abonnement Unibet Coolblue
pi_179637321
Uitgerekende data:

8 juni: Jentin

16 juli: coccinelle
25 juli: IsabellaMariaAnna
28 juli: Wolken (jongen)

2 augustus: Fien10 (jongen)
3 augustus: Nouk84 (jongen)
6 augustus: Spees_Eend
8 augustus: noa11
25 augustus: ***Cassandra87*** (jongenstweeling)
26 augustus: silliegirl (meisje)

7 september: Fuchsia_roze
7 september: VKV (jongen)
9 september: Loj (meisje)
13 september: Jemoeder (meisje)
14 september: Helsinki (jongen)
14 september: Feyre (meisje)
16 september: Soof-87
16 september: ToT ( papa)
17 september: lunapuella (jongen)
29 september: Peacefulll (jongen)

6 oktober: Priemgirl (jongen)
20 oktober: Mrs.Peel
31 oktober: eponine

17 november: aapieannie (tweeling jongens)
19 november: JaleesaJoia (jongen)
25 november: Tink89

14 december: Hilzillah

2019:

22 januari: Klaprooss

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!
pi_179637333
Quote even voor wijzigingen in de OP.

Ik jompel gewoon nog een keer voor de goede echo van Mrs Peel *O*
pi_179637515
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 14:13 schreef lunapuella het volgende:

Ik jompel gewoon nog een keer voor de goede echo van Mrs Peel *O*
Ik ook *O* *O* *O*
pi_179637529
Goeie echo voor Peel O+ Fijn he !! Toch weer even een last van de schouders *;

Nouja als je je toch al weer een paar dagen bagger voelt; kunnen de volgende klachten er ook wel weer bij natuurlijk :') Heel veel last van maagzuur en dan vooral brandend gevoel in slokdarm.. Dit in combinatie met rugpijn niet al te fijn.. Oja en snachts weer makkelijk een paar uur wakker (is even weg geweest; maar laatste nachten weer telkens raak) + nodige kuitkrampen.
Welke standaard zwangerschapsklachten mis ik nog? :') Volgens mij is m'n lijf een checklist aan het afstrepen ofzo... }:|
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_179637650
Peel *O* *O* *O* *O*
pi_179637767
Wat fijn Peel! *O*
♥ J & S
pi_179637808
over de vluchttas, waar ik het meest blij mee ben geweest was mijn dopper. dat drinkt echt 10x beter dan een glas met een rietje welke altijd net buiten bereik staat en een ander telkens voor je moet pakken/vasthouden.

verder dit inderdaad:
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 19:37 schreef Jentin het volgende:

Vluchttas... essentieel vind ik de babykleertjes (incl jasje en dekentje), schone, comfortabele kleding en ondergoed voor mezelf, een gevulde toilettas en de fotocamera met volle accu en lege sd-kaart. Daarnaast nog paspoort, verzekeringspas, ziekenhuiskaart.
Verder zit er nog een schone kleding in voor mijn man
vergeet ook niet een laadkabel voor de telefoon (de action heeft extra lange voor weinig). Voor de rest heb ik niets gebruikt maar ik ben dan ook niet lang in het ziekenhuis geweest.
Dingen als IDkaart, verzekeringspasje zijn volgens mij de tas niet uit geweest. De zwangerschapskaart van de VK is wel uit de tas geplukt.
pi_179639813
Super fijn Peel!

Nog over die uitzet.. ik zorg er dit keer voor dat er een zakje kunstvoeding en een flesje is. Nu wil ik echt wel weer bv geven, maar de tweede nacht met Js kreeg ik hem niet aangelegd en ook niets gekolft.
Ik weet nog hoe wanhopig ik was en hoe hongerig Js was... dat gebeurt mij niet nog een keer!

We zijn er trouwens over uit! Zaterdag gaan we een wand in de babykamer roze verven! Ik heb twee (eigenlijk drie, maar dat is wat overdreven) super gave posters die ik erbij bestel en mijn hormonen zijn nu helemaal happy!
pi_179639968
Mrs Peel, jaaaaaa wat fijn!! *O*

Over de zetpillen in de baby uitzet .....B heeft de eerste 48 uur van zijn leven op die pillen geleefd. Eerst op recept van de kinderarts en daarna bij de drogist. Dus wij zorgen dat we ze in huis hebben, hopelijk kunnen we dit keer de eerste maanden zonder, maar ze gaan niet over de datum :D

Oh ja telefoonlader, goede!
pi_179641710
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 10:22 schreef exode het volgende:

[..]

Als jouw baby meteen in 56 past.....succes :D ;)
B was een gemiddeld kind en 50 was te groot voor hem.

Overigens sla genoeg hydrofiele luiers in, die kan je werkelijk overal voor gebruiken. En onze poets gebruikt er ook 1 :P

Wat slaapspul betreft hadden wij alles minstens x2. En dan nog had ik de eerste maanden het idee dat ik non stop aan het wassen was.Eerste tijd lag B onder een lakentje en dekentje toen overgaan op Puckababy slaapzakken.
Ik verwacht wel minimaal zoiets:



Nee, maar de kleine liep 2 weken geleden al 1 week voor qua groei en de gynaecoloog zei dat er nou eenmaal kleine baby's zijn en grote baby's en dat ik dan dus waarschijnlijk een grote baby heb. En aangezien je dus 2 maten kleertjes mee moet nemen denk ik dat 44 dan al snel te klein is als hij rond de uitgerekende komt, dus vandaar de maat groter. Volgende week weer een groeiecho dus dan horen we of hij nog steeds voorloopt.

Mrs. Peel een goede echo *O*

Omdat wij op een eiland wonen zonder supermarkt heb ik voor de zekerheid ook een pot poedervoeding gekocht en 1 flesje, je kan hier niet zomaar s'avonds even makkelijk langs de supermarkt in geval van nood.

Op het lijstje van de uitzet staat maar 1 voedingsbeha. Is dat niet een beetje weinig?
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  woensdag 6 juni 2018 @ 19:04:19 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_179641746
Moet je dus twee maten kleertjes meenemen ja? Weer wat geleerd ;)
disclaimer
pi_179641750
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 19:02 schreef Wolken het volgende:

[..]

Nee, maar de kleine liep 2 weken geleden al 1 week voor qua groei en de gynaecoloog zei dat er nou eenmaal kleine baby's zijn en grote baby's en dat ik dan dus waarschijnlijk een grote baby heb.
De mijne liep 2,5 week voor op de groei en was 3900 met 37.6. 56 was nog wel groot!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_179642264
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 19:02 schreef Wolken het volgende:

[..]

Ik verwacht wel minimaal zoiets:

[ afbeelding ]

Nee, maar de kleine liep 2 weken geleden al 1 week voor qua groei en de gynaecoloog zei dat er nou eenmaal kleine baby's zijn en grote baby's en dat ik dan dus waarschijnlijk een grote baby heb. En aangezien je dus 2 maten kleertjes mee moet nemen denk ik dat 44 dan al snel te klein is als hij rond de uitgerekende komt, dus vandaar de maat groter. Volgende week weer een groeiecho dus dan horen we of hij nog steeds voorloopt.

Mrs. Peel een goede echo *O*

Omdat wij op een eiland wonen zonder supermarkt heb ik voor de zekerheid ook een pot poedervoeding gekocht en 1 flesje, je kan hier niet zomaar s'avonds even makkelijk langs de supermarkt in geval van nood.

Op het lijstje van de uitzet staat maar 1 voedingsbeha. Is dat niet een beetje weinig?
Die foto :) en aauuu
  woensdag 6 juni 2018 @ 19:38:41 #14
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_179642336
Mijns paste eigenlijk niet in zijn geboortepakje ;( :'). Die mocht gelijk in maat 56.
KuikenGuppy
pi_179642880
Peel!! Wat fijn!!! O+
:)
pi_179642887
Ja Mrs Peel *O* Wat fijn O+

Balen van alle kwaaltjes Priem!

Leuk Loj, ben benieuwd naar het resultaat :)

Ik noteer even alle tips voor baby uitzet en vluchttas. Heel prettig :)
Ik kijk zeker kritisch naar de baby uitzet lijst. Zo twijfel ik er heel erg over of ik een box wil. Ik kan niet zo goed bedenken waar ik die nodig voor heb in een verder kind- & diervrij huis. Wippertje lijkt mij dan wel weer heel handig.
pi_179642925
Ik neem ook maat 50 en 56 mee. :) Zijn of haar eerste geboortepakje. O+ Zo lief.

Natuurlijk van Noppies, want Noppies. O+
:)
pi_179642953
Morgen komen er bestelde artikelen van Babypark. Voelt altijd als een cadeautje. :@ :')
:)
pi_179643259
Protip: niet een kast voor de babykamer in elkaar gaan zetten zonder handleiding als je allebei al sinds 5 uur 's ochtends wakker bent dankzij je peuter.
pi_179643414
Vijf uur, dat zijn toch geen tijden meer. ;(
:)
pi_179643424
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 20:34 schreef Soof-87 het volgende:
Vijf uur, dat zijn toch geen tijden meer. ;(
Vertel mijn peuter dat. ;(
pi_179643440
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 20:35 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Vertel mijn peuter dat. ;(
Het is maar een f...

Wordt hier altijd gezegd en waar je niks aan hebt.
:)
pi_179643517
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 20:35 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Vertel mijn peuter dat. ;(
Ik probeerde dat serieus van de week: “W. het is echt nog veel te vroeg...”
Zijn reactie: *Geeft niks *) *
  woensdag 6 juni 2018 @ 20:44:46 #24
319308 Tink89
To live is to dance
pi_179643589
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 14:06 schreef Mrs.Peel het volgende:
De echo was goed *O* *O* *O*

Een mooi bewegelijk kindje, met alles zoals het hoort! Ik ben zó opgelucht :)
Jeeeeeeeeeeej! *O* *O* *O*

en we doen gewoon nog een spuugvrije dag *O*

En verder heb ik alle tips opgeslagen en zijn we net naar de kraammarkt in het ziekenhuis geweest. De rondleiding was handig (want verloskamers, kraamhotel, enzovoorts allemaal gezien)), maar de markt bestond vooral uit kinderopvangorganisaties. Beetje jammer...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_179643865
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 20:40 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik probeerde dat serieus van de week: “W. het is echt nog veel te vroeg...”
Zijn reactie: *Geeft niks *) *
K zegt dan gewoon oh maar dan kan ik wel filmpjes kijken hoor mama *)

En verder nee je hoeft niet persee twee maten kleding mee te hebben. Maar wij nemen dan ook niet 50 - 56 mee maar ook een setje 44.
Afhankelijk wanneer ze geboren gaan worden wel..
pi_179649161
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 21:00 schreef aapieannie het volgende:

[..]

K zegt dan gewoon oh maar dan kan ik wel filmpjes kijken hoor mama *)

En verder nee je hoeft niet persee twee maten kleding mee te hebben. Maar wij nemen dan ook niet 50 - 56 mee maar ook een setje 44.
Afhankelijk wanneer ze geboren gaan worden wel..
Ik vond het wel handig. Wilde ook echt dat z’n eerste pakje een beetje fatsoenlijk zou passen. :)
:)
pi_179649318
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 07:33 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Ik vond het wel handig. Wilde ook echt dat z’n eerste pakje een beetje fatsoenlijk zou passen. :)
Haha ja ik snap het hoor! Daarom gaan er tzt twee pakjes maat 44 en twee maat 50 in de tas ;)


Onrustige nacht gehad hier blegh! Bij elke keer dat ik mij omdraai in bed lijkt het wel alsof ik kramp in mn buik krijg ofzo. Even heel pijnlijk en dan is het weer over
pi_179650416
Hier zag ik gisteren voor het eerst m'n buik aan de buitenkant bewegen en m'n vriend nestelde zich gauw naast mij op de bank en ja hoor; de eerste 'schopjes' waren voor hem ook voelbaar *; Toch heel bijzonder dit O+
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_179654219
Oh wow Priem, wat een mooi moment, vooral voor je man, nu is het voor hem nog echter denk ik. O+
aapie wat naar zeg, hopelijk slaap je vannacht wat beter.
Jaaaa Tink, go spuugvrije dagen! Ik duim voor alleen nog maar spuugvrije dagen.

Over die baby uitzet gesproken, mijn vrouw heeft gisteren nog 2 rompertjes maat 50 gekocht, want 12 was blijkbaar niet genoeg :D We hebben maar 2 shirtjes hangen in maat 50, maar ons kind hangt de eerst tijd standaard in alleen een romper rond, dan weten jullie dat. Die 14 rompers gaan allemaal een keer aan ook.

Ik heb een dagje vrij vandaag en onze kleuter is op schoolreis. Kortom wij zijn nuttig bezig. Maxi cosi, kinderwagen en wieg zijn van zolder gehaald. Alle babymeubels staan waterpas (iets met een oud, scheef huis), de wielen van de kinderwagen zijn schoon en de luiers maat 3 van een luiertaart zijn naar zolder en 3 pakken luiers maat 1 liggen in de lade van de kledingkast klaar.
Nu de box nog van zolder...maar we wachten zo lang mogelijk omdat het zo'n gevaarte is in onze woonkamer.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 7 juni 2018 @ 16:50:31 #30
74056 crew  ToT
pi_179657034
Heerlijk barbecueweer, maarrrrrrr.....we doen dat op houtskool en natuurlijk zorgt mijn vrouw er wel voor dat ze uit de buurt van de rook blijft, maar de PAK's (polycyclische aromatische koolwaterstoffen) van de rook komen natuurlijk wel in het vlees terecht.
Ik heb gelezen dat deze stoffen wel in de placenta terecht kunnen komen en ik heb een Amerikaans bericht gelezen dat deze stoffen er voor zouden kunnen zorgen dat het geboortegewicht wat achter kan blijven.

We bbq'en natuurlijk niet elke dag; misschien eens per 1 à 2 weken. Ik DENK dat het an sich weinig kwaad zou kunnen, maar wie weet hier iets meer over te zeggen? :)
pi_179657172
Eerlijk, ToT, ik ben geen expert, maar ik zou hier niet eens over nadenken :+ Als het vlees dat eraf komt maar goed gaar is en niet verbrand is, maar dat wil je voor iedereen, neem ik aan. De rook bewust inademen lijkt me ook voor niet-zwangeren een matig idee.

Dus mijn persoonlijke, op geen enkel wetenschappelijk inzicht en alleen op gezond verstand gebaseerde visie is: relax en ga lekker bbq’en :9.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 7 juni 2018 @ 17:16:55 #32
74056 crew  ToT
pi_179657514
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 16:57 schreef Jentin het volgende:
Eerlijk, ToT, ik ben geen expert, maar ik zou hier niet eens over nadenken :+ Als het vlees dat eraf komt maar goed gaar is en niet verbrand is, maar dat wil je voor iedereen, neem ik aan. De rook bewust inademen lijkt me ook voor niet-zwangeren een matig idee.

Dus mijn persoonlijke, op geen enkel wetenschappelijk inzicht en alleen op gezond verstand gebaseerde visie is: relax en ga lekker bbq’en :9.
_O- :D ^O^
pi_179658036
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 16:57 schreef Jentin het volgende:
Eerlijk, ToT, ik ben geen expert, maar ik zou hier niet eens over nadenken :+ Als het vlees dat eraf komt maar goed gaar is en niet verbrand is, maar dat wil je voor iedereen, neem ik aan. De rook bewust inademen lijkt me ook voor niet-zwangeren een matig idee.

Dus mijn persoonlijke, op geen enkel wetenschappelijk inzicht en alleen op gezond verstand gebaseerde visie is: relax en ga lekker bbq’en :9.
Dit. Wij bbq'en nu ook gewoon hoor.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 7 juni 2018 @ 18:01:38 #34
74056 crew  ToT
pi_179658230


:( Rotbeest moet wel op tijd d'r eigen gezinnetje het nest uit schoppen om op tijd medio september bij mevrouw ToT en mij te zijn he! :(

(Foto vandaag gemaakt op een kwartiertje afstand van waar ik woon. :P )
  donderdag 7 juni 2018 @ 18:06:42 #35
319308 Tink89
To live is to dance
pi_179658327
Ik zou me er ook niet druk om maken. Ik houd rekening met best veel dingen, maar niet met bbq. Zo lang het vlees goed gaar is, niet verbrand is en de groene goed gewassen is enzo, zou ik het gewoon doen.

En uhm, een week zonder spugen en m'n sonde aan het afbouwen. Zo fijn dat het eindelijk de goede kant op gaat! Hallo normaal eten en een keertje zwemmen en eindelijk weer eens in m'n kano enzo. Tenminste... als het goed blijft gaan.

Vanochtend bij de gyn geweest, hij kon niet zien wat het is nog, maar maandag weten we het wel. Dan hebben we een extra echo. De twee zusjes mogen mee, die gaan maar even buiten staan als ze tussen de beentjes kijken :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_179658484
Haha ToT. No way dat ik ook nog de bbq over ga slaan. Alleen dan die lekkere peppersteak, daar moet ik nog even op wachten.

Tink, spuugvrije dagen! Wat mega fijn voor je *O* In ieder geval een stapje in de goede richting.

Priem O+ Schopjes aan de buitenkant. Wat leuk voor je man. Ik lig as we speak op de bank te genieten van een trappelpartij.

Aapie je groeit nu natuurlijk ook wel sneller dan eerder. Hopelijk slaap je snel weer wat beter.

Haha Wolken, jouw afbeelding :') Mag toch echt niet hopen zo iets te baren! Lukt het allemaal fysiek nog een beetje? En ondanks de babyspullen-dump bij jullie alles al een beetje op orde?

Fuchs, hoe gaat het met jou? Nog goed vol te houden?

Ik heb me deze week officieel ziek gemeld voor de gymlessen die ik geef. Valt fysiek niet meer vol te houden. De fysio vertelde vrijdag dat ik de oefeningen perfect deed, maar de pijn blijft bij vlagen. Dus: gas terug. Zo lief dat vandaag 4 collega's bij mij kwamen en mij complimenteerde dat ik de keuze voor mijzelf en ons kindje heb gemaakt. Vond ik wel heel erg lief.
Voor de rest gaat het hier eigenlijk prima. Manlief heeft nesteldrang en is druk aan het schilderen op de babykamer O+
pi_179660254
Goede echo voor peel *O*

Tink wat fijn dat je niet meer spuugt! Dat het vanaf nu alleen maar beter mag gaan :D en spannend, maandag al! Zelf een voorgevoel? :P

Oh priem O+ zo leuk babyschopjes

ToT, ik zou er inderdaad ook geen seconde bij stilstaan en gewoon lekker BBQen :Y)
shit, zin in bbq nu


Ik wilde vanmiddag tijdens de lunch eens lekker een broodje O+ Carpaccio O+ halen wat dat was al zo lang geleden *O* en toen -O- :'( oh ja zwanger. Geen Carpaccio meer, kak :')

En verder: morgen 6 weken en begonnen met MVM en kotsmisselijk dus Yay er groeit iets in me :’)
pi_179660834
Vandaag vroeg iemand me wat ik ga meteen ga eten na de bevalling maar ik heb niks wat ik echt mis nu. Idd gewoon zorgen dat de bbq dingen goed doorbakken zijn. Als je bang bent voor stoffen in de rook kan je beter in een hutje op de hei gaan wonen. Je hebt nu ook de uitlaatgassen van auto's etc.

Peace, je had in Belgie moeten werken. Dochter van vrienden van mijn ouders werkt op een basisschool en daar moet je meteen stoppen met werken als je erachter komt dat je zwanger bent. Die is nu 11 weken en heeft dus tot de bevalling vrij. Al weet ik niet of je daar weer heel gelukkig van gaat worden.

Gisteren iemand aangenomen dus hopelijk krijg ik snel wat meer rust. Het lastige is is dat ik probeer privé en werk wat probeer te scheiden maar dat dat nog niet zo goed lukt. Mensen verwachten tegenwoordig dat je 24/7 bereikbaar bent.

Wat denk je zelf dat het gaat worden Tink?
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  donderdag 7 juni 2018 @ 20:46:42 #39
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_179661571
quote:
2s.gif Op donderdag 7 juni 2018 16:50 schreef ToT het volgende:
Heerlijk barbecueweer, maarrrrrrr.....we doen dat op houtskool en natuurlijk zorgt mijn vrouw er wel voor dat ze uit de buurt van de rook blijft, maar de PAK's (polycyclische aromatische koolwaterstoffen) van de rook komen natuurlijk wel in het vlees terecht.
Ik heb gelezen dat deze stoffen wel in de placenta terecht kunnen komen en ik heb een Amerikaans bericht gelezen dat deze stoffen er voor zouden kunnen zorgen dat het geboortegewicht wat achter kan blijven.

We bbq'en natuurlijk niet elke dag; misschien eens per 1 à 2 weken. Ik DENK dat het an sich weinig kwaad zou kunnen, maar wie weet hier iets meer over te zeggen? :)
In dat geval kun je beter ook geen eten meer opwarmen dat in plastic bakjes zit vanwege mogelijke overdracht van stoffen vanuit het plastic naar je eten en ook geen rijst meer eten dat uit een kartonnen pak komt vanwege mogelijke migratie vanuit de inkt aan de buitenkant via het karton naar de rijst etc. Zoveel potentiële gevaren..

Ik zou gewoon lekker blijven bbq’en heel de zomer en zorgen dat het vlees gaar is maar niet aangebrand. Net als voor de rest van je gezelschap. :P En anders een gas bbq of elektrische bbq tijdelijk, mocht je het echt een vervelend idee vinden?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 7 juni 2018 @ 20:51:39 #40
74056 crew  ToT
pi_179661655
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 20:46 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

In dat geval kun je beter ook geen eten meer opwarmen dat in plastic bakjes zit vanwege mogelijke overdracht van stoffen vanuit het plastic naar je eten en ook geen rijst meer eten dat uit een kartonnen pak komt vanwege mogelijke migratie vanuit de inkt aan de buitenkant via het karton naar de rijst etc. Zoveel potentiële gevaren..

Ik zou gewoon lekker blijven bbq’en heel de zomer en zorgen dat het vlees gaar is maar niet aangebrand. Net als voor de rest van je gezelschap. :P En anders een gas bbq of elektrische bbq tijdelijk, mocht je het echt een vervelend idee vinden?
Neuh het is voor ons beiden bbq op kolen, of helemaal niks! :P Maar verder heb je idd natuurlijk wel gelijk ja! :)
pi_179662673
*O* tink wat fijn dat het zo goed gaat! Ik hoop echt dat het zo goed blijft gaan!!
pi_179663592
Tink’ wat fijn van het niet spugen en afbouwen *O* !

En bbq :9 :Y) !

Morgen de echo jongens! Ik heb het die weken goed volgehouden zonder jullie gek te maken dat vind ik al een jompel waard :+
♥ J & S
pi_179663880
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 22:00 schreef klaprooss het volgende:
Tink’ wat fijn van het niet spugen en afbouwen *O* !

En bbq :9 :Y) !

Morgen de echo jongens! Ik heb het die weken goed volgehouden zonder jullie gek te maken dat vind ik al een jompel waard :+
*O* succes! Op goed geluk en gezondheid. O+
pi_179668191
Succes Klap vandaag!!!
pi_179668227
Succes en Veel plezier klap! :D *O*
pi_179668237
Succes, Klap w/ ! Ik duim voor een prachtecho!
  vrijdag 8 juni 2018 @ 07:08:30 #47
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_179668245
Ik duim mee!
pi_179668280
Succes vandaag Klap! *O*
pi_179668384
Succes klap *O* *O*
  vrijdag 8 juni 2018 @ 07:45:54 #50
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_179668400
Veel succes! Ben je al een beetje op tijd aan de beurt?
pi_179668533
Mn duimen draaien klap! Hoelaat ben je aan de beurt?
pi_179668534
Thnx ladies O+
13! Dus nog even geduld :+
♥ J & S
pi_179668678
Succes vandaag Klap!! O+
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_179668720
Ik denk aan jullie, Klap ♡ veel succes!
:)
pi_179668893
Ud vandaag :D

Geloof niet dat ze ambities heeft om zich aan de kalender te houden, maar goed, de dag is nog jong!

De nachten zijn wel echt crap hier: bekken doet zeer, heupen doen zeer, er loopt een nasty bilspier te irriteren en natuurlijk: kramp, kramp everywhere :')
  vrijdag 8 juni 2018 @ 08:52:40 #56
56471 pinquit
oh my lama!
pi_179668953
Klap! O+ denk aan jullie! Wat een rottijd :+ volgende keer om 8u hoor :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_179669064
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 08:47 schreef Jentin het volgende:
Ud vandaag :D

Geloof niet dat ze ambities heeft om zich aan de kalender te houden, maar goed, de dag is nog jong!

De nachten zijn wel echt crap hier: bekken doet zeer, heupen doen zeer, er loopt een nasty bilspier te irriteren en natuurlijk: kramp, kramp everywhere :')
UD *O* *O* :D Hopelijk laat ie/ze niet lang op zich wachten O+ De ongemakken op het allerlaatst lijkt me echt heel vervelend :@ Dan denk je 'ok het zit er bijna op..' maar je weet gewoon niet wanneerrrrrr huuuu :') Ik ben eigenlijk te autistisch om te bevallen. Die UD voor mij is een zeer slechte houvast want ik ga bijna zeker janken als ie er dan niet uit wil komen :') :') *vage brain*

Oh klap ik duim zo vreselijk voor je !!! *; *;
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  vrijdag 8 juni 2018 @ 09:45:47 #58
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_179669554
Wauw Jentin, de UD mijlpaal *O*.

We zijn momenteel best druk met allerlei dingen in huis. Leuk, maar ook vermoeiend (ondanks dat ik zelf weinig inspanning hoef te verrichten. Ik ben vooral in m'n hoofd druk).

Ik lees dus wel mee op vrije momentjes, maar heb weinig puf om echt actief mee te posten. Komt wel weer :).

Wel nog even een jompel voor Tink; wat ben ik blij voor je!

O ja, over de scriptie en het onderwerp: dat ging over over het bevorderen van een gezond gewicht bij cliënten in de gehandicaptenzorg. Ik kan hem inmiddels wel dromen. Gisteren voelde ik me schuldig omdat ik er te weinig voor had gedaan die dag... totdat ik me realiseerde dat het al in is geleverd :+.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 10:07:57 #59
319308 Tink89
To live is to dance
pi_179669858
Mijlpaal voor jentin! *O*

En succes klap, de duimen draaien hier.

En iemand vroeg of ik een voorgevoel heb. Ik denk (sterker nog, ik denk te weten) dat het een meisje is. Man hoopt op een jongetje, maar denkt ook een meisje. We zullen zien maandag...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_179670338
Dat dachten wij ook allebei een meisje tot afgelopen woensdag bleek dat het een derde beentje had :P
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
pi_179670474
UD voor Jentin! *O*

Priem, die UD is wel een beetje een instinker soms, ja. Je leeft er naar toe maar 95% van de gevallen gebeurt er op die datum niks. Wij zijn destijds maar gewoon een taartje gaan eten op de UD. :P

Klap, ik duim voor de echo! O+ :*

Nog een *O* voor je scriptie inleveren, Helsinki!
pi_179670707
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 18:15 schreef Peacefulll het volgende:
Fuchs, hoe gaat het met jou? Nog goed vol te houden?

Ik heb me deze week officieel ziek gemeld voor de gymlessen die ik geef. Valt fysiek niet meer vol te houden. De fysio vertelde vrijdag dat ik de oefeningen perfect deed, maar de pijn blijft bij vlagen. Dus: gas terug. Zo lief dat vandaag 4 collega's bij mij kwamen en mij complimenteerde dat ik de keuze voor mijzelf en ons kindje heb gemaakt. Vond ik wel heel erg lief.
Voor de rest gaat het hier eigenlijk prima. Manlief heeft nesteldrang en is druk aan het schilderen op de babykamer O+
Wat goed dat je voor jezelf opgekomen bent en je grens aangegeven hebt! Topper *O* Lief van de complimentjes ook! En schattig van je man met nesteldranv O+

Met mij gaat het goed! Nog steeds weinig last van lichamelijke dingentjes gelukkig en ook mentaal voel ik mij goed. Iedereen en vooral man is zo lief dat ik nu denk “laat mij maar eeuwig zwanger zijn” :+ O+ Mijn lichaam doet dit gewoon even en daar ben ik zo blij mee na de vele twijfels en vraagtekens op de weg hierheen.
Vandaag 27 weken en het 3e trimester in *O* Realiseer mij wel dat we echt even wat knopen moeten gaan door hakken en spullen moeten gaan kopen en kdv moeten gaan regelen enzo O-)

Tink nog steeds spuugvrij *O* Wat ontzettend fijn!

Jentin de dag der dagen *O* Vervelend van alle lichamelijke ongemakken, maar je bent er bijna!

Klap :* De duimen draaien hier ook!

:D Helsinki, jouw hersenen!
pi_179671946
Ik kom nog niet echt bijgelezen, maar nu nog maar 1 weekje werken! :o

Hopelijk een goede echo zo klap!!

Slecht geslapen, last van restless legs/arms :{ Uitdagend dagje met de peuter :O
pi_179672530
Wowow UD mijlpaal voor Jentin! *O*. Vervelend van de nachten though, kan je overal wel genoeg uitrusten? Succes nog met de laatste loodjes!

Succes straks klap! :).

Wat zijn jullie in huis allemaal aan het doen helsinki, de babykamer of meer dingetjes? Fijn dat je de scriptie in elk geval ingeleverd hebt, dat levert rust op lijkt me :).

Ik moet nog steeds een kleur roze bepalen voor 1 kamer maar ik kom er niet uit. Teveel keuze :’). En vanaf een plaatje op pinterest is het onmogelijk om te achterhalen.

Wel meegelezen hier maar ook geen puf gehad om vaker te reageren, ik ben al een paar dagen zo ziek. Ziek en hooikoorts en puberpeuter en zwanger opgeteld is niet zo’n toffe combo :+. Maarrr wel 26 weken wisseldag vandaag.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_179673812
We hadden een hartje O+
Wel een week terug gezet dus dat geeft mijn hoofd weer overuren om over te piekeren. Dus ja blij om het hartje O+ Onzeker over de groei maar hee ik probeer al mijn positiviteit op te roepen. Over 2 weken mag ik weer voor een echo.
♥ J & S
pi_179673885
Ja klap wat fijn O+ Snap dat je daar onzeker van wordt. Hoeveel weken schatten ze nu dan?

Beterschap Feyre!

En IMA bijna verlof! *O*
pi_179673965
6+3 volgens de echo, ik had op basis van eisprong een berekening gedaan van 7+3.
Maar goed deze weken mogen echt snel voorbij zijn ik haat ze echt vooral na al die miskramen.

Een hartje O+

[ Bericht 2% gewijzigd door klaprooss op 08-06-2018 14:20:06 ]
♥ J & S
pi_179674115
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 14:12 schreef klaprooss het volgende:
6+3 volgende de echo, ik had op basis van eisprong een berekening gedaan van 7+3.
Maar goed deze weken mogen echt snel voorbij zijn ik haat ze echt vooral na al die miskramen.

Een hartje O+
O+ O+ Het is je echt zo gegund!
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_179674238
Een hartje *O*!
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_179674318
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 14:12 schreef klaprooss het volgende:
6+3 volgens de echo, ik had op basis van eisprong een berekening gedaan van 7+3.
Maar goed deze weken mogen echt snel voorbij zijn ik haat ze echt vooral na al die miskramen.

Een hartje O+
Jeej! *O*
Proost op een goede zwangerschap!
pi_179674495
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 14:12 schreef klaprooss het volgende:
6+3 volgens de echo, ik had op basis van eisprong een berekening gedaan van 7+3.
Maar goed deze weken mogen echt snel voorbij zijn ik haat ze echt vooral na al die miskramen.

Een hartje O+
Ik snap het helemaal, de eerste tijd is ook gewoon kak en onzeker. Spui lekker als het nodig is :*
De eerste stap is in ieder geval gezet O+
  vrijdag 8 juni 2018 @ 15:19:10 #72
56471 pinquit
oh my lama!
pi_179675120
*O* klap, wat fijn! O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_179675319
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 14:05 schreef klaprooss het volgende:
We hadden een hartje O+
Wel een week terug gezet dus dat geeft mijn hoofd weer overuren om over te piekeren. Dus ja blij om het hartje O+ Onzeker over de groei maar hee ik probeer al mijn positiviteit op te roepen. Over 2 weken mag ik weer voor een echo.
Een hartje O+ !

Bij m'n laatste zwangerschap werd ik ook bij een vroege echo een week teruggezet (6w en een beetje en ze schatte 5 weken). Dat kon ook niet kloppen, omdat mijn eisprong met echo's in de gaten werd gehouden. Uiteindelijk was het bij de termijnecho weer goed bijgetrokken en klopte het termijn ook weer met de eisprong :)
  vrijdag 8 juni 2018 @ 15:40:47 #74
342418 VKV
Plausibel
pi_179675429
Jeeeej klap *O* wat een fijn nieuws!

Vandaag zelf gebeld voor de uitslag van de zwangerschapsdiabetestest. Alles is helemaal goed! En ook geen vitamine D tekort meer dus hoef die pillen ook niet meer te slikken :)
pi_179675497
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 10:55 schreef Fuchsia_roze het volgende:

[..]

Wat goed dat je voor jezelf opgekomen bent en je grens aangegeven hebt! Topper *O* Lief van de complimentjes ook! En schattig van je man met nesteldranv O+

Met mij gaat het goed! Nog steeds weinig last van lichamelijke dingentjes gelukkig en ook mentaal voel ik mij goed. Iedereen en vooral man is zo lief dat ik nu denk “laat mij maar eeuwig zwanger zijn” :+ O+ Mijn lichaam doet dit gewoon even en daar ben ik zo blij mee na de vele twijfels en vraagtekens op de weg hierheen.
Vandaag 27 weken en het 3e trimester in *O* Realiseer mij wel dat we echt even wat knopen moeten gaan door hakken en spullen moeten gaan kopen en kdv moeten gaan regelen enzo O-)
Wat een fijn bericht Fuchs! O+ Ik kan er oprecht blij van worden als iemand die al zo'n lang traject achter de rug heeft met veel teleurstellingen en verdriet zich zo fijn voelt in de zwangerschap.
3e trimester al! Wauw. Succes nog verder met regelen.

Klap, wat fijn een hartje O+ Ik hoop dat de komende weken snel voorbij vliegen voor je.
  Moderator vrijdag 8 juni 2018 @ 16:13:06 #76
382129 crew  Donna
pi_179675815
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 15:33 schreef Skittles het volgende:

[..]

Een hartje O+ !

Bij m'n laatste zwangerschap werd ik ook bij een vroege echo een week teruggezet (6w en een beetje en ze schatte 5 weken). Dat kon ook niet kloppen, omdat mijn eisprong met echo's in de gaten werd gehouden. Uiteindelijk was het bij de termijnecho weer goed bijgetrokken en klopte het termijn ook weer met de eisprong :)
Een hartje klap! O+

En zoals bij Skittles ging het bij mij ook. Ik werd 5 dagen terug gezet bij de eerste echo, de echo daarna was het weer 2 dagen de goede kant op gezet en uiteindelijk bij de termijnecho kwam het precies uit op m'n eigen berekening. Het is nu ook nog zo mini. De cursor 1mm verplaatsen is meteen een halve week verschil qua meting.
pi_179675891
Klap O+
pi_179675959
Klap, een hartje! Wat fijn :D

Het rommelt hier een beetje. Maar niet erg hard of regelmatig en waarschijnlijk is het wishfull thinking :')

Beterschap, Feyre! Kun je niet wat testertjes scoren voor je roze?

Tink spuugvrij *O* Wat moet dat fijn zijn na al die weken.

En Fuchs, je klinkt alsof je heerlijk aan het zwangeren bent :)
pi_179676035
Klap O+
pi_179676133
Klap O+
En nu die weken doorkomen!
En ik ben na een echo van 5 weken en van 7 weken, bij de derde echo ook weer een hele week vooruit gezet :)
Dus komt goed O+
  vrijdag 8 juni 2018 @ 17:46:10 #81
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_179677335
Omg klap!! Een hart! O+ O+ wat megalomanisch awesome!
*duur internet weer uitzet*
pi_179677480
Jaaa klap *O*
We gaan gewoon voor een plakker nu hoor!!
pi_179678504
Fijn hoor Klap *O*

Succes met de laatste loodjes Jentin. Ik moet nog een paar weken maar vind het al echt behoorlijk zwaar worden.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_179678697
Dank jullie dames O+ Ik weet idd dat meten nu gewoon niet goed te doen is maar hee ik kan het redelijk van me afzetten allemaal. Een hartje, daar draait t om O+ . De dag dat ik terug kom van vakantie mag ik weer spieken dat is over 2 weken :D, als dat goed zit vertellen we het onze ouders

Dank jullie allemaal voor jullie lieve woorden en steun dat vind ik heel lief!

Jentin je ud! Woop!
Helsinki ik vind je een bikkel hoor! Geniet lekker van je rust, je hoeft niets meer te schrijven *O*
♥ J & S
pi_179678846
Klap, een hartje O+ *O*
pi_179679659
Een hartje O+ *O*
  vrijdag 8 juni 2018 @ 20:13:34 #87
319308 Tink89
To live is to dance
pi_179679951
Mijn zusje kookte vandaag (die logeert hier) en maakte voor nog extra flauwe nasi. Ik heb het maar gewoon geprobeerd en tot nu toe blijft het binnen *O*

De kroepoek, loempia en komkommer in 't zuur heb ik wel nog even overgeslagen :s)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_179692551
:W Hallo allemaal, na heel lang meelezen toch maar eens een account aangemaakt. Heb nu al zoveel goede tips/adviezen in de verschillende topcis gelezen!

Inmiddels ben ik, vandaag precies, 33 weken zwanger van ons eerste kindje, een meisje. Voor de snelle rekenaars, 28 juli de officiële uitgerekende datum. Nog 1 week werken en nog geen idee hoe ik m’n tijd moet vullen tijdens m’n verlof...
Tot nu toe een vrij probleemloze zwangerschap. Wel sinds 2 weken zoveel en zo vaak harde buiken dat het dringende advies zeer rustig aan doen is. Best moeilijk maar voor uk doe ik uiteraard m’n best.

Door al het meelezen en meeleven helemaal zin om nu ook mee te gaan posten!
pi_179693066
Welkom, Takkie! Als ik je zo lees over die harde buiken, moet je je verlof vooral inrichten met niks doen ;)

Tink, is er weer een dag bij op de non-kotsteller?

Mijn mannen kochten vanmorgen samen een ‘grotejongensfiets’, zonder zijwieltjes, voor onze zoon. Man, wat is dat kind trots O+ Zo trots dat ik dacht: ik ga mee naar buiten voor de eerste ritjes en joh: tuurlijk kan ik met m’n bekkenaids ook wel even half gebukt achter een slingerend kind aanrennen *).

:')....

No children were harmed during this experiment.
pi_179693838
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 16:04 schreef Jentin het volgende:

Mijn mannen kochten vanmorgen samen een ‘grotejongensfiets’, zonder zijwieltjes, voor onze zoon. Man, wat is dat kind trots O+ Zo trots dat ik dacht: ik ga mee naar buiten voor de eerste ritjes en joh: tuurlijk kan ik met m’n bekkenaids ook wel even half gebukt achter een slingerend kind aanrennen *).

:')....

No children were harmed during this experiment.
Hahaha Jentin, Ik moest hardop lachen. Heel beeldend geschreven. Ik heb net mijn man vervloekt omdat hij lekker op vriendenuitje is en ik met mijn, toch ook wel aardig ontwikkelde, bekkenaids o.a. een krat bier, 2 volle tassen en 1 vol krat met boodschappen heb getild.

Auw... :') Nu zit ik in een wiebelende trein en dat doet zeer.

Welkom Takkie! Ik denk dat ik wel een invulling weet voor je verlof...
Netflix, lezen, Netflix, fotoalbum maken, Netflix en had ik al Netflix genoemd? ;)

Tink, hoe is die vandaag?
pi_179696673
Na je UD achter een kind aanrennen wat leert fietsen, ik doe het je niet na Jentin!
Blijf het bijzonder vinden dat er zoveel aan/in je lijf veranderd dat dingen die zo vanzelfsprekend zijn, zoals boodschappen sjouwen, ineens niet meer zomaar kunnen.

Wij zijn vorig jaar verhuisd en aan het verbouwen gegaan. Beneden zijn we een eind maar boven... babykamer en onze slaapkamer worden als het goed is deze week gestuct, dan moet het stucwerk drogen en dan nog alles schilderen, vloer erin etc. Zijn we toch al snel een 3 weken verder. Heb lang gehoopt dat we klaar zouden zijn voor mijn verlof, dus dit speelt wel een rol in het opzien tegen mijn verlof. Er moet nog zo veel gebeuren en ik zit/lig erbij en kijk ernaar. En op m’n werk kan ik me tenminste nog nuttig maken.

Maar goed; eigenlijk moet ik niet klagen want op de harde buiken en slecht slapen na heb ik verder geen klachten. En zoals hier regelmatig te lezen is kan dat ook heel anders zijn.
  zondag 10 juni 2018 @ 08:43:49 #92
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_179704467
Ik wil voor mijn twee kinderen (zoon 5,5 jaar, dochter 3,5 jaar) een kraammand maken waar ze in de kraamweek iedere dag een cadeautje uit mogen openmaken. Hebben jullie nog leuke ideeën? Ik krijg het vast wel voor elkaar om hem te vullen maar misschien denken jullie weer aan heel andere leuke dingen ;)
pi_179704496
Ook iets van een bon voor monkeytown met opa/papa ofzo?

Leuk idee trouwens :)
  zondag 10 juni 2018 @ 08:51:32 #94
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_179704505
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 08:49 schreef Loj het volgende:
Ook iets van een bon voor monkeytown met opa/papa ofzo?

Leuk idee trouwens :)
Ik zat er idd ook aan te denken om er briefjes in te doen met uitstapjes ofzo!
pi_179704536
Een pakje voor de baby, zodat ze allebei een keertje mogen helpen met de baby aankleden?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_179704581
Een voorleesboek over iets wat ze erg leuk vinden.
pi_179704699
Ik ben zeker té 1984 als ik een wegwerpcameraatje noem :') ? Kunnen ze zelf fotootjes maken van de baby en wie weet wat voor briljante plaatjes dat oplevert. En het is toch een soort magisch raadselachtig apparaat enzo.

Verder: een (luister)boek, sokken oid van het favoriete tv-program, knutselspullen (nieuwe stiften, een kleurboek, klei, stickers, etc.), een leuk dekbedovertrek.
Best lastig :)
  zondag 10 juni 2018 @ 09:27:23 #98
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_179704766
Ik vind een wegwerpcamera geniaal :D, goeie!!
  zondag 10 juni 2018 @ 10:07:43 #99
319308 Tink89
To live is to dance
pi_179705159
Still kots-free! Sonde staat nu nog op 1/3 van de max en ik hoop er binnen een week vanaf te zijn. Eindelijk!

En welkom takkie! En jentin, ik lol'de _O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_179705455
Oh, dat pakket is een leuk idee Spees! En die camera inderdaad ook! Dat ze nog bestaan eigenlijk :D Kan wel op de verlof-to-do-list
pi_179705547
Wegwerpcamerafan hier, maar echt, als je binnen geen flits gebruikt zie je niets op die foto’s en ik zou het dan wel alleen geven aan een kind dat snapt dat je niet in een pasgeborenes ogen mag flitsen, want die flitsen zijn echt heftig. :+
pi_179705622
Goed punt wel :+

Ik heb ook wel eens gekeken naar zo'n instax of zo, maar die velletjes zijn zo allejezus duur..
  zondag 10 juni 2018 @ 10:59:05 #103
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_179705645
Hou er ook rekening mee dat grote broer en zus van iedereen ook cadeautjes krijgt. Peuter verwelkomde op een gegeven moment al het bezoek net de woorden"cadeautje?" :')
pi_179705896
Oh wat fijn Tink! Hopelijk nu alleen nog maar een stijgende lijn.

Hier hebben we een datum, maar oh ;( wat is dat al snel en wat zie ik er ontzettend tegenop.
pi_179705919
Ik zou eerder een hele goedkope digitale camera kopen. Geeft ze direct resultatt en betere kwaliteit :)
O mocht op de geboortedag een cadeau kopen voor de baby en dat geven. Dat vond ze heel waardevol. De baby had toen een klein cadeautje voor haar in het z-huis. Een sieradendoosje met muziek.

Verder denk ik dat aandachtcadeaus welkom zullen zijn. Met pappa naar de film of speelhel idd, of dierentuin. Wij hadden dat voor O, maar die vond het maar stom dat de baby niet mee ging :D
pi_179705932
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 11:21 schreef coccinelle het volgende:
Oh wat fijn Tink! Hopelijk nu alleen nog maar een stijgende lijn.

Hier hebben we een datum, maar oh ;( wat is dat al snel en wat zie ik er ontzettend tegenop.
Ach :*

Heb je dat tegen de gyn/vk uitgesproken?
pi_179705991
Cocci :*
pi_179705992
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 11:21 schreef coccinelle het volgende:
Oh wat fijn Tink! Hopelijk nu alleen nog maar een stijgende lijn.

Hier hebben we een datum, maar oh ;( wat is dat al snel en wat zie ik er ontzettend tegenop.
Och, cocci, wat vervelend :* Wordt het dan een ks of word je ingeleid? En hoever ben je nu? Sterkte!
pi_179706473
Jaaaa hartje bij Klap, de duimen draaien voor een mooie plakker.
En goed nieuws bij Fuchsia :)
Welkom Takkie, fijn dat je bijna verlof hebt, mijn vrouw vult haar verlof met opruimen, opruimen, opruimen en ook nog shoppen. De tijd vliegt voorbij blijkbaar.
Jentin, hoppa fietsend kind :D Ik ben gisteren voor het eerst met B de openbare weg opgegaan. Hij was zo trots op zijn fiets en dat ie naast me mocht fietsen. We zijn een ijsje gaan eten en weer teruggefietst. We gaan wel kijken voor een middelmaatje, hij fietst nog op een 12 inch en de crossfiets van zijn grote neef staat klaar maar die is net te groot. Kortom Marktplaats kom maar door.

Wij zijn er praktisch gezien wel klaar voor geloof ik. Alleen de box moet nog van zolder. Maar ze mag nog wel minstens 2 weken blijven zitten (mijn vrouw is nu 36+2) van ons.

En wegwerpcamera is een leuk idee! Ik gooi hem hier ook in de groep.
pi_179707461
Ik maak ook zo’n cadeaumandje voor mijn oudste voor de kraamweek! Ik heb al klaarliggen: voorleesboekje Bobbi en de baby (hij vindt de Bobbi boekjes nogal een hit) een speelgoed politieautootje en een kleurboek. Ik heb bewust niet alles baby gerelateerd; daarvan is al overkill genoeg in de kraamweek denk ik.

Tink, wat fijn dat het beter gaat! Op maar een sondeloze verdere zwangerschap *O* .

Hier gaat het nog steeds niet zo. Ik ben wel weer minder gaan werken (nu nog 12 uur per week), dat scheelt wel weer wat, gelukkig. Maar! Nieuwe kwaal is eczeem, echt overal. Mijn borsten, buik, armen, benen en handen.. ik word helemaal gek van de jeuk. De zalf van de huisarts doet maar weinig, maar je hebt ook weer geen eindeloze opties als zwangere. Als iemand fijne tips heeft; graag!
pi_179710660
Leuk om hier mee te lezen hoe het bij jullie allemaal gaat. :)

Hier is m'n vriendin nu 31+1. Na de groei-echo van de week zowaar een kindje dat voor ligt qua groei i.p.v. (weken) achter. De rust werpt eindelijk z'n vruchten af! Sinds week 24/25 zit ze al ziek door zwangerschap thuis door harde buiken en voorweën. Elk bezoek blijft het advies: nog meer rust..
pi_179723528
Fuchs 3de trimister woohoo *O* Wat fijn dat je weinig kwaaltjes hebt ook O+
Jentin gek haha _O- Nog even lekker achter je kleine rennen op de fiets hihi :D
cocci dikke knuf... :*
sillie a boee.. alsof de bekkenaids nog niet genoeg is; nog even 'lekker' veel jeuk er bij :X Helaas geen tips van mijn kant -O-

Hier ook nog steeds bekkenaids.. Ik let echt enorm bij wat ik doe; gisteren/weekend zelfs heel veel afwisseling (wandelen/zitten/liggen) en toch 's avonds weer last.. Ik vrees omdat ik best 'zwaar' naar voren draag al dat ik hierdoor onbewust m'n rug aan het hollen ben en hierdoor dus meer last krijg. Ik draag mijn bekkenband nu dagelijks en merk toch dat het enige ondersteuning brengt en ik heb me maar neergelegd bij een continue zeurende pijn in mn rug en bekken. Zolang de pijn gewoon 'doenbaar' is doe ik het er maar gewoon mee. Denk dat ik volgende week nog een keer een afspraak maak bij de fysio om weer alles los te maken. Dit weekend namelijk pinkpop (ik heb er - aan de ene kant - enorm veel zin in; maar ik huiver ook wel heel erg moet ik zeggen). Niet alleen voor mijn bekken; maar ik merk dat ik echt moeite heb met late avonden/nachten maken :') Volgende dag ben ik dan echt kapot moe... Nu zijn we wel mensen die de hele dag op camping blijven hangen en pas tegen eind middag/begin avond naar festivalterrein gaan; dus ik ga gewoon lekker de middagen benutten met bijslapen denk ik :D Lamzac gaat mee zodat ik echt lekker kan loungen en mn goeie campingstoel + invalideticket tig keer uitgeprint zodat mn stoel meegaat op het terrein; daar ben ik echt zo ontzettend blij mee O+ M'n vriend zit er ook best wel mee in omdat hij een hekel heeft om mij in pijn te zien maar desnoods komen we eerder naar huis als het echt niet gaat :@ Erg lief dat hij zo met mij meeleeft *; Ahja en misschien valt het net juist heel erg goed mee omdat ik kan slapen als ik zin heb; kan rusten en zitten en lekker verder niks hoef te doen :+
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_179724038
Bloeduitslag was goed, geen zwangerschapssuiker *O*

Tevens 26 weken *O*
  maandag 11 juni 2018 @ 11:07:59 #114
356511 JaleesaJoia
jaleesajoia
pi_179724154
Wat een geruststelling Luna!

Hier ook weekwissel, 17 weken alweer :o
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
  maandag 11 juni 2018 @ 11:12:45 #115
319308 Tink89
To live is to dance
pi_179724214
Fijn Luna!

Wij komen vanmiddag te weten of uk een jongetje of een meisje is. Vind het nu toch wel leuk spannend worden. Heb zo'n sterk voorgevoel voor een meisje dat het wel effe schakelen zal zijn als het toch een jongetje blijkt te zijn. Nog een paar uurtjes aftellen.

En ik heb me net 40% beter gemeld op kantoor. Het gaat gewoon echt de goede kant op. Sonde staat nog maar op een halve liter per 24 uur en al een dag of 10 overgeef-vrij. Ik begin erin te geloven dat het goed komt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_179724235
Wat fijn dat het beter gaat, Tink! :)
pi_179724676
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 11:12 schreef Tink89 het volgende:
.....

En ik heb me net 40% beter gemeld op kantoor. Het gaat gewoon echt de goede kant op. Sonde staat nog maar op een halve liter per 24 uur en al een dag of 10 overgeef-vrij. Ik begin erin te geloven dat het goed komt.
Dat is echt super fantastisch nieuws!! *O*
pi_179725243
Ach Cocc, wat vervelend dat je er zo tegenop ziet . Ik blijf gewoon voor je duimen.

Ik doe het je niet na hoor Priem, een weekendje Pinkpop. Heb je al geprobeerd om te gaan zwemmen? Dat schijnt ook goed te zijn als je last hebt van je rug/bekken.

Welkom nieuwelingen!

Goed nieuws Luna!

Spannend Tink. Wat denkt je man dat het is?

Hier geen broertje of zusje wat moet wennen aan een nieuw gezinslid, maar 2 redelijk grote honden ( 20kg en 30kg ) . Van eentje weet ik dat het geen probleem zal worden, de ander is een stuk moeilijker en is heel gevoelig voor veranderingen bij mij. Als ik niet lekker ben word hij heel onrustig en onzeker. We gaan van de week alvast de kinderwagen naar beneden halen zodat ze er alvast wat aan kunnen wennen.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_179725702
@Tinq89 Veel plezier bij de echo dan vandaag!

@Wolken, spannend dan, zo de honden. Hier een kat. Schat van een beest, kunnen we alles mee, maar toch spannend hoe ze zal reageren. Vrees vooral dat ze zich een tijdje zal verstoppen.. Maar ja, beter dan aanvallen ofzo..

Wij krijgen vandaag de kraamhulp op kennismaking. Nog last-minute tips voor vragen/opmerkingen?
Ook zo een rondleiding bij een kinderopvang.. Is behoorlijk zoeken naar een die alle gewenste dagen plek heeft..
pi_179725871
Tink wat goed! En veel plezier bij de echo!

Priem veel plezier op pinkpop. Ik moet er met mijn bekken niet aan denken haha!

Hier twee katten in huis. Een heeft kleuter al als baby meegemaakt. De ander kwam pas later omdat een van de oude katten nooit meer thuis is gekomen na de kraamweek. Ben benieuwd hoe de katten het nu gaan doen!

Verder gaat het oke hier. Goede en minder goede dagen. Maaar vriend is van het weekend verder gegaan met de zolder en daar ben ik heel blij mee! Het begint zowaar op een kamer te lijken.
pi_179727130
Veel plezier bij de echo, Tink! Hopelijk zien jullie mooie beelden. Benieuwd of je meisjesgevoel klopt!

Geen diabetes voor Luna *O*

Priem, enjoy Pinkpop. Misschien/waarschijnlijk heb je er een paar dagen spijt van, maar het wordt vast ook heel tof.

Geen tips, Nicholas-Joy. Dingen die wij belangrijk vonden waren 1) geen stagiaires en 2) geen rokende kraamhulp (ook niet buiten). We willen in principe ook graag de hele kraamtijd dezelfde hulp, maar volgens mij is dat overal wel zo’n beetje het uitgangspunt. Je zou bijvoorbeeld kunnen vragen of/hoe ze samenwerken met een lactatiekundige bijvoorbeeld, als je vriendin borstvoeding wil geven.

Aapie, moet er veel gebeuren voor de kamer(s) klaar is (/zijn)?

Hier nu 40+3 Kom maar door met die baby. Ik baal wel van ons beperkte netwerk hier (interprovinciaal verhuisd, niet handig in dat opzicht). Als de bevalling ‘s nachts begint, wordt het wel een beetje lastig qua opvang voor mijn oudste. (We hebben wel een oplossing inmiddels, maar dat voelt ook echt als noodoplossing, niet echt heel lekker.)
pi_179727329
Oh, da’s lastig Jentin. Wij hebben het netwerk hier wel (ouders op 3km, zus op 3km, schoonouders op 15min), maar ik vraag me ook nog wel af hoe dat ‘s nachts dan moet. Wil zelf graag thuisblijven, maar wat als het om 22u losgaat? Moeten we de peuter ook nog uit bed halen midden in haar nacht. Nouja, zit weinig anders op dan denk ik, zal wel loslopen.
  maandag 11 juni 2018 @ 14:41:27 #123
149959 SQ
snelle trees
pi_179727383
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 14:36 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Oh, da’s lastig Jentin. Wij hebben het netwerk hier wel (ouders op 3km, zus op 3km, schoonouders op 15min), maar ik vraag me ook nog wel af hoe dat ‘s nachts dan moet. Wil zelf graag thuisblijven, maar wat als het om 22u losgaat? Moeten we de peuter ook nog uit bed halen midden in haar nacht. Nouja, zit weinig anders op dan denk ik, zal wel loslopen.
hoe lang duurde jouw eerste bevalling?
disclaimer
pi_179727482
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 14:41 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

hoe lang duurde jouw eerste bevalling?
Tussen 23u en 23.30u werd het serieus en VK gebeld, 09.33u is ze geboren.
  maandag 11 juni 2018 @ 14:48:53 #125
149959 SQ
snelle trees
pi_179727514
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 14:46 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Tussen 23u en 23.30u werd het serieus en VK gebeld, 09.33u is ze geboren.
De kans is dan groot dat als jij om 23:00 los gaat, je baby er om 2:30 is dit keer :P
Geen garanties natuurlijk, maar ik denk dat ik de gok wel zou nemen. Als het nou toch stukken langzamer gaat kun je haar altijd nog om 06:30 laten ophalen oid ;)
disclaimer
pi_179727564
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 14:48 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

De kans is dan groot dat als jij om 23:00 los gaat, je baby er om 2:30 is dit keer :P
Geen garanties natuurlijk, maar ik denk dat ik de gok wel zou nemen. Als het nou toch stukken langzamer gaat kun je haar altijd nog om 06:30 laten ophalen oid ;)
Dat zou fijn zijn :D Maar welke gok bedoel je dan? Haar laten liggen? De vorige keer bleek mijn manier om met de pijn om te gaan een soort ‘zingen’, waarvan ik me niet kan voorstellen dat ze daar doorheen slaapt :')
  maandag 11 juni 2018 @ 15:00:39 #127
149959 SQ
snelle trees
pi_179727679
ja als jij het hele huis bij elkaar brult dan wordt het anders, maar over het algemeen slapen ze door meer dingen heen dan je denkt hoor :P Dat is tenminste mijn ervaring, maar misschien slaapt jouw dochter wel heel licht, dan moet je d'r op laten halen ;)
disclaimer
pi_179727914
Mijn broer werd op zijn 7e verjaardag 's ochtends wakker en kreeg mij als net geboren baby als cadeau _O- Volgens de overlevering ben ik om 22:00 geboren en zijn mijn zus van toen bijna 9 en mijn broer van dus helemaal bijna 7 er helemaal doorheen geslapen.

Onze nood nachtoplossing is de buren totdat mijn zwager/schoonzus er zijn. Die noodloplossing houdt in dat B gewoon doorslaapt in zijn eigen bed en door buren of zwager/schoonzus 's ochtends naar school wordt gebracht. Maar ook de overburen mogen we uit bed bellen :D
pi_179729359
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 14:21 schreef Jentin het volgende:


Aapie, moet er veel gebeuren voor de kamer(s) klaar is (/zijn)?

De muren van de zolder zijn nu zover klaar dat ze na het opschuren geschilderd kunnen worden. Dan moet alle troep eruit en kan de nieuwe vloer worden gemaakt. Het is een grote hobbelbende dus eerst egaliseren voor het laminaat erop kan. En dan nog wat kastruimte creeen maar dat heeft geen prioriteit.

En als dat klaar is gaan we onze huidige slaapkamer alvast zover klaar maken dat als de baby's zijn geboren en in hun eigen bedje gaan slapen de wissel met een halve dag gedaan kan zijn!


Verder las ik nog over oppas in de nacht. Mijn moeder zal bij de bevalling aanwezig zijj dus als het in de nacht begint zal mijn vader meekomen om voor kleuter te zorgen. Hij brengt haar dan ook naar school als het doordeweeks is.
  maandag 11 juni 2018 @ 17:47:13 #130
319308 Tink89
To live is to dance
pi_179730096
Mijn meisjesgevoel klopte O+ O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_179730261
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 17:47 schreef Tink89 het volgende:
Mijn meisjesgevoel klopte O+ O+
Leuk! En bijzonder dat je dat al zo sterk dacht te weten :D
pi_179730318
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 17:47 schreef Tink89 het volgende:
Mijn meisjesgevoel klopte O+ O+
Meisjes zijn leuk O+ gefeliciteerd! Ik had ook een meisjesvoorgevoel bij jou!
  maandag 11 juni 2018 @ 18:39:36 #133
356511 JaleesaJoia
jaleesajoia
pi_179730695
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 17:47 schreef Tink89 het volgende:
Mijn meisjesgevoel klopte O+ O+
Wat leuk!! *O*
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_179731335
Oohhh tink meisje O+ O+
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_179731680
Meisjes zijn zo leuk tink O+
pi_179731758
Jaa een meisje voor tink O+ leuk na de andere novemberbaby jongens!
pi_179731777
Nog 3 weken (en 2 dagen).

Als ik haar was kwam ik alvast kijken hoor....
  maandag 11 juni 2018 @ 19:56:30 #138
149959 SQ
snelle trees
pi_179731817
Je moet geen prematuur willen joh ;)

Hou je er rekening mee dat de meeste baby's een week te laat komen?
disclaimer
  maandag 11 juni 2018 @ 19:56:48 #139
149959 SQ
snelle trees
pi_179731822
tink een meisje O+
disclaimer
pi_179731839
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 19:56 schreef Stormqueen het volgende:
Je moet geen prematuur willen joh ;)

Hou je er rekening mee dat de meeste baby's een week te laat komen?
Nee maar over 3 dagen is ze geen prematuur meer ;).

quote:
In welke week bevallen de meeste vrouwen? Uit het onderzoek blijkt dat 4% van alle vrouwen exact met 40 weken en 0 dagen bevalt. Hiermee is dit de meest voorkomende dag. Op plek 2 staat de dag na en op plek 3 de dag vóór week 40, ook met 4%. Als je dit leest denk je misschien dat de kans groot is dat je in week 40 bevalt, maar met 88% is de kans nóg groter dat je juist niet op deze 3 dagen bevalt!


[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2018 19:59:43 ]
  maandag 11 juni 2018 @ 20:02:36 #141
149959 SQ
snelle trees
pi_179731898
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 19:57 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Nee maar over 3 dagen is ze geen prematuur meer ;).

[..]

de gemiddelde zwangerschapsduur van voldragen baby's is rond de 41 weken. En dan gaat het om spontane bevallingen :Y
disclaimer
pi_179731951
Leuk Tink!!! Een meisje O+ (denk ik ;) )

Wij hebben best wel veel kennissen en familie in de buurt wonen. In noodgevallen app ik gewoon mn buren of neem ik ze mee tot er iemand ze kan halen ;)

In ga er vanuit dat deze meid pas op 14 september komt... ik verwacht ook niet dat ik langer mag doorlopen ;) Beter van laat uitgaan ;)

Wisten jullie dat ik nog maar 14 dagen hoef te werken in heel 2018 :o (lang leve het onderwijs ;) )
pi_179731984
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 20:02 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

de gemiddelde zwangerschapsduur van voldragen baby's is rond de 41 weken. En dan gaat het om spontane bevallingen :Y
Ik lees op veel plekken toch 38-39 weken tegenwoordig. Natuurlijk of niet weet je niet op voorhand ;)

https://www.webmd.com/bab(...)-now-39-weeks-not-40

https://www.sciencedaily.com/releases/2013/08/130806203327.htm

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3777570/

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2018 20:10:21 ]
pi_179732031
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 20:05 schreef Loj het volgende:
Leuk Tink!!! Een meisje O+ (denk ik ;) )

Wij hebben best wel veel kennissen en familie in de buurt wonen. In noodgevallen app ik gewoon mn buren of neem ik ze mee tot er iemand ze kan halen ;)

In ga er vanuit dat deze meid pas op 14 september komt... ik verwacht ook niet dat ik langer mag doorlopen ;) Beter van laat uitgaan ;)

Wisten jullie dat ik nog maar 14 dagen hoef te werken in heel 2018 :o (lang leve het onderwijs ;) )
Op die datum worden hele leuke kinderen geboren weet ik uit ervaring :).
pi_179732049
Hihi, wil je vast niet horen...
Ik ken maar 1 iemand wiens eerste kind voor de 40 weken er op een natuurlijke manier is uitgekomen ;)
pi_179732064
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 20:11 schreef Malteser het volgende:

[..]

Op die datum worden hele leuke kinderen geboren weet ik uit ervaring :).
Kijk, nu hoop ik stiekem nog meer op deze datum! Het was de verjaardag van mijn veel te jong overleden, maar allerliefste opa :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Loj op 11-06-2018 22:33:07 ]
pi_179732173
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 20:14 schreef Loj het volgende:

[..]

Kijk, nu hoop ik stiekem nog meer op deze datum! Het was de verjaardag van mijn veel te jong, maar allerliefste opa :)
Dat zou heel mooi en tof zijn!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_179732174
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 20:13 schreef Loj het volgende:
Hihi, wil je vast niet horen...
Ik ken maar 1 iemand wiens eerste kind voor de 40 weken er op een natuurlijke manier is uitgekomen ;)
:D hier toevallig de laatste 6 die ik ken tussen de 37-38 weken. Dat werkt niet mee in het geduld ;)
pi_179732850
Yeah een meisje Tink!!
pi_179734119
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 20:21 schreef Blue_note het volgende:

[..]

:D hier toevallig de laatste 6 die ik ken tussen de 37-38 weken. Dat werkt niet mee in het geduld ;)
Allemaal spontaan bevallen en niet ingeleid? Wonen ook in een straal van een vierkante km van elkaar? Dan zou ik toch het rivm eens inseinen om het grondwater na te laten kijken ofzo :+
Die termijn hoef je trouwens ook niet per se blij mee te zijn hoor, vaak prematuur gedraag. Moeizaam temp zelf vasthouden, problemen met voeding enz.

De linkjes die je aanhaalt zeggen niet zoveel. We weten al decennia (eeuwen??) dat de natuurlijke draagtijd van de mens een marge van 5 weken heeft. Vandaar ook dat we de periode 37-42 wkn als fysiologisch (=normaal/natuurlijk) beschouwen.
Dat eerste artikel staat letterlijk in dat de daling in mediane draagtijd komt doordat er meer inleidingen plaats vinden.

Ik zie het zelf maar zo heel af en toe dat vrouwen spontaan zelf bevallen tussen 37 en 38 weken. Veruit de meesten tussen 39-41 wkn.
:)
pi_179734168
Anyway ik kwam hier voor: https://www.nporadio1.nl/(...)-in-bad-lijkt-veilig

En voor de mededeling dat in het haga ziekenhuis nu ook in bad kan worden bevallen met een aantal medische indicaties mbv mobiel/waterdicht ctg. Voor wie toevallig in/rondom den haag woont :)
:)
pi_179734727
Ik ga gewoon vanaf week 37 heftig aan mijn tepels zitten draaien. Schijnt te helpen :D
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_179734871
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 22:14 schreef Wolken het volgende:
Ik ga gewoon vanaf week 37 heftig aan mijn tepels zitten draaien. Schijnt te helpen :D
Helaas, antenataal kolven wekt ook geen weeën op ;)
pi_179734922
Vorige keer was het 41+2, dus ik ga nu voor 40+5 of zo :+
pi_179734976
Ik ben bij mijn eerste vlot thuis bevallen bij een termijn van 37w5d, en vandaag is het zusje van mijn beste vriendin van haar eerste bevallen bij een termijn van 37w1d, en dit was ook een vlotte thuisbevalling. We wonen niet in dezelfde provincie :P
pi_179735163
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 22:25 schreef Mrs.Peel het volgende:
Ik ben bij mijn eerste vlot thuis bevallen bij een termijn van 37w5d, en vandaag is het zusje van mijn beste vriendin van haar eerste bevallen bij een termijn van 37w1d, en dit was ook een vlotte thuisbevalling. We wonen niet in dezelfde provincie :P
Uitzonderingen zijn er altijd :Y

Overigens dragen vrouwen met een Afrikaanse achtergrond gemiddeld iets korter, meer tussen 39-40 wkn. Kaukasische vrouwen eerder 40-41 wkn.
:)
pi_179735195
Kleuter is geboren met 39.1. Die had denk ik gehoord dat de verloskundige mn vliezen wilde breken de volgende dag omdat ik al op 5 cm ontsluiting zat en er verder niks gebeurde. Die nacht spontaan begonnen.

Ben benieuwd wanneer deze twee kleintjes er over denken te gaan komen. Ik ga toch wel voor minimaal week 38 hoor!
pi_179735345
O kwam met 40.0 en de vk zei dat het redelijk vroeg was. Iig niet laat ofzo.
S kwam met 38.2 en dat was redelijk vroeg voor een spontane bevalling zeiden ze toen.
pi_179735360
38.6 bij de tweede, vond ik echt prima! En die schrok van de afgesproken datum voor de ks ;)
Deze wordt 40.5 ;)

Oeh! In bad bevallen in het Haga! Het is dat ik bang ben dat ik dan niet op tijd kom ;)
pi_179735375
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 22:20 schreef WupWup het volgende:

[..]

Helaas, antenataal kolven wekt ook geen weeën op ;)
Ik las anaal 🤔
pi_179735446
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 22:39 schreef Roomsnoes het volgende:
O kwam met 40.0 en de vk zei dat het redelijk vroeg was. Iig niet laat ofzo.
S kwam met 38.2 en dat was redelijk vroeg voor een spontane bevalling zeiden ze toen.
Ja. Wel mee eens. In de VS zijn ze nu de termen gaan hanteren voor early term (37 en 38 wkn), term (39-41 wkn) en late term (>41wkn). Met uiteraard wel nog gebruikmaking van de termen preterm en postterm.
Voor de vs best een belangrijke ontwikkeling want daar werden toch veel meer dan hier inleidingen en sectio's voor minor reasons al bij 37 wkn gedaan.
:)
pi_179735472
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 22:40 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Ik las anaal 🤔
Ik denk niet dat daar onderzoek naar gedaan is maar ik vermoed zo dat dat ook niet zoveel doet. :+
:)
pi_179735505
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 22:40 schreef Loj het volgende:
38.6 bij de tweede, vond ik echt prima! En die schrok van de afgesproken datum voor de ks ;)
Deze wordt 40.5 ;)

Oeh! In bad bevallen in het Haga! Het is dat ik bang ben dat ik dan niet op tijd kom ;)
Nouja mocht je ingeleid moeten worden (hopelijk van niet!) dan weet je waar je terecht kunt ;)
:)
  maandag 11 juni 2018 @ 22:48:18 #164
149959 SQ
snelle trees
pi_179735619
Ik vond het tot 41 weken nog goed te doen. Die twee dagen die het langer duurde, duurden 2 maanden voor mijn gevoel :')

Ik heb wel altijd een beetje te doen met vrouwen die bij 36+6 in de startblokken gaan zitten van "nu kan het elk moment gebeuren!1!" en dat het dan gewoon nog 36 dagen duurt :')
disclaimer
pi_179735671
@Tink; wat fijn dat het spugen al 10 dagen niet meer voorkomt! *O* en yeah, een meisje! *O* babygluren vind ik steeds een feestje.

Ik ben 28 juli uitgerekend maar met nu al ruim 3 weken zoveel harde buiken heb ik niet het idee dat uk zolang blijft zitten. Aan de andere kant lees ik ook dat harde buiken niet zoveel hoeft te zeggen... we moeten het maar ‘rustig’ afwachten. Voorlopig mag ze nog zeker minimaal 4 weken blijven zitten!
pi_179735872
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 22:42 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja. Wel mee eens. In de VS zijn ze nu de termen gaan hanteren voor early term (37 en 38 wkn), term (39-41 wkn) en late term (>41wkn). Met uiteraard wel nog gebruikmaking van de termen preterm en postterm.
Voor de vs best een belangrijke ontwikkeling want daar werden toch veel meer dan hier inleidingen en sectio's voor minor reasons al bij 37 wkn gedaan.
Dat is wel een goede nuance denk ik. Het geeft goed aan dat je kindje met 37 wel af is maar nog steeds aan de goede kant. En wat sq ook zegt: de verwachtingen zijn vrij hoog al met 38wkn maar het kan zomaar eens lang duren nog :D
pi_179735927
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 22:48 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vond het tot 41 weken nog goed te doen. Die twee dagen die het langer duurde, duurden 2 maanden voor mijn gevoel :')

Ik heb wel altijd een beetje te doen met vrouwen die bij 36+6 in de startblokken gaan zitten van "nu kan het elk moment gebeuren!1!" en dat het dan gewoon nog 36 dagen duurt :')
Ja. Die bij 35 wkn zeggen dat ze het spuugzat zijn en het liefst morgen willen bevallen. De ene keer wat meer invoelbaar dan de andere keer... En dan dus nog pak em beet 6 weken moeten wachten.
:)
pi_179735941
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 22:44 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nouja mocht je ingeleid moeten worden (hopelijk van niet!) dan weet je waar je terecht kunt ;)
Geen inleiding voor mij ;) dan meteen een ks :) (eigen keuze ;) )

Ik ga volgens 4 mensen vandaag binnen een week bevallen :’(
Mag toch hopen van niet, ik wil nog 3 maanden genieten! Zag er zeker slecht uit ofzo.....
pi_179735982
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 22:58 schreef Loj het volgende:

[..]

Geen inleiding voor mij ;) dan meteen een ks :) (eigen keuze ;) )
Ohja nou dan heb je ze in geval van geplande sectio helemaal voor het uitzoeken :D
Kun je naar Utrecht voor zo'n maternal assisted cesarean! Mag je zelf je kind aanpakken O+
:)
  maandag 11 juni 2018 @ 23:00:55 #170
149959 SQ
snelle trees
pi_179736023
Ik kan me overigens best voorstellen dat het zwangeren in bepaalde (medische) situaties bijna niet vol te houden is hoor, maar dat vind ik anders ;)
disclaimer
pi_179736109
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 22:59 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ohja nou dan heb je ze in geval van geplande sectio helemaal voor het uitzoeken :D
Kun je naar Utrecht voor zo'n maternal assisted cesarean! Mag je zelf je kind aanpakken O+
Of gewoon in het sfg netzo als mijn jongens, in dezelfde kraamkamer voor de derde keer met dezelfde gyn O+
  maandag 11 juni 2018 @ 23:05:52 #172
56471 pinquit
oh my lama!
pi_179736195
Ik schrok me rot toen jongste met 37.5 kwam :o :') ik had dat zo niet verwacht (na oudste met 42wk), en ik zat er ook nog niet echt op te wachten ofzo, was gewoon nog haske bezig zwanger te zijn :+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_179736204
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 23:03 schreef Loj het volgende:

[..]

Of gewoon in het sfg netzo als mijn jongens, in dezelfde kraamkamer voor de derde keer met dezelfde gyn O+
Dat is zo leuk hè, dan is het echt 'jouw' kamer ♡

Ik vond dat zo bizar toen ik voor het eerst een bevalling begeleide in de verloskamer waar ik zelf bevallen was. De details van de kamer stonden nog zo enorm vivid op mn netvlies blijkbaar.
:)
pi_179736261
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 23:00 schreef Stormqueen het volgende:
Ik kan me overigens best voorstellen dat het zwangeren in bepaalde (medische) situaties bijna niet vol te houden is hoor, maar dat vind ik anders ;)
Ja! Zeker. Vandaar ook de een wat meer invoelbaar dan de andere haha. Maar ook die worden niet zomaar ingeleid bij 37 wkn, hooguit dat er bij 39 wkn iets gepland wordt, maar das nog steeds een maand de tijd uitzingen en afwachten. Heel zwaar.
:)
pi_179736304
Cocci nog even een :* voor jou.

Priem ik vind het stoer dat je het gewoon gaat proberen! Goed naar je lichaam luisteren en rustig aan dan komt het vast goed. Ik heb m’n ticket verkocht, gaf me ook meer rust voor de vakantie. Baal wel een beetje want dit jaar echt mega vette bands.

Ik ben met 34 nogwat bevallen en dat was echt niet tof, hoop dat deze toch zeker de 37 weken haalt maar bij vriendin zag ik met 37 nog wat dezelfde soort opstart ”probleempjes” als mijn preemie had dus het lijkt me voor alle partijen beter als ze wat langer blijft zitten :+.

Daarnaast zou ik het leuk vinden om een keer mee te maken hoe het is om kraamzorg in huis te hebben. Dan is die intake van deze week ook niet voor niets geweest :P.
  maandag 11 juni 2018 @ 23:11:25 #176
149959 SQ
snelle trees
pi_179736344
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 23:09 schreef hetzusjevan het volgende:
Cocci nog even een :* voor jou.

Priem ik vind het stoer dat je het gewoon gaat proberen! Goed naar je lichaam luisteren en rustig aan dan komt het vast goed. Ik heb m’n ticket verkocht, gaf me ook meer rust voor de vakantie. Baal wel een beetje want dit jaar echt mega vette bands.

Ik ben met 34 nogwat bevallen en dat was echt niet tof, hoop dat deze toch zeker de 37 weken haalt maar bij vriendin zag ik met 37 nog wat dezelfde soort opstart ”probleempjes” als mijn preemie had dus het lijkt me voor alle partijen beter als ze wat langer blijft zitten :+.

Daarnaast zou ik het leuk vinden om een keer mee te maken hoe het is om kraamzorg in huis te hebben. Dan is die intake van deze week ook niet voor niets geweest :P.
Ik had helemaal gemist dat jij weer zwanger bent. Gefeliciteerd!
disclaimer
pi_179736783
Tink wat leuk een meisje *O*

Zusjevan ook even gemist, gefeliciteerd *O*

Hoewel stabiel op dit moment zal ik echt wel blij zijn minimaal de 32 weken te halen. Verder hoop ik dat ze nog langer blijven zitten maar vind het wel afzien. Ik kan amper zitten of op mijn rug liggen, mag ook niet te veel lopen, dus ik heb ondertussen pijnlijke benen van dezelfde houding. Maar voor mijn gevoel vliegt de tijd en ik vind de tweeling wel erg gezellig. Ze zoeken veel meer contact met mijn hand dan G destijds.
Maar al met al hoop ik rond de 37 weken te bevallen.. ook al is dat vroeg.
pi_179736844
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 23:28 schreef Cassandra87 het volgende:
Tink wat leuk een meisje *O*

Zusjevan ook even gemist, gefeliciteerd *O*

Hoewel stabiel op dit moment zal ik echt wel blij zijn minimaal de 32 weken te halen. Verder hoop ik dat ze nog langer blijven zitten maar vind het wel afzien. Ik kan amper zitten of op mijn rug liggen, mag ook niet te veel lopen, dus ik heb ondertussen pijnlijke benen van dezelfde houding. Maar voor mijn gevoel vliegt de tijd en ik vind de tweeling wel erg gezellig. Ze zoeken veel meer contact met mijn hand dan G destijds.
Maar al met al hoop ik rond de 37 weken te bevallen.. ook al is dat vroeg.
Ik duim zo hard voor je dat je gewoon lekker die 37 wkn vol maakt en dat je ze gewoon direct mee naar huis krijgt! Ik ben gek op tweelingen O+ O+
:)
pi_179739433
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 23:28 schreef Cassandra87 het volgende:
Tink wat leuk een meisje *O*

Zusjevan ook even gemist, gefeliciteerd *O*

Hoewel stabiel op dit moment zal ik echt wel blij zijn minimaal de 32 weken te halen. Verder hoop ik dat ze nog langer blijven zitten maar vind het wel afzien. Ik kan amper zitten of op mijn rug liggen, mag ook niet te veel lopen, dus ik heb ondertussen pijnlijke benen van dezelfde houding. Maar voor mijn gevoel vliegt de tijd en ik vind de tweeling wel erg gezellig. Ze zoeken veel meer contact met mijn hand dan G destijds.
Maar al met al hoop ik rond de 37 weken te bevallen.. ook al is dat vroeg.
Ha daar ben je, ik was al aan het zoeken hoe het met je ging.
Fijn dat het stabiel is nu!! Hopelijk houd je het goed vol en blijven je mannen tot zeker 37 weken zitten.
pi_179739723
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 21:54 schreef mignonne het volgende:

[..]

Allemaal spontaan bevallen en niet ingeleid? Wonen ook in een straal van een vierkante km van elkaar? Dan zou ik toch het rivm eens inseinen om het grondwater na te laten kijken ofzo :+
Die termijn hoef je trouwens ook niet per se blij mee te zijn hoor, vaak prematuur gedraag. Moeizaam temp zelf vasthouden, problemen met voeding enz.

De linkjes die je aanhaalt zeggen niet zoveel. We weten al decennia (eeuwen??) dat de natuurlijke draagtijd van de mens een marge van 5 weken heeft. Vandaar ook dat we de periode 37-42 wkn als fysiologisch (=normaal/natuurlijk) beschouwen.
Dat eerste artikel staat letterlijk in dat de daling in mediane draagtijd komt doordat er meer inleidingen plaats vinden.

Ik zie het zelf maar zo heel af en toe dat vrouwen spontaan zelf bevallen tussen 37 en 38 weken. Veruit de meesten tussen 39-41 wkn.
Allemaal spontaan. Respectievelijk in Maastricht (2), Monaco, Cannes, Parijs en Zürich. Daar zal de RIVM zich wel niet mee bemoeien :P . De enige overeenkomst die ik zie zijn blanke vrouwen in mooie steden :D En gelukkig allemaal gezond.

Ben het overigens niet met je eens dat die artikelen niet zoveel zeggen. Ze beschrijven de gemiddelde zwangerschapduur. Dat is juist waar het om gaat. Je weet immers nooit of je een natuurlijke bevalling krijgt of niet.

Maar ok, deze discussie past hier wellicht niet zo goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2018 08:25:23 ]
pi_179739966
Ze zeggen niks in die zin dat gemiddelden weinig zeggen over wanneer jouw vrouw bevalt, behalve dus dat dat waarschijnlijk ergens tussen de 37 en 42 weken is.

Ik heb even een fase waarin ik me gewoon niet meer kan voorstellen dat ik ga bevallen. Heel raar, maar het wil er gewoon even niet in, ofzo? Van mij mag ze komen, dan hebben we dat maar weer gehad.
pi_179740051
Jentin, ze vindt het veel te fijn in je buik!

B kwam dus 2 weken te vroeg en ook ons meisje loopt wat voor in de groei. Wij gaan er wat betreft voorbereidingen vanuit dat ook zij 2 weken te vroeg komt. Wat wil zeggen dat ze kan komen, alles is geregeld en staat klaar. De maxi cosi staat zelfs al in de auto. (vooral omdat we hem nergens anders kwijt kunnen _O- )

Het enige wat we nog steeds moeten doen, is een geboortekaartje uitzoeken. We hadden een leuke gevonden maar die is enkel en wij willen een dubbele. Mijn vrouw voert vandaag alle adressen in voor de adresstickers dan is dat ook afgetikt. Babykamer is klaar, alles is schoongemaakt wat op zolder stond...geestelijk mag het nog wel even duren vooral voor mijn vrouw is het fijn om nog wat extra rust te krijgen.
pi_179740619
Klinkt goed voorbereid, Exode. En zal je zien: blijft jullie dochter gewoon 1,5 week extra zitten. Kan me heel goed voorstellen dat dat voor je vrouw ook wel even fijn is, inderdaad. Hier was alles praktisch gezien met een week of 36 ook wel gereed, maar mijn hoofd stond nog veel te veel in een ‘Ooooooo, help, een baby, hóe dan :o ?’-stand :+ Die weken erna heb ik echt nodig gehad om mentaal even een knop om te zetten en nu voelt het ook goed als ze zou komen.

Is jullie kaartje niet te verbouwen tot iets dubbels of wordt het dan maar gewoon iets heel anders?
pi_179740787
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 08:24 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Allemaal spontaan. Respectievelijk in Maastricht (2), Monaco, Cannes, Parijs en Zürich. Daar zal de RIVM zich wel niet mee bemoeien :P . De enige overeenkomst die ik zie zijn blanke vrouwen in mooie steden :D En gelukkig allemaal gezond.

Ben het overigens niet met je eens dat die artikelen niet zoveel zeggen. Ze beschrijven de gemiddelde zwangerschapduur. Dat is juist waar het om gaat. Je weet immers nooit of je een natuurlijke bevalling krijgt of niet.

Maar ok, deze discussie past hier wellicht niet zo goed.
Waarom zou het hier niet passen? Het gaat over zwangerschappen hier.

Het punt is dat je uit moet gaan van een default setting en dat is bij zwangerschap en geboorte altijd de fysiologie. Je gaat uit van een spontane a terme vaginale geboorte van een kind in hoofdligging. En dat daar uitzonderingen op zijn is altijd zo. Maar men doet zichzelf te kort als je nu al uit zou gaan van een inleiding obv complicaties. Je gaat immers ook niet bij 20 weken al uit van een geplande sectio wegens XYZ.
Dus vandaar altijd het devies om uit te gaan van een bevalling na de 40 wkn. Komt het kind eerder dan is dat mee genomen (of niet, afhankelijk van hoeveel eerder); en komt het later dan 41 wkn dan zit je iig niet al weken in de afwachtstand.
:)
pi_179740810
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 08:50 schreef Jentin het volgende:
Ze zeggen niks in die zin dat gemiddelden weinig zeggen over wanneer jouw vrouw bevalt, behalve dus dat dat waarschijnlijk ergens tussen de 37 en 42 weken is.
Idd dit.

quote:
Ik heb even een fase waarin ik me gewoon niet meer kan voorstellen dat ik ga bevallen. Heel raar, maar het wil er gewoon even niet in, ofzo? Van mij mag ze komen, dan hebben we dat maar weer gehad.
:*
Duurt niet lang meer! Ben benieuwd O+
:)
pi_179740864
quote:
"We found that the average time from ovulation to birth was 268 days -- 38 weeks and two days," said Dr Anne Marie Jukic, a postdoctoral fellow in the Epidemiology Branch at the National Institute of Environmental Health Sciences (Durham, USA), part of the National Institutes for Health.

Van ovulatie tot geboorte gemiddeld 38+2. Tel daar de twee bonusweken bij op die je krijgt omdat er doorgaans geteld wordt vanaf 1e dag laatste menstruatie. Dan kom je “gewoon” op 40+2.
pi_179741012
Hey! Hoe is het met jou?! Tijd niet gezien hier zeg :)
:)
pi_179741072
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 09:46 schreef Jentin het volgende:
Klinkt goed voorbereid, Exode. En zal je zien: blijft jullie dochter gewoon 1,5 week extra zitten. Kan me heel goed voorstellen dat dat voor je vrouw ook wel even fijn is, inderdaad. Hier was alles praktisch gezien met een week of 36 ook wel gereed, maar mijn hoofd stond nog veel te veel in een ‘Ooooooo, help, een baby, hóe dan :o ?’-stand :+ Die weken erna heb ik echt nodig gehad om mentaal even een knop om te zetten en nu voelt het ook goed als ze zou komen.

Is jullie kaartje niet te verbouwen tot iets dubbels of wordt het dan maar gewoon iets heel anders?
Het kaartje is van zo'n site en leveren ze alleen enkel. Sowieso vind ik dit keer een stuk lastiger, bij B hadden we eerder een kaartje dan een naam.

Mijn vrouw komt nu pas een beetje in de ruststand, hiervoor zat ze in de regelmodus dus fijn dat alles klaar is nu. Gisteren heeft ze Babydump en Prenatal leeggekocht.
Ze doet nu ook allemaal dingen die lastiger zijn met een pasgeboren baby (en borstvoeding) zoals uit eten gaan met vriendinnen, bioscoop, uitgebreid lunchen etc. Ze geniet meer van haar verlof in ieder geval dan bij B.
pi_179741726
bij mijn VK was het praktijkgemiddelde 40+3.
ik heb altijd nog max X-weken gezegd en daarbij doorgeteld tot week 42. met 37weken was de basis al wel klaar maar toen L. werd geboren met 40weken was ik er er eigenlijk nog helemaal niet klaar voor/mee. de laatste klusjes stonden voor die week in de planning.

Maar misschien ben ik ook een geval apart. De zwangerschap zelf mis ik niet maar wel de zwangerschapshormonen. helemaal nu de huisarts heeft afgeraden om al te starten met hormonale anticonceptie. Ik weet niet of deze vraag hier thuis hoort of in het babytopic/borstvoedingstopic maar ik zag dat mignonne hier actief is ;) klopt het dat er tegenwoordig bij borstvoeding wordt aangeraden om pas na 6maand te starten met hormonale anticonceptie? mijn VK zegt 6 weken, huisarts zegt 6 maand.
  dinsdag 12 juni 2018 @ 11:35:43 #190
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_179742010
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 11:18 schreef Elleska het volgende:
Ik weet niet of deze vraag hier thuis hoort of in het babytopic/borstvoedingstopic maar ik zag dat mignonne hier actief is ;) klopt het dat er tegenwoordig bij borstvoeding wordt aangeraden om pas na 6maand te starten met hormonale anticonceptie? mijn VK zegt 6 weken, huisarts zegt 6 maand.
:? .
Nee. 6 weken is ook het advies dat huisartsen horen te geven. De meeste vrouwen starten dan met de zgn. minipil, Cerazette. Volgens deze bron kan je zelfs na 3-4 weken starten.
Zie ook hier: thuisarts.nl.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_179742864
Misschien denkt de huisarts aan de combinatiepil?
pi_179743531
Gemiddelde bij onze praktijk schijnt 41+1 te zijn, dus wij rekenen ook gewoon tot week 42, in de hoop dat het dan toch even 'meevalt'.. Ik hoop dat het net eerder of later komt i.v.m. de verjaardag van m'n vriendin. De 41+1 komt precies op haar verjaardag. :P

@Jentin: als noodoplossing nu buren gevraagd? Of is het contact met de bure/buurt daar nog niet echt goed genoeg voor?

@Tink89 Gefeliciteerd met je meisje! Grappig dat je gevoel zo klopte, hoef je niet alles weer omver te gooien.. :P

@Loj 14 dagen werken.. Pff, is dat een prettig vooruitzicht, of heb je nu zoiets van: zooooveel tijd. :o :p

@Takkie88 Mbt de harde buiken.. Schijnt echt niets te zeggen.. Vriendin heeft sinds week 24 heel veel last van harde buiken, intussen gelukkig al 7 weken verder!
pi_179743653
Gisteren dus op bezoek geweest bij een kinderopvang en de kraamzorg bij ons thuis gehad.

Bij de kinderopvang heel goed gevoel, mooi kleinschalig, leuke leidsters.. Nu hopen dat er daadwerkelijk plek is. Tot nog toe was het allemaal overal moeilijk qua plekken. Bij jullie ook allemaal zo druk/vol?

De kraamzorg was niets verrassends, aangegeven het liefst een niet-roker te willen, helaas het bed toch nog op klossen.. (Wordt echt hoog dan zeg!) en gewoon even gehoord hoe het meestal er aan toe gaat. :)
pi_179744187
Als ons meisje op de uitgerekende datum komt, komt ze precies tussen mijn vrouw en mij in te zitten met haar verjaardag. (tussen onze verjaardagen zit ruim 4 weken) Als ze net als B 10 dagen 'te vroeg' komt, komt ze op de verjaardag van mijn overleden vader. Sterker nog in de periode tussen 38 en 42 weken hebben we meerdere verjaardagen per week, grote kans op bingo dus :D

Kinderopvang....wij hebben er 3 in het dorp waarvan er 1 vanwege de afstand de voorkeur heeft maar die heeft een wachtlijst. Onze 2e keuze heeft alleen een 52 weken pakket terwijl wij 40 weken willen en de derde optie vinden we mhaow en is noodplan.
Overigens moeten we de rondleidingen nog inplannen, dus de keuze zijn op basis van afstand, informatie op de site en ervaringen van anderen.
We hebben gelukkig pas opvang nodig vanaf januari dus we hebben nog even.
pi_179744352
Hier ook zo ongeveer Exode. Tussen ons zit exact 4 weken en de eerste uitgerekende datum zat er precies tussenin, was wel tof geweest. Datum is intussen aangepast en tsja.. je weet het toch niet!

Hoe zit het ook alweer met die 40 weken/52 weken? Is dat gewoon a.d.v. je eigen vakanties/oppas en dergelijke? Heb ik mij nog niet zo in verdiept..

De kinderopvang die onze voorkeur heeft/had heeft op de belangrijkste dag bij ons pas maart/april plaats.. Dan moeten we maanden overbruggen, net te veel van het goede. 1-2 maanden is te doen, maar maanden.. Tweede keuze had al een wachtlijst van ~ 15 mensen, dus daar zijn we maar niet bij op gaan staan. Verder ook geen idee dat als je 1e of 2e op de wachtlijst bent, hoe groot de kans is dat je toch nog plek krijgt..

Januari is inderdaad nog wel even!
pi_179744636
ik ga met 6 weken echt wel meteen aan de minipil... wij hadden echt drie kinderen in ons hoofd ;)

Wij hebben al twee kinderen op de opvang (gehad). En ik zit nog in de oudercommissie, dus ze hebben zelfs voor ons nog even geschoven zodat deze kleine meid in onze favo groep kan ;) Maar ook hier zat alles vol inderdaad :(

14 dagen werken!
Dat is natuurlijk *O* , maar als ik denk aan wat ik nog moet doen is het wel veel ;)
pi_179744771
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 14:04 schreef NicolasJoy het volgende:
Hier ook zo ongeveer Exode. Tussen ons zit exact 4 weken en de eerste uitgerekende datum zat er precies tussenin, was wel tof geweest. Datum is intussen aangepast en tsja.. je weet het toch niet!

Hoe zit het ook alweer met die 40 weken/52 weken? Is dat gewoon a.d.v. je eigen vakanties/oppas en dergelijke? Heb ik mij nog niet zo in verdiept..

De kinderopvang die onze voorkeur heeft/had heeft op de belangrijkste dag bij ons pas maart/april plaats.. Dan moeten we maanden overbruggen, net te veel van het goede. 1-2 maanden is te doen, maar maanden.. Tweede keuze had al een wachtlijst van ~ 15 mensen, dus daar zijn we maar niet bij op gaan staan. Verder ook geen idee dat als je 1e of 2e op de wachtlijst bent, hoe groot de kans is dat je toch nog plek krijgt..

Januari is inderdaad nog wel even!
Ons oude KDV had zelfs keuze tussen 40, 42, 48 en 52 weken. Veel KDV's werken met 40 en 52 weken of alleen 52 weken. 40 weken is precies opvang exclusief schoolvakanties. Mijn vrouw staat voor de klas en onze zoon zit op de BSO met ook alleen 40 weken opvang.
Wij komen daardoor iets van opvang tekort omdat mijn vrouw (helaas) echt geen 12 weken vakantie heeft maar die paar dagen vangen we op met familie en mijzelf.

Overigens gaat de komende zomervakantie onze zoon wel 2 dagen per week naar deBSO omdat hij anders 6 weken thuis is aangezien we niet op vakantie gaan. Scheelt ook wel dat hij de BSO heel erg leuk vindt en ze in vakanties van alles ondernemen.

Net de KDV's gebeld, allebei een wachtlijst maar bij de een krijgen we voorrang omdat het dezelfde organisatie (niet zelfde locatie) is als de BSO van ons zoontje.
Die heeft wat betreft gevoel wel de voorkeur maar het is een kleine omweg voor ons allebei vanuit werk (ik moet vanaf 1 oktober 9 kilometer fietsen en dat wordt dan tegen de 12)
pi_179744785
Kreeg je dan nog wel eens soort van voorrang zodat je nieuwe kleine bij broertjes/zusjes terecht kon? Ik hoor dat dat officieel niet bestaat, maar in de praktijk toch nog wel eens gebeurt.

Lijkt toch echt een babyboom te zijn dat alles zo vol zit op 't moment! En schijnt ook wel een dip te zijn geweest in de opvang.. Mensen vonden het te duur dacht ik? Kosten vallen mij nog mee op 't eerste oog..

Succes dan nog even met de 14 dagen! Veel afsluiten dan nu zeker..
pi_179744825
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 14:29 schreef NicolasJoy het volgende:
Kreeg je dan nog wel eens soort van voorrang zodat je nieuwe kleine bij broertjes/zusjes terecht kon? Ik hoor dat dat officieel niet bestaat, maar in de praktijk toch nog wel eens gebeurt.

Lijkt toch echt een babyboom te zijn dat alles zo vol zit op 't moment! En schijnt ook wel een dip te zijn geweest in de opvang.. Mensen vonden het te duur dacht ik? Kosten vallen mij nog mee op 't eerste oog..

Succes dan nog even met de 14 dagen! Veel afsluiten dan nu zeker..
Ze gaven eerlijk aan dat we voorrang hebben ook al zat ons zoontje op een ander KDV (andere organisatie), maar dat hij dus via dezelfde organisatie op de BSO zit, is blijkbaar genoeg.
Voordeel is wel dat ze op een topplek zitten, aan een recreatieplas met veeeel buitenruimte en ze gaan vaak wandelen etc om de plas heen (natuurgebied).
pi_179744839
@Excode Pff, wat een keuze qua weken dan.. Moet ik mij dan toch maar eens in verdiepen! Gingen nu eigenlijk steeds 'gewoon' uit van die 52 weken en dat dan eventuele vakanties gewoon de baby niet zou gaan. Ik neem aan dat het zo werkt dat als je vooraf weet/aangeeft dat het bijvoorbeeld 48 weken wordt dat het dan goedkoper wordt? Wij hebben niet met een bepaalde regelmaat de vakanties, het ene jaar zijn we 2 weken weg, het andere jaar bij wijze van 7 weken..

Duimen dat je snel van de wachtlijst af bent dan.. !
pi_179744846
Klinkt als een mooie/goede plek die je voor ogen hebt!
pi_179745071
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 14:32 schreef NicolasJoy het volgende:
@Excode Pff, wat een keuze qua weken dan.. Moet ik mij dan toch maar eens in verdiepen! Gingen nu eigenlijk steeds 'gewoon' uit van die 52 weken en dat dan eventuele vakanties gewoon de baby niet zou gaan. Ik neem aan dat het zo werkt dat als je vooraf weet/aangeeft dat het bijvoorbeeld 48 weken wordt dat het dan goedkoper wordt? Wij hebben niet met een bepaalde regelmaat de vakanties, het ene jaar zijn we 2 weken weg, het andere jaar bij wijze van 7 weken..

Duimen dat je snel van de wachtlijst af bent dan.. !
Nee, je krijgt geen geld terug....

Sterker nog wij moesten bij ons vorige KDV in januari doorgeven wanneer wij op vakantie gingen.
52 weken is standaard hoor, soms 50 da valt de Kerstvakantie eruit.
Onderaan de streep ontloopt het elkaar een stuk minder door de toeslag. Voor ons scheelde het tussen 48 weken en 40 weken maar ¤ 30 per maand netto.
Je kan online berekeningen maken met je salaris etc, dan kan je een weloverwogen keuze maken.

ik maak me geen zorgen om de wachtlijst, het is pas vanaf januari nodig en het geldt in principe alleen voor de maandag. Op maandag zouden mijn schoonouders tijdelijk in kunnen springen.
pi_179745267
Pff, hoop dat het hier iets flexibeler is qua vakantie.. Dat weten wij eigenlijk echt pas 1-2 maanden vooraf. Zal waarschijnlijk wel iets veranderen met kind(eren), maar zitten met een eigen zaak, dus vakantie plan je eigenlijk pas in als je zeker weet hoe of wat met het personeel..

Zoals het er nu uit zag zijn ze hier (gelukkig) alleen officiële feestdagen gesloten, dus ook een vrijdag na Hemelvaart ofzo open. Maar ik had verwacht dat je eigenlijk sowieso nagenoeg altijd 52 weken af moest nemen, ze moeten zelf natuurlijk alle dagen gewoon beschikbaar zijn. Dat het meer een soort van 'pech' was dat als je zelf minder komt dat dat je eigen verantwoordelijkheid is..
  dinsdag 12 juni 2018 @ 15:13:59 #204
149959 SQ
snelle trees
pi_179745546
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 14:57 schreef NicolasJoy het volgende:

Zoals het er nu uit zag zijn ze hier (gelukkig) alleen officiële feestdagen gesloten, dus ook een vrijdag na Hemelvaart ofzo open. Maar ik had verwacht dat je eigenlijk sowieso nagenoeg altijd 52 weken af moest nemen, ze moeten zelf natuurlijk alle dagen gewoon beschikbaar zijn. Dat het meer een soort van 'pech' was dat als je zelf minder komt dat dat je eigen verantwoordelijkheid is..
zo werkt het ook. Tenzij je flexibele opvang afneemt, maar dan betaal je vaak weer meer per uur. Onder de streep maakt het weinig uit als het alleen om "op vakantie gaan" gaat.
disclaimer
pi_179745865
Ik zit in de luxe positie dat ik het eerste driekwart jaar zelf voor Bikkel kan zorgen, het valt goed te combineren met mijn werk wat dan in het laagseizoen zit. Als ik hem naar het KDV ga brengen ben ik al 1,5 uur per dag alleen al onderweg om hem weg te brengen en op te halen.

Wat is jullie keuze om voor een KDV te gaan en niet voor een gastouder?

Ik ben nog steeds bezig met mijn vluchttas. Ik tegen lief " wat wil je mee naar het ziekenhuis voor tijdens het wachten?" "porno" "schat, nu even serieus" "porno" }:|

Meneer Wolken gaat zich straks dus heerlijk ter pletter vervelen als ik straks 24 uur aan het bevallen ben.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  Moderator dinsdag 12 juni 2018 @ 15:47:02 #206
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179746078
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 15:34 schreef Wolken het volgende:
Ik zit in de luxe positie dat ik het eerste driekwart jaar zelf voor Bikkel kan zorgen, het valt goed te combineren met mijn werk wat dan in het laagseizoen zit. Als ik hem naar het KDV ga brengen ben ik al 1,5 uur per dag alleen al onderweg om hem weg te brengen en op te halen.

Wat is jullie keuze om voor een KDV te gaan en niet voor een gastouder?

Ik ben nog steeds bezig met mijn vluchttas. Ik tegen lief " wat wil je mee naar het ziekenhuis voor tijdens het wachten?" "porno" "schat, nu even serieus" "porno" }:|

Meneer Wolken gaat zich straks dus heerlijk ter pletter vervelen als ik straks 24 uur aan het bevallen ben.
Hahaha, porno mee nemen, mooi man :D Zal ie niet serieus doen toch?

Wij hebben de vluchttas(sen) ook klaar. Wij hebben dat vraagstuk mbt KDV de eerste 2 jaren ook niet, maar dat komt omdat mijn vrouw in Duitsland werkt en daar zijn de regels heel anders dan hier, veel gunstiger, dus mijn vrouw is straks effectief 1 jaar thuis, en het 2e jaar eigenlijk ook, muv van 1 dag per week, op welke ik thuis ben (want zaterdag). :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_179746151
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 15:34 schreef Wolken het volgende:
Ik zit in de luxe positie dat ik het eerste driekwart jaar zelf voor Bikkel kan zorgen, het valt goed te combineren met mijn werk wat dan in het laagseizoen zit. Als ik hem naar het KDV ga brengen ben ik al 1,5 uur per dag alleen al onderweg om hem weg te brengen en op te halen.

Wat is jullie keuze om voor een KDV te gaan en niet voor een gastouder?

Ik ben nog steeds bezig met mijn vluchttas. Ik tegen lief " wat wil je mee naar het ziekenhuis voor tijdens het wachten?" "porno" "schat, nu even serieus" "porno" }:|

Meneer Wolken gaat zich straks dus heerlijk ter pletter vervelen als ik straks 24 uur aan het bevallen ben.
Gastouder hebben we bij B ook niet overwogen, voornamelijk vanwege contuiniteit, flexibeler en juist de grotere groepen op een KDV. Bij een KDV worden ook allerlei activietiten aangeboden die wij leuk vinden zoals peuterdansen, naar toneel, koken (tenminste de KDV's waar wij naar keken/kijken). Misschien doen gastouders dat ook maar die wij in de omgeving hadden melden daar in ieder geval niets van op hun website etc.

Waar we nu wonen hebben we ook maar keuze tussen 2 gastouders waarvan we er 1 via via kennen en die vindt ons 'vies' vanwege onze gezinssamenstelling.

En porno _O-
pi_179746153
Wij hebben dus inderdaad juist een gastouder ivm de flexibiliteit. Ik werk wel 4-5 dagen maar geen hele, en man werkt in het onderwijs, dus bij een kdv zouden we heel veel onnodig af moeten nemen (of een veel hogere uurprijs betalen). Een keertje meer, minder of ruilen is ook geen probleem, echt ideaal voor ons.

Gelukkig heeft ze straks ook ruimte voor nr 2, omdat een ander kindje rond die tijd naar de basisschool gaat.
pi_179746239
Ik heb wel een gastouder.

Voordelen:
- flexibel. Is echt nodig bij ons werk.
- Je betaalt alleen de uren die je afneemt, geen dagdelen.
- lager uurtarief. Wij betalen 5 euro per uur per kind.

Nadeel:
- Als de gastouder ziek is, is er geen vervanger (althans bij ons niet)
pi_179746343
Hier is ook niet echt geschikts in de buurt.. Ze werken zelf heel flexibel. :P Als in, maar weinig dagen.. Of hebben alleen eigen kinderen verder. Wil liever dan wat meer kinderen om m'n kind heen. Voelt toch anders bij een KDV dan een gastouder met verder alleen eigen kind..
pi_179746370
Afgelopen 1,5 uur verdiept in de kinderopvangtoeslag en dergelijke.. Allerlei opties uitgezocht, sinds de KDV die we op het oog hebben net begonnen is, dus kunnen nog niks van tarieven vinden.. Maar even het gemiddelde genomen van de overkoepelende organisatie.. De nieuwe lease auto heeft toch helaas meer invloed dan gedacht. :P
pi_179746432
Wellicht vind je hier nog nuttige info, NJ: OUD / Kinderopvang en toeslag - 8

Exode, die gastouder :o

Benieuwd wat je man uiteindelijk gaat doen, Wolken :D
pi_179746482
Het stikt hier enerzijds van de gastouders, daar boffen we wel mee. Anderzijds zijn we volledig toevallig bij deze gastouder terecht gekomen. Onze eerste keus werd na vier weken onverwacht langdurig ziek en het bureau regelde haar toen als vervanging. Eerst tijdelijk, maar ze beviel zo goed dat we zijn blijven plakken.
pi_179746576
Wij wonen in een dorpje met 1kdv, daar geen wachtlijst. Uk zal op maandag en vrijdag naar de opvang gaan, op maandag is ze het 5de kindje op de groep en op vrijdag het 4de kindje. Best een luxe als ik jullie verhalen mbt wachtlijsten zo lees.
Gastouder kort overwogen maar bewust gekozen voor een kdv vanwege het meer ontwikkelingsgericht werken en zodat ze regelmatig andere kinderen om zich heen heeft. We wonen net buiten het dorp en hebben geen uitgebreide vriendenkring met kinderen.
Ik vind het wel een fijn idee dat ze 2 dagen gaat en de overige dagen haar papa en/of mama bij zich heeft.

@ Wolken; “nog steeds bezig” met je vluchttas... je hebt nog wel even toch? Of steek ik zelf m’n kop in het zand ;)
pi_179746605
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 16:07 schreef Jentin het volgende:
Wellicht vind je hier nog nuttige info, NJ: OUD / Kinderopvang en toeslag - 8

Exode, die gastouder :o

Benieuwd wat je man uiteindelijk gaat doen, Wolken :D
Ze is pas net begonnen als gastouder hoor, maar we kennen haar via vrienden en zien haar dus op gezamelijke verjaardagen. Wij snapten nooit zo goed waarom ze ons negeerde....totdat die vrienden het vertelden. Tja, ik vind er niet zoveel van verder maar ik zal mijn kind er nooit heenbrengen (is ook vast niet welkom).
pi_179746654
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 11:35 schreef Lemijn het volgende:

[..]

:? .
Nee. 6 weken is ook het advies dat huisartsen horen te geven. De meeste vrouwen starten dan met de zgn. minipil, Cerazette. Volgens deze bron kan je zelfs na 3-4 weken starten.
Zie ook hier: thuisarts.nl.
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 12:29 schreef WupWup het volgende:
Misschien denkt de huisarts aan de combinatiepil?
de minipil is voor mij niet voldoende misschien is dat het probleem? lees alleen in de link van Lemijn dat spiraaltje ook met 4 tot 6 weken na de bevalling weer kan. ik wil het liefst weer de mirena ook ivm gewrichtsklachten die daarmee minder zijn. die gewrichtsklachten komen nu langzaamaan weer terug, dat valt toch wel tegen na maanden bijna pijnvrij door het leven te zijn gegaan.
  dinsdag 12 juni 2018 @ 16:29:17 #217
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_179746876
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 16:17 schreef Elleska het volgende:

de minipil is voor mij niet voldoende misschien is dat het probleem? lees alleen in de link van Lemijn dat spiraaltje ook met 4 tot 6 weken na de bevalling weer kan. ik wil het liefst weer de mirena ook ivm gewrichtsklachten die daarmee minder zijn. die gewrichtsklachten komen nu langzaamaan weer terug, dat valt toch wel tegen na maanden bijna pijnvrij door het leven te zijn gegaan.
Wat Wup zegt is logisch als je om de normale pil vroeg.
Bedoel je dat de minipil voor je zwangerschap niet genoeg was, in de zin dat je er doorheen bloedde? Kan nu misschien anders zijn. Maar als je eigenlijk weer de mirena wil kan je ook gelijk daarvoor gaan inderdaad. Alhoewel 4-6 weken na de bevalling wel snel is hoor. Ik plaats 'm meestal op z'n vroegst na 2 maanden ongeveer.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_179746956
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 16:29 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Wat Wup zegt is logisch als je om de normale pil vroeg.
Bedoel je dat de minipil voor je zwangerschap niet genoeg was, in de zin dat je er doorheen bloedde? Kan nu misschien anders zijn. Maar als je eigenlijk weer de mirena wil kan je ook gelijk daarvoor gaan inderdaad. Alhoewel 4-6 weken na de bevalling wel snel is hoor. Ik plaats 'm meestal op z'n vroegst na 2 maanden ongeveer.
En bij borstvoeding plaats ik liever 12 wk postpartum dan 8 wk.
  dinsdag 12 juni 2018 @ 16:34:33 #219
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_179746970
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 16:33 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

En bij borstvoeding plaats ik liever 12 wk postpartum dan 8 wk.
True. Maar soms is het ook afwegen dat je iemand wel vlot genoeg weer anticonceptie gunt :).
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_179747261
12 weken klinkt al beter dan 6 maanden.

ik had voor de zwangerschap een cyclus met een sterk eigen willetje, daarbij was zelfs een standaard pil niet voldoende vandaar dat ik destijds op de mirena ben uitgekomen. of de minipil nu betrouwbaar genoeg is is gokken en dat doe ik liever niet aangezien het risico is dat ik te snel weer zwanger ben.
pi_179747589
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 15:34 schreef Wolken het volgende:

Wat is jullie keuze om voor een KDV te gaan en niet voor een gastouder?

Ik ben nog steeds bezig met mijn vluchttas. Ik tegen lief " wat wil je mee naar het ziekenhuis voor tijdens het wachten?" "porno" "schat, nu even serieus" "porno" }:|

Meneer Wolken gaat zich straks dus heerlijk ter pletter vervelen als ik straks 24 uur aan het bevallen ben.
Hahahaha Wolken! Wat een humor :') Zou ook zo een opmerking van mij kunnen zijn, puur uit baldadigheid. Vluchttas dus al een beetje klaar staan? Wat wordt het dan ineens echt he? Hoe voel je je verder?

Over KDV en gastouder. Manlief en ik werken beide in het onderwijs, dus die dagen maken we sowieso wel vol tot 5/half 6. In overleg kunnen er ook sporadisch halve dagen afgenomen worden (ivm studie- en terugkomdagen, vergaderingen).
Ik heb me eigen helemaal niet verdiept in een gastouder. Ik heb daar niet zo veel mee gek genoeg. Ik vertrouw op het personeel van het KDV die wij nu op het oog hebben. En ik vind het belangrijk als uk straks goed leert om op zijn beurt te wachten, delen met andere kinderen en zo veel mogelijk zelf probeert op te lossen. Ik zeg trouwens niet dat dat bij een GO niet kan hoor ;)

Mijn buik is trouwens blauw rondom mijn navel.. euhmm, iemand een idee waarom?
pi_179747711
Ja, voor de duidelijkheid, bij onze GO zijn er bijna altijd andere kinderen bij. Vast groepje ook, van verschillende leeftijden, in de middag ook in de basisschoolleeftijd. Alleen de vrijdagochtend is peuter er sporadisch alleen met de GO. Dus dat leren samen spelen en op de beurt wachten enzo komt goed.
pi_179749388
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 16:34 schreef Lemijn het volgende:

[..]

True. Maar soms is het ook afwegen dat je iemand wel vlot genoeg weer anticonceptie gunt :).
Ik ben altijd voor zo snel mogelijk anticonceptie! In het geval van Elleska (borstvoeding?) zou ik starten met de minipil 3 wk postpartum en dan overbruggen tot 12 wk postpartum om dan de Mirena te plaatsen.

Succes Elleska, ik hoop dat je vlot een methode krijgt/vindt die bij je past!
pi_179751963
Over die keuze voor KDV/GO, dat is echt heel persoonlijk en enorm afhankelijk van het lokale aanbod. Naar mijn mening doe je er het best aan te kijken wat je wensen zijn en daarna te kijken wat er aangeboden wordt en op basis daarvan de keus te maken.

Wij zijn destijds wezen kijken bij diverse kinderdagverblijven en ik werd er echt diep ongelukkig van. Los van alle goede bedoelingen en enthousiasme van de leidsters enz. Ik vond de groepen te groot en onoverzichtelijk. Bovendien was ik niet onder de indruk van het beleid tav allergieën. Uitspraken als "ja als het uitkomt houden we er rekening mee", was vast niet zo rot bedoelt maar als je kind een allergie heeft is dat écht niet wat je wil horen.

Wij vonden een lot uit de loterij en ik ben nog elke dag blij met haar O+ ze ronde een hbo opleiding kinderopvang af, werkte jaren in diverse kdv maar kon er niet aarden en is haar eigen GO gestart. Ze werkt volgens principes van ontwikkelingsgericht werken. Ze werkt met diverse thema's die voor de kinderen leven op dat moment, zoals bijvoorbeeld kerst en sint maar ook de seizoenen en zoals nu "bbq". Op dit moment hebben ze een vlinder-project. Van de vlinderstichting hebben ze poppen en rupsen gekregen enz. Superleuk! Ze gaan iedere dag naar buiten en eten uitgebreid en vers. Haar ervaring, visie op opvoeding en opgroeien en haar enthousiasme zorgden er voor dat we zó blij met haar waren/zijn dat ik voorafgaand aan onze wens voor een derde kind zelfs bij haar gecheckt heb of ze wel plek had tegen die tijd :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kortom, ik snap de bezwaren tegen GO's (in het algemeen) best goed, maar het kan ook echt heel erg goed uitpakken.
:)
pi_179751973
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 13:27 schreef NicolasJoy het volgende:
Gisteren dus op bezoek geweest bij een kinderopvang en de kraamzorg bij ons thuis gehad.

Bij de kinderopvang heel goed gevoel, mooi kleinschalig, leuke leidsters.. Nu hopen dat er daadwerkelijk plek is. Tot nog toe was het allemaal overal moeilijk qua plekken. Bij jullie ook allemaal zo druk/vol?

De kraamzorg was niets verrassends, aangegeven het liefst een niet-roker te willen, helaas het bed toch nog op klossen.. (Wordt echt hoog dan zeg!) en gewoon even gehoord hoe het meestal er aan toe gaat. :)
Hier ook best druk bij het kdv en we gaan dus ook binnenkort al inschrijven, ook al gaat uk er pas vanaf maart 2019 heen.

Wat betreft het bed op klossen: kun je niet evt een extra matras bovenop het bed leggen voor de controles? Ik ga dat volgende week, als wij de intake hebben, wel even vragen. We hebben een boxspring met tig pootjes en hoofd- en voetbord enzo. Zou niet weten hoe dat gevaarte ooit op pootjes zou moeten komen _O-

Verder niet bijgelezen, sorry. Weinig te melden, alles gaat z'n gangetje. Ruim 26 weken alweer, geen pijntjes meer, voel me prima :)
  dinsdag 12 juni 2018 @ 21:27:18 #226
319308 Tink89
To live is to dance
pi_179752795
Nu pas inschrijven voor maart zou hier geen optie zijn. Wij hebben acht weken geleden ingeschreven voor begin maart en hebben vanaf 16 mei plek op donderdagen. We gaan dat deels opvangen door vakantie-uren en deels door schoonfamilie. Schoonouders of -zus komen dan bij ons aan huis op ukkie passen.

En ik ben vandaag heel even op kantoor geweest. Man mee, want uur met de auto enkele reis en maar eventjes gebleven, maar jeetje wat ben ik moe nu. Lekker m'n bedje in dus, welterusten!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 12 juni 2018 @ 21:42:24 #227
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_179753140
Wij kozen voor onze eerste voor een gastouder vanwege het kleinschalige en zij ging elke dag op pad met de kinderen en dat klonk super leuk allemaal. In de praktijk was N de enige baby in een groepje van 3 jarigen, werden alle activiteiten op de groteren toe gespitst en moest N maar een beetje in de wagen hangen of in een wipper. Verder was alles teveel werk, moesten we alles zelf meegeven tot luiers en slabben aan toe en was er 0 flexibiliteit. Ik heb begrepen dat dat gelukkig vaak anders gaat maar wij zijn inmiddels super blij met het Kdv waar veel meer rekening wordt gehouden met de behoeften van kindjes, de leidsters super lief zijn en waar de kinderen altijd vrolijk van thuis komen. Het is wel kleinschalig, 1 babygroep, 1 peutergroep en 1 verticale groep en niet heel veel kindjes per groep. Maar dat vind ik zelf juist wel fijn.
pi_179753810
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 16:07 schreef Jentin het volgende:
Wellicht vind je hier nog nuttige info, NJ: OUD / Kinderopvang en toeslag - 8

Exode, die gastouder :o

Benieuwd wat je man uiteindelijk gaat doen, Wolken :D
Ah kijk, top, dankjewel voor het linkje. :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 20:50 schreef Plumeria het volgende:
uk bij het kdv en we gaan dus ook binnenkort al inschrijven, ook al gaat uk er pas vanaf maart 2019 heen.

Wat betreft het bed op klossen: kun je niet evt een extra matras bovenop het bed leggen voor de controles? Ik ga dat volgende week, als wij de intake hebben, wel even vragen. We hebben een boxspring met tig pootjes en hoofd- en voetbord enzo. Zou niet weten hoe dat gevaarte ooit op pootjes zou
Verstandig.. Vraag me nu wel af hoe het zit met mensen die zich al (vroeg) bij meerdere inschrijven en dus pas later een keuze maken.. Onze omgeving raadt aan gewoon maar bij meerdere in te schrijven en dan straks te kijken waar we wanneer volledig terecht kunnen.. Maar dan houd je toch ook plekken bezet voor diegene op de wachtlijst?

Ze vonden het echt te veel schelen, vanwege de arbo wetgeving, moesten het vergelijken met tafelhoogte voor de verloskundige (bij thuisbevalling) en kraamzorg voor de zorg.. Maar ik vind het nogal wat 80-85 cm hoog.. Opstapje ook maar gekocht, anders komt m'n vriendin er niet meer in..

Voor de boxspring hebben we dus 12 klossen besteld.. en het hoofdbord zal er tijdelijk afgaan..
pi_179758209
Wij hebben beide gehad, KDV in de stad en GO hier in ons gat :P

KDV was leuk en prima. Hier in het dorp geen KDV en dichtstbijzijnde is 6,5 kilometer fietsen, enkele reis :’) Nou werk ik ook in het dorp verderop, maar kantoor is dichterbij en dan is het omfietsen toch wel een dingetje _O-

Nu GO om de hoek, haalt haar ook op van de Peuterspeelzaal, onderneemt van alles, had met het mooie weer een gigantisch zwembad in de tuin en -het allerbeste wat mij betreft- als vriend late dienst heeft en ik alleen ben ‘s avonds komt ze haar thuis brengen zodat ik na het werk direct kan beginnen met koken _O_

Hoop dat ze ook plek heeft voor de baby straks maar da’s ook nog even afwachten of ik tijdens m’n verlof inderdaad een vast contract krijg want eeeeeh tja. :’) :+
pi_179758459
Nou, mijn 12 juni-gevoel sloeg dus ook nergens op :+ Vaderdagbaby dan maar, ofzo.

Iemand nog tips voor het entertainen van een bijna vierjarige als je zelf amper mobiel bent? Ik heb klei en verf, daarmee dek ik al zeker een half uur af vandaag :Y)
  woensdag 13 juni 2018 @ 08:27:50 #231
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_179758547
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:15 schreef Jentin het volgende:
Nou, mijn 12 juni-gevoel sloeg dus ook nergens op :+ Vaderdagbaby dan maar, ofzo.

Iemand nog tips voor het entertainen van een bijna vierjarige als je zelf amper mobiel bent? Ik heb klei en verf, daarmee dek ik al zeker een half uur af vandaag :Y)
Schaartje (+ evt kartelschaartje) +reclamefoldertjes? Daar is mijn 3,5jarige in elk geval bizar lang zoet mee :D

Die leeftijd van ruim drie tot school is wel de lastigste qua entertainen he :')
pi_179758725
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:15 schreef Jentin het volgende:
Nou, mijn 12 juni-gevoel sloeg dus ook nergens op :+ Vaderdagbaby dan maar, ofzo.

Iemand nog tips voor het entertainen van een bijna vierjarige als je zelf amper mobiel bent? Ik heb klei en verf, daarmee dek ik al zeker een half uur af vandaag :Y)
TV :D
B maakten we altijd blij met de kinderboerderij waar wij gewoon op een terras kunnen zitten. Ook plaatsen zoals Geertjes Hoeve zijn altijd een hit (ik weet niet waar je woont?). Dat zijn van die plekken waar je zelf kan gaan zitten en je kind rond gaat rennen. :P

Wij hebben weer wat bedacht voor de babykamer wat we al veel eerder hadden moeten bedenken want nu kan ik natuurlijk niets vinden op Marktplaats: een brocant keukenrek om boven het ledikant te hangen met oa muziekdoos en een brocante handdoeken rekje voor de hydrofiele luiers. Ik heb vandaag een dag helemaal voor mezelf dus ik ga zo naar van die brocante woonloodsen.

Gaan jullie trouwens bewust voor een bepaalde indeling op een KDV? B heeft op een KDV met horizontale en met verticale groepen gezeten en wij vonden de horizontale groepen toch wat fijner. Maar de KDV's waar wij nu gaan kijken werken met verticale groepen.
pi_179758732
Ik ga het proberen. Hij is nog niet zo goed met scharen, maar hee, een ritje hap vult ook weer een dagdeel :+

Entertainen is idd een uitdaging. Hij heeft van alles om mee te spelen, en hij kan daar uren zoet mee zijn als er anderen zijn (die hoeven dan niet eens met hem te spelen), maar zodra we samen zijn, treedt na 10 minuten de ‘mamaaaaaaaaa-reflex’ op :')

Kinderboerderij is een goede, alleen moet ik er dan wel naartoe en dat gaat even wat moeizaam momenteel - ik ben blij als ik de keuken haal, zeg maar :P
pi_179758753
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:15 schreef Jentin het volgende:
Nou, mijn 12 juni-gevoel sloeg dus ook nergens op :+ Vaderdagbaby dan maar, ofzo.

Iemand nog tips voor het entertainen van een bijna vierjarige als je zelf amper mobiel bent? Ik heb klei en verf, daarmee dek ik al zeker een half uur af vandaag :Y)
:D gister overdag met m’n peuter naar de bios geweest, dat was wel echt tof tijdverdrijf, maar dan moet je alsnog het huis uit wel :') kinetic sand doet het ook goed maar heb je ook niks an als je het niet in huis hebt :+

Verstoppertje spelen en dan vanaf de bank blijven roepen: Nee, hier ook al niet! ^O^
pi_179758823
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:54 schreef krijgerrtje het volgende:

[..]

Verstoppertje spelen en dan vanaf de bank blijven roepen: Nee, hier ook al niet! ^O^
_O-

Qua kdv: hier ook ervaring met verticaal en horizontaal. Eerst zat hij op een kdv in een groep van 0-4 jaar, nu ergens met 0-2 en 2-4. Bij de 0-4 groep merkte ik toen dat de baby’s wel makkelijk even in een box of wipper werden geparkeerd en dan zichzelf maar een beetje moesten vermaken, terwijl met de groteren iets ondernomen werd. Alsof de baby’s even hendig ‘aan de kant’ werden gezet t.b.v. de peuters. Maar dat kan natuurlijk ook aan het kdv gelegen hebben :)
  woensdag 13 juni 2018 @ 09:08:36 #236
319308 Tink89
To live is to dance
pi_179758904
Wij gaan bewust voor horizontale groepen (0-18 maanden, 18 maanden tot 2,5 en 2,5-school). Alle drie de groepen zijn er maar één keer en er worden ook gezamenlijk activiteiten ondernomen. Hier gaan ze met de grote kindjes ook thematisch op pad (nu bijvoorbeeld een keer naar de aardbeienboer en een keer pasgeboren kalfjes kijken) en dan vind ik het prettig dat mijn baby gewoon in zijn groepje met zijn leidsters achterblijft. En als uk groter is, vind ik het tof alsie mee kan :)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_179758908
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 09:01 schreef Jentin het volgende:

[..]

_O-

Qua kdv: hier ook ervaring met verticaal en horizontaal. Eerst zat hij op een kdv in een groep van 0-4 jaar, nu ergens met 0-2 en 2-4. Bij de 0-4 groep merkte ik toen dat de baby’s wel makkelijk even in een box of wipper werden geparkeerd en dan zichzelf maar een beetje moesten vermaken, terwijl met de groteren iets ondernomen werd. Alsof de baby’s even hendig ‘aan de kant’ werden gezet t.b.v. de peuters. Maar dat kan natuurlijk ook aan het kdv gelegen hebben :)
Was bij de onze ook inderdaad, toen ik zag dat B als baby op de grond lag te spelen en de peuters er overheen sprongen kreeg ik een blok in mijn maag.
Wij twijfelden al over het KDV en dat was toen de druppel.

MAAR het KDV wat onze voorkeur heeft ondanks de omweg schrijnt dat heel goed op te lossen door de baby's samen op te vangen als ze met de peuters activiteiten te doen zoals djembe spelen etc. Ook worden de peuters gestimuleerd de groepen over te steken zeg maar. Mijn neefje en nichtje zaten en onze overbuurjongen zit op dit KDV en ze zijn enorm tevreden.
Dus het kan ook anders gelukkig.

Ik lees ook veel positieve ervaringen hier over Go's, ik kan het heel goed begrijpen, is toch huiselijker natuurlijk.
  woensdag 13 juni 2018 @ 09:15:31 #238
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_179758982
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:52 schreef Jentin het volgende:
Ik ga het proberen. Hij is nog niet zo goed met scharen maar hee, een ritje hap vult ook weer een dagdeel :+

Entertainen is idd een uitdaging. Hij heeft van alles om mee te spelen, en hij kan daar uren zoet mee zijn als er anderen zijn (die hoeven dan niet eens met hem te spelen), maar zodra we samen zijn, treedt na 10 minuten de ‘mamaaaaaaaaa-reflex’ op :')

Kinderboerderij is een goede, alleen moet ik er dan wel naartoe en dat gaat even wat moeizaam momenteel - ik ben blij als ik de keuken haal, zeg maar :P
_O-

TV en tablet doe je mijn peuter helaas ook maar hooguit 10 minuten een plezier mee Exode :'). Kleuter zou er zo 4 uur achter kunnen zitten als ik dat toe zou laten, maar mijn dochter boeit dat zo weinig... Best jammer soms.
  woensdag 13 juni 2018 @ 09:39:39 #239
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_179759270
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 09:01 schreef Jentin het volgende:

[..]

_O-

Qua kdv: hier ook ervaring met verticaal en horizontaal. Eerst zat hij op een kdv in een groep van 0-4 jaar, nu ergens met 0-2 en 2-4. Bij de 0-4 groep merkte ik toen dat de baby’s wel makkelijk even in een box of wipper werden geparkeerd en dan zichzelf maar een beetje moesten vermaken, terwijl met de groteren iets ondernomen werd. Alsof de baby’s even hendig ‘aan de kant’ werden gezet t.b.v. de peuters. Maar dat kan natuurlijk ook aan het kdv gelegen hebben :)
Dit was precies wat onze GO deed en daarom zijn wij bij het Kdv bewust voor een babygroep gegaan zodat ze iig de kans zou krijgen om lekker zelf te spelen. Voor L hebben we dezelfde keus gemaakt, al is die meteen op dit Kdv gestart.
N is nu net 2 en is vanaf dat ze kon lopen wel een paar keer op de verticale groep gaan spelen als dat zo uitkwam en dat ging ook prima. Maar vooral voor de periode tot ze echt zelf goed kunnen lopen heb ik liever dat ze op een babygroep zitten die daarop ingericht is. Ik vond het echt sneu dat N zoveel in een wippertje of box gedumpt werd terwijl ze ook lekker wilde rollen etc. Nu speelt ook wel mee dat N nogal snel onder de indruk is in grote groepen (grotere) mensen/kinderen en dan dichtslaat. Dan is een groep baby’s fijner. Maar daar kwamen we ook pas later achter toen we haar beter leerden kennen.
pi_179759459
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:27 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Schaartje (+ evt kartelschaartje) +reclamefoldertjes? Daar is mijn 3,5jarige in elk geval bizar lang zoet mee :D

Die leeftijd van ruim drie tot school is wel de lastigste qua entertainen he :')
Niet handig voor een bijna 3 jarige als je zelf heel even naar het toilet gaat. Daar ging zijn nieuwe shirt en onze langharige kat (sorry kat :D )

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_179759564
Kleuter is hier gestart bij een go waar we heel blij mee waren. Toen zij zwanger werd geswitched naar kdv. We zagen dat kleuter daar veel beter op haar plek was en zijn dus daar gebleven.
Nu hebben we eigenlijk helemaal geen opvang nodig omdat onze diensten op elkaar aangepast kunnen worden.
De baby's zullen dus ook niet naar het kdv gaan.
pi_179760299
Even tussendoor een vraagje.. Mijn (ontzettende lieve) vriend heeft gisteren souplesse spier en gewrichtsbalsem gekocht om wat te masseren in m'n pijnlijke rug en bekken. De verkoper zei dat er alleen maar natuurlijke producten in zitten waardoor dit veilig zou zijn voor zwangeren; maar ik kan hier niks over vinden (ga er dus vanuit dat het inderdaad veilig is; maar even wat bevestiging vind ik wel fijn). Iemand die dit weet of zelf ook gebruikt? :@

Deze is het: Natusor Souplesse spier & gewrichtsbalsem https://www.diodrogist.nl(...)wrichtsbalsem-200-ml
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 13 juni 2018 @ 12:23:44 #243
269689 crew  Viv
pi_179761937
quote:
2s.gif Op woensdag 13 juni 2018 10:37 schreef PriemGirl het volgende:
Even tussendoor een vraagje.. Mijn (ontzettende lieve) vriend heeft gisteren souplesse spier en gewrichtsbalsem gekocht om wat te masseren in m'n pijnlijke rug en bekken. De verkoper zei dat er alleen maar natuurlijke producten in zitten waardoor dit veilig zou zijn voor zwangeren; maar ik kan hier niks over vinden (ga er dus vanuit dat het inderdaad veilig is; maar even wat bevestiging vind ik wel fijn). Iemand die dit weet of zelf ook gebruikt? :@

Deze is het: Natusor Souplesse spier & gewrichtsbalsem https://www.diodrogist.nl(...)wrichtsbalsem-200-ml
Dat het natuurlijke ingrediënten bevat is een slecht argument voor veiligheid in de zwangerschap, want dat geldt ook voor tabak, wijn en cocaïne. :') Ik zie dat het kamfer bevat, het is nog niet onderzocht in welke hoeveelheden dit veilig op de huid te gebruiken is tijdens de zwangerschap. In grotere hoeveelheden, oraal ingenomen, is het namelijk een dodelijk gif.
  woensdag 13 juni 2018 @ 13:36:39 #244
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_179763005
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 12:23 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dat het natuurlijke ingrediënten bevat is een slecht argument voor veiligheid in de zwangerschap, want dat geldt ook voor tabak, wijn en cocaïne. :') Ik zie dat het kamfer bevat, het is nog niet onderzocht in welke hoeveelheden dit veilig op de huid te gebruiken is tijdens de zwangerschap. In grotere hoeveelheden, oraal ingenomen, is het namelijk een dodelijk gif.
In Vicks Vaporub zit ook kamfer toch? Dat mocht geloof ik wel tijdens de zwangerschap.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 13 juni 2018 @ 14:02:04 #245
269689 crew  Viv
pi_179763451
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:36 schreef Sylver_ het volgende:
In Vicks Vaporub zit ook kamfer toch? Dat mocht geloof ik wel tijdens de zwangerschap.
Klopt, bij Vicks Vaporub zit een bijsluiter en daarin staat dat het overeenkomstig het voorschrift gebruikt mag worden tijdens de zwangerschap. Dit bevat 5% kamfer, maar bijvoorbeeld tijgerbalsem bevat 11%, en van Natusor Souplesse kon ik het percentage niet achterhalen. En een spierbalsem smeer je mogelijk op een groter lichaamsoppervlak en/of een langere tijd dan een middel bij verkoudheid, dat telt ook nog mee in mijn voorzichtigheid. :)
pi_179763567
Ahhh kijk thx voor je input vivi !! O+

Ik vond nog het volgende:

quote:
Fenol en kamfer
Gebruik geen zalven die fenol of kamfer bevatten aangezien deze gevaarlijk zijn tijdens de zwangerschap. Eveneens niet opsmeren tijdens de periode van borstvoeding tenzij de dokter anders beslist. Oogdruppels zijn toegestaan. Door het kort dichtdrukken van de traanbuis gedurende drie minuten, kan de opname in het lichaam verminderd worden.
Dan neem ik gewoon geen risico ^O^
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_179771858
Even zonder bijlees maarr ik heb promotie gemaakt *O*! Zo tof. En spannend :o. Vereiste was wel dat ik 4 dagen kom werken straks.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zijn er meer mama’s van jonge kindjes die 4 dagen werken? :s) Of hoeveel dagen gaan jullie werken als de kleine er is?
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_179771970
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 16:13 schreef Takkie88 het volgende:

@ Wolken; “nog steeds bezig” met je vluchttas... je hebt nog wel even toch? Of steek ik zelf m’n kop in het zand ;)
Volgens verschillende online sites word het aangeraden deze rond week 34 klaar te zetten. En dat ben ik komende zondag. Nou ben ik ook zo van dingen afstrepen, dus wat ik nu kan doe doe ik dan ook liever op tijd. Je weet nooit hoe je je over 2 weken voelt. En nu kan ik altijd nog dingen toevoegen en er weer uit halen.

Ik heb via de zorgverzekeraar 12 bedklosjes en een douchekruk besteld die worden begin juli bezorgd. Ik moet met mijn 1,63m ook even een sprongetje maken om in bed te komen denk ik. Vooral de kruk voor onder de douche lijkt me wel lekker O+ . Ik wil nu ook wel eens midden in de nacht gaan douchen als ik niet kan slapen.

Morgen weten we hoe het gaat qua groei en of hij misschien wat eerder komt. Dan gaan we sowieso ook de bevalling bespreken. Ik heb het gisteren er nog over gehad met meneer Wolken en omdat hij ADHD heeft gaat hij het niet volhouden als hij bijvoorbeeld 12 uur aan mijn bed moet wachten. Dan gaat hij zo verschrikkelijk onrustig worden en vervelend doen dat ik daar weer onrustig van ga worden. Dus als het mogelijk is gaat hij dan naar huis en komt mijn moeder dan naar het ziekenhuis om mij te steunen. En mocht het echt serieus worden dan is hij er weer in 15 minuten. Dan hoeft hij ook geen porno te gaan kijken ;) . Hij heeft wel ook voor het geval dat een boek in de koffer gedaan. Alleen zouden mijn ouders dan eerder terug moeten komen vanuit het buitenland maar dat vinden ze niet erg.

Ik heb ook nog even gekeken naar een geboortefotograaf maar ¤ 1000 vind ik net even te gortig :D .
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_179772085
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 21:52 schreef Feyre het volgende:
Even zonder bijlees maarr ik heb promotie gemaakt *O*! Zo tof. En spannend :o. Vereiste was wel dat ik 4 dagen kom werken straks.

Zijn er meer mama’s van jonge kindjes die 4 dagen werken? :s) Of hoeveel dagen gaan jullie werken als de kleine er is?
Ik werk er nu 3, maar ga vanaf januari weer een opleidingstraject in, waardoor ik 4 dagen weg ben. Man werkt ook 4 dagen, dus dat wordt dezelfde verdeling als bij jullie (het wordt hier 2 dagen kdv, 1 dag opa en oma). Ik vind het voor baby lastiger dan voor de oudste; die zie ik nu echt groeien in samenspel op het kdv, dus die dag extra straks (hij gaat nu 1 dag) gaat ‘ie prima vinden.
En baby weet straks ook niet beter... dus ik verwacht dat het wel goed komt. Al zal het soms wel vermoeiend zijn allemaal..
  woensdag 13 juni 2018 @ 22:04:25 #250
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_179772298
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 21:52 schreef Feyre het volgende:
Even zonder bijlees maarr ik heb promotie gemaakt *O*! Zo tof. En spannend :o. Vereiste was wel dat ik 4 dagen kom werken straks.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zijn er meer mama’s van jonge kindjes die 4 dagen werken? :s) Of hoeveel dagen gaan jullie werken als de kleine er is?
Ik kan me helemaal aansluiten bij jouw gedachtengang! Mijnes zijn net 2 en bijna 8 maanden. Man en ik werken ook allebei 4 dagen en dan gaan de kinderen 2 dagen KDV en 1 dag opa en oma (en de rest thuis). En dat gaat helemaal prima, met de kinderen gaat het goed. Ik vind het wel pittig. Nu de jongste bijna 8 maanden is kan ik eindelijk zeggen dat ik weer een beetje een lekker ritme te pakken krijg maar dat kan voor een ander misschien wel sneller. Maar ik zou persoonlijk niet snel kiezen voor 3 dagen werken, dat gaat in mijn functie niet echt lukken.

Die opmerkingen ‘goh, je werkt wel veel he’, ‘mis je je kinderen dan niet’ etc vind ik af en toe wel irritant. Alsof ik minder van mijn kinderen zou houden omdat ik ook een baan heb of zo..
pi_179772433
Gefeliciteerd, Feyre!

Hier dezelfde constructie als straks bij jullie: mijn man en ik werken allebei vier dagen. Dat is al zo sinds de geboorte van de oudste. De overige drie dagen gaat hij naar het kdv.
De afgelopen twee jaar werkte ik ook die vier dagen al-tijd van 9-17 en ik merkte wel dat ik dat lastiger/zwaarder vond dan de twee jaar daarvoor toen ik ook nog wel eens om 14.00 of 15.00 klaar was (ik werk in het onderwijs). Lastiger in de zin van: de balans tussen werk-kind-huishouden-teerbeminde-leven goed houden. Ik ben mede daarom nu van baan veranderd en ga na m’n verlof weer op een school werken met ‘normale’ lestijden, maar het blijven wel vier dagen, ook als de baby straks geboren is. Scheelt ook dat ik vrij lang verlof heb (gehad): bij mijn oudste hoefde ik pas na 5,5 maand weer te werken en de baby is ook al bijna 5 maanden als ik straks weer begin. Dat heeeele ieniemini-kwetsbare is er dan al wel weer af.

Verontschuldig je niet voor zo’n vierdagenkeuze wat mij betreft. Ik lees dat vaker ‘dan ben ik een leukere/betere moeder’. Al was dat niet zo, het maakt je imho in elk geval zeker geen slechtere.
Je hoeft het niet te doen omdat je dan een leukere moeder bent, het mag ook omdat je het gewoon graag wil, omdat het tof is, een gouden kans, of ... :)

En wat mij altijd helpt, is de gedachte dat zoiets niet voor eeuwig hoeft te zijn. Misschien valt het tegen, is het je toch teveel of merk je dat je vindt dat je teveel van je kindjes mist: dan ga je het ‘gewoon’ weer anders doen.
pi_179773208
Gefeliciteerd Feyre!

Wij werken ook allebei 4 dagen, en dat bevalt goed! Zal straks wel weer even aanpoten zijn en een modus vinden met een ukkie, maar ik heb gelukkig een flexibele wergever en een keer een half uur later zijn omdat alles in het honderd liep is geen probleem :+ Overuren maken lukt meestal toch ook wel.

Vandaag laatste kantoordag gehad! :o Gisteren getrakteerd en verlofcadeautje gekregen O+ Morgen nog 1 dagje training en that’s it! Toch wel gek!
pi_179778407
Van harte Feyre *O* En idd verontschuldig je niet voor je keuze; ik vind mijn werk ook heel erg leuk en haal daar veel voldoening uit dus wat dat betreft snap ik het zeker :Y Maar ik ga wel van een full time naar 3 dagen als de baby er is. Mijn vriend gaat van 40u naar 36u waarbij hij 1 dag thuis mag werken (die dan dus telt als halve dag; want er wordt vanuit gegaan dat je met een baby geen 8u kan maken). Wij hebben dus 2 dagen opvang/oma nodig straks.
En ik ga naar 3 dagen omdat ik er al wat langer tegenaan hick dat 40u mij opbreekt ook tbh. Ik vind mijn werk hartstikke leuk; maar na 11 jaar fulltime werken vind ik dit - voor mij - een mooi moment icm baby om naar 3dagen te gaan. Kan mij ook echt niks voorstellen bij niet meer gaan werken :@ Zit gewoon niet in mij. En verder.. tjah laat ze maar lekker lullen. Iedereen heeft een mening over alles; dat blijkt nog maar eens zo :')

Oeh IMA verlof :D *O* *O* Of zoals m'n baas zegt "goh.. fijn joh zo lang vakantie......."
:') Ik vergeef het hem omdat het een alleenstaande man is die niet beter weet :X
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  donderdag 14 juni 2018 @ 09:43:16 #254
319308 Tink89
To live is to dance
pi_179778589
Feyre, niks om je voor te verantwoorden hoor! Al deed je het zonder enkele goede reden zo, het is jouw leven en je kindjes worden prima verzorgd!

Hier is minder dan 32 uur werken niet bespreekbaar ivm mijn functie. Onze verdeling wordt als volgt:

Ma: papadag, ik de hele dag naar kantoor
Di: man heeft eigen zaak en (muv afspraken) thuis aan het werk, ik hele dag naar kantoor, ukkie naar het KDV
Wo: man thuis aan het werk, ik een halve dag thuis en een halve dag ouderschapsverlof. Ukkie is thuis. Dit is ook de babyzwemmendag. Daar kunnen we - als man geen afspraken heeft - samen heen.
Do: man werkt 's middags in loondienst, ik de hele dag naar kantoor, ukkie naar het KDV
Vrij: man werkt 's ochtends thuis en 's middags in loondienst, ik een halve dag thuis. Ukkie is thuis.

Ik werk dus vier dagen verdeeld over vijf dagen. Meer dan 4 uur maken is hier op een thuiswerkdag-met-kind ook niet toegestaan overigens.

Ik was dinsdag heel even op kantoor om gewoon even hallo te zeggen en ik realiseer me nu pas hoeveel commentaar ik eigenlijk kreeg... van 'Zo, je hebt wel een wit snoetje' tot 'Wat een minibuik!', 'Wat een megabuik!', 'Wat zie je er beroerd uit' tot 'Fijn dat je er bent!'. Die laatste is wel prima, maar de rest... waar bemoeien mensen zich mee.

Wanneer voelden jullie bij je eerste je kindje voor het eerst? Ik dacht met 15+5 iets te voelen en gisteren bij 16+3 weer. Kan dat al?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_179778776
@Tink: Ik wou dat ik je kon vertellen dat de comments minder worden maar helaas :') Tot letterlijk een 'wat ben je dik geworden' en 'waar is die schrale priem van vroeger naartoe..??' al naar mijn hoofd geslingerd waar ik echt alleen maar :') op kan kijken. Ik probeer het mij gewoon minder aan te trekken (maar stomme hormonen maken dit niet altijd even makkelijk....); want idd waar bemoeien ze zich mee :X
En schopjes voelde ik hier ook vanaf 16 weken ongeveer. Heel licht 's avonds toen ik in bed lag. Kleine plopjes dus ja kan zeker :Y Blijkt dat mijn placenta links achterin ligt waardoor kindje dus eerder/makkelijker voelbaar is :) Nu bij 23+5 voel ik hem de gehele dag wel trappelen en mijn vriend kan hem ook al voelen (en je kan het ook af en toe zien vanaf de buitenkant). Dus op zich prettig dat je het vroeg voelt; want misschien heb je ook kans dat je man haar dan al vlug gaat voelen *; Blijf dit echt heel bijzonder vinden O+
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_179778878
Hier gaan we even aankijken hoe we het qua werk gaan invullen. Vriend krijgt waarschijnlijk een optie tot promotie en zal dan 5 dagen van 6-14 gaan werken. Ik werkte nu om de week 5 nachten en dan 8 vrije dagen. Als hij de promotie krijgt zal dat niet meer gaan want om nou de kinderen om half 6 op mn werk te brengen in de ochtend is ook geen optie.
Ik zal dan waarschijnlijk terug avonddiensten gaan werken. 3 of 4 avonden in de week.

Baby's voelen is zo leuk O+ ik voel beide heren sinds afgelopen week vrij duidelijk, vooral heel laag onderin mn buik is het af en toe al een drukte van jewelste!
En hier trouwens ook al genoeg opmerkingen over mn buik. Voornamelijk dat mensen hem zo klein vinden voor een tweeling. Tja je poeft nou eenmaal niet gelijk naar formaat skippybal he.

Volgende week al de 20 weken echo, de tijd vliegt een beetje aan me voorbij..
pi_179778883
Gefeliciteerd Feyre!! Hartstikke tof.

Wij hebben rare werkconstructies, tot januari werkte ik 36 uur op kantoor en dan nog 20 voor mezelf. En toch had ik elke woensdag vrij voor mijn jochie.

Nu werk ik officieel 40 uur maar ik heb geen 9 tot 5 baan, ik zit op kantoor maar moet altijd bereikbaar zijn. Ik ben dus op woensdag thuis en dan alleen voor spoed bereikbaar. Rest van de week werk ik afhankelijk van de hoeveelheid werk. Nou ja niet helemaal meer, ik werk amper meer over aangezien het de spuigaten uitliep. Er komt een vacature om mij te ondersteunen.

Ik werk dus best veel maar daar merkt B niet zoveel van. We ontbijten standaard met zijn 3en en avondeten ook altijd met zijn 3en.

Mijn vrouw werkt 3 dagen, ze heeft 4 dagen geprobeerd maar dat is niet te doen als je voor de klas staat. 4 dagen is eigenlijk gewoon 5 dagen omdat je dan de verantwoordelijkheid over de klas hebt. (ze staat voor groep 7).

Het wordt dus 2 dagen KDV voor ons meisje. Mijn schoonouders willen wel oppassen op maandag maar bij B zijn we daar na 1 jaar mee gestopt. Mijn schoonmoeder heeft niet zo'n goede gezondheid en was dus vaak ziek daarnaast gaan ze veel op vakantie (groot gelijk natuurlijk) waardoor ze uiteindelijk maar de helft van de maandagen kon. Dat was elke keer zo'n gedoe om op te lossen dat we daar een KDV dag van hebben gemaakt.

Oh en gisteren zo'n leuke plank/ouderwets wandrekje kunnen kopen en een nachtlampje voor de babykamer. Dit weekend plank ophangen en dan is de kamer echt klaaaaaaar.
  donderdag 14 juni 2018 @ 10:19:37 #258
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_179778998
Wat leuk, een meisje voor Tink! En ik lees dat je nog steeds spuugvrij bent. Wat heerlijk. Ik voelde de baby duidelijk bij 18 weken. M'n placenta ligt voor, dus ik was wel wat verbaasd dat ik het zo 'vroeg' voelde al. Hier las ik inderdaad dat er een aantal vrouwen al eerder van die plopjes voelden. Het is zo leuk O+.

Feyre, van harte gefeliciteerd! Ik begrijp je gevoel denk ik wel. Momenteel werk ik 24 uur in de week, maar ik wil graag wat meer uurtjes erbij straks. Daar word ik ook een beetje gek op aangekeken, maar ik zou graag wat meer gaan verdienen en dat kan alleen als ik wat meer ga werken.

Nu werken we allebei onregelmatig, maar mijn moeder heeft op dinsdag altijd vrij, mijn schoonmoeder op donderdag en ik ga mijn vaste vrije dag op woensdag zetten. Dan zitten we straks alleen met maandag en vrijdag qua oppas / kdv / GO. Zolang ik mijn huidige functie behoud gaat het om hooguit 2 uurtjes op die dagen dat er overlapping is tot L. thuiskomt, dus dan kan hij gewoon even naar mijn opa en oma en hoef ik niet perse het kdv of een go in te schakelen.



Qua klussen in huis... het was eerst veel opruimen. De schuur moest uitgemest worden, onze berging, een grote schoonmaak in huis, plinten fixen, scheuren in de muren dichten (al blijft dat een probleem, want het is een nieuwbouwwoning) en het enige dat nu nog moet is het ophangen van gordijnen, schilderen en inrichten van de babykamer. Verder zijn er we er qua uitzet ook nog niet helemaal. Maar, eerst op vakantie :+. (Het is nog maar afwachten of ik zo'n fit to fly formulier meekrijg.)

*O* voor Klap en een mooie knipper! 

VKV en Luna, fijn dat de uitslag goed was :).

Takkie, welkom! 



Leuk idee van de kraammand, Spees. Er zijn al wat toffe suggesties voorbij gekomen zie ik. 



Sorry als ik iemand vergeten ben.

Vanmorgen te horen gekregen dat ik een voldoende voor m'n scriptie heb en woensdag mag gaan presenteren! En dan zit het erop *O*. Verder gaat het beter. Ik heb af en toe nog steken, maar niet meer zo pijnlijk als eerst. Ook met m'n bekken gaat het redelijk goed. Of ik ben aan de pijn gewend geraakt.

We zijn druk met het geboortekaartje bezig. Het ontwerp is naar wens, maar ik zag dat ze iets van het ontwerp (dier) gebruikt voor op een website waar je standaard kaartjes kunt bestellen en die staat dus al op haar FB pagina... ik verwacht niet dat bekenden van ons het zien of het überhaupt nog zullen weten tegen die tijd, en het is nog niet bestelbaar en ik weet óók dat het haar eigendom blijft maar toch...

Hoe zouden jullie het volgende doen?
Ik heb een andere achternaam dan L., maar wij willen gaan trouwen. Ik vind het om die reden niet zo leuk om nu allebei de achternamen op het kaartje te zetten. De tekst aan de binnenkant zal iets in de trant zijn van:

Welkom lieve
*naam*

datum | tijd | gewicht

Daar vind ik een achternaam niet leuk.
Dus voor nu dacht ik: op de achterkant *mijn naam*, *L.* en *naam baby* *zijn achternaam*
En dan het adres eronder. Hoe doen anderen dit?

Hopelijk is het duidelijk wat ik bedoel. Ik kom er niet uit vandaag :').
pi_179780585
Wij doen helemaal geen achternamen op het kaartje. Ook niet getrouwd maar wel plannen voor de toekomst.

Het zal dus gewoon worden de namen van de baby's -zoontjes van vriend & mij broertjes van kleuter.

Ook bij contactgegevens gewoon alleen onze voornamen
pi_179780685
Wij doen wel de achternaam maar niet op de voorkant zeg maar. Wij doen het bewust omdat ze mijn achternaam krijgt. Dat was bij B voor iedereen een verrassing en ook de reden dat ik 1,5 uur over de aangite heb gedaan destijds. (ja het papierwerk was allemaal in orde, maar als duomoeder zonder rechten aangifte komen doen is best raar in Nederland)

Voor mij is het heel bijzonder dat ze mijn achternaam krijgt dus dat willen we bewust op de kaart :)

Ik geloof dat we een kaart hebben nu.....dit weekend proefdruk aanvragen en de enveloppen bestellen met adressen en postzegels.
pi_179781013
Helsinki,
Ik heb destijds bij W op de voorkant alleen zijn voornaam gezet.

Binnenin stond het zo:
<regel tekst over heel blij met geboorte van: >
<Voornaam W + achternaam W>

<voornaam papa> & <voornaam mama>
Adresgegevens.
pi_179782876
Oh en nog bedankt voor de kraammand tip en het fototoestel. Wij zaten al een tijdje te denken aan een cadeau voor onze kleuter als de baby er is. Hebben een kinder digitaal toestel gekocht. Kan ook op zijn fiets gemonteerd worden :D
Ik zal haar wel een zonnebril opzetten als B eenmaal los gaat met dat ding.
pi_179790776
Verlof *O*
pi_179790873
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 20:18 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Verlof *O*
Driewerf hoera *O* Hoeveel weken ben je nu?
  donderdag 14 juni 2018 @ 20:24:17 #265
319308 Tink89
To live is to dance
pi_179790900
'De vorige keer dat ik je zag, zag je er beter uit zeg'

Echt, als je niks aardigs te zeggen hebt, zeg dan niks -O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_179791103
Peel, 34+1!

Pff Tink, inderdaad.. zal uit bezorgdheid bedoeld zijn? Maar kan anders inderdaad..
pi_179791361
Tink, serieus? Zeggen mensen dat? Wat een debielen :(

Wat lekker om met 34 weken met verlof te gaan! Ik ben van plan om bij 36 weken met verlof te gaan, maar dan wel vanaf 32 weken 2 dagen minder werken.
  donderdag 14 juni 2018 @ 20:48:37 #268
319308 Tink89
To live is to dance
pi_179791420
Ja, gevolgd door 'ik schrok net van hoe je eruitziet, het gaat zeker nog niet beter he?'

Stom mens, alsof ze zelf zo'n leuk hoofd heeft.

En geniet van je verlof ima!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_179791538
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 20:48 schreef Tink89 het volgende:
Ja, gevolgd door 'ik schrok net van hoe je eruitziet, het gaat zeker nog niet beter he?'

Stom mens, alsof ze zelf zo'n leuk hoofd heeft.

En geniet van je verlof ima!
Misschien is ze oprecht bezorgd? Het ging toch ook niet lekker met je?
pi_179796494
Als iets me duidelijk is geworden is het wel dat iedereen een mening heeft over hoe je er zwanger uit ziet. En mensen delen graag hun mening, vaak goedbedoeld. Of het door de hormonen ook altijd goed aankomt is een tweede... ;)

Maar hoe je er ook uitziet; je lijf is iets heel bijzonders aan het doen, namelijk een kindje laten ontwikkelen en groeien. Dus bij opmerkingen die ik wat minder fijn vind is dat ook zo’n beetje mijn mantra. En afhankelijk van hoe hormonaal ik ben krijgen mensen dat op een vriendelijke of iets minder vriendelijke manier te horen :P

IMA geniet van je verlof!

Ik morgen, of wacht het is al laat, vandaag m’n laatste werkdag. En dan pas eind oktober of begin november weer. Ruim 4 maanden m’n werk loslaten, mijn kennende gaat dat in het begin niet zo gemakkelijk. Arme collega’s die waarnemen :@
  vrijdag 15 juni 2018 @ 06:40:27 #271
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_179797693
We zijn er inmiddels wel over uit qua kaartje. Mochten de hormonen straks weer minder gelukkig zijn, dan kan het nog eventueel aangepast worden :+.

Weekwissel. 27 weken *O*. Poeh.
pi_179797778
Au :Y)
  vrijdag 15 juni 2018 @ 07:10:13 #273
221912 minilot
Nancy boy
pi_179797787
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 07:08 schreef Jentin het volgende:
Au :Y)
Oeoeoe! Succes! O+ *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_179797804
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 07:08 schreef Jentin het volgende:
Au :Y)
Succes! :%
  vrijdag 15 juni 2018 @ 07:16:19 #275
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_179797808
Succes :%
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_179797926
Oohhhh succes!!!! O+

Hier onderweg naar Pinkpop :o :+
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_179798027
Zet hem op jentin *O*

Ima en takkie verlof! Lekker hoor!

Priem veel plezier op pinkpop!

Tink niet leuk zulk soort opmerkingen. Juist omdat je zelf weer beter voelt zonder spugen.

Ik werd vanmorgen wakker gemaakt door kleuter en dacht dat zij water had geknoeid in ons bed. Niet dus, mn borsten zijn goed bezig met se voorbereiding haha!
pi_179798105
Jaaa Jentin! Je kan het!

Priem veel plezier op Pinkpop!!
pi_179798633
Succes Jentin :% :% :%

Goed weer voor Pinkpop, veel plezier Priem!
  vrijdag 15 juni 2018 @ 09:01:32 #280
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_179798668
Jentin O+. Veel succes!
  vrijdag 15 juni 2018 @ 09:18:10 #281
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_179798848
Go go go Jentin! 💪
  vrijdag 15 juni 2018 @ 09:27:39 #282
319308 Tink89
To live is to dance
pi_179798949
Go Jentin!

En of ze het nou goed bedoelde of niet, de toon die de muziek maakte was ook nogal vals. Ik spreek haar verder nooit (een keer per maand 'hoi' en dat is het dan) en ze snauwde het zo ongeveer in m'n gezicht. Ze wachtte ook niet op een antwoord, maar zei meteen 'nou doei he'. En dat kon mijn hormonale hoofd gisteren echt even niet aan. Achja, vandaag schijnt de zon, dat helpt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_179799122
Heel veel succes Jentin *O* En een hele mooie ontmoeting toegewenst O+

Priem, heel veel plezier op Pinkpop! Ik hoop dat je bekken het een beetje vol gaat houden.

En een :* voor de opmerkingen die verkeerd vallen. Ik merk ook wel dat dit toch een kwetsbare periode kan zijn.
pi_179799960
Succes Jentin!!
pi_179801287
Eerlijk, ik vind dat er bij dat soort opmerkingen te veel op hormonen/kwetsbaar/gevoelig gegooid wordt. Mensen zijn ook gewoon echt rete-onbeschoft bij zwangeren, dat ligt niet aan onze hormonen hoor.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 13:45:07 #286
342418 VKV
Plausibel
pi_179802683
Weekwissel 28 weken! *O* En nog maximaal 8 weken werken, wat een gek idee!

Hier beginnen de derde trimester kwaaltjes een beetje te komen: jeukende buik, veel brandend maagzuur, omdraaien in bed is een olympische sport en ik word ongeveer 15 keer per nacht wakker (vast even oefenen haha).

En baby is heeeeel actief maar dat vind ik vet tof!
pi_179803071
Succes Jentin! :% Het is een prachtige dag om te bevallen!

Heel veel plezier op Pinkpop Priem! Ik geniet mee vanaf de tv :)
Ik ga over 1,5 week en een maand nig naar een concert en denk ook nog naar Parkpop. Ben benieuwd hoe dat gaat.

IMA verlof en Takkie heel bijna *O*

Aapie lekkende tetten! Ik heb wel al opgedroogde moedermelk gezien op mijn tepels. Daarvan was ik al aardig van onder de indruk.

Helsinki 27 weken *O* Fijn dat jullie uit het kaartje zijn. Wij zijn nog niet eens begonnen met zoeken :+

Tink hoe gaat het? Nog steeds kotsvrij?
Mensen zijn soms toch ook gewoon horken. Zeker mensen die je normaal helemaal niet spreekt, moeten helemaal hun mond houden.
Hier zegt iedereen bescheiden buik en mn moeder zei net dat mn wangen wat boller worden. Bedankt :P

Hebben jullie trouwens ook dat je iedereen (die je niet dagelijks ziet) eerst naar je buik ziet kijken, i.p.v. naar je gezicht? Het valt mij echt op.

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 13:45 schreef VKV het volgende:
Weekwissel 28 weken! *O* En nog maximaal 8 weken werken, wat een gek idee!

Hier beginnen de derde trimester kwaaltjes een beetje te komen: jeukende buik, veel brandend maagzuur, omdraaien in bed is een olympische sport en ik word ongeveer 15 keer per nacht wakker (vast even oefenen haha).

En baby is heeeeel actief maar dat vind ik vet tof!
28 weken boks *O*
Ik moet nog 6 weken werken, waarvan nog 4 weken echt knallen en laatste 2 weken overdracht en afronden. Vind het ook een heel raar vooruitzicht :o Wat moet ik straks met mijn tijd. Behalve nog meer kopen O-)

:* voor de kwaaltjes. Hier vooral maagzuur, maar zolang ik gewoon dagelijks mijn omeprazol in neem gaat dat goed.

Mijn baby is ook heel actief. Echt heel leuk ja O+ Veel onderin en soms moet ik echt tegendruk geven, omdat het een oncomfortabel gevoel is (net alsof je een por in je zij krijgt) :+

Suikertest gehad en geen zwangerschapsdiabetis *O*
pi_179803276
Succes Jentin! Dit is een hele goede dag om te bevallen. En dat zeg ik heus niet alleen omdat mijn peuter vandaag jarig is. ;)
  vrijdag 15 juni 2018 @ 14:29:46 #289
319308 Tink89
To live is to dance
pi_179803379
Ik lees straks bij, maar belde net de leverancier van de sondevoeding of ik de slang over een paar dagen zelf mag verwijderen. Antwoord: dat moet de gyn beslissen. Toen belde ik de gyn, die wist het niet. Triage wist het ook niet en nu heb ik maandag en belafspraak met een andere gyn... Blijkbaar had ik een heel moeilijke vraag.

Het verstopte goede nieuws: ik heb nog maar een minibeetje sondevoeding en zolang ik elke twee uur eet, blijf ik kotsvrij *O* vanavond gaat de pomp op 0. Dan nog een dag of twee afwachten of het echt goed blijft gaan en dan hopelijk sondevrij! Net op tijd voor de diploma-uitreiking en examenfeest van m'n zusje O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_179804126
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 14:29 schreef Tink89 het volgende:
Ik lees straks bij, maar belde net de leverancier van de sondevoeding of ik de slang over een paar dagen zelf mag verwijderen. Antwoord: dat moet de gyn beslissen. Toen belde ik de gyn, die wist het niet. Triage wist het ook niet en nu heb ik maandag en belafspraak met een andere gyn... Blijkbaar had ik een heel moeilijke vraag.

Het verstopte goede nieuws: ik heb nog maar een minibeetje sondevoeding en zolang ik elke twee uur eet, blijf ik kotsvrij *O* vanavond gaat de pomp op 0. Dan nog een dag of twee afwachten of het echt goed blijft gaan en dan hopelijk sondevrij! Net op tijd voor de diploma-uitreiking en examenfeest van m'n zusje O+
Huh? Ik kan me voorstellen dat je de slang nog even laat zitten want plaatsen is vervelender. Maar als blijkt dat je echt zonder kunt over een paar dagen, kun je toch gewoon je slang eruit trekken? Ik deed dat ook zelf en bij mij zat ‘ie in mijn darmen.
Of ik begrijp je helemaal verkeerd, dan excuses voor het inbreken ;).
pi_179805456
*O* *O* Baby!

Gisteravond braken de vliezen en kreeg ik weeën, maar het bleef een beetje net niks qua weeën. Kon er prima doorheen kletsen en zaten eerst om de 6/7 minuten. Tegen vieren hielden ze gewoon helemaal op :{ Ik helemaal in mopperstand (‘Wat is dit nou weer voor idioot gedoe?’ }:| ) 8.30 de vk gebeld voor overleg, ‘Er gebeurt niks, ik heb 1 matige wee per half uur. }:| ‘ Ze zou om 9.30 komen.
Ik hang op en krijg ineens megaweeën om de twee/drie minuten. Om 9.30: 4 cm
In de auto naar het ziekenhuis, en in die 40 minuten ging ik naar 10 cm (was een leuke rit, ja :') ) Nog net de suite gehaald en 9 minuten later had ik onze dochter vast.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alles gaat goed met ons allemaal. :)
  vrijdag 15 juni 2018 @ 16:10:22 #292
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_179805490
Gefeliciteerd Jentin! Mooie naam heeft ze O+.
En wat ging het vlot op het laatst, poeh. Fijn om te lezen dat het goedgaat met jullie. Een fijne kraamtijd toegewenst *O*.
pi_179805605
O+ gefeli! En wat is ze mooi!! Een fijne kraamweek gewenst met zn viertjes. :*
:)
pi_179805647
Jentin wat een mooie naam *O* lekker genieten!
pi_179805685
Gefeliciteerd Jentin! *O* Toch nog een vrij vlotte bevalling. Mooie naam heeft ze gekregen O+
pi_179805775
Gefeliciteerd Jentin *O* Lieve naam! Heel veel geluk voor jullie O+
pi_179805905
Jaaa Jentin, gefeliciteerd!!! :*
  vrijdag 15 juni 2018 @ 16:47:32 #298
342418 VKV
Plausibel
pi_179806044
Jentin gefeliciteerd! Wat ging het ineens snel (je ziet maar weer, klagen helpt :P ) en wat een eind rijden naar het ziekenhuis trouwens. Geniet er maar lekker van nu!
pi_179806061
Gefeliciteerd Jentin!! *O* Geniet ervan samen!
pi_179806129
Gefeliciteerd Jentin O+
pi_179806174
En dicht!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')