abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37156970
Een Golf GTI heeft toch een TSI motor?
pi_37157525
Nope, een 2,0-liter FSI-turbomotor
You can pretend to be serious, but you can't pretend to be funny.
pi_37157617
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 12:18 schreef Sloper het volgende:
Een Golf GTI heeft toch een TSI motor?
GT en als goed is nu ook de Touran hebben een TSI motor.
pi_37157642
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 12:41 schreef Stiles het volgende:

[..]

GT en als goed is nu ook de Touran hebben een TSI motor.
bij de GT tenminste de benzine versie.
1.4 TSI van 170 pk.
GT is ook leverbaar met een 2.0 TDI van 170 pk.
pi_37176928

Ergens bij enschede over de grens met mijn vorige vectra
1.6 8v uit 92, vond et best netjes, was op rechte weg, met ze 4e in de auto vond et best netjes.

Heb nu een 1.8 maar die heb ik nog niet echt zo lekker kunnen testen want banden zijn nog noet helemaal geweldig, dus durf er nog niet echt volluit mee te gaan
Vroeger wilde ik coureur worden, nu ben ik koerier....
pi_38007100
2CV?
  zaterdag 20 mei 2006 @ 00:59:55 #208
46960 StefanP
polemicist
pi_38007489
Is dat een brommer? Wat een dash!
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_38007721
Mijn scooter ging tenminste nog tot de 130
pi_38008587
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 00:40 schreef vannelle het volgende:
2CV?
Jupz! Inderdaad een 2cv, over 3 maandjes wordt ie 25 jaartjes jong waarvan ik hem de laatste 6 jaar in bezit heb.
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 01:10 schreef hermandeperman het volgende:
Mijn scooter ging tenminste nog tot de 130
Maar was natuurlijk ook stoer op je brommer.

[ Bericht 55% gewijzigd door patje74 op 20-05-2006 02:17:52 ]
pi_38008688
Hoe hard rijd dat apparaat in je user icon

Misschien een betere vraag: wat voor Citroen is dat
pi_38008760
@yup
Dat is een GS, heeft ook een lichtgekoelde boxermotor. Maar dan een 4-pitter 1.2 liter + halfautomaat. Hij kan zo'n 155Km/uur.

Hier niet op zijn top;
pi_38008789
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 02:20 schreef patje74 het volgende:
@yup
Dat is een GS, heeft ook een lichtgekoelde boxermotor. Maar dan een 4-pitter 1.2 liter + halfautomaat. Hij kan zo'n 155Km/uur.
Zo hey, lichtgekoeld denk dat het tijd is om te slapen

Maar ok duidelijk een GS dus.
pi_38010498
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 23:53 schreef patje74 het volgende:
[afbeelding]
Met het dak open!
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
  zaterdag 20 mei 2006 @ 09:27:58 #215
48735 knillis
Pig in cyberspace
pi_38010788
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 23:53 schreef patje74 het volgende:

Met het dak open!
Het dak ging open bij de 109 en je moest 30 kilometer terug rijden om het op te halen, of had je wind mee en werkte het dak als extra zeil??

Nee, ik weet nog dat 'vroeger' de raampjes kuren begonnen te krijgen bij snelheden boven de 90, heb je daar geen last van gehad?
  zaterdag 20 mei 2006 @ 09:57:59 #216
46106 dimage
Beroeps levensgenieter
pi_38011021
Met de 996 tussen Purmerend - hoorn ( A7 ) 190mijl op de teller en 304.nogwat op de GPS. (auto is amerikaans import daarom de mijlenteller)



Heerlijk gevoel. behalve de enorme hoeveelheid pampers die je nodig hebt tijdens zo'n ritje valt niet mee.

[ Bericht 4% gewijzigd door dimage op 22-05-2006 07:34:29 ]
pi_38015054
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 09:27 schreef knillis het volgende:
Nee, ik weet nog dat 'vroeger' de raampjes kuren begonnen te krijgen bij snelheden boven de 90, heb je daar geen last van gehad?
Dan weet ik dat je die raampjes vroeger nooit goed gesloten hebt gehad. Mits de "kikkers" (raamsluiters) goed geplaatst zijn, zullen ze nooit spontaan open gaan.

Wat het dak betreft, als deze geheel open staat, blijft hij keurig opgerold zitten zonder te wapperen.
pi_38015473


1.9D powerrrr
  zaterdag 20 mei 2006 @ 17:38:55 #219
46106 dimage
Beroeps levensgenieter
pi_38021526
volksfiets ?? en ik blijf erbij. nog een jaartje en de benzinemotor heeft niets meer in te brengen tegenover een dieselt
  zaterdag 20 mei 2006 @ 19:55:54 #220
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_38024920
zal binnekort foto maken als ik in mn 480 zit en nieuwe kilometer teller heb
pi_38029809
@ Konijn: je toerenteller,wat doe je?
  zaterdag 20 mei 2006 @ 22:52:20 #222
149444 HansU
Zomer !!
pi_38031437
Ik heb ooit is net de 158 á 159 gehaald in me 1.1i Ford Fiesta uit 1994.
Dat was met een lekke uitlaat, nu zit er net een nieuwe op, misschien haal ik de 160 wel!
0-158k/h tijd: een minuut of 5.
Een foto zal ik er binnenkort is van proberen te maken.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 22:54:00 #223
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_38031507


Opmerkingen: Ja, de toerenteller deed het niet en is in een automaat ook niet echt van belang.
Ja, de temperatuur is ongeveer 70 graden, maar dat komt omdat het buiten een graad of tien vroor.

Auto is een Citroën XM D12T automaat uit 1992. Met een volle tank slaolie.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_38033155
hij stond zeker ook nog in z'n achteruit?
Vrijwilliger
pi_38034626
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 13:38 schreef Konijn het volgende:
[afbeelding]

1.9D powerrrr
Holy fucking shit, dat 1.9D heeft dus nog redelijk "korte" bakverhoudingen, als ie al gelijk het rood inknalt bij die snelheid... Mja met zo weinig vermogen moet dat ook wel...
  zondag 21 mei 2006 @ 00:23:41 #226
20928 Magicfrankie
Bad to the bone
pi_38035100
Alfa 147 1.6

Ben je ook een basketballjunkie? Join us: http://www.nbaforum.nl/
pi_38039330
105 of 120pk 147?
  maandag 22 mei 2006 @ 01:56:38 #228
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_38072865
ik ga (vamiddag) ook fototje posten.
heb net getest, zat op 200km/h volgens mijn teller, rond de 4800 toeren met 102PK
max toeren is 5600 volgens autoweek.. maar autoweek klopt niet echt, die zegt dat mn auto maximaal 185 kan

het is trouwens een volvo 480 ES uit 91
pi_38072950
quote:
Op maandag 22 mei 2006 01:56 schreef Asmooh het volgende:
ik ga (vamiddag) ook fototje posten.
heb net getest, zat op 200km/h volgens mijn teller, rond de 4800 toeren met 102PK
max toeren is 5600 volgens autoweek.. maar autoweek klopt niet echt, die zegt dat mn auto maximaal 185 kan

het is trouwens een volvo 480 ES uit 91
Uhhh als de luchtweerstand veel te hoog is haal je je maximale vermogen toerental niet hoor... Zo vaak zelf meegemaakt. Komt door de bakverhoudingen. Als ze korter zijn kan je auto dat wel halen en zelfs de toerenbegrenzer in lopen...
pi_38076520
quote:
Op zondag 21 mei 2006 00:10 schreef yup het volgende:

[..]

Holy fucking shit, dat 1.9D heeft dus nog redelijk "korte" bakverhoudingen, als ie al gelijk het rood inknalt bij die snelheid... Mja met zo weinig vermogen moet dat ook wel...
Sja standaard 64 in een Golf en dat wil niet echt geweldig. Ik heb dus de brandstofpomp zo ingesteld dattie maximaal blijft inspuiten bij de hogere toerentallen. Dit levert je toch zo'n 15 a 20pk extra op.
Op de GPS heb ik 178km/h gehaald.

Zelf denk ik dat er nog meer inzit. Auto is op dit moment bij de garage voor nieuwe verstuivers en uitlaat was niet goed meer dus wordt ook gerepareerd. 90pk + is dan zeker haalbaar.

In mijn geval zit de toerenbegrenzer er nog op. Echter grijpt deze pas in bij 5300 rpm. Het blok moet dat makkelijk aankunnen. Ik heb al 6500 rpm met een 1.6/1.9D gezien.
pi_38076901
quote:
Op maandag 22 mei 2006 10:30 schreef Konijn het volgende:

[..]

Sja standaard 64 in een Golf en dat wil niet echt geweldig. Ik heb dus de brandstofpomp zo ingesteld dattie maximaal blijft inspuiten bij de hogere toerentallen. Dit levert je toch zo'n 15 a 20pk extra op.
Op de GPS heb ik 178km/h gehaald.

Zelf denk ik dat er nog meer inzit. Auto is op dit moment bij de garage voor nieuwe verstuivers en uitlaat was niet goed meer dus wordt ook gerepareerd. 90pk + is dan zeker haalbaar.

In mijn geval zit de toerenbegrenzer er nog op. Echter grijpt deze pas in bij 5300 rpm. Het blok moet dat makkelijk aankunnen. Ik heb al 6500 rpm met een 1.6/1.9D gezien.
Fijn he, die oude dieseltjes! De brandstofpomp van mijn clio 1.9D heeft dezelfde bewerkingen gedaan, scheelt echt een hoop. Enig nadeel is de zwarte mistbank die achter de auto ontstaat bij volgas..

ik betaal genoeg wegenbelasting omdat diesels zo vervuilend zouden zijn, dan maak ik daar gebruik van ook!
pi_38077264
Komt ook betrouwbaarheid niet echt ten goede hoor.

Verder moet je zoeits niet bij een moderne turbo diesel proberen...
pi_38078508
quote:
Op maandag 22 mei 2006 10:59 schreef yup het volgende:
Komt ook betrouwbaarheid niet echt ten goede hoor.

Verder moet je zoeits niet bij een moderne turbo diesel proberen...
Valt wel mee, zo vaak komt het niet voor dat ik hem maximaal doortrek. En met 260.000 op de teller heeft de betrouwbaarheid zich al wel bewezen.

Bij een moderne TurboD kan dit niet, omdat deze hele andere (elektronische) inspuitsystemen hebben. Maar wat denk je dat een andere chip doet? Juist, turbodruk omhoog, toerental omhoog en meer brandstof. Niks anders dan wat ik doe dus. (behalve de turbodruk, die heb ik niet)
  maandag 22 mei 2006 @ 11:57:04 #234
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_38078872
nou mensen dit is dan echt mijn topsnelheid
hoger wil hij (nog) niet.

pi_38079069
quote:
Op maandag 22 mei 2006 11:45 schreef DonJames het volgende:

[..]

Valt wel mee, zo vaak komt het niet voor dat ik hem maximaal doortrek. En met 260.000 op de teller heeft de betrouwbaarheid zich al wel bewezen.

Bij een moderne TurboD kan dit niet, omdat deze hele andere (elektronische) inspuitsystemen hebben. Maar wat denk je dat een andere chip doet? Juist, turbodruk omhoog, toerental omhoog en meer brandstof. Niks anders dan wat ik doe dus. (behalve de turbodruk, die heb ik niet)
260.000 km is een vrij lage km stand hoor, zeker voor een diesel. Als een auto dat niet eens kan halen mag ie van mij zo de kliko in.

Het gaat mij om het feit dat je vermogen word afgebouwd, ook met chip.

Het blijft niet doorgaan tot 5000+ rpm. Zou ook niet kunnen want dan blaas je of de turbo of je blok op...
pi_38081806
Hoe krijgen jullie dat voor elkaar om foto's te maken met die snelheid???
Ik heb regelmatig 245 op mijn GPS, maar dan denk ik niet aan foto's nemen, eerder aan het verkeer wat op me af komt stormen van alle kanten
  maandag 22 mei 2006 @ 13:38:45 #237
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_38082087
quote:
Op maandag 22 mei 2006 13:30 schreef CiQNiZ het volgende:
Hoe krijgen jullie dat voor elkaar om foto's te maken met die snelheid???
Ik heb regelmatig 245 op mijn GPS, maar dan denk ik niet aan foto's nemen, eerder aan het verkeer wat op me af komt stormen van alle kanten
foto voor je stuur zetten op rechte weg.. 1 vinger op druk knop en andere aan het stuur niet kijken naar camera maar de weg.
als je dunne camera heb is dat niet zo lastig
pi_38084204
quote:
Op maandag 22 mei 2006 12:03 schreef yup het volgende:

[..]

260.000 km is een vrij lage km stand hoor, zeker voor een diesel. Als een auto dat niet eens kan halen mag ie van mij zo de kliko in.

Het gaat mij om het feit dat je vermogen word afgebouwd, ook met chip.

Het blijft niet doorgaan tot 5000+ rpm. Zou ook niet kunnen want dan blaas je of de turbo of je blok op...
Dat 260k. niet veel is snap ik ook wel, daarom heb ik juist dit exemplaar gekocht. Ik bedoel maar te zeggen dat ALS er met deze km.stand iets kapot gaat, dit niet per sé te wijten is aan de opgeschroefde brandstofpomp.
Wat bedoel je met afbouwen van vermogen?
Zo'n dieseltje draait trouwens prima door naar de 5000 toeren. Turbo opblazen is grote onzin, er zit een wastegate op. Die blijft het gewoon doen, ook met chip.
Fabrikanten doen dit alles niet standaard met hun diesels omdat een deel van de ingespoten brandstof niet verbrand wordt. (milieu dus). Bovendien komt het de zuinigheid niet ten goede. Voor de betrouwbaarheid makt het niet veel uit, meestal kan je zelfs de fabrieksgarantie behouden met een andere chip.
pi_38085328
quote:
Op maandag 22 mei 2006 14:38 schreef DonJames het volgende:

[..]
Turbo opblazen is grote onzin, er zit een wastegate op. Die blijft het gewoon doen, ook met chip.
Zelfs zonder wastegate doet je turbo 't.
pi_38088855
is niet moeilijk hoor..! ik zet hem gewoon op cruise control en stuur dan met mijn knien en dan kan ik alle tijd nemen om een foto te nemen
Vrijwilliger
  maandag 22 mei 2006 @ 16:47:05 #241
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_38089195
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:22 schreef ThaFreak het volgende:
pic van de ibiza van Nerdmans

[afbeelding]
nieuwe cupra?
ik krijg hem niet over de 230
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_38089694
quote:
Op maandag 22 mei 2006 14:38 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat 260k. niet veel is snap ik ook wel, daarom heb ik juist dit exemplaar gekocht. Ik bedoel maar te zeggen dat ALS er met deze km.stand iets kapot gaat, dit niet per sé te wijten is aan de opgeschroefde brandstofpomp.
Wat bedoel je met afbouwen van vermogen?
Zo'n dieseltje draait trouwens prima door naar de 5000 toeren. Turbo opblazen is grote onzin, er zit een wastegate op. Die blijft het gewoon doen, ook met chip.
Fabrikanten doen dit alles niet standaard met hun diesels omdat een deel van de ingespoten brandstof niet verbrand wordt. (milieu dus). Bovendien komt het de zuinigheid niet ten goede. Voor de betrouwbaarheid makt het niet veel uit, meestal kan je zelfs de fabrieksgarantie behouden met een andere chip.
Leuk allemaal dat milieu verhaal maar dat een diesel vermogen afbouwt na 4000 rpm heeft zeer zeker met levensduur te maken. Blok gaat niet lang mee zo, zeker weten niet. Helemaal met gechipte diesels zijn zulke geintjes niet aan te raden (oh ja zelfs een gechipte bouwt gewoon vermogen af na 4000 rpm hoor...).

En 5000 rpm tuurlijk draait ie dat goed, dat moet ie elke keer bij de APK te verduren krijgen voor de roetmeting...

OH JA, ze zijn er wel hoor, diesels die heel lang vermogen bouwen, dat zijn meestal die EXTREEM getunede dieseltjes... (zeg maar 250 pk uit een 1.9 TDi)...
  maandag 22 mei 2006 @ 22:10:55 #243
20928 Magicfrankie
Bad to the bone
pi_38102399
quote:
Op zondag 21 mei 2006 09:15 schreef Timmert het volgende:
105 of 120pk 147?
132 pk
Ben je ook een basketballjunkie? Join us: http://www.nbaforum.nl/
pi_38107385
Ik vind dat altijd zo'n afknapper, dat een diesel in-kakt als je 'm ff redlined....

jajaja, voor de boomknuffelaars: ik weet dat je op die manier niet het beste uit zo'n bak haalt
  dinsdag 23 mei 2006 @ 00:00:00 #245
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_38107837
Als ik binnenkort een foto post met 260 op de teller geloven jullie me dan? moet ik wel kijken of ik het red met die snelheid een foto te maken.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_38108081
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 00:00 schreef Robbiej het volgende:
Als ik binnenkort een foto post met 260 op de teller geloven jullie me dan? moet ik wel kijken of ik het red met die snelheid een foto te maken.
Ligt eraan watvoor bak je rijdt
pi_38108561
Op de A7 in m'n Peugeot 205 1.1i GL uit 1991.

pi_38108945
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 00:16 schreef XpectorNL het volgende:
Op de A7 in m'n Peugeot 205 1.1i GL uit 1991.

[afbeelding]
Maar natuurlijk.. 20 procent helling, storm mee, 10 " bandjes, 30% kilometerteller afwijking en cafe in zicht
pi_38109211
Een 205 GTI 1.6 haalt net de 190
Wat voor 1.1 heb jij dan wel niet?
pi_38109291
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 00:28 schreef 1299 het volgende:

[..]

Maar natuurlijk.. 20 procent helling, storm mee, 10 " bandjes, 30% kilometerteller afwijking en cafe in zicht
Hoe kon je het raden?
Was meer van: 0% helling, wind mee, 13"bandjes, tellerafwijking fabrieksstandaard (net als de rest van de auto), jammer genoeg geen cafe in het zicht, maar wel op zo'n 2 á 3 meter een vw passat die diende voor de slipstream.

O ja, we zaten er met 2 man in, dus ik heb een getuige.
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 00:38 schreef Impry het volgende:
Een 205 GTI 1.6 haalt net de 190
Wat voor 1.1 heb jij dan wel niet?
Een snelle. Moet er wel bij zeggen dat ie flink los is gereden.

[ Bericht 13% gewijzigd door XpectorNL op 23-05-2006 00:47:21 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')