Grobbel | maandag 11 december 2017 @ 13:48 | |
Of 'The Slacker Take-Over Plot' deel CCLXVI Omdat veel topics over indie bandjes nauwelijks lopen en dus na zeven posts stilvallen, leek het ons een goed idee om een topic te maken waarin "Indie" centraal staat. Het begrip indie is natuurlijk wat wazig, maar dat mag geen excuus zijn voor enorme zeurpartijen over wat nou wel indie en wat nou niet indie is. Dat is dan ook helemaal NIET de bedoeling. Als je toch per sé een definitie wil, AllMusic Guide heeft een redelijk uitgebreide op hun site staan. Dus praat hier wel over obscure bandjes, nieuwe platen, geziene optredens, ... . Geef tips en commentaar; als het maar met "indie" te maken heeft. Handige Muzieksites All Music Guide Discogs Last.fm Rate Your Music Blogs en Nieuwssites over Indie Music Aquarium Drunkard Blogotheque Brooklyn Vegan Delusions of Adequacy Gorilla vs Bear Liability Metacritic Pat-sounds Pitchfork Popmatters Pretty Much Amazing Quietus Rate Your Music Shoot The Player Stereogum Tiny Mix Tapes Jaarlijstjes: MUZ / Beste cd 2001 MUZ / Beste Fok-CD 2002 Verkiezing! MUZ / 2003 - eindlijstjes MUZ / Jaarlijstjes 2004 MUZ / Jaarlijstjes 2005! MUZ / Jaarlijstjes 2006! MUZ / Jaarlijstjes 2007! MUZ / Jaarlijstjes 2008! MUZ / Jaarlijstjes 2009! MUZ / Jaarlijstjes 2010! MUZ / Jaarlijstjes 2011! MUZ / Jaarlijstjes 2012! MUZ / Jaarlijstjes 2013! MUZ / Jaarlijstjes 2014! MUZ / Jaarlijstjes 2015! MUZ / Jaarlijstjes 2016! En deze topics wisten we al vol te neuzelen: Topicreeks: Indie Central Verder hebben leden van dit topic samen een lijst gemaakt met echte essentiële Indie Central albums, dus ben je nieuw in dit topic en wil je gespreksstof hebben, probeer dan enkele van deze albums! | ||
EP3 | maandag 11 december 2017 @ 13:50 | |
Vind ik ook n geslaagde albumhoes: | ||
Grobbel | maandag 11 december 2017 @ 13:51 | |
Titel vrij naar En de discussie die ik in het vorige topic probeerde op te starten:
| ||
ranja | maandag 11 december 2017 @ 14:11 | |
heet niet voor niks Masterpiece he https://bigthief.bandcamp.com/album/masterpiece | ||
Z | maandag 11 december 2017 @ 14:28 | |
Over leuke hoezen gesproken. | ||
Norrage | maandag 11 december 2017 @ 14:39 | |
GEEN INDIE IN DE TT???????? Dat is de eerste keer in 100 jaar deze topicreeks. Grobbel wat heb je gedaan! | ||
Z | maandag 11 december 2017 @ 14:40 | |
"Indie Central" | ||
Grobbel | maandag 11 december 2017 @ 14:54 | |
Sowieso ben ik al vaker c-c-c-combobreaker geweest. MUZ / This Forum's Saving Grace (Indie Central X) MUZ / Le Slackre du Printemps (Indie Central XVI) | ||
Tchock | maandag 11 december 2017 @ 14:58 | |
Poptimism Praten over het praten over het praten over hoe je over muziek praat. Hoe snobistisch wil je het hebben. En dan ook mensen die P4K snobisme verwijten omdat ze popmuziek te snobistisch behandelen Een soort vicieuze cirkel van interessantdoenerij. | ||
Gehenna | maandag 11 december 2017 @ 15:01 | |
“Talking about music is like dancing about architecture” | ||
Tchock | maandag 11 december 2017 @ 15:02 | |
Haha, mooie quote. Van wie? | ||
Norrage | maandag 11 december 2017 @ 15:02 | |
Vandalisme! | ||
Tchock | maandag 11 december 2017 @ 15:04 | |
Het staat niet op Youtube dus dan moet het zo: https://soundcloud.com/hakbaker/quasar Erg chill nummer dit. Hoogtepunt van zijn debuut-EP, al is de rest ook niet al te onaardig. | ||
Gehenna | maandag 11 december 2017 @ 15:04 | |
Voor het gemak zeg ik Frank Zappa
| ||
Gehenna | maandag 11 december 2017 @ 15:06 | |
Zappa had wel vaker mooie antwoorden: Interviewer: "I see you have long hair, are you a hippie?" Zappa: "I see you have a wooden leg, are you a table?" | ||
Grobbel | maandag 11 december 2017 @ 15:11 | |
Vind ik wat te kort door de bocht. Het is een legitieme wijze om popcultuur te benaderen, en wordt ook bij verschillende cultuurstudies behandeld. Ik vind het wel een interessante discussie, en vind het persoonlijk wel een goede paraplu-term die kan worden gebruikt om bepaalde stromingen te herkennen binnen de muziekmedia. Maar goed, ik heb ook een cultuurstudie gedaan in het verleden; dan is het vrij gebruikelijk om voor vakken honderden pagina's met (cultuur)wetenschappelijke analyse te lezen over pakweg Seinfeld of Will & Grace. Kan me voorstellen dat niet iedereen daar warm voor draait. | ||
Tchock | maandag 11 december 2017 @ 15:12 | |
Ik ben als jurist zeker wel droge stof gewend maar mijn nekharen gaan altijd overeind staan als je anderen gaat voorschrijven hoe zij naar muziek moeten luisteren. En dat je überhaupt kaders denkt op te moeten stellen voordat je muziek zou kunnen beoordelen is in mijn ogen een soort valse objectivering van iets wat uiteindelijk een zeer subjectief oordeel is. Je kunt muziek natuurlijk wel beschrijven, daar is an sich niets mis mee. Maar waardeoordelen blijven wel altijd waardeoordelen. | ||
Grobbel | maandag 11 december 2017 @ 15:24 | |
Nou ja, het klinkt alsof je sowieso weinig op hebt met het hele review-aspect en de waardeoordelen die daarmee gepaard gaan. Als je de rol van muziekcritici sowieso al vrij loos vindt dan heeft het accepteren van dergelijke kaders inderdaad weinig zin. | ||
Tchock | maandag 11 december 2017 @ 15:26 | |
Ik vind reviews vaak wel interessant om te lezen omdat ze me dingen in laten zien die ik zelf niet had gezien of gehoord. Het heeft in die functie wel toegevoegde waarde, zeker. Maar ik verkeer niet in de illusie dat bijvoorbeeld de cijfers van Pitchfork een objectieve weergave van de werkelijkheid zijn. | ||
Tchock | maandag 11 december 2017 @ 15:31 | |
Sterker nog, ik vermoed dat de cijfers van Pitchfork vaak niet eens een weergave van de werkelijke mening van de auteur van de review zijn. | ||
ranja | maandag 11 december 2017 @ 15:37 | |
Muziek blijft een kwestie van smaak en is dus altijd subjectief. Mensen die denken een objectieve waardering aan muziek te kunnen geven neem ik dus niet serieus. Als iemand schrijft 'dit is' in plaats van 'ik vind dit' vind ik dat eigenlijk al onzinnig maar ga er voor het gemak maar vanuit dat hij wel 'ik vind' bedoelt. Daarmee blijven reviews wel interessant; mits de reviewer uitlegt wat hij goed of slecht vindt. | ||
bartrid | maandag 11 december 2017 @ 15:54 | |
Die zijn beide goed gevonden | ||
Jabberwocky | maandag 11 december 2017 @ 17:15 | |
Ik had nog nooit van poptimism gehoord maar herken inderdaad de trend wel in Pitchfork, zal die artikelen uit het vorige topic na werk eens doorlezen. Verder staat er wel echt bizar weinig in die lijst dat ik ook goed vind, en om die reden ben ik al gelijk niet zo geneigd om de dingen die ik nog niet ken dan nog even te checken. Vind de album top 100 van The Quietus ieder jaar wel interessant om door te spitten. Geen idee of dat ook onder poptimism valt, Cardi B staat er daar om een of andere reden toch ook nog gewoon in. Wel flink lager. | ||
Grobbel | maandag 11 december 2017 @ 18:58 | |
15 jaar geleden zou een medium als The Quietus zo'n plaat niet in de lijst opgenomen hebben gok ik. | ||
methodmich | maandag 11 december 2017 @ 19:28 | |
Toch staan er wat mij betreft ook best wel veel interessante nummers in die top 100 van Pitchfork, als ik hem zo doorblader. Goeie songs van o.a. Kendrick Lamar, Kelela, Sampha, Tyler, the Creator en Broken Social Scene, om er maar een paar te noemen. De top 100 van The Quietus ziet er ook wel interessant uit, al is het maar omdat ik me bij het doorkijken afvraag waar ik dan zelf in vredesnaam naar heb zitten luisteren in 2017, want ik geloof dat ik zo'n 95 van die 100 platen niet ken. Van de 5 die ik wel ken, heb ik er ook maar 3 daadwerkelijk in de kast staan. Daarvan staan er dan wel weer twee in hun top 10, dus dat is wel weer geinig. | ||
richolio | maandag 11 december 2017 @ 19:30 | |
Goed, Arcade Fire heeft niet hun beste plaat gemaakt, maar een Everything Now of Creature Comfort had echt wel in die Pitchfork top 100 gepast. En dan wel Man’s Not Hot van Big Shaq erin zetten | ||
Lord-Ronddraai | maandag 11 december 2017 @ 20:12 | |
Ik heb dit juist totaal andersom van heel die Pitchfork lijst heb ik misschien 5 nummers gehoord waarvan 2 van Fever Ray, Kelly Lee Owens, Slowdive en LCD Soundsystem. Daarbij komt het me ook over dat er echt een mega voorkeur voor pop en rap/hip-hop wordt toegepast. Hoe kan het anders dat die genre's zo mega oververtegenwoordigd zijn in een top 100. Alsof er geen goede Rock/Metal/Techno whatever is uitgekomen. Ik had nog nooit van poptimism gehoord maar dit lijkt me sowieso geen toepassing daarvan. Bij Pitchfork lijken ze juist alles wat pop is direct een flinke bonus in de beoordeling mee te geven. Zoveel dat je je afvraagt of ze daar ook geld voor ontvangen. Uberhaupt lijkt me beter om het tegenovergestelde toe te passen als serieus muziek medium. Alle commerciële popmuziek geef je een gigantische negatieve bias zodat er ruimte ontstaat om het over boeiende muziek te hebben. Daarbij is het ook veel nuttiger voor je lezers, allemaal nummers van Kendrick Lamar geweldig noemen daar heeft die gast toch een gigantisch marketing team voor? Waarom zou Pitchfork dat nog meer faciliteren. Wat mij betreft doet The Quietus dat dus een stuk beter omdat zij niet alleen maar de muziek die gepust wordt reviewen kun je er nog eens wat ontdekken. Ik snap niet hoe je erbij komt. Is toch gewoon niet even goed als Een hamburger bij de Mac is toch gewoon niet even goed als een diner in een drie-sterren restaurant. Natuurlijk is het vast mogelijk dat er uitzonderingen zijn die dat nummer beter vinden of de Mac. Maar het lijkt me dat je objectief wel kunt stellen dat er verschil in kwaliteit is. | ||
cafca | maandag 11 december 2017 @ 20:31 | |
Mcdonalds maakt eten dat heel veel mensen lekker vinden, dus dat is gewoon goed eten. Marco Borsato maakt muziek die heel veel mensen mooi vinden, dus dat is gewoon goede muziek. | ||
Tchock | maandag 11 december 2017 @ 21:04 | |
Beide stellingen zijn drogredenen. Popmuziek is niet goed omdat veel mensen het goed vinden. Maar popmuziek is ook niet kut omdat veel mensen het goed vinden. | ||
Tchock | maandag 11 december 2017 @ 21:06 | |
Je verklaart jouw smaak universeel. Jij vindt dit beter, dus kun je je niet voorstellen dat dat voor andere mensen wellicht niet geldt. Maar surprise: dat is toch zo. Er zijn mensen die liever naar K3 luisteren dan naar de Beatles. | ||
Lord-Ronddraai | maandag 11 december 2017 @ 21:10 | |
Nee ik verklaar mijn smaak niet universeel, dan moet je toch echt wat beter lezen. Jij stelt dat er geen enkel kwaliteitsverschil is in muziek. Als ik hier met een paar scheten muziek maak beweer jij dat dit dezelfde kwaliteit heeft als een symphonie van Bach. Dat klopt gewoon niet, ook al is het best mogelijk dat er mensen te vinden zijn met die mening. | ||
Tchock | maandag 11 december 2017 @ 21:14 | |
Welnee, ik stel helemaal niet dat er geen enkel kwaliteitsverschil is in muziek. Dan moet jij wellicht beter lezen Jij vindt die drie scheten van mindere kwaliteit dan een symfonie van Bach. Ik vind dat waarschijnlijk ook. Misschien vindt iedereen ter wereld dat wel, alleen dat blijft een mening en subjectief. Maar dat betekent nog steeds niet dat jouw scheten een objectieve kwaliteit missen die Bach wel heeft. Als je dit met me oneens bent, dan hoor ik graag welke objectieve kwaliteiten muziek van de Beatles beter maakt dan die van K3. En dus geen subjectieve kenmerken als "mooi" of "goed" etc. | ||
cafca | maandag 11 december 2017 @ 21:20 | |
Dat ligt eraan hoe je het doel van muziek definieert. Als je muziek maakt om mensen te plezieren, en veel mensen hebben plezier van je muziek, dan heb je het goed gedaan en is het goede muziek. | ||
Tchock | maandag 11 december 2017 @ 21:22 | |
Als je je doel zelf definieert is het makkelijk scoren natuurlijk. Als je muziek maakt om puisterige Duitse tienermeisjes te plezieren is Tokio Hotel de beste band op aarde. | ||
cafca | maandag 11 december 2017 @ 21:25 | |
Feitelijk wel. Maar kwantitatieve populariteit is m.i. een betere objectieve graadmeter dan de mening van een aantal zelfbenoemde kenners | ||
Lord-Ronddraai | maandag 11 december 2017 @ 22:33 | |
Ik ben niet op die manier met muziek bezig maar het lijkt me dat zoiets vast wel te objectiveren is. Waarschijnlijk valt de werkelijkheid nooit te benaderen maar objectiever dan totaal subjectief lijkt me zeker mogelijk. In andere gebieden gebeurt dit toch ook gewoon? Neem psychologie, daar stellen psychologen vaak stoornissen vast aan de hand van DSM-5. Terwijl je net zo goed kan stellen dat al die kenmerken en dergelijke die in de DSM-5 staan subjectief zijn. Toch is vrijwel iedereen het erover eens dat als een psycholoog aan de hand van zoiets vaststelt dat je een stoornis hebt dat het betrouwbaarder is dan wanneer een willekeurig iemand een diagnose aan de hand van wat op feesboek hep gestaan. Zo'n zelfde idee kun je lijkt me op muziek ook toepassen. Dat gebeurt trouwens toch ook gewoon? Al die sites als youtube en spotify geven je toch continue tips wat je moet luisteren aan de hand van jouw smaak en die tips lijken met verloop van tijd beter te worden. Ik kan me best voorstellen dat met genoeg informatie algoritmes van dat soort misschien zelfs beter dan jij zelf kan, muziek die je tof vindt uit kunnen kiezen. Het is natuurlijk ook mogelijk dat dat niet gebeurd omdat het pushen van bepaalde muziek winstgevender blijkt. Vind ik niet. Dan zou Walking Dead een betere serie zijn dan Better Call Saul, de Mac beter dan een sterrenrestaurant en K3 beter dan Bettie Serveert. Dat is natuurlijk een mening die mogelijk is maar doe mij maar de mening van zelfbenoemde experts die wel tot een oordeel komen waar ik me in kan vinden. Sowieso lijkt me dat stel ik wil advies voor een nieuw album met een vrouw die zingt luisteren en ik vertel jullie dat ik Laura Marling/ Fever Ray/ Florence and The Machine/ X Ray Spex achtige dingen leuk vind. Dat jullie met veel betere tips kunnen komen dan gewoon: Taylor Swift heeft een nieuw album, zij is het populairst dus zul je haar album goed vinden. | ||
Tchock | maandag 11 december 2017 @ 23:05 | |
Het vaststellen van stoornissen is geen subjectieve bezigheid. Subjectief zou zijn als je stelt dat de ene stoornis objectief "beter" is dan een andere stoornis. Op dezelfde manier kun je wel vaststellen dát iets muziek is (hoewel ik daar ook wel een kanttekening bij zou plaatsen, maar goed) maar niet dat de ene muziek beter is dan de andere. De algoritmes van Youtube en Spotify kijken helemaal niet naar de muziek. De systemen "weten" niet dat Jan Smit slecht is of Radiohead goed; ze kijken simpelweg naar jouw eerdere gedrag en wat er op basis van miljoenen andere luisteraars en kijkers het meest waarschijnlijk is wat jij wil horen. In het geval van Youtube vooral met het doel om te zorgen dat je blijft kijken (want reclames). Dat heeft verder met de kwaliteit van de muziek niets van doen. Eerder het omgekeerde: als de algoritmes suggereren dat ik Jan Smit kan luisteren, zijn zij blijkbaar van mening dat dat muziek zou zijn die beter in mijn smaak past (wat onzin is als het objectief slechte muziek is). Ja, precies, dit is de kern. Jij beweert dat jouw oordelen (zoals "Better Call Saul is een betere serie dan The Walking Dead") waarheid zijn omdat je je niet in andere oordelen kunt vinden. Wat ik juist betoog is dat geen van die beide oordelen objectief waarheid is omdat je series (eigenlijk: muziek) enkel subjectief kunt beoordelen. Dus nee, geen van beide series is in essentie "beter" dan de ander. Hoewel ik persoonlijk Better Call Saul tien keer leuker vind. | ||
EP3 | maandag 11 december 2017 @ 23:11 | |
Ik vind My Pal Foot Foot vanuit muzikaal oogpunt best wel interessant, eigenlijk. Het is volstrekt aritmisch maar desondanks kan ik er prima naar luisteren. Daar luister ik ook veel liever naar dan naar een nummer van Marco Borsato, ofzo. Marco Borsato is nu echt het equivalent van n droog kaakje, wmb. Zit geen geur of smaak aan. Deze mag er ook zijn: Maar ik ga me verder niet meer mengen in de eeuwenoude discussie of muziek objectief te beoordelen is. Been there. Done that. | ||
Tchock | maandag 11 december 2017 @ 23:14 | |
Geef dan ten minste even in enkele hoofd- en bijzinnen een samenvatting van het antwoord op de eeuwenoude discussie volgens de door de wol gewinterde DO2/EP3. | ||
EP3 | maandag 11 december 2017 @ 23:15 | |
Ik heb geen antwoord. Da's nu net het probleem. | ||
Lord-Ronddraai | dinsdag 12 december 2017 @ 00:13 | |
Natuurlijk is het subjectief, stel iemand is erg druk en heeft dus misschien ADHD. Dan is het mogelijk dat hij naar 2 psychologen gaat die aan de hand van dezelfde methode tot andere conclusies komen. Misschien is dat omdat ze de kenmerken van de persoon anders inschatten. Of omdat ze verschillen in mening waar de grens ligt tussen gewoon ADHD of een beetje druk zijn. Als we alle psychologen op de wereld dezelfde persoon laten testen is het uitgesloten dat ze allemaal met dezelfde uitkomst komen. Dus is het vaststellen van zo'n stoornis subjectief. Dat er meer coherentie in zal zitten als je psychologen dit laat doen dan wanneer je leken dit laat doen is ook ongeveer een zekerheid. Daarom wilde ik dit als voorbeeld gebruiken dat je iets subjectiefs als een geestelijke stoornis (of muziek) wel degelijk kan objectiveren. Doordat je een grens moet stellen wanneer iemand wel een stoornis heeft of niet blijft het subjectief. Er bestaat geen absolute grens omdat het allemaal totaal openstaat voor interpretatie. Mijn mening is dat je dus wel degelijk veel informatie over muziek kan verzamelen en aan de hand daarvan er uitspraken over doen. Bijvoorbeeld wie het zuiverst zingt. Als je dat dan voor genoeg variabelen doet denk ik dat je dus objectiever bezig kan zijn dan wat nu de norm is. Ik denk wel dat dit misschien niks oplevert tot je een toepassing ervoor hebt. Ik bedoelde ook niet te zeggen dat Youtube/Spotify/Pandora voor hun gebruikers bepalen wat goede en slechte muziek is. Maar dat algoritmes soms erg goede suggesties kunnen doen, soms nog beter dan mensen. Muziek wordt denk ik in ieder geval gecategoriseerd en dus kan mij indie worden aanbevolen als ik indie luister en pop als ik pop luister. Anders lijkt me dat altijd pop aangeraden moet worden omdat het nou eenmaal populairder is. Of gezien ik soms dagen techno luister dat ik dat ook aangeraden krijg als ik indie luister. Maar dat gebeurt eigenlijk nooit, dus ik weet bijna zeker dat youtube ook genre's gebruikt. Nouja ik denk dus dat je bijvoorbeeld zoals bij de Emmy's heel veel categorieën kan maken. Zoals plot, camerawerk, acteerwerk, ... x zoveel je wil. En dat je natuurlijk discussies kan hebben over elke individuele categorie en daaruit komt niet een perfecte weergave van de werkelijkheid. Alleen ik denk wel dat je op die manier een objectievere beoordeling kan doen dan het is beide even goed. Eerlijk gezegd snap ik vooral niet zo goed hoe je kan vinden dat er wel kwaliteitsverschil is maar tegelijkertijd vindt dat dit niet te bepalen is. Als het er niet is ben ik met je eens dat je het niet kunt bepalen. Maar als het er wel is moet dat toch ergens uit blijken? | ||
Tchock | dinsdag 12 december 2017 @ 00:21 | |
Ik denk dat kwaliteit een persoonlijke opvatting is. Ik heb zeker een -uitgesproken- mening over wat ik zelf waardeer in muziek. Op sommige punten vind ik ook dat iedereen die mening zou moeten hebben omdat ik het haast als waarheid zie. Maar dat betekent niet dat ik veronderstel dat de muziek die ik tof vind ook fundamenteel beter is dan andere muziek. Je kunt ook door het leven gaan met het idee dat de meeste mensen gewoon naar poep luisteren en geen smaak hebben en dat jij het bij het rechte eind hebt. Al dan niet omdat de critici het met je eens zijn. Maar ja, dat is ook weer zo-zo hè. Al moet ik zeggen dat ik toch ook wel naar dat laatste neig af en toe. Zoals tijdens het luisteren van die dramatische kerstmuziek op Sky Radio. | ||
Lord-Ronddraai | dinsdag 12 december 2017 @ 01:24 | |
Ik ben het eens dat wat je kwaliteit vindt een persoonlijke opvatting is. Ik geloof best dat sommige muziek die ik niet tof vind heel goed is. Toch denk ik dat afhankelijk van welke criteria je gebruikt je kunt stellen dat sommige muziek beter dan andere is. Dat hoeft dan niet direct voor iedereen te gelden. Tot op zekere hoogte denk ik ook dat mensen veel mensen weinig eigen smaak hebben. Het idee van een filterbubbel zoals bij nieuws kun je denk ik ook toepassen op muziek. Als je niet zelf op onderzoek uitgaat en je daadwerkelijk verdiept ontwikkel je (denk ik) minder eigen smaak. Of dat belangrijk is, is weer wat anders. Zolang je consumeert maakt het niet uit denk ik, als je produceert is het toch wel handig. | ||
cafca | dinsdag 12 december 2017 @ 07:47 | |
Ergens denk ik dat er geen goede of slechte muziek bestaat, het is immers altijd een mening. Er is muziek die ik mooi vind, muziek die ik leuk vind om af een toe te horen, muziek die ik totaal niet interessant vind en muziek die ik verschrikkelijk vind. Aan de andere kant....als ik bepaalde lijsten van youtubeviews zie, ben ik toch geneigd naar een andere mening. | ||
ranja | dinsdag 12 december 2017 @ 08:03 | |
Youtube geeft mij eigenlijk nooit tips als coldplay, arcade fire of rolling stones ze weten dat ik daar toch niks aan vind, blijkbaar. The shaggs heb ik volgens mij wel eens als tip gehad, past beter bij wat ik luister dan coldplay | ||
cafca | dinsdag 12 december 2017 @ 08:18 | |
Tips aan de hand van wat je al geluisterd hebt zijn over het algemeen wel redelijk ja, die zijn namelijk gebaseerd op jouw smaak. (Ook subjectief dus ) | ||
ranja | dinsdag 12 december 2017 @ 08:31 | |
ja precies | ||
Z | dinsdag 12 december 2017 @ 19:09 | |
Er kunnen vragen gesteld worden: https://pitchfork.com/new(...)mbid=social_facebook | ||
Xrenity | dinsdag 12 december 2017 @ 19:12 | |
Die jaarlijst van ze is niet zo interessant he? | ||
Beregd | dinsdag 12 december 2017 @ 19:25 | |
Nee, qua relevantie zijn ze voorijgestoken door npr al is de top 2 gelijk. https://www.npr.org/2017/(...)lbums-of-2017-page-3 | ||
EP3 | dinsdag 12 december 2017 @ 20:33 | |
SZA en Kendrick zitten hier ook bij de platen die ik erg sterk vind. | ||
richolio | dinsdag 12 december 2017 @ 20:34 | |
SZA | ||
richolio | dinsdag 12 december 2017 @ 20:34 | |
Je zet jezelf al voor lul als je Big Shaq erin zet Snap oprecht niet waarom | ||
Beregd | dinsdag 12 december 2017 @ 20:34 | |
Dit is ook wel een heel erg mooie hoes. | ||
EP3 | dinsdag 12 december 2017 @ 20:36 | |
Ja, had ik ook al genoemd. | ||
Beregd | dinsdag 12 december 2017 @ 20:38 | |
ah, had ik gemist. Doet me wat aan maggot brain denken, ook zo'n iconische hoes. | ||
Beregd | dinsdag 12 december 2017 @ 20:51 | |
Er is wel erg veel eensgezindheid dit jaar, Kendrick 16x op 1 http://www.albumoftheyear.org/list/summary/2017/ Echt een fenomeen. In 2015 Was het nog duidelijker. http://www.albumoftheyear.org/list/summary/2015/ | ||
EP3 | dinsdag 12 december 2017 @ 20:53 | |
Ja, absurd. Good Kid scoorde ook vrij hoog, ws. | ||
richolio | dinsdag 12 december 2017 @ 21:16 | |
Ik vind to pimp a butterfly nog wel het beste wat die man heeft gemaakt tot nu toe denk ik Daarna good kid Maar wat een artiest | ||
EP3 | dinsdag 12 december 2017 @ 21:26 | |
Ik luister Good Kid wel veel vaker dan TPAB. | ||
Lord-Ronddraai | dinsdag 12 december 2017 @ 21:51 | |
Hier op fok! was Lamar gewoon 11de in 2015, lijkt me ook een veel realistischere plek. Zulke dikke overwinningen laten wel zien dat de muziekpers tegenwoordig erg slecht hun werk doen. Het lijkt meer op een grote cirkeltrek dan op journalistiek. Je schiet als muziekliefhebbers toch ook niets op als dat soort media in plaats van muziek luisteren meer bezig zijn met elkaar na te apen. Op die manier valt er toch weinig te ontdekken in eindejaarslijstjes? | ||
EP3 | dinsdag 12 december 2017 @ 21:58 | |
Wie of wat stond er dan op 1? En waarom is nr 11 een realistischere plek dan nr 1? | ||
Xrenity | dinsdag 12 december 2017 @ 21:59 | |
En DAMN. was toch ook weer niet zó goed? /Edit Overigens dankzij die lijst van Quietus wel Richard Dawson leren kennen. Best wel vet album zeg. [ Bericht 59% gewijzigd door Xrenity op 12-12-2017 22:08:42 ] | ||
kciR | dinsdag 12 december 2017 @ 22:44 | |
Sufjan Stevens stond bij ons op 1 dat jaar, gevolgd door Courtney Barnett en Tame Impala. | ||
kciR | dinsdag 12 december 2017 @ 22:46 | |
En wat staat Lorde trouwens onverwacht hoog overal. Ik ben wel onder de indruk van haar. Bij mij komt ze wel ergens in de top 20, maar ik hoor er eigenlijk nooit iemand over.. | ||
Grobbel | dinsdag 12 december 2017 @ 23:06 | |
Ik vond de singles vrij meh, dus ik heb me niet eens meer aan de plaat gewaagd. Ten onrechte begrijp ik? | ||
EP3 | dinsdag 12 december 2017 @ 23:06 | |
Ik kan er niets mee. Maar die kreeg wel veel lovende recensies, dus zo onverwacht is het niet. | ||
EP3 | dinsdag 12 december 2017 @ 23:07 | |
Als je de singles niks vindt, kan je die albums wel overslaan. | ||
Beregd | dinsdag 12 december 2017 @ 23:12 | |
Ze is al zodanig veel gekopieerd de laatste jaren, dat ik eigenlijk ook niet veel meer voelde voor een nieuwe van haar. | ||
Grobbel | dinsdag 12 december 2017 @ 23:13 | |
Tweede nieuwe single van MGMT in korte tijd overigens: Best een aardig nummer, net als Little Dark Age. Toffe clip ook. Maakt me toch wel benieuwd naar hun nieuwe plaat, ondanks de tegenvallende vorige. | ||
Lord-Ronddraai | woensdag 13 december 2017 @ 00:51 | |
Jaarlijstje 2015 van fok! Ze hebben 69 lijstjes gebruikt en hij staat 31 keer op 1 en 2. Er worden 1000den platen in een jaar uitgebracht en dan vindt 50% van de muziekpers dat deze #1 of 2 is. Ik dacht dat we vonden dat smaak persoonlijk was, voor de muziekpers blijkbaar niet die komen niet verder dan achter elkaar aanlopen. Komt dus nog bij dat dit dus niet het eerste jaar is dat hij volgens de muziekpers zoveel beter is dan al de rest. Ik geloof best dat hij de rapgod van dit moment is hoor maar om nou te zeggen dat hij zovéél beter is dan alle andere muziek die er maar is gaat denk ik nergens over. Verder leuk voor zon gast hoor dat hij de hele muziekpers in zijn zak heeft maar wat heb je daar als lezer nou aan? | ||
EP3 | woensdag 13 december 2017 @ 01:34 | |
Divers van Joanna was met terugwerkende kracht toch n betere nummer 1 geweest, idd, . Zonder gekheid; TPAB is wel n verdomd ambitieuze plaat waar duidelijk veel aandacht aan is besteed. Dat hoor je er hoe dan ook in terug. Verder is ie de laatste jaren idd hot en lopen recensenten al sinds mensenheugenis achter elkaar aan. [fanboy] Maar in het geval van Kendrick kan ik best in dat enthousiasme meegaan, hoor. Die gast is echt n enorm talent. [/fanboy] Nu ja, het is ook weer geen Joanna, natuurlijk. Maar wie - buiten Joanna - is dat wel? | ||
richolio | woensdag 13 december 2017 @ 02:37 | |
Carrie & Lowell was goed, maar nou óók weer niet echt #1 waard. Al was Fourth of July voor mij zonder twijfel het mooiste nummertje van het jaar | ||
Beregd | woensdag 13 december 2017 @ 06:10 | |
QFT !!! Wat een topjaar was het ook. | ||
Grobbel | woensdag 13 december 2017 @ 13:52 | |
Ha! Bij Pitchfork hebben ze inmiddels ook in de gaten dat hun jaarlijsten helemaal doorspekt zijn van de hiphop, dus ze hebben nu een nieuwe jaarlijstcategorie geïntroduceerd: de 20 beste rockalbums van het jaar. Alsof rock nu net zo'n niche is als jazz en metal. https://pitchfork.com/fea(...)rock-albums-of-2017/ | ||
ranja | woensdag 13 december 2017 @ 13:56 | |
daar deel ik er wel 6 mee | ||
Grobbel | woensdag 13 december 2017 @ 14:16 | |
Ik proef wel een beetje uit hun selectie dat hun hart allang niet meer bij rock ligt. Er was echt wel wat beters te vinden dan White Reaper en Waxahatchee dit jaar. | ||
cafca | woensdag 13 december 2017 @ 14:25 | |
Ik dubbel met niemand | ||
Lord-Ronddraai | woensdag 13 december 2017 @ 15:05 | |
Ik wilde naar aanleiding van deze post wel even hun jazz en metal lijstjes zien. Hebben ze niet, maar wel de 15 most memorable lyrics. Die shit is wel echt hilarisch. WOW Wat een lyric
Serieus? Dit is toch ene oor in andere oor uit type tekst? Ligt het nou aan mij of is er geen enkele aanleiding om te denken dat This Country over Amerika gaat? Dreijer komt toch gewoon uit Zweden? | ||
ranja | woensdag 13 december 2017 @ 16:23 | |
Ik heb lang gedacht dat Waxahatchee makkelijk mijn nummer 1 van het jaar zou worden. Nu denk ik dat ze nummer 3 wordt. Lager niet, hoger waarschijnlijk ook niet. | ||
#ANONIEM | woensdag 13 december 2017 @ 17:54 | |
Kendrick Lamar hype | ||
Beregd | woensdag 13 december 2017 @ 17:55 | |
Jane weaver, dat ik die nu pas ontdek zeg | ||
viagraap | donderdag 14 december 2017 @ 00:31 | |
Heeft PF niet al jarenlang genrespecifieke lijstjes naast de album top 50? In mijn herinnering wel in ieder geval. Sterker nog, in mijn herinnering hadden ze zelfs eerder een apart hiphop-lijstje toen hiphop nog niet vet cool was (in indie kringen), zegmaar voor 2012 ofzo. Vooral wat dat laatste betreft kan ik het mis hebben maar mijn eerste punt voelt wel behoorlijk legitiem, zo zonder heel eenvoudig speurwerk. Geen enkel speurwerk dus. | ||
Beregd | donderdag 14 december 2017 @ 06:31 | |
vorig jaar was er ook gewoon een hiphop lijstje. Komt er mss nog aan. | ||
Grobbel | donderdag 14 december 2017 @ 08:04 | |
https://pitchfork.com/fea(...)-rap-albums-of-2017/ En ze zijn vorig jaar al begonnen met een jaarlijstje voor beste rockalbums blijkbaar. | ||
Beregd | donderdag 14 december 2017 @ 08:30 | |
Ik mis vooral aandacht voor folk / americana op pitchfork. Inde 00s was dat wel anders. | ||
Grobbel | donderdag 14 december 2017 @ 12:11 | |
Ik denk dat die vijfde King Gizzard & The Lizard Wizard er nog echt van gaat komen dit jaar. De laatste twee dagen zijn twee nieuwe nummers geplaatst, met de verwachting dat er nog meer op komst zijn. Ik heb de vorige nog niet eens echt goed geluisterd... | ||
Norrage | donderdag 14 december 2017 @ 12:31 | |
Arcade Fire kaartjes in de pocket | ||
Aisumasen | donderdag 14 december 2017 @ 12:36 | |
Komt d'r ook, leftovers van de sessies van dit jaar. De eerste 3 hadden een geweldig concept, maar die vierde is een beetje meer van hetzelfde, niet? | ||
Gehenna | donderdag 14 december 2017 @ 13:02 | |
Ik heb er nog geen 1 van geluisterd.. Vond hun 2016 album wel ok, maar nou niet zo tof dat ik nou direct stond te springen om 4 (5?) albums en 2 EP's dit jaar | ||
Grobbel | donderdag 14 december 2017 @ 13:06 | |
Pitchfork had nota bene juist die vierde opgenomen in hun top 20 van beste albums van het jaar. Ik heb de plaat nog niet heel goed beluisterd, op vooruitgesnelde (en erg sterke) single 'Crumbling Castle' na. | ||
Lord-Ronddraai | donderdag 14 december 2017 @ 13:16 | |
Ik heb echt precies hetzelfde alleen die van vorig jaar gehoord, dat ze er dan 5 in een jaar uitbrengen maak alleen maar dat ik eerder denk laat maar zitten. | ||
Aisumasen | donderdag 14 december 2017 @ 13:29 | |
Sund, jullie missen paar beste albums van het jaar. Die van vorig jaar viel voor mij beetje tegen na de output van 2011-2015 - en de meest recente dus ook, wellicht toen/nu beetje aan m'n King Gizzard-taks - maar vooral 'Sketches Of Brunswick East' (samenwerking met Mild High Club) van dit jaar is weer typisch King Gizzard met een andere, bijna jazzy, invalshoek. (Van de week lekker corny gedraaid toen ik door Brunswick East liep...) En 'Flying Microtonal Banana' was weer op het oude niveau van weleer, maar toch ook met een twist (microtonal tuning). | ||
Grobbel | donderdag 14 december 2017 @ 13:59 | |
Helemaal mee eens, horen tot de beste albums van het jaar. En volgend jaar komt KG met Mild High Club naar Paradiso. Nu al zin in een SOBE live-set. | ||
Gehenna | donderdag 14 december 2017 @ 14:32 | |
Hmm ik heb nu van elk 2017 album 1 a 2 nummers geluisterd, maar die werkten eigenlijk alleen op m'n zenuwen | ||
cafca | donderdag 14 december 2017 @ 16:48 | |
Folk/Americana is niet meer hip | ||
Grobbel | donderdag 14 december 2017 @ 16:51 | |
Helemaal stukkapotgemaakt door Mumford & Sons. | ||
cafca | donderdag 14 december 2017 @ 16:59 | |
Brrrr | ||
Norrage | donderdag 14 december 2017 @ 17:21 | |
Poeh, daar sla je de spijker wel op zijn kop Eeuwig zonde | ||
bartrid | donderdag 14 december 2017 @ 17:25 | |
Brrr ik dacht dat die er mee gestopt waren maar ze bleken een paar weken geleden gewoon bij de formula 1 op te treden.. | ||
Grobbel | donderdag 14 december 2017 @ 17:44 | |
Overigens was Pitchfork er toentertijd wel als de kippen bij om de band neer te sabelen: https://pitchfork.com/reviews/albums/13906-sigh-no-more/ Al was dat deels vals spelen, want de band was ten tijde van die recensie al een half jaar een megadikke hype in Europa (toen nog vooral onder hipsters, de hitparade kwam later). Lang genoeg dat de backlash al de kop opstak. Beetje makkelijk scoren, net als toentertijd bij het debuut van Alt-J waar ze ook vele maanden mee te laat waren. Ik denk overigens dat als je terugbladert in oude topics hier op Fok! dat de meningen in die tijd (waaronder de mijne) toch wat positiever waren over M&S. Kan me nog herinneren dat ze het oude Roosje wisten uitverkopen in november 2009, en dat het wel echt de show was waar je bij had moeten zijn dat jaar in Nijmegen. De zeitgeist is toch wel wat veranderd sindsdien. | ||
EP3 | donderdag 14 december 2017 @ 18:11 | |
Die ( megadikke ) hype van M&S is destijds volledig aan mij voorbij gegaan, geloof ik. Weet wel dat ze n tijd behoorlijk populair waren ( en ik het altijd n zouteloze band heb gevonden ). Maar de tijd van uitverkochte zalen is voorbij, begrijp ik? | ||
Norrage | donderdag 14 december 2017 @ 18:14 | |
Ik vond ze echt de allereerste seconde al totaal kut, zou het even moeten terugzoeken klopt dat ze idd al heel lang hip waren voordat ze echt doorbraken. Geen idee waardoor dat gebeurde? | ||
EP3 | donderdag 14 december 2017 @ 18:27 | |
Een 2.1 en daarna een 2.0, . Gaat natuurlijk ook nergens over. https://pitchfork.com/reviews/albums/20421-wilder-mind/ | ||
richolio | donderdag 14 december 2017 @ 18:38 | |
Eerste 2 albums vond ik gewoon dikke prima hoor. Daarna werd het minder | ||
Beregd | donderdag 14 december 2017 @ 19:17 | |
Een rapalbum van hetzelfde matige niveau is al snel een 7.3 of zo. | ||
Beregd | donderdag 14 december 2017 @ 19:31 | |
https://m.imgur.com/gallery/MNMwn Slechts 1% van alle albums vorig jaar. Gelukkig hebben we sites als npr waar een beetje eclectisch zijn nog een deugd is. | ||
EP3 | donderdag 14 december 2017 @ 19:46 | |
Katherine is niet snel tevreden, zie ik. | ||
Beregd | donderdag 14 december 2017 @ 19:55 | |
ofwel is ze de stagiair die alle kutalbums kreeg. | ||
EP3 | donderdag 14 december 2017 @ 20:00 | |
Verbaas me eigenlijk over die berg reviewers. Teller staat inmiddels op 137. | ||
Jabberwocky | donderdag 14 december 2017 @ 20:39 | |
Ik heb Mumford & Sons een keer als support gezien van Arcade Fire, zo rond 2010 was dat geloof ik, en dat vond ik toch best vermakelijk moet ik zeggen. Ken alleen het eerste album en het is niks spannends, maar een hekel heb ik er ook niet aan. Geen idee hoe de opvolgers zijn verder, vond het ook niet goed genoeg om die band te gaan volgen. | ||
Beregd | donderdag 14 december 2017 @ 20:48 | |
Dat vertekent wel een beetje. 72 van hen hebben maar 3 Of Minder reviews gemaakt. | ||
Beregd | donderdag 14 december 2017 @ 21:06 | |
Ik heb zelf even wat statistiek getrokken. Het klopt helemaal niet wat ik zei over folk wel een duidelijke evolutie naar meer rap & RnB Wat betreft BNM is de evolutie vrij gelijkaardig, vooral bij Pop/RnB zie je hier een significante positieve afwijking Ook het cliché dat ze vooral Radioheadlovers zijn klopt niet, hieronder alle artiesten met minstens 5 reviews, zijn er 86 meer populair
[ Bericht 25% gewijzigd door Beregd op 14-12-2017 21:41:44 ] | ||
EP3 | donderdag 14 december 2017 @ 21:35 | |
Daar verbaas ik me dus over. Dat er blijkbaar een berg aan reviewers is die maar n paar reviews hebben geschreven. | ||
Beregd | donderdag 14 december 2017 @ 21:48 | |
Nav van mumford & suns ook de 100 slechtste albums bekeken. Ze zijn in goed gezelschap van ondermeer "9", "Heathen Chemistry" en "lateralus"
[ Bericht 1% gewijzigd door Beregd op 14-12-2017 22:05:58 ] | ||
kciR | donderdag 14 december 2017 @ 22:31 | |
Wow! Heb je dit allemaal handmatig nagetrokken? Op zich is het natuurlijk niet gek als je interesse verschuift naar andere genres, dat heb ik zelf ook. Maar als website heb je waarschijnlijk een consistentere smaak of doelgroep die je wilt bedienen. Dus opvallend is het wel. Waar zou die verschuiving door komen? Het willen aanspreken van een breder publiek? Of zou het een marketing dingetje zijn? Hoe kom je er trouwens op om een album met bijvoorbeeld een 0,2 te reviewen. 'Het was echt een kut album, maar dat ene akkoord in het derde nummer was wel echt raak, dus een nul is echt te weinig.' | ||
kciR | donderdag 14 december 2017 @ 22:35 | |
Ik heb M&S ooit gezien in een 3voor12 sessie bij Metropolis festival op het Schouwburgplein. In een klein tentje met max 200 man, waarbij de houten vloer helemaal op en neer ging, dat was wel echt gaaf. Zal ik niet snel vergeten. Ik luister het eigenlijk nooit meer, maar dat eerste album zou ik nog best goed kunnen horen.. | ||
EP3 | donderdag 14 december 2017 @ 23:39 | |
Verwachten jullie dat die kaartjesverkoop voor AF morgen snel gaat? Maw; moet ik voor 10:00 klaar zitten? | ||
Slobeend | donderdag 14 december 2017 @ 23:41 | |
Ja, vandaag kon je trouwens al kaartjes kopen in de presale. Paar uur lang was het gewoon open. | ||
Norrage | vrijdag 15 december 2017 @ 00:06 | |
Wow lekker bezig beregd damien Rice en zo ook in die slechtste album lijst, vet lijstje | ||
EP3 | vrijdag 15 december 2017 @ 00:17 | |
Heb ze al binnen. | ||
Slobeend | vrijdag 15 december 2017 @ 00:19 | |
Wat Edit: Oh je kan ze nog steeds kopen dus. Vreemd. | ||
richolio | vrijdag 15 december 2017 @ 00:31 | |
En 2.1 voor dat album? Wát een onzin zeg. Ik begon Pitchfork steeds minder te mogen (al was dit toch al wel een tijdje geleden) | ||
Beregd | vrijdag 15 december 2017 @ 00:42 | |
Vooral dit argument gaat helemaal nergens over
| ||
EP3 | vrijdag 15 december 2017 @ 00:42 | |
Dit vind ik nog steeds de meest beschamende. Verbaast me eigenlijk dat ie er nog op staat: https://pitchfork.com/reviews/albums/5799-the-fragile/ - Ze zijn er later blijkbaar wel op teruggekomen: https://pitchfork.com/rev(...)ragile-deviations-1/ . | ||
Beregd | vrijdag 15 december 2017 @ 00:43 | |
| ||
richolio | vrijdag 15 december 2017 @ 00:44 | |
God Oh ja hoor Van een 2 naar een 8.7 Waar is het dan allemaal op gebasseerd vraag je je af | ||
Beregd | vrijdag 15 december 2017 @ 00:46 | |
Die review van Heathen Chemistry is wel hilarisch om te lezen, maar ook gewoon onterecht streng. Die van Jet is een classic En dit stukje poëzie
| ||
Aisumasen | vrijdag 15 december 2017 @ 06:21 | |
Ja, twee avonden zelfs, toch? Zijn sinds een jaar of 2 ook in Europa erg populair aan het worden, mooi om te zien. Ook een van de weinige acts waar ik dubbel-drums tolereer. 'Billabong Valley' van 'Flying Microtonal Banana' en 'Countdown' van 'Sketches Of Brunswick East' eens proberen, als je niet van het jam-werk bent. | ||
Z | vrijdag 15 december 2017 @ 08:36 | |
Cool. Daar ga ik eens wat mee rekenen. | ||
Grobbel | vrijdag 15 december 2017 @ 09:42 | |
Denk eerder doorgegroeid richting headlinen van Lowlands en Pinkpop. | ||
Grobbel | vrijdag 15 december 2017 @ 10:16 | |
Kan iemand me Brockhampton uitleggen overigens? Het hele internet staat vol met jubelverhalen, maar alles wat ik er tot dusver van heb gehoord is niet zo heel bijzonder. | ||
Beregd | vrijdag 15 december 2017 @ 10:16 | |
Het enige vervelende is dat ik de reissues er niet uitgefilterd krijg. Voor 2016 haal je ook best de zondagen weg, want dat zijn reviews van oude platen. Nog een leuke: winning streaks, volgende bands hebben 5 albums na elkaar met 8+ score: Califone ( ), fennesz, sleater-kinny, beach house, caetano veloso, okkervil river, Joanna Newom, Iron&Wine, scuba, swans [ Bericht 1% gewijzigd door Beregd op 15-12-2017 10:47:58 ] | ||
Grobbel | vrijdag 15 december 2017 @ 10:17 | |
Bij Caetano Veloso zal het wel om reissues gaan lijkt me? | ||
Grobbel | vrijdag 15 december 2017 @ 10:20 | |
Even m'n eigen vraag beantwoordend: verbazingwekkend genoeg zitten daar gewoon drie platen tussen van de laatste 20 jaar. (plus ook een verzamelaar) Opvallend voor een artiest die in de jaren zestig en zeventig zo belangrijk was. Binnenkort die nieuwere platen toch maar eens luisteren. https://pitchfork.com/search/?query=caetano%20veloso | ||
Gehenna | vrijdag 15 december 2017 @ 11:36 | |
Tja ik krijg er vooral zin in om andere artiesten te gaan luisteren die dit imho leuker deden. Bij countdown, wil ik het afzetten en Funkadelic oid gaan luisteren, Bij die andere lonk ik naar Secret Chiefs 3.. | ||
Norrage | vrijdag 15 december 2017 @ 11:46 | |
Dit heb ik ook precies. Ik vind het allemaal net niet, maar het inspireert tot het luisteren van de inspiraties | ||
Grobbel | vrijdag 15 december 2017 @ 12:10 | |
Ik vind beide vergelijkingen niet echt de lading dekken; maar wellicht komt dat doordat je nu specifieke nummers er uit hebt gepikt. KG&TLW is echt wel meer dan een rijtje invloeden. Er zijn weinig bands die zo'n eigen sound en stijl hebben anno 2017. | ||
EP3 | vrijdag 15 december 2017 @ 12:10 | |
Waarom luister ik nu pas naar Charlotte Gainsbourg, eigenlijk? | ||
Slobeend | vrijdag 15 december 2017 @ 12:16 | |
Goed hè | ||
EP3 | vrijdag 15 december 2017 @ 12:38 | |
Ja. Geen idee waarom ik daar zo lang mee gewacht heb. Ik bedoel; melancholieke synths, zwellende violen en een Frans fluistermeisje met genoeg bagage voor n half jaar Verweggistan. What's not to like? | ||
Grobbel | vrijdag 15 december 2017 @ 12:39 | |
In de WTF-categorie: Lord Huron is groot genoeg voor een show in de Ronda?? Wanneer is dat nu weer gebeurd? https://www.facebook.com/events/1607517439272824/ | ||
cafca | vrijdag 15 december 2017 @ 14:27 | |
Damn, dat is weer zo'n band die ik een beetje vergeten was. Fijne muziek is dat | ||
Norrage | vrijdag 15 december 2017 @ 14:31 | |
Wie? | ||
cafca | vrijdag 15 december 2017 @ 14:40 | |
Ik zag dat ze de nummer 7 waren van mijn jaarlijst in 2015. Sindsdien nauwelijks meer gedraaid | ||
Grobbel | vrijdag 15 december 2017 @ 16:32 | |
Ik ken ze al wel wat langer (2011 al, als ik last.fm moet geloven), maar ze zijn nooit echt tot me doorgedrongen. Hoorde er eerlijk gezegd weinig van verder, niks van buzz meegekregen. Zou ze eerder in de kleine zaal van Paradiso verwachten of zo. Ach, hebben we in elk geval nu wel in de gaten dat ze ineens heel groot zijn geworden. Dat scheelt weer als ze ineens als festivalheadliner worden aangekondigd of zo. | ||
Spies | zaterdag 16 december 2017 @ 17:54 | |
Komt doordat hun nummer "The Night We Met" werd gebruikt in de serie 13 Reasons Why, een redelijk grote hype onder tieners. Kijk maar eens naar de stats op Last.fm, is met afstand hun meest afgespeelde nummer. Goede band verder. | ||
methodmich | maandag 18 december 2017 @ 19:40 | |
Milano, het nieuwe project van Daniele Luppi met hulp van Parquet Courts en Karen O is erg leuk. Aanradertje! En ik vond vandaag in de platenzaak het album The Con X: Covers. Uitgebracht ter ere van het tienjarig bestaan van The Con van Tegan and Sara. Ja, dat is dit jaar, wist ik ook niet. Allerlei artiesten hebben het album gecoverd, van begin tot einde in de normale volgorde. De ene keer beter geslaagd dan de andere keer, maar zeker voor liefhebbers van T&S erg leuk. Onder meer Ryan Adams, City and Colour, Kelly Lee Owens, Hayley Williams, Grimes, Sara Bareilles en Chvrches namen een song onder handen. | ||
Beregd | dinsdag 19 december 2017 @ 12:28 | |
De lijstjes waar er echt nog iets te ontdekken valt worden steeds zeldzamer (Quietus, Gorilla vs bear), maar mijn favoriete blog komt elk jaar weer met een prachtig lijstje af, met focus op rootsmuziek wars van alle hipstergeweld. https://aquariumdrunkard.(...)2017-year-in-review/ Dit keer met een spotify-lijstje | ||
Z | dinsdag 19 december 2017 @ 12:56 | |
Het leukste vond ik altijd de (rommelige) lijstjes van artiesten die Pitchfork een paar jaar publiceerde. Naast muziek werden ook boeken, kunst, film, etc. genoemd. Daar zijn ze helaas mee gestopt. | ||
Norrage | dinsdag 19 december 2017 @ 12:56 | |
Leuk! Heb die ook in mijn spotify gegooid | ||
Lord-Ronddraai | dinsdag 19 december 2017 @ 13:24 | |
Resident Advisor is gestopt met mega-lijstjes en het is best wel goed uitgepakt denk ik. https://www.residentadvisor.net/features/3090 | ||
Maxerazzi | dinsdag 26 december 2017 @ 09:17 | |
methodmich | woensdag 27 december 2017 @ 14:52 | |
Hebben jullie, naast de natuurlijk al ingezonden albumjaarlijsten, ook nog favoriete songs van 2017 eigenlijk? En zo ja, welke? En wat is je favoriete tekstpassage, zowel Engels, Nederlands en / of anderstalig? | ||
ranja | woensdag 27 december 2017 @ 14:57 | |
Songs, ja natuurlijk.... Pip Blom heeft wat nummers uitgebracht waarvan met name School erg goed is Ist Ist ook een aantal nummers, met name Right Before Your Eyes Black Monsson idem met name Heaven The Breeders - Wait in the Car The Orielles - Sugar Tastes Like Salt Gulp - Morning Velvet Sky Lauren Ruth Wars - Did I Offend You? Korfbal - Scully Elle Mary & The Bad Man - Pretend Dat zijn de voornaamste nummers van bands die dit jaar (nog) geen album hebben uitgebracht en mogelijk dus volgend jaar in m'n eindejaarslijst komen (de meeste daarvan staan wel ergens in het zangeres-met-gitaar of nederlands alternatief topic) | ||
methodmich | donderdag 28 december 2017 @ 14:32 | |
Goede bijdrage! | ||
Grobbel | zaterdag 30 december 2017 @ 10:39 | |
En King Gizzard & The Lizard Wizard kondigt net aan dat album #5 van het jaar, "Gumboot Soup" op 31 december zal uitkomen. https://www.facebook.com/kinggizzardandthelizardwizard/ | ||
Aisumasen | zaterdag 30 december 2017 @ 14:38 | |
Ik had verwacht dat ze het morgen om 23:59 (AEDT) zouden uitbrengen, maar... https://kinggizzard.bandcamp.com/album/gumboot-soup https://open.spotify.com/album/6iQXoihfjrA9b65XnOddk9 [ Bericht 4% gewijzigd door Aisumasen op 30-12-2017 14:52:20 ] | ||
Beregd | donderdag 4 januari 2018 @ 12:26 | |
Beste wensen iedereen! Naar wat valt er uit te kijken dit jaar? | ||
Norrage | donderdag 4 januari 2018 @ 12:30 | |
Beste wensen iedereen! | ||
ranja | donderdag 4 januari 2018 @ 12:33 | |
In elk geval een reuniealbum van Belly, aangezien ze op BKS staan neem ik aan ook Chvrches, ook Elle Mary & The Bad Man en verder hoop ik op een album van Pip Blom en Ist Ist eindelijk | ||
Beregd | donderdag 4 januari 2018 @ 12:40 | |
Vooral naar Mitski eigenlijk Di is een vrij uitgebreide lijst https://www.stereogum.com(...)ises/2017-in-review/ | ||
Norrage | donderdag 4 januari 2018 @ 12:43 | |
Weinig interessants zeg Chromatics misschien, maar die stonden de laatste 3 jaar ook op de lijst geloof ik | ||
EP3 | donderdag 4 januari 2018 @ 12:44 | |
MBV, FKA, MGMT, OPN, Sky, Mitksi, West, Parquet Courts... Teveel om op te noemen, ! O, en nog De Beste Wensen, . | ||
Gehenna | donderdag 4 januari 2018 @ 12:57 | |
MBV, Tool.. Eerst zien dan geloven Verder Anna van Hauswolff, Mount Eerie, Danny Brown En natuurlijk Watain, Summoning en Tribulation | ||
#ANONIEM | donderdag 4 januari 2018 @ 13:14 | |
Arctic Monkeys vergeten | ||
Tchock | donderdag 4 januari 2018 @ 13:20 | |
Arctic Monkeys, Vampire Weekend, MBV, MGMT, Franz Ferdinand, Mount Eerie kijk ik naar uit. | ||
Z | donderdag 4 januari 2018 @ 13:37 | |
Ik luisterde gister toevalliug naar 'The Best Ever Death Metal Band in Denton' van The Mountain Goats en hoorde:
Toen dacht ik: zouden The Hospital Bombers zich hiernaar vernoemd hebben? Aangezien hun eerste EP 'Devil's fingers' heet, denk ik van wel. Leuk trivia-tje. | ||
ranja | donderdag 4 januari 2018 @ 14:08 | |
Oja, Breeders en Superchunk zijn ook altijd interessant natuurlijk | ||
Gehenna | donderdag 4 januari 2018 @ 14:08 | |
En The Killers dan? | ||
Z | donderdag 4 januari 2018 @ 14:28 | |
Goede vraag. | ||
Z | donderdag 4 januari 2018 @ 14:30 | |
"De naam "The Killers" komt uit de videoclip van Crystal van New Order" https://nl.wikipedia.org/wiki/The_Killers_(band) | ||
Jabberwocky | donderdag 4 januari 2018 @ 16:15 | |
Ik heb het aankomende Anna von Hausswolff album al in pre-order staan maar verder is er nog weinig waar ik echt naar uitkijk, maar er zal ongetwijfeld veel moois komen. Op die Stereogum link zie ik in ieder geval YOB en Deafheaven al genoemd staan. | ||
ranja | donderdag 4 januari 2018 @ 16:17 | |
basiskennis | ||
kciR | vrijdag 5 januari 2018 @ 13:46 | |
In ieder geval wel een nieuwe A Perfect Circle. Dat is toch ook een beetje Tool.. | ||
Gehenna | vrijdag 5 januari 2018 @ 14:38 | |
Ja het is iets, maar toch altijd wel een duidelijk stapje minder leuk gevonden dan Tool Sowieso ben ik wel benieuwd hoe ik zal reageren op een nieuw Tool album, dat was echt magische muziek en supercomplex toen ik dat voor het eerst hoorde (rond m'n 16e). Tegenwoordig is die magie er wel van af, en blijft er gewoon leuke muziek over. En ik hoop dat het daardoor een eventueel nieuwe album niet een enorme tegenvaller gaat worden | ||
methodmich | vrijdag 5 januari 2018 @ 20:19 | |
Uit deze lijst heb ik op voorhand vooral zin in de nieuwe platen van Lily Allen, Natalie Prass, Jack White, Parquet Courts, Sharon van Etten en Carly Rae Jepsen. En ben ik best wel benieuwd naar wat Stephen Malkmus nog te bieden heeft. Verder natuurlijk hopen op veel leuke verrassingen. De nieuwste van Miguel is zelfs stiekem al uit, zag ik. Helemaal gemist vorige maand. In Nederland ook nog niet in de platenzaak zien liggen. En hier https://velvetmusic.nl/expected_releases zie ik nog Glen Hansard, John Bramwell, Joan As Police Woman en Marlon Williams als interessante namen. | ||
ranja | vrijdag 5 januari 2018 @ 20:27 | |
de eerste nieuwe single van Lily doet mij nog niet meteen naar meer verlangen... hopen op een beter album. zo goed als de eerste 2 zal het vrees ik niet meer gaan worden | ||
Beregd | zaterdag 6 januari 2018 @ 20:04 | |
Amen dunes komt ook met nieuw werk. | ||
Maxerazzi | dinsdag 9 januari 2018 @ 18:53 | |
Nieuwe Car Seat Headrest komt eraan; 16 februari. | ||
Grobbel | woensdag 10 januari 2018 @ 12:26 | |
Charlotte Gainsbourg komt naar Paradiso op 24 maart. VVK aanstaande vrijdag. Wel moeilijk dure tickets, meer dan 30 euro... | ||
ranja | woensdag 10 januari 2018 @ 12:31 | |
Tja, dat was Vanessa Paradis in dezelfde zaal ook, redelijk normale prijs voor grotere namen tegenwoordig volgens mij (afgezien van ziggo/afas en dergelijke natuurlijk). | ||
kciR | donderdag 11 januari 2018 @ 11:16 | |
Na 8 jaar komt er weer een nieuwe plaat + tour van Johan! https://3voor12.vpro.nl/u(...)an-keert-terug~.html | ||
Tchock | donderdag 11 januari 2018 @ 11:17 | |
Jaaa | ||
Gehenna | donderdag 11 januari 2018 @ 11:18 | |
De muziek is best leuk, maar ik kan er niet naar kijken. Irritante hipster dat het is | ||
methodmich | donderdag 11 januari 2018 @ 15:48 | |
Ook wel benieuwd naar, al kan het misschien alleen maar tegenvallen. | ||
Grobbel | donderdag 11 januari 2018 @ 19:53 | |
Suuns kondigt ook een nieuwe plaat aan die in maart zal uitkomen. Eerste nummer lijkt op een iets andere richting te wijzen (veel drukker dan het slepende, dronende werk van de laatste 2 albums), maar ben vooral benieuwd hoe het gaat passen in de context van de rest van het album. | ||
Xrenity | donderdag 11 januari 2018 @ 21:04 | |
Leipe track wel, even wennen. | ||
Maxerazzi | zaterdag 13 januari 2018 @ 07:40 | |
Die Sufjan-soundtrack van Call Me By Your Name is wel echt de kers op een fabuleuze cinemataart, hé. Wat een parel van een film. | ||
Norrage | maandag 15 januari 2018 @ 11:27 | |
Nieuwe BRMC is supernice | ||
Bosbeetle | maandag 15 januari 2018 @ 13:01 | |
Sinds vandaag lees ik ineens over ESNS in plaats van eurosonic of noorderslag, is dat een marketing dingetje? | ||
Gehenna | maandag 15 januari 2018 @ 13:56 | |
Nou het typt vooral makkelijker denk ik | ||
Bosbeetle | maandag 15 januari 2018 @ 13:57 | |
Ik moest echt gaan zoeken waar ESNS nou weer voor stond... ik dacht misschien heeft de SNS bank Enschede een festivalletje gesponsord ofzo | ||
Slobeend | maandag 15 januari 2018 @ 17:29 | |
Het eerste hypealbum van 2018 is er al hè, Songs of Praise van shame. Dé nieuwe Britse postpunkband, 'Britain's most exciting new band', etc etc. Ik ga de hype maar eens tegemoet treden nu. | ||
Slobeend | maandag 15 januari 2018 @ 17:38 | |
Nee, niks voor mij. | ||
Gehenna | maandag 15 januari 2018 @ 17:45 | |
Ik moet Idles van vorig jaar nog steeds checken Ik heb nog een maand, dan ga ik ze live zien haha en het 2e album van 'Preoccupations' ook | ||
bartrid | maandag 15 januari 2018 @ 17:47 | |
Ga je naar Grauzone? | ||
Grobbel | maandag 15 januari 2018 @ 17:54 | |
Ik blijk een derde van die plaat van Shame al te kennen, want ze hebben gewoon alle singles van de afgelopen anderhalf jaar er ook op gezet. Die eerste single uit 2016 blijft wel de beste: [ Bericht 1% gewijzigd door Grobbel op 15-01-2018 18:03:16 ] | ||
Gehenna | maandag 15 januari 2018 @ 19:36 | |
| ||
Xrenity | maandag 15 januari 2018 @ 19:39 | |
Ik verbaas me enorm over dat Ulrika Spacek op Grauzone gewoon in het Paard Café staat Blijkbaar veel minder fans dan ik had verwacht. | ||
Slobeend | dinsdag 16 januari 2018 @ 14:33 | |
Dit staat al dagen op repeat hier. Zo fijn. | ||
Rellende_Rotscholier | dinsdag 16 januari 2018 @ 14:50 | |
Heerlijk nummertje inderdaad. | ||
Ascorbinezuur | dinsdag 16 januari 2018 @ 16:41 | |
Stond vorig jaar (2017) ook in de Tolbar in Amsterdam. Ook een kleine zaal, wel steengoed overigens. | ||
methodmich | dinsdag 16 januari 2018 @ 16:57 | |
Ja, goeie plaat. Toevallig vanochtend gekocht. | ||
Maxerazzi | dinsdag 16 januari 2018 @ 23:32 | |
Eerste track van aankomende Preoccupations-plaat (23 maart) is er. | ||
EP3 | dinsdag 16 januari 2018 @ 23:57 | |
Idles is echt héérlijk. Shame kan er wel mee door. | ||
EP3 | woensdag 17 januari 2018 @ 01:48 | |
Priests vind ik trouwens ook nog altijd geniaal. Hoor ik niemand over. | ||
Beregd | woensdag 17 januari 2018 @ 07:56 | |
Idd verdacht weinig eindejaarsliefde voor hen. | ||
Gehenna | woensdag 17 januari 2018 @ 10:05 | |
*Spotify aanslingeren doet | ||
Gehenna | woensdag 17 januari 2018 @ 10:31 | |
Hij is inderdaad tof Ik heb zo'n idee dat dit live ook helemaal goed gaat komen | ||
Norrage | woensdag 17 januari 2018 @ 10:38 | |
Ik heb geen idee over welke muziek dit gaat? Welke band? | ||
Grobbel | woensdag 17 januari 2018 @ 10:38 | |
Hele goede plaat. Zo tof live ook. | ||
Grobbel | woensdag 17 januari 2018 @ 10:39 | |
Dit gaat over de bands Idles en Shame: Shame heb ik hierboven ergens al een nummer van geplaatst. | ||
Grobbel | woensdag 17 januari 2018 @ 10:42 | |
| ||
Norrage | woensdag 17 januari 2018 @ 10:45 | |
Nooit van beide gehoord, maar eens checken. Ik dacht dat het over nieuwe nummers van Preoccupations ging | ||
Maxerazzi | woensdag 17 januari 2018 @ 11:27 | |
Ik kwam via Stereogum Haley Heynderickx tegen, en wat ik hoor, bevalt me echt prima. Erg benieuwd naar haar debuut nu. http://open.spotify.com/t(...)E3D7sjSFSZY-4ZGl5XtA | ||
Onufriev | woensdag 17 januari 2018 @ 12:53 | |
Ik probeer een beetje in de gaten te houden of The War On Drugs nog een keer te zien is in de buurt dit jaar. Een eigen topic hebben ze niet. Is dit het juiste topic om daarvoor in de gaten te houden, of worden geruchten en data hier niet besproken? | ||
Norrage | woensdag 17 januari 2018 @ 13:00 | |
Op zich wel hoor, maar er zijn betere manieren om dat te volgen. Bijvoorbeeld met songkick, of via spotify krijg je tegenwoordig ook meldingen of een band die je luistert ergens optreedt. | ||
Gehenna | woensdag 17 januari 2018 @ 13:32 | |
ja maar bij hele populaire dingen, komt de melding van songkick vaak pas nadat het uitverkocht is Maar over het algemeen is het idd een handige tool | ||
Maxerazzi | woensdag 17 januari 2018 @ 16:48 | |
Eerste nummertje van de nieuwe Amen Dunes is ook lekker, hé. | ||
Maxerazzi | woensdag 17 januari 2018 @ 17:18 | |
O, en het nieuwe Ought-nummertje is ook fijn. Lekker muziekdagje zo. http://open.spotify.com/t(...)p84SVTTeqpBBk0I_9RlQ | ||
Maxerazzi | woensdag 17 januari 2018 @ 17:21 | |
En om mijn c-c-c-combo even af te maken, ook het eerste nummer van de aanstaande Mount Eerie staat online. Was prachtig op LGW toentertijd ook. https://soundcloud.com/p-(...)-eerie-from-now-only | ||
Onufriev | woensdag 17 januari 2018 @ 18:27 | |
Een beetje gokken of speculeren is ook wel leuk om te volgen Ik zal ze volgen op Spotify, thanks! | ||
Xrenity | woensdag 17 januari 2018 @ 20:38 | |
Ja, heb ze daar toen ook gezien Heel vet. | ||
Slobeend | woensdag 17 januari 2018 @ 23:34 | |
The Decemberists en synths, ik weet het niet hoor..: https://open.spotify.com/(...)DXXi4HRFmBTp8AtzbJcQ | ||
Slobeend | woensdag 17 januari 2018 @ 23:39 | |
Klinkt goed. | ||
EP3 | donderdag 18 januari 2018 @ 00:10 | |
Kijk echt uit naar dat album. | ||
Beregd | donderdag 18 januari 2018 @ 07:19 | |
Heerlijk die nieuwe van amen dunes. Je houdt ons alert, maxerazzi! Ter herinnering, de mooiste song van 2015: [ Bericht 41% gewijzigd door Beregd op 18-01-2018 07:44:59 ] | ||
Z | donderdag 18 januari 2018 @ 16:17 | |
Nieuw Yo La Tengo liedje (Spotify) is niet echt heel spannend. Meer een teaser denk (hoop) ik. Het zijn er vier: https://www.stereogum.com(...)ranchises/interview/ [ Bericht 59% gewijzigd door Z op 18-01-2018 16:22:41 ] | ||
Maxerazzi | vrijdag 19 januari 2018 @ 09:24 | |
Als singles zijn ze een beetje vreemd misschien, maar de vibe van de nummers samen is wel echt tof. Heel veel zin in die plaat nu. Leuk artikel ook, trouwens, van Stereogum. | ||
Z | vrijdag 19 januari 2018 @ 09:57 | |
Ik heb ook zin in de plaat. En in het concert (6 mei Paradiso). | ||
Spaulding | vrijdag 19 januari 2018 @ 11:36 | |
Nieuwe Marlon Williams komt op 16 februari uit, fijn! https://www.musicmeter.nl/album/701380 En Brian Fallon ook al op 9 februari. Februari begint goed . Ben ook wel benieuwd naar de nieuwe MGMT en Awolnation, de singles van van ze klinken wel goed | ||
Slobeend | vrijdag 19 januari 2018 @ 13:24 | |
Prachtig folkalbum vandaag uit van de Nederlandse VanWyck https://open.spotify.com/(...)P4YO6CS5i1YcXBiKgXuQ | ||
Norrage | vrijdag 19 januari 2018 @ 13:38 | |
Wtf Justin wat heb je gedaan | ||
Gehenna | vrijdag 19 januari 2018 @ 13:46 | |
| ||
Z | vrijdag 19 januari 2018 @ 13:47 | |
Brrrrrr. | ||
Slobeend | vrijdag 19 januari 2018 @ 15:32 | |
Het album van Tim Knol is heerlijk lichte pop, maar de Excelsior-haters hier vinden het niks gok ik . | ||
Tchock | vrijdag 19 januari 2018 @ 15:40 | |
Hé, ik ben geen Excelsiorhater. Verre van zelfs. Dat gezegd hebbende vind ik Knols album minder dan zijn vorige werk. Het is een beetje te country-achtig en vrij voorspelbaar vind ik. | ||
Gehenna | vrijdag 19 januari 2018 @ 15:51 | |
oh ik vond z'n muziek altijd al enorm ruk, dus hoor hier net echt dingen in die ik nog erger vind eigenlijk | ||
Norrage | vrijdag 19 januari 2018 @ 15:55 | |
Knols werk is doorgaans een heel gerecycle van bestaande folk-pop-country cliches, en heb doorgaans helemaal niks met zijn albums. Maar deze plaat is wel een klein beetje de goede richting in. 6.5je | ||
Gehenna | vrijdag 19 januari 2018 @ 16:04 | |
Ik weet niet of ik daar onder val. Sommige platen vind ik echt super tof, sommige echt super saai. | ||
Slobeend | vrijdag 19 januari 2018 @ 16:09 | |
. | ||
Norrage | vrijdag 19 januari 2018 @ 16:32 | |
| ||
Z | vrijdag 19 januari 2018 @ 16:33 | |
Get a room. | ||
EP3 | vrijdag 19 januari 2018 @ 17:16 | |
Hartje winter en de eerste zomerplaat dient zich al aan: | ||
Grobbel | vrijdag 19 januari 2018 @ 17:21 | |
Twee jaar geleden heb ik Shopping nog live gezien op een kraakpandenfestival in Edinburgh, nota bene als allereerste band van de dag om 19:30 of iets dergelijks. Zei me toen weinig, maar optreden was wel tof. Al had ik toen niet verwacht dat de band nu ineens op het punt zou staan van een internationale doorbraak... Op hetzelfde festival stond op een andere dag overigens Sacred Paws als opener, die vorig jaar ook al ineens een soort-van-doorbraak hadden. Wel leuk festival zo, dat Hidden Door Festival. We waren overigens in Schotland omdat Brian Wilson daar Pet Sounds zou spelen in de lokale schouwburg, was ook heel indrukwekkend om een keer mee te maken. | ||
Maxerazzi | maandag 22 januari 2018 @ 14:46 | |
Op NPR is de nieuwe Nils Frahm al te beluisteren. | ||
Grobbel | maandag 22 januari 2018 @ 23:46 | |
Drive Like Jehu-zijproject Hot Snakes komt weer bij elkaar voor hun eerste album in 14 jaar. Eerste vooruitgesnelde nummer van het album klinkt overigens ook wel heel erg 14 jaar geleden, maar ik kan het wel waarderen. Meer details: https://www.npr.org/secti(...)utm_content=20180122 | ||
Beregd | dinsdag 23 januari 2018 @ 16:00 | |
Voor de fans van Psych-western bron https://open.spotify.com/album/4bFRJI3wFOKDWbCCLIO6k7 Heerlijke nieuwe instrumentale van Micah P Hinson | ||
Norrage | dinsdag 23 januari 2018 @ 16:09 | |
Micah P Hinson | ||
Norrage | donderdag 25 januari 2018 @ 10:33 | |
Nieuwe Frahm, prachtig https://soundcloud.com/de(...)&utm_medium=facebook | ||
Nifrk | donderdag 25 januari 2018 @ 14:15 | |
Gehenna | donderdag 25 januari 2018 @ 14:19 | |
wat een clip zeg | ||
Maxerazzi | donderdag 25 januari 2018 @ 17:04 | |
Nieuwe DJ Koze is on zhe way! 4 mei is-ie er. Alvast de eerste track met b-kantje: http://open.spotify.com/t(...)XE6FZVQGito5FYWdu4Qw http://open.spotify.com/t(...)dyVirNTL-TTIj6U5q2lw | ||
Heufd | donderdag 25 januari 2018 @ 19:11 | |
Xrenity | donderdag 25 januari 2018 @ 19:42 | |
Beetje bland. | ||
Grobbel | donderdag 25 januari 2018 @ 20:05 | |
Dat is wel even wat anders dan The Strokes. Klinkt op het eerste gehoor beter dan die vorige Voidz plaat, maar dat was ook wel een epische puinzooi. | ||
Maxerazzi | vrijdag 26 januari 2018 @ 18:10 | |
Nieuw nummer van James Blake. Erg lekker. | ||
Slobeend | vrijdag 26 januari 2018 @ 18:29 | |
Nieuwe albums van Nils Frahm en Flying Horseman zijn erg goed. | ||
EP3 | vrijdag 26 januari 2018 @ 18:42 | |
! ( Fantastische clip, ook. ) Doet me denken aan: | ||
Mansjester | vrijdag 26 januari 2018 @ 19:47 | |
Frahm krijgt slechts twee sterren in de Volkskrant | ||
Xrenity | vrijdag 26 januari 2018 @ 20:34 | |
Wat is de kritiek er op? Ben er zelf wel over te spreken. | ||
Slobeend | vrijdag 26 januari 2018 @ 20:54 | |
Zag ik ook, beetje apart. | ||
Norrage | vrijdag 26 januari 2018 @ 21:14 | |
Onsamenhangend en herkauwend van ander werk. Maar Gijsbert neem ik toch niet serieus geweldig album | ||
viagraap | vrijdag 26 januari 2018 @ 22:22 | |
Als je meer geschoold bent in klassieke muziek en het vanuit die hoek bekijkt zou het best een matig album kunnen zijn misschien, zou het daar aan liggen? | ||
Mansjester | vrijdag 26 januari 2018 @ 22:26 | |
De Duitse toetsenist had een paar jaar geleden met zijn muziek beslist iets bijzonders te pakken.Heel handig combineerde hij licht klassieke pianodeuntjes met zoemende ambient en pulserende elektronische beats. Het klonk allemaal heel beschaafd, en niet onprettig. Hoewel de manier waarop hij met de verworvenheden van Erik Satie en Brian Eno aan de haal ging niet bijster origineel was, werkte het toch. Zijn aanpak leverde mooie platen op, zoals Felt (2011), Screws (2012) en Spaces (2013). En zijn concerten hielden al even handig het midden tussen behaaglijk en opzwepend. De muzikanten Ólafur Arnalds en Joep Beving behoren inmiddels tot zijn volgelingen. Nu is het de vraag hoe hij zich verder ontwikkelt. Zijn nieuwe album All Melody geeft daarop geen antwoord. Frahm doet in ieder nummer iets anders, alleen niets nieuws en helaas meestal ook niet goed genoeg. Het grootste probleem is de muzikale overdaad in elk nummer. De nummers ontwikkelen zich eerst nog best spannend. De elektronica gaat van zoemend naar pulserend. Maar dan krijgen deze klanken gezelschap van een twaalfkoppig koor, waardoor het helemaal misgaat. Frahms muziek glijdt van behaaglijk naar kitscherig. In een nummer als Human Range klinkt de trompet van Richard Koch al te veel als die van Jon Hassell op de platen van Brian Eno eind jaren zeventig. Het wordt er niet beter op als zich halverwege ook nog een batterij vocalisten meldt voor een tergend aanzwellende neuriepartij. Er staan best aardige tot mooie passages op het album, zoals My Friend The Forest, waarin Frahm akoestische piano speelt, maar het wil maar geen eenheid worden. Elk nummer groeit langzaam naar een crescendo, maar alle nummers samen leiden nergens toe. All Melody is een versnipperd album waarop Nils Frahm naar hartelust graait in zijn muzikale trukendoos, maar geen nieuwe vondsten doet. | ||
Tchock | vrijdag 26 januari 2018 @ 22:31 | |
Oh, Gijsbert Kamer heeft het geschreven. Die kan soms zo onbegrijpelijk uit de slof schieten. Zal dat album ook eens luisteren. | ||
Xrenity | zaterdag 27 januari 2018 @ 11:15 | |
Snap op zich wel dat dat koor je tegen kan staan. | ||
richolio | zaterdag 27 januari 2018 @ 15:10 | |
Palmbomen II Tof nieuw album | ||
Slobeend | zaterdag 27 januari 2018 @ 23:32 | |
Album van Khruangbin . | ||
Maxerazzi | maandag 29 januari 2018 @ 07:44 | |
Grobbel | maandag 29 januari 2018 @ 07:50 | |
Meest in het oog springende zijn Art Ensemble of Chicago en Jane Birkin die Gainsbourg doet met een orkest. Voor de rest wel veel artiesten die al regelmatig in de buurt te zien zijn geweest, maar dat zegt meer over hoe verwend we zijn in de lage landen denk ik. Nog steeds toffe line-up hoor. Benieuwd of BKS er nog wat van mee gaat pikken (vandaag nieuwe namen!). | ||
Maxerazzi | maandag 29 januari 2018 @ 08:31 | |
Ja, wij wacht even af wat BKS doet vandaag, anders wordt 't hoogstwaarschijnlijk Primavera. Het is qua headliners wat magertjes dit jaar, maar in de breedte is 't wel weer een feessie. Ze leunen wat meer op electronica, wat ik prima vind. [ Bericht 1% gewijzigd door Maxerazzi op 29-01-2018 08:38:21 ] | ||
Z | maandag 29 januari 2018 @ 11:58 | |
Arctic Monkeys dus in ieder geval. Maar daar vind ik dan weer geen kont aan. Wordt er nog meer bekend gemaakt vandaag? | ||
Z | maandag 29 januari 2018 @ 12:49 | |
Dit is een prima plaat weer: https://noage.bandcamp.com/album/snares-like-a-haircut Althans, de drie nummers die ik tot nu toe gehoord heb. | ||
Gehenna | maandag 29 januari 2018 @ 13:38 | |
Toendertijd (10 jaar geleden alweer ) wel aardig veel geluisterd, maar na het debuut hun helemaal uit het oog verloren | ||
#ANONIEM | maandag 29 januari 2018 @ 13:44 | |
Nieuwe Eels | ||
EP3 | maandag 29 januari 2018 @ 13:47 | |
Nouns van No(rr)age ken je niet? Damn. | ||
Gehenna | maandag 29 januari 2018 @ 13:48 | |
Dat was het debuut-album toch? Daarvoor hadden ze alleen nog een paar leuke EP'tjes. Dus die ken ik wel idd | ||
Gehenna | maandag 29 januari 2018 @ 13:51 | |
| ||
EP3 | maandag 29 januari 2018 @ 13:54 | |
O. Ik zag Weirdo Rippers in je linkje staan. Was n beetje verwarrend. Everything in Between is ook zéér de moeite, overigens. Stiekem vind ik die nog beter. - En het verbaast me niet zo dat Norrage geen enorme fan is van No Age, eerlijk gezegd, . | ||
Z | maandag 29 januari 2018 @ 14:04 | |
Ik hoop nu dat ze op BKS komen. Heb ze een aantal keer live gezien en dat was elke keer fantastisch. Vooral hun optreden in DoKa staat me nog bij. Dat ging helemaal los met crowdsurfen en mensen die in de licht-trussen gingen hangen, etc. En dan één zo'n "V-beveiliger" die het een beetje in de hand probeerde te houden (kansloos). De band vond het ook fantastisch. | ||
Spies | maandag 29 januari 2018 @ 19:56 | |
Heerlijk nummer | ||
methodmich | dinsdag 30 januari 2018 @ 16:22 | |
Voor de liefhebbers van Belgische alternatieve muziek is er nu de heerlijke verzamelaar Belgian Nuggets 90s-00s Vol. 1. Oftewel, in goed Vlaams: A collection of obscure Belgian tracks of superior quality dating back to that specific period: forgotten singles, B-sides, album tracks and demos. Met onder meer nummers van dEUS, Thou, Monsoon, SeXmachines, de portables, The Beautiful Babies, Maxon Blewitt, Peeters & Angst, Elisa Waut, Two Russian Cowboys, Wizards Of Ooze en nog veel meer. Leek mij ook wel nuttige info voor de bezoekers van dit topic. Waarvan akte. | ||
Norrage | dinsdag 30 januari 2018 @ 16:24 | |
Hey, dat mag je niet verklappen!! | ||
Gehenna | dinsdag 30 januari 2018 @ 16:25 | |
| ||
Norrage | dinsdag 30 januari 2018 @ 16:26 | |
Ik vond het eigenlijk best een goed album toen ik het na BKS ging luisteren | ||
Gehenna | woensdag 31 januari 2018 @ 15:35 | |
Ik kom er net achter dat Belle en Sebastiaan, rond 2000 - toen de albums minder werden - dus een paar hele toffe singles/EP's hebben gemaakt Die eerste lijkt zo uit de 60s te komen, en die tweede is bijna Stereolab | ||
Norrage | woensdag 31 januari 2018 @ 16:41 | |
Nieuwe Jonathan Wilson | ||
Onufriev | woensdag 31 januari 2018 @ 17:57 | |
Ja hoor, TWOD naar Lowlands deze zomer. | ||
methodmich | woensdag 31 januari 2018 @ 20:14 | |
Dan raad ik je de verzamelaar Push Barman To Open Old Wounds aan, dan heb je alle EP's op een rijtje. Eigenlijk alle zeven wel heel sterk. Persoonlijk is Legal Man zelfs nog mijn minst favoriete EP, maar ook helemaal niets mis mee uiteraard. | ||
Gehenna | woensdag 31 januari 2018 @ 21:35 | |
ja ik kende die andere EP'tjes wel, was meer dat Legal Man op veel sites dus wordt gezien als single, en die laat ik wat eerder links liggen Dog on Wheels blijft hier de favoriet | ||
Gehenna | donderdag 1 februari 2018 @ 12:25 | |
Oude Pulp is leuk zeg | ||
Slobeend | donderdag 1 februari 2018 @ 12:36 | |
Lazy Line Painter Jane. | ||
methodmich | donderdag 1 februari 2018 @ 17:24 | |
Okee, misschien omdat daar maar drie nummers op stonden, net als later op Jonathan David en I'm Waking Up To Us, waar de eerste EP's steeds vier nummers bevatten. Ik vind ze bijna allemaal even goed, maar heb net als Slobeend gevoelsmatig een voorkeur voor Lazy Line Painter Jane. | ||
Norrage | donderdag 1 februari 2018 @ 22:48 | |
Nils Frahm | ||
Slobeend | vrijdag 2 februari 2018 @ 18:28 | |
Er is een mooi solo album van John Bramwell (I Am Kloot) uitgekomen. https://open.spotify.com/(...)lrA5_JToKZ1X0WtBlREQ | ||
EP3 | vrijdag 2 februari 2018 @ 21:14 | |
! | ||
EP3 | vrijdag 2 februari 2018 @ 21:45 | |
De nummers van Radiohead zijn zó goed dat zelfs de 8-bit versies nog fenomenaal klinken:
| ||
Gehenna | vrijdag 2 februari 2018 @ 22:34 | |
Haha, knap gemaakt wel Maar ik houd het niet langer dan een paar minuten vol | ||
EP3 | zaterdag 3 februari 2018 @ 21:19 | |
.loV |