abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48384662
Schoonmaken 1 keer per jaar. Behalve het rooster natuurlijk, na iedere BBQ schoonmaken. (anders krijg je het ook niet meer schoon trouwens)
pi_48384691
quote:
Op maandag 16 april 2007 16:21 schreef djexplo het volgende:
Met een klein groepje ga ik voor de elektrische grilplaat buiten, net zo gezellig en minder gedoe ...
het is toch juist tof om met die kutte kolen te kloten, alles vies, alles stinkt naar de rook.., heerlijk!
  maandag 16 april 2007 @ 16:37:31 #104
76248 Stakkertje
Saus voor over de pasta!
pi_48384999
Wat voor barbecue heb je?

Gas? Briketten?

Met gas is het simpel... en met briketten ook, mits je de nodige spullen hebt.
Wij hebben thuis zo'n bolletje, van Weber, op briketten en een rapid-fire brikettenstarter, wederom van Weber, erbij... heel handig.
Je flikkert de briketten in de ijzeren starter, drie aanmaakblokje eronder en 20 minuutjes later is je barbecue klaar!

Het schoonmaken is inderdaad alleen effe het rooster waar je het vlees op klaarmaakt schoonmaken met de staalborstel en daarna nog een stukje keukenrol om het af te maken.

De briketten die je overhoudt kun je de volgende keer weer gebruiken en zo doe je er een stuk langer mee.

Eet ze!
Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine!
pi_48386603
Stokbrood, salade, vlees, maiskolf of courgette voor erop.
Ik koop meestal wel iets lekkers. Varkenshaasje en een biefstuk ofzo en die dan in 2en snijden voor allebij een stukje.
Zelf nog pindasaus (bij kip of haas sate) of knoflooksaus maken.
Zo gepiept.
Jammie.
Een visje erop is ook lekker.
pi_48395637
quote:
Op maandag 16 april 2007 08:10 schreef Fixers het volgende:
Knip
Het werkt echt goed! Maar zijn die kokosvezel dingen echt lekkerder? Ik gooi dr rookblokjes bij uit amerika... Die weber producten zijn al zo duur...
pi_48395781
gewoon de weber aanslingeren, tis gewoon een topding, desnoods doe je gewoon maar een deel van het onderste rooster vol met kooltjes. En ik zou gewoon lapjes vlees doen, zoals biefstuk ofzo.
pi_48396859
We hebben hetzelfde als jij Stakkertje, Weberbolletje met brikettenstarter

Vanavond wegens tijdgebrek helaas niet meer, binnenkort gaan we het toch eens proberen. Ik wil er wel lekker van genieten zonder dat t gelijk een vreetfestijn wordt. Anders slib ik dicht

kaboutermuts dat is wel een goede tip idd, gewoon dingetjes door midden snijden. Mss dat ik dan gewoon begin met 2 verschillende soorten vlees of vis, spies met groenten en salade erbij, eventueel gepoft aardappeltje.

Ik denk dat ik gewoon even over een soort drempel moet. Koken duurt tenslotte ook rustig een half uur, waarom zou dit dan zoveel anders zijn?

[ Bericht 16% gewijzigd door Etoile op 16-04-2007 22:12:07 ]
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  maandag 16 april 2007 @ 22:42:48 #109
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_48398886
We hebben via Marktplaats een vrijwel nieuwe Weber met brikettenstarter kunnen aanschaffen.
Zaterdag gaan we hem ophalen, dus dat wordt binnenkort lekker weer experimenteren met dat nieuwe apparaat.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_48399089
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:42 schreef golfer het volgende:
We hebben via Marktplaats een vrijwel nieuwe Weber met brikettenstarter kunnen aanschaffen.
Zaterdag gaan we hem ophalen, dus dat wordt binnenkort lekker weer experimenteren met dat nieuwe apparaat.
welk type, en welke grootte?
pi_48399260
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:47 schreef K-mail het volgende:

welk type, en welke grootte?
Misschien dat deze link werkt?
  maandag 16 april 2007 @ 23:06:06 #112
76248 Stakkertje
Saus voor over de pasta!
pi_48399865
Ik zal vertellen hoe ik het altijd doe...

Eerst gewoon aanslingeren zoals ik al uit had gelegd.

Vervolgens heb je dus twintig minuten effe niks te doen. In die tijd smeer ik met een kwastje wat olijfolie over de hamburgers, kipfilet, worstjes, enz.. Ben je 5 minuten mee bezig. Daarna kun je wat tv kijken of je gaat gezellig bij de gasten zitten als die er zijn..

Zodra er een laagje as op de briketten ligt de briketten omgooien in de barbecue. Voor de 'standaard' dingen als hamburgers, saté en dergelijke houd ik altijd 4 minuten de ene kant, 4 minuten de andere kant aan. Lukt iedere keer, mochten ze nou wat te hard/niet gaar gaan/zijn kan je er zelf een minuutje bij doen of afhalen. Zorg wel dat je de deksel er op doet met de ventilatiegaten open. Hierdoor is alles veel sneller gaar.

Voor wat dikker vlees, bijvoorbeeld kipfilet, doe ik eerst het voorgaande waarna ik de briketten aan de zijkanten van de barbecue leg en de kip in het midden van het rooster. Deksel erop, 5 minuten... klaar!

Door de olijfolie blijven alle sappen in het vlees en is je kipfilet heerlijk mals en sappig.

Wij hebben bij onze barbecue een boekje gekregen met wat algemene informatie waaronder een tabel met de gaartijden van verschillende soorten vlees, kijk of je die ook nog kan vinden of er aan kan komen.

Heb in de afgelopen paar dagen al drie keer de barbecue aangehad voor ons tweeën met één of twee hamburgertjes en worstjes erop, het is niet meer moeite dan normaal koken maar wel veel lekkerder. Je kan zelfs in de winter barbecuen als je wilt, net zo makkelijk.

Hier is ook de Q&A van Weber.. misschien handig!

[ Bericht 4% gewijzigd door Stakkertje op 16-04-2007 23:13:06 ]
Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine!
pi_48400862
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:01 schreef Étoile het volgende:
We hebben hetzelfde als jij Stakkertje, Weberbolletje met brikettenstarter

Vanavond wegens tijdgebrek helaas niet meer, binnenkort gaan we het toch eens proberen. Ik wil er wel lekker van genieten zonder dat t gelijk een vreetfestijn wordt. Anders slib ik dicht

kaboutermuts dat is wel een goede tip idd, gewoon dingetjes door midden snijden. Mss dat ik dan gewoon begin met 2 verschillende soorten vlees of vis, spies met groenten en salade erbij, eventueel gepoft aardappeltje.

Ik denk dat ik gewoon even over een soort drempel moet. Koken duurt tenslotte ook rustig een half uur, waarom zou dit dan zoveel anders zijn?
Precies. Je bent in feite evenveel tijd kwijt alleen kan je nu lekker buiten blijven in plaats van binnen in die hitte boven de pannen te gaan staan. En het scheelt ook nog een berg afwas.

Nederlanders hebben wat dat betreft een rare barbecuecultuur. Altijd die vieze speklappen, barbecueworsten, karbonade en dan een enorme berg vieze, vette saus er overheen.
Groente wordt zelden gegeten bij een barbecue of het moet al een huzarensalade zijn en dat kan je nauwelijks groente noemen. En dat terwijl het zo lekker, makkelijk en gezond kan.

Bij ons staat de barbecue de hele zomer klaar voor gebruik. Aansteken, tijdens het wachten een salade in elkaar knoeien en als de barbecue heet is een aardappel in aluminiumfolie tussen de kolen en het vlees en eventueel de groente erop.
Qua groente zijn mais, courgette, paprika, aubergine e.d. erg lekker van de barbecue.
Een of twee stukjes vlees, wat groente en een salade. De ene keer een aardappel (of twee) en de andere keer gewoon wat (bruin) stokbrood. Daar heb je echt wel genoeg aan.
Erg lekker bij een gepofte aardappel is een mengsel van crème fraiche, knoflook en bieslook.
Mais even insmeren met een beetje boter en dan wat zout er overheen.

Ik maak zomers vaak een enorme berg saté als de varkenslappen bij mijn slager in de aanbieding zijn. Marineren en prikken en dan in zakjes invriezen per 4 of 6.
Kipspiesjes of gewoon hele kipfilet is ook erg lekker mits je een goede kok hebt. Veel mensen bakken niet veel van kipfilet op een barbecue, dan wordt het al snel een droge hap.
Verder is biefstuk ook erg lekker van de barbecue. Even insmeren met een kruidenolie en dan op het rooster.
Visfilet in aluminiumfolie of een hele vis in zo'n handig visrekje.
Je kunt het zo gek niet bedenken of het kan erop.

Een deel van de barbecue reserveren voor de dingen die niet zo heet gebakken hoeven te worden. De kolen dus niet egaal verdelen over de barbecue maar een heet deel en een minder heet deel creëren.
Verder is een keyword aluminiumfolie, daarmee voorkom je dat je vlees verkoold van de barbecue komt. De barbecue moet (aan een kant) goed heet zijn, dan je vlees even goed dichtschroeien en verplaatsen naar het minder hete deel. Als het te hard gaat of een lange garing nodig heeft in aluminiumfolie verder laten garen.

Lekkere zomersalade:
Veldsla, aardbeien, walnoten, feta en een dressing van frambozenazijn, olijfolie en een beetje peper.

Eigenlijk moet er gewoon even een knop om in je hoofd. Barbecuen hoeft niet gepaard te gaan met bergen varkensvlees, sausjes en enorme hoeveelheden vlees en stokbrood.
Gewoon de hoeveelheden aanhouden die je normaal ook zou eten en voldoende groente erbij.
In het begin is het even zoeken naar lekkere recepten maar hoe vaker je het doet hoe creatiever je wordt.

Het rekje na afloop even met de schuurborstel bewerken en even met een keukenpapiertje er overheen en de volgende dag de barbecue leeggooien.

Eet smakelijk.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_48406136
Wij BBQ ook wel eens gewoon met ons drietjes (man, kind en ikzelf). Maar dan maar 1 stukje vlees, een groente pakketje en een gepofte aardappel of zo. Echt gewoon een maaltijd. Daar gaat de bbq echt wel voor aan hoor, een punt! Lekker buiten zitten en alvast wat drinken totdat ie warm is, why nog!

Het rooster gooi ik na gebruik altijd in een vuilniszak met heet water en een blokje van de vaatwasser er bij. De vuilniszak knoop ik dicht en vlak voordat ik dan naar bed ga haal ik het rooster uit de zak. Brandschoon! Even afspoelen, drogen en klaar voor de volgende ronde!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_48407857
Cool! Die hebben wij ook, top ding!
pi_48407909
Wat een verhalen allemaal.
  dinsdag 17 april 2007 @ 12:50:20 #117
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48414193
Wat goed Bloes!!, wij weberen ook; en ik wil nooit meer anders.
Ik ga denk ik volgende week ergens de hele kip aandurven...hoop ik..:@
Dat is nu echt iets wat ik in staat ben te verkloten.
  dinsdag 17 april 2007 @ 12:56:35 #118
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_48414428
En toch vind ik speklappen altijd het lekkerst...
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  dinsdag 17 april 2007 @ 12:58:58 #119
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48414515
Die zijn ook goddelijk.
Mocht ik ooit een eetstoornis ontwikkelen, dan kies ik een dieet van uitsluitend speklappies van de grill
pi_48415365
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 12:50 schreef SHE het volgende:
Wat goed Bloes!!, wij weberen ook; en ik wil nooit meer anders.
Ik ga denk ik volgende week ergens de hele kip aandurven...hoop ik..:@
Dat is nu echt iets wat ik in staat ben te verkloten.
Als ik de online gebruiksaanwijzing goed lees, is dat met een Webert haske makkelijk en kan je het gewoon niet verklotuh
  dinsdag 17 april 2007 @ 16:02:00 #121
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_48422751
Ik vraag even een merge aan zodat deze naar het centrale BBQ topic kan
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_48427103
Mindermutsig, thanks voor de uitgebreide uitleg! Ben het helemaal met je eens dat er vaak te weinig groenten worden gegeten, maar je suggesties klinken erg lekker.

Tezz, da's wel een gouden tip met die vuilniszak volgens mij, vies karweitje is dat anders vaak!

Miss Hobje, ik zie m wel verdwijnen
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_48449342
Maar goed, tis pas april...................
pi_48449398
quote:
Op woensdag 18 april 2007 09:42 schreef HPoi het volgende:
Maar goed, tis pas april...................
DUs? BBQen kan zelfs in de winter
  zaterdag 21 april 2007 @ 23:32:18 #125
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_48585407
We hebben vanmiddag de Weber opgehaald en morgen gaan we hem uitproberen.
Heb nu alvast het nodige aan vlees, kip en reuzengarnalen in de marinades gezet.
Verheug me er al op.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_48593028
quote:
Op woensdag 18 april 2007 09:44 schreef K-mail het volgende:

[..]

DUs? BBQen kan zelfs in de winter
Hollanders hè, die BBQ-en alleen op zondag als het minstens 25 graden is en beginnen om 17.45 uur eens met een vuurtje bouwen. In de winter is het ook prima BBQ-en, zoek een beschut plekje op in de tuin en je staat als kok heelrijk verwarmd aan een knappend vuurtje.

Maar ik zag het op mijn werk ook al: BBQ's en alle accessoires verkoop je alleen als het warmer dan 20 graden is.
pi_48594605
vandaag een recept uit het weber boek: Ontbeende varkensschouder op de bbq, met een pikante azijnsaus staat er, die saus weet ik nog niet zo, ik heb geen ciderazijn....(en kon t ook niet vinden)

Ik heb een stuk procureur ingekerft, en lekker dik ingewreven met kruidenmix, en moet strax lekker lang op de bbq, waarna je het in stukken scheurt, en op hamburgerbroodjes doet met koolsla en de saus! In het recept staat 2kg! voor 4 personen Altijd zoveel! (wordt ook zo duur!) Dus we hebben nu maar 6 ons genomen, hoeft het tenminsten ook geen 2,5 tot 3 uur op de bbq
pi_48608837
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 23:32 schreef golfer het volgende:
We hebben vanmiddag de Weber opgehaald en morgen gaan we hem uitproberen.
Heb nu alvast het nodige aan vlees, kip en reuzengarnalen in de marinades gezet.
Verheug me er al op.
Fotostrip, het ging Alleen het aansteken van de brikettenstarter ging met flink wat rook gepaard, gelukkig waren de buren niet thuis
Verder is het wel een ideaal ding
(lekker vroeg gegeten vandaag)

pi_48609603
Wij zijn ook al 2 x wezen bbqen vorige week.. zeer lekker! Ergens donderdag of vrijdag weer, als het weer mee zit
pi_48612847
quote:
Op zondag 22 april 2007 19:10 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Fotostrip, het ging Alleen het aansteken van de brikettenstarter ging met flink wat rook gepaard, gelukkig waren de buren niet thuis

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
houtskool is lekkerder :-)

briqetten zijn maar klotevind ik :p
quote:
Op zondag 22 april 2007 19:38 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Wij zijn ook al 2 x wezen bbqen vorige week.. zeer lekker! Ergens donderdag of vrijdag weer, als het weer mee zit
Waar kan ik reserveren?!
  zondag 22 april 2007 @ 22:15:29 #131
60456 Gesloten
Niet open
pi_48615392
Afgelopen 2 weeken 3 keer gebarbecued
We steken de barbecue meestal pas rond half 10 aan en smikkelen dan door tot een uur of 12
pi_48615533
quote:
Op zondag 22 april 2007 22:15 schreef Gesloten het volgende:
Afgelopen 2 weeken 3 keer gebarbecued
We steken de barbecue meestal pas rond half 10 aan en smikkelen dan door tot een uur of 12
wij rond een uur of 7 meestal.

dan tot een uur of 9 aan het happen, en dan de kolen er uit in de tuinkachel gooien, paar blokjes hout er bij
  zondag 22 april 2007 @ 23:51:29 #133
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_48618579
quote:
Op zondag 22 april 2007 19:10 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Aha!

Ik zag het laatste plaatje het eerst, en ik vroeg me al af hoe jullie die dingen allemaal zo egaal wit kregen. Maar jullie hebben een gadget ervoor gekocht

Confidence through competence
pi_48619223
quote:
Op zondag 22 april 2007 23:51 schreef Stereotomy het volgende:

Aha!

Ik zag het laatste plaatje het eerst, en ik vroeg me al af hoe jullie die dingen allemaal zo egaal wit kregen. Maar jullie hebben een gadget ervoor gekocht

Die gadget zat erbij, via marktplaats Handy.
  maandag 23 april 2007 @ 00:21:49 #135
23078 -MOX-
Metaaldetectie
pi_48619239
Vandaag ook gebarbecued . Griekse salade, gevulde salade, groente spiezen en wat vlees..

Tijd, dat heb je niet, dat maak je!
pi_48619264
Hey leuk foto's
Ziet er lekker en gezellie uit, die spiezen
  maandag 23 april 2007 @ 00:24:42 #137
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_48619305
quote:
Op zondag 22 april 2007 21:11 schreef Ou-Tannu het volgende:

houtskool is lekkerder :-)
Het zijn houtskool briketten.
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 23 april 2007 @ 00:33:05 #138
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_48619505
Vegetarische groente-BBQ's = sex hebben met travestieten

(het klopt allemaal net niet)
Confidence through competence
pi_48619538
Jawel, als je er vleeSCH bij eet is het goe.
  maandag 23 april 2007 @ 02:12:44 #140
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_48621012
quote:
Op zondag 22 april 2007 23:51 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Aha!

Briketten zijn een stuk lastiger aan te krijgen daarom gebruik ik zelf altijd houtskool en op de een of andere manier geeft het ook meer BBQ smaak dan met die geperste brokken vind ik.
Briketten worden wel veel heter, maar da's ook niet altijd goed.
pi_48621670
quote:
Op maandag 23 april 2007 02:12 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Briketten zijn een stuk lastiger aan te krijgen daarom gebruik ik zelf altijd houtskool en op de een of andere manier geeft het ook meer BBQ smaak dan met die geperste brokken vind ik.
Briketten worden wel veel heter, maar da's ook niet altijd goed.
berg houtskool wordt ook heet zat hoor :-)

zeker als je er wat vettig vlees op gooit, en anders gooi je halverwege er wat houtskool bij
pi_48632712
Afgelopen weekend de skottelbraai ingebruik genomen ! Heerlijk wat een fijn apparaat had ik jaren eerder moeten hebben.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  maandag 23 april 2007 @ 16:01:52 #143
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_48635882
quote:
Op maandag 23 april 2007 14:37 schreef Joene het volgende:
Afgelopen weekend de skottelbraai ingebruik genomen ! Heerlijk wat een fijn apparaat had ik jaren eerder moeten hebben.

Dat is toch zo'n wij-zijn-op-de-camping achtige wok?
pi_48635968
quote:
Op maandag 23 april 2007 16:01 schreef Richie_Rich het volgende:

[..]

Dat is toch zo'n wij-zijn-op-de-camping achtige wok?
yep
  maandag 23 april 2007 @ 16:06:39 #145
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_48636073
quote:
Op maandag 23 april 2007 16:03 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

yep

ben ik benieuwd wat dat met bbq'en te maken heeft
pi_48636085
TIP. snij een ui in twee en haal dit langs je rooster as je begint en als je klar bent. scheelt schoonmaken en smaakt heerlijk. Uisnippers of thijm tussen de kolen is ook lekker.
It is not down on any map; true places never are.
CRE / Creatief met een Duim
pi_48638616
quote:
Op maandag 23 april 2007 16:06 schreef Richie_Rich het volgende:

[afbeelding]

ben ik benieuwd wat dat met bbq'en te maken heeft
http://www.cadac-barbecues.com/index-nl.html
Ik zie een rooster
pi_48676397
Vrijdag weer bbq'en

Net al lekkere gemarineerde speklapjes gekocht.. stokbrood is ook al in huis (die je nog moet afbakken), morgen eens bedenken wat ik nog meer wil halen.
pi_48678435
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 18:17 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Vrijdag weer bbq'en

Net al lekkere gemarineerde speklapjes gekocht.. stokbrood is ook al in huis (die je nog moet afbakken), morgen eens bedenken wat ik nog meer wil halen.
Tipje
pi_48681980
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 18:17 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Vrijdag weer bbq'en

oeh

ik wil ook weer bbqen.. maar dat zit er aankomend weekend niet in.. weekend er op ook niet
  dinsdag 24 april 2007 @ 22:44:24 #151
45 SiGNe
pi_48686708
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 19:28 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Tipje
Ik mis er 2 recepten voor toch wel heel erg belangrijke sauzen bij het BBQen, Cocktailsaus en Kerriesaus..
m'n moeder maakte altijd een super kerriesaus, moet toch maar eens naar het recept vragen, zat in elk geval ook gember in.
pi_48711601
quote:
Op maandag 23 april 2007 00:33 schreef Stereotomy het volgende:
Vegetarische groente-BBQ's = sex hebben met travestieten

(het klopt allemaal net niet)
Inderdaad BBQen gaat om het eten van zoveel mogelijk lekker vlees. Groentes op de BBQ is vloeken in de kerk en heeft ook geen meerwaarde dan in een pan koken.
pi_48723759
quote:
Op woensdag 25 april 2007 17:56 schreef Wooldoor het volgende:

[..]

Inderdaad BBQen gaat om het eten van zoveel mogelijk lekker vlees. Groentes op de BBQ is vloeken in de kerk en heeft ook geen meerwaarde dan in een pan koken.
Oe!!!!!!
Ik ben het met je eens dat het hoofdingredient van een bbq vlees of vis is en ik kan begrijpen dat sommigen er liever geen groentes bij hebben, maar door te zeggen dat groentes grillen geen meerwaarde heeft t.o.v. koken in de pan heb je Tezz in de discussie-modus gezet hoor!
Ik grill heel veel groentes namelijk (heb binnen een grill met lavasteentjes) en het smaakt niet alleen anders, de mogelijkheden zijn eindeloos en de variaties allemaal stuk voor stuk super lekker! (aan een spies, in stukjes gegrild, in de alufolie, met marinade, zonder marinade, courgette, aubergine, champ's, uien, paprika en...en...en...en..)
pi_48730453
Tezz, post eens een paar lekkere groentereceptjes dan
  † In Memoriam † donderdag 26 april 2007 @ 14:54:03 #155
43556 miss_dynastie
pi_48739668
quote:
Op woensdag 25 april 2007 17:56 schreef Wooldoor het volgende:

[..]

Er is weinig lekkerder dan een maiskolf op de bbq.
  donderdag 26 april 2007 @ 15:11:44 #156
45 SiGNe
pi_48740334
quote:
Op donderdag 26 april 2007 14:54 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Kipfilet is lekkerder..en biefstuk..en varkenshaas..varkensoester..spare ribs..entrecote..
Ik kan denk ik nog wel even doorgaan
pi_48743222
TVP

Hmm... barbecuen, dit jaar al 3 a 4 keer gedaan. 1ste keer 7 januari was wel ontzettend koud. Ik zoek eigenlijk nog wel een degelijke kolen barbeque, maar het mag niet echt overdreven duur zijn, ik ben maar een student dus geld groeit niet op mijn rug zo'n weber ziet er dan wel geweldig uit maar heb het budget gewoon even niet. Wil er natuurlijk wel culinaire hoogstandjes op kunnen maken. hebben jullie nog tips?

Lekkerste vind ik trouwens heerlijke zelf gemarineerde kipfilets. Daar kan ik een moord voor plegen

[ Bericht 11% gewijzigd door AxeldeM. op 26-04-2007 16:39:53 ]
Please allow me to introduce myself, I'm a man of wealth and taste
DVD-Profiler
FOTOBOEK!
  † In Memoriam † donderdag 26 april 2007 @ 17:47:00 #158
43556 miss_dynastie
pi_48745653
quote:
Op donderdag 26 april 2007 15:11 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Kipfilet is lekkerder..en biefstuk..en varkenshaas..varkensoester..spare ribs..entrecote..
Ik kan denk ik nog wel even doorgaan
Hij had het over groenten op de bbq, dat dat vloeken in de kerk is. Ik vind dat je een maiskolf never nooit zo lekker krijgt in een pannetje als op de bbq. Het ging dus om groente, zeg maar, niet om vlees
  donderdag 26 april 2007 @ 21:44:55 #159
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_48753950
quote:
Op donderdag 26 april 2007 14:54 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Idd, als je een goede hebt liefst suikermais en met goede roomboter
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_48754086
maiskolven zijn zowiezo al gruwelijk :p
pi_48755641
Hier gaat maandag voor de hele familie de bbq aan.
Maar.. Ik ben druk bezig met afvallen en ik wil weinig vlees gaan eten en erg veel lekkere salades en andere groente dingen.

Ik kan alleen niet echt salades vinden waarvan ik denk: daar heb ik nou zin in.
Dus wie o wie heeft er nog enkele lekkere recepten voor dingen met groente erin?

Het mag een normale salade zijn met sla enzo, maar ook dingen als een lekkere couscous salade of iets in die richting!
En andere dingen met groente erin of nog erg lekkere vlees recepten zijn natuurlijk ook welkom!

[ Bericht 0% gewijzigd door .Sparkling. op 26-04-2007 23:10:24 ]
E.
pi_48757270
quote:
Op donderdag 26 april 2007 22:24 schreef .Sparkling. het volgende:
Maar.. Ik ben druk bezig met afvallen en ik wil weinig vlees gaan eten en erg veel lekkere salades en andere groente dingen.

Dus wie o wie heeft er nog enkele lekkere recepten voor dingen met groente erin?

Het mag een normale salade zijn met sla enzo, maar ook dingen als een lekke couscous salade of iets in die richting!
En andere dingen met groente erin of nog erg lekkere vlees recepten zijn natuurlijk ook welkom!
Al eens aan dit topic gedacht: Ode aan de zomer: de maaltijdsalade
pi_48757462
Ja, maar ik ga toch geen complete maaltijd serveren als bijgerecht?

Edit: Nou ja, misschien kan het wel. Maar ik zoek meer iets wat je als bijgerecht eet zeg maar
E.
pi_48759931
Wat dacht je van een groene salade met geroosterde groene asperges? In het weber kookboek staan overigens VEEL meer lekkere recepten!
  vrijdag 27 april 2007 @ 01:08:24 #165
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_48761522
Het zit er zomaar weer in dat het aankomende weekend onze Weber weer even gebruikt gaat worden.
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 27 april 2007 @ 01:29:53 #166
45 SiGNe
pi_48762138
quote:
Op donderdag 26 april 2007 22:24 schreef .Sparkling. het volgende:

Het mag een normale salade zijn met sla enzo, maar ook dingen als een lekkere couscous salade of iets in die richting!
Als je wil afvallen kan je beter kleinere hoeveelheden proberen te eten dan een eenzijdig menu aanhouden.
In het begin is het even honger lijden maar na een weekje past je maag zich aan en wordt kleiner.
Heb je ook geen probleem met Jojo-en trouwens.
Meerdere kleine maaltijden per dag is ook nog een optie, zolang je maar niet gaat snacken tussendoor (of gezonde snacks neemt)
pi_48765288
quote:
Op donderdag 26 april 2007 10:19 schreef Étoile het volgende:
Tezz, post eens een paar lekkere groentereceptjes dan
Groentepakketjes
Snijd wat groentes (bijv. courgette, uit, champignons, uitje, gele paprika) in grove stukken. Beetje olijfolie erdoor, basilcum en knoflook, peper en zout. Schep het in de aluminiumfolie en maak er pakketjes van. Een minuut of vijf/tien op de BBQ en smullen!

Aubergine
Snijd de aubergine in grove plakken. Grill ze aan 1 kant mooi bruin. Dan omdraaien en bovenop een dressing van knoflook/peper/zout/olijfolie leggen en een plak mozzarella. Terug op de BBQ en wachten totdat de kaas wat gesmolten is.

Gegrillde groentesalade
Grill wat groentes (courgetteplakken, champignons, aubergines, paprika). Leg op een bord wat rucola met een basisdressing (niet te uitgesproken van smaak, anders kill je de groentes). Leg daar bovenop de lauwe gegrillde groentes. Strooi er sesamzaadjes over en uiteindelijk een paar scheppen ricotta kaas. Jammie!

Zoete paprika's met chili
Hol een paar zoete puntpaprika's uit (dus de zaadjes en zaadlijsten er uit). Maak in een kommetje een mengsel van kleine brokjes fetakaas, een chilipepertje en wat olijfolie en schep dit mengsel in de puntpaprika's. Een beetje alufolie eronder en even op de BBQ de paprika's laten garen.
pi_48765311
quote:
Op donderdag 26 april 2007 23:01 schreef Weird- het volgende:

[..]

Al eens aan dit topic gedacht: Ode aan de zomer: de maaltijdsalade
In dit topic staan hele goeie tips. En als je de salades te zwaar vindt, dan laat je bijvoorbeeld het vlees weg, of je doet er wat minder 'vulmiddel' door (dus minder pasta/rijst/aardappels). Overigens, als je een maaltijdsalade in een kleiner portie serveert is het ineens geen maaltijdsalade meer!
pi_48770234
Ik eet niet alleen salades. Ik heb een er een aardappel bij en wat vlees.
En verder weet ik wel hoe ik moet afvallen. Ik ben al ruim 2 maanden bezig.

Maar alvast bedankt voor deze tips. Ik zal ze morgen eens voorleggen aan mijn zus
E.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 11:56:22 #170
61279 Coolfool
Belanda goreng
pi_48884467
Wij hebben afgelopen zondag weer de eerste bbq gehad. Om te eten hadden we:

(bijna alles zelf gemaakt)
Spiezen met gemarineerde garnalen
Gemarineerde tonijn
Spareribs (was een experiment maar erg goed gelukt!)
Hamburgers (niet zelf gemaakt)
Karbonaadjes
Gepofte aardappelen

Natuurlijk nog eigengemaakte kruidenboter met stokbrood.
Hmmmmmmmm echt genieten! Kijken of we van de week weer een avondje kunnen inplannen!
pi_48884832
Ik had van Ainsly Harriot ooit een een ontzettend lekker vegetarisch BBQ recept (ja het kan)
Wraps gevuld met kaas, tomaat, koriander(blad) en rode pepers. Opvouwen, in alu folie verpakken en heet laten worden
pi_48887112
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 01:08 schreef golfer het volgende:
Het zit er zomaar weer in dat het aankomende weekend onze Weber weer even gebruikt gaat worden.
Dat was lekker gisteren
Lamskarbonaadjes, kleine worstjes, spies (niet zo lekker), gemarineerde kipfilets en garnalen !
Met een lekkere frisse salade erbij van tomaten/komkommer.
pi_48887214
Zondag voor het eerst geweberd. Alleen dachten we dat alles indirect moest. Dus dat duurde wel ff voordat het klaar was. Op het einde las ik dat alleen vlees wat normaal gesproken al langer dan 25 min duurt indirect moet.
pi_48887349
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 13:24 schreef Stansfield het volgende:
Zondag voor het eerst geweberd. Alleen dachten we dat alles indirect moest. Dus dat duurde wel ff voordat het klaar was. Op het einde las ik dat alleen vlees wat normaal gesproken al langer dan 25 min duurt indirect moet.

Je kan alles er op zo leggen, wel met de deksel erop, werkt prima!
Indirekt is meer voor hele kippen etc.
pi_48887382
* Ou-Tannu gaat toch een heel hard naar zn ouders schoppen ofzo.. ff een mini bbq forcen oid
pi_50109156
Zondag ook weer gebbqt. Met behulp van mijn nieuwe bbq boek.

http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=1001004001955064&Section=BOOK

Mega goed boek. En het was uiteraard weer heerlijk.
pi_50109234
Zaterdag gedaan.. en ik was het topic al kwijt !

BBQ pakketen van de aldi zijn best te doen..
pi_50110685
quote:
Op maandag 4 juni 2007 22:25 schreef Stansfield het volgende:
Zondag ook weer gebbqt. Met behulp van mijn nieuwe bbq boek.

http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=1001004001955064&Section=BOOK

Mega goed boek. En het was uiteraard weer heerlijk.
Je nieuwe boek direct op de bbq....

De vooruitzichten voor komend weekend zijn goed, dus ik bereid me alvast weer voor op bbq-en!!
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 8 juni 2007 @ 16:37:20 #179
163650 Greys
pi_50243210
Vanavond weer lekker met zijn tweetjes (nou ja, hondje doet ook mee ) barbecuen
Gamba's, kipvleugeltjes, we hadden nog worstjes en wat hamburgers in de vriezer. Meloentje erbij, wat augurkjes erbij en hete kroepoek (mijn fout, dat vind ik nou eenmaal erg lekker bij bbq ). Mjam, nu al zin in strakjes.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_50250822
Vanavond in recordtijd gebbqd...
Het was al een aantal maal uitgesteld, dus het moest en zou perse door gaan... Er was echter onweer op komst (zoals in wel meer delen van het land), dus alles in 2x op de bbq en binnen het uur klaar...
Niet echt ideaal, maar alles was wel lekker én we waren voor de bui uitgegeten!
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 21:01:38 #181
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_50252314
ik heb geen tuin en geen balkon, mis het wel hoor, lekker uitgebreid bbq en
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_50252350
hier is het nog steeds mooi weer..

maar goed als ik nu een stuk vlees op t plat dak gooit wordt t volgens mij ook nog wel gaar
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 9 juni 2007 @ 11:45:11 #183
163650 Greys
pi_50264452
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 16:37 schreef Greys het volgende:
Vanavond weer lekker met zijn tweetjes (nou ja, hondje doet ook mee ) barbecuen
Gamba's, kipvleugeltjes, we hadden nog worstjes en wat hamburgers in de vriezer. Meloentje erbij, wat augurkjes erbij en hete kroepoek (mijn fout, dat vind ik nou eenmaal erg lekker bij bbq ). Mjam, nu al zin in strakjes.
Dat ging dus niet door. Was niet zo relaxed bbqen in noodweer
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_50265721
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 11:45 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat ging dus niet door. Was niet zo relaxed bbqen in noodweer
partytent,
kom op zeg we barbequen hier ook wel eens als t regent
pi_50268454
Vanavond weer bbq'en

Heb 2 frikandellen, kipsate en speklapjes uit de vriezer gehaald. Verder hebben we stokbrood met kruidenborter en gekruide rijst !
pi_50268561
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 14:17 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Vanavond weer bbq'en

Heb 2 frikandellen, kipsate en speklapjes uit de vriezer gehaald. Verder hebben we stokbrood met kruidenborter en gekruide rijst !
frikandellen op de barbeque? mkay?
pi_50268596
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 12:44 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

partytent,
kom op zeg we barbequen hier ook wel eens als t regent
Er zit toch een deksel op een weber. Echte hardcore bbq-ers gaan gewoon door in de regen.
pi_50268723
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 14:21 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Er zit toch een deksel op een weber. Echte hardcore bbq-ers gaan gewoon door in de regen.
onze stenen bbq heeft geen deksel.. maar een schoorsteen.. dus dat wil net zo goed :p
pi_50270468
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 14:20 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

frikandellen op de barbeque? mkay?
Ja dat kan heel goed hoor Doen wij heel vaak.. worden ze erg lekker (lekkerder dan als uit de frituur!). Er komt nu helaas wel een hele donkere lucht deze kant op.. maja we hebben bbq met deksel en een grote parasol waar me onder kunnen schuilen
pi_50274461
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 15:24 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Ja dat kan heel goed hoor Doen wij heel vaak.. worden ze erg lekker (lekkerder dan als uit de frituur!). Er komt nu helaas wel een hele donkere lucht deze kant op.. maja we hebben bbq met deksel en een grote parasol waar me onder kunnen schuilen
haha, hier gaat zo de bbq ook aan, geen donkere wolken in het zicht!

en anders maar onder de partytent :-)
pi_50331718
Ik wist niet dat er slecht bbq voedsel bestond.

Maar dat pakket van een of andere internet site was wel enigzins teleurstellend.
Hamburgers die lijken op als die diepvries rommel.
Worsten die apart van binnen waren.
en dan nog 2 andere stukken vlees.

Sauzen en salades kwamen ook zo uit blik. De verpakking was wel stevig trouwens.

Iig BBQ zelf organiseren en niet uitbesteden aan een vage internet all in site
pi_50333951
mjah goed bbqen doe je toch zelf.. :-)
pi_50405813
Ik heb 2 weken geleden een heerlijk stuk Prime Rib/ Cote d' boeuf gehaald bij de Lindenhoff (aanrader, echt ff op googlen !!). Echt een extreem mooi stuk vlees. Daarna gekruid met de Jamie Oliver Hot and fragant rub welke ik eerst in de vijzel heb gemalen en vervolgens heb gemend met wat olijf olie. Het vlees vervolgens 45 minuten laten staan en toen op de hete bbq.

Damn wat was dat lekker, subliem vlees perfecte combi met de kruiden en de heerlijke gril smaak :p.
Geniet maar ........... met mate (zelf in te vullen :))
pi_50407859
Wij hebben nog te weinig ge-bbqued dit jaar.
Maar daar komt hopelijk binnenkort wat verandering, dan hebben we wat meer tijd 's avonds.
Ik heb er weer zin in.
pi_50613025
Wat si het verschil tussen de Weber Compact en de One-Touch modellen, behalve de prijs?
Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity, you go around the circle to sanity, and on the other end of the circle close to insanity, but not insanity, is unsanity
  dinsdag 19 juni 2007 @ 18:20:38 #196
97745 Thorical
finding a way
pi_50622763
Voorgaren? Wie doet het? En hoe?
Ik heb kippenbouten, hoe kan ik daar as zaterdag iets moois van op de bbq toveren?
pi_50623871
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 18:20 schreef Thorical het volgende:
Voorgaren? Wie doet het? En hoe?
Ik heb kippenbouten, hoe kan ik daar as zaterdag iets moois van op de bbq toveren?
Niet voorgaren, nergens voor nodig. Het bederft de malsheid van het vlees (vind ik). En daarbij komt nog eens dat kip het snelste gaar is van alle soorten vlees! Wat overigens niet wegneemt dat het wel door en door gaar moet zijn, vanwege de samonella enzo he.

Dus...de kippenbouten (lekker gemarineerd natuurlijk) doe je als allereerste op je BBQ en als ze dan mooi bruin zijn wikkel je ze in alu-folie en laat je ze nog lekker een half uurtje aan de zijkant liggen. De folie zorgt ervoor dat je een soort mini-oventje krijgt dus dat bevordert het gaarproces. En dan begin je met je andere vlees/vis te bakken!
pi_50623980
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 13:54 schreef navigator het volgende:
Wat si het verschil tussen de Weber Compact en de One-Touch modellen, behalve de prijs?
Compact heeft een kleinere inhoud, ze zijn platter. Hebben een aangeschroefde handgreep die niet is mee geëmailleerd, de grepen zijn van kunstof ipv glasvezel en er zit geen one-touch reinigings systeem in. (een soort schoep die de as uit de bbq schuift).
pi_50624955
Ik dan U vriendelijk, One-Touch zal het worden. 47cm lijkt mij wel voldoende, 57 zijn echt grote bakbeesten.
Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity, you go around the circle to sanity, and on the other end of the circle close to insanity, but not insanity, is unsanity
  zaterdag 7 juli 2007 @ 14:13:54 #200
45 SiGNe
pi_51230511
jaaa...ik heb 'm dan eindelijk toch nog gevonden, een gietijzeren BBQ met gietijzeren rooster
Gewoon bij de blokker voor 12,99 en de vorm is een potkacheltje, die dingen kunnen lekker heet worden.
pi_51236684
Net klaar met alle voorbereidingen van de bbq van vanavond. Alle recepten uit mijn grote bbq boek.
pi_51259323
Vanavond maar weer bbqen Alles staat klaar.. net lekker nog zelf kruidenboter gemaakt.. hmm!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')