quote:Op zondag 9 september 2018 13:30 schreef Steinerized het volgende:
Heeft iemand hier ervaringen met de 'small cabin bag', welke bij WIZZ Priority inbegrepen is? Heb zelf een kleine Eastpak rugzak die ik extra wil meenemen. Via Google kwam ik erachter dat de afmetingen hiervan 40 x 30 x 18 cm zijn. De maximale afmetingen van de 'small cabin bag' zijn 40 x 30 x 18 cm. Neem aan dat er dus verder niet moeilijk over de extra Eastpak rugzak (naast mijn mini-trolley) gedaan wordt?
Ik zat net ook even te kijken, maar die op mag inderdaad wel weer eens geupdate worden.quote:Op zondag 9 september 2018 21:59 schreef G-Pier het volgende:
Steinerized, kun je de OP veranderen? Ryanair vliegt sinds enige tijd vanaf Düsseldorf International (namens Laudamotion/Lauda maar wel onder RYR-merk en service).
Doe een voorstelquote:Op zondag 9 september 2018 23:20 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik zat net ook even te kijken, maar die op mag inderdaad wel weer eens geupdate worden.
Laten we eens beginnen met Ryanair eruit te halen, of minimaal de rest toe te voegen...quote:
Klinkt als een prima planquote:Op zondag 9 september 2018 23:30 schreef Yreal het volgende:
[..]
Laten we eens beginnen met Ryanair eruit te halen, of minimaal de rest toe te voegen...
Daarnaast ook de nieuwe handbaggae regels vanaf 1 november erbij zetten enzoquote:Op zondag 9 september 2018 21:59 schreef G-Pier het volgende:
Steinerized, kun je de OP veranderen? Ryanair vliegt sinds enige tijd vanaf Düsseldorf International (namens Laudamotion/Lauda maar wel onder RYR-merk en service).
Mag je bij easy geen rolkoffer meer nee?quote:Op donderdag 13 september 2018 22:26 schreef Renesite het volgende:
Easyjet heeft dus maar een tas voor de cabine. Kwamen we gelukkig op tijd achter ! Vind die stoelen eigenlijk beter dan de ryanair lederen setels.
Tot 1 november: officieel is een volledig gevulde (2-vaks) Eastpack grote handbagage en zou hij dus (wel gratis) het ruim in moeten als je geen priority hebt. Ervaring: als je hem bij de gate gewoon op de rug houdt, checken ze hem normaal niet en loop je zo naar het vliegtuig alsof het een kleine bagage zou zijn.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:58 schreef KolonelBroodje het volgende:
Mag ik mijn eastpak rugtas gratis meenemen als handbagage bij Ryanair? Ik vlieg nog voor 1 november.
Jawel hoor, 56 x 45 x 25 cm zelfs + geen gewichtslimiet. De eerste 70 rolkoffers kunnen mee als handbagage, de rest gaat bij de gate het ruim in vanwege ruimtegebrek.quote:Op donderdag 20 september 2018 11:02 schreef RipCity het volgende:
[..]
Mag je bij easy geen rolkoffer meer nee?
een stuks idd. Dus geen beidequote:Op donderdag 20 september 2018 11:02 schreef RipCity het volgende:
[..]
Mag je bij easy geen rolkoffer meer nee?
Oh gelukkig. Okay-dank!quote:Op donderdag 20 september 2018 14:05 schreef Renesite het volgende:
[..]
een stuks idd. Dus geen beide
klopt. Volgestouwde rolkoffer mocht meequote:Op donderdag 20 september 2018 15:07 schreef Reageurs het volgende:
Ah op die manier, easyJet heeft inderdaad 1 stuk handbagage en is daar wel redelijk streng op. Maar dat ene stuk mag dan weer wel vrij groot en zwaar zijn.
ja daar hang ik nu ook in. Ik zie op Social media veel langskomen dat veel routes compleet zijn geannuleerd.quote:Op maandag 1 oktober 2018 10:18 schreef Jappie_Sea het volgende:
Ik heb voor November een vlucht geboekt van Eindhoven naar Bratislava. Echter heb ik zojuist een mailtje gekregen dat mijn vlucht geannuleerd is. Ze zeggen dat ik contact op moet nemen met de klantenservice, maar na de hele site doorgezocht te hebben kom ik niet verder dan een schatservice met een wachttijd van meer dan een uur. weet iemand of er geen telefoonnummer of iets dergelijke is waarmee ik contact kan opnemen?
Ryanair hoef je geen uitstekende klantenservice van te verwachten dus hup in wachtrijquote:Op maandag 1 oktober 2018 10:18 schreef Jappie_Sea het volgende:
Ik heb voor November een vlucht geboekt van Eindhoven naar Bratislava. Echter heb ik zojuist een mailtje gekregen dat mijn vlucht geannuleerd is. Ze zeggen dat ik contact op moet nemen met de klantenservice, maar na de hele site doorgezocht te hebben kom ik niet verder dan een schatservice met een wachttijd van meer dan een uur. weet iemand of er geen telefoonnummer of iets dergelijke is waarmee ik contact kan opnemen?
quote:Ryanair sluit basis in Eindhoven per november
De Ierse luchtvaartmaatschappij Ryanair sluit per 5 novemer zijn basis in Eindhoven voor de winter. Het is onduidelijk of de basis volgende zomer weer opengaat.
Een groot deel van de vluchten blijft nog wel vliegen van en naar Eindhoven. Ook de basis in het Duitse Bremen zal sluiten. Het bedrijf zegt te proberen om het aantal banen dat verloren gaat tot een minimum te beperken, piloten wordt aangeraden om in verband met overplaatsingen de bases van hun voorkeur op te geven.
Pilotenvakbond VNV reageert skeptisch op het sluiten van de basis in Eindhoven. "Ze hebben dit eerder gedaan in Dublin. Toen dreigden ze ook met het sluiten van een vliegveld, maar dat is uiteindelijk ook ingetrokken", aldus VNV-woordvoerder Joost van Doesburg. FNV, dat de belangen van het cabinepersoneel behartigt, was nog niet bereikbaar voor commentaar, evenals Ryanair zelf.
Stakingen zorgen voor hogere kosten
Ryanair heeft ook de winstverwachting van het gebroken boekjaar met 12 procent verlaagd. De luchtvaartmaatschappij verwacht dit jaar een winst te maken van ongeveer 1,1 miljard euro, eerder werd er een winst van circa 1,3 miljard euro verwacht.
De luchtvaartmaatchappij moet naar eigen zeggen snijden in de capaciteit in verband met hogere olieprijzen en hogere kosten en stakingen.
"Tot vorige week hadden we een sterker derde kwartaal verwacht om te compenseren voor ons mindere tweede kwartaal. Door afgelopen week en de toegenomen angst voor stakingen zijn het aantal geboekte vluchten afgenomen", laat de Ierse budgetmaatschappij weten in een verklaring.
De stakingen kosten vooral geld door de Europese compensatieregeling voor passagiers in geval van annulering en langdurige vertraging.
Olieprijs tikt ook aan
Volgens Ryanair zal het bedrijf ook ongeveer 460 miljoen euro meer aan brandstoffen kwijt zijn in vergelijking met vorig jaar. Door de hogere brandstofprijzen en de afname in de geboekte vluchten kondigt Ryanair ook aan 1 procent van haar vluchten te schrappen deze winter.
Het aandeel van Ryanair daalde met ruim 8 procent na de bekendmaking van het nieuws.
https://www.nu.nl/economi(...)en-per-november.html
Als de KLM's van deze wereld eens logische prijzen voor enkeltjes gaan vragen ga ik er over nadenken.quote:Op maandag 1 oktober 2018 12:24 schreef Tomatenboer het volgende:
Mensen moeten gewoon eens stoppen met het vliegen met prijsvechters als Ryanair, EasyJet en dergelijke.
Betaal gewoon een eerlijke prijs voor een vlucht, en niet één die ten koste van belastinggeld, arbeidsomstandigheden, veiligheid, comfort én milieu kunstmatig (onmogelijk) laag wordt gehouden.
Ja. In theorie wel.quote:Op maandag 1 oktober 2018 13:22 schreef Jappie_Sea het volgende:
Het lukt me vooralsnog niet om contact te krijgen met de chat service, ik word er steeds uitgegooid, en moet dan weer achteraan aansluiten. Heeft iemand enig idee wat ik kan verwachten?
Er gaat dezelfde ochtend bijvoorbeeld ook een vlucht vanuit Charleroi, kan ik dan verwachten da vervoer naar Charleroi en een hotel daar vergoed wordt?
als je via manage boeking gaat zou er moeten staan actie op annulering ofzo.quote:Op maandag 1 oktober 2018 14:33 schreef Jappie_Sea het volgende:
Ik ben met de schatservice tot het volgende gekomen:
Vlieg een dag eerder naar Praag, neem de trein naar Bratislava en krijg daar een hotel vergoed.
Echter moet ik om mijn vlucht te wijzigen eerst een bedrag van 58 euro betalen (reguliere wijzigingskosten) klopt dit?
Aan de andere kant, als je een retour boekt hoeft een 'normale' airline niet veel duurder te zijn...quote:Op maandag 1 oktober 2018 12:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
Als de KLM's van deze wereld eens logische prijzen voor enkeltjes gaan vragen ga ik er over nadenken.
Ik kijk er niet van opquote:Maar ik moet vervolgens eerst een bedrag betalen, lijkt me sterk dat dat klopt
ik boek wat het goedkoopste is.quote:Op maandag 1 oktober 2018 17:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aan de andere kant, als je een retour boekt hoeft een 'normale' airline niet veel duurder te zijn...
ja met dat grapje pakken ze mij dus ook. Mijn retourvlucht uit warsaw is nu om 8 ipv 17quote:Op maandag 1 oktober 2018 17:03 schreef Retarded het volgende:
mijn vlucht naar Londen op 4 november is verplaatst naar 15 uur in de middag ipv 8 uur in de ochtend. Zou voor 3 dagen gaan... dat wordt nu wel een erg kort tripje. Naja, niks aan te doen.
Ga toch maar eens op zoek naar een goed alternatief. Ryanair is al jaren aan het degraderen in service/kwaliteit en mogelijk, en dat is knap aangezien het al bar slecht was natuurlijk. Ik accepteerde het wegens de lage prijzen, maar stakingen en dit soort gezeik heb ik ook geen zin in.
Dat is niet correct. Eindhoven is nu een Ryanair Basis, wat betekent dat er vier vliegtuigen en een behoorlijk aantal werknemers gestationeerd zijn. Dat stopt in november, maar Ryanair blijft gewoon vliegen van en naar Eindhoven, wel wordt het aantal vluchten teruggebracht.quote:Op maandag 1 oktober 2018 18:14 schreef Retarded het volgende:
Ben benieuwd op mijn retourvlucht van 6 november (london-eindhoven) nog wel doorgaat aangezien de krantenkoppen aangeven dat vanaf 5 november Ryanair niets meer met Eindhoven doet
Zo kinderachtig die vergeldingsactiesquote:Op maandag 1 oktober 2018 18:26 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat is niet correct. Eindhoven is nu een Ryanair Basis, wat betekent dat er vier vliegtuigen en een behoorlijk aantal werknemers gestationeerd zijn. Dat stopt in november, maar Ryanair blijft gewoon vliegen van en naar Eindhoven, wel wordt het aantal vluchten teruggebracht.
Ja heel veel kranten snappen er gewoon geen kut van. De base sluit, maar de meeste vluchten blijven wel bestaan.quote:Op maandag 1 oktober 2018 18:14 schreef Retarded het volgende:
Ben benieuwd op mijn retourvlucht van 6 november (london-eindhoven) nog wel doorgaat aangezien de krantenkoppen aangeven dat vanaf 5 november Ryanair niets meer met Eindhoven doet
Jep. Als je daar door oa dat al basis sluit, is dat wel echt het begin van het einde. Of in ieder geval het einde van het begin..quote:Op maandag 1 oktober 2018 18:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
Met al dit gedoe ga ik voorlopig geen Ryanair boeken
Dan maar iets duurder met meer zekerheid dat ze geen gekke dingen doen met je vlucht.
Dit Dat zou ZO veel totaal onnodige ergernis schelenquote:Op maandag 1 oktober 2018 12:24 schreef Tomatenboer het volgende:
Mensen moeten gewoon eens stoppen met het vliegen met prijsvechters als Ryanair, EasyJet en dergelijke.
Betaal gewoon een eerlijke prijs voor een vlucht, en niet één die ten koste van belastinggeld, arbeidsomstandigheden, veiligheid, comfort én milieu kunstmatig (onmogelijk) laag wordt gehouden.
Precies dit.quote:Op maandag 1 oktober 2018 18:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
Met al dit gedoe ga ik voorlopig geen Ryanair boeken
Dan maar iets duurder met meer zekerheid dat ze geen gekke dingen doen met je vlucht.
ik heb jou ook wel eens budget carriers zien vliegen.quote:Op maandag 1 oktober 2018 20:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit Dat zou ZO veel totaal onnodige ergernis schelen
Kom haten johquote:Op dinsdag 2 oktober 2018 10:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik heb jou ook wel eens budget carriers zien vliegen.
Kom op danquote:
Mensen die haten op Ryanair en dan wel transavia vliegenquote:Geen Ryanair iig
Ik zie daar geen probleem in hoor. Ik vind Transavia een prima airlinequote:Op dinsdag 2 oktober 2018 13:38 schreef Yreal het volgende:
Mensen die haten op Ryanair en dan wel transavia vliegen
haha 13 transavia vluchten tegen 2 ryanair dit jaar hierquote:Op dinsdag 2 oktober 2018 14:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zie daar geen probleem in hoor. Ik vind Transavia een prima airline
Ik ben begin vorige maand helaas om de tuin geleid, ik had gesolliciteerd als cabin crew member bij Laudamotion maar toen ik het bericht kreeg dat ik op gesprek mocht komen werd Laudamotion overgenomen door Ryanair en namen zij ook dito sollicitanten (waaronder ik) over. Dit is hoe ik de dag ervaarde:quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 14:26 schreef Yreal het volgende:
[..]
haha 13 transavia vluchten tegen 2 ryanair dit jaar hier
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ondertussen wordt er veel gestaakt binnen het Ryanair en als ‘straf’ worden er personeelsstationeringen gesloten, Eindhoven zit daar ook tussen. Die mensen moeten óf een andere baan zoeken of zij worden per direct elders gestationeerd.Disregard taxi drivers offering unrequested services.
quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 16:18 schreef G-Pier het volgende:
[..]
Ik ben begin vorige maand helaas om de tuin geleid, ik had gesolliciteerd als cabin crew member bij Laudamotion maar toen ik het bericht kreeg dat ik op gesprek mocht komen werd Laudamotion overgenomen door Ryanair en namen zij ook dito sollicitanten (waaronder ik) over. Dit is hoe ik de dag ervaarde:goed verhaalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ondertussen wordt er veel gestaakt binnen het Ryanair en als ‘straf’ worden er personeelsstationeringen gesloten, Eindhoven zit daar ook tussen. Die mensen moeten óf een andere baan zoeken of zij worden per direct elders gestationeerd.
Lijkt me wel cool om eens mee te maken.
quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 16:18 schreef G-Pier het volgende:
[..]
Ik ben begin vorige maand helaas om de tuin geleid, ik had gesolliciteerd als cabin crew member bij Laudamotion maar toen ik het bericht kreeg dat ik op gesprek mocht komen werd Laudamotion overgenomen door Ryanair en namen zij ook dito sollicitanten (waaronder ik) over. Dit is hoe ik de dag ervaarde:Basisinkomen zo laag per jaar Dat kan toch niet?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ondertussen wordt er veel gestaakt binnen het Ryanair en als ‘straf’ worden er personeelsstationeringen gesloten, Eindhoven zit daar ook tussen. Die mensen moeten óf een andere baan zoeken of zij worden per direct elders gestationeerd.
Alle crewleden werken onder Iers cao.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 16:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Basisinkomen zo laag per jaar Dat kan toch niet?
dat is overal gelijk en heeft verder niks met Ryanair te maken.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 08:07 schreef _The_General_ het volgende:
Wat zijn de veiligheidsregels vanuit Brussel met Ryanair mbt vloeistoffen? Zijn deze overal gelijk of zijn er ook verschillen?
quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 16:18 schreef G-Pier het volgende:
[..]
Ik ben begin vorige maand helaas om de tuin geleid, ik had gesolliciteerd als cabin crew member bij Laudamotion maar toen ik het bericht kreeg dat ik op gesprek mocht komen werd Laudamotion overgenomen door Ryanair en namen zij ook dito sollicitanten (waaronder ik) over. Dit is hoe ik de dag ervaarde:Dank! Echt schandalige voorwaardenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ondertussen wordt er veel gestaakt binnen het Ryanair en als ‘straf’ worden er personeelsstationeringen gesloten, Eindhoven zit daar ook tussen. Die mensen moeten óf een andere baan zoeken of zij worden per direct elders gestationeerd.Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
Ik ben nu ook eens een keer de pipo, . Ik ga begin november op vakantie en zou 11 november terugkomen om 22:30u NL. Nu krijg ik een e-mail dat ik terugkom 's middags 14:25 NL op 10 november. Oftewel: meer dan 24 uur eerder. En ik had al een slaapplek geboekt van 11 op 12 november die ik niet kan omboeken.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 11:03 schreef planethugo het volgende:
afgelopen zaterdag voor half november van eindhoven naar rome geboekt op de vrijdag, terug op maandag. Toen kon ik kiezen om ook bijv donderdag of zaterdag te vertrekken, nu zie ik dat niet meer ertussens taan. En is de heenreis opeens 250 euro.
Net op tijd geweest, zullen ze die van zaterdag en donderdag wel allemaal op vrijdag laten vliegen. Hopelijk wordt er tegen die tijd niet gestaakt....
Helaas niet. Ben inderdaad doomed, . Ik wil best contact met ze opnemen en zeggen 'Ik accepteer de wijziging niet' maar dan wat. Volgens mij is dat meer een wassen neus.quote:
Dan heb je in ieder geval het recht om af te zien van je vlucht en geld terug, maar of je daarmee geholpen bent hangt af van de alternatieven die je vervolgens hebt.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 18:48 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Helaas niet. Ben inderdaad doomed, . Ik wil best contact met ze opnemen en zeggen 'Ik accepteer de wijziging niet' maar dan wat. Volgens mij is dat meer een wassen neus.
Dat vraag ik mij dus af want:quote:Op woensdag 3 oktober 2018 18:51 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dan heb je in ieder geval het recht om af te zien van je vlucht en geld terug, maar of je daarmee geholpen bent hangt af van de alternatieven die je vervolgens hebt.
Je moet je ook afvragen hoeveel geld het kost om anderhalf uur in de wacht te hangen bij de klantenservice voordat je dat überhaupt aan ze kenbaar kunt maken. Geld, en tijd, en ergernis, en bloeddruk, allemaal van die dingenquote:Op woensdag 3 oktober 2018 18:53 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij dus af want:
Indien het vluchtschema van een Ryanair-vlucht aanzienlijk wordt gewijzigd (meer dan 3 uur voor of na de oorspronkelijke vertrektijd) en er geen geschikte, alternatieve vlucht voorhanden is, ontvangt u op aanvraag een reistegoed of een restitutie voor de som die u voor de gewijzigde vlucht had betaald. U kunt verder nergens aanspraak op maken.
en ik verwacht dat zij die 10 november zien als alternatief. Maar dan vraag ik me ook weer af waarom ik zo nadrukkelijk op 'accepteren' moet klikken. Eerder wijzigde Ryanair een vlucht van mij en daar hoefde ik dat niet bij.
Ik ga gewoon met ze chatten, . De wachttijd is wel heel lang, ook daar, maar fok it. Ik zit toch achter mijn laptop.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 19:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je moet je ook afvragen hoeveel geld het kost om anderhalf uur in de wacht te hangen bij de klantenservice voordat je dat überhaupt aan ze kenbaar kunt maken. Geld, en tijd, en ergernis, en bloeddruk, allemaal van die dingen
Het "makkelijkste" is waarschijnlijk gewoon slikken en die eerdere vlucht pakken. Dagdag laatste vakantiedag en dagdag centjes van die overnachting Beschouw het als leergeld.
Achja, is ook niet gezegd dat ik (wij) wil(len) annuleren hoor. Maar ik wil toch wel even weten hoe en wat, . Thanks!quote:Op woensdag 3 oktober 2018 19:17 schreef Kansenjongere het volgende:
Succes, misschien betalen ze wel gewoon terug en is die tekst vooral bedoeld om mensen eerder te laten accepteren uit angst dat het ze veel tijd kost en niets oplevert.
quote:Op woensdag 3 oktober 2018 19:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je moet je ook afvragen hoeveel geld het kost om anderhalf uur in de wacht te hangen bij de klantenservice voordat je dat überhaupt aan ze kenbaar kunt maken. Geld, en tijd, en ergernis, en bloeddruk, allemaal van die dingen
Het "makkelijkste" is waarschijnlijk gewoon slikken en die eerdere vlucht pakken. Dagdag laatste vakantiedag en dagdag centjes van die overnachting Beschouw het als leergeld.
De opties: geld terug voor één of beide vluchten (heen- en/of terugreis) of gratis eerstvolgende vlucht. Of natuurlijk gewoon accepteren.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 19:17 schreef Kansenjongere het volgende:
Succes, misschien betalen ze wel gewoon terug en is die tekst vooral bedoeld om mensen eerder te laten accepteren uit angst dat het ze veel tijd kost en niets oplevert.
Correct, .quote:Op woensdag 3 oktober 2018 20:08 schreef Kansenjongere het volgende:
En geld terug is ook echt het geld terug op je rekening en niet het reistegoed dat op de website staat?
Ik geloof dat ze dat gewoon verplicht zijn in zo'n situatie.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 20:12 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat is dan weer heel netjes. Goed om te weten.
Vond ik ook meevallen van ze inderdaad.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 20:12 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat is dan weer heel netjes. Goed om te weten.
Nee, zijn ze niet, . Ziehier:quote:Op woensdag 3 oktober 2018 20:13 schreef Insomnia2.0 het volgende:
[..]
Ik geloof dat ze dat gewoon verplicht zijn in zo'n situatie.
Er staat dat je je ticket gewoon terugbetaald krijgt bij meer dan twee weken? Louter geen verdere compensatie.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 20:14 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Vond ik ook meevallen van ze inderdaad.
[..]
Nee, zijn ze niet, . Ziehier:
https://www.euclaim.nl/blog/schemawijzigingen-mag-dit-zomaar
In het schema staat duidelijk van niet. Ik ben immers meer dan 2 weken van tevoren op de hoogte gesteld.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 20:17 schreef Insomnia2.0 het volgende:
Welke rechten zijn er dan wel als je vlucht meer dan twee weken voor vertrek wordt geannuleerd of gewijzigd?
Je hebt recht op een alternatieve vlucht of teruggave van de ticketprijs.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beetje verwarrend wel eigenlijk, nu ik het zo zie . Of ik ben achterlijke natuurlijk, . Want wat jij zegt staat er inderdaad. Maar ook:quote:Wanneer de schemawijziging binnen twee weken voor vertrek wordt doorgegeven ligt het aan de oorspronkelijke vertrek- en aankomsttijden en de uiteindelijke gewijzigde tijden of je recht hebt op een vergoeding. Dit zit zo:
- Ben je meer dan 2 weken voor vertrek geïnformeerd, dan heb je geen recht op een vergoedingI guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
quote:Op woensdag 3 oktober 2018 20:21 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
In het schema staat duidelijk van niet. Ik ben immers meer dan 2 weken van tevoren op de hoogte gesteld.Het gaat om compensatie voor gemaakte kosten in dat plaatje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beetje verwarrend wel eigenlijk, nu ik het zo zie . Of ik ben achterlijke natuurlijk, . Want wat jij zegt staat er inderdaad. Maar ook:
[..]
Ooohhh, . Nu voel ik me dom, .quote:Op woensdag 3 oktober 2018 20:21 schreef Insomnia2.0 het volgende:
[..]
Het gaat om compensatie voor gemaakte kosten in dat plaatje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
Dat dacht ik ook,maar de consumentenbond (zie https://www.consumentenbond.nl/vliegen/vluchttijden-gewijzigd ) is terughoudender, waardoor het op mij meer overkomt als (breed toegepaste) coulance dan een recht.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 20:13 schreef Insomnia2.0 het volgende:
[..]
Ik geloof dat ze dat gewoon verplicht zijn in zo'n situatie.
Ja dat leek me ook wel wat, . Ik was eerlijk gezegd al verbaasd dat daarover niets in de wet zou staan, .quote:Op woensdag 3 oktober 2018 20:24 schreef Insomnia2.0 het volgende:
Het zou wel wat zijn als vliegmaatschappijen gewoon een vlucht een dag mochten verplaatsen
En dit inderdaad.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 20:26 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook,maar de consumentenbond (zie https://www.consumentenbond.nl/vliegen/vluchttijden-gewijzigd ) is terughoudender, waardoor het op mij meer overkomt als (breed toegepaste) coulance dan een recht.
Een verplaatsing van een dag is geen redelijke wijzigingquote:Op woensdag 3 oktober 2018 20:26 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook,maar de consumentenbond (zie https://www.consumentenbond.nl/vliegen/vluchttijden-gewijzigd ) is terughoudender, waardoor het op mij meer overkomt als (breed toegepaste) coulance dan een recht.
Zelf het min.loon is nog hoger..quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 18:56 schreef G-Pier het volgende:
[..]
Alle crewleden werken onder Iers cao.
Kan ik dan geld terugkrijgen en wel gewoon vliegen, of gaat het om een annulering vd vluchten én daardoor restitutie??quote:Restitutie
Voor het aanvragen van een restitutie ten gevolgen van een vertraging van meer dan 2 uur, klik op de koppeling hieronder en vul de vereiste gegevens in.
het is of het een of het ander. En vliegen en een refund zou een mooie worden.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 00:24 schreef Retarded het volgende:
Wellicht een hele domme vraag, maar de mail van Ryanair geeft aan dat ik akkoord kan gaan met de vlucht wijzigign. Daarin heb ik niet veel keuzen, jammer maar helaas.
Maar er wordt ook nog gesproken over restitutie:
[..]
Kan ik dan geld terugkrijgen en wel gewoon vliegen, of gaat het om een annulering vd vluchten én daardoor restitutie??
Nouja, ergens vraag ik me dat af. We hebben het over Ryanair natuurlijk...maar mijn ouders hebben ook een geannuleerde/verplaatste vlucht van Easyjet gehad en toen de vluchtprijs teruggekregen maar wel gewoon kunnen vliegenquote:Op donderdag 4 oktober 2018 00:27 schreef Yreal het volgende:
[..]
het is of het een of het ander. En vliegen en een refund zou een mooie worden.
Als dat nu zo zou zijn vroegen ze je niet specifiek om akkoord te gaan met de wijzigingen.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 00:39 schreef Retarded het volgende:
[..]
Nouja, ergens vraag ik me dat af. We hebben het over Ryanair natuurlijk...maar mijn ouders hebben ook een geannuleerde/verplaatste vlucht van Easyjet gehad en toen de vluchtprijs teruggekregen maar wel gewoon kunnen vliegen
dat zou wel heel dom zijn van easyjetquote:Op donderdag 4 oktober 2018 00:39 schreef Retarded het volgende:
[..]
Nouja, ergens vraag ik me dat af. We hebben het over Ryanair natuurlijk...maar mijn ouders hebben ook een geannuleerde/verplaatste vlucht van Easyjet gehad en toen de vluchtprijs teruggekregen maar wel gewoon kunnen vliegen
easyJet is wat coulanter met annuleringen dan Ryanair. Je kunt het dom noemen, maar het zorgt wel voor net een beetje meer klantenbinding. Denk dat easyJet klanten een stuk loyaler zijn dan Ryanair klanten.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 09:17 schreef Yreal het volgende:
[..]
dat zou wel heel dom zijn van easyjet
sorry, geen enkele maatschappij geeft je een refund en laat je daarna alsnog vliegen.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 20:43 schreef Reageurs het volgende:
[..]
easyJet is wat coulanter met annuleringen dan Ryanair. Je kunt het dom noemen, maar het zorgt wel voor net een beetje meer klantenbinding. Denk dat easyJet klanten een stuk loyaler zijn dan Ryanair klanten.
Dit was toch echt hun beleid, in ieder geval tot de invoering van de Europese verordening. Je kreeg je ticket gratis als compensatie + een nieuwe vlucht, ongeacht de reden van de annulering.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 21:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
sorry, geen enkele maatschappij geeft je een refund en laat je daarna alsnog vliegen.
Volgens mij heb je recht op een refund, de claimgelden EN vergoeding van de kosten die je maakte voor alternatief vervoer (bijv. een ticket bij een andere maatschappij) bij te lange vertragingen. Dus heel erg vreemd is het niet.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 21:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
sorry, geen enkele maatschappij geeft je een refund en laat je daarna alsnog vliegen.
oké, wat een tijden.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 23:44 schreef Reageurs het volgende:
[..]
Dit was toch echt hun beleid, in ieder geval tot de invoering van de Europese verordening. Je kreeg je ticket gratis als compensatie + een nieuwe vlucht, ongeacht de reden van de annulering.
Bewijs (2002): https://www.theguardian.c(...)serverescapesection2
EasyJet: After an hour, free transfer to another date or time (must be the same destination), or refund. After 4-hours, a refund for the flight and fly for free.
Zelfs na annuleringen als gevolg van 9/11 was easyJet zo aardig om de ticketprijs terug te betalen + een gratis vlucht aan te bieden, terwijl dat toch best een buitengewone omstandigheid was.
nee, want dat zou Driedubbelop zijn.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 23:49 schreef Peter het volgende:
[..]
Volgens mij heb je recht op een refund, de claimgelden EN vergoeding van de kosten die je maakte voor alternatief vervoer (bijv. een ticket bij een andere maatschappij) bij te lange vertragingen. Dus heel erg vreemd is het niet.
Je schreef dat je hier recht op hebt, maar dat klopt niet: je airline koos ervoor om uitgebreider te compenseren dan wettelijk verplicht. Mag ik vragen welke airline je deze royale compensatie aanbood?quote:
https://www.easyjet.com/n(...)ngen-en-annuleringenquote:Op zondag 7 oktober 2018 22:08 schreef Reageurs het volgende:
[..]
Je schreef dat je hier recht op hebt, maar dat klopt niet: je airline koos ervoor om uitgebreider te compenseren dan wettelijk verplicht. Mag ik vragen welke airline je deze royale compensatie aanbood?
Wanneer was dit precies? Volgens mij zijn ze er vrij snel na het van kracht worden van de EU-regeling, mee gestopt, omdat het dubbel compenseren te duur werd.quote:Op zondag 7 oktober 2018 23:04 schreef Peter het volgende:
[..]
https://www.easyjet.com/n(...)ngen-en-annuleringen
Je kunt een verzoek indienen voor volledige teruggave van de ticketkosten.
Daarnaast heb je recht op de compensaties uit de EU-regeling, waaronder ook vergoeding van andere manieren om thuis te komen.
ik koos voor teruggave, dat ging snel.quote:Op maandag 8 oktober 2018 22:31 schreef Reageurs het volgende:
[..]
Wanneer was dit precies? Volgens mij zijn ze er vrij snel na het van kracht worden van de EU-regeling, mee gestopt, omdat het dubbel compenseren te duur werd.
Er staat op die link die je geeft in elk geval precies het tegenovergestelde: "kosteloos om te boeken naar een andere vlucht of een verzoek in te dienen voor volledige teruggave van de ticketkosten."
Ja oke, maar je hebt dus afgezien van je vlucht?quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 00:13 schreef Peter het volgende:
[..]
ik koos voor teruggave, dat ging snel.
Voor de EU vergoeding (claimbedrag en gemaakte kosten) heb ik de rechtsbijstand ingeschakeld. Want dat wezen ze eerst onterecht af.
Ja, een andere maatschappij vloog nog wel.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 15:21 schreef Reageurs het volgende:
[..]
Ja oke, maar je hebt dus afgezien van je vlucht?
Dit maar gedaan, iets duurder maar voelt wat beter.quote:
dank je Fles Heb al wel vaker met Aer Lingus gevlogen die kant op. Beviel prima.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Het was ook serieus het beste en meest inhoudelijke antwoord dat ik op je vraag kon geven
Prima.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 20:24 schreef lubje25 het volgende:
Zit te kijken om naar Dublin te gaan in Februari. Ryanair is natuurlijk de voor de hand liggende partij om mee te vliegen. Hoe betrouwbaar is Ryanair wat betreft vluchten naar Dublin? Weet iemand dat?
Fake news van het ANP!quote:Op woensdag 10 oktober 2018 17:29 schreef Yreal het volgende:
Ik kom er trouwens net achter dat Wizzair in reactie op ryanair ook de toegestane handbagage afbouwt...
Een maatregel die niet kon uitblijven want het was noodzakelijk dat door de inzet van de grotere A321 toestellen er ook meer passagiers mee gaan met hun bagage, en dat past simpelweg niet in de bagagebakken.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 17:29 schreef Yreal het volgende:
Ik kom er trouwens net achter dat Wizzair in reactie op ryanair ook de toegestane handbagage afbouwt...
Maar de A321 heeft evenredig ook meer bagagevakken, dus dat maakt niks uitquote:Op woensdag 10 oktober 2018 20:48 schreef ozzietukker het volgende:
dat door de inzet van de grotere A321 toestellen er ook meer passagiers mee gaan met hun bagage, en dat past simpelweg niet in de bagagebakken
je mocht al eventjes gewoon trolleys meenemen bij wizzquote:Op woensdag 10 oktober 2018 20:47 schreef Reageurs het volgende:
[..]
Fake news van het ANP!
Je mocht altijd al bij Wizzair alleen een kleine handbagage of met priority een grote. Enige wat verandert is, is een extra service: 10kg checked bagage. Het ANP is duidelijk niet op de hoogte van het oude Wizzair beleid. In feite is het nieuwe Wizzair beleid zelfs ruimer, omdat er een nieuwe optie bijkomt.
heb net wizz discount geboekt trouwens, maar die geeft dan jammer genoeg weer geen korting op prio ...quote:Op woensdag 10 oktober 2018 20:48 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Een maatregel die niet kon uitblijven want het was noodzakelijk dat door de inzet van de grotere A321 toestellen er ook meer passagiers mee gaan met hun bagage, en dat past simpelweg niet in de bagagebakken.
Het beleid van liever niet inchecken wordt nu langzaam weer veranderd naar liever wel betaald inchecken zodat de maatschappij er wat aan kan verdienen en niet nu kosten moet maken aan de gate om ze dan alsnog in het ruim te stoppen. Dat kost tijd en geld doordat de afhandelaar dat dus niet zonder meer gratis doet.
Nadeel voor de passagier wordt wel dat priority niets meer voorstelt omdat veel mensen toch de handbagage aan boord willen meenemen en dus daar extra voor willen betalen.
maar als de mensen op een rij meer bagageruimte nodig hebben dan er boven hun rij past, maak je het probleem dus alleen maar erger.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 20:58 schreef Reageurs het volgende:
[..]
Maar de A321 heeft evenredig ook meer bagagevakken, dus dat maakt niks uit
Alleen met priority hoor. Misschien wel als ruimbagage zonder priority, maar ik heb een hekel aan wachten bij de band.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 23:01 schreef Yreal het volgende:
[..]
je mocht al eventjes gewoon trolleys meenemen bij wizz
nee echt niet. Wizz stond al ruim een jaar handbagage trolley s toe als handbagage zonder bijbetalen.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 00:01 schreef Reageurs het volgende:
[..]
Alleen met priority hoor. Misschien wel als ruimbagage zonder priority, maar ik heb een hekel aan wachten bij de band.
Als ik een vluchtje voor overmorgen boek (oude regeling), geeft hij aan: "Hand luggage (55 X 40 X 23CM) to be checked-in at the check-in desk free of charge or a small bag (40 x 30 x 18 cm) in the cabin, placed under the seat"quote:Op donderdag 11 oktober 2018 08:06 schreef Yreal het volgende:
[..]
nee echt niet. Wizz stond al ruim een jaar handbagage trolley s toe als handbagage zonder bijbetalen.
oké die had ik dan weer gemist. Laatste wizz vlucht was in februari.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 14:48 schreef Reageurs het volgende:
[..]
Als ik een vluchtje voor overmorgen boek (oude regeling), geeft hij aan: "Hand luggage (55 X 40 X 23CM) to be checked-in at the check-in desk free of charge or a small bag (40 x 30 x 18 cm) in the cabin, placed under the seat"
Dus alleen kleine handbagage als je geen priority hebt.
Hier vorigee maandquote:Op donderdag 11 oktober 2018 17:27 schreef Yreal het volgende:
[..]
oké die had ik dan weer gemist. Laatste wizz vlucht was in februari.
pfff als dit de norm gaat worden ben ik er wel klaar mee.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 19:05 schreef Reageurs het volgende:
[..]
Hier vorigee maand
Ben wel benieuwd of airlines als easyJet en transavia ook gaan volgen in deze nieuwe handbagagetrend. Die zullen het ongetwijfeld met belangstelling volgen.
Ik denk dat veel luchtvaartmaatschappijen kijken naar deze optie. Bij een reguliere maatschappij zoals KLM is door het uitkleden van de tickets zonder gratis bagage om in te checken de bagagebakken ook voller geworden. Intercontinentaal gaat het nog wel, maar ook daar zie je de ontwikkeling dat men enkel handbagage tickets gaat aanbieden.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 21:03 schreef Yreal het volgende:
[..]
pfff als dit de norm gaat worden ben ik er wel klaar mee.
Een paar dagen lukt wel, maar dan ga ik wel wat meer betalen voor een normale airline...
volgens mij zijn hun 737-700 krapper, maar als het voorkomt dat men gaat zitten ruften ben ik helemaal voorquote:Op donderdag 11 oktober 2018 23:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoeveel is de ruimte tussen de stoelen eigenlijk bij Transavia? B737-800 met 32 rijen, alles economy. Ik zat zo dicht ingeprakt dat telkens als ik een scheet wílde laten, hij naar binnen klapte
bijna gold nu, dus dan gaan we maar bagage inchecken gedoe altijd.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 21:29 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik denk dat veel luchtvaartmaatschappijen kijken naar deze optie. Bij een reguliere maatschappij zoals KLM is door het uitkleden van de tickets zonder gratis bagage om in te checken de bagagebakken ook voller geworden. Intercontinentaal gaat het nog wel, maar ook daar zie je de ontwikkeling dat men enkel handbagage tickets gaat aanbieden.
Het meest vervelende aan die maatregel voor mij persoonlijk is dat je hierdoor eigenlijk wel gedwongen wordt om van de priority van in mijn geval KLM gebruik te maken als ik mijn handbagage in een bagagebak wil kunnen stoppen die ook nog bij mijn zitplaats is. Terwijl ik eigenlijk liever als laatste aan boord ga...
Dan heb je AirAsia nog nooit meegemaaktquote:Op vrijdag 12 oktober 2018 11:12 schreef Reageurs het volgende:
Verschilt net een beetje per rij ook, maar transavia is zeker één van de maatschappijen met de minste beenruimte.
Keertje op de A330 gevlogen, dat viel nog wel mee. De A320 van AirAsia schijnt inderdaad een marteltuig te zijn.quote:Op vrijdag 12 oktober 2018 11:25 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dan heb je AirAsia nog nooit meegemaakt
quote:Op vrijdag 12 oktober 2018 07:03 schreef Yreal het volgende:
[..]
volgens mij zijn hun 737-700 krapper, maar als het voorkomt dat men gaat zitten ruften ben ik helemaal voor
ik krijg juist een mail dat de heenvlucht naar rome niet om 4 uur smiddags maar 7uur savonds is, de terugreis blijft echter gewoon op 1uur smiddags staan. Apart, normaal hanteren ze toch zo een tijden dat ze ergens landen en daarna meteen weer terugvliegen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 12:18 schreef Retarded het volgende:
Nu krijg ik weer een mail dat mijn vlucht naar london op 4 november TOCH om 07:50 vertrekt... what the fuck
Nouja... meevaller
Nice! Ik ga op 5 december naar Lissabon voor 45 euro retour inclusief priority. Leuke tripjes weerquote:Op dinsdag 16 oktober 2018 12:16 schreef Hi_flyer het volgende:
Zo, retourtje Malta geboekt eind november voor 56 euro. Hopelijk niet te koud rond die tijd
Bij airasia moet je ook niet online inchecken. Als je bij de inchekcbalie komt zien ze dat je een westerner bent en zetten ze je in de rij bij de nooduitgangen waar iets meer been ruimte is. Tip van de dagquote:Op vrijdag 12 oktober 2018 11:25 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dan heb je AirAsia nog nooit meegemaakt
Is dat zo? Dat hadden we wel met een binnenlandse vlucht met Garuda Indonesia, we waren ook daadwerkelijk de enige blanken op die vluchtquote:Op dinsdag 16 oktober 2018 13:52 schreef Retarded het volgende:
[..]
Bij airasia moet je ook niet online inchecken. Als je bij de inchekcbalie komt zien ze dat je een westerner bent en zetten ze je in de rij bij de nooduitgangen waar iets meer been ruimte is. Tip van de dag
Heb vaak gevlogen met AirAsia en eigenlijk altijd een rijtje blanken op die rij gezien ja hahaha.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 14:12 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Is dat zo? Dat hadden we wel met een binnenlandse vlucht met Garuda Indonesia, we waren ook daadwerkelijk de enige blanken op die vlucht
Bij overgewicht van baggage helpt knipoog en Line-ID ook in Indonesie als single jongen bij incheckbaliequote:Op dinsdag 16 oktober 2018 13:52 schreef Retarded het volgende:
[..]
Bij airasia moet je ook niet online inchecken. Als je bij de inchekcbalie komt zien ze dat je een westerner bent en zetten ze je in de rij bij de nooduitgangen waar iets meer been ruimte is. Tip van de dag
Het hangt wel een beetje van de luchthaven af. In Kuala Lumpur was het vroeger geen probleem om je stoel bij de incheckbalie te wijzigen, tegenwoordig is de instructie naar het personeel dat daarvoor kosten in rekening gebracht moet worden. Hetzelfde geldt voor Don Muang waar veel blanke toeristen komen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 13:52 schreef Retarded het volgende:
[..]
Bij airasia moet je ook niet online inchecken. Als je bij de inchekcbalie komt zien ze dat je een westerner bent en zetten ze je in de rij bij de nooduitgangen waar iets meer been ruimte is. Tip van de dag
kan wel...quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 16:30 schreef Reageurs het volgende:
Waarom zou je ook een Ryanairticket bij een reseller kopen? Dat is toch nooit goedkoper?
wat is je vraag nou?quote:Op donderdag 18 oktober 2018 09:35 schreef Nicap_tm het volgende:
Anagezien hier wel een redelijk aantal ervaringsdeskundigen zijn even de volgende vragen:
Ik heb bij cheaptickets een vlucht geboekt naar Edinburg voor mijn vrouw en dochter(15). Tijdens boeken waarschijnlijk niet goed gecheckt hoe en wat, want de bedoeling was dat mijn vrouw een koffer(normale grootte 23kg) mee zou nemen. Dus die er bij geboekt voor alleen mijn vrouw.
Krijg ik de etickets van cheaptickets, staat er alleen een koffer bij de heenreis en niet bij de terugreis.
Kleine domper, maar niet goed gekeken denk ik.
Daarna gister ingescheckt. Het eerste probleem kwam bij mijn dochter van 15. Ik kon geen correcte geboortedatum aanklikken. Dus nu voor eerst maar een jaar later(ouder) gedaan. Op de site van Ryanair kon ik daar wel iets van vinden, maar echt duidelijk was het niet.
Heeft iemand hier ervaring mee hoe dit aan te passen? Er staat bij Ryanair het volgende:
Het is niet mogelijk om een passagier onder 16 jr aan een bestaande vluchtreservering toe te voegen, maar u kunt wel een nieuwe reservering maken. In dat geval moet u de passagier onder 16 jr online boeken als een volwassene en als de boeking voltooid is zult u contact op moeten nemen met ons reserveringscentrum met de volgende informatie. Voor het koppelen van boekingen wordt een bedrag van ¤/£30 berekend.
• Beide referentienummers van de boekingen zodat we de onder 16 jr boeking kunnen verwijzen naar de bestaande boeking.
• De gegevens van het paspoort of reisdocumentatie van het kind.
Let op: online inchecken is niet mogelijk als een kind in een aparte reservering geboekt is. Het kind zal op de luchthaven (zonder kosten) moeten inchecken. De volwassene die verbonden is aan deze boeking van het kind moet gewoon online inchecken
Heb bij cheaptickets gewoon twee volwassenen tickets aangeschaft.
Verder een issue met de koffer. Die kwam bij het in hecken niet naar voren. Kon wel weer extra bagage toevoegen, maar mocht dan weer betalen. Maar dat had ik bij cheaptickets al gedaan.
Iemand ervaring met bovenstaande?
En kon het kwaod?quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 18:07 schreef Nicap_tm het volgende:
De vraag was ik idd vergeten.
Mssr heb het al opgelost met de live chat van ryanair.
De vraag was of het kwaad kon dat ik mijn dochter een jaar ouder heb gezet.
Als het echt aanzienlijk scheelt zal de reseller jou gewoon een nieuw duurder ticket aanbieden voor een duurdere prijs.quote:
nu je het er expliciet bij zegt haal ik het eruit ja...quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 18:07 schreef Nicap_tm het volgende:
De vraag was ik idd vergeten.
Mssr heb het al opgelost met de live chat van ryanair.
De vraag was of het kwaad kon dat ik mijn dochter een jaar ouder heb gezet.
ik zit nu voor 30¤ ipv 280¤ op madeira met dank aan edreams. Dus aaaach.quote:Op zondag 21 oktober 2018 15:47 schreef Reageurs het volgende:
[..]
Als het echt aanzienlijk scheelt zal de reseller jou gewoon een nieuw duurder ticket aanbieden voor een duurdere prijs.
Met name bij plotselinge vraagtoename (bijv. na lotingen internationaal voetbal) gebeurt dit veel.
True, soms kan het met kortingscodes wel eens een paar euro goedkoper zijn, maar ik zou die gok nooit nemen.
En dit is je eigen ervaring die je een keer hebt meegemaakt of een aanname?quote:Op zondag 21 oktober 2018 15:47 schreef Reageurs het volgende:
[..]
Als het echt aanzienlijk scheelt zal de reseller jou gewoon een nieuw duurder ticket aanbieden voor een duurdere prijs.
Met name bij plotselinge vraagtoename (bijv. na lotingen internationaal voetbal) gebeurt dit veel.
True, soms kan het met kortingscodes wel eens een paar euro goedkoper zijn, maar ik zou die gok nooit nemen.
Eigen ervaring, paar keer meegemaakt in een dergelijke situatie. Reseller mailt je een paar uur later dat je mag kiezen tussen 10x zoveel bijbetalen of annuleren. Hier een voorbeeld: https://www.ad.nl/dordrec(...)manchester~a9ba9164/quote:Op maandag 22 oktober 2018 08:07 schreef Fogel het volgende:
[..]
En dit is je eigen ervaring die je een keer hebt meegemaakt of een aanname?
Welke maatschappij? Sommige maatschappijen verkopen aan resellers wel eens tickets behoorlijk onder hun eigen prijs, maatschappijen als Ryanair echter niet.quote:Op zondag 21 oktober 2018 22:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik zit nu voor 30¤ ipv 280¤ op madeira met dank aan edreams. Dus aaaach.
heel specifieke situatie, waarin demand ineens door het dak gaat en cheaptickets het niet snel genoeg update.quote:Op maandag 22 oktober 2018 14:30 schreef Reageurs het volgende:
[..]
Eigen ervaring, paar keer meegemaakt in een dergelijke situatie. Reseller mailt je een paar uur later dat je mag kiezen tussen 10x zoveel bijbetalen of annuleren. Hier een voorbeeld: https://www.ad.nl/dordrec(...)manchester~a9ba9164/
[..]
Welke maatschappij? Sommige maatschappijen verkopen aan resellers wel eens tickets behoorlijk onder hun eigen prijs, maatschappijen als Ryanair echter niet.
True, maar in dat soort situaties is het dus een beetje oppassen. En helemaal met je eens wat betreft CheapTickets, je hebt er geen drol aan.quote:Op maandag 22 oktober 2018 18:53 schreef Yreal het volgende:
[..]
heel specifieke situatie, waarin demand ineens door het dak gaat en cheaptickets het niet snel genoeg update.
Als je met een cc had geboekt was cheaptickets gewoon de lul. Sowieso een waardeloos bedrijf dat nergens goed voor is.
ik heb nu ook een fitty met edreams en mastercard doet niet eens wat.quote:Op maandag 22 oktober 2018 22:35 schreef Reageurs het volgende:
[..]
True, maar in dat soort situaties is het dus een beetje oppassen. En helemaal met je eens wat betreft CheapTickets, je hebt er geen drol aan.
Credit cardmaatschappijen proberen er altijd wat gemakkelijk vanaf te komen. Wat hebben ze gedaan? Ik lees hier ook een hoop negatieve reviews: https://vraagalex.nl/servicenummers/edreams/quote:Op maandag 22 oktober 2018 23:59 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik heb nu ook een fitty met edreams en mastercard doet niet eens wat.
Echt wtf.
app zei 5 euro, gelukkig gescreenshot op het moment dat ik al op boeken had gedrukt dat je dus echt ziet 5 euro nu aan het boeken.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 22:19 schreef Reageurs het volgende:
[..]
Credit cardmaatschappijen proberen er altijd wat gemakkelijk vanaf te komen. Wat hebben ze gedaan? Ik lees hier ook een hoop negatieve reviews: https://vraagalex.nl/servicenummers/edreams/
lol, eerst stoer doen en nu huiliequote:Op maandag 22 oktober 2018 23:59 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik heb nu ook een fitty met edreams en mastercard doet niet eens wat.
Echt wtf.
Kan je de koop dan niet gewoon annuleren?quote:Op woensdag 24 oktober 2018 22:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
app zei 5 euro, gelukkig gescreenshot op het moment dat ik al op boeken had gedrukt dat je dus echt ziet 5 euro nu aan het boeken.
Vervolgens 155 op de bevestiging. En ing die zegt ja 5 euro kan ook niet he?
haha ik heb edreams voor duizenden euro's opgenaaid van de zomer.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 11:31 schreef Predator38 het volgende:
[..]
lol, eerst stoer doen en nu huilie
nee. edreams claimt geen storing.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 11:32 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Kan je de koop dan niet gewoon annuleren?
karma is a bitch 😊quote:Op donderdag 25 oktober 2018 12:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
haha ik heb edreams voor duizenden euro's opgenaaid van de zomer.
Ben vooral een beetje pissig op ing vanwege hun reactie. Je zou verwachten dat je gedekt ben tegen dit soort kolder.
Ga je naar Albanië? Maar hoe vlieg je dan?quote:Op donderdag 25 oktober 2018 12:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
nee. edreams claimt geen storing.
Opzich is het niet heel schokkend allemaal, maar voor 150 euro zou ik niet echt een weekendje naar Albanië boeken
Laatst geteld dat ik 128 tickets heb geboekt voor prijzen soms zo laag als 0¤ waar ze nooit moeilijk over hebben gedaan. Vanavond een lijstje maken, kijken wat ing dan zegt.
de transavia vlucht vanaf Amsterdam.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 14:57 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ga je naar Albanië? Maar hoe vlieg je dan?
Heerlijk zo'n stoel die niet naar achteren kan en dus ook niet tot ergernissen kan leiden.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 11:44 schreef Aiciu het volgende:
Ik vloog vanmorgen met Transavia want directe vlucht naar Napels, ondanks dat ik extra beenruimte had gekocht was het alsnog kut!
Je stoel kan je niet eens verschuiven en ondanks dat het rustig was kon ik niet languit gaan liggen want die leuningen kunnen niet eens omhoog
Volgende keer weer lekker met Alitalia, dan maar overstappen in Linate of Fiumicino. Dat is beter dan zo'n skere vlucht.
Liever dat risico nemen, dan zo'n vlucht waar je niet lekker zit.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 16:33 schreef Reageurs het volgende:
[..]
Heerlijk zo'n stoel die niet naar achteren kan en dus ook niet tot ergernissen kan leiden.
En Alitalia, dan moet je wel weten dat je geen EU compensatie kunt krijgen zolang die in uitstel van betaling zitten
als je een 738 hebt moet je ook die derde rij in het midden hebben of de eerste.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 11:44 schreef Aiciu het volgende:
Ik vloog vanmorgen met Transavia want directe vlucht naar Napels, ondanks dat ik extra beenruimte had gekocht was het alsnog kut!
Je stoel kan je niet eens verschuiven en ondanks dat het rustig was kon ik niet languit gaan liggen want die leuningen kunnen niet eens omhoog
Volgende keer weer lekker met Alitalia, dan maar overstappen in Linate of Fiumicino. Dat is beter dan zo'n skere vlucht.
Had je iets anders verwacht dan?quote:Op vrijdag 2 november 2018 19:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Ryanair heeft lak aan rechter, basis Eindhoven sluit maandag
echt, Ryanair
Je doet nu alsof een rechterlijke uitspraak "ook maar een mening" is Het is echt niet normaal hoe Ryanair met mensen omgaat hoor. En het is goed dat daar eindelijk eens paal en perk aan gesteld wordt.quote:Op vrijdag 2 november 2018 19:59 schreef ozzietukker het volgende:
Ryanair snapt echter wel hoe het spelletje gespeeld moet worden.
Vergeet niet dat wanneer Ryanair hier toegeeft dit ook verregaande consequenties kan hebben voor overige standplaatsen van Ryanair.
Een rechterlijke uitspraak van deze rechtbank is ook maar een 'interpretatie' van de wet en je bent nog lang niet aan het einde van het juridisch traject.quote:Op vrijdag 2 november 2018 20:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Je doet nu alsof een rechterlijke uitspraak "ook maar een mening" is Het is echt niet normaal hoe Ryanair met mensen omgaat hoor. En het is goed dat daar eindelijk eens paal en perk aan gesteld wordt.
Dat is bij alle airlines het geval bij stoelen bij de nooduitgang en op rij 1.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 11:44 schreef Aiciu het volgende:
Ik vloog vanmorgen met Transavia want directe vlucht naar Napels, ondanks dat ik extra beenruimte had gekocht was het alsnog kut!
Je stoel kan je niet eens verschuiven en ondanks dat het rustig was kon ik niet languit gaan liggen want die leuningen kunnen niet eens omhoog
Maar wanneer is "een airline in een land"? Het is en blijft een Iers bedrijf.quote:Op vrijdag 2 november 2018 19:59 schreef ozzietukker het volgende:
, ik zie graag dat alle luchtvaartmaatschappijen in een land aan dezelfde rechten en plichten gebonden zijn. .
Ze gaan akkoord met de uitspraak.quote:Op vrijdag 2 november 2018 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, maar de geijkte procedure is dan dat je in hoger beroep gaat. Niet dat je gewoon zegt "fuck you", je middelvinger opsteekt en doet waar je zelf zin in hebt.
Luchtvaartmaatschappijen moeten in mijn ogen aan dezelfde regels houden op het moment dat men een basis opent op een luchthaven in een land.quote:Op vrijdag 2 november 2018 23:29 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Maar wanneer is "een airline in een land"? Het is en blijft een Iers bedrijf.
Heb je überhaupt op die link geklikt?quote:Op vrijdag 9 november 2018 17:48 schreef bianconeri het volgende:
Dat lijkt mij ook eerder een Frans dingetje en niet een Ryanair dingetje.
Echt iets voor de Franse instanties om zulke belachelijke dingen te doen, en ook om dat heel snel te doen ipv de andere partij kansen te geven.
Yup, daarom zeg ik het ook.quote:Op vrijdag 9 november 2018 18:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heb je überhaupt op die link geklikt?
Kan, kan ook nietquote:Op donderdag 15 november 2018 06:53 schreef Exterminator het volgende:
Iemand enig idee hoe streng Ryan Air is met het nieuwe handbagagebeleid? Mijn tas is aan alle zijden 5cm te groot. Wordt hier lastig over gedaan of...?
Het is Ryanairquote:Op donderdag 15 november 2018 06:53 schreef Exterminator het volgende:
Iemand enig idee hoe streng Ryan Air is met het nieuwe handbagagebeleid? Mijn tas is aan alle zijden 5cm te groot. Wordt hier lastig over gedaan of...?
Ik ga er maar van uit tegenwoordig dat ze moeilijk doen. Dus een tas die perfect pastquote:Op donderdag 15 november 2018 06:53 schreef Exterminator het volgende:
Iemand enig idee hoe streng Ryan Air is met het nieuwe handbagagebeleid? Mijn tas is aan alle zijden 5cm te groot. Wordt hier lastig over gedaan of...?
5 cm aan alle kanten is flink groter.quote:Op donderdag 15 november 2018 06:53 schreef Exterminator het volgende:
Iemand enig idee hoe streng Ryan Air is met het nieuwe handbagagebeleid? Mijn tas is aan alle zijden 5cm te groot. Wordt hier lastig over gedaan of...?
Door mensen die het dan alsnog proberen moet er dus steeds strenger gekeken worden op de afmetingen van bagage. Je zorgt voor je eigen problemen, en die van anderenquote:Op donderdag 15 november 2018 06:53 schreef Exterminator het volgende:
Iemand enig idee hoe streng Ryan Air is met het nieuwe handbagagebeleid? Mijn tas is aan alle zijden 5cm te groot. Wordt hier lastig over gedaan of...?
Transavia personeel wordt toch echt een stuk beter behandeld dan Ryan air personeel. Idem easyJet.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 13:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
Kom op dan
[..]
Mensen die haten op Ryanair en dan wel transavia vliegen
easyJet-personeel heeft het goed gekregen inderdaad. Transavia schijnt nogal een zooitje te zijn met last minute roosterwijzigingen e.d., je hoort veel klachten vanuit onder meer VNV.quote:Op vrijdag 21 december 2018 19:32 schreef italiaan1987 het volgende:
[..]
Transavia personeel wordt toch echt een stuk beter behandeld dan Ryan air personeel. Idem easyJet.
Vraag/aanbod. Vaak zijn met vanaf prijzen vaak 'n X aantal stoelen voor dat bedrag, de rest steeds wat duurder tot er evt nog weer 'n aanbieding komt oid.quote:Op donderdag 25 april 2019 20:36 schreef Chunees het volgende:
Waar schommelen de prijzen van vliegtickets?
Ik had vorige week een ticket van Wizz air op het oog die vorige week ¤40 kostte en nu opeens het dubbele
Ga weg aubquote:
Ja.quote:Op vrijdag 26 april 2019 07:23 schreef Mickytjuh het volgende:
Wil je nu beweren dat de low cost maatschappijen niet met de cookies spelen en als je nogmaals terugkomt voor dezelfde reis de prijs duurder hebben?
Dat betwijfel ik toch.quote:Op vrijdag 26 april 2019 07:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja.
Dat wordt allemaal serverside geregeld. Ze gaan jouw huis niet minder vragen voor een ticket dan mij omdat ik al eens gezocht heb.
Dat een ota het doet, misschien. Maar dat zijn sowieso criminelen.quote:Op vrijdag 26 april 2019 08:01 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik toch.
Gooi je cookies eens weg en kijk dan nogmaals.
Die mythe is al meerdere malen ontkracht in diverse testen...quote:Op vrijdag 26 april 2019 08:01 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik toch.
Gooi je cookies eens weg en kijk dan nogmaals.
Het zijn weliswaar criminelen, maar ze hebben vaak wel meer aanbod en betere prijzen dan luchtvaartmaatschappijen zelf.quote:Op vrijdag 26 april 2019 09:21 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat een ota het doet, misschien. Maar dat zijn sowieso criminelen.
Tevens, geen vpn gebruiken
Dat is onzin bij low cost carriers.quote:Op vrijdag 26 april 2019 08:01 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik toch.
Gooi je cookies eens weg en kijk dan nogmaals.
Er is zelfs wetenschappelijk onderzoek naar gedaan en wat jij beweert is gewoon onzin.quote:Op vrijdag 26 april 2019 08:01 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik toch.
Gooi je cookies eens weg en kijk dan nogmaals.
In zijn algemeenheid leven ze die regelen volgens mij vrij streng na. Al is het natuurlijk ook afhankelijk van het vliegveldpersoneel. Mijn tas vonden ze in Eindhoven, terecht, te groot, maar in Italië mocht mijn tas en de tas van vele anderen gewoon mee aan boord.quote:Op woensdag 1 mei 2019 14:47 schreef TaMieke het volgende:
Iemand een idee hoe moeilijk Ryanair nu doet over de grote van je tas die mee mag in het vliegtuig?
Ik krijg mn tas echt wel over de stoel voor me gepropt maar hij is vast groter dan 40cm.
Moest je hem toen alsnog inchecken/bijboeken?quote:Op woensdag 1 mei 2019 15:05 schreef maan_man het volgende:
[..]
In zijn algemeenheid leven ze die regelen volgens mij vrij streng na. Al is het natuurlijk ook afhankelijk van het vliegveldpersoneel. Mijn tas vonden ze in Eindhoven, terecht, te groot, maar in Italië mocht mijn tas en de tas van vele anderen gewoon mee aan boord.
Excuses, ik dacht dat het over deze regel ging: https://www.businessinsid(...)-november-inchecken/. Ik heb een tijdje niet meer met Ryanair gevlogen, dus ik had niet meegekregen dat ze in november 2018 wederom de regels hebben aangepast.quote:Op woensdag 1 mei 2019 15:19 schreef TaMieke het volgende:
[..]
Moest je hem toen alsnog inchecken/bijboeken?
Mijn ervaring is dat ze over rugzakken en flexibele tassen niet zo moeilijk doen, als het gewoon duidelijk is dat dat past mag dat normaal gesproken. Heb al wat vluchtjes gehad met die nieuwe regels.quote:Op woensdag 1 mei 2019 14:47 schreef TaMieke het volgende:
Iemand een idee hoe moeilijk Ryanair nu doet over de grote van je tas die mee mag in het vliegtuig?
Ik krijg mn tas echt wel over de stoel voor me gepropt maar hij is vast groter dan 40cm.
Hier hoort eigenlijk een soort Laurel & Hardy filmpje bijquote:Op woensdag 1 mei 2019 20:05 schreef ozzietukker het volgende:
een mini tas waar paspoort en bijvoorbeeld geld in zit dat is echt geen 2de stuk handbagage, medewerkers die daar moeilijk over doen, dus mensen daadwerkelijk die in de tas doen stoppen om vervolgens naar het paspoort of boarding pas te vragen, die er weer uit laten halen, dan weer terug laten stoppen om vervolgens die mensen die mini tas op weg naar het vliegtuig deze er weer uit zien halen zodat ze het alsnog apart kunnen dragen hebben het dus niet begrepen.
Ik krijg meteen weer flashbacks. In mijn studententijd toen ik nog regelmatig met Ryanair vloog maakte ik meestal een tasje dat ik in het vliegtuig bij me wilde houden met e-reader, oordopjes en eventueel ander klein grut. Het is me regelmatig gebeurd dat wanneer ik dat bij het boarden alvast uit mijn rugzak had gehaald ik dringend gesommeerd werd dat weer in mijn rugzak te stoppen, want ik mocht maar 1 stuk handbagage meenemen.quote:Op woensdag 1 mei 2019 20:05 schreef ozzietukker het volgende:
Nu ben ik zeker voor strikte naleving van bagage regels, maar soms draaft men wel wat door, natuurlijk, je mag 1 stuk handbagage, maar een mini tas waar paspoort en bijvoorbeeld geld in zit dat is echt geen 2de stuk handbagage, medewerkers die daar moeilijk over doen, dus mensen daadwerkelijk die in de tas doen stoppen om vervolgens naar het paspoort of boarding pas te vragen, die er weer uit laten halen, dan weer terug laten stoppen om vervolgens die mensen die mini tas op weg naar het vliegtuig deze er weer uit zien halen zodat ze het alsnog apart kunnen dragen hebben het dus niet begrepen.
Een rustiger moment bijvoorbeeld na het boarden, in de gang naar het vliegtuig of wanneer je buiten loopt. Het beleid is vrij simpel, 1 stuk handbagage. Dat jij en ik ook daarvan een deel gebruikt voor de dingen die je bij je wil hebben in het vliegtuig, is prima. Maar jij wil het bij je houden, dus jij bent degene die je bagage wil splitsen, zij houden zich gewoon aan de regels/ Ik zorg altijd dat mijn vliegtuigtasje, makkelijk in mijn cabinbagage kan en er weer uit. Ik vind het best triest als je dit dan moedwillig gaat doen op een plaats waar je andere mensen daarmee ophoudtquote:Op donderdag 2 mei 2019 00:49 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik krijg meteen weer flashbacks. In mijn studententijd toen ik nog regelmatig met Ryanair vloog maakte ik meestal een tasje dat ik in het vliegtuig bij me wilde houden met e-reader, oordopjes en eventueel ander klein grut. Het is me regelmatig gebeurd dat wanneer ik dat bij het boarden alvast uit mijn rugzak had gehaald ik dringend gesommeerd werd dat weer in mijn rugzak te stoppen, want ik mocht maar 1 stuk handbagage meenemen.
Blijkbaar hebben ze liever dat ik het boardingproces vertraag doordat ik op mijn gemak stilstaand in het gangpad mijn handbagage reorganiseer zodat de mensen achter mij niet kunnen doorlopen, dan dat alvast te doen op een rustiger moment...
Dis is ook mijn ervaring inderdaad. De mensen die een half uur voor boardingtijd al in de rij staan (Waarom? Je hebt toch een vaste stoel?) worden veel grondiger gecheckt dan de mensen die gewoon aan komen lopen als die rij zich al bijna heeft opgelost. Het is dan belangrijker om het vliegtuig op tijd te laten vertrekken dan alles zo strikt na te leven.quote:Op woensdag 1 mei 2019 20:05 schreef ozzietukker het volgende:
Wat ik bij low cost maatschappijen vaak zie is dat bij de gate, zeker als een toestel op tijd is, als mensen netjes in de rij staan dan de rij gaan aflopen en de 'verdachte' gevallen qua grote eruit halen om deze te controleren in de aanwezige stand.
De kunst is, zeker als je bagage hebt die ook nog voor kleine handbagage door kan gaan maar wel 'verdacht' lijkt dus niet in die rij te gaan staan maar een beetje om de gate heen zodat men je niet vooraf kan controleren, tijdens het boarding proces zelf is er ook wel een controle, maar gaat het ook om het snel afhandelen van de vlucht, er is maar beperkt tijd, dat je er op dat moment makkelijker mee weg komt.
Dit! Ik denk dan ook altijd: als je gebruik wil maken van die low cost airlines en voor een paar tientjes weg wilt kunnen, moet je er ook maar voor zorgen dat je het volgens hun regels speelt. Zo hebben we laatst in Köln een anderhalf uur vertraging gehad omdat niet alle cabin bags in de overhead lockers pasten, want niemand houdt zich exact aan de maximale afmetingen. En natuurlijk wilde niemand even meewerken toen de flightcrew vroeg van wie dit of dat koffertje was. Hierdoor dus het vertrekslot gemist, waardoor we moesten wachten op een volgend beschikbaar slot, waardoor de flightcrew aan hun maximumuren zat en daar ook mensen van gewisseld moesten worden.quote:Op donderdag 2 mei 2019 01:58 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Een rustiger moment bijvoorbeeld na het boarden, in de gang naar het vliegtuig of wanneer je buiten loopt. Het beleid is vrij simpel, 1 stuk handbagage. Dat jij en ik ook daarvan een deel gebruikt voor de dingen die je bij je wil hebben in het vliegtuig, is prima. Maar jij wil het bij je houden, dus jij bent degene die je bagage wil splitsen, zij houden zich gewoon aan de regels/ Ik zorg altijd dat mijn vliegtuigtasje, makkelijk in mijn cabinbagage kan en er weer uit. Ik vind het best triest als je dit dan moedwillig gaat doen op een plaats waar je andere mensen daarmee ophoudt
Ik werk zelf als grondstewardess bij verschillende lowcost airlines waarbij je echt maar 1 stuk mag meenemen en geen personal item. Zodra andere collega's of mystery guests zien dat ik de regels niet naleef krijg ik een strikte waarschuwing van bovenaf maar zodra ik de strikte regels ga naleven kan ik meteen 90 handbagage-trolleys innemen waardoor de vlucht vertraagd word en ik er ook op afgerekend geraak met een strikte waarschuwing. Bij een gering aantal waarschuwingen is het gewoon klaar met je carriere.quote:Op woensdag 1 mei 2019 20:05 schreef ozzietukker het volgende:
Nu ben ik zeker voor strikte naleving van bagage regels, maar soms draaft men wel wat door, natuurlijk, je mag 1 stuk handbagage, maar een mini tas waar paspoort en bijvoorbeeld geld in zit dat is echt geen 2de stuk handbagage, medewerkers die daar moeilijk over doen, dus mensen daadwerkelijk die in de tas doen stoppen om vervolgens naar het paspoort of boarding pas te vragen, die er weer uit laten halen, dan weer terug laten stoppen om vervolgens die mensen die mini tas op weg naar het vliegtuig deze er weer uit zien halen zodat ze het alsnog apart kunnen dragen hebben het dus niet begrepen. Je moet ergens een grens trekken, dat begrijp ik, maar een beetje common sense mag ook wel. Al zal dat weer niet de opdracht zijn die men heeft meegekregen en zal men ongetwijfeld worden afgerekend op het strikt naleven van regels, en dat moet je als medewerker ook maar kunnen. Mij moet je op een dergelijke functie ook maar niet gaan neerzetten, want ik denk zelf na...
Ik wist niet dat mannen dit beroep ook doen.quote:Op donderdag 2 mei 2019 09:12 schreef G-Pier het volgende:
[..]
Ik werk zelf als grondstewardess bij verschillende lowcost airlines waarbij je echt maar 1 stuk mag meenemen en geen personal item. Zodra andere collega's of mystery guests zien dat ik de regels niet naleef krijg ik een strikte waarschuwing van bovenaf maar zodra ik de strikte regels ga naleven kan ik meteen 90 handbagage-trolleys innemen waardoor de vlucht vertraagd word en ik er ook op afgerekend geraak met een strikte waarschuwing. Bij een gering aantal waarschuwingen is het gewoon klaar met je carriere.
Bij iedere vluchtvertraging moet iets of iemand de schuld hebben dus er worden vertragingscode's gegeven op bijvoorbeeld de bagagejongens of het feit omdat het toestel laat binnengekomen was, niemand wil een vertragingscode op zijn naam.
Ik begrijp dat grondpersoneel het niet voor het zeggen heeft en dat er strikte opdrachten zijn, maar er is echt wel een verschil in uitvoering hiervan.quote:Op donderdag 2 mei 2019 09:12 schreef G-Pier het volgende:
Ik werk zelf als grondstewardess bij verschillende lowcost airlines waarbij je echt maar 1 stuk mag meenemen en geen personal item. Zodra andere collega's of mystery guests zien dat ik de regels niet naleef krijg ik een strikte waarschuwing van bovenaf maar zodra ik de strikte regels ga naleven kan ik meteen 90 handbagage-trolleys innemen waardoor de vlucht vertraagd word en ik er ook op afgerekend geraak met een strikte waarschuwing. Bij een gering aantal waarschuwingen is het gewoon klaar met je carriere.
Bij iedere vluchtvertraging moet iets of iemand de schuld hebben dus er worden vertragingscode's gegeven op bijvoorbeeld de bagagejongens of het feit omdat het toestel laat binnengekomen was, niemand wil een vertragingscode op zijn naam.
Brandstofkosten en dergelijken zijn ze toch al kwijt, omdat het vliegtuig toch vliegt. Of je nou in zit of niet. De kosten om ~100kg extra te vervoeren zijn bijna te verwaarlozen.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 20:28 schreef MikeJoow het volgende:
Ik vlieg binnenkort vanaf Amsterdam naar Geneve met Easyet, Ik heb een best goedkope deal weten te scoren voor 54 EUR retour.
Nu vraag ik mezelf dus af, Wat voor vaste kosten zijn ze nu al aan mij kwijt.
Daarmee bedoel ik dus personeel, Luchthavenbelastingen, Brandstof en andere vaste kosten per persoon.
Ze zullen vast wel op me verdienen maar ik ben toch wel benieuwd wat Easyjet aan kosten aan mij al kwijt is want zoveel zullen ze toch niet verdienen voor 27 euro enkele reis!
Wie kan me daar antwoord op geven?
Easyjet betaalt geen taxes op schiphol. Bekijk je ticket maar eens goed.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 23:48 schreef exelletor het volgende:
[..]
Brandstofkosten en dergelijken zijn ze toch al kwijt, omdat het vliegtuig toch vliegt. Of je nou in zit of niet. De kosten om ~100kg extra te vervoeren zijn bijna te verwaarlozen.
Luchthavenbelasting op Schiphol is ~22 euro per persoon (bron, p21) en op Geneve ~21 euro per persoon (bron, p2). Dan heb je nog een paar euro voor het verwerken van jouw betaling en de administratieve afhandeling. Ze houden dus een paar euro over om de "vaste lasten" te betalen.
Vaak genoeg zijn er ook tickets te koop onder de kostprijs. Ze gokken er dan op dat men bagage incheckt, betaalde stoelen selecteert, eten consumeert, voor wifi betaalt etc.
Nu wil jij natuurlijk weten wat ze aan vaste lasten kwijt zijn. De gemiddelde CASK (cost per available seat kilometer) van Easyjet was in 2016 6,44 cent (bron). Voor een vlucht AMS - GVA - AMS zou je dus op ongeveer 90 euro uitkomen. Ik denk overigens dat de CASK sinds 2016 is gestegen en dat Amsterdam en Genève relatief dure luchthavens zijn, waardoor easyJet ook meer kwijt is dan gemiddeld.
Het zijn dan ook geen "echte" belastingen, maar luchthavengelden en ze hoeven niet uitgesplitst te worden als je een ticket koopt. Vorig jaar had easyJet geklaagd over de verhoging van deze kosten (bron)quote:Op zaterdag 11 mei 2019 08:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
Easyjet betaalt geen taxes op schiphol. Bekijk je ticket maar eens goed.
Dus als ik het goed begrijp heb ik een goede deal en wordt er aan mijn ticket niets verdiend?quote:Op vrijdag 10 mei 2019 23:48 schreef exelletor het volgende:
[..]
Brandstofkosten en dergelijken zijn ze toch al kwijt, omdat het vliegtuig toch vliegt. Of je nou in zit of niet. De kosten om ~100kg extra te vervoeren zijn bijna te verwaarlozen.
Luchthavenbelasting op Schiphol is ~22 euro per persoon (bron, p21) en op Geneve ~21 euro per persoon (bron, p2). Dan heb je nog een paar euro voor het verwerken van jouw betaling en de administratieve afhandeling. Ze houden dus een paar euro over om de "vaste lasten" te betalen.
Vaak genoeg zijn er ook tickets te koop onder de kostprijs. Ze gokken er dan op dat men bagage incheckt, betaalde stoelen selecteert, eten consumeert, voor wifi betaalt etc.
Nu wil jij natuurlijk weten wat ze aan vaste lasten kwijt zijn. De gemiddelde CASK (cost per available seat kilometer) van Easyjet was in 2016 6,44 cent (bron). Voor een vlucht AMS - GVA - AMS zou je dus op ongeveer 90 euro uitkomen. Ik denk overigens dat de CASK sinds 2016 is gestegen en dat Amsterdam en Genève relatief dure luchthavens zijn, waardoor easyJet ook meer kwijt is dan gemiddeld.
Dat is dus het hele frustrerende van die regels. Ze worden niet of nauwelijks gecontroleerd aangezien ik zo vaak van die domme wijven zie met idioot grote koffers aan boord.quote:Op donderdag 2 mei 2019 07:05 schreef TaMieke het volgende:
Ik heb inderdaad wel eens eerder gehad dat je een handbagage koffer mee mocht nemen en een rugzak. De ene keer moest die rugzak perse nog in het koffertje kunnen, andere keren hoefde dit niet.
Afgelopen jaar extra rekening gehouden met die rugzakmaten, staan er mensen met een hele bigshopper als "rugzak". Haast net zo groot als het handbagage koffertje wat mee mocht.
Nu heb ik een handbagagekoffertje om in te checken. Ik wil gewoon graag mn portomonnee, koptelefoon en een boek mee aan boord nemen. Maar dat past dus niet ineens in mn handtas.
mssn als je een beetje lief lacht naar het grondpersoneel dat ze het door de vingers zien.quote:Op zondag 12 mei 2019 10:38 schreef MCH het volgende:
[..]
Dat is dus het hele frustrerende van die regels. Ze worden niet of nauwelijks gecontroleerd aangezien ik zo vaak van die domme wijven zie met idioot grote koffers aan boord.
Dat is ook een beetje afhankelijk van de airline he.quote:Op donderdag 2 mei 2019 07:05 schreef TaMieke het volgende:
Ik heb inderdaad wel eens eerder gehad dat je een handbagage koffer mee mocht nemen en een rugzak. De ene keer moest die rugzak perse nog in het koffertje kunnen, andere keren hoefde dit niet.
Afgelopen jaar extra rekening gehouden met die rugzakmaten, staan er mensen met een hele bigshopper als "rugzak". Haast net zo groot als het handbagage koffertje wat mee mocht.
Nu heb ik een handbagagekoffertje om in te checken. Ik wil gewoon graag mn portomonnee, koptelefoon en een boek mee aan boord nemen. Maar dat past dus niet ineens in mn handtas.
Volgens mij allemaal Ryanair.quote:Op zondag 12 mei 2019 12:36 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat is ook een beetje afhankelijk van de airline he.
Het laagste tarief van Amsterdam naar Genève is op dit moment ¤30 voor een retourvlucht en EasyJet heeft af en toe acties waarbij ze zo'n 25% korting geven, maar jij zit daar niet ver vanaf.quote:Op zaterdag 11 mei 2019 19:33 schreef MikeJoow het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp heb ik een goede deal en wordt er aan mijn ticket niets verdiend?
Ik ga uiteindelijk nog wel stoelen reserveren dus daar gaan ze dan nog wel wat aan verdienen. Qua brandstof snap ik je inderdaad. die kosten zijn ze toch kwijt dus liever een vol vliegtuig dan half leeg. Wat ik ook vreemd vind is dat tickets juist ruim van tevoren goedkoper zijn.. je zou het juist andersom verwachten. Ik zag laatst nog een deal van Vueling eind oktober naar Mallorca voor heel weinig geld.
Easyjet moet net als alle andere maatschappijen de luchthavengelden betalen.quote:Op zaterdag 11 mei 2019 08:40 schreef Yreal het volgende:
Easyjet betaalt geen taxes op schiphol. Bekijk je ticket maar eens goed.
Niet op iedere passagier aan boord van een vlucht wordt geld verdiend. Maar je moet het in een groter geheel zien, je kan een passagier lokken door een goedkope heenreis te verkopen en een duurdere terugreis.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 20:28 schreef MikeJoow het volgende:
Ze zullen vast wel op me verdienen maar ik ben toch wel benieuwd wat Easyjet aan kosten aan mij al kwijt is want zoveel zullen ze toch niet verdienen voor 27 euro enkele reis!
Dit klinkt best logisch.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 22:57 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Easyjet moet net als alle andere maatschappijen de luchthavengelden betalen.
Easyet kiest er voor om deze niet als aparte toeslagen weer te geven maar in de ticketprijs te berekenen. Op deze manier voorkomt Easyjet dat als iemand niet vliegt deze kosten terugbetaald moeten worden.
[..]
Niet op iedere passagier aan boord van een vlucht wordt geld verdiend. Maar je moet het in een groter geheel zien, je kan een passagier lokken door een goedkope heenreis te verkopen en een duurdere terugreis.
Daarnaast kunnen concurrentie overwegingen een motivatie zijn, KLM vliegt ook meerdere malen per dag op de route, en die prijzen zijn ook relatief laag, elke passagier aan boord van Easyjet is geen passagier aan boord van de KLM, op die manier moet de concurrentie ook kosten maken.
(Ik heb persoonlijk geen keus, ik kan alleen met KLM op die route omdat ik nog wat andere infrastructuur nodig heb die bij Easyjet simpelweg niet voorhanden is).
Toch heb je recht op de belastingen die niet afgedragen worden..quote:Op woensdag 15 mei 2019 18:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dit klinkt best logisch.
Voelde me best genaaid toen easyjet me geen stuiver terug gaf voor 15 ongebruikte tickets.
Klopt. Maar als ze hem niet uit specificeren is dat toch vechten tegen de bierkaai.quote:Op woensdag 15 mei 2019 18:23 schreef Peter het volgende:
[..]
Toch heb je recht op de belastingen die niet afgedragen worden..
Het probleem zit hem vooral in het feit dat Easyjet ook administratiekosten (al doen meer maatschappijen dat) rekent voor het terugvragen van eventuele luchthavenbelastingen.quote:Op woensdag 15 mei 2019 18:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
Klopt. Maar als ze hem niet uit specificeren is dat toch vechten tegen de bierkaai.
https://speld.nl/2018/06/(...)htvaartmaatschappij/quote:Passagiers van goedkope luchtvaartmaatschappij voelen zich behandeld als passagiers van goedkope luchtvaartmaatschappij
Passagiers van de Ryanair-vlucht naar Kos zijn woedend op de luchtvaartmaatschappij. Ze gaven soms wel tientallen euro’s uit voor hun vlucht maar werden behandeld als mensen die niet bereid zijn om meer dan een paar tientjes voor hun vlucht te betalen.
“Je moet je voorstellen: we kregen geen koffie, geen dekentje en dan moesten we ook nog eens zelf ons eigen ticket uitprinten,” zegt Jolanda van der Beek verontwaardigd. “Het enige wat ze wel deden is ons in nog geen 2,5 uur naar de andere kant van Europa vliegen. Maar ik heb hier wel gewoon 19 euro voor betaald hè, daar hoort dan ook wel wat tegenover staan.”
Ook Gerard van Heemst is boos dat hij niet behandeld is met de egards waar iemand die een al gauw een uursalaris aan zijn ticket heeft stukgeslagen recht op heeft. “In het vliegtuig probeerden ze ons krasloten aan te smeren en mensen die een te grote koffer hadden moesten ook extra betalen. Alsof ze geld aan ons willen verdienen. Dan denk ik: ja, dat had je ook eerder kunnen bedenken.”
De passagiers hebben zich voorgenomen juridische stappen te nemen tegen Ryanair zodra ze een advocaat hebben gevonden die dat gratis voor ze wil doen.
Vanaf een specifiek vliegveld of een route of überhaupt niet?quote:Op dinsdag 3 september 2019 15:41 schreef Jappie_Sea het volgende:
Weet iemand hoezo er geen Ryanairvluchten geboekt kunnen worden vanaf 26 oktober?
Brexit?quote:Op dinsdag 3 september 2019 15:41 schreef Jappie_Sea het volgende:
Weet iemand hoezo er geen Ryanairvluchten geboekt kunnen worden vanaf 26 oktober?
Tijdelijke storing in het systeem. Zijn ze aan het oplossen. Probeer het vanavond nog een keer.quote:Op dinsdag 3 september 2019 15:41 schreef Jappie_Sea het volgende:
Weet iemand hoezo er geen Ryanairvluchten geboekt kunnen worden vanaf 26 oktober?
Norwegian vliegt alleen met Boeing 737/787's en Lauda alleen met Airbussen uit de A320-familie, totaal ander type kist.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 16:44 schreef Stefanovich het volgende:
Terug vloog ik met norwegian. Vriend van me merkte op dat het een ander vliegtuig was dan de heenweg, omdat hij minder rijen telde. Maar het was geen ander model vliegtuig, maar gewoon minder volgepropt en dus meer ruimte.
Het is dan wel een andere fabrikant, maar de opstelling 3-3 is hetzelfde en de afstand tussen de stoelen bepaalt de luchtvaartmaatschappij, want de 737 van Ryanair zit ook een stuk minder ruim dan Norwegian.quote:Op woensdag 4 september 2019 12:35 schreef G-Pier het volgende:
[..]
Norwegian vliegt alleen met Boeing 737/787's en Lauda alleen met Airbussen uit de A320-familie, totaal ander type kist.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |