PC?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:34 schreef Rivfader het volgende:
Even alle Latijn-mensen een hart onder de riem steken.
Ik heb 2 jaar geleden eindexamen gedaan, waaronder ook Latijn, en het viel mij toen echt ontzettend mee. Nu moet daarbij gezegd worden dat ik dan ook wel Ovidius had, wat een van de makkelijkere schrijvers is, maar Vergilius is goed te doen.
De tekst stelde bij ons echt weinig voor, er zaten welgeteld een paar imperfecta en 1 PC in, waarvan ik de laatste niet eens heb gezien.
De vragen zijn wat lastiger, dus ik raad je aan daarmee te beginnen, maar als je de tijd neemt, moeten ook die goed te doen zijn.
Als mensen nog andere vragen hebben, schiet maar, als ik het nog weet geef ik wel antwoord.
Succes!![]()
Je bent verder dan ikquote:Op woensdag 16 mei 2007 21:00 schreef Cerubo het volgende:
Dan gaat het toch al beter als bij mij, ik ben bij de praefatio/
Dat doe ik ook, maar dat kost zó veel tijd. En hoezo nu nog aantekeningen maken? Dat doe je tijdens de les toch al?quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:26 schreef yootje het volgende:
Zo, van wiskunde op naar latijnMijn tactiek is om alles heel minitieus te vergelijken. Dus elke latijnse zin met een nederlandse, en veel aantekeningen maken. Ook maak ik gewoon alle vragen. Dan moet het toch goed komen lijkt me
Mijn eerste prioriteiten liggen echter wel bij sk en na.
ik leer ongeveer een kantje vertaling per uur, dus dat is 21 uur in 7 dagen, drie uur per dag lerenquote:Op donderdag 17 mei 2007 11:17 schreef B.ertha het volgende:
Ik ben best vroeg begonnen en toch ben ik nog niet op de helftHoe doen jullie dat?
Nee, alleen dit jaar in de derde tentamenweek. Mondeling zelf is geen feest met al die (grammaticale) tekstvragen. Verder moesten we ook de achterliggende gedachten en feitjes van het verhaal kennen.quote:Op donderdag 17 mei 2007 17:05 schreef Kantar het volgende:
Nope, geen mondeling gehad. Nog nooit bij Latijn trouwens, hebben jullie dat al wel vaker gehad dan?
Latijn is een aangewezen examen. Een her mag niet op je eigen school. Dat weet je al?quote:Op donderdag 17 mei 2007 23:11 schreef Cerubo het volgende:
Ik moet ook nog beginnen, Overmorgen begin ik. Als ik een kutpunt haal, doe ik wel herexamen ofzo. Achja, boeit me ook eigenlijk niet veel dat Latijn
...
Watte? Nouja niet dat ik het ga herkansen ofzo, maar waarom is dat dan? (Rest van de vakken zijn wel 'normaal' te herkansen hè?quote:Op donderdag 17 mei 2007 23:12 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Latijn is een aangewezen examen. Een her mag niet op je eigen school. Dat weet je al?
WTF?quote:Op donderdag 17 mei 2007 23:12 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Latijn is een aangewezen examen. Een her mag niet op je eigen school. Dat weet je al?
Niet alleen Eindhoven hoor, wij kunnen in Arnhem dacht ikquote:Op vrijdag 18 mei 2007 12:06 schreef Cerubo het volgende:
Omdat zo weinig mensen het herkansen, is het niet effectief om het op school te doen. Daarom wordt het op een 'centrale' plaats gedaan, Eindhoven.
Ik hoef alleen m'n naam op 't papier te zetten en in te leveren 3 uur later voor een 4 gemiddeld,quote:Op vrijdag 18 mei 2007 13:44 schreef JopJuh het volgende:
Ik moet 1.9 halen voor een 3.5 gem dus begin ik zondag
Haha, same here..quote:Op vrijdag 18 mei 2007 14:06 schreef Cyclonist het volgende:
[..]
Ik hoef alleen m'n naam op 't papier te zetten en in te leveren 3 uur later voor een 4 gemiddeld,
maar ik denk dat ik toch voor 'n 5 probeer te gaan![]()
Je kan de eerste 11 regels van boek I scanderen, daar staan bij mij antwoorden in het examenpensum (Aeneas en Augustus: blz 103 van het hulpboek)quote:Op zondag 20 mei 2007 16:01 schreef washandje het volgende:
Heeft iemand toevallig ergens nog wat scandeerzinnen met antwoorden? Want ik kan nu wel random dingen gaan scanderen maar ik heb geen goede antwoorden ofzo
Aeneas spreekt zijn mannen toe (1.198-209) Tekstboek pag. 41quote:Op zondag 20 mei 2007 16:01 schreef washandje het volgende:
Heeft iemand toevallig ergens nog wat scandeerzinnen met antwoorden? Want ik kan nu wel random dingen gaan scanderen maar ik heb geen goede antwoorden ofzo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'O socii (neque enim ignari sumus ante malorum),SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.o passi graviora, dabit deus his quoque finem.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vos et Scyllaeam rabiem penitusque sonantesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.200 accestis scopulos, vos et Cyclopia saxaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.experti: revocate animos maestumque timoremSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.mittite; forsan et haec olim meminisse iuvabit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Per varios casus, per tot discrimina rerumSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.205 tendimus in Latium, sedes ubi fata quietasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ostendunt; illic fas regna resurgere Troiae.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Durate, et vosmet rebus servate secundis.'SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Talia voce refert curisque ingentibus aegerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.spem vultu simulat, premit altum corde dolorem.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.![]()
![]()
Ziet er uit als een groot examen, dat van '96. Latijn is toch wel het vak waar ik het meest tegenop zie.There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg![]()
Ik ga donderdag 2,5 uur aan de vertaling zitten, en dan een half uurtje kijken of ik wat vragen over de teksten weet.
![]()
Ik wil vanmiddag nog een paar uur vertalingen doen, die filosofische stromingen nog ff doorlezen (ws het belangrijkste stukje Nederlandse tekst in t tekstboek?) en dan morgen/woensdag het examen '96 een keer maken.There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg![]()
http://benbijnsdorp.info/vergilius.html#Overzichtquote:Op maandag 21 mei 2007 10:33 schreef adt het volgende:
Iemand waar ik de vertalingen online ergens kan vinden? ben een gedeelte uit hoofdstuk 4 kwijt >_>
Ik ga een beetje dood btw![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: