het is toch juist tof om met die kutte kolen te kloten, alles vies, alles stinkt naar de rook.., heerlijk!quote:Op maandag 16 april 2007 16:21 schreef djexplo het volgende:
Met een klein groepje ga ik voor de elektrische grilplaat buiten, net zo gezellig en minder gedoe...
Het werkt echt goed! Maar zijn die kokosvezel dingen echt lekkerder? Ik gooi dr rookblokjes bij uit amerika... Die weber producten zijn al zo duur...quote:Op maandag 16 april 2007 08:10 schreef Fixers het volgende:
Knip
welk type, en welke grootte?quote:Op maandag 16 april 2007 22:42 schreef golfer het volgende:
We hebben via Marktplaats een vrijwel nieuwe Weber met brikettenstarter kunnen aanschaffen.
Zaterdag gaan we hem ophalen, dus dat wordt binnenkort lekker weer experimenteren met dat nieuwe apparaat.
Precies. Je bent in feite evenveel tijd kwijt alleen kan je nu lekker buiten blijven in plaats van binnen in die hitte boven de pannen te gaan staan. En het scheelt ook nog een berg afwas.quote:Op maandag 16 april 2007 22:01 schreef Étoile het volgende:
We hebben hetzelfde als jij Stakkertje, Weberbolletje met brikettenstarter
Vanavond wegens tijdgebrek helaas niet meer, binnenkort gaan we het toch eens proberen. Ik wil er wel lekker van genieten zonder dat t gelijk een vreetfestijn wordt. Anders slib ik dicht
kaboutermuts dat is wel een goede tip idd, gewoon dingetjes door midden snijden. Mss dat ik dan gewoon begin met 2 verschillende soorten vlees of vis, spies met groenten en salade erbij, eventueel gepoft aardappeltje.
Ik denk dat ik gewoon even over een soort drempel moet. Koken duurt tenslotte ook rustig een half uur, waarom zou dit dan zoveel anders zijn?
Als ik de online gebruiksaanwijzing goed lees, is dat met een Webert haske makkelijk en kan je het gewoon niet verklotuhquote:Op dinsdag 17 april 2007 12:50 schreef SHE het volgende:
Wat goed Bloes!!, wij weberen ook; en ik wil nooit meer anders.
Ik ga denk ik volgende week ergens de hele kip aandurven...hoop ik..:@
Dat is nu echt iets wat ik in staat ben te verkloten.
DUs? BBQen kan zelfs in de winterquote:Op woensdag 18 april 2007 09:42 schreef HPoi het volgende:
Maar goed, tis pas april...................![]()
Hollanders hè, die BBQ-en alleen op zondag als het minstens 25 graden is en beginnen om 17.45 uur eens met een vuurtje bouwen. In de winter is het ook prima BBQ-en, zoek een beschut plekje op in de tuin en je staat als kok heelrijk verwarmd aan een knappend vuurtje.quote:
Fotostrip, het gingquote:Op zaterdag 21 april 2007 23:32 schreef golfer het volgende:
We hebben vanmiddag de Weber opgehaald en morgen gaan we hem uitproberen.
Heb nu alvast het nodige aan vlees, kip en reuzengarnalen in de marinades gezet.
Verheug me er al op.
houtskool is lekkerder :-)quote:Op zondag 22 april 2007 19:10 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Fotostrip, het gingAlleen het aansteken van de brikettenstarter ging met flink wat rook gepaard, gelukkig waren de buren niet thuis
Verder is het wel een ideaal ding
(lekker vroeg gegeten vandaag)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Waar kan ik reserveren?!quote:Op zondag 22 april 2007 19:38 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Wij zijn ook al 2 x wezen bbqen vorige week.. zeer lekker! Ergens donderdag of vrijdag weer, als het weer mee zit
wij rond een uur of 7 meestal.quote:Op zondag 22 april 2007 22:15 schreef Gesloten het volgende:
Afgelopen 2 weeken 3 keer gebarbecued
We steken de barbecue meestal pas rond half 10 aan en smikkelen dan door tot een uur of 12
Aha!quote:Op zondag 22 april 2007 19:10 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Fotostrip, het gingAlleen het aansteken van de brikettenstarter ging met flink wat rook gepaard, gelukkig waren de buren niet thuis
Verder is het wel een ideaal ding
(lekker vroeg gegeten vandaag)
Die gadget zat erbij, via marktplaatsquote:Op zondag 22 april 2007 23:51 schreef Stereotomy het volgende:
Aha!![]()
Ik zag het laatste plaatje het eerst, en ik vroeg me al af hoe jullie die dingen allemaal zo egaal wit kregen. Maar jullie hebben een gadget ervoor gekocht
![]()
![]()
![]()
Het zijn houtskool briketten.quote:
Briketten zijn een stuk lastiger aan te krijgen daarom gebruik ik zelf altijd houtskool en op de een of andere manier geeft het ook meer BBQ smaak dan met die geperste brokken vind ik.quote:Op zondag 22 april 2007 23:51 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Aha!![]()
Ik zag het laatste plaatje het eerst, en ik vroeg me al af hoe jullie die dingen allemaal zo egaal wit kregen. Maar jullie hebben een gadget ervoor gekocht
![]()
![]()
![]()
berg houtskool wordt ook heet zat hoor :-)quote:Op maandag 23 april 2007 02:12 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Briketten zijn een stuk lastiger aan te krijgen daarom gebruik ik zelf altijd houtskool en op de een of andere manier geeft het ook meer BBQ smaak dan met die geperste brokken vind ik.
Briketten worden wel veel heter, maar da's ook niet altijd goed.
quote:Op maandag 23 april 2007 14:37 schreef Joene het volgende:
Afgelopen weekend de skottelbraai ingebruik genomen ! Heerlijk wat een fijn apparaat had ik jaren eerder moeten hebben.
yepquote:Op maandag 23 april 2007 16:01 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
![]()
Dat is toch zo'n wij-zijn-op-de-camping achtige wok?
http://www.cadac-barbecues.com/index-nl.htmlquote:Op maandag 23 april 2007 16:06 schreef Richie_Rich het volgende:
[afbeelding]![]()
ben ik benieuwd wat dat met bbq'en te maken heeft![]()
Tipjequote:Op dinsdag 24 april 2007 18:17 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Vrijdag weer bbq'en
Net al lekkere gemarineerde speklapjes gekocht.. stokbrood is ook al in huis (die je nog moet afbakken), morgen eens bedenken wat ik nog meer wil halen.
oehquote:Op dinsdag 24 april 2007 18:17 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Vrijdag weer bbq'en
Net al lekkere gemarineerde speklapjes gekocht.. stokbrood is ook al in huis (die je nog moet afbakken), morgen eens bedenken wat ik nog meer wil halen.
Ik mis er 2 recepten voor toch wel heel erg belangrijke sauzen bij het BBQen, Cocktailsaus en Kerriesaus..quote:
Inderdaad BBQen gaat om het eten van zoveel mogelijk lekker vlees. Groentes op de BBQ is vloeken in de kerk en heeft ook geen meerwaarde dan in een pan koken.quote:Op maandag 23 april 2007 00:33 schreef Stereotomy het volgende:
Vegetarische groente-BBQ's = sex hebben met travestieten
(het klopt allemaal net niet)
Oe!!!!!!quote:Op woensdag 25 april 2007 17:56 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Inderdaad BBQen gaat om het eten van zoveel mogelijk lekker vlees. Groentes op de BBQ is vloeken in de kerk en heeft ook geen meerwaarde dan in een pan koken.
Er is weinig lekkerder dan een maiskolf op de bbq.quote:Op woensdag 25 april 2007 17:56 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Inderdaad BBQen gaat om het eten van zoveel mogelijk lekker vlees. Groentes op de BBQ is vloeken in de kerk en heeft ook geen meerwaarde dan in een pan koken.
Kipfilet is lekkerder..en biefstuk..en varkenshaas..varkensoester..spare ribs..entrecote..quote:Op donderdag 26 april 2007 14:54 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Er is weinig lekkerder dan een maiskolf op de bbq.
Hij had het over groenten op de bbq, dat dat vloeken in de kerk is. Ik vind dat je een maiskolf never nooit zo lekker krijgt in een pannetje als op de bbq. Het ging dus om groente, zeg maar, niet om vleesquote:Op donderdag 26 april 2007 15:11 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Kipfilet is lekkerder..en biefstuk..en varkenshaas..varkensoester..spare ribs..entrecote..
Ik kan denk ik nog wel even doorgaan![]()
Idd, als je een goede hebt liefst suikermais en met goede roomboterquote:Op donderdag 26 april 2007 14:54 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Er is weinig lekkerder dan een maiskolf op de bbq.
Al eens aan dit topic gedacht: Ode aan de zomer: de maaltijdsaladequote:Op donderdag 26 april 2007 22:24 schreef .Sparkling. het volgende:
Hier gaat maandag voor de hele familie de bbq aan.
Maar.. Ik ben druk bezig met afvallen en ik wil weinig vlees gaan eten en erg veel lekkere salades en andere groente dingen.
Ik kan alleen niet echt salades vinden waarvan ik denk: daar heb ik nou zin in.
Dus wie o wie heeft er nog enkele lekkere recepten voor dingen met groente erin?
Het mag een normale salade zijn met sla enzo, maar ook dingen als een lekke couscous salade of iets in die richting!
En andere dingen met groente erin of nog erg lekkere vlees recepten zijn natuurlijk ook welkom!
Als je wil afvallen kan je beter kleinere hoeveelheden proberen te eten dan een eenzijdig menu aanhouden.quote:Op donderdag 26 april 2007 22:24 schreef .Sparkling. het volgende:
Hier gaat maandag voor de hele familie de bbq aan.
Maar.. Ik ben druk bezig met afvallen en ik wil weinig vlees gaan eten en erg veel lekkere salades en andere groente dingen.
Ik kan alleen niet echt salades vinden waarvan ik denk: daar heb ik nou zin in.
Dus wie o wie heeft er nog enkele lekkere recepten voor dingen met groente erin?
Het mag een normale salade zijn met sla enzo, maar ook dingen als een lekkere couscous salade of iets in die richting!
En andere dingen met groente erin of nog erg lekkere vlees recepten zijn natuurlijk ook welkom!
Groentepakketjesquote:Op donderdag 26 april 2007 10:19 schreef Étoile het volgende:
Tezz, post eens een paar lekkere groentereceptjes dan![]()
![]()
In dit topic staan hele goeie tips. En als je de salades te zwaar vindt, dan laat je bijvoorbeeld het vlees weg, of je doet er wat minder 'vulmiddel' door (dus minder pasta/rijst/aardappels). Overigens, als je een maaltijdsalade in een kleiner portie serveert is het ineens geen maaltijdsalade meer!quote:Op donderdag 26 april 2007 23:01 schreef Weird- het volgende:
[..]
Al eens aan dit topic gedacht: Ode aan de zomer: de maaltijdsalade
Dat was lekker gisterenquote:Op vrijdag 27 april 2007 01:08 schreef golfer het volgende:
Het zit er zomaar weer in dat het aankomende weekend onze Weber weer even gebruikt gaat worden.
quote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:24 schreef Stansfield het volgende:
Zondag voor het eerst geweberd. Alleen dachten we dat alles indirect moest. Dus dat duurde wel ff voordat het klaar was. Op het einde las ik dat alleen vlees wat normaal gesproken al langer dan 25 min duurt indirect moet.
Je nieuwe boek direct op de bbq....quote:Op maandag 4 juni 2007 22:25 schreef Stansfield het volgende:
Zondag ook weer gebbqt. Met behulp van mijn nieuwe bbq boek.
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=1001004001955064&Section=BOOK
Mega goed boek. En het was uiteraard weer heerlijk.
Dat ging dus niet door. Was niet zo relaxed bbqen in noodweerquote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:37 schreef Greys het volgende:
Vanavond weer lekker met zijn tweetjes (nou ja, hondje doet ook mee) barbecuen
Gamba's, kipvleugeltjes, we hadden nog worstjes en wat hamburgers in de vriezer. Meloentje erbij, wat augurkjes erbij en hete kroepoek (mijn fout, dat vind ik nou eenmaal erg lekker bij bbq). Mjam, nu al zin in strakjes.
partytent,quote:Op zaterdag 9 juni 2007 11:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat ging dus niet door. Was niet zo relaxed bbqen in noodweer![]()
frikandellen op de barbeque? mkay?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:17 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Vanavond weer bbq'en
Heb 2 frikandellen, kipsate en speklapjes uit de vriezer gehaald. Verder hebben we stokbrood met kruidenborter en gekruide rijst !
Er zit toch een deksel op een weber. Echte hardcore bbq-ers gaan gewoon door in de regen.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
partytent,
kom op zegwe barbequen hier ook wel eens als t regent
onze stenen bbq heeft geen deksel.. maar een schoorsteen.. dus dat wil net zo goed :pquote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:21 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Er zit toch een deksel op een weber. Echte hardcore bbq-ers gaan gewoon door in de regen.
Ja dat kan heel goed hoorquote:
haha, hier gaat zo de bbq ook aan, geen donkere wolken in het zicht!quote:Op zaterdag 9 juni 2007 15:24 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Ja dat kan heel goed hoorDoen wij heel vaak.. worden ze erg lekker (lekkerder dan als uit de frituur!). Er komt nu helaas wel een hele donkere lucht deze kant op.. maja we hebben bbq met deksel en een grote parasol waar me onder kunnen schuilen
Niet voorgaren, nergens voor nodig. Het bederft de malsheid van het vlees (vind ik). En daarbij komt nog eens dat kip het snelste gaar is van alle soorten vlees! Wat overigens niet wegneemt dat het wel door en door gaar moet zijn, vanwege de samonella enzo he.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:20 schreef Thorical het volgende:
Voorgaren? Wie doet het? En hoe?
Ik heb kippenbouten, hoe kan ik daar as zaterdag iets moois van op de bbq toveren?
Compact heeft een kleinere inhoud, ze zijn platter. Hebben een aangeschroefde handgreep die niet is mee geëmailleerd, de grepen zijn van kunstof ipv glasvezel en er zit geen one-touch reinigings systeem in. (een soort schoep die de as uit de bbq schuift).quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:54 schreef navigator het volgende:
Wat si het verschil tussen de Weber Compact en de One-Touch modellen, behalve de prijs?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |