abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37156970
Een Golf GTI heeft toch een TSI motor?
pi_37157525
Nope, een 2,0-liter FSI-turbomotor
You can pretend to be serious, but you can't pretend to be funny.
pi_37157617
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 12:18 schreef Sloper het volgende:
Een Golf GTI heeft toch een TSI motor?
GT en als goed is nu ook de Touran hebben een TSI motor.
pi_37157642
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 12:41 schreef Stiles het volgende:

[..]

GT en als goed is nu ook de Touran hebben een TSI motor.
bij de GT tenminste de benzine versie.
1.4 TSI van 170 pk.
GT is ook leverbaar met een 2.0 TDI van 170 pk.
pi_37176928

Ergens bij enschede over de grens met mijn vorige vectra
1.6 8v uit 92, vond et best netjes, was op rechte weg, met ze 4e in de auto vond et best netjes.

Heb nu een 1.8 maar die heb ik nog niet echt zo lekker kunnen testen want banden zijn nog noet helemaal geweldig, dus durf er nog niet echt volluit mee te gaan
Vroeger wilde ik coureur worden, nu ben ik koerier....
pi_38007100
2CV?
  zaterdag 20 mei 2006 @ 00:59:55 #208
46960 StefanP
polemicist
pi_38007489
Is dat een brommer? Wat een dash!
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_38007721
Mijn scooter ging tenminste nog tot de 130
pi_38008587
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 00:40 schreef vannelle het volgende:
2CV?
Jupz! Inderdaad een 2cv, over 3 maandjes wordt ie 25 jaartjes jong waarvan ik hem de laatste 6 jaar in bezit heb.
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 01:10 schreef hermandeperman het volgende:
Mijn scooter ging tenminste nog tot de 130
Maar was natuurlijk ook stoer op je brommer.

[ Bericht 55% gewijzigd door patje74 op 20-05-2006 02:17:52 ]
pi_38008688
Hoe hard rijd dat apparaat in je user icon

Misschien een betere vraag: wat voor Citroen is dat
pi_38008760
@yup
Dat is een GS, heeft ook een lichtgekoelde boxermotor. Maar dan een 4-pitter 1.2 liter + halfautomaat. Hij kan zo'n 155Km/uur.

Hier niet op zijn top;
pi_38008789
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 02:20 schreef patje74 het volgende:
@yup
Dat is een GS, heeft ook een lichtgekoelde boxermotor. Maar dan een 4-pitter 1.2 liter + halfautomaat. Hij kan zo'n 155Km/uur.
Zo hey, lichtgekoeld denk dat het tijd is om te slapen

Maar ok duidelijk een GS dus.
pi_38010498
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 23:53 schreef patje74 het volgende:
[afbeelding]
Met het dak open!
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
  zaterdag 20 mei 2006 @ 09:27:58 #215
48735 knillis
Pig in cyberspace
pi_38010788
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 23:53 schreef patje74 het volgende:

Met het dak open!
Het dak ging open bij de 109 en je moest 30 kilometer terug rijden om het op te halen, of had je wind mee en werkte het dak als extra zeil??

Nee, ik weet nog dat 'vroeger' de raampjes kuren begonnen te krijgen bij snelheden boven de 90, heb je daar geen last van gehad?
  zaterdag 20 mei 2006 @ 09:57:59 #216
46106 dimage
Beroeps levensgenieter
pi_38011021
Met de 996 tussen Purmerend - hoorn ( A7 ) 190mijl op de teller en 304.nogwat op de GPS. (auto is amerikaans import daarom de mijlenteller)



Heerlijk gevoel. behalve de enorme hoeveelheid pampers die je nodig hebt tijdens zo'n ritje valt niet mee.

[ Bericht 4% gewijzigd door dimage op 22-05-2006 07:34:29 ]
pi_38015054
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 09:27 schreef knillis het volgende:
Nee, ik weet nog dat 'vroeger' de raampjes kuren begonnen te krijgen bij snelheden boven de 90, heb je daar geen last van gehad?
Dan weet ik dat je die raampjes vroeger nooit goed gesloten hebt gehad. Mits de "kikkers" (raamsluiters) goed geplaatst zijn, zullen ze nooit spontaan open gaan.

Wat het dak betreft, als deze geheel open staat, blijft hij keurig opgerold zitten zonder te wapperen.
pi_38015473


1.9D powerrrr
  zaterdag 20 mei 2006 @ 17:38:55 #219
46106 dimage
Beroeps levensgenieter
pi_38021526
volksfiets ?? en ik blijf erbij. nog een jaartje en de benzinemotor heeft niets meer in te brengen tegenover een dieselt
  zaterdag 20 mei 2006 @ 19:55:54 #220
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_38024920
zal binnekort foto maken als ik in mn 480 zit en nieuwe kilometer teller heb
pi_38029809
@ Konijn: je toerenteller,wat doe je?
  zaterdag 20 mei 2006 @ 22:52:20 #222
149444 HansU
Zomer !!
pi_38031437
Ik heb ooit is net de 158 á 159 gehaald in me 1.1i Ford Fiesta uit 1994.
Dat was met een lekke uitlaat, nu zit er net een nieuwe op, misschien haal ik de 160 wel!
0-158k/h tijd: een minuut of 5.
Een foto zal ik er binnenkort is van proberen te maken.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 22:54:00 #223
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_38031507


Opmerkingen: Ja, de toerenteller deed het niet en is in een automaat ook niet echt van belang.
Ja, de temperatuur is ongeveer 70 graden, maar dat komt omdat het buiten een graad of tien vroor.

Auto is een Citroën XM D12T automaat uit 1992. Met een volle tank slaolie.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_38033155
hij stond zeker ook nog in z'n achteruit?
Vrijwilliger
pi_38034626
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 13:38 schreef Konijn het volgende:
[afbeelding]

1.9D powerrrr
Holy fucking shit, dat 1.9D heeft dus nog redelijk "korte" bakverhoudingen, als ie al gelijk het rood inknalt bij die snelheid... Mja met zo weinig vermogen moet dat ook wel...
  zondag 21 mei 2006 @ 00:23:41 #226
20928 Magicfrankie
Bad to the bone
pi_38035100
Alfa 147 1.6

Ben je ook een basketballjunkie? Join us: http://www.nbaforum.nl/
pi_38039330
105 of 120pk 147?
  maandag 22 mei 2006 @ 01:56:38 #228
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_38072865
ik ga (vamiddag) ook fototje posten.
heb net getest, zat op 200km/h volgens mijn teller, rond de 4800 toeren met 102PK
max toeren is 5600 volgens autoweek.. maar autoweek klopt niet echt, die zegt dat mn auto maximaal 185 kan

het is trouwens een volvo 480 ES uit 91
pi_38072950
quote:
Op maandag 22 mei 2006 01:56 schreef Asmooh het volgende:
ik ga (vamiddag) ook fototje posten.
heb net getest, zat op 200km/h volgens mijn teller, rond de 4800 toeren met 102PK
max toeren is 5600 volgens autoweek.. maar autoweek klopt niet echt, die zegt dat mn auto maximaal 185 kan

het is trouwens een volvo 480 ES uit 91
Uhhh als de luchtweerstand veel te hoog is haal je je maximale vermogen toerental niet hoor... Zo vaak zelf meegemaakt. Komt door de bakverhoudingen. Als ze korter zijn kan je auto dat wel halen en zelfs de toerenbegrenzer in lopen...
pi_38076520
quote:
Op zondag 21 mei 2006 00:10 schreef yup het volgende:

[..]

Holy fucking shit, dat 1.9D heeft dus nog redelijk "korte" bakverhoudingen, als ie al gelijk het rood inknalt bij die snelheid... Mja met zo weinig vermogen moet dat ook wel...
Sja standaard 64 in een Golf en dat wil niet echt geweldig. Ik heb dus de brandstofpomp zo ingesteld dattie maximaal blijft inspuiten bij de hogere toerentallen. Dit levert je toch zo'n 15 a 20pk extra op.
Op de GPS heb ik 178km/h gehaald.

Zelf denk ik dat er nog meer inzit. Auto is op dit moment bij de garage voor nieuwe verstuivers en uitlaat was niet goed meer dus wordt ook gerepareerd. 90pk + is dan zeker haalbaar.

In mijn geval zit de toerenbegrenzer er nog op. Echter grijpt deze pas in bij 5300 rpm. Het blok moet dat makkelijk aankunnen. Ik heb al 6500 rpm met een 1.6/1.9D gezien.
pi_38076901
quote:
Op maandag 22 mei 2006 10:30 schreef Konijn het volgende:

[..]

Sja standaard 64 in een Golf en dat wil niet echt geweldig. Ik heb dus de brandstofpomp zo ingesteld dattie maximaal blijft inspuiten bij de hogere toerentallen. Dit levert je toch zo'n 15 a 20pk extra op.
Op de GPS heb ik 178km/h gehaald.

Zelf denk ik dat er nog meer inzit. Auto is op dit moment bij de garage voor nieuwe verstuivers en uitlaat was niet goed meer dus wordt ook gerepareerd. 90pk + is dan zeker haalbaar.

In mijn geval zit de toerenbegrenzer er nog op. Echter grijpt deze pas in bij 5300 rpm. Het blok moet dat makkelijk aankunnen. Ik heb al 6500 rpm met een 1.6/1.9D gezien.
Fijn he, die oude dieseltjes! De brandstofpomp van mijn clio 1.9D heeft dezelfde bewerkingen gedaan, scheelt echt een hoop. Enig nadeel is de zwarte mistbank die achter de auto ontstaat bij volgas..

ik betaal genoeg wegenbelasting omdat diesels zo vervuilend zouden zijn, dan maak ik daar gebruik van ook!
pi_38077264
Komt ook betrouwbaarheid niet echt ten goede hoor.

Verder moet je zoeits niet bij een moderne turbo diesel proberen...
pi_38078508
quote:
Op maandag 22 mei 2006 10:59 schreef yup het volgende:
Komt ook betrouwbaarheid niet echt ten goede hoor.

Verder moet je zoeits niet bij een moderne turbo diesel proberen...
Valt wel mee, zo vaak komt het niet voor dat ik hem maximaal doortrek. En met 260.000 op de teller heeft de betrouwbaarheid zich al wel bewezen.

Bij een moderne TurboD kan dit niet, omdat deze hele andere (elektronische) inspuitsystemen hebben. Maar wat denk je dat een andere chip doet? Juist, turbodruk omhoog, toerental omhoog en meer brandstof. Niks anders dan wat ik doe dus. (behalve de turbodruk, die heb ik niet)
  maandag 22 mei 2006 @ 11:57:04 #234
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_38078872
nou mensen dit is dan echt mijn topsnelheid
hoger wil hij (nog) niet.

pi_38079069
quote:
Op maandag 22 mei 2006 11:45 schreef DonJames het volgende:

[..]

Valt wel mee, zo vaak komt het niet voor dat ik hem maximaal doortrek. En met 260.000 op de teller heeft de betrouwbaarheid zich al wel bewezen.

Bij een moderne TurboD kan dit niet, omdat deze hele andere (elektronische) inspuitsystemen hebben. Maar wat denk je dat een andere chip doet? Juist, turbodruk omhoog, toerental omhoog en meer brandstof. Niks anders dan wat ik doe dus. (behalve de turbodruk, die heb ik niet)
260.000 km is een vrij lage km stand hoor, zeker voor een diesel. Als een auto dat niet eens kan halen mag ie van mij zo de kliko in.

Het gaat mij om het feit dat je vermogen word afgebouwd, ook met chip.

Het blijft niet doorgaan tot 5000+ rpm. Zou ook niet kunnen want dan blaas je of de turbo of je blok op...
pi_38081806
Hoe krijgen jullie dat voor elkaar om foto's te maken met die snelheid???
Ik heb regelmatig 245 op mijn GPS, maar dan denk ik niet aan foto's nemen, eerder aan het verkeer wat op me af komt stormen van alle kanten
  maandag 22 mei 2006 @ 13:38:45 #237
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_38082087
quote:
Op maandag 22 mei 2006 13:30 schreef CiQNiZ het volgende:
Hoe krijgen jullie dat voor elkaar om foto's te maken met die snelheid???
Ik heb regelmatig 245 op mijn GPS, maar dan denk ik niet aan foto's nemen, eerder aan het verkeer wat op me af komt stormen van alle kanten
foto voor je stuur zetten op rechte weg.. 1 vinger op druk knop en andere aan het stuur niet kijken naar camera maar de weg.
als je dunne camera heb is dat niet zo lastig
pi_38084204
quote:
Op maandag 22 mei 2006 12:03 schreef yup het volgende:

[..]

260.000 km is een vrij lage km stand hoor, zeker voor een diesel. Als een auto dat niet eens kan halen mag ie van mij zo de kliko in.

Het gaat mij om het feit dat je vermogen word afgebouwd, ook met chip.

Het blijft niet doorgaan tot 5000+ rpm. Zou ook niet kunnen want dan blaas je of de turbo of je blok op...
Dat 260k. niet veel is snap ik ook wel, daarom heb ik juist dit exemplaar gekocht. Ik bedoel maar te zeggen dat ALS er met deze km.stand iets kapot gaat, dit niet per sé te wijten is aan de opgeschroefde brandstofpomp.
Wat bedoel je met afbouwen van vermogen?
Zo'n dieseltje draait trouwens prima door naar de 5000 toeren. Turbo opblazen is grote onzin, er zit een wastegate op. Die blijft het gewoon doen, ook met chip.
Fabrikanten doen dit alles niet standaard met hun diesels omdat een deel van de ingespoten brandstof niet verbrand wordt. (milieu dus). Bovendien komt het de zuinigheid niet ten goede. Voor de betrouwbaarheid makt het niet veel uit, meestal kan je zelfs de fabrieksgarantie behouden met een andere chip.
pi_38085328
quote:
Op maandag 22 mei 2006 14:38 schreef DonJames het volgende:

[..]
Turbo opblazen is grote onzin, er zit een wastegate op. Die blijft het gewoon doen, ook met chip.
Zelfs zonder wastegate doet je turbo 't.
pi_38088855
is niet moeilijk hoor..! ik zet hem gewoon op cruise control en stuur dan met mijn knien en dan kan ik alle tijd nemen om een foto te nemen
Vrijwilliger
  maandag 22 mei 2006 @ 16:47:05 #241
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_38089195
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:22 schreef ThaFreak het volgende:
pic van de ibiza van Nerdmans

[afbeelding]
nieuwe cupra?
ik krijg hem niet over de 230
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_38089694
quote:
Op maandag 22 mei 2006 14:38 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat 260k. niet veel is snap ik ook wel, daarom heb ik juist dit exemplaar gekocht. Ik bedoel maar te zeggen dat ALS er met deze km.stand iets kapot gaat, dit niet per sé te wijten is aan de opgeschroefde brandstofpomp.
Wat bedoel je met afbouwen van vermogen?
Zo'n dieseltje draait trouwens prima door naar de 5000 toeren. Turbo opblazen is grote onzin, er zit een wastegate op. Die blijft het gewoon doen, ook met chip.
Fabrikanten doen dit alles niet standaard met hun diesels omdat een deel van de ingespoten brandstof niet verbrand wordt. (milieu dus). Bovendien komt het de zuinigheid niet ten goede. Voor de betrouwbaarheid makt het niet veel uit, meestal kan je zelfs de fabrieksgarantie behouden met een andere chip.
Leuk allemaal dat milieu verhaal maar dat een diesel vermogen afbouwt na 4000 rpm heeft zeer zeker met levensduur te maken. Blok gaat niet lang mee zo, zeker weten niet. Helemaal met gechipte diesels zijn zulke geintjes niet aan te raden (oh ja zelfs een gechipte bouwt gewoon vermogen af na 4000 rpm hoor...).

En 5000 rpm tuurlijk draait ie dat goed, dat moet ie elke keer bij de APK te verduren krijgen voor de roetmeting...

OH JA, ze zijn er wel hoor, diesels die heel lang vermogen bouwen, dat zijn meestal die EXTREEM getunede dieseltjes... (zeg maar 250 pk uit een 1.9 TDi)...
  maandag 22 mei 2006 @ 22:10:55 #243
20928 Magicfrankie
Bad to the bone
pi_38102399
quote:
Op zondag 21 mei 2006 09:15 schreef Timmert het volgende:
105 of 120pk 147?
132 pk
Ben je ook een basketballjunkie? Join us: http://www.nbaforum.nl/
pi_38107385
Ik vind dat altijd zo'n afknapper, dat een diesel in-kakt als je 'm ff redlined....

jajaja, voor de boomknuffelaars: ik weet dat je op die manier niet het beste uit zo'n bak haalt
  dinsdag 23 mei 2006 @ 00:00:00 #245
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_38107837
Als ik binnenkort een foto post met 260 op de teller geloven jullie me dan? moet ik wel kijken of ik het red met die snelheid een foto te maken.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_38108081
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 00:00 schreef Robbiej het volgende:
Als ik binnenkort een foto post met 260 op de teller geloven jullie me dan? moet ik wel kijken of ik het red met die snelheid een foto te maken.
Ligt eraan watvoor bak je rijdt
pi_38108561
Op de A7 in m'n Peugeot 205 1.1i GL uit 1991.

pi_38108945
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 00:16 schreef XpectorNL het volgende:
Op de A7 in m'n Peugeot 205 1.1i GL uit 1991.

[afbeelding]
Maar natuurlijk.. 20 procent helling, storm mee, 10 " bandjes, 30% kilometerteller afwijking en cafe in zicht
pi_38109211
Een 205 GTI 1.6 haalt net de 190
Wat voor 1.1 heb jij dan wel niet?
pi_38109291
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 00:28 schreef 1299 het volgende:

[..]

Maar natuurlijk.. 20 procent helling, storm mee, 10 " bandjes, 30% kilometerteller afwijking en cafe in zicht
Hoe kon je het raden?
Was meer van: 0% helling, wind mee, 13"bandjes, tellerafwijking fabrieksstandaard (net als de rest van de auto), jammer genoeg geen cafe in het zicht, maar wel op zo'n 2 á 3 meter een vw passat die diende voor de slipstream.

O ja, we zaten er met 2 man in, dus ik heb een getuige.
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 00:38 schreef Impry het volgende:
Een 205 GTI 1.6 haalt net de 190
Wat voor 1.1 heb jij dan wel niet?
Een snelle. Moet er wel bij zeggen dat ie flink los is gereden.

[ Bericht 13% gewijzigd door XpectorNL op 23-05-2006 00:47:21 ]
  dinsdag 23 mei 2006 @ 00:44:27 #251
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_38109371
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 00:04 schreef Sloper het volgende:

[..]

Ligt eraan watvoor bak je rijdt
Opel Calibra 2.0i 16v 150 pktjes
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_38109614
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 00:44 schreef Robbiej het volgende:

[..]

Opel Calibra 2.0i 16v 150 pktjes
Dan is 260 inderdaad wel erg snel..
Wat doet "ie" op GPS?
  dinsdag 23 mei 2006 @ 00:57:37 #253
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_38109621
Op de GPS nog niet getest. ga ik zeer binnenkort doen. (schat zo'n 240-245 kmh)
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_38109723
Calibra heeft een erg lange eindversnelling, en een erg goede cw waarde. Maar 260 is natuurlijk absoluut de grootste waanzin.

topsnelheid 223 km/h
acceleratie 0-100 km/h 8,5 s

--

Daarbij neemt de luchtweerstand kwadratisch toe. Dus zou je voor 260 ongeveer 280PK nodig hebben. Kan dus never nooit niet.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 01:13:06 #255
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_38109888
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 01:03 schreef 1299 het volgende:
Calibra heeft een erg lange eindversnelling, en een erg goede cw waarde. Maar 260 is natuurlijk absoluut de grootste waanzin.

topsnelheid 223 km/h
acceleratie 0-100 km/h 8,5 s

--

Daarbij neemt de luchtweerstand kwadratisch toe. Dus zou je voor 260 ongeveer 280PK nodig hebben. Kan dus never nooit niet.
Ik post binnenkort wel een "foto in action". een ja / nietus heeft geen toegevoegde waarde aan dit topic.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 01:20:26 #256
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_38110022
heb nog even een foto gevonden in een archief van mn foto's binnenkort dus snellere foto's (met gps dan)


bij deze foto moesten we afremmen. anders ging ie nog door.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_38112961
Dit zijn wel de betere snelheden, maar hoe kan je dan nog doorknallen naar de 260?
  dinsdag 23 mei 2006 @ 12:59:29 #258
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_38119495
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 09:31 schreef Sloper het volgende:
Dit zijn wel de betere snelheden, maar hoe kan je dan nog doorknallen naar de 260?
voor mijn gevoel want de teller gaat wel stil staan maar je voelt nog steeds acceleratie. dus een schatting. maar dit is ook al aardig rap hehe
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 19:20:34 #259
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_38133183
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 12:59 schreef Robbiej het volgende:

[..]

voor mijn gevoel want de teller gaat wel stil staan maar je voelt nog steeds acceleratie. dus een schatting. maar dit is ook al aardig rap hehe
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  dinsdag 23 mei 2006 @ 21:14:43 #260
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_38137900
heb het gevoel het topic stil staat..
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
  Moderator dinsdag 23 mei 2006 @ 22:04:34 #261
18653 crew  D.
pi_38140130
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 21:14 schreef Robbiej het volgende:
heb het gevoel het topic stil staat..
het gaat hier geen 260 nee
  dinsdag 23 mei 2006 @ 23:29:22 #262
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_38144381
Niemand 300+ fotos?
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 23 mei 2006 @ 23:30:07 #263
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_38144409
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 23:29 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Niemand 300+ fotos?
Jij een 140+ foto?
Calm down, please!
pi_38144681
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 23:29 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Niemand 300+ fotos?
Geef mij een auto die dat kan en je krijgt het binnen een uur ofzo
pi_38145118
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 01:20 schreef Robbiej het volgende:
heb nog even een foto gevonden in een archief van mn foto's binnenkort dus snellere foto's (met gps dan)

[afbeelding]
bij deze foto moesten we afremmen. anders ging ie nog door.
260 op de teller kan die never nooit niet halen gaat nl al eerder in de toerenbegrenzer! (en het staat niet eens op de teller..LOL)
De calibra turbo haalt dit wel maar die heeft een dot vermogen meer en een andere versnellingsbak!
pi_38145289
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 23:48 schreef BadEend19 het volgende:

[..]

260 op de teller kan die never nooit niet halen gaat nl al eerder in de toerenbegrenzer! (en het staat niet eens op de teller..LOL)
De calibra turbo haalt dit wel maar die heeft een dot vermogen meer en een andere versnellingsbak!
Turbo heeft een versnelling meer idd

Volgens mij is de rev limiter van die 2.0i 16v gewoon weggehaald ofzo
pi_38151236
quote:
Op maandag 22 mei 2006 22:10 schreef Magicfrankie het volgende:

[..]

132 pk
Squadra oid?
pi_38152173
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 01:20 schreef Robbiej het volgende:
heb nog even een foto gevonden in een archief van mn foto's binnenkort dus snellere foto's (met gps dan)

[afbeelding]
bij deze foto moesten we afremmen. anders ging ie nog door.
Ik moet je gelijk geven.
Vriend van me had 'n Calibra 2.0 16V Ding trok 'n S2000 op de TOP er uit.
De top van 'n S2000 = 241km/u.

Beide auto's hadden twee man er in. De Calibra had 'n ander uitlaat systeem, meer niet.
De cw van de Calibra is gewoon magistraal.

Calibra is niet werelds mooiste auto, maar fuck.. dingen zijn toch 'n partij doordacht
  woensdag 24 mei 2006 @ 09:52:56 #269
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_38152557
toch heb ik liever een S2000
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  woensdag 24 mei 2006 @ 09:55:53 #270
17438 Edwin_S
Aan de kant!
pi_38152647


Kut begrenzer
1989 Toyota Soarer - 24 valve Twin Turbo
  woensdag 24 mei 2006 @ 10:04:06 #271
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_38152884
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 09:55 schreef Edwin_S het volgende:
[afbeelding]

Kut begrenzer
wat is het?
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  woensdag 24 mei 2006 @ 10:12:00 #272
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_38153128
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 10:04 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

wat is het?
Ja ... wat heeft een turbo, digitaal dashbord, is vierkant en kan niet harder dan 180 ?

Ik gok een of andere BX ... hoewel het de dash ook wel iets Japans heeft . Ben nu ook wel benieuwd (en respect voor de km-stand )
Calm down, please!
  woensdag 24 mei 2006 @ 10:15:39 #273
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_38153238
ik vind het er iig wel sexy uitzien!!!
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_38153718
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 10:12 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ja ... wat heeft een turbo, digitaal dashbord, is vierkant en kan niet harder dan 180 ?

Ik gok een of andere BX ... hoewel het de dash ook wel iets Japans heeft . Ben nu ook wel benieuwd (en respect voor de km-stand )
't lijkt me japans, ik kan me geen ander import ding voorstellen dat begrenst is op 180km/u.

DOH!

Edwin_S' signature:
quote:
1989 Toyota Soarer - 24 valve Twin Turbo
  woensdag 24 mei 2006 @ 10:36:59 #275
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_38153799
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 10:34 schreef t0n het volgende:

[..]

't lijkt me japans, ik kan me geen ander import ding voorstellen dat begrenst is op 180km/u.

DOH!

Edwin_S' signature:
[..]
Calm down, please!
pi_38153827
Ik vraag me af hoeveel de teller van mazda afwijken. Ik heb net in mijn broertjes 323 1.6 Sedan 90PK gereden. En reed gewoon zonder problemen 205 op de teller. Nu lijkt me dat heel erg sterk want mijn Colt GTi met 140PK doet met veel moeite ook maar net 210 op de teller.

Vannavond zal ik hem eens aan de gps hangen want ergens klopt er iets niet
pi_38153845
Hahah waren die japanners in 1989 al begrensd dan? Ik dacht dat dat later pas kwam?
  woensdag 24 mei 2006 @ 10:38:52 #278
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_38153858
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 10:37 schreef 1299 het volgende:
Ik vraag me af hoeveel de teller van mazda afwijken. Ik heb net in mijn broertjes 323 1.6 Sedan 90PK gereden. En reed gewoon zonder problemen 205 op de teller. Nu lijkt me dat heel erg sterk want mijn Colt GTi met 140PK doet met veel moeite ook maar net 210 op de teller.

Vannavond zal ik hem eens aan de gps hangen want ergens klopt er iets niet
lol idd
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_38154018
Die calibra haalt no way 260, misschien andere velgjes op gegooid die je meting opfokken? Dream on kerel, zie je wel in mn spiegel
pi_38154362
Lijstje auto's met vermogen en top:

Porsche 968 Club Sport 239PK 252 km/h
Audi Coupé S2 Quattro 220PK 248 km/h
Toyota Supra 3.0i Turbo 235 pk 245 km/h
Audi 100 S4 230 pk 244 km/h

En die blaas je zeker allemaal schijt met 150PK
pi_38156732
Pk's heeft echt niet zo veel met top te maken als jullie denken.

het gaat hier om cw/overbrenging én vermogen.

Als je mijn post had gelezen, had je gezien dat ik het zelf heb mee gemaakt dan 'n S2000 het echt moest afleggen op de topsnelheid en dat is 241km/u. Dat betekent dat de calibra waar ik in zat tenminste 242km/u ging.

260 kan ik niet over mee praten... Althans... niet in 'n Calibra.... wel in 'n Marcos LM 650, van Cor Euser.. maar dat was dan weer 300+ km/u.
pi_38156859
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 12:04 schreef t0n het volgende:
Pk's heeft echt niet zo veel met top te maken als jullie denken.

het gaat hier om cw/overbrenging én vermogen.

Als je mijn post had gelezen, had je gezien dat ik het zelf heb mee gemaakt dan 'n S2000 het echt moest afleggen op de topsnelheid en dat is 241km/u. Dat betekent dat de calibra waar ik in zat tenminste 242km/u ging.

260 kan ik niet over mee praten... Althans... niet in 'n Calibra.... wel in 'n Marcos LM 650, van Cor Euser.. maar dat was dan weer 300+ km/u.
Dat klopt wel, maar de meeste auto's hebben min of meer goede gearing voor hun eindversnelling. Nu speelt de CW waarde ook een redelijke rol aangezien meer dan 95% van de totaal weerstand de luchtweerstand is en die neemt kwadratisch toe. Maar dan hebben we het over 10 km/h sneller in ideale omstandigheden vergeleken met concurrenten die een iets mindere cw waarde hebben.

De auto's die ik hierboven noem zijn ook zeker geen zeepkisten en genieten ook een lage cw waarde en sloten vermogen en zelfs die halen de 260Km/h niet.

Toch blijft vermogen de belangrijkste factor voor topsnelheid bij een auto. (mits het natuurlijk geen schoenendoosmodel busje is en hij geen race versnellingsbak heeft die maar 160 kan oid)
  woensdag 24 mei 2006 @ 12:26:50 #283
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_38157574
kunne we geen top10/20 maken met de snelste fokkers in begin post?
lijkt me wel geinig
pi_38158630
Mja, nog 2000 km rijden en dan mag ik mijn auto'tje weer vol belasten en post ik ook wel een foto van 240, moet sneller kunnen maar nog niet gedaan
  woensdag 24 mei 2006 @ 13:07:41 #285
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_38158959
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 10:44 schreef Intelligence het volgende:
Die calibra haalt no way 260, misschien andere velgjes op gegooid die je meting opfokken? Dream on kerel, zie je wel in mn spiegel
Corrado G60 is ook wel een sexy ride
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  woensdag 24 mei 2006 @ 13:11:10 #286
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_38159098
Top10

1 dimage @ 996 (304 op teller / 190 mijl)
2 Robbiej @ onbekend (243 op teller)
3 DJ_WB @ evo 6 (241 op teller)
4 harryharry @ ford probe (240 op teller)
4 ralphk @ Mercedes S320 (240 op teller)
5 nerdmans @ ibiza (239 op teller)
6 KonnieKipke @ Volvo V70R (235 op teller)
7 thatsme @ renault megane (227 op teller)
8 heib @ BMW 318i touring (220 op teller)
8 tomvandijk @ Audi Allroad 2.5TDI chiptuned (220 op teller)
8 ToxicT @ Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D D-cat (220 op teller)
9 Roadster @ Astra GTC 1.9cdti (219 op teller)
10 deepthroat @ seat leon 1.9 TDI (216 op teller)


Top 20
11 Magicfrankie @ alfa 147 1.6 (215 op teller)
11 Asmooh @ Volvo 480 ES (215 op teller)
12 vannelle @ ford sierra 2.0i (210 op teller)
13 ConQuestador @ Alfa Romeo 156 2.4 JTD (204 op teller)
14 r_kluft @ Opel astra 1.8 16v (202 op teller)
15 larshil @ Ford Sierra 2.0i (200 op teller)
15 VjenneKloetn @ Mazda 323F (200 op teller)
15 tijnl @ open vectra 1.6 8v (200 op teller)
15 Daffodil31LE @ Citroën XM D12T (200 op teller)
16 Roadster @ Peugot 206 2.0 HDi (189 op teller)
17 BloodhoundFromHell @ Fiat Panda diezel; (185 op teller)
18 XpectorNL @ Peugeot 205 1.1i GL (183 op teller)
19 konijn @ 1.9D (182 op teller)
20 -Shibby- @ Renault Traffic (180 op teller)
20 Konijn @ Golf 3 1.9D (180 op teller)
20 Edwin_S @ Toyota Soarer (180 op teller)

De langzaamste
21 the jestert @ Peugot 206 2.0 HDi (175 op teller)
22 remlof @ fiat tempra 1.6i (160 op teller)
23 danpy @ onbekend (155 op teller)
24 Tromso @ mercedes 311 CDI Sprinter (150 op teller)
25 t0n @ Cinquesjento 0.9 SX (142 op teller)
26 t0n @ smart diesel (140 op teller)
27 patje74 @ 78-er GS op LPG (135 op teller)
28 patje74 @ 2CV (120 op teller)
29 Mauro @ onbekend (50 op teller)


Voor iedereen die er niet bij staat, of je foto werkt niet, of je heb helemaal geen foto gepost.

[ Bericht 0% gewijzigd door Asmooh op 24-05-2006 13:24:26 ]
  woensdag 24 mei 2006 @ 13:17:48 #287
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_38159358
Waarom schrijf elke fokking keer Diezel. .
  woensdag 24 mei 2006 @ 13:21:41 #288
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_38159502
omdat het diesel is
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  woensdag 24 mei 2006 @ 13:24:40 #289
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_38159622
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 13:17 schreef blup het volgende:
Waarom schrijf elke fokking keer Diezel. .
ik kopier en plak ook alleen maar hoor
pi_38161693
Net werk Asmooh.

Kzal me tipo flat out foto eens posten, dan kom ik hoger.
  woensdag 24 mei 2006 @ 17:44:22 #291
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_38170139
Asmooh, danpy rijdt in een DAF 66 Coupé (Marathon?).
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_38170330
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=33550&cache=no

Mijn pa heeft deze astra... Top staat in de carbase op 181, ik heb em in dld toch echt op de 200 gehad...(na heeeeel wat km's vol gas) is die 19 km/u dan de tellerafwijking?
  Moderator woensdag 24 mei 2006 @ 17:58:19 #293
18653 crew  D.
pi_38170597
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 13:11 schreef Asmooh het volgende:
Voor iedereen die er niet bij staat, of je foto werkt niet, of je heb helemaal geen foto gepost.
klopt
  woensdag 24 mei 2006 @ 18:03:14 #294
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_38170729
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
  woensdag 24 mei 2006 @ 18:08:16 #295
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_38170892
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_38172120
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 18:08 schreef _GdR_ het volgende:
http://www.creativeaction.nl/gdr/vti/vti.wmv

teller uit.
228 op GPS.
Netjes hoor, alleen je temperatuur loopt aardig op, vreemd met zo'n snelheid....
Wat dit btw in NL?
  woensdag 24 mei 2006 @ 19:24:59 #297
46106 dimage
Beroeps levensgenieter
pi_38173729
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 23:29 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Niemand 300+ fotos?
bijna

dit is met de Lancia Delta HPE 1.9 TD



en dit is met de Porsche 996 op gekieteld naar een gezonde (sinds gisteren ) 435 pk:

.

ow het is een mijlenteller omdat de auto uit amerika is meegenomen. 190mijl is 305km/pu
waar ? A7 Pumerend - hoorn. 's avonds rond uurtje of negen.
  woensdag 24 mei 2006 @ 21:52:41 #298
20928 Magicfrankie
Bad to the bone
pi_38179871
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 08:53 schreef Timmert het volgende:

[..]

Squadra oid?
idd: http://www.squadra-tuning.com/alfa_147_16_16v_120pk.htm
Ben je ook een basketballjunkie? Join us: http://www.nbaforum.nl/
  woensdag 24 mei 2006 @ 22:02:42 #299
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_38180359
nieuw record!


Het is trouwens een Opel Calibra 2.0i 16v 150pk


250 km/h!
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_38180880
Je brandstoflampje brand dude
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')