Hier hetzelfde, 6,3 ofzoquote:Op maandag 2 april 2007 21:10 schreef -jos- het volgende:
Inderdaad, dit wordt het meest verrotte examen, ik snap geen fuck van latijn maar sta gelukkig nog wel boven de 6
dat zou wel strak zijnquote:Op maandag 2 april 2007 21:15 schreef freiss het volgende:
tvp.
Iemand toevallig een docentenhandleiding van "Aeneas en Augustus"?
Laten vallen kan na het examen ook nog, mocht ik er op zakkenquote:Op dinsdag 3 april 2007 14:02 schreef K-mail het volgende:
Jullie zijn de lul
God wat ben ik nog steeds blij dat ik Latijn heb laten vallen bij de vakkenkeuze, al dat schelden op latijnIk hoor het nog elke dag
Hier ook. Echt geweldig om al die stakkers te zien ploeteren.quote:Op dinsdag 3 april 2007 14:02 schreef K-mail het volgende:
Jullie zijn de lul
God wat ben ik nog steeds blij dat ik Latijn heb laten vallen bij de vakkenkeuze, al dat schelden op latijnIk hoor het nog elke dag
quote:Op zaterdag 7 april 2007 15:54 schreef Mainport het volgende:
[..]
Hier ook. Echt geweldig om al die stakkers te zien ploeteren.
Mja, dat zal vast, als je klassieke talen gaat doenquote:Op zaterdag 7 april 2007 19:17 schreef Cerubo het volgende:
[..]
![]()
Staat wel leuk op zo'n diploma, Latijn.
Doe ik ookquote:Op woensdag 11 april 2007 15:49 schreef K-mail het volgende:
[..]
Mja, dat zal vast, als je klassieke talen gaat doenIk vind trouwens gymnasiast onwaardig als je latijn afsluit met een onvoldoende. Er zijn zoveel mensen uit mijn jaar die dat gaan doen
Zo had ik het ookm wel gekund
![]()
tsja, triest... is niet gymnasium waard vind ik. Men lult altijd over de instelling die gymnasiasten hebben, nou die is er volgens mij helemaal niet, ze zouden nog best wel eens "erger" dan de rest kunnen zijnquote:
Die gedachte dat het allemaal stuuds zijn komt dan vooral van Havo en Atheneum mensen die het volgens mij toch eigenlijk zelf ook wel erg graag hadden willen kunnen.quote:Op woensdag 11 april 2007 16:40 schreef K-mail het volgende:
[..]
tsja, triest... is niet gymnasium waard vind ik. Men lult altijd over de instelling die gymnasiasten hebben, nou die is er volgens mij helemaal niet, ze zouden nog best wel eens "erger" dan de rest kunnen zijn
Hmmm, dat is inderdaad het lastigste werk, maar daar gaat ook eigenlijk het halve examen overquote:Op donderdag 19 april 2007 18:35 schreef Jessy.G het volgende:
Ik zie zo op tegen het leren van die teksten.. Heb ik dit jaar nog niet echt gedaan, bij SE's had ik vertalingen in mn woordenboek geplakt..![]()
Zijn zulke oude examens nog online te vinden?quote:Op donderdag 26 april 2007 16:42 schreef 61neorej het volgende:
Hoorde gister dat in '96 het examen ook over Vergilius ging. Als je examens wilt oefenen kan je dus het beste die pakken.
Heb hier de 2equote:Op woensdag 4 april 2007 19:26 schreef Cerubo het volgende:
Heeft iemand misschien de vertalingen van die vertaalopgaven achter in het hulpboek van het boek At Pius Aeneas?
3 hieroquote:
Nouja, ik ga ook met zo'n instelling voor latijn de examens in. Latijn is nou eenmaal mijn slechtse vak, iedereen heeft die wel. Ik sta gelukkig een 5,7 maar ik ga toch maar voor die 1,3. Veel meer dan een 4 is ech tniet haalbaar als ik voor die andere examens nog een fatsoenlijk (hoog) punt wil halen. En voor de meeste mensne telt dit latijn punt niet eens mee voor het gemiddelde omdat ze e rnog een ande rvak bij hebben (zoals ik) dus dat verklaart de instelling van sommige mensen.quote:Op woensdag 11 april 2007 16:40 schreef K-mail het volgende:
[..]
tsja, triest... is niet gymnasium waard vind ik. Men lult altijd over de instelling die gymnasiasten hebben, nou die is er volgens mij helemaal niet, ze zouden nog best wel eens "erger" dan de rest kunnen zijn
Ik denk dat het sowieso een heel ander examen zal worden, maar toch, het kan geen kwaad om het als extra oefening te maken denk ik..quote:Op zondag 6 mei 2007 20:40 schreef washandje het volgende:
Zou het zin hebben om zo'n Vergilius examen uit 1996 te maken of is het examen daarvoor te veel veranderd denken jullie?
Met veranderd bedoelde ik meer dat het veel moeilijker/makkelijker/ander soort opgaven zijn tegenwoordig. Maar goed, ik waag me er misschien wel aan als oefening.quote:Op zondag 6 mei 2007 21:40 schreef Kantar het volgende:
[..]
Ik denk dat het sowieso een heel ander examen zal worden, maar toch, het kan geen kwaad om het als extra oefening te maken denk ik..![]()
Weet je al wat je krijgt van Seneca?quote:Op zondag 6 mei 2007 13:50 schreef jorryt het volgende:
Jullie hebben nog geluk. Volgend jaar Seneca en Tacitus.
Zo denk ik dus over wiskunde, hahaquote:Op zondag 6 mei 2007 13:58 schreef Lidia het volgende:
Ik ga met een 7,2 het examen in, erg onverwacht eigenlijk!
Moet dus een 3,8 hebben voor een 6 gemiddeld, maar met een 4 of 5 ben ik eigenlijk ook al blij Zolang ik maar mn gymnasium haal
Mjah ik neem ze wel door voor het geval dat. Van die tekstgedeeltes weet je dan iig iets wat ze misschien zouden kunnen vragenquote:Op zondag 6 mei 2007 22:08 schreef washandje het volgende:
Met veranderd bedoelde ik meer dat het veel moeilijker/makkelijker/ander soort opgaven zijn tegenwoordig. Maar goed, ik waag me er misschien wel aan als oefening.
Met heel ander examen bedoelde ik ook dat het juist andere soort opgaven zouden zijn.quote:Op zondag 6 mei 2007 22:08 schreef washandje het volgende:
[..]
Met veranderd bedoelde ik meer dat het veel moeilijker/makkelijker/ander soort opgaven zijn tegenwoordig. Maar goed, ik waag me er misschien wel aan als oefening.
Ja dan zitten we op één lijn dusquote:Op zondag 6 mei 2007 23:53 schreef Kantar het volgende:
[..]
Met heel ander examen bedoelde ik ook dat het juist andere soort opgaven zouden zijn.![]()
Dat het niet (letterlijk) hetzelfde examen zal zijn lijkt me toch wel heel erg duidelijk...
![]()
Heb je nooit hoeven vertalenquote:Op woensdag 9 mei 2007 18:19 schreef adt het volgende:
Hmm, ik ben altijd vrij goed in van die vragen als 'waarom doet Aeneas dit en dat', 'welke stijlfiguur vind je terug in zin zoveel en wat is het effect' en dat soort dingen. 't Is bijna nattevingerwerk, maar je moet het maar net goed hebben.
Vertalen echter is een heel ander verhaal. Gelukkig hoefden we dat nooit bij tentamens te doen dit jaar, maar het examen wordt daardoor wel flink verneuk-gevoelig. Ik sta nu een 7,4 op latijn godzijdank, dus er kan heel wat mis gaan. Maak me er ook niet heel erg druk meer om.
Nooit vertaaldquote:Op woensdag 9 mei 2007 18:19 schreef adt het volgende:
Hmm, ik ben altijd vrij goed in van die vragen als 'waarom doet Aeneas dit en dat', 'welke stijlfiguur vind je terug in zin zoveel en wat is het effect' en dat soort dingen. 't Is bijna nattevingerwerk, maar je moet het maar net goed hebben.
Vertalen echter is een heel ander verhaal. Gelukkig hoefden we dat nooit bij tentamens te doen dit jaar, maar het examen wordt daardoor wel flink verneuk-gevoelig. Ik sta nu een 7,4 op latijn godzijdank, dus er kan heel wat mis gaan. Maak me er ook niet heel erg druk meer om.
PC?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:34 schreef Rivfader het volgende:
Even alle Latijn-mensen een hart onder de riem steken.
Ik heb 2 jaar geleden eindexamen gedaan, waaronder ook Latijn, en het viel mij toen echt ontzettend mee. Nu moet daarbij gezegd worden dat ik dan ook wel Ovidius had, wat een van de makkelijkere schrijvers is, maar Vergilius is goed te doen.
De tekst stelde bij ons echt weinig voor, er zaten welgeteld een paar imperfecta en 1 PC in, waarvan ik de laatste niet eens heb gezien.
De vragen zijn wat lastiger, dus ik raad je aan daarmee te beginnen, maar als je de tijd neemt, moeten ook die goed te doen zijn.
Als mensen nog andere vragen hebben, schiet maar, als ik het nog weet geef ik wel antwoord.
Succes!![]()
Je bent verder dan ikquote:Op woensdag 16 mei 2007 21:00 schreef Cerubo het volgende:
Dan gaat het toch al beter als bij mij, ik ben bij de praefatio/
Dat doe ik ook, maar dat kost zó veel tijd. En hoezo nu nog aantekeningen maken? Dat doe je tijdens de les toch al?quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:26 schreef yootje het volgende:
Zo, van wiskunde op naar latijnMijn tactiek is om alles heel minitieus te vergelijken. Dus elke latijnse zin met een nederlandse, en veel aantekeningen maken. Ook maak ik gewoon alle vragen. Dan moet het toch goed komen lijkt me
Mijn eerste prioriteiten liggen echter wel bij sk en na.
ik leer ongeveer een kantje vertaling per uur, dus dat is 21 uur in 7 dagen, drie uur per dag lerenquote:Op donderdag 17 mei 2007 11:17 schreef B.ertha het volgende:
Ik ben best vroeg begonnen en toch ben ik nog niet op de helftHoe doen jullie dat?
Nee, alleen dit jaar in de derde tentamenweek. Mondeling zelf is geen feest met al die (grammaticale) tekstvragen. Verder moesten we ook de achterliggende gedachten en feitjes van het verhaal kennen.quote:Op donderdag 17 mei 2007 17:05 schreef Kantar het volgende:
Nope, geen mondeling gehad. Nog nooit bij Latijn trouwens, hebben jullie dat al wel vaker gehad dan?
Latijn is een aangewezen examen. Een her mag niet op je eigen school. Dat weet je al?quote:Op donderdag 17 mei 2007 23:11 schreef Cerubo het volgende:
Ik moet ook nog beginnen, Overmorgen begin ik. Als ik een kutpunt haal, doe ik wel herexamen ofzo. Achja, boeit me ook eigenlijk niet veel dat Latijn
...
Watte? Nouja niet dat ik het ga herkansen ofzo, maar waarom is dat dan? (Rest van de vakken zijn wel 'normaal' te herkansen hè?quote:Op donderdag 17 mei 2007 23:12 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Latijn is een aangewezen examen. Een her mag niet op je eigen school. Dat weet je al?
WTF?quote:Op donderdag 17 mei 2007 23:12 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Latijn is een aangewezen examen. Een her mag niet op je eigen school. Dat weet je al?
Niet alleen Eindhoven hoor, wij kunnen in Arnhem dacht ikquote:Op vrijdag 18 mei 2007 12:06 schreef Cerubo het volgende:
Omdat zo weinig mensen het herkansen, is het niet effectief om het op school te doen. Daarom wordt het op een 'centrale' plaats gedaan, Eindhoven.
Ik hoef alleen m'n naam op 't papier te zetten en in te leveren 3 uur later voor een 4 gemiddeld,quote:Op vrijdag 18 mei 2007 13:44 schreef JopJuh het volgende:
Ik moet 1.9 halen voor een 3.5 gem dus begin ik zondag
Haha, same here..quote:Op vrijdag 18 mei 2007 14:06 schreef Cyclonist het volgende:
[..]
Ik hoef alleen m'n naam op 't papier te zetten en in te leveren 3 uur later voor een 4 gemiddeld,
maar ik denk dat ik toch voor 'n 5 probeer te gaan![]()
Je kan de eerste 11 regels van boek I scanderen, daar staan bij mij antwoorden in het examenpensum (Aeneas en Augustus: blz 103 van het hulpboek)quote:Op zondag 20 mei 2007 16:01 schreef washandje het volgende:
Heeft iemand toevallig ergens nog wat scandeerzinnen met antwoorden? Want ik kan nu wel random dingen gaan scanderen maar ik heb geen goede antwoorden ofzo
Aeneas spreekt zijn mannen toe (1.198-209) Tekstboek pag. 41quote:Op zondag 20 mei 2007 16:01 schreef washandje het volgende:
Heeft iemand toevallig ergens nog wat scandeerzinnen met antwoorden? Want ik kan nu wel random dingen gaan scanderen maar ik heb geen goede antwoorden ofzo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'O socii (neque enim ignari sumus ante malorum),SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.o passi graviora, dabit deus his quoque finem.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vos et Scyllaeam rabiem penitusque sonantesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.200 accestis scopulos, vos et Cyclopia saxaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.experti: revocate animos maestumque timoremSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.mittite; forsan et haec olim meminisse iuvabit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Per varios casus, per tot discrimina rerumSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.205 tendimus in Latium, sedes ubi fata quietasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ostendunt; illic fas regna resurgere Troiae.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Durate, et vosmet rebus servate secundis.'SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Talia voce refert curisque ingentibus aegerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.spem vultu simulat, premit altum corde dolorem.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.![]()
![]()
Ziet er uit als een groot examen, dat van '96. Latijn is toch wel het vak waar ik het meest tegenop zie.There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg![]()
Ik ga donderdag 2,5 uur aan de vertaling zitten, en dan een half uurtje kijken of ik wat vragen over de teksten weet.
![]()
Ik wil vanmiddag nog een paar uur vertalingen doen, die filosofische stromingen nog ff doorlezen (ws het belangrijkste stukje Nederlandse tekst in t tekstboek?) en dan morgen/woensdag het examen '96 een keer maken.There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
http://benbijnsdorp.info/vergilius.html#Overzichtquote:Op maandag 21 mei 2007 10:33 schreef adt het volgende:
Iemand waar ik de vertalingen online ergens kan vinden? ben een gedeelte uit hoofdstuk 4 kwijt >_>
Ik ga een beetje dood btw![]()
![]()
Pfft, dit is echt saai. Zeker als je het al zo vaak hebt doorgelezen eigenlijk...There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Ik mis hoofdstuk 8 ook eigenlijk, die staat niet op die site, maar wel in ons boek. Verder heb ik die ook niet vertaald of zoquote:Op maandag 21 mei 2007 14:12 schreef Jooztk het volgende:
[..]
http://benbijnsdorp.info/vergilius.html#Overzicht
Ik ga een beetje dood btw![]()
![]()
![]()
Latijn
![]()
Was echt mijn favoriete vak, ondanks dat ik twee vreselijke auteurs had voor mijn eindexamen (3 jaar geleden): Livius en Cicero
Ik had wel een 8 als eindcijfer
Succes aan alle Latijnisten![]()
![]()
http://situsclassicus.apr(...)giliusvertaling8.pdfquote:Op maandag 21 mei 2007 17:35 schreef Nappeklapperapper het volgende:
[..]
Ik mis hoofdstuk 8 ook eigenlijk, die staat niet op die site, maar wel in ons boek. Verder heb ik die ook niet vertaald of zoHJ 14-punt-gift.
Lijst met rukmateriaal!![]()
Cicero is toch niet zo erg? Hebben wij vorig jaar gedaanquote:Op dinsdag 22 mei 2007 16:32 schreef Wolkje het volgende:Latijn
![]()
Was echt mijn favoriete vak, ondanks dat ik twee vreselijke auteurs had voor mijn eindexamen (3 jaar geleden): Livius en Cicero
Ik had wel een 8 als eindcijfer
Succes aan alle Latijnisten![]()
Laat ik het zo zeggen: als ik had mogen kiezen tussen cicero en ovidius.. dan was de keus niet moeilijk geweest.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:40 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Cicero is toch niet zo erg? Hebben wij vorig jaar gedaan
Hoewel Cicero ook een zekere charme heeft natuurlijk.
Alleen ik vond het niet ideaal als eindexamen (was mijn schriftelijk examen geloof ik, maar het kan ook mijn mondeling geweest zijn, ik heb staatsexamen gedaan).![]()
Morgen ga ik heel veel voor het eerst zien.quote:Op maandag 21 mei 2007 14:23 schreef EnGCatjuh het volgende:
Pfft, dit is echt saai. Zeker als je het al zo vaak hebt doorgelezen eigenlijk...Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Is dit een schijnvraag waarin het antwoord al besloten ligt?
>>> Geen referrertje in sigs <<<![]()
Qua proefvertaling was Caesar één van mijn sterkste punten, lekker lineair.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:52 schreef Wolkje het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen: als ik had mogen kiezen tussen cicero en ovidius.. dan was de keus niet moeilijk geweest.
Hoewel Cicero ook een zekere charme heeft natuurlijk.
Alleen ik vond het niet ideaal als eindexamen (was mijn schriftelijk examen geloof ik, maar het kan ook mijn mondeling geweest zijn, ik heb staatsexamen gedaan).Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Jij gaat een dikke voldoende halen en helemaal niet in tijdnood komenquote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:12 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Morgen ga ik heel veel voor het eerst zien.![]()
![]()
Ik denk dat het allemaal wel meevalt, ik sta een 7,7 en ik ben op pagina 70 van de 180 met leren. Jammer alleen dat ik morgen nog een TTT heb van rijexamen.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:13 schreef Sautor het volgende:
[..]
Jij gaat een dikke voldoende halen en helemaal niet in tijdnood komen
Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Caesar heb ik nooit gehad eerlijk gezegd, dus daar kan k niet over meepraten.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:12 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Qua proefvertaling was Caesar één van mijn sterkste punten, lekker lineair.![]()
Lange zinnen met rijkelijk taalgebruik, maarhet waren reisverslagen, en geen gedichten, waardoor er geen moeilijk constructies waren (heel veel ACI) en de inhoud heel letterlijk was.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:17 schreef Wolkje het volgende:
[..]
Caesar heb ik nooit gehad eerlijk gezegd, dus daar kan k niet over meepraten.Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Ik dacht dat je alle teksten nog moest bekijken, dan zou dat wel het geval zijnquote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:16 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Ik denk dat het allemaal wel meevalt, ik sta een 7,7 en ik ben op pagina 70 van de 180 met leren. Jammer alleen dat ik morgen nog een TTT heb van rijexamen.![]()
![]()
Nee, slechts de laatste 40 a 50 pagina's ben ik de draad een beetje kwijtgeraakt.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:29 schreef Sautor het volgende:
[..]
Ik dacht dat je alle teksten nog moest bekijken, dan zou dat wel het geval zijnFlarden heb ik meegekregen.
Ik vrees voor m'n cijferquote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:48 schreef JopJuh het volgende:
Morgen maar ff 12uurige werkdag van maken. Donderdag is het al, vanavond heb ik niet echt veel tijd en morgen moet ik dus de héle dag en avond leren. Dat wordt een leuk dagje. De dag erna ook nog economie
![]()
![]()
![]()
En ik sta een 5,4![]()
![]()
Wat is nou slim om morgen nog te doen? De cultuur ken ik redelijk, ik heb slechts een deel van de teksten geleerd, grammatica en vertalen ben ik geen held in..
Lijkt me teveel om al die teksten nog te oefenen morgen. Grammatica/cultuur leren dan maar? Ik sta een 6.2 en heb dus een 4.8 nodig.![]()
Ik moet nog beginnen met het leren van de teksten, eigenlijk alles... behalve de grammatica...
Oftewel, hoe kan je Latijn leren in 1 dag?
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.![]()
ik ken hoofdstuk 8 en 9 nog helemaal niet
Dit word echt zwaar kut
silence can say more than thousand words![]()
Een lotgenootquote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:41 schreef -jos- het volgende:
Ik moet nog beginnen met het leren van de teksten, eigenlijk alles... behalve de grammatica...
Oftewel, hoe kan je Latijn leren in 1 dag?. Voor PTA over examenstof had ik 3,2 , moet 2,4 halen voor een 4 . Zit dus wel snor
.............., ofzo, denk ik
![]()
![]()
Ik denk dat er over de rol van Augustus/ de opdracht om een nationaal epos te schrijven ook wel iets wordt gevraagd. Of iets over imitatio/aemulatio en hoe de Aeneis 'omgekeerd' is gemodelleerd naar Homerus' Ilias en Odyssee. Of stond dat niet in het boek van dit jaar? (ken het zelf niet). In principe is dat wel belangrijke achtergrondinfo bij de Aeneis iig.![]()
Idd, dat zijn de dingen die je zelfs zonder te leren al wel weetquote:Op woensdag 23 mei 2007 00:19 schreef thaleia het volgende:
Ik denk dat er over de rol van Augustus/ de opdracht om een nationaal epos te schrijven ook wel iets wordt gevraagd. Of iets over imitatio/aemulatio en hoe de Aeneis 'omgekeerd' is gemodelleerd naar Homerus' Ilias en Odyssee. Of stond dat niet in het boek van dit jaar? (ken het zelf niet). In principe is dat wel belangrijke achtergrondinfo bij de Aeneis iig.ook het feit dat de Aeneïs Augustus een goddelijk geslacht toekent is belangrijk en de passage waarin dit wordt verteld zal waarschijnlijk ook wel aan bod komen volgens mijn Latijn lerares
![]()
[ Bericht 100% gewijzigd door -jos- op 23-05-2007 00:27:36 ]WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Opzich handig alleen zijn daar teksten in het latijn die nu gewoon in samenvatting gegeven waren.quote:Op woensdag 23 mei 2007 09:50 schreef JopJuh het volgende:
Misschien wel handig, 1996 1 en 2
http://www.digischool.nl/kt/ce-archf/index-ce.htm
Loop ik de afgelopen weken te leren, kan ik het niet meer opbrengen om op de laatste dag ook nog wat te doen. Maar vanaf Dido blijft er niets hangen bij mij![]()
![]()
Alle kortere teksten ken ik wel uit mijn hoofd maar zodra een tekts langer word krijg ik de hele tekst er niet in.
In grote lijnen ken ik het wel nu. Vanmiddag nog maar ff een oud examentje maken.There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
*Bij droom Aeneas met Hector is.Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Pfff, eindelijk klaar met leren!Nu even een uurtje ofzo lekker niets doen en dan misschien dat examen uit '96 maken als oefening.
Alvast heel veel succes voor morgen iedereen!We kunnen het!
![]()
![]()
![]()
Ik heb eindelijk alles één keer echt geleerd. Ook al ooit latijn-nederlands geleerd. Vandaag dus nog de cultuur (met het SE al geleerd) en de 2 oefenexamens maken (6 uurtjes mee zoet, dat moet genoeg zijn)
![]()
Welke wou je maken dan.quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:10 schreef EnGCatjuh het volgende:
In grote lijnen ken ik het wel nu. Vanmiddag nog maar ff een oud examentje maken.
Die uit 96 is de enige met het zelfde onderwerp, maar daar zijn andere pasages in het latijn dan nu.silence can say more than thousand words![]()
Gedeeltelijk maar hoor, delen kun je welquote:Op woensdag 23 mei 2007 13:03 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Welke wou je maken dan.
Die uit 96 is de enige met het zelfde onderwerp, maar daar zijn andere pasages in het latijn dan nu.![]()
In grote lijnen ken ik het ook wel, maar zodra er lange zinnen komen weet ik bij god niet meer wat er staat.quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:10 schreef EnGCatjuh het volgende:
In grote lijnen ken ik het wel nu. Vanmiddag nog maar ff een oud examentje maken.
En moet al die Nederlandse teksten ook nog ff doorlezen / bestuderen, en alle vertaalzooi met gerundi(v)um enzo![]()
WoeiHet gaat lekker vandaag.
Had nog niet veel gedaan, maar was om half elf begonnen en heb in krap 3 uur de helft van het boek doorgewerktZometeen nog even doortrekken en vooral vanavond de laatste dingetjes doen. Ben eigenlijk ook wel blij dat de helft van je cijfer de vertaling is.
![]()
![]()
Ik niet... vertaling is kut.quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:14 schreef Nappeklapperapper het volgende:
WoeiHet gaat lekker vandaag.
Had nog niet veel gedaan, maar was om half elf begonnen en heb in krap 3 uur de helft van het boek doorgewerktZometeen nog even doortrekken en vooral vanavond de laatste dingetjes doen. Ben eigenlijk ook wel blij dat de helft van je cijfer de vertaling is.
![]()
![]()
96 ja. Maar het blijkt dat de helft van die vragen al bij een SE van ons is gebruikt. Dus dat ging ook niet op.quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:03 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Welke wou je maken dan.
Die uit 96 is de enige met het zelfde onderwerp, maar daar zijn andere pasages in het latijn dan nu.
Dus nog maar een beetje doorgelezen. Ik geloof het verder wel.There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Ik ben bij H5quote:Op woensdag 23 mei 2007 14:59 schreef adt het volgende:
Vragen zijn ook kut
Ben nu bij het stukje 'onweer', zal ik het halen?
en moet zo 2 uur werken![]()
![]()
Ik ben bij Hoofdstuk 2
Voor een 5quote:Op woensdag 23 mei 2007 15:23 schreef Jooztk het volgende:
Ik geef 't zo op en ik betwijfel of ik een 4.6 3.9 kan halen.Maarja ingecalculeerd op een 4
![]()
![]()
Ben nu bij 'Aeneas' rechtvaardiging' , het gaat me lukken!
Alleen, ik heb de twee stukken van jupiter's profetie en het einde van laocoon niet meer, heb ik er een keer uitgescheurd voor tijdens een toets
Dus dat heb ik dan weer niet geleerd...![]()
Die profetie is wel prettig om nog een keer door te nemen. Ik heb nog een link met de complete Aeneas, niet echt vrij vertaald. Zal hem zo even opzoeken.Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Waarom doet iedereen er zolang over? Ik bekijk de teksten goed (vertaling met het origineel), maak de vragen en in een dag heb ik al vrij veel gedaan. Straks nog in een uurtje de vragen afmaken, het begin goed lezen, aantekeningen maken, en nog wat van de extra hoofdstukjes doorlezen.![]()
Dan doe je er al toch een dag over...quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:02 schreef yootje het volgende:
Waarom doet iedereen er zolang over? Ik bekijk de teksten goed (vertaling met het origineel), maak de vragen en in een dag heb ik al vrij veel gedaan. Straks nog in een uurtje de vragen afmaken, het begin goed lezen, aantekeningen maken, en nog wat van de extra hoofdstukjes doorlezen.There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Ik moet een 3.9 halen voor een 6quote:Op woensdag 23 mei 2007 15:29 schreef JopJuh het volgende:
[..]
Voor een 5Maarja ingecalculeerd op een 4
Dwalen kan iedereen, maar alleen dwazen volharden in hun dwaling.![]()
Voor mij maakt het niet veel uit wat ik haal:
0,4 --> 4
2,4 --> 5
4,4 --> 6
Het zou toch mn enige onvoldoende zijn waarschijnlijk. Ik heb het liever niet, maar ach...There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Dan ben ik wel benieuwd wat je nu staatquote:Op woensdag 23 mei 2007 17:23 schreef adt het volgende:
moet een 0.4 halen voor een 4, een 1.6 voor een 5![]()
![]()
Ik zat ook al te denken.quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dan ben ik wel benieuwd wat je nu staat
Voor mij trouwens:
Naam invullen --> 4
1,3 --> 5
3,3 --> 6Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
4 --> 1,7
5 --> 3,7
6 --> 5,7
7 --> 7,7
8 --> 9,7
Ik ga uitvan een 4 en ben al blij als het die 5 word.silence can say more than thousand words![]()
quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:26 schreef kanaiken het volgende:
Voor wie wil, alle boeken van Vergilius, in het Nederlands vertaald.
Laatste boek niet, helaas
Die staat hier![]()
![]()
Ach, kan ook. Ik nam toch maar de moeite het te delen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:47 schreef Nappeklapperapper het volgende:
[..]
Laatste boek niet, helaas
Die staat hier
jammer dat er vaak zo'n gat zit tussen die cijfers.quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:46 schreef 61neorej het volgende:
4 --> 1,7
5 --> 3,7
6 --> 5,7
7 --> 7,7
8 --> 9,7
Ik ga uitvan een 4 en ben al blij als het die 5 word.![]()
http://situsclassicus.apr(...)oorden-Vergilius.pdf
hier staan de antwoorden op de vragen uit de eindexamenbundel, maar het zijn volgens mij niet de antwoorden op de vragen die in mijn boek (At Pius Aeneas, Hermaion) staan.
Weet iemand misschien waar ik de vragen kan vinden bij deze antwoorden?
![]()
Ik heb van mijn lerares een uitdraai/kopie gehad.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:11 schreef Afrodite het volgende:
http://situsclassicus.apr(...)oorden-Vergilius.pdf
hier staan de antwoorden op de vragen uit de eindexamenbundel, maar het zijn volgens mij niet de antwoorden op de vragen die in mijn boek (At Pius Aeneas, Hermaion) staan.
Weet iemand misschien waar ik de vragen kan vinden bij deze antwoorden?
De Aeneis bestaat toch uit 12 boeken?![]()
![]()
Edit: En om maar even mee te doen met de rijtjes:
0,4 voor een 4
2,4 voor een 5
4,4 voor een 6
6,4 voor een 7
8,4 voor een 8
10,4 voor een 9
Ik hoop op een 4,5 maar het ligt maar net aan hoe moeilijk de tekstvragen zijn. De vertaling ga ik toch sowieso verkloten..![]()
![]()
![]()
Komplotten! Zionistische leugens!quote:Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Ik ben bij die tirade van Dido. Blijf een bitch, hè.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:18 schreef adt het volgende:
ben bij 'als een eik' : PStel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Dan ben je over de helft, niet eens zover op ons achter.quote:Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Na het gezwam tussen Aeneas en Dido is niets meer lang.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:26 schreef adt het volgende:
Das kut voor je
Het stuk van venus en vulcanus is ook zo baggerlangStel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Haha eensch.
'jouw schuld, etter!!'
'ik kan er niks aan doen, het zijn de goden'
'godverdomme, klootzak'
als ze dat nou gewoon zeggen![]()
![]()
Idd.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:32 schreef adt het volgende:
Haha eensch.
'jouw schuld, etter!!'
'ik kan er niks aan doen, het zijn de goden'
'godverdomme, klootzak'
als ze dat nou gewoon zeggen
Scheelt ons weer honderd regels.
Fiewquote:Op woensdag 23 mei 2007 19:21 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Dan ben je over de helft, niet eens zover op ons achter.Zeg, even een ander vraagje; snapt iemand die uitzonderingen op regel b op blz 99?
(Met die muta cum liquida dinges)![]()
Ja, die zijn niet altijd automatisch lang bij scanderen. 2 medeklinkers =lang, maar hier dus nietquote:Op woensdag 23 mei 2007 19:45 schreef Cyclonist het volgende:
[..]
FiewZeg, even een ander vraagje; snapt iemand die uitzonderingen op regel b op blz 99?
(Met die muta cum liquida dinges)![]()
Iemand die weet waar ik de vertaling van oefenvertaling 4 op blz 124 kan vinden? 11.816-11.831 is dat![]()
Volgens mij zijn we een kloon. Ik ga ook voor de 4,5 btw.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:13 schreef Kantar het volgende:
De Aeneis bestaat toch uit 12 boeken?![]()
![]()
Edit: En om maar even mee te doen met de rijtjes:
0,4 voor een 4
2,4 voor een 5
4,4 voor een 6
6,4 voor een 7
8,4 voor een 8
10,4 voor een 9
Ik hoop op een 4,5 maar het ligt maar net aan hoe moeilijk de tekstvragen zijn. De vertaling ga ik toch sowieso verkloten..![]()
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Mischien, heel misschien, staan jullie hetzelfde ED-punt. Dumdumdumduuuuum.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:02 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Volgens mij zijn we een kloon. Ik ga ook voor de 4,5 btw.
Oh.
Mijn lerares gokt dat we dat hele stuk over Aeneas en Dido en de grot niet krijgen en ook dat laatste stuk niet met Vulcanus.
Zij denkt eerder Jupiter&Venus of, teh horror, Aeneas&Dido die ruzie maken.![]()
Ze heeft gelijk, dat zijn de kernstukken. Met de ruzie op kop, vrees ik. Dat is dé kern van het hele examen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:15 schreef Quirine het volgende:
Oh.
Mijn lerares gokt dat we dat hele stuk over Aeneas en Dido en de grot niet krijgen en ook dat laatste stuk niet met Vulcanus.
Zij denkt eerder Jupiter&Venus of, teh horror, Aeneas&Dido die ruzie maken.Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Dat zou echt the horror zijn idd.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:15 schreef Quirine het volgende:
Zij denkt eerder Jupiter&Venus of, teh horror, Aeneas&Dido die ruzie maken.
Ik ken alles wel redelijk, ook het stukje in de grot, en wanneer Aenea beveelt de schepen in gereeidheid te brengen, zelfs die teksten van H9 weet ik wel beetje. Maar dat stukje over ruzie maken krijg ik dus echt niet in mijn kop.
*Nu bij eik is.Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Waarschijnlijk wel.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:19 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Ze heeft gelijk, dat zijn de kernstukken. Met de ruzie op kop, vrees ik. Dat is dé kern van het hele examen.
Oh. Ik begin trouwens nu pas met het leren van t hele examen ;x.
Ik had ruzie met mn vriend vandaag.![]()
*Nu voorbij eik is.Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Pak wat Red Bull en reken maar niet op een nacht met slaap. En sterkte.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:21 schreef Quirine het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel.
Oh. Ik begin trouwens nu pas met het leren van t hele examen ;x.
Ik had ruzie met mn vriend vandaag.
Ik lees twee keer de tekst door en klaar.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:23 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Pak wat Red Bull en reken maar niet op een nacht met slaap. En sterkte.
Dat is meer dan dat ik voor mn SE's gedaan heb ;x.
En ik kan redelijk okee vertalen.![]()
Anders past t niet in t metrum.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:25 schreef 61neorej het volgende:
Waarom heeft iedereen trouwens 15 verschillende namen.
En Vergilius wil een beetje pronken met zn kennis.There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Dan gaat ie maar buiten het metrum, patser.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:27 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Anders past t niet in t metrum.
En Vergilius wil een beetje pronken met zn kennis.silence can say more than thousand words![]()
Het valt me nog best mee allemaal![]()
Was vandaag begonnen en zit nu bij Dido in de onderwereld...
Hopen dat alles een beetje blijft hangen; ik krijg er zelfs vertrouwen in!![]()
![]()
![]()
Eitje![]()
![]()
Als iets een kuttekst is, is het dat wel.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:34 schreef adt het volgende:
* nu bij venus en vulcanus is![]()
ben ook bang dat de helft weer is weggezakt, maar ik wil niet weer gaan controleren, ik ben nu klaar en daarmee uit XD![]()
gewoon de eerste lang zetten, en dan de vijfde en zesde zetten, dan tellen hoeveel lettergrepen je nog hebt, en dan het regeltje dat wanneer een klinker wordt gevolgd door twee medeklinkers de lettergreep lang is (behalve die uitzonderingen, even leren)
dan ben je er vaak al![]()
![]()
Valt inderdaad wel mee, heb ff de regels doorgekeken, en deed het precies andersomquote:Op woensdag 23 mei 2007 21:34 schreef adt het volgende:
gewoon de eerste lang zetten, en dan de vijfde en zesde zetten, dan tellen hoeveel lettergrepen je nog hebt, en dan het regeltje dat wanneer een klinker wordt gevolgd door twee medeklinkers de lettergreep lang is (behalve die uitzonderingen, even leren)
dan ben je er vaak al![]()
![]()
Ohja elisie
kut! vergeet net dat ik de taal en stijlfiguren nog even moet leren >__>
nouja, kan straks als ik in bed lig nog wel even![]()
![]()
Ik ga ook naar bed. Scanderen kan ik nu wel, hoop ik, en dan nog ff taal en stijlfiguren doornemen en dan genieten van een zeer welkome slaap die mijn vermoeide geest omarmt
En iedereen veel succes morgen![]()
Whehehe, gepaste woorden, en ik doe met jullie mee
Sweet dreams, en zet hem op morgen, we kunnen het!![]()
Ik ben ook net klaar, heb alleen het hele boek doorgewerkt. Stijlfiguren hoop ik op te kunnen diepen uit mijn jarenlange latijnervaring () en scanderen..., ach, dat heb ik toch nooit gekund. (tevens
)
Op hoop van zegen (fatum)
![]()
Ben ook klaar![]()
Potius sero quam numquam
Succes allen.Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Viel best mee![]()
Tussen de 25 punten en 30 punten, (Vertaling zeer streng nagekeken)
Bij 25 Punten:
Je cijfer ligt waarschijnlijk tussen 3 en 5. Aangezien de norm altijd wel 1 is ga ik er vanuit dat ik de benodige 3.9 binnen hebben voor mijn 4.5 gemiddeld
7 jaar lang niks aan gedaan![]()
[ Bericht 33% gewijzigd door JopJuh op 24-05-2007 12:20:34 ]![]()
Ik heb exact de drie uur volgemaakt en was echt nét op tijd klaar. De vragen vond ik moeilijker dan de vertaling (ongeveer het makkelijkst wat ik ooit vertaald heb) en ik hoop dan ook op een 5,4![]()
Ik ben echt alles van Latijn alweer vergeten, maar vorig jaar was het tentamen echt een ramp (voor mij, maar voor veel anderen ook, ik geloof dat de normering toen ook flink is aangepast) ik heb er nog net een zesje uit weten te slepen (ging er met een 7 in)
Maar jullie teksten zijn wel veel leuker dan die rommel die wij vorig jaar hadden (Hannibal is wel leuk, maar al die verhalen over omzwervingen en belegeringen zijn niet interessant en retesaai om te vertalen)"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"![]()
Voldoende heb ik wel.Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Hm toch 16 puntjes gescoord op de vragen, vertaling verwacht ik niet veel van.. Nou, dat wordt denk ik wel een 5 gemiddeld! * Da's te doen
* Mits alle latino's klagen @ LAKS
[ Bericht 12% gewijzigd door Cyclonist op 24-05-2007 13:10:29 ]![]()
hmm, het ging niet zo vreselijk goed eigenlijk...![]()
ik heb het nagekeken, en heb zo rond de 29-35 punten, nu maar hopen dat die 4.6 binnen is!!![]()
vergeleken met de cijfers van de laatste drie jaren met deze hoeveelheid punten zou ik het net moeten halen, dus dat wordt hopen...![]()
![]()
Nakijken wat je misschien-wel-eens-zou-kunnen-hebben-terwijl-je-toch-voor-de-zekerheid-te-laag-gaat-zitten *adem hapt* -waardoor-het-absoluut-geen-realistische-weergave-van-je-punt-is.
Boo, ik vond de vragen te moeilijk!Maar de vertaling ging dan wonder boven wonder weer wel redelijk goed. Net nagekeken en ik heb 21 punten voor de vragen en 22 voor de vertaling; 43 punten levert een cijfer tussen de 5.1-7.1 op, dus ik hoop maar dat de norm 1.3 of hoger is, dan sluit ik het iig nog met een 7 af.
![]()
KLAGEN!
[ Bericht 2% gewijzigd door Kantar op 24-05-2007 13:45:00 ]![]()
Zit je nu alweer te zeuren?quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:15 schreef Cerubo het volgende:
Ook, klagen, dit examen was fucking kut .Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
quote:Ik dacht dat wij samen eerst bezig waren of geschiedenis nou eerlijk was.
Wat was dit kut zeg.
Veel te lang. En waarom doen ze een kwart van het examen over de allerlaatste kuttekst.silence can say more than thousand words![]()
same herequote:Op donderdag 24 mei 2007 13:18 schreef Jooztk het volgende:
Ik kom uit op een 4... en ik moet een 4.6 hebben... FUCK.
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.![]()
Klacht indienen iedereen svpwoensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Tekst 4 zo te zien helemaal kut ;')
Maar die 1,7 zit er wel in en heel misschien wel een 3,7
hm, als de normering net als de laatste 5 jaar voor latijn 1.0 of hoger is, dan haal ik het net... nouja, ik denk dan maar een beetje klagen... het zou wel vrij kut zijn als ik het net op één of twee tienden niet haal...![]()
![]()
zo voelt het bij mij ook. Ik ben bang dat het er erg om gaat spannen.quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:33 schreef JumperJack het volgende:
hm, als de normering net als de laatste 5 jaar voor latijn 1.0 of hoger is, dan haal ik het net... nouja, ik denk dan maar een beetje klagen... het zou wel vrij kut zijn als ik het net op één of twee tienden niet haal...
Wel lang, maar goed te doenheb goede hoop op een 4 (6 op mn eindlijst) en een 6 zit er misschien in (7 op eindlijst). had hem veel moeilijker verwacht! Wel jammer dat ik wat puntjes heb laten liggen, ik wist niks over Antenor, was een nama vergeten en als ik nog even had doorgelezen kon ik die afbeeldingen ook ebschrijven. Maar ja, je kunt niet alles hebben
![]()
![]()
KLAGEN!!!!. Ik wil die N-norm van 1.8
ik wist niet dat we tekst 2 ook moesten lerenquote:Op donderdag 24 mei 2007 13:42 schreef yootje het volgende:
Wel lang, maar goed te doenheb goede hoop op een 4 (6 op mn eindlijst) en een 6 zit er misschien in (7 op eindlijst). had hem veel moeilijker verwacht! Wel jammer dat ik wat puntjes heb laten liggen, ik wist niks over Antenor, was een nama vergeten en als ik nog even had doorgelezen kon ik die afbeeldingen ook ebschrijven. Maar ja, je kunt niet alles hebben
Tekst 2 hoefde toch ook niet? was gewoon een Nederlandse tekst.
Of bedoel je tekst 3? Die had ik wel geleerd maar kreeg hem niet in mijn hoofd, heb die ook totaal verknalt
Ja ik bedoelde die tweede tekst met Vulcanusquote:Op donderdag 24 mei 2007 13:45 schreef 61neorej het volgende:
Tekst 2 hoefde toch ook niet? was gewoon een Nederlandse tekst.
Of bedoel je tekst 3? Die had ik wel geleerd maar kreeg hem niet in mijn hoofd, heb die ook totaal verknaltwoensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
ja die heb ik allemaal fout.
Update 219 klachten zijn er pas binnenwoensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Ja, dat was wel kut, de 2 teksten die aan bod kwamen had ik juist niet zo goed geleerd.quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:43 schreef DANILXL het volgende:
[..]
ik wist niet dat we tekst 2 ook moesten leren![]()
Dat moet wel iets betekenen.quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:49 schreef DANILXL het volgende:
Update 219 klachten zijn er pas binnenStel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Hoeveel mensen doen er eigenlijk Latijn examen?quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:49 schreef DANILXL het volgende:
Update 219 klachten zijn er pas binnensilence can say more than thousand words![]()
Waarom dan toch?quote:Op donderdag 24 mei 2007 14:00 schreef JopJuh het volgende:
Ik moet nog iets grappigs kwijt, bij dat plaatje had ik Hector en Achilles
Aangezien WB12 'maar' 800 klachten heeft, en B1 zo'n 1000quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:59 schreef yootje het volgende:
Is relatief veel hoor, nu al.![]()
Ik had geen ideeeeeeeeeeeeeee dus dacht ik maar aan die man tegen man gevechten van voor de inval van Trojequote:![]()
Wist niet eens dat hij gevochten had voor een vrouw![]()
![]()
Ik kwam bijna een half uur te laat, dacht dat het examen pas om half 2 wasquote:Op donderdag 24 mei 2007 13:26 schreef 61neorej het volgende:
Wat was dit kut zeg.
Veel te lang. En waarom doen ze een kwart van het examen over de allerlaatste kuttekst.![]()
Echt heel stom, had em ook lang niet af, maarja..
Heb vast wel hoger dan de benodigde 3,8, en anders...![]()
![]()
quote:Op donderdag 24 mei 2007 14:00 schreef JopJuh het volgende:
Ik moet nog iets grappigs kwijt, bij dat plaatje had ik Hector en Achilles![]()
Ik ook
Ik had Hortus en Aeneas, ik wist niet meer hoe de beste man heette. Ik ben het nu alweer vergeten en ik wil het niet meer weten ook!quote:Op donderdag 24 mei 2007 14:00 schreef JopJuh het volgende:
Van dat soort dingen baal ik echt![]()
![]()
Die bucolica en Georgica wist ik niet meer precies welke was, had ik opgezocht, stond gewoon in woordenboek.
Zelfde hierquote:Op donderdag 24 mei 2007 14:08 schreef 61neorej het volgende:
Die bucolica en Georgica wist ik niet meer precies welke was, had ik opgezocht, stond gewoon in woordenboek.en je had al dezelfde domme fout , ik hoop voor je niet hetzelfde cijfer ( rond de 4 )
![]()
![]()
Zat ik ook aan te denkenquote:Op donderdag 24 mei 2007 14:00 schreef JopJuh het volgende:
![]()
Als ik het goed heb kom ik uit op 16 + 14 = 30 punten, bij normering 1.5 wordt dat een 5.1 en dat heb ik nodig voor een 6 gemiddeld, spanning![]()
Zeker ff stuk of 3 5 klachten indienen, je kan meerdere klachten per persoon sturen nameijk![]()
1. te lang
2. te moeilijk
3. geluidsoverlast van muzieklokaal
4. surveillant 1 meter voor me kan niet stil zitten
5. constant niezend meisje achter me
6. ...
Ja dat had ik ook, ik heb het maar op Aeneas en Catullus ofzo gehoudenquote:Op donderdag 24 mei 2007 14:07 schreef yootje het volgende:
[..]
Ik had Hortus en Aeneas, ik wist niet meer hoe de beste man heette. Ik ben het nu alweer vergeten en ik wil het niet meer weten ook!
Van dat soort dingen baal ik echt![]()
Geen tijd gehad om het hele boek door te lezen...![]()
![]()
Ik ookquote:Op donderdag 24 mei 2007 14:00 schreef JopJuh het volgende:
HJ 14-punt-gift.
Hm ja ik had dus de latijnse namen (rura en pluraofzo-nog-iets) met daarachter Bucolica en Georgica, dat moeten ze maar goed tellenquote:Op donderdag 24 mei 2007 14:08 schreef 61neorej het volgende:
Die bucolica en Georgica wist ik niet meer precies welke was, had ik opgezocht, stond gewoon in woordenboek.![]()
![]()
Ik was overigens 37 minuten te laat, ik dacht dat het 's middags was
Ik mocht wel meedoen
HJ 14-punt-gift.
haha, dat dacht ik ook totdat iemand dinsdag zei dat het niet `s middags wasquote:Op donderdag 24 mei 2007 14:10 schreef freiss het volgende:
Ik mocht wel meedoen![]()
![]()
Bij Remco in lokaal Bquote:Op donderdag 24 mei 2007 14:10 schreef JopJuh het volgende:
[..]
Waar was jij btw, dat stoorde me in mijn Latijn en dus ga ik nu een klacht indienen![]()
HJ 14-punt-gift.
En ik maar denken dat ik de grootste sukkel van Nederland ben..quote:Op donderdag 24 mei 2007 14:10 schreef freiss het volgende:
Ik mocht wel meedoen![]()
![]()
Wat wel kut was, mijn maag begon ongelofelijke herrie te maken halverwege, ben benieuwd hoeveel klachten er over mij binnenkomen.
Hehe hoorde net iemand die had gewoon 2x georgica ingevuld ook iig 1 punt.
Als jij rond de 4 haalt hoop ik eigenlijk wel op hetzelfde cijfer.quote:Op donderdag 24 mei 2007 14:08 schreef JopJuh het volgende:
[..]
Zelfde hieren je had al dezelfde domme fout , ik hoop voor je niet hetzelfde cijfer ( rond de 4 )
![]()
quote:Op donderdag 24 mei 2007 14:16 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Als jij rond de 4 haalt hoop ik eigenlijk wel op hetzelfde cijfer.![]()
![]()
ik ook...quote:Op donderdag 24 mei 2007 14:00 schreef JopJuh het volgende:
![]()
![]()
Zullen we klagen dat je dat echt niet kon weten aangezien Hector en Achilles ook samen gevochten hebben in de oorlog.quote:Op donderdag 24 mei 2007 14:38 schreef JopJuh het volgende:
[..]
Ik vond het nog knap van mezelf dat ik wist dat ik in ieder geval nog wist dat het hector was![]()
Ja maar niet in Aeneas want die begon pas daarna met vertellen ? Anders vind ik het een goed ideequote:Op donderdag 24 mei 2007 14:40 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Zullen we klagen dat je dat echt niet kon weten aangezien Hector en Achilles ook samen gevochten hebben in de oorlog.![]()
![]()
Hmmja das waar.quote:Op donderdag 24 mei 2007 14:41 schreef JopJuh het volgende:
[..]
Ja maar niet in Aeneas want die begon pas daarna met vertellen ? Anders vind ik het een goed idee
Ik ook.. Zo domquote:Op donderdag 24 mei 2007 14:00 schreef JopJuh het volgende:
![]()
30/76 iig, toch nog ietsje beter dan ik had verwacht..
heb echter wel een norm van 1,3 nodig voor een 6 gem, Allemaal klagen dus!![]()
Ik vond het al zo'n niet waarheidsgetrouw plaatje, want Hector gaat dood door een speer in z'n hals, en niet een zwaard in zijn boerst
HJ 14-punt-gift.
Ik ben blij dat ik die stukjes Nederlandse tekst ook nog ff heb doorgelezen. Ook die vraag van Juno waarom ze zou stoppenquote:Op donderdag 24 mei 2007 14:59 schreef freiss het volgende:
Ik vond het al zo'n niet waarheidsgetrouw plaatje, want Hector gaat dood door een speer in z'n hals, en niet een zwaard in zijn boerst![]()
Je cijfer ligt waarschijnlijk tussen 4.9 en 6.9.
Dus met een norm van 1,6 een 6,5
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Daarom was het Hector ook nietquote:Op donderdag 24 mei 2007 14:59 schreef freiss het volgende:
Ik vond het al zo'n niet waarheidsgetrouw plaatje, want Hector gaat dood door een speer in z'n hals, en niet een zwaard in zijn boerst
[edit] Note to myself: volgende keer van boven naar beneden lezen ipv andersom
ja ik had opgezocht wat die woorden betekenden. Zo wist ik welk boek bij welk plaatje hoordequote:Op donderdag 24 mei 2007 14:08 schreef 61neorej het volgende:
Die bucolica en Georgica wist ik niet meer precies welke was, had ik opgezocht, stond gewoon in woordenboek.![]()
Lol ik ookquote:Op donderdag 24 mei 2007 14:00 schreef JopJuh het volgende:
![]()
Ik had zo gehoopt op een 6.5 voor een 7.. Maar die zit er dus niet in he.. Ik ben erachter gekomen dat ik gewoon GEEN woordenschat heb, ik moest gewoon ieder woord opzoekenHopelijk kom ik nog wel aan de 4.5 voor een 6, maar dat moet wel lukken
![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: