abonnement Unibet Coolblue
pi_179454672
Uitgerekende data:


3 juni: DagenNachtdromer (meisje)
8 juni: Jentin
10 juni: Aure (jongen)

16 juli: coccinelle
25 juli: IsabellaMariaAnna
28 juli: Wolken (jongen)

2 augustus: Fien10 (jongen)
3 augustus: Nouk84 (jongen)
6 augustus: Spees_Eend
8 augustus: noa11
25 augustus: ***Cassandra87*** (jongenstweeling)
26 augustus: silliegirl (meisje)

7 september: Fuchsia_roze
7 september: VKV (jongen)
9 september: Loj (meisje)
13 september: Jemoeder (meisje)
14 september: Helsinki (jongen)
14 september: Feyre (meisje)
16 september: Soof-87
16 september: ToT ( papa)
17 september: lunapuella (jongen)
29 september: Peacefulll (jongen)

6 oktober: Priemgirl (jongen)
20 oktober: Mrs.Peel
31 oktober: eponine

17 november: aapieannie (tweeling jongens)
19 november: JaleesaJoia (jongen)
25 november: Tink89

14 december: Hilzillah

2019:

22 januari: Klaprooss

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 0% gewijzigd door Hilzillah op 29-05-2018 12:17:30 ]
pi_179454684
Ik sloot hem :@ DM/PM/Kwoot als de OP aangepast moet worden O+
pi_179454729
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 20:59 schreef Hilzillah het volgende:
Ik sloot hem :@ DM/PM/Kwoot als de OP aangepast moet worden O+
Mag er nog jongen achter mijn naam?
pi_179454791
En VitaBella is ook bevallen :)
pi_179454796
Done O+
pi_179456077
Hillz, ik woonde niet in de buurt maar ergens op Flakkee. Daarvoor woonden we in Rotterdam en nu woon ik daar weer O+
pi_179456628
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 20:59 schreef Hilzillah het volgende:
Ik sloot hem :@ DM/PM/Kwoot als de OP aangepast moet worden O+
Er mag bij mij twee jongetjes achter mn naam O+
pi_179456801
Ik las allemaal goed nieuws in het vorig topic O+

En twee jongens voor aapie! Jongens zijn zo tof!

Ik mag morgen weer naar de vk :) Ik hoop dat ik nu weer een leuke vk heb :) Ik hoorde wel dat (klein dorp hè ;) ) dat meerdere mensen al klachten tegen haar hebben ingediend (waaronder een goede vriendin van mij :o ).
En de kamers van de jongens zijn klaar! Nu mag ik beginnen aan de kamer van het meisje O+
pi_179457270
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 22:42 schreef Loj het volgende:
Ik las allemaal goed nieuws in het vorig topic O+

En twee jongens voor aapie! Jongens zijn zo tof!

Ik mag morgen weer naar de vk :) Ik hoop dat ik nu weer een leuke vk heb :) Ik hoorde wel dat (klein dorp hè ;) ) dat meerdere mensen al klachten tegen haar hebben ingediend (waaronder een goede vriendin van mij :o ).
En de kamers van de jongens zijn klaar! Nu mag ik beginnen aan de kamer van het meisje O+
Waarom een klacht dan? :o Hoop dat er bij jou geen raarheden voorvallen :*

Het is wel alleennig in december :o Ik ben dat niet gewend! ‘Toen’ augustus en maart was rete druk
pi_179458688
Kan mobiel niet quoten uit een gesloten topic, maar nog bedankt voor de antwoorden omtrent het aantal echo’s tijdens een zwangerschap. Wist niet dat het er zo weinig waren.

We hebben nog wel een 3/4D pretecho gepland voor als ik 26 weken en een beetje zwanger ben, ben heel benieuwd hoe baby eruit ziet O+

Verder niet echt bijgelezen want vakantie en beperkt internet enzo. Maar jompels en knuffels all around, en hoop volgende week iets actiever te kunnen zijn.
  dinsdag 29 mei 2018 @ 08:17:56 #11
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_179460924
Beetje spuit eld over alcohol: dat is in dat deeg ws van het gisten van het deeg in de verpakking.

Tot 0,1% hoeft niet vermeld te worden. Dat kan namelijk ook in een glas vruchtensap zitten, of een rijpe banaan. Waarschijnlijk zit het ook in de Danerolles (als ik ze ruik uit de verpakking), maar AH is heel erg netjes met melden van sporen alcohol (ook op chocola enzo) ook als het eigenlijk niet hoeft.

Die “tot 0,1%” die niet vermeld hoeft te worden kun je ook eigenlijk niet echt ontwijken, en tenzij je drie kilo croissants eet krijg je ook geen merkbaar promillage in je bloed. Het is exht wat anders dan een glas drinken of een flinke portie vlees die in wijn gestoofd is etc.
Kwak
pi_179461089
Thanks, Kwak, voor de aanvullende info :) Ik ging er ook wel vanuit dat het allemaal wel mee zal vallen, maar toch, zo’n expliciete melding schrikt me dan af, denk ik :+ Ach, zo lekker zijn ze ook weer niet :6

Loj, meisjeskamer *O* Heb je al een plan, druk aan het pinteresten of...?
pi_179461436
Leuk meisjeskamer Loj *O* Lijkt me zo tof na 2 jongens. Houd je de voortgang bij in het babykamer topic?

Plumeria geniet van je vakantie :)

Ik ben sinds gisterenavond weer thuis. De controles en bij spoed/twijfel mag ik in mijn eigen ziekenhuis doen. Zij regelen desgewenst ambu vervoer naar het AMC.
Gisteren was mijn buik rustig, ontsluiting is niet verder gevorderd, mijn bmh was minimaal maar de mond niet verstreken. Nu absolute rust, geen wasje meer draaien, niet stofzuigen, niet voor G zorgen ;( Hij begint het wel een beetje te snappen. Was gisteren echt hysterisch blij om mij thuis te zijn O+ En dan zegt hij ook, mama moet op bed blijven, mama is een beetje ziek he? (Wij noemen het maar ziek, complicaties bij zwangerschap is nog zo'n mond vol :'))
Hij komt me wel om de haverklap een knuffel geven en vragen of ik nog verdrietig ben. Mijn mentale breakdown afgelopen woensdag heeft indruk gemaakt :@

Man heeft brood gesmeerd, waterkoker boven gezet, ventilator en laptop naast het bed, zodat ik alles heb. Schatje ook O+
Ik moet alleen volgende week nog een OGTT doen ondanks de goede test met 24 weken. Maar ik heb iedereen in het ziekenhuis verbaasd met mijn relatief grote tweeling die gelijk opgroeit, dus ze willen suiker nogmaals uitsluiten. Wat vervolgens weer voor een logistiek probleem zorgt aangezien ik niet zonder rolstoel in het zkh kom en daar zelf niet handig mee ben, wat betekent dat mijn man weer een vrije ochtend moet nemen. Maar ach..
Nu plat op bed, morgen is er alweer een week voorbij. Hopelijk blijven ze nog minimaal 4,5 week zitten.
pi_179461665
Fijn dat je weer thuis bent, Cassandra! En wat klinkt G ontzettend lief voor je O+
pi_179461860
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 20:59 schreef Hilzillah het volgende:
Ik sloot hem :@ DM/PM/Kwoot als de OP aangepast moet worden O+
Bij mij mag er jongetje achter mn naam *O*
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_179461896
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2018 20:23 schreef mignonne het volgende:

[..]

Die hoort er wel te zitten hoor. Zoals wup ook zegt.

Heel grof gezegd ziet je controle schema er doorgaans zo uit, met individuele verschillen natuurlijk en niet exact op de week precies:

8-10 wkn -> intake
11-12 wkn -> controle evt met termijnecho.
16 wkn -> reguliere controle (bloeddruk, buik voelen, hartje luisteren) met evt gesprek over 20 wkn echo
19-21 -> seo
20 wkn -> reguliere controle
24 wkn -> reguliere controle evt met suikertest oid
27 wkn -> reguliere controle evt met lab onderzoek bij negatieve rhesusfactor
30 wkn -> reguliere controle evt nog een keer lab prikken voor ijzer als je bij 24 of 27 wkn niet hoefde.
33 wkn -> reguliere controle
35 wkn -> reguliere controle met beladvies voor bevalling en bespreken bevalplan. Soms is dit al wat eerder.
37 wkn -> reguliere controle
38 wkn -> reguliere controle
39 wkn -> reguliere controle
40 wkn -> reguliere controle
41 wkn -> reguliere controle evt gecombineerd met strippen
> 41 wkn individueel beleid.
Na de 12 weken heb ik de week er op wel controle gehad idd en bloeddruk/hartje geluisterd en over 20 weken echo gehad. Daarna niks meer gehoord.
Ik ga ze wel even bellen voor de afspraak. Vast dat hij wel automatisch komt; maar ik vind het toch fijn dat ik het ruim van te voren weet :@ @Plumeria: ja precies dat gevoel ja :D

Op hun site staat idd om de 4 weken controle; na 24 weken om de 3 weken controle en na 30 zelfs om de 2. Bij 34-36 nog echo ivm ligging en dan elke week op spreekuur. Dus dan klopt het toch aardig idd; maar doordat ik nu helemaal niks hoor/weet haha.. het voelt raar :)

Cass wat fijn dat je weer thuis bent en ja hoe leg je zoiets uit aan.. Dan is 'ziek' het meest begrijpbare ook denk ik ;) Hoop ook dat ze nog flink lang mogen blijven zitten :Y

En aapie ook al dubbel jongens :D *O* gefeliciteerd !! Piemels in je buik *; *; *; *;
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_179461918
Ik heb helemaal gemist dat aapieannie ook bij de dubbele piemelbrigade hoort *G* *G*
  dinsdag 29 mei 2018 @ 09:38:39 #18
56471 pinquit
oh my lama!
pi_179462174
Cassandra, kan je die suikerfeest niet thuis doen?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 29 mei 2018 @ 09:39:36 #19
56471 pinquit
oh my lama!
pi_179462187
Suikertest bedoel ik natuurlijk *O* :+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 29 mei 2018 @ 09:48:32 #20
149959 SQ
snelle trees
pi_179462340
Die suikerfeest is pas 14 juni Pinq!
disclaimer
pi_179462585
:D :D
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_179462632
Kan wel prima thuis :+
pi_179462671
Aapie, 2 jongens *O* en ook nog een jongen bij JaleesaJoia :D Onze dochter heeft ze voor het uitkiezen ^) :D
Cassandra, fijn weer thuis zeg en wat een lieve man! Laat je inderdaad maar goed vertroetelen.

Zo...die hitte he, dat is extreem als alles dicht moet blijven. Ik zal niet in details treden voor de zwakke magen maar gisteren is een huis 2 deuren verderop opengebroken door de politie en bleek de bewoner al een tijdje overleden te zijn. Wij wonen er nu ruim een jaar en ik heb geen idee hoe hij eruit zag. Ik weet wel dat zijn voortuin onbegaanbaar was en zijn hele huis dichtgetimmerd. Kluizenaar in het kwadraat zeg maar.
Vandaag mag/kan alles weer open, was niet te harden die hitte in huis. Ik had echt medelijden met mijn vrouw.

En het rustig aan doen lukt haar nog niet echt, vandaag ging ze alle flesjes, de borstkolf etc schoonmaken en kijken wat vervangen moet worden na 4,5 jaar op zolder te hebben gelegen.
Oh en gisteren via Marktplaats het new born zitje gehaald voor op de Stokke. Kan ze er meteen bij aan tafel.
  dinsdag 29 mei 2018 @ 10:25:35 #24
319308 Tink89
To live is to dance
pi_179463122
Exode hier zit alles juist de hele dag potdicht. (alleen 's ochtends luchten we even uitgebreid) omdat het buiten een stuk warmer is dan binnen. Maar wat een verhaal zeg, brrt! Sneu ook dat zo'n man door de buren niet gemist wordt...

Verder las ik iets over twee jongetjes voor Aapie, over lekker thuis in d'r eigen bed voor Cass en over nog een jongetje bij JJ *O* *O* *O*

Priem, wel raar dat ze je vergeten lijken te zijn... Hier wordt de volgende afspraak altijd meteen gepland bij de huidige zegmaar, maar ik loop dan ook bij de gyn. Die me trouwens (nu 14+2) alweer twee weken na de vorige afspraak wil zien. Ik heb eigenlijk geen idee waarom, maar een keer een weekje geen ziekenhuis zou toch ook wel lekker zijn. Achja, gelukkig hoef ik pas over twee maanden terug naar de endocrinoloog.

Vanmiddag gaan we kijken bij een kdv in de buurt. Ben zo benieuwd! Ze hebben dan wel pas te laat plek voor onze kleine (ipv eind februari pas half april en half mei op de twee gewenste dagen), maar we hopen dat we dat zelf tijdelijke kunnen opvangen of oplossen. Ik weet het anders ook niet, de andere kdv's hier in de buurt staan me (om verschillende redenen) niet aan en dit is ook nog eens drie keer rollen vanaf thuis en naast onze favoriete basisschool.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_179463777
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 10:25 schreef Tink89 het volgende:
Exode hier zit alles juist de hele dag potdicht. (alleen 's ochtends luchten we even uitgebreid) omdat het buiten een stuk warmer is dan binnen. Maar wat een verhaal zeg, brrt! Sneu ook dat zo'n man door de buren niet gemist wordt...
Hij zat met regelmaat 4 maanden in Brazilie bij zijn vriendin en dan weer 3 weken 'in de natuur' met de bijbel. Er is vaker bij hem binnengevallen door de politie de afgelopen jaren begrepen wij dus ze wilden nu ook niet komen. Echt zijn hele huis is gebaricadeerd met planken etc. Hij kwam verder gewoon niet buiten, geen idee hoe hij aan zijn eten kwam etc. Ik heb hem in de afgelopen 14 maanden 0 keer gezien. Bizar he....dat iemand zo leeft ook.
Overdag zit wel alles dicht, maar 's avonds gooien we alles tegen elkaar open om het voor het slapen af te laten koelen, dat kon gisteren dus niet.

Ook wel bizar ik hoorde dat zijn huis vol scheuren zit en dus eigenlijk onbewoonbaar is, ben benieuwd hoe ze daar nu mee omgaan, het is een rijtjeshuis dus je kan hem niet even afbreken.
pi_179464647
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 09:25 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik heb helemaal gemist dat aapieannie ook bij de dubbele piemelbrigade hoort *G* *G*
Ja ik ga je mooi achterna zo he haha! Zijn jullie jongens een of twee eiig eigenlijk?
pi_179464772
Jeetje exode wat een verhaal! Fijn dat wel vandaag alles weer lekker open mag.

Cassandra wat fijn dat je lekker thuis bent. Je eigen bed ligt toch het fijnst! Ik duim met je mee dat ze echt nog even blijven zitten!

Tink, misschien om te kijken hoe de baby het doet op de sondevoeding? Een weekje geen ziekenhuis zou inderdaad wel even lekker zijn.
Willen jullie trouwens het geslacht al weten van te voren?
pi_179464929
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2018 23:17 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Waarom een klacht dan? :o Hoop dat er bij jou geen raarheden voorvallen :*

Het is wel alleennig in december :o Ik ben dat niet gewend! ‘Toen’ augustus en maart was rete druk
Ze had bij die vriendin hele rare adviezen gegeven over de bv (oa iets van stop er dan maar mee) en ze weigerde naar een vreemd plekje op de huid te kijken bij de baby. Die vriendin heeft toen op advies van de kraamzorg een klacht ingediend.
Vandaag had ik gelukkig wel een leuke (nieuwe) vk :)
En weer een sticker verdiend! Met een super bloeddruk *O*

Cassandra, wat fijn dat je weer thuis bent. Laat ze maar goed voor je zorgen :*

Exode, wat een bizar verhaal! Misschien over (een hele tijd) wel super leuke nieuwe buren :)

Ja, dat kamertje! Er zit dus nu een lichtblauw behangetje op met lieve diertjes (in oa roze). Op zich prima voor een meisje. Manlief is er verliefd op. Mijn hormonen willen een super tof flamingo behangetje (van ¤130,- per rol ;) ). Op zich heb ik denk ik aan 1, misschien 2 rollen genoeg ;)
Dus we discussiëren nog even verder (net zoals over de naam en het geboortekaartje _O- )
  dinsdag 29 mei 2018 @ 12:11:24 #29
319308 Tink89
To live is to dance
pi_179465173
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 11:51 schreef aapieannie het volgende:
Jeetje exode wat een verhaal! Fijn dat wel vandaag alles weer lekker open mag.

Cassandra wat fijn dat je lekker thuis bent. Je eigen bed ligt toch het fijnst! Ik duim met je mee dat ze echt nog even blijven zitten!

Tink, misschien om te kijken hoe de baby het doet op de sondevoeding? Een weekje geen ziekenhuis zou inderdaad wel even lekker zijn.
Willen jullie trouwens het geslacht al weten van te voren?
Ja, wij willen het wel weten. We gaan wel proberen om het geheim te houden.

En het zou kunnen hoor, maar ik heb nu al negen weken sondevoeding ofzo en tot nu toe was het steeds elke vier weken en nou zei ie in een keer: over twee weken. En ik vergat te vragen waarom. Volgende keer ook weer een andere gyn, dus geen idee hoe die er dan weer over denkt. Hij zei ineens ook dat ik best thuis mag bevallen (tot nu toe was de tekst steeds dat het medisch en ziekenhuis werd en dat vond ik wel prima ook). Nu kunnen we dus ook naar het kraamhotel bijvoorbeeld, tenzij er tussentijds toch nog complicaties optreden. Ik vind het maar verwarrend allemaal.

Trouwens:
Iemand ervaring met die zwangerschapsonderbroeken van Prenatal? Ik heb er zaterdag drie gekocht en zondag was de eerste na één keer dragen al kapot. Straks maar even mee terug, maar baal wel. Ze zitten zo lekker... Maar tientje per keer dragen wordt een duur grapje -O-

Oh en eventjes nog vertellen hoe lief mijn man is:
Die heeft me laten beloven een lijstje te maken van alle dingen die ik nu mis of graag zou doen (Keltfest, lekker lunchen bij de nieuwe brownies & downies, kriekjes op het terras van onze trouwlocatie, een dagje zwemmen, keertje naar het Gaiapark enzovoorts) en die gaan we allemaal doen als de baby er is. Hij maakt er een soort couponboekje van. Zo lief! *;
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_179465621
Haha Loj lekker nog even discussiëren :D Hier is het echt meteen op 1 over alles.. Naam al vanaf het begin (zelfs voordat ik zwanger was hadden we al gelijk een lijstje met top-namen en die is nog steeds niet veranderd) en zelfs over babykamer en geboortekaartje zijn we er al gelijk uit :D Erg fijn dat we dezelfde smaak hebben af en toe :+

Daarnaast heeft vriend een luxe campingstoel voor mij gekocht; geregeld dat we een hoog luchtbed hebben voor op pinkpop. Wordt er een boel radler en jilzz 0.0 ingeslagen voor ons haha en zat hij al te kijken hoe laat bussen gingen van camping naar terrein zodat ik het zeker goed vol ga houden O+

Tink zo te horen heb je ook al zo'n lieverd die voortdurend alles voor je wil doen/regelen/zorgen dat je het goed hebt *; *; *; Fijn he ! Af en toe word ik best wel wat emotioneel hoeveel ik bof met hem :@ :@

Oh en qua zwangerschapsbroeken geen ervaring.. ik heb de naadloze strings van livera die echt zoooo vreselijk fijn zitten en helemaal meerekken :D
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_179466823
Wat een lieve mannen allemaal!

Ik draag nu het liefst de elastische boxershortjes van de zeeman haha!
pi_179467399
Leuk aapie! 2 jongens gefeliciteerd *O*

Loj ik ben niet meer bij deze praktijk nu, ik heb besloten na de miskraam over te stappen mocht ik zwanger raken. Ik vind het niet tof hoe het toen verliep en heb er geen fijn gevoel bij. Hopelijk valt het uiteindelijk allemaal mee :*

6 hele weken vandaag *O* Jeej! Hilz ik kan je niet meer quoten maar ik voel me best ok! Enorm moe maar verder hoef ik niet te mopperen. Ik pies weer in die blauwe bakkies sinds gisteren dus zwanger voel ik me wel :+
♥ J & S
  dinsdag 29 mei 2018 @ 14:32:19 #33
342418 VKV
Plausibel
pi_179468052
Ik weet niet of het aan het zwanger zijn ligt, maar die hitte is echt niet tof. Mag van mij wel weer 7 graden minder.
  dinsdag 29 mei 2018 @ 15:06:55 #34
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_179468756
Hier ook erg veel last van de hitte. Ik drink veel en probeer niet al te veel te doen, maar bij een klein beetje beweging heb ik het gevoel dat ik elk moment onderuit kan gaan :Z.

Gisteren de suikertest gehad. Nuchter was het 4,6 en na het drankje 7,2. Volgens mij is dat wel goed. De VK had de uitslag nog niet binnen in ieder geval.

Verder niet zo bij met lezen, maar ik lees iets over jongens voor Aapie, en dat Cass weer naar huis is en die lieve mannen van jullie O+.

Ik heb vanmiddag trouwens een 3-pack hipsters van de Hema gekocht in een grotere maat dan ik normaal gesproken heb en die zitten erg lekker. Ik zit tussen de S en M in bij de H&M dus die zakken snel af. Andere onderbroeken heb ik nog niet geprobeerd maar voor nu is het prima opgelost zo.
pi_179471106
Pf, vriend werd vannacht ziek en nu lig ik ook met 29 graden beroerd te zijn op bed. :{ Beetje cola en wat water is de score tot nu toen vanmiddag.

*en toen tussendoor spuugde ik alles van vandaag eruit..

Bleh! Vriend voelt zich al beter, dus t is wel een snel griepje denk ik. Proberen te blijven drinken maar, baby zal wel wat reserve hebben.
pi_179473299
Ik vind het wachten echt niet tof meer :o
pi_179473517
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 18:52 schreef Blue_note het volgende:
Ik vind het wachten echt niet tof meer :o
Niet zo van de geduldigen, hè :+?

Beterschap, IMA!

Ik ging naar de apotheek voor een pleister/zalfje voor een raar plekje op de arm van m’n zoon. Word meteen doorgestuurd naar de huisarts en de assistente denkt aan krentenbaard. Top, zo met een verse baby op komst :N En de kleine man heeft er ook nog eens veel last van.
pi_179473934
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 19:01 schreef Jentin het volgende:

[..]

Niet zo van de geduldigen hè :+
Vooral van het niet weten wanneer eigenlijk :D
pi_179474126
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 18:52 schreef Blue_note het volgende:
Ik vind het wachten echt niet tof meer :o
:') succes dan nog even.

IMA beterschap. Vervelend zo ziek zijn met deze warmte en nog zwanger ook.

Sterkte voor iedereen die moeite heeft met de warmte. Ik heb er nu ook wel iets meer last van dan normaal. In mijn lokaal was de temp opgelopen tot 33 graden. Zit je dan met 27 guppies. Een filmpje en ijsjes verzachtte het leed.

Wat leuk al die jochies *O* Kunnen we mooi kleding uitwisselen straks ;)

Tink en Priem, wat fijn dat jullie zulke lieve mannen naast jullie hebben O+ Die steun is zo fijn. Ik merk aan mijn man ook dat hij af en toe net even een stapje harder loopt.
(Behalve dit weekend. Zijn vermoeidheid en mijn nesteldrang gingen niet zo goed samen :'))

Ik moet toch maar eens eerlijk bekennen dat het even niet zo goed gaat. Vrijdag met een uitje heb ik op een solex gereden. Dat was echt verre van verstandig merk ik nu achteraf. Mijn stuitje en onderrug doen zo'n zeer. Ik kom zonder echte pijn de auto niet meer in of uit. Vrijdag weer naar de bekkenfysio. Ben benieuwd of ze nog wat voor mij kan betekenen. En ik zit even niet zo lekker in mijn vel, tranen zitten hoog. En maar niet weten waardoor dat komt hè? Heel vervelend.
pi_179474859
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 19:28 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

:') succes dan nog even.


Het 'mooie' is dat ik tot een week vantevoren nog een paar keer in het buitenland zit :D .

Maar als het onrustig lijkt blijf ik wel thuis. Zijn puur plezierreisjes en telkens maar 1 nachtje. Maar wel met het vliegtuig....
pi_179475630
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 19:55 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Het 'mooie' is dat ik tot een week vantevoren nog een paar keer in het buitenland zit :D .

Maar als het onrustig lijkt blijf ik wel thuis. Zijn puur plezierreisjes en telkens maar 1 nachtje. Maar wel met het vliegtuig....
:o dat zou ik niet doen :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  dinsdag 29 mei 2018 @ 20:21:13 #42
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_179475770
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 14:04 schreef klaprooss het volgende:

6 hele weken vandaag *O* Jeej! Hilz ik kan je niet meer quoten maar ik voel me best ok! Enorm moe maar verder hoef ik niet te mopperen. Ik pies weer in die blauwe bakkies sinds gisteren dus zwanger voel ik me wel :+
Ik heb ze ook weer staan. Een stapel van 4 kratten. Ik was ze vergeten buiten te zetten donderdag :@

Eerlijk waar, ik ven blij als ik er weer vanaf ben. Stink dingen :D

Loi, wat een vreemde VK zeg! Gelukkig had je een fijne deze keer. Ik kan me ook voorstellen dat als er veel vrouwen haar niet meer willen ze wel gewieberd wordt uit de praktijk?

Gezondheidsvraagje? Hebben jullie ook vaak hoofdpijn? Ik wel. Normaal gesproken eigenlijk nooit maar de afgelopen twee weken zeker om de dag, soms zonder tussendag. Een PCM’etje doet wonderen maar ik wil die dingen ook niet eten als snoepjes.. Kan het door de zwangerschap komen icm de warmte? Of is het iets waar ik de VK voor noet bellen? Normaal doet de warmte me niets, maar nu dat bonkhoofd. Super vervelend!
pi_179475830
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 20:18 schreef tombolafan het volgende:

[..]

:o dat zou ik niet doen :+
De verloskundige vind het ook wat riskant.

Mijn vrouw en ik zijn er echter zo aan gewend dat wij de 'ophef' niet begrijpen.

Maar ik vind het eigenlijk ook wel spannend worden nu.
  dinsdag 29 mei 2018 @ 20:26:47 #44
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_179475977
Jeetje IMA, beterschap voor jullie alle twee. Het is geen weer om zo ontzettend ziek te zijn :*

En een :* voor peace. Hormoonhuilen zonder echt aanwijsbare reden is stom. Je kan er niets tegen doen als je niet weet waardoor het komt
  dinsdag 29 mei 2018 @ 21:00:28 #45
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_179477137
6 weken alweer Klap! Heb je ook al snel een echo gepland? (of wil je dat juist niet zo vroeg?)
pi_179477185
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 20:23 schreef Blue_note het volgende:

[..]

De verloskundige vind het ook wat riskant.

Mijn vrouw en ik zijn er echter zo aan gewend dat wij de 'ophef' niet begrijpen.

Maar ik vind het eigenlijk ook wel spannend worden nu.
nou ja ik ben er ook best aan gewend dat m'n vriend af en toe weggaat, maar een bevalling kan spontaan beginnen en hoeft niet zo lang te duren, zou zo sneu zijn als je dan in het buitenland zit oid. o|O
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_179477804
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 21:01 schreef tombolafan het volgende:

[..]

nou ja ik ben er ook best aan gewend dat m'n vriend af en toe weggaat, maar een bevalling kan spontaan beginnen en hoeft niet zo lang te duren, zou zo sneu zijn als je dan in het buitenland zit oid. o|O
Eens. Vooral omdat de tripjes niet noodzakelijk zijn of voor werk oid.

Maar ik kan daardoor natuurlijk ook gewoon thuisblijven als dat beter is.
pi_179478838
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 21:20 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Eens. Vooral omdat de tripjes niet noodzakelijk zijn of voor werk oid.

Maar ik kan daardoor natuurlijk ook gewoon thuisblijven als dat beter is.
Hier is mijn man ook regelmatig in het buitenland. Toch hebben we vanaf 34 weken gezegd niet meer. Ook al ging ik weet van uit overtijd te gaan, met zoals bij Nr 1. Uiteindelijk kwam nr 2 al met 38 weken, na een bevalling van effectief 4 uur..

Ik zou thuis blijven!
pi_179484264
Ik zou ze ook skippen, Blue. Je vergeeft het jezelf toch nooit als je de geboorte van je kind mist? En zelfs al zit je bijvoorbeeld maar op twee uur vliegen, er zijn zoveel factoren die een vlucht kunnen vertragen of annuleren... sta je dan in Berlijn (ofzo) met je bevallende vriendin aan de telefoon :{ Met 32 weken ligt dat nog anders, maar tot een week van tevoren is wel heel erg onnodig living on the edge, imho.

Nog een :* voor peace, superstom dat je je zo naar voelt.

En Hillz, hoofdpijn, check: begin van deze zwangerschap echt heel erg veel en vaak, soms dagen achter elkaar. Ik probeerde het altijd eerst op te lossen met rust, even warm douchen, een frisse neus halen etc. Maar na een dag of twee/drie gooide ik dan toch de handdoek en nam twee pcm’etjes en dan bleef ik dat toen tot het over was. Het liep soms tegen migraine aan, dat ging me te ver :+ Lijkt me wel iets om bij je vk te noemen trouwens, als je veel last houdt?
pi_179484517
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 09:24 schreef PriemGirl het volgende:

[..]

Na de 12 weken heb ik de week er op wel controle gehad idd en bloeddruk/hartje geluisterd en over 20 weken echo gehad. Daarna niks meer gehoord.
Ik ga ze wel even bellen voor de afspraak. Vast dat hij wel automatisch komt; maar ik vind het toch fijn dat ik het ruim van te voren weet :@ @Plumeria: ja precies dat gevoel ja :D

Op hun site staat idd om de 4 weken controle; na 24 weken om de 3 weken controle en na 30 zelfs om de 2. Bij 34-36 nog echo ivm ligging en dan elke week op spreekuur. Dus dan klopt het toch aardig idd; maar doordat ik nu helemaal niks hoor/weet haha.. het voelt raar :)

Die afspraken gaan doorgaans niet automatisch hoor! Meestal maak je na afloop van je afspraak een nieuwe afspraak voor de volgende keer.

@klap! Naar welke praktijk ga je? Zij zijn de enige in jouw dorp toch? Weer naar de vorige?
:)
pi_179484609
Bedankt dames. Ik ga vandaag wat dingen annuleren. Ik ga donderdag a.s. nog, en dan is het klaar :)
pi_179484725
quote:
99s.gif Op woensdag 30 mei 2018 08:33 schreef Blue_note het volgende:
Bedankt dames. Ik ga vandaag wat dingen annuleren. Ik ga donderdag a.s. nog, en dan is het klaar :)
Lijkt me idd beter. Het is altijd zo sneu als een vrouw door dit soort dingen zonder haar partner moet bevallen.
:)
pi_179484930
Goed plan, Blue. :)

Mijn man stopt een maand voor de uitgerekende datum al met alcohol drinken omdat hij er écht bij wil zijn als het gebeurt. Laat staan op reis gaan, haha.
pi_179484973
Goed idee b_n een bevalling kan zo plots beginnen en dat wil je niet missen..

Spees de 8e de echo dan ben ik volgens mijn laatste menstruatie precies 8 weken zwanger maar ik ga zelf uit van korter zwanger vanwege een langere cyclus. Het is iig nog maar 1,5 week wachten *O*
♥ J & S
pi_179485139
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 08:24 schreef mignonne het volgende:

[..]

Die afspraken gaan doorgaans niet automatisch hoor! Meestal maak je na afloop van je afspraak een nieuwe afspraak voor de volgende keer.

@klap! Naar welke praktijk ga je? Zij zijn de enige in jouw dorp toch? Weer naar de vorige?
Nou de 20 weken echo was niet bij de vk zelf; dus die afspraak moest ik zelf maken verder. Daarom dus geen vervolgafspraak. Maar ik vraag gewoon volgende afspraak aan. Ze reageren verder altijd super snel en vlot en kan mij niet voorstellen dat ze mij vergeten zijn eigenlijk :)

Ja die uitstapjes op het eind zou ik ook zeker niet doen :@ Hier houden we rekening dat we - een maand voor de datum - niet meer naar mijn familie gaan in België en we verder niks inplannen wat verder dan 10km van ons huis af is ;) Just to be sure. Hier ook een vent die laatste maand nihiel acolhol meer gaat drinken :Y
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_179485215
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 14:04 schreef klaprooss het volgende:
Loj ik ben niet meer bij deze praktijk nu, ik heb besloten na de miskraam over te stappen mocht ik zwanger raken. Ik vind het niet tof hoe het toen verliep en heb er geen fijn gevoel bij. Hopelijk valt het uiteindelijk allemaal mee :*

Dat snap ik helemaal! En als ik geen excuus en al 2 positieve ervaringen had gehad was ik waarschijnlijk ook overgestapt :)
Zit je nu in het dorpje naast ons? Die schijnen erg fijn te zijn :)

Beterschap ima! Ziek zijn is stom!

Ik zou niet meer weg gaan Blue! Bij de eerste zat mijn man slechts +/- 80 km verderop. Toen ik hem had gevraagd naar huis te komen heeft hij er al 3 uur over gedaan..

Hier op het moment bijna geen last meer van mijn bekken, buik en rug :D
Alleen zo benauwd (door de hooikoorts). Afgelopen 4 dagen al van 6 mensen gehoord dat ik er “verschrikkelijk” uit zie :{ Lekker dan!
pi_179485475
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 09:22 schreef Loj het volgende:

[..]

Dat snap ik helemaal! En als ik geen excuus en al 2 positieve ervaringen had gehad was ik waarschijnlijk ook overgestapt :)
Zit je nu in het dorpje naast ons? Die schijnen erg fijn te zijn :)

Beterschap ima! Ziek zijn is stom!

Ik zou niet meer weg gaan Blue! Bij de eerste zat mijn man slechts +/- 80 km verderop. Toen ik hem had gevraagd naar huis te komen heeft hij er al 3 uur over gedaan..

Hier op het moment bijna geen last meer van mijn bekken, buik en rug :D
Alleen zo benauwd (door de hooikoorts). Afgelopen 4 dagen al van 6 mensen gehoord dat ik er “verschrikkelijk” uit zie :{ Lekker dan!
Echt wat bezielen mensen soms :') "En bedankt..???" Ik kreeg het ook te horen vorige week; maar ook last van hooikoorts hier (weiger pilletjes te pakken want heb het niet héél extreem ofzo.. en ahja dan zit mn neus maar wat dicht..). Tot 3x toe een 'ja maar gaat het wel goed..? Want je ziet er zo sipjes uit'; terwijl het echt keigoed gaat verder :') Bij de 3de keer wist ik ook echt niet meer wat men nu van antwoord verwachtte van me.
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_179485579
Ja zo irritant!
Gisteren zat ik bij een cursus en toen zei de persoon net wie ik mee reed naar de cursus. “Ja, we kunnen zo ook beter gaan, want loj voelt zich verschrikkelijk”. Zo echt... ik weet dat ik er niet op mn best uitzie, door de hooikoorts inderdaad.. maar vul niets in voor mij :{
pi_179486591
quote:
2s.gif Op woensdag 30 mei 2018 09:17 schreef PriemGirl het volgende:

[..]

Nou de 20 weken echo was niet bij de vk zelf; dus die afspraak moest ik zelf maken verder. Daarom dus geen vervolgafspraak. Maar ik vraag gewoon volgende afspraak aan. Ze reageren verder altijd super snel en vlot en kan mij niet voorstellen dat ze mij vergeten zijn eigenlijk :)

Ja dat is vaak zo dat de 20 wkn echo elders is. En die moet je idd zelf inplannen. Maar die 20 wkn echo vervangt geen reguliere verloskundige controle, je bloeddruk wordt bijvoorbeeld niet gemeten en het is ook niet bedoelt als moment om vragen te stellen over de zwangerschap. Hoewel de meeste echoscopisten ook verloskundige zijn of waren maar dat hoeft dus niet zo te zijn.
:)
  woensdag 30 mei 2018 @ 11:04:05 #60
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_179486780
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 09:04 schreef klaprooss het volgende:
Goed idee b_n een bevalling kan zo plots beginnen en dat wil je niet missen..

Spees de 8e de echo dan ben ik volgens mijn laatste menstruatie precies 8 weken zwanger maar ik ga zelf uit van korter zwanger vanwege een langere cyclus. Het is iig nog maar 1,5 week wachten *O*
Ohhh dat is al bijna, we blijven duimen!!
pi_179488361
Vriend vond mij van de week met die bloedhitte zo hijgen. Of ik daar ff mee wilde stoppen ;) Wat een verschrikking, ik heb gelijk een zwembad besteld, dan kan ik tussendoor lekker even afkoelen en ronddobberen op een luchtbedje.

Hoe gaat het nu met je Peace?

IMA, voel je je al wat beter?

Ik ga er een beetje vanuit dat Bikkel eerder gaat komen omdat hij nu al een week voorloopt qua groei en vriendlief wilt ook echt niet meer weg tegen die tijd. Alleen zijn zijn vrienden nog een mannenuitje aan het plannen voor hem maar heb al contact gehad met de organisator dat ik het wel ruim van tevoren wil weten omdat ik dan extra personeel moet inplannen. Het is een verrassing voor mijn vriend en ik kan niet meer het werk allemaal alleen doen.

Zo nog even verder met het opruimen van de woonkamer, morgen komt kraamzorg op bezoek.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  woensdag 30 mei 2018 @ 12:21:24 #62
319308 Tink89
To live is to dance
pi_179488398
B_n, verstandig dat je niet gaat!

Loj, ook lekker zeg. Daar kun je het dan mee doen...

Ik had maandagavond iemand die ongevraagd in mijn buik stond te prikken met een vinger en 'Hiiii Baby!' riep. Echt wtf :{w Ik was te flabbergasted om er iets van te zeggen, maar eigenlijk was het wel echt heel raar.

En verder 14+3 inmiddels. De tijd gaat hard ineens, ondanks dat ik nog steeds een onwijs hippe paarse iphonekabel in m'n neus heb. Waar ik wel een beetje mee worstel. De gyn wil me zo snel mogelijk van de sonde af, ik durf niet zo goed, want als ik hem op een lagere dosering zet, ga ik nog sneller spugen (en dat probeer ik echt wel elke week). De gyn vindt 'minder spugen' alleen geen reden voor een sonde. Da's volgens hem bijzaak, als ik maar kan drinken. En nu weet ik niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Ik heb echt een hekel aan overgeven en doe dat liefst zo min mogelijk en vind het wel belangrijk dat ik iig iets binnenkrijg... en hij vindt dat die sonde eruit moet, zodat m'n darmen niet lui worden en ik er niet te afhankelijk van word en 'omdat dat voor mij zo veel fijner is'.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_179488721
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 12:21 schreef Tink89 het volgende:
B_n, verstandig dat je niet gaat!

Loj, ook lekker zeg. Daar kun je het dan mee doen...

Ik had maandagavond iemand die ongevraagd in mijn buik stond te prikken met een vinger en 'Hiiii Baby!' riep. Echt wtf :{w Ik was te flabbergasted om er iets van te zeggen, maar eigenlijk was het wel echt heel raar.

En verder 14+3 inmiddels. De tijd gaat hard ineens, ondanks dat ik nog steeds een onwijs hippe paarse iphonekabel in m'n neus heb. Waar ik wel een beetje mee worstel. De gyn wil me zo snel mogelijk van de sonde af, ik durf niet zo goed, want als ik hem op een lagere dosering zet, ga ik nog sneller spugen (en dat probeer ik echt wel elke week). De gyn vindt 'minder spugen' alleen geen reden voor een sonde. Da's volgens hem bijzaak, als ik maar kan drinken. En nu weet ik niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Ik heb echt een hekel aan overgeven en doe dat liefst zo min mogelijk en vind het wel belangrijk dat ik iig iets binnenkrijg... en hij vindt dat die sonde eruit moet, zodat m'n darmen niet lui worden en ik er niet te afhankelijk van word en 'omdat dat voor mij zo veel fijner is'.
Wacht maar, dit is nog maar het begin, je gaat die prikkers, aaiers en kloppers nog wel vaker krijgen ;) Nou ben ik denk ik 1 van de weinigen die zich daar niet aan ergert, ze doen maar. Ik zit zelf ook graag aan mijn buik.

Hoe makkelijk is het om de sonde weer te plaatsen als deze er eenmaal uit is? Kan je niet met je gynaecoloog een termijn afspreken om het te proberen?
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 30 mei 2018 @ 12:43:51 #64
74056 crew  ToT
pi_179488779
-O- Mijn vrouw moet weer hevig overgeven en is weer erg gevoelig voor geurtjes, net als in het eerste trimester. Is dit normaal? -O-
pi_179489051
Bij plotseling hevig braken na 20 weken altijd even eigen zorgverlener bellen.
Kan normaal zijn, kan ook meer spelen. Even contact opnemen.
:)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 30 mei 2018 @ 13:04:41 #66
74056 crew  ToT
pi_179489167
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 12:58 schreef mignonne het volgende:
Bij plotseling hevig braken na 20 weken altijd even eigen zorgverlener bellen.
Kan normaal zijn, kan ook meer spelen. Even contact opnemen.
Doen we! ^O^
pi_179489417
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 12:21 schreef Tink89 het volgende:
B_n, verstandig dat je niet gaat!

Loj, ook lekker zeg. Daar kun je het dan mee doen...

Ik had maandagavond iemand die ongevraagd in mijn buik stond te prikken met een vinger en 'Hiiii Baby!' riep. Echt wtf :{w Ik was te flabbergasted om er iets van te zeggen, maar eigenlijk was het wel echt heel raar.

En verder 14+3 inmiddels. De tijd gaat hard ineens, ondanks dat ik nog steeds een onwijs hippe paarse iphonekabel in m'n neus heb. Waar ik wel een beetje mee worstel. De gyn wil me zo snel mogelijk van de sonde af, ik durf niet zo goed, want als ik hem op een lagere dosering zet, ga ik nog sneller spugen (en dat probeer ik echt wel elke week). De gyn vindt 'minder spugen' alleen geen reden voor een sonde. Da's volgens hem bijzaak, als ik maar kan drinken. En nu weet ik niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Ik heb echt een hekel aan overgeven en doe dat liefst zo min mogelijk en vind het wel belangrijk dat ik iig iets binnenkrijg... en hij vindt dat die sonde eruit moet, zodat m'n darmen niet lui worden en ik er niet te afhankelijk van word en 'omdat dat voor mij zo veel fijner is'.
Klinkt wel een beetje hard van je gyn Tink. Vanuit medisch oogpunt wel te verklaren misschien, maar vanuit mensperspectief is 'als je maar water binnen houdt' wel een pittige grens. Ik hoop snel dat het weer de goede kant op gaat voor je :* Zijn jullie verder al wat gestart met de voorbereidingen?

Hi Wolken! Vandaag gaat het al weer wat beter. Echt die hormonen, mijn hemel. Wat kan dat een invloed hebben op je gemoedstoestand. Tel daar de lichamelijke ongemakken bij op en dan heb je een huildag.
Wat leuk dat er een uitje komt voor je man. Een soort babyshower voor mannen? ;) feesten, zuipen en allerlei mannendingen doen?
Hoe voel jij je verder? Alle voorbereidingen inmiddels een beetje gedaan? Fijn dat de kleine man zo goed groeit.

En sterkte aan de dames die last hebben van hooikoorts. Het lijkt me best vervelend, zeker als je er opmerkingen over krijgt.
pi_179489799
Hier nog iemand die het buikaaien buikprikken helemaal niet erg vind :) Ik zit er ook continu aan :D

Wel stoor ik mij enorm aan de 'wat ben je dik/wow misschien moet je wat minder eten' opmerkingen.. Ik wíst dat ze zouden komen; maar niet dat dit voornamelijk door dichte familie zou gebeuren en dat ik het me toch veel meer aan zou trekken dan goed voor me is.... }:| :@

*edit: en verloskundige belt net terug om zich te excuseren :D Was inderdaad vergeten de vervolgafspraak in te plannen en wou dat nu nog even snel doen. Gewoon een vergissing dus :+ Fijn pfew hehe :D

[ Bericht 24% gewijzigd door PriemGirl op 30-05-2018 14:04:05 ]
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 30 mei 2018 @ 15:07:10 #69
74056 crew  ToT
pi_179491288
Verloskundige gebeld, het overgeven zou door de warmte kunnen komen, of een virusje of zo, maar het kan helemaal geen kwaad voor de kleine zolang ze maar genoeg blijft drinken. :)
pi_179491964
Mwa ik vind het wel gek als mensen die normaal ook niet aan je buik komen nu ineens denken dat het wel kan. Ik heb echter blijkbaar zo'n air om me heen dat mensen dat niet snel doen geloof ik, maak het niet vaak mee :P. Maar Tink ik zou bij een evt volgende keer diegene terugprikken in z'n buik, hehe :+.

Beetje dubbel van je iphonekabel - rationeel zit er vast wel enige logica in wat je gyn zegt maar ik zou er ook niet op zitten te wachten om weer veel te gaan spugen :{. Rustig aan blijven afbouwen op jouw tempo, kan dat niet?

Priem wat een stomme opmerkingen. Gezien het om dichte familie gaat; kan je niet een x zeggen dat je het hele vervelende opmerkingen vindt en er niets mee kunt dus liever hebt dat ze die voor zich houden?

ToT goed dat je even gebeld hebt. Wel erg vervelend voor je vrouw, hopelijk is het snel over.

Hier net weer controle gehad. Bloeddruk was weer mooi laag, baby doet het goed :). Oh en mijn vriend houdt uit zichzelf wel echt rekening met een ruime 6 weken rondom de UD O+. (Ivm historie met vroeggeboorte en hele snelle bevalling zo'n extreme marge). Zo lief, geeft mij zoveel rust.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_179492127
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 15:48 schreef Feyre het volgende:
Mwa ik vind het wel gek als mensen die normaal ook niet aan je buik komen nu ineens denken dat het wel kan. Ik heb echter blijkbaar zo'n air om me heen dat mensen dat niet snel doen geloof ik, maak het niet vaak mee :P. Maar Tink ik zou bij een evt volgende keer diegene terugprikken in z'n buik, hehe :+.
Eens! Ik zit zelf heel graag aan mijn buik maar dat betekent niet dat een ander dat ook zomaar mag. Hoe begrijpelijk de wens ook is, het blijft wel gewoon mijn lijf.

Gelukkig heb ik een uitstekende resting bitch face, die schrikt veel af.
pi_179494774
Exode, wat een verhaal zeg van de buurman. Vervelend ook dat je dan precies nu je ramen even gesloten moest houden. Hier begint het nu lekker een beetje af te koelen door de wind & regen. Heb de ramen open staan zodat het lekker kan doorwaaien.

Tink, hoe was het KDV nog bevallen? Lieve man heb je trouwens O+ Fijn hoor, zeker als je zwangerschap zo zwaar is. Mijnes is niet zo heel erg van de romantiek, maar heeft wel echt flinke nesteldrang momenteel :D

Priem, je gaat goed voorbereid naar Pinkpop in ieder geval! Gaat vast goed komen :) Dat is over 2 weken toch?

IMA, beterschap :* Ziek met dit weer lijkt me echt verschrikkelijk.

Jentin, wat sneu voor je zoontje, hopelijk issie er snel weer bovenop!

Ach Peace, voel je je inmiddels al wat beter? Hormonen zijn een bitch. Beetje over je heen laten komen en lief voor jezelf zijn :*

Hillzz, ik had dat ook een periode, regelmatig hoofdpijn. Nu alweer een hele tijd niet, ging vanzelf over. Ik probeerde er overdag maar gewoon mee te dealen en dan 's avonds wel een pcm met naar bed gaan, anders lag ik de hele nacht wakker.

Sterkte met de hooikoorts dames, ik heb er ook last van, maar minder dan voorheen? Misschien door hormonen? Geen idee, maar wel fijn eigenlijk.

Ohja de ongevraagde buikaaiers, zo'n bijzonder fenomeen. Ik was er meestal wel okay mee, hoewel het mij soms verbaasde wie het allemaal deed. Ook veel mensen die ik amper ken. De laatste weken merk ik echter dat ik het niet meer zo fijn vind, en misschien straal ik het daardoor ook uit, maar het gebeurt nu ook bijna niet meer dat iemand anders behalve ikzelf of mijn vriend aan mijn buik zit :D

Fijn van de goede controle Feyre!

Wij hebben eindelijk officieel onze huidige woning gekocht *O* Wel fijn dat dat eindelijk geregeld is. Nieuwe bank en fauteuil zijn ook binnen, langzaam begint de woonkamer weer woonkamer te worden ipv camping :+ Hopelijk kunnen de grote verbouwingen over een paar maanden gedaan worden en gaan we 2019 in met een fris 'nieuw' huis O+

Verder zit de baby nog wel prima geloof ik, hij beweegt nog lekker veel O+ Ik heb geloof ik wel soms wat voorweeën, maar die pijn is zo zacht en constant dat ik er niet echt last van heb. Van mij mag ie nog wel even blijven zitten :+
pi_179494936
Hier gaat het beter inmiddels, wel sloom, maar eten en drinken lukt weer. Morgen maar weer werken (2 weken dan nog :o )
pi_179495188
Nog niet bijgelezen ivm vakantie maar wel even een vraag tussendoor als dat even zo egoïstisch mag.

Vandaag 18 weken en afgelopen dagen wat bandenpijn gehad, verder geen gekke problemen of pijn of wat dan ook. Heb wel veel gefietst de afgelopen dagen dus had zo’n vermoeden dat het daarmee te maken had. Toen ik net naar de wc ging merkte ik wat (licht)bruinverlies op (ter grootte van een euromunt)en bij het afvegen zat er ook wat aan het papiertje.
Verder behalve bandenpijn dus geen klachten of wat dan ook... heb in m’n omgeving niemand om te vragen wat te doen, wat raden jullie aan? VK bellen? Wil niet te voorbarig zijn met bellen namelijk en weet niet of dit onder de ‘hiervoor MOET je ons bellen’-categorie valt.
pi_179495237
Een klein beetje bloedverlies is iets wat vaak voorkomt. Je baarmoeder is beter doorbloed, dus we kan makkelijk een klein adertje springen, vast ook wel door fietsen. Als je er ongerust over bent kun je altijd je VK bellen, daar zijn ze voor.
pi_179496190
Thanks IMA voor je reactie O+

Ik kijk nog even aan hoe het vanavond gaat, het zal idd wel door het fietsen zijn gekomen.
pi_179496261
Hoe gaan jullie om met (schoon)ouders/broers/zussen die willen komen en vanalles gaan vertellen hoe het moet enzo.

Ik kan daar écht heel slecht tegen, en we hebben ook onderling bijvoorbeeld afgesproken dat we:
- de eerste weken alleen zelf het flesje geven;
- geen bezoek willen ontvangen vanaf het avondeten (om een ritme te creeeren.
- geen andere kinderen over de vloer, omdat we gewoon rust willen.

Mensen in de omgeving zullen dat wellicht anders zien, maar ik heb daar zelf echt geen boodschap aan.
Mijn vrouw is wat zachter daarin en buigt wat sneller.

Ik zou het sowieso al irritant vinden om baby van arm tot arm te laten gaan.

Ik zou eigenlijk voorstellen om de directe familie vooraf in te lichten hoe wij het gaat aanpakken. In mijn ogen schept dat duidelijkheid.

Hoe kijken jullie daar tegenaan?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2018 19:56:42 ]
pi_179496412
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 19:50 schreef Blue_note het volgende:
Hoe gaan jullie om met (schoon)ouders/broers/zussen die willen komen en vanalles gaan vertellen hoe het moet enzo.

Ik kan daar écht heel slecht tegen, en we hebben ook onderling bijvoorbeeld afgesproken dat we:
- de eerste weken alleen zelf het flesje geven;
- geen bezoek willen ontvangen vanaf het avondeten (om een ritme te creeeren.
- geen andere kinderen over de vloer, omdat we gewoon rust willen.

Mensen in de omgeving zullen dat wellicht anders zien, maar ik heb daar zelf echt geen boodschap aan.
Mijn vrouw is wat zachter daarin en buigt wat sneller.

Ik zou het sowieso al irritant vinden om baby van arm tot arm te laten gaan.

Ik zou eigenlijk voorstellen om de directe familie vooraf in te lichten hoe wij het gaat aanpakken. In mijn ogen schept dat duidelijkheid.

Hoe kijken jullie daar tegenaan?
Is een kraamborrel niks voor jullie? Dan heb je al het bezoek in 1x gehad. In de eerste week hoef je dan alleen heel directe familie te ontvangen, als je dat wil..

En verder, tsja. Ik had ook allerlei voornemens bij de eerste, maar die waren na 1 dag al vooral overboord. Je kan het allemaal nog zo mooi bedenken maar je moet het toch doen met hoe het komt enzo..
pi_179496432
Ik lees een hoop "ik", maar hoe staat je vrouw erin?
Misschien knallen jullie na de geboorte bijna uit elkaar van enorme trots en gaat de baby alsnog van arm tot arm. Al is het alleen maar om even rustig te plassen.
pi_179496439
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 20:01 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Is een kraamborrel niks voor jullie? Dan heb je al het bezoek in 1x gehad. In de eerste week hoef je dan alleen heel directe familie te ontvangen, als je dat wil..

En verder, tsja. Ik had ook allerlei voornemens bij de eerste, maar die waren na 1 dag al vooral overboord. Je kan het allemaal nog zo mooi bedenken maar je moet het toch doen met hoe het komt enzo..
Kraamborrel doen we ook sowieso. Maar ouders en broers zussen zullen wel gelijk komen.
pi_179496448
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 20:03 schreef Skittles het volgende:
Ik lees een hoop "ik", maar hoe staat je vrouw erin?
Misschien knallen jullie na de geboorte bijna uit elkaar van enorme trots en gaat de baby alsnog van arm tot arm. Al is het alleen maar om even rustig te plassen.
Ik is in deze 'we' .
  woensdag 30 mei 2018 @ 20:17:01 #82
149959 SQ
snelle trees
pi_179496690
Ik zou het inderdaad gewoon op zijn beloop laten. Je weet nu toch echt nog niet hoe alles gaat lopen en hoe je je tegen die tijd voelt. En als jij geen bezoek wil ontvangen, ontvang je geen bezoek, toch.
disclaimer
pi_179496808
Ik snap niet waarom je alles van tevoren per se zo dichtgetimmerd wil hebben, Blue_Note. Als je dit soort dingen zo belangrijk vindt, communiceer die dan als het nodig is. Door vooraf zo’n hele eisenlijst op te stellen én uit te dragen kom je, wat mij betreft, weinig sympathiek over. Als de baby er daadwerkelijk is en iemand wil de fles geven, kun je toch prima op dat moment zeggen ’We willen dat de eerste tijd graag zelf doen’?

Wees niet te rigide. En als je vrouw een keer wél wil meebuigen, laat dat dan ook gebeuren en ga niet op je strepen staan. Het is tenslotte ook haar baby. En sommige dingen moet je gewoon ondervinden. Wat Skittles ook zegt: misschien snák je na drie dagen naar iemand die even een fles erin stopt, zodat je vrouw even rustig kan zitten zonder baby op gestuwde ploftieten en jij ein-de-lijk eens even op je gemak écht warme koffie kan drinken om daarna uitgebreid het sportkatern te gaan zitten lezen op de wc. Ofzo :+
pi_179497021
B_N, jullie moeten het aanpakken zoals jullie het willen, heel simpel. Ik zou het mensen persoonlijk vertellen als er reden voor is (mensen met kinderen, vooraf vragen zonder kinderen te komen etc)

Bij ons liep niets volgens plan bij kraambezoek, dus wij bedenken nu niets vooraf.
pi_179497103
Wij gaan het ook gewoon op z'n beloop laten. Ik denk dat iedereen er begrip voor heeft als je een keer zegt dat je die avond geen zin hebt in bezoek.

Het enige wat wij wel vooraf hebben gezegd is dat we pas bezoek willen ontvangen als we thuis zijn. Vanwege mijn medische indicatie moet ik 24 uur in het ziekenhuis blijven na de bevalling, dan zijn we (denken we nu) liever met zijn drietjes. Als ik langer dan 24 uur moet blijven, dan wordt het een ander verhaal, dan mogen ouders/broers/zussen natuurlijk wel in het ziekenhuis langs komen.
pi_179497791
Hier zie ik ook wel hoe het gaat...
Het enige wat ik heel belangrijk vind is dat mijn jongens als eerste, zonder anderen erbij, tijd hebben om het meisje te zien..

Maar dat komt vast wel goed :)
pi_179498095
Hopelijk blijft het verder weg eponine, is vast niks! Heb het deze zwangerschap ook een keer of vier gehad.

Wat Loj zegt heb ik ook. Eerst ons meisje die haar broertje of zusje mag ontmoeten, daarna anderen. Maar dat gaat geen probleem worden.

Zo langzamerhand maar eens bedenken hoe we dat met haar gaan doen straks :o Ligt natuurlijk aan het moment waarop het begint, maar nog maar even wat scenario’s en bijpassende oppas bedenken en vragen :+
pi_179498457
Uhhh ritme en een pasgeboren baby gaan niet echt samen in één zin. ;)
De overige punten, tja, ik was vooral heel blij als iemand een keer een flesje overnam. Had ik ook mijn handen even vrij. Het komt een beetje op mij over alsof jullie alles heel gestructureerd aan willen gaan pakken, dat is met een baby heel lastig en je weet van te voren echt niet hoe je er na de geboorte in zal zitten. Iets met lifechanging enzo. ;)
pi_179499308
Idd ook wat Loj zegt, S&L Mogen mini als eerste zien. Mijn ouders komen ze thuis brengen waarschijnlijk. Het is niet dat ze met de ogen dicht in de hoek van de kamer moeten gaan staan ofzo. Maar de kindjes krijgen eerst de ruimte om uitgebreid te kijken, aaien, kroelen en Luus kennende even de oogjes uit te prikken :Y) Dan pas 'de rest'. En verder, het komt zoals het komt. Wel uit handen geven, niet uit handen geven enz.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 30 mei 2018 @ 23:06:03 #90
269689 crew  Viv
pi_179500183
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 19:50 schreef Blue_note het volgende:
- geen bezoek willen ontvangen vanaf het avondeten (om een ritme te creeeren.
Ik vond het juist wel fijn, 's avonds bezoek ontvangen in de eerste week. O+ Overdag is er namelijk (op het "verplichte" middagdutje na) steeds van alles te doen: douchen terwijl de kraam het bed verschoont, oefenen met je baby in bad doen, de controles van de kraam en verloskundige, de hielprik en gehoortest, etc.

Als jullie 's avonds gewoon hartstikke moe zijn, dan zou ik dat een logischere reden vinden om het bezoek af te houden, dan "om een ritme te creëren".
pi_179501093
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 23:06 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik vond het juist wel fijn, 's avonds bezoek ontvangen in de eerste week. O+ Overdag is er namelijk (op het "verplichte" middagdutje na) steeds van alles te doen: douchen terwijl de kraam het bed verschoont, oefenen met je baby in bad doen, de controles van de kraam en verloskundige, de hielprik en gehoortest, etc.

Als jullie 's avonds gewoon hartstikke moe zijn, dan zou ik dat een logischere reden vinden om het bezoek af te houden, dan "om een ritme te creëren".
Ik vond s avonds bezoek juist echt hels. Ik was bij alledrie echt gesloopt tegen de tijd dat het 19u was. Maar dat is inderdaad wel voor iedereen anders; om een ritme te creëren, mja ach, dat doe je dan vooral voor jezelf.

Leg de lat niet te hoog, meebuigen en weer terug veren kan soms zo maar beter zijn dan altijd maar het gevoel rechtop te moeten blijven staan en splinters en deuken oplopen omdat de ander tegen je aan botst.
:)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 31 mei 2018 @ 00:31:21 #92
269689 crew  Viv
pi_179501878
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 23:40 schreef mignonne het volgende:
Ik vond s avonds bezoek juist echt hels. Ik was bij alledrie echt gesloopt tegen de tijd dat het 19u was. Maar dat is inderdaad wel voor iedereen anders
En het is ook per type bezoek anders, dus bekijk per dag wat handig is in plaats van het alvast uit te stippelen. Mijn schoonfamilie kwam met 5 personen tegelijk en daar zitten nogal druk aanwezige personen tussen :X , dus toen was het juist weer ideaal dat ze overdag kwamen. De kraam ontving ze beneden met koffie/thee/beschuit en liet ze gedoseerd naar boven.
pi_179503691
Lieve meiden. Ze is er. En ik voel me, op de keizersnee ongemakken na, stukken beter!
pi_179503777
Gefeliciteerd DagenNachtdromer! *O* Succes met het herstel.
pi_179504003
DnD, gefeliciteerd! *O* Was de ks al gepland of kwam die onverwachts? Wat fijn dat je je meteen beter voelt!
pi_179504157
Jaa DnD van harte gefeliciteerd! *O* en een spoedig herstel gewenst :*.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_179504399
Gefeliciteerd dnd! Fijn dat je je gelijk beter voelt!


Over kraambezoek. Mijn vriendin is 4 mei bevallen en riep van te voren niemand te willen zien de eerste week. Die was nog geen uur thuis toen ze me belde dat ik moest komen want ze wilde haar baby laten zien haha!

En zelf zien we het wel. Doordeweeks liever geen bezoek omdat er ook nog een kleuter naar bed moet en de volgende dag naar school. En verder zien we het wel!
pi_179504463
Haha, zo herkenbaar, aapie! Wij zeiden vooraf: we bellen wel als we thuis zijn uit het ziekenhuis en dan mogen de opa’s en oma’s komen. Maar een uur na de bevalling dacht ik alleen maar: ‘Mamaaaaaaaaa, kom kom kom! Ik heb een zoon! Kom kijken hoe mooi ie is, nuuuuuu! *O*
  donderdag 31 mei 2018 @ 08:25:06 #99
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_179504624
Kraamweek O+ . Kraambezoek O+ . Het ging bij mij in een ietsje lager tempo dan ik had verwacht door de heftigheid van alles, maar ik heb er zeer van genoten.

DND, gefeliciteerd met je dochter!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_179504685
DnD gefeliciteerd!

Nu ik hier toch ben :')
Wat betreft ouders/broers en schoonzussen mochten ze na de bevalling komen. Om 23u bevallen, mijn ouders waren er om 01:30 :') (de rest de volgende dag). Ik had meer moeite met die oom die een dag na de bevalling al wou komen (niet gedaan) en het kind sinds de kraamweek niet meer gezien heeft. Maar het is zo leuk, als (nieuwbakken) ouders je kind (natuurlijk de allermooiste die er bestaat) showen, geniet! O+
pi_179504715
DND gefeliciteerd! Een spoedig herstel gewenst :*
♥ J & S
pi_179504742
Gefeliciteerd DND!
  donderdag 31 mei 2018 @ 08:48:04 #103
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_179504825
DnD gefeliciteerd *O*

De eerste bezoekers waren bij mij de dochter van mijn vriend (logisch en prima) en haar moeder (niet zo prima :') ). De hechtingen zaten net dichtgestrikt en ik was nog niet eens gedoucht. Ik had liever gehad dat ze op de gang had gewacht (En waarschijnlijk hadden we dan alsnog gezegd dat ze binnen mocht komen om te kijken :) )
De dag dat we thuiskwamen, kwam mijn zwager en schoonzus (prima), die nam ongevraagd een neef mee (minder prima), vriendinnetje van stiefdochter (prima), nam ongevraagd haar ouders mee (ook niet zo prima). Mijn vader kwam mijn dochters brengen (prima uiteraard).
Al bovenstaande mensen stonden tegelijk in mijn woonkamer 26 uur na de bevalling :{w
Positieve kant: een heleboel visite had ik in 1 klap gehad :')
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_179505074
Dnd gefeliciteerd met je kleintje *O* *O*
pi_179505096
DND van harte gefeliciteerd O+ O+ O+ Ohhh ik hoop dat je lekker kan genieten van alles.

Ivm bezoek: Ik ben heel benieuwd. We willen een kraamborrel; maar natuurlijk mag de familie en goeie vrienden allemaal apart langs komen als ze daar zin in hebben. Mijn ouders bel ik zodra de eerste wee zowat aanwezig is (ivm nog 2.5u moeten rijden voor ze bij ons zijn); dus die zullen echt alles dicht meemaken (hopende dat ik thuis kan bevallen ook) en dat vind ik eigenlijk alleen maar een heel prettig idee. Ik moet mijn ma al bij zoveel missen en kan niet zomaar even lekker half uurtje kletsen/koffie gaan drinken, dan vind ik het heel prettig dat ze gelijk onze kant op willen komen om het samen mee te maken.
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  donderdag 31 mei 2018 @ 09:15:10 #106
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_179505382
Gefeliciteerd DND! *O*.

Hier verwacht ik dat het wel mee zal vallen wat bezoek betreft. De oma's komen denk ik wel heel snel na de geboorte langs en vrienden net hoe dat dan wordt afgesproken. Niet iedereen woont in de buurt, helaas :). M'n beste vriendin is een week later uitgerekend dus dat is ook nog afwachten. Mijn vader woont in het buitenland en zal er niet bij zijn. Mijn moeder heb ik gevraagd om bij de bevalling aanwezig te zijn (in de ruimte, ze hoeft niet perse de hele tijd naast mij te blijven) maar ik merk dat ze dat heel ongemakkelijk vindt. Ze is van mening dat het iets is wat ik met L. moet gaan doen. Misschien moet ik haar maar gewoon zeggen dat ze er niet bij hoeft te zijn als ze zich daar niet fijn bij voelt. Hoewel ik vind dat ik dat moet respecteren merk ik dat ik er ook een beetje verdrietig van word.
pi_179505797
Gefeliciteetd DnD! *O* Wat fijn dat ze er is en jij je gelijk al een stuk beter voelt. Fijn herstel gewenst :*

Leuk om alle ervaringen te lezen over kraambezoek en hoe het zo anders kan zijn als dat je je voorgenomen had als je zo trots als een pauw bebt O+ Zoals ik er nu over denk wordt het de eerste week alleen 1e & 2e graad familie en goede vrienden en verder gewoon mondjesmaat bezoek wanneer het uitkomt, maar wie weet hoe ik er dan in sta. :+

Helsinki ik snap dat je het niet leuk vindt, maar als je moeder zich er ongemakkelijk bij voelt, welke meerwaarde heeft ze dan tijdens jouw bevalling? Waarom zou je haar er graag bij willen en heb je haar dat uitgelegd?

Ik moet er persoonlijk niet aan denken om iemand anders dan manlief erbij te hebben (en de nodige professionals natuurlijk ;) )
pi_179505837
Ja hier ook.. Mijn moeder mag beneden blijven wachten haha :@ Ik wil enkel m'n vriend en de vk op de kamer. En stiekem eigenlijk ook een geboortefotograaf want waw maar jeetje die prijs pfff :') -O-

En idd wie weet hoe het uiteindelijk gaat verlopen!! Straks compleet anders dan je eigenlijk gedacht had haha. Ah het komt hoe het komt ;)
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_179505858
Oh nee, mijn moeder bij de bevalling, daar moet ik ook niet aan denken. Ze is geweldig hoor, maar dat is echt een moment voor vriend en mij en niemand anders.
  donderdag 31 mei 2018 @ 09:46:35 #110
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_179505887
Ik wil graag thuis bevallen en had het fijn gevonden als ze dan in de woonkamer zou zijn ofzo. Zoals het er nu staat lijkt het alsof ik haar alsnog in de ruimte waar ik beval wil hebben, maar ik bedoel dus dat ze in ieder geval in de buurt is. Haar nabijheid is iets wat ik normaal gesproken erg prettig vind, maar ik weet niet hoe ik me dan ga gedragen. Misschien wil ik juist alleen zijn omdat ik pijn heb :+.
  donderdag 31 mei 2018 @ 09:59:19 #111
319308 Tink89
To live is to dance
pi_179506018
Gefeliciteerd DnD!

En dat kraambezoek, daar heb ik echt nog niet over nagedacht. Ik heb veel broers en zussen en verwacht die allemaal wel redelijk snel, net als m'n beste vriendinnetje en de ouders en zus van manlief en zijn beste vriend. En de rest, ach, dat zien we dan wel. Eerst maar eens afwachten hoe ik me tzt voel en hoe het met ukkie gaat enzo.

En nog even terugkomend op alle vragen over de sonde:
- In principe kan hij ook nog even blijven zitten als ik hem niet gebruik (afgekoppeld dus). Het risico is alleen dat ik hem mee uitspuug als ik dan weer echt heel veel en heftig ga overgeven en dan moet er een nieuwe ingebracht worden. Niet onoverkomelijk, wel vervelend. Zeker als ik gal ga spugen, houd ik hem wrs niet binnen...
- Deze gyn is idd wat zakelijk/medisch ingesteld en heeft weinig oog voor wat voor mij het fijnste is. Ik heb alleen niet een vaste gyn en ben volgende week weer bij een ander, dus geen idee hoe die erover denkt.

Ik heb het er uitgebreid met mijn man over gehad en voorlopig slaan we het advies van de gyn heel even in de wind. Ik spuug nog steeds veel en ik voel me het veiligst bij de dosering die ik al een paar weken heb (55 ml voeding per uur). Eerst even kijken of we wat stabiliteit kunnen creëren en dan gaan we daarna wel rommelen met de sonde. Het is niet alsof ik er niks naast eet, dus voorlopig redden we het zo ook wel. En die knoop doorgehakt hebben, geeft heel veel rust :)

En mijn moeder mag niet eens in de buurt zijn als ik beval. We bellen pas als de uk er is en ik gedoucht en soort van toonbaar ben enzo. Ik heb niks met mijn moeder - of mijn schoonouders - dat zo diep gaat dat ik dit met ze zou willen delen. Bovendien staat mijn moeder nogal anders in bevallen en zwanger zijn dan ik (in de categorie: 'je bent zwanger, niet ziek' toen ik opgenomen werd, 'pijnstilling is onzin, dat hadden we in mijn tijd ook niet', 'iedere vrouw zou thuis moeten willen bevallen' en 'dat huid op huid gedoe is onzin' enzovoorts...). En ook mijn schoonouders hebben nogal andere ideeën dan wij, dus die blijven mooi thuis tot het hele feest achter de rug is. En als dat toevallig midden in de nacht is, bellen we ze de volgende ochtend wel.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 31 mei 2018 @ 12:09:48 #112
56471 pinquit
oh my lama!
pi_179508384
Ik kan mijn moeder beter verdragen dan mijn vriend tijdens de bevalling :D Maar ik wil het m'n moeder niet nog eens aandoen om mij te zien bevallen :') het is niet haar hobby :+ Ik ben nogal, ehh duidelijk, als ik pijn heb.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 31 mei 2018 @ 12:11:20 #113
56471 pinquit
oh my lama!
pi_179508413
Over bezoek: het liefst snel, als ik nog in mijn bevallings high zit, dan kan ik namelijk de hele wereld aan! Maar liever niet iedereen tegelijk :) maar ik heb niet zoveel mensen in de buurt, dat scheelt.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_179509065
Gefeliciteerd DnD en wat fijn dat je je al iets beter voelt :*

Ik denk dat ik mijn moeder nog wel okay zou vinden tijdens de bevalling, maar mijn vriend zou helemaal gek worden haha. Maar ik moet zeggen dat ik liever gewoon alleen mijn vriend er bij heb hoor, dus daar houden we het ook gewoon bij.

Vandaag wordt de box geleverd *O* we hebben dus toch het veel te dure boxhuisje van stapelgoed gekocht :') Nouja volgens mij is hiermee wel besloten dat we niet meer het stokke home ledikant doen, maar een goedkoper bedje. Dus onder aan de streep zijn we vást goedkoper uit :+
Mijn hormonen zijn wel intens gelukkig. Die hebben ook nog een hangloosebaby besteld, want die box was natuurlijk nog niet duur genoeg :')
pi_179510153
Gefeliciteerd DnD!!
pi_179510374
Bedankt Aure, ik kende die hangloose nog niet.. :')
pi_179510560
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 13:29 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Bedankt Aure, ik kende die hangloose nog niet.. :')
Zit je hier nu ook op te googlen? same _O- :')
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_179510665
Hehe wel tof ding toch. Ik zal mijn ervaringen hier delen tezijnertijd :P
pi_179510843
Ik liet hem aan mijn vriend zijn en nu staat ie ook op onze lijst haha _O- O+
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_179511116
quote:
2s.gif Op donderdag 31 mei 2018 13:36 schreef PriemGirl het volgende:

[..]

Zit je hier nu ook op te googlen? same _O- :')
Ja, en ik wil ook graag een XXL voor mezelf :+
  donderdag 31 mei 2018 @ 13:55:22 #121
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_179511143
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 12:09 schreef pinquit het volgende:
Ik kan mijn moeder beter verdragen dan mijn vriend tijdens de bevalling :D Maar ik wil het m'n moeder niet nog eens aandoen om mij te zien bevallen :') het is niet haar hobby :+ Ik ben nogal, ehh duidelijk, als ik pijn heb.
Mijn moeder heeft mijn eerste bevalling gedaan :D omdat de VK te laat was. Dat vond ik een prettige ervaring. Toch wilde ik het dit keer alleen met mijn vriend doen en ook nu was (een andere) VK bijna te laat.

Over kraambezoek.. ik had ook alles voor de bevalling al compleet dichtgetimmerd en ben daar nog steeds blij om. Hij was er om 05.25 en mijn ouders + dochter waren er rond 8.00. Zo hadden we ook even tijd met zijn 3 en dat vond ik ook erg fijn. Ze zijn vervolgens weer naar huis gegaan en hebben 4 dagen lang iedere avond voor ons gekookt, DAT was pas fijn. Zijn ouders mochten een uurtje langskomen van 16.00 tot 17.00 en dat was prima. Later die week nog 3 vrienden (over 2 dagen) en verder helemaal niets.

Ik vond trouwens de kraamzorg vermoeiender dan visite hebben.
pi_179511804
DND Gefeliciteerd! *O* O+


Kraambezoek is een ver van mijn bed show :') Bij de eerste hadden we nadrukkelijk gezegd dat we zouden bellen als we op de kamer lagen, maar schoonmoeder (en zwager met wie we in die tijd eigenlijk al geen contact meer wilden) stonden in de deuropening net op het moment dat ik in m’n adamskostuum op zou staan om te douchen }:| drie keer raden wie we de volgende keer als laatste bellen :W

Heb me aangemeld voor moeders voor moeders! En VK! Eerste echo 3 juli! Duuuuuuuurt lang :s)
pi_179512056
Psst, ik heb waarschijnlijk - even met man overleggen - wel een Hangloose baby te koop. O-) . De ecru met gele onderkant.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_179513055
Gefeliciteerd DND. Ik ben benieuwd naar de naam. Hopelijk knap je snel weer op :*

Hahaha Aure, dus toch maar gehaald? Wij zijn ook aan het strepen hoor. Wat vinden we belangrijk en mag iets kosten en wat vinden we minder belangrijk en gaat van MP gehaald worden. Zo hebben we een goede maxi-cosi met isofix en een machtig mooie (dure) kinderwagen. En juist een (nog heel mooi maar goedkoop!) kamertje van MP. Met alles wat we tot nu toe gehaald hebben ben ik mega gelukkig.

Ik vind het interessant om jullie ervaringen en gedachten omtrent de bevalling en het kraambezoek te lezen. Een goed onderwerp om manlief eens over te peilen. Ik heb nog niet echt een grote voorkeur. Ik sta ook wel open voor een kraamfeestje (maar dan wel elders, niet thuis). Wie weet krijgt het nog meer vorm de komende weken.
Ik heb btw weer mega last van mijn stuitje. Ik kan niet meer zonder pijn autorijden of mijn werkdag doorkomen. Morgen weer naar de fysio. Ik hoop zo dat ze nog wat voor mij kan doen. Ik heb soms ook een soort uitval in mijn been. Dam doet hij even niet wat ik wil. Is geen goed teken ben ik bang.
Tijd misschien ook om de gymlessen die ik geef over te dragen aan een vervanger. Vind ik zo zonde voor de laatste 6 weken :'(

*slingert Google aan voor een hangloose*
pi_179516371
Fijn is dat peace, dat je er zo gelukkig mee bent! Wij maken inderdaad ook wel dat soort keuzes. Een deel lenen we of hebben we gekregen van mijn broer en sommige dingen toch wel nieuw gekocht. En dan zijn er nog spullen die we als kraamcadeau van vrienden en familie krijgen (tula ftg, tripp trapp, accessoires voor tripp trapp), dat scheelt ook enorm. De box was zo iets wat bij ons beiden heel erg in ons hoofd bleef zitten, dus toch maar wel gekocht. Straks in elkaar zetten als vriendlief thuis is O+

Wat shit trouwens dat je zo'n last hebt van je stuitje en je been. Hopelijk kan de fysio je helpen en hoef je je gymlessen niet over te dragen. Maar denk ook vooral aan jezelf :*
pi_179519927
Gefeliciteerd DND!
Geniet ervan :*
pi_179520249
Kraambezoek zullen vooral ouders en onze zussen zijn en misschien 3 paar vriendinnen maar die komen wellicht in de eerste 3 weken.
Onze ouders zijn welkom zodra wij onze rust hebben, gewassen en al en als J & S de baby al hebben ontmoet.

En mijn moeder hoef ik er niet bij hoor, ik vind haar een schat maar ik heb haar niet nodig. Stiekem vind ik mezelf best goed in baren dus dat klusje lukt mij prima zonder haar. Man ik kan nu al niet wachten tot het zover is O+

[ Bericht 0% gewijzigd door klaprooss op 31-05-2018 22:45:39 ]
♥ J & S
pi_179520375
DnD van harte!!!! :* O+
:)
pi_179520442
Hilz wat staan wij sneu alleen trouwens met de UD :+
♥ J & S
pi_179520584
Ik vond kraambezoek echt verschrikkelijk. :@
Maar had gedacht dat ik het FANTASTISCH zou vinden. Dus we hebben toen meteen onze ‘gemaakte afspraken’ overboord gegooid en gedaan waar wij ons prettig bij voelden. :)

Altijd doen waar jullie je prettig bij voelen hoor, zo’n kraamtijd doe je maar 1 keer.
:)
pi_179521169
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 20:26 schreef klaprooss het volgende:
Hilz wat staan wij sneu alleen trouwens met de UD :+
Ben jij ook nog December?? YAY!! Ik vind dat leuk samen met jou! O+

Edit: jij januari maar ook alleen! Ik steek mijn hand uit over 31 december heen! Handje handje!
pi_179522046
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 20:50 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Ben jij ook nog December?? YAY!! Ik vind dat leuk samen met jou! O+

Edit: jij januari maar ook alleen! Ik steek mijn hand uit over 31 december heen! Handje handje!
Jaaaa te gek O+. Maar dan ben je wel erg lang overtijd of niet :+ ?!
♥ J & S
pi_179523994
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 20:18 schreef klaprooss het volgende:
Kraambezoek zullen vooral ouders en onze zussen zijn en misschien 3 paar vriendinnen maar die komen wellicht in de eerste 3 weken.
Onze ouders zijn welkom zodra wij onze rust hebben, gewassen en al en als J & S de baby al hebben ontmoet.

En mijn moeder hoef ik er niet bij hoor, ik vind haar een schat maar ik heb haar niet nodig. Stiekem vind ik mezelf best goed in baren dus dat klusje lukt mij prima zonder haar. Man ik kan nu al niet wachten tot het is ver is O+
O+

Echt he, alleen al daarom zou ik een 4e willen. Ik was laatst in de verloskamers van t zh, zat daar een rijtje verloskundigen, artsen en verpleegkundigen te blapen over wat een horror ze bevallen vonden om zelf te doen. Ik durfde gewoon bijna niet te zeggen dat ik bevallen echt heel tof vind. Ik was (ben!) zo trots op mn lijf, dat het dat gewoon effe deed. En die kennismaking erna ♡
En het duurde niet zo lang en ging soort van allemaal goed, dat helpt natuurlijk wel. Ik zou t zo weer doen.
:)
  vrijdag 1 juni 2018 @ 06:09:57 #134
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_179529182
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 21:13 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Jaaaa te gek O+. Maar dan ben je wel erg lang overtijd of niet :+ ?!
Dat zou ongezond lang worden dan :D
pi_179530384
Gefeliciteerd DND! Ik hoop dat het herstel voorspoedig gaat en heerlijk van je kleintje aan het genieten bent O+

Hier vorige week met mijn verjaardag de Hangloose gekregen :@ . Ik had aan mijn schoonzus een Prenatal bon gevraagd ( lekker origineel ) en haar voor de gein getagd in een FB reclame van de Hangloose, en toen had ze die voor me gekocht. Ik krijg het alleen nog niet voor elkaar om het zo te vouwen dat de randjes van de onderkant zichtbaar zijn als het ware. Ik heb de mintversie.

Ik heb bij de HA nog even navraag gedaan ivm de kinkhoest vaccinatie en ze zou het navragen want ze had er zelf niet zoveel verstand van. Gisteren erover teruggebeld en ze raden het idd aan om het voor de 36ste week te laten doen. Maandag dus maar gelijk met mijn B12 injectie laten zetten.

Gisteravond nog een 2 uur durende borstvoedingscursus gehad. Dus 2 uur lang op een oncomfortabele stoel heen een weer zitten schuiven. Wel redelijk nuttig maar na 10 afbeeldingen van hoe een poepluier eruit hoort te zien had ik het wel gehad. Zouden jullie je partner naar zoiets meenemen? 2 van de 11 vrouwen hadden hun man mee, ik denk dat als ik het alleen al gevraagd had dat mijn vriend mij voor gek had verklaard :') .

Mijn mama is de eerste ( op vriendlief na dan ) die mijn kleintje te zien krijgt en vast mag houden O+ . En daarna mijn vader. Sowieso is het eigen familie eerst :@ . Ik heb een aardige schoonfamilie hoor, maar die moeten echt even wachten tot ik er echt zin in heb. Het gaat alleen wel lastig worden omdat mijn ouders in Frankrijk zitten en ik moet bellen als ik denk dat de bevalling gaat beginnen. Dan komen ze met de auto ( 13 uur rijden ) naar NL. Maar ja, hoe weet je zeker dat je bevalling gaat beginnen? Ik heb het nog nooit meegemaakt en ben dan ook bang dat ik bel en het vals alarm is.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_179530640
Mijn man is vorige keer wel mee geweest naar de borstvoedingscursus, en er waren toen ook veel stellen. Ik vond het wel prettig dat hij ook wist hoe het werkte, wat 'normaal' is etc. Uiteindelijk moest ik het natuurlijk doen, maar dat betekent niet dat het alleen mijn verantwoordelijkheid is. Zijn steun was juist erg belangrijk.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 09:13:11 #137
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_179530685
Mijn man was ook mee. En dat terwijl hij toen net een maand in Nederland was en geen Nederlands sprak. Hij was mee voor mij. :)
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 09:14:42 #138
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_179530703
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 08:56 schreef Wolken het volgende:
Mijn mama is de eerste ( op vriendlief na dan ) die mijn kleintje te zien krijgt en vast mag houden O+ . En daarna mijn vader. Sowieso is het eigen familie eerst :@ . Ik heb een aardige schoonfamilie hoor, maar die moeten echt even wachten tot ik er echt zin in heb.
En de ouders van je vriend, dan?
Het is natuurlijk ook zijn baby.
Protège moi de mes désirs.
pi_179530825
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 09:14 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

En de ouders van je vriend, dan?
Het is natuurlijk ook zijn baby.
Mijn schoonouders wonen schuin tegenover ons en mijn ene schoonzusje naast ons ( lang leve boerengezinnen ) dus ze zullen echt wel binnen een paar dagen de baby te zien krijgen. Ik wacht nog steeds op een felicitatie van mijn andere schoonzus dat we überhaupt een kind gaan krijgen dus ik verwacht die sowieso niet zo snel op de koffie, die heeft andere prioriteiten :') .
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  vrijdag 1 juni 2018 @ 09:24:28 #140
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_179530851
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 09:14 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

En de ouders van je vriend, dan?
Het is natuurlijk ook zijn baby.
Idd :o tenzij er echt sprake is van een naar verleden of weet ik het, vind ik het zo snoeihard om je (schoon)ouders weg te houden van hun kleinkind, heb me daar wel vaker over verbaasd hier op Fok.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 09:25:47 #141
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_179530884
Ik heb echt spijt dat ik op heb gezocht wat een Hangloose is :'). * Helsinki vult verlanglijstje aan.
Wel een tof cadeau, Wolken! En nog van harte gefeliciteerd.

Borstvoedingscursus: wij gaan samen. Eigenlijk helemaal niet over gehad met elkaar maar L. wil bij zo veel mogelijk dingen aanwezig zijn omdat hij het interessant vindt en omdat hij me zo kan steunen.

Inderdaad wel leuk om te lezen hoe anderen denken over de kraamtijd en bevalling.

Vandaag 25 weken zwanger *O*.
Mijn bekkenpijn is niet verdwenen maar ik voel nu wel (meestal) op tijd aan wanneer ik m'n rust moet pakken en ben meer aan het opletten. Wel heel erg toe aan vakantie en me even nergens mee bezig te hoeven houden. Maar, eerst die scriptie :). Gelukkig is het einde in zicht.
pi_179530889
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 09:24 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Idd :o tenzij er echt sprake is van een naar verleden of weet ik het, vind ik het zo snoeihard om je (schoon)ouders weg te houden van hun kleinkind, heb me daar wel vaker over verbaasd hier op Fok.
Zie boven, Ik zie mijn schoonouders iedere dag ;) Dus ze zullen de kleine echt wel snel genoeg te zien krijgen. Waarschijnlijk zien ze ons terugkomen met de kleine dus komen ze gelijk kijken. Maar hun kennende kijken ze even, geven de kleine een aai over de bol en gaan ze weer verder met het werk. Het is voor hun ook kleinkind nummer zoveel, dus zo spannend vinden ze het niet meer. Het zou ook anders zijn als ze nu heel erg mee zouden leven met mijn zwangerschap. Ondanks dat ik ze dus dagelijks zie vragen ze ook nooit wat, ik moet er altijd zelf over beginnen als er nieuwe ontwikkelingen zijn.

[ Bericht 24% gewijzigd door Wolken op 01-06-2018 09:34:13 (Nog even wat toegevoegd. ) ]
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_179531488
Wij vonden de eerste week kraambezoek vreselijk....we waren op. En B had een hersenschudding dus niemand mocht hem vasthouden. Alleen directe familie kwam langs en dan vooral om te helpen met koken etc.

Daarna rustig opgebouwd, vrienden namen ook standaard een bak eten mee, zo lief. Tip voor als je op kraamvisite gaat: neem bereide maaltijden mee, beste kraamcadeaus ever.
Wij wilden 's avonds geen bezoek, we lagen zelf om 20:00 op bed. :D

De verplichte nummers zetten we na een uur de deur uit maar we hebben ook wel eens hele borrels gehad omdat het zo gezellig was en B toch lag te slapen. Maar ik kan me ook kraambezoek van collega's van mijn vrouw herinneren en B besloot zijn huil uur te hebben, ik ben toen met hem gaan wandelen en halverwege de wandeling ging het stortregenen. _O-

We laten het weer op ons afkomen, het is ook afhankelijk van wanneer ze komt. Veel familie is een week na de uitgerekende datum op vakantie en mijn schoonouders komen juist 1 dag voor de uitgerekende datum terug van vakantie. Mijn moeder komt in ieder geval in week 2 of 3 een aantal nachten in een B&B in de buurt en mijn schoonzus komt ook helpen (die is verpleegster en woont heel dichtbij). Het ziet er naar uit dat ik niet volledig vakantie kan nemen dus extra help die eerste weken is welkom.

En alle buren hebben aangeboden B naar school te brengen, halen, met hem te eten etc. Applaus voor wonen in een dorp.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 10:05:44 #144
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_179531644
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 09:24 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Idd :o tenzij er echt sprake is van een naar verleden of weet ik het, vind ik het zo snoeihard om je (schoon)ouders weg te houden van hun kleinkind, heb me daar wel vaker over verbaasd hier op Fok.
Mijn baby is bijna 4 weken en mijn schoonouders hebben uren nog steeds niet gezien. Ok, ze wonen ver weg, maar ze moeten ook eerst op vakantie. -O- ik vind het vooral voor de duutser zo sneu...
pi_179531933
Oh ja kijk ik snap het wel hoor.. Als je (schoon)ouders hebt die idd niet eens vragen hoe het is met je of met de baby is en het allemaal maar 'normaal/gewoon' vinden; dan zou ik ook niet willen dat ze binnen 5 minuten bij je staan. Dan is het toch 'anders'. Pfff Jagär dat lijkt me echt zo vreemd.. Ook al wonen ze ver weg -O- -O-
Hier heel erg betrokken schoonouders die iedere keer vragen 'hoe is het met de mama' als ze mij zien; dus dan is het toch een heel ander gevoel. Ook bij elke afspraak en/of echo willen ze weten hoe en wat; dus die verwacht ik ook heel snel bij ons in huis. Wat mij betreft blijven ze - samen met mijn ouders - lekker koffie drinken tot ie er is haha. Ik laat mijn vriend ze wel halen als het zo ver is en ik mij ook fatsoenlijk genoeg voel (tjah misschien maakt het mij allemaal niet uit en wil ik idd ook heel er pronken! Wie weet :D Komt vast allemaal goed O+ ).

Nou vanmorgen dus weer bij vk geweest en die verontschuldigde zich voor de tigste keer haha :D Ah ik vond het niet erg; voel de baby regelmatig en wist dat alles al goed was door pretecho met 16 weken en 20 weken echo :) Over 4 weken weer afspraak. Alles was goed en baby lag perfect om het hartje te horen *;
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_179532166
Ik heb mijn moeder gevraagd bij de bevalling te zijn dit keer. Zodat elke baby door iemand opgevangen wordt als dat nodig is. Mijn vader/zus&zwager vangen kleuter op. Ligt er even aan wie er eerder beschikbaar is. Nog niet besproken hoe we het gaan doen als de baby's er zijn maar nog tijd genoeg voor.

Morgen gaan we bekend maken dat kleuter twee broertjes krijgt! Heel benieuwd naar de reacties *O*
pi_179532677
Mnoh dat lijkt me toch wel echt bijzonder dat je gewoon dubbel moet gaan regelen :D hihi 2 baby's opvangen *;
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_179532964
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 10:51 schreef PriemGirl het volgende:
Mnoh dat lijkt me toch wel echt bijzonder dat je gewoon dubbel moet gaan regelen :D hihi 2 baby's opvangen *;
Is het ook! Bij alles wat we in de planning hebben is het ohja straks zijn we met 5 ipv 4 haha.

En met kleine stapjes begint ons huis er ook wel klaar voor te zijn. Volgende week komt de nieuwe bank en dan is de beneden verdieping klaar. Dan gaat vriend verder op de zolder om daar een slaapkamer voor ons van te maken, en ondertussen vast kleuren uitzoeken voor de babykamer to be. De bedjes komen er pas te staan na de kraamweek. Want een vlizotrap op begint de kraamzorg niet aan helaas.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 11:15:42 #149
319308 Tink89
To live is to dance
pi_179533253
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 11:03 schreef aapieannie het volgende:

[..]

Is het ook! Bij alles wat we in de planning hebben is het ohja straks zijn we met 5 ipv 4 haha.

En met kleine stapjes begint ons huis er ook wel klaar voor te zijn. Volgende week komt de nieuwe bank en dan is de beneden verdieping klaar. Dan gaat vriend verder op de zolder om daar een slaapkamer voor ons van te maken, en ondertussen vast kleuren uitzoeken voor de babykamer to be. De bedjes komen er pas te staan na de kraamweek. Want een vlizotrap op begint de kraamzorg niet aan helaas.
Vind je dat zelf ook niet doodeng? Zo'n vlizotrap op met een kleine op de arm? Ik vind ze zonder baby of dikke buik al akelig...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_179533891
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 11:15 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Vind je dat zelf ook niet doodeng? Zo'n vlizotrap op met een kleine op de arm? Ik vind ze zonder baby of dikke buik al akelig...
Voor nu zeg ik nee, want al regelmatig kleuter ook mee de trap op en af getild. Mocht ik het tegen die tijd wel eng vinden dan wachten we gewoon nog met de baby's beneden en wij boven ;)
pi_179536514
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 08:56 schreef Wolken het volgende:
Gefeliciteerd DND! Ik hoop dat het herstel voorspoedig gaat en heerlijk van je kleintje aan het genieten bent O+

Hier vorige week met mijn verjaardag de Hangloose gekregen :@ . Ik had aan mijn schoonzus een Prenatal bon gevraagd ( lekker origineel ) en haar voor de gein getagd in een FB reclame van de Hangloose, en toen had ze die voor me gekocht. Ik krijg het alleen nog niet voor elkaar om het zo te vouwen dat de randjes van de onderkant zichtbaar zijn als het ware. Ik heb de mintversie.

Ik heb bij de HA nog even navraag gedaan ivm de kinkhoest vaccinatie en ze zou het navragen want ze had er zelf niet zoveel verstand van. Gisteren erover teruggebeld en ze raden het idd aan om het voor de 36ste week te laten doen. Maandag dus maar gelijk met mijn B12 injectie laten zetten.

Gisteravond nog een 2 uur durende borstvoedingscursus gehad. Dus 2 uur lang op een oncomfortabele stoel heen een weer zitten schuiven. Wel redelijk nuttig maar na 10 afbeeldingen van hoe een poepluier eruit hoort te zien had ik het wel gehad. Zouden jullie je partner naar zoiets meenemen? 2 van de 11 vrouwen hadden hun man mee, ik denk dat als ik het alleen al gevraagd had dat mijn vriend mij voor gek had verklaard :') .

Mijn mama is de eerste ( op vriendlief na dan ) die mijn kleintje te zien krijgt en vast mag houden O+ . En daarna mijn vader. Sowieso is het eigen familie eerst :@ . Ik heb een aardige schoonfamilie hoor, maar die moeten echt even wachten tot ik er echt zin in heb. Het gaat alleen wel lastig worden omdat mijn ouders in Frankrijk zitten en ik moet bellen als ik denk dat de bevalling gaat beginnen. Dan komen ze met de auto ( 13 uur rijden ) naar NL. Maar ja, hoe weet je zeker dat je bevalling gaat beginnen? Ik heb het nog nooit meegemaakt en ben dan ook bang dat ik bel en het vals alarm is.
Advies met de kinkhoestvaccinatie is zetten tussen 28 en 30 weken. Als een zwangere dat wil kan hij tot 38 wkn nog geplaatst worden, maar liever dus eerder.

Let er goed op als je hem ophaalt bij de apotheek dat je de dktp hebt en niet de dtp. Je bent niet de eerste die dan per ongeluk met het verkeerde wordt gevaccineerd.
:)
pi_179540600
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 13:40 schreef mignonne het volgende:

[..]

Advies met de kinkhoestvaccinatie is zetten tussen 28 en 30 weken. Als een zwangere dat wil kan hij tot 38 wkn nog geplaatst worden, maar liever dus eerder.

Let er goed op als je hem ophaalt bij de apotheek dat je de dktp hebt en niet de dtp. Je bent niet de eerste die dan per ongeluk met het verkeerde wordt gevaccineerd.
Goede! De apotheek was het vaccin kwijtgeraakt maar ik heb wel al de factuur ervan ontvangen. Daar staat dit op:

Boostrix Polio injectie

Is dat dan de juiste? Vaccin is gelukkig weer gevonden en ligt inmiddels bij de ha.

Als ik kijk op de site van de RIVM raden ze het weer aan tussen de 28 en 32 weken. Maandag ben ik 32 + 2 dus dat zou op 2 dagen na dan redden. Wel wat verwarrend dat er verschillende adviezen online staan.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_179541434
:W

Vannacht om half 2 begonnen mijn weeën en om half 12 is onze baby O+ geboren! Wel vrij heftige bevalling met alle weeën zo ongeveer na elkaar, max tussenpozen van 1 minuut ofzo :') maar we did it en hij is er!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_179541623
Gefeliciteerd Aure!

Wat een mooi mannetje O+
pi_179541644
Gefeliciteerd Aure met jullie zoon *O* Klinkt als heftig ja, met weinig adempauze, maar je hebt het gewoon geflikt O+ Geniet :*
pi_179541794
Wauw Aure! Gefeliciteerd!! *O*
En je dacht dat ie nog zo lekker zat, of stiekem niet?
pi_179541892
Wat een mooie baby O+
Gefeliciteerd!
pi_179541946
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 17:31 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Wauw Aure! Gefeliciteerd!! *O*
En je dacht dat ie nog zo lekker zat, of stiekem niet?
Dat dacht ik wel echt ja! We waren vannacht ook in dubio of het wel of niet echt was. In het ziekenhuis aangekomen zat ik op 3cm! En na 2 uurtjes daar hadden ze mijn vliezen gebroken en toen ging het wel echt heel rap. Te heftig wel soms eigenlijk. Maar joh, baby O+

Thanks voor de felicitaties O+
pi_179542056
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 17:35 schreef Aure het volgende:

[..]

Dat dacht ik wel echt ja! We waren vannacht ook in dubio of het wel of niet echt was. In het ziekenhuis aangekomen zat ik op 3cm! En na 2 uurtjes daar hadden ze mijn vliezen gebroken en toen ging het wel echt heel rap. Te heftig wel soms eigenlijk. Maar joh, baby O+

Thanks voor de felicitaties O+
Jaaa, baby O+ Geniet! Zijn jullie alweer thuis?
pi_179542219
We moeten een nachtje blijven vanwege mijn te hoge bloeddruk. Maar waarschijnlijk wel gewoon morgen naar huis!
  vrijdag 1 juni 2018 @ 17:53:19 #161
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_179542388
Oooh Aure! O+.
Gefeliciteerd en wat een mooie naam!
  vrijdag 1 juni 2018 @ 18:01:41 #162
356511 JaleesaJoia
jaleesajoia
pi_179542600
Gefeliciteerd Aure, met jullie knappe knul *O* O+
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 18:08:50 #163
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_179542758
Gefeliciteerd aure!
pi_179543001
Gefeliciteerd Aure! Veel plezier met babyknuffelen O+ en hopelijk mogen jullie morgen weer lekker naar huis.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  vrijdag 1 juni 2018 @ 18:41:24 #165
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_179543464
Gefeliciteerd Aure! Lekker bijkomen en knuffelen O+ .
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 16:40 schreef Wolken het volgende:
Boostrix Polio injectie

Is dat dan de juiste? Vaccin is gelukkig weer gevonden en ligt inmiddels bij de ha.
Ja, dat is de goede :Y.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_179543632
Gefeliciteerd aure *O*
pi_179543973
*G* Gefeliciteerd Aure!
pi_179544444
Gefeliciteerd Aure! Hopelijk snel naar huis!


En nr. 2! Hopelijk kan ik binnenkort ook nog even op nr. 1 staan.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 19:27:28 #169
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_179544693
Jaaaaa Aure! Baby!! O+ O+
pi_179544787
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 19:18 schreef coccinelle het volgende:
Gefeliciteerd Aure! Hopelijk snel naar huis!


En nr. 2! Hopelijk kan ik binnenkort ook nog even op nr. 1 staan.
Ik keek ook even :o :D

Maar de cosleeper was er wel vandaag en staat :) Misschien morgen even de muur van de slaapkamer verven.
pi_179546128
Gefeliciteerd met jullie jongetje, Aure! *O* Een spoedig herstel gewenst en geniet van je gezin!

Ik maak asap plaats voor je Cocci, en hoop dat je nog heeeeeeel lang bovenaan mag staan. Hoe gaat het nu met jou en de baby?

Hier de laatste twee, drie dagen af en toe wat kramp die me doet denken aan de dag voor mijn oudste werd geboren: beetje irritant, niet echt pijnlijk, maar wel duideljk. De dag voor zijn geboorte had ik die de hele dag door, nu af en toe eens vijf minuutjes ofzo. Benieuwd of het wat doet.

De vk vanmiddag: ‘Heb je nog vragen?’
Ik: ‘Nee, eigenlijk niet.’
Vk: ‘Maar wil je dan niet weten wanneer ze komt?’
Ik: :?

Ehm, jawel, maar kan jij me dat vertellen dan :') ?

Dat kon ze niet, overigens, voor jullie allemaal haar nummer willen :+
pi_179546179
Gefeliciteerd Aure! *O*
Wat een mooie baby O+
pi_179546725
Gefeliciteerd Aure! *O* Wat een zoetje O+
pi_179547039
Gefeliciteerd Aure! Wat een mooi mannetje O+ Even lekker bijkomen nu en tot snel bij de baby’s!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_179547248
Aure! Daar is hij dan *O* Van harte gefeliciteerd. Wat een prachtbaby en een hele mooie, zachte naam O+ Ik ben nu al fan.
Goed herstel toegewenst en tot ziens over een paar maandjes
pi_179547410
Aure, gefeliciteerd! O+ *O* wat een prachtige naam!


Ik lees trouw met jullie mee, maar die vermoeidheid hakt er echt in. Zat bijna weg te dommelen achter m’n bureau vanmiddag :')
pi_179548394
Aure gefeli! *O*

Jentin je mag nog niet hoor want ik moet nog wachten op iets :+

@ kinkhoest, das idd de goeie.
De adviezen wisselen niet! Het is alleen zo dat je een optimale timing hebt en een maximaal timeframe. Ieder mens heeft ong 2 weken nodig om antistoffen op te bouwen na vaccinatie. Vanaf 32 wkn vindt de grootste overdracht van antistoffen van moeder naar baby plaats. Als je dus de 2 weken opbouw meerekent kom je uit op een termijn van 30 wkn. Iets eerder (dus 28) is voor prematuren fijn, maar eerder dan de 28 is niet zinvol. Hetzelfde geldt voor na 38 wkn vaccineren. Bij 38 wkn kun je de gok nog nemen, omdat de meeste vrouwen na 40 wkn bevallen, daarna is het niet per se heel zinvol meer voor de baby. Ik hoop dat het zo soort van duidelijk is qua timeframe?
:)
  vrijdag 1 juni 2018 @ 21:54:30 #178
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_179548619
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 20:22 schreef Jentin het volgende:
De vk vanmiddag: ‘Heb je nog vragen?’
Ik: ‘Nee, eigenlijk niet.’
Vk: ‘Maar wil je dan niet weten wanneer ze komt?’
Ik: :?

Ehm, jawel, maar kan jij me dat vertellen dan :') ?

Dat kon ze niet, overigens, voor jullie allemaal haar nummer willen :+
Wat een debiel gesprek :o.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 1 juni 2018 @ 21:55:42 #179
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_179548652
Oef.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 21:58:15 #180
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_179548712
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 21:55 schreef Helsinki het volgende:
Oef.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee hoor. Kan al weken eerder zelfs.
En even een mogelijke volgende vraag ondervangen: het zegt niets over je vermogen om borstvoeding te geven. Al vond ik het zelf wel tof om alvast te zien dat er blijkbaar iets uit kon komen *) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_179548977
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 21:55 schreef Helsinki het volgende:
Oef.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga echt heel raar opkijken als er vocht uit mijn tempels komt. Gewoon het besef dat ze ook voor iets anders dan erotiek gaan dienen.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 22:20:11 #182
56471 pinquit
oh my lama!
pi_179549257
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 22:08 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Ik ga echt heel raar opkijken als er vocht uit mijn tempels komt. Gewoon het besef dat ze ook voor iets anders dan erotiek gaan dienen.
Tempels O+


Overigens zijn je borsten bedoeld om te voeden toch, ik heb ze saai genoeg altijd zo gezien ;)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 1 juni 2018 @ 22:21:28 #183
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_179549286
:D. Ik had echt zoiets van 'huh, wat komt er nú dan uit mij?!' Maar, ik ben er inmiddels weer rustig onder.
pi_179549564
Dan. Oel je je echt zwanger toch Helsinki O+
pi_179549989
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 22:20 schreef pinquit het volgende:

[..]

Tempels O+


Overigens zijn je borsten bedoeld om te voeden toch, ik heb ze saai genoeg altijd zo gezien ;)
Haha, goedenavond, scherp! O+
Het zijn ook een soort tempels toch?
Ja, ze zijn er om te voeden. Maar tot nu toe hebben ze nog nooit tot dat doel gediend. Ik vond het nog moeilijk om zo iets voor te stellen bij mijn eigen borsten. Ben overigens wel blij met mijn 2 maten groter :p O+
pi_179550421
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 21:54 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Wat een debiel gesprek :o.
Ja _O- Het was de enige van de vier vk’s die ik nog nooit had gezien. Ze heeft in elk geval een onuitwisbare indruk gemaakt.

Mignonne, je maakt me nieuwsgierig. Officieel heb ik nog een week te gaan, dus ik doe m’n best voor je, ok :+ ?

Helsinki, toch wel een cool trucje, niet? Wel even een reality check, ja :P
pi_179550800
Aure gefeliciteerd!! *O*

Bedankt voor de uitleg mignonne, interessant om te lezen. Ik ga ook voor de kinkhoestvaccinatie, wordt gezet als ik 30+5 ben.

Helsinki kan me voorstellen dat je dan even gek staat te kijken :D.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
  zaterdag 2 juni 2018 @ 03:09:57 #188
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_179552809
Goh, dit was echt niet mijn dag eigenlijk. Vandaag (officieel gisteren dan) had ik helse buikpijnen waarbij ik niet wist waar ik het zoeken moest. Mijn hele lijf was nat van het zweten en dat hield zo'n 20 minuten aan. Daarna paracetamol ingenomen en gedacht: ach, nu is het voorbij. Maar in de loop van de avond kreeg ik ook pijn in mijn rechterzij / rug en kon ik bijna niet ademen en bewegen van de pijn. HAP gebeld, urine laten controleren. Dat was schoon maar waar ik dan last van heb viel niet te zeggen -O-.

Het kon mogelijk een steentje zijn dat gepasseerd is en waardoor het nu gevoelig is, maar volgens de HA zat het meer aan de buitenkant. Hij vond het maar raar. Advies was nog meer paracetamol en aankijken :'). Uiteindelijk ook mijn temperatuur gecheckt want dat was hij bijna vergeten. Geen koorts.

Ben niet heel erg gerustgesteld, maar ik ga nu toch proberen nog wat te slapen. Ik heb niet het idee dat er iets met de baby is want die voel ik nog gewoon. Merk wel dat ik het moeilijk vind om in te schatten wanneer ik de VK moet bellen.

Moest het voor nu even kwijt (L. is uitgerekend vandaag een nacht in het buitenland voor werk) :@.

[ Bericht 6% gewijzigd door Helsinki op 02-06-2018 03:34:25 ]
pi_179554133
Je kunt je vk altijd bellen op het 06 nummer voor alles wat niet kan wachten tot de volgende controle.
Dingen als bloedverlies, vochtverlies, pijn, je baby minder voelen of ongerustheid bel je ook gewoon in het weekend of s avonds of s nachts voor.
:)
pi_179554151
Wat naar Helsinki! Ik zou je toch adviseren straks voor de zekerheid even de vk te bellen, ik heb in combinatie met zwangerschap geen vertrouwen in de ha :')
(Ik heb 12 weken rondgelopen met onhoudbare hoestbuien, en telkens weggestuurd met paracetamol advies. Bleek uiteindelijk een combinatie van bronchitis en gastric astma te zijn. In het ziekenhuis ontdekt. Ben er nu eindelijk bijna van af *O* )
Ben je verder de nacht een beetje doorgekomen?
pi_179554208
Aure gefeliciteerd *O* Wat een mooierd, en zo'n lieve naam! Veel geluk samen.

Ai Helsinki, pijnlijk! Hoe gaat het nu met je? Ik zou denk ik toch de verloskundige hebben gebeld, al was het maar voor advies.

Vandaag ben ik 20 weken zwanger :o O+ Echt wel een mijlpaal vind ik zelf. En ik voel de baby ook al lekker bewegen O+ Over 4 dagen hebben we de GUO (20 weken echo), dat vind ik nog wel even spannend.
pi_179555009
Mrs Peel op de helft :D Zeker een mijlpaal! Hopelijk is de GUO gewoon goed en kun je daarna lekker door naar alle volgende mijlpalen!

Helsinki, dat klinkt niet goed zeg :{ Gaat het nu beter?
pi_179555074
Peel! Wat een mooie mijlpaal *O* 20 weken al weer. Fijn dat je de kleine al voelt. Willen jullie het geslacht ook weten of houden jullie het als een verrassing?

Helsinki dat klinkt ontzettend naar. Ik sluit me aan bij de meiden hierboven, voor dit soort dingen mag je de VK bellen. Het klinkt een klein beetje als wat ik 2 weken terug had. Daar hebben ze ook nooit een duidelijke oorzaak voor gevonden. Denk zelf dat het ineens een extreme groeispurt was waardoor alles even op slot schoot (of een darm klem kwam te zitten). Gaat het nu al weer wat beter?
  zaterdag 2 juni 2018 @ 10:46:55 #194
319308 Tink89
To live is to dance
pi_179555745
Aure, gefeliciteerd!

En over de tempels :P die lekken hier al sinds week 10 ofzo af en toe.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_179555747
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 09:48 schreef Peacefulll het volgende:
Willen jullie het geslacht ook weten of houden jullie het als een verrassing?
Wij willen het heel graag weten maar we laten het een verrassing tot de geboorte. Er is al zoveel géén verrassing geweest bij deze hele zwangerschap.

En over de kinkhoest vaccinatie, die ga ik ook halen. Ik lees op de site van het RIVM dat het niet vergoed wordt, klopt dat?

En we hebben vandaag nog een mijlpaal te pakken zag ik net: er komt melk uit! c_/

Komende week zal ik het ziekenhuis bellen om de ogtt in te plannen. Heel veel zin in :')
pi_179555966
Lekken! Check! Compleet met af en toe een TSR zelfs, vooral als ik even ontspannen in de zon zat. Niet dat er dan al veel komt, maar goed, dan druppelt het toch al wel. Vraag me af of dat komt omdat ik nog maar relatief kort gestopt was met W.voeden toen ik zwanger bleek (hij dronk tot november, december bleek ik zwanger), want bij W's zwangerschap lekte ik al wel, maar die tar's had ik toen niet.

Verder is het hier nogal eeh... prut op het moment. Mijn bekken heeft het echt heel zwaar, ik heb gisteren gemeld op werk dat ik 6 uur op een dag eigenlijk ook niet meer trek, dus ik verwacht dat ik nu 50% ziekgemeld ga worden en dan 4 uur per dag kan gaan werken. Nog 6 weekjes, dan heb ik verlof, dus opzich kan ik wel aftellen. Ik vind het vooral loeizwaar dat ik ook nog voor W. wil zorgen, maar ik kan hem eigenlijk niet echt bijhouden op het moment, dat zorgt voor frustratie (zowel bij hem als bij mij), wat eigenlijk niemand verder helpt. En dan is er nog het huishouden. Man doet wat ' ie kan, maar toch blijven er dingen liggen en dat vindt mijn nesteldrang heel nie leuk.
  zaterdag 2 juni 2018 @ 11:13:57 #197
356511 JaleesaJoia
jaleesajoia
pi_179556053
Lekkende borsten, hier nog geen last van (gelukkig)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder heb ik helaas weinig positiefs te melden.. lig alweer opgenomen sinds woensdag.. weeeeeeer hoge koorts, weeeeer slechte urine.. ze weten inmiddels niet meer wat ze met me aanmoeten, aangezien ik nu al bijna 10 weken nonstop aan de antibiotica zit, maar het komt er gewoon dwars doorheen ;(

Ik heb ook echt gister een potje liggen janken omdat ik het zo zat was, tot op het punt dat ik echt dacht van haal alles maar weg, maar 5 minuten later voelde ik me daar al weer ongelofelijk schuldig over :'(

-O-
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_179556098
Wat een narigheid bij veel dames hier, sterkte voor JJ en sillie.
pi_179556326
MrsPeel dat is zeker een mooie mijlpaal! *O*. Ik duim voor een goede GUO voor jullie! Kinkhoestvaccin wordt idd niet vergoedt, kost je ¤35.

Helsinki ga je gewoon even je VK bellen ok? :*

Sillie wat ontzettend balen allemaal zeg. Bij W heb je dit niet zo extreem gehad toch? Goed dat je wel aan de bel trekt en naar je lichaam luistert. Sterkte :*.

JJ dat is ook ellendig, frustrerend ook dat de AB niet echt lijkt te helpen ;(. Sterkte en ik duim voor je dat er snel verbetering in komt :*
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_179556555
Gefeliciteerd Aure! Wat een knappie! O+
pi_179556616
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 10:47 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Wij willen het heel graag weten maar we laten het een verrassing tot de geboorte. Er is al zoveel géén verrassing geweest bij deze hele zwangerschap.
Mijn man is het compleet met jullie eens gok ik. Als een eventuele tweede ook weer via de MMM komt dan wil hij het ook graag als verrassing houden. Ik ben van nature veel te nieuwsgierig en praktisch ingesteld :D
Waar ik zelf wat moeite mee heb is de opmerking van mensen over mijn uitgerekende datum en dat mijn verlof echt precies goed valt (6 weken zomervakantie en op schooldag 1 start mijn verlof). 'Dat hebben jullie goed gepland zeg!' Uhmm ja het komt nu toevallig mooi uit maar van planning was toch echt geen sprake. Merk toch ergens dat het me steekt stom genoeg.

Ik ga me ook maar eens inlezen over de kinkhoestvaccinatie. Ik heb echt nog geen idee van hoe, wat en waarom.

Sillie, wat naar dat je bekken zo'n pijn doet. En goed dat je aan de bel trekt mbt je werk. Ik moet ook echt harder aan de bel gaan trekken ben ik bang.

JJ, nog steeds niet de goede kant op. Logisch dat je er een traantje om laat en even zulke gedachten hebt. Het zit je nog niet echt mee.
  zaterdag 2 juni 2018 @ 12:58:56 #202
356511 JaleesaJoia
jaleesajoia
pi_179557286
Oh en net als je denkt dat je alles hebt gehad: de dokter komt net vertellen dat uit de urinekweek een enterobacter bacterie is gekomen die resistent is voor alle antiobioticum die mogen tijdens zwangerschap, dus ze moeten nu starten met een kuur die eigenlijk niet wenselijk is voor de baby :'( :'( :'( :'( :'(
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_179557361
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 11:38 schreef Feyre het volgende:
MrsPeel dat is zeker een mooie mijlpaal! *O*. Ik duim voor een goede GUO voor jullie! Kinkhoestvaccin wordt idd niet vergoedt, kost je ¤35.

Helsinki ga je gewoon even je VK bellen ok? :*

Sillie wat ontzettend balen allemaal zeg. Bij W heb je dit niet zo extreem gehad toch? Goed dat je wel aan de bel trekt en naar je lichaam luistert. Sterkte :*.

JJ dat is ook ellendig, frustrerend ook dat de AB niet echt lijkt te helpen ;(. Sterkte en ik duim voor je dat er snel verbetering in komt :*
Totaal niet zelfs. Toen had ik helemaal aan het eind, rond 39 weken ofzo, wel wat bekkenpijn, maar niks extreems. Nu kan ik op slechte dagen amper 100 meter lopen. Dat beperkt zo enorm, daar baal ik eigenlijk meer van dan de pijn...
  zaterdag 2 juni 2018 @ 13:06:31 #204
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_179557398
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 12:00 schreef Peacefulll het volgende:
Ik ga me ook maar eens inlezen over de kinkhoestvaccinatie. Ik heb echt nog geen idee van hoe, wat en waarom.
Link van RIVM over kinkhoestvaccinatie voor zwangeren.

Mrs.Peel: wordt inderdaad niet vergoed.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lemijn op 02-06-2018 13:12:08 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_179557451
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 13:04 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Totaal niet zelfs. Toen had ik helemaal aan het eind, rond 39 weken ofzo, wel wat bekkenpijn, maar niks extreems. Nu kan ik op slechte dagen amper 100 meter lopen. Dat beperkt zo enorm, daar baal ik eigenlijk meer van dan de pijn...
Snap ik.. en dat beperkte was minder lastig geweest als je W niet had. Kan je af en toe hulp inschakelen van familie/bekenden?

JJ wat een rot nieuws :o. En nu? Die kuur moet gestart worden? Wat voor effect heeft het op de baby dan? :{.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
  zaterdag 2 juni 2018 @ 13:21:54 #206
356511 JaleesaJoia
jaleesajoia
pi_179557644
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 13:09 schreef Feyre het volgende:

[..]

Snap ik.. en dat beperkte was minder lastig geweest als je W niet had. Kan je af en toe hulp inschakelen van familie/bekenden?

JJ wat een rot nieuws :o. En nu? Die kuur moet gestart worden? Wat voor effect heeft het op de baby dan? :{.
Die kuur moét echt ja :(
Effecten weet ik nog niet. Dat komen ze me straks vertellen... niet dat ik een keus heb ofzo, maar dan kan ik me er in ieder geval op voorbereiden wat er eventueel mis kan gaan
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_179557865
Pfff JJ. Hopelijk heeft de kuur weinig effect op de baby. Wel heel spannend zo!


Over de kinkhoestvaccin; kijk goed naar je polis naar de reizigersvaccinatie. Mogelijk krijg je de dktp wel vergoed als deze daaronder wordt gedeclareerd.


Hier is de groei verder afgenomen :'( . Ik ben zo nog niet toe aan bevallen (en dan vooral wat voor mogelijke opstartproblemen de baby zal krijgen door zijn dysmaturiteit en mogelijk randprematuur). Nog slechts een paar weken te gaan.
  zaterdag 2 juni 2018 @ 13:48:27 #208
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_179558151
Op jullie advies toch naar de VK gebeld en ik mocht langskomen, ook omdat ik eerder deze week wat bloedverlies heb gehad. Met de kleine was alles gelukkig goed. Op de echo even mogen spieken en ook het hartje gehoord. Ik kon wel huilen van opluchting (en die tranen kwamen dan ook nadat ik er weg was). Ze zag echter wel dat het met mij niet zo goed gaat en was dan ook verbaasd om te horen dat ik straks een paar uurtjes zou moeten gaan werken. Dit vond zij niet verantwoord omdat ik nog steeds pijn heb en mijn rust moet pakken.

Wat de oorzaak is, is nu nog onbekend want de urine was schoon. Ze dacht dat de stress van afgelopen maanden wel een factor zou kunnen zijn en haar advies was om nu écht tot rust te gaan komen. Als de pijn aanhoudt of verergert bel ik haar weer en ik heb me net ziekgemeld. De hond is met mijn moeder mee en ook L. komt vanmiddag weer thuis dus dan laat ik me maar even vertroetelen :).

Bedankt dat ik het hier kwijt kon en vooral dat jullie me erop wijzen dat ik gewoon moet bellen bij zulke dingen. Ik voel me ook wel schuldig omdat ik voor mijn gevoel veel eerder had moeten ingrijpen. Dit zou ik een volgende keer wel anders doen, pff.

Ik zal later vandaag of morgen even bijlezen en dan reageren :*. Nu slapen.
pi_179558716
Wat een spanning JJ.. ;(.

Goede tip cocci. Ik heb ze net gewoon ingediend ter declaratie (DKTP en MenACWY voor dochter), eens kijken of het lukt :+.

Wat rot van de groei struggles ;(. Kan me voorstellen dat je je er zorgen om maakt. Hopelijk trekt het nog zoveel mogelijk bij de komende weken. Word je verder wel een beetje begeleid al of voorbereid op alle mogelijke opstart problemen? Neem jij verder genoeg rust nu? :*

Goed gedaan Helsinki :Y. Goed naar je lijf luisteren en rust nemen :*.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
  zaterdag 2 juni 2018 @ 15:22:22 #210
56471 pinquit
oh my lama!
pi_179559907
Shit JJ :{
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_179561058
Ach nee JJ :'( Wat spannend zeg!

Cocci voor jullie ook al zo spannend nu de groei weer afneemt! Ben je thuis of nog in het ZH? Ik duim dat hij nog een paar weekjes mag blijven zitten.

Dank Lemijn voor de link :)

[ Bericht 18% gewijzigd door Peacefulll op 02-06-2018 16:40:37 ]
  zaterdag 2 juni 2018 @ 20:45:51 #212
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_179566308
*O* voor de mijlpaal van Mrs.Peel! Wat fijn zeg. Ik duim voor een goede uitslag van de GUO.

Wat balen Sillie. Goed idee om minder te gaan werken denk ik. Tevens herkenbaar van de huishoudelijke taken. Ik kan er echt heel verdrietig om worden als ik zie wat voor rommeltje het hier is maar probeer dan vooral weer in m'n eigen bubbel te gaan.

JJ :*. Weet je inmiddels al meer?

Cocci, ook bij jou heel spannend lees ik. Ook ik hoop dat de kleine nog een paar weken blijft zitten :*. Sterkte! En bedankt voor de tip. Ik ga er ook maar eens achteraan.

Ik heb vanmiddag nog een pijnaanval gehad en de VK gebeld. Die heeft me naar het ziekenhuis gestuurd. Er is bloed geprikt, een CTG gemaakt en ik kreeg ook daar een echo maar dan ook van de nieren omdat de VK het vermoeden had dat het iets als nierstuwing is. Dat idee had de gyn. ook maar dit kon op dat moment (nog) niet vastgesteld worden. Het deed pijn toen ze de echo maakte, dat zag ze wel aan me. Toch apart dat er verder niets te zien was (ook fijn natuurlijk, maar ik kan er zo weinig mee).

Ik moet het nu in de gaten houden, 24 uur om de 6 uur paracetamol slikken en weer contact opnemen met de VK als het dan niet over of erger is. Het is niet de bedoeling dat ik de dag niet zonder paracetamol door kan komen. Voor nu willen ze me in ieder geval nog geen (zwaardere) medicatie geven.

Die baby van ons doet het verder heel goed. Hij was behoorlijk actief en door dat getrappel lukt het me steeds weer om een beetje te ontspannen O+.
pi_179568683
Knuffels voor de mama’s hier, die het nu zo hard nodig hebben :*
pi_179575651
Wat spannend allemaal. JJ, heel veel sterkte en ik hoop dat de kuur snel aanslaat.

Cocci, weten ze waarom de groei zo achterblijft? Kwam dat nou door de placenta?

Hopelijk geeft je zo een extra onderzoek je wat rust Helsinki. Vannacht nog pijn gehad?

20 weken voor Mvr. Peel *O*

Gisteren erachter gekomen dat ze bezig zijn een baby shower voor me te organiseren. Ik weet alleen niet of ik er de fut nog voor heb, ik werk nog steeds erg veel en de uurtjes dat ik niet werk wil ik gewoon lekker thuis op de bank of bed doorbrengen. Maar ik vind mezelf zo een Scrooge worden met al mijn gemopper. Nou, ik laat het maar gewoon over me heen komen en wie weet vind ik het geweldig.

En als je denkt dat je alles dat je alles schoon en klaar hebt }:|

"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  zondag 3 juni 2018 @ 10:06:02 #215
356511 JaleesaJoia
jaleesajoia
pi_179576007
De dokter was gister nog langs gekomen om het eea toe te lichten betreft de antiobiotica.. ze gaf aan dat haar woordkeus misschien niet heel handig was.

Het kwam er iig op neer dat voor deze bacterie normaal gesproken 4 verschillende antibiotica te kiezen zijn, waarvan er bij 3 zijn bewezen dat ze echt schadelijk zijn tijdens de zwangerschap.

Van de vierde (die ik nu dus krijg) zijn er nog te weinig studies bekend om te weten wat de werkelijke gevolgen zijn voor de baby, dus naar hun idee was dat de beste keuze. Ze konden me dus ook niet vertellen wat de eventuele risico’s zijn.

Aan de ene kant stelt het me soort van gerust, want dit kan natuurlijk betekenen dat er geen schadelijke gevolgen zijn, aan de andere kant kan het ook betekenen dat er juist schadelijke gevolgen zijn waar ze dus vanwege te weinig studies niet van weten...

Ik weet het allemaal niet meer :'(
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
  zondag 3 juni 2018 @ 10:08:41 #216
356511 JaleesaJoia
jaleesajoia
pi_179576047
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 09:46 schreef Wolken het volgende:

Gisteren erachter gekomen dat ze bezig zijn een baby shower voor me te organiseren. Ik weet alleen niet of ik er de fut nog voor heb, ik werk nog steeds erg veel en de uurtjes dat ik niet werk wil ik gewoon lekker thuis op de bank of bed doorbrengen. Maar ik vind mezelf zo een Scrooge worden met al mijn gemopper. Nou, ik laat het maar gewoon over me heen komen en wie weet vind ik het geweldig.

En als je denkt dat je alles dat je alles schoon en klaar hebt }:|

[ afbeelding ]
Tuurlijk ben je geen Scrooge.. het is toch logisch dat je je vrije tijd lekker wilt kunnen relaxen... maar denk maar zo: misschien krijg je er juist een energieboost van, of misschien organiseren ze het wel bij je thuis en kan je alsnog lekker op je bank blijven zitten :D
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_179587315
Gefeliciteerd Aure, wat een knapperd!
pi_179594133
Van harte gefeliciteerd Aure O+ O+ Lekker genieten van je roze (blauwe :+ ) wolk *;

(Even verder niet bijgelezen.. Dit weekend ging het weer helemaal mis met mijn bekken ;( Vorige week toch weer steeds te lang gezeten op het werk; toch weer telkens savonds nog iets willen doen; toch weer het weekend volgepland en gisterenavond was het weer helemaal mis met flinke jankbui als gevolg uiteraard zucht.. Zit nu wel op het werk; maar ik kijk het aan of ik het volhou......)
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_179594637
25 weken jompel *O*

:* Priem, dat klinkt inderdaad erg zwaar. Is het wel slim om nu op je werk te zitten dan? Hou je grenzen in de gaten hoor - liever af en toe te vroeg stoppen dan er te ver overheen gaan.
  maandag 4 juni 2018 @ 10:10:03 #220
319308 Tink89
To live is to dance
pi_179595478
Priem, waarom ben je dan nu eigenlijk op je werk? Je lijf trekt blijkbaar aan de bel... Makkelijk gezegd vanaf de zijlijn, I know, maar toch: straks maak je het alleen maar erger.

En mijn hele fijne zwangersonderbroeken gingen na één keer dragen stuk... -O- Kreeg keurig mijn geld terug, maar ze zaten zo lekker. Zo jammer.

Het goede nieuws is dat ik het weekend met twee feestjes overleefd heb en al bijna 48 uur niet overgegeven heb *even afkloppen dit*. Nou is dat wel eerder gebeurd en kwam het toen in alle hevigheid weer terug, maar heel voorzichtig ga ik hier gewoon een beetje positief zitten wezen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_179595699
Joepie, ons meisje is gedraaid! de VK voelde het al, maar gunde ons de echo geloof ik :D Kortom ze ligt er klaar voor met haar hoofd naar beneden. En lipjes getuit en haar handen voor haar gezicht, ze wil echt dat we haar pas na de geboorte zien geloof ik.

Fijn Tink, snap dat je daar positief over denkt :)
pi_179596527
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 10:20 schreef exode het volgende:
Joepie, ons meisje is gedraaid! de VK voelde het al, maar gunde ons de echo geloof ik :D Kortom ze ligt er klaar voor met haar hoofd naar beneden. En lipjes getuit en haar handen voor haar gezicht, ze wil echt dat we haar pas na de geboorte zien geloof ik.

Fijn Tink, snap dat je daar positief over denkt :)
Hoeveel weken zijn jullie nu?
pi_179596592
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 11:07 schreef coccinelle het volgende:

[..]

Hoeveel weken zijn jullie nu?
35+3, ze loopt 1 week voor op de groei en B was 2 weken te vroeg. Wat betreft voorbereidingen houden we rekening met 38 weken. Zal je zien dat ze met 42 weken komt _O-
pi_179596802
Goede berichten van Tink en exode! *O* Had je vrouw gemerkt dat ze was gedraaid, of deed ze het ninja style?

Priem, boem=ho, hè? En volgens mij zegt je lichaam heel duidelijk dat het even mooi is zo. Je moet je hele leven nog werken, deze baby kun je alleen nu afbakken en het zou zonde zijn als je jezelf zo de vernieling in draait. Kalm aan!

Luna 25 weken *O*

Aure, hoe gaat het met jullie nu? Komt er nog een afzwaai-update?
pi_179596815
Helsinki, hier nog nergens last van qua lekkende tepels of wat dan ook. Ook niet bij huilende baby's weet ik veel. Wel dat ik het idee heb mee te moeten janken als ik een baby hoor/zielige puppy's zie/iets zieligs op tv.. :') Fijn die horrormones.
En fijn dat je toch naar VK hebt gebeld! Ik ben ook niet van snel aan de bel trekken; maar soms is het eigenlijk wel beter :@ Vooral bij helse buikpijnen en wat bloedverslies.. Beter even een keertje extra bellen en dat het even bevestigd wordt dat het wel nog allemaal goed zit verder. Wel vervelend dat er verder niks te zien is... Rutig aan en hopelijk gaat het snel weer de goeie kant op!

cocci jeetje wat vervelend dat de groei afneemt.. Ik hoop ook dat de baby toch nog een tijdje kan blijven zitten. Wat een onzekerheid weer ;(

JJ hmm ok eignelijk weet je niet veel meer. Ik denk dat ik er ook moeite mee zou hebben en met veel vraagtekens.. Je kan er zo weinig mee zo -O-

Tjah ik ben ook af en toe een koppige muts hoor; ik geef het gewoon toe.. Maar aan de andere kant heb ik echt een hele fijne goeie baas. Ik mag regelmatig rondjes lopen en gaan liggen als ik merk dat het niet zo goed gaat. Ik ben nu om het uur aan het rondlopen en dit gaat mij redelijk goed af. Het voelt al beter dan gisteren en doe het gewoon even erg rustig aan. Na de middag ga ik gewoon nog even een uurtje liggen (hebben een bank boven) en als ik daarna merk dat het toch weer fout gaat; ga ik naar huis. Voolopig kan ik het goed hebben. Ik weet waar mijn valkuilen liggen (zo met werk bezig dat ik mn loopmomentjes niet pak; toch weer anders zitten dan de 'goeie' zithouding; etc etc..). Het valt gewoon af en toe tegen omdat ik altijd best een sportief/makkelijk lijf heb gehad en ik nu het idee heb dat ik een enorme last ben (niets kunnen tillen; veel liggen waardoor ik niets in huis kan doen ook.. Op feestjes eerder naar huis omdat het niet goed voelt..); en dan komt het er natuurlijk allemaal in 1x er uit :@

Tink; fijn dat het overgeven even is gestopt ik hoop heel erg dat het nu echt een stuk beter gaat en je weer wat voedsel gewoon binnen kan houden :* *duimen draaien*

Oh wat goed exode *O* Haha heeeeel benieuwd of je stelling zal kloppen :D
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_179598101
Ze had niets gemerkt Jentin, de bewegingen zijn ook hetzelfde, nu is het blijkbaar geen boksen meer wat ze voelt maar schoppen. Wel grappig dat we nu weten dat de bobbel die vaak zichtbaar is, de billen zijn die ze dan omhoog steekt.
Bij B kon je echt wel duidelijk inschatten wat ze voelde, nu is het toch lastiger. Ook omdat de placenta voorligt.

Mijn schoonouders zijn vrijdag op vakantie gegaan en komen over 4 weken terug. Mijn schoonzus heeft tegen mijn vrouw gezegd dat ze dus nog wel even moet wachten met bevallen want anders moeten ze eerder terugkomen. Ik werd een beetje pissed toen ik het hoorde.
Mijn schoonouders zijn bij B 1 keer op bezoek geweest, op dag 2 en daarna weken niet en ze woonden op 5 minuten lopen. Dus ik weet niet waar ze dan eerder voor terug zouden moeten komen.....En ze hebben zelf toch de vakantie geboekt, toen was ze al zwanger.
Overigens heb ik hele lieve schoonouders maar sociaal gezien, zijn ze soms best raar.
pi_179604070
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 11:26 schreef Jentin het volgende:

Aure, hoe gaat het met jullie nu? Komt er nog een afzwaai-update?
Joe! Sinds zaterdagmiddag zijn we thuis en ben ik daar mijn nieuwe hobby babystaren aan het voortzetten. Hij doet het super goed! Is vandaag alweer 80 gram aangekomen. Het is wel even wennen hoor zo'n baby, maar zo mooi ook hoe je opeens een gezinnetje bent. En mijn vriend doet het ook zo fantastisch met hem en is zo lief voor mij, dat je denkt dat je al op zn verliefst bent, maar je door zo'n klein wezentje nog veel verliefder wordt. (Deelt kotsbakjes uit aan iedereen die er nu een nodig heeft). O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop voor iedereen hier dat jullie zwangerschappen een goed einde hebben :* en tot in het babytopic :W
  maandag 4 juni 2018 @ 20:23:19 #228
342418 VKV
Plausibel
pi_179607537
Aure, nog gefeliciteerd, wat een knap kindje hebben jullie! Geniet lekker van het babystaren!
  maandag 4 juni 2018 @ 22:18:51 #229
356511 JaleesaJoia
jaleesajoia
pi_179610748
Wat een knap mannetje, Aure!! O+
Nogmaals gefeliciteerd, en genietse natuurlijk!! :D
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_179614394
Wat klote JJ, hopelijk geen enge dingen en eindelijk beter worden!

Dag Zaïre geniet van je baby O+

Jongens, 7 hele weken! Vandaag dagje Efteling eens kijken of ik dat vol hou na 4 nachten zieke kinderen op me + zwangerschapsvermoeiheid :Z
♥ J & S
pi_179614795
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 07:40 schreef klaprooss het volgende:
Wat klote JJ, hopelijk geen enge dingen en eindelijk beter worden!

Dag Zaïre geniet van je baby O+

Jongens, 7 hele weken! Vandaag dagje Efteling eens kijken of ik dat vol hou na 4 nachten zieke kinderen op me + zwangerschapsvermoeiheid :Z
Heb jij nou al een echo gehad? :)
pi_179615105
Aure wat een lekker ding!

JJ ik hoop dat je je gauw wat beter voelt hoor.

Klap 7 weken *O* veel plezier vandaag.

Hier zaterdag de 16 weken alweer aangetikt, de tijd gaat echt wel snel voor mn gevoel! De baby's doen het goed en laten af en toe al.wat van zich voelen. Dacht vanmorgen zal eens kijken wat de weegschaal doet. O.2 kg aangekomen sinds start zwangerschap.
En het is niet dat ik veel beweeg want lopen is een heuse uitdaging geworden met een bekken wat zegt doeiii jij zal rust houden. Werk ook nog maar 2 uur per dag om vervolgens 3 uur te liggen slapen thuis. Gelukkig krijg ik die ruimte ook van mn werkgever.

Nog 2.5 week tot de seo!
  dinsdag 5 juni 2018 @ 09:03:15 #233
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_179615299
Priem, ik herken me soms zo in wat je schrijft! * Helsinki is soms ook een koppige muts :D.
Heb je een bekkenband? Ik zat daar laatst naar te kijken maar de pijn is de laatste tijd te doen. Ik weet niet of ik nu wat sneller stop met dingen waar ik later last van krijg (of ze beter kan vermijden) of dat ik gewend ben aan dat het zo voelt :').

Fijn dat ze is gedraaid, Exode!

Aure, wat een prachtig kindje hebben jullie. Tot over een paar maandjes in het babytopic O+.

Ik heb gisteren m'n scriptie ingeleverd en ben erg blij dat het er voor nu op zit. Mocht het geen voldoende zijn, dan moet ik er volgend jaar iets mee en als het wel een voldoende is, dan ben ik er na 20 juni helemaal vanaf (verdediging). Dat is fijn want ik merk nu pas hoeveel stress het met zich meebracht. Ik wil alleen maar slapen (zo moe!) :+. Gisteravond nog een pijnaanval gehad maar door weer naar links te leunen bij het zitten nam het vrij snel af. Ik houd me rustig.
pi_179615603
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 17:29 schreef Aure het volgende:

[..]

Joe! Sinds zaterdagmiddag zijn we thuis en ben ik daar mijn nieuwe hobby babystaren aan het voortzetten. Hij doet het super goed! Is vandaag alweer 80 gram aangekomen. Het is wel even wennen hoor zo'n baby, maar zo mooi ook hoe je opeens een gezinnetje bent. En mijn vriend doet het ook zo fantastisch met hem en is zo lief voor mij, dat je denkt dat je al op zn verliefst bent, maar je door zo'n klein wezentje nog veel verliefder wordt. (Deelt kotsbakjes uit aan iedereen die er nu een nodig heeft). O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop voor iedereen hier dat jullie zwangerschappen een goed einde hebben :* en tot in het babytopic :W
Mnohhhhhh kiek dan *; *; *; *; *;

Helsinki, ja ik heb zeker wel een bekkenband ! :D Ik heb echter geen enkel idee waar die ligt.... :') Zegt genoeg vrees ik he... :@ :@ :@ oops..........
Ik duim mee voor een voldoende :D Zou toch mooi zijn om er helemaal vanaf te zijn (nouja dan nog verdediging als laatste dan).
Auch -O- En maar niks gevonden verder? Hopelijk met voldoende rust dat het ook een stuk minder wordt :*
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_179615982
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 08:21 schreef vencodark het volgende:

[..]

Heb jij nou al een echo gehad? :)
Vrijdag!
♥ J & S
pi_179616134
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 09:59 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Vrijdag!
Spannend! Succes! :)
pi_179616412
7 weken, Klap ^O^ Succes vandaag.

Aapie, 16 weken, dat schiet op. Goed dat je je rust pakt.

Aure, wat een prachtige baby hebben jullie! Helemaal niet zo’n frommelaapje O+

Helsinki, goed van je scriptie, zeg! In welke hoek zit je onderwerp? Ik duim ook mee voor die voldoende :)

Net bij de vk geweest, ben nu 39+4 Mijn ijzer - gisteren opnieuw laten prikken - is een stuk opgeknapt, nu op 6,2. Volgende afspraak is volgende week vrijdag, dan ben ik 41 weken. Ze wil dan, als ik dat ook wil, een inwendig onderzoek doen en evt strippen. En als dan zou blijken dat ik al wat ontsluiting heb (2-3 cm), zou ze zelfs de vliezen al kunnen/mogen breken (‘mogen’ als in: volgens das Protokoll van het zh waar ik wil bevallen).

Ik ga ervanuit dat baby er tegen die tijd al is, eigenlijk, maar mocht dat niet zo zijn, weet ik nog niet wat ik zou doen: vliezen evt laten breken of niet? Ik ben eigenlijk niet zo voor kunstgrepen die niet noodzakelijk zijn en laat de baby liever zelf aangeven wanneer ze klaar is. Tegelijkertijd heb ik ook angst voor heel erg overtijd gaan, die een beetje is versterkt doordat in de afgelopen 1,5 jaar in mijn omgeving twee stellen hun baby verloren die het met 40 weken nog prima leek te doen en een paar dagen later ineens overleden bleek ;( (Ja, ik weet wel dat dat geen rationele angsten zijn, maar ik kan het niet helpen)

Heeft iemand toevallig ervaring hiermee, vliezen breken om de bevalling een zetje te geven terwijl die dus nog niet begonnen is? Of geen ervaring, maar andere zinnige inbreng voor-tegen?
  dinsdag 5 juni 2018 @ 10:39:45 #238
149959 SQ
snelle trees
pi_179616502
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 10:34 schreef Jentin het volgende:
7 weken, Klap ^O^ Succes vandaag.

Aapie, 16 weken, dat schiet op. Goed dat je je rust pakt.

Aure, wat een prachtige baby hebben jullie! Helemaal niet zo’n frommelaapje O+

Helsinki, goed van je scriptie, zeg! In welke hoek zit je onderwerp? Ik duim ook mee voor die voldoende :)

Net bij de vk geweest, ben nu 39+4 Mijn ijzer - gisteren opnieuw laten prikken - is een stuk opgeknapt, nu op 6,2. Volgende afspraak is volgende week vrijdag, dan ben ik 41 weken. Ze wil dan, als ik dat ook wil, een inwendig onderzoek doen en evt strippen. En als dan zou blijken dat ik al wat ontsluiting heb (2-3 cm), zou ze zelfs de vliezen al kunnen/mogen breken (‘mogen’ als in: volgens das Protokoll van het zh waar ik wil bevallen).

Ik ga ervanuit dat baby er tegen die tijd al is, eigenlijk, maar mocht dat niet zo zijn, weet ik nog niet wat ik zou doen: vliezen evt laten breken of niet? Ik ben eigenlijk niet zo voor kunstgrepen die niet noodzakelijk zijn en laat de baby liever zelf aangeven wanneer ze klaar is. Tegelijkertijd heb ik ook angst voor heel erg overtijd gaan, die een beetje is versterkt doordat in de afgelopen 1,5 jaar in mijn omgeving twee stellen hun baby verloren die het met 40 weken nog prima leek te doen en een paar dagen later ineens overleden bleek ;( (Ja, ik weet wel dat dat geen rationele angsten zijn, maar ik kan het niet helpen)

Heeft iemand toevallig ervaring hiermee, vliezen breken om de bevalling een zetje te geven terwijl die dus nog niet begonnen is? Of geen ervaring, maar andere zinnige inbreng voor-tegen?
Ze hebben mij bij Noud ook die keuze gegeven, maar kreeg er wel meteen de restrictie bij dat ik dan binnen vier uur weeen moest krijgen en anders alsnog medisch zou worden.
Gelukkig besloot de kleine eikel om 12 uur voor ik die keuze moest maken uit zichzelf te komen.

Ik denk dat ik het uiteindelijk niet gedaan zou hebben, maar ik had dan ook de grote wens om thuis te bevallen. Als ik sowieso naar het zkh zou gaan zou ik het denk ik wel gedaan hebben. Je bent dan 41 weken he, het is niet alsof je een premature bevalling probeert op te wekken. En als je dan al 2-3 centimeter hebt, dan zijn je lichaam en je kindje er waarschijnlijk wel klaar voor :*
disclaimer
pi_179617238
Even een algemeen vraagje voor de al-moeders-zijnde: Hebben jullie suggesties qua baby-boekjes die nuttig zijn voor 'nieuwe' moeders om te lezen? :@ :+ Er wordt zoveel aangeboden dat ik ze nu allemaal maar links laat liggen :')
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  dinsdag 5 juni 2018 @ 11:37:13 #240
149959 SQ
snelle trees
pi_179617247
Ik heb nooit boekjes gelezen, ik heb alles op FOK geleerd :D
disclaimer
pi_179617321
Bij G mocht ik kiezen om ingeleid te worden wegens minder leven. Dat was met 38,3. Ik twijfelde maar had blijkbaar al ontsluiting. Dat was voor mij het teken dat we er allebei klaar voor waren. 4 uur na het breken van de vliezen was hij er.
pi_179617323
Dank je, Stormqueen en Cassandra :) Thuisbevallen mag hier sowieso niet, dus die factor valt hier al weg.

Priem, ik vond bij mijn eerste voor de zwangerschap en bevalling ‘Veilig zwanger’ en ‘Veilig bevallen’ prettig om te lezen. Maar qua baby’s lees ik niks behalve een sporadische Viva Mama ofzo. En ik lurk hier al zó gênant lang mee dat ik ook niet denk dat er een boek is waar iets in staat wat ik hier nog niet gelezen heb. Dus, leestip: alle delen Z&G en de babytopics :+
pi_179617562
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 11:36 schreef PriemGirl het volgende:
Even een algemeen vraagje voor de al-moeders-zijnde: Hebben jullie suggesties qua baby-boekjes die nuttig zijn voor 'nieuwe' moeders om te lezen? :@ :+ Er wordt zoveel aangeboden dat ik ze nu allemaal maar links laat liggen :')
Ik vond/vind 'Buskruit met muisjes' erg leuk en ook leerzaam. Blader er nu ook weer in en heb een hoop 'oh ja' momenten.
pi_179617575
Sorry dat ik,inbreek, maar ontsluiting is echt een non-argument. Veel multen lopen al na 30 weken met ontsluiting rond.
pi_179617635
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 12:02 schreef WupWup het volgende:
Sorry dat ik,inbreek, maar ontsluiting is echt een non-argument. Veel multen lopen al na 30 weken met ontsluiting rond.
inmiddels weet ik dat :') ik loop nu ook al met ontsluiting rond.
  dinsdag 5 juni 2018 @ 12:10:21 #246
149959 SQ
snelle trees
pi_179617656
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 12:02 schreef WupWup het volgende:
Sorry dat ik,inbreek, maar ontsluiting is echt een non-argument. Veel multen lopen al na 30 weken met ontsluiting rond.
het ging mij dan ook voornamelijk om de zorg of interventie met 41 weken al dan niet te vroeg is. Mijn antwoord was inderdaad niet medisch onderbouwd, maar bedoeld als hart onder de riem. Mijn excuses.
disclaimer
pi_179617698
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 12:10 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

het ging mij dan ook voornamelijk om de zorg of interventie met 41 weken al dan niet te vroeg is. Mijn antwoord was inderdaad niet medisch onderbouwd, maar bedoeld als hart onder de riem. Mijn excuses.
Het lastige is dat het antwoord op die vraag alleen individueel te beantwoorden is! Ik ben heel blij te lezen dat een aantal van jullie goede ervaringen hadden met inleiden, maar ik zie ook dagelijks de andere kant. Vandaar mijn bedoelde nuance :)
pi_179617758
Strippen en vliezen breken valt voor mijn gevoel inderdaad onder 'kunstgrepen' die ook bij 41 weken onnodig zijn als alles goed gaat en als jij dat zelf ook niet per se wil. Persoonlijk heb ik er bij beide kinderen voor gekozen om dit te doen als ik over de 42 weken zou gaan. Voor die tijd wilde ik ook niet dat er al naar ontsluiting e.d. gekeken zou worden, als er niet een duidelijke aanleiding zou zijn om dat te doen. Bij beide zwangerschappen begonnen de bevallingen spontaan tussen de 41 en 42 weken en ik vind het nog steeds heel fijn dat de kinderen op hun eigen moment kwamen en dat we dat - in rust en vertrouwen - hebben afgewacht. :) . Maar het is belangrijk om dat heel goed te overdenken en ook samen en het ook echt goed te bespreken met de vk. Alle voor- en nadelen eerlijk op een rij.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 5 juni 2018 @ 12:25:52 #249
319308 Tink89
To live is to dance
pi_179617807
Lieverds! Kunnen we effe collectief jompelen voor mijn vijfde dag op rij zonder overgeven so far? Ik heb eindelijk een beetje rust in m'n lijf en kan een beetje bijslapen enzo. Zo fijn!

En over kunstgrepen en inleiden enzo heb ik nog niet nagedacht. De gyn dropte vorige week wel de bom dat ik - als ik zou willen - best thuis of in een kraamhotel mag bevallen als mijn schildklierwaarden en antistoffen binnen de grenzen blijven. Tot nu toe was de enige optie ziekenhuis en dat vond ik eigenlijk wel prima.Nu moet ik er toch maar een keertje over na gaan denken.

en verder ben ik #teamsq: ik ben van plan heel Fok te lezen en de boekjes links te laten liggen :P
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_179617968
Jentin als je wil sparren, app me! Mn kop klapt nu uit elkaar en ik zie scheel van slaapgebrek maar zodra mn ibuprofen inkickt en ik kan lezen wat wup heeeft geschreven hier sluit k me daar wrsl bij aan. :+

Verder, vliezen breken alleen doen de dag voorafgaand aan een geplande inleiding. Als jij niet met 41+1 sowieso ingeleid wil worden dan zou k de vliezen lekker laten voor wat ze zijn.

*weer verder werkt* later meer nuance.
:)
pi_179618100
Jee!!!
*O* voor de 5 spuugloze dagen!!

O+ voor baby Aure!

En op naar een hartje vrijdag O+

De gyn liet bij mij wel even vallen dat hij strippen en vliezen breken iets anders vond dan inleiden en weeenopwekkers etc..
Maar nu ben ik natuurlijk toch al medisch tegen die tijd en vond hij mijn bevalplan in principe al helemaal prima (afwachten tot +/- 41 weken en anders een ks). Maar hij wou met mij tzt nog wel strippen en vliezen breken bespreken.
Maar ver van mijn bed show! Duurt nog 14 weken!!

Ik bedenk mij nu trouwens dat de vorige gyn bij de jongste niet wou strippen... weet eigenlijk niet meer zo goed waarom niet ...

[ Bericht 7% gewijzigd door Loj op 05-06-2018 12:53:17 ]
pi_179621980
5 spuugvrije dagen *O*

Ik lees geen boeken over baby's. Als ik wat wil weten vraag ik het aan vrouwen om mij heen of lees ik het online.

Ik moet me denk ik nog even inlezen in de voor- en nadelen van strippen, weeen opwekkers, ballonnetjes etc. Vooral omdat hij al aan de grote kant is denk ik niet dat ze mij erg lang door laten lopen. Maar dat zal ik volgende week na de groeiecho nog even bespreken.

Hier inmiddels begonnen aan de ziekenhuistas. Wat vonden jullie superhandig om mee te nemen en mag er niet ontbreken? Als ik de lijsten zie die online staan mag ik wel een aanhangwagen meenemen om alles mee te kunnen slepen. Kraamverband, borstcompressen, washandjes ed hebben ze toch gewoon wel in het ziekenhuis?

Ik weet nu net zo lang dat ik zwanger ben als dat ik toen niet wist dat ik zwanger was :D .
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_179622016
Ah Aure, wat een schatje O+ Veel geluk met je gezin :*

Jaleesa wat ontzettend pittig heb je het zeg! Hopelijk slaat de antibiotica aan en zijn er geen schadelijke effecten voor de baby :*

Baby van exode ligt er klaar voor, dat is fijn!

Koppige mutsen Priem en Helsinki! Let goed op jezelf dames! :* Ik kan ook flink koppig zijn, maar mijn lijf werkt tot nu toe goed mee ook weleens fijn voor de verandering :')
En super fijn dat je scriptie af is Helsinki! Dat lijkt mij inderdaad een hele kopzorg minder.
Priem ik heb nog geen boeken, maar heb “Mensenkinderen” op mn verlanglijstje staan.

Aapie alweer 16 weken *O* Fijn dat je werkgever zo flexibel is.

En heel veel niet-spugen-jompels voor Tink *O* *O* *O* Wat ontzettend fijn.

Klaproos, ik duim :* Dagje Efteling overleefd?

Laatste loodjes voor Jentin. Sorry geen advies rond inleiden e.d.

Bijzondere mijlpaal Wolken :D O+

Vandaag dagje ziekenhuis gehad en alle waardes en uitslagen waren goed, alleen buik van baby is wat groot. Volgende week dus een lekker suikerdrankje nuttigen 8-) De plopjes in mn buik gaan nu steeds meer over in hele verschuivingen, inclusief gek gevormde buik. Zo leuk O+
pi_179623047
Zal hier ook eens gaan inlezen of er nog handige praktische tips bij zitten. Vriendin zit nu op 30+3. Deze weken even de laatste dingen in huis halen.
pi_179625180
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 12:36 schreef mignonne het volgende:
Jentin als je wil sparren, app me! Mn kop klapt nu uit elkaar en ik zie scheel van slaapgebrek maar zodra mn ibuprofen inkickt en ik kan lezen wat wup heeeft geschreven hier sluit k me daar wrsl bij aan. :+

Verder, vliezen breken alleen doen de dag voorafgaand aan een geplande inleiding. Als jij niet met 41+1 sowieso ingeleid wil worden dan zou k de vliezen lekker laten voor wat ze zijn.

*weer verder werkt* later meer nuance.
Ik app je later, is je ibu al ingekickt?

Ik wil inderdaad niet ingeleid worden als dat niet om een of andere reden noodzakelijk zou zijn. Ik weet dat het goed kan gaan, maar ken van dichtbij eigenlijk alleen maar horrorbevallingen van +30 uur bij inleiding. N=4 ofzo, maar die blijven wel hangen :P
Ergens voelt het sowieso als een hypothetische keuze, want ik geloof nooit dat ik de 41 weken haal. Ik denk nog steeds dat het de twaalfde wordt :+ Maar ja, baby’s en doen wat je verwacht... :’)

Thanks in elk geval allemaal voor de input :)

Ik moest nog even jompelen voor Tink en dat doe ik graag *O*
jouw nick is al honderdduizend jaar mijn bijnaam voor vrienden irl, het blijft gek om die zo te gebruiken :+

Vluchttas... essentieel vind ik de babykleertjes (incl jasje en dekentje), schone, comfortabele kleding en ondergoed voor mezelf, een gevulde toilettas en de fotocamera met volle accu en lege sd-kaart. Daarnaast nog paspoort, verzekeringspas, ziekenhuiskaart.
Verder zit er nog een schone kleding in voor mijn man en iets te lezen voor hem (ik word graag met rust gelaten bij pijn).
Luiers en kraamverband (same difference :') ) en dat soort dingen hebben ze idd in het ziekenhuis.
  dinsdag 5 juni 2018 @ 21:30:58 #256
319308 Tink89
To live is to dance
pi_179627742
Nu we het toch over essentiële zaken hebben... De uitzetlijst van prenatal zegt dat we twee slaapzakken moeten kopen. Hebben we die echt in het begin al nodig? Baby in eind november. Het is niet dat ik ze niet wil kopen, maar in mijn hoofd slapen die kleintjes eerst onder een dekentje.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_179627787
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 21:30 schreef Tink89 het volgende:
Nu we het toch over essentiële zaken hebben... De uitzetlijst van prenatal zegt dat we twee slaapzakken moeten kopen. Hebben we die echt in het begin al nodig? Baby in eind november. Het is niet dat ik ze niet wil kopen, maar in mijn hoofd slapen die kleintjes eerst onder een dekentje.
Klopt. Lekker in makkelijke kleertjes onder een lakentje/dekentje. :)

Meestal zijn die slaapzakken nog vrij groot hoor. Vooral de armgaten enzo.
:)
  dinsdag 5 juni 2018 @ 21:36:16 #258
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_179627859
Als je ze eenmaal wel gaat gebruiken, is het wel handig om er twee te hebben. Een lekkende luier of spugen en je bent blij dat je een reserve hebt ;).
  dinsdag 5 juni 2018 @ 21:37:16 #259
342418 VKV
Plausibel
pi_179627876
Tink jeeeej 5 dagen niet spugen! Wat een opluchting lijkt me dat. *O*

Bizar om te beseffen Wolken, dat je pas zo relatief kort weet dat je zwanger bent en dan al zo ver bent!

Succes met de test Fuchsia!

Gisteren bij de verloskundige kreeg ik de opmerking dat m'n buik wel wat aan de ruime kant was, baarmoeder zat hoog, maar was wel smal. Ze zei dat ze normaal dan een groeiecho zou willen doen, maar die gaan we volgende keer sowieso al doen vanwege hoog BMI. Vraag me af of het kindje nu groter dan normaal is...

Vanochtend heb ik de zwangerschapsdiabetestest gedaan in het ziekenhuis, ging er met frisse tegenzin heen, want twee keer prikken (vind ik nog steeds spannend omdat ik dat voor ik zwanger was wel meer dan 15 jaar niet heb hoeven doen), een volgens iedereen supersmerig drankje drinken en ook nog twee uur wachten. Uiteindelijk viel het alles mee! Degene die prikte vond echt supersnel de goede plek, dus geen gehannes aan m'n lijf _O_ Het drankje was helemaal niet smerig?? Wel wat zoet maar ik ben wel zoet gewend. Ik klokte hem dus zo weg, moet wel zeggen dat de mevrouw van het ziekenhuis hier lichtelijk van onder de indruk was, dus blijkbaar gaat het anderen niet zo makkelijk af. En ik vermaakte me wel prima twee uur in het ziekenhuis met e-reader, op een lekker zittende bank. Nu de uitslag afwachten.

Vanmiddag en vanavond lekker aan de slag geweest met de babykamer, hij is al bijna klaar :D Supervettofleuk om te zien O+ Kan nu helemaal niet wachten tot het zover is! Want mensenkinderen, wat duurt zwanger zijn lang zeg! Sinds de 20 weken echo vind ik het allemaal maar wat lang duren haha.
  dinsdag 5 juni 2018 @ 21:37:59 #260
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_179627893
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 21:30 schreef Tink89 het volgende:
Nu we het toch over essentiële zaken hebben... De uitzetlijst van prenatal zegt dat we twee slaapzakken moeten kopen. Hebben we die echt in het begin al nodig? Baby in eind november. Het is niet dat ik ze niet wil kopen, maar in mijn hoofd slapen die kleintjes eerst onder een dekentje.
Hier eerst laken en deken idd. En bij nr 1 een puckababy want ze sloeg zichzelf wakker, dat werd een slaapzak vanaf dat ze kon rollen. En nr 2 (van eind oktober) lag in een wikkeldoek onder laken + deken want die had het snel koud en vanaf een aantal weken kreeg ze een dunne slaapzak aan toen we de wikkeldoek weglieten want anders had ze het onder de deken alsnog koud omdat haar bovenlijf erbovenuit kwam (armen MOESTEN los, anders schreeuwde ze moord en brand :') )
pi_179627907
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 21:36 schreef Spees_Eend het volgende:
Als je ze eenmaal wel gaat gebruiken, is het wel handig om er twee te hebben. Een lekkende luier of spugen en je bent blij dat je een reserve hebt ;).
Dit klopt absoluut. :Y
:)
pi_179627963
Hier had zoontje na een weekje de swaddle aan van Prenatal. Sloeg zichzelf ook wakker. En nu kon de kleine mummy dat niet meer doen. Hij vond het echt prettig. :Y
:)
  dinsdag 5 juni 2018 @ 21:44:35 #263
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_179628058
Ik had achteraf wel spijt trouwens van het kopen van 3 dekens en lakens voor het ledikant (want zo mooi en leuk etc) want de oudste (van begin juni) heeft er niet onder gelegen (alleen in de wieg, met daarvoor uiteraard ook weer speciaal dekens en lakens gekocht) en in het ledikant lag ze alleen in slaapzak. En de jongste is ook niet verder gekomen dan 1 deken in het ledikant, want als je het laken steeds vervangt hoef je die deken echt niet zo vaak te wassen. Maar ja, die hormonen he }:|
pi_179628067
Ik moet ook een extra glucosetest doen, maar hoef gelukkig niet aan het suikerdrankje *O* Ik moet volgens het protocol omdat mijn BMI nét te hoog is, maar er zijn verder geen indicatoren voor diabetes.

Gelukkig dacht mijn vk heel goed mee toen ik zei dat ik juist 's ochtends nuchter nog misselijk ben en stelde ze meteen voor de test aan te passen; onbelast (nuchter) prikken, dan gewoon naar huis om te ontbijten en twee uur later terug voor een belaste test. Dus geen speciaal drankje en niet twee uur daar wachten zonder te mogen eten.

Mocht er nou iets zorgwekkends uit komen dan moet ik er alsnog aan geloven, maar nu ben ik vooral blij met mijn vk O+
  dinsdag 5 juni 2018 @ 21:48:16 #265
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_179628132
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 21:44 schreef lunapuella het volgende:
Gelukkig dacht mijn vk heel goed mee toen ik zei dat ik juist 's ochtends nuchter nog misselijk ben en stelde ze meteen voor de test aan te passen; onbelast (nuchter) prikken, dan gewoon naar huis om te ontbijten en twee uur later terug voor een belaste test. Dus geen speciaal drankje en niet twee uur daar wachten zonder te mogen eten.

Die test heb ik sws 2x gehad. Nooit zo'n vies drankje hoeven doen.
pi_179628143
Ik heb inmiddels 5 slaapzakjes in verschillende maten, allemaal gekregen van mijn zus en een vriendin. Geen idee nog of ik ze nog ga gebruiken. Wat me nu wel makkelijk lijkt is een slaapzak waarmee ze ook in de Maxi Cosi kunnen, met zo een gat erin voor de bevestiging.

VKV, wanneer krijg je de uitslag?
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  dinsdag 5 juni 2018 @ 22:06:46 #267
342418 VKV
Plausibel
pi_179628447
Ze bellen morgen of overmorgen en alleen als de uitslag niet goed is. Als ik dan niet gebeld word, kan ik de verloskundige ook bellen om even te checken of het wel/niet goed is.
pi_179628509
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 22:06 schreef VKV het volgende:
Ze bellen morgen of overmorgen en alleen als de uitslag niet goed is. Als ik dan niet gebeld word, kan ik de verloskundige ook bellen om even te checken of het wel/niet goed is.
Dat zou ik zeker ook doen. Bij mij waren ze me namelijk vergeten te bellen en hoorde het 2 weken later bij een routinebezoek aan het ziekenhuis :')
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  dinsdag 5 juni 2018 @ 22:13:47 #269
356511 JaleesaJoia
jaleesajoia
pi_179628584
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 22:10 schreef Wolken het volgende:

[..]

Dat zou ik zeker ook doen. Bij mij waren ze me namelijk vergeten te bellen en hoorde het 2 weken later bij een routinebezoek aan het ziekenhuis :')
Oeps, dat is wel een beetje een blunder :')
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 5 juni 2018 @ 22:16:38 #270
74056 crew  ToT
pi_179628652
Mini-ToT houdt van lekker energieke muziek! :D
Mevrouw ToT's buikje gaat heen en weer op Mambo number 5 en Marusha - Somewhere over the rainbow. :D
pi_179629207
Ik kan uit ervaring vertellen dat je ook zonder vluchttas kan.... Lang verhaal maar de kraamzorg had de bewuste tas ondersteboven gekeerd en toen we met spoed de ambulance in moesten, ging ik dat niet op mijn gemak terug in de tas doen. Pakje B zat er als enige wel in...

Kortom, vluchttas is handig maar je kan blijkbaar zonder ;)

Wij zetten hem klaar vanaf komend weekend overigens, ook 1 voor B, mocht hij ergens ondergebracht moeten worden.
pi_179629420
Bij de eerste heeft de vk samen met manlief de vluchttas klaar gemaakt _O-
Die stond nog niet klaar en ik mocht alleen nog maar naar de auto lopen van haar!
pi_179632254
Pfoei vluchttas is een goede.. in onze vakantie maar eens over nadenken wat we erin doen. Alles voor de baby's natuurlijk keer twee en in verschillende maten...
pi_179632391
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 22:40 schreef exode het volgende:

(...)ook 1 voor B, mocht hij ergens ondergebracht moeten worden.
Beste tip ever _O_ Geen seconde aan gedacht voor onze oudste. Dank!
pi_179632901
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 21:30 schreef Tink89 het volgende:
Nu we het toch over essentiële zaken hebben... De uitzetlijst van prenatal zegt dat we twee slaapzakken moeten kopen. Hebben we die echt in het begin al nodig? Baby in eind november. Het is niet dat ik ze niet wil kopen, maar in mijn hoofd slapen die kleintjes eerst onder een dekentje.
Mijn kinderen hebben nooit in een slaapzak gelegen. En de meeste baby’s hebben als newborn nog geen slaapzakken, dus hard nodig heb je ze in t begin niet maar idd 2 is wel fijn vanwege ongelukjes als je ze gebruikt.
♥ J & S
  woensdag 6 juni 2018 @ 09:13:17 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_179632935
De uitzetlijst van prenatal heeft ook als voornaamste doel om jou zo veel mogelijk spullen bij prenatal te laten kopen ;) met een uitzetlijst van de kraamzorg kun je vaak beter uit.
disclaimer
pi_179633039
Dank voor de boekjes tips O+ zitten paar leuke tussen :Y
Ja ok ik leer hier ook wel veel; maar dat is voor mij echt niet voldoende houvast merk ik :@ Ik zie ook veel andere meningen e.d. allemaal prima enzo maar ik vind het wel fijn om iets van een lijn te hebben qua baby fases e.d. en dan vind ik het fijn een boekje achter de hand te hebben (daarom niet dat ik het letterlijk allemaal ga volgen; veel zal ik ook op gevoel doen en vast dat ik hier nog zat zal vragen ook; maar gewoon 'iets' van houvast.. ik ben te autistisch om gewoon helemaal niks in te lezen merk ik :') )

Tink yeah ik hoop zo zo zo dat je van het spugen af bent *O* :*

Buikband gevonden en heb hem maar gelijk aan gedaan :@ Zal even kijken hoe het verder gaat vandaag.

Hier afgelopen weekend alle spullen zowat verzameld die overal (schoonouders; schoonbroer en schoonzusje...) verspreid stonden. Kwamen we er achter dat we dus 2 kinderwagens hebben :') Maar; op zich handig want 1 gaan we bij mijn ouders neerzetten. Dat is 2.5u rijden en dan is het eigenlijk wel super handig als we enkel maxi cosi mee moeten nemen in auto en tasje en verder niet een complete kinderwagen :D Verder dit weekend de lijst afvinken.. Ik was kapot van het heen en weer rijden dus we hebben nu alles op zolder gedumpt zowat _O- Maar we hebben in ieder geval al heel veel :@ :+
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_179633478
Ik merk ook wel dat ik soms echt gebruikt word als dumpplek van overgebleven babyspulletjes. Iedereen die nog ergens op zolder iets heeft staan waar ze vanaf willen weten mij te vinden.

Mijn ouders hebben ook een eigen kinderwagen en in hun woonkamer staat inmiddels ook weer een box. Wel zo makkelijk als ze oppassen op mijn neefje en straks op Bikkel.

Dus eigenlijk moet je 1 set maat 50 en 1 set maat 56 inpakken in de vluchttas?

Gisteren bij de Babydump smakelijk moeten lachen om een stel dat samen met een werknemer alles door ging nemen wat ze "nodig" hebben aan uitzet. Vooral het ongeloof in de stem van de man _O- Ik geloof dat ze met meer dan 700 euro aan spullen de winkel uitliepen. En daar zat nog geen kinderwagen of meubel bij.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  woensdag 6 juni 2018 @ 10:13:24 #279
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_179633680
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 09:13 schreef Stormqueen het volgende:
De uitzetlijst van prenatal heeft ook als voornaamste doel om jou zo veel mogelijk spullen bij prenatal te laten kopen ;) met een uitzetlijst van de kraamzorg kun je vaak beter uit.
En zelfs daar staat veel onzin tussen :D ben ik nu achter met een baby van 4,5 weken.

Dus ik kan zo opnoemen wat onzin is en wat niet :7
pi_179633742
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 09:13 schreef Stormqueen het volgende:
De uitzetlijst van prenatal heeft ook als voornaamste doel om jou zo veel mogelijk spullen bij prenatal te laten kopen ;) met een uitzetlijst van de kraamzorg kun je vaak beter uit.
Idd ja, wss :Y
Deze is van Careyn en dit is echt ruim voldoende voor die eerste weken. Aan hardware kom je prima toe met een commode en ledikantje en iets om je baby in te vervoeren. Meeste mensen willen graag een babyfoon, lijkt me prima, maar heel veel meer dan dat zou ik zelf niet kopen aan technische toestanden.

:)
pi_179633752
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 09:55 schreef Wolken het volgende:
Ik merk ook wel dat ik soms echt gebruikt word als dumpplek van overgebleven babyspulletjes. Iedereen die nog ergens op zolder iets heeft staan waar ze vanaf willen weten mij te vinden.

Mijn ouders hebben ook een eigen kinderwagen en in hun woonkamer staat inmiddels ook weer een box. Wel zo makkelijk als ze oppassen op mijn neefje en straks op Bikkel.

Dus eigenlijk moet je 1 set maat 50 en 1 set maat 56 inpakken in de vluchttas?

Gisteren bij de Babydump smakelijk moeten lachen om een stel dat samen met een werknemer alles door ging nemen wat ze "nodig" hebben aan uitzet. Vooral het ongeloof in de stem van de man _O- Ik geloof dat ze met meer dan 700 euro aan spullen de winkel uitliepen. En daar zat nog geen kinderwagen of meubel bij.
Als jouw baby meteen in 56 past.....succes :D ;)
B was een gemiddeld kind en 50 was te groot voor hem.

Overigens sla genoeg hydrofiele luiers in, die kan je werkelijk overal voor gebruiken. En onze poets gebruikt er ook 1 :P

Wat slaapspul betreft hadden wij alles minstens x2. En dan nog had ik de eerste maanden het idee dat ik non stop aan het wassen was.Eerste tijd lag B onder een lakentje en dekentje toen overgaan op Puckababy slaapzakken.
pi_179633797
Ik had bij mn jongste dus juist heel bewust zo min mogelijk in huis gehaald. Hydrofielen en badcapes had ik nog van de meiden. Qua beddengoed 3 lakens en hoeslakens voor zowel ledikant als cosleeper. 2 ledikantdekens en 2 wiegdekens. Ik gebruik geen slaapzakken want dat vind ik echt ondingen dus die heb k niet gekocht.
5 (wollen) rompers, 5 broekjes en 5 vestjes en 2 strikmutsjes. Een handjevol sokken en dat was het wel zo'n beetje. Ohja en 2 of 3 jumpsuits in het begin. Zn streepjes jumpsuit was zn eerste pakje ♡
:)
pi_179633858
Oja hydrofiele luiers hebben we nu zo'n 20 tal (allemaal gekregen haha.. maar idd iedereen om ons heen zei gelijk dat je hier niet genoeg van in huis kan hebben :@ ); naja we kregen ze dus prima :+
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  woensdag 6 juni 2018 @ 10:32:15 #284
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_179633878
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 10:22 schreef exode het volgende:

[..]

Overigens sla genoeg hydrofiele luiers in, die kan je werkelijk overal voor gebruiken. En onze poets gebruikt er ook 1 :P

Ik had er dus veel ingeslagen omdat ik dat overal las.. nou aan 6 had ik meer dan genoeg gehad inderdaad (ik heb er 21 :') ).

Lakentjes heb ik nog geen èèn keer gebruikt.
Gewoon puckababy en als het koud is + dekentje.
Washandjes, borstel/kammetje, de standaard van het badje en flessenborstel ook (nog) niet gebruikt.
Ook badcapes vind ik niet zo fijn.

Wat niet op de lijst staat maar wel heeeeel handig! luieremmer
  woensdag 6 juni 2018 @ 10:38:30 #285
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_179633980
Hydrofiele washandjes vond ik zo nutteloos, die heb ik nooit gebruikt. Tummytub snap ik ook niet. Badcape ook niet, heb je hydrofielen voor. Levensreddend voor mijzelf vond ik de pacco inbakerdoek. Daar ging de baby mee doorslapen snachts.
Eigenlijk moet je niet teveel zooi kopen totdat je merkt dat je iets écht (veel) nodig hebt/gebruikt, dan is het zo gekocht, tenminste dat is mijn ervaring.
  woensdag 6 juni 2018 @ 10:41:45 #286
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_179634035
Ik heb ook weinig kleertjes. Ze groeien zo hard en wassen doe ik toch wel. Wel kreeg ik laatst wat tassen met kleertjes, superlief en leuk maar ik merk nu al dat er spul blijft liggen, puur omdat ik het overzicht niet goed heb. Ik grijp dan snel naar dat ene fijne soepele rompertje of broekje, dat dan favoriet is. Meer dan 5 of 6 setjes overkleding is echt niet nodig.
pi_179634038
Als je gaat kijken naar wat echt echt nodig is dan zit je met 3 setjes kleding gewoon al goed. Liefst ook een eigen bedje voor de baby. De rest is extra en vooral voor ons gemak. En cultuur! Een box is echt een typisch Nederlands iets.
Baby kan bij afkoelen prima huid op huid bij mama of papa. Bedjes enz voorverwarmen, gewoon zelf op het dekentje gaan zitten/liggen. Een baby kan gewoon mee onder de douche en met een handdoek afgedroogd worden. Verschonen krijgt je kind echt niets van als je dat op de bank ofzo doet (handdoek eronder wel handig in t begin :+ ) enz enz.

Er is echt maar heel weinig wat écht nodig is. Betekent natuurlijk niet dat je het niet moet kopen allemaal of jezelf niet makkelijk mag maken. Maar kan soms geen kwaad je te realiseren dat er maar heel weinig echt nodignodig is.
:)
  woensdag 6 juni 2018 @ 10:45:35 #288
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_179634099
Ja dat wat Mignonne zegt dus, er is zoveel te koop en het is bijna allemaal marketing. Babynest, aerosleep, nannycare, babycook, flessenwarmer, luiertas, een 'dooky' voor je wagen, billendoekjesverwarmer (ja really), onzin. Zelfs de pacco die ik net noemde hoeft niet - inbakeren kan ook met een grote hydrofiel en eventueel tape. Maar dat is dan gemak waar ik voor kies.
pi_179634190
En het ligt ook maar net aan je baby natuurlijk. Onze oudste hebben we nooit hoeven inbakeren dus spullen daarvoor niet nodig gehad. Ook een flessenwarmer niet gehad.
Kleuter was wel een spuger dus hydrofielen hadden we in overvloed.
Die moeten we wel nieuw gaan kopen want twee jaar geleden bedachten we dat er geen kind meer bij zou komen en hebben toen zowat alles weggedaan.

Qua kleding kopen we zelf nog niks. We hebben al wat gekregen van mensen om ons heen, maar het kan ook zo zijn dat ze daar heel lang nog niet in passen. En als het moet is oma zo naar de winkel en anders bestaat er gelukkig ook nog online shoppen O+

Wat ik wel heel fijn vond was een voedingskussen!
pi_179635135
Hydrofiele luiers: schaduw maken in de auto, schaduw maken in de kinderwagen, in de box/ledikant en waar B dan ook lag tegen kwijl en spugen, op het verkleedkussen zodat de hoes niet steeds in de was moest (jaja hij plaste altijd net als je ging verschonen, vond spuitpoep hilarisch etc), op de arm om meer grip te hebben bij samen douchen, afdrogen na het douchen, de eerste weken als een wikkeldoek om B in te bakeren, bij een hitegolf koud water drenken en dan op B leggen, jeetje ik kan wel even doorgaan (en heb niet eens aandelen).

Wat bij ons ook op het lijstje stond en staat: poedermelk ondanks dat mijn vrouw borstvoeding gaat geven en zetpillen voor zuigelingen.

Maar wat Mignonne zegt, wat echt moet, dat is een hele korte lijst. Wat vind jij fijn om te hebben? Ik heb geen zin om elke dag 3 wassen te draaien dus wij hebben wat meer setjes. En wij hebben voor B destijds zo'n luierchamp gekocht, duur, maar wij vonden dat ding fantastisch. Nodig? Absoluut niet.
Wij hebben nu ook overwogen om de commode weg te laten om ruimte te besparen in de kleine babykamer, maar bij ons is de commode ook de opslag van luiers, hoeslakens, rompertjes etc etc etc. Maar puur als aankleedkussen? Wij verschoonden B meestal op de eettafel beneden.
  woensdag 6 juni 2018 @ 12:20:08 #291
56471 pinquit
oh my lama!
pi_179635545
Zetpillen voor zuigelingen, in de kraamuitzet? Waarom dan?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_179635571
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 12:20 schreef pinquit het volgende:
Zetpillen voor zuigelingen, in de kraamuitzet? Waarom dan?
Kwaaltjes komen altijd onverwacht (zoals midden in de nacht) en dan zijn ze maar vast fijn om in huis te hebben. Denk ik.
pi_179635644
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 12:22 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Kwaaltjes komen altijd onverwacht (zoals midden in de nacht) en dan zijn ze maar vast fijn om in huis te hebben. Denk ik.
Een zuigeling mag nog helemaal geen zetpil. Tenminste niet die je zo bij de drogist kan kopen.
Vanaf 3 maanden dus zo’n 5 kilo.

Sowieso die lijstjes, kleertjes en luiers en als je geen bv wilt geven melk. Verder komt het allemaal wel goed mocht je iets niet in huis hebben. Vooral nu met webshops en de volgende dag in huis. :)
♥ J & S
  woensdag 6 juni 2018 @ 12:32:02 #294
56471 pinquit
oh my lama!
pi_179635684
Ik vraag me af in welke situatie je een pasgeboren zuigeling pcm wil geven.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 6 juni 2018 @ 12:33:05 #295
56471 pinquit
oh my lama!
pi_179635699
Maar in huis hebben is natuurlijk altijd goed! Ik zat in mijn hoofd met dingen die echt voor het allereerste begin waren, vandaar :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_179635749
Ja, de eerste paar dagen/weken/maanden zou ik ook niet doen inderdaad.
  woensdag 6 juni 2018 @ 13:14:36 #297
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_179636314
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 12:32 schreef pinquit het volgende:
Ik vraag me af in welke situatie je een pasgeboren zuigeling pcm wil geven.
Mijn zoon is met de pomp gehaald en kreeg in het ziekenhuis al paracetamol! Ik heb hem thuis ook gegeven. Dat zijn lage doses die je ook niet als zetpil bij de drogist kunt kopen (60 mg).
pi_179636375
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 12:32 schreef pinquit het volgende:
Ik vraag me af in welke situatie je een pasgeboren zuigeling pcm wil geven.
N. heeft op dag 1 in het zkh pcm gekregen omdat ze met de vacuüm gehaald is en ze daar schijnbaar veel last van had. Het is een beetje als een waas langs me heen gegaan, dus zo heel goed weet ik het ook niet meer.
pi_179637154
Die zetpillen na een vacuüm worden door (of in opdracht van) de kinderarts voorgeschreven/gegeven. Ik snap dat het langs je heen gaat na zo'n pomp en alle toeters en bellen en het wordt er meestal niet bij vertelt dat het langs die route gaat. Maar het is absoluut niet de bedoeling dat je een kind onder de 3 mnd zelf pcm gaat geven.
Kinderen krijgen van de moeder nog heel veel antistoffen mee, ook als ze geen borstvoeding krijgen. Ze horen de eerste 10-12 weken dus eigenlijk echt niet ziek te zijn of koorts te hebben. Als ze dat wel hebben is er vaak meer aan de hand. Altijd overleggen met je (huis/cb)arts dus. Uitzondering zijn de reacties op vaccinaties maar dan wordt het er bij gezegd en kun je overleggen of pcm kan/mag.
:)
pi_179637206
De echo was goed *O* *O* *O*

Een mooi bewegelijk kindje, met alles zoals het hoort! Ik ben zó opgelucht :)
pi_179637293
Mrs Peel *O*

Tevens doei tot volgend topic :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')