bij het examen moet je dat dus wel doen, gewoon alles schrijven wat er in je opkomt. je krijgt namelijk punten voor wat je wél goed hebt, en er wordt niks afgetrokken voor wat je fout hebt.quote:Op donderdag 17 mei 2007 22:39 schreef Noodly het volgende:
[..]
Bij mij is het altijd meer 'je schrijft teveel op, maar het is wel fout'. Das dus ook niks.. hoeee moet het nou![]()
was het maar zo'n feestquote:Op vrijdag 18 mei 2007 08:43 schreef Twinky het volgende:
[..]
bij het examen moet je dat dus wel doen, gewoon alles schrijven wat er in je opkomt. je krijgt namelijk punten voor wat je wél goed hebt, en er wordt niks afgetrokken voor wat je fout hebt.
Is het voldoende om deze 2 dingen door te lezen + wat aantekeningen uit de les?quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:31 schreef washandje het volgende:
Ik heb op internet de stofomschrijvingen gevonden van de twee examenonderwerpen. Eigenlijk staat er precies hetzelfde in als in het boekje dat wij gebruiken, maar dan iets korter. En als het niet in de stofomschrijving staat, hoef je het natuurlijk niet te weten
Dus, Nederlands-Indie:
klik
Van Kind tot Burger (.doc bestand):
klik
Succes ermee.
Welk examen?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:32 schreef Vector_SLD het volgende:
Net een half examen gemaakt. Puntenaantal x2 (kon dit keer) en had een 7.0. Niks meer aan doen
Tsja dat is moeilijk te zeggen natuurlijk. Het boek gaat af en toe dieper in op bepaalde dingen, dus ik zou je zeker aanraden om het door te lezen. In principe is de stofomschrijving wel echt alles wat je moet weten, alleen is het wat korter en bondiger.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 17:09 schreef Borkydude het volgende:
[..]
Is het voldoende om deze 2 dingen door te lezen + wat aantekeningen uit de les?
ja dat kan. het volk bepaalde namelijk toch, en die vrouwen pushten hun kerels gewoonquote:Op zondag 20 mei 2007 01:23 schreef Ashlee het volgende:
Maar k heb zelf wel een vraager staat dat er in 1917 een parlementaire demo was, maar wtf vrouwenkiesrecht was toen nog passief, hoe kan het dan in godsnaam al een parlementaire demo zijn
De stofomschrijving liegt
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 19:17 schreef Twinky het volgende:
nieuw mailtje sturen trouwens, want ik krijg zó veel e-mail dat ik ze niet meer terug kan vinden
tuurlijkquote:Op zondag 20 mei 2007 09:30 schreef Stupiditeit het volgende:
[..]
Oh, ik mag ook een mail sturen met de vraag of ik je samenvattingen mag ontvangen?
Okeequote:Op zondag 20 mei 2007 09:25 schreef Twinky het volgende:
[..]
ja dat kan. het volk bepaalde namelijk toch, en die vrouwen pushten hun kerels gewoon
Ik weet niet welk boek jij hebt, maar ik heb nog nooit echt iets over die periode gehoord, ook niet uit mijn boekje. Ik denk dat dat ook wel genoeg zegtquote:Op zaterdag 19 mei 2007 23:50 schreef Marloes het volgende:
Als ik die stofomschrijving zo doorlees heb ik toch wel wat vragen.. Zo staat er in de stofomschrijving bijv. (bijna) niks over de periode dat de Engelsen regeerden in Nederlands-Indie (de tijd van Raffles). Hier werd o.a. de landrente enzo ingevoerd, dit staat erg uitgebreid beschreven in m'n boekje i.t.t. de stofomschrijving. Betekent dit nu echt dat je dit helemaal niet hoeft te leren
Idd, dat speelt toch zeker wel een rol in de geschiedenis. Maar ja, ik ga nu maar eens leren met die samenvattingen van www.watmoetikleren.nlquote:Op zondag 20 mei 2007 12:23 schreef Ewaldus het volgende:
Het staat toch wel duidelijk ook in mijn examenkatern![]()
NijghVersluys
Ik heb Memo..quote:Op zondag 20 mei 2007 12:12 schreef washandje het volgende:
[..]
Ik weet niet welk boek jij hebt, maar ik heb nog nooit echt iets over die periode gehoord, ook niet uit mijn boekje. Ik denk dat dat ook wel genoeg zegt
Ik heb ook een boekje waar Daendels, Raffles en van der Capellen uitgebreid in besproken worden. Vind het toch best belangrijk eigenlijk, de bestuurders hebben grote invloed gehad op het beleid en de richting die indië in sloeg in de periode.quote:
even mailtje sturen naar twinky@fok.nl, krijg je een chronologisiche samenvattingquote:Op zondag 20 mei 2007 14:55 schreef Nappeklapperapper het volgende:
Bah, geschiedenis
Heb net die samenvatting van "van kind tot burger" doorgelezen. Echt, wat een schijtonderwerp. Dit omdat eigenlijk níets in chronologische volgorde staat. Het is echt zo stomvervelend als de verschillende onderwerpen steeds een aparte tijdsverdeling erop na houden. Zal goed werken bij het tijdsbesef, NOT.![]()
Indonesië is dan weer makkelijker en leuker![]()
Hee die heb ik ook. Dan heb ik verkeerd gelezenquote:Op zondag 20 mei 2007 12:23 schreef Ewaldus het volgende:
Het staat toch wel duidelijk ook in mijn examenkatern![]()
NijghVersluys
VOC-handel heeft betrekking op VOC(aandeelhouders), daar gingen de winsten ook heen.quote:Op zondag 20 mei 2007 14:56 schreef JopJuh het volgende:
Iemand die even snel het verschil tussen het systeem van de VOC en de NHM kan uiteenzetten ?
Kind tot Burger![]()
![]()
Indie![]()
![]()
Ja dat bovenstaande weet ik al een tijdje hoorquote:Op zondag 20 mei 2007 17:58 schreef SimK het volgende:
[..]
VOC-handel heeft betrekking op VOC(aandeelhouders), daar gingen de winsten ook heen.
NHM voerde handel voor de staat, de winsten gingen de schatkist in.
Dit omdat Nederland pas na de oprichting van de VOC een eenheidsstaat was.
ik heb even mailtje gestuurdquote:Op zondag 20 mei 2007 14:58 schreef Twinky het volgende:
[..]
even mailtje sturen naar twinky@fok.nl, krijg je een chronologisiche samenvatting
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |