Ik mis hoofdstuk 8 ook eigenlijk, die staat niet op die site, maar wel in ons boek. Verder heb ik die ook niet vertaald of zoquote:Op maandag 21 mei 2007 14:12 schreef Jooztk het volgende:
[..]
http://benbijnsdorp.info/vergilius.html#Overzicht
Ik ga een beetje dood btw
http://situsclassicus.apr(...)giliusvertaling8.pdfquote:Op maandag 21 mei 2007 17:35 schreef Nappeklapperapper het volgende:
[..]
Ik mis hoofdstuk 8 ook eigenlijk, die staat niet op die site, maar wel in ons boek. Verder heb ik die ook niet vertaald of zo
Cicero is toch niet zo erg? Hebben wij vorig jaar gedaanquote:Op dinsdag 22 mei 2007 16:32 schreef Wolkje het volgende:Latijn
![]()
Was echt mijn favoriete vak, ondanks dat ik twee vreselijke auteurs had voor mijn eindexamen (3 jaar geleden): Livius en Cicero
Ik had wel een 8 als eindcijfer
Succes aan alle Latijnisten
Laat ik het zo zeggen: als ik had mogen kiezen tussen cicero en ovidius.. dan was de keus niet moeilijk geweest.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:40 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Cicero is toch niet zo erg? Hebben wij vorig jaar gedaan
Morgen ga ik heel veel voor het eerst zien.quote:Op maandag 21 mei 2007 14:23 schreef EnGCatjuh het volgende:
Pfft, dit is echt saai. Zeker als je het al zo vaak hebt doorgelezen eigenlijk...
Qua proefvertaling was Caesar één van mijn sterkste punten, lekker lineair.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:52 schreef Wolkje het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen: als ik had mogen kiezen tussen cicero en ovidius.. dan was de keus niet moeilijk geweest.
Hoewel Cicero ook een zekere charme heeft natuurlijk.
Alleen ik vond het niet ideaal als eindexamen (was mijn schriftelijk examen geloof ik, maar het kan ook mijn mondeling geweest zijn, ik heb staatsexamen gedaan).
Jij gaat een dikke voldoende halen en helemaal niet in tijdnood komenquote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:12 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Morgen ga ik heel veel voor het eerst zien.
Ik denk dat het allemaal wel meevalt, ik sta een 7,7 en ik ben op pagina 70 van de 180 met leren. Jammer alleen dat ik morgen nog een TTT heb van rijexamen.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:13 schreef Sautor het volgende:
[..]
Jij gaat een dikke voldoende halen en helemaal niet in tijdnood komen![]()
Caesar heb ik nooit gehad eerlijk gezegd, dus daar kan k niet over meepraten.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:12 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Qua proefvertaling was Caesar één van mijn sterkste punten, lekker lineair.
Lange zinnen met rijkelijk taalgebruik, maarhet waren reisverslagen, en geen gedichten, waardoor er geen moeilijk constructies waren (heel veel ACI) en de inhoud heel letterlijk was.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:17 schreef Wolkje het volgende:
[..]
Caesar heb ik nooit gehad eerlijk gezegd, dus daar kan k niet over meepraten.
Ik dacht dat je alle teksten nog moest bekijken, dan zou dat wel het geval zijnquote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:16 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Ik denk dat het allemaal wel meevalt, ik sta een 7,7 en ik ben op pagina 70 van de 180 met leren. Jammer alleen dat ik morgen nog een TTT heb van rijexamen.
Nee, slechts de laatste 40 a 50 pagina's ben ik de draad een beetje kwijtgeraakt.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:29 schreef Sautor het volgende:
[..]
Ik dacht dat je alle teksten nog moest bekijken, dan zou dat wel het geval zijn
Ik vrees voor m'n cijferquote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:48 schreef JopJuh het volgende:
Morgen maar ff 12uurige werkdag van maken
Een lotgenootquote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:41 schreef -jos- het volgende:
Ik moet nog beginnen met het leren van de teksten, eigenlijk alles... behalve de grammatica...
Oftewel, hoe kan je Latijn leren in 1 dag?
Idd, dat zijn de dingen die je zelfs zonder te leren al wel weetquote:Op woensdag 23 mei 2007 00:19 schreef thaleia het volgende:
Ik denk dat er over de rol van Augustus/ de opdracht om een nationaal epos te schrijven ook wel iets wordt gevraagd. Of iets over imitatio/aemulatio en hoe de Aeneis 'omgekeerd' is gemodelleerd naar Homerus' Ilias en Odyssee. Of stond dat niet in het boek van dit jaar? (ken het zelf niet). In principe is dat wel belangrijke achtergrondinfo bij de Aeneis iig.
Opzich handig alleen zijn daar teksten in het latijn die nu gewoon in samenvatting gegeven waren.quote:Op woensdag 23 mei 2007 09:50 schreef JopJuh het volgende:
Misschien wel handig, 1996 1 en 2
http://www.digischool.nl/kt/ce-archf/index-ce.htm
Welke wou je maken dan.quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:10 schreef EnGCatjuh het volgende:
In grote lijnen ken ik het wel nu. Vanmiddag nog maar ff een oud examentje maken.
Gedeeltelijk maar hoor, delen kun je welquote:Op woensdag 23 mei 2007 13:03 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Welke wou je maken dan.
Die uit 96 is de enige met het zelfde onderwerp, maar daar zijn andere pasages in het latijn dan nu.
In grote lijnen ken ik het ook wel, maar zodra er lange zinnen komen weet ik bij god niet meer wat er staat.quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:10 schreef EnGCatjuh het volgende:
In grote lijnen ken ik het wel nu. Vanmiddag nog maar ff een oud examentje maken.
Ik niet... vertaling is kut.quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:14 schreef Nappeklapperapper het volgende:
WoeiHet gaat lekker vandaag.
Had nog niet veel gedaan, maar was om half elf begonnen en heb in krap 3 uur de helft van het boek doorgewerktZometeen nog even doortrekken en vooral vanavond de laatste dingetjes doen. Ben eigenlijk ook wel blij dat de helft van je cijfer de vertaling is.
![]()
96 ja. Maar het blijkt dat de helft van die vragen al bij een SE van ons is gebruikt. Dus dat ging ook niet op.quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:03 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Welke wou je maken dan.
Die uit 96 is de enige met het zelfde onderwerp, maar daar zijn andere pasages in het latijn dan nu.
Ik ben bij H5quote:Op woensdag 23 mei 2007 14:59 schreef adt het volgende:
Vragen zijn ook kut
Ben nu bij het stukje 'onweer', zal ik het halen?
Voor een 5quote:Op woensdag 23 mei 2007 15:23 schreef Jooztk het volgende:
Ik geef 't zo op en ik betwijfel of ik een 4.6 3.9 kan halen.
Dan doe je er al toch een dag over...quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:02 schreef yootje het volgende:
Waarom doet iedereen er zolang over? Ik bekijk de teksten goed (vertaling met het origineel), maak de vragen en in een dag heb ik al vrij veel gedaan. Straks nog in een uurtje de vragen afmaken, het begin goed lezen, aantekeningen maken, en nog wat van de extra hoofdstukjes doorlezen.
Ik moet een 3.9 halen voor een 6quote:Op woensdag 23 mei 2007 15:29 schreef JopJuh het volgende:
[..]
Voor een 5Maarja ingecalculeerd op een 4
![]()
Dan ben ik wel benieuwd wat je nu staatquote:Op woensdag 23 mei 2007 17:23 schreef adt het volgende:
moet een 0.4 halen voor een 4, een 1.6 voor een 5
Ik zat ook al te denken.quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dan ben ik wel benieuwd wat je nu staat
quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:26 schreef kanaiken het volgende:
Voor wie wil, alle boeken van Vergilius, in het Nederlands vertaald.
Ach, kan ook. Ik nam toch maar de moeite het te delen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:47 schreef Nappeklapperapper het volgende:
[..]
Laatste boek niet, helaas
Die staat hier![]()
jammer dat er vaak zo'n gat zit tussen die cijfers.quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:46 schreef 61neorej het volgende:
4 --> 1,7
5 --> 3,7
6 --> 5,7
7 --> 7,7
8 --> 9,7
Ik ga uitvan een 4 en ben al blij als het die 5 word.
Ik heb van mijn lerares een uitdraai/kopie gehad.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:11 schreef Afrodite het volgende:
http://situsclassicus.apr(...)oorden-Vergilius.pdf
hier staan de antwoorden op de vragen uit de eindexamenbundel, maar het zijn volgens mij niet de antwoorden op de vragen die in mijn boek (At Pius Aeneas, Hermaion) staan.
Weet iemand misschien waar ik de vragen kan vinden bij deze antwoorden?
Komplotten! Zionistische leugens!quote:
Ik ben bij die tirade van Dido. Blijf een bitch, hè.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:18 schreef adt het volgende:
ben bij 'als een eik' : P
Dan ben je over de helft, niet eens zover op ons achter.quote:
Na het gezwam tussen Aeneas en Dido is niets meer lang.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:26 schreef adt het volgende:
Das kut voor je
Het stuk van venus en vulcanus is ook zo baggerlang
Idd.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:32 schreef adt het volgende:
Haha eensch.
'jouw schuld, etter!!'
'ik kan er niks aan doen, het zijn de goden'
'godverdomme, klootzak'
als ze dat nou gewoon zeggen
Fiewquote:Op woensdag 23 mei 2007 19:21 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Dan ben je over de helft, niet eens zover op ons achter.
Ja, die zijn niet altijd automatisch lang bij scanderen. 2 medeklinkers =lang, maar hier dus nietquote:Op woensdag 23 mei 2007 19:45 schreef Cyclonist het volgende:
[..]
FiewZeg, even een ander vraagje; snapt iemand die uitzonderingen op regel b op blz 99?
(Met die muta cum liquida dinges)
Volgens mij zijn we een kloon. Ik ga ook voor de 4,5 btw.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:13 schreef Kantar het volgende:
De Aeneis bestaat toch uit 12 boeken?![]()
![]()
Edit: En om maar even mee te doen met de rijtjes:
0,4 voor een 4
2,4 voor een 5
4,4 voor een 6
6,4 voor een 7
8,4 voor een 8
10,4 voor een 9
Ik hoop op een 4,5 maar het ligt maar net aan hoe moeilijk de tekstvragen zijn. De vertaling ga ik toch sowieso verkloten..![]()
![]()
Mischien, heel misschien, staan jullie hetzelfde ED-punt. Dumdumdumduuuuum.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:02 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Volgens mij zijn we een kloon. Ik ga ook voor de 4,5 btw.
Ze heeft gelijk, dat zijn de kernstukken. Met de ruzie op kop, vrees ik. Dat is dé kern van het hele examen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:15 schreef Quirine het volgende:
Oh.
Mijn lerares gokt dat we dat hele stuk over Aeneas en Dido en de grot niet krijgen en ook dat laatste stuk niet met Vulcanus.
Zij denkt eerder Jupiter&Venus of, teh horror, Aeneas&Dido die ruzie maken.
Dat zou echt the horror zijn idd.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:15 schreef Quirine het volgende:
Zij denkt eerder Jupiter&Venus of, teh horror, Aeneas&Dido die ruzie maken.
Waarschijnlijk wel.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:19 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Ze heeft gelijk, dat zijn de kernstukken. Met de ruzie op kop, vrees ik. Dat is dé kern van het hele examen.
Pak wat Red Bull en reken maar niet op een nacht met slaap. En sterkte.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:21 schreef Quirine het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel.
Oh. Ik begin trouwens nu pas met het leren van t hele examen ;x.
Ik had ruzie met mn vriend vandaag.
Ik lees twee keer de tekst door en klaar.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:23 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Pak wat Red Bull en reken maar niet op een nacht met slaap. En sterkte.
Anders past t niet in t metrum.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:25 schreef 61neorej het volgende:
Waarom heeft iedereen trouwens 15 verschillende namen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |