abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48755641
Hier gaat maandag voor de hele familie de bbq aan.
Maar.. Ik ben druk bezig met afvallen en ik wil weinig vlees gaan eten en erg veel lekkere salades en andere groente dingen.

Ik kan alleen niet echt salades vinden waarvan ik denk: daar heb ik nou zin in.
Dus wie o wie heeft er nog enkele lekkere recepten voor dingen met groente erin?

Het mag een normale salade zijn met sla enzo, maar ook dingen als een lekkere couscous salade of iets in die richting!
En andere dingen met groente erin of nog erg lekkere vlees recepten zijn natuurlijk ook welkom!

[ Bericht 0% gewijzigd door .Sparkling. op 26-04-2007 23:10:24 ]
E.
pi_48757270
quote:
Op donderdag 26 april 2007 22:24 schreef .Sparkling. het volgende:
Maar.. Ik ben druk bezig met afvallen en ik wil weinig vlees gaan eten en erg veel lekkere salades en andere groente dingen.

Dus wie o wie heeft er nog enkele lekkere recepten voor dingen met groente erin?

Het mag een normale salade zijn met sla enzo, maar ook dingen als een lekke couscous salade of iets in die richting!
En andere dingen met groente erin of nog erg lekkere vlees recepten zijn natuurlijk ook welkom!
Al eens aan dit topic gedacht: Ode aan de zomer: de maaltijdsalade
pi_48757462
Ja, maar ik ga toch geen complete maaltijd serveren als bijgerecht?

Edit: Nou ja, misschien kan het wel. Maar ik zoek meer iets wat je als bijgerecht eet zeg maar
E.
pi_48759931
Wat dacht je van een groene salade met geroosterde groene asperges? In het weber kookboek staan overigens VEEL meer lekkere recepten!
  vrijdag 27 april 2007 @ 01:08:24 #165
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_48761522
Het zit er zomaar weer in dat het aankomende weekend onze Weber weer even gebruikt gaat worden.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 27 april 2007 @ 01:29:53 #166
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_48762138
quote:
Op donderdag 26 april 2007 22:24 schreef .Sparkling. het volgende:

Het mag een normale salade zijn met sla enzo, maar ook dingen als een lekkere couscous salade of iets in die richting!
Als je wil afvallen kan je beter kleinere hoeveelheden proberen te eten dan een eenzijdig menu aanhouden.
In het begin is het even honger lijden maar na een weekje past je maag zich aan en wordt kleiner.
Heb je ook geen probleem met Jojo-en trouwens.
Meerdere kleine maaltijden per dag is ook nog een optie, zolang je maar niet gaat snacken tussendoor (of gezonde snacks neemt)
pi_48765288
quote:
Op donderdag 26 april 2007 10:19 schreef Étoile het volgende:
Tezz, post eens een paar lekkere groentereceptjes dan
Groentepakketjes
Snijd wat groentes (bijv. courgette, uit, champignons, uitje, gele paprika) in grove stukken. Beetje olijfolie erdoor, basilcum en knoflook, peper en zout. Schep het in de aluminiumfolie en maak er pakketjes van. Een minuut of vijf/tien op de BBQ en smullen!

Aubergine
Snijd de aubergine in grove plakken. Grill ze aan 1 kant mooi bruin. Dan omdraaien en bovenop een dressing van knoflook/peper/zout/olijfolie leggen en een plak mozzarella. Terug op de BBQ en wachten totdat de kaas wat gesmolten is.

Gegrillde groentesalade
Grill wat groentes (courgetteplakken, champignons, aubergines, paprika). Leg op een bord wat rucola met een basisdressing (niet te uitgesproken van smaak, anders kill je de groentes). Leg daar bovenop de lauwe gegrillde groentes. Strooi er sesamzaadjes over en uiteindelijk een paar scheppen ricotta kaas. Jammie!

Zoete paprika's met chili
Hol een paar zoete puntpaprika's uit (dus de zaadjes en zaadlijsten er uit). Maak in een kommetje een mengsel van kleine brokjes fetakaas, een chilipepertje en wat olijfolie en schep dit mengsel in de puntpaprika's. Een beetje alufolie eronder en even op de BBQ de paprika's laten garen.
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_48765311
quote:
Op donderdag 26 april 2007 23:01 schreef Weird- het volgende:

[..]

Al eens aan dit topic gedacht: Ode aan de zomer: de maaltijdsalade
In dit topic staan hele goeie tips. En als je de salades te zwaar vindt, dan laat je bijvoorbeeld het vlees weg, of je doet er wat minder 'vulmiddel' door (dus minder pasta/rijst/aardappels). Overigens, als je een maaltijdsalade in een kleiner portie serveert is het ineens geen maaltijdsalade meer!
pi_48770234
Ik eet niet alleen salades. Ik heb een er een aardappel bij en wat vlees.
En verder weet ik wel hoe ik moet afvallen. Ik ben al ruim 2 maanden bezig.

Maar alvast bedankt voor deze tips. Ik zal ze morgen eens voorleggen aan mijn zus
E.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 11:56:22 #170
61279 Coolfool
Belanda goreng
pi_48884467
Wij hebben afgelopen zondag weer de eerste bbq gehad. Om te eten hadden we:

(bijna alles zelf gemaakt)
Spiezen met gemarineerde garnalen
Gemarineerde tonijn
Spareribs (was een experiment maar erg goed gelukt!)
Hamburgers (niet zelf gemaakt)
Karbonaadjes
Gepofte aardappelen

Natuurlijk nog eigengemaakte kruidenboter met stokbrood.
Hmmmmmmmm echt genieten! Kijken of we van de week weer een avondje kunnen inplannen!
pi_48884832
Ik had van Ainsly Harriot ooit een een ontzettend lekker vegetarisch BBQ recept (ja het kan)
Wraps gevuld met kaas, tomaat, koriander(blad) en rode pepers. Opvouwen, in alu folie verpakken en heet laten worden
pi_48887112
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 01:08 schreef golfer het volgende:
Het zit er zomaar weer in dat het aankomende weekend onze Weber weer even gebruikt gaat worden.
Dat was lekker gisteren
Lamskarbonaadjes, kleine worstjes, spies (niet zo lekker), gemarineerde kipfilets en garnalen !
Met een lekkere frisse salade erbij van tomaten/komkommer.
pi_48887214
Zondag voor het eerst geweberd. Alleen dachten we dat alles indirect moest. Dus dat duurde wel ff voordat het klaar was. Op het einde las ik dat alleen vlees wat normaal gesproken al langer dan 25 min duurt indirect moet.
pi_48887349
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 13:24 schreef Stansfield het volgende:
Zondag voor het eerst geweberd. Alleen dachten we dat alles indirect moest. Dus dat duurde wel ff voordat het klaar was. Op het einde las ik dat alleen vlees wat normaal gesproken al langer dan 25 min duurt indirect moet.

Je kan alles er op zo leggen, wel met de deksel erop, werkt prima!
Indirekt is meer voor hele kippen etc.
pi_48887382
* Ou-Tannu gaat toch een heel hard naar zn ouders schoppen ofzo.. ff een mini bbq forcen oid
pi_50109156
Zondag ook weer gebbqt. Met behulp van mijn nieuwe bbq boek.

http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=1001004001955064&Section=BOOK

Mega goed boek. En het was uiteraard weer heerlijk.
pi_50109234
Zaterdag gedaan.. en ik was het topic al kwijt !

BBQ pakketen van de aldi zijn best te doen..
pi_50110685
quote:
Op maandag 4 juni 2007 22:25 schreef Stansfield het volgende:
Zondag ook weer gebbqt. Met behulp van mijn nieuwe bbq boek.

http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=1001004001955064&Section=BOOK

Mega goed boek. En het was uiteraard weer heerlijk.
Je nieuwe boek direct op de bbq....

De vooruitzichten voor komend weekend zijn goed, dus ik bereid me alvast weer voor op bbq-en!!
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 8 juni 2007 @ 16:37:20 #179
163650 Greys
pi_50243210
Vanavond weer lekker met zijn tweetjes (nou ja, hondje doet ook mee ) barbecuen
Gamba's, kipvleugeltjes, we hadden nog worstjes en wat hamburgers in de vriezer. Meloentje erbij, wat augurkjes erbij en hete kroepoek (mijn fout, dat vind ik nou eenmaal erg lekker bij bbq ). Mjam, nu al zin in strakjes.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_50250822
Vanavond in recordtijd gebbqd...
Het was al een aantal maal uitgesteld, dus het moest en zou perse door gaan... Er was echter onweer op komst (zoals in wel meer delen van het land), dus alles in 2x op de bbq en binnen het uur klaar...
Niet echt ideaal, maar alles was wel lekker én we waren voor de bui uitgegeten!
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 21:01:38 #181
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_50252314
ik heb geen tuin en geen balkon, mis het wel hoor, lekker uitgebreid bbq en
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_50252350
hier is het nog steeds mooi weer..

maar goed als ik nu een stuk vlees op t plat dak gooit wordt t volgens mij ook nog wel gaar
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 9 juni 2007 @ 11:45:11 #183
163650 Greys
pi_50264452
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 16:37 schreef Greys het volgende:
Vanavond weer lekker met zijn tweetjes (nou ja, hondje doet ook mee ) barbecuen
Gamba's, kipvleugeltjes, we hadden nog worstjes en wat hamburgers in de vriezer. Meloentje erbij, wat augurkjes erbij en hete kroepoek (mijn fout, dat vind ik nou eenmaal erg lekker bij bbq ). Mjam, nu al zin in strakjes.
Dat ging dus niet door. Was niet zo relaxed bbqen in noodweer
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_50265721
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 11:45 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat ging dus niet door. Was niet zo relaxed bbqen in noodweer
partytent,
kom op zeg we barbequen hier ook wel eens als t regent
pi_50268454
Vanavond weer bbq'en

Heb 2 frikandellen, kipsate en speklapjes uit de vriezer gehaald. Verder hebben we stokbrood met kruidenborter en gekruide rijst !
pi_50268561
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 14:17 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Vanavond weer bbq'en

Heb 2 frikandellen, kipsate en speklapjes uit de vriezer gehaald. Verder hebben we stokbrood met kruidenborter en gekruide rijst !
frikandellen op de barbeque? mkay?
pi_50268596
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 12:44 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

partytent,
kom op zeg we barbequen hier ook wel eens als t regent
Er zit toch een deksel op een weber. Echte hardcore bbq-ers gaan gewoon door in de regen.
pi_50268723
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 14:21 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Er zit toch een deksel op een weber. Echte hardcore bbq-ers gaan gewoon door in de regen.
onze stenen bbq heeft geen deksel.. maar een schoorsteen.. dus dat wil net zo goed :p
pi_50270468
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 14:20 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

frikandellen op de barbeque? mkay?
Ja dat kan heel goed hoor Doen wij heel vaak.. worden ze erg lekker (lekkerder dan als uit de frituur!). Er komt nu helaas wel een hele donkere lucht deze kant op.. maja we hebben bbq met deksel en een grote parasol waar me onder kunnen schuilen
pi_50274461
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 15:24 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Ja dat kan heel goed hoor Doen wij heel vaak.. worden ze erg lekker (lekkerder dan als uit de frituur!). Er komt nu helaas wel een hele donkere lucht deze kant op.. maja we hebben bbq met deksel en een grote parasol waar me onder kunnen schuilen
haha, hier gaat zo de bbq ook aan, geen donkere wolken in het zicht!

en anders maar onder de partytent :-)
pi_50331718
Ik wist niet dat er slecht bbq voedsel bestond.

Maar dat pakket van een of andere internet site was wel enigzins teleurstellend.
Hamburgers die lijken op als die diepvries rommel.
Worsten die apart van binnen waren.
en dan nog 2 andere stukken vlees.

Sauzen en salades kwamen ook zo uit blik. De verpakking was wel stevig trouwens.

Iig BBQ zelf organiseren en niet uitbesteden aan een vage internet all in site
pi_50333951
mjah goed bbqen doe je toch zelf.. :-)
pi_50405813
Ik heb 2 weken geleden een heerlijk stuk Prime Rib/ Cote d' boeuf gehaald bij de Lindenhoff (aanrader, echt ff op googlen !!). Echt een extreem mooi stuk vlees. Daarna gekruid met de Jamie Oliver Hot and fragant rub welke ik eerst in de vijzel heb gemalen en vervolgens heb gemend met wat olijf olie. Het vlees vervolgens 45 minuten laten staan en toen op de hete bbq.

Damn wat was dat lekker, subliem vlees perfecte combi met de kruiden en de heerlijke gril smaak :p.
Geniet maar ........... met mate (zelf in te vullen :))
pi_50407859
Wij hebben nog te weinig ge-bbqued dit jaar.
Maar daar komt hopelijk binnenkort wat verandering, dan hebben we wat meer tijd 's avonds.
Ik heb er weer zin in.
pi_50613025
Wat si het verschil tussen de Weber Compact en de One-Touch modellen, behalve de prijs?
Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity, you go around the circle to sanity, and on the other end of the circle close to insanity, but not insanity, is unsanity
  dinsdag 19 juni 2007 @ 18:20:38 #196
97745 Thorical
finding a way
pi_50622763
Voorgaren? Wie doet het? En hoe?
Ik heb kippenbouten, hoe kan ik daar as zaterdag iets moois van op de bbq toveren?
pi_50623871
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 18:20 schreef Thorical het volgende:
Voorgaren? Wie doet het? En hoe?
Ik heb kippenbouten, hoe kan ik daar as zaterdag iets moois van op de bbq toveren?
Niet voorgaren, nergens voor nodig. Het bederft de malsheid van het vlees (vind ik). En daarbij komt nog eens dat kip het snelste gaar is van alle soorten vlees! Wat overigens niet wegneemt dat het wel door en door gaar moet zijn, vanwege de samonella enzo he.

Dus...de kippenbouten (lekker gemarineerd natuurlijk) doe je als allereerste op je BBQ en als ze dan mooi bruin zijn wikkel je ze in alu-folie en laat je ze nog lekker een half uurtje aan de zijkant liggen. De folie zorgt ervoor dat je een soort mini-oventje krijgt dus dat bevordert het gaarproces. En dan begin je met je andere vlees/vis te bakken!
pi_50623980
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 13:54 schreef navigator het volgende:
Wat si het verschil tussen de Weber Compact en de One-Touch modellen, behalve de prijs?
Compact heeft een kleinere inhoud, ze zijn platter. Hebben een aangeschroefde handgreep die niet is mee geëmailleerd, de grepen zijn van kunstof ipv glasvezel en er zit geen one-touch reinigings systeem in. (een soort schoep die de as uit de bbq schuift).
pi_50624955
Ik dan U vriendelijk, One-Touch zal het worden. 47cm lijkt mij wel voldoende, 57 zijn echt grote bakbeesten.
Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity, you go around the circle to sanity, and on the other end of the circle close to insanity, but not insanity, is unsanity
  zaterdag 7 juli 2007 @ 14:13:54 #200
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_51230511
jaaa...ik heb 'm dan eindelijk toch nog gevonden, een gietijzeren BBQ met gietijzeren rooster
Gewoon bij de blokker voor 12,99 en de vorm is een potkacheltje, die dingen kunnen lekker heet worden.
pi_51236684
Net klaar met alle voorbereidingen van de bbq van vanavond. Alle recepten uit mijn grote bbq boek.
pi_51259323
Vanavond maar weer bbqen Alles staat klaar.. net lekker nog zelf kruidenboter gemaakt.. hmm!
pi_51265570
^ wat heb je erin gedaan?:)
phuuh
pi_51265590
quote:
Op zondag 8 juli 2007 14:25 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Vanavond maar weer bbqen Alles staat klaar.. net lekker nog zelf kruidenboter gemaakt.. hmm!
*jaloers*
pi_51268506
quote:
Op zondag 8 juli 2007 18:25 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

*jaloers*
Je weet toch, met mooi weer altijd

Het was erg lekker, maar zit nu echt bommie vol! Haha
pi_51270440
quote:
Op zondag 8 juli 2007 20:14 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Je weet toch, met mooi weer altijd

Het was erg lekker, maar zit nu echt bommie vol! Haha
ja en je nodigt mij niet eens uit
pi_51281114
quote:
Op zondag 8 juli 2007 21:14 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ja en je nodigt mij niet eens uit
pi_51281450
Weber one touch silver 47
Geweldig ding
pi_51363266
Zondag wordt het in Limburg 30 graden. Dat lijkt me warm genoeg om te gaan BBQ-en
Gister gelijk met vrienden afgesproken!!
pi_51363423
Ook dit weekend weer bbq hier ja Lekker weertje erbij, heb net Rose bier gehaald!
pi_51363937
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 15:54 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ook dit weekend weer bbq hier ja Lekker weertje erbij, heb net Rose bier gehaald!
mag ik ook komen?

hier wordt t weer niks omdat mn ma werken moet
pi_51364362
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 15:54 schreef KiwiTjuHh het volgende:
He, jij brengt me op een goed idee.
pi_51365667
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 16:09 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

mag ik ook komen?

hier wordt t weer niks omdat mn ma werken moet
Hahaa, dan ga je toch met de andere bbqen? Kan best toch?
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 16:20 schreef Koningin het volgende:

[..]

He, jij brengt me op een goed idee.
Ja, dat is echt heel erg lekker bier Heb sixpack gehaald.. maar kan zijn dat ik er morgen nog wel eentje bij haal! Stokbroden ook gelijk meegenomen en zelfgemaakte kruidenboter (knofloookkk! ) is er nog van afgelopen weekend!
pi_51366254
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 16:55 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Hahaa, dan ga je toch met de andere bbqen? Kan best toch?
[..]

Ja, dat is echt heel erg lekker bier Heb sixpack gehaald.. maar kan zijn dat ik er morgen nog wel eentje bij haal! Stokbroden ook gelijk meegenomen en zelfgemaakte kruidenboter (knofloookkk! ) is er nog van afgelopen weekend!
mn pa vind t teveel werk :/
  woensdag 11 juli 2007 @ 17:17:19 #215
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_51366385
ik denk dat wij van het weekend ook maar gaan BBQ'en. Met een heerlijke turkse salade erbij
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_51368756
Hier staan de briketten ook al weer in de startblokken. Ik denk zelfs dat ie twee keer aan gaat dit weekend. Ik ga maar eens de kip met het bierblikje er in proberen (dancing chicken)
Suiker en melk is voor mensen die geen koffie lusten
  zondag 15 juli 2007 @ 17:50:37 #217
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_51495470
Zo ben lekker met een home made aardappelsalade bezig.. (met spekjes en knoflook, cremefraiche)
Heb wat runderspiesjes gemaakt, worstjes en kipfile met wat kruiden en die dan weer omwikkelt met bacon
Lekker wat italiaans brood erbij en smullen maar
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_51499738
Het was weer lekker vandaag
  zondag 15 juli 2007 @ 21:38:39 #219
61279 Coolfool
Belanda goreng
pi_51502159
Gisteren samen met m'n vriend bbqtje georganiseerd voor 14 vrienden. Dat was een hele klus! Wel heel goed geslaagd trouwens, zelfs ons probeerseltje van gekookte mosselen!

Leg de ongekookte schelpen op een stuk zilverpapier. Maak in een kom de soepgroenten aan met witte wijn, soyasaus, viskruiden, peper, chinese kookwijn en knoflook en geef ieder hoopje schelpen daar een lekkere schep van. Vouw de pakketjes dicht en leg ze op de bbq. Af en toe even spieken (voorzichtig! heet!) of de schelpen al openstaan. Omdat het wat langer duurt voordat ze goed gekookt zijn nemen ze de smaken van het groentenprutjeveel beter op. Ze waren overheerlijk

Verder hadden we ook tonijn, gamba's, sate, groentespiezen en kipvleugeltjes. Alles op een oosterse manier omdat we volgende week met z'n 8en naar Indonesie gaan.
  zondag 15 juli 2007 @ 21:44:35 #220
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_51502361
Ow.. ik had nog een lekker appel/banaan toetje toe..
In een folietje.. met wat bastersuiker, kaneel en cointreau op de BBQ
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  vrijdag 20 juli 2007 @ 14:53:08 #221
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_51662168
lekker op bbq:
kip gemarineerd in een zooi ketjap met citroen en veul knoflook

vanavond weer bbq-en. kippetjes, gegrilde groentes, en een visje erop
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_51712526
Gisteren ff snel een stel varkenshaasjes en wat gepofte aardappelen, lekker hoooooor
pi_51724972
Ik ga volgend weekend bbqen op een festivalcamping en ik wil niet de standaard zut meeslepen. Ik zie hier al de meest geweldige groente pakketjes tips voorbij vliegen, maar ik ben nog op zoek naar lekkere marinades voor bijvoorbeeld kipfile of sate. We gaan overigens bbq poging ondernemen met een wegwerp bbq.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')