Opel Calibra 2.0i 16v 150 pktjesquote:
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Ik post binnenkort wel een "foto in action". een ja / nietus heeft geen toegevoegde waarde aan dit topic.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 01:03 schreef 1299 het volgende:
Calibra heeft een erg lange eindversnelling, en een erg goede cw waarde. Maar 260 is natuurlijk absoluut de grootste waanzin.
topsnelheid 223 km/h
acceleratie 0-100 km/h 8,5 s
--
Daarbij neemt de luchtweerstand kwadratisch toe. Dus zou je voor 260 ongeveer 280PK nodig hebben. Kan dus never nooit niet.
			
			
			
			
			
			
			
			voor mijn gevoel want de teller gaat wel stil staan maar je voelt nog steeds acceleratie. dus een schatting. maar dit is ook al aardig rap hehequote:Op dinsdag 23 mei 2006 09:31 schreef Sloper het volgende:
Dit zijn wel de betere snelheden, maar hoe kan je dan nog doorknallen naar de 260?
			
			
			
			quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:59 schreef Robbiej het volgende:
[..]
voor mijn gevoel want de teller gaat wel stil staan maar je voelt nog steeds acceleratie. dus een schatting. maar dit is ook al aardig rap hehe
			
			
			
			
			
			
			
			260 op de teller kan die never nooit niet halen gaat nl al eerder in de toerenbegrenzer!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 01:20 schreef Robbiej het volgende:
heb nog even een foto gevonden in een archief van mn foto's binnenkort dus snellere foto's (met gps dan)
[afbeelding]
bij deze foto moesten we afremmen. anders ging ie nog door.
			
			
			
			Turbo heeft een versnelling meer iddquote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:48 schreef BadEend19 het volgende:
[..]
260 op de teller kan die never nooit niet halen gaat nl al eerder in de toerenbegrenzer!(en het staat niet eens op de teller..LOL)
De calibra turbo haalt dit wel maar die heeft een dot vermogen meer en een andere versnellingsbak!
			
			
			
			Ik moet je gelijk geven.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 01:20 schreef Robbiej het volgende:
heb nog even een foto gevonden in een archief van mn foto's binnenkort dus snellere foto's (met gps dan)
[afbeelding]
bij deze foto moesten we afremmen. anders ging ie nog door.
			
			
			
			
			
			
			
			wat is het?quote:
			
			
			
			Ja ... wat heeft een turbo, digitaal dashbord, is vierkant en kan niet harder dan 180quote:
			
			
			
			
			
			
			
			't lijkt me japans, ik kan me geen ander import ding voorstellen dat begrenst is op 180km/u.quote:Op woensdag 24 mei 2006 10:12 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ja ... wat heeft een turbo, digitaal dashbord, is vierkant en kan niet harder dan 180?
Ik gok een of andere BX ... hoewel het de dash ook wel iets Japans heeft. Ben nu ook wel benieuwd (en respect voor de km-stand
)
quote:1989 Toyota Soarer - 24 valve Twin Turbo
			
			
			
			quote:Op woensdag 24 mei 2006 10:34 schreef t0n het volgende:
[..]
't lijkt me japans, ik kan me geen ander import ding voorstellen dat begrenst is op 180km/u.
DOH!
Edwin_S' signature:
[..]
			
			
			
			
			
			
			
			lol iddquote:Op woensdag 24 mei 2006 10:37 schreef 1299 het volgende:
Ik vraag me af hoeveel de teller van mazda afwijken. Ik heb net in mijn broertjes 323 1.6 Sedan 90PK gereden. En reed gewoon zonder problemen 205 op de teller. Nu lijkt me dat heel erg sterk want mijn Colt GTi met 140PK doet met veel moeite ook maar net 210 op de teller.
Vannavond zal ik hem eens aan de gps hangen want ergens klopt er iets niet
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Dat klopt wel, maar de meeste auto's hebben min of meer goede gearing voor hun eindversnelling. Nu speelt de CW waarde ook een redelijke rol aangezien meer dan 95% van de totaal weerstand de luchtweerstand is en die neemt kwadratisch toe. Maar dan hebben we het over 10 km/h sneller in ideale omstandigheden vergeleken met concurrenten die een iets mindere cw waarde hebben.quote:Op woensdag 24 mei 2006 12:04 schreef t0n het volgende:
Pk's heeft echt niet zo veel met top te maken als jullie denken.
het gaat hier om cw/overbrenging én vermogen.
Als je mijn post had gelezen, had je gezien dat ik het zelf heb mee gemaakt dan 'n S2000 het echt moest afleggen op de topsnelheid en dat is 241km/u. Dat betekent dat de calibra waar ik in zat tenminste 242km/u ging.
260 kan ik niet over mee praten... Althans... niet in 'n Calibra.... wel in 'n Marcos LM 650, van Cor Euser.. maar dat was dan weer 300+ km/u.
			
			
			
			
			
			
			
			Corrado G60 is ook wel een sexy ridequote:Op woensdag 24 mei 2006 10:44 schreef Intelligence het volgende:
Die calibra haalt no way 260, misschien andere velgjes op gegooid die je meting opfokken? Dream on kerel, zie je wel in mn spiegel
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			kloptquote:Op woensdag 24 mei 2006 13:11 schreef Asmooh het volgende:
Voor iedereen die er niet bij staat, of je foto werkt niet, of je heb helemaal geen foto gepost.
			
			
			
			Netjes hoor, alleen je temperatuur loopt aardig op, vreemd met zo'n snelheid....quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:08 schreef _GdR_ het volgende:
http://www.creativeaction.nl/gdr/vti/vti.wmv
teller uit.
228 op GPS.![]()
			
			
			
			bijnaquote:
			
			
			
			
			
			
			
			
			| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |