Nee, dat hoort dus ook bij 1857, er kwamen meer verplichte vakken en de nadruk kwam te liggen op nuttige kennis i.p.v. morele kennis.quote:Op maandag 21 mei 2007 22:09 schreef Marloes het volgende:
Oke even een vraagje over die schoolweten.
1806: moderniseren, democratiseren en controleren (kort door de bocht).
1857: godsdienstvrijheid in het onderwijs wordt extra benadrukt
1878: verdere kwaliteitseisen aan de school en onderwijzers
Maar in de stofomschrijving staat: De schoolwet van 1857 richtte zich vooral op kwaliteitsverbetering van het volksonderwijs, waarbij meer dan de morele ontwikkeling de cognitieve ontwikkeling van de leerlingen centraal kwam te staan. Verplicht te onderwijzen vakken en bijbehorende leerstof werden in de wet vastgelegd. Dit hield in dat naast lezen, schrijven, rekenen en de Nederlandse taal, nu ook onderwijs in vaderlandse geschiedenis, aardrijkskunde, kennis der natuur, vormleer (meetkundig tekenen) en zingen werd voorgeschreven.
Ik dacht dus dat dat bij de schoolwet van 1878 hoorde, wat is het nou :S
Jij gaat het vast halenquote:Op maandag 21 mei 2007 22:12 schreef Cerubo het volgende:
1587, 100% zekers te weten
En wat houdt die schoolwet van 1878 in dan?quote:Op maandag 21 mei 2007 22:11 schreef gurlie het volgende:
[..]
Nee, dat hoort dus ook bij 1857, er kwamen meer verplichte vakken en de nadruk kwam te liggen op nuttige kennis i.p.v. morele kennis.
Dat en de vrijheid van godsdienst in het onderwijs vanwege de grondwet van 1848.
eitjequote:Op maandag 21 mei 2007 22:25 schreef Marloes het volgende:
[..]
En wat houdt die schoolwet van 1878 in dan?
quote:Op maandag 21 mei 2007 22:09 schreef Marloes het volgende:
1878: verdere kwaliteitseisen aan de school en onderwijzers
Omdat het een beetje achterlijk is dat je de gebeurtenissen op een paar eilanden behandeld, maar niet weet waar ze nou eigenlijk liggen?quote:Op maandag 21 mei 2007 21:38 schreef Casparovvv het volgende:
Vind ik onzin. Wat voegt het toe? Nouja, dat soort details laat ik lekker zitten.
quote:Op maandag 21 mei 2007 23:16 schreef Stupiditeit het volgende:
Goed, ik hoop dat we het morgen wel krijgen.![]()
Ik had er maar liefst 12, en een lamme handquote:Op dinsdag 22 mei 2007 12:13 schreef Nosh het volgende:
7 blaadjes volgekalkd, en die antwoorden laat ik voor wat ze zijn.
Gewoon een goede voldoende dit.
Als je het probeert schat ik de kans hoog in dat je het examen over mag maken, omdat ze zich niet aan de regels gehouden hebben; het is namelijk verplicht om je op de hoogte te brengen van dit soort dingen --> fout van de school --> gegarandeerd dat je klacht serieus wordt genomenquote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:40 schreef Muis006 het volgende:
was alleen niet op de hoogte gesteld van het erratum van opgave 9..... waren ze "vergeten".
Klinkt misschien wat dom, maar wat was het erratum dan?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:40 schreef Muis006 het volgende:
De stelopdracht hebben ze laten vervallen slimpie, dat staat ook op internet bij de stofomschrijving van de vakken.
Ik vond em wel lekker gaanwas alleen niet op de hoogte gesteld van het erratum van opgave 9..... waren ze "vergeten". Als ik streng nakijk kom ik rond de 55 punten van de 85... tussen de 5,8 en 7,8 dus ik ben happy
Idd, ook over geklaagd. Hopelijk wordt de norm wat hoger..quote:Op dinsdag 22 mei 2007 16:23 schreef gurlie het volgende:
Klagen! Het was te lang en de vraagstelling te algemeen.
Bij die vraag moest je per ding twee argumenten ipv. één neerzetten.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 16:46 schreef SimK het volgende:
[..]
Klinkt misschien wat dom, maar wat was het erratum dan?![]()
WAT moet je aantonen, en WAT bedoelen ze met dit?!quote:Gebruik bron 1.
Een bewering:
Uit deze bron blijkt dat Paulus van Bijlevelt
- een patriot is, (..) zijn tijd,
- waarschijnlijk het doel (...) zal ondersteunen,
- maar de praktische uitwerking daarvan niet
Toon dit voor elk onderdeel van deze bewering aan.
Eitje,quote:Op dinsdag 22 mei 2007 16:54 schreef tha_dark het volgende:
Zijn er hier nog meer mensen die vraag 2 niet snapten?
Er zit een fout in de vraagstelling:
[..]
WAT moet je aantonen, en WAT bedoelen ze met dit?!
Er is volgens mij (en vele uit mijn klas) een zin vergeten in de vraag want zo klopt er iig niks van!
Ja maar er staat, "Toon dit voor elk onderdeel van de bewering aan"quote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:20 schreef JopJuh het volgende:
[..]
Eitje,
- een patriot is, (..) zijn tijd,
- waarschijnlijk het doel (...) zal ondersteunen,
- maar de praktische uitwerking daarvan niet
Dat moet je aantonen![]()
Ik ookquote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:37 schreef Quirine het volgende:
Haha.
Grapje.
1815: oprichting Verenigd Koninkrijk.
Serieus. Ik barstte in janken uit: wat de fok had Engeland nou weer ermee te maken.
(jaja.. en toen zag ik in dat ze Nederland bedoelden)
Dat tweede stuk had ik goed, bij het eerste stuk had ik dat je een burger was als je meedeed in de maatschappij en voor jezelf kon zorgen. Daarom moest onderwijs dus voor iedereen beschikbaar zijn.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:36 schreef Eamon het volgende:
maximumscore 2
Kern van een juist antwoord is:
• De patriotten zagen (vrijwel) iedere inwoner van de Republiek als
staatsburger 1
• dit leidde tot de visie van de patriotten dat het onderwijs niet beperkt
mocht blijven tot een kleine groep / uitgebreid moest worden tot alle
inwoners van de Republiek 1
ik heb geklaagd over vraag 16quote:Op dinsdag 22 mei 2007 16:23 schreef gurlie het volgende:
Klagen! Het was te lang en de vraagstelling te algemeen.
*hoopt meequote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:12 schreef GlazenKaak het volgende:
edit: 7,2 met een normering van 1. Da's wel beterhoop dat het nog iets omhooggaat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |