Heb hier de 2equote:Op woensdag 4 april 2007 19:26 schreef Cerubo het volgende:
Heeft iemand misschien de vertalingen van die vertaalopgaven achter in het hulpboek van het boek At Pius Aeneas?
3 hieroquote:
Nouja, ik ga ook met zo'n instelling voor latijn de examens in. Latijn is nou eenmaal mijn slechtse vak, iedereen heeft die wel. Ik sta gelukkig een 5,7 maar ik ga toch maar voor die 1,3. Veel meer dan een 4 is ech tniet haalbaar als ik voor die andere examens nog een fatsoenlijk (hoog) punt wil halen. En voor de meeste mensne telt dit latijn punt niet eens mee voor het gemiddelde omdat ze e rnog een ande rvak bij hebben (zoals ik) dus dat verklaart de instelling van sommige mensen.quote:Op woensdag 11 april 2007 16:40 schreef K-mail het volgende:
[..]
tsja, triest... is niet gymnasium waard vind ik. Men lult altijd over de instelling die gymnasiasten hebben, nou die is er volgens mij helemaal niet, ze zouden nog best wel eens "erger" dan de rest kunnen zijn
Ik denk dat het sowieso een heel ander examen zal worden, maar toch, het kan geen kwaad om het als extra oefening te maken denk ik..quote:Op zondag 6 mei 2007 20:40 schreef washandje het volgende:
Zou het zin hebben om zo'n Vergilius examen uit 1996 te maken of is het examen daarvoor te veel veranderd denken jullie?
Met veranderd bedoelde ik meer dat het veel moeilijker/makkelijker/ander soort opgaven zijn tegenwoordig. Maar goed, ik waag me er misschien wel aan als oefening.quote:Op zondag 6 mei 2007 21:40 schreef Kantar het volgende:
[..]
Ik denk dat het sowieso een heel ander examen zal worden, maar toch, het kan geen kwaad om het als extra oefening te maken denk ik..![]()
Weet je al wat je krijgt van Seneca?quote:Op zondag 6 mei 2007 13:50 schreef jorryt het volgende:
Jullie hebben nog geluk. Volgend jaar Seneca en Tacitus.
Zo denk ik dus over wiskunde, hahaquote:Op zondag 6 mei 2007 13:58 schreef Lidia het volgende:
Ik ga met een 7,2 het examen in, erg onverwacht eigenlijk!
Moet dus een 3,8 hebben voor een 6 gemiddeld, maar met een 4 of 5 ben ik eigenlijk ook al blij Zolang ik maar mn gymnasium haal
Mjah ik neem ze wel door voor het geval dat. Van die tekstgedeeltes weet je dan iig iets wat ze misschien zouden kunnen vragenquote:Op zondag 6 mei 2007 22:08 schreef washandje het volgende:
Met veranderd bedoelde ik meer dat het veel moeilijker/makkelijker/ander soort opgaven zijn tegenwoordig. Maar goed, ik waag me er misschien wel aan als oefening.
Met heel ander examen bedoelde ik ook dat het juist andere soort opgaven zouden zijn.quote:Op zondag 6 mei 2007 22:08 schreef washandje het volgende:
[..]
Met veranderd bedoelde ik meer dat het veel moeilijker/makkelijker/ander soort opgaven zijn tegenwoordig. Maar goed, ik waag me er misschien wel aan als oefening.
Ja dan zitten we op één lijn dusquote:Op zondag 6 mei 2007 23:53 schreef Kantar het volgende:
[..]
Met heel ander examen bedoelde ik ook dat het juist andere soort opgaven zouden zijn.![]()
Dat het niet (letterlijk) hetzelfde examen zal zijn lijkt me toch wel heel erg duidelijk...
![]()
Heb je nooit hoeven vertalenquote:Op woensdag 9 mei 2007 18:19 schreef adt het volgende:
Hmm, ik ben altijd vrij goed in van die vragen als 'waarom doet Aeneas dit en dat', 'welke stijlfiguur vind je terug in zin zoveel en wat is het effect' en dat soort dingen. 't Is bijna nattevingerwerk, maar je moet het maar net goed hebben.
Vertalen echter is een heel ander verhaal. Gelukkig hoefden we dat nooit bij tentamens te doen dit jaar, maar het examen wordt daardoor wel flink verneuk-gevoelig. Ik sta nu een 7,4 op latijn godzijdank, dus er kan heel wat mis gaan. Maak me er ook niet heel erg druk meer om.
Nooit vertaaldquote:Op woensdag 9 mei 2007 18:19 schreef adt het volgende:
Hmm, ik ben altijd vrij goed in van die vragen als 'waarom doet Aeneas dit en dat', 'welke stijlfiguur vind je terug in zin zoveel en wat is het effect' en dat soort dingen. 't Is bijna nattevingerwerk, maar je moet het maar net goed hebben.
Vertalen echter is een heel ander verhaal. Gelukkig hoefden we dat nooit bij tentamens te doen dit jaar, maar het examen wordt daardoor wel flink verneuk-gevoelig. Ik sta nu een 7,4 op latijn godzijdank, dus er kan heel wat mis gaan. Maak me er ook niet heel erg druk meer om.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |