Ja, dat is wel zo'n beetje het minste!quote:Op zaterdag 24 november 2018 22:32 schreef Regenbui het volgende:
Geen slecht idee, mits andere auto belastingen hiermee komen te vervallen.
De benzineprijs bestaat voor 65% uit belasting, is dat niet genoeg betalen voor gebruik?quote:Op zaterdag 24 november 2018 22:32 schreef Regenbui het volgende:
Geen slecht idee, mits andere auto belastingen hiermee komen te vervallen.
Zeg nou zelf, betalen voor gebruik is toch een stuk eerlijker. Nu heb je een auto voor de deur waarbij je te allen tijde evenveel belasting betaald of je hem gebruikt of niet.
Goed punt, maar buiten benzine betalen we nu nog allerlei belastingen. Schaf die af en reken af op gebruik. Dan is het een keuze.quote:Op zaterdag 24 november 2018 22:40 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
De benzineprijs bestaat voor 65% uit belasting, is dat niet genoeg betalen voor gebruik?
Dit.quote:Op zaterdag 24 november 2018 22:21 schreef BasEnAad het volgende:
De automobilist betaalt al voor gebruik en niet zo'n beetje ook.
We rekenen toch al af op gebruik met de accijnzen? Dan die er ook af en de kale brandstofprijs betalen.quote:Op zaterdag 24 november 2018 22:45 schreef Regenbui het volgende:
Goed punt, maar buiten benzine betalen we nu nog allerlei belastingen. Schaf die af en reken af op gebruik. Dan is het een keuze.
Dan is alleen de prikkel om juist niet tijdens de spits te rijden weg.quote:Op zaterdag 24 november 2018 22:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
We rekenen toch al af op gebruik met de accijnzen? Dan die er ook af en de kale brandstofprijs betalen.
We gaan toch al naar elektrisch. Als dit er daadwerkelijk komt rijden de meeste mensen denk ik al elektrisch als het eenmaal zo ver is.quote:Op zaterdag 24 november 2018 22:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
We rekenen toch al af op gebruik met de accijnzen? Dan die er ook af en de kale brandstofprijs betalen.
Dan zou het helemaal goed zijn het bezit van een auto te belasten, als je kijkt naar hoe milieuonvriendelijk het produceren van die accu's is.quote:Op zaterdag 24 november 2018 22:57 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
We gaan toch al naar elektrisch. Als dit er daadwerkelijk komt rijden de meeste mensen denk ik al elektrisch als het eenmaal zo ver is.
Precies dat dus. Hiermee pak je de mensen die afhankelijk zijn van een auto om bv op werk te komen.quote:Op zaterdag 24 november 2018 22:21 schreef BasEnAad het volgende:
De automobilist betaalt al voor gebruik en niet zo'n beetje ook.
En jij denkt dat dat gaat gebeuren?quote:Op zaterdag 24 november 2018 22:32 schreef Regenbui het volgende:
Geen slecht idee, mits andere auto belastingen hiermee komen te vervallen.
Want men staat voor de lol in de file, gewoon een soort dagelijkse vakantie.quote:Op zaterdag 24 november 2018 22:56 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Dan is alleen de prikkel om juist niet tijdens de spits te rijden weg.
Die betaalt dan ook al veel minder.quote:Op zaterdag 24 november 2018 22:58 schreef westwoodblvd het volgende:
Overigens een prima idee. Het is heel raar dat iemand die 8 uur per dag in de auto zit net zo veel wegenbelasting betaald als iemand die in het weekend naar de supermarkt en terug rijdt. B
Komt samen met dat tijdelijke kwartje.quote:Op zaterdag 24 november 2018 23:13 schreef Tyr80 het volgende:
Krijgen we reeds betaalde bpm dan ook weer terug svp?
Ik rij een lease auto en dit wordt voor mij nu al netjes bijgehouden. Start, stop, km etc. Daarnaast beschikt iedere op en afrit over een camera met kenteken herkenning. Dus de infra Is al aanwezig.quote:Op zaterdag 24 november 2018 23:04 schreef BasEnAad het volgende:
En hoe ga je dat allemaal bijhouden wie wanneer waar rijdt en hoe lang?
De overheid kennende zal dat wel een catastrofe woorden met een berg administratie waar je bang van wordt. Om nog maar te zwijgen over de ICT die gaat falen en de privacy van de gebruiker.
Hoe milieuonvriendelijk zou het zijn om per dag 96.000.000 (!) vaten olie uit de grond te halen?quote:Op zaterdag 24 november 2018 22:59 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dan zou het helemaal goed zijn het bezit van een auto te belasten, als je kijkt naar hoe milieuonvriendelijk het produceren van die accu's is.
Dat is zeker waar. Maar productie van een elektrische auto is twee belastender voor het milieu dan een benzineauto. Belasting op bezit en niet alleen op gebruik vind ik daarom niet onterecht, nu niet en in de toekomst niet. En laten we niet vergeten dat de elektriciteit waar elektrische auto's op draaien vaak nog ouderwets van steenkool en bruinkool afkomt.quote:Op zondag 25 november 2018 00:21 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hoe milieuonvriendelijk zou het zijn om per dag 96.000.000 (!) vaten olie uit de grond te halen?
Waarom?quote:Op zaterdag 24 november 2018 23:13 schreef Tyr80 het volgende:
Krijgen we reeds betaalde bpm dan ook weer terug svp?
Al met al is een electrische auto's beter voor het milieu dan benzine of diesel.quote:Op zondag 25 november 2018 00:40 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dat is zeker waar. Maar productie van een elektrische auto is twee belastender voor het milieu dan een benzineauto. Belasting op bezit en niet alleen op gebruik vind ik daarom niet onterecht, nu niet en in de toekomst niet. En laten we niet vergeten dat de elektriciteit waar elektrische auto's op draaien vaak nog ouderwets van steenkool en bruinkool afkomt.
Uiteindelijk zal een elektrische auto beter zijn voor het milieu, maar nu nog niet.quote:Op zondag 25 november 2018 01:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Al met al is een electrische auto's beter voor het milieu dan benzine of diesel.
En laten we vooral niet vergeten dat we gewoon geen enkele keus hebben. We moeten overstappen op iets anders. Dan is janken om te janken over electrische rijden fucking dom
Waar haal je vandaan dat een electrische auto nu vervuilender is?quote:Op zondag 25 november 2018 01:17 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Uiteindelijk zal een elektrische auto beter zijn voor het milieu, maar nu nog niet.
Dat gaat allemaal geleidelijk. Je kan niet verwachten dat iedereen nu opeens in een nieuwe elektrische auto gaat rijden en alle kolencentrales opeens verdwijnen. Dat is niet realistisch.
Zo is dat. Het is altijd kut.quote:Op zondag 25 november 2018 01:20 schreef Straatcommando. het volgende:
Je denkt toch niet dat dat goedkoper gaat uitpakken voor de gemiddelde automobilist? Daarnaast zal het vast met een privacy invasief middel geregeld worden. Kastje van eurlings enzo..
quote:Op zaterdag 24 november 2018 22:57 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
We gaan toch al naar elektrisch. Als dit er daadwerkelijk komt rijden de meeste mensen denk ik al elektrisch als het eenmaal zo ver is.
Variabele stroomprijzen + slim auto opladen geeft meer mogelijkheden aan het benutten van groene energie. Die smerige luchtvervuilende stroomopwekking mag inderdaad ook wel dood belast worden. Kernenergie in de ban doen en vervangen met bruinkool is wel het domste wat je kunt doen (Duitsland).quote:Op zondag 25 november 2018 00:40 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dat is zeker waar. Maar productie van een elektrische auto is twee belastender voor het milieu dan een benzineauto. Belasting op bezit en niet alleen op gebruik vind ik daarom niet onterecht, nu niet en in de toekomst niet. En laten we niet vergeten dat de elektriciteit waar elektrische auto's op draaien vaak nog ouderwets van steenkool en bruinkool afkomt.
Ik vind het prima op de knelpunten tijdens spitstijden, mits de motorrijtuigbelasting en de BPM wordt afgeschaft, betalen per kmquote:Op zaterdag 24 november 2018 22:16 schreef Bocaj het volgende:
Mobiliteitstafel adviseert kabinet: laat automobilist betalen voor gebruik!
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)en-voor-gebruik.html
[ afbeelding ]
======================
Zou het wat zijn?
Zoja, dan ook weg met de bpm en wegenbelasting?!
Persoonlijk sta ik eigenlijk nauwelijks in de file....
In theorie is het goud hoe je middels economische prikkels gedrag kunt sturen die zorgen voor een efficiëntere allocatie van externaliteiten.quote:Op zondag 25 november 2018 10:12 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Hoewel ik het principe van het belasten naar gebruik in plaats van bezit prima vind, ben ik toch zeer tegen rekeningrijden omdat je nu al wel kunt voorspellen dat de overheid niet in staat is een dergelijk project zowel technisch, financieel als ethisch fatsoenlijk uit te voeren.
tevens kan die kentekenregistratie en camera's met gezichtsherkenning gebruikt worden voor criminelen volgen, maar daar praat niemand overquote:Op zondag 25 november 2018 10:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
In theorie is het goud hoe je middels economische prikkels gedrag kunt sturen die zorgen voor een efficiëntere allocatie van externaliteiten.
Maar er komt inderdaad nogal wat inefficiëntie bij kijken als je bedenkt wat het allemaal moet kosten.,
dus betalen per kilometer maar hoeveel vervuiling je in die kilometer uitstoot maakt niks uit. Begrijp ik niks vanquote:Op zondag 25 november 2018 10:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik vind het prima op de knelpunten tijdens spitstijden, mits de motorrijtuigbelasting en de BPM wordt afgeschaft, betalen per km
kan een type / merk herkenning prijs ingebouwd worden aan de hand van kentekenquote:Op zondag 25 november 2018 10:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
dus betalen per kilometer maar hoeveel vervuiling je in die kilometer uitstoot maakt niks uit. Begrijp ik niks van
Enig idee hoeveel iemand die veel rijdt betaald aan accijns?quote:Op zaterdag 24 november 2018 22:58 schreef westwoodblvd het volgende:
Overigens een prima idee. Het is heel raar dat iemand die 8 uur per dag in de auto zit net zo veel wegenbelasting betaald als iemand die in het weekend naar de supermarkt en terug rijdt. B
ja die maakt veel gebruik van de weg dus , dus verhuizen of andere baan zoeken, beroeps maakt het niet uit dat gaat in de vervoersprijsquote:Op zondag 25 november 2018 10:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Enig idee hoeveel iemand die veel rijdt betaald aan accijns?
Ah dat vind je wel primaquote:Op zondag 25 november 2018 10:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kan een type / merk herkenning prijs ingebouwd worden aan de hand van kenteken
Ja dan kun je zuinige autos toch belonen, aan de hand van kenteken en tijd kan de kosten vrij complex zijn, maar daar valt best mee te sturenquote:
Doen brandstof accijns al langquote:Op zondag 25 november 2018 10:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja dan kun je zuinige autos toch belonen
Als je weinig rijd verbruik je dus minder brandstof en betaal je daardoor veel minder accijns die op de brandstof geheven word. Rekeningrijden daar naai je juist personen mee die niet zonder auto naar hun werk kunnen gaan.quote:Op zaterdag 24 november 2018 22:32 schreef Regenbui het volgende:
Geen slecht idee, mits andere auto belastingen hiermee komen te vervallen.
Zeg nou zelf, betalen voor gebruik is toch een stuk eerlijker. Nu heb je een auto voor de deur waarbij je te allen tijde evenveel belasting betaald of je hem gebruikt of niet.
Dat zal hem jeuken, het raakt hem niet.quote:Op zondag 25 november 2018 10:42 schreef Cherni het volgende:
[..]
Als je weinig rijd verbruik je dus minder brandstof en betaal je daardoor veel minder accijns die op de brandstof geheven word. Rekening rijden daar naai je juist personen mee die niet zonder auto naar hun werk kunnen gaan.
Precies. En of je nu links of rechts bent dit is waar overheden op inspelen en zo word alles duurder en afgebroken.quote:Op zondag 25 november 2018 10:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat zal hem jeuken, het raakt hem niet.
Het jubelcarousel
Overheid gebruikt het jubelcaroussel.
Zeg lastenverzwaring en de kiezer is boos, noem het milieu, gezondheid of bezuinigen en de idioten staan te jubelen. Kies je accijnzen of belastingen zo dat ze bepaalde groepen treffen en anderen staan te juichen. Maak de ene week roken duurder en de niet rokers jubelen, de week daarop frikandellen en de niet frikandel eters jubelen. Op het moment dat jij gepakt word jubelen de rokers en frikandel eters haha net goed.
Op deze manier speelt de overheid onder de mom van moraal mensen tegen elkaar uit en betalen we met zij allen steeds meer voor een steeds groter wordende overheid in bijzonder luxe ministeries en met goud gerande regelingen.
Ja ja makkelijk lullen voor iemand die met pensioen is zoals in jou geval.quote:Op zondag 25 november 2018 10:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja die maakt veel gebruik van de weg dus , dus verhuizen of andere baan zoeken, beroeps maakt het niet uit dat gaat in de vervoersprijs
Denk je nou werkelijk dat als ze rekeningrijden gaat invoeren dat ze de rest afschaffen? Tuurlijk niet. Dat komt er nog even boven op.quote:Op zaterdag 24 november 2018 22:45 schreef Regenbui het volgende:
[..]
Goed punt, maar buiten benzine betalen we nu nog allerlei belastingen. Schaf die af en reken af op gebruik. Dan is het een keuze.
Precies, maar dat kwartje valt maar niet.quote:Op zondag 25 november 2018 10:53 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Denk je nou werkelijk dat als ze rekeningrijden gaat invoeren dat ze de rest afschaffen? Tuurlijk niet. Dat komt er nog even boven op.
kloptquote:Op zondag 25 november 2018 10:42 schreef Cherni het volgende:
[..]
Als je weinig rijd verbruik je dus minder brandstof en betaal je daardoor veel minder accijns die op de brandstof geheven word. Rekeningrijden daar naai je juist personen mee die niet zonder auto naar hun werk kunnen gaan.
Echt waar, wat bezielt je om mensen te dwingen te verhuizen en/of ander werk te zoeken dat helemaal niet zo eenvoudig is te straffen op die manier terwijl je zelf met pensioen bent. Wees blij dat ze werken en zorgen voor ons sociaal stelsel waar ik graag dmv belasting aan bijdraag.quote:Op zondag 25 november 2018 10:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt
Dat is ook de bedoeling
mensen die in de spits blijven rijden 5 dagen per week en niet gaan verhuizen en geen andere baan zoeken en niet met de fiets de stad in willen
daar staat tegenover dat ze eerder op hun werk en weer thuis zijn
Dus hoeft er niks nieuws opgetuigd te worden. Maar ja, Den Haag ziet natuurlijk al een deel van hun inkomsten verdampen door de elektrische rijders.quote:
juist met KM herkenning kun je heel veel doen en heel veel sturenquote:Op zondag 25 november 2018 11:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus hoeft er niks nieuws opgetuigd te worden. Maar ja, Den Haag ziet natuurlijk al een deel van hun inkomsten verdampen door de elektrische rijders.
Geld is het enige waar het om gaat. Milieu, files etc. zijn de kutsmoezen om het te verkopen.
Blaiming the victimquote:Op zondag 25 november 2018 10:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt
Dat is ook de bedoeling
mensen die in de spits blijven rijden 5 dagen per week en niet gaan verhuizen en geen andere baan zoeken en niet met de fiets de stad in willen
daar staat tegenover dat ze eerder op hun werk en weer thuis zijn
Dat ook nog.quote:Op zondag 25 november 2018 11:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus hoeft er niks nieuws opgetuigd te worden. Maar ja, Den Haag ziet natuurlijk al een deel van hun inkomsten verdampen door de elektrische rijders.
Geld is het enige waar het om gaat. Milieu, files etc. zijn de kutsmoezen om het te verkopen.
carpoolen scheelt ook veelquote:
Mensen die makkelijk kunnen poolen doen dat nu al.quote:Op zondag 25 november 2018 11:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
carpoolen scheelt ook veel
nieuwe initiatieven via internet en groups whatsapp
bla bla car
https://www.blablacar.nl/
Je bent een goed voorbeeld van het jubelenquote:Op zondag 25 november 2018 11:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
carpoolen scheelt ook veel
nieuwe initiatieven via internet en groups whatsapp
bla bla car
https://www.blablacar.nl/
quote:Op zondag 25 november 2018 10:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat zal hem jeuken, het raakt hem niet.
Het jubelcarousel
Overheid gebruikt het jubelcaroussel.
Zeg lastenverzwaring en de kiezer is boos, noem het milieu, gezondheid of bezuinigen en de idioten staan te jubelen. Kies je accijnzen of belastingen zo dat ze bepaalde groepen treffen en anderen staan te juichen. Maak de ene week roken duurder en de niet rokers jubelen, de week daarop frikandellen en de niet frikandel eters jubelen. Op het moment dat jij gepakt word jubelen de rokers en frikandel eters haha net goed.
Op deze manier speelt de overheid onder de mom van moraal mensen tegen elkaar uit en betalen we met zij allen steeds meer voor een steeds groter wordende overheid in bijzonder luxe ministeries en met goud gerande regelingen.
Tja die files moeten wegquote:Op zondag 25 november 2018 11:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je bent een goed voorbeeld van het jubelen
[..]
Yup.quote:Op zondag 25 november 2018 11:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Je bent een goed voorbeeld van het jubelen
Helaas zo werkt het schijnbaar nu met alle gevolgen. Nu betaal je belasting over je loon. Prima als daarmee kinderen kunnen studeren, mensen kunnen genieten van een goed sociaal stelsel etc. Maar als je de werkende ook nog gaat straffen met dit soort maatregelingen krijgt de werkende steeds meer een aversie tegen alles dat niet werkt. En uiteindelijk word alles afgebroken voor de middenklasse.quote:Op zondag 25 november 2018 11:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Yup.
Als IK er geen last van heb mogen er draconische maatregelen ingevoerd worden.
Ik zie dat wel vaker voorbij komen... Hoe kost een file geld? Komt dat door het uurloon van de oostblokchauffeurs ofzo? Want ik heb het idee dat men de "verloren" tijd van iedereen rechtstreeks vermenigvuldigd heeft met het gemiddelde uurloon ofzo.quote:Op zondag 25 november 2018 11:26 schreef michaelmoore het volgende:
Tja die files moeten weg
dat kost veel meer en wordt steeds meer
Om draagvlak te krijgen zullen ze wel moeten (bpm misschien niet helemaal maar wegenbelasting wel!)quote:Op zondag 25 november 2018 10:53 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Denk je nou werkelijk dat als ze rekeningrijden gaat invoeren dat ze de rest afschaffen? Tuurlijk niet. Dat komt er nog even boven op.
Kijk ook naar de zorgverzekering, IK leef gezond dus de rokende buurman moet meer betalen ja!quote:Op zondag 25 november 2018 11:29 schreef Cherni het volgende:
[..]
Helaas zo werkt het schijnbaar nu met alle gevolgen. Nu betaal je belasting over je loon. Prima als daarmee kinderen kunnen studeren, mensen kunnen genieten van een goed sociaal stelsel etc. Maar als je de werkende ook nog gaat straffen met dit soort maatregelingen krijgt de werkende steeds meer een aversie tegen alles dat niet werkt.
ze moeten niets, want de nederland klaagt alleen maar doet verder toch niksquote:Op zondag 25 november 2018 11:31 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Om draagvlak te krijgen zullen ze wel moeten (bpm misschien niet helemaal maar wegenbelasting wel!)
En dat is dus ook zo. Ondanks dat ik een gelegenheidsroker ben betaal ik al meer voor mijn brandverzekering etc dan een niet roker. Het is een kwestie van tijd dat de bejaarde demente bewoner ook meer gaat betalen.quote:Op zondag 25 november 2018 11:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kijk ook naar de zorgverzekering, IK leef gezond dus de rokende buurman moet meer betalen ja!
De Anwb en Bovag zullen er wel voor terug willen voor de automobilisten.....quote:Op zondag 25 november 2018 11:32 schreef Roces18 het volgende:
[..]
ze moeten niets, want de nederland klaagt alleen maar doet verder toch niks
Meer wegen aanleggenquote:Op zondag 25 november 2018 11:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Tja die files moeten weg
dat kost veel meer en wordt steeds meer
Daar hoef je niks van te verwachten, die stonden ook te juichen bij het 6.7ct/km plan van Eurlings...quote:Op zondag 25 november 2018 11:37 schreef Bocaj het volgende:
De Anwb en Bovag zullen er wel voor terug willen voor de automobilisten.....
Je pensioen?quote:Op zondag 25 november 2018 11:42 schreef RobjeGeus het volgende:
Mag van mij zo snel mogelijk ingaan!
Mijn pensioen zal geen vetpot zijn aangezien ik niet meer hoef te werkenquote:
Ja, en met daarmee kun je de infra verbeteren op allerhande manieren.quote:Op zaterdag 24 november 2018 22:40 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
De benzineprijs bestaat voor 65% uit belasting, is dat niet genoeg betalen voor gebruik?
Jubelcarrousel!quote:Op zondag 25 november 2018 11:46 schreef RobjeGeus het volgende:
Mijn pensioen zal geen vetpot zijn aangezien ik niet meer hoef te werken
Waar de "wegenbelasting" intieel voor bedoeld was... Maar ja, houderschapsbelasting geworden zodat het in de algemene middelen gestopt kan worden...quote:Op zondag 25 november 2018 11:49 schreef Cherni het volgende:
Meer wegen, herzien van diverse knooppunten, beter ov etc.
Dat kan nu toch ook al met de accijns op brandstof?quote:Op zondag 25 november 2018 11:52 schreef RobjeGeus het volgende:
En het is natuurlijk een mooi middel voor de overheid om op langer termijn meer geld uit de zakken van een ieder te kloppen.
Met dit systeem zitten ze vast aan het aantal kilo's.
Met het nieuwe systeem kun je beginnen met een x bedrag en dit elkaar mooi omhoog gooien en je medemens lekker naaien
Van die twee organisaties hoef je inderdaad geen hoge verwachtingen te koesteren. De Bovag is er vooral voor het bedrijfsleven, de ANWB is verworden tot een suf clubje voor unisex regenjassen dragende gepensioneerden.quote:Op zondag 25 november 2018 11:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Daar hoef je niks van te verwachten, die stonden ook te juichen bij het 6.7ct/km plan van Eurlings...
Natuurlijk, maar hoe mooi is het om de medemens dubbel te naaien? Dus brandstof en het x bedrag telkens omhoogquote:Op zondag 25 november 2018 11:55 schreef Chia het volgende:
[..]
Dat kan nu toch ook al met de accijns op brandstof?
Dat is ook het bizarre van dit alles. Je gaat steeds meer belasting betalen maar er treden nauwelijks verbeteringen op en alles word afgebroken. Dan is het niet vreemd dat de bevolking een steeds grotere hekel krijgt aan overheden.quote:Op zondag 25 november 2018 11:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waar de "wegenbelasting" intieel voor bedoeld was... Maar ja, houderschapsbelasting geworden zodat het in de algemene middelen gestopt kan worden...
Meer asfalt heeft tot dusver nauwelijks effect gehad op het terugdringen van files.quote:Op zondag 25 november 2018 11:49 schreef Cherni het volgende:
Meer wegen, herzien van diverse knooppunten, beter ov etc.
Opzich zou het huidige op gewicht gebaseerde stelsel ook een stijgende inkomstenbron voor de overheid moeten verzekeren. Auto's worden gemiddeld gezien namelijk steeds zwaarder.quote:Op zondag 25 november 2018 11:52 schreef RobjeGeus het volgende:
En het is natuurlijk een mooi middel voor de overheid om op langer termijn meer geld uit de zakken van een ieder te kloppen.
Met dit systeem zitten ze vast aan het aantal kilo's.
Met het nieuwe systeem kun je beginnen met een x bedrag en dit elkaar mooi omhoog gooien en je medemens lekker naaien
Rond Eindhoven werkt het primaquote:Op zondag 25 november 2018 12:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Meer asfalt heeft tot dusver nauwelijks effect gehad op het terugdringen van files.
Dus rekeningrijden is eigenlijk iets positiefs, waarom zijn zo veel mensen er dan op tegen?quote:
Snelwegen rond Amsterdam hebben zes banen maar staan alsnog vast.quote:Op zondag 25 november 2018 12:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Rond Eindhoven werkt het prima
Omdat woedend zijn een volkssport is geworden.quote:Op zondag 25 november 2018 12:02 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Dus rekeningrijden is eigenlijk iets positiefs, waarom zijn zo veel mensen er dan op tegen?
Met andere woorden dan wordt een auto voor de Henk en Anita welke een een uitkering trekken goedkoper/betaalbaar en voor de hard werkende mensen die al die uitkeringen betalen een stuk duurder. Dus de hard werkende houdt nog minder over en de uitkeringstrekkers nog meer.quote:Op zaterdag 24 november 2018 22:58 schreef westwoodblvd het volgende:
Overigens een prima idee. Het is heel raar dat iemand die 8 uur per dag in de auto zit net zo veel wegenbelasting betaald als iemand die in het weekend naar de supermarkt en terug rijdt. B
Is stukken minder geworden, en bedenk je eens hoe het had vast gestaan als het nog tweebaans was.quote:Op zondag 25 november 2018 12:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Snelwegen rond Amsterdam hebben zes banen maar staan alsnog vast.
Ik zie liever minder verkeer.quote:Op zondag 25 november 2018 12:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is stukken minder geworden, en bedenk je eens hoe het had vast gestaan als het nog tweebaans was.
Je moet het ook combineren met het verbeteren van het ov en de knooppunten. En zeker de knooppunten leveren juist de meeste problemen op. Die tunnel onder Maastricht door is een typisch voorbeeld van een enorme verbetering. Dit is voor die stad het meest zinvolle project van de laatste tijd geweest.quote:Op zondag 25 november 2018 12:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Meer asfalt heeft tot dusver nauwelijks effect gehad op het terugdringen van files.
Ik zie ook liever minder verkeer. Maar helaas kun je de mobiliteit die nodig is voor bv NL niet voorkomen. En moet je ze dus ook niet straffen met rekeningrijden maar moet je andere oplossingen bedenken.quote:
Dit komt omdat mensen niet kunnen rijden en vooral in -en uitvoegen schijnt voor velen hogere wiskunde te zijn.quote:Op zondag 25 november 2018 12:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Snelwegen rond Amsterdam hebben zes banen maar staan alsnog vast.
Precies dat in -en uitvoegen bij knooppunten is een grote veroorzaker van files.quote:Op zondag 25 november 2018 12:10 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Dit komt omdat mensen niet kunnen rijden en vooral in -en uitvoegen schijnt voor velen hogere wiskunde te zijn.
Bij Zwolle ook... Toen dat nog vierbaans was was dat daar standaard een drama. En vergeet knooppunt Joure ook niet dat gaat nu als de brandweer nu die zure rotonde verdwenen is.quote:
Op het moment dat het Jan Modaal fors meer geld gaat kosten zonder dat hij er wat aan kan veranderen is dat niet echt een volkssport of wel dan.quote:Op zondag 25 november 2018 12:04 schreef KoosVogels het volgende:
Omdat woedend zijn een volkssport is geworden.
Het wordt duurder voor iedereen die veel rijdt, goedkoper voor iedereen die minder rijdt. Niet meer dan eerlijk dat als je veel vaker rijdt en dus veel meer bijdraagt aan slijtage van het wegennetwerk je dan ook meer moet bijdragen. En als die hardwerkende mensen meer over willen houden moeten ze eens de trein gaan overwegen of een elektrische auto kopen.quote:Op zondag 25 november 2018 12:05 schreef fokexpert het volgende:
[..]
Met andere woorden dan wordt een auto voor de Henk en Anita welke een een uitkering trekken goedkoper/betaalbaar en voor de hard werkende mensen die al die uitkeringen betalen een stuk duurder. Dus de hard werkende houdt nog minder over en de uitkeringstrekkers nog meer.
Meer geld verdienen of minder gaan rijden, Jantje.quote:Op zondag 25 november 2018 12:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Op het moment dat het Jan Modaal fors meer geld gaat kosten zonder dat hij er wat aan kan veranderen is dat niet echt een volkssport of wel dan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |