Sinds VW die gasten hebben overgenomen is dat voorbij ja.quote:Op maandag 10 januari 2005 00:46 schreef bolkedebeer het volgende:
Flat out met een Skoda Fabia 1.4 16v
De tijd dat een Skoda een merk was om de neus voor op te trekken is voorbij geloof ik.
een TT 1.8T heeft toch 150 pk ipv 250?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 17:38 schreef -calimero- het volgende:
'kee, geen foto, ook nie mijn eigen auto, maar de Audi TT 1.8T (250PK) van een maatje van me op film.
http://members.lycos.nl/terschelling2004/zooi/tt.avi (1,056 mb)
Er zijn verschillende uitvoeringen 150, 180 en 220 PK. De Quattro heeft 220 PK, als je deze 'chip tuned' neemt het vermogen toe met 30 PK.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 17:41 schreef BazzoS het volgende:
[..]
een TT 1.8T heeft toch 150 pk ipv 250?
owquote:Op vrijdag 14 januari 2005 17:50 schreef -calimero- het volgende:
[..]
Er zijn verschillende uitvoeringen 150, 180 en 220 PK. De Quattro heeft 220 PK, als je deze 'chip tuned' neemt het vermogen toe met 30 PK.
Waarschijnlijk de idoot die er naast zit.quote:Op maandag 17 januari 2005 13:27 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Welke ontzettende idioot gaat nu met 300km/h op de teller een foto maken?
Dacht dat dit topic verboden voor moraal ridders was??quote:Op maandag 17 januari 2005 13:27 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Welke ontzettende idioot gaat nu met 300km/h op de teller een foto maken?
Nee maar wel 300+ rijden met één hand. succesquote:Op dinsdag 18 januari 2005 23:54 schreef firecow het volgende:
sja je hoeft toch niet naaar het schermpje te kijken om een foto te nemen of wel :/
zeikerds allemaal hierzo.
Daarop een piccie van mijn snelheidsmeter met de naald op de 0 kmh.quote:Op woensdag 19 januari 2005 09:02 schreef t0n het volgende:
Nee maar wel 300+ rijden met één hand. succes
Lijkt me onwaarschijnlijk, de foto is van recht voor het display genomen. Het kan wel hoor, maar het lijkt me niet.quote:Op maandag 17 januari 2005 13:33 schreef slashme het volgende:
[..]
Waarschijnlijk de idoot die er naast zit.
Jah,... misschien wel ja... met 4500 toeren zo'n snelheid halen...quote:
en dan is dit nog een 311 met 110 pk, je hebt ook nog de 316 met 160 pkquote:Op dinsdag 25 januari 2005 22:23 schreef -calimero- het volgende:
Ja, die Sprinters zijn echt rete snel! zijn toen eens met een groep naar Zwitsterland geweest met een gehuurde Sprinter, was goed mee komen op de autobahn.
Oh sorry, had ik even niet door. Excuses.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:52 schreef Boink het volgende:
Reinste spam!! moeten we eerst registreren voordat we een foto willen zien!
Vrachtwagens zonder trailer of oplegger zijn idd erg snelquote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:16 schreef bolkedebeer het volgende:
[..]
Oh sorry, had ik even niet door. Excuses.
Zo dan?
[afbeelding]
rag je bijna je benzinemetertje het rode in met je kilometertellerquote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:16 schreef bolkedebeer het volgende:
[..]
Oh sorry, had ik even niet door. Excuses.
Zo dan?
[afbeelding]
En dat met een truckquote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:16 schreef bolkedebeer het volgende:
[..]
Oh sorry, had ik even niet door. Excuses.
Zo dan?
[afbeelding]
De begrenzer zit toch in de truck gebouwd en niet in de aanhanger/trailer....quote:Op dinsdag 1 februari 2005 13:37 schreef sv3nrg het volgende:
[..]
Vrachtwagens zonder trailer of oplegger zijn idd erg snel![]()
Goed gedaan hoor.quote:Op maandag 10 januari 2005 11:27 schreef larshil het volgende:
Ford Sierra 2.0i met 4 man aanboord.
[afbeelding]
Even voor de duidelijkheid mijn zusje heeft die foto gemaakt en zij zat naast mij. Ik haal bij 305 niet mijn handen van het stuur. Hoewel 305 in die auto (die mijn vader helaas weg heeft gedaan, snik) best wel meeviel. Ik heb meedere malen 300+ in die kar gereden. deze foto is op de A4 genomen, daar waar nu de trajectcontrole isquote:Op vrijdag 21 januari 2005 07:46 schreef bolkedebeer het volgende:
Hoe de foto gemaakt is?
Simpel vanaf de achterbank van de auto. Je gaat achter de bestuurder zitten, houdt de camera voor de borst van de bestuurder en drukt af. Zo lijkt het net of de bestuurder zelf de foto gemaakt heeft.
oh ik heb nog wel een foto genomen voor een ander topic:quote:Op woensdag 1 februari 2006 21:31 schreef Nerdmans het volgende:
laatste foto al bijna jaar geleden....
Het lijkt wel een beetje op dit:quote:Op donderdag 2 februari 2006 07:16 schreef ook_gek het volgende:
wat voor auto is dat?
Wat jij wilquote:Op donderdag 2 februari 2006 15:10 schreef Bloody_Hell het volgende:
Gaat het echt om de top van de auto of is een foto van de top die jij hebt gehaald met die auto ook goed? Bijvoorbeeld een foto van 230 op de teller terwijl hij nog een stuk harder gaat?
Toch hadden we hier graag een foto van de supra flat out meneer P,quote:Op zaterdag 4 februari 2006 20:47 schreef StefanP het volgende:
Zo hard dat ik toch echt wel 2 handen aan het stuur wou. Geen foto dus
Weet ik, maar ik bedoel maar, met turbo lopen die dingen zo de teller uit.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:36 schreef Rietvaerder het volgende:
Was geen turbo.
Nogal logisch hequote:Op zondag 5 februari 2006 00:39 schreef yup het volgende:
[..]
Weet ik, maar ik bedoel maar, met turbo lopen die dingen zo de teller uit.
Zowiezo is een Hayabusa echt een bizar apparaat, laat echt dik vermogende auto\'s achter en de meeste snelle Ferrari\'s, Aston\'s en Lambo\'s horen daar dus echt niet bij (lees = zijn kannone voer voor de Busa :-) )
Een turbo is gewoon helemaal debiel voor woorden op zo een Busa...
Dat pinnetje is voor de dag-tellerquote:Op zondag 5 februari 2006 10:25 schreef manny het volgende:
is die wijzer nou door het pinnetje van de kilometerteller heen gegaan ?
Ja als ie eenmaal op snelheid isquote:Op zondag 5 februari 2006 10:07 schreef Eliminator20 het volgende:
[..]
Nogal logisch he
Een straaljager is ook dik sneller dan een motor.
Fysics baby!
energie besparingquote:Op zondag 5 februari 2006 13:49 schreef siekman het volgende:
[..]
Toch wel vreemd dat je display het niet doet ?? uitleg![]()
Ja maar die zit hoger dan de wijzer.. dus ergens kopt er iets niet.quote:Op zondag 5 februari 2006 10:31 schreef Kierewiet1985 het volgende:
[..]
Dat pinnetje is voor de dag-teller![]()
quote:Op zondag 5 februari 2006 18:49 schreef 1299 het volgende:
[..]
Ja maar die zit hoger dan de wijzer.. dus ergens kopt er iets niet.
Nee knopje is de reset van de dagteller.quote:Op zondag 5 februari 2006 10:25 schreef manny het volgende:
is die wijzer nou door het pinnetje van de kilometerteller heen gegaan ?
Ja je hebt gelijk!quote:Op zondag 5 februari 2006 18:56 schreef Marzocchi het volgende:
Je moet even goed kijken waar het verlengde van dat pinnetje naar toe loopt. Dan zal je zien dat het naast de klok zit.
[..]
Je raakt in de war door vertekening door de camera. schuin van de bestuurder genomen waardoor het 'lijkt' dat die dagteller reset knop meer naar links zit dan in werkelijkheid het geval is.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:49 schreef 1299 het volgende:
[..]
Ja maar die zit hoger dan de wijzer.. dus ergens kopt er iets niet.
wtf zijn dit voor klokken danquote:
quote:Op maandag 6 februari 2006 16:59 schreef Repeat het volgende:
[..]
wtf zijn dit voor klokken dan
ok, het ziet er wel tof uit, maar ik dacht dat volvo altijd voor overzichtelijk ergonomisch ging....
Wat is er nu zo boeiend aan een station wagen met bovengemidelde motor? Zo'n motor komt in een echte wagen veel beter tot z'n recht.quote:
Heb in dezelfde auto ook heerlijk die kracht mogen ervaren. Laatste stukkie (200 - 240) ging het klimmen niet echt rap meer trouwens.quote:
Afgezien het feit dat ik altijd een zwak heb gehad voor de V70 serie van volvo, mooie autos, zeker als ze verlaagd met wat andere velgen. Maar mbt de R uitvoering telt voor mij het 'onverwachte' bekende wolf in schaapskleren gehalte. Net als de Audi RS4, sta je bij het stoplicht met je net iets snellere auto dan normaal en wordt je 'zoek' gereden door een stationbak met 4 volwassen kerels.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:04 schreef 1299 het volgende:
[..]
Wat is er nu zo boeiend aan een station wagen met bovengemidelde motor? Zo'n motor komt in een echte wagen veel beter tot z'n recht.
Zo een effect van. Mama lees een boekje op haar gemak. Dochtertje lief zit achter in de auto lekker te kleuren. Papa zit achter het stuur en heeft de tijd van zijn leven. En de hond zit in de kofferbak met zijn bek tegen de achterruit aan geplakt door de snelheidquote:Op woensdag 8 februari 2006 13:35 schreef harryharry het volgende:
[..]
Afgezien het feit dat ik altijd een zwak heb gehad voor de V70 serie van volvo, mooie autos, zeker als ze verlaagd met wat andere velgen. Maar mbt de R uitvoering telt voor mij het 'onverwachte' bekende wolf in schaapskleren gehalte. Net als de Audi RS4, sta je bij het stoplicht met je net iets snellere auto dan normaal en wordt je 'zoek' gereden door een stationbak met 4 volwassen kerels.
Wat vind je dan wel niet van een Audi RS6?quote:Op woensdag 8 februari 2006 13:35 schreef harryharry het volgende:
[..]
Afgezien het feit dat ik altijd een zwak heb gehad voor de V70 serie van volvo, mooie autos, zeker als ze verlaagd met wat andere velgen. Maar mbt de R uitvoering telt voor mij het 'onverwachte' bekende wolf in schaapskleren gehalte. Net als de Audi RS4, sta je bij het stoplicht met je net iets snellere auto dan normaal en wordt je 'zoek' gereden door een stationbak met 4 volwassen kerels.
Klokken zijn erg goed te zien. Met de foto reflecteert het blauw alleen een beetje raar.quote:Op maandag 6 februari 2006 16:59 schreef Repeat het volgende:
[..]
wtf zijn dit voor klokken dan
ok, het ziet er wel tof uit, maar ik dacht dat volvo altijd voor overzichtelijk ergonomisch ging....
Ja dat gaat ongeveer gelijk op idd.. Maar met een STi gaat het toch wel beterquote:Op woensdag 8 februari 2006 13:50 schreef Impry het volgende:
Wij zaten een keer met in totaal 4 man in een retesnelle (volgens mij ook nog gechipte) Impreza WRX van een kennis. Stonden bij het stoplicht naast zo'n V70-R waar vader met zijn glimlachende zoontje in zat en bij het wegtrekken reden we eigenlijk behoorlijk gelijk op. De Volvo was net iets sneller.
Toen we uiteindelijk ruim 210km/h reden moesten we afremmen omdat er politie in kwam voegen vanaf rechts. Maar die Volvo bleef ons wel heel de tijd voor.
Zijn dus echt supersnelle en daarnaast nog erg mooi wagens!
Liever de RS4quote:Op woensdag 8 februari 2006 13:49 schreef 1299 het volgende:
[..]
Wat vind je dan wel niet van een Audi RS6?![]()
Stoer, maar doe ook ff de foto daar ging het nl om. En het maakt niet of 'wie' het snelste is / kan maar gewoon topspeed inclus auto / merk.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:37 schreef Richboy het volgende:
Amateurs hier
M'n boxster heb ik 270 op de teller gehad.
Vetjes, nog een keer instappen, toestel mee foto maken en plaatsenquote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:37 schreef Richboy het volgende:
Amateurs hier
M'n boxster heb ik 270 op de teller gehad.
De eerst volgende gelegenheid, bij onze Oosterburen, zal ik dat zekerdoen!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:42 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
Vetjes, nog een keer instappen, toestel mee foto maken en plaatsen![]()
kloon-alertquote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:47 schreef Richboy het volgende:
[..]
De eerst volgende gelegenheid, bij onze Oosterburen, zal ik dat zekerdoen!
Wat is er toch met dat kloon gezeur? In die Porsche slowchat (?) riepen jullie dat ook al?!quote:
Plaats eens een foto van je auto?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:27 schreef Richboy het volgende:
[..]
Wat is er toch met dat kloon gezeur? In die Porsche slowchat (?) riepen jullie dat ook al?!
ook dan graag foto'squote:Op vrijdag 10 februari 2006 18:11 schreef Ixsie het volgende:
Wat een zielig gedoe hier, en straks huilen als jullie om een boom gekruld zitten![]()
zal ik maar snel naar de garage gaan. Want een porsche boxster haalt max 260.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:37 schreef Richboy het volgende:
Amateurs hier
M'n boxster heb ik 270 op de teller gehad.
Gheghe... Boxster zeg je hè. Weet jij misschien waarom mensen direct nadat ze verteld hebben dat ze een Boxster hebben gaan uitleggen waarom ze geen 911 hebben gekocht?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:37 schreef Richboy het volgende:
Amateurs hier
M'n boxster heb ik 270 op de teller gehad.
wel de perfecte weg om te testen zo te zienquote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:09 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[afbeelding]
ouwe foto Mijn fiat panda diesel toen ik die net had , ik heb later eenmaal losgereden nog over de tegen de 200 gereden zelfs ! (wel iets heuveltje af)
Zien er ook zo gruwellijk mooi uitquote:Op zondag 5 februari 2006 00:39 schreef yup het volgende:
[..]
Weet ik, maar ik bedoel maar, met turbo lopen die dingen zo de teller uit.
Zowiezo is een Hayabusa echt een bizar apparaat, laat echt dik vermogende auto\'s achter en de meeste snelle Ferrari\'s, Aston\'s en Lambo\'s horen daar dus echt niet bij (lees = zijn kannone voer voor de Busa :-) )
Een turbo is gewoon helemaal debiel voor woorden op zo een Busa...
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:13 schreef ook_gek het volgende:
[..]
zal ik maar snel naar de garage gaan. Want een porsche boxster haalt max 260.
Ook al is ie niet rap die 2.0hdi zonder tussenkoeler, het kan harderquote:Op woensdag 8 februari 2006 14:23 schreef the_jestert het volgende:
[afbeelding]
Peugot 206 2.0 HDi met 4 man
koste dat geintje?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:31 schreef Roadster het volgende:
[..]
Ook al is ie niet rap die 2.0hdi zonder tussenkoeler, het kan harder
[afbeelding]
Klein detail... toen ik de foto knipte (nokia) werd ik ook direct van achter geknipt door de klpd, normaal had ik ze wel gezien maar nu had ik de aandacht bij de foto![]()
Ik zeg 1 ding:quote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:27 schreef Richboy het volgende:
[..]
Wat is er toch met dat kloon gezeur? In die Porsche slowchat (?) riepen jullie dat ook al?!
quote:Op zaterdag 11 februari 2006 10:29 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
Ik zeg 1 ding:
FFFFFFFFFF___OOOOOO____TTTTTTTTTTT____OOOOOO
FFFFFFFFFF__OOOOOOOO___TTTTTTTTTT___OOOOOOOO
FFFF________OO______OO_____TTTT______OO______OO
FFFFFFF_____OO______OO_____TTTT______OO______OO
FFFFFFF_____OO______OO_____TTTT______OO______OO
FFFF________OO______OO_____TTTT______OO______OO
FFFF________OOOOOOOO_____ TTTT_______OOOOOOOO
FFFF_________OOOOOO_______TTTT________OOOOOO
Jezus kerel...weer enkele kostbare minuten van m'n zaterdagochtend verloren. En waarvoor?![]()
Maar wel een creatieve uitspatting vind ik zelf!!!
Kweenie, ging al niet lekker bij die werkgever dus heb een paar vakantiedagen laten schieten om binnen 1 maand (ipv 2) weg te gaan.... auto stond niet op mijn naar bij de leasemijquote:
Wat is er niet duidelijk aan '270 op de teller'??quote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:13 schreef ook_gek het volgende:
[..]
zal ik maar snel naar de garage gaan. Want een porsche boxster haalt max 260.
en in Duitsland doet je camera het niet?quote:Op maandag 13 februari 2006 13:21 schreef Richboy het volgende:
[..]
Wat is er niet duidelijk aan '270 op de teller'??
Lezen is schijnbaar vrij moeilijk?
Ik heb dus geen foto van de 270 op de teller, ik hou nogal van m'n papiertje, dus in Nederland doe ik het niet.
Hier wel een foto van m'n schatje
[afbeelding]
So, jij bent goedquote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:03 schreef tomvandijk het volgende:
Audi Allroad 2.5TDI chiptuned 250PK
[afbeelding]
Neuh, dit is eigenlijk een photoshop (reed 140 op de foto), maar heb de 160+ écht aangetikt op de Nordschleife. Met ooggetuigequote:Op maandag 13 februari 2006 16:07 schreef 1299 het volgende:
[..]
Haha tofHoe kreeg je dat voor elkaar dan? Met een sleepkabel achter een snelle bolide??
quote:Op zaterdag 11 februari 2006 10:29 schreef DumDaDum het volgende:
Maar wel een creatieve uitspatting vind ik zelf!!!
De 911 is een achterhaald concept, doe dezelfde motor in een Boxster en een 911 en die 911 is helemaal nergens meer. Waarom denk je zelf dat de Boxster nooit serieuzere motoren hebben gehad ? Omdat ze anders die 911jes weleens konden zoekrijden.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:13 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Gheghe... Boxster zeg je hè. Weet jij misschien waarom mensen direct nadat ze verteld hebben dat ze een Boxster hebben gaan uitleggen waarom ze geen 911 hebben gekocht?
D'r is maar 1 reden voor in mijn ogen, en dat is dat ze die niet konden betalen........
Hoe is die aanhouding afgelopen eigenlijk ? Wat moest je betalen ? Rijbewijs ingenomen ?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:31 schreef Roadster het volgende:
[..]
Ook al is ie niet rap die 2.0hdi zonder tussenkoeler, het kan harder
[afbeelding]
Klein detail... toen ik de foto knipte (nokia) werd ik ook direct van achter geknipt door de klpd, normaal had ik ze wel gezien maar nu had ik de aandacht bij de foto![]()
ik gok ingenomenquote:Op zondag 19 februari 2006 18:29 schreef yup het volgende:
[..]
De 911 is een achterhaald concept, doe dezelfde motor in een Boxster en een 911 en die 911 is helemaal nergens meer. Waarom denk je zelf dat de Boxster nooit serieuzere motoren hebben gehad ? Omdat ze anders die 911jes weleens konden zoekrijden.
Niet zo vreemd ook blok achter de achteras vs middenmotor....
[..]
Hoe is die aanhouding afgelopen eigenlijk ? Wat moest je betalen ? Rijbewijs ingenomen ?
Ja, maar het is de bedoeling dat je hier een foto van je snelheidsmeter plaatst en niet van een willekeurige porsche, want van jou is ie niet.quote:Op maandag 13 februari 2006 13:21 schreef Richboy het volgende:
[..]
Wat is er niet duidelijk aan '270 op de teller'??
Lezen is schijnbaar vrij moeilijk?
Ik heb dus geen foto van de 270 op de teller, ik hou nogal van m'n papiertje, dus in Nederland doe ik het niet.
Hier wel een foto van m'n schatje
[afbeelding]
Vandaar de cayman.quote:Op zondag 19 februari 2006 18:29 schreef yup het volgende:
[..]
De 911 is een achterhaald concept, doe dezelfde motor in een Boxster en een 911 en die 911 is helemaal nergens meer. Waarom denk je zelf dat de Boxster nooit serieuzere motoren hebben gehad ? Omdat ze anders die 911jes weleens konden zoekrijden.
Niet zo vreemd ook blok achter de achteras vs middenmotor....
[..]
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:37 schreef Richboy het volgende:
Amateurs hier
M'n boxster heb ik 270 op de teller gehad.
Waarom geloof ik je niet helemaalquote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:09 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[afbeelding]
ouwe foto Mijn fiat panda diesel toen ik die net had , ik heb later eenmaal losgereden nog over de tegen de 200 gereden zelfs ! (wel iets heuveltje af)
1 niet jaloersquote:
1) flikker dan opquote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:53 schreef the_jestert het volgende:
[..]
1 niet jaloers
2 geen scholier
3 kom nu maar eens met de foto waar dit topic over gaat
4 ga ergens anders janken, huilie
Haha ik wou al zeggen 220 kan nooitquote:Op zaterdag 25 maart 2006 21:05 schreef Roadster het volgende:
Astra GTC 1.9cdti met slechts 120pk, na 10.000km eindelijk los gereden
[afbeelding]
GPS snelheid ligt 15km/u lager... wat een tellers maken ze bij Opel he
[afbeelding]
is dat met 177 pk en 400 nm? sweetquote:Op donderdag 13 april 2006 13:51 schreef ToxicT het volgende:
Stukkie met mijn Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D D-cat gereden.
[[url=http://show.imagehosting.us/show/1298456/0/nouser_1298/T1_-1_1298456.jpg]afbeelding][/URL]
flinke tellerafwijking daar zo'n ding officieel 205 haaltquote:Op donderdag 13 april 2006 13:51 schreef ToxicT het volgende:
Stukkie met mijn Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D D-cat gereden.
[[url=http://show.imagehosting.us/show/1298456/0/nouser_1298/T1_-1_1298456.jpg]afbeelding][/URL]
Ik vraag me altijd af hoe nauwkeurig een GPS de snelheid kan meten gezien de grens aan de nauwkeurigheid van GPS.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 21:05 schreef Roadster het volgende:
GPS snelheid ligt 15km/u lager... wat een tellers maken ze bij Opel he
[afbeelding]
In iedergeval een stuk nauwkeuriger dan je snelheidsmeter.quote:Op zaterdag 15 april 2006 01:25 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af hoe nauwkeurig een GPS de snelheid kan meten gezien de grens aan de nauwkeurigheid van GPS.
Geen idee maar als ik ga zeilen kun je zowel de snelheid aflezen op het log als op de GPS, en daar zitten altijd aanzienlijke verschillen tussen. En het log geeft een vrij betrouwbare meting, dus vandaar dat ik me dat afvroeg.quote:Op zaterdag 15 april 2006 01:27 schreef Furious het volgende:
Bovendien, GPS is tot wat nauwkeurig tegenwoordig? 1 meter?
't log is vaak snelheid over het water ehquote:Op zaterdag 15 april 2006 01:32 schreef Steijn het volgende:
[..]
Geen idee maar als ik ga zeilen kun je zowel de snelheid aflezen op het log als op de GPS, en daar zitten altijd aanzienlijke verschillen tussen. En het log geeft een vrij betrouwbare meting, dus vandaar dat ik me dat afvroeg.![]()
oppergave bak !quote:Op zaterdag 15 april 2006 00:26 schreef jochem8 het volgende:
Binnenkort foto: 230-235 km/h Mitsu Sigma Wagon 3.0 V6.
JA!quote:Op zaterdag 15 april 2006 10:30 schreef bosnerd het volgende:
wat is de topsnelheid uit dit topic dan eigenlijk precies? 240 ofniet, dan zal ik vragen of mijn vader ook eventjes een fotootje wil maken op de autobahn
oude mensen die fototjes gaan maken van hun tellerquote:Op zaterdag 15 april 2006 10:30 schreef bosnerd het volgende:
wat is de topsnelheid uit dit topic dan eigenlijk precies? 240 ofniet, dan zal ik vragen of mijn vader ook eventjes een fotootje wil maken op de autobahn
Sowieso sneu om foto's van je teller te maken om anderen te laten zien hoe 'stoer' je wel niet bentquote:Op zaterdag 15 april 2006 14:58 schreef Repeat het volgende:
[..]
oude mensen die fototjes gaan maken van hun teller
Waar kan je dat programma downloaden (die van dat laatste plaatje, GPS-Timer)quote:Op zaterdag 25 maart 2006 21:05 schreef Roadster het volgende:
Astra GTC 1.9cdti met slechts 120pk, na 10.000km eindelijk los gereden
[afbeelding]
GPS snelheid ligt 15km/u lager... wat een tellers maken ze bij Opel he
[afbeelding]
oude mensen van 54 met een volvo v70R inderdaadquote:Op zaterdag 15 april 2006 14:58 schreef Repeat het volgende:
[..]
oude mensen die fototjes gaan maken van hun teller
stoer hoor! NOTquote:Op maandag 10 januari 2005 11:27 schreef larshil het volgende:
Ford Sierra 2.0i met 4 man aanboord.
[afbeelding]
yep daarom doetie het waarschijnlijk nietquote:Op zaterdag 15 april 2006 15:51 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Sowieso sneu om foto's van je teller te maken om anderen te laten zien hoe 'stoer' je wel niet bent![]()
Zoek eens op GPS-Tunerquote:Op zondag 16 april 2006 17:42 schreef Remco2002 het volgende:
[..]
Waar kan je dat programma downloaden (die van dat laatste plaatje, GPS-Timer)
Google vindt een hoop nutteloze zooi...
Best wel vet voor een hok op wielen, Space Wagon van me pa komt niet eens boven de 200 km/u @ tellerquote:Op donderdag 13 april 2006 13:51 schreef ToxicT het volgende:
Stukkie met mijn Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D D-cat gereden.
[[url=http://show.imagehosting.us/show/1298456/0/nouser_1298/T1_-1_1298456.jpg]afbeelding][/URL]
joah joahquote:Op donderdag 20 april 2006 11:52 schreef miss_redhead het volgende:
Grappig topic, mijn Golfje GTI met 2.0 FSI-turbomotor met 147 kW / 200 pk doet ook redelijk mee qua snelheid maar die foto maken terwijl ik zo hard rij da's meteen in de vangrail denk ik (maar stiekum toch proberen morgen)
hehehe, wordt vervolgd hetzij met een foto hier, hetzij met een foto in de telegraaf ofzo met een ooit mooie grijze golf die in de poeier in de berm ligt....
GT en als goed is nu ook de Touran hebben een TSI motor.quote:Op vrijdag 21 april 2006 12:18 schreef Sloper het volgende:
Een Golf GTI heeft toch een TSI motor?
bij de GT tenminste de benzine versie.quote:Op vrijdag 21 april 2006 12:41 schreef Stiles het volgende:
[..]
GT en als goed is nu ook de Touran hebben een TSI motor.
Jupz! Inderdaad een 2cv, over 3 maandjes wordt ie 25 jaartjes jong waarvan ik hem de laatste 6 jaar in bezit heb.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 00:40 schreef vannelle het volgende:
2CV?
Maar was natuurlijk ook stoer op je brommer.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 01:10 schreef hermandeperman het volgende:
Mijn scooter ging tenminste nog tot de 130
Zo hey, lichtgekoeldquote:Op zaterdag 20 mei 2006 02:20 schreef patje74 het volgende:
@yup
Dat is een GS, heeft ook een lichtgekoelde boxermotor. Maar dan een 4-pitter 1.2 liter + halfautomaat. Hij kan zo'n 155Km/uur.
quote:
Het dak ging open bij de 109 en je moest 30 kilometer terug rijden om het op te halen, of had je wind mee en werkte het dak als extra zeil??quote:
Dan weet ik dat je die raampjes vroeger nooit goed gesloten hebt gehad. Mits de "kikkers" (raamsluiters) goed geplaatst zijn, zullen ze nooit spontaan open gaan.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 09:27 schreef knillis het volgende:
Nee, ik weet nog dat 'vroeger' de raampjes kuren begonnen te krijgen bij snelheden boven de 90, heb je daar geen last van gehad?
Holy fucking shit, dat 1.9D heeft dus nog redelijk "korte" bakverhoudingen, als ie al gelijk het rood inknalt bij die snelheid... Mja met zo weinig vermogen moet dat ook wel...quote:
Uhhh als de luchtweerstand veel te hoog is haal je je maximale vermogen toerental niet hoor... Zo vaak zelf meegemaakt. Komt door de bakverhoudingen. Als ze korter zijn kan je auto dat wel halen en zelfs de toerenbegrenzer in lopen...quote:Op maandag 22 mei 2006 01:56 schreef Asmooh het volgende:
ik ga (vamiddag) ook fototje posten.
heb net getest, zat op 200km/h volgens mijn teller, rond de 4800 toeren met 102PK
max toeren is 5600 volgens autoweek.. maar autoweek klopt niet echt, die zegt dat mn auto maximaal 185 kan
het is trouwens een volvo 480 ES uit 91
Sja standaard 64 in een Golf en dat wil niet echt geweldig. Ik heb dus de brandstofpomp zo ingesteld dattie maximaal blijft inspuiten bij de hogere toerentallen. Dit levert je toch zo'n 15 a 20pk extra op.quote:Op zondag 21 mei 2006 00:10 schreef yup het volgende:
[..]
Holy fucking shit, dat 1.9D heeft dus nog redelijk "korte" bakverhoudingen, als ie al gelijk het rood inknalt bij die snelheid... Mja met zo weinig vermogen moet dat ook wel...
Fijn he, die oude dieseltjes! De brandstofpomp van mijn clio 1.9D heeft dezelfde bewerkingen gedaan, scheelt echt een hoop. Enig nadeel is de zwarte mistbank die achter de auto ontstaat bij volgas..quote:Op maandag 22 mei 2006 10:30 schreef Konijn het volgende:
[..]
Sja standaard 64 in een Golf en dat wil niet echt geweldig. Ik heb dus de brandstofpomp zo ingesteld dattie maximaal blijft inspuiten bij de hogere toerentallen. Dit levert je toch zo'n 15 a 20pk extra op.
Op de GPS heb ik 178km/h gehaald.
Zelf denk ik dat er nog meer inzit. Auto is op dit moment bij de garage voor nieuwe verstuivers en uitlaat was niet goed meer dus wordt ook gerepareerd. 90pk + is dan zeker haalbaar.
In mijn geval zit de toerenbegrenzer er nog op. Echter grijpt deze pas in bij 5300 rpm. Het blok moet dat makkelijk aankunnen. Ik heb al 6500 rpm met een 1.6/1.9D gezien.
Valt wel mee, zo vaak komt het niet voor dat ik hem maximaal doortrek. En met 260.000 op de teller heeft de betrouwbaarheid zich al wel bewezen.quote:Op maandag 22 mei 2006 10:59 schreef yup het volgende:
Komt ook betrouwbaarheid niet echt ten goede hoor.
Verder moet je zoeits niet bij een moderne turbo diesel proberen...
260.000 km is een vrij lage km stand hoor, zeker voor een diesel. Als een auto dat niet eens kan halen mag ie van mij zo de kliko in.quote:Op maandag 22 mei 2006 11:45 schreef DonJames het volgende:
[..]
Valt wel mee, zo vaak komt het niet voor dat ik hem maximaal doortrek. En met 260.000 op de teller heeft de betrouwbaarheid zich al wel bewezen.
Bij een moderne TurboD kan dit niet, omdat deze hele andere (elektronische) inspuitsystemen hebben. Maar wat denk je dat een andere chip doet? Juist, turbodruk omhoog, toerental omhoog en meer brandstof. Niks anders dan wat ik doe dus. (behalve de turbodruk, die heb ik niet)
foto voor je stuur zetten op rechte weg.. 1 vinger op druk knop en andere aan het stuur niet kijken naar camera maar de weg.quote:Op maandag 22 mei 2006 13:30 schreef CiQNiZ het volgende:
Hoe krijgen jullie dat voor elkaar om foto's te maken met die snelheid???
Ik heb regelmatig 245 op mijn GPS, maar dan denk ik niet aan foto's nemen, eerder aan het verkeer wat op me af komt stormen van alle kanten
Dat 260k. niet veel is snap ik ook wel, daarom heb ik juist dit exemplaar gekocht. Ik bedoel maar te zeggen dat ALS er met deze km.stand iets kapot gaat, dit niet per sé te wijten is aan de opgeschroefde brandstofpomp.quote:Op maandag 22 mei 2006 12:03 schreef yup het volgende:
[..]
260.000 km is een vrij lage km stand hoor, zeker voor een diesel. Als een auto dat niet eens kan halen mag ie van mij zo de kliko in.
Het gaat mij om het feit dat je vermogen word afgebouwd, ook met chip.
Het blijft niet doorgaan tot 5000+ rpm. Zou ook niet kunnen want dan blaas je of de turbo of je blok op...
Zelfs zonder wastegate doet je turbo 't.quote:Op maandag 22 mei 2006 14:38 schreef DonJames het volgende:
[..]
Turbo opblazen is grote onzin, er zit een wastegate op. Die blijft het gewoon doen, ook met chip.
nieuwe cupra?quote:Op zondag 19 februari 2006 18:22 schreef ThaFreak het volgende:
pic van de ibiza van Nerdmans
[afbeelding]
Leuk allemaal dat milieu verhaal maar dat een diesel vermogen afbouwt na 4000 rpm heeft zeer zeker met levensduur te maken. Blok gaat niet lang mee zo, zeker weten niet. Helemaal met gechipte diesels zijn zulke geintjes niet aan te raden (oh ja zelfs een gechipte bouwt gewoon vermogen af na 4000 rpm hoor...).quote:Op maandag 22 mei 2006 14:38 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat 260k. niet veel is snap ik ook wel, daarom heb ik juist dit exemplaar gekocht. Ik bedoel maar te zeggen dat ALS er met deze km.stand iets kapot gaat, dit niet per sé te wijten is aan de opgeschroefde brandstofpomp.
Wat bedoel je met afbouwen van vermogen?
Zo'n dieseltje draait trouwens prima door naar de 5000 toeren. Turbo opblazen is grote onzin, er zit een wastegate op. Die blijft het gewoon doen, ook met chip.
Fabrikanten doen dit alles niet standaard met hun diesels omdat een deel van de ingespoten brandstof niet verbrand wordt. (milieu dus). Bovendien komt het de zuinigheid niet ten goede. Voor de betrouwbaarheid makt het niet veel uit, meestal kan je zelfs de fabrieksgarantie behouden met een andere chip.
Ligt eraan watvoor bak je rijdtquote:Op dinsdag 23 mei 2006 00:00 schreef Robbiej het volgende:
Als ik binnenkort een foto post met 260 op de teller geloven jullie me dan? moet ik wel kijken of ik het red met die snelheid een foto te maken.
Maar natuurlijk.. 20 procent helling, storm mee, 10 " bandjes, 30% kilometerteller afwijking en cafe in zichtquote:Op dinsdag 23 mei 2006 00:16 schreef XpectorNL het volgende:
Op de A7 in m'n Peugeot 205 1.1i GL uit 1991.![]()
[afbeelding]
Hoe kon je het raden?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 00:28 schreef 1299 het volgende:
[..]
Maar natuurlijk.. 20 procent helling, storm mee, 10 " bandjes, 30% kilometerteller afwijking en cafe in zicht![]()
Een snelle.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 00:38 schreef Impry het volgende:
Een 205 GTI 1.6 haalt net de 190
Wat voor 1.1 heb jij dan wel niet?
Opel Calibra 2.0i 16v 150 pktjesquote:
Ik post binnenkort wel een "foto in action". een ja / nietus heeft geen toegevoegde waarde aan dit topic.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 01:03 schreef 1299 het volgende:
Calibra heeft een erg lange eindversnelling, en een erg goede cw waarde. Maar 260 is natuurlijk absoluut de grootste waanzin.
topsnelheid 223 km/h
acceleratie 0-100 km/h 8,5 s
--
Daarbij neemt de luchtweerstand kwadratisch toe. Dus zou je voor 260 ongeveer 280PK nodig hebben. Kan dus never nooit niet.
voor mijn gevoel want de teller gaat wel stil staan maar je voelt nog steeds acceleratie. dus een schatting. maar dit is ook al aardig rap hehequote:Op dinsdag 23 mei 2006 09:31 schreef Sloper het volgende:
Dit zijn wel de betere snelheden, maar hoe kan je dan nog doorknallen naar de 260?
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:59 schreef Robbiej het volgende:
[..]
voor mijn gevoel want de teller gaat wel stil staan maar je voelt nog steeds acceleratie. dus een schatting. maar dit is ook al aardig rap hehe
260 op de teller kan die never nooit niet halen gaat nl al eerder in de toerenbegrenzer!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 01:20 schreef Robbiej het volgende:
heb nog even een foto gevonden in een archief van mn foto's binnenkort dus snellere foto's (met gps dan)
[afbeelding]
bij deze foto moesten we afremmen. anders ging ie nog door.
Turbo heeft een versnelling meer iddquote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:48 schreef BadEend19 het volgende:
[..]
260 op de teller kan die never nooit niet halen gaat nl al eerder in de toerenbegrenzer!(en het staat niet eens op de teller..LOL)
De calibra turbo haalt dit wel maar die heeft een dot vermogen meer en een andere versnellingsbak!
Ik moet je gelijk geven.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 01:20 schreef Robbiej het volgende:
heb nog even een foto gevonden in een archief van mn foto's binnenkort dus snellere foto's (met gps dan)
[afbeelding]
bij deze foto moesten we afremmen. anders ging ie nog door.
wat is het?quote:
Ja ... wat heeft een turbo, digitaal dashbord, is vierkant en kan niet harder dan 180quote:
't lijkt me japans, ik kan me geen ander import ding voorstellen dat begrenst is op 180km/u.quote:Op woensdag 24 mei 2006 10:12 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ja ... wat heeft een turbo, digitaal dashbord, is vierkant en kan niet harder dan 180?
Ik gok een of andere BX ... hoewel het de dash ook wel iets Japans heeft. Ben nu ook wel benieuwd (en respect voor de km-stand
)
quote:1989 Toyota Soarer - 24 valve Twin Turbo
quote:Op woensdag 24 mei 2006 10:34 schreef t0n het volgende:
[..]
't lijkt me japans, ik kan me geen ander import ding voorstellen dat begrenst is op 180km/u.
DOH!
Edwin_S' signature:
[..]
lol iddquote:Op woensdag 24 mei 2006 10:37 schreef 1299 het volgende:
Ik vraag me af hoeveel de teller van mazda afwijken. Ik heb net in mijn broertjes 323 1.6 Sedan 90PK gereden. En reed gewoon zonder problemen 205 op de teller. Nu lijkt me dat heel erg sterk want mijn Colt GTi met 140PK doet met veel moeite ook maar net 210 op de teller.
Vannavond zal ik hem eens aan de gps hangen want ergens klopt er iets niet
Dat klopt wel, maar de meeste auto's hebben min of meer goede gearing voor hun eindversnelling. Nu speelt de CW waarde ook een redelijke rol aangezien meer dan 95% van de totaal weerstand de luchtweerstand is en die neemt kwadratisch toe. Maar dan hebben we het over 10 km/h sneller in ideale omstandigheden vergeleken met concurrenten die een iets mindere cw waarde hebben.quote:Op woensdag 24 mei 2006 12:04 schreef t0n het volgende:
Pk's heeft echt niet zo veel met top te maken als jullie denken.
het gaat hier om cw/overbrenging én vermogen.
Als je mijn post had gelezen, had je gezien dat ik het zelf heb mee gemaakt dan 'n S2000 het echt moest afleggen op de topsnelheid en dat is 241km/u. Dat betekent dat de calibra waar ik in zat tenminste 242km/u ging.
260 kan ik niet over mee praten... Althans... niet in 'n Calibra.... wel in 'n Marcos LM 650, van Cor Euser.. maar dat was dan weer 300+ km/u.
Corrado G60 is ook wel een sexy ridequote:Op woensdag 24 mei 2006 10:44 schreef Intelligence het volgende:
Die calibra haalt no way 260, misschien andere velgjes op gegooid die je meting opfokken? Dream on kerel, zie je wel in mn spiegel
kloptquote:Op woensdag 24 mei 2006 13:11 schreef Asmooh het volgende:
Voor iedereen die er niet bij staat, of je foto werkt niet, of je heb helemaal geen foto gepost.
Netjes hoor, alleen je temperatuur loopt aardig op, vreemd met zo'n snelheid....quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:08 schreef _GdR_ het volgende:
http://www.creativeaction.nl/gdr/vti/vti.wmv
teller uit.
228 op GPS.![]()
bijnaquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |