GT en als goed is nu ook de Touran hebben een TSI motor.quote:Op vrijdag 21 april 2006 12:18 schreef Sloper het volgende:
Een Golf GTI heeft toch een TSI motor?
bij de GT tenminste de benzine versie.quote:Op vrijdag 21 april 2006 12:41 schreef Stiles het volgende:
[..]
GT en als goed is nu ook de Touran hebben een TSI motor.
Jupz! Inderdaad een 2cv, over 3 maandjes wordt ie 25 jaartjes jong waarvan ik hem de laatste 6 jaar in bezit heb.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 00:40 schreef vannelle het volgende:
2CV?
Maar was natuurlijk ook stoer op je brommer.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 01:10 schreef hermandeperman het volgende:
Mijn scooter ging tenminste nog tot de 130
Zo hey, lichtgekoeldquote:Op zaterdag 20 mei 2006 02:20 schreef patje74 het volgende:
@yup
Dat is een GS, heeft ook een lichtgekoelde boxermotor. Maar dan een 4-pitter 1.2 liter + halfautomaat. Hij kan zo'n 155Km/uur.
quote:
Het dak ging open bij de 109 en je moest 30 kilometer terug rijden om het op te halen, of had je wind mee en werkte het dak als extra zeil??quote:
Dan weet ik dat je die raampjes vroeger nooit goed gesloten hebt gehad. Mits de "kikkers" (raamsluiters) goed geplaatst zijn, zullen ze nooit spontaan open gaan.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 09:27 schreef knillis het volgende:
Nee, ik weet nog dat 'vroeger' de raampjes kuren begonnen te krijgen bij snelheden boven de 90, heb je daar geen last van gehad?
Holy fucking shit, dat 1.9D heeft dus nog redelijk "korte" bakverhoudingen, als ie al gelijk het rood inknalt bij die snelheid... Mja met zo weinig vermogen moet dat ook wel...quote:
Uhhh als de luchtweerstand veel te hoog is haal je je maximale vermogen toerental niet hoor... Zo vaak zelf meegemaakt. Komt door de bakverhoudingen. Als ze korter zijn kan je auto dat wel halen en zelfs de toerenbegrenzer in lopen...quote:Op maandag 22 mei 2006 01:56 schreef Asmooh het volgende:
ik ga (vamiddag) ook fototje posten.
heb net getest, zat op 200km/h volgens mijn teller, rond de 4800 toeren met 102PK
max toeren is 5600 volgens autoweek.. maar autoweek klopt niet echt, die zegt dat mn auto maximaal 185 kan
het is trouwens een volvo 480 ES uit 91
Sja standaard 64 in een Golf en dat wil niet echt geweldig. Ik heb dus de brandstofpomp zo ingesteld dattie maximaal blijft inspuiten bij de hogere toerentallen. Dit levert je toch zo'n 15 a 20pk extra op.quote:Op zondag 21 mei 2006 00:10 schreef yup het volgende:
[..]
Holy fucking shit, dat 1.9D heeft dus nog redelijk "korte" bakverhoudingen, als ie al gelijk het rood inknalt bij die snelheid... Mja met zo weinig vermogen moet dat ook wel...
Fijn he, die oude dieseltjes! De brandstofpomp van mijn clio 1.9D heeft dezelfde bewerkingen gedaan, scheelt echt een hoop. Enig nadeel is de zwarte mistbank die achter de auto ontstaat bij volgas..quote:Op maandag 22 mei 2006 10:30 schreef Konijn het volgende:
[..]
Sja standaard 64 in een Golf en dat wil niet echt geweldig. Ik heb dus de brandstofpomp zo ingesteld dattie maximaal blijft inspuiten bij de hogere toerentallen. Dit levert je toch zo'n 15 a 20pk extra op.
Op de GPS heb ik 178km/h gehaald.
Zelf denk ik dat er nog meer inzit. Auto is op dit moment bij de garage voor nieuwe verstuivers en uitlaat was niet goed meer dus wordt ook gerepareerd. 90pk + is dan zeker haalbaar.
In mijn geval zit de toerenbegrenzer er nog op. Echter grijpt deze pas in bij 5300 rpm. Het blok moet dat makkelijk aankunnen. Ik heb al 6500 rpm met een 1.6/1.9D gezien.
Valt wel mee, zo vaak komt het niet voor dat ik hem maximaal doortrek. En met 260.000 op de teller heeft de betrouwbaarheid zich al wel bewezen.quote:Op maandag 22 mei 2006 10:59 schreef yup het volgende:
Komt ook betrouwbaarheid niet echt ten goede hoor.
Verder moet je zoeits niet bij een moderne turbo diesel proberen...
260.000 km is een vrij lage km stand hoor, zeker voor een diesel. Als een auto dat niet eens kan halen mag ie van mij zo de kliko in.quote:Op maandag 22 mei 2006 11:45 schreef DonJames het volgende:
[..]
Valt wel mee, zo vaak komt het niet voor dat ik hem maximaal doortrek. En met 260.000 op de teller heeft de betrouwbaarheid zich al wel bewezen.
Bij een moderne TurboD kan dit niet, omdat deze hele andere (elektronische) inspuitsystemen hebben. Maar wat denk je dat een andere chip doet? Juist, turbodruk omhoog, toerental omhoog en meer brandstof. Niks anders dan wat ik doe dus. (behalve de turbodruk, die heb ik niet)
foto voor je stuur zetten op rechte weg.. 1 vinger op druk knop en andere aan het stuur niet kijken naar camera maar de weg.quote:Op maandag 22 mei 2006 13:30 schreef CiQNiZ het volgende:
Hoe krijgen jullie dat voor elkaar om foto's te maken met die snelheid???
Ik heb regelmatig 245 op mijn GPS, maar dan denk ik niet aan foto's nemen, eerder aan het verkeer wat op me af komt stormen van alle kanten
Dat 260k. niet veel is snap ik ook wel, daarom heb ik juist dit exemplaar gekocht. Ik bedoel maar te zeggen dat ALS er met deze km.stand iets kapot gaat, dit niet per sé te wijten is aan de opgeschroefde brandstofpomp.quote:Op maandag 22 mei 2006 12:03 schreef yup het volgende:
[..]
260.000 km is een vrij lage km stand hoor, zeker voor een diesel. Als een auto dat niet eens kan halen mag ie van mij zo de kliko in.
Het gaat mij om het feit dat je vermogen word afgebouwd, ook met chip.
Het blijft niet doorgaan tot 5000+ rpm. Zou ook niet kunnen want dan blaas je of de turbo of je blok op...
Zelfs zonder wastegate doet je turbo 't.quote:Op maandag 22 mei 2006 14:38 schreef DonJames het volgende:
[..]
Turbo opblazen is grote onzin, er zit een wastegate op. Die blijft het gewoon doen, ook met chip.
nieuwe cupra?quote:Op zondag 19 februari 2006 18:22 schreef ThaFreak het volgende:
pic van de ibiza van Nerdmans
[afbeelding]
Leuk allemaal dat milieu verhaal maar dat een diesel vermogen afbouwt na 4000 rpm heeft zeer zeker met levensduur te maken. Blok gaat niet lang mee zo, zeker weten niet. Helemaal met gechipte diesels zijn zulke geintjes niet aan te raden (oh ja zelfs een gechipte bouwt gewoon vermogen af na 4000 rpm hoor...).quote:Op maandag 22 mei 2006 14:38 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat 260k. niet veel is snap ik ook wel, daarom heb ik juist dit exemplaar gekocht. Ik bedoel maar te zeggen dat ALS er met deze km.stand iets kapot gaat, dit niet per sé te wijten is aan de opgeschroefde brandstofpomp.
Wat bedoel je met afbouwen van vermogen?
Zo'n dieseltje draait trouwens prima door naar de 5000 toeren. Turbo opblazen is grote onzin, er zit een wastegate op. Die blijft het gewoon doen, ook met chip.
Fabrikanten doen dit alles niet standaard met hun diesels omdat een deel van de ingespoten brandstof niet verbrand wordt. (milieu dus). Bovendien komt het de zuinigheid niet ten goede. Voor de betrouwbaarheid makt het niet veel uit, meestal kan je zelfs de fabrieksgarantie behouden met een andere chip.
Ligt eraan watvoor bak je rijdtquote:Op dinsdag 23 mei 2006 00:00 schreef Robbiej het volgende:
Als ik binnenkort een foto post met 260 op de teller geloven jullie me dan? moet ik wel kijken of ik het red met die snelheid een foto te maken.
Maar natuurlijk.. 20 procent helling, storm mee, 10 " bandjes, 30% kilometerteller afwijking en cafe in zichtquote:Op dinsdag 23 mei 2006 00:16 schreef XpectorNL het volgende:
Op de A7 in m'n Peugeot 205 1.1i GL uit 1991.![]()
[afbeelding]
Hoe kon je het raden?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 00:28 schreef 1299 het volgende:
[..]
Maar natuurlijk.. 20 procent helling, storm mee, 10 " bandjes, 30% kilometerteller afwijking en cafe in zicht![]()
Een snelle.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 00:38 schreef Impry het volgende:
Een 205 GTI 1.6 haalt net de 190
Wat voor 1.1 heb jij dan wel niet?
Opel Calibra 2.0i 16v 150 pktjesquote:
Ik post binnenkort wel een "foto in action". een ja / nietus heeft geen toegevoegde waarde aan dit topic.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 01:03 schreef 1299 het volgende:
Calibra heeft een erg lange eindversnelling, en een erg goede cw waarde. Maar 260 is natuurlijk absoluut de grootste waanzin.
topsnelheid 223 km/h
acceleratie 0-100 km/h 8,5 s
--
Daarbij neemt de luchtweerstand kwadratisch toe. Dus zou je voor 260 ongeveer 280PK nodig hebben. Kan dus never nooit niet.
voor mijn gevoel want de teller gaat wel stil staan maar je voelt nog steeds acceleratie. dus een schatting. maar dit is ook al aardig rap hehequote:Op dinsdag 23 mei 2006 09:31 schreef Sloper het volgende:
Dit zijn wel de betere snelheden, maar hoe kan je dan nog doorknallen naar de 260?
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:59 schreef Robbiej het volgende:
[..]
voor mijn gevoel want de teller gaat wel stil staan maar je voelt nog steeds acceleratie. dus een schatting. maar dit is ook al aardig rap hehe
260 op de teller kan die never nooit niet halen gaat nl al eerder in de toerenbegrenzer!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 01:20 schreef Robbiej het volgende:
heb nog even een foto gevonden in een archief van mn foto's binnenkort dus snellere foto's (met gps dan)
[afbeelding]
bij deze foto moesten we afremmen. anders ging ie nog door.
Turbo heeft een versnelling meer iddquote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:48 schreef BadEend19 het volgende:
[..]
260 op de teller kan die never nooit niet halen gaat nl al eerder in de toerenbegrenzer!(en het staat niet eens op de teller..LOL)
De calibra turbo haalt dit wel maar die heeft een dot vermogen meer en een andere versnellingsbak!
Ik moet je gelijk geven.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 01:20 schreef Robbiej het volgende:
heb nog even een foto gevonden in een archief van mn foto's binnenkort dus snellere foto's (met gps dan)
[afbeelding]
bij deze foto moesten we afremmen. anders ging ie nog door.
wat is het?quote:
Ja ... wat heeft een turbo, digitaal dashbord, is vierkant en kan niet harder dan 180quote:
't lijkt me japans, ik kan me geen ander import ding voorstellen dat begrenst is op 180km/u.quote:Op woensdag 24 mei 2006 10:12 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ja ... wat heeft een turbo, digitaal dashbord, is vierkant en kan niet harder dan 180?
Ik gok een of andere BX ... hoewel het de dash ook wel iets Japans heeft. Ben nu ook wel benieuwd (en respect voor de km-stand
)
quote:1989 Toyota Soarer - 24 valve Twin Turbo
quote:Op woensdag 24 mei 2006 10:34 schreef t0n het volgende:
[..]
't lijkt me japans, ik kan me geen ander import ding voorstellen dat begrenst is op 180km/u.
DOH!
Edwin_S' signature:
[..]
lol iddquote:Op woensdag 24 mei 2006 10:37 schreef 1299 het volgende:
Ik vraag me af hoeveel de teller van mazda afwijken. Ik heb net in mijn broertjes 323 1.6 Sedan 90PK gereden. En reed gewoon zonder problemen 205 op de teller. Nu lijkt me dat heel erg sterk want mijn Colt GTi met 140PK doet met veel moeite ook maar net 210 op de teller.
Vannavond zal ik hem eens aan de gps hangen want ergens klopt er iets niet
Dat klopt wel, maar de meeste auto's hebben min of meer goede gearing voor hun eindversnelling. Nu speelt de CW waarde ook een redelijke rol aangezien meer dan 95% van de totaal weerstand de luchtweerstand is en die neemt kwadratisch toe. Maar dan hebben we het over 10 km/h sneller in ideale omstandigheden vergeleken met concurrenten die een iets mindere cw waarde hebben.quote:Op woensdag 24 mei 2006 12:04 schreef t0n het volgende:
Pk's heeft echt niet zo veel met top te maken als jullie denken.
het gaat hier om cw/overbrenging én vermogen.
Als je mijn post had gelezen, had je gezien dat ik het zelf heb mee gemaakt dan 'n S2000 het echt moest afleggen op de topsnelheid en dat is 241km/u. Dat betekent dat de calibra waar ik in zat tenminste 242km/u ging.
260 kan ik niet over mee praten... Althans... niet in 'n Calibra.... wel in 'n Marcos LM 650, van Cor Euser.. maar dat was dan weer 300+ km/u.
Corrado G60 is ook wel een sexy ridequote:Op woensdag 24 mei 2006 10:44 schreef Intelligence het volgende:
Die calibra haalt no way 260, misschien andere velgjes op gegooid die je meting opfokken? Dream on kerel, zie je wel in mn spiegel
kloptquote:Op woensdag 24 mei 2006 13:11 schreef Asmooh het volgende:
Voor iedereen die er niet bij staat, of je foto werkt niet, of je heb helemaal geen foto gepost.
Netjes hoor, alleen je temperatuur loopt aardig op, vreemd met zo'n snelheid....quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:08 schreef _GdR_ het volgende:
http://www.creativeaction.nl/gdr/vti/vti.wmv
teller uit.
228 op GPS.![]()
bijnaquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |