!!! Klinkt heerlijk!quote:Op vrijdag 13 april 2007 11:42 schreef MissyMirjaM het volgende:
venkel, stuk of 4
al die groene stokjes tot aan de knol klein snijden, knol wegleggen
gorgonzola, fijn brokkelen/snijden
stuk of 2 sinaasappels, wat mandarijn, schillen, in partjes, en erbij
zwarte olijven erbij
dressing maken van wat olie, mosterd, ketjap en yoghurt
alles husselen
dat op wat ijsbergsla gooien, beetje sla ertussen ook, en lekker opeten.
SUPER!quote:Op vrijdag 13 april 2007 14:06 schreef MissHobje het volgende:
Ik heb wat salades voor je met balsamico azijn
Meng wat jonge sla met gehalveerde cherry tomaatjes, komkommer en wat pittige kaas.
Snijd wat ui grof, courgette in grove repen en champignons in kwarten.. ga dit bakken.. voeg wat smaakstoffen toe en blus af met balsamico azijn. Ff goed laten droog bakken.. en uiteindelijk over je salade scheppenWil je meer smaak eraan kun je ook wat knoflook en tijm toevoegen.
En dit is een favo van me:
Spekjes uitbakken.. met evt. een uitje..
Als ze flink gebakken zijn een schepje bruine basterd suiker erbij.. beetje peper en afblussen met balsamico azijn.... dat een beetje inlaten koken.(vrij sterke smaak)
Daarna in blender doen ( iets afkoelen , hoeft niet perse)
Olijfolie toevoegen tot juiste dikte en smaak... dan heb je een heerlijke spekjes dressing.
Te gebruiken bij een wilde spinazie/geitenkaas salade met bv. wat walnoten of pijnboompitten, tomaat etc.
Wilde spinazie goed wassen en uit laten lekken.. nerven eruit halen en rauw met ingredienten mengen en daarover heen de lauw/warme spekjes dressing.
klinkt lekker zeg!quote:Op vrijdag 13 april 2007 18:00 schreef hummus het volgende:
Ohik ga dit topic zeker in de gaten houden!
Hier is de rijst-fruit-kip-noten salade altijd een favoriet. Gele rijst met blokjes kipfilet (liefst met kurkuma en paprikapoeder gebakken), hazelnoten en amandelen roosteren, en dan mango/ananas er door heen. Op een bedje van ijsbergsla met een dressing van sinaasappelsap/zure room (niet te veel, anders wordt het papperig).!
Het loopt alleen niet storm hier.quote:Op vrijdag 13 april 2007 19:38 schreef Bluezz het volgende:
Dit is een lekker topic, met goeie lekkere ideetjes.
Die spekjes dressing is leuk
Walnoten! En een simpele dressing op basis van olie, honing en wat peper en zout. NIets 'spannends', voornamelijk vanwege de sterke smaak van de kaas.quote:Op zaterdag 14 april 2007 18:28 schreef SHE het volgende:
Salad peepz, ik ben compleet inspiratieloos en moet over 2 uur een fatsoenlijke slade op tafel hebben;
ik wil:
gemengde sla ( ik heb krulsla, lollo rosso etc )
een peer
blauwader kaas
zo ver ben ik nu gekomen..maar dat lijkt me wat saai
wat kan er nog doorheen?
Idd maar met een andere vis zijn ze ook erg lekkerquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |