Al eens aan dit topic gedacht: Ode aan de zomer: de maaltijdsaladequote:Op donderdag 26 april 2007 22:24 schreef .Sparkling. het volgende:
Hier gaat maandag voor de hele familie de bbq aan.
Maar.. Ik ben druk bezig met afvallen en ik wil weinig vlees gaan eten en erg veel lekkere salades en andere groente dingen.
Ik kan alleen niet echt salades vinden waarvan ik denk: daar heb ik nou zin in.
Dus wie o wie heeft er nog enkele lekkere recepten voor dingen met groente erin?
Het mag een normale salade zijn met sla enzo, maar ook dingen als een lekke couscous salade of iets in die richting!
En andere dingen met groente erin of nog erg lekkere vlees recepten zijn natuurlijk ook welkom!
Als je wil afvallen kan je beter kleinere hoeveelheden proberen te eten dan een eenzijdig menu aanhouden.quote:Op donderdag 26 april 2007 22:24 schreef .Sparkling. het volgende:
Hier gaat maandag voor de hele familie de bbq aan.
Maar.. Ik ben druk bezig met afvallen en ik wil weinig vlees gaan eten en erg veel lekkere salades en andere groente dingen.
Ik kan alleen niet echt salades vinden waarvan ik denk: daar heb ik nou zin in.
Dus wie o wie heeft er nog enkele lekkere recepten voor dingen met groente erin?
Het mag een normale salade zijn met sla enzo, maar ook dingen als een lekkere couscous salade of iets in die richting!
En andere dingen met groente erin of nog erg lekkere vlees recepten zijn natuurlijk ook welkom!
Groentepakketjesquote:Op donderdag 26 april 2007 10:19 schreef Étoile het volgende:
Tezz, post eens een paar lekkere groentereceptjes dan![]()
![]()
In dit topic staan hele goeie tips. En als je de salades te zwaar vindt, dan laat je bijvoorbeeld het vlees weg, of je doet er wat minder 'vulmiddel' door (dus minder pasta/rijst/aardappels). Overigens, als je een maaltijdsalade in een kleiner portie serveert is het ineens geen maaltijdsalade meer!quote:Op donderdag 26 april 2007 23:01 schreef Weird- het volgende:
[..]
Al eens aan dit topic gedacht: Ode aan de zomer: de maaltijdsalade
Dat was lekker gisterenquote:Op vrijdag 27 april 2007 01:08 schreef golfer het volgende:
Het zit er zomaar weer in dat het aankomende weekend onze Weber weer even gebruikt gaat worden.
quote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:24 schreef Stansfield het volgende:
Zondag voor het eerst geweberd. Alleen dachten we dat alles indirect moest. Dus dat duurde wel ff voordat het klaar was. Op het einde las ik dat alleen vlees wat normaal gesproken al langer dan 25 min duurt indirect moet.
Je nieuwe boek direct op de bbq....quote:Op maandag 4 juni 2007 22:25 schreef Stansfield het volgende:
Zondag ook weer gebbqt. Met behulp van mijn nieuwe bbq boek.
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=1001004001955064&Section=BOOK
Mega goed boek. En het was uiteraard weer heerlijk.
Dat ging dus niet door. Was niet zo relaxed bbqen in noodweerquote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:37 schreef Greys het volgende:
Vanavond weer lekker met zijn tweetjes (nou ja, hondje doet ook mee) barbecuen
Gamba's, kipvleugeltjes, we hadden nog worstjes en wat hamburgers in de vriezer. Meloentje erbij, wat augurkjes erbij en hete kroepoek (mijn fout, dat vind ik nou eenmaal erg lekker bij bbq). Mjam, nu al zin in strakjes.
partytent,quote:Op zaterdag 9 juni 2007 11:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat ging dus niet door. Was niet zo relaxed bbqen in noodweer![]()
frikandellen op de barbeque? mkay?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:17 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Vanavond weer bbq'en
Heb 2 frikandellen, kipsate en speklapjes uit de vriezer gehaald. Verder hebben we stokbrood met kruidenborter en gekruide rijst !
Er zit toch een deksel op een weber. Echte hardcore bbq-ers gaan gewoon door in de regen.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
partytent,
kom op zegwe barbequen hier ook wel eens als t regent
onze stenen bbq heeft geen deksel.. maar een schoorsteen.. dus dat wil net zo goed :pquote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:21 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Er zit toch een deksel op een weber. Echte hardcore bbq-ers gaan gewoon door in de regen.
Ja dat kan heel goed hoorquote:
haha, hier gaat zo de bbq ook aan, geen donkere wolken in het zicht!quote:Op zaterdag 9 juni 2007 15:24 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Ja dat kan heel goed hoorDoen wij heel vaak.. worden ze erg lekker (lekkerder dan als uit de frituur!). Er komt nu helaas wel een hele donkere lucht deze kant op.. maja we hebben bbq met deksel en een grote parasol waar me onder kunnen schuilen
Niet voorgaren, nergens voor nodig. Het bederft de malsheid van het vlees (vind ik). En daarbij komt nog eens dat kip het snelste gaar is van alle soorten vlees! Wat overigens niet wegneemt dat het wel door en door gaar moet zijn, vanwege de samonella enzo he.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:20 schreef Thorical het volgende:
Voorgaren? Wie doet het? En hoe?
Ik heb kippenbouten, hoe kan ik daar as zaterdag iets moois van op de bbq toveren?
Compact heeft een kleinere inhoud, ze zijn platter. Hebben een aangeschroefde handgreep die niet is mee geëmailleerd, de grepen zijn van kunstof ipv glasvezel en er zit geen one-touch reinigings systeem in. (een soort schoep die de as uit de bbq schuift).quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:54 schreef navigator het volgende:
Wat si het verschil tussen de Weber Compact en de One-Touch modellen, behalve de prijs?![]()
*jaloers*quote:Op zondag 8 juli 2007 14:25 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Vanavond maar weer bbqenAlles staat klaar.. net lekker nog zelf kruidenboter gemaakt.. hmm!
ja en je nodigt mij niet eens uitquote:Op zondag 8 juli 2007 20:14 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Je weet toch, met mooi weer altijd
Het was erg lekker, maar zit nu echt bommie vol! Haha
mag ik ook komen?quote:Op woensdag 11 juli 2007 15:54 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ook dit weekend weer bbq hier jaLekker weertje erbij, heb net Rose bier gehaald!
He, jij brengt me op een goed idee.quote:Op woensdag 11 juli 2007 15:54 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ook dit weekend weer bbq hier jaLekker weertje erbij, heb net Rose bier gehaald!
Hahaa, dan ga je toch met de andere bbqen? Kan best toch?quote:Op woensdag 11 juli 2007 16:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mag ik ook komen?
hier wordt t weer niks omdat mn ma werken moet![]()
Ja, dat is echt heel erg lekker bierquote:Op woensdag 11 juli 2007 16:20 schreef Koningin het volgende:
[..]
He, jij brengt me op een goed idee.![]()
mn pa vind t teveel werk :/quote:Op woensdag 11 juli 2007 16:55 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Hahaa, dan ga je toch met de andere bbqen? Kan best toch?
[..]
Ja, dat is echt heel erg lekker bierHeb sixpack gehaald.. maar kan zijn dat ik er morgen nog wel eentje bij haal! Stokbroden ook gelijk meegenomen en zelfgemaakte kruidenboter (knofloookkk!
) is er nog van afgelopen weekend!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |