abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_179454672
Uitgerekende data:

3 juni: DagenNachtdromer (meisje)
8 juni: Jentin
10 juni: Aure (jongen)

16 juli: coccinelle
25 juli: IsabellaMariaAnna
28 juli: Wolken (jongen)

2 augustus: Fien10 (jongen)
3 augustus: Nouk84 (jongen)
6 augustus: Spees_Eend
8 augustus: noa11
25 augustus: ***Cassandra87*** (jongenstweeling)
26 augustus: silliegirl (meisje)

7 september: Fuchsia_roze
7 september: VKV (jongen)
9 september: Loj (meisje)
13 september: Jemoeder (meisje)
14 september: Helsinki (jongen)
14 september: Feyre (meisje)
16 september: Soof-87
16 september: ToT ( papa)
17 september: lunapuella (jongen)
29 september: Peacefulll (jongen)

6 oktober: Priemgirl (jongen)
20 oktober: Mrs.Peel
31 oktober: eponine

17 november: aapieannie (tweeling jongens)
19 november: JaleesaJoia (jongen)
25 november: Tink89

14 december: Hilzillah

2019:

22 januari: Klaprooss

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 0% gewijzigd door Hilzillah op 29-05-2018 12:17:30 ]
pi_179454684
Ik sloot hem :@ DM/PM/Kwoot als de OP aangepast moet worden O+
pi_179454729
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 20:59 schreef Hilzillah het volgende:
Mag er nog jongen achter mijn naam?
pi_179454791
En VitaBella is ook bevallen :)
pi_179454796
Done O+
pi_179456077
Hillz, ik woonde niet in de buurt maar ergens op Flakkee. Daarvoor woonden we in Rotterdam en nu woon ik daar weer O+
pi_179456628
quote:
Er mag bij mij twee jongetjes achter mn naam O+
pi_179456801
Ik las allemaal goed nieuws in het vorig topic O+

En twee jongens voor aapie! Jongens zijn zo tof!

Ik mag morgen weer naar de vk :) Ik hoop dat ik nu weer een leuke vk heb :) Ik hoorde wel dat (klein dorp hè ;) ) dat meerdere mensen al klachten tegen haar hebben ingediend (waaronder een goede vriendin van mij :o ).
En de kamers van de jongens zijn klaar! Nu mag ik beginnen aan de kamer van het meisje O+
pi_179457270
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 22:42 schreef Loj het volgende:
Ik las allemaal goed nieuws in het vorig topic O+

En twee jongens voor aapie! Jongens zijn zo tof!

Ik mag morgen weer naar de vk :) Ik hoop dat ik nu weer een leuke vk heb :) Ik hoorde wel dat (klein dorp hè ;) ) dat meerdere mensen al klachten tegen haar hebben ingediend (waaronder een goede vriendin van mij :o ).
En de kamers van de jongens zijn klaar! Nu mag ik beginnen aan de kamer van het meisje O+
Waarom een klacht dan? :o Hoop dat er bij jou geen raarheden voorvallen :*

Het is wel alleennig in december :o Ik ben dat niet gewend! ‘Toen’ augustus en maart was rete druk
pi_179458688
Kan mobiel niet quoten uit een gesloten topic, maar nog bedankt voor de antwoorden omtrent het aantal echo’s tijdens een zwangerschap. Wist niet dat het er zo weinig waren.

We hebben nog wel een 3/4D pretecho gepland voor als ik 26 weken en een beetje zwanger ben, ben heel benieuwd hoe baby eruit ziet O+

Verder niet echt bijgelezen want vakantie en beperkt internet enzo. Maar jompels en knuffels all around, en hoop volgende week iets actiever te kunnen zijn.
  dinsdag 29 mei 2018 @ 08:17:56 #11
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_179460924
Beetje spuit eld over alcohol: dat is in dat deeg ws van het gisten van het deeg in de verpakking.

Tot 0,1% hoeft niet vermeld te worden. Dat kan namelijk ook in een glas vruchtensap zitten, of een rijpe banaan. Waarschijnlijk zit het ook in de Danerolles (als ik ze ruik uit de verpakking), maar AH is heel erg netjes met melden van sporen alcohol (ook op chocola enzo) ook als het eigenlijk niet hoeft.

Die “tot 0,1%” die niet vermeld hoeft te worden kun je ook eigenlijk niet echt ontwijken, en tenzij je drie kilo croissants eet krijg je ook geen merkbaar promillage in je bloed. Het is exht wat anders dan een glas drinken of een flinke portie vlees die in wijn gestoofd is etc.
Kwak
pi_179461089
Thanks, Kwak, voor de aanvullende info :) Ik ging er ook wel vanuit dat het allemaal wel mee zal vallen, maar toch, zo’n expliciete melding schrikt me dan af, denk ik :+ Ach, zo lekker zijn ze ook weer niet :6

Loj, meisjeskamer *O* Heb je al een plan, druk aan het pinteresten of...?
pi_179461436
Leuk meisjeskamer Loj *O* Lijkt me zo tof na 2 jongens. Houd je de voortgang bij in het babykamer topic?

Plumeria geniet van je vakantie :)

Ik ben sinds gisterenavond weer thuis. De controles en bij spoed/twijfel mag ik in mijn eigen ziekenhuis doen. Zij regelen desgewenst ambu vervoer naar het AMC.
Gisteren was mijn buik rustig, ontsluiting is niet verder gevorderd, mijn bmh was minimaal maar de mond niet verstreken. Nu absolute rust, geen wasje meer draaien, niet stofzuigen, niet voor G zorgen ;( Hij begint het wel een beetje te snappen. Was gisteren echt hysterisch blij om mij thuis te zijn O+ En dan zegt hij ook, mama moet op bed blijven, mama is een beetje ziek he? (Wij noemen het maar ziek, complicaties bij zwangerschap is nog zo'n mond vol :'))
Hij komt me wel om de haverklap een knuffel geven en vragen of ik nog verdrietig ben. Mijn mentale breakdown afgelopen woensdag heeft indruk gemaakt :@

Man heeft brood gesmeerd, waterkoker boven gezet, ventilator en laptop naast het bed, zodat ik alles heb. Schatje ook O+
Ik moet alleen volgende week nog een OGTT doen ondanks de goede test met 24 weken. Maar ik heb iedereen in het ziekenhuis verbaasd met mijn relatief grote tweeling die gelijk opgroeit, dus ze willen suiker nogmaals uitsluiten. Wat vervolgens weer voor een logistiek probleem zorgt aangezien ik niet zonder rolstoel in het zkh kom en daar zelf niet handig mee ben, wat betekent dat mijn man weer een vrije ochtend moet nemen. Maar ach..
Nu plat op bed, morgen is er alweer een week voorbij. Hopelijk blijven ze nog minimaal 4,5 week zitten.
pi_179461665
Fijn dat je weer thuis bent, Cassandra! En wat klinkt G ontzettend lief voor je O+
pi_179461860
quote:
Bij mij mag er jongetje achter mn naam *O*
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_179461896
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2018 20:23 schreef mignonne het volgende:

[..]

Die hoort er wel te zitten hoor. Zoals wup ook zegt.

Heel grof gezegd ziet je controle schema er doorgaans zo uit, met individuele verschillen natuurlijk en niet exact op de week precies:

8-10 wkn -> intake
11-12 wkn -> controle evt met termijnecho.
16 wkn -> reguliere controle (bloeddruk, buik voelen, hartje luisteren) met evt gesprek over 20 wkn echo
19-21 -> seo
20 wkn -> reguliere controle
24 wkn -> reguliere controle evt met suikertest oid
27 wkn -> reguliere controle evt met lab onderzoek bij negatieve rhesusfactor
30 wkn -> reguliere controle evt nog een keer lab prikken voor ijzer als je bij 24 of 27 wkn niet hoefde.
33 wkn -> reguliere controle
35 wkn -> reguliere controle met beladvies voor bevalling en bespreken bevalplan. Soms is dit al wat eerder.
37 wkn -> reguliere controle
38 wkn -> reguliere controle
39 wkn -> reguliere controle
40 wkn -> reguliere controle
41 wkn -> reguliere controle evt gecombineerd met strippen
> 41 wkn individueel beleid.
Na de 12 weken heb ik de week er op wel controle gehad idd en bloeddruk/hartje geluisterd en over 20 weken echo gehad. Daarna niks meer gehoord.
Ik ga ze wel even bellen voor de afspraak. Vast dat hij wel automatisch komt; maar ik vind het toch fijn dat ik het ruim van te voren weet :@ @Plumeria: ja precies dat gevoel ja :D

Op hun site staat idd om de 4 weken controle; na 24 weken om de 3 weken controle en na 30 zelfs om de 2. Bij 34-36 nog echo ivm ligging en dan elke week op spreekuur. Dus dan klopt het toch aardig idd; maar doordat ik nu helemaal niks hoor/weet haha.. het voelt raar :)

Cass wat fijn dat je weer thuis bent en ja hoe leg je zoiets uit aan.. Dan is 'ziek' het meest begrijpbare ook denk ik ;) Hoop ook dat ze nog flink lang mogen blijven zitten :Y

En aapie ook al dubbel jongens :D *O* gefeliciteerd !! Piemels in je buik *; *; *; *;
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_179461918
Ik heb helemaal gemist dat aapieannie ook bij de dubbele piemelbrigade hoort *G* *G*
  dinsdag 29 mei 2018 @ 09:38:39 #18
56471 pinquit
oh my lama!
pi_179462174
Cassandra, kan je die suikerfeest niet thuis doen?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 29 mei 2018 @ 09:39:36 #19
56471 pinquit
oh my lama!
pi_179462187
Suikertest bedoel ik natuurlijk *O* :+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 29 mei 2018 @ 09:48:32 #20
149959 SQ
snelle trees
pi_179462340
Die suikerfeest is pas 14 juni Pinq!
disclaimer
pi_179462585
:D :D
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_179462632
Kan wel prima thuis :+
pi_179462671
Aapie, 2 jongens *O* en ook nog een jongen bij JaleesaJoia :D Onze dochter heeft ze voor het uitkiezen ^) :D
Cassandra, fijn weer thuis zeg en wat een lieve man! Laat je inderdaad maar goed vertroetelen.

Zo...die hitte he, dat is extreem als alles dicht moet blijven. Ik zal niet in details treden voor de zwakke magen maar gisteren is een huis 2 deuren verderop opengebroken door de politie en bleek de bewoner al een tijdje overleden te zijn. Wij wonen er nu ruim een jaar en ik heb geen idee hoe hij eruit zag. Ik weet wel dat zijn voortuin onbegaanbaar was en zijn hele huis dichtgetimmerd. Kluizenaar in het kwadraat zeg maar.
Vandaag mag/kan alles weer open, was niet te harden die hitte in huis. Ik had echt medelijden met mijn vrouw.

En het rustig aan doen lukt haar nog niet echt, vandaag ging ze alle flesjes, de borstkolf etc schoonmaken en kijken wat vervangen moet worden na 4,5 jaar op zolder te hebben gelegen.
Oh en gisteren via Marktplaats het new born zitje gehaald voor op de Stokke. Kan ze er meteen bij aan tafel.
  dinsdag 29 mei 2018 @ 10:25:35 #24
319308 Tink89
To live is to dance
pi_179463122
Exode hier zit alles juist de hele dag potdicht. (alleen 's ochtends luchten we even uitgebreid) omdat het buiten een stuk warmer is dan binnen. Maar wat een verhaal zeg, brrt! Sneu ook dat zo'n man door de buren niet gemist wordt...

Verder las ik iets over twee jongetjes voor Aapie, over lekker thuis in d'r eigen bed voor Cass en over nog een jongetje bij JJ *O* *O* *O*

Priem, wel raar dat ze je vergeten lijken te zijn... Hier wordt de volgende afspraak altijd meteen gepland bij de huidige zegmaar, maar ik loop dan ook bij de gyn. Die me trouwens (nu 14+2) alweer twee weken na de vorige afspraak wil zien. Ik heb eigenlijk geen idee waarom, maar een keer een weekje geen ziekenhuis zou toch ook wel lekker zijn. Achja, gelukkig hoef ik pas over twee maanden terug naar de endocrinoloog.

Vanmiddag gaan we kijken bij een kdv in de buurt. Ben zo benieuwd! Ze hebben dan wel pas te laat plek voor onze kleine (ipv eind februari pas half april en half mei op de twee gewenste dagen), maar we hopen dat we dat zelf tijdelijke kunnen opvangen of oplossen. Ik weet het anders ook niet, de andere kdv's hier in de buurt staan me (om verschillende redenen) niet aan en dit is ook nog eens drie keer rollen vanaf thuis en naast onze favoriete basisschool.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_179463777
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 10:25 schreef Tink89 het volgende:
Exode hier zit alles juist de hele dag potdicht. (alleen 's ochtends luchten we even uitgebreid) omdat het buiten een stuk warmer is dan binnen. Maar wat een verhaal zeg, brrt! Sneu ook dat zo'n man door de buren niet gemist wordt...
Hij zat met regelmaat 4 maanden in Brazilie bij zijn vriendin en dan weer 3 weken 'in de natuur' met de bijbel. Er is vaker bij hem binnengevallen door de politie de afgelopen jaren begrepen wij dus ze wilden nu ook niet komen. Echt zijn hele huis is gebaricadeerd met planken etc. Hij kwam verder gewoon niet buiten, geen idee hoe hij aan zijn eten kwam etc. Ik heb hem in de afgelopen 14 maanden 0 keer gezien. Bizar he....dat iemand zo leeft ook.
Overdag zit wel alles dicht, maar 's avonds gooien we alles tegen elkaar open om het voor het slapen af te laten koelen, dat kon gisteren dus niet.

Ook wel bizar ik hoorde dat zijn huis vol scheuren zit en dus eigenlijk onbewoonbaar is, ben benieuwd hoe ze daar nu mee omgaan, het is een rijtjeshuis dus je kan hem niet even afbreken.
pi_179464647
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 09:25 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik heb helemaal gemist dat aapieannie ook bij de dubbele piemelbrigade hoort *G* *G*
Ja ik ga je mooi achterna zo he haha! Zijn jullie jongens een of twee eiig eigenlijk?
pi_179464772
Jeetje exode wat een verhaal! Fijn dat wel vandaag alles weer lekker open mag.

Cassandra wat fijn dat je lekker thuis bent. Je eigen bed ligt toch het fijnst! Ik duim met je mee dat ze echt nog even blijven zitten!

Tink, misschien om te kijken hoe de baby het doet op de sondevoeding? Een weekje geen ziekenhuis zou inderdaad wel even lekker zijn.
Willen jullie trouwens het geslacht al weten van te voren?
pi_179464929
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2018 23:17 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Waarom een klacht dan? :o Hoop dat er bij jou geen raarheden voorvallen :*

Het is wel alleennig in december :o Ik ben dat niet gewend! ‘Toen’ augustus en maart was rete druk
Ze had bij die vriendin hele rare adviezen gegeven over de bv (oa iets van stop er dan maar mee) en ze weigerde naar een vreemd plekje op de huid te kijken bij de baby. Die vriendin heeft toen op advies van de kraamzorg een klacht ingediend.
Vandaag had ik gelukkig wel een leuke (nieuwe) vk :)
En weer een sticker verdiend! Met een super bloeddruk *O*

Cassandra, wat fijn dat je weer thuis bent. Laat ze maar goed voor je zorgen :*

Exode, wat een bizar verhaal! Misschien over (een hele tijd) wel super leuke nieuwe buren :)

Ja, dat kamertje! Er zit dus nu een lichtblauw behangetje op met lieve diertjes (in oa roze). Op zich prima voor een meisje. Manlief is er verliefd op. Mijn hormonen willen een super tof flamingo behangetje (van ¤130,- per rol ;) ). Op zich heb ik denk ik aan 1, misschien 2 rollen genoeg ;)
Dus we discussiëren nog even verder (net zoals over de naam en het geboortekaartje _O- )
  dinsdag 29 mei 2018 @ 12:11:24 #29
319308 Tink89
To live is to dance
pi_179465173
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 11:51 schreef aapieannie het volgende:
Jeetje exode wat een verhaal! Fijn dat wel vandaag alles weer lekker open mag.

Cassandra wat fijn dat je lekker thuis bent. Je eigen bed ligt toch het fijnst! Ik duim met je mee dat ze echt nog even blijven zitten!

Tink, misschien om te kijken hoe de baby het doet op de sondevoeding? Een weekje geen ziekenhuis zou inderdaad wel even lekker zijn.
Willen jullie trouwens het geslacht al weten van te voren?
Ja, wij willen het wel weten. We gaan wel proberen om het geheim te houden.

En het zou kunnen hoor, maar ik heb nu al negen weken sondevoeding ofzo en tot nu toe was het steeds elke vier weken en nou zei ie in een keer: over twee weken. En ik vergat te vragen waarom. Volgende keer ook weer een andere gyn, dus geen idee hoe die er dan weer over denkt. Hij zei ineens ook dat ik best thuis mag bevallen (tot nu toe was de tekst steeds dat het medisch en ziekenhuis werd en dat vond ik wel prima ook). Nu kunnen we dus ook naar het kraamhotel bijvoorbeeld, tenzij er tussentijds toch nog complicaties optreden. Ik vind het maar verwarrend allemaal.

Trouwens:
Iemand ervaring met die zwangerschapsonderbroeken van Prenatal? Ik heb er zaterdag drie gekocht en zondag was de eerste na één keer dragen al kapot. Straks maar even mee terug, maar baal wel. Ze zitten zo lekker... Maar tientje per keer dragen wordt een duur grapje -O-

Oh en eventjes nog vertellen hoe lief mijn man is:
Die heeft me laten beloven een lijstje te maken van alle dingen die ik nu mis of graag zou doen (Keltfest, lekker lunchen bij de nieuwe brownies & downies, kriekjes op het terras van onze trouwlocatie, een dagje zwemmen, keertje naar het Gaiapark enzovoorts) en die gaan we allemaal doen als de baby er is. Hij maakt er een soort couponboekje van. Zo lief! *;
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_179465621
Haha Loj lekker nog even discussiëren :D Hier is het echt meteen op 1 over alles.. Naam al vanaf het begin (zelfs voordat ik zwanger was hadden we al gelijk een lijstje met top-namen en die is nog steeds niet veranderd) en zelfs over babykamer en geboortekaartje zijn we er al gelijk uit :D Erg fijn dat we dezelfde smaak hebben af en toe :+

Daarnaast heeft vriend een luxe campingstoel voor mij gekocht; geregeld dat we een hoog luchtbed hebben voor op pinkpop. Wordt er een boel radler en jilzz 0.0 ingeslagen voor ons haha en zat hij al te kijken hoe laat bussen gingen van camping naar terrein zodat ik het zeker goed vol ga houden O+

Tink zo te horen heb je ook al zo'n lieverd die voortdurend alles voor je wil doen/regelen/zorgen dat je het goed hebt *; *; *; Fijn he ! Af en toe word ik best wel wat emotioneel hoeveel ik bof met hem :@ :@

Oh en qua zwangerschapsbroeken geen ervaring.. ik heb de naadloze strings van livera die echt zoooo vreselijk fijn zitten en helemaal meerekken :D
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_179466823
Wat een lieve mannen allemaal!

Ik draag nu het liefst de elastische boxershortjes van de zeeman haha!
pi_179467399
Leuk aapie! 2 jongens gefeliciteerd *O*

Loj ik ben niet meer bij deze praktijk nu, ik heb besloten na de miskraam over te stappen mocht ik zwanger raken. Ik vind het niet tof hoe het toen verliep en heb er geen fijn gevoel bij. Hopelijk valt het uiteindelijk allemaal mee :*

6 hele weken vandaag *O* Jeej! Hilz ik kan je niet meer quoten maar ik voel me best ok! Enorm moe maar verder hoef ik niet te mopperen. Ik pies weer in die blauwe bakkies sinds gisteren dus zwanger voel ik me wel :+
♥ J & S
  dinsdag 29 mei 2018 @ 14:32:19 #33
342418 VKV
Plausibel
pi_179468052
Ik weet niet of het aan het zwanger zijn ligt, maar die hitte is echt niet tof. Mag van mij wel weer 7 graden minder.
  dinsdag 29 mei 2018 @ 15:06:55 #34
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_179468756
Hier ook erg veel last van de hitte. Ik drink veel en probeer niet al te veel te doen, maar bij een klein beetje beweging heb ik het gevoel dat ik elk moment onderuit kan gaan :Z.

Gisteren de suikertest gehad. Nuchter was het 4,6 en na het drankje 7,2. Volgens mij is dat wel goed. De VK had de uitslag nog niet binnen in ieder geval.

Verder niet zo bij met lezen, maar ik lees iets over jongens voor Aapie, en dat Cass weer naar huis is en die lieve mannen van jullie O+.

Ik heb vanmiddag trouwens een 3-pack hipsters van de Hema gekocht in een grotere maat dan ik normaal gesproken heb en die zitten erg lekker. Ik zit tussen de S en M in bij de H&M dus die zakken snel af. Andere onderbroeken heb ik nog niet geprobeerd maar voor nu is het prima opgelost zo.
pi_179471106
Pf, vriend werd vannacht ziek en nu lig ik ook met 29 graden beroerd te zijn op bed. :{ Beetje cola en wat water is de score tot nu toen vanmiddag.

*en toen tussendoor spuugde ik alles van vandaag eruit..

Bleh! Vriend voelt zich al beter, dus t is wel een snel griepje denk ik. Proberen te blijven drinken maar, baby zal wel wat reserve hebben.
pi_179473299
Ik vind het wachten echt niet tof meer :o
pi_179473517
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 18:52 schreef Blue_note het volgende:
Niet zo van de geduldigen, hè :+?

Beterschap, IMA!

Ik ging naar de apotheek voor een pleister/zalfje voor een raar plekje op de arm van m’n zoon. Word meteen doorgestuurd naar de huisarts en de assistente denkt aan krentenbaard. Top, zo met een verse baby op komst :N En de kleine man heeft er ook nog eens veel last van.
pi_179473934
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 19:01 schreef Jentin het volgende:

[..]

Niet zo van de geduldigen hè :+
Vooral van het niet weten wanneer eigenlijk :D
pi_179474126
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 18:52 schreef Blue_note het volgende:
:') succes dan nog even.

IMA beterschap. Vervelend zo ziek zijn met deze warmte en nog zwanger ook.

Sterkte voor iedereen die moeite heeft met de warmte. Ik heb er nu ook wel iets meer last van dan normaal. In mijn lokaal was de temp opgelopen tot 33 graden. Zit je dan met 27 guppies. Een filmpje en ijsjes verzachtte het leed.

Wat leuk al die jochies *O* Kunnen we mooi kleding uitwisselen straks ;)

Tink en Priem, wat fijn dat jullie zulke lieve mannen naast jullie hebben O+ Die steun is zo fijn. Ik merk aan mijn man ook dat hij af en toe net even een stapje harder loopt.
(Behalve dit weekend. Zijn vermoeidheid en mijn nesteldrang gingen niet zo goed samen :'))

Ik moet toch maar eens eerlijk bekennen dat het even niet zo goed gaat. Vrijdag met een uitje heb ik op een solex gereden. Dat was echt verre van verstandig merk ik nu achteraf. Mijn stuitje en onderrug doen zo'n zeer. Ik kom zonder echte pijn de auto niet meer in of uit. Vrijdag weer naar de bekkenfysio. Ben benieuwd of ze nog wat voor mij kan betekenen. En ik zit even niet zo lekker in mijn vel, tranen zitten hoog. En maar niet weten waardoor dat komt hè? Heel vervelend.
pi_179474859
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 19:28 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

:') succes dan nog even.

Het 'mooie' is dat ik tot een week vantevoren nog een paar keer in het buitenland zit :D .

Maar als het onrustig lijkt blijf ik wel thuis. Zijn puur plezierreisjes en telkens maar 1 nachtje. Maar wel met het vliegtuig....
pi_179475630
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 19:55 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Het 'mooie' is dat ik tot een week vantevoren nog een paar keer in het buitenland zit :D .

Maar als het onrustig lijkt blijf ik wel thuis. Zijn puur plezierreisjes en telkens maar 1 nachtje. Maar wel met het vliegtuig....
:o dat zou ik niet doen :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  dinsdag 29 mei 2018 @ 20:21:13 #42
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_179475770
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 14:04 schreef klaprooss het volgende:

6 hele weken vandaag *O* Jeej! Hilz ik kan je niet meer quoten maar ik voel me best ok! Enorm moe maar verder hoef ik niet te mopperen. Ik pies weer in die blauwe bakkies sinds gisteren dus zwanger voel ik me wel :+
Ik heb ze ook weer staan. Een stapel van 4 kratten. Ik was ze vergeten buiten te zetten donderdag :@

Eerlijk waar, ik ven blij als ik er weer vanaf ben. Stink dingen :D

Loi, wat een vreemde VK zeg! Gelukkig had je een fijne deze keer. Ik kan me ook voorstellen dat als er veel vrouwen haar niet meer willen ze wel gewieberd wordt uit de praktijk?

Gezondheidsvraagje? Hebben jullie ook vaak hoofdpijn? Ik wel. Normaal gesproken eigenlijk nooit maar de afgelopen twee weken zeker om de dag, soms zonder tussendag. Een PCM’etje doet wonderen maar ik wil die dingen ook niet eten als snoepjes.. Kan het door de zwangerschap komen icm de warmte? Of is het iets waar ik de VK voor noet bellen? Normaal doet de warmte me niets, maar nu dat bonkhoofd. Super vervelend!
pi_179475830
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 20:18 schreef tombolafan het volgende:

[..]

:o dat zou ik niet doen :+
De verloskundige vind het ook wat riskant.

Mijn vrouw en ik zijn er echter zo aan gewend dat wij de 'ophef' niet begrijpen.

Maar ik vind het eigenlijk ook wel spannend worden nu.
  dinsdag 29 mei 2018 @ 20:26:47 #44
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_179475977
Jeetje IMA, beterschap voor jullie alle twee. Het is geen weer om zo ontzettend ziek te zijn :*

En een :* voor peace. Hormoonhuilen zonder echt aanwijsbare reden is stom. Je kan er niets tegen doen als je niet weet waardoor het komt
  dinsdag 29 mei 2018 @ 21:00:28 #45
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_179477137
6 weken alweer Klap! Heb je ook al snel een echo gepland? (of wil je dat juist niet zo vroeg?)
pi_179477185
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 20:23 schreef Blue_note het volgende:

[..]

De verloskundige vind het ook wat riskant.

Mijn vrouw en ik zijn er echter zo aan gewend dat wij de 'ophef' niet begrijpen.

Maar ik vind het eigenlijk ook wel spannend worden nu.
nou ja ik ben er ook best aan gewend dat m'n vriend af en toe weggaat, maar een bevalling kan spontaan beginnen en hoeft niet zo lang te duren, zou zo sneu zijn als je dan in het buitenland zit oid. o|O
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_179477804
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 21:01 schreef tombolafan het volgende:

[..]

nou ja ik ben er ook best aan gewend dat m'n vriend af en toe weggaat, maar een bevalling kan spontaan beginnen en hoeft niet zo lang te duren, zou zo sneu zijn als je dan in het buitenland zit oid. o|O
Eens. Vooral omdat de tripjes niet noodzakelijk zijn of voor werk oid.

Maar ik kan daardoor natuurlijk ook gewoon thuisblijven als dat beter is.
pi_179478838
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 21:20 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Eens. Vooral omdat de tripjes niet noodzakelijk zijn of voor werk oid.

Maar ik kan daardoor natuurlijk ook gewoon thuisblijven als dat beter is.
Hier is mijn man ook regelmatig in het buitenland. Toch hebben we vanaf 34 weken gezegd niet meer. Ook al ging ik weet van uit overtijd te gaan, met zoals bij Nr 1. Uiteindelijk kwam nr 2 al met 38 weken, na een bevalling van effectief 4 uur..

Ik zou thuis blijven!
pi_179484264
Ik zou ze ook skippen, Blue. Je vergeeft het jezelf toch nooit als je de geboorte van je kind mist? En zelfs al zit je bijvoorbeeld maar op twee uur vliegen, er zijn zoveel factoren die een vlucht kunnen vertragen of annuleren... sta je dan in Berlijn (ofzo) met je bevallende vriendin aan de telefoon :{ Met 32 weken ligt dat nog anders, maar tot een week van tevoren is wel heel erg onnodig living on the edge, imho.

Nog een :* voor peace, superstom dat je je zo naar voelt.

En Hillz, hoofdpijn, check: begin van deze zwangerschap echt heel erg veel en vaak, soms dagen achter elkaar. Ik probeerde het altijd eerst op te lossen met rust, even warm douchen, een frisse neus halen etc. Maar na een dag of twee/drie gooide ik dan toch de handdoek en nam twee pcm’etjes en dan bleef ik dat toen tot het over was. Het liep soms tegen migraine aan, dat ging me te ver :+ Lijkt me wel iets om bij je vk te noemen trouwens, als je veel last houdt?
pi_179484517
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 09:24 schreef PriemGirl het volgende:

[..]

Na de 12 weken heb ik de week er op wel controle gehad idd en bloeddruk/hartje geluisterd en over 20 weken echo gehad. Daarna niks meer gehoord.
Ik ga ze wel even bellen voor de afspraak. Vast dat hij wel automatisch komt; maar ik vind het toch fijn dat ik het ruim van te voren weet :@ @Plumeria: ja precies dat gevoel ja :D

Op hun site staat idd om de 4 weken controle; na 24 weken om de 3 weken controle en na 30 zelfs om de 2. Bij 34-36 nog echo ivm ligging en dan elke week op spreekuur. Dus dan klopt het toch aardig idd; maar doordat ik nu helemaal niks hoor/weet haha.. het voelt raar :)

Die afspraken gaan doorgaans niet automatisch hoor! Meestal maak je na afloop van je afspraak een nieuwe afspraak voor de volgende keer.

@klap! Naar welke praktijk ga je? Zij zijn de enige in jouw dorp toch? Weer naar de vorige?
:)
pi_179484609
Bedankt dames. Ik ga vandaag wat dingen annuleren. Ik ga donderdag a.s. nog, en dan is het klaar :)
pi_179484725
quote:
99s.gif Op woensdag 30 mei 2018 08:33 schreef Blue_note het volgende:
Bedankt dames. Ik ga vandaag wat dingen annuleren. Ik ga donderdag a.s. nog, en dan is het klaar :)
Lijkt me idd beter. Het is altijd zo sneu als een vrouw door dit soort dingen zonder haar partner moet bevallen.
pi_179484930
Goed plan, Blue. :)

Mijn man stopt een maand voor de uitgerekende datum al met alcohol drinken omdat hij er écht bij wil zijn als het gebeurt. Laat staan op reis gaan, haha.
pi_179484973
Goed idee b_n een bevalling kan zo plots beginnen en dat wil je niet missen..

Spees de 8e de echo dan ben ik volgens mijn laatste menstruatie precies 8 weken zwanger maar ik ga zelf uit van korter zwanger vanwege een langere cyclus. Het is iig nog maar 1,5 week wachten *O*
♥ J & S
pi_179485139
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 08:24 schreef mignonne het volgende:

[..]

Die afspraken gaan doorgaans niet automatisch hoor! Meestal maak je na afloop van je afspraak een nieuwe afspraak voor de volgende keer.

@klap! Naar welke praktijk ga je? Zij zijn de enige in jouw dorp toch? Weer naar de vorige?
Nou de 20 weken echo was niet bij de vk zelf; dus die afspraak moest ik zelf maken verder. Daarom dus geen vervolgafspraak. Maar ik vraag gewoon volgende afspraak aan. Ze reageren verder altijd super snel en vlot en kan mij niet voorstellen dat ze mij vergeten zijn eigenlijk :)

Ja die uitstapjes op het eind zou ik ook zeker niet doen :@ Hier houden we rekening dat we - een maand voor de datum - niet meer naar mijn familie gaan in België en we verder niks inplannen wat verder dan 10km van ons huis af is ;) Just to be sure. Hier ook een vent die laatste maand nihiel acolhol meer gaat drinken :Y
pi_179485215
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 14:04 schreef klaprooss het volgende:
Loj ik ben niet meer bij deze praktijk nu, ik heb besloten na de miskraam over te stappen mocht ik zwanger raken. Ik vind het niet tof hoe het toen verliep en heb er geen fijn gevoel bij. Hopelijk valt het uiteindelijk allemaal mee :*

Dat snap ik helemaal! En als ik geen excuus en al 2 positieve ervaringen had gehad was ik waarschijnlijk ook overgestapt :)
Zit je nu in het dorpje naast ons? Die schijnen erg fijn te zijn :)

Beterschap ima! Ziek zijn is stom!

Ik zou niet meer weg gaan Blue! Bij de eerste zat mijn man slechts +/- 80 km verderop. Toen ik hem had gevraagd naar huis te komen heeft hij er al 3 uur over gedaan..

Hier op het moment bijna geen last meer van mijn bekken, buik en rug :D
Alleen zo benauwd (door de hooikoorts). Afgelopen 4 dagen al van 6 mensen gehoord dat ik er “verschrikkelijk” uit zie :{ Lekker dan!
pi_179485475
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 09:22 schreef Loj het volgende:

[..]

Dat snap ik helemaal! En als ik geen excuus en al 2 positieve ervaringen had gehad was ik waarschijnlijk ook overgestapt :)
Zit je nu in het dorpje naast ons? Die schijnen erg fijn te zijn :)

Beterschap ima! Ziek zijn is stom!

Ik zou niet meer weg gaan Blue! Bij de eerste zat mijn man slechts +/- 80 km verderop. Toen ik hem had gevraagd naar huis te komen heeft hij er al 3 uur over gedaan..

Hier op het moment bijna geen last meer van mijn bekken, buik en rug :D
Alleen zo benauwd (door de hooikoorts). Afgelopen 4 dagen al van 6 mensen gehoord dat ik er “verschrikkelijk” uit zie :{ Lekker dan!
Echt wat bezielen mensen soms :') "En bedankt..???" Ik kreeg het ook te horen vorige week; maar ook last van hooikoorts hier (weiger pilletjes te pakken want heb het niet héél extreem ofzo.. en ahja dan zit mn neus maar wat dicht..). Tot 3x toe een 'ja maar gaat het wel goed..? Want je ziet er zo sipjes uit'; terwijl het echt keigoed gaat verder :') Bij de 3de keer wist ik ook echt niet meer wat men nu van antwoord verwachtte van me.
pi_179485579
Ja zo irritant!
Gisteren zat ik bij een cursus en toen zei de persoon net wie ik mee reed naar de cursus. “Ja, we kunnen zo ook beter gaan, want loj voelt zich verschrikkelijk”. Zo echt... ik weet dat ik er niet op mn best uitzie, door de hooikoorts inderdaad.. maar vul niets in voor mij :{
pi_179486591
quote:
2s.gif Op woensdag 30 mei 2018 09:17 schreef PriemGirl het volgende:

[..]

Nou de 20 weken echo was niet bij de vk zelf; dus die afspraak moest ik zelf maken verder. Daarom dus geen vervolgafspraak. Maar ik vraag gewoon volgende afspraak aan. Ze reageren verder altijd super snel en vlot en kan mij niet voorstellen dat ze mij vergeten zijn eigenlijk :)

Ja dat is vaak zo dat de 20 wkn echo elders is. En die moet je idd zelf inplannen. Maar die 20 wkn echo vervangt geen reguliere verloskundige controle, je bloeddruk wordt bijvoorbeeld niet gemeten en het is ook niet bedoelt als moment om vragen te stellen over de zwangerschap. Hoewel de meeste echoscopisten ook verloskundige zijn of waren maar dat hoeft dus niet zo te zijn.
  woensdag 30 mei 2018 @ 11:04:05 #60
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_179486780
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 09:04 schreef klaprooss het volgende:
Goed idee b_n een bevalling kan zo plots beginnen en dat wil je niet missen..

Spees de 8e de echo dan ben ik volgens mijn laatste menstruatie precies 8 weken zwanger maar ik ga zelf uit van korter zwanger vanwege een langere cyclus. Het is iig nog maar 1,5 week wachten *O*
Ohhh dat is al bijna, we blijven duimen!!
pi_179488361
Vriend vond mij van de week met die bloedhitte zo hijgen. Of ik daar ff mee wilde stoppen ;) Wat een verschrikking, ik heb gelijk een zwembad besteld, dan kan ik tussendoor lekker even afkoelen en ronddobberen op een luchtbedje.

Hoe gaat het nu met je Peace?

IMA, voel je je al wat beter?

Ik ga er een beetje vanuit dat Bikkel eerder gaat komen omdat hij nu al een week voorloopt qua groei en vriendlief wilt ook echt niet meer weg tegen die tijd. Alleen zijn zijn vrienden nog een mannenuitje aan het plannen voor hem maar heb al contact gehad met de organisator dat ik het wel ruim van tevoren wil weten omdat ik dan extra personeel moet inplannen. Het is een verrassing voor mijn vriend en ik kan niet meer het werk allemaal alleen doen.

Zo nog even verder met het opruimen van de woonkamer, morgen komt kraamzorg op bezoek.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  woensdag 30 mei 2018 @ 12:21:24 #62
319308 Tink89
To live is to dance
pi_179488398
B_n, verstandig dat je niet gaat!

Loj, ook lekker zeg. Daar kun je het dan mee doen...

Ik had maandagavond iemand die ongevraagd in mijn buik stond te prikken met een vinger en 'Hiiii Baby!' riep. Echt wtf :{w Ik was te flabbergasted om er iets van te zeggen, maar eigenlijk was het wel echt heel raar.

En verder 14+3 inmiddels. De tijd gaat hard ineens, ondanks dat ik nog steeds een onwijs hippe paarse iphonekabel in m'n neus heb. Waar ik wel een beetje mee worstel. De gyn wil me zo snel mogelijk van de sonde af, ik durf niet zo goed, want als ik hem op een lagere dosering zet, ga ik nog sneller spugen (en dat probeer ik echt wel elke week). De gyn vindt 'minder spugen' alleen geen reden voor een sonde. Da's volgens hem bijzaak, als ik maar kan drinken. En nu weet ik niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Ik heb echt een hekel aan overgeven en doe dat liefst zo min mogelijk en vind het wel belangrijk dat ik iig iets binnenkrijg... en hij vindt dat die sonde eruit moet, zodat m'n darmen niet lui worden en ik er niet te afhankelijk van word en 'omdat dat voor mij zo veel fijner is'.
pi_179488721
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 12:21 schreef Tink89 het volgende:

Ik had maandagavond iemand die ongevraagd in mijn buik stond te prikken met een vinger en 'Hiiii Baby!' riep. Echt wtf :{w Ik was te flabbergasted om er iets van te zeggen, maar eigenlijk was het wel echt heel raar.

En verder 14+3 inmiddels. De tijd gaat hard ineens, ondanks dat ik nog steeds een onwijs hippe paarse iphonekabel in m'n neus heb. Waar ik wel een beetje mee worstel. De gyn wil me zo snel mogelijk van de sonde af, ik durf niet zo goed, want als ik hem op een lagere dosering zet, ga ik nog sneller spugen (en dat probeer ik echt wel elke week). De gyn vindt 'minder spugen' alleen geen reden voor een sonde. Da's volgens hem bijzaak, als ik maar kan drinken. En nu weet ik niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Ik heb echt een hekel aan overgeven en doe dat liefst zo min mogelijk en vind het wel belangrijk dat ik iig iets binnenkrijg... en hij vindt dat die sonde eruit moet, zodat m'n darmen niet lui worden en ik er niet te afhankelijk van word en 'omdat dat voor mij zo veel fijner is'.
Wacht maar, dit is nog maar het begin, je gaat die prikkers, aaiers en kloppers nog wel vaker krijgen ;) Nou ben ik denk ik 1 van de weinigen die zich daar niet aan ergert, ze doen maar. Ik zit zelf ook graag aan mijn buik.

Hoe makkelijk is het om de sonde weer te plaatsen als deze er eenmaal uit is? Kan je niet met je gynaecoloog een termijn afspreken om het te proberen?
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_179488779
-O- Mijn vrouw moet weer hevig overgeven en is weer erg gevoelig voor geurtjes, net als in het eerste trimester. Is dit normaal? -O-
pi_179489051
Bij plotseling hevig braken na 20 weken altijd even eigen zorgverlener bellen.
Kan normaal zijn, kan ook meer spelen. Even contact opnemen.
pi_179489167
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 12:58 schreef mignonne het volgende:
Bij plotseling hevig braken na 20 weken altijd even eigen zorgverlener bellen.
Kan normaal zijn, kan ook meer spelen. Even contact opnemen.
Doen we! ^O^
pi_179489417
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 12:21 schreef Tink89 het volgende:

Klinkt wel een beetje hard van je gyn Tink. Vanuit medisch oogpunt wel te verklaren misschien, maar vanuit mensperspectief is 'als je maar water binnen houdt' wel een pittige grens. Ik hoop snel dat het weer de goede kant op gaat voor je :* Zijn jullie verder al wat gestart met de voorbereidingen?

Hi Wolken! Vandaag gaat het al weer wat beter. Echt die hormonen, mijn hemel. Wat kan dat een invloed hebben op je gemoedstoestand. Tel daar de lichamelijke ongemakken bij op en dan heb je een huildag.
Wat leuk dat er een uitje komt voor je man. Een soort babyshower voor mannen? ;) feesten, zuipen en allerlei mannendingen doen?
Hoe voel jij je verder? Alle voorbereidingen inmiddels een beetje gedaan? Fijn dat de kleine man zo goed groeit.

En sterkte aan de dames die last hebben van hooikoorts. Het lijkt me best vervelend, zeker als je er opmerkingen over krijgt.
pi_179489799
Hier nog iemand die het buikaaien buikprikken helemaal niet erg vind :) Ik zit er ook continu aan :D

Wel stoor ik mij enorm aan de 'wat ben je dik/wow misschien moet je wat minder eten' opmerkingen.. Ik wíst dat ze zouden komen; maar niet dat dit voornamelijk door dichte familie zou gebeuren en dat ik het me toch veel meer aan zou trekken dan goed voor me is.... }:| :@

*edit: en verloskundige belt net terug om zich te excuseren :D Was inderdaad vergeten de vervolgafspraak in te plannen en wou dat nu nog even snel doen. Gewoon een vergissing dus :+ Fijn pfew hehe :D

[ Bericht 24% gewijzigd door PriemGirl op 30-05-2018 14:04:05 ]
pi_179491288
Verloskundige gebeld, het overgeven zou door de warmte kunnen komen, of een virusje of zo, maar het kan helemaal geen kwaad voor de kleine zolang ze maar genoeg blijft drinken. :)
pi_179491964
Mwa ik vind het wel gek als mensen die normaal ook niet aan je buik komen nu ineens denken dat het wel kan. Ik heb echter blijkbaar zo'n air om me heen dat mensen dat niet snel doen geloof ik, maak het niet vaak mee :P. Maar Tink ik zou bij een evt volgende keer diegene terugprikken in z'n buik, hehe :+.

Beetje dubbel van je iphonekabel - rationeel zit er vast wel enige logica in wat je gyn zegt maar ik zou er ook niet op zitten te wachten om weer veel te gaan spugen :{. Rustig aan blijven afbouwen op jouw tempo, kan dat niet?

Priem wat een stomme opmerkingen. Gezien het om dichte familie gaat; kan je niet een x zeggen dat je het hele vervelende opmerkingen vindt en er niets mee kunt dus liever hebt dat ze die voor zich houden?

ToT goed dat je even gebeld hebt. Wel erg vervelend voor je vrouw, hopelijk is het snel over.

Hier net weer controle gehad. Bloeddruk was weer mooi laag, baby doet het goed :). Oh en mijn vriend houdt uit zichzelf wel echt rekening met een ruime 6 weken rondom de UD O+. (Ivm historie met vroeggeboorte en hele snelle bevalling zo'n extreme marge). Zo lief, geeft mij zoveel rust.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_179492127
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 15:48 schreef Feyre het volgende:
Mwa ik vind het wel gek als mensen die normaal ook niet aan je buik komen nu ineens denken dat het wel kan. Ik heb echter blijkbaar zo'n air om me heen dat mensen dat niet snel doen geloof ik, maak het niet vaak mee :P. Maar Tink ik zou bij een evt volgende keer diegene terugprikken in z'n buik, hehe :+.
Eens! Ik zit zelf heel graag aan mijn buik maar dat betekent niet dat een ander dat ook zomaar mag. Hoe begrijpelijk de wens ook is, het blijft wel gewoon mijn lijf.

Gelukkig heb ik een uitstekende resting bitch face, die schrikt veel af.
pi_179494774
Exode, wat een verhaal zeg van de buurman. Vervelend ook dat je dan precies nu je ramen even gesloten moest houden. Hier begint het nu lekker een beetje af te koelen door de wind & regen. Heb de ramen open staan zodat het lekker kan doorwaaien.

Tink, hoe was het KDV nog bevallen? Lieve man heb je trouwens O+ Fijn hoor, zeker als je zwangerschap zo zwaar is. Mijnes is niet zo heel erg van de romantiek, maar heeft wel echt flinke nesteldrang momenteel :D

Priem, je gaat goed voorbereid naar Pinkpop in ieder geval! Gaat vast goed komen :) Dat is over 2 weken toch?

IMA, beterschap :* Ziek met dit weer lijkt me echt verschrikkelijk.

Jentin, wat sneu voor je zoontje, hopelijk issie er snel weer bovenop!

Ach Peace, voel je je inmiddels al wat beter? Hormonen zijn een bitch. Beetje over je heen laten komen en lief voor jezelf zijn :*

Hillzz, ik had dat ook een periode, regelmatig hoofdpijn. Nu alweer een hele tijd niet, ging vanzelf over. Ik probeerde er overdag maar gewoon mee te dealen en dan 's avonds wel een pcm met naar bed gaan, anders lag ik de hele nacht wakker.

Sterkte met de hooikoorts dames, ik heb er ook last van, maar minder dan voorheen? Misschien door hormonen? Geen idee, maar wel fijn eigenlijk.

Ohja de ongevraagde buikaaiers, zo'n bijzonder fenomeen. Ik was er meestal wel okay mee, hoewel het mij soms verbaasde wie het allemaal deed. Ook veel mensen die ik amper ken. De laatste weken merk ik echter dat ik het niet meer zo fijn vind, en misschien straal ik het daardoor ook uit, maar het gebeurt nu ook bijna niet meer dat iemand anders behalve ikzelf of mijn vriend aan mijn buik zit :D

Fijn van de goede controle Feyre!

Wij hebben eindelijk officieel onze huidige woning gekocht *O* Wel fijn dat dat eindelijk geregeld is. Nieuwe bank en fauteuil zijn ook binnen, langzaam begint de woonkamer weer woonkamer te worden ipv camping :+ Hopelijk kunnen de grote verbouwingen over een paar maanden gedaan worden en gaan we 2019 in met een fris 'nieuw' huis O+

Verder zit de baby nog wel prima geloof ik, hij beweegt nog lekker veel O+ Ik heb geloof ik wel soms wat voorweeën, maar die pijn is zo zacht en constant dat ik er niet echt last van heb. Van mij mag ie nog wel even blijven zitten :+
pi_179494936
Hier gaat het beter inmiddels, wel sloom, maar eten en drinken lukt weer. Morgen maar weer werken (2 weken dan nog :o )
pi_179495188
Nog niet bijgelezen ivm vakantie maar wel even een vraag tussendoor als dat even zo egoïstisch mag.

Vandaag 18 weken en afgelopen dagen wat bandenpijn gehad, verder geen gekke problemen of pijn of wat dan ook. Heb wel veel gefietst de afgelopen dagen dus had zo’n vermoeden dat het daarmee te maken had. Toen ik net naar de wc ging merkte ik wat (licht)bruinverlies op (ter grootte van een euromunt)en bij het afvegen zat er ook wat aan het papiertje.
Verder behalve bandenpijn dus geen klachten of wat dan ook... heb in m’n omgeving niemand om te vragen wat te doen, wat raden jullie aan? VK bellen? Wil niet te voorbarig zijn met bellen namelijk en weet niet of dit onder de ‘hiervoor MOET je ons bellen’-categorie valt.
pi_179495237
Een klein beetje bloedverlies is iets wat vaak voorkomt. Je baarmoeder is beter doorbloed, dus we kan makkelijk een klein adertje springen, vast ook wel door fietsen. Als je er ongerust over bent kun je altijd je VK bellen, daar zijn ze voor.
pi_179496190
Thanks IMA voor je reactie O+

Ik kijk nog even aan hoe het vanavond gaat, het zal idd wel door het fietsen zijn gekomen.
pi_179496261
Hoe gaan jullie om met (schoon)ouders/broers/zussen die willen komen en vanalles gaan vertellen hoe het moet enzo.

Ik kan daar écht heel slecht tegen, en we hebben ook onderling bijvoorbeeld afgesproken dat we:
- de eerste weken alleen zelf het flesje geven;
- geen bezoek willen ontvangen vanaf het avondeten (om een ritme te creeeren.
- geen andere kinderen over de vloer, omdat we gewoon rust willen.

Mensen in de omgeving zullen dat wellicht anders zien, maar ik heb daar zelf echt geen boodschap aan.
Mijn vrouw is wat zachter daarin en buigt wat sneller.

Ik zou het sowieso al irritant vinden om baby van arm tot arm te laten gaan.

Ik zou eigenlijk voorstellen om de directe familie vooraf in te lichten hoe wij het gaat aanpakken. In mijn ogen schept dat duidelijkheid.

Hoe kijken jullie daar tegenaan?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2018 19:56:42 ]
pi_179496412
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 19:50 schreef Blue_note het volgende:
Hoe gaan jullie om met (schoon)ouders/broers/zussen die willen komen en vanalles gaan vertellen hoe het moet enzo.

Ik kan daar écht heel slecht tegen, en we hebben ook onderling bijvoorbeeld afgesproken dat we:
- de eerste weken alleen zelf het flesje geven;
- geen andere kinderen over de vloer, omdat we gewoon rust willen.

Mensen in de omgeving zullen dat wellicht anders zien, maar ik heb daar zelf echt geen boodschap aan.
Mijn vrouw is wat zachter daarin en buigt wat sneller.

Ik zou het sowieso al irritant vinden om baby van arm tot arm te laten gaan.

Ik zou eigenlijk voorstellen om de directe familie vooraf in te lichten hoe wij het gaat aanpakken. In mijn ogen schept dat duidelijkheid.

Hoe kijken jullie daar tegenaan?
Is een kraamborrel niks voor jullie? Dan heb je al het bezoek in 1x gehad. In de eerste week hoef je dan alleen heel directe familie te ontvangen, als je dat wil..

En verder, tsja. Ik had ook allerlei voornemens bij de eerste, maar die waren na 1 dag al vooral overboord. Je kan het allemaal nog zo mooi bedenken maar je moet het toch doen met hoe het komt enzo..
pi_179496432
Ik lees een hoop "ik", maar hoe staat je vrouw erin?
Misschien knallen jullie na de geboorte bijna uit elkaar van enorme trots en gaat de baby alsnog van arm tot arm. Al is het alleen maar om even rustig te plassen.
pi_179496439
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 20:01 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Is een kraamborrel niks voor jullie? Dan heb je al het bezoek in 1x gehad. In de eerste week hoef je dan alleen heel directe familie te ontvangen, als je dat wil..

En verder, tsja. Ik had ook allerlei voornemens bij de eerste, maar die waren na 1 dag al vooral overboord. Je kan het allemaal nog zo mooi bedenken maar je moet het toch doen met hoe het komt enzo..
Kraamborrel doen we ook sowieso. Maar ouders en broers zussen zullen wel gelijk komen.
pi_179496448
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 20:03 schreef Skittles het volgende:
Ik lees een hoop "ik", maar hoe staat je vrouw erin?
Misschien knallen jullie na de geboorte bijna uit elkaar van enorme trots en gaat de baby alsnog van arm tot arm. Al is het alleen maar om even rustig te plassen.
Ik is in deze 'we' .
  woensdag 30 mei 2018 @ 20:17:01 #82
149959 SQ
snelle trees
pi_179496690
Ik zou het inderdaad gewoon op zijn beloop laten. Je weet nu toch echt nog niet hoe alles gaat lopen en hoe je je tegen die tijd voelt. En als jij geen bezoek wil ontvangen, ontvang je geen bezoek, toch.
disclaimer
pi_179496808
Ik snap niet waarom je alles van tevoren per se zo dichtgetimmerd wil hebben, Blue_Note. Als je dit soort dingen zo belangrijk vindt, communiceer die dan als het nodig is. Door vooraf zo’n hele eisenlijst op te stellen én uit te dragen kom je, wat mij betreft, weinig sympathiek over. Als de baby er daadwerkelijk is en iemand wil de fles geven, kun je toch prima op dat moment zeggen ’We willen dat de eerste tijd graag zelf doen’?

Wees niet te rigide. En als je vrouw een keer wél wil meebuigen, laat dat dan ook gebeuren en ga niet op je strepen staan. Het is tenslotte ook haar baby. En sommige dingen moet je gewoon ondervinden. Wat Skittles ook zegt: misschien snák je na drie dagen naar iemand die even een fles erin stopt, zodat je vrouw even rustig kan zitten zonder baby op gestuwde ploftieten en jij ein-de-lijk eens even op je gemak écht warme koffie kan drinken om daarna uitgebreid het sportkatern te gaan zitten lezen op de wc. Ofzo :+
pi_179497021
B_N, jullie moeten het aanpakken zoals jullie het willen, heel simpel. Ik zou het mensen persoonlijk vertellen als er reden voor is (mensen met kinderen, vooraf vragen zonder kinderen te komen etc)

Bij ons liep niets volgens plan bij kraambezoek, dus wij bedenken nu niets vooraf.
pi_179497103
Wij gaan het ook gewoon op z'n beloop laten. Ik denk dat iedereen er begrip voor heeft als je een keer zegt dat je die avond geen zin hebt in bezoek.

Het enige wat wij wel vooraf hebben gezegd is dat we pas bezoek willen ontvangen als we thuis zijn. Vanwege mijn medische indicatie moet ik 24 uur in het ziekenhuis blijven na de bevalling, dan zijn we (denken we nu) liever met zijn drietjes. Als ik langer dan 24 uur moet blijven, dan wordt het een ander verhaal, dan mogen ouders/broers/zussen natuurlijk wel in het ziekenhuis langs komen.
pi_179497791
Hier zie ik ook wel hoe het gaat...
Het enige wat ik heel belangrijk vind is dat mijn jongens als eerste, zonder anderen erbij, tijd hebben om het meisje te zien..

Maar dat komt vast wel goed :)
pi_179498095
Hopelijk blijft het verder weg eponine, is vast niks! Heb het deze zwangerschap ook een keer of vier gehad.

Wat Loj zegt heb ik ook. Eerst ons meisje die haar broertje of zusje mag ontmoeten, daarna anderen. Maar dat gaat geen probleem worden.

Zo langzamerhand maar eens bedenken hoe we dat met haar gaan doen straks :o Ligt natuurlijk aan het moment waarop het begint, maar nog maar even wat scenario’s en bijpassende oppas bedenken en vragen :+
pi_179498457
Uhhh ritme en een pasgeboren baby gaan niet echt samen in één zin. ;)
De overige punten, tja, ik was vooral heel blij als iemand een keer een flesje overnam. Had ik ook mijn handen even vrij. Het komt een beetje op mij over alsof jullie alles heel gestructureerd aan willen gaan pakken, dat is met een baby heel lastig en je weet van te voren echt niet hoe je er na de geboorte in zal zitten. Iets met lifechanging enzo. ;)
pi_179499308
Idd ook wat Loj zegt, S&L Mogen mini als eerste zien. Mijn ouders komen ze thuis brengen waarschijnlijk. Het is niet dat ze met de ogen dicht in de hoek van de kamer moeten gaan staan ofzo. Maar de kindjes krijgen eerst de ruimte om uitgebreid te kijken, aaien, kroelen en Luus kennende even de oogjes uit te prikken :Y) Dan pas 'de rest'. En verder, het komt zoals het komt. Wel uit handen geven, niet uit handen geven enz.
  Manager PR/Moderator woensdag 30 mei 2018 @ 23:06:03 #90
269689 crew  Viv
pi_179500183
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 19:50 schreef Blue_note het volgende:
Ik vond het juist wel fijn, 's avonds bezoek ontvangen in de eerste week. O+ Overdag is er namelijk (op het "verplichte" middagdutje na) steeds van alles te doen: douchen terwijl de kraam het bed verschoont, oefenen met je baby in bad doen, de controles van de kraam en verloskundige, de hielprik en gehoortest, etc.

Als jullie 's avonds gewoon hartstikke moe zijn, dan zou ik dat een logischere reden vinden om het bezoek af te houden, dan "om een ritme te creëren".
pi_179501093
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 23:06 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik vond het juist wel fijn, 's avonds bezoek ontvangen in de eerste week. O+ Overdag is er namelijk (op het "verplichte" middagdutje na) steeds van alles te doen: douchen terwijl de kraam het bed verschoont, oefenen met je baby in bad doen, de controles van de kraam en verloskundige, de hielprik en gehoortest, etc.

Als jullie 's avonds gewoon hartstikke moe zijn, dan zou ik dat een logischere reden vinden om het bezoek af te houden, dan "om een ritme te creëren".
Ik vond s avonds bezoek juist echt hels. Ik was bij alledrie echt gesloopt tegen de tijd dat het 19u was. Maar dat is inderdaad wel voor iedereen anders; om een ritme te creëren, mja ach, dat doe je dan vooral voor jezelf.

Leg de lat niet te hoog, meebuigen en weer terug veren kan soms zo maar beter zijn dan altijd maar het gevoel rechtop te moeten blijven staan en splinters en deuken oplopen omdat de ander tegen je aan botst.
  Manager PR/Moderator donderdag 31 mei 2018 @ 00:31:21 #92
269689 crew  Viv
pi_179501878
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 23:40 schreef mignonne het volgende:
Ik vond s avonds bezoek juist echt hels. Ik was bij alledrie echt gesloopt tegen de tijd dat het 19u was. Maar dat is inderdaad wel voor iedereen anders
En het is ook per type bezoek anders, dus bekijk per dag wat handig is in plaats van het alvast uit te stippelen. Mijn schoonfamilie kwam met 5 personen tegelijk en daar zitten nogal druk aanwezige personen tussen :X , dus toen was het juist weer ideaal dat ze overdag kwamen. De kraam ontving ze beneden met koffie/thee/beschuit en liet ze gedoseerd naar boven.
pi_179503691
Lieve meiden. Ze is er. En ik voel me, op de keizersnee ongemakken na, stukken beter!
pi_179503777
Gefeliciteerd DagenNachtdromer! *O* Succes met het herstel.
pi_179504003
DnD, gefeliciteerd! *O* Was de ks al gepland of kwam die onverwachts? Wat fijn dat je je meteen beter voelt!
pi_179504157
Jaa DnD van harte gefeliciteerd! *O* en een spoedig herstel gewenst :*.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_179504399
Gefeliciteerd dnd! Fijn dat je je gelijk beter voelt!

Over kraambezoek. Mijn vriendin is 4 mei bevallen en riep van te voren niemand te willen zien de eerste week. Die was nog geen uur thuis toen ze me belde dat ik moest komen want ze wilde haar baby laten zien haha!

En zelf zien we het wel. Doordeweeks liever geen bezoek omdat er ook nog een kleuter naar bed moet en de volgende dag naar school. En verder zien we het wel!
pi_179504463
Haha, zo herkenbaar, aapie! Wij zeiden vooraf: we bellen wel als we thuis zijn uit het ziekenhuis en dan mogen de opa’s en oma’s komen. Maar een uur na de bevalling dacht ik alleen maar: ‘Mamaaaaaaaaa, kom kom kom! Ik heb een zoon! Kom kijken hoe mooi ie is, nuuuuuu! *O*
  donderdag 31 mei 2018 @ 08:25:06 #99
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_179504624
Kraamweek O+ . Kraambezoek O+ . Het ging bij mij in een ietsje lager tempo dan ik had verwacht door de heftigheid van alles, maar ik heb er zeer van genoten.

DND, gefeliciteerd met je dochter!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_179504685
DnD gefeliciteerd!

Nu ik hier toch ben :')
Wat betreft ouders/broers en schoonzussen mochten ze na de bevalling komen. Om 23u bevallen, mijn ouders waren er om 01:30 :') (de rest de volgende dag). Ik had meer moeite met die oom die een dag na de bevalling al wou komen (niet gedaan) en het kind sinds de kraamweek niet meer gezien heeft. Maar het is zo leuk, als (nieuwbakken) ouders je kind (natuurlijk de allermooiste die er bestaat) showen, geniet! O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')