alsof t niet al genoeg werk isquote:Op vrijdag 30 maart 2007 17:20 schreef Sylvana het volgende:
de Fok dieetclub is inmiddels al bij #147
stoutquote:Op vrijdag 30 maart 2007 17:20 schreef Viking84 het volgende:.
, jaja ik doe m'n best, hoor. Merkte trouwens niet dat ik hem had dichtgegooid.
En nu ga ik patat halen (), want ik ben alleen thuis. Mark gaat met z'n pa uit eten bij van der Valk en daarna naar de film en ik heb daar even geen zin in, want ik wil even aan het werk vanavond, zodat ik weer centjes krijg
.
*snel naar de friettent rent voor ze commentaar krijgt.
En terechtquote:Spaanse jongen moet afslanken op last van staat
Uitgegeven: 30 maart 2007 17:36
MADRID - Een 10-jarige Spaanse jongen van circa 100 kilo is op last van de autoriteiten in een kliniek geplaatst om af te slanken. Zijn grootouders, bij wie de jongen opgroeide, luisterden niet naar herhaalde waarschuwingen van instanties om te stoppen met hun ongezonde opvoeding van het "overvoeren" van het kind.
Een Spaanse krant maakte vrijdag melding van de opvallende gedwongen opname van de jongen, die al tien maanden geleden plaatshad. De krant wist de jongen op te sporen om vast te stellen dat hij al zeker 20 kilo lichter is. Opa en oma hebben een bezoekersregeling getroffen.
De Britse kinderbescherming overwoog eerder dit jaar een veel te zware jongen weg te halen bij zijn moeder. De dienst besloot uiteindelijk dat de jongen thuis mocht blijven nadat de moeder beterschap had beloofd.
nu.nl
sommige (groot)ouders begrijp je echt nietquote:Op vrijdag 30 maart 2007 17:46 schreef Sylvana het volgende:
[..]
En terecht
10 jaar en 100 kg, echt ongelofelijk
Dan zullen die kilo's die je kwijt bent wel spieren zijn geweest. Zonde, maar goed dat het meeviel.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 17:23 schreef don-diablo het volgende:
Zat net het vorige topic door te lezen en best wel grappig om te zien hoe iedereen er tegenaan kijkt en wat ze er aan doen.
Ik dacht dat ik zwaar was aangkomen toen ik weer terug was van meer als een half jaar londen, maar viel dat even mee toen ik op de weegschaal gng staan hahah. Bleek 78 kilo te wegen en dat weeg ik nog steeds. Voordat ik naar Londen ging zat ik elke dag in de sportschool voor minimaal 2 uur en woog ik 83 kilo.
Het enige wat ik echt doe aan mn gezondheid is veel vezels eten en water drinken omdat ik een spastische darm heb.
quote:Op vrijdag 30 maart 2007 18:00 schreef Mini_rulez het volgende:
Zou je met zingen ook calorieën verbranden? Zo ja, dan valt de schade van die pizza nog mee.
Vanavond zingen we (weer) de Mattheus Passion, die duurt wel een uurtje of drie.
ik ook, ik ga spinnen!quote:Op vrijdag 30 maart 2007 18:19 schreef conleche het volgende:
teeveepeeeeee, net thuis, moet nu naar sportschool, mèn wat kletsen jullie veel!
op die Wii zekerquote:Op vrijdag 30 maart 2007 19:03 schreef Viking84 het volgende:
Ik ga nog meer sporten dan jullie:
boksen, tennissen, golfen, bowlen en baseball.
Lijkt me trouwens ontzettend leuk om te doen.....Misschien een vreselijke domme vraag hoor, maar wat is Wii ?? Is dat een soort Xbox ofzo? Voel me echt ontzettend domquote:
ja, het is een specomputer en ipv dat je met knopjes iemand wat laat doen, moet je dus zelf de beweging uitvoeren dat geregistreerd woord door de consolequote:Op vrijdag 30 maart 2007 19:05 schreef Susie het volgende:
[..]
Lijkt me trouwens ontzettend leuk om te doen.....Misschien een vreselijke domme vraag hoor, maar wat is Wii ?? Is dat een soort Xbox ofzo? Voel me echt ontzettend dom![]()
Wii is een soort spelcomputer.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 19:05 schreef Susie het volgende:
[..]
Lijkt me trouwens ontzettend leuk om te doen.....Misschien een vreselijke domme vraag hoor, maar wat is Wii ?? Is dat een soort Xbox ofzo? Voel me echt ontzettend dom![]()
Sylvanáááááh...quote:Op vrijdag 30 maart 2007 19:08 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ja, het is een specomputer en ipv dat je met knopjes iemand wat laat doen, moet je dus zelf de beweging uitvoeren dat geregistreerd woord door de consoleDus je speler op de spelcomputer doet dus wat jij zelf staat te doen
Dus bij ene tennisspel moet je zelf een slaande beweging maken, met boksen zelf stompen enzo
tja, je bent snel of je bent het nietquote:Op vrijdag 30 maart 2007 19:09 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Sylvanáááááh.... Nu heb ik alles voor niks getypt
.
. Maar ik ga even boksen. Zsm zakken kapot slaan
.
Ja, volgens mij 250 euro ofzoquote:Op vrijdag 30 maart 2007 19:09 schreef Susie het volgende:
Ah!! Lachen zeg! Duur?
de console zelf is nog best goedkoop maar de spellen maken het altijd zo duurquote:Op vrijdag 30 maart 2007 19:57 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, volgens mij 250 euro ofzo.
Maar je kunt er uiteraard niet alleen Wii Sports mee doen. Het is een enorm populaire console, dus er komen heel veel spellen vooruit.
Zo, ik heb gebokst, haha en ik heb ook een fitnesstraining gedaan. Moet je bowlen, ballen wegmeppen (baseball) en ballen terugmeppen (tennis). Bowlen en tennis gingen vrij goed, maar met baseball sla ik áltijd te vroeg.
Maar goed, gisteren was ik 80 jaaren nu 'nog maar' 66
. En nog 500 punten, dan ben ik profbokser
. Ik heb wel warme koontjes nu, haha.
of je koopt gewoon geen spellenquote:Op vrijdag 30 maart 2007 20:00 schreef Miss_S het volgende:
[..]
de console zelf is nog best goedkoop maar de spellen maken het altijd zo duur
ja maar ik ben een braaf meisjequote:Op vrijdag 30 maart 2007 20:00 schreef Viking84 het volgende:
[..]
of je koopt gewoon geen spellen(maar dat mag ik hier niet zeggen
).
Komt wel goedquote:Op vrijdag 30 maart 2007 20:26 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Goeienavond, daar ben ik weer! Wat het tentamen gaat doen wordt een complete verrassing helaasHij was nog redelijk moeilijk maar ja.
Ben nu bij m'n ouders en heb me dus gewogen. Er is maar een halve kilo af, maar ik heb twee excuzen: het is in de avond en normaal weeg ik me in de ochtenden het is weer de tijd van de maand, dat scheelt ook.
Maar ik weet eigenlijk wel dat het komt omdat ik te veel gezondigd heb in de weekenden![]()
Oh ja en offtopic: morgen moet ik naar de opticien... voor de eerste keer... ik hoop dat er wel een beetje leuke bril is voor mij want ik zie er best wel tegenop!
zie je daarom is het slim om te metenquote:Op vrijdag 30 maart 2007 20:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Komt wel goed. Ze hebben heel veel keus. Nou ja, hangt er vanaf waar je naartoe gaat
. Maar er is echt wel iets wat bij je past. Ik heb twee mooie brilletjes van de Pearle.
Oh, over dat omtrek meten wat Saskia vroeg: nee dat doe ik niet eigenlijk, maar ik kwam zonet uit de douche en een handdoek die tijden niet om m'n middel pasta, paste er nu weer keurig omheen.
altijd baas boven baasquote:Op vrijdag 30 maart 2007 21:05 schreef Sylvana het volgende:
In die raketjes die ik heb, zitten 40 calorieen
ja die bestaan nog hoorquote:Op vrijdag 30 maart 2007 21:07 schreef conleche het volgende:
[..]
altijd baas boven baas![]()
Ikvind sinaasappel wel heel lekker. Mijn lievelingsijsje was vroeger de "split" , zou dat nog bestaan?
ja, dat denk ik ook wel jaquote:Op vrijdag 30 maart 2007 21:09 schreef conleche het volgende:
[..]
D'r zitten vast meer dan 47 cal. in![]()
Tip: smeer eerst die 5 toastjes, breng ze naar de kamer. Berg dan de brie op (goed ingepakt en liefst ook nog in een doos) ruim ook de toast weer in de kast. En ga dan pas genieten van je 5 toastjes. Als die dan op zijn zou je alles weer tevoorschijn moeten halen om er nog meer te smeren en dat doe je minder snel.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 21:11 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ja, dat denk ik ook wel ja
oke, missie voor mij: ik heb een brie ( light) gekocht, mn missie is om niet meer dan 5 toastjes ervan te eten en niet gelijk de hele brie op te eten, duimen jullie voor me?
als jij voor me duimt dat mijn ouders geen ananas roomkaas vanavond meenemenquote:Op vrijdag 30 maart 2007 21:11 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ja, dat denk ik ook wel ja
oke, missie voor mij: ik heb een brie ( light) gekocht, mn missie is om niet meer dan 5 toastjes ervan te eten en niet gelijk de hele brie op te eten, duimen jullie voor me?
ja, dat had ik ook al bedacht dat dat het slimste zou zijn Yquote:Op vrijdag 30 maart 2007 21:14 schreef conleche het volgende:
[..]
Tip: smeer eerst die 5 toastjes, breng ze naar de kamer. Berg dan de brie op (goed ingepakt en liefst ook nog in een doos) ruim ook de toast weer in de kast. En ga dan pas genieten van je 5 toastjes. Als die dan op zijn zou je alles weer tevoorschijn moeten halen om er nog meer te smeren en dat doe je minder snel.
Zo das wel heel veelquote:Op zaterdag 31 maart 2007 06:35 schreef zwahiel het volgende:
Maar wel weer 2 kg afgevallen in een kleine 4 dagenZo moet ik 't zien, nog die laatste 10kg eraf en dan in de sportschool gaan wonen!
maar hij heeft een schema opgesteld en volgens dat schema moet hij 10 kg afvallen in vier weken. Dus je werkt niet volgens schema, Zwahiel, er had nog een halve kilo afgemoeten. Dan maar 3 kilo volgende weekquote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:38 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Zo das wel heel veel
Geadviseerd wordt om niet meer dan 0,5-1 kg per week af te vallen, omdat het er lange afblijft meestal als je het wat rustiger aan doet
Hier komt de 56 kg weer angstvallig in zichtIk laat mezelf wel gewoon uit het lijstje verdwijnen, en als ik weer kan sporten dan update ik wel weer
verhuis maar liever naar het anorexiatopic. Met 1,82 m. stel je je streefgewicht toch niet op 58 kg in?quote:Op zondag 1 april 2007 12:01 schreef ma_jojo het volgende:
Ik woog eerst 68 met 1m82. Toen wilde ik afvallen naar 58 kilo, maar toen ik 63,5 woog was ik daar tevreden mee. Ondertussen weeg ik wel 59 doordat ik al een tijdje ziek ben. Ik moet maar naar het 'hoe kom ik aan'-topic verhuizen.
idd, dat is een bmi van 17,5quote:Op zondag 1 april 2007 12:57 schreef Viking84 het volgende:
[..]
verhuis maar liever naar het anorexiatopic. Met 1,82 m. stel je je streefgewicht toch niet op 58 kg in?.
Oja nog 1 vraag, als je siroop/limonade (of hoe je het ook noemt) met water drinkt, hoeveel calorieen zijn dat?quote:Op zondag 1 april 2007 12:59 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik heb even een vraag, en nee het is geen grap, ik moet even precies weten hoeveel calorieen er in 1 plakje gebraden kipfilet zitten. Ik kan het nergens vinden.
ligt eraan hoeveel siroop je er in doetquote:Op zondag 1 april 2007 13:07 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Oja nog 1 vraag, als je siroop/limonade (of hoe je het ook noemt) met water drinkt, hoeveel calorieen zijn dat?
gewoon niet doen en gewoon water drinkenquote:Op zondag 1 april 2007 13:07 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Oja nog 1 vraag, als je siroop/limonade (of hoe je het ook noemt) met water drinkt, hoeveel calorieen zijn dat?
Dat krijg ik echt niet door m'n keel hoor. Maar ik moet het gewoon even weten en van die kipfilet ook.quote:Op zondag 1 april 2007 13:13 schreef Miss_S het volgende:
[..]
gewoon niet doen en gewoon water drinken
van die limonade heb ik al gepost, van die kipfilet weet ik het nietquote:Op zondag 1 april 2007 13:15 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Dat krijg ik echt niet door m'n keel hoor. Maar ik moet het gewoon even weten en van die kipfilet ook.![]()
Oke.quote:Op zondag 1 april 2007 13:16 schreef Sylvana het volgende:
[..]
van die limonade heb ik al gepost, van die kipfilet weet ik het niet
sylvana heeft al antwoord daarop gegevenquote:Op zondag 1 april 2007 13:15 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Dat krijg ik echt niet door m'n keel hoor. Maar ik moet het gewoon even weten en van die kipfilet ook.![]()
moet je gewoon een maand niet updaten en dan verdwijn je vanzelf uit de lijstquote:Op zondag 1 april 2007 13:42 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Oja ik wil me graag uitschrijven hier, kan iemand mijn naam in de OP verwijderen?
van mij wel en ik heb er ook gewoon normaal antwoord opgegeven tochquote:Op zondag 1 april 2007 13:37 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Jezus ik mag toch wel een vraag stellen zeker.
Ja maar ik wil nog wel iets kunnen vragen als het nodig is, ik wil gewoon niet meer dat mijn naam ertussen staat.quote:Op zondag 1 april 2007 13:43 schreef Sylvana het volgende:
[..]
moet je gewoon een maand niet updaten en dan verdwijn je vanzelf uit de lijst
je kunt altijd wat vragen toch ( wat mij betreft) en je naam verdwijnt vanzelf uit de lijst als je dan op de dieetwebsite niet meer updatequote:Op zondag 1 april 2007 13:45 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ja maar ik wil nog wel iets kunnen vragen als het nodig is, ik wil gewoon niet meer dat mijn naam ertussen staat.
O haha maar ik heb helemaal geen dieetwebsite.quote:Op zondag 1 april 2007 13:45 schreef Sylvana het volgende:
[..]
je kunt altijd wat vragen toch ( wat mij betreft) en je naam verdwijnt vanzelf uit de lijst als je dan op de dieetwebsite niet meer update
Ja.quote:Op zondag 1 april 2007 13:50 schreef Sylvana het volgende:
Ow wacht, ik zie het, je staat helemaal niet in het lijstje in de OP. Ik dacht dat je het lijstje bedoelde waarin iedereens gegevens werden bijgehouden, maar jij bedoelt het voornamenlijstje
1) dat ze water moet drinken ipv limonade hebben we al vaker gezegd.quote:Op zondag 1 april 2007 13:44 schreef Sylvana het volgende:
[..]
van mij wel en ik heb er ook gewoon normaal antwoord opgegeven toch
renske, ze heeft een hele tijd hier niet gepost, post ze een keer iets wat ze wil weten, dan kan daar toch best gewoon antwoord op gegeven worden zonder dat je dan gelijk zo hoeft te doen?
ze vroeg toch ook niet of limonade drinken beter is dan water drinken? ze vroeg alleen maar naar de hoeveelheid calorieen die erin zaten...quote:Op zondag 1 april 2007 15:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
1) dat ze water moet drinken ipv limonade hebben we al vaker gezegd.
2) dat ze van water moet kotsen weten we ook al.
maar 1 tussendoortje, ik was juist wel trotsquote:Vind je het zelf ook niet een beetje weinig? maar 1 tussendoortje, 2 pannenkoeken ( met wat erop?) en wat heb je erbij gedronken? Want ik zie ook weinig zuivel in je eetpatroon? Groetjes, Sylvana
dat begrijp ik echt niet (en dat is niet persoonlijk tegen jou) maar gewoon hoe anders verschillende lichamen kunnen werkenquote:Op zondag 1 april 2007 18:21 schreef Guppyfriend het volgende:
maar ik heb die 6 boterhammen wel nodig![]()
Het ligt er maar aan wat je erop doet. Ik heb altijd volkorenbrood dat na het roosteren nog 22 gram weegt=48 cal. per boterham, als je er dan 6 zou eten met mager beleg van zeg 30 cal. dan heb je toch nog maar 468 cal. gegeten. Ikzelf eet tussen de 2 en 4 boterhammen per dag, maar je hoeft echt niet aan te komen van 6 boterhammen! (moet je er natuurlijk geen ananas/roomkaas opsmerenquote:Op zondag 1 april 2007 18:24 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dat begrijp ik echt niet (en dat is niet persoonlijk tegen jou) maar gewoon hoe anders verschillende lichamen kunnen werken
6 boterhammen als ik die op een dag zou eten en dat een paar maanden lang zo ik zo weer op de 90 kilo zitten
ananasroomkaas doe ik ook nooit op mijn broodquote:Op zondag 1 april 2007 18:28 schreef conleche het volgende:
[..]
Het ligt er maar aan wat je erop doet. Ik heb altijd volkorenbrood dat na het roosteren nog 22 gram weegt=48 cal. per boterham, als je er dan 6 zou eten met mager beleg van zeg 30 cal. dan heb je toch nog maar 468 cal. gegeten. Ikzelf eet tussen de 2 en 4 boterhammen per dag, maar je hoeft echt niet aan te komen van 6 boterhammen! (moet je er natuurlijk geen ananas/roomkaas opsmeren)
Hoe weet je dat eigenlijk? Heb je dat wel eens uitgeprobeerd? Zit je nu niet voor jezelf een horrorscenario te bedenken?quote:Op zondag 1 april 2007 18:24 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dat begrijp ik echt niet (en dat is niet persoonlijk tegen jou) maar gewoon hoe anders verschillende lichamen kunnen werken
6 boterhammen als ik die op een dag zou eten en dat een paar maanden lang zo ik zo weer op de 90 kilo zitten
ik heb wel eens van die weken gehad jaquote:Op zondag 1 april 2007 18:44 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hoe weet je dat eigenlijk? Heb je dat wel eens uitgeprobeerd? Zit je nu niet voor jezelf een horrorscenario te bedenken?
quote:Op zondag 1 april 2007 18:53 schreef Tangarine het volgende:
Owja Renske, ik heb mijn '1 euro ananas'!
Ach, zuivel is overrated. Uit groenten en fruit kun je ook genoeg calcium binnenkrijgen, beter nog zelfs.quote:Op zondag 1 april 2007 18:16 schreef Guppyfriend het volgende:
en inderdaad, de zuivel *schaamt zich diep...* dat krijg ik echt te weinig binnen, alleen wanneer ik muesli met yoghurt eet. ik vind het echt niet lekker... ik doe mn best wel, maar dat zegt niet altijd genoeg...
Koeien eten ook geen vleesquote:Op zondag 1 april 2007 20:44 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ach, zuivel is overrated. Uit groenten en fruit kun je ook genoeg calcium binnenkrijgen, beter nog zelfs.
En als je alle zuivel gewoon niet lekker vindt, zegt dat toch ook al wat? Blijkbaar wil je lijf het dan niet. Simpel.
Koeien drinken ook geen melk![]()
Tijgers welquote:
Ik heb sport weer helemaal herontdekt! Vorig jaar ook bijna niets gedaan een paar potjes tennis niet meegerekend, maar dit jaar heb ik de smaak weer goed te pakken en voel me er stukken beter door. Dus de enige raad die ik je kan geven: gewoon beginnen en hopen dat je het leuk gaat vinden!quote:Op zondag 1 april 2007 22:57 schreef GotC het volgende:
Ik ben volgens mij gewoon te lui om te gaan sportenGewicht blijft maar hetzelfde daardoor
.
Best slecht..en er moet wel wat vanaf, vooral voor mezelf..
is er ook geen sport die je leuk vind?quote:Op zondag 1 april 2007 22:57 schreef GotC het volgende:
Ik ben volgens mij gewoon te lui om te gaan sportenGewicht blijft maar hetzelfde daardoor
.
Best slecht..en er moet wel wat vanaf, vooral voor mezelf..
Jawel, zwemmen vooral. Was er vroeger nog best goed in ook, 2e van NL geweest enzoquote:
Hoe verkloot je precies je knieen met zwemmen? Ik neem aan dat mij dat niet gaat lukken met 2-3 keer per week een uurtje zwemmen?quote:Op zondag 1 april 2007 23:21 schreef GotC het volgende:
Jawel, zwemmen vooral. Was er vroeger nog best goed in ook, 2e van NL geweest enzo. Maarja, door het zwemmen heb ik m'n knieen nogal..verkloot. Dus rensporten ofzo zitten er sowieso niet in, en zwemmen kan alleen precies op de tijden wanneer ik niet kan
.
Zucht![]()
Maar jullie hebben gelijk, het is gewoon een kwestie van starten. Met wat dan ook.
Oeh, succes!quote:Op maandag 2 april 2007 06:33 schreef Guppyfriend het volgende:
goedemorgen!
vandaag begint mn stage!!! ik ben eigenlijk zo zenuwachtig, erg he!
ik zal dus wel heel wat minder gaan posten hier, maar ik ga proberen bij te blijven hoor!![]()
En wie is de oorzaak van die vlinders in je buik?quote:Op maandag 2 april 2007 07:19 schreef Sylvana het volgende:
Goeiemorgen
Veel succes met je stage Linda!
Ik ga zo maar es mn bed in, als ik kan slapen met al die vlinders in mn buik tenminste
Een hele leuke jongen die ik eind vorig jaar op Relatieplanet heb leren kennen, sindsdien mee heb gemaild, donderdagavond eerste date mee had, toen hele avond gezellig zitten kletsen en lachen, verder niks gebeurd, en gister ben ik 's middags naar hem toe gegaan en ik ben nu net weer thuisquote:Op maandag 2 april 2007 07:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
En wie is de oorzaak van die vlinders in je buik?.
quote:Op maandag 2 april 2007 07:25 schreef Sylvana het volgende:
Een hele leuke jongen die ik eind vorig jaar op Relatieplanet heb leren kennen, sindsdien mee heb gemaild, donderdagavond eerste date mee had, toen hele avond gezellig zitten kletsen en lachen, verder niks gebeurd, en gister ben ik 's middags naar hem toe gegaan en ik ben nu net weer thuis* En heb wel een miljoen calorieen verbrand met zoenen denk ik
;
Iddquote:Op maandag 2 april 2007 08:28 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Jij slet!
![]()
Vlinders zijn leuk! En verliefdheid verbrandt een heeeele hoop calorieen idd![]()
quote:Op maandag 2 april 2007 13:31 schreef Sylvana het volgende:
Idd
en echt honger heb ik ook niet door al die vlinders in mn buik
normaal eet ik makkelijk een pizza in mn eentje op, maar nu kregen we allebei met moeite een helft op
tja, ik was al ruim een jaar vrijgezel, dus ben nou ook wel weer erg blij om weer es verliefd te zijnquote:Op maandag 2 april 2007 13:37 schreef Alcarin het volgende:
[..]
![]()
Men ik word helemaal blij van verliefde mensen.
Vorig jaar heb ik m'n hele studie vern**kt omdat ik een beetje erg verliefd was![]()
Maar het blijft leuk![]()
wrijf het er even inquote:Op maandag 2 april 2007 14:51 schreef Tangarine het volgende:
Zoo, net ongeveer 5km gewandeld vanaf het station naar mijn vaders huis in Assen, en daarna in minder dan een uur van Assen naar Groningen gefietst(met tegenwind!)
Ben nu wel moe... maar goed, iig even goed gebruik gemaakt van het mooie weer vandaag
Was niet zo bedoeld hoor... je hebt verder gefietst dan ikquote:Op maandag 2 april 2007 16:59 schreef Viking84 het volgende:
[..]
wrijf het er even in. In een uur van Assen naar Groningen
.
Ik heb vandaag 37 km afgelegd en ik moest een stuk over hobbelkeitjes en ik had steeds tegenwind.
Oh ja, ik vind het niet zo gek dat je als man impotent kunt raken als je teveel fietst.
Het ging niet om jou, hoor, ik refereerde aan mijn eigen verdoofde gevoel daar benedenquote:Op maandag 2 april 2007 17:06 schreef Tangarine het volgende:
[..]
Was niet zo bedoeld hoor... je hebt verder gefietst dan iknetjes gedaan iig!
Ik wil het niet weten over impotentie lalalalala(zooo veel fiets ik nou ook weer niet
)
Heel goedquote:Op maandag 2 april 2007 17:41 schreef conleche het volgende:
Heb net m'n nieuwe skates uitgeprobeerd. Ik was vergeten dat je ook last hebt van tegenwind op die dingen en heen had ik de wind mee, dus ging ik maar door, maar toen kwam de terugweg...ik ben uitgeput. Het gaat heerlijk op de stukken met glad asfalt, maar op dat ruwe, open asfalt is het wel erg zwaar. Ik denk dat ik eerst op de fiets maar een lekker traject, ga opzoeken. (Ik heb verdorie een prachtig park om de hoek, maar daar hebben ze heel ruwe ondergrond)
Ik was vanmiddag ook al wezen bodyshapen, dus het is een goed begin van de week.
Ja, maar dan vind ik het niet meer leukquote:Op maandag 2 april 2007 17:44 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Heel goed.
Denk je er wel aan dat tegenwind meer inspanning betekent? En meer inspanning is dus meer calorieën verbranden.
Dat bedenk ik me altijd maar als ik in open gebied tegen de wind in ploeter.
Zo verliefd aapje,quote:Op maandag 2 april 2007 17:47 schreef Sylvana het volgende:
dat is zeker een goed begin van de week zeg
ja dat heb ik ook, hoor.quote:Op maandag 2 april 2007 17:48 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja, maar dan vind ik het niet meer leukIk ga liever heel lang makkelijk, dan even maar zwaar. En ik was vergeten een rugzakje mee te nemen met water dus halverwege had ik ook een beredorst. Maar over het algemeen genomen ben ik wel vrij enthousiast. Dus ik ga zeker door.
wat Thrilled er van vindt moet je maar aan hem vragenquote:Op maandag 2 april 2007 17:54 schreef conleche het volgende:
[..]
Zo verliefd aapje,, wat vindt Thrilled hier nu van? Ik dacht echt dat jullie iets spannends zouden krijgen, alhoewel vorige week bij het sportschool-flirt-moment van Thrilled ik al begon te twijfelen.
Is het een leuke jongen? En moettie ook afvallen?
Laatste vraag totaal onbelangrijk maar alleen gesteld om on-topic te klinken![]()
best wel eenquote:Op maandag 2 april 2007 18:13 schreef Sylvana het volgende:
[..]
wat Thrilled er van vindt moet je maar aan hem vragen
en natuurlijk is het een leuke jongenen nee, hij hoeft totaal niet af te vallen, hijs 1.85 en 70 kg
Ik ben een aantal jaren geleden op een fietsvakantie langs de Loire geweest. Iedere dag tussen de 70 en 100 km. fietsen en dan 's avonds een hotelletje zoeken. Peter en ik wilden (toen ook al!) gezonder gaan leven, dus we letten ook nog eens heel goed op wat we aten. Het was zomer (en bloedheet) en we hebben stug volgehouden, ook al kon ik op het laatst niet meer op m'n kont zitten van de zadelpijn. Bij terugkomst ging ik vol verwachting op de weegschaal staan, voor mijn gevoel was er zeker 5 kilo af.quote:Op maandag 2 april 2007 18:07 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ja dat heb ik ook, hoor.
Maar uiteindelijk ga ik toch kort gemakkelijk en kort zwaar. Daar heb je helaas niet altijd controle over
. Ik heb het idee dat de wind de hele tijd met mij mee draait. Dus ik heb altijd tegenwind
.. Als het straks echt goed weer is en er weinig wind staat (hoewel wind wel erg lekker is!), dan zal ik ook wel weer meer opschieten
. Dan ga ik wel in de avonduren, van half 7 tot half 9 oid. Lijkt me niks om in de brandende hitte op de fiets te zitten
.
Ach, ja dat gebeurd de beste weleensquote:Op maandag 2 april 2007 18:14 schreef Viking84 het volgende:
[..]
best wel eenvraag van Colette. Tuurlijk is het een leuke jongen, anders ging je niet met hem
.
Sorry Colette.
Hij heet ook Peterquote:Op maandag 2 april 2007 18:18 schreef conleche het volgende:
[..]
Ach, ja dat gebeurd de beste weleens(ik bedoelde eigenlijk gewoon: vertel es wat meer over 'm
)
Lekker hoor, verliefd zijn!quote:Op maandag 2 april 2007 18:23 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Hij heet ook Peteris 26, woont in Almelo in een appartement, heeft een baan in de ICT, houdt van dezelfde muziek als mij, is een ontzettend lekker ding en kan ontzettend goed met hem praten en lachen
En hijs al net zo hoteldebotel als mij
ditoquote:Op maandag 2 april 2007 19:25 schreef Tangarine het volgende:
Dat klinkt ook niet erg enthousiastMaar hoop dat je het leuk gaat hebben
*gaat douchen en hangen
*moe is
Ik ga idd een andere broek kopen morgenquote:Op maandag 2 april 2007 19:30 schreef Quinazoline het volgende:
Als je een fietsbroek koopt, Viking, dan scheelt dat enorm in de zadelpijn en dat slapende gevoel! Het werkt echt!
Ik heb gisteren 40 km gefietst met een gemiddeld van 24 (met mijn vriend voorop om wind te vangen) en vandaag nog 32 km met 23.3 gemiddeld.
Weet hij niet dat je probeert wat af te vallen?? Mijn vriend bemoeit zich er ook niet mee hoor, maar dat zou hij gelukkig nooit in huis halen (ook alleen maar omdat hij het zelf niet eet.... pfeeeeeewwww, ikke blij!!). (Probeer hem anders zo lang mogelijk te bewaren ofzo...voor een speciaal moment....of eet hem zo snel mogelijk op, zodat je er ook niet meer van kan eten....quote:Op maandag 2 april 2007 19:48 schreef Plukie86 het volgende:
Maar het ergste komt nog: Vriendje heeft een enorm paasbeest van chocolade voor me gekocht!![]()
![]()
Het ding is een halve meter hoog en weegt een kilo! Waarom doettie dat nou???
Maar wel heel lief
.
Ik heb hem al 1000000 keer gezegd dattie op moet houden met het kopen van gevulde koeken en dergelijke zooi. Hij luistert alleen niet, dat is het probleem. Daar komt bij dattie zondagochtend ook nog vroeg of ik deze week al weer wat afgevallen was... Niet echt, met al die taartquote:Op maandag 2 april 2007 20:11 schreef Susie het volgende:
[..]
Weet hij niet dat je probeert wat af te vallen?? Mijn vriend bemoeit zich er ook niet mee hoor, maar dat zou hij gelukkig nooit in huis halen (ook alleen maar omdat hij het zelf niet eet.... pfeeeeeewwww, ikke blij!!). (Probeer hem anders zo lang mogelijk te bewaren ofzo...voor een speciaal moment....of eet hem zo snel mogelijk op, zodat je er ook niet meer van kan eten....)
Dat wel! Lekker gewinkeld en nieuwe schoenen gekocht, de bios was leuk (Mr. bean) dus eigenlijk een superweekend!quote:Op maandag 2 april 2007 20:11 schreef Susie het volgende:
Verder hoop ik dat je wel heerlijk hebt genoten van al dat lekkers afgelopen weekend, anders zou het ook maar zonde zijn!!!
weet je dat zeker?quote:Op maandag 2 april 2007 20:22 schreef Plukie86 het volgende:
. En nee, dit is niet zo'n smoesje van het is maar 1 keer kerst, pasen, enzovoort.
[..]
In Friesland doen we niet aan carnaval!quote:Op maandag 2 april 2007 20:23 schreef Miss_S het volgende:
[..]
weet je dat zeker?
heb je je netjes gedraagt met carnaval
heb je gelukquote:Op maandag 2 april 2007 20:47 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
In Friesland doen we niet aan carnaval!
Topquote:Op maandag 2 april 2007 16:59 schreef Viking84 het volgende:
Verder wou het gewoon niet zo vandaag. Maar goed, ik heb het toch gedaan
quote:Op maandag 2 april 2007 19:48 schreef Plukie86 het volgende:
Maar het ergste komt nog: Vriendje heeft een enorm paasbeest van chocolade voor me gekocht!![]()
![]()
Het ding is een halve meter hoog en weegt een kilo!
Jeeeej*O*quote:Op dinsdag 3 april 2007 08:54 schreef Tangarine het volgende:
Goeiemorgen
Het sporten heeft gister geholpen... vandaag 86.9!![]()
Wow!quote:Op dinsdag 3 april 2007 09:25 schreef Sylvana het volgende:
Ik zei toch dak een miljoen cal had verbrand metvan de week?
Dat klopt wel aardig, want ben een kilo afgevallen van de week![]()
![]()
![]()
lijkt wel of dat echt werktquote:Op dinsdag 3 april 2007 09:25 schreef Sylvana het volgende:
Goeiemorgen![]()
![]()
Ik zei toch dak een miljoen cal had verbrand metvan de week?
Dat klopt wel aardig, want ben een kilo afgevallen van de week![]()
![]()
![]()
En zit weer gewoon op de 55 kg nu, dus die enge 56 kg is weer een eindje uit de buurt
dat had ik ook al gevraagd ja, maar nog geen antwoord op gehad. Gister deed ie het ook de hele dag al nietquote:Op dinsdag 3 april 2007 10:16 schreef Miss_S het volgende:
[..]
lijkt wel of dat echt werkt
ik had dat ook 2 maanden geleden
Linda ben je gestopt met je weblog? de link werkt niet meer
ja dat kloptquote:Op dinsdag 3 april 2007 10:42 schreef Sylvana het volgende:
[..]
dat had ik ook al gevraagd ja, maar nog geen antwoord op gehad. Gister deed ie het ook de hele dag al niet
en het is ook al wel ff geleden dat jij een log hebt geplaatst
Ja zeg, als vruchtensap al zondigen is...quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:48 schreef Viking84 het volgende:
Bleh, ik ben ziek...
Gisteravond voor het slapen gaan was ik al misselijk en ik had steeds enorme honger. Had denk ik voordat ik ging fietsen nog wat meer moeten eten. Vorige keer had ik er geen last van. Nu ben ik nog steeds misselijk. Mark neemt even een vruchtensapje mee van de AH, veel meer dan dat zal ik ook wel niet binnen krijgen vandaag.
Ziek zijn is kut. Ik ga nu maar op het balkon zitten lezen vandaag, hopelijk ben ik morgen weer wat beter.
Was wel weer ietsje lichter vanochtend, 100 gram om precies te zijn, maar daar fietsen we geen 37 km voor.
Overigens had ik even verzwegen dat ik in het weekend heb gezondigd. Heb een liter vruchtensap opgedronken (550 kcal) en 's avonds nog burrito's gegeten, dus toen schoot het afvallen even niet meer zo op
(en dat wist ik natuurlijk ook van tevoren
). Maar die vruchtensap is zó lekker. Mark neemt nu een fles van 500 ml mee, dus dat scheelt weer
.
Ramenspons kan je ook best in bad gebruiken hoor!quote:Op dinsdag 3 april 2007 12:45 schreef Viking84 het volgende:
Ja, natuurlijk is het beter om een fles vruchtensap te nemen dan een reep chocola, maar het is nooit goed om te veel van iets te nemen. Bovendien zitten er misschien wel vezels en vitaminen in, er zitten óók 550 calorieën in en dat is veel voor iemand die max 1500 op een dag mag hebben
. Ik heb net een halve liter fles leeggedronken.
Ik heb net ook even een fietsshirtje en een fietsbroekje besteld bij Cycletowear. Dank je wel, Mordradead. Inderdaad een goedkope site. Heb natuurlijk wel even gegoogled naar ervaringen van andere mensen, maar die waren zeer positief
. Als ik een fietsbroek bij Perry had gekocht, was ik minstens 40 euro kwijt en nu heb ik én een shirtje én een broekje voor minder dan 30 euro
.
Oh ja, laat nooit een kerel voor je naar de winkel gaan om damesdingen te kopen. Ik had Mark gevraagd of hij een badspons mee wilde nemen, komt 'ie terug met een spons om de ramen mee te wassen. Maar het was goed bedoeld, hoor
.
whehe, toen ik begon kon ik de topjes van m'n duim en ringvinger net tegen elkaar aan krijgen als ik m'n vingers om m'n pols heen legde. Nu gaat het heel soepel. Same thing met een leren armband. Als ik even oefen, kan ik hem waarschijnlijk ook wel af krijgen zonder hem los te makenquote:Op dinsdag 3 april 2007 15:55 schreef Tangarine het volgende:
nice thrilled
Ik begin idd ook te merken dat ik ben afgevallen, shirts die ruimer zitten, mn horloge die ik helemaal om mn pols kan draaien terwijl ik hem vast heb (ajbwib)
et cetera
Hoe dik of dun ik ook ben: m'n polsen en m'n enkels zijn altijd mager. Serieus; als ik overal zo dun was als daar, dan zou ik naar het " kom aan voor de zomer" topic moetenquote:Op dinsdag 3 april 2007 15:55 schreef Tangarine het volgende:
nice thrilled
Ik begin idd ook te merken dat ik ben afgevallen, shirts die ruimer zitten, mn horloge die ik helemaal om mn pols kan draaien terwijl ik hem vast heb (ajbwib)
et cetera
mijn polsen en enkels zullen ook altijd breed blijvenquote:Op dinsdag 3 april 2007 16:30 schreef conleche het volgende:
[..]
Hoe dik of dun ik ook ben: m'n polsen en m'n enkels zijn altijd mager. Serieus; als ik overal zo dun was als daar, dan zou ik naar het " kom aan voor de zomer" topic moeten![]()
met auto rijden verbrand je ook kcalquote:Op dinsdag 3 april 2007 19:09 schreef Susie het volgende:
Nog even een toevoeging.... ik heb dus 3 uur in de auto gezeten.... val je ook af van jezelf frustreren??
Niet als je door de frustratie een gevulde koek en een mars opeetquote:Op dinsdag 3 april 2007 19:09 schreef Susie het volgende:
Nog even een toevoeging.... ik heb dus 3 uur in de auto gezeten.... val je ook af van jezelf frustreren??
Op mijn werk staan werkelijk overal schalen paaseitjes en heb ik eigenlijk helemaal niks met chocolade maar omdat mijn bijbaantje nogal saai is (ik wacht tot de telefoon over gaat) is het echt onwijs moeilijk om er niet aan te denken.quote:Op dinsdag 3 april 2007 19:35 schreef Alcarin het volgende:
Ik ben eigenlijk nog geen paaseitjes tegengekomen, behalve dan bij mijn ouders die een schaaltje op tafel hadden staan. Maar als je er niet op let zie je ze ook niet. Als je de hele dag denkt: 'chocolaaa chocolaaa ik moet CHOCOLAAAAAAAAAA' dan vallen die paaseitjes wel op natuurlijk![]()
Niet dat ik zeg dat jullie de hele dag aan chocola denken, ik overdrijf een beetje![]()
ziet er goed uitquote:Op dinsdag 3 april 2007 20:07 schreef Guppyfriend het volgende:
verder gaat het gezond eten heel goed, mede dankzij mn stage! ik eet 's morgens in de trein braaf mn eerste bammetje (tegenwoordig 1 ipv 2!!!) en dan tijdens de lunch mn andere bammies. dan bij de thee mn appel en in de trein mn tweede appel. en als ik thuiskom mn avondeten. op mn stage heb ik t zo druk dat ik niet eens tijd heb om te denken aan snoepen![]()
zo dat klinkt idd goed jaquote:Op dinsdag 3 april 2007 20:07 schreef Guppyfriend het volgende:
hee allemaal!
ff snel een updateje,
ik heb inderdaad mn weblog gedelete. je mag m ook deleten uit de OP, hij komt niet meer terug... om verschillende redenen. hoofdzakelijk omdat ik er veel last van spam door kreeg, en veel negatieve reacties. daar kan ik ook wel zonder![]()
verder gaat het gezond eten heel goed, mede dankzij mn stage! ik eet 's morgens in de trein braaf mn eerste bammetje (tegenwoordig 1 ipv 2!!!) en dan tijdens de lunch mn andere bammies. dan bij de thee mn appel en in de trein mn tweede appel. en als ik thuiskom mn avondeten. op mn stage heb ik t zo druk dat ik niet eens tijd heb om te denken aan snoepen![]()
ik ga gewoon lekker hier mn dingetjes vertellen en niet meer op de weblog, dat vinden jullie toch niet zo erg? ik post nu toch niet meer zoveel![]()
hoe wil je dat gezonder gaan leven doen?quote:Op dinsdag 3 april 2007 20:45 schreef Chicolate het volgende:
Na een dieptriest weekend besloten toch maar eens proberen om wat gezonder te gaan leven ... en hoop dat dit hier me een beetje kan helpen ... mag ik meedoen?![]()
dat is inderdaad erg goed van jequote:Op dinsdag 3 april 2007 21:02 schreef Guppyfriend het volgende:
thanks jullie twee![]()
de sultana's zijn nog niet helemaal af, maar niet meer elke dag. eigenlijk niet meer de laatste twee dagen. dus das netjes voor mijn doen. ook geen luxe broodjes en red bulls meer *trotse ik*
Hmmm van de chocola en chips en koekies afblijven ... meer fruit ... normale hoeveelheden zuivel ... en mijn vreetbuien wat meer controlerenquote:Op dinsdag 3 april 2007 20:50 schreef Miss_S het volgende:
[..]
hoe wil je dat gezonder gaan leven doen?
Waarom eet je nu maar 1 bammetje in plaats van 2 's morgens? Het kan zijn dat dat juist een averrechts affect heeft. Eén bammetje is niet veel voor een ontbijt, en daarmee zou ik persoonlijk mijn spijsvertering niet voldoende op gang krijgen. In mijn optiek kun je beter een bammetje bij je lunch schrappen.quote:Op dinsdag 3 april 2007 20:07 schreef Guppyfriend het volgende:
Waarom?quote:Op woensdag 4 april 2007 00:57 schreef Tangarine het volgende:
*gaat vast een 2e nacht met veel wakker liggen tegemoet*
oh jee, dat maakt het niet makkelijker!quote:
dat wou ik ook net gaan zeggenquote:Op woensdag 4 april 2007 08:58 schreef Tangarine het volgende:
Nice Renske! je komt steeds dichter bij het hardlopen
+ er staan bijna alleen maar meisjes in het lijstje en meisjes en jongens kun je niet vergelijkenquote:Op woensdag 4 april 2007 09:30 schreef Tangarine het volgende:
ik ben de op één na zwaarste... maar ook de langste gelukkig
![]()
er zijn er die nog minder zijn afgevallen hoorquote:Op woensdag 4 april 2007 09:58 schreef Sylvana het volgende:
Renske, gaat lekker zegZo kun je idd bijna gaan hardlopen ja
Maar dan moet je idd wel goeie hardloopschoenen hebben
Ik ben hier degene die het minst is is afgevallen, maar dat komt door al dat gejojo
Inderdaad, echt leukquote:Op woensdag 4 april 2007 10:02 schreef conleche het volgende:
Spannend hoor al die liefdesperikelen hier in de slankclub.
Maarja jij komt dan ook van dieetclub.quote:Op woensdag 4 april 2007 09:13 schreef Miss_S het volgende:
maarja ik ben ook het meeste afvallen van het hele rijtje
op foto´s zie ik wel het verschil maar als ik naar mezelf gewoon kijk zie ik het eigenlijk ook nietquote:Op woensdag 4 april 2007 10:40 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Maarja jij komt dan ook van dieetclub.
Ik moet denk ik binnenkort ook over, want mijn BMI is nu 26 ofzo. Zometeen lekker lopen (het is mooier weer dan ze voorspeld hadden lijkt het) en zorgen dat de positieve lijn doorgezet wordt.
Hebben jullie ook dat je zelf niet door hebt hoe veel je eigenlijk bent afgevallen? Daar heb en had ik heel erg last van, maar ik zag gisteren een vreselijke foto van een à anderhalf jaar geleden en dat drukt me wel met de neus op de feiten: zo dik nooit weer!
Irritant is dat hè! Ik heb echt precies hetzelfde. Vind mezelf nog steeds een varken.quote:Op woensdag 4 april 2007 10:48 schreef Miss_S het volgende:
[..]
op foto's zie ik wel het verschil maar als ik naar mezelf gewoon kijk zie ik het eigenlijk ook niet
Nouja dat valt wel mee toch, het scheelt een tiende met Viking, die weer een tiende boven melanie_the_miss zit.quote:en ja ik weet dat ik van de dieetclub kom daarom heb ik ook het hoogste bmi
dat is ook weer zo kan goed over 2 weken weer anders zijnquote:Op woensdag 4 april 2007 10:51 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Irritant is dat hè! Ik heb echt precies hetzelfde. Vind mezelf nog steeds een varken.
[..]
Nouja dat valt wel mee toch, het scheelt een tiende met Viking, die weer een tiende boven melanie_the_miss zit.
ja maar ja, je kan wel zeggen dat je meer bent afgevallen dan de rest... je was ook zwaarder dan de rest en je hebt het dus ook verder laten komen. Dus ik heb niet zoiets van: whooh, wat knap! moet ik eerlijk zeggen. Als je verstandig bent, laat je het gewoon niet zo ver komen en dat geldt net zo goed voor mezelfquote:Op woensdag 4 april 2007 10:55 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dat is ook weer zo kan goed over 2 weken weer anders zijn
maar het is geen wedstrijdje
ik doe het al 4 jaar langer dan de meeste hier
nope, ik heb hem 1 keer gezien toen hij ook ging sporten.. tis maar een tenger mannetje.. maar ik heb geen zin om die relatie om zeep te helpen door mijn dadenquote:Op woensdag 4 april 2007 15:32 schreef revolutionx het volgende:
jij kent die vriend niet? dan zou ik er gewoon voor gaan!
sixpack is weer in opbouw. bijna men doel berijkt en dat al dik voor de zomer.
Het probleem is een beetje...als ze nu wel iets met jou uitvreet terwijl ze nog een vriend heeft, weet je meteen hoe ze in elkaar zitquote:Op woensdag 4 april 2007 15:35 schreef Thrilled het volgende:
nope, ik heb hem 1 keer gezien toen hij ook ging sporten.. tis maar een tenger mannetje.. maar ik heb geen zin om die relatie om zeep te helpen door mijn dadendat zoekt ze zelf maar uit... alhoewel ik niet echt denk dat ik haar tegen ga houden als ze wat doet ...
jep dat is weer het mooie ervan he, er achter komen hoe ze in elkaar steekt zonder dat het wat boeit eigenlijkquote:Op woensdag 4 april 2007 16:11 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Het probleem is een beetje...als ze nu wel iets met jou uitvreet terwijl ze nog een vriend heeft, weet je meteen hoe ze in elkaar zit![]()
Tenzij je meer op zoek bent naar een 'fling', dan is het lekker haar probleem wat ze doet![]()
Ach, ze hoeft natuurlijk ook niet meteen je vriendin te wordenquote:Op woensdag 4 april 2007 16:14 schreef Thrilled het volgende:
jep dat is weer het mooie ervan he, er achter komen hoe ze in elkaar steekt zonder dat het wat boeit eigenlijkop de fitness was ze heel erg lief en verlegen enzo, maar op msn is ze zoooo anders.. ik weet nu hoe ze is (grotendeels) en als vriendin lijkt het me niet zo'n slim plan
![]()
Stil zijn?quote:Op woensdag 4 april 2007 16:11 schreef mordradead het volgende:
Bij vrienden van mij is de afgelopen 2 week juist veel afgelopenhet voordeel daarvan is dat we nu tenminste normaal kunnen stappen want anders moesten we stil zijn enzo :")
Nog steeds niet op de weegschaal gestaan en dat zal wel niet goed zijn ook want mijn god dat was een slechte week :x Nou ja, ik zal even een kamer opruimen, band plakken en m'n racefiets invetten enzo
ik was 15 toen ik begon met lijnen dus misschien dat je wat woorden over mij moet terug nemenquote:Op woensdag 4 april 2007 11:56 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ja maar ja, je kan wel zeggen dat je meer bent afgevallen dan de rest... je was ook zwaarder dan de rest en je hebt het dus ook verder laten komen. Dus ik heb niet zoiets van: whooh, wat knap! moet ik eerlijk zeggen. Als je verstandig bent, laat je het gewoon niet zo ver komen en dat geldt net zo goed voor mezelf.;
uit zo´n familie kom ik dusquote:Op woensdag 4 april 2007 17:55 schreef Viking84 het volgende:
Ik ben Sonja Bakker-prut aan het klaarmaken. Het smaakt niet echt geweldig, maar het is iig een slank gerecht en de ingrediënten van vorige keer moeten even op.
Vanmiddag naar een verjaardag geweest en behalve 2 koppen thee niks gehad. Wel een enorme vreetfamilie, hoor, niet normaal. Stond een plateau met chocolaatjes op tafel, die vader nam een soort cake'je met een enorme laag slagroom...
ik weet nooit hoe ik een smoothie moet maken dus dit is wel handigquote:Op woensdag 4 april 2007 18:09 schreef conleche het volgende:
Oke, voor iedereen met een staafmixer of een blender: de smoothie die ik vanmiddag heb gemaakt was zo lekker dat ik even moet zeggen hoe je het moet maken.
1. Snij een kleine banaan in dunne plakjes en doe dat in de vriezer.
2. Als dat dan bevroren is, doe je het in een kom, 150 gr. verse aardbeien erbij en een uitgeperste sinaasappel.
Dan de staafmixer erop en je hebt het lekkerste tussendoortje ever.Helemaal geen roomijs nodig. Bevroren banaan doet de trick.
Ok, toch even een reactie danquote:Op woensdag 4 april 2007 18:02 schreef Miss_S het volgende:
[..]
uit zo´n familie kom ik dus
maar goed je negeerd mijn antwoord?
Ik ben niet zo dol op yoghurt, dus als ik er vroeger 1 maakte was het vaak met ijs, alhoewel het dan eigenlijk een milkshake is, behalve dan dat ik er geen milk in deedquote:Op woensdag 4 april 2007 18:13 schreef Viking84 het volgende:
Euh, Colette: jij hebt een vruchtensap gemaakt. In een smoothie zit namelijk ook nog yoghurt.
Ik maak hier wel eens een smoothie met banaan, sinaasappel, mango en yoghurt. Een teringkarwei om klaar te maken (al dat schillen en snijden!), maar wel erg lekker. Als je bevroren banaan gebruikt, zitten er wel minder vitamientjes in hè.
zegt diegene die te pas en te onpas over haar bmi en de hoogte in de lijst heeft?quote:Op woensdag 4 april 2007 18:11 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Maar waar ik me aan erger is dat je te pas en te onpas roept: "Maar ik ben al X kilo afgevallen", zodra iemand bijvoorbeeld een keer een BMI punt onder jou zit. Net alsof het een wedstrijdje is. Je bent heus niet beter of verstandiger dan wij, omdat wij minder hoeven af te vallen, hoor.
maar een smoothie word dus normaal met yoghurt gemaakt?quote:Op woensdag 4 april 2007 18:31 schreef Alcarin het volgende:
Enne, als het smooth wegdrinkt noem ik het een smoothie![]()
Klinkt goed, ik ga binnenkort ook maar weer eens aardbeien halen![]()
Iets zuivelachtigs hoort er geloof ik wel in ja...quote:Op woensdag 4 april 2007 18:31 schreef Miss_S het volgende:
maar een smoothie word dus normaal met yoghurt gemaakt?
quote:Smoothies appeal to a wide range of age groups because of their balanced sweetness, fresh fruit flavor, and nutritional value. Most are high in dietary fiber, vitamins, and antioxidants. A common recipe is orange juice, strawberries, and a banana blended until smooth.
Gewoon in heeeel veel heeele kleine stukjes snijden!quote:Op woensdag 4 april 2007 18:36 schreef Tangarine het volgende:
damn waarom heb ik nou geen staafmixer >< *kijkt naar zn ananas en mango en banaan op de fruitschaal*
nou dat heb ik misschien 1 keer gezegdquote:Op woensdag 4 april 2007 18:27 schreef Miss_S het volgende:
[..]
zegt diegene die te pas en te onpas over haar bmi en de hoogte in de lijst heeft?
dus je doet precies hetzelfde als mij
en het spijt me als ik inderdaad trots ben dat ik al zoveel ben afgevallen
sorry hoor maar je hebt er vanaf het begin al over dat je steeds de hoogste bent (ookal stonden er in met een hogere bmi)quote:Op woensdag 4 april 2007 18:47 schreef Viking84 het volgende:
[..]
nou dat heb ik misschien 1 keer gezegd. En nu wil ik erover ophouden, want ik word er echt kribbig van.
Maar ik was toch ook één van de hoogste? (ik had destijds verkeerd gekeken, omdat ik mijn vorige BMI in het hoofd had, vandaar dat ik zei dat ik DE hoogste was). Ik snap niet zo goed wat daar competitief aan is? Het zou pas competitief zijn als ik zou zeggen: "Nog even en ik ben jullie voorbij, neh neh nehquote:Op woensdag 4 april 2007 18:49 schreef Miss_S het volgende:
[..]
sorry hoor maar je hebt er vanaf het begin al over dat je steeds de hoogste bent (ookal stonden er in met een hogere bmi)
en nu vanmorgen meer
maar goed ik hoef het er ook niet meer over te hebben
maar je moet mij niet ergens van beschuldigen als je het zelf net zo hard doet
ik vond het de eerste paar keren ook over komen alsof je alleen maar wou horen dat je niet de hoogste bmi hadquote:Op woensdag 4 april 2007 18:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Maar ik was toch ook één van de hoogste? (ik had destijds verkeerd gekeken, omdat ik mijn vorige BMI in het hoofd had, vandaar dat ik zei dat ik DE hoogste was). Ik snap niet zo goed wat daar competitief aan is? Het zou pas competitief zijn als ik zou zeggen: "Nog even en ik ben jullie voorbij, neh neh neh". Dat heb ik alleen vanochtend gezegd en dat was een grapje.
Nou dan hebben we elkaars posts wellicht verkeerd geïnterpreteerd. Laten we het daar maar op houdenquote:Op woensdag 4 april 2007 18:56 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik vond het de eerste paar keren ook over komen alsof je alleen maar wou horen dat je niet de hoogste bmi had
maar goed hier komen we toch niet uitdus laat maar
quote:Op woensdag 4 april 2007 19:00 schreef Viking84 het volgende:
[..]. Dan krijg jij een stukje ananas van mij
![]()
.
Ik dacht al dat smoothie oorspronkelijk zonder yoghurt was, want ik ontbeet vroeger altijd op zondagochtend in zo'n Amerikaans tentje hier ergens op een van de grachten en daar was het ook alleen met fruit. Wij in Nederland doen er dus vaak yoghurt in, maar hierboven dus wat verschillende soorten.quote:Wat is een smoothie precies?
Een smoothie is een verfrissende drank op basis van vers gepureerd fruit, dat wordt 'aangedikt' met ijsschaafsel, banaan of (tegenstrijdig met zijn oorsprong) yoghurt. De smoothie op basis van yoghurt is in Nederland het meest bekend als 'smoothie', dranken op basis van ijsschaafsel worden meestal 'slush puppies' genoemd.
Wat heb je nodig om een smoothie te maken?
Creativiteit en een blender of keukenmachine.
Basisrecepten
Hieronder worden basisrecepten gegeven voor de verschillende soorten smoothies. De recepten zijn enkel richtlijnen. Smoothies zijn wat jij wil dat ze zijn, met andere woorden: wees creatief, speel met de verhoudingen en bedenk leuke combinaties van ingrediënten!
Basisrecept voor smoothie op basis van yoghurt
(1 smoothie)
250 gram fruit
250 dl yoghurt (niet te vol) of 1,25 dl yoghurt en 1,25 dl melk
Kies zachte fruitsoorten of een combinatie daarvan, zoals banaan en mango, fraboos en perzik of ananas en papaja. Fantaseer er op los!
Schil, ontpit en/of maak 250 gram fruit schoon en snijd het vruchtvlees in grote stukken.
Doe het fruit in de keukenmachine of blender en voeg de yoghurt en/of melk toe. Mix het geheel in 1 a 2 minuten glad en schuimig en schenk het in een glas.
Basisrecept voor smoothie met ijsschaafsel
(1 smoothie)
250 g zacht fruit naar keuze
1 dl vruchtensap
enkele ijsblokjes
Wikkel enkele ijsklontjes in een theedoek en sla er met een hamer op om ze te verpulveren. Doe het ijs in de blender.
Doe 250 g zacht fruit in de blender en schenk er ruim 1 dl vruchtensap bij. Mix dit 2 a 3 minuten, tot alle ijs is fijngemalen en de ingrediënten goed zijn vermengd. Schenk het drankje in een glas en serveer het meteen.
Basisrecept smoothie met banaan
(1 smoothie)
200 gr zacht fruit
1 dl vruchtensap
1/2 banaan
Banaan pellen en in stukjes snijden.
Doe de banaan, 200 gr fruit en 1 dl vruchtensap in de blender en pureer het tot een dikke massa. Schenk het drankje in een glas.
Tips
Om de smoothie op basis van yoghurt of banaan ook ijskoud te krijgen, kun je de vruchten het beste van te voren even in de vriezer leggen.
Smaakmakers
De smoothies kun je eventueel op smaak brengen door er nog wat smaakstoffen aan toe te voegen. Bijvoorbeeld:
Honing en siroop, zoals gember- of ahornsiroop, zullen smoothies zoeter maken. Roer de honing/siropen na het mixen door de smoothie.
Aromatische specerijen, zoals gember, kaneel, vanille kunnen erg lekker zijn als toevoeging aan fruitige smoothies. Voeg een mespuntje gemalen specerijen toe aan de smoothie. Je kunt ook een kruidige siroop maken door hele specerijen, zoals kaneel- of vanillestokjes, te laten weken in wat water met suiker.
Verse specerijen, zoals gemberwortel, die dienen dan eerst geraspt te worden, voor je ze toevoegt (en mee mixt).
Verse kruiden, zoals muntblaadjes of citroenmelisse. Je kunt de blaadjes in het geheel toevoegen of ze eerst versnipperen.
Likeur en alcohol geven smoothies een oppepper, en maken van de smoothie dan eigenlijk een cocktail. Je kunt hiervoor bijvoorbeeld vruchtenlikeuren gebruiken.
Roomijs. Je kunt de smoothie romiger van smaak maken door een deel van de yoghurt met roomijs te vervangen, bijvoorbeeld een paar scheppen vanilleijs.
Ja die wel ja, had ik misschien beter niet kunnen quoten, breng ik jullie op verkeerde ideeenquote:Op woensdag 4 april 2007 19:10 schreef Tangarine het volgende:
siroop, likeur, alcohol, roomijs, wel verkeerde suggesties
en o ja, ik zou alleen de banaan in de vriezer leggen, want volgens mij worden aardbeien en dergelijke er niet lekkerder van en met ananas moet je oppassen die vezels gaan in de messen zitten van blender of staafmixerquote:Op woensdag 4 april 2007 19:12 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja die wel ja, had ik misschien beter niet kunnen quoten, breng ik jullie op verkeerde ideeen![]()
we hebben zelf ook een stel hersens meegekregen bij de geboortequote:Op woensdag 4 april 2007 19:12 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja die wel ja, had ik misschien beter niet kunnen quoten, breng ik jullie op verkeerde ideeen![]()
Vorig jaar in Rome heb ik kokosijs gehad. Dat is zó ontzettend lekkerquote:Op woensdag 4 april 2007 19:18 schreef Miss_S het volgende:
ik heb trouwens vandaag een softijsje op
kan me niet herinneren wanneer ik die voor het laatst op had
Dat heb ik heeeeel lang niet gegeten. Lekker met chocoladedip en nootjesquote:Op woensdag 4 april 2007 19:18 schreef Miss_S het volgende:
ik heb trouwens vandaag een softijsje op
kan me niet herinneren wanneer ik die voor het laatst op had
ik had voor geen dip gekozen omdat ik zo beter het ijs kon proevenquote:Op woensdag 4 april 2007 19:26 schreef conleche het volgende:
[..]
Dat heb ik heeeeel lang niet gegeten. Lekker met chocoladedip en nootjes![]()
Gisteren was ik uit eten (Japanse pannenkoek) en de vriendin met wie ik was nam Japans ijs toe; 3 smaken: groene thee, witte sesam en zwarte sesam. Van alle 3 heb ik een klein hapje geproefd. Die sesamsoorten waren erg lekker maar de groene thee vond ik niet veel aan. Kokosijs lijkt me ook best lekker. Hou wel van die rare smaakjes.quote:Op woensdag 4 april 2007 19:25 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Vorig jaar in Rome heb ik kokosijs gehad. Dat is zó ontzettend lekker. Zat ook echt in een halve kokosnoot trouwens. Heb het nog nooit ergens gezien in Nederland.
oh ja, ik wil ook niet weten waar je het kunt kopen.
heeft ze haar plaatje weer veranderd, hoorquote:Op woensdag 4 april 2007 19:29 schreef conleche het volgende:
[..]
Gisteren was ik uit eten (Japanse pannenkoek) en de vriendin met wie ik was nam Japans ijs toe; 3 smaken: groene thee, witte sesam en zwarte sesam. Van alle 3 heb ik een klein hapje geproefd. Die sesamsoorten waren erg lekker maar de groene thee vond ik niet veel aan. Kokosijs lijkt me ook best lekker. Hou wel van die rare smaakjes.
ja dat krijg je als je hier nooit komt hèquote:Op woensdag 4 april 2007 20:17 schreef Isabeau het volgende:
Wie is Maarten?
quote:oh ja, ik wil ook niet weten waar je het kunt kopen.
* viking84 haalt moviedate met Maarten van haar Things to do-lijstje afquote:Op woensdag 4 april 2007 20:23 schreef Tangarine het volgende:
mwuhahaha *pest pest*
Oeh en jij voorzag een rel, want je dacht zeker dat ik het over Freecell's Maarten had?quote:
dat hoop ik volgende week ook weer te kunnen halenquote:Op woensdag 4 april 2007 21:05 schreef Tangarine het volgende:
Maarrrr het ging wel heel lekker, er zat voor het eerst 10 minuten hardlopen zonder wandelen tussendoor in m'n schema, en het ging goed
quote:Op woensdag 4 april 2007 21:37 schreef Thrilled het volgende:
zoo weer terug van fitness + zonnebank, en ben in mn kont geknepen door dat leuke meisje![]()
Vindt je 'm mooi deze koe?quote:Op woensdag 4 april 2007 19:32 schreef Viking84 het volgende:
[..]
heeft ze haar plaatje weer veranderd, hoor. Ik herken de users aan hun plaatje, dus ik denk steeds: "
Wie is dat?" als ik weer een nieuw plaatje zie
.
kstond er zelf ook ff van te kijken.. mja was wel leukquote:Op woensdag 4 april 2007 21:40 schreef Alcarin het volgende:
[..]
![]()
Het is wel te merken dat het weer mooier weer wordt zeg...
Haha, zo wordt de sportschool pas echt leuk, straks ga je elke dagquote:Op woensdag 4 april 2007 21:43 schreef Thrilled het volgende:
kstond er zelf ook ff van te kijken.. mja was wel leukmorgen gaan we weer
ik ga al 6 dagen in de week hoorquote:Op woensdag 4 april 2007 21:47 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Haha, zo wordt de sportschool pas echt leuk, straks ga je elke dag![]()
mwoah, heb liever een schone dame eigenlijkquote:Op woensdag 4 april 2007 21:41 schreef conleche het volgende:
[..]
Vindt je 'm mooi deze koe?![]()
Wonen jij en Maarten allebei in Groningen dan?
nog niet geluktquote:Op woensdag 4 april 2007 22:12 schreef Viking84 het volgende:
[..]
(even jullie in verwarring brengen, hoor, haha)
Jammer dat je Renske heetquote:Op woensdag 4 april 2007 22:12 schreef Viking84 het volgende:
mwoah, heb liever een schone dame eigenlijk.
Ja, Maarten en ik wonen allebei in Groningen ja. En ook al woonde hij in Limburg, dan zouden we nóg naar elkaar toe reizen.
(even jullie in verwarring brengen, hoor, haha)
Deze beter?quote:Op woensdag 4 april 2007 21:41 schreef conleche het volgende:
[..]
Vindt je 'm mooi deze koe?![]()
Wonen jij en Maarten allebei in Groningen dan?
dat bevroren fruit van AH is idd erg goed voor in de smoothie, deze week in de bonusaanbieding, dus m'n vriezer zit weer volquote:Op woensdag 4 april 2007 19:37 schreef Isabeau het volgende:
Wat ook lekker is in een smoothie is met dat bevroren fruit van de AH. Ligt in de diepvries, o.a. zomerfruit en frambozen. Daar dan banaan, sinaasappel, aardbei of yoghurt/melk of waar je maar zin in hebt bij en in de blender flink mixen.
Much betterquote:
Goeie tip, ga ik zeker proberen!quote:Op woensdag 4 april 2007 19:37 schreef Isabeau het volgende:
Wat ook lekker is in een smoothie is met dat bevroren fruit van de AH. Ligt in de diepvries, o.a. zomerfruit en frambozen. Daar dan banaan, sinaasappel, aardbei of yoghurt/melk of waar je maar zin in hebt bij en in de blender flink mixen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |