Gewoon in heeeel veel heeele kleine stukjes snijden!quote:Op woensdag 4 april 2007 18:36 schreef Tangarine het volgende:
damn waarom heb ik nou geen staafmixer >< *kijkt naar zn ananas en mango en banaan op de fruitschaal*
nou dat heb ik misschien 1 keer gezegdquote:Op woensdag 4 april 2007 18:27 schreef Miss_S het volgende:
[..]
zegt diegene die te pas en te onpas over haar bmi en de hoogte in de lijst heeft?
dus je doet precies hetzelfde als mij
en het spijt me als ik inderdaad trots ben dat ik al zoveel ben afgevallen
sorry hoor maar je hebt er vanaf het begin al over dat je steeds de hoogste bent (ookal stonden er in met een hogere bmi)quote:Op woensdag 4 april 2007 18:47 schreef Viking84 het volgende:
[..]
nou dat heb ik misschien 1 keer gezegd. En nu wil ik erover ophouden, want ik word er echt kribbig van.
Maar ik was toch ook één van de hoogste? (ik had destijds verkeerd gekeken, omdat ik mijn vorige BMI in het hoofd had, vandaar dat ik zei dat ik DE hoogste was). Ik snap niet zo goed wat daar competitief aan is? Het zou pas competitief zijn als ik zou zeggen: "Nog even en ik ben jullie voorbij, neh neh nehquote:Op woensdag 4 april 2007 18:49 schreef Miss_S het volgende:
[..]
sorry hoor maar je hebt er vanaf het begin al over dat je steeds de hoogste bent (ookal stonden er in met een hogere bmi)
en nu vanmorgen meer
maar goed ik hoef het er ook niet meer over te hebben
maar je moet mij niet ergens van beschuldigen als je het zelf net zo hard doet
ik vond het de eerste paar keren ook over komen alsof je alleen maar wou horen dat je niet de hoogste bmi hadquote:Op woensdag 4 april 2007 18:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Maar ik was toch ook één van de hoogste? (ik had destijds verkeerd gekeken, omdat ik mijn vorige BMI in het hoofd had, vandaar dat ik zei dat ik DE hoogste was). Ik snap niet zo goed wat daar competitief aan is? Het zou pas competitief zijn als ik zou zeggen: "Nog even en ik ben jullie voorbij, neh neh neh". Dat heb ik alleen vanochtend gezegd en dat was een grapje.
Nou dan hebben we elkaars posts wellicht verkeerd geïnterpreteerd. Laten we het daar maar op houdenquote:Op woensdag 4 april 2007 18:56 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik vond het de eerste paar keren ook over komen alsof je alleen maar wou horen dat je niet de hoogste bmi had
maar goed hier komen we toch niet uitdus laat maar
quote:Op woensdag 4 april 2007 19:00 schreef Viking84 het volgende:
[..]. Dan krijg jij een stukje ananas van mij
![]()
.
Ik dacht al dat smoothie oorspronkelijk zonder yoghurt was, want ik ontbeet vroeger altijd op zondagochtend in zo'n Amerikaans tentje hier ergens op een van de grachten en daar was het ook alleen met fruit. Wij in Nederland doen er dus vaak yoghurt in, maar hierboven dus wat verschillende soorten.quote:Wat is een smoothie precies?
Een smoothie is een verfrissende drank op basis van vers gepureerd fruit, dat wordt 'aangedikt' met ijsschaafsel, banaan of (tegenstrijdig met zijn oorsprong) yoghurt. De smoothie op basis van yoghurt is in Nederland het meest bekend als 'smoothie', dranken op basis van ijsschaafsel worden meestal 'slush puppies' genoemd.
Wat heb je nodig om een smoothie te maken?
Creativiteit en een blender of keukenmachine.
Basisrecepten
Hieronder worden basisrecepten gegeven voor de verschillende soorten smoothies. De recepten zijn enkel richtlijnen. Smoothies zijn wat jij wil dat ze zijn, met andere woorden: wees creatief, speel met de verhoudingen en bedenk leuke combinaties van ingrediënten!
Basisrecept voor smoothie op basis van yoghurt
(1 smoothie)
250 gram fruit
250 dl yoghurt (niet te vol) of 1,25 dl yoghurt en 1,25 dl melk
Kies zachte fruitsoorten of een combinatie daarvan, zoals banaan en mango, fraboos en perzik of ananas en papaja. Fantaseer er op los!
Schil, ontpit en/of maak 250 gram fruit schoon en snijd het vruchtvlees in grote stukken.
Doe het fruit in de keukenmachine of blender en voeg de yoghurt en/of melk toe. Mix het geheel in 1 a 2 minuten glad en schuimig en schenk het in een glas.
Basisrecept voor smoothie met ijsschaafsel
(1 smoothie)
250 g zacht fruit naar keuze
1 dl vruchtensap
enkele ijsblokjes
Wikkel enkele ijsklontjes in een theedoek en sla er met een hamer op om ze te verpulveren. Doe het ijs in de blender.
Doe 250 g zacht fruit in de blender en schenk er ruim 1 dl vruchtensap bij. Mix dit 2 a 3 minuten, tot alle ijs is fijngemalen en de ingrediënten goed zijn vermengd. Schenk het drankje in een glas en serveer het meteen.
Basisrecept smoothie met banaan
(1 smoothie)
200 gr zacht fruit
1 dl vruchtensap
1/2 banaan
Banaan pellen en in stukjes snijden.
Doe de banaan, 200 gr fruit en 1 dl vruchtensap in de blender en pureer het tot een dikke massa. Schenk het drankje in een glas.
Tips
Om de smoothie op basis van yoghurt of banaan ook ijskoud te krijgen, kun je de vruchten het beste van te voren even in de vriezer leggen.
Smaakmakers
De smoothies kun je eventueel op smaak brengen door er nog wat smaakstoffen aan toe te voegen. Bijvoorbeeld:
Honing en siroop, zoals gember- of ahornsiroop, zullen smoothies zoeter maken. Roer de honing/siropen na het mixen door de smoothie.
Aromatische specerijen, zoals gember, kaneel, vanille kunnen erg lekker zijn als toevoeging aan fruitige smoothies. Voeg een mespuntje gemalen specerijen toe aan de smoothie. Je kunt ook een kruidige siroop maken door hele specerijen, zoals kaneel- of vanillestokjes, te laten weken in wat water met suiker.
Verse specerijen, zoals gemberwortel, die dienen dan eerst geraspt te worden, voor je ze toevoegt (en mee mixt).
Verse kruiden, zoals muntblaadjes of citroenmelisse. Je kunt de blaadjes in het geheel toevoegen of ze eerst versnipperen.
Likeur en alcohol geven smoothies een oppepper, en maken van de smoothie dan eigenlijk een cocktail. Je kunt hiervoor bijvoorbeeld vruchtenlikeuren gebruiken.
Roomijs. Je kunt de smoothie romiger van smaak maken door een deel van de yoghurt met roomijs te vervangen, bijvoorbeeld een paar scheppen vanilleijs.
Ja die wel ja, had ik misschien beter niet kunnen quoten, breng ik jullie op verkeerde ideeenquote:Op woensdag 4 april 2007 19:10 schreef Tangarine het volgende:
siroop, likeur, alcohol, roomijs, wel verkeerde suggesties
en o ja, ik zou alleen de banaan in de vriezer leggen, want volgens mij worden aardbeien en dergelijke er niet lekkerder van en met ananas moet je oppassen die vezels gaan in de messen zitten van blender of staafmixerquote:Op woensdag 4 april 2007 19:12 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja die wel ja, had ik misschien beter niet kunnen quoten, breng ik jullie op verkeerde ideeen![]()
we hebben zelf ook een stel hersens meegekregen bij de geboortequote:Op woensdag 4 april 2007 19:12 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja die wel ja, had ik misschien beter niet kunnen quoten, breng ik jullie op verkeerde ideeen![]()
Vorig jaar in Rome heb ik kokosijs gehad. Dat is zó ontzettend lekkerquote:Op woensdag 4 april 2007 19:18 schreef Miss_S het volgende:
ik heb trouwens vandaag een softijsje op
kan me niet herinneren wanneer ik die voor het laatst op had
Dat heb ik heeeeel lang niet gegeten. Lekker met chocoladedip en nootjesquote:Op woensdag 4 april 2007 19:18 schreef Miss_S het volgende:
ik heb trouwens vandaag een softijsje op
kan me niet herinneren wanneer ik die voor het laatst op had
ik had voor geen dip gekozen omdat ik zo beter het ijs kon proevenquote:Op woensdag 4 april 2007 19:26 schreef conleche het volgende:
[..]
Dat heb ik heeeeel lang niet gegeten. Lekker met chocoladedip en nootjes![]()
Gisteren was ik uit eten (Japanse pannenkoek) en de vriendin met wie ik was nam Japans ijs toe; 3 smaken: groene thee, witte sesam en zwarte sesam. Van alle 3 heb ik een klein hapje geproefd. Die sesamsoorten waren erg lekker maar de groene thee vond ik niet veel aan. Kokosijs lijkt me ook best lekker. Hou wel van die rare smaakjes.quote:Op woensdag 4 april 2007 19:25 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Vorig jaar in Rome heb ik kokosijs gehad. Dat is zó ontzettend lekker. Zat ook echt in een halve kokosnoot trouwens. Heb het nog nooit ergens gezien in Nederland.
oh ja, ik wil ook niet weten waar je het kunt kopen.
heeft ze haar plaatje weer veranderd, hoorquote:Op woensdag 4 april 2007 19:29 schreef conleche het volgende:
[..]
Gisteren was ik uit eten (Japanse pannenkoek) en de vriendin met wie ik was nam Japans ijs toe; 3 smaken: groene thee, witte sesam en zwarte sesam. Van alle 3 heb ik een klein hapje geproefd. Die sesamsoorten waren erg lekker maar de groene thee vond ik niet veel aan. Kokosijs lijkt me ook best lekker. Hou wel van die rare smaakjes.
ja dat krijg je als je hier nooit komt hèquote:Op woensdag 4 april 2007 20:17 schreef Isabeau het volgende:
Wie is Maarten?
quote:oh ja, ik wil ook niet weten waar je het kunt kopen.
* viking84 haalt moviedate met Maarten van haar Things to do-lijstje afquote:Op woensdag 4 april 2007 20:23 schreef Tangarine het volgende:
mwuhahaha *pest pest*
Oeh en jij voorzag een rel, want je dacht zeker dat ik het over Freecell's Maarten had?quote:
dat hoop ik volgende week ook weer te kunnen halenquote:Op woensdag 4 april 2007 21:05 schreef Tangarine het volgende:
Maarrrr het ging wel heel lekker, er zat voor het eerst 10 minuten hardlopen zonder wandelen tussendoor in m'n schema, en het ging goed
quote:Op woensdag 4 april 2007 21:37 schreef Thrilled het volgende:
zoo weer terug van fitness + zonnebank, en ben in mn kont geknepen door dat leuke meisje![]()
Vindt je 'm mooi deze koe?quote:Op woensdag 4 april 2007 19:32 schreef Viking84 het volgende:
[..]
heeft ze haar plaatje weer veranderd, hoor. Ik herken de users aan hun plaatje, dus ik denk steeds: "
Wie is dat?" als ik weer een nieuw plaatje zie
.
kstond er zelf ook ff van te kijken.. mja was wel leukquote:Op woensdag 4 april 2007 21:40 schreef Alcarin het volgende:
[..]
![]()
Het is wel te merken dat het weer mooier weer wordt zeg...
Haha, zo wordt de sportschool pas echt leuk, straks ga je elke dagquote:Op woensdag 4 april 2007 21:43 schreef Thrilled het volgende:
kstond er zelf ook ff van te kijken.. mja was wel leukmorgen gaan we weer
ik ga al 6 dagen in de week hoorquote:Op woensdag 4 april 2007 21:47 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Haha, zo wordt de sportschool pas echt leuk, straks ga je elke dag![]()
mwoah, heb liever een schone dame eigenlijkquote:Op woensdag 4 april 2007 21:41 schreef conleche het volgende:
[..]
Vindt je 'm mooi deze koe?![]()
Wonen jij en Maarten allebei in Groningen dan?
nog niet geluktquote:Op woensdag 4 april 2007 22:12 schreef Viking84 het volgende:
[..]
(even jullie in verwarring brengen, hoor, haha)
Jammer dat je Renske heetquote:Op woensdag 4 april 2007 22:12 schreef Viking84 het volgende:
mwoah, heb liever een schone dame eigenlijk.
Ja, Maarten en ik wonen allebei in Groningen ja. En ook al woonde hij in Limburg, dan zouden we nóg naar elkaar toe reizen.
(even jullie in verwarring brengen, hoor, haha)
Deze beter?quote:Op woensdag 4 april 2007 21:41 schreef conleche het volgende:
[..]
Vindt je 'm mooi deze koe?![]()
Wonen jij en Maarten allebei in Groningen dan?
dat bevroren fruit van AH is idd erg goed voor in de smoothie, deze week in de bonusaanbieding, dus m'n vriezer zit weer volquote:Op woensdag 4 april 2007 19:37 schreef Isabeau het volgende:
Wat ook lekker is in een smoothie is met dat bevroren fruit van de AH. Ligt in de diepvries, o.a. zomerfruit en frambozen. Daar dan banaan, sinaasappel, aardbei of yoghurt/melk of waar je maar zin in hebt bij en in de blender flink mixen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |