Ik ookquote:Op woensdag 6 juni 2018 14:13 schreef lunapuella het volgende:
Ik jompel gewoon nog een keer voor de goede echo van Mrs Peel
vergeet ook niet een laadkabel voor de telefoon (de action heeft extra lange voor weinig). Voor de rest heb ik niets gebruikt maar ik ben dan ook niet lang in het ziekenhuis geweest.quote:Op dinsdag 5 juni 2018 19:37 schreef Jentin het volgende:
Vluchttas... essentieel vind ik de babykleertjes (incl jasje en dekentje), schone, comfortabele kleding en ondergoed voor mezelf, een gevulde toilettas en de fotocamera met volle accu en lege sd-kaart. Daarnaast nog paspoort, verzekeringspas, ziekenhuiskaart.
Verder zit er nog een schone kleding in voor mijn man
Ik verwacht wel minimaal zoiets:quote:Op woensdag 6 juni 2018 10:22 schreef exode het volgende:
[..]
Als jouw baby meteen in 56 past.....succes![]()
![]()
B was een gemiddeld kind en 50 was te groot voor hem.
Overigens sla genoeg hydrofiele luiers in, die kan je werkelijk overal voor gebruiken. En onze poets gebruikt er ook 1![]()
Wat slaapspul betreft hadden wij alles minstens x2. En dan nog had ik de eerste maanden het idee dat ik non stop aan het wassen was.Eerste tijd lag B onder een lakentje en dekentje toen overgaan op Puckababy slaapzakken.
De mijne liep 2,5 week voor op de groei en was 3900 met 37.6. 56 was nog wel groot!quote:Op woensdag 6 juni 2018 19:02 schreef Wolken het volgende:
[..]
Nee, maar de kleine liep 2 weken geleden al 1 week voor qua groei en de gynaecoloog zei dat er nou eenmaal kleine baby's zijn en grote baby's en dat ik dan dus waarschijnlijk een grote baby heb.
Die fotoquote:Op woensdag 6 juni 2018 19:02 schreef Wolken het volgende:
[..]
Ik verwacht wel minimaal zoiets:
[ afbeelding ]
Nee, maar de kleine liep 2 weken geleden al 1 week voor qua groei en de gynaecoloog zei dat er nou eenmaal kleine baby's zijn en grote baby's en dat ik dan dus waarschijnlijk een grote baby heb. En aangezien je dus 2 maten kleertjes mee moet nemen denk ik dat 44 dan al snel te klein is als hij rond de uitgerekende komt, dus vandaar de maat groter. Volgende week weer een groeiecho dus dan horen we of hij nog steeds voorloopt.
Mrs. Peel een goede echo![]()
Omdat wij op een eiland wonen zonder supermarkt heb ik voor de zekerheid ook een pot poedervoeding gekocht en 1 flesje, je kan hier niet zomaar s'avonds even makkelijk langs de supermarkt in geval van nood.
Op het lijstje van de uitzet staat maar 1 voedingsbeha. Is dat niet een beetje weinig?
Vertel mijn peuter dat.quote:Op woensdag 6 juni 2018 20:34 schreef Soof-87 het volgende:
Vijf uur, dat zijn toch geen tijden meer.
Ik probeerde dat serieus van de week: “W. het is echt nog veel te vroeg...”quote:
Jeeeeeeeeeeej!quote:Op woensdag 6 juni 2018 14:06 schreef Mrs.Peel het volgende:
De echo was goed![]()
![]()
Een mooi bewegelijk kindje, met alles zoals het hoort! Ik ben zó opgelucht
K zegt dan gewoon oh maar dan kan ik wel filmpjes kijken hoor mamaquote:Op woensdag 6 juni 2018 20:40 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik probeerde dat serieus van de week: “W. het is echt nog veel te vroeg...”
Zijn reactie: *Geeft niks*
Ik vond het wel handig. Wilde ook echt dat z’n eerste pakje een beetje fatsoenlijk zou passen.quote:Op woensdag 6 juni 2018 21:00 schreef aapieannie het volgende:
[..]
K zegt dan gewoon oh maar dan kan ik wel filmpjes kijken hoor mama
En verder nee je hoeft niet persee twee maten kleding mee te hebben. Maar wij nemen dan ook niet 50 - 56 mee maar ook een setje 44.
Afhankelijk wanneer ze geboren gaan worden wel..
Haha ja ik snap het hoor! Daarom gaan er tzt twee pakjes maat 44 en twee maat 50 in de tasquote:Op donderdag 7 juni 2018 07:33 schreef Soof-87 het volgende:
[..]
Ik vond het wel handig. Wilde ook echt dat z’n eerste pakje een beetje fatsoenlijk zou passen.
quote:Op donderdag 7 juni 2018 16:57 schreef Jentin het volgende:
Eerlijk, ToT, ik ben geen expert, maar ik zou hier niet eens over nadenkenAls het vlees dat eraf komt maar goed gaar is en niet verbrand is, maar dat wil je voor iedereen, neem ik aan. De rook bewust inademen lijkt me ook voor niet-zwangeren een matig idee.
Dus mijn persoonlijke, op geen enkel wetenschappelijk inzicht en alleen op gezond verstand gebaseerde visie is: relax en ga lekker bbq’en.
Dit. Wij bbq'en nu ook gewoon hoor.quote:Op donderdag 7 juni 2018 16:57 schreef Jentin het volgende:
Eerlijk, ToT, ik ben geen expert, maar ik zou hier niet eens over nadenkenAls het vlees dat eraf komt maar goed gaar is en niet verbrand is, maar dat wil je voor iedereen, neem ik aan. De rook bewust inademen lijkt me ook voor niet-zwangeren een matig idee.
Dus mijn persoonlijke, op geen enkel wetenschappelijk inzicht en alleen op gezond verstand gebaseerde visie is: relax en ga lekker bbq’en.
In dat geval kun je beter ook geen eten meer opwarmen dat in plastic bakjes zit vanwege mogelijke overdracht van stoffen vanuit het plastic naar je eten en ook geen rijst meer eten dat uit een kartonnen pak komt vanwege mogelijke migratie vanuit de inkt aan de buitenkant via het karton naar de rijst etc. Zoveel potentiële gevaren..quote:Op donderdag 7 juni 2018 16:50 schreef ToT het volgende:
Heerlijk barbecueweer, maarrrrrrr.....we doen dat op houtskool en natuurlijk zorgt mijn vrouw er wel voor dat ze uit de buurt van de rook blijft, maar de PAK's (polycyclische aromatische koolwaterstoffen) van de rook komen natuurlijk wel in het vlees terecht.
Ik heb gelezen dat deze stoffen wel in de placenta terecht kunnen komen en ik heb een Amerikaans bericht gelezen dat deze stoffen er voor zouden kunnen zorgen dat het geboortegewicht wat achter kan blijven.
We bbq'en natuurlijk niet elke dag; misschien eens per 1 à 2 weken. Ik DENK dat het an sich weinig kwaad zou kunnen, maar wie weet hier iets meer over te zeggen?
Neuh het is voor ons beiden bbq op kolen, of helemaal niks!quote:Op donderdag 7 juni 2018 20:46 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
In dat geval kun je beter ook geen eten meer opwarmen dat in plastic bakjes zit vanwege mogelijke overdracht van stoffen vanuit het plastic naar je eten en ook geen rijst meer eten dat uit een kartonnen pak komt vanwege mogelijke migratie vanuit de inkt aan de buitenkant via het karton naar de rijst etc. Zoveel potentiële gevaren..
Ik zou gewoon lekker blijven bbq’en heel de zomer en zorgen dat het vlees gaar is maar niet aangebrand. Net als voor de rest van je gezelschap.En anders een gas bbq of elektrische bbq tijdelijk, mocht je het echt een vervelend idee vinden?
quote:Op donderdag 7 juni 2018 22:00 schreef klaprooss het volgende:
Tink’ wat fijn van het niet spugen en afbouwen!
En bbq![]()
!
Morgen de echo jongens! Ik heb het die weken goed volgehouden zonder jullie gek te maken dat vind ik al een jompel waard
UDquote:Op vrijdag 8 juni 2018 08:47 schreef Jentin het volgende:
Ud vandaag![]()
Geloof niet dat ze ambities heeft om zich aan de kalender te houden, maar goed, de dag is nog jong!
De nachten zijn wel echt crap hier: bekken doet zeer, heupen doen zeer, er loopt een nasty bilspier te irriteren en natuurlijk: kramp, kramp everywhere
Wat goed dat je voor jezelf opgekomen bent en je grens aangegeven hebt! Topperquote:Op donderdag 7 juni 2018 18:15 schreef Peacefulll het volgende:
Fuchs, hoe gaat het met jou? Nog goed vol te houden?
Ik heb me deze week officieel ziek gemeld voor de gymlessen die ik geef. Valt fysiek niet meer vol te houden. De fysio vertelde vrijdag dat ik de oefeningen perfect deed, maar de pijn blijft bij vlagen. Dus: gas terug. Zo lief dat vandaag 4 collega's bij mij kwamen en mij complimenteerde dat ik de keuze voor mijzelf en ons kindje heb gemaakt. Vond ik wel heel erg lief.
Voor de rest gaat het hier eigenlijk prima. Manlief heeft nesteldrang en is druk aan het schilderen op de babykamer
quote:Op vrijdag 8 juni 2018 14:12 schreef klaprooss het volgende:
6+3 volgende de echo, ik had op basis van eisprong een berekening gedaan van 7+3.
Maar goed deze weken mogen echt snel voorbij zijn ik haat ze echt vooral na al die miskramen.
Een hartje
Jeej!quote:Op vrijdag 8 juni 2018 14:12 schreef klaprooss het volgende:
6+3 volgens de echo, ik had op basis van eisprong een berekening gedaan van 7+3.
Maar goed deze weken mogen echt snel voorbij zijn ik haat ze echt vooral na al die miskramen.
Een hartje
Ik snap het helemaal, de eerste tijd is ook gewoon kak en onzeker. Spui lekker als het nodig isquote:Op vrijdag 8 juni 2018 14:12 schreef klaprooss het volgende:
6+3 volgens de echo, ik had op basis van eisprong een berekening gedaan van 7+3.
Een hartje
Een hartjequote:Op vrijdag 8 juni 2018 14:05 schreef klaprooss het volgende:
We hadden een hartje![]()
Wel een week terug gezet dus dat geeft mijn hoofd weer overuren om over te piekeren. Dus ja blij om het hartjeOnzeker over de groei maar hee ik probeer al mijn positiviteit op te roepen. Over 2 weken mag ik weer voor een echo.
Wat een fijn bericht Fuchs!quote:Op vrijdag 8 juni 2018 10:55 schreef Fuchsia_roze het volgende:
[..]
Wat goed dat je voor jezelf opgekomen bent en je grens aangegeven hebt! TopperLief van de complimentjes ook! En schattig van je man met nesteldranv
Met mij gaat het goed! Nog steeds weinig last van lichamelijke dingentjes gelukkig en ook mentaal voel ik mij goed. Iedereen en vooral man is zo lief dat ik nu denk “laat mij maar eeuwig zwanger zijn”![]()
Mijn lichaam doet dit gewoon even en daar ben ik zo blij mee na de vele twijfels en vraagtekens op de weg hierheen.
Vandaag 27 weken en het 3e trimester inRealiseer mij wel dat we echt even wat knopen moeten gaan door hakken en spullen moeten gaan kopen en kdv moeten gaan regelen enzo
Een hartje klap!quote:Op vrijdag 8 juni 2018 15:33 schreef Skittles het volgende:
[..]
Een hartje!
Bij m'n laatste zwangerschap werd ik ook bij een vroege echo een week teruggezet (6w en een beetje en ze schatte 5 weken). Dat kon ook niet kloppen, omdat mijn eisprong met echo's in de gaten werd gehouden. Uiteindelijk was het bij de termijnecho weer goed bijgetrokken en klopte het termijn ook weer met de eisprong
Hahaha Jentin, Ik moest hardop lachen. Heel beeldend geschreven. Ik heb net mijn man vervloekt omdat hij lekker op vriendenuitje is en ik met mijn, toch ook wel aardig ontwikkelde, bekkenaids o.a. een krat bier, 2 volle tassen en 1 vol krat met boodschappen heb getild.quote:Op zaterdag 9 juni 2018 16:04 schreef Jentin het volgende:
Mijn mannen kochten vanmorgen samen een ‘grotejongensfiets’, zonder zijwieltjes, voor onze zoon. Man, wat is dat kind trotsZo trots dat ik dacht: ik ga mee naar buiten voor de eerste ritjes en joh: tuurlijk kan ik met m’n bekkenaids ook wel even half gebukt achter een slingerend kind aanrennen
.
....
No children were harmed during this experiment.
Ik zat er idd ook aan te denken om er briefjes in te doen met uitstapjes ofzo!quote:Op zondag 10 juni 2018 08:49 schreef Loj het volgende:
Ook iets van een bon voor monkeytown met opa/papa ofzo?
Leuk idee trouwens
Achquote:Op zondag 10 juni 2018 11:21 schreef coccinelle het volgende:
Oh wat fijn Tink! Hopelijk nu alleen nog maar een stijgende lijn.
Hier hebben we een datum, maar ohwat is dat al snel en wat zie ik er ontzettend tegenop.
Och, cocci, wat vervelendquote:Op zondag 10 juni 2018 11:21 schreef coccinelle het volgende:
Oh wat fijn Tink! Hopelijk nu alleen nog maar een stijgende lijn.
Hier hebben we een datum, maar ohwat is dat al snel en wat zie ik er ontzettend tegenop.
Dat is echt super fantastisch nieuws!!quote:Op maandag 11 juni 2018 11:12 schreef Tink89 het volgende:
.....
En ik heb me net 40% beter gemeld op kantoor. Het gaat gewoon echt de goede kant op. Sonde staat nog maar op een halve liter per 24 uur en al een dag of 10 overgeef-vrij. Ik begin erin te geloven dat het goed komt.
hoe lang duurde jouw eerste bevalling?quote:Op maandag 11 juni 2018 14:36 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Oh, da’s lastig Jentin. Wij hebben het netwerk hier wel (ouders op 3km, zus op 3km, schoonouders op 15min), maar ik vraag me ook nog wel af hoe dat ‘s nachts dan moet. Wil zelf graag thuisblijven, maar wat als het om 22u losgaat? Moeten we de peuter ook nog uit bed halen midden in haar nacht. Nouja, zit weinig anders op dan denk ik, zal wel loslopen.
Tussen 23u en 23.30u werd het serieus en VK gebeld, 09.33u is ze geboren.quote:Op maandag 11 juni 2018 14:41 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
hoe lang duurde jouw eerste bevalling?
De kans is dan groot dat als jij om 23:00 los gaat, je baby er om 2:30 is dit keerquote:Op maandag 11 juni 2018 14:46 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Tussen 23u en 23.30u werd het serieus en VK gebeld, 09.33u is ze geboren.
Dat zou fijn zijnquote:Op maandag 11 juni 2018 14:48 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
De kans is dan groot dat als jij om 23:00 los gaat, je baby er om 2:30 is dit keer
Geen garanties natuurlijk, maar ik denk dat ik de gok wel zou nemen. Als het nou toch stukken langzamer gaat kun je haar altijd nog om 06:30 laten ophalen oid
De muren van de zolder zijn nu zover klaar dat ze na het opschuren geschilderd kunnen worden. Dan moet alle troep eruit en kan de nieuwe vloer worden gemaakt. Het is een grote hobbelbende dus eerst egaliseren voor het laminaat erop kan. En dan nog wat kastruimte creeen maar dat heeft geen prioriteit.quote:Op maandag 11 juni 2018 14:21 schreef Jentin het volgende:
Aapie, moet er veel gebeuren voor de kamer(s) klaar is (/zijn)?
Wat leuk!!quote:
Nee maar over 3 dagen is ze geen prematuur meerquote:Op maandag 11 juni 2018 19:56 schreef Stormqueen het volgende:
Je moet geen prematuur willen joh
Hou je er rekening mee dat de meeste baby's een week te laat komen?
quote:In welke week bevallen de meeste vrouwen? Uit het onderzoek blijkt dat 4% van alle vrouwen exact met 40 weken en 0 dagen bevalt. Hiermee is dit de meest voorkomende dag. Op plek 2 staat de dag na en op plek 3 de dag vóór week 40, ook met 4%. Als je dit leest denk je misschien dat de kans groot is dat je in week 40 bevalt, maar met 88% is de kans nóg groter dat je juist niet op deze 3 dagen bevalt!
de gemiddelde zwangerschapsduur van voldragen baby's is rond de 41 weken. En dan gaat het om spontane bevallingenquote:Op maandag 11 juni 2018 19:57 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Nee maar over 3 dagen is ze geen prematuur meer.
[..]
Ik lees op veel plekken toch 38-39 weken tegenwoordig. Natuurlijk of niet weet je niet op voorhandquote:Op maandag 11 juni 2018 20:02 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
de gemiddelde zwangerschapsduur van voldragen baby's is rond de 41 weken. En dan gaat het om spontane bevallingen
Op die datum worden hele leuke kinderen geboren weet ik uit ervaringquote:Op maandag 11 juni 2018 20:05 schreef Loj het volgende:
Leuk Tink!!! Een meisje(denk ik
)
Wij hebben best wel veel kennissen en familie in de buurt wonen. In noodgevallen app ik gewoon mn buren of neem ik ze mee tot er iemand ze kan halen
In ga er vanuit dat deze meid pas op 14 september komt... ik verwacht ook niet dat ik langer mag doorlopenBeter van laat uitgaan
Wisten jullie dat ik nog maar 14 dagen hoef te werken in heel 2018(lang leve het onderwijs
)
Kijk, nu hoop ik stiekem nog meer op deze datum! Het was de verjaardag van mijn veel te jong overleden, maar allerliefste opaquote:Op maandag 11 juni 2018 20:11 schreef Malteser het volgende:
[..]
Op die datum worden hele leuke kinderen geboren weet ik uit ervaring.
Dat zou heel mooi en tof zijn!quote:Op maandag 11 juni 2018 20:14 schreef Loj het volgende:
[..]
Kijk, nu hoop ik stiekem nog meer op deze datum! Het was de verjaardag van mijn veel te jong, maar allerliefste opa
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 11 juni 2018 20:13 schreef Loj het volgende:
Hihi, wil je vast niet horen...
Ik ken maar 1 iemand wiens eerste kind voor de 40 weken er op een natuurlijke manier is uitgekomen
Allemaal spontaan bevallen en niet ingeleid? Wonen ook in een straal van een vierkante km van elkaar? Dan zou ik toch het rivm eens inseinen om het grondwater na te laten kijken ofzoquote:Op maandag 11 juni 2018 20:21 schreef Blue_note het volgende:
[..]hier toevallig de laatste 6 die ik ken tussen de 37-38 weken. Dat werkt niet mee in het geduld
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |