.quote:Op zondag 20 mei 2007 20:34 schreef Ashlee het volgende:
Ik heb een vraag![]()
Het onderwijs moest 'algemeen christelijk van karakter zijn' maar waarom was er dan geen bijbel op de algemene boekenlijst..... waren ze bang dat de scholen de bijbel 'verkeerd/ktaholiek/ortodox' gingen uitleggen en zodat er zo een breuk kwam in de natie?? zit ik zo in de goede richting??
toch was 'algemeen christelijk' te ruim interpreteerbaar, er waren echt typisch protestantse en katholieke scholen, afhankelijk van welk gebied enzo.quote:Op zondag 20 mei 2007 20:41 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Een breuk in de natie is wat overdreven, maar verder zit je wel aardig goed ja. Onder algemeen christelijk karakter moet je volgens mij gewoon zien dat de kinderen naastenliefde etc werd meegegeven, misschien wat bijbelverhalen. Het is erg belangrijk om de officiele scheiding tussen kerk en staat te zien vanaf eind 18e begin 19e eeuw. Die werd volgens mij vastgelegd in de schoolwet van 1806.
Jups, maar dat waren meestal de bijzondere confessionele scholen. Het algemeen christelijk karakter was bedoeld om toegepast te worden op de openbare scholen.quote:Op zondag 20 mei 2007 20:55 schreef Twinky het volgende:
[..]
toch was 'algemeen christelijk' te ruim interpreteerbaar, er waren echt typisch protestantse en katholieke scholen, afhankelijk van welk gebied enzo.
Ik vind tentamens bij ons op school makkelijker dan eindexamens...quote:Op zondag 20 mei 2007 20:58 schreef Tsurany het volgende:
Dezelfde onderwerpen op een tentamen gehad, 5.5 voor gehaald, daarna hertentamen gedaan en een 6.0 gehaaldDat word kut dus
Ik hoop t maar, en ach, anders maar een 5 voor geschiedenis, toch stom vak.quote:Op zondag 20 mei 2007 22:08 schreef Ewaldus het volgende:
[..]
Ik vind tentamens bij ons op school makkelijker dan eindexamens...
quote:Op maandag 21 mei 2007 15:39 schreef Stupiditeit het volgende:
[quote]Op maandag 21 mei 2007 15:26 schreef MoneyTalks het volgende:
Iemand toevallig een idee wat dé dingen zijn die 99% zeker op examen voor gaan komen?
[/quote
Ja, 100%, de eilanden van Indonesie.
bron: http://examen.kennisnet.nl/vwo/examenonderwerpenquote:In 2007 vervalt de stelopdracht als een grote opdracht met deze naam. Wat blijft zijn meerdere vragen geclusterd rond belangrijk thema uit de stofomschrijving waarin naast kennis ook vakspecifieke benaderingswijzen worden getoetst, al dan niet aan de hand van een of meer bronnen.
quote:Op maandag 21 mei 2007 16:38 schreef Ewaldus het volgende:
[..]
bron: http://examen.kennisnet.nl/vwo/examenonderwerpen
Was dat niet de 'Franse mentaliteit' die in Nederland was binnengedrongen? Dacht zoiets in Kind tot Burger te hebben gelezen.quote:Op maandag 21 mei 2007 17:42 schreef JopJuh het volgende:
De schrijver en criticus E.J. Potgieter publiceerde in 1842 in het blad De Gids zijn tekst Jan, Jannetje en het jongste kind. Potgieter vergelijkt de dynamische zeventiende eeuw met het volgens hem suffe ondernemersschap van de achttiende en negentiende eeuw. De hoofdpersoon van het geschrift, Jan Salie, gold jarenlang als de verpersoonlijking van de al dan niet vermeende futloosheid van het Nederlands ondernemersschap in de jaren na de Gouden Eeuw
Cultuurstelsel in de 19de eeuw was toch niet echt futloos![]()
1700-1800 Pruiken en Revoluties ja zoiets, toen gaven we geld uit aan franse exportproducten en cultuur etc.quote:Op maandag 21 mei 2007 17:48 schreef SimK het volgende:
[..]
Was dat niet de 'Franse mentaliteit' die in Nederland was binnengedrongen? Dacht zoiets in Kind tot Burger te hebben gelezen.
Same here :pquote:Op maandag 21 mei 2007 17:53 schreef Cerubo het volgende:
Whaha, VKTB ken ik vrij goed, maar Indonesië is een ramp
Bedankt voor het verkloten van mijn hoopquote:Op maandag 21 mei 2007 17:58 schreef Marloes het volgende:
Ik heb gevraagd aan mijn leraar of het klopt dat de stofomschrijving leren voldoende is, hij zei dat je beter het boek kan leren
tuurlijk, dan onthou je een deel van het boek. Anders onthou je een deel van de stofomschrijvingquote:Op maandag 21 mei 2007 17:58 schreef Marloes het volgende:
Ik heb gevraagd aan mijn leraar of het klopt dat de stofomschrijving leren voldoende is, hij zei dat je beter het boek kan leren
vroeg opstaanquote:Op maandag 21 mei 2007 19:32 schreef LeViej het volgende:
Aaaaaaaaaaahmijn motivate is echt heeelemaal kwijt
ik voel dat het erg gaat worden morgen.. Heb eigelijk alleen maar een beetje stof doorgelezen, dat kan ik toch nooit allemaal opslaan
![]()
Idd zeg, die is echt heel fijn. Morgen voor het examen sta ik wat eerder op en neem ik ze beide nog een keer doorquote:Op maandag 21 mei 2007 19:49 schreef Stupiditeit het volgende:
Goed, over een kwartiertje beginnen met Indonesie. Wie heeft hier de vragen gemaakt uit de examenbundel? Samenvatting uit de examenbundel is echt briljant sterk.
quote:Op maandag 21 mei 2007 15:39 schreef Stupiditeit het volgende:
[quote]Op maandag 21 mei 2007 15:26 schreef MoneyTalks het volgende:
Iemand toevallig een idee wat dé dingen zijn die 99% zeker op examen voor gaan komen?
Als in: wat gebeurde er op dit en dit eiland? Dat zou ik niet echt weten namelijk. Behalve dat Java het belangrijkste was in de 18e eeuw.quote:Op maandag 21 mei 2007 21:01 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Ja, 100%, de eilanden van Indonesie.
Nee, volgens mijn docent moet je dus die 5 eilanden kennen, waar ze liggen, geografisch, dus java, nieuw-guinea, celebes, sumatra en nog iets, weet niet, ga ik op mijn hand schrijven. Ook wel logisch dat je zo'n vraag krijgt.quote:Op maandag 21 mei 2007 21:35 schreef Stupiditeit het volgende:
[..]
Als in: wat gebeurde er op dit en dit eiland? Dat zou ik niet echt weten namelijk. Behalve dat Java het belangrijkste was in de 18e eeuw.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |