abonnement Unibet Coolblue
  zondag 9 september 2018 @ 13:46:33 #1
419856 Steinerized
Ск&#10
pi_181796284


Vorige topics:
De gehele reeks.

Veelgestelde vragen

(Antwoorden op vrijwel al je vragen kun je vinden op http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php)

Hoe moet dat nou met je naam?
Eerste voornaam zoals in paspoort (of ID kaart) en achternaam in vullen. Als er een accent in staat, invullen zoals het op het onderste randje van je paspoort/ID kaart staat.
Heb je het fout gedaan, dan meteen bellen. Wijzigen is tegenwoordig binnen 24 uur voor kleine foutjes (spelfout in namen, incorrecte bestemming/data) gratis. Een wijziging van naam kost normaal gesproken ¤110,- tot ¤160 per persoon bij Ryanair. In dat geval is het meestal voordeliger om een nieuw ticket te boeken en het oude ticket niet te gebruiken (no-show).

Online inchecken?
Online inchecken is verplicht, dit niet doen kost minimaal 50 euro om het alsnog gedaan te krijgen op het vliegveld.

Reis je met ruimbagage, dan kan je die achterlaten bij het bagage drop-off point van Ryanair op de luchthaven.

Online inchecken kan vanaf 4 dagen voor vertrek indien je geen toegewezen zitplaats koopt, anders is dit 30 dagen. Je moet gegevens van je paspoort/ID kaart invullen bij het online inchecken.


Iets fout gedaan?
Kom je er te laat achter dat je wat fout hebt gedaan, dan heb je net als bij andere maatschappijen pech. Gelukkig kun je voor weinig geld een nieuw ticket boeken.

Hoe zit dat nou met de handbagage?
Passagiers (ongeacht of je betaalt voor ruimbagage of niet) die met Ryanair vliegen hebben het recht om 2 stuks handbagage mee te nemen:

- 1 stuk handbagage van 10kg. De maximale afmetingen van dit stuk handbagage zijn: 55 x 40 x 20 centimeter. Het stuk handbagage mag niet meer dan 10 kilo wegen. Op de afmetingen worden eigenlijk amper gecontroleerd, maar je loopt altijd het risico een ijverige medewerker te treffen en dan ben je echt de sjaak.
- 1 klein tasje. De maximale afmetingen hiervan zijn 35 x 20 x 20cm.
Wanneer je priority boarding koopt, mag de grote handbagage mee in de cabine, anders moet je deze afstaan en zal deze in het ruim worden vervoerd.

Algemene veiligheidsregels (ook met betrekking tot vloeistoffen) zijn te lezen op de website van Eindhoven Airport. Het komt er op neer dat je maximaal 1 liter vloeistof mee mag nemen en iedere container maximaal 100 ml mag bevatten. Het gaat om de oorspronkelijke inhoud, dus een halflege tube van 150 ml mag niet. Bedenk je ook dat bijvoorbeeld pindakaas voor toepassing van deze regels een vloeistof is. Heeft het nut? Nee, maar het is nu eenmaal zo en protesteren heeft echt geen enkele zin.

Daarnaast kunnen er per luchthaven nog extra regels zijn.

En al die extra kosten?
Ryanair en consorten zijn zo goedkoop omdat je voor alles bij moet betalen. Wil je echt goedkoop uit zijn? Neem onderstaande opties dan niet.
- één of meerdere stuks bagage inchecken of alleen handbagage meenemen
- als eerste aan boord te gaan
- plaatsen kiezen (als je dit kiest mag je ook meteen de priority lane gebruiken)
- sportuitrusting meenemen
- een reisverzekering afsluiten
- hotels, autohuur etc. regelen

En aan boord kun je ook nog er zelf voor kiezen wat te eten en drinken te kopen.

Erg bepalend voor de prijs van de vlucht zijn:
- reizen in duurdere periodes zoals hoogseizoen of weekenden
- reizen vanaf goedkopere of duurdere vliegvelden

Soms zie ik een aanbieding dat je voor ¤10,- (of minder) per enkele reis kan vliegen, is dat echt waar?
Ja! Er zijn hier genoeg mensen die aan het einde van het boekingsproces uitkwamen op ¤10,- (of nog minder zelfs) inclusief alle toeslagen. Dit komt omdat Ryanair dan een deel van jouw belastingen en toeslagen betaald. Dit is de manier van Ryanair om reclame te maken. Je kan er echter vanuit gaan dat er in hetzelfde vliegtuig dan mensen zitten die 20 keer de prijs van jouw ticket hebben betaald, dus Ryanair betaalt het natuurlijk niet echt zelf.
Soms geeft Ryanair zelfs gratis vliegtickets weg! Dan kom je aan het einde van het boekingsproces op ¤0,01 uit.

Weeze Airport? Goedkoop vliegen vanaf de Nederlands/Duitse grens?
Eindhoven is al lang niet meer de enige optie om met ryanair te vliegen. Ze komen inmiddels ook op schiphol en maastricht. Daarnaast is het ook mogelijk om te vliegen van Brussel (zavertem of charleroi), Weeze, Dusseldorf, Keulen, Frankfurt, Bremen of Luxemburg. Het is natuurlijk een persoonlijk afweging hoever je bereid bent om te reizen naar het vliegveld, maar een Groninger is eerder in Bremen dan in Eindhoven.


Ik wil toch wat eten en drinken in het vliegtuig kopen. Wat moet ik daarvoor betalen?
Kijk hier voor het inflight menu.

Ik vind het leuk om over Ryanair te praten en om meer te weten te komen over Ryanair, waar kan ik terrecht?
http://www.ryanairfanclub.com/
http://ryanair.site-forums.com/
http://www.facebook.com/pages/Ryanair/90481925067

Huidige aanbiedingen: http://www.ryanair.com/site/NL/?fares=more

De OP is hier te vinden!

TVP's en offtopic reacties vliegen het topic uit!

Het topic is inmiddels uitgebreid tot alle andere Low budget carriers. De grootste spelers in Nederland zijn:

Transavia.nl
Vueling.nl
Wizzair.com

[ Bericht 20% gewijzigd door UIO_AMS op 01-10-2018 14:44:05 ]
  zondag 9 september 2018 @ 13:46:55 #2
419856 Steinerized
Ск&#10
pi_181796293
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 13:30 schreef Steinerized het volgende:
Heeft iemand hier ervaringen met de 'small cabin bag', welke bij WIZZ Priority inbegrepen is? Heb zelf een kleine Eastpak rugzak die ik extra wil meenemen. Via Google kwam ik erachter dat de afmetingen hiervan 40 x 30 x 18 cm zijn. De maximale afmetingen van de 'small cabin bag' zijn 40 x 30 x 18 cm. Neem aan dat er dus verder niet moeilijk over de extra Eastpak rugzak (naast mijn mini-trolley) gedaan wordt?
  zondag 9 september 2018 @ 21:59:07 #3
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_181805974
Steinerized, kun je de OP veranderen? Ryanair vliegt sinds enige tijd vanaf Düsseldorf International (namens Laudamotion/Lauda maar wel onder RYR-merk en service).
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
pi_181808186
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 13:46 schreef Steinerized het volgende:

[..]

Nee dat boeit echt niemand ene kut.
pi_181808194
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 21:59 schreef G-Pier het volgende:
Steinerized, kun je de OP veranderen? Ryanair vliegt sinds enige tijd vanaf Düsseldorf International (namens Laudamotion/Lauda maar wel onder RYR-merk en service).
Ik zat net ook even te kijken, maar die op mag inderdaad wel weer eens geupdate worden.
pi_181808322
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 23:20 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik zat net ook even te kijken, maar die op mag inderdaad wel weer eens geupdate worden.
Doe een voorstel :D
pi_181808388
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 23:26 schreef MCH het volgende:

[..]

Doe een voorstel :D
Laten we eens beginnen met Ryanair eruit te halen, of minimaal de rest toe te voegen...
pi_181809003
quote:
10s.gif Op zondag 9 september 2018 23:30 schreef Yreal het volgende:

[..]

Laten we eens beginnen met Ryanair eruit te halen, of minimaal de rest toe te voegen...
Klinkt als een prima plan ^O^
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_181812916
Volgens mij heeft mijn vlucht zo wifi, ik ga wel eens even aan de slag.
  Moderator donderdag 13 september 2018 @ 22:26:13 #10
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_181889510
Easyjet heeft dus maar een tas voor de cabine. Kwamen we gelukkig op tijd achter :7 ! Vind die stoelen eigenlijk beter dan de ryanair lederen setels.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_181890158
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 21:59 schreef G-Pier het volgende:
Steinerized, kun je de OP veranderen? Ryanair vliegt sinds enige tijd vanaf Düsseldorf International (namens Laudamotion/Lauda maar wel onder RYR-merk en service).
Daarnaast ook de nieuwe handbaggae regels vanaf 1 november erbij zetten enzo
pi_182022829
Mag ik mijn eastpak rugtas gratis meenemen als handbagage bij Ryanair? Ik vlieg nog voor 1 november.
pi_182022911
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 22:26 schreef Renesite het volgende:
Easyjet heeft dus maar een tas voor de cabine. Kwamen we gelukkig op tijd achter :7 ! Vind die stoelen eigenlijk beter dan de ryanair lederen setels.
Mag je bij easy geen rolkoffer meer nee?
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_182026371
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 10:58 schreef KolonelBroodje het volgende:
Mag ik mijn eastpak rugtas gratis meenemen als handbagage bij Ryanair? Ik vlieg nog voor 1 november.
Tot 1 november: officieel is een volledig gevulde (2-vaks) Eastpack grote handbagage en zou hij dus (wel gratis) het ruim in moeten als je geen priority hebt. Ervaring: als je hem bij de gate gewoon op de rug houdt, checken ze hem normaal niet en loop je zo naar het vliegtuig alsof het een kleine bagage zou zijn.

Vanaf 1 november: officieel zal een volledig gevulde (2-vaks) Eastpack net op het randje tussen kleine en grote handbagage vallen. Als hij echt uitpuilt, zal de tas in de breedte (25 cm limiet, 30 cm sizer) er wel net wat overheen zitten en riskeer je 50 euro boete bij de gate. Als hij niet volledig vol zit, zal hij wel in de sizer passen. Verwachting: Als ik hem weer netjes op m'n rug houd, ook al zit hij propvol, dan verwacht ik geen probleem. Maar het is een gokje, als je die gok niet wil nemen, stop je hem wat minder vol.
Afbeelding die de nieuwe kleine bagage uitlegt:

quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 11:02 schreef RipCity het volgende:

[..]

Mag je bij easy geen rolkoffer meer nee?
Jawel hoor, 56 x 45 x 25 cm zelfs + geen gewichtslimiet. De eerste 70 rolkoffers kunnen mee als handbagage, de rest gaat bij de gate het ruim in vanwege ruimtegebrek.
  Moderator donderdag 20 september 2018 @ 14:05:52 #15
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_182026388
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 11:02 schreef RipCity het volgende:

[..]

Mag je bij easy geen rolkoffer meer nee?
een stuks idd. Dus geen beide
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_182027111
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 14:05 schreef Renesite het volgende:

[..]

een stuks idd. Dus geen beide
Oh gelukkig. Okay-dank!
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_182027419
Ah op die manier, easyJet heeft inderdaad 1 stuk handbagage en is daar wel redelijk streng op. Maar dat ene stuk mag dan weer wel vrij groot en zwaar zijn.
  Moderator donderdag 20 september 2018 @ 15:38:00 #18
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_182028118
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 15:07 schreef Reageurs het volgende:
Ah op die manier, easyJet heeft inderdaad 1 stuk handbagage en is daar wel redelijk streng op. Maar dat ene stuk mag dan weer wel vrij groot en zwaar zijn.
klopt. Volgestouwde rolkoffer mocht mee :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_182248264
Ik heb voor November een vlucht geboekt van Eindhoven naar Bratislava. Echter heb ik zojuist een mailtje gekregen dat mijn vlucht geannuleerd is. Ze zeggen dat ik contact op moet nemen met de klantenservice, maar na de hele site doorgezocht te hebben kom ik niet verder dan een schatservice met een wachttijd van meer dan een uur. weet iemand of er geen telefoonnummer of iets dergelijke is waarmee ik contact kan opnemen?
pi_182248324
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 10:18 schreef Jappie_Sea het volgende:
Ik heb voor November een vlucht geboekt van Eindhoven naar Bratislava. Echter heb ik zojuist een mailtje gekregen dat mijn vlucht geannuleerd is. Ze zeggen dat ik contact op moet nemen met de klantenservice, maar na de hele site doorgezocht te hebben kom ik niet verder dan een schatservice met een wachttijd van meer dan een uur. weet iemand of er geen telefoonnummer of iets dergelijke is waarmee ik contact kan opnemen?
ja daar hang ik nu ook in. Ik zie op Social media veel langskomen dat veel routes compleet zijn geannuleerd.

Bedenk je wel dat A: die wachtrij aan de telefoon minstens net zo lang is en B: het een stuk makkelijker is om namen en nummers over te geven over de chat dan telefoon met een of ander oostblok calcenter.

[ Bericht 10% gewijzigd door Yreal op 01-10-2018 10:32:05 ]
  maandag 1 oktober 2018 @ 10:23:23 #21
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_182248330
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 10:18 schreef Jappie_Sea het volgende:
Ik heb voor November een vlucht geboekt van Eindhoven naar Bratislava. Echter heb ik zojuist een mailtje gekregen dat mijn vlucht geannuleerd is. Ze zeggen dat ik contact op moet nemen met de klantenservice, maar na de hele site doorgezocht te hebben kom ik niet verder dan een schatservice met een wachttijd van meer dan een uur. weet iemand of er geen telefoonnummer of iets dergelijke is waarmee ik contact kan opnemen?
Ryanair hoef je geen uitstekende klantenservice van te verwachten dus hup in wachtrij
pi_182248651
quote:
Ryanair sluit basis in Eindhoven per november

De Ierse luchtvaartmaatschappij Ryanair sluit per 5 novemer zijn basis in Eindhoven voor de winter. Het is onduidelijk of de basis volgende zomer weer opengaat.

Een groot deel van de vluchten blijft nog wel vliegen van en naar Eindhoven. Ook de basis in het Duitse Bremen zal sluiten. Het bedrijf zegt te proberen om het aantal banen dat verloren gaat tot een minimum te beperken, piloten wordt aangeraden om in verband met overplaatsingen de bases van hun voorkeur op te geven.

Pilotenvakbond VNV reageert skeptisch op het sluiten van de basis in Eindhoven. "Ze hebben dit eerder gedaan in Dublin. Toen dreigden ze ook met het sluiten van een vliegveld, maar dat is uiteindelijk ook ingetrokken", aldus VNV-woordvoerder Joost van Doesburg. FNV, dat de belangen van het cabinepersoneel behartigt, was nog niet bereikbaar voor commentaar, evenals Ryanair zelf.
Stakingen zorgen voor hogere kosten

Ryanair heeft ook de winstverwachting van het gebroken boekjaar met 12 procent verlaagd. De luchtvaartmaatschappij verwacht dit jaar een winst te maken van ongeveer 1,1 miljard euro, eerder werd er een winst van circa 1,3 miljard euro verwacht.

De luchtvaartmaatchappij moet naar eigen zeggen snijden in de capaciteit in verband met hogere olieprijzen en hogere kosten en stakingen.

"Tot vorige week hadden we een sterker derde kwartaal verwacht om te compenseren voor ons mindere tweede kwartaal. Door afgelopen week en de toegenomen angst voor stakingen zijn het aantal geboekte vluchten afgenomen", laat de Ierse budgetmaatschappij weten in een verklaring.

De stakingen kosten vooral geld door de Europese compensatieregeling voor passagiers in geval van annulering en langdurige vertraging.
Olieprijs tikt ook aan

Volgens Ryanair zal het bedrijf ook ongeveer 460 miljoen euro meer aan brandstoffen kwijt zijn in vergelijking met vorig jaar. Door de hogere brandstofprijzen en de afname in de geboekte vluchten kondigt Ryanair ook aan 1 procent van haar vluchten te schrappen deze winter.

Het aandeel van Ryanair daalde met ruim 8 procent na de bekendmaking van het nieuws.

https://www.nu.nl/economi(...)en-per-november.html
pi_182249000
Ah, dat verklaart een boel
pi_182250594
Wonderbaarlijke klantenservice hebben ze ook. Maar goed, Riga eindhoven is dus weg. Vraag is nu of ik de gok neem met andere ryanair vluchten of SAS oid boek en hoop dat ze daadwerkelijk refunden...
pi_182250702
Mensen moeten gewoon eens stoppen met het vliegen met prijsvechters als Ryanair, EasyJet en dergelijke. :')

Betaal gewoon een eerlijke prijs voor een vlucht, en niet één die ten koste van belastinggeld, arbeidsomstandigheden, veiligheid, comfort én milieu kunstmatig (onmogelijk) laag wordt gehouden.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_182250848
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 12:24 schreef Tomatenboer het volgende:
Mensen moeten gewoon eens stoppen met het vliegen met prijsvechters als Ryanair, EasyJet en dergelijke. :')

Betaal gewoon een eerlijke prijs voor een vlucht, en niet één die ten koste van belastinggeld, arbeidsomstandigheden, veiligheid, comfort én milieu kunstmatig (onmogelijk) laag wordt gehouden.
Als de KLM's van deze wereld eens logische prijzen voor enkeltjes gaan vragen ga ik er over nadenken.
pi_182252000
Het lukt me vooralsnog niet om contact te krijgen met de chat service, ik word er steeds uitgegooid, en moet dan weer achteraan aansluiten. Heeft iemand enig idee wat ik kan verwachten?

Er gaat dezelfde ochtend bijvoorbeeld ook een vlucht vanuit Charleroi, kan ik dan verwachten da vervoer naar Charleroi en een hotel daar vergoed wordt?
pi_182252080
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 13:22 schreef Jappie_Sea het volgende:
Het lukt me vooralsnog niet om contact te krijgen met de chat service, ik word er steeds uitgegooid, en moet dan weer achteraan aansluiten. Heeft iemand enig idee wat ik kan verwachten?

Er gaat dezelfde ochtend bijvoorbeeld ook een vlucht vanuit Charleroi, kan ik dan verwachten da vervoer naar Charleroi en een hotel daar vergoed wordt?
Ja. In theorie wel.

Rebookings naar ryanair kan je trouwens zelf doen, en dan hier claimen. https://eu261compensationclaims.ryanair.com/
pi_182253157
Ik ben met de schatservice tot het volgende gekomen:

Vlieg een dag eerder naar Praag, neem de trein naar Bratislava en krijg daar een hotel vergoed.

Echter moet ik om mijn vlucht te wijzigen eerst een bedrag van 58 euro betalen (reguliere wijzigingskosten) klopt dit?
pi_182253187
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 14:33 schreef Jappie_Sea het volgende:
Ik ben met de schatservice tot het volgende gekomen:

Vlieg een dag eerder naar Praag, neem de trein naar Bratislava en krijg daar een hotel vergoed.

Echter moet ik om mijn vlucht te wijzigen eerst een bedrag van 58 euro betalen (reguliere wijzigingskosten) klopt dit?
als je via manage boeking gaat zou er moeten staan actie op annulering ofzo.

Wel jammer dit. Ik hou van bratislava en wilde de directe vlucht zeker nog eens pakken...
pi_182253247
Dit staat er:

"Als je je vlucht moet wijzigen als gevolg van de annulering van een vlucht, is dit gratis zodra de wijziging wordt bevestigd aan het einde van dit proces."

Maar ik moet vervolgens eerst een bedrag betalen, lijkt me sterk dat dat klopt
pi_182256348
mijn vlucht naar Londen op 4 november is verplaatst naar 15 uur in de middag ipv 8 uur in de ochtend. Zou voor 3 dagen gaan... dat wordt nu wel een erg kort tripje. Naja, niks aan te doen.

Ga toch maar eens op zoek naar een goed alternatief. Ryanair is al jaren aan het degraderen in service/kwaliteit en mogelijk, en dat is knap aangezien het al bar slecht was natuurlijk. Ik accepteerde het wegens de lage prijzen, maar stakingen en dit soort gezeik heb ik ook geen zin in.
  Moderator maandag 1 oktober 2018 @ 17:53:35 #33
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_182257423
quote:
10s.gif Op maandag 1 oktober 2018 12:33 schreef Yreal het volgende:

[..]

Als de KLM's van deze wereld eens logische prijzen voor enkeltjes gaan vragen ga ik er over nadenken.
Aan de andere kant, als je een retour boekt hoeft een 'normale' airline niet veel duurder te zijn...
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_182257443
quote:
Maar ik moet vervolgens eerst een bedrag betalen, lijkt me sterk dat dat klopt
Ik kijk er niet van op
pi_182257620
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 17:53 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Aan de andere kant, als je een retour boekt hoeft een 'normale' airline niet veel duurder te zijn...
ik boek wat het goedkoopste is.

En voor in dit geval de baltics zijn dat niet de KLM tickets op airbaltic vluchten, of diezelfde vluchten bij Air baltic . En ook niet de sas/norwegian vluchten.

Nee voor dat soort landen moet je echt bij de wizz en ryanairs zijn. Zelfs na een koffie, broodje en de rit naar Eindhoven een bak goedkoper. En dat is inclusief tijd.
pi_182257663
Mijn vlucht vanaf Napoli is ook eens geannuleerd omdat de Italiaanse luchtverkeersleiders staakten. Ik heb maar gewoon mn geld van die vlucht teruggevraagd en zelf een terugvlucht met Vueling vanuit Rome geboekt. Kostte me in totaal 150 euro (treinreis + extra nacht hotel + ticket - teruggaaf Ryanair). Had echt geen zin om te dealen met de klantenservice van Ryanair.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_182257689
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 17:03 schreef Retarded het volgende:
mijn vlucht naar Londen op 4 november is verplaatst naar 15 uur in de middag ipv 8 uur in de ochtend. Zou voor 3 dagen gaan... dat wordt nu wel een erg kort tripje. Naja, niks aan te doen.

Ga toch maar eens op zoek naar een goed alternatief. Ryanair is al jaren aan het degraderen in service/kwaliteit en mogelijk, en dat is knap aangezien het al bar slecht was natuurlijk. Ik accepteerde het wegens de lage prijzen, maar stakingen en dit soort gezeik heb ik ook geen zin in.
ja met dat grapje pakken ze mij dus ook. Mijn retourvlucht uit warsaw is nu om 8 ipv 17 ;(
pi_182257834
Ben benieuwd op mijn retourvlucht van 6 november (london-eindhoven) nog wel doorgaat aangezien de krantenkoppen aangeven dat vanaf 5 november Ryanair niets meer met Eindhoven doet
pi_182257864
Daarnaast...what the fuck is dat eigenlijk een bizarre maatschappij he. Ik vlieg voor 30 euro retour naar London, maar had dit ook voor 50 gedaan als het moest. Al die stakingen en gezeik, waarom verhoogt Ryanair niet gewoon de vluchtenprijzen met een tientje en zorgen ze ervoor dat hun personeel happy is.. ze zijn nog steeds de goedkoopste op die manier, dus echt niet minder stoelen verkopen
pi_182258040
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:14 schreef Retarded het volgende:
Ben benieuwd op mijn retourvlucht van 6 november (london-eindhoven) nog wel doorgaat aangezien de krantenkoppen aangeven dat vanaf 5 november Ryanair niets meer met Eindhoven doet
Dat is niet correct. Eindhoven is nu een Ryanair Basis, wat betekent dat er vier vliegtuigen en een behoorlijk aantal werknemers gestationeerd zijn. Dat stopt in november, maar Ryanair blijft gewoon vliegen van en naar Eindhoven, wel wordt het aantal vluchten teruggebracht.
pi_182258069
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:26 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dat is niet correct. Eindhoven is nu een Ryanair Basis, wat betekent dat er vier vliegtuigen en een behoorlijk aantal werknemers gestationeerd zijn. Dat stopt in november, maar Ryanair blijft gewoon vliegen van en naar Eindhoven, wel wordt het aantal vluchten teruggebracht.
Zo kinderachtig die vergeldingsacties
pi_182258435
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:14 schreef Retarded het volgende:
Ben benieuwd op mijn retourvlucht van 6 november (london-eindhoven) nog wel doorgaat aangezien de krantenkoppen aangeven dat vanaf 5 november Ryanair niets meer met Eindhoven doet
Ja heel veel kranten snappen er gewoon geen kut van. De base sluit, maar de meeste vluchten blijven wel bestaan.
pi_182258485
Met al dit gedoe ga ik voorlopig geen Ryanair boeken :N
Dan maar iets duurder met meer zekerheid dat ze geen gekke dingen doen met je vlucht.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_182258852
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
Met al dit gedoe ga ik voorlopig geen Ryanair boeken :N
Dan maar iets duurder met meer zekerheid dat ze geen gekke dingen doen met je vlucht.
Jep. Als je daar door oa dat al basis sluit, is dat wel echt het begin van het einde. Of in ieder geval het einde van het begin..
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 1 oktober 2018 @ 20:00:54 #45
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_182259880
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 12:24 schreef Tomatenboer het volgende:
Mensen moeten gewoon eens stoppen met het vliegen met prijsvechters als Ryanair, EasyJet en dergelijke. :')

Betaal gewoon een eerlijke prijs voor een vlucht, en niet één die ten koste van belastinggeld, arbeidsomstandigheden, veiligheid, comfort én milieu kunstmatig (onmogelijk) laag wordt gehouden.
Dit _O_ Dat zou ZO veel totaal onnodige ergernis schelen O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_182269139
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
Met al dit gedoe ga ik voorlopig geen Ryanair boeken :N
Dan maar iets duurder met meer zekerheid dat ze geen gekke dingen doen met je vlucht.
Precies dit.
Nu nog even bidden dat ze begin november wel gewoon naar Valencia vliegen. Wel twee keer wijzigingen in vluchttijden gehad (in ons nadeel uiteraard :') ) maar als ze maar vliegen vind ik het prima.

Betaal volgende keer liever 200 euro meer dan al dit gestress en gezeik.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:25:31 #47
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_182269309
Primera Air, een andere lagekostenmaatschappij , heeft vannacht al haar operaties gestaakt.
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
pi_182269562
quote:
14s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dit _O_ Dat zou ZO veel totaal onnodige ergernis schelen O+
ik heb jou ook wel eens budget carriers zien vliegen.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:56:01 #49
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_182271617
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 10:40 schreef Yreal het volgende:

[..]

ik heb jou ook wel eens budget carriers zien vliegen.
Kom haten joh :')

Geen Ryanair iig :{w :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_182272412
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 12:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kom haten joh :')
Kom op dan
quote:
Geen Ryanair iig :{w :P
Mensen die haten op Ryanair en dan wel transavia vliegen :')
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:01:52 #51
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_182272794
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 13:38 schreef Yreal het volgende:
Mensen die haten op Ryanair en dan wel transavia vliegen :')
Ik zie daar geen probleem in hoor. Ik vind Transavia een prima airline ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_182273188
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik zie daar geen probleem in hoor. Ik vind Transavia een prima airline ^O^
haha 13 transavia vluchten tegen 2 ryanair dit jaar hier
pi_182273293
Transavia vliegen is de race to the bottom steunen
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 16:18:43 #54
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_182275236
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:26 schreef Yreal het volgende:

[..]

haha 13 transavia vluchten tegen 2 ryanair dit jaar hier
Ik ben begin vorige maand helaas om de tuin geleid, ik had gesolliciteerd als cabin crew member bij Laudamotion maar toen ik het bericht kreeg dat ik op gesprek mocht komen werd Laudamotion overgenomen door Ryanair en namen zij ook dito sollicitanten (waaronder ik) over. Dit is hoe ik de dag ervaarde:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ondertussen wordt er veel gestaakt binnen het Ryanair en als ‘straf’ worden er personeelsstationeringen gesloten, Eindhoven zit daar ook tussen. Die mensen moeten óf een andere baan zoeken of zij worden per direct elders gestationeerd.
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
pi_182275304
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 16:18 schreef G-Pier het volgende:

[..]

Ik ben begin vorige maand helaas om de tuin geleid, ik had gesolliciteerd als cabin crew member bij Laudamotion maar toen ik het bericht kreeg dat ik op gesprek mocht komen werd Laudamotion overgenomen door Ryanair en namen zij ook dito sollicitanten (waaronder ik) over. Dit is hoe ik de dag ervaarde:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ondertussen wordt er veel gestaakt binnen het Ryanair en als ‘straf’ worden er personeelsstationeringen gesloten, Eindhoven zit daar ook tussen. Die mensen moeten óf een andere baan zoeken of zij worden per direct elders gestationeerd.
goed verhaal

Lijkt me wel cool om eens mee te maken.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 16:35:41 #56
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_182275514
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 16:18 schreef G-Pier het volgende:

[..]

Ik ben begin vorige maand helaas om de tuin geleid, ik had gesolliciteerd als cabin crew member bij Laudamotion maar toen ik het bericht kreeg dat ik op gesprek mocht komen werd Laudamotion overgenomen door Ryanair en namen zij ook dito sollicitanten (waaronder ik) over. Dit is hoe ik de dag ervaarde:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ondertussen wordt er veel gestaakt binnen het Ryanair en als ‘straf’ worden er personeelsstationeringen gesloten, Eindhoven zit daar ook tussen. Die mensen moeten óf een andere baan zoeken of zij worden per direct elders gestationeerd.
Basisinkomen zo laag per jaar :? Dat kan toch niet?
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 18:56:01 #57
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_182277926
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 16:35 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Basisinkomen zo laag per jaar :? Dat kan toch niet?
Alle crewleden werken onder Iers cao.
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
pi_182287199
Wat zijn de veiligheidsregels vanuit Brussel met Ryanair mbt vloeistoffen? Zijn deze overal gelijk of zijn er ook verschillen?
pi_182287880
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 08:07 schreef _The_General_ het volgende:
Wat zijn de veiligheidsregels vanuit Brussel met Ryanair mbt vloeistoffen? Zijn deze overal gelijk of zijn er ook verschillen?
dat is overal gelijk en heeft verder niks met Ryanair te maken.
pi_182289844
afgelopen zaterdag voor half november van eindhoven naar rome geboekt op de vrijdag, terug op maandag. Toen kon ik kiezen om ook bijv donderdag of zaterdag te vertrekken, nu zie ik dat niet meer ertussens taan. En is de heenreis opeens 250 euro.

Net op tijd geweest, zullen ze die van zaterdag en donderdag wel allemaal op vrijdag laten vliegen. Hopelijk wordt er tegen die tijd niet gestaakt....
pi_182291201
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 16:18 schreef G-Pier het volgende:

[..]

Ik ben begin vorige maand helaas om de tuin geleid, ik had gesolliciteerd als cabin crew member bij Laudamotion maar toen ik het bericht kreeg dat ik op gesprek mocht komen werd Laudamotion overgenomen door Ryanair en namen zij ook dito sollicitanten (waaronder ik) over. Dit is hoe ik de dag ervaarde:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ondertussen wordt er veel gestaakt binnen het Ryanair en als ‘straf’ worden er personeelsstationeringen gesloten, Eindhoven zit daar ook tussen. Die mensen moeten óf een andere baan zoeken of zij worden per direct elders gestationeerd.
Dank! Echt schandalige voorwaarden :D
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 3 oktober 2018 @ 18:45:03 #62
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_182298627
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:03 schreef planethugo het volgende:
afgelopen zaterdag voor half november van eindhoven naar rome geboekt op de vrijdag, terug op maandag. Toen kon ik kiezen om ook bijv donderdag of zaterdag te vertrekken, nu zie ik dat niet meer ertussens taan. En is de heenreis opeens 250 euro.

Net op tijd geweest, zullen ze die van zaterdag en donderdag wel allemaal op vrijdag laten vliegen. Hopelijk wordt er tegen die tijd niet gestaakt....
Ik ben nu ook eens een keer de pipo, :'). Ik ga begin november op vakantie en zou 11 november terugkomen om 22:30u NL. Nu krijg ik een e-mail dat ik terugkom 's middags 14:25 NL op 10 november. Oftewel: meer dan 24 uur eerder. En ik had al een slaapplek geboekt van 11 op 12 november die ik niet kan omboeken.

>:O Ryanair vraagt me in de e-mail om dit te accepteren door te klikken op een knop. Eronder staat:

"If you do not wish to accept the flight time change to your reservation please contact Ryanair to rearrange your flight: Click here for details on how to contact your local call centre or via email"

Wat moet ik daar dan weer van verwachten.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 3 oktober 2018 @ 18:47:19 #63
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_182298681
You're doomed.

Trein een optie? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 3 oktober 2018 @ 18:48:56 #64
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_182298715
quote:
14s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 18:47 schreef Dr_Flash het volgende:
You're doomed.

Trein een optie? :?
Helaas niet. Ben inderdaad doomed, :+. Ik wil best contact met ze opnemen en zeggen 'Ik accepteer de wijziging niet' maar dan wat. Volgens mij is dat meer een wassen neus.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_182298766
quote:
10s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 18:48 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Helaas niet. Ben inderdaad doomed, :+. Ik wil best contact met ze opnemen en zeggen 'Ik accepteer de wijziging niet' maar dan wat. Volgens mij is dat meer een wassen neus.
Dan heb je in ieder geval het recht om af te zien van je vlucht en geld terug, maar of je daarmee geholpen bent hangt af van de alternatieven die je vervolgens hebt.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 3 oktober 2018 @ 18:53:03 #66
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_182298800
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 18:51 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dan heb je in ieder geval het recht om af te zien van je vlucht en geld terug, maar of je daarmee geholpen bent hangt af van de alternatieven die je vervolgens hebt.
Dat vraag ik mij dus af want:

Indien het vluchtschema van een Ryanair-vlucht aanzienlijk wordt gewijzigd (meer dan 3 uur voor of na de oorspronkelijke vertrektijd) en er geen geschikte, alternatieve vlucht voorhanden is, ontvangt u op aanvraag een reistegoed of een restitutie voor de som die u voor de gewijzigde vlucht had betaald. U kunt verder nergens aanspraak op maken.

en ik verwacht dat zij die 10 november zien als alternatief. Maar dan vraag ik me ook weer af waarom ik zo nadrukkelijk op 'accepteren' moet klikken. Eerder wijzigde Ryanair een vlucht van mij en daar hoefde ik dat niet bij.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_182299169
Op basis van de site van de consumentenbond lijkt het inderdaad geen recht, al gaan de meeste fatsoenlijke maatschappijen er wel op die manier mee om.
Ik heb zelf twee keer deze situatie gehad (Vueling besloot tot een tussenstop in Barcelona in plaats van een rechtstreekse vlucht naar Sicilië, Jetstar verplaatste de vlucht een aantal uur naar achteren waardoor ons reisschema niet meer haalbaar zou zijn) en toen bood de maatschappij uit zichzelf de optie aan om van de aankoop af te zien.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 3 oktober 2018 @ 19:08:43 #68
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_182299281
quote:
17s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 18:53 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Dat vraag ik mij dus af want:

Indien het vluchtschema van een Ryanair-vlucht aanzienlijk wordt gewijzigd (meer dan 3 uur voor of na de oorspronkelijke vertrektijd) en er geen geschikte, alternatieve vlucht voorhanden is, ontvangt u op aanvraag een reistegoed of een restitutie voor de som die u voor de gewijzigde vlucht had betaald. U kunt verder nergens aanspraak op maken.

en ik verwacht dat zij die 10 november zien als alternatief. Maar dan vraag ik me ook weer af waarom ik zo nadrukkelijk op 'accepteren' moet klikken. Eerder wijzigde Ryanair een vlucht van mij en daar hoefde ik dat niet bij.
Je moet je ook afvragen hoeveel geld het kost om anderhalf uur in de wacht te hangen bij de klantenservice voordat je dat überhaupt aan ze kenbaar kunt maken. Geld, en tijd, en ergernis, en bloeddruk, allemaal van die dingen :)

Het "makkelijkste" is waarschijnlijk gewoon slikken en die eerdere vlucht pakken. Dagdag laatste vakantiedag en dagdag centjes van die overnachting :W Beschouw het als leergeld.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 3 oktober 2018 @ 19:15:54 #69
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_182299461
quote:
14s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 19:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je moet je ook afvragen hoeveel geld het kost om anderhalf uur in de wacht te hangen bij de klantenservice voordat je dat überhaupt aan ze kenbaar kunt maken. Geld, en tijd, en ergernis, en bloeddruk, allemaal van die dingen :)

Het "makkelijkste" is waarschijnlijk gewoon slikken en die eerdere vlucht pakken. Dagdag laatste vakantiedag en dagdag centjes van die overnachting :W Beschouw het als leergeld.
Ik ga gewoon met ze chatten, :+. De wachttijd is wel heel lang, ook daar, maar fok it. Ik zit toch achter mijn laptop.

Leergeld.. not so much. Ik vlieg al jaren met Ryanair en nooit een probleem gehad. Ook pas de tweede keer dat er ineens wijzigingen zijn in het schema. En die eerste keer ging het om slechts enkele uurtjes.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_182299511
Succes, misschien betalen ze wel gewoon terug en is die tekst vooral bedoeld om mensen eerder te laten accepteren uit angst dat het ze veel tijd kost en niets oplevert.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 3 oktober 2018 @ 19:19:08 #71
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_182299547
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 19:17 schreef Kansenjongere het volgende:
Succes, misschien betalen ze wel gewoon terug en is die tekst vooral bedoeld om mensen eerder te laten accepteren uit angst dat het ze veel tijd kost en niets oplevert.
Achja, is ook niet gezegd dat ik (wij) wil(len) annuleren hoor. Maar ik wil toch wel even weten hoe en wat, :+. Thanks!
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 3 oktober 2018 @ 20:07:53 #72
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_182300744
quote:
14s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 19:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je moet je ook afvragen hoeveel geld het kost om anderhalf uur in de wacht te hangen bij de klantenservice voordat je dat überhaupt aan ze kenbaar kunt maken. Geld, en tijd, en ergernis, en bloeddruk, allemaal van die dingen :)

Het "makkelijkste" is waarschijnlijk gewoon slikken en die eerdere vlucht pakken. Dagdag laatste vakantiedag en dagdag centjes van die overnachting :W Beschouw het als leergeld.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 19:17 schreef Kansenjongere het volgende:
Succes, misschien betalen ze wel gewoon terug en is die tekst vooral bedoeld om mensen eerder te laten accepteren uit angst dat het ze veel tijd kost en niets oplevert.
De opties: geld terug voor één of beide vluchten (heen- en/of terugreis) of gratis eerstvolgende vlucht. Of natuurlijk gewoon accepteren.

En deze opties golden volgens de medewerker bij vlucht- en schemawijzigingen van meer dan 2 uur. De website geeft iets anders aan, maar zo zie je maar.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_182300769
En geld terug is ook echt het geld terug op je rekening en niet het reistegoed dat op de website staat?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 3 oktober 2018 @ 20:10:40 #74
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_182300828
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 20:08 schreef Kansenjongere het volgende:
En geld terug is ook echt het geld terug op je rekening en niet het reistegoed dat op de website staat?
Correct, :+ .
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_182300871
quote:
11s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 20:10 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Correct, :+ .
Dat is dan weer heel netjes. Goed om te weten.
pi_182300891
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 20:12 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dat is dan weer heel netjes. Goed om te weten.
Ik geloof dat ze dat gewoon verplicht zijn in zo'n situatie.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 3 oktober 2018 @ 20:14:09 #77
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_182300915
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 20:12 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dat is dan weer heel netjes. Goed om te weten.
Vond ik ook meevallen van ze inderdaad.

quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 20:13 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Ik geloof dat ze dat gewoon verplicht zijn in zo'n situatie.
Nee, zijn ze niet, :). Ziehier:

https://www.euclaim.nl/blog/schemawijzigingen-mag-dit-zomaar
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_182300977
quote:
17s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 20:14 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Vond ik ook meevallen van ze inderdaad.

[..]

Nee, zijn ze niet, :). Ziehier:

https://www.euclaim.nl/blog/schemawijzigingen-mag-dit-zomaar
Er staat dat je je ticket gewoon terugbetaald krijgt bij meer dan twee weken? Louter geen verdere compensatie.

Of ben ik nu blind
pi_182300987
Welke rechten zijn er dan wel als je vlucht meer dan twee weken voor vertrek wordt geannuleerd of gewijzigd?
Je hebt recht op een alternatieve vlucht of teruggave van de ticketprijs.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 3 oktober 2018 @ 20:21:34 #80
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_182301072
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 20:17 schreef Insomnia2.0 het volgende:
Welke rechten zijn er dan wel als je vlucht meer dan twee weken voor vertrek wordt geannuleerd of gewijzigd?
Je hebt recht op een alternatieve vlucht of teruggave van de ticketprijs.
In het schema staat duidelijk van niet. Ik ben immers meer dan 2 weken van tevoren op de hoogte gesteld.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beetje verwarrend wel eigenlijk, nu ik het zo zie :? . Of ik ben achterlijke natuurlijk, :+. Want wat jij zegt staat er inderdaad. Maar ook:

quote:
Wanneer de schemawijziging binnen twee weken voor vertrek wordt doorgegeven ligt het aan de oorspronkelijke vertrek- en aankomsttijden en de uiteindelijke gewijzigde tijden of je recht hebt op een vergoeding. Dit zit zo:

- Ben je meer dan 2 weken voor vertrek geïnformeerd, dan heb je geen recht op een vergoeding
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_182301083
quote:
17s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 20:21 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

In het schema staat duidelijk van niet. Ik ben immers meer dan 2 weken van tevoren op de hoogte gesteld.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beetje verwarrend wel eigenlijk, nu ik het zo zie :? . Of ik ben achterlijke natuurlijk, :+. Want wat jij zegt staat er inderdaad. Maar ook:

[..]

Het gaat om compensatie voor gemaakte kosten in dat plaatje.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 3 oktober 2018 @ 20:23:40 #82
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_182301122
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 20:21 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Het gaat om compensatie voor gemaakte kosten in dat plaatje.
Ooohhh, :@. Nu voel ik me dom, :').

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_182301141
Het zou wel wat zijn als vliegmaatschappijen gewoon een vlucht een dag mochten verplaatsen :+
pi_182301192
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 20:13 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Ik geloof dat ze dat gewoon verplicht zijn in zo'n situatie.
Dat dacht ik ook,maar de consumentenbond (zie https://www.consumentenbond.nl/vliegen/vluchttijden-gewijzigd ) is terughoudender, waardoor het op mij meer overkomt als (breed toegepaste) coulance dan een recht.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 3 oktober 2018 @ 20:27:40 #85
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_182301207
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 20:24 schreef Insomnia2.0 het volgende:
Het zou wel wat zijn als vliegmaatschappijen gewoon een vlucht een dag mochten verplaatsen :+
Ja dat leek me ook wel wat, :+. Ik was eerlijk gezegd al verbaasd dat daarover niets in de wet zou staan, :@ :D.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 3 oktober 2018 @ 20:28:05 #86
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_182301217
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 20:26 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook,maar de consumentenbond (zie https://www.consumentenbond.nl/vliegen/vluchttijden-gewijzigd ) is terughoudender, waardoor het op mij meer overkomt als (breed toegepaste) coulance dan een recht.
En dit inderdaad.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_182301221
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 20:26 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook,maar de consumentenbond (zie https://www.consumentenbond.nl/vliegen/vluchttijden-gewijzigd ) is terughoudender, waardoor het op mij meer overkomt als (breed toegepaste) coulance dan een recht.
Een verplaatsing van een dag is geen redelijke wijziging
pi_182301247
Die compensatie gaat alleen over eu/261. extra geld die je ook krijgt bij lange vertragingen
pi_182304238
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 18:56 schreef G-Pier het volgende:

[..]

Alle crewleden werken onder Iers cao.
Zelf het min.loon is nog hoger..

https://www.google.com/se(...)reland&gs_l=psy-ab.3..0i13k1l3j0i13i30k1l5j0i22i30k1l2.614.3954.0.4043.18.18.0.0.0.0.126.1258.15j2.17.0....0...1c.1.64.psy-ab..1.15.1098...0j0i131k1j0i10k1j0i13i10k1.0.giXe7NV9jKk
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_182304532
Net ook maar mijn claims verstuurd. Eindhoven Riga retour is nu Amsterdam Riga copenhagen op Air baltic en dan met sas naar huis. Ik ben heel benieuwd hoe lang dit gaat duren. Wel 7x zo duur uit nu :')

Rest maar geannuleerd. Geen zin om kosten te gaan maken voor dagtripjes in de hoop ze ooit terug te zien.
pi_182304564
Aan de andere kant is 20¤ voor een retourtje uit Amsterdam dan wel weer een hele goede prijs als ze werkelijk betalen :D
pi_182307574
Wellicht een hele domme vraag, maar de mail van Ryanair geeft aan dat ik akkoord kan gaan met de vlucht wijzigign. Daarin heb ik niet veel keuzen, jammer maar helaas.

Maar er wordt ook nog gesproken over restitutie:

quote:
Restitutie
Voor het aanvragen van een restitutie ten gevolgen van een vertraging van meer dan 2 uur, klik op de koppeling hieronder en vul de vereiste gegevens in.
Kan ik dan geld terugkrijgen en wel gewoon vliegen, of gaat het om een annulering vd vluchten én daardoor restitutie??
pi_182307610
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 00:24 schreef Retarded het volgende:
Wellicht een hele domme vraag, maar de mail van Ryanair geeft aan dat ik akkoord kan gaan met de vlucht wijzigign. Daarin heb ik niet veel keuzen, jammer maar helaas.

Maar er wordt ook nog gesproken over restitutie:

[..]

Kan ik dan geld terugkrijgen en wel gewoon vliegen, of gaat het om een annulering vd vluchten én daardoor restitutie??
het is of het een of het ander. En vliegen en een refund zou een mooie worden.
pi_182307737
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 00:27 schreef Yreal het volgende:

[..]

het is of het een of het ander. En vliegen en een refund zou een mooie worden.
Nouja, ergens vraag ik me dat af. We hebben het over Ryanair natuurlijk...maar mijn ouders hebben ook een geannuleerde/verplaatste vlucht van Easyjet gehad en toen de vluchtprijs teruggekregen maar wel gewoon kunnen vliegen
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 4 oktober 2018 @ 06:57:16 #95
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_182309611
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 00:39 schreef Retarded het volgende:

[..]

Nouja, ergens vraag ik me dat af. We hebben het over Ryanair natuurlijk...maar mijn ouders hebben ook een geannuleerde/verplaatste vlucht van Easyjet gehad en toen de vluchtprijs teruggekregen maar wel gewoon kunnen vliegen
Als dat nu zo zou zijn vroegen ze je niet specifiek om akkoord te gaan met de wijzigingen.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_182310838
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 00:39 schreef Retarded het volgende:

[..]

Nouja, ergens vraag ik me dat af. We hebben het over Ryanair natuurlijk...maar mijn ouders hebben ook een geannuleerde/verplaatste vlucht van Easyjet gehad en toen de vluchtprijs teruggekregen maar wel gewoon kunnen vliegen
dat zou wel heel dom zijn van easyjet
pi_182322560
quote:
10s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 09:17 schreef Yreal het volgende:

[..]

dat zou wel heel dom zijn van easyjet
easyJet is wat coulanter met annuleringen dan Ryanair. Je kunt het dom noemen, maar het zorgt wel voor net een beetje meer klantenbinding. Denk dat easyJet klanten een stuk loyaler zijn dan Ryanair klanten.
pi_182323771
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 20:43 schreef Reageurs het volgende:

[..]

easyJet is wat coulanter met annuleringen dan Ryanair. Je kunt het dom noemen, maar het zorgt wel voor net een beetje meer klantenbinding. Denk dat easyJet klanten een stuk loyaler zijn dan Ryanair klanten.
sorry, geen enkele maatschappij geeft je een refund en laat je daarna alsnog vliegen.
pi_182326274
quote:
10s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 21:37 schreef Yreal het volgende:

[..]

sorry, geen enkele maatschappij geeft je een refund en laat je daarna alsnog vliegen.
Dit was toch echt hun beleid, in ieder geval tot de invoering van de Europese verordening. Je kreeg je ticket gratis als compensatie + een nieuwe vlucht, ongeacht de reden van de annulering.

Bewijs (2002): https://www.theguardian.c(...)serverescapesection2
EasyJet: After an hour, free transfer to another date or time (must be the same destination), or refund. After 4-hours, a refund for the flight and fly for free.

Zelfs na annuleringen als gevolg van 9/11 was easyJet zo aardig om de ticketprijs terug te betalen + een gratis vlucht aan te bieden, terwijl dat toch best een buitengewone omstandigheid was.
pi_182326386
quote:
10s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 21:37 schreef Yreal het volgende:

[..]

sorry, geen enkele maatschappij geeft je een refund en laat je daarna alsnog vliegen.
Volgens mij heb je recht op een refund, de claimgelden EN vergoeding van de kosten die je maakte voor alternatief vervoer (bijv. een ticket bij een andere maatschappij) bij te lange vertragingen. Dus heel erg vreemd is het niet.
dag
pi_182326605
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 23:44 schreef Reageurs het volgende:

[..]

Dit was toch echt hun beleid, in ieder geval tot de invoering van de Europese verordening. Je kreeg je ticket gratis als compensatie + een nieuwe vlucht, ongeacht de reden van de annulering.

Bewijs (2002): https://www.theguardian.c(...)serverescapesection2
EasyJet: After an hour, free transfer to another date or time (must be the same destination), or refund. After 4-hours, a refund for the flight and fly for free.

Zelfs na annuleringen als gevolg van 9/11 was easyJet zo aardig om de ticketprijs terug te betalen + een gratis vlucht aan te bieden, terwijl dat toch best een buitengewone omstandigheid was.
oké, wat een tijden.

Sorry, toen was ik 11 :P
pi_182326618
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 23:49 schreef Peter het volgende:

[..]

Volgens mij heb je recht op een refund, de claimgelden EN vergoeding van de kosten die je maakte voor alternatief vervoer (bijv. een ticket bij een andere maatschappij) bij te lange vertragingen. Dus heel erg vreemd is het niet.
nee, want dat zou Driedubbelop zijn.
pi_182327426
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 00:01 schreef Yreal het volgende:

[..]

nee, want dat zou Driedubbelop zijn.
toch kreeg ik het wel :+
dag
pi_182379967
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 01:16 schreef Peter het volgende:

[..]

toch kreeg ik het wel :+
Je schreef dat je hier recht op hebt, maar dat klopt niet: je airline koos ervoor om uitgebreider te compenseren dan wettelijk verplicht. Mag ik vragen welke airline je deze royale compensatie aanbood?
pi_182381254
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 22:08 schreef Reageurs het volgende:

[..]

Je schreef dat je hier recht op hebt, maar dat klopt niet: je airline koos ervoor om uitgebreider te compenseren dan wettelijk verplicht. Mag ik vragen welke airline je deze royale compensatie aanbood?
https://www.easyjet.com/n(...)ngen-en-annuleringen
Je kunt een verzoek indienen voor volledige teruggave van de ticketkosten.
Daarnaast heb je recht op de compensaties uit de EU-regeling, waaronder ook vergoeding van andere manieren om thuis te komen. :)
dag
pi_182401497
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 23:04 schreef Peter het volgende:

[..]

https://www.easyjet.com/n(...)ngen-en-annuleringen
Je kunt een verzoek indienen voor volledige teruggave van de ticketkosten.
Daarnaast heb je recht op de compensaties uit de EU-regeling, waaronder ook vergoeding van andere manieren om thuis te komen. :)
Wanneer was dit precies? Volgens mij zijn ze er vrij snel na het van kracht worden van de EU-regeling, mee gestopt, omdat het dubbel compenseren te duur werd.

Er staat op die link die je geeft in elk geval precies het tegenovergestelde: "kosteloos om te boeken naar een andere vlucht of een verzoek in te dienen voor volledige teruggave van de ticketkosten."
pi_182403722
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 22:31 schreef Reageurs het volgende:

[..]

Wanneer was dit precies? Volgens mij zijn ze er vrij snel na het van kracht worden van de EU-regeling, mee gestopt, omdat het dubbel compenseren te duur werd.

Er staat op die link die je geeft in elk geval precies het tegenovergestelde: "kosteloos om te boeken naar een andere vlucht of een verzoek in te dienen voor volledige teruggave van de ticketkosten."
ik koos voor teruggave, dat ging snel.
Voor de EU vergoeding (claimbedrag en gemaakte kosten) heb ik de rechtsbijstand ingeschakeld. Want dat wezen ze eerst onterecht af.
dag
pi_182413338
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 00:13 schreef Peter het volgende:

[..]

ik koos voor teruggave, dat ging snel.
Voor de EU vergoeding (claimbedrag en gemaakte kosten) heb ik de rechtsbijstand ingeschakeld. Want dat wezen ze eerst onterecht af.
Ja oke, maar je hebt dus afgezien van je vlucht?
pi_182417088
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 15:21 schreef Reageurs het volgende:

[..]

Ja oke, maar je hebt dus afgezien van je vlucht?
Ja, een andere maatschappij vloog nog wel.
dag
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 20:24:39 #110
111575 lubje25
lubjes' stash do not nick
pi_182419100
Zit te kijken om naar Dublin te gaan in Februari. Ryanair is natuurlijk de voor de hand liggende partij om mee te vliegen. Hoe betrouwbaar is Ryanair wat betreft vluchten naar Dublin? Weet iemand dat?
Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 9 oktober 2018 @ 20:26:53 #111
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_182419140
Aer Lingus :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:12:37 #112
111575 lubje25
lubjes' stash do not nick
pi_182420143
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 20:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Aer Lingus :Y
Dit maar gedaan, iets duurder maar voelt wat beter. :D
Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:26:23 #113
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_182420476
Het was ook serieus het beste en meest inhoudelijke antwoord dat ik op je vraag kon geven :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:40:50 #114
111575 lubje25
lubjes' stash do not nick
pi_182420713
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Het was ook serieus het beste en meest inhoudelijke antwoord dat ik op je vraag kon geven :D
:D dank je Fles ^O^ Heb al wel vaker met Aer Lingus gevlogen die kant op. Beviel prima.
Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
pi_182435179
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 20:24 schreef lubje25 het volgende:
Zit te kijken om naar Dublin te gaan in Februari. Ryanair is natuurlijk de voor de hand liggende partij om mee te vliegen. Hoe betrouwbaar is Ryanair wat betreft vluchten naar Dublin? Weet iemand dat?
Prima.

Die vluchten zijn er namelijk om Aer lingus kapot te maken, dus dan moet je het ook goed doen. Ryanair doet exact hetzelfde voor de helft van de prijs.
pi_182435203
Ik kom er trouwens net achter dat Wizzair in reactie op ryanair ook de toegestane handbagage afbouwt...
pi_182439698
quote:
15s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 17:29 schreef Yreal het volgende:
Ik kom er trouwens net achter dat Wizzair in reactie op ryanair ook de toegestane handbagage afbouwt...
Fake news van het ANP!

Je mocht altijd al bij Wizzair alleen een kleine handbagage of met priority een grote. Enige wat verandert is, is een extra service: 10kg checked bagage. Het ANP is duidelijk niet op de hoogte van het oude Wizzair beleid. In feite is het nieuwe Wizzair beleid zelfs ruimer, omdat er een nieuwe optie bijkomt.
  woensdag 10 oktober 2018 @ 20:48:32 #118
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_182439732
quote:
15s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 17:29 schreef Yreal het volgende:
Ik kom er trouwens net achter dat Wizzair in reactie op ryanair ook de toegestane handbagage afbouwt...
Een maatregel die niet kon uitblijven want het was noodzakelijk dat door de inzet van de grotere A321 toestellen er ook meer passagiers mee gaan met hun bagage, en dat past simpelweg niet in de bagagebakken.

Het beleid van liever niet inchecken wordt nu langzaam weer veranderd naar liever wel betaald inchecken zodat de maatschappij er wat aan kan verdienen en niet nu kosten moet maken aan de gate om ze dan alsnog in het ruim te stoppen. Dat kost tijd en geld doordat de afhandelaar dat dus niet zonder meer gratis doet.
Nadeel voor de passagier wordt wel dat priority niets meer voorstelt omdat veel mensen toch de handbagage aan boord willen meenemen en dus daar extra voor willen betalen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_182439961
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 20:48 schreef ozzietukker het volgende:
dat door de inzet van de grotere A321 toestellen er ook meer passagiers mee gaan met hun bagage, en dat past simpelweg niet in de bagagebakken
Maar de A321 heeft evenredig ook meer bagagevakken, dus dat maakt niks uit ;)
pi_182442491
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 20:47 schreef Reageurs het volgende:

[..]

Fake news van het ANP!

Je mocht altijd al bij Wizzair alleen een kleine handbagage of met priority een grote. Enige wat verandert is, is een extra service: 10kg checked bagage. Het ANP is duidelijk niet op de hoogte van het oude Wizzair beleid. In feite is het nieuwe Wizzair beleid zelfs ruimer, omdat er een nieuwe optie bijkomt.
je mocht al eventjes gewoon trolleys meenemen bij wizz
pi_182442502
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 20:48 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Een maatregel die niet kon uitblijven want het was noodzakelijk dat door de inzet van de grotere A321 toestellen er ook meer passagiers mee gaan met hun bagage, en dat past simpelweg niet in de bagagebakken.

Het beleid van liever niet inchecken wordt nu langzaam weer veranderd naar liever wel betaald inchecken zodat de maatschappij er wat aan kan verdienen en niet nu kosten moet maken aan de gate om ze dan alsnog in het ruim te stoppen. Dat kost tijd en geld doordat de afhandelaar dat dus niet zonder meer gratis doet.
Nadeel voor de passagier wordt wel dat priority niets meer voorstelt omdat veel mensen toch de handbagage aan boord willen meenemen en dus daar extra voor willen betalen.
heb net wizz discount geboekt trouwens, maar die geeft dan jammer genoeg weer geen korting op prio ...
pi_182442517
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 20:58 schreef Reageurs het volgende:

[..]

Maar de A321 heeft evenredig ook meer bagagevakken, dus dat maakt niks uit ;)
maar als de mensen op een rij meer bagageruimte nodig hebben dan er boven hun rij past, maak je het probleem dus alleen maar erger.

Al was de laatste keer in een a321 van wizz het heerlijk rustig. Dat was naar Sofia, nu naar Skopje. Kan me niet voorstellen dat dat drukker is..
pi_182443185
quote:
15s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 23:01 schreef Yreal het volgende:

[..]

je mocht al eventjes gewoon trolleys meenemen bij wizz
Alleen met priority hoor. Misschien wel als ruimbagage zonder priority, maar ik heb een hekel aan wachten bij de band.
pi_182445719
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 00:01 schreef Reageurs het volgende:

[..]

Alleen met priority hoor. Misschien wel als ruimbagage zonder priority, maar ik heb een hekel aan wachten bij de band.
nee echt niet. Wizz stond al ruim een jaar handbagage trolley s toe als handbagage zonder bijbetalen.
pi_182452297
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 08:06 schreef Yreal het volgende:

[..]

nee echt niet. Wizz stond al ruim een jaar handbagage trolley s toe als handbagage zonder bijbetalen.
Als ik een vluchtje voor overmorgen boek (oude regeling), geeft hij aan: "Hand luggage (55 X 40 X 23CM) to be checked-in at the check-in desk free of charge or a small bag (40 x 30 x 18 cm) in the cabin, placed under the seat"

Dus alleen kleine handbagage als je geen priority hebt.
pi_182455236
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 14:48 schreef Reageurs het volgende:

[..]

Als ik een vluchtje voor overmorgen boek (oude regeling), geeft hij aan: "Hand luggage (55 X 40 X 23CM) to be checked-in at the check-in desk free of charge or a small bag (40 x 30 x 18 cm) in the cabin, placed under the seat"

Dus alleen kleine handbagage als je geen priority hebt.
oké die had ik dan weer gemist. Laatste wizz vlucht was in februari.
pi_182456738
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 17:27 schreef Yreal het volgende:

[..]

oké die had ik dan weer gemist. Laatste wizz vlucht was in februari.
Hier vorigee maand :P
Ben wel benieuwd of airlines als easyJet en transavia ook gaan volgen in deze nieuwe handbagagetrend. Die zullen het ongetwijfeld met belangstelling volgen.
pi_182459514
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 19:05 schreef Reageurs het volgende:

[..]

Hier vorigee maand :P
Ben wel benieuwd of airlines als easyJet en transavia ook gaan volgen in deze nieuwe handbagagetrend. Die zullen het ongetwijfeld met belangstelling volgen.
pfff als dit de norm gaat worden ben ik er wel klaar mee.

Een paar dagen lukt wel, maar dan ga ik wel wat meer betalen voor een normale airline...
  donderdag 11 oktober 2018 @ 21:29:32 #129
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_182460264
quote:
15s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:03 schreef Yreal het volgende:

[..]

pfff als dit de norm gaat worden ben ik er wel klaar mee.

Een paar dagen lukt wel, maar dan ga ik wel wat meer betalen voor een normale airline...
Ik denk dat veel luchtvaartmaatschappijen kijken naar deze optie. Bij een reguliere maatschappij zoals KLM is door het uitkleden van de tickets zonder gratis bagage om in te checken de bagagebakken ook voller geworden. Intercontinentaal gaat het nog wel, maar ook daar zie je de ontwikkeling dat men enkel handbagage tickets gaat aanbieden.

Het meest vervelende aan die maatregel voor mij persoonlijk is dat je hierdoor eigenlijk wel gedwongen wordt om van de priority van in mijn geval KLM gebruik te maken als ik mijn handbagage in een bagagebak wil kunnen stoppen die ook nog bij mijn zitplaats is. Terwijl ik eigenlijk liever als laatste aan boord ga...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 11 oktober 2018 @ 23:49:49 #130
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_182464188
Hoeveel is de ruimte tussen de stoelen eigenlijk bij Transavia? B737-800 met 32 rijen, alles economy. Ik zat zo dicht ingeprakt dat telkens als ik een scheet wílde laten, hij naar binnen klapte 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_182467011
quote:
15s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 23:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoeveel is de ruimte tussen de stoelen eigenlijk bij Transavia? B737-800 met 32 rijen, alles economy. Ik zat zo dicht ingeprakt dat telkens als ik een scheet wílde laten, hij naar binnen klapte 8)7
volgens mij zijn hun 737-700 krapper, maar als het voorkomt dat men gaat zitten ruften ben ik helemaal voor :P
pi_182469726
Verschilt net een beetje per rij ook, maar transavia is zeker één van de maatschappijen met de minste beenruimte.
pi_182469740
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:29 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik denk dat veel luchtvaartmaatschappijen kijken naar deze optie. Bij een reguliere maatschappij zoals KLM is door het uitkleden van de tickets zonder gratis bagage om in te checken de bagagebakken ook voller geworden. Intercontinentaal gaat het nog wel, maar ook daar zie je de ontwikkeling dat men enkel handbagage tickets gaat aanbieden.

Het meest vervelende aan die maatregel voor mij persoonlijk is dat je hierdoor eigenlijk wel gedwongen wordt om van de priority van in mijn geval KLM gebruik te maken als ik mijn handbagage in een bagagebak wil kunnen stoppen die ook nog bij mijn zitplaats is. Terwijl ik eigenlijk liever als laatste aan boord ga...
bijna gold nu, dus dan gaan we maar bagage inchecken ;( gedoe altijd.
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:25:44 #134
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_182469919
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 11:12 schreef Reageurs het volgende:
Verschilt net een beetje per rij ook, maar transavia is zeker één van de maatschappijen met de minste beenruimte.
Dan heb je AirAsia nog nooit meegemaakt :+
Don't let my username fool you...
pi_182473263
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 11:25 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dan heb je AirAsia nog nooit meegemaakt :+
Keertje op de A330 gevlogen, dat viel nog wel mee. De A320 van AirAsia schijnt inderdaad een marteltuig te zijn.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 12 oktober 2018 @ 21:56:10 #136
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_182480422
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 07:03 schreef Yreal het volgende:

[..]

volgens mij zijn hun 737-700 krapper, maar als het voorkomt dat men gaat zitten ruften ben ik helemaal voor :P
o|O
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:16:09 #137
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_182548511
Zo, retourtje Malta geboekt eind november voor 56 euro. Hopelijk niet te koud rond die tijd :)
pi_182548553
Nu krijg ik weer een mail dat mijn vlucht naar london op 4 november TOCH om 07:50 vertrekt... what the fuck

Nouja... meevaller
pi_182549789
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 12:18 schreef Retarded het volgende:
Nu krijg ik weer een mail dat mijn vlucht naar london op 4 november TOCH om 07:50 vertrekt... what the fuck

Nouja... meevaller
ik krijg juist een mail dat de heenvlucht naar rome niet om 4 uur smiddags maar 7uur savonds is, de terugreis blijft echter gewoon op 1uur smiddags staan. Apart, normaal hanteren ze toch zo een tijden dat ze ergens landen en daarna meteen weer terugvliegen.
pi_182549816
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 12:16 schreef Hi_flyer het volgende:
Zo, retourtje Malta geboekt eind november voor 56 euro. Hopelijk niet te koud rond die tijd :)
Nice! Ik ga op 5 december naar Lissabon voor 45 euro retour inclusief priority. Leuke tripjes weer
pi_182550140
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 11:25 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dan heb je AirAsia nog nooit meegemaakt :+
Bij airasia moet je ook niet online inchecken. Als je bij de inchekcbalie komt zien ze dat je een westerner bent en zetten ze je in de rij bij de nooduitgangen waar iets meer been ruimte is. Tip van de dag ;)
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:12:42 #142
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_182550508
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 13:52 schreef Retarded het volgende:

[..]

Bij airasia moet je ook niet online inchecken. Als je bij de inchekcbalie komt zien ze dat je een westerner bent en zetten ze je in de rij bij de nooduitgangen waar iets meer been ruimte is. Tip van de dag ;)
Is dat zo? Dat hadden we wel met een binnenlandse vlucht met Garuda Indonesia, we waren ook daadwerkelijk de enige blanken op die vlucht :+
Don't let my username fool you...
pi_182551372
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 14:12 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Is dat zo? Dat hadden we wel met een binnenlandse vlucht met Garuda Indonesia, we waren ook daadwerkelijk de enige blanken op die vlucht :+
Heb vaak gevlogen met AirAsia en eigenlijk altijd een rijtje blanken op die rij gezien ja hahaha.
pi_182551405
Bij nokair ook standaard ja :')
pi_182551448
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 13:52 schreef Retarded het volgende:

[..]

Bij airasia moet je ook niet online inchecken. Als je bij de inchekcbalie komt zien ze dat je een westerner bent en zetten ze je in de rij bij de nooduitgangen waar iets meer been ruimte is. Tip van de dag ;)
Bij overgewicht van baggage helpt knipoog en Line-ID ook in Indonesie als single jongen bij incheckbalie :P
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 20:50:45 #146
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_182558239
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 13:52 schreef Retarded het volgende:

[..]

Bij airasia moet je ook niet online inchecken. Als je bij de inchekcbalie komt zien ze dat je een westerner bent en zetten ze je in de rij bij de nooduitgangen waar iets meer been ruimte is. Tip van de dag ;)
Het hangt wel een beetje van de luchthaven af. In Kuala Lumpur was het vroeger geen probleem om je stoel bij de incheckbalie te wijzigen, tegenwoordig is de instructie naar het personeel dat daarvoor kosten in rekening gebracht moet worden. Hetzelfde geldt voor Don Muang waar veel blanke toeristen komen.

Daarnaast wordt ongeveer 36-24 uur van te voren, als je geen stoel vooraf hebt gekocht, de door Air Asia gekozen stoel zichtbaar in de Air Asia app, het grondpersoneel kan die niet zonder meer wijzigen, daar heb je een autorisatie voor nodig. (Dat kan een betaling zijn bij een verkoop punt, of uiteraard een manager die die bevoegdheid heeft, maar niet zonder meer door elke medewerker van de incheckbalie).

Persoonlijk zit ik liever voorin het toestel, niet specifiek op rij 1, maar liever op een rij daarachter waar je de grootste kans hebt, als het toestel niet vol zit, dat je een lege stoel naast je hebt, in de app afwachten tot je zitplaats zichtbaar is en dan kijken naar de overige plekken geeft een goede indicatie hoe vol een vlucht zit.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_182586026
Anagezien hier wel een redelijk aantal ervaringsdeskundigen zijn even de volgende vragen:

Ik heb bij cheaptickets een vlucht geboekt naar Edinburg voor mijn vrouw en dochter(15). Tijdens boeken waarschijnlijk niet goed gecheckt hoe en wat, want de bedoeling was dat mijn vrouw een koffer(normale grootte 23kg) mee zou nemen. Dus die er bij geboekt voor alleen mijn vrouw.
Krijg ik de etickets van cheaptickets, staat er alleen een koffer bij de heenreis en niet bij de terugreis.

Kleine domper, maar niet goed gekeken denk ik.

Daarna gister ingescheckt. Het eerste probleem kwam bij mijn dochter van 15. Ik kon geen correcte geboortedatum aanklikken. Dus nu voor eerst maar een jaar later(ouder) gedaan. Op de site van Ryanair kon ik daar wel iets van vinden, maar echt duidelijk was het niet.
Heeft iemand hier ervaring mee hoe dit aan te passen? Er staat bij Ryanair het volgende:
Het is niet mogelijk om een passagier onder 16 jr aan een bestaande vluchtreservering toe te voegen, maar u kunt wel een nieuwe reservering maken. In dat geval moet u de passagier onder 16 jr online boeken als een volwassene en als de boeking voltooid is zult u contact op moeten nemen met ons reserveringscentrum met de volgende informatie. Voor het koppelen van boekingen wordt een bedrag van ¤/£30 berekend.

• Beide referentienummers van de boekingen zodat we de onder 16 jr boeking kunnen verwijzen naar de bestaande boeking.
• De gegevens van het paspoort of reisdocumentatie van het kind.

Let op: online inchecken is niet mogelijk als een kind in een aparte reservering geboekt is. Het kind zal op de luchthaven (zonder kosten) moeten inchecken. De volwassene die verbonden is aan deze boeking van het kind moet gewoon online inchecken

Heb bij cheaptickets gewoon twee volwassenen tickets aangeschaft.

Verder een issue met de koffer. Die kwam bij het in hecken niet naar voren. Kon wel weer extra bagage toevoegen, maar mocht dan weer betalen. Maar dat had ik bij cheaptickets al gedaan.

Iemand ervaring met bovenstaande?
pi_182595636
nicap; dan heb je bij boeken je dochter als volwassene geboekt, volgens mij geeft Ryan air kinderen tot 16 kind status.. even bellen. Überhaupt.. waarom in 2 x geboekt ?
pi_182612990
Waarom zou je ook een Ryanairticket bij een reseller kopen? Dat is toch nooit goedkoper?
pi_182617002
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 16:30 schreef Reageurs het volgende:
Waarom zou je ook een Ryanairticket bij een reseller kopen? Dat is toch nooit goedkoper?
kan wel...
pi_182617008
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 09:35 schreef Nicap_tm het volgende:
Anagezien hier wel een redelijk aantal ervaringsdeskundigen zijn even de volgende vragen:

Ik heb bij cheaptickets een vlucht geboekt naar Edinburg voor mijn vrouw en dochter(15). Tijdens boeken waarschijnlijk niet goed gecheckt hoe en wat, want de bedoeling was dat mijn vrouw een koffer(normale grootte 23kg) mee zou nemen. Dus die er bij geboekt voor alleen mijn vrouw.
Krijg ik de etickets van cheaptickets, staat er alleen een koffer bij de heenreis en niet bij de terugreis.

Kleine domper, maar niet goed gekeken denk ik.

Daarna gister ingescheckt. Het eerste probleem kwam bij mijn dochter van 15. Ik kon geen correcte geboortedatum aanklikken. Dus nu voor eerst maar een jaar later(ouder) gedaan. Op de site van Ryanair kon ik daar wel iets van vinden, maar echt duidelijk was het niet.
Heeft iemand hier ervaring mee hoe dit aan te passen? Er staat bij Ryanair het volgende:
Het is niet mogelijk om een passagier onder 16 jr aan een bestaande vluchtreservering toe te voegen, maar u kunt wel een nieuwe reservering maken. In dat geval moet u de passagier onder 16 jr online boeken als een volwassene en als de boeking voltooid is zult u contact op moeten nemen met ons reserveringscentrum met de volgende informatie. Voor het koppelen van boekingen wordt een bedrag van ¤/£30 berekend.

• Beide referentienummers van de boekingen zodat we de onder 16 jr boeking kunnen verwijzen naar de bestaande boeking.
• De gegevens van het paspoort of reisdocumentatie van het kind.

Let op: online inchecken is niet mogelijk als een kind in een aparte reservering geboekt is. Het kind zal op de luchthaven (zonder kosten) moeten inchecken. De volwassene die verbonden is aan deze boeking van het kind moet gewoon online inchecken

Heb bij cheaptickets gewoon twee volwassenen tickets aangeschaft.

Verder een issue met de koffer. Die kwam bij het in hecken niet naar voren. Kon wel weer extra bagage toevoegen, maar mocht dan weer betalen. Maar dat had ik bij cheaptickets al gedaan.

Iemand ervaring met bovenstaande?
wat is je vraag nou?
pi_182631638
De vraag was ik idd vergeten.

Mssr heb het al opgelost met de live chat van ryanair.

De vraag was of het kwaad kon dat ik mijn dochter een jaar ouder heb gezet.
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 19:53:14 #153
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_182633727
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 18:07 schreef Nicap_tm het volgende:
De vraag was ik idd vergeten.

Mssr heb het al opgelost met de live chat van ryanair.

De vraag was of het kwaad kon dat ik mijn dochter een jaar ouder heb gezet.
En kon het kwaod?
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_182649557
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 20:16 schreef Yreal het volgende:

[..]

kan wel...
Als het echt aanzienlijk scheelt zal de reseller jou gewoon een nieuw duurder ticket aanbieden voor een duurdere prijs.

Met name bij plotselinge vraagtoename (bijv. na lotingen internationaal voetbal) gebeurt dit veel.

True, soms kan het met kortingscodes wel eens een paar euro goedkoper zijn, maar ik zou die gok nooit nemen.
pi_182659621
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 18:07 schreef Nicap_tm het volgende:
De vraag was ik idd vergeten.

Mssr heb het al opgelost met de live chat van ryanair.

De vraag was of het kwaad kon dat ik mijn dochter een jaar ouder heb gezet.
nu je het er expliciet bij zegt haal ik het eruit ja...
pi_182659648
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2018 15:47 schreef Reageurs het volgende:

[..]

Als het echt aanzienlijk scheelt zal de reseller jou gewoon een nieuw duurder ticket aanbieden voor een duurdere prijs.

Met name bij plotselinge vraagtoename (bijv. na lotingen internationaal voetbal) gebeurt dit veel.

True, soms kan het met kortingscodes wel eens een paar euro goedkoper zijn, maar ik zou die gok nooit nemen.
ik zit nu voor 30¤ ipv 280¤ op madeira met dank aan edreams. Dus aaaach.
  Moderator maandag 22 oktober 2018 @ 08:07:46 #157
45833 crew  Fogel
pi_182664396
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2018 15:47 schreef Reageurs het volgende:

[..]

Als het echt aanzienlijk scheelt zal de reseller jou gewoon een nieuw duurder ticket aanbieden voor een duurdere prijs.

Met name bij plotselinge vraagtoename (bijv. na lotingen internationaal voetbal) gebeurt dit veel.

True, soms kan het met kortingscodes wel eens een paar euro goedkoper zijn, maar ik zou die gok nooit nemen.
En dit is je eigen ervaring die je een keer hebt meegemaakt of een aanname?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_182670349
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2018 08:07 schreef Fogel het volgende:

[..]

En dit is je eigen ervaring die je een keer hebt meegemaakt of een aanname?
Eigen ervaring, paar keer meegemaakt in een dergelijke situatie. Reseller mailt je een paar uur later dat je mag kiezen tussen 10x zoveel bijbetalen of annuleren. Hier een voorbeeld: https://www.ad.nl/dordrec(...)manchester~a9ba9164/

quote:
10s.gif Op zondag 21 oktober 2018 22:52 schreef Yreal het volgende:

[..]

ik zit nu voor 30¤ ipv 280¤ op madeira met dank aan edreams. Dus aaaach.
Welke maatschappij? Sommige maatschappijen verkopen aan resellers wel eens tickets behoorlijk onder hun eigen prijs, maatschappijen als Ryanair echter niet.
pi_182674788
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 14:30 schreef Reageurs het volgende:

[..]

Eigen ervaring, paar keer meegemaakt in een dergelijke situatie. Reseller mailt je een paar uur later dat je mag kiezen tussen 10x zoveel bijbetalen of annuleren. Hier een voorbeeld: https://www.ad.nl/dordrec(...)manchester~a9ba9164/

[..]

Welke maatschappij? Sommige maatschappijen verkopen aan resellers wel eens tickets behoorlijk onder hun eigen prijs, maatschappijen als Ryanair echter niet.
heel specifieke situatie, waarin demand ineens door het dak gaat en cheaptickets het niet snel genoeg update.

Als je met een cc had geboekt was cheaptickets gewoon de lul. Sowieso een waardeloos bedrijf dat nergens goed voor is.
pi_182679943
quote:
10s.gif Op maandag 22 oktober 2018 18:53 schreef Yreal het volgende:

[..]

heel specifieke situatie, waarin demand ineens door het dak gaat en cheaptickets het niet snel genoeg update.

Als je met een cc had geboekt was cheaptickets gewoon de lul. Sowieso een waardeloos bedrijf dat nergens goed voor is.
True, maar in dat soort situaties is het dus een beetje oppassen. En helemaal met je eens wat betreft CheapTickets, je hebt er geen drol aan.
pi_182681397
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 22:35 schreef Reageurs het volgende:

[..]

True, maar in dat soort situaties is het dus een beetje oppassen. En helemaal met je eens wat betreft CheapTickets, je hebt er geen drol aan.
ik heb nu ook een fitty met edreams en mastercard doet niet eens wat.

Echt wtf.
pi_182724285
quote:
9s.gif Op maandag 22 oktober 2018 23:59 schreef Yreal het volgende:

[..]

ik heb nu ook een fitty met edreams en mastercard doet niet eens wat.

Echt wtf.
Credit cardmaatschappijen proberen er altijd wat gemakkelijk vanaf te komen. Wat hebben ze gedaan? Ik lees hier ook een hoop negatieve reviews: https://vraagalex.nl/servicenummers/edreams/
pi_182725064
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 22:19 schreef Reageurs het volgende:

[..]

Credit cardmaatschappijen proberen er altijd wat gemakkelijk vanaf te komen. Wat hebben ze gedaan? Ik lees hier ook een hoop negatieve reviews: https://vraagalex.nl/servicenummers/edreams/
app zei 5 euro, gelukkig gescreenshot op het moment dat ik al op boeken had gedrukt dat je dus echt ziet 5 euro nu aan het boeken.

Vervolgens 155 op de bevestiging. En ing die zegt ja 5 euro kan ook niet he? :')
pi_182732045
quote:
9s.gif Op maandag 22 oktober 2018 23:59 schreef Yreal het volgende:

[..]

ik heb nu ook een fitty met edreams en mastercard doet niet eens wat.

Echt wtf.
lol, eerst stoer doen en nu huilie _O-
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 25 oktober 2018 @ 11:32:46 #165
39237 crew  H_T
2733
pi_182732063
quote:
15s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 22:58 schreef Yreal het volgende:

[..]

app zei 5 euro, gelukkig gescreenshot op het moment dat ik al op boeken had gedrukt dat je dus echt ziet 5 euro nu aan het boeken.

Vervolgens 155 op de bevestiging. En ing die zegt ja 5 euro kan ook niet he? :')
Kan je de koop dan niet gewoon annuleren?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_182733220
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 11:31 schreef Predator38 het volgende:

[..]

lol, eerst stoer doen en nu huilie _O-
haha ik heb edreams voor duizenden euro's opgenaaid van de zomer.

Ben vooral een beetje pissig op ing vanwege hun reactie. Je zou verwachten dat je gedekt ben tegen dit soort kolder.
pi_182733234
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 11:32 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Kan je de koop dan niet gewoon annuleren?
nee. edreams claimt geen storing.

Opzich is het niet heel schokkend allemaal, maar voor 150 euro zou ik niet echt een weekendje naar Albanië boeken :')

Laatst geteld dat ik 128 tickets heb geboekt voor prijzen soms zo laag als 0¤ waar ze nooit moeilijk over hebben gedaan. Vanavond een lijstje maken, kijken wat ing dan zegt.
pi_182733938
quote:
10s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 12:48 schreef Yreal het volgende:

[..]

haha ik heb edreams voor duizenden euro's opgenaaid van de zomer.

Ben vooral een beetje pissig op ing vanwege hun reactie. Je zou verwachten dat je gedekt ben tegen dit soort kolder.
karma is a bitch 😊
pi_182734231
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 13:33 schreef Predator38 het volgende:

[..]

karma is a bitch 😊
ohja you win some you lose some
  One tough cookie donderdag 25 oktober 2018 @ 14:57:46 #170
169210 liesje1979
pi_182735224
quote:
15s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 12:48 schreef Yreal het volgende:

[..]

nee. edreams claimt geen storing.

Opzich is het niet heel schokkend allemaal, maar voor 150 euro zou ik niet echt een weekendje naar Albanië boeken :')

Laatst geteld dat ik 128 tickets heb geboekt voor prijzen soms zo laag als 0¤ waar ze nooit moeilijk over hebben gedaan. Vanavond een lijstje maken, kijken wat ing dan zegt.
Ga je naar Albanië? *O* Maar hoe vlieg je dan?
pi_182742847
quote:
11s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 14:57 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ga je naar Albanië? *O* Maar hoe vlieg je dan?
de transavia vlucht vanaf Amsterdam.

Ja opzich wel tof, maar dan zou ik de natuur in gaan maar dat lukt niet echt in 3 dagen.
pi_182751799
Ik vloog vanmorgen met Transavia want directe vlucht naar Napels, ondanks dat ik extra beenruimte had gekocht was het alsnog kut!

Je stoel kan je niet eens verschuiven en ondanks dat het rustig was kon ik niet languit gaan liggen want die leuningen kunnen niet eens omhoog :')

Volgende keer weer lekker met Alitalia, dan maar overstappen in Linate of Fiumicino. Dat is beter dan zo'n skere vlucht.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_182756966
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 11:44 schreef Aiciu het volgende:
Ik vloog vanmorgen met Transavia want directe vlucht naar Napels, ondanks dat ik extra beenruimte had gekocht was het alsnog kut!

Je stoel kan je niet eens verschuiven en ondanks dat het rustig was kon ik niet languit gaan liggen want die leuningen kunnen niet eens omhoog :')

Volgende keer weer lekker met Alitalia, dan maar overstappen in Linate of Fiumicino. Dat is beter dan zo'n skere vlucht.
Heerlijk zo'n stoel die niet naar achteren kan en dus ook niet tot ergernissen kan leiden.

En Alitalia, dan moet je wel weten dat je geen EU compensatie kunt krijgen zolang die in uitstel van betaling zitten ;)
pi_182757689
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 16:33 schreef Reageurs het volgende:

[..]

Heerlijk zo'n stoel die niet naar achteren kan en dus ook niet tot ergernissen kan leiden.

En Alitalia, dan moet je wel weten dat je geen EU compensatie kunt krijgen zolang die in uitstel van betaling zitten ;)
Liever dat risico nemen, dan zo'n vlucht waar je niet lekker zit.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_182760656
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 11:44 schreef Aiciu het volgende:
Ik vloog vanmorgen met Transavia want directe vlucht naar Napels, ondanks dat ik extra beenruimte had gekocht was het alsnog kut!

Je stoel kan je niet eens verschuiven en ondanks dat het rustig was kon ik niet languit gaan liggen want die leuningen kunnen niet eens omhoog :')

Volgende keer weer lekker met Alitalia, dan maar overstappen in Linate of Fiumicino. Dat is beter dan zo'n skere vlucht.
als je een 738 hebt moet je ook die derde rij in het midden hebben of de eerste.

Heerlijk geslapen van de week.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 2 november 2018 @ 19:40:08 #176
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_182904640
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator vrijdag 2 november 2018 @ 19:45:57 #177
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_182904748
quote:
Had je iets anders verwacht dan?
Ryanair heeft overal schijt aan.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 2 november 2018 @ 19:59:48 #178
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_182905099
Ryanair snapt echter wel hoe het spelletje gespeeld moet worden.

Vergeet niet dat wanneer Ryanair hier toegeeft dit ook verregaande consequenties kan hebben voor overige standplaatsen van Ryanair.
Men kan het verlies hier maar beter nemen, basis sluiting maar wel blijven uitvoeren van vluchten en de ontslagvergoedingen betalen zodat de totale kosten beperkt blijven.

Het Low Cost model staat nogal onder druk omdat aan de onstuimige groei nu de werknemers zich gaan organiseren wat vooral het low cost model in gevaar brengt.

Niet dat ik de werknemers van Ryanair dit niet gun, sterker nog, ik zie graag dat alle luchtvaartmaatschappijen in een land aan dezelfde rechten en plichten gebonden zijn. Dat een luchtvaartmaatschappij dit echter liever niet heeft en dit tracht tegen te gaan is vanuit dat standpunt ook weer begrijpelijk.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 2 november 2018 @ 20:04:31 #179
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_182905204
quote:
6s.gif Op vrijdag 2 november 2018 19:59 schreef ozzietukker het volgende:
Ryanair snapt echter wel hoe het spelletje gespeeld moet worden.

Vergeet niet dat wanneer Ryanair hier toegeeft dit ook verregaande consequenties kan hebben voor overige standplaatsen van Ryanair.
Je doet nu alsof een rechterlijke uitspraak "ook maar een mening" is -O- Het is echt niet normaal hoe Ryanair met mensen omgaat hoor. En het is goed dat daar eindelijk eens paal en perk aan gesteld wordt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 2 november 2018 @ 21:47:20 #180
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_182907914
quote:
11s.gif Op vrijdag 2 november 2018 20:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Je doet nu alsof een rechterlijke uitspraak "ook maar een mening" is Het is echt niet normaal hoe Ryanair met mensen omgaat hoor. En het is goed dat daar eindelijk eens paal en perk aan gesteld wordt.
Een rechterlijke uitspraak van deze rechtbank is ook maar een 'interpretatie' van de wet en je bent nog lang niet aan het einde van het juridisch traject.

De vraag is of het voor Ryanair verstandig is om door te procederen want dat kan nogal verregaande gevolgen hebben.
Derhalve snapt Ryanair heel goed hoe dit 'gespeeld' moet worden.

Dat alle luchtvaartmaatschappijen in een land dezelfde rechten en plichten hebt lijkt mij logisch, en daarom is het zonder meer goed dat als dat niet het geval is dat aan de kaak gesteld wordt.
Maar dat betekent natuurlijk weer niet dat een bedrijf niets zou mogen doen om dit proberen te omzeilen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 2 november 2018 @ 23:02:34 #181
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_182909650
ja, maar de geijkte procedure is dan dat je in hoger beroep gaat. Niet dat je gewoon zegt "fuck you", je middelvinger opsteekt en doet waar je zelf zin in hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 2 november 2018 @ 23:27:29 #182
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_182910237
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 11:44 schreef Aiciu het volgende:
Ik vloog vanmorgen met Transavia want directe vlucht naar Napels, ondanks dat ik extra beenruimte had gekocht was het alsnog kut!

Je stoel kan je niet eens verschuiven en ondanks dat het rustig was kon ik niet languit gaan liggen want die leuningen kunnen niet eens omhoog :')
Dat is bij alle airlines het geval bij stoelen bij de nooduitgang en op rij 1.
So we just called him Fred
  vrijdag 2 november 2018 @ 23:29:19 #183
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_182910271
quote:
6s.gif Op vrijdag 2 november 2018 19:59 schreef ozzietukker het volgende:
, ik zie graag dat alle luchtvaartmaatschappijen in een land aan dezelfde rechten en plichten gebonden zijn. .
Maar wanneer is "een airline in een land"? Het is en blijft een Iers bedrijf.
So we just called him Fred
  vrijdag 2 november 2018 @ 23:31:04 #184
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_182910309
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, maar de geijkte procedure is dan dat je in hoger beroep gaat. Niet dat je gewoon zegt "fuck you", je middelvinger opsteekt en doet waar je zelf zin in hebt.
Ze gaan akkoord met de uitspraak.
En die gaat niet verder dan "u mag deze 16 piloten niet overplaatsen en u moet de salarissen van deze 16 piloten blijven betalen".
So we just called him Fred
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 3 november 2018 @ 08:46:20 #185
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_182914639
Dan zal ik het verkeerd gelezen hebben. Ik dacht dat er stond "Ryanair negeert rechter". Sorry :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 3 november 2018 @ 17:14:20 #186
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_182921196
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 23:29 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Maar wanneer is "een airline in een land"? Het is en blijft een Iers bedrijf.
Luchtvaartmaatschappijen moeten in mijn ogen aan dezelfde regels houden op het moment dat men een basis opent op een luchthaven in een land.
Dan zouden daar de lokale regels moeten gelden en niet regels op basis van in het voorbeeld van Ryanair Iers recht.
Het staat een maatschappij dan vrij om dan geen basis in een land te hebben maar door een zogenoemd W-patroon de vluchten uit te voeren zodat dit kan met buiten het land gestationeerde toestellen.

Ik ben er zeker niet voor om luchtvaartmaatschappijen met vluchten uit een ander land ook onder de lokale wetgeving te laten vallen van een land waar men naar toe vliegt. Dat valt niet uit te voeren.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 9 november 2018 @ 16:31:55 #187
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_183044822
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_183046028
Dat lijkt mij ook eerder een Frans dingetje en niet een Ryanair dingetje.
Echt iets voor de Franse instanties om zulke belachelijke dingen te doen, en ook om dat heel snel te doen ipv de andere partij kansen te geven.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 9 november 2018 @ 18:08:00 #189
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_183046248
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 17:48 schreef bianconeri het volgende:
Dat lijkt mij ook eerder een Frans dingetje en niet een Ryanair dingetje.
Echt iets voor de Franse instanties om zulke belachelijke dingen te doen, en ook om dat heel snel te doen ipv de andere partij kansen te geven.
Heb je überhaupt op die link geklikt? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_183048277
quote:
5s.gif Op vrijdag 9 november 2018 18:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Heb je überhaupt op die link geklikt? :?
Yup, daarom zeg ik het ook.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 9 november 2018 @ 20:05:23 #191
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_183048588
Er staat toch "laatste redmiddel"? :? En dat het gaat om geld van 10 jaar geleden. Benieuwd hoe je dat dan "heel snel" wilt noemen :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_183158363
Iemand enig idee hoe streng Ryan Air is met het nieuwe handbagagebeleid? Mijn tas is aan alle zijden 5cm te groot. Wordt hier lastig over gedaan of...?
pi_183158448
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 06:53 schreef Exterminator het volgende:
Iemand enig idee hoe streng Ryan Air is met het nieuwe handbagagebeleid? Mijn tas is aan alle zijden 5cm te groot. Wordt hier lastig over gedaan of...?
Kan, kan ook niet
  Moderator donderdag 15 november 2018 @ 08:16:09 #194
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_183158674
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 06:53 schreef Exterminator het volgende:
Iemand enig idee hoe streng Ryan Air is met het nieuwe handbagagebeleid? Mijn tas is aan alle zijden 5cm te groot. Wordt hier lastig over gedaan of...?
Het is Ryanair ^O^
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_183165883
In november is er nog een coulanceperiode, vanaf december zouden ze strenger worden... Maar goed, het personeel dat moet controleren is vaak niet van Ryanair en hoe streng ze zijn verschilt per vliegveld.
pi_183220054
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 06:53 schreef Exterminator het volgende:
Iemand enig idee hoe streng Ryan Air is met het nieuwe handbagagebeleid? Mijn tas is aan alle zijden 5cm te groot. Wordt hier lastig over gedaan of...?
Ik ga er maar van uit tegenwoordig dat ze moeilijk doen. Dus een tas die perfect past ;)
pi_183225587
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 06:53 schreef Exterminator het volgende:
Iemand enig idee hoe streng Ryan Air is met het nieuwe handbagagebeleid? Mijn tas is aan alle zijden 5cm te groot. Wordt hier lastig over gedaan of...?
5 cm aan alle kanten is flink groter.
  zondag 18 november 2018 @ 17:44:10 #198
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_183226005
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 06:53 schreef Exterminator het volgende:
Iemand enig idee hoe streng Ryan Air is met het nieuwe handbagagebeleid? Mijn tas is aan alle zijden 5cm te groot. Wordt hier lastig over gedaan of...?
Door mensen die het dan alsnog proberen moet er dus steeds strenger gekeken worden op de afmetingen van bagage. Je zorgt voor je eigen problemen, en die van anderen :r
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_183881292
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 13:38 schreef Yreal het volgende:

[..]

Kom op dan

[..]

Mensen die haten op Ryanair en dan wel transavia vliegen :')
Transavia personeel wordt toch echt een stuk beter behandeld dan Ryan air personeel. Idem easyJet.
bier
pi_183928951
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2018 19:32 schreef italiaan1987 het volgende:

[..]

Transavia personeel wordt toch echt een stuk beter behandeld dan Ryan air personeel. Idem easyJet.
easyJet-personeel heeft het goed gekregen inderdaad. Transavia schijnt nogal een zooitje te zijn met last minute roosterwijzigingen e.d., je hoort veel klachten vanuit onder meer VNV.
pi_184224349
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 19:53 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

En kon het kwaod?
Beetje laat, maar kon geen kwaad. Kon het gewoon om laten zetten aan de balie.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 23 april 2019 @ 20:18:03 #202
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_186385582
https://nos.nl/artikel/22(...)goeding-betalen.html

Het verhaal van standplaats (natuurlijk niet "vliegbasis") Eindhoven krijgt een staartje.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_186424281
Waar schommelen de prijzen van vliegtickets?
Ik had vorige week een ticket van Wizz air op het oog die vorige week ¤40 kostte en nu opeens het dubbele
pi_186425970
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 20:36 schreef Chunees het volgende:
Waar schommelen de prijzen van vliegtickets?
Ik had vorige week een ticket van Wizz air op het oog die vorige week ¤40 kostte en nu opeens het dubbele
Vraag/aanbod. Vaak zijn met vanaf prijzen vaak 'n X aantal stoelen voor dat bedrag, de rest steeds wat duurder tot er evt nog weer 'n aanbieding komt oid.
  donderdag 25 april 2019 @ 23:50:31 #205
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_186429089
En je cookies
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_186431102
quote:
17s.gif Op donderdag 25 april 2019 23:50 schreef Mickytjuh het volgende:
En je cookies
Ga weg aub
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  vrijdag 26 april 2019 @ 07:23:31 #207
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_186431405
Wil je nu beweren dat de low cost maatschappijen niet met de cookies spelen en als je nogmaals terugkomt voor dezelfde reis de prijs duurder hebben?
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_186431485
quote:
18s.gif Op vrijdag 26 april 2019 07:23 schreef Mickytjuh het volgende:
Wil je nu beweren dat de low cost maatschappijen niet met de cookies spelen en als je nogmaals terugkomt voor dezelfde reis de prijs duurder hebben?
Ja.

Dat wordt allemaal serverside geregeld. Ze gaan jouw huis niet minder vragen voor een ticket dan mij omdat ik al eens gezocht heb.
  vrijdag 26 april 2019 @ 08:01:57 #209
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_186431598
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 07:38 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja.

Dat wordt allemaal serverside geregeld. Ze gaan jouw huis niet minder vragen voor een ticket dan mij omdat ik al eens gezocht heb.
Dat betwijfel ik toch.

Gooi je cookies eens weg en kijk dan nogmaals.
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_186432390
quote:
17s.gif Op vrijdag 26 april 2019 08:01 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik toch.

Gooi je cookies eens weg en kijk dan nogmaals.
Dat een ota het doet, misschien. Maar dat zijn sowieso criminelen.

Tevens, geen vpn gebruiken :')
pi_186433514
Ik denk niet dat low cost maatschappijen met cookies werken. Andere hebben dat in het verleden wel gedaan, maar dat zou nu heel snel duidelijk worden als jij de actuele prijzen zoekt via een site zoals Skyscanner.

Verder zal de actuele prijs gewoon afhankelijk zijn van diverse variabele, zoals reeds verkochte stoelen, dagen tot een vlucht, periode waarin de vlucht plaats vindt. Verder denk ik dat ze ook wel monitoren op plotselinge activiteit. Als ze normaal een paar stoelen per dag van x naar y verkopen en ineens verkopen ze in een paar minuten 20 stoelen van x naar y, omdat de lokale voetbalclub uit x in Europees verband een tegenstander uit y heeft gelood, dan gaan die prijzen tijdelijk door het dak.

Ik denk niet dat het bij low cost maatschappijen werkt, maar wat wel veel geld kan schelen is op de boekingssite in een ander land boeken. Dus als jij een vlucht bij KLM wil boeken, dan boek je niet via de Nederlandse website, maar via de Argentijnse of Braziliaanse website.

Verder is dit niet 1-op-1 van toepassing op low cost maatschappijen en misschien zelfs niet 100% op de Europese markt, maar in dit filmpje wordt veel uitgelegd over ticketprijzen:
  vrijdag 26 april 2019 @ 14:24:24 #212
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_186437544
quote:
17s.gif Op vrijdag 26 april 2019 08:01 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik toch.

Gooi je cookies eens weg en kijk dan nogmaals.
Die mythe is al meerdere malen ontkracht in diverse testen...
Don't let my username fool you...
pi_186441280
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 09:21 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dat een ota het doet, misschien. Maar dat zijn sowieso criminelen.

Tevens, geen vpn gebruiken :')
Het zijn weliswaar criminelen, maar ze hebben vaak wel meer aanbod en betere prijzen dan luchtvaartmaatschappijen zelf.
pi_186441485
quote:
17s.gif Op vrijdag 26 april 2019 08:01 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik toch.

Gooi je cookies eens weg en kijk dan nogmaals.
Dat is onzin bij low cost carriers.

Niet standaard de website vanuit allerlei verschillende landen hitten dmv VPN. :')
pi_186442196
quote:
17s.gif Op vrijdag 26 april 2019 08:01 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik toch.

Gooi je cookies eens weg en kijk dan nogmaals.
Er is zelfs wetenschappelijk onderzoek naar gedaan en wat jij beweert is gewoon onzin.
"Who are you?"
"The Anti-Christ. You get me in a vendetta kind of mood. You tell the angels in heaven you never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you. My name is Vincent Cocotti."
  woensdag 1 mei 2019 @ 14:47:12 #216
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_186540985
Iemand een idee hoe moeilijk Ryanair nu doet over de grote van je tas die mee mag in het vliegtuig? :@
Ik krijg mn tas echt wel over de stoel voor me gepropt maar hij is vast groter dan 40cm.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_186541302
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 14:47 schreef TaMieke het volgende:
Iemand een idee hoe moeilijk Ryanair nu doet over de grote van je tas die mee mag in het vliegtuig? :@
Ik krijg mn tas echt wel over de stoel voor me gepropt maar hij is vast groter dan 40cm.
In zijn algemeenheid leven ze die regelen volgens mij vrij streng na. Al is het natuurlijk ook afhankelijk van het vliegveldpersoneel. Mijn tas vonden ze in Eindhoven, terecht, te groot, maar in Italië mocht mijn tas en de tas van vele anderen gewoon mee aan boord.
  woensdag 1 mei 2019 @ 15:19:45 #218
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_186541543
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 15:05 schreef maan_man het volgende:

[..]

In zijn algemeenheid leven ze die regelen volgens mij vrij streng na. Al is het natuurlijk ook afhankelijk van het vliegveldpersoneel. Mijn tas vonden ze in Eindhoven, terecht, te groot, maar in Italië mocht mijn tas en de tas van vele anderen gewoon mee aan boord.
Moest je hem toen alsnog inchecken/bijboeken?
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_186542481
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 15:19 schreef TaMieke het volgende:

[..]

Moest je hem toen alsnog inchecken/bijboeken?
Excuses, ik dacht dat het over deze regel ging: https://www.businessinsid(...)-november-inchecken/. Ik heb een tijdje niet meer met Ryanair gevlogen, dus ik had niet meegekregen dat ze in november 2018 wederom de regels hebben aangepast.

Kortom, mijn kennis is niet meer accuraat. Misschien dat iemand anders het wel weet.
  woensdag 1 mei 2019 @ 17:52:48 #220
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_186544482
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 14:47 schreef TaMieke het volgende:
Iemand een idee hoe moeilijk Ryanair nu doet over de grote van je tas die mee mag in het vliegtuig? :@
Ik krijg mn tas echt wel over de stoel voor me gepropt maar hij is vast groter dan 40cm.
Mijn ervaring is dat ze over rugzakken en flexibele tassen niet zo moeilijk doen, als het gewoon duidelijk is dat dat past mag dat normaal gesproken. Heb al wat vluchtjes gehad met die nieuwe regels.

Maar goed, ik geef geen garantie.
Don't let my username fool you...
  woensdag 1 mei 2019 @ 17:56:08 #221
134538 chansadres
Black & White
pi_186544546
Laatste vlucht was in januari en toen werd er vrij strikt gekeken naar de grootte van de tas. Ik denk dat er zo'n 20 moesten bijbetalen en daarna mee laten gaan in het ruim. Maar het verschilt echt per keer. Terugweg was het niet bijvoorbeeld.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  woensdag 1 mei 2019 @ 20:05:42 #222
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_186546976
Wat ik bij low cost maatschappijen vaak zie is dat bij de gate, zeker als een toestel op tijd is, als mensen netjes in de rij staan dan de rij gaan aflopen en de 'verdachte' gevallen qua grote eruit halen om deze te controleren in de aanwezige stand.
De kunst is, zeker als je bagage hebt die ook nog voor kleine handbagage door kan gaan maar wel 'verdacht' lijkt dus niet in die rij te gaan staan maar een beetje om de gate heen zodat men je niet vooraf kan controleren, tijdens het boarding proces zelf is er ook wel een controle, maar gaat het ook om het snel afhandelen van de vlucht, er is maar beperkt tijd, dat je er op dat moment makkelijker mee weg komt.

Nu ben ik zeker voor strikte naleving van bagage regels, maar soms draaft men wel wat door, natuurlijk, je mag 1 stuk handbagage, maar een mini tas waar paspoort en bijvoorbeeld geld in zit dat is echt geen 2de stuk handbagage, medewerkers die daar moeilijk over doen, dus mensen daadwerkelijk die in de tas doen stoppen om vervolgens naar het paspoort of boarding pas te vragen, die er weer uit laten halen, dan weer terug laten stoppen om vervolgens die mensen die mini tas op weg naar het vliegtuig deze er weer uit zien halen zodat ze het alsnog apart kunnen dragen hebben het dus niet begrepen. Je moet ergens een grens trekken, dat begrijp ik, maar een beetje common sense mag ook wel. Al zal dat weer niet de opdracht zijn die men heeft meegekregen en zal men ongetwijfeld worden afgerekend op het strikt naleven van regels, en dat moet je als medewerker ook maar kunnen. Mij moet je op een dergelijke functie ook maar niet gaan neerzetten, want ik denk zelf na...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 2 mei 2019 @ 00:19:45 #223
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_186555271
quote:
6s.gif Op woensdag 1 mei 2019 20:05 schreef ozzietukker het volgende:
een mini tas waar paspoort en bijvoorbeeld geld in zit dat is echt geen 2de stuk handbagage, medewerkers die daar moeilijk over doen, dus mensen daadwerkelijk die in de tas doen stoppen om vervolgens naar het paspoort of boarding pas te vragen, die er weer uit laten halen, dan weer terug laten stoppen om vervolgens die mensen die mini tas op weg naar het vliegtuig deze er weer uit zien halen zodat ze het alsnog apart kunnen dragen hebben het dus niet begrepen.
Hier hoort eigenlijk een soort Laurel & Hardy filmpje bij O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_186555780
quote:
6s.gif Op woensdag 1 mei 2019 20:05 schreef ozzietukker het volgende:
Nu ben ik zeker voor strikte naleving van bagage regels, maar soms draaft men wel wat door, natuurlijk, je mag 1 stuk handbagage, maar een mini tas waar paspoort en bijvoorbeeld geld in zit dat is echt geen 2de stuk handbagage, medewerkers die daar moeilijk over doen, dus mensen daadwerkelijk die in de tas doen stoppen om vervolgens naar het paspoort of boarding pas te vragen, die er weer uit laten halen, dan weer terug laten stoppen om vervolgens die mensen die mini tas op weg naar het vliegtuig deze er weer uit zien halen zodat ze het alsnog apart kunnen dragen hebben het dus niet begrepen.
Ik krijg meteen weer flashbacks. In mijn studententijd toen ik nog regelmatig met Ryanair vloog maakte ik meestal een tasje dat ik in het vliegtuig bij me wilde houden met e-reader, oordopjes en eventueel ander klein grut. Het is me regelmatig gebeurd dat wanneer ik dat bij het boarden alvast uit mijn rugzak had gehaald ik dringend gesommeerd werd dat weer in mijn rugzak te stoppen, want ik mocht maar 1 stuk handbagage meenemen.
Blijkbaar hebben ze liever dat ik het boardingproces vertraag doordat ik op mijn gemak stilstaand in het gangpad mijn handbagage reorganiseer zodat de mensen achter mij niet kunnen doorlopen, dan dat alvast te doen op een rustiger moment...
  One tough cookie donderdag 2 mei 2019 @ 01:58:02 #225
169210 liesje1979
pi_186556390
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 00:49 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik krijg meteen weer flashbacks. In mijn studententijd toen ik nog regelmatig met Ryanair vloog maakte ik meestal een tasje dat ik in het vliegtuig bij me wilde houden met e-reader, oordopjes en eventueel ander klein grut. Het is me regelmatig gebeurd dat wanneer ik dat bij het boarden alvast uit mijn rugzak had gehaald ik dringend gesommeerd werd dat weer in mijn rugzak te stoppen, want ik mocht maar 1 stuk handbagage meenemen.
Blijkbaar hebben ze liever dat ik het boardingproces vertraag doordat ik op mijn gemak stilstaand in het gangpad mijn handbagage reorganiseer zodat de mensen achter mij niet kunnen doorlopen, dan dat alvast te doen op een rustiger moment...
Een rustiger moment bijvoorbeeld na het boarden, in de gang naar het vliegtuig of wanneer je buiten loopt. Het beleid is vrij simpel, 1 stuk handbagage. Dat jij en ik ook daarvan een deel gebruikt voor de dingen die je bij je wil hebben in het vliegtuig, is prima. Maar jij wil het bij je houden, dus jij bent degene die je bagage wil splitsen, zij houden zich gewoon aan de regels/ Ik zorg altijd dat mijn vliegtuigtasje, makkelijk in mijn cabinbagage kan en er weer uit. Ik vind het best triest als je dit dan moedwillig gaat doen op een plaats waar je andere mensen daarmee ophoudt :@
  donderdag 2 mei 2019 @ 07:05:35 #226
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_186557382
Ik heb inderdaad wel eens eerder gehad dat je een handbagage koffer mee mocht nemen en een rugzak. De ene keer moest die rugzak perse nog in het koffertje kunnen, andere keren hoefde dit niet. :?
Afgelopen jaar extra rekening gehouden met die rugzakmaten, staan er mensen met een hele bigshopper als "rugzak". Haast net zo groot als het handbagage koffertje wat mee mocht.

Nu heb ik een handbagagekoffertje om in te checken. Ik wil gewoon graag mn portomonnee, koptelefoon en een boek mee aan boord nemen. Maar dat past dus niet ineens in mn handtas.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  donderdag 2 mei 2019 @ 08:43:03 #227
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_186558030
quote:
6s.gif Op woensdag 1 mei 2019 20:05 schreef ozzietukker het volgende:
Wat ik bij low cost maatschappijen vaak zie is dat bij de gate, zeker als een toestel op tijd is, als mensen netjes in de rij staan dan de rij gaan aflopen en de 'verdachte' gevallen qua grote eruit halen om deze te controleren in de aanwezige stand.
De kunst is, zeker als je bagage hebt die ook nog voor kleine handbagage door kan gaan maar wel 'verdacht' lijkt dus niet in die rij te gaan staan maar een beetje om de gate heen zodat men je niet vooraf kan controleren, tijdens het boarding proces zelf is er ook wel een controle, maar gaat het ook om het snel afhandelen van de vlucht, er is maar beperkt tijd, dat je er op dat moment makkelijker mee weg komt.
Dis is ook mijn ervaring inderdaad. De mensen die een half uur voor boardingtijd al in de rij staan (Waarom? Je hebt toch een vaste stoel?) worden veel grondiger gecheckt dan de mensen die gewoon aan komen lopen als die rij zich al bijna heeft opgelost. Het is dan belangrijker om het vliegtuig op tijd te laten vertrekken dan alles zo strikt na te leven.

quote:
11s.gif Op donderdag 2 mei 2019 01:58 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Een rustiger moment bijvoorbeeld na het boarden, in de gang naar het vliegtuig of wanneer je buiten loopt. Het beleid is vrij simpel, 1 stuk handbagage. Dat jij en ik ook daarvan een deel gebruikt voor de dingen die je bij je wil hebben in het vliegtuig, is prima. Maar jij wil het bij je houden, dus jij bent degene die je bagage wil splitsen, zij houden zich gewoon aan de regels/ Ik zorg altijd dat mijn vliegtuigtasje, makkelijk in mijn cabinbagage kan en er weer uit. Ik vind het best triest als je dit dan moedwillig gaat doen op een plaats waar je andere mensen daarmee ophoudt :@
Dit! Ik denk dan ook altijd: als je gebruik wil maken van die low cost airlines en voor een paar tientjes weg wilt kunnen, moet je er ook maar voor zorgen dat je het volgens hun regels speelt. Zo hebben we laatst in Köln een anderhalf uur vertraging gehad omdat niet alle cabin bags in de overhead lockers pasten, want niemand houdt zich exact aan de maximale afmetingen. En natuurlijk wilde niemand even meewerken toen de flightcrew vroeg van wie dit of dat koffertje was. Hierdoor dus het vertrekslot gemist, waardoor we moesten wachten op een volgend beschikbaar slot, waardoor de flightcrew aan hun maximumuren zat en daar ook mensen van gewisseld moesten worden.
Don't let my username fool you...
  donderdag 2 mei 2019 @ 09:12:21 #228
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_186558410
quote:
6s.gif Op woensdag 1 mei 2019 20:05 schreef ozzietukker het volgende:
Nu ben ik zeker voor strikte naleving van bagage regels, maar soms draaft men wel wat door, natuurlijk, je mag 1 stuk handbagage, maar een mini tas waar paspoort en bijvoorbeeld geld in zit dat is echt geen 2de stuk handbagage, medewerkers die daar moeilijk over doen, dus mensen daadwerkelijk die in de tas doen stoppen om vervolgens naar het paspoort of boarding pas te vragen, die er weer uit laten halen, dan weer terug laten stoppen om vervolgens die mensen die mini tas op weg naar het vliegtuig deze er weer uit zien halen zodat ze het alsnog apart kunnen dragen hebben het dus niet begrepen. Je moet ergens een grens trekken, dat begrijp ik, maar een beetje common sense mag ook wel. Al zal dat weer niet de opdracht zijn die men heeft meegekregen en zal men ongetwijfeld worden afgerekend op het strikt naleven van regels, en dat moet je als medewerker ook maar kunnen. Mij moet je op een dergelijke functie ook maar niet gaan neerzetten, want ik denk zelf na...
Ik werk zelf als grondstewardess bij verschillende lowcost airlines waarbij je echt maar 1 stuk mag meenemen en geen personal item. Zodra andere collega's of mystery guests zien dat ik de regels niet naleef krijg ik een strikte waarschuwing van bovenaf maar zodra ik de strikte regels ga naleven kan ik meteen 90 handbagage-trolleys innemen waardoor de vlucht vertraagd word en ik er ook op afgerekend geraak met een strikte waarschuwing. Bij een gering aantal waarschuwingen is het gewoon klaar met je carriere.
Bij iedere vluchtvertraging moet iets of iemand de schuld hebben dus er worden vertragingscode's gegeven op bijvoorbeeld de bagagejongens of het feit omdat het toestel laat binnengekomen was, niemand wil een vertragingscode op zijn naam.

[ Bericht 1% gewijzigd door G-Pier op 02-05-2019 09:19:47 ]
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
pi_186558827
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 09:12 schreef G-Pier het volgende:

[..]

Ik werk zelf als grondstewardess bij verschillende lowcost airlines waarbij je echt maar 1 stuk mag meenemen en geen personal item. Zodra andere collega's of mystery guests zien dat ik de regels niet naleef krijg ik een strikte waarschuwing van bovenaf maar zodra ik de strikte regels ga naleven kan ik meteen 90 handbagage-trolleys innemen waardoor de vlucht vertraagd word en ik er ook op afgerekend geraak met een strikte waarschuwing. Bij een gering aantal waarschuwingen is het gewoon klaar met je carriere.
Bij iedere vluchtvertraging moet iets of iemand de schuld hebben dus er worden vertragingscode's gegeven op bijvoorbeeld de bagagejongens of het feit omdat het toestel laat binnengekomen was, niemand wil een vertragingscode op zijn naam.
Ik wist niet dat mannen dit beroep ook doen.
  donderdag 2 mei 2019 @ 20:17:58 #230
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_186571931
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 09:12 schreef G-Pier het volgende:
Ik werk zelf als grondstewardess bij verschillende lowcost airlines waarbij je echt maar 1 stuk mag meenemen en geen personal item. Zodra andere collega's of mystery guests zien dat ik de regels niet naleef krijg ik een strikte waarschuwing van bovenaf maar zodra ik de strikte regels ga naleven kan ik meteen 90 handbagage-trolleys innemen waardoor de vlucht vertraagd word en ik er ook op afgerekend geraak met een strikte waarschuwing. Bij een gering aantal waarschuwingen is het gewoon klaar met je carriere.
Bij iedere vluchtvertraging moet iets of iemand de schuld hebben dus er worden vertragingscode's gegeven op bijvoorbeeld de bagagejongens of het feit omdat het toestel laat binnengekomen was, niemand wil een vertragingscode op zijn naam.

Ik begrijp dat grondpersoneel het niet voor het zeggen heeft en dat er strikte opdrachten zijn, maar er is echt wel een verschil in uitvoering hiervan.
Daarnaast zal ook jij weten dat bij een vlucht die ruim op tijd binnen is de controle een stuk strikter zal zijn dan eentje welke al met vertraging binnenkomt, en dat dat ook geldt voor mensen die op het laatste moment aankomen, het op tijd vertrekken of in ieder geval geen extra vertraging door grondpersoneel is nog belangrijker dan het naleven van bagage regels.

Al blijft het lastig, ikzelf heb eigenlijk nooit problemen met mijn handbagage, en ik reis zowel binnen als buiten Europa eigenlijk altijd met enkel handbagage omdat ik nooit zeker weet of ik connecties wel haal of dat reisplannen veranderen, maar aan de regels voldoe ik altijd. Degene die klagen zijn vaak de mensen die de randen van de afmetingen opzoeken, die dan op de heenreis niet maar op de terugreis opeens wel nageleefd worden, dat dat zuur is begrijp ik maar niet onterecht.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_186750764
Ik vlieg binnenkort vanaf Amsterdam naar Geneve met Easyet, Ik heb een best goedkope deal weten te scoren voor 54 EUR retour.
Nu vraag ik mezelf dus af, Wat voor vaste kosten zijn ze nu al aan mij kwijt.
Daarmee bedoel ik dus personeel, Luchthavenbelastingen, Brandstof en andere vaste kosten per persoon.

Ze zullen vast wel op me verdienen maar ik ben toch wel benieuwd wat Easyjet aan kosten aan mij al kwijt is want zoveel zullen ze toch niet verdienen voor 27 euro enkele reis!
Wie kan me daar antwoord op geven?
  vrijdag 10 mei 2019 @ 23:48:31 #232
387249 exelletor
exelleren?
pi_186755222
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 20:28 schreef MikeJoow het volgende:
Ik vlieg binnenkort vanaf Amsterdam naar Geneve met Easyet, Ik heb een best goedkope deal weten te scoren voor 54 EUR retour.
Nu vraag ik mezelf dus af, Wat voor vaste kosten zijn ze nu al aan mij kwijt.
Daarmee bedoel ik dus personeel, Luchthavenbelastingen, Brandstof en andere vaste kosten per persoon.

Ze zullen vast wel op me verdienen maar ik ben toch wel benieuwd wat Easyjet aan kosten aan mij al kwijt is want zoveel zullen ze toch niet verdienen voor 27 euro enkele reis!
Wie kan me daar antwoord op geven?
Brandstofkosten en dergelijken zijn ze toch al kwijt, omdat het vliegtuig toch vliegt. Of je nou in zit of niet. De kosten om ~100kg extra te vervoeren zijn bijna te verwaarlozen.

Luchthavenbelasting op Schiphol is ~22 euro per persoon (bron, p21) en op Geneve ~21 euro per persoon (bron, p2). Dan heb je nog een paar euro voor het verwerken van jouw betaling en de administratieve afhandeling. Ze houden dus een paar euro over om de "vaste lasten" te betalen.

Vaak genoeg zijn er ook tickets te koop onder de kostprijs. Ze gokken er dan op dat men bagage incheckt, betaalde stoelen selecteert, eten consumeert, voor wifi betaalt etc.

Nu wil jij natuurlijk weten wat ze aan vaste lasten kwijt zijn. De gemiddelde CASK (cost per available seat kilometer) van Easyjet was in 2016 6,44 cent (bron). Voor een vlucht AMS - GVA - AMS zou je dus op ongeveer 90 euro uitkomen. Ik denk overigens dat de CASK sinds 2016 is gestegen en dat Amsterdam en Genève relatief dure luchthavens zijn, waardoor easyJet ook meer kwijt is dan gemiddeld.
  zaterdag 11 mei 2019 @ 08:40:59 #233
258802 Yreal
henk..!
pi_186758589
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 23:48 schreef exelletor het volgende:

[..]

Brandstofkosten en dergelijken zijn ze toch al kwijt, omdat het vliegtuig toch vliegt. Of je nou in zit of niet. De kosten om ~100kg extra te vervoeren zijn bijna te verwaarlozen.

Luchthavenbelasting op Schiphol is ~22 euro per persoon (bron, p21) en op Geneve ~21 euro per persoon (bron, p2). Dan heb je nog een paar euro voor het verwerken van jouw betaling en de administratieve afhandeling. Ze houden dus een paar euro over om de "vaste lasten" te betalen.

Vaak genoeg zijn er ook tickets te koop onder de kostprijs. Ze gokken er dan op dat men bagage incheckt, betaalde stoelen selecteert, eten consumeert, voor wifi betaalt etc.

Nu wil jij natuurlijk weten wat ze aan vaste lasten kwijt zijn. De gemiddelde CASK (cost per available seat kilometer) van Easyjet was in 2016 6,44 cent (bron). Voor een vlucht AMS - GVA - AMS zou je dus op ongeveer 90 euro uitkomen. Ik denk overigens dat de CASK sinds 2016 is gestegen en dat Amsterdam en Genève relatief dure luchthavens zijn, waardoor easyJet ook meer kwijt is dan gemiddeld.
Easyjet betaalt geen taxes op schiphol. Bekijk je ticket maar eens goed.
  zaterdag 11 mei 2019 @ 10:10:03 #234
387249 exelletor
exelleren?
pi_186759688
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 08:40 schreef Yreal het volgende:

[..]

Easyjet betaalt geen taxes op schiphol. Bekijk je ticket maar eens goed.
Het zijn dan ook geen "echte" belastingen, maar luchthavengelden en ze hoeven niet uitgesplitst te worden als je een ticket koopt. Vorig jaar had easyJet geklaagd over de verhoging van deze kosten (bron)
pi_186770660
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 23:48 schreef exelletor het volgende:

[..]

Brandstofkosten en dergelijken zijn ze toch al kwijt, omdat het vliegtuig toch vliegt. Of je nou in zit of niet. De kosten om ~100kg extra te vervoeren zijn bijna te verwaarlozen.

Luchthavenbelasting op Schiphol is ~22 euro per persoon (bron, p21) en op Geneve ~21 euro per persoon (bron, p2). Dan heb je nog een paar euro voor het verwerken van jouw betaling en de administratieve afhandeling. Ze houden dus een paar euro over om de "vaste lasten" te betalen.

Vaak genoeg zijn er ook tickets te koop onder de kostprijs. Ze gokken er dan op dat men bagage incheckt, betaalde stoelen selecteert, eten consumeert, voor wifi betaalt etc.

Nu wil jij natuurlijk weten wat ze aan vaste lasten kwijt zijn. De gemiddelde CASK (cost per available seat kilometer) van Easyjet was in 2016 6,44 cent (bron). Voor een vlucht AMS - GVA - AMS zou je dus op ongeveer 90 euro uitkomen. Ik denk overigens dat de CASK sinds 2016 is gestegen en dat Amsterdam en Genève relatief dure luchthavens zijn, waardoor easyJet ook meer kwijt is dan gemiddeld.
Dus als ik het goed begrijp heb ik een goede deal en wordt er aan mijn ticket niets verdiend?
Ik ga uiteindelijk nog wel stoelen reserveren dus daar gaan ze dan nog wel wat aan verdienen. Qua brandstof snap ik je inderdaad. die kosten zijn ze toch kwijt dus liever een vol vliegtuig dan half leeg. Wat ik ook vreemd vind is dat tickets juist ruim van tevoren goedkoper zijn.. je zou het juist andersom verwachten. Ik zag laatst nog een deal van Vueling eind oktober naar Mallorca voor heel weinig geld.
pi_186780816
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 07:05 schreef TaMieke het volgende:
Ik heb inderdaad wel eens eerder gehad dat je een handbagage koffer mee mocht nemen en een rugzak. De ene keer moest die rugzak perse nog in het koffertje kunnen, andere keren hoefde dit niet. :?
Afgelopen jaar extra rekening gehouden met die rugzakmaten, staan er mensen met een hele bigshopper als "rugzak". Haast net zo groot als het handbagage koffertje wat mee mocht.

Nu heb ik een handbagagekoffertje om in te checken. Ik wil gewoon graag mn portomonnee, koptelefoon en een boek mee aan boord nemen. Maar dat past dus niet ineens in mn handtas.
Dat is dus het hele frustrerende van die regels. Ze worden niet of nauwelijks gecontroleerd aangezien ik zo vaak van die domme wijven zie met idioot grote koffers aan boord.
  zondag 12 mei 2019 @ 10:50:23 #237
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_186781000
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 10:38 schreef MCH het volgende:

[..]

Dat is dus het hele frustrerende van die regels. Ze worden niet of nauwelijks gecontroleerd aangezien ik zo vaak van die domme wijven zie met idioot grote koffers aan boord.
_O- mssn als je een beetje lief lacht naar het grondpersoneel dat ze het door de vingers zien.

Ik heb mn rugzak gemeten, die valt binnen de afmetingen. Dus crisis is opgelost :D
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  zondag 12 mei 2019 @ 11:17:09 #238
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_186781291
Een nadeel is wel dat het eigenlijk niet zou moeten lonen om te gaan lopen dringen tijdens het boarden als een groep hebberige tijdens de dwaze dagen van de bijenkorf, je hebt immers al een stoelnummer maar als je tot de laatste paar passagiers behoort loop je het risico dat je handbagage in het ruim mee moet omdat anderen hun halve huisraad aan boord hebben mogen slepen.

Dinsdag vlieg ik EasyJet.
  zondag 12 mei 2019 @ 12:36:30 #239
258802 Yreal
henk..!
pi_186782239
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 07:05 schreef TaMieke het volgende:
Ik heb inderdaad wel eens eerder gehad dat je een handbagage koffer mee mocht nemen en een rugzak. De ene keer moest die rugzak perse nog in het koffertje kunnen, andere keren hoefde dit niet. :?
Afgelopen jaar extra rekening gehouden met die rugzakmaten, staan er mensen met een hele bigshopper als "rugzak". Haast net zo groot als het handbagage koffertje wat mee mocht.

Nu heb ik een handbagagekoffertje om in te checken. Ik wil gewoon graag mn portomonnee, koptelefoon en een boek mee aan boord nemen. Maar dat past dus niet ineens in mn handtas.
Dat is ook een beetje afhankelijk van de airline he.
  zondag 12 mei 2019 @ 12:40:45 #240
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_186782293
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 12:36 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dat is ook een beetje afhankelijk van de airline he.
Volgens mij allemaal Ryanair.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  zondag 12 mei 2019 @ 12:40:52 #241
387249 exelletor
exelleren?
pi_186782294
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 19:33 schreef MikeJoow het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp heb ik een goede deal en wordt er aan mijn ticket niets verdiend?
Ik ga uiteindelijk nog wel stoelen reserveren dus daar gaan ze dan nog wel wat aan verdienen. Qua brandstof snap ik je inderdaad. die kosten zijn ze toch kwijt dus liever een vol vliegtuig dan half leeg. Wat ik ook vreemd vind is dat tickets juist ruim van tevoren goedkoper zijn.. je zou het juist andersom verwachten. Ik zag laatst nog een deal van Vueling eind oktober naar Mallorca voor heel weinig geld.
Het laagste tarief van Amsterdam naar Genève is op dit moment ¤30 voor een retourvlucht en EasyJet heeft af en toe acties waarbij ze zo'n 25% korting geven, maar jij zit daar niet ver vanaf.

Luchtvaartmaatschappijen willen zoveel mogelijk verdienen aan een vlucht. Uit ervaring weet Vueling dat er in oktober niet veel Nederlanders naar Mallorca willen. Daarom bieden ze een deel van de stoelen nu al voor ¤25 enkele reis, zodat het vliegtuig een beetje gevuld wordt. In de komende maanden verkopen ze dan de rest van de stoelen. Ze weten ook dat in de laatste weken voor vertrek een aantal mensen zullen boeken die toch die kant op moeten (bijvoorbeeld in verband met zakenreis, overlijden etc.) en dan kunnen ze hogere prijzen vragen. Nu is Mallorca niet echt een zakenbestemming, dus zijn er voor de komende dagen nog zat goedkope vluchten te vinden. Om even een voorbeeld te noemen: als je komende maandag heen en terug naar Zurich wil, dan betaal je minimaal ¤555 voor een rechtstreekse vlucht. Als je dezelfde reis boekt voor 20 mei, dan betaal je maar ¤228 en voor 27 mei maar ¤108. Er zijn genoeg mensen/bedrijven die geen keuze hebben en zo vijf honderd euro voor een ticket moeten neertellen.
  zondag 12 mei 2019 @ 16:50:43 #242
258802 Yreal
henk..!
pi_186787084
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 12:40 schreef TaMieke het volgende:

[..]

Volgens mij allemaal Ryanair.
Die wijzigen hun beleid nog wel eens
  dinsdag 14 mei 2019 @ 22:57:34 #243
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_186846097
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 08:40 schreef Yreal het volgende:
Easyjet betaalt geen taxes op schiphol. Bekijk je ticket maar eens goed.
Easyjet moet net als alle andere maatschappijen de luchthavengelden betalen.

Easyet kiest er voor om deze niet als aparte toeslagen weer te geven maar in de ticketprijs te berekenen. Op deze manier voorkomt Easyjet dat als iemand niet vliegt deze kosten terugbetaald moeten worden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 20:28 schreef MikeJoow het volgende:
Ze zullen vast wel op me verdienen maar ik ben toch wel benieuwd wat Easyjet aan kosten aan mij al kwijt is want zoveel zullen ze toch niet verdienen voor 27 euro enkele reis!
Niet op iedere passagier aan boord van een vlucht wordt geld verdiend. Maar je moet het in een groter geheel zien, je kan een passagier lokken door een goedkope heenreis te verkopen en een duurdere terugreis.
Daarnaast kunnen concurrentie overwegingen een motivatie zijn, KLM vliegt ook meerdere malen per dag op de route, en die prijzen zijn ook relatief laag, elke passagier aan boord van Easyjet is geen passagier aan boord van de KLM, op die manier moet de concurrentie ook kosten maken.
(Ik heb persoonlijk geen keus, ik kan alleen met KLM op die route omdat ik nog wat andere infrastructuur nodig heb die bij Easyjet simpelweg niet voorhanden is).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 15 mei 2019 @ 18:07:52 #244
258802 Yreal
henk..!
pi_186861045
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 22:57 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Easyjet moet net als alle andere maatschappijen de luchthavengelden betalen.

Easyet kiest er voor om deze niet als aparte toeslagen weer te geven maar in de ticketprijs te berekenen. Op deze manier voorkomt Easyjet dat als iemand niet vliegt deze kosten terugbetaald moeten worden.
[..]

Niet op iedere passagier aan boord van een vlucht wordt geld verdiend. Maar je moet het in een groter geheel zien, je kan een passagier lokken door een goedkope heenreis te verkopen en een duurdere terugreis.
Daarnaast kunnen concurrentie overwegingen een motivatie zijn, KLM vliegt ook meerdere malen per dag op de route, en die prijzen zijn ook relatief laag, elke passagier aan boord van Easyjet is geen passagier aan boord van de KLM, op die manier moet de concurrentie ook kosten maken.
(Ik heb persoonlijk geen keus, ik kan alleen met KLM op die route omdat ik nog wat andere infrastructuur nodig heb die bij Easyjet simpelweg niet voorhanden is).
Dit klinkt best logisch.

Voelde me best genaaid toen easyjet me geen stuiver terug gaf voor 15 ongebruikte tickets.
pi_186861429
quote:
15s.gif Op woensdag 15 mei 2019 18:07 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dit klinkt best logisch.

Voelde me best genaaid toen easyjet me geen stuiver terug gaf voor 15 ongebruikte tickets.
Toch heb je recht op de belastingen die niet afgedragen worden..
dag
  woensdag 15 mei 2019 @ 18:43:53 #246
258802 Yreal
henk..!
pi_186861841
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 18:23 schreef Peter het volgende:

[..]

Toch heb je recht op de belastingen die niet afgedragen worden..
Klopt. Maar als ze hem niet uit specificeren is dat toch vechten tegen de bierkaai.
  woensdag 15 mei 2019 @ 19:11:53 #247
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_186862599
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 18:43 schreef Yreal het volgende:

[..]

Klopt. Maar als ze hem niet uit specificeren is dat toch vechten tegen de bierkaai.
Het probleem zit hem vooral in het feit dat Easyjet ook administratiekosten (al doen meer maatschappijen dat) rekent voor het terugvragen van eventuele luchthavenbelastingen.
En omdat je niet weet hoeveel belasting in een ticket zit is dat bijzonder lastig. Ik heb het idee dat in de terugkoppeling de luchthavenbelastingen dan gelijk of minder zullen zijn aan de administratiekosten zodat je nooit wat terug kan krijgen).

Eerlijk is eerlijk, na 5 jaar afwezigheid dit jaar al 3 x in een Easyjet toestel plaatsgenomen vanaf Amsterdam naar London Stansted in verband met noodzakelijke rompslomp in verband met een mogelijke Brexit. En voor een ticket van elke keer ¤ 12,99 per stuk voor de 09.40 vlucht kon ik mijzelf echt geen KLM verantwoorden op de heenreis. (Terug wel omdat ik in de stad eindigde en dan is LHR dichterbij). Maar voor dat bedrag kan Easyjet niet de luchthaven belastingen van Schiphol betalen, en kan het dus ook niet gespecificeerd op het ticket staan.
In zo'n geval kost ik Easyjet geld, want ik koop voor 30 minuten vliegen geen zitplaats, en in alle gevallen had ik automatisch een raamplaats en met mijn krentebol en appel ben ik ook tevreden voor die 30 minuten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 31 mei 2019 @ 21:23:59 #248
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_187189562
quote:
Passagiers van goedkope luchtvaartmaatschappij voelen zich behandeld als passagiers van goedkope luchtvaartmaatschappij

Passagiers van de Ryanair-vlucht naar Kos zijn woedend op de luchtvaartmaatschappij. Ze gaven soms wel tientallen euro’s uit voor hun vlucht maar werden behandeld als mensen die niet bereid zijn om meer dan een paar tientjes voor hun vlucht te betalen.

“Je moet je voorstellen: we kregen geen koffie, geen dekentje en dan moesten we ook nog eens zelf ons eigen ticket uitprinten,” zegt Jolanda van der Beek verontwaardigd. “Het enige wat ze wel deden is ons in nog geen 2,5 uur naar de andere kant van Europa vliegen. Maar ik heb hier wel gewoon 19 euro voor betaald hè, daar hoort dan ook wel wat tegenover staan.”

Ook Gerard van Heemst is boos dat hij niet behandeld is met de egards waar iemand die een al gauw een uursalaris aan zijn ticket heeft stukgeslagen recht op heeft. “In het vliegtuig probeerden ze ons krasloten aan te smeren en mensen die een te grote koffer hadden moesten ook extra betalen. Alsof ze geld aan ons willen verdienen. Dan denk ik: ja, dat had je ook eerder kunnen bedenken.”

De passagiers hebben zich voorgenomen juridische stappen te nemen tegen Ryanair zodra ze een advocaat hebben gevonden die dat gratis voor ze wil doen.
https://speld.nl/2018/06/(...)htvaartmaatschappij/
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_188707452
Ik ben weer eens aan het kijken voor een leuke vlucht met Wizzair, maar wat komen er veel kosten. Wij boeken eigenlijk altijd een grote rugzak (12 kilo of zo) als ruimbagage bij, maar ik zag dat dat iets van 43 euro per enkele reis is. Met z'n 2en komt er dus al bijna 200 euuro voor bagage bij.
En net als bij Ryanair kun je maar 2 dagen van te voren in checken, als je er geen stoel /priority of zo bij boekt.
Zo wordt je op het eerste zicht goedkope vlucht nog best prijzig. ik ga nog maar eens nadenken en alternatieven bekijken.
pi_188709868
Laatst met ryan air dochter Lauda motion gevlogen.... Wat een amateuristische bende...cabin crew in spijkerbroeken, allemaal met andere shirts ook. Kwamen daarnaast ook maar 2x langs op een vlucht van 4.5 uur. Hebben de vloot van airberlin uit de vorige eeuw overgenomen, geen verlichting in het vliegtuig...een bagageklep wilde niet dicht, na 20 minuten kwam de stward met een rol tape de boel dichttapen.... :') vergeleken met dit is ryan air zelfs luxe. Was echt afzien. Terug vloog ik met norwegian. Vriend van me merkte op dat het een ander vliegtuig was dan de heenweg, omdat hij minder rijen telde. Maar het was geen ander model vliegtuig, maar gewoon minder volgepropt en dus meer ruimte.
pi_188771654
Weet iemand hoezo er geen Ryanairvluchten geboekt kunnen worden vanaf 26 oktober?
pi_188771787
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 15:41 schreef Jappie_Sea het volgende:
Weet iemand hoezo er geen Ryanairvluchten geboekt kunnen worden vanaf 26 oktober?
Vanaf een specifiek vliegveld of een route of überhaupt niet?
  dinsdag 3 september 2019 @ 15:51:58 #253
134538 chansadres
Black & White
pi_188771878
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 15:41 schreef Jappie_Sea het volgende:
Weet iemand hoezo er geen Ryanairvluchten geboekt kunnen worden vanaf 26 oktober?
Brexit?
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_188772138
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 15:41 schreef Jappie_Sea het volgende:
Weet iemand hoezo er geen Ryanairvluchten geboekt kunnen worden vanaf 26 oktober?
Tijdelijke storing in het systeem. Zijn ze aan het oplossen. Probeer het vanavond nog een keer.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  woensdag 4 september 2019 @ 12:35:45 #255
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_188784528
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 16:44 schreef Stefanovich het volgende:
Terug vloog ik met norwegian. Vriend van me merkte op dat het een ander vliegtuig was dan de heenweg, omdat hij minder rijen telde. Maar het was geen ander model vliegtuig, maar gewoon minder volgepropt en dus meer ruimte.
Norwegian vliegt alleen met Boeing 737/787's en Lauda alleen met Airbussen uit de A320-familie, totaal ander type kist.

[ Bericht 0% gewijzigd door G-Pier op 04-09-2019 13:56:02 ]
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
  woensdag 4 september 2019 @ 20:45:00 #256
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_188791700
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 12:35 schreef G-Pier het volgende:

[..]

Norwegian vliegt alleen met Boeing 737/787's en Lauda alleen met Airbussen uit de A320-familie, totaal ander type kist.
Het is dan wel een andere fabrikant, maar de opstelling 3-3 is hetzelfde en de afstand tussen de stoelen bepaalt de luchtvaartmaatschappij, want de 737 van Ryanair zit ook een stuk minder ruim dan Norwegian.

Nu moet worden gezegd, de ¤ 8 - ¤ 12 enkele reizen naar London Stansted met Ryanair vanaf Eindhoven voor een vlucht van 30 minuten kan ik dat aan, maar voor lange afstanden zou ik er niet voor kiezen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')