Duvel | vrijdag 30 maart 2007 @ 13:15 |
OP, zie Treinen en spoorwegen, deel 55 (da's het vorige deel, inderdaad). Met de hartelijke groeten namens NS. | |
Dichterbijer | vrijdag 30 maart 2007 @ 13:15 |
Ach ja skip de OP maar weer ![]() | |
Duvel | vrijdag 30 maart 2007 @ 13:17 |
quote:Ja. Naast het ontbreken van de OP, stel ik ook voor om tvp's achterwege te laten in dit topic, en puur inhoudelijk, on-topic en interessant te reageren. ![]() | |
Automatic_Rock | vrijdag 30 maart 2007 @ 13:22 |
quote:tvp ![]() | |
Duvel | vrijdag 30 maart 2007 @ 13:22 |
OK, dan toch maar de OP:![]() Hier alweer deel ZESENVIJFTIG in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken: http://zoeken.fok.nl Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag ![]() Wat 'verdwenen' mat. soorten van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op in gegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de 'experts' lopen dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus vraag maar raak. Dat 'de NS' niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. 'De NS' is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en vanaf 10 december Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden en een extra stoptrein Zwolle-Groningen. Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders: Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen. DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Munster. PEG deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund. De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs. Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden? ![]() Vanaf eind 2008 zullen er nieuwe GTW's gaan rijden op Dordrecht-Geldermalsen. Het betreft hier de elektrische variant. 5 maal GTWtype 2/8 en 5 maal 2/6. Tot die tijd rijdt Arriva hier met Plan V. November 2006: Groningen-Nieuweschans-Leer December week 50: Leeuwarden-Harlingen Haven Mei 2007: Groningen-Roodeschool Juli 2007: Leeuwarden-Stavoren Augustus 2007: Groningen-Delfzijl September 2007: Leeuwarden-Groningen De serie van Arriva bestaat uit 2 verschillende type treinen. - De GTW 2/6, 2 rijtuigen met motorwagen, nummers in de (10)2xx serie (al afgeleverd). - De GTW 2/8, 3 rijtuigen met motorwagen, nummers in de (10)3xx serie. Hieronder is een afbeelding te zien van het interieur van deze trein. ![]() ![]() ![]() Connexxion heeft twee DH1-wadlopers omgedoopt tot Veenexpress en voert daarnee de diensten uit. In de spits worden beide veenexpressen bijgestaan door een Lint van Syntus. In januari 2007 worden er op Almelo-Mariënberg nieuwe linten ingezet. De tweede lijn is de valleilijn (kippenlijn), welke ligt tussen Ede/Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn nieuw materieel, de Protos, ingezet. ![]() ![]() Vanaf december 2007 wil Veolia op de Maaslijn gaan rijden met de Stadler GTW, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. De trein moet er zo uit gaan zien: ![]() Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan. Er is een speciaal topic voor RandstadRail. RandstadRail Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl ![]() Naar de NS Treinen Wiki >> ![]() Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum. De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er een tram van de HTM (oorspronkelijk afkomstig uit Hannover), evenals op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM. De laatste is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden. ![]() Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() Amsterdam-Brussel (elk uur) Amsterdam-Keulen (5x per dag) Schiphol-Berlijn (4x per dag) Amsterdam-Parijs (wisselend) De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld, net als de treinen naar Berlijn, al wil men graag laten geloven dat ze hier verlies op lijden. M.i.v. december 2003 is dus 1 van de 5 ritten geschrapt. M.i.v. december 2006 zal deze serie 140 gekoppeld worden aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los komt te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede. De verbinding met Keulen wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig qua prijs met Ryanair/Easyjet aan het concurreren. meerspannings BNL-loc (NMBS De loc kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband icm met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt. Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc. Thalys. Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!! deze OP is hier te vinden | |
Ou-Tannu | vrijdag 30 maart 2007 @ 13:26 |
![]() mijn TVPtje ![]() | |
Duvel | vrijdag 30 maart 2007 @ 13:34 |
quote:Welck eene fyne treyn! | |
Dr_Flash | vrijdag 30 maart 2007 @ 13:39 |
http://www.nu.nl/news/102(...)_naar_Rotterdam.html Godverdomme nog ![]() Ik stel voor dat we gewoon een maand lang ALLES plat leggen, dat het dan daarna wel AF is en dat dat constante ge-irriteer met die werkzaamheden dan zwaar afgelopen is. Begin het behoorlijk zat te worden. | |
sebabje | vrijdag 30 maart 2007 @ 13:58 |
quote:Dan stopt ook de economie... En kan ik wel vaarwel zeggen tegen me baas ![]() Gelukkig reis ik niet in het weekend ![]() | |
Duvel | vrijdag 30 maart 2007 @ 13:59 |
quote:Wat moet je in Rotterdam dan? BTW: de volgende weekeinden gaat Asd - Ut ook twee keer plat, en daarna is het af. ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 30 maart 2007 @ 14:16 |
quote:Dat kunnen er meer ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 30 maart 2007 @ 14:20 |
quote:Wat boeit dat nou weer? ![]() Mensen zoals wij hebben er al gauw last van als er ergens werkzaamheden zijn, duh ![]() | |
Socios | vrijdag 30 maart 2007 @ 14:31 |
Tvp. ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 30 maart 2007 @ 14:32 |
quote:werkzaamheden alleen tussen 0:00 en 06:00 laten uitvoeren! en bij uitloop een boete! | |
Luco | vrijdag 30 maart 2007 @ 15:02 |
Met dank aan Nico spilt Moet ik zeggen dat ik deze kleurstelling nog best mooi vind! [ Bericht 13% gewijzigd door Luco op 30-03-2007 15:31:47 ] | |
Dr_Flash | vrijdag 30 maart 2007 @ 15:21 |
Ik zeg het er altijd ff bij als ik plaatjes van Nico Spilt leen ![]() Bij anderen ook niet hoor ![]() | |
Duvel | vrijdag 30 maart 2007 @ 15:28 |
quote:Dacht je dat ze dat laatste niet zelf bedacht hadden? Wat denk je dat je aan werk kunt doen in zes uur? Geen hol. Prima dus om dan gewoon een weekend lang een heel baanvak op de schop te nemen. Het probleem is echter dat ze een grote onderhoudsachterstand aan het inlopen zijn, waardoor het al een jaar of twee à drie in geen enkel weekend meer mogelijk is om zonder gezeik door het land te toeren. Daar kots ik wel van zo langzamerhand. | |
Dr_Flash | vrijdag 30 maart 2007 @ 15:30 |
quote:Precies, mijn idee dus ![]() | |
Areyoutalkingtome | vrijdag 30 maart 2007 @ 15:49 |
morgen weer ff delft-buitenpost. hopen op geen vertraging | |
Dr_Flash | vrijdag 30 maart 2007 @ 15:53 |
quote:begin dan maar vast via Den Haag, en niet via Rotterdam ![]() | |
thats-me | vrijdag 30 maart 2007 @ 15:55 |
Vanochtend kwam ik aan fietsen voor mijn trein vertrek 09.25 te wierden. Gaan de spoorbomen omlaag, dus ik maar snel door fietsen. Kom je op het station is het 09.22, 2X ICM-4 aan rijden in een rustig tempo, ging er van uit dat het nog stopte, niet dus. 5 Min later komt er weer 2x ICM aan rijden weer een rustig tempo, rijd ook weer verder. Inmiddels was het al .35 (+10) en nog geen trein. Rustig blijven wachten, kijk ik nog een keer is het al 09.45 De stoptrein naar Apeldoorn was er nog niet had +10. Stoptrein Enschede nu Almelo vertrek 09.42 was er nog niet is er normaal al om 09.40. En mijn trein van 09.25 was er ook nog niet. Toen kwam er een trein uit almelo rijden, dit was dus de IC met +25 toen. Riepen ze om dat op spoor 3 de stoptrein naar enschede kwam met +5 Ben toen daar naar toe gelopen, Toen kwam ook de stoptrein naar apd er aan. Maar nog steeds niet de trein die ik wou van 09.25. Ben toen toch maar in de andere trein in gaan stappen. En die vertrok toen met +8. Had toen al bijna 30 min vert. Toen in almelo riepen ze om dat er koffie/thee en wat lekkers werd uitgedeeld, Daar maar even dankbaar gebruik van gemaakt ![]() Toen weer gezellig in een rustige bus (10pers) ![]() Eindelijk in Hengelo aan gekomen (10.23) roepen ze om 10.33 op dat de stoptrein op spoor 3 staat, toen nog een keer dat die op 3A stond, daar naar toen gehold in gaan stappen, hoor je 2 personen (ns) tegen elkaar zeggen, rij jij de trein ff een stukje die kant op. Deuren gaan dicht (blijft 1 man staan) en wij rijden (richting Almelo) tot aan de trappen. Deuren gaan weer los. en vertrekken om 10.40 +5. Uiteindelijk met +50 te Enschede. ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door thats-me op 30-03-2007 16:09:37 ] | |
Ou-Tannu | vrijdag 30 maart 2007 @ 15:57 |
quote:tuurlijk wel! alleen t schiet niet op ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 30 maart 2007 @ 15:59 |
Wie zijn %18% en %04%? | |
Duvel | vrijdag 30 maart 2007 @ 16:04 |
quote:Oh, jij hebt 't gelezen. | |
thats-me | vrijdag 30 maart 2007 @ 16:06 |
Vrienden van mij ![]() | |
Duvel | vrijdag 30 maart 2007 @ 16:28 |
quote:Ik ben 15 jaar geleden begonnen met dagjes door Nederland toeren met de trein. Toen kon je nog een weekend uitkiezen zonder werkzaamheden. Nu is het een weekend uitzoeken en kijken waar je nog kunt komen. ![]() | |
Wadloper | vrijdag 30 maart 2007 @ 17:24 |
quote:That sucks ![]() | |
Duvel | vrijdag 30 maart 2007 @ 17:33 |
quote:Ja, daar gaat het hele topic tot nu toe over. ![]() | |
thats-me | vrijdag 30 maart 2007 @ 18:25 |
Persbericht 30-03-2007 Tweede helft van april weer treinverkeer Almelo-Hengelo De werkzaamheden tussen Almelo en Hengelo zullen nog zeker twee weken gaan duren. In het weekend van 24 en 25 maart verliep het testen van de veiligheidssystemen niet succesvol. Omdat de problemen zich bleven voordoen is een ‘second opinion’ uitgevoerd om de oorzaak vast te stellen. De conclusie is dat er fouten zitten in het ontwerp van het ingenieursbureau. Daarom heeft ProRail besloten het veiligheidssysteem volledig opnieuw te laten controleren en deels opnieuw te laten ontwerpen. De verwachting is dat de controle, het ontwerp en de bouw van dit systeem in de tweede helft van april zijn afgerond. ProRail realiseert zich dat deze situatie voor de reizigers veel ongemak met zich meebrengt, maar het opleveren van veilig spoor is prioriteit nummer één. Daarom wordt altijd gewerkt met testen en protocollen die waarborgen dat het eindproduct veilig en betrouwbaar is. Het zorgt er ook voor dat fouten worden aangetoond en dat geen infrastructuur wordt opgeleverd die niet honderd procent veilig is. In Almelo is het gevolg dat veel werk opnieuw moet worden gedaan. Begin volgende week is er tussen Almelo en Hengelo één spoor beschikbaar waarop met beperkte snelheid kan worden gereden. In overleg met de vervoerders is vandaag besloten dat de capaciteit die ProRail op dit spoor kan aanbieden, onvoldoende is voor een robuuste en regelmatige reizigersdienst. Om die reden hebben de NS besloten om het huidige aanbod met bussen tussen Almelo en Hengelo te continueren. Het is wel mogelijk om NS Internationaal met voorrang te laten rijden. De overige capaciteit wordt verdeeld tussen de verschillende goederenvervoerders. Bron Wha, dus nog 2 weken met de bus ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 30 maart 2007 @ 18:51 |
twente is dat toch ook? | |
Duvel | vrijdag 30 maart 2007 @ 18:54 |
quote:Wat een prutswerk, dit is een van de grootste spoorbouwdrama's ooit volgens mij. Wat een blunder. | |
Ou-Tannu | vrijdag 30 maart 2007 @ 18:55 |
quote:als ze dan de komende 30 jaar er niet meer hoeven te zijn ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 30 maart 2007 @ 20:37 |
Terecht, internationaal gaat voor op Nederlanders, en uiteraard de goederen als 2e. Mijn zege hebben ze! | |
Ou-Tannu | vrijdag 30 maart 2007 @ 20:38 |
ik stel voor.. geen enkele trein! | |
Zug-Chef | vrijdag 30 maart 2007 @ 20:42 |
Want ? | |
Brembo | vrijdag 30 maart 2007 @ 20:44 |
quote:Probleem is dat vaak werkzaamheden groot van omvang zijn. De spoorvernieuwing tussen Ah-Zp is in totaal drie weken geduurt. (twee weken in de zomervakantie en een week in de herfstvakantie). Vervoer is gedaan met bussen. Als je dan in het weekend zou dan dus dat is bijvoorbeeld Vrijdag op Zaterdag-nacht beginnen en tot zondag-nacht eindigen. Dan zou het ongeveer een half jaar duren! Maar goed dit is niet echt de belangrijkste lijn van Nederland, Rtd-Ut kan je er niet eff uitgooien omdat er een spoortje vernieuwd moet worden. En vakanties zijn nog geen 1/3e deel van het jaar. Ik vind zelf top dat ze alleen in het weekend werken, jammer voor die treinspotters. Moet je maar doordeweeks treinen ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 30 maart 2007 @ 20:48 |
Voor de échte treinenspotters is het juist beter, want er komt nu meer langs Dordrecht ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 30 maart 2007 @ 21:51 |
quote:meer personeel aannemen! kut prorail! | |
Dr_Flash | vrijdag 30 maart 2007 @ 22:44 |
quote:Wel een uitdaging op zich ![]() ik heb vorige week, met AL die verstoringen, nog bijna de 1000 gehaald ![]() ![]() | |
NikkelCobalt | zaterdag 31 maart 2007 @ 00:39 |
![]() ![]() | |
Dichterbijer | zaterdag 31 maart 2007 @ 00:45 |
quote:Is deze ook niet van de website van Nico Split? | |
MREn | zaterdag 31 maart 2007 @ 00:54 |
quote:ja, maar heeft dat er verder iets mee te maken? Verder blijf ik er bij (al had ik dat hier nog niet gezegd) dat het pure onwil is om niet twee maal per uur een stoptrein over dat hulpspoor te sturen. Er zijn eerder al wat ICM'en over heen gegaan. | |
NikkelCobalt | zaterdag 31 maart 2007 @ 00:59 |
quote:Heb hem net zelf gefotoshopt, nee dus. | |
MREn | zaterdag 31 maart 2007 @ 01:01 |
quote:nee, want het is een hulpbaan. Als in 2009 ofzo de tunnel klaar is, wordt alles weer omgekeerd. Dat lijkt me een minder probleem: gewoon de situatie van vorige week weer terug gooien. Maar dat zal wel weer getuigen van iets te veel optimisme mijnerzijds. | |
Brembo | zaterdag 31 maart 2007 @ 01:11 |
quote:Prorail plant het alleen maar, zijn gewoon derde partijen die de aanleg / onderhoud doen. Maar wat er nou allemaal weer in Twente gebeurt, eigenlijk onvoorstelbaar. Maar ja de HSL en Betuweroute zijn een prima voorbeeld hoe het niet moet! | |
MREn | zaterdag 31 maart 2007 @ 01:15 |
quote:Met name de HSL trouwens, Betuweroute an sich is vrijwel volgens planning opgeleverd. | |
MREn | zaterdag 31 maart 2007 @ 01:16 |
quote:Je kan zelf toch wel bedenken dat de relatieve opbrengst van een extra werknemer na een bepaalde grens af neemt tot nul hoop ik? | |
Duvel | zaterdag 31 maart 2007 @ 09:06 |
quote:De Betuweroute is dan ook met allerlei klassieke contracten tussen aannemer en opdrachtgever gebouwd. De HSL is als een Design & Construct opdracht in de markt gezet. Kijk naar de verschillen in bovenleiding tussen HSL en BR bijvoorbeeld: beide 25kV, maar totaal anders uitgevoerd. Ook Almelo is een D&C contract trouwens. Count your blessings. | |
ReisT | zaterdag 31 maart 2007 @ 09:30 |
quote:Wel op basis van een oude foto dan zeker, het is toch al een paar jaar geleden dat er nog een Koploper in Randstad-reclame rondreed. | |
Kleffe_Dop | zaterdag 31 maart 2007 @ 11:18 |
Ik weet absoluut niets van treinen af, maar vond deze wel erg fraai:quote: ![]() ![]() | |
Dichterbijer | zaterdag 31 maart 2007 @ 11:22 |
Ook weer zo'n leuk treintje door de voortuin van je huis ![]() | |
Luco | zaterdag 31 maart 2007 @ 11:24 |
Ook van NS... Zou die veel vertraging hebben? Wel een dondersmooie kleurstelling!! | |
Duvel | zaterdag 31 maart 2007 @ 11:56 |
quote:Erg mooie klassiekers! | |
NikkelCobalt | zaterdag 31 maart 2007 @ 12:07 |
quote:Was de beste foto die ik van een 6400 kon vinden ![]() | |
vw_caddy | zaterdag 31 maart 2007 @ 13:04 |
Somda heeft vanmorgen een update gekregen, ziet er goed uit. Vooral het melden van foute spots gaat er best op vooruit. ![]() | |
MREn | zaterdag 31 maart 2007 @ 13:25 |
quote:D&C-contracten zijn een prima aanbestedingsvorm hoor. Nog beter wordt het als je DBOO-contractvormen gaat hanteren (design, built, own, operate), waardoor niet alleen voor de minste bouwkosten wordt gebouwt, maar ook al op voorhand wordt gekeken naar exploitatiekosten. Je hebt tenslotte meer aan een brug van 100 miljoen die 1 miljoen per jaar aan onderhoud kost gedurende 50 jaar en een brug van 80 miljoen die 2 miljoen aan onderhoud kost de komende 50 jaar. Leuke indicatoren om prestatie van infra te meten zijn bijvoorbeeld procentuele beschikbaarheid, waarmee je direct een goed onderhoudplan afdwingt, alsmede ongevalspreventie. De twee grote problemen bij de HSL-Zuid waren vooral dat niet een gepast aanbestedingsmethode is gezocht (al had dat nog steeds D&C kunnen zijn), maar dat het 'vernieuwend aanbesteden' juist een ontwerpeis was, en dat is natuurlijk helemaal bij de konijnen af. Het tweede grote probleem heeft ook niets met D&C te maken, maar vooral met het beveiligingsgejank van het ministerie van V&W die 'oude' ERTMS versies zo'n beetje direct afserveren als onveilig waardoor je al direct een hoop werk opnieuw mag doen. Verder wil ik nog wel even doortypen over voordelen van D&C, maar ik heb weinig tijd ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 31 maart 2007 @ 13:42 |
Alvast een voorproefje van een grotere update, de Benelux rijtuigen worden vernieuwd / ander kleurtje, undsoweiter. Hieronder een impressiefoto![]() | |
Dichterbijer | zaterdag 31 maart 2007 @ 14:12 |
Neem aan dat het alleen om het kleurtje van buiten gaat... opzich niet gek... | |
Brembo | zaterdag 31 maart 2007 @ 14:43 |
quote:Als de hele stam zo flitsend maken ![]() Vind dat sowieso treinen wel wat leuker mogen, zoals die NOC*NSF treinen, maar gewoon nog wat meer edities. | |
MREn | zaterdag 31 maart 2007 @ 14:51 |
Dat zijn de nieuwe stammen voor de HSL, zijn er ook al een paar in Amf gespot. | |
Dichterbijer | zaterdag 31 maart 2007 @ 15:40 |
![]() http://maps.live.com/ Trouwens, op Somda gaat het gerucht dat morgen rond 15.55 de ICMm 4011 in Groningen zal aankomen. Maar tja... t'is ook 1 april... [ Bericht 31% gewijzigd door Dichterbijer op 31-03-2007 16:10:44 ] | |
Duvel | zaterdag 31 maart 2007 @ 17:51 |
quote:Ik vind er tot nu toe vooral nadelen aan zitten. D&C contracten blijken vernieuwing namelijk niet in de hand te werken, omdat aannemers gaan voor de beproefde methode omdat die leidt tot de laagste risico's. Verder ligt de focus te veel op de prijs, en zijn controlemogelijkheden voor een opdrachtgever na het gunnen van het contract vaak minimaal. Maar goed, voer voor discussie dus. ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 31 maart 2007 @ 18:21 |
quote:Gisteren kwam de 4011 in ieder geval van Onnen naar Haarlem... ![]() | |
Wadloper | zaterdag 31 maart 2007 @ 18:37 |
Ach, ik zie het wel. Ik ben sowieso al in Groningen om te spotten ![]() | |
Duvel | zaterdag 31 maart 2007 @ 19:41 |
quote:Hadden ze nog wat nawerk te doen? | |
Areyoutalkingtome | zaterdag 31 maart 2007 @ 19:43 |
quote:Ik dacht dat ze álle naden dicht zouden lassen, ben blij van niet, dit ziet er beter uit! | |
Ou-Tannu | zaterdag 31 maart 2007 @ 19:44 |
quote:nu kan je nog iemand op dat grote gele vlak ducttapen ![]() | |
Automatic_Rock | zaterdag 31 maart 2007 @ 19:53 |
TGV haalt recordsnelheid van 568 km/u | |
Areyoutalkingtome | zaterdag 31 maart 2007 @ 19:55 |
quote:Nee maar het staat mooier ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 31 maart 2007 @ 20:08 |
quote: ![]() ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 31 maart 2007 @ 20:14 |
En nog wat plaatjes van afgelopen week![]() Class66 van Railion met een OPEL onderdelen trein door de bocht bij Udenhout, met op de achtergrond de oude silo. ![]() Thalys in de weilanden ten zuiden van Dordrecht Zuid ![]() Rurtalbahn V201 met de containertrein naar Linz Oostenrijk door het station van Tilburg ![]() Strukton Werkmat bij Gilze-Rijen ![]() Ludmilla 232 met een containertreintje door het bos bij Dorst ![]() Railon 1609 elok met een autotransporttrein ![]() ACTS 1252 met de Coevorden Shuttle omgeleid via Tilburg-Breda ![]() Ludmilla 232 met een containertrein door Dordrecht Zuid ![]() Spitzke Wermaterieel De rest staat op http://spoorvinder.fotopic.net/c1243619.html | |
Ou-Tannu | zaterdag 31 maart 2007 @ 21:00 |
http://members.chello.nl/(...)9032007/IMG_8407.jpg is mooi! | |
Duvel | zaterdag 31 maart 2007 @ 21:51 |
quote:Ha, die heb ik ook in Rotterdam gezien van de week! ![]() | |
Dr_Flash | zondag 1 april 2007 @ 09:56 |
quote:Hey, dat ruikt wel een beetje naar ITIL eigelijk ![]() ![]() Eigenlijk is "boerenverstand" dus gewoon een concept wat je overal kan (en zou moeten) toepassen ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 1 april 2007 @ 10:15 |
Ik heb gisteren ook even een rondje gemaakt ![]() Ik ben hier geweest: ![]() ![]() ![]() ![]() En ik heb dit gezien ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() psychedelische toestandjes in Breda: ![]() En het laatste stukje naar huis met de ICE, 1e klas uiteraard ![]() ![]() Specs: 10:50 weg, 22:47 terug, 765 km, 6 keer controle, langste stuk zonder controle 265 km. | |
Dichterbijer | zondag 1 april 2007 @ 10:18 |
Dat moet je toch een vermogen kosten... of heb jij zo'n gratis reizen kaartje ![]() | |
Duvel | zondag 1 april 2007 @ 10:24 |
quote:Als boerenverstand werd toegepast, was het niet zo'n puinhoop geworden. Maar goed, dat is mijn niet zo bescheiden mening. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 1 april 2007 @ 10:37 |
quote:Nee, er gaat idd behoorlijk wat geld in zitten. Maar die ICE 1e klas was hendig sjiek bij elkaar gepuzzeld, al zeg ik het zelf ![]() Vier kaartjes voor 1 ritje ![]() ![]() | |
Dichterbijer | zondag 1 april 2007 @ 10:49 |
quote:Het houd je achter het beeldscherm vandaan ![]() | |
Dr_Flash | zondag 1 april 2007 @ 10:51 |
quote:Niet in de ICE 1e klas hoor ![]() | |
vw_caddy | zondag 1 april 2007 @ 12:27 |
Peterselie, heb net de wijzigingen op Somda eens doorgenomen, maar Gn-Rd staat vanaf 16/4 nog steeds op NZP. ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 1 april 2007 @ 12:31 |
NZP? Wat is dat voor mat? het zal minstens wel "Niet Zeer Puik" zijn ![]() ![]() | |
En_ieka | zondag 1 april 2007 @ 12:32 |
tvp | |
Zug-Chef | zondag 1 april 2007 @ 12:35 |
quote:Dat is de somda code voor wadlopers | |
Dr_Flash | zondag 1 april 2007 @ 12:37 |
Overigens maakt het voor Amersfoort - Utrecht niet echt uit of je een maandabonnement koopt of niet ![]() ![]() | |
vw_caddy | zondag 1 april 2007 @ 13:43 |
quote:Dacht dat de vervoersmaatschappijen die codes ook gebruiken? | |
Wadloper | zondag 1 april 2007 @ 14:08 |
quote:Neem dat risico maar niet hehe, want dan zal je net zien, je hebt steeds geen kaartje, en dan word je juist gecontroleerd ![]() Kijk, bij Arriva scheelt het wel, want daar controleren ze eigenlijk gewoon nooit... | |
Ou-Tannu | zondag 1 april 2007 @ 14:12 |
arriva controleerd nu ook meer hoor | |
Dr_Flash | zondag 1 april 2007 @ 14:13 |
quote:Oh okee, nou ja, stel al zou dat zo zijn, waar staat het voor dan? ![]() | |
Alexxxxx | zondag 1 april 2007 @ 14:13 |
met kaartje reizen zorgt voor meer gemoedsrust, ook wat waard. | |
Ou-Tannu | zondag 1 april 2007 @ 14:15 |
kaartje zonder datum is dan handiger ![]() | |
Dr_Flash | zondag 1 april 2007 @ 14:20 |
quote:ja tuurlijk ![]() Denk ook niet dat mijn baas klakkeloos zwartrij-boetes gaat vergoeden onder het kopje "reiskosten" ![]() | |
Dr_Flash | zondag 1 april 2007 @ 14:21 |
quote:nu? Kan ![]() Gisteren nog niet iig ![]() | |
vw_caddy | zondag 1 april 2007 @ 14:27 |
quote:Codes worden in principe vastgesteld per treintype bij het in dienst gaan, waar de eerste letter (of een combinatie met de tweede letter) staat voor de plaats waar het treinstel onderhouden wordt, al hoewel ze daar zich de laatste tijd niet echt aan houden. ![]() Die codes bestaan gewoon nog, nu zijn de vervoerders in principe gewoon vrij om willekeurig codes te kiezen, zo heeft de GTW als code ALP / ALM. De codes worden bepaald door de afdeling Materieelomloop van NSR. | |
Dr_Flash | zondag 1 april 2007 @ 14:29 |
Waarom is NOG zo'n code nodig dan? ![]() Gedoe allemaal ![]() | |
vw_caddy | zondag 1 april 2007 @ 14:31 |
Is handig voor de plannerts met grote brillenglazen op het planbureau, lekker eenduidig. De een kan ICM-III schrijven, de andere weer ICM3. En zoals ik al zei, het is iets van vroeger. | |
Dr_Flash | zondag 1 april 2007 @ 14:31 |
quote:Boejje, er reed toch al niks ![]() | |
Dr_Flash | zondag 1 april 2007 @ 14:33 |
quote:Ah tof ![]() ![]() Ik hou er over op ![]() | |
vw_caddy | zondag 1 april 2007 @ 14:34 |
Het is net een staatsbedrijf. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 1 april 2007 @ 14:38 |
quote:Dat had het moeten blijven ook ![]() Ik begrijp echt niet dat ze de omroepen op de stations door Prorail laten doen ![]() Ik bedoel, als je wat te melden hebt, zorg dan ook minstens dat het KLOPT wat je zegt. Mensen LUISTEREN daar namelijk naar. En dat moet niet over een extra schijf die al moeite genoeg heeft met zijn eigen kerntaak: infrabeheer. ![]() | |
King_of_Kool | zondag 1 april 2007 @ 14:42 |
Tvp | |
Zug-Chef | zondag 1 april 2007 @ 14:45 |
Oprotten met je tvp, mongeaul | |
Dr_Flash | zondag 1 april 2007 @ 14:45 |
Hoppa, en nog een dagje museummat geregeld ![]() 12 mei donateursexcursie HSA ![]() ![]() ![]() | |
Zug-Chef | zondag 1 april 2007 @ 14:52 |
Pfft weer een weekenddag ![]() | |
Wadloper | zondag 1 april 2007 @ 15:03 |
quote:Ik merk er ook heel veel van ![]() Gn-Nsch controleren ze gewoon 1x in de maand ofzo? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 1 april 2007 @ 15:04 |
Op de Merwede-Lingelijn controleert Arriva trouwens wel, heb ik ontdekt ![]() | |
Wadloper | zondag 1 april 2007 @ 15:06 |
Dan zijn die controleurs of stewards naar die lijn verhuisd ofzo? ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 1 april 2007 @ 15:10 |
quote:oh hond ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 1 april 2007 @ 15:10 |
quote:ik werd laast op sneek - lw gecheckt ![]() conductrice in opleiding ofzo ![]() | |
Dr_Flash | zondag 1 april 2007 @ 15:10 |
quote:Zo zomaar kunnen. Heb het idee dat de noordelijke nevenlijnen standaard op éénmansbediening staan. Of tenminste in de weekends (anders kom ik daar nooit). | |
Dr_Flash | zondag 1 april 2007 @ 15:11 |
quote:Is er wat? ![]() | |
Areyoutalkingtome | zondag 1 april 2007 @ 15:13 |
Ik heb in 1,5 jaar nog nooit controle gehad bij Arriva, elk weekend toch 2 keer Lw-Buitenpost doen. | |
vw_caddy | zondag 1 april 2007 @ 15:32 |
quote:Was vorig jaar in Londen, rijdt er een lightrail trein voor zonder machinist. ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 1 april 2007 @ 16:17 |
quote:waarom zou dat niet kunnen :p | |
Brembo | zondag 1 april 2007 @ 21:45 |
quote:Ze hebben toch wel een computer een grote druk op de knop, en het rolt uit waar al het materieel zich bevind ![]() | |
Duvel | maandag 2 april 2007 @ 08:32 |
quote:Verdwaald. ![]() (Had op haar dienstkaartje Gr en Gn door de war gehaald.) | |
Dr_Flash | maandag 2 april 2007 @ 09:12 |
quote:Je moet eens ophouden met denken dat de Efteling de werkelijkheid weergeeft ![]() | |
Dr_Flash | maandag 2 april 2007 @ 09:38 |
Ging weer lekker vanochtend trouwens. De IC Utrecht - Enschede van 7:50 was precies 4 bakken lang en stond HELEMAAL aan het eind van spoor 11b. Ik heb hem om 7:59 maar weg laten rijden, wetende dat om 8:01 de 2800 naar Schothorst zou komen ![]() Is Almelo - Hengelo al weer in de vaart dat iemand weet? edit: laat maar: quote:Maar wees dan een vent en zet daar gewoon "de hele maand" neer ![]() | |
vw_caddy | maandag 2 april 2007 @ 10:28 |
Dat wordt pas eind april, ze moeten dat hele ontwerp weer reviewen. | |
Dr_Flash | maandag 2 april 2007 @ 10:36 |
quote:Gaat daar nou iets van compensatie komen voor de reizigers? Want ja, het kan wel onder "aangekondigde werkzaamheden" vallen, maar er zijn grenzen ![]() Koffie uitdelen? Of railrunners en 2-1 overgangen, dat soort dingen? ![]() | |
Duvel | maandag 2 april 2007 @ 10:36 |
quote:Eerst nog een stuk opnieuw laten ontwerpen door een ander ingenieursbureau, dan reviewen. ![]() Fles: d'r was weer gezeik bij Wd, vandaar dat de IC naar Es een beetje raar reed. De IC naar Lw (spoor 12 voor de verandering) was ook aan de late kant. | |
Peterselieman | maandag 2 april 2007 @ 11:18 |
quote:Ik denk dat er morgen weer wat nieuwe stellen komen. Somda is niet al te snel met het bijwerken van de diensten, omdat ze deze van elders aangeleverd krijgen. quote:NoordNed Zwolle (dat was voor gepland onderhoud, later Onnen geworden) P (code voor hoeveelheid bakken. In dit geval weinig) quote:Om duidelijkheid in de verwarring te scheppen: ICM-0: 4001-4007 (ICM III, prototype, niet meer in dienst) ICM-1: 4011-4050 (ICM III) ICM-2: 4051-4097 (ICM III) ICM-3: 4201-4230 (ICM IV) ICM-4: 4231-4250 (ICM IV, 4231 later omgebouwd tot 4444) | |
Duvel | maandag 2 april 2007 @ 11:28 |
quote:Tsk, dit hoort toch basiskennis te zijn! ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 2 april 2007 @ 11:34 |
quote:de 4444 krijgt toch zn ouwe nummer weer terug ![]() | |
Peterselieman | maandag 2 april 2007 @ 11:40 |
Ik denk het wel, maar dat zal pas bij de revisie gebeuren. Echter is de revisie nog niet officiëel aangekondigd. | |
Ou-Tannu | maandag 2 april 2007 @ 13:06 |
quote:dat komt pas al al die 3tjes er door zijn ![]() | |
vw_caddy | maandag 2 april 2007 @ 14:12 |
Vacature voor NSR-mcn staat online, opleiding blijkt verkort te zijn tot een jaar. http://www.werkenbijns.nl/werkenbijns/1174401029542.html quote: ![]() | |
Duvel | maandag 2 april 2007 @ 14:48 |
quote:Ik weet niet of ik nog met de trein wil straks. ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 2 april 2007 @ 14:54 |
allemaal te verweg ![]() | |
vw_caddy | maandag 2 april 2007 @ 15:01 |
quote:Ga je verhuispremie vragen. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 2 april 2007 @ 15:04 |
quote:Daar sta je dan met je diploma's ![]() "Goed doorleren jongen, dat is goed voor je!" | |
MREn | maandag 2 april 2007 @ 15:18 |
quote:Er worden onregelmatig koffie, paaseitjes en andere zooi uitgedeeld op Almelo. Waar ik als stug omreizer (Enschede-Zwolle via Zuttphen bijvoorbeeld) natuurlijk geen ene flikker aan heb. De internationale treinen (140-serie) gaan vanaf morgen overigens wel over de hulpbaan. | |
Peterselieman | maandag 2 april 2007 @ 15:31 |
Kunnen ze dan niet gelijk even enkele ICM stellen er overheen sturen, omdat de rest van de NO nog wat stelletjes tekort komt. | |
MREn | maandag 2 april 2007 @ 15:39 |
Nee, want er staan maar vier stellen tussen Hgl-Es, waarbij twee drietjes samen rijden, een drietje los, en een viertje reserve/pendelen op Bh. Maar het zijn niet meer de zelfde als vorige week; de hulpbaan is dus al gebruikt. Het zijn de 4444, 4061, 4081 en 4094 | |
Duvel | maandag 2 april 2007 @ 15:42 |
quote:'t Spoor ligt er ook wel, je moet denk ik alleen en beetje moeilijk doen met loodsen en zo... | |
Duvel | maandag 2 april 2007 @ 15:42 |
quote:Ooit moest je er MTS voor hebben geloof ik. In die beroepsgroep is blijkbaar geen animo meer. | |
MREn | maandag 2 april 2007 @ 15:45 |
quote:Ik zou denken dat iemand op die op De Riet contact houdt met plp Almelo en netjes doorgeeft wanneer een trein binnen is, dat er geen enkele belemmering is om elk halfuur (per richting) een 6 baks stopper door te sturen. | |
Peterselieman | maandag 2 april 2007 @ 15:52 |
Dan heb ik niets gezegd, want ik dacht namelijk dat er meer stellen zich nog in Twente bevonden. | |
Ou-Tannu | maandag 2 april 2007 @ 15:59 |
quote:ruik ik een verlengd leven voor de kwaklopers? ![]() | |
Peterselieman | maandag 2 april 2007 @ 16:00 |
Nee | |
Dr_Flash | maandag 2 april 2007 @ 16:01 |
Wat stinkt er dan zo? ![]() | |
Wadloper | maandag 2 april 2007 @ 16:04 |
quote:Ik zou best willen rijden hoor ![]() ![]() | |
NordicBlue | maandag 2 april 2007 @ 16:26 |
tvp | |
Wadloper | maandag 2 april 2007 @ 17:46 |
Zeg óf iets zinnigs, of tief op met je tvp's ![]() | |
MREn | maandag 2 april 2007 @ 18:01 |
![]() Leuk ook, mensen die geen screenshot kunnen maken zonder zo'n kut IE hulpmiddel dat je beeld verpest. | |
Duvel | maandag 2 april 2007 @ 18:09 |
quote:Hm ja, maar dat is te moeilijk, denk ik. Of ze moeten werken met een baanvakstaf, dat je zonder de staf te hebben een baanvak niet op mag. Schijnt in delen van het VK te werken. | |
Luco | maandag 2 april 2007 @ 18:23 |
quote:Lang leve FastStone capture! | |
Dr_Flash | maandag 2 april 2007 @ 18:44 |
Ik had vandaag een KL0TE dag op kantoor ![]() Dus ik heb mezelf voor een paar schamele eurootjes maar even getrakteerd op een klein ommetje ![]() Leuke dingetjes gezien ![]() ![]() Zicht op het fraaie Amersfoort vanaf de Soestboog ![]() Soms ook nog mat64 op de Soestlijn: ![]() Leuk raadseltje misschien voor op OHIH, maar ik vind het gewoon een geinige foto en nu weet lekker toch iedereen allang waar het is ![]() ![]() En de Excursiemobiel ![]() ![]() | |
King_of_Kool | maandag 2 april 2007 @ 18:51 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 2 april 2007 @ 18:56 |
jezus, mag dit stoppen? ![]() | |
vw_caddy | maandag 2 april 2007 @ 18:59 |
quote:Zelfde hier, een bokkende projectleider die zijn zin wilde doordrijven. ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 2 april 2007 @ 19:02 |
Blijft opmerkelijk trouwens: op Utrecht - Amersfoort heb ik tot nu toe 3 keer controle gehad op 48 ritjes, en op Baarn - Den Dolder 2 uit 2 ![]() Zwartrijders: Mijd de Soestboog ![]() | |
Duvel | maandag 2 april 2007 @ 19:09 |
quote:Mooie oude meuk, toch? | |
blup | maandag 2 april 2007 @ 19:14 |
a/s zaterdag 14 april 05:00 - 15:00 is er een crisis oefening met 'n trein in Utrecht noord-oost overweg tuindorp voordorp.. als er mensen interesse hebben moet je 't maar zeggen ![]() Ik ben er met m'n camera. ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door blup op 02-04-2007 19:17:59 (-a/s. ;)) ] | |
Dr_Flash | maandag 2 april 2007 @ 19:16 |
quote:Het blind en zonder samenhang uitkotsen van opgegoogelde plaatjes, bedoel ik meer ![]() | |
Dr_Flash | maandag 2 april 2007 @ 19:17 |
quote:Je vindt het zeker niet erg als het op 7 april ook al zaterdag wordt? ![]() | |
blup | maandag 2 april 2007 @ 19:18 |
quote:-a/s ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 2 april 2007 @ 19:41 |
* Ou-Tannu gooit fles voor een hothopper:p | |
Dr_Flash | maandag 2 april 2007 @ 19:42 |
quote:Een wat? ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 2 april 2007 @ 19:43 |
quote:een hothopper! ken je die dingen niet eens? :w | |
Peterselieman | maandag 2 april 2007 @ 19:58 |
Deze dus:![]() | |
Ou-Tannu | maandag 2 april 2007 @ 19:59 |
quote:Ja die ja ![]() | |
Zug-Chef | maandag 2 april 2007 @ 20:10 |
Morgen militaire vervoer per trein op de plaat zetten ![]() | |
Duvel | maandag 2 april 2007 @ 20:15 |
quote:Een voormalige Dg of zo. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 2 april 2007 @ 20:20 |
quote:Ow ja, staat erop ook ![]() | |
Dr_Flash | maandag 2 april 2007 @ 20:21 |
quote:ja, of een hggcttwrnnjp ![]() ![]() [/somdarukkermode] | |
Ou-Tannu | maandag 2 april 2007 @ 20:34 |
* Ou-Tannu pakt de afstandsbediening en doet de ondertiteling aan | |
Automatic_Rock | maandag 2 april 2007 @ 20:41 |
quote:Ja, een Dg dacht ik inderdaad ![]() | |
Peterselieman | maandag 2 april 2007 @ 20:41 |
* Peterselieman zegt tegen Ou-Tannu dat ie even in een ander topic moet kijken Het lijkt er op dat Arriva de bakken GTW deze weken anders over de treinen verdeeld heeft. Treinen die 5 bakken waren, zijn er nu 4 en treinen die 6 bakken in de ochtendspits waren, zijn er nu opeens 7 of van 4 naar 5 bakken gegaan. | |
Dr_Flash | maandag 2 april 2007 @ 20:46 |
quote:Ik begrijp dat dat tot gevolg heeft dat er op Roodeschool nog steeds Wadjes rijden? Wanneer stoppen de wadjes er eigenlijk definitief mee? Daar al globaal iets van bekend? | |
vw_caddy | maandag 2 april 2007 @ 20:52 |
quote:Ja. ![]() quote:Heb gisteren Arriva daarover gemaild. | |
Peterselieman | maandag 2 april 2007 @ 20:52 |
Dat de wadjes er mee stoppen, dat zal wel ergens in december worden, omdat Veolivla ze ook nog heeft. Bij Arriva zal het begin september gedaan zijn, of misschien wel eerder, omdat de DM'90 er als laatste uit zal gaan. De Veenexpressen dienen aan het begin van de zomer vervangen te zijn door lightrail materieel. Op Gn-Rd rijden nog steeds wadjes ja. Alleen een enkele spitsslag is met GTW. Mogelijk komt er morgen weer nieuw materieel binnen en zullen er meer slagen met de GTW volgen. | |
Luco | maandag 2 april 2007 @ 20:52 |
quote:Zodra Veolia ze allemaal kapot heeft gemaakt! | |
Peterselieman | maandag 2 april 2007 @ 20:53 |
quote:Als je dat via de klantenservice doet, kun je lang wachten ![]() Rechtsstreeks met medewerkers in een hogere rang mailen gaat veel sneller ![]() | |
vw_caddy | maandag 2 april 2007 @ 20:54 |
quote:De vorige keer duurde het wel even inderdaad, maar had daarna wel een keurig telefonisch gesprek met iemand van bijsturing. ![]() quote:Check m'n profiel voor mn mailadres. | |
Dr_Flash | maandag 2 april 2007 @ 20:54 |
quote:Dat vond ik eigenlijk nog wel de engste regel aan je verhaal ![]() | |
Peterselieman | maandag 2 april 2007 @ 20:57 |
Hoezo. Het was toch allang bekend | |
Peterselieman | maandag 2 april 2007 @ 20:59 |
quote:Zo ver ben ik nog niet gekomen, maar ik stuur je wel even een mailtje met mailadressen, waaronder die van de woordvoerster die alles recht probeert te praten in de media ![]() | |
vw_caddy | maandag 2 april 2007 @ 21:07 |
quote:Dat verbaasde mij ook. ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 2 april 2007 @ 21:09 |
quote:Nou ja, het zou toch wat zijn, niewaar? Als het LAATSTE lijntje waar DE2 ooit planmatig reed, OOK het laatste lijntje voor de wadjes zou zjin ![]() | |
vw_caddy | maandag 2 april 2007 @ 21:11 |
Zakdoek? | |
Peterselieman | maandag 2 april 2007 @ 21:11 |
Ach ja, waarom ook niet: een afscheidstoer met het wadje dwars door Nederland ![]() Een goederenpad moet genoeg zijn | |
vw_caddy | maandag 2 april 2007 @ 21:13 |
Heb nu wat meer foto's van die Protos gezien, ik vind hem er wel steeds stoerder uit zien. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 2 april 2007 @ 21:14 |
quote:laat iemand ff een museumclubje oprichten en een 31ertje kopen ![]() | |
vw_caddy | maandag 2 april 2007 @ 21:15 |
Spoorwegmuseum is met een DH bezig heb ik begrepen. Tis toch een trein die jaaaaaaaaaaaaaren lang in Noord-Nederland heeft gereden. | |
Peterselieman | maandag 2 april 2007 @ 21:15 |
quote:Niet vergeten dat het nog maar een prototype is en dat de echte stellen nog moeten komen. Dan komt ook de Valleiblauwe kleur er nog op. @vw_caddy: heb je je mail al gechekt? | |
Peterselieman | maandag 2 april 2007 @ 21:16 |
quote:Dan mogen ze de 3101 en de 3201 wel nemen. De oudste DH1 en DH2 ![]() | |
vw_caddy | maandag 2 april 2007 @ 21:16 |
Gechecked, nog niet binnen. | |
Peterselieman | maandag 2 april 2007 @ 21:18 |
Duurt kennelijk even. Mocht ie er over 15 minuten nog niet zijn, dan zend ik m opnieuw | |
vw_caddy | maandag 2 april 2007 @ 21:19 |
Als je het doet via Hotmail: bekend symptoom . ![]() quote:Van OVL. | |
Peterselieman | maandag 2 april 2007 @ 21:24 |
Het was geen hotmail | |
Ou-Tannu | maandag 2 april 2007 @ 21:24 |
zal de wadloper wel worden met de minste ellende ![]() en dan wel rijvaardig houden!!! ![]() | |
vw_caddy | maandag 2 april 2007 @ 21:25 |
- [ Bericht 100% gewijzigd door vw_caddy op 02-04-2007 21:28:45 ] | |
Peterselieman | maandag 2 april 2007 @ 21:28 |
Haal mailadres maar weg, want het mag niet van ome Alexxxxx Mailtje is nu via mijn gmail verstuurd | |
vw_caddy | maandag 2 april 2007 @ 21:29 |
mja, was zo'n wegwerpadres, kan hm zo weer weggooien. Leve mn provider. ![]() En binnen. Vreemd dat het FOk-adres het dan niet deed, die leidt naar mijn mailserver thuis. | |
sebabje | maandag 2 april 2007 @ 21:32 |
quote:Klopt, altijd je wordt er gecontroleerd vaak 3 keer ook ![]() Vandaag ook door 2x dezelfde gecontroleerd tussen Baarn en Weesp... | |
Brembo | maandag 2 april 2007 @ 21:38 |
quote:Zw-Nm durven ze niet te controleren in de spits, volgens mij zijn ze nogal moe van het geklaag van de reiziger ![]() ![]() | |
Peterselieman | maandag 2 april 2007 @ 21:41 |
Bij sardientjes in een blik is er natuurlijk ook geen doorkomen aan, zonder daar over aangesproken te worden. | |
Ou-Tannu | maandag 2 april 2007 @ 22:16 |
* Ou-Tannu moet snel weer treinen :-) conducteurs ontlopen zo lang je kan! en als ze je dan toch hebben netjes je plaats bewijs showen | |
Peterselieman | maandag 2 april 2007 @ 22:18 |
vanochtend nog weer controle gehad. De laatste keer was al weer even geleden bij Arriva tenminste. Bij de NS vorige week nog 2 keer controle gehad, maar ja dat was van Groningen naar Utrecht en terug. | |
Areyoutalkingtome | maandag 2 april 2007 @ 22:20 |
quote: ![]() ![]() | |
Peterselieman | maandag 2 april 2007 @ 22:23 |
Ik vertik het om mijn kaart aan die lui laten zien. Ik zeg gewoon dat ik een week ov heb. Het is mij om het even wat ze met die info doen. Wat ik dan wel leuk vind is dat ik zo ongeveer dan de enige in de coupé ben die weigert zn kaartje te laten zien ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 2 april 2007 @ 22:25 |
reizegers controle ? wt? enquetes invullen over de dienst verlening op een bepaalt traject is ook altijd leuk trouwens... zeker als je er zelden komt ![]() | |
Peterselieman | maandag 2 april 2007 @ 22:46 |
Het heet reizigersonderzoek, maar dat maakt voor mijn verhaal niets uit ![]() Dat van jou Ou-Tannu is ook een goede | |
Ou-Tannu | maandag 2 april 2007 @ 22:49 |
en dan uiteraard wel erg negatief zijn.. ;-) oh nu weet ik waarom de maaslijn naar veolia is ![]() daar heb ik ooit een enquete over gedaan ![]() | |
eu-Robert | dinsdag 3 april 2007 @ 05:14 |
quote:Thx Benno. ![]() In het Parool verscheen gisteren een lang artikel hierover: Fransen azen op nieuw spoorrecord: 600 km/u | |
Dr_Flash | dinsdag 3 april 2007 @ 08:58 |
quote:Jij bent echt stoer ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 3 april 2007 @ 08:59 |
quote:Dat gaat nogeens een keer HEUL ernstig mis, ooit... En dan ligt meteen één van je beste en duurste lijnen over minnstens 20 kilometer tegelijk in de puin. Benieuwd hoe leuk ze het dan nog vinden... Beetje opportuun dat er hardnekkig gezwegen wordt over die Taurus die 357 haalde, terwijl die E-lok in 1955 wel uitvoerig bejubeld wordt.. | |
Duvel | dinsdag 3 april 2007 @ 09:15 |
quote:Die locs in 1955 waren wel veel mooier dan die Taurus, èn ze reden zo hard op 1500VDC, wat ook wel een prestatie van formaat genoemd mag worden. | |
Dr_Flash | dinsdag 3 april 2007 @ 09:24 |
quote:Kan best zijn, maar ook DAAR rept dat verhaal niet over ![]() | |
Duvel | dinsdag 3 april 2007 @ 09:34 |
quote:Tja, het blijven Fransen hè... | |
Dr_Flash | dinsdag 3 april 2007 @ 09:42 |
http://www.nu.nl/news/102(...)nstig_gehinderd.html Speelkwartiertje bij ProRail ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 3 april 2007 @ 10:04 |
de hardware vervanging loopt ook achter op schema zeker? | |
Dr_Flash | dinsdag 3 april 2007 @ 10:04 |
oh het schijnt alweer verholpen te zijn ![]() ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 3 april 2007 @ 10:23 |
quote:Het was al opgelost toen je de vorige post maakte ![]() Geen MSN op t werk vandaag ? | |
Dr_Flash | dinsdag 3 april 2007 @ 10:33 |
quote:Nee, wel gmail ![]() opgelost? de storing was verholpen ja. Dat betekent niet dat ineens acuut alles weer punctueel rijdt natuurliujk he ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 3 april 2007 @ 10:35 |
quote:je mag ook niet msnen op je werk :w ![]() | |
vw_caddy | dinsdag 3 april 2007 @ 10:35 |
mwoa, heb hier IRC en MSN op werk open staan. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 3 april 2007 @ 10:38 |
ene werk mag het wel, andere niet. Ik ga het hier niet proberen, geen zin in nog meer gezeik ![]() | |
Duvel | dinsdag 3 april 2007 @ 10:56 |
quote:Internetten mag d'r wel? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 3 april 2007 @ 11:05 |
quote:Ach ik heb gewoon geen zin in die onzin | |
Peterselieman | dinsdag 3 april 2007 @ 11:05 |
quote:Lig je wat onder vuur dan? | |
Dr_Flash | dinsdag 3 april 2007 @ 11:07 |
quote:nee dat niet, maar er gaat maar weinig goed gewoon. En als ik er over ga klagen heb ik geen zin in gezeik terug van "ja maar jij zit ook te MSNnen en da mag ook nie" ![]() Internet heb ik gewoon nodig natuurlijk ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 3 april 2007 @ 11:19 |
quote:Die halen de conducteur niet, die bliepen gewoon een code af voor "geen geldig vvb" en lopen door ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 3 april 2007 @ 11:23 |
Het schijnt wel gebeurd te zijn dat ze de conducteur erbij gehaald hebben. Ik kwam deze GTW foto net tegen op internet. Deze moet gemaakt zijn afgelopen september of oktober op het traject Leeuwarden-Groningen. Foto: E. de Boer De trein staat mooi in het landschap hier ![]() | |
Duvel | dinsdag 3 april 2007 @ 11:28 |
't Zijn ook echt trams hè, die GTW's... | |
vw_caddy | dinsdag 3 april 2007 @ 11:30 |
quote: ![]() ![]() Alhoewel ik die Protos er wel stoerder vindt uit zien dat de GTW, de laatste ziet er wat sjieker uit? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 3 april 2007 @ 11:35 |
Blijft altijd mooi, een spoorlijn zonder bovenleiding ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 3 april 2007 @ 11:37 |
Zeker als er op de foto ook nog een molen staat. Veel Nederlandser kan het niet, denk ik. | |
Dr_Flash | dinsdag 3 april 2007 @ 11:41 |
quote:Makkelijk ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 3 april 2007 @ 11:43 |
Dat was niet helemaal wat ik bedoelde ![]() Het kan nog wel degelijk nog Hollandser. Namelijk een NS trein ipv een Arriva trein ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 3 april 2007 @ 12:01 |
quote:Waar ligt die spotplek eigenlijk ? | |
Peterselieman | dinsdag 3 april 2007 @ 12:04 |
Bij het molentje van Visvliet aan de Oude Dijk. http://maps.google.com/?om=1&ie=UTF8&z=14&ll=53.258282,6.236801&spn=0.022027,0.057678 | |
MREn | dinsdag 3 april 2007 @ 12:14 |
Rover (u weet wel: die ad-hoc schreeuwclub zonder visie) roept op tot een totaal verbod voor ProRail om nog onderhoud uit te voeren...quote: | |
Dr_Flash | dinsdag 3 april 2007 @ 12:19 |
quote: ![]() ![]() Ja, dat zal opschieten ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 3 april 2007 @ 12:21 |
Heeft Rover ooit gehoord van preventief onderhoud, omdat als niets meer onderhouden wordt, er juist nog meer storingen optreden ![]() | |
vw_caddy | dinsdag 3 april 2007 @ 12:22 |
Je kan toch moeilijk ontkennen dat de laatste grote (dus niet reguliere) onderhoudsklussen niet echt succesvol zijn verlopen. | |
Peterselieman | dinsdag 3 april 2007 @ 12:25 |
Dat is zeker waar. Daarom vond ik het opvallend dat prutsrail op Railtech zo pronkte met de Betuweroute en de HSL-Zuid. * Peterselieman heeft nog een Prorail DVD'tje over de Betuweroute liggen | |
Dr_Flash | dinsdag 3 april 2007 @ 12:26 |
quote:Nee da's absoluut waar, en op zich is het ook waar dat dat gevingerverf maar eens kappen moet wezen. Maar om dan maar heleMAAL niks meer te doen, en te doen geloven dat DAT wat oplost... sorry hoor ![]() | |
vw_caddy | dinsdag 3 april 2007 @ 12:29 |
Met het reguliere onderhoud is volgens mij ook weinig mis. De grotere zaken, zoals het verwijderen van wissels (wat gisteren? tussen Rtd-Sdm een van de zaken was) gaat ze blijkbaar niet goed af. De wzh hoeven van mij niet te stoppen, een leuk onderzoekje zou ook fijn zijn. | |
MREn | dinsdag 3 april 2007 @ 12:52 |
quote:Nu het compleet tot stilstand brengen van het treinverkeer is geslaagd, breidt ProRail zijn doel uit met het wegverkeer. | |
Dr_Flash | dinsdag 3 april 2007 @ 13:01 |
quote:Zou het anders niet een plan zijn om het TESTwerk eerst in een TEST-omgeving te doen? Of zeg ik nu hele rare dingen? ![]() | |
Duvel | dinsdag 3 april 2007 @ 13:19 |
quote:Ja, je zegt heel rare dingen. Nadat een beveiligingsinstallatie gebouwd is, moet ie helemaal worden getest. Natuurlijk moet je controleren of ie wel goed gebouwd is (draadje voor draadje, relais voor relais), maar vervolgens test je ook nog of alles reageert zoals het moet. Iedere sectie moet daarnaast ook nog eens met de hand worden ingesteld, zodat je zeker weet dat de treinen gedetecteerd worden. Dit eerst in een testomgeving bouwen kan natuurlijk, maar vervolgens moet je het buiten opnieuw opbouwen, en dus ook weer testen. | |
Dr_Flash | dinsdag 3 april 2007 @ 13:33 |
oh okee, en dat duurt dus, mja, zo lang als het duurt zeg maar ![]() Nou ja, ik hoef daar niet te wezen gelukkig. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 3 april 2007 @ 13:58 |
574,8 km/h ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 3 april 2007 @ 14:08 |
das nog geen 600 fles ![]() | |
Duvel | dinsdag 3 april 2007 @ 14:09 |
quote:Normaal gaat dat allemaal wel goed, maar als het ontwerp al niet deugt, of er is geen goed testplan, dan loopt 't mis. | |
Dr_Flash | dinsdag 3 april 2007 @ 14:13 |
quote:En een rollback-scenario? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 3 april 2007 @ 14:13 |
quote:Oh sorry ![]() die Maglev-581 staat ook nog steeds trouwens ![]() | |
Duvel | dinsdag 3 april 2007 @ 14:18 |
quote:Dan had je de beveiliging gehad zoals ie erbij lag voordat Almelo werd omgebouwd, maar dan zonder het spoor. Dan rijdt het nog niet. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 3 april 2007 @ 14:30 |
Weet iemand hoe hard de TGV's in normale dienstregeling rijden? | |
Zug-Chef | dinsdag 3 april 2007 @ 14:43 |
300 ofzo ? | |
Dr_Flash | dinsdag 3 april 2007 @ 14:46 |
ja of zo ![]() | |
Duvel | dinsdag 3 april 2007 @ 14:46 |
Ik dacht max. 320 o.i.d. Het verschilt per lijn. De oudste lijn is geloof ik 270 km/u. | |
Duvel | dinsdag 3 april 2007 @ 14:48 |
Wiki: http://nl.wikipedia.org/wiki/LGV | |
Dr_Flash | dinsdag 3 april 2007 @ 15:10 |
quote:ah cool thanks ![]() | |
thats-me | dinsdag 3 april 2007 @ 15:22 |
Zat vanochtend in de 141 de eerste reizigers trein die er sinds anderhalf week weer rijd. Door station almelo galmde de indeling van deze trein, maar toen de trein binnen kwam rijden was het 4X ICM-3. Ben maar in gaan stappen, heb toen nog tegen een paar mensen die uit wouden stappen om de bus tenemen gezegd dat deze trein door reed en ze konden blijven zitten. Inmiddels tikken de minuten voor bij, tot dat er door de trein word omgeroepen dat deze trein over een xx aantal minuten gaat rijden. Toen 15 min later dan gepland, reden we weg, de snelheid was niet hoger dan 10km/h, er haalde onderweg verscheinende mensen ons op de fiets in ![]() ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door thats-me op 03-04-2007 15:52:03 ] | |
Duvel | dinsdag 3 april 2007 @ 15:25 |
Dat was leuk, de 141 naar Berlijn met 4 x ICM3! ![]() | |
Remco | dinsdag 3 april 2007 @ 15:26 |
Ja de internationale trein van 13.45 in Deventer kwam daar ook met +25 aan er moet dus echt nog heel wat gebeuren. Ze hebben idd alle overwegen afgesloten die midden door Almelo lopen ![]() | |
eu-Robert | dinsdag 3 april 2007 @ 15:33 |
quote:Ja, netjes gedaan. Het franse dagblad La Libération bracht er een goed artikel over: TGV: nouveau record du monde de vitesse sur rail à 574,7 km/h Voor de techniek achter het record is een mooie flash site gemaakt: http://www.record2007.com/site/index_en.php | |
Dr_Flash | dinsdag 3 april 2007 @ 15:33 |
quote:Nou ja, aan wie het ook verder ligt maakt niet meer echt uit, maar het is wel een meesterwerk van onvermogen aan het worden daar ![]() | |
thats-me | dinsdag 3 april 2007 @ 15:33 |
Tussen Almelo en De riet is er 1 van de 3 afgesloten en tussen De riet en borne zijn er 2 afgesloten Edit: Die INT landinwaards moet wachten (in hengelo) op de INT uit Almelo. die loopt onderweg z'n 15 min vertraging op, Dus dan heeft de trein naar Almelo al +5, en dan moet ie er zelf nog over heen en krijg dus nog een keer +15. Dan zit je al zo aan de +20. | |
Dr_Flash | dinsdag 3 april 2007 @ 15:43 |
quote:Mooi zeg ![]() Thuis ff kijken, zit ook geluid bij de filmpjes neem ik aan? | |
sander89 | dinsdag 3 april 2007 @ 16:25 |
quote:Dankje, vooral die animatie is mooi van wat ze allemaal veranderd hebben aan de TGV Duplex om zo hard te gaan, is eigenlijk ook best wel veel. | |
Wadloper | dinsdag 3 april 2007 @ 16:39 |
Je zal maar ontsporen met dat ding ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 3 april 2007 @ 16:40 |
vinden ze je niet meer :p | |
Peterselieman | dinsdag 3 april 2007 @ 16:42 |
Tuurlijk wel, alleen niet meer in de vorm zoals je erin gegaan bent. | |
Ou-Tannu | dinsdag 3 april 2007 @ 16:58 |
Whehehe! dan moeten ze je op DNA niveau identificeren ja :] | |
MREn | dinsdag 3 april 2007 @ 17:58 |
De NOS is er ook weer op tijd bij, pas enkele minuten geleden verscheen op TT een bericht over het gepruts bij Almelo... (pag. 108). RTV Oost meldt intussen dat de touringcar bedrijven goede zaken beleven, maar dat over 1,5 week het hoogseizoen begint en er dan een stuk minder bussen beschikbaar zullen zijn voor NS-vervoer. quote: quote: | |
Ou-Tannu | dinsdag 3 april 2007 @ 18:07 |
Prutsrail ook weer op het nieuws :-) goederen vervoer ligt ook elke keer op zn bek :p en OMG! @ TGV filmpjes ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 3 april 2007 @ 18:09 |
jezus, WEER zo'n topic waar ik beter even weg kan blijven voordat ik dingen ga zeggen waar ik spijt van krijg ![]() | |
MREn | dinsdag 3 april 2007 @ 18:11 |
ProRail humor...![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
MREn | dinsdag 3 april 2007 @ 18:12 |
![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 3 april 2007 @ 18:13 |
quote:Mwoa, zonder geluid was het beter ![]() Wat blijven het ook een arrogant zelfingenomen zootje schorem, fransen ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 3 april 2007 @ 18:21 |
quote:Maar welnee, waar maakt Nederland zich toch druk om? quote: ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 3 april 2007 @ 18:25 |
Man. wees blij dat je de beelden zo snel al kunt zien. Dan moet je dat Franse gekrakeel even op de koop toenemen. | |
Duvel | dinsdag 3 april 2007 @ 18:28 |
quote:De eerste keer dat ik dat meemaak. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 3 april 2007 @ 18:29 |
quote:och, ik had heus geen stampei lopen maken als er pas een week later of helemaal geen beelden waren geweest bijvoorbeeld hoor ![]() ![]() Beelden, leuk ![]() ![]() Ding hing trouwens zowel binnen als buiten vol met camera's zeg ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 3 april 2007 @ 18:31 |
Ik had wel op die brug willen staan. Dan wordt je volgens mij echt wel een klein stukje opgetild door de druk van de langsrazende trein | |
Dr_Flash | dinsdag 3 april 2007 @ 18:35 |
quote:leuk ook ja, dat WEER het reizigersverkeer dood kan vallen. 20 miljard badslippers zijn vast wel belangrijker ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 3 april 2007 @ 18:36 |
quote:Dat is het beste plaatje dat je kunt geven voor prutsrail denk ik ![]() | |
Areyoutalkingtome | dinsdag 3 april 2007 @ 18:45 |
quote:ik heb dus eens gehad dat 2 minuten daarna de conducteur met die mensen weer langskwam ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 3 april 2007 @ 18:52 |
quote:Ja, je kan niemand verbieden om een conducteur erbij te halen als iemand moeilijk doet natuurlijk. Hoewel het meestal gewoon niet "nodig" is. Als jij heel rustig en beleefd tegen zo'n NSS-persoon zegt dat je geen kaartje hebt en die komt 2 minuten later met conducteur terug, da's wel een beetje zielig dan. Juist dan is het natuurlijk mooi om zo'n zanik-miep even op zn nummer te zetten door gewoon WEL een kaartje te hebben ![]() Maar ach, waarom zou je dat doen? Ik vind het ook weleens vervelend hoor, dan zeg ik gewoon van "ik heb een retourtje/dagkaart/maandtrajectkaart" maar dan willen ze hem graag toch even zien ![]() Wat voegt dat nog toe, vraag je je af ![]() | |
Areyoutalkingtome | dinsdag 3 april 2007 @ 19:00 |
Daar heb ik inderdaad zo'n hekel aan, dat ze me niet gewoon geloven. Uit 'protest' of om gewoon vervelend te zijn zeg ik gewoon dat ik zwart rij, kan ik ook niks laten zien ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 3 april 2007 @ 19:00 |
Daarom he | |
Dr_Flash | dinsdag 3 april 2007 @ 19:03 |
quote:Ja, eigenlijk heb je wel gelijk ook ![]() Nou ja, ik zal er geen ruzie voor gaan zoeken op zich. Je kunt je afvragen hoeveel zin het heeft om een kwartier met iemand te gaan soebatten over waarom je niet in 5 seconden even je kaartje wil laten zien, maar verder, waar slaat dat hele NSS gedoe op? Er rollen toch plenty verkoopstatistieken uit automaten en kassa's? Dan weet je toch ook precies wie waar en hoe vaak? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 3 april 2007 @ 19:08 |
Ik denk dat het juist is om de patronen te herkennen, omdat ook de reizigers met ov-studentenkaart en de trajectkaarten meegenomen worden en niet alleen de losse kaartverkoop. Die losse verkoop zorgt denk ik maar voor de helft of minder voor het aantal passagiers in een trein. | |
Wadloper | dinsdag 3 april 2007 @ 19:08 |
![]() ![]() Voor het eerst in 3 maanden ofzo ![]() Gister wel een controleur gezien, alleen die liep net voordat hij bij mij was weer terug naar de achterste cabine ![]() ![]() | |
the_disheaver | woensdag 4 april 2007 @ 01:00 |
Huishoudtrap geraakt in de IC van Ut naar Gn voorbij utrecht... vaag... | |
MREn | woensdag 4 april 2007 @ 01:03 |
Och zo vaag is dat niet... kleuters van 13 die zich vervelen op hun vrije middagje. Hier in Enschede was het ook een tijdje mode om winkelwagentjes de helling af te duwen (de spoorlijn ligt in een soort ingraving). Erg stoer allemaal... | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2007 @ 01:05 |
totdat ze gepakt worden en moeten dokken voor de geleden schade. En geloof mij, dat loopt zomaar in de tienduizenden euro's. | |
Dr_Flash | woensdag 4 april 2007 @ 08:59 |
quote:We geloven je ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 4 april 2007 @ 09:19 |
Dikke praat in de Sp!ts trouwens vanochtend. "Geduld met prorail is op" "Dit moet NU stoppen" "Men lijkt van incident naar incident te hollen" www.spitsnet.nl | |
Zug-Chef | woensdag 4 april 2007 @ 09:42 |
quote:De Nederlandse jeugd van tegenwoordig is verrot in hun hoofd. Je merkt het aan zoveel dingen. Echt te triest voor woorden ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 4 april 2007 @ 09:43 |
Wel schraal trouwens, als je bij NS internationaal via internet boekt kan je met wat codes je tickets op een station uit een kast trekken. Leuk allemaal, maar daar krijg je ook een bevestigingsmailtje van. En dan niet zo'n keurige nieuwsbrief en zo, wat eigenlijk best mooi en fijn en netje en overzichtelijk zou zijn, nee, gewoon rauwe tekst, de helft in CAPS LOCK, veel te weinig pagebreaks, links en rechts nog flarden HTML-code er doorheen ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 4 april 2007 @ 09:45 |
quote:publiceer dan eens... uiteraard zonder de codes :-) | |
Dr_Flash | woensdag 4 april 2007 @ 09:53 |
Waarom? | |
Ou-Tannu | woensdag 4 april 2007 @ 09:55 |
![]() | |
Dr_Flash | woensdag 4 april 2007 @ 09:56 |
Boek zelf maar wat ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 4 april 2007 @ 09:58 |
quote:geef jij je credit card details dan ff? :> | |
Dr_Flash | woensdag 4 april 2007 @ 10:10 |
![]() |