Sounddragon | zondag 25 juni 2017 @ 23:53 |
Topicreeks: Irritaties op de weg We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles. Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee. En nog een wijze spreuk van George Carlin: "Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?" * Maar hou het wel gezellig aub! Leerzame informatie • De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje: Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan. Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden. Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan. | |
Sounddragon | zondag 25 juni 2017 @ 23:54 |
diqui, je bent een eikel. | |
Diqiu-Long | zondag 25 juni 2017 @ 23:56 |
En jij misbruikt je macht als mod: want ik had dit deel geopend, nadat het laatste deel vol was. Plotseling was dat dus spoorloos verdwenen | |
Sounddragon | zondag 25 juni 2017 @ 23:58 |
Ik gooi hem dicht, dus ik open een nieuwe. | |
lipje | maandag 26 juni 2017 @ 00:05 |
Op de terugweg kan dat niet meer | |
Diqiu-Long | maandag 26 juni 2017 @ 00:08 |
Op zondag is ook heerlijk rijden in Duitsland: maar ik dacht vrachtwagens mochten dan niet op de Autobahn komen?! Toch zie ik er steeds een paar. Vandaag trouwens weer meerdere geknipperd met mijn groot licht: allemaal van die Duitsers die geen richting aangaven, dan knipper ik wel even met mijn groot licht. | |
derLudolf | maandag 26 juni 2017 @ 00:15 |
Vervoer van dieren, melk, groente/fruit, bloemen en zo mag gewoon op zondag. En als je een veerboot moet halen mag je vandaag zondagmiddag 16u weer rijden | |
Sounddragon | maandag 26 juni 2017 @ 00:36 |
omdat? | |
OscarMopperkont | maandag 26 juni 2017 @ 00:36 |
Net op de N50. Zo'n NS-inzet bus voor Kampen-Zwolle. Gaat even lekker van 70 afremmen naar 50 zonder reden. En niet op de motor, nee gewoon bam, vol op de rem. Terwijl er 4 auto's achter hem zaten. (Ik was de 4e). 50!!!!! Waar je godverdomme 100 mag!!! Wat een idioot. Dan weer even beetje richting 70 en bam, op de rem naar 50. | |
Sounddragon | maandag 26 juni 2017 @ 00:38 |
Hij deed een Hamiltonnetje. | |
OscarMopperkont | maandag 26 juni 2017 @ 00:38 |
| |
Ridocar | maandag 26 juni 2017 @ 05:23 |
De score van vannacht: 1 x mistlicht voor en achter aan 3 x alleen dagrijlichten aan 1 x een franse automobilist die niet snapt dat je je beter niet naar voren moet wurmen als een vrachtauto dubbel staat opgesteld voor een verkeerslicht. (ivm inloop bij rechtsaf) | |
lipje | maandag 26 juni 2017 @ 06:06 |
s middags alle idioten op de weg zitten | |
Diqiu-Long | maandag 26 juni 2017 @ 12:57 |
Parkeren is moeilijk | |
Sounddragon | maandag 26 juni 2017 @ 13:07 |
nee, hij is sociaal, hij creëert gewoon 2 motorparkeerplaatsen Er zou een koppeltje motocops met humor langs moeten komen die hem links en rechts ervan planten en dan rustig 100 meter verder in het zonnetje hun bammetjes gaan zitten eten op een plantenbak, in afwachting van de terugkomst van die lambal | |
#ANONIEM | maandag 26 juni 2017 @ 13:14 |
Als dit nog de enige plek was had ik hem er strak achter gezet. Zie maar hoe je wegkomt. | |
#ANONIEM | maandag 26 juni 2017 @ 13:14 |
whehe | |
Diqiu-Long | maandag 26 juni 2017 @ 13:17 |
Ik stond daar wel wat gezellig foto's te maken: zoiets zie je gewoon niet vaak en als het een peperdure Mercedes is, dan is het eigenlijk nog leuker | |
Garfield1985 | maandag 26 juni 2017 @ 16:13 |
! | |
eRKa | maandag 26 juni 2017 @ 18:26 |
Waardeloos zonder foto van de situatie toen de Mercedes parkeerde. | |
Ridocar | maandag 26 juni 2017 @ 19:36 |
Nee, die zielige Mercedesbestuurder kon er helemaal niets aan doen. Want wat maakt dat de bestuurder die MB zo scheef en half uit de vakken parkeerde? In dit geval zouden er twee auto's precies aan weerszijden op de streep moeten staan. Maar dat is iig een stuk minder waarschijnlijk dan dat bestuurder gewoon schijt heeft aan de vakbelijning. [ Bericht 9% gewijzigd door Ridocar op 26-06-2017 19:42:06 ] | |
daNpy | maandag 26 juni 2017 @ 20:40 |
Hij heeft geen schijt, hij geeft om zijn auto. Van die deurengooiers hebben schijt aan andermans eigendommen en de staat vind parkeervakken van 2 meter breed genoeg voor auto's van 1,8+m.... ja dan kun je dus niet meer uitstappen. | |
Debsterr | maandag 26 juni 2017 @ 20:56 |
Dan moet 'ie 'm lekker voor de deur parkeren. Laatst ook zo'n lul in de parkeergarage met een Tesla. MIDDEN op de streep van 2 vakken. Dan ben je echt net zo'n eikel als die zogenaamde deurgooiers. | |
derLudolf | maandag 26 juni 2017 @ 20:59 |
Klemrijden met een roestige Alto | |
kaasplankje | maandag 26 juni 2017 @ 21:03 |
Ik woonde vroeger in een dorp daar had een vent die daar woonde speciaal door de gemeente een paaltje laten verplaatsen zodat alleen zijn Aygo in het parkeervak langs de kade voor zijn huis paste, waar altijd een parkeergebrek was. Aan elke kant amper 5 cm ruimte vd bumpers, echt geen grap. | |
Debsterr | maandag 26 juni 2017 @ 21:12 |
Ja maar.. die heb ik niet ! | |
Pizza_Boom | dinsdag 27 juni 2017 @ 08:51 |
Ik heb gister nacht bijna exact zo gestaan, alleen dan achteruit erin. Stonden 2 allebei al deels het andere vak in, theoretisch gezien dus 2 vakken onbruikbaar. Achteruit ertussen gegooid. | |
OxygeneFRL | dinsdag 27 juni 2017 @ 09:14 |
Ik heb ook schurfthekel aan mensen die dubbel parkeren omdat ze hun lak belangrijker vinden dan andere mensen ook parkeerplekje gunnen. Ik zet ze dan met hun bestuurdersdeur lekker vast. | |
Sounddragon | dinsdag 27 juni 2017 @ 09:45 |
Stond gisteren ook zo'n droplul in de parking van het hotel. Passen maar 2 auto's tussen de kolommen, dus dat kwam écht niet door het parkeergedrag van anderen, want hij stond gewoon middenin. Als hij er vanmiddag nog/weer staat zal ik hem effe op de plaat zetten. | |
Pizza_Boom | dinsdag 27 juni 2017 @ 11:37 |
Nederlandse vrouwen met kort pittig kapsel in een Chevrolet Matiz op de Autobahn die naar je gaan lopen seinen als je ze inhaalt nadat ze hem er met 70 voor knikkerden, komend vanaf de invoegstrook, in 1x door naar de linkerrijstrook zonder te spiegelen (want over 300 meter rijdt een vrachtwagen), alwaar het treintje gezellig 230 reed. Reed ja, want we konden terug naar 70 remmen, immers is 70 een prima snelheid om hem midden in een treintje snelrijdend verkeer te zetten. Afijn, ABS deed het nog. En ja, ik houd, zoals de meesten, echt wel rekening met moeten afremmen als ik trap, maar niet 300 meter voor een vrachtwagen al voor iemand die nog niet eens de snelheid van de vrachtwagen rijdt en hem midden in het treintje zet. | |
Diqiu-Long | dinsdag 27 juni 2017 @ 12:30 |
Ik vind het gewoon asociaal, maar bij een Duitser komt dan ook direct even mijn haat naar Duitsers omhoog gekrompen. Vroeger was dat echt erg: al die k*t Duitsers die geen moeite deden om een woord Nederlands over de grens te spreken, en natuurlijk klonk het taaltje ook aggresief. Dus ja eigenlijk haat ik Duitsers niet meer, nu vind ik het enkel nog maar een arrogant volk | |
Nakketikker | dinsdag 27 juni 2017 @ 13:14 |
Dus als jij een mooie deuk in je deur hebt, grijns je nog eens en denk je: "ach gelukkig heeft er wel iemand een plekje gehad"...?? | |
OxygeneFRL | dinsdag 27 juni 2017 @ 13:53 |
Dat doe ik met mijn 2e oude auto niet met mijn bmw. Dus ja dan vind ik die deuk het wel waard dat hij via een andere deur erin heeft moeten kruipen | |
Ridocar | dinsdag 27 juni 2017 @ 14:29 |
Ik had mot met m'n collega, en hij dacht ook van die geintjes uit te halen. Hij parkeerde zijn vrachtauto dus strak spiegel aan spiegel naast de mijne. (Ik stond overigens gewoon in het vak) Ik had gezegd: "je weet dat aan de andere kant ook een deur zit?" Met een personenauto gaat het vast ook, maar in een vrachtauto stap je heel easy over de middentunnel naar de bestuurdersstoel. | |
OxygeneFRL | dinsdag 27 juni 2017 @ 14:30 |
Maar het is wel meer moeite en je denkt even: shit. DAAR! gaat het mij om. | |
JDude | dinsdag 27 juni 2017 @ 14:32 |
Ik kwam voor m'n werk wel eens op een locatie met zo'n vertieft krappe parkeergarage dat ik een keer via de achterdeur aan passagierszijde naar buiten ben geklommen Beide deuren aan bestuurderskant stonden te dicht op de auto naast me en de passagiersdeur voor werd geplaagd door een pilaar. | |
Ridocar | dinsdag 27 juni 2017 @ 16:39 |
Ik vond het alleen kinderachtig van collega. | |
Sounddragon | dinsdag 27 juni 2017 @ 16:50 |
No wahala, gewoon effe zijn schotel lostrekken | |
Xaryna | dinsdag 27 juni 2017 @ 20:02 |
Ik zat in de file naast/achter een auto die witte achterlichten had. Ik schrok even omdat ik dacht dat hij achteruit ging rijden, maar voelde me verder vooral erg ongemakkelijk erbij. | |
YoshiBignose | dinsdag 27 juni 2017 @ 20:06 |
Altijd leuk http://www.dumpert.nl/med(...)_jaagt_op_tesla.html | |
OscarMopperkont | dinsdag 27 juni 2017 @ 20:08 |
| |
Diqiu-Long | dinsdag 27 juni 2017 @ 20:09 |
Mag dat witte achterlichten? | |
Xaryna | dinsdag 27 juni 2017 @ 20:10 |
Volgens mij is dat verboden. Maar ben te lui om het na te zoeken. | |
OscarMopperkont | dinsdag 27 juni 2017 @ 20:11 |
Nee. Wit licht mag alleen vooruit. Behalve dus het achteruitrijlicht. | |
#ANONIEM | dinsdag 27 juni 2017 @ 20:12 |
kan niet kloppen. . | |
Xaryna | dinsdag 27 juni 2017 @ 20:30 |
Ik heb geen foto gemaakt omdat we niet helemaal stilstonden, maar hij had 2 witte lichten aan de achterzijde, geen rode, die continu brandden. Remlichten waren normaal. Voorkant gewone lampen aan. Ik vermoed wat kabeltjes gedraaid. | |
Fer | dinsdag 27 juni 2017 @ 21:28 |
Bakschakelaar kaput | |
Ferry_76 | dinsdag 27 juni 2017 @ 22:14 |
Was het een Saab Cabrio toevallig..? | |
Ferry_76 | dinsdag 27 juni 2017 @ 22:17 |
Afgelopen Zondag over de A12 richting Utrecht, even druk bij het punt waar de A27 erbij komt. Eenmaal op de brug reden we al weer tachtig, komt er nog even een motorrijder over de streep tussen de eerste en de tweede baan tussendoor kachelen. | |
Pizza_Boom | woensdag 28 juni 2017 @ 00:42 |
Dat commentaar ook. De jaloezie spat er vanaf. | |
PluggieOD | woensdag 28 juni 2017 @ 01:06 |
Vorig jaar, Yaris ANTI-diefstal service: Hier zien we hoe deze service in zijn werk gaat: Een detailopname: Die stond dus op mijn parkeerplek. Netjes een papiertje achtergelaten met het telefoonnummer. Dit is de "Zwartboek" garage overigens. [ Bericht 12% gewijzigd door PluggieOD op 28-06-2017 01:14:28 ] | |
PluggieOD | woensdag 28 juni 2017 @ 01:09 |
Rare lui. | |
Pizza_Boom | woensdag 28 juni 2017 @ 01:15 |
Dat is een Aygo. | |
PluggieOD | woensdag 28 juni 2017 @ 01:17 |
En deze?: | |
Pizza_Boom | woensdag 28 juni 2017 @ 01:20 |
Dat is een Kia Rio hatchback uit de 00's. EDIT: En een Astra Coupé van rond 95, GSi toevallig? | |
vannelle | woensdag 28 juni 2017 @ 05:45 |
En de kentekenplaatverlichting. | |
Light | woensdag 28 juni 2017 @ 07:15 |
Maar die mag niet naar achteren schijnen, alleen naar beneden. | |
OscarMopperkont | woensdag 28 juni 2017 @ 09:41 |
Die schijnt niet naar achter | |
Pinnenmutske | woensdag 28 juni 2017 @ 09:45 |
Bestaat dat dan? Ik vind het wel grappig dat ze eerst in mijn gat plakken en daarna afstand houden. Dan hebben ze mijn bumpersticker gelezen hihi. | |
Scarlet_Dragonfly | woensdag 28 juni 2017 @ 09:46 |
Ik reed laatst achter een auto met een wit-gekleurd derde remlicht. Dat is ook verwarrend... Maar inderdaad, alleen achteruit-rijlicht mag wit zijn aan de achterkant van een auto. | |
niepleuje | woensdag 28 juni 2017 @ 09:49 |
Ben benieuwd wat er op die sticker staat dan. | |
Pinnenmutske | woensdag 28 juni 2017 @ 09:51 |
Ik heb een hekel aan bumperklevers Heb ik er weer 1 voor me hangen. Niet helemaal juist maar zal een fotooke maken. | |
niepleuje | woensdag 28 juni 2017 @ 09:53 |
| |
karr-1 | woensdag 28 juni 2017 @ 10:12 |
Aaarrgghhh van die bejaarden die in een veel te grote auto, waar ze eigenlijk niet mee overweg kunnen, net voor je 50 gaan rijden waar je 80 mag. Want het zijn toeristen en ze moeten natuurlijk wel maximaal van de omgeving kunnen genieten. "Ja de bomen en het gras zijn allemaal erg mooi, maar sommige mensen willen ook gewoon naar huis of zo" | |
Xaryna | woensdag 28 juni 2017 @ 11:12 |
Nee, zo'n vierkantige gezinsauto. | |
Gezicht | woensdag 28 juni 2017 @ 11:18 |
Ik rij vanochtend op een vrij onoverzichtelijke 80-weg, regen, slecht zicht, busje voor me rijdt ~75, prima. Komt natuurlijk weer een leasevolvo met 110 inhalen bij tegemoetkomend verkeer. Het ging nog allemaal goed, maar veel scheelde het niet. | |
karr-1 | woensdag 28 juni 2017 @ 11:21 |
Dat doen ze toch standaard? Want altijd haast, geen zin om te wachten, ik kan dat best etc. Levensgevaarlijk dat soort mensen | |
PluggieOD | woensdag 28 juni 2017 @ 17:31 |
Ook niet naar boven? | |
Light | woensdag 28 juni 2017 @ 17:44 |
Vast wel, maar dan nog steeds niet naar achteren. | |
ninani | woensdag 28 juni 2017 @ 17:48 |
Dit is stiekem best wel grappig | |
goed_volk | woensdag 28 juni 2017 @ 18:01 |
Hoe reageren die mensen dan? Tandenborstels verkopen | |
daNpy | woensdag 28 juni 2017 @ 18:11 |
Jawel, bij mij schijnen ze omhoog. | |
PluggieOD | woensdag 28 juni 2017 @ 18:12 |
Bij de meeste auto's schijnen ze omhoog. | |
naiipajiiau | woensdag 28 juni 2017 @ 19:49 |
Hier hebben ze laatst nog zo'n volvo kunnen afslepen omdat hij om een boom heen gevouwen zat. Ook op een 80 weg, in een bocht. Standaard zwarte station Volvo, leasebak. | |
daNpy | woensdag 28 juni 2017 @ 20:44 |
Waarom vraag je het dan | |
Fer | woensdag 28 juni 2017 @ 22:57 |
Gezien de levensduur van die hokken, het feit dat ze nauwelijks van model veranderen en een gemiddelde leasetermijn van 4 jaar, heb je een grotere kans dat zo'n ding gewoon eigendom is. Van wat nu rijdt aan leasebakken, is een groot deel. Renault Megane, Volvo V40, Skoda Octavia, Peugeot 308, waarvan de eerste twee nu langzaam eruit gaan. | |
Light | woensdag 28 juni 2017 @ 23:22 |
Bij mijn auto niet. | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 29 juni 2017 @ 05:00 |
Stond dat er op? | |
Ridocar | donderdag 29 juni 2017 @ 06:58 |
Bij rdw.nl kun je het kenteken inkloppen. Als het aantal zakelijke eigenaren op 1 en het aantal particuliere eigenaren op 0 staat weet je meestal genoeg. | |
naiipajiiau | donderdag 29 juni 2017 @ 07:23 |
Ja hij was voorzien van de huisstijl van een bedrijf. Lijkt me niet dat wanneer je daar werkt je je particuliere auto vrijwillig gaat bestickeren met rommel van de baas. | |
Fer | donderdag 29 juni 2017 @ 08:01 |
Waar het dan niet een zzp r met een young timer van 15+ ? | |
#ANONIEM | donderdag 29 juni 2017 @ 08:20 |
Een bedrijfsauto is niet per se een leaseauto. Als ik de volgende ochtend op pad moet neem ik aan het eind van de dag ook de bestickerde bedrijfsauto mee naar huis. | |
naiipajiiau | donderdag 29 juni 2017 @ 08:57 |
Nou ja lease of bedrijfsauto dat soort voertuigen zijn in ieder geval geen eigendom van diegene die er op dat moment in rijdt. Wat meestal tot gevolg heeft dat ze zich minder verantwoordelijk voelen voor zo'n auto. | |
Qarrad | donderdag 29 juni 2017 @ 09:36 |
Vanochtend stond de linkerbaan vast. En wat doe je dan als je een tjappie bent? Gewoon die rechter op knallen natuurlijk! Spiegelen is voor mietjes. En als ik dan na een noodstop schuin naast je sta en opzij kijk van "wat doe je in godsnaam!?", dan gewoon nonchalant armpje uit het raam hangen en wegkijken hè. Hoe moeilijk is het om ff je hand op te steken of überhaupt het bestaan van andere weggebruikers te erkennen? | |
karr-1 | donderdag 29 juni 2017 @ 09:54 |
In een grote vrachtwagen slingerend over de weg gaan omdat je perse met je telefoon moet spelen is ook niet handig he... Zeker niet als ik en vele andere mensen er achter rijden en elke keer moeten remmen omdat jij weer een vergeet de bocht te nemen. | |
Fer | donderdag 29 juni 2017 @ 13:31 |
Als je noodstop moet maken naast een stilstaande rij, moet je zelf ook wel iets meer rekening met dit soort situaties houden. Eigenlijk. Ander blijft fout dat wel. | |
YoshiBignose | donderdag 29 juni 2017 @ 17:34 |
Echt hé, die haat tegen Tesla's altijd... Ja op het circuit is de auto niets, maar kan wel 100 praktische voordelen opnoemen tov een Porsche. | |
Diqiu-Long | donderdag 29 juni 2017 @ 17:39 |
Vandaag was ik eens op weg op de fiets en had ik bijna een aanrijding! Ik stond voor het stoplicht, bij het fietspad en het licht ging op groen. Dus ik wilde rechtdoor rijden, slaat er plotseling een automobilist naar rechtsaf! Terwijl rechtdoorgaand verkeer toch echt voorgang heeft, gelukkig kon ik op tijd in de remmen. Want anders had ik er tegen aan gezeten, dan was het niet mijn schuld geweest. Maar daar heb ik dus echt geen zin in op de fiets, die automobilist had volgens mij gewoon niet goed gekeken! Die had moeten weten dat ik rechtdoor ging, anders had ik wel richting naar rechts aangegeven. | |
ludovico | donderdag 29 juni 2017 @ 17:47 |
Joah u heeft wel gelijk, dit soort kruispunten waarbij afslaand autoverkeer en rechtdoorgaand fietsverkeer tegelijkertijd groen hebben komen niet overal voor, misschien kende de automobilist dit principe niet. | |
Diqiu-Long | donderdag 29 juni 2017 @ 17:52 |
Voor fietsers komt dat best vaak, maar in Duitsland gaat bijvoorbeeld ook het groen licht voor voetgangers tegelijk op groen. In dit geval was er een verkeerslicht voor alle verkeersdeelnemers, buiten voetgangers dus. Ik stond ook netjes bij het stoplicht, die automobilist had mij dus allang kunnen zien en daarop anticiperen. Maar hij heeft die auto gewoon zonder goed te kijken de bocht in gegooid, en ik had er tegen aan kunnen liggen als ik al meer vaart had. Zelfs op een spiksplinternieuwe fiets, heb je nog een kleine remweg. | |
naiipajiiau | donderdag 29 juni 2017 @ 18:26 |
Tesla's zijn toffe auto's | |
#ANONIEM | donderdag 29 juni 2017 @ 18:32 |
Idd en soms staat het wel aangegeven (bijvoorbeeld met oranje knipperlicht naar rechts) en soms niet. Als je gewend bent te rijden in een omgeving waar het overal aangegeven is snap ik de verwarring wel. | |
#ANONIEM | donderdag 29 juni 2017 @ 18:34 |
Plekken waar ik wel eens met auto en/of fiets kom, met zo'n situatie hebben niet van die borden of oranje lichten.. Maar 9 van de 10 keer heb je toch ook zicht op het fiets- en voetgangersstoplicht? [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2017 18:35:20 ] | |
Diqiu-Long | donderdag 29 juni 2017 @ 18:40 |
In Heerlen op de Akerstraat, tot zelfs nog de Heerlenbaan is geen enkel stoplicht apart voor fietsers. Wel voor voetgangers natuurlijk, maar het fietspad is een fietssuggestiestrook. | |
YoshiBignose | donderdag 29 juni 2017 @ 18:47 |
| |
Qarrad | donderdag 29 juni 2017 @ 20:09 |
Ach noodstop, het was in de stad he, en vlak na een bocht met stoplicht dus meer dan 35-40 zal ik niet gereden hebben. Als iemand naast jouw neus ineens opzij komt, dan doe je er weinig meer aan. Ja, uitwijken en remmen. Of je nu 120 rijdt of 12, toch? | |
Fer | donderdag 29 juni 2017 @ 23:10 |
Oh ik dacht echt snelweg, waar langzaam alle stroken gingen stilstaan. In de stad is wel lomp ja, maar sommige mensen zijn gewoon sloom, zien dat het leeg is en gaan pas gasgeven als er alweer iemand aankomt. Liep net langs PWC, hele sliert donkere Tesla's wat de garage uitkwam. Je zal maar om 20.00 klaar zijn met werken. | |
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 30 juni 2017 @ 01:02 |
Als je een automoblist iets ziet doen waar je het niet mee eens bent, dan ga je die bij de rdw opzoeken??? | |
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 30 juni 2017 @ 01:04 |
Ah, het was slechts een aanname, dus. | |
Ridocar | vrijdag 30 juni 2017 @ 02:15 |
Ik niet. Ik wijs alleen maar de weg. | |
Fixers | vrijdag 30 juni 2017 @ 08:24 |
Ze moesten allemaal wachten tot de accu's opgeladen waren. Sorry, te makkelijk. Eigenlijk vind ik Tesla's gewoon tof. | |
cunial | vrijdag 30 juni 2017 @ 08:58 |
Dat is in mijn ogen echt een nadeel. Als je op een kantoor werkt is het wel te doen, de stekker in de paal en aan het eind van de dag naar huis rijden maar service werk buiten of sales is het nog lang niet geschikt voor, ik moet er niet aan denken om vanuit bijv. hamburg terug te rijden en verplicht een half uur tot een uur te wachten om de volgende 200km te maken. | |
LoveAtFirstDrive | vrijdag 30 juni 2017 @ 11:38 |
Tesla kan wel tot 400km halen volgens mij. Met een supercharger gaat laden ook snel. Maar goed, tanken blijft dan net wat handiger inderdaad. /edit: de dikste kan 572km halen lees ik net. | |
Gunner | vrijdag 30 juni 2017 @ 12:16 |
Je zal maar tot 23.00 als zo een corporate slave moeten werken, en dat voor een Tesla *bibber* | |
oldford | vrijdag 30 juni 2017 @ 12:17 |
Volgens Tesla zelf kom je met een half uur (30 minuten) laden met een supercharger ook niet verder dan 270 kilometer. Zie: https://www.tesla.com/nl_NL/charging | |
Gezicht | vrijdag 30 juni 2017 @ 16:57 |
Retourtje Zuid Limburg - Breda vandaag was weer een feest hoor, paar mongolen tegengekomen weer. Vrachtwagens die invoeghulp verlenen, lui die bang zijn voor de spitsstrook, bumperklevers, file-jumpers over parkeerplaatsen en een gare oude Mercedes die het geoorloofd vond om met z'n alarmlichten aan 60 te rijden bij 130. | |
LoveAtFirstDrive | vrijdag 30 juni 2017 @ 17:01 |
Da's niet zo efficient als met benzine nee, maar goed, al met al niet heel slecht denk ik. Als je veel rijdt is het natuurlijk niet zo handig. Ik kan met 10 min. tanken met mijn bus weer 1600km rijden, zal nog wel even duren voordat dat met elektrische wagens kan | |
Qarrad | vrijdag 30 juni 2017 @ 17:33 |
Oh dat heb ik weleens ja, maar dan zit ik al thuis. En een Tesla kan ik me ermee niet veroorloven | |
cunial | vrijdag 30 juni 2017 @ 17:35 |
Dan ligt je bus vol met accu's zodat je de 1600km haalt alleen blijft je gereedschap thuis | |
LoveAtFirstDrive | vrijdag 30 juni 2017 @ 18:03 |
De lading dan, maar ik snap je strekking ja haha | |
OscarMopperkont | vrijdag 30 juni 2017 @ 19:06 |
Dit | |
OscarMopperkont | vrijdag 30 juni 2017 @ 19:07 |
In ideale omstandigheden. En die zijn er nooit. | |
Diqiu-Long | vrijdag 30 juni 2017 @ 20:48 |
Is in Duitsland een knipperlicht een optie waarvoor extra voor dient bij te betalen?! Want god wat vergeten veel mensen dat ding te gebruiken | |
LoveAtFirstDrive | vrijdag 30 juni 2017 @ 21:07 |
True true, maar dat geldt ook voor mijn gasstokertje Ideaal voor de V8 is als ik op de snelweg 100km/h rijdt en dan red ik wel 400/500km op 1 tank. Maar met veel optrekken (en even de V8 horen) gaat het eerder richting de 250km | |
Sounddragon | vrijdag 30 juni 2017 @ 23:28 |
Kloteduitsers die hem op een limietvrije Autobahn er toch gewoon voortieven met 100 om effe op zijn elf en dertigst een vrachtwagen in te halen.. Knippertje, seinen, boeiend.. Je remt maar gewoon effe 130 km af, want ik ga niet van het gas hoor.. Vroeger.. Kwamen ze gewoon überhaupt niet naar links als er iets aan kwam vliegen.. Nu hebben ze gewoon dikke poep.. En niet één keer, maar gewoon tig keer op 450 km ofzo Zelfs Duitsland is niet meer wat het was | |
Diqiu-Long | vrijdag 30 juni 2017 @ 23:59 |
Ik kijk altijd in de spiegel: is de baan vrij, dan heb ik geen enkele reden om mij snelheid te verhogen bij het inhalen. Zie ik links al automobilisten aankomen, en rijden die zo snel dat ze te snel dichtbij komen?! Dan verhoog ik mij snelheid ook, tot ongeveer 120km/u en ga direct bij de eerste mogelijkheid weer naar rechts. Mocht het nodig zijn, dan geef ik natuurlijk wel wat extra gas. Maar ik vertik het om over de 130km/u te gaan, dan rem je met je bolide maar af! Sowieso de topsnelheid van mijn auto is 175km/u, maar dat wil ik gewoon niet rijden. Daar is mijn 205 gewoon niet voor gemaakt en ook 150km/u ga ik niet rijden, voor mij is 130km/u de max. Ik probeer dus altijd te anticiperen op het naderende verkeer van links: als het er veel achter elkaar zijn, dan wacht ik liever even en ga ik pas na links als er de ruimte is. | |
Pizza_Boom | zaterdag 1 juli 2017 @ 00:24 |
100... Ik had van de week een Nederlandse die reed 70... En ik, net als mijn voorgangers, 230. En gewoon in een treintje flikkeren. Was wel de enige in enkele dagen trappen door Dld, bij de rest eigenlijk geen last gehad. [ Bericht 1% gewijzigd door Pizza_Boom op 01-07-2017 00:48:45 ] | |
lipje | zaterdag 1 juli 2017 @ 09:12 |
dat probeer ik je al twee weken duidelijk te maken, als je nog wilt laagvliegen, moet je snachts rijden [ Bericht 0% gewijzigd door lipje op 01-07-2017 13:07:03 ] | |
Fer | zaterdag 1 juli 2017 @ 10:05 |
Heb je het eindelijk ook ontdekt. Geheimtip, de A2 vanaf Hannover ri. Oost Duitsland, altijd onbeperkt scheuren. Slechts 1 Duitser die liep te hannesen tussen 170-210 en om me heen bleef hangen, terwijl ik strak 180 probeerde te rijden. | |
lipje | zaterdag 1 juli 2017 @ 13:05 |
handig als je naar het zuiden moet | |
Fer | zaterdag 1 juli 2017 @ 13:26 |
Ja dan is het gewoon 110-120 net als in Nederland. | |
lipje | zaterdag 1 juli 2017 @ 19:43 |
of rollen en met de koppeling spelen net als in Nederland | |
Fer | zaterdag 1 juli 2017 @ 20:06 |
Die ken ik nog niet, wel rijden en dan heel hard weer remmen of gewoon 2,5 uur stilstaan omdat er weer diesel/dieren/ijzer/stenen/bieten op de weg terecht is gekomen ui de oplegger van zo'n dronken oostblokker. | |
Sounddragon | zaterdag 1 juli 2017 @ 20:17 |
ik vind het sowiewo nog steeds bijzonder dat er regelmatig stukken 100/120/130 bij zitten waar je 3 of meer rijstroken ter beschikking hebt, en dat er egenlijk best veel stukken 2 strooks zijn waar je gewoon kunt knallen.. Heenweg gedaan toch? Za/Zo nacht om 03.00 weggereden en om 06.13 was ik 431km verderop Maar.. Das wel een beetje saai hoor.. Heerlijk doen waar je zin in hebt, dat wel, maar geen spielerei met medeweggebruikers, en dat is toch ook best leuk; armpje drukken voor petrolheads | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 1 juli 2017 @ 20:29 |
De A2 is normaal gezien wel de doorgaande weg van het Oostblok richting het westen. Ik pak zelf juist de A38 als ik die kant op moet. Maar let wel: deze weg heeft grotendeels maar 2 rijstroken. Aangezien ik met mijn busje meestal rond de 130 rijd is dat niet zo een probleem, wil je veel harder rijden moet je even wat beter opletten (alsnog kom je af en toe de AMG club tegen daar, die redden wel hun topsnelheid dus het kan wel) Maar het is gewoon superdruk in Duitsland, probeer ook zoveel mogelijk 's nachts te rijden daar en alsnog kom je zelfs dan weleens in een file tegen. En die files in Duitsland kunnen zooo erg zijn, complete stilstand. Als Google maps of Sygic me waarschuwt probeer ik eigenlijk net er voor de snelweg af te gaan. | |
Fer | zaterdag 1 juli 2017 @ 20:38 |
Probleem is dat ik 's nachts sneller dan 140 erg vermoeiend vind, vorige keer kwam om 6.00 de zon op, kon ik ff gassen tot er om 8u meerdere bijkwamen. Maar dik een uur je voet tegen plank is wel apart hoor, ondanks dat het maar 214 op mijn teller is. | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 1 juli 2017 @ 21:04 |
Ja 's nachts is het ook vermoeiender, maar ik vind het wel fijn dat het rustiger is. Kun je volgende keer eens de A38 pakken (ligt er natuurlijk wel aan waar je moet zijn), maar ik vind dat wel echt een fijne route. | |
4EverBlackEyed | zaterdag 1 juli 2017 @ 21:27 |
Vandaag op de A12 ter hoogte van Gouda (richting Den Haag) waren de matrixborden aan. 1e matrixbord: 90 2e matrixbord: 70 3e matrixbord: je mag weer doorrijden Verder niets gezien, dus wat dat nou geweest was? | |
cunial | zaterdag 1 juli 2017 @ 22:13 |
Dat zie ik wel regelmatig, bijv 3 matrixborden op 70 en daarna weer doorrijden. | |
4EverBlackEyed | zaterdag 1 juli 2017 @ 22:21 |
Zou er iets gebeurd zijn en dat die borden dan nog per ongeluk aan staan of zo? | |
Sounddragon | zondag 2 juli 2017 @ 00:18 |
groot licht aan en gaan met die banaan.. Alleen effe oppassen dat je niemand uit zijn stoel schijnt met je pitjes aan. [ Bericht 9% gewijzigd door Sounddragon op 02-07-2017 00:24:32 ] | |
LoveAtFirstDrive | zondag 2 juli 2017 @ 00:56 |
Lekker | |
Pinnenmutske | zondag 2 juli 2017 @ 01:48 |
Ik rijd nooit op de autosnelweg. Tussen Brecht en Antwerpen stampedruk. | |
Pizza_Boom | zondag 2 juli 2017 @ 01:51 |
Hou op, schei uit... Vorige week nog 4 uur stil gestaan... | |
vannelle | zondag 2 juli 2017 @ 05:15 |
Ik vind het echt leuk dat meerdere mensen zich zo vermaken in Duitsland maar da's niet echt irritatie toch? Gister: Vooral geen richting aangeven, dan weet ik ook niet wanneer je gaat remmen om af te slaan. En ja, ik hou voldoende afstand. Vooral geen richting aangeven op de rotonde zodat andere mensen onnodig op je staan te wachten. Parkeer je auto gerust half op het zebrapad als je je kinderen van school haalt, andere automobilisten hebben dan nog steeds uitstekend zicht. Of parkeer je auto/busje dusdanig echt in de bocht dat ELK overzicht weg is en het zelfs lastig wordt de bocht te halen zonder zeker te weten of er iets aan komt want alle zicht is ontnomen. Wegrijden na parkeren: Niet kijken, geen richting aangeven maar gewoon hup: Wegrijden. Dan onderweg de gordel nog om moeten doen waardoor bepaalde handelingen ook duidelijk weer lastig zijn. | |
lipje | zondag 2 juli 2017 @ 09:35 |
of rollen en met de koppeling spelen net als in Nederland | |
Piles | zondag 2 juli 2017 @ 09:42 |
Dat zei je gisteren ook al | |
lipje | zondag 2 juli 2017 @ 09:46 |
en morgen weer | |
Fixers | zondag 2 juli 2017 @ 10:25 |
Ander soort irritatie: de linksaf-stop-and-go penalty voor fietsers die wegbeheerders inbouwen. De enige reden die ik daarvoor kan bedenken is fietsen ontmoedigen en mensen de auto in jagen. Ik probeer stoplichten zoveel te vermijden op mijn dagelijkse route. Maar soms ontkom je er niet aan: eerst wachten op stoplicht voor rechtdoor, de weg oversteken en dan opnieuw knoppie drukken en wachten tot de stoplichtcomputer het hele rondje kruising heeft gemaakt en de fietser eindelijk eens aan de buurt is. Sommige gemeentes maken het extra bond: die laten het autoverkeer doorrijden net zolang er auto's aankomen. Pas wanneer er een groot genoeg gat valt in het doorgaande verkeer, of als er genoeg auto's zich melden op de kruisende weg krijgen fietsers ook een keer groen. | |
Piles | zondag 2 juli 2017 @ 10:31 |
Vaak genoeg andersom hoor. Als de auto's groen hebben voor rechtdoor, krijgen de fietsers dat automatisch ook. Ook al komt er niemand. Sta ik met de auto voor rechtsaf op niks te wachten | |
Sounddragon | zondag 2 juli 2017 @ 11:45 |
Wilde ik gisteren ook nog posten als sub-irritatie, in Duitsland doen ze niet aan rustig langs een ongeval rijden, daar pleuren ze de boel vaak gewoon stil tot ze klaar zijn met opruimen met als gevolg idd dat je uitgebreid kunt picknicken op de snelweg. En tevens zijn ze niet zo handig met omleidingen, dat kostte me dus domweg een uur, omdat er ergens een wegafsluiting was in het dorpje waar de omleiding doorheen liep, met als gevolg dat het hele fucking dorp en omgeving één grote parkeerplaats werd, en je bijna gedwongen werd om weer aan te sluiten op de snelweg. Áls je het voor elkaar kreeg om te ontsnappen uit het dorp. | |
LoveAtFirstDrive | zondag 2 juli 2017 @ 11:48 |
Pffff inderdaad! Die omleidingen zijn soms zo slecht. Of er staat gewoon niks aangegeven. Tijdje terug ook gehad dat de vrachtwagens inderdaad overal stil gingen staan omdat ze hun rust moesten pakken. Ik moet vanavond weer naar Duitsland en niet eens zo ver, zie alweer 8 wegwerkzaamheden op Google maps | |
Diqiu-Long | zondag 2 juli 2017 @ 11:48 |
Duitsland is sowieso altijd een terechte klacht ( Schrijf ik vanaf Düsseldorf ) | |
Qarrad | zondag 2 juli 2017 @ 17:35 |
Meer dan een irritatie: collega's (waarschijnlijk) die hun deur opensmijten tegen de jouwe en dan niet ff een briefje doen dat ze schade hebben veroorzaakt aan je auto. Vandaag wegens ganzenstront door de wasstraat gegooid, bleek één van de "poepvlekken" dus een kras/deuk tot op het metaal Ik werk overigens voor een zekere blauwe handhavings-instantie dus dan is het extra zuur om te ontdekken dat er toch iets niet goed gegaan is bij de selectie qua integriteit hier en daar Anti-irritatie: het slot op mijn tankdop. Paar kutkinderen uit de buurt hebben geprobeerd zand in de tanks te gooien bij een aantal auto's maar dat lukte bij mij gelukkig niet doordat ie op slot zat. Dus toen hebben ze na het zand maar snoepverpakkingen achter de klep achtergelaten. Ook een leuke verrassing bij het tanken. | |
Diqiu-Long | zondag 2 juli 2017 @ 18:06 |
Leuke collega's heb jij | |
Scarlet_Dragonfly | zondag 2 juli 2017 @ 18:14 |
Bestaan er serieus nog (rijdende) auto's zonder slot op de tankdop? Dacht dat die ondertussen toch allemaal wel schroot of oldtimer geworden waren | |
cunial | zondag 2 juli 2017 @ 19:53 |
Clio van ons heeft een slot in de klep, bij ontgrendelen van de auto kan de klep ook open. Ideaal moet ik zeggen want bij mijn werkbus (caddy 2017) moet je met je sleutel in de tankdop, die nu dus altijd open gedraaid kan worden door iedereen puur vanwege luiheid. Moet wel zeggen ik heb dus nog nooit brandstof diefstal meegemaakt. | |
Qarrad | zondag 2 juli 2017 @ 21:36 |
Mijn ouwe Bora had er ook eentje op de klep idd. Mijn huidige auto (Skoda Fabia) heeft er eentje op de dop, maar de klep kan dus open. Maar er staan hier in mijn rap afglijdende wijkje inderdaad een paar 20+ wrakjes zonder enig slot blijkt... De gevonden snoepverpakkingen wijzen naar één bepaald kind hier in de straat dat dat soort snoep altijd als "maaltijd" krijgt. Maar ja, zie het maar te bewijzen he. Die ouders reageren elke keer dat dat ettertje iets flikt met dat hun kind "gedemoniseerd" en "emotioneel mishandeld" wordt als iemand verhaal probeert te halen. Dussss zonder een heterdaadje of een cam kom je niet zover. | |
Fer | maandag 3 juli 2017 @ 21:30 |
Dit weekend auto door de wasstraat, duurste pakket. Kom je bij de oprit achter een vrachtwagen terecht, die vuil water lekt uit de oplegger/laadbak. Waarom doen ze zo smerig? | |
LoveAtFirstDrive | maandag 3 juli 2017 @ 21:38 |
Haha, wees blij dat je dat maar 1x hebt. Mijn auto staat ALTIJD onder een boom geparkeerd.. 1 dag na schoonmaken zit hij onder: boomsap, vogelschijt, blaadjes en bloemetjes Zo zonde om 'm schoon te maken, maar het moet af en toe wel. | |
karr-1 | maandag 3 juli 2017 @ 21:43 |
Ik verdenk die borden er al jaren van dat ze gewoon random aan en uit gezet worden. Vaak is er geen enkele aanwijsbare oorzaak te vinden waarom een dergelijk bord aan staat. | |
alpeko | dinsdag 4 juli 2017 @ 08:25 |
Is geautomatiseerd. Dat jij geen reden ziet, wil niet zeggen dat er geen reden is. Ik zie ze eerder te laat, dan onnodig aan gaan. | |
karr-1 | dinsdag 4 juli 2017 @ 08:38 |
Ik weet dat het geautomatiseerd is, maar dat is ook meteen het gevaar. Als er toevallig een paar auto's op het verkeerde punt wat zachter rijden denkt dat ding meteen "FILE !!" en gooit alles op slot. Een mens zou dan nog kunnen denken "Mwoah valt wel mee, lost zichzelf wel op" | |
alpeko | dinsdag 4 juli 2017 @ 09:11 |
De meerderheid van de mensen op de weg moet vooral niet zelf gaan denken het beter te weten. Als er een paar auto's langzamer rijden, lijkt het me een goede reden om dat middels de matrixborden kenbaar te maken. Als het dan maar heel even is, zijn ze ook zo weer weg. Wat is het probleem dan? | |
karr-1 | dinsdag 4 juli 2017 @ 09:14 |
Ik heb het dan ook niet over mensen op de weg, maar mensen die met een camera de verkeerssituatie ter plekke bekijken en reageren. | |
Sounddragon | dinsdag 4 juli 2017 @ 14:15 |
werkt met sensoren in het wegdek... Dát heet automatisch .. Dan gaat er wel uiteraard in de controlekamer een pingeltje en schakelt één van de schermen over naar dat punt waardoor er mensen mee gaan kijken, maar die matrix staat dan al aan.. Niemand die daar een handeling voor hoeft te doen. | |
karr-1 | dinsdag 4 juli 2017 @ 14:20 |
Dan gaat de matrix dus te vroeg aan, er hoeft niet perse iets aan de hand te zijn. Misschien rijden er toevallig een paar mensen wat langzamer. Menselijke beoordeling vooraf zou beter zijn. | |
alpeko | dinsdag 4 juli 2017 @ 14:25 |
Liever te vroeg dan te laat heh. Serieus? Hoeveel mankracht kost dat om honderden kilometers snelweg te monitoren | |
karr-1 | dinsdag 4 juli 2017 @ 14:26 |
Met als gevolg het creeren van een onnodige file door mensen die vol in de ankers gaan als dat ding ineens aanflitst zonder aanwijsbare reden. | |
alpeko | dinsdag 4 juli 2017 @ 14:27 |
Vind jij ja. Je vind het onnodig. Ik durf dat te betwijfelen. Als ie niet of te laat aan gaat en er ontstaat een kop-staartbotsing door omdat jij of iemand anders niet oplet, dan ben jij verder van huis. Dan lig je of in de kreukels of sta je met je zure gezicht in een nog langere file. Dankzij de matrixborden zie je het (eventuele) gevaar ruim van te voren. Ik zie niet in hoe dat een ergernis kan zijn. Het is niet dat ze er 9 van de 10 keer naast zitten, of wel? | |
Sounddragon | dinsdag 4 juli 2017 @ 14:30 |
nee, mensen maken fouten, hebben een reaktietijd en zijn soms afgeleid. Daarbij zou er 10.000 man/vrouw als een debieltje tv zitten te kijken om al die kilometers in de gaten te houden. Geautomatiseerd is prima, er zijn altijd wel mensen die het niks vinden en zich geroepen voelen om erover te mauwen.. Ik weet zeker dat die matrixborden al honderden, zoniet duizenden ongelukken hebben voorkomen en vele levens hebben gered.. Die anderhalve keer dat je dan eens moet remmen om (voor jouw idee) niks of weinig is dan heel erg jammer. Je zou eens een half jaartje ofzo moeten gaan rondrijden in een half ontwikkeld land waar ze dat niet hebben en waar halve anarchie heerst op de weg.. Dan ga je ons pimp-shizzle wegennet misschien weer waarderen. | |
ludovico | dinsdag 4 juli 2017 @ 14:37 |
Nou.. | |
karr-1 | dinsdag 4 juli 2017 @ 14:45 |
Mowah dat laatste waag ik te betwijfelen. Maar goed, ik mijn mening jij de jouwe | |
karr-1 | dinsdag 4 juli 2017 @ 14:46 |
10.000 man? Hoeveel van die borden staan er in NL? | |
Tunafish | dinsdag 4 juli 2017 @ 14:46 |
Ik heb ook een haat-liefde verhouding met die dingen. Zie ze vaak aanspringen bij opritten waar er dan weer een paar sukkels moeilijk deden en er geremd werd. Daardoor het verkeer achter ze ook, en verkeer daarachter, enzovoorts, tot je twee kilometer voor die oprit al de borden aan zit gaan en iedereen daar nóg harder gaat remmen. Kijk je een beetje vooruit, zie je dat de weg praktisch leeg is en ze op de rechterstrook wat langzamer rijden dan normaal. Ondertussen heb je achter je wel een mooie file. Aan de andere kant staan ze natuurlijk vaak terecht aan en hebben ze ontiegelijk veel ongelukken voorkomen doordat mensen niet met volle vaart op een file afstormen. | |
ludovico | dinsdag 4 juli 2017 @ 14:49 |
Je gaat wel een beetje oppassen natuurlijk, maar een matrixbord met 70 km/h over een overzichtelijk stuk snelweg is gewoon een beetje onzin. Volgens mij is het nog een maximumsnelheid ook en geen advies snelheid. | |
Tunafish | dinsdag 4 juli 2017 @ 15:11 |
Precies, wat ik altijd doe als ik ze aan zie springen, is rustig vooruitkijken wat er nou daadwerkelijk aan de hand is. Is de boel zo goed als leeg ga ik wel iets langzamer rijden, maar niet in de ankers om aan die 90/70/50 te voldoen. Meestal zie je wel of er daadwerkelijk van alles stilstaat, of ze gewoon zijn aangesprongen omdat er een paar langzame drollen langskwamen. | |
JDude | dinsdag 4 juli 2017 @ 15:45 |
Nog los van hoeveel borden er staan zou je ook al die wegen van camera's moeten voorzien. Weegt vast op tegen die paar keer dat jij ze voor niks ziet. Wat mij dan weer nooit overkomt, maar dat zal vast toeval zijn . | |
IkBenDeBaas | dinsdag 4 juli 2017 @ 16:16 |
Als mensen toch al niet opletten, dan heeft dat bord al helemaal geen zin denk je niet? En als je wel oplet, kun je zelf wel zien wat er aan de hand is. | |
alpeko | dinsdag 4 juli 2017 @ 16:20 |
Mwah het valt meer op. Ik reageer anders op matrixborden dan op een remlicht voor me. Ik rem zelden direct als reactie op mijn voorganger (tenzij ik er niet langs/doorheen kan kijken of als er matrixborden knipperen). Mensen die maar 1 auto voor zich kijken (wat genoeg mensen doen), zien dankzij matrixborden eerder dat er iets loos is. | |
Sounddragon | dinsdag 4 juli 2017 @ 16:28 |
een serieuze berg, en camera's; nog veel meer. Op/om een knooppunt staan er gemiddeld een stuk of 30, op drukke snelwegen staan ze om de 500 - 1000 meter.. Ga maar eens even een beetje rekenen | |
JDude | dinsdag 4 juli 2017 @ 16:35 |
Een kleine 2700 kilometer snelweg is voorzien van signalering, en ze staan grofweg om de 600 meter. Reken maar uit. | |
Sounddragon | dinsdag 4 juli 2017 @ 16:41 |
ruim 5k, maar kijk eens goed rond op een knooppunt, en nabij tunnels, daar staan er hoopjes.. Valt normaal helemaal niet op, maar op een knooppunt met dubbele rijbaan staan ze dus 4 breed, en dan idd elke paar honderd meter.. | |
Nattekat | dinsdag 4 juli 2017 @ 16:43 |
Waarom wordt er door die vrachtwagenchauffeurs altijd zo gezeken dat ze nooit respect krijgen? Als je me bijna van een rotonde af rijdt omdat je te beroerd bent om even twee tellen te wachten mag je echt de tering krijgen | |
Fer | dinsdag 4 juli 2017 @ 17:51 |
Ze moeten ook niet in de ankers, dat zijn mongolen. Gewoon gas lossen en opletten. Matrixborden werken gewoon, als randstedeling moet ik eerder wennen als ze er niet zijn en er wel file ontstaat. | |
LangeTabbetje | woensdag 5 juli 2017 @ 04:41 |
Woon nu 6,5 jaar in Manila, en rij dus nu 6,5 jaar rond in Manila en kan dit volledig beamen | |
goed_volk | woensdag 5 juli 2017 @ 08:45 |
Wat is dat toch met bejaarden en te grote, dure auto's? Deze week al een stuk of 6 van die mensen voor me gehad die in een enorme sloep rijden, maar eigenlijk veel te bang zijn. Bij elke bocht remmen, of je nu 15, 50 of 80 km/u rijdt. En vooral niet proberen door te rijden, want o, o, o, wat is het allemaal spannend! En allemaal maar zeiken dat ze zo arm zijn, maar een auto van 35K+ kunnen ze wel rijden... | |
Sounddragon | woensdag 5 juli 2017 @ 09:37 |
psies, first world problems.. Die mensen moeten eens het land uit, en dan niet naar Belgie, maar effe naar een ander werelddeel, Manila is idd wel een goeie volgens mij.. Nog nooit geweest, maar filmpjes zat op het net. | |
Fer | woensdag 5 juli 2017 @ 17:51 |
Vakantieperiode is weer aangebroken, allemaal onwennige mensen in de auto, die alles verkeerd doen en vooral gas los en treuzelen, zodra het iets moeilijker/drukker wordt. | |
ludovico | woensdag 5 juli 2017 @ 19:23 |
Beter dan gemiddeld spitsverkeer dat als een mafklapper constant het gaspedaal tot onderaan indrukt. | |
Fer | woensdag 5 juli 2017 @ 19:38 |
Dat kan ik echt beter handelen. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 5 juli 2017 @ 20:16 |
Plus caravans, aanhangertjes, volledig afgeladen mpv's en suv's waarvan de achterbumper over de grond sleept, Duitsers, Belgen, etc, etc.... Dan toch liever het gewone werkverkeer. | |
bokkepoot | woensdag 5 juli 2017 @ 20:20 |
Als ie niet te over de maximale snelheid rijdt, en beetje anticipeert heb ik daar geen moeite mee. Beetje gang in de zaak. | |
Fer | woensdag 5 juli 2017 @ 20:25 |
Gisteren een sterk staaltje van zo'n ov-grietje. Eerst te hard rijden mij inhalen en klemrijden, verderop komt een tunnel. Tunnel in ging ze eerst harder, daarna tunnel uit, ging het steeds langzamer, waardoor ze onder de 90 kwam. Einde tunnel zat ik dus op haar bumper, kwam gelukkig een baantje bij, gaat ze helemaal naar links ipv middenop of rechts te gaan rijden. | |
ludovico | woensdag 5 juli 2017 @ 20:35 |
Nouja ik misschien ook wel. Maar toch :p | |
OscarMopperkont | donderdag 6 juli 2017 @ 00:51 |
Ik wil bij de politie. Met Maar 1 bevoegdheid. Boetes uitdelen voor onnodig links rijden. Amsterdam Hilversum.... heb denk ik wel 30 auto's rechts ingehaald. Echt.... schaf die rechter rijstrook af. Niemand rijdt er op. | |
OscarMopperkont | donderdag 6 juli 2017 @ 00:54 |
Werkzaamheden. Klojo in een Renault haalt mij en de vrachtwagen voor mij nog even in na rood kruis. Over de drempels bijna tegen de lichtpijl aan Vervolgens rijdt ie zich vast achter ander langzaam verkeer | |
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 7 juli 2017 @ 17:56 |
Of rechts inhalen toestaan. | |
maily | vrijdag 7 juli 2017 @ 17:59 |
Genieten, toch? | |
karr-1 | vrijdag 7 juli 2017 @ 22:24 |
Is het met een caravan ook "Bigger is better"? Of is het gewoon dom als een of andere make up doos een enorme caravan probeert te trekken met een klein autootje? | |
Fer | vrijdag 7 juli 2017 @ 22:45 |
Een vooroordeel, want ik kom ze buiten Nederland amper tegen. En binnen Nederland, ach die paar km over vlakke weg. | |
Glijdt_licht | vrijdag 7 juli 2017 @ 22:49 |
Ach ja. Ik haalde laatst ook een 2-assige Tabbert in, die voorgetrokken werd door een Hyundai Matrix | |
OscarMopperkont | maandag 10 juli 2017 @ 19:14 |
Parkeren is lastig. Audi Q7. Genoeg vrije parkeervakken.... zet ie hem nog naast de parkeervakken | |
daNpy | maandag 10 juli 2017 @ 19:18 |
Ja tot ze geschaard over de weg liggen en er weer een file is. Belading? Gewoon erin gooien toch? | |
Sounddragon | maandag 10 juli 2017 @ 19:26 |
heb weer genoeg debiel beladen sleurhutten gezien onderweg afgelopen weekend.. Moet zeggen dat de meeste in Duitsland reden, in Oostenrijk zijn sleurhutten sowieso zeldzamer volgens mij, daar zie je meer campers. | |
daNpy | maandag 10 juli 2017 @ 19:27 |
Heerlijk als er zo een Renault Scenic op zijn zij in de sloot ligt, met zijn neus in de verkeerde richting en de caravan losgebroken op zijn kop een eind verder. En dan die familie die er beteuterd bij staat dat de vakantie niet door gaat. Geen idee hebbende waar(om) het mis gaat. Ik vind het heerlijk om met de caravan te rijden, dat stuurt zo lekker licht! | |
Fer | maandag 10 juli 2017 @ 19:29 |
Als je in Nederland van de stalling naar de camping rijdt, met 300kg foute overbelading en twee verdroogde banden, moet je wel voorzichtig doen. Maar het gros van Nederlanders in het buitenland rijden met stabiel materiaal, wat zonder slingeren 110 gaat. | |
Ferry_76 | maandag 10 juli 2017 @ 22:49 |
Ik snap dat niet iedereen 130 wil rijden hoor, maar met 70 doortuffen op een tweebaans snelweg terwijl de rest van de weggebruikers veel harder wil gaan rijden.. | |
Rodgrod | maandag 10 juli 2017 @ 23:23 |
A4, matrixborden stonden al een behoorlijke tijd op 70km i.v.m. wegwerkzaamheden. Helft van de automobilisten rijdt op de linkerstrook gewoon door met 100km. Zo ook een 'beroepschauffeur' die iedereen inhaalde die wel netjes de aangegeven snelheid aanhield Houd je gewoon aan de snelheid zoals op de matrixborden staat aangegeven. [ Bericht 0% gewijzigd door Rodgrod op 10-07-2017 23:34:48 ] | |
Nakketikker | dinsdag 11 juli 2017 @ 10:08 |
Heerlijk als dat jouw familie of naasten zijn die daar dan staan.. wat een zielig figuur ben jij gap | |
karr-1 | dinsdag 11 juli 2017 @ 10:39 |
Valt mij ook op inderdaad. Vaak ben ik de enige of een van de weinigen die zich ook daadwerkelijk aan die snelheid houd, de rest scheurt er gewoon alsnog langs | |
Ferry_76 | dinsdag 11 juli 2017 @ 10:47 |
Als je weken achter elkaar over de A12 rijdt waar de matrixborden 90 aangeven in verband met onderhoud, en je ziet echt nooit iemand aan het werk, dan snap ik wel dat mensen dan gewoon weer 100 gaan rijden. Laatst echter een moment waar de snelheid langzaam terug gebracht werd tot 50, en al het verkeer naar één baan moest. Zelfs dan zie je nog mensen die ongeduldig worden, gaan bumperkleven en kijken of ze toch niet kunnen inhalen. Gelukkig deed niemand dat, want er lag op de middelste baan dus een complete afgebroken uitlaatdemper.. Daar wil je dus echt niet tegenaan rijden. | |
Piles | dinsdag 11 juli 2017 @ 11:02 |
A2, 5 stroken en op de uitvoegstrook staat file. Dus hangen we 70 boven de hele weg. Dacht het niet, op de linkerstrook kun je dan prima 100 Net als 90 op de hele weg omdat er een auto op de vluchtstrook staat. Iedereen op de rem om te kijken, terwijl je het anders niet eens had gezien. Lekker veilig... | |
karr-1 | dinsdag 11 juli 2017 @ 11:06 |
Snap ik ook volledig, maar ik snap ook dat het beter is voor mijn portemonnee om me gewoon aan de regels te houden. Los daarvan zou men wel eens kritisch moeten kijken naar hoe lang die borden aanstaan als er geen mens aan het werk is. | |
daNpy | dinsdag 11 juli 2017 @ 14:36 |
Die rijden gelukkig geen caravan Ik snap je punt, maar mensen die gewoon geen aandacht besteden aan dingen waar ze mee bezig zijn (verkeer, of belading van een aanhanger/caravan) komen zichzelf een keer tegen. Veel medelijden heb ik dan niet idd. | |
Debsterr | dinsdag 11 juli 2017 @ 14:40 |
Dan nog is het nogal morbide om je hierom te verkneukelen. Zegt ook nogal veel over jezelf. | |
daNpy | dinsdag 11 juli 2017 @ 15:13 |
Ik zeg nergens dat ze zich om een boom moeten vouwen. Maar dat ze een gevaarlijke situatie kunnen veroorzaken voor andere weggebruikers is schijnbaar niet erg voor jullie. Ik vind dat eigen verantwoordelijkheid en deze ook dragen als het mis gaat. | |
Debsterr | dinsdag 11 juli 2017 @ 15:15 |
Ben ik met je eens. Maar het heerlijk vinden als er een caravan losgebroken ondersteboven in de berm ligt? Iets ander verhaal... | |
Sounddragon | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:41 |
Ok, genoeg lettertjesneukerij weer; ontopic please.. | |
Fer | dinsdag 11 juli 2017 @ 18:25 |
Een taxichauffeur, zonder blauwe platen, die mij probeert uit te leggen, dat zijn trambaan ontheffing hem gelijk een tram maakte en voor hem dezelfde regels gelden als voor een tram. Ga liever je chauffeurspas opnieuw halen of nog beter, knip hem door midden en gooi hem weg. | |
YoshiBignose | dinsdag 11 juli 2017 @ 21:28 |
Zoveel speciale regels zijn er niet eens voor trams, meestal staan er toch verkeerslichten of verkeerstekens en daar moet hij zich ook aan houden. | |
karr-1 | woensdag 12 juli 2017 @ 08:19 |
Klopt, al valt het me op dat trams in Den Haag of Amsterdam zich vaak aan eigen regels houden die niet noodzakelijk over een komen met de echte regels. | |
karr-1 | woensdag 12 juli 2017 @ 08:20 |
En verder zat de weg vanmorgen weer vol met "OMG het regent, dus we gaan maar heel zachtjes rijden" mensen..... | |
Gunner | woensdag 12 juli 2017 @ 08:52 |
Vooral feest met defecte/ geen verlichting waar weer auto's van franse makelij de boventoon voerden. | |
karr-1 | woensdag 12 juli 2017 @ 09:03 |
Ook dat ja, snappen mensen niet dat ze gewoon onzichtbaar zijn met dit weer zonder lichten? | |
YoshiBignose | woensdag 12 juli 2017 @ 09:06 |
Klopt maar dat kan ik wel enigszins begrijpen. Het is gewoon niet efficiënt dat een hele tram met mensen moet remmen voor 1 persoon bij het zebrapad. | |
4EverBlackEyed | woensdag 12 juli 2017 @ 09:11 |
Zoals? Ik merk niet echt iets speciaals ? Het tramverkeer is geregeld dmv verkeerslichten | |
YoshiBignose | woensdag 12 juli 2017 @ 09:19 |
Ik geef net een voorbeeld | |
karr-1 | woensdag 12 juli 2017 @ 09:23 |
Zie het voorbeeld van Yoshi, maar ook bv doordrukken als er wat auto's stil staan | |
Scarlet_Dragonfly | woensdag 12 juli 2017 @ 12:23 |
De laatste keer dat ik in Den Haag was viel het me bij meerdere kruispunten op dat ze enigszins recent de zebrapaden ingekort hebben zodat die alleen nog maar voor het stuk weg met auto's/fietsers gelden, en de trambaan-oversteek geen zebrapad meer heeft. | |
YoshiBignose | woensdag 12 juli 2017 @ 13:33 |
Kan ik wel begrijpen, van mij mogen ze alle zebrapaden weghalen. Je wacht maar even als voetganger. Tenzij er stoplichten staan uiteraard op drukke en gevaarlijke oversteekplaatsen. | |
skrn | woensdag 12 juli 2017 @ 13:37 |
Heel veel mensen zonder licht vanochtend. Bizar. | |
Pizza_Boom | woensdag 12 juli 2017 @ 15:46 |
Ik heb er 9 geteld zo rond half 7 vanmorgen. | |
Qarrad | woensdag 12 juli 2017 @ 17:22 |
Je vergeet te melden dat het ook vooral grijze en zwarte auto's betreft | |
Gunner | woensdag 12 juli 2017 @ 18:12 |
Nope. Franse auto's zijn vaak diegene met defecte verlichting. Let er maar eens op. | |
4EverBlackEyed | woensdag 12 juli 2017 @ 18:17 |
Wat je zegt klopt, daarom kon ik het me ook niet heugen dat trams moeten stoppen voor een zebra. Hoe het in Amsterdam is geregeld, weet ik niet, daar kom ik nooit. | |
Fer | woensdag 12 juli 2017 @ 18:39 |
In deze situatie ging de rijbaan en trambaan samen in een strook en hij was van mening dat ik hem dan voor moest laten en dat deed ik niet, waardoor hij naast mijn ging stilstaan op de andere trambaan en zeuren. Officieel heeft een tram altijd voorrang, behalve bij een zebra, voorrangsweg of stoplicht. Maar een trambaanontheffing maakt je niet vanzelf een tram. | |
YoshiBignose | woensdag 12 juli 2017 @ 23:11 |
Taxichauffeurs kunnen niet rijden terwijl het hun beroep is. Heb ik nooit begrepen. | |
Fixers | donderdag 13 juli 2017 @ 08:06 |
Ik kan me niet anders heugen dan dat dat altijd zo is geweest. 10 jaar geleden was het ook al zo. Het is iets lokaals. In Den Haag lopen de zebrapaden niet door over zebras, in Amsterdam vaak wel. Toen ik nog in Den Haag woonde was ik zo gewend op wachten met oversteken tot de trams voorbij waren, dat als ik eens in Amsterdam was de trambestuurders ongeduldig begonnen te bellen en gebaren dat ik voor ze langs mocht. | |
Nakketikker | donderdag 13 juli 2017 @ 08:51 |
Mensen die in het donker alleen met hun DRL ledjes aan rijden... hoe kan je nou niet in de gaten hebben dat je koplampen niet schijnen? | |
#ANONIEM | donderdag 13 juli 2017 @ 10:06 |
Niet normaal een bocht kunnen nemen, maar op de andere weghelft komen en bijna tegen een tegenligger (ik ) aan knallen. Wat een gek. | |
YoshiBignose | donderdag 13 juli 2017 @ 11:09 |
Dan zit daar het verschil. Maar goed in Amsterdam kijk je wel twee keer uit voor je gewoon over het zebrapad gaat als er een tram aan komt. Meestal doen ze hun belletje aan en wacht je maar. | |
4EverBlackEyed | donderdag 13 juli 2017 @ 11:19 |
Ah, dan zit daar het verschil. In Den Haag zijn bij zebra's ook vaak verkeerslichten | |
Ridocar | donderdag 13 juli 2017 @ 15:02 |
Zo vaak gezien in de randstad (want daar is alles verlicht). Aan de achterkant brandt dus niets. Ik waarschuw niet meer, die zombies rijden toch gewoon door met hun drl aan. | |
Xaryna | donderdag 13 juli 2017 @ 15:52 |
Gister een caravan in de avondspits die zijn knipperlichten verkeerdom had aangesloten. Was erg leuk om te zien hoe hij een vrachtwagen inhaalde met een snelheidsverschil van 2 km/h, en toen hij er voorbij was zijn knipperlicht naar links aanzette (inhalende auto's de schrik op 't lijf joeg) en dan rustig naar rechts schoof...Heb ik 1 keer gedaan Had net een nieuwe auto, en deze had geen lichten die automatisch uitgaan als je motor uitzet. Maar wel ledjes die dat deden. Was nog niet gewend om zelf de lampen steeds aan te zetten. Dus ik rijd weg in het donker, midden in de stad, niks in de gaten. Tot ik de provinciale weg zonder verlichting instuurde en het ineens wel erg donker was. Daarna nooit meer vergeten. | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 13 juli 2017 @ 16:15 |
Hoe kun je in het donker nou niet in de gaten hebben dat je lampen uit staan? Dan is je dashboard toch ook onleesbaar? | |
Pizza_Boom | donderdag 13 juli 2017 @ 16:21 |
Nee. 1. Heel veel auto's hebben een standaard verlicht dashboard. Mijn Citroën uit 94 had dat al. 2. Heel veel moderne auto's hebben een digitaal dashboard. | |
Ridocar | donderdag 13 juli 2017 @ 16:48 |
Geen excuus, als je in de auto stapt doe je je licht aan als het donker is of als je een tunnel in rijdt. Simpeler kan het niet zijn. Ik had ook een Citroën. Een ZX uit '91. Ook met standaard verlicht dashboard. Nog nooit last van gehad omdat ik eigenlijk altijd m'n lichten aanzet. [ Bericht 2% gewijzigd door Ridocar op 13-07-2017 17:31:05 ] | |
ludovico | donderdag 13 juli 2017 @ 17:10 |
Gewoon verblinden met je groot licht als ze zo dom zijn.. maar die mensen snappen seinen ook niet. | |
Xaryna | donderdag 13 juli 2017 @ 18:30 |
In mijn geval hebn ik een verlicht dashboard, ongeacht lampen. Als ik motor start, gaan ledlampjes voorzijde aan, dus er ontstaat meer licht. Er was overal voldoende straatverlichting. Ik was het gewend om lampen standaard aan te hebben in de vorige auto, en nog niet gewend om ze elke keer handmatig aan te moeten doen. Dit gecombineerd met visuele cues die doen denken dat de lampen aan staan, zorgde dat ik het vergat. | |
OscarMopperkont | donderdag 13 juli 2017 @ 18:32 |
Daarom dus gewoon net als in Zweden altijd verplicht licht aan. Ben je van dat domme gezeik af. | |
alpeko | donderdag 13 juli 2017 @ 19:03 |
Juist! Waarom zou je geen licht willen voeren? Ook overdag val je daardoor gewoon meer op. | |
Xaryna | donderdag 13 juli 2017 @ 19:22 |
Eens. Zie ook altijd in de Leidsche Rijn tunnel minimaal 1 auto zonder verlichting. Zorg gewoon dat alle auto's standaard de lampen aan hebben, dan hoef je ook niet te handhaven. [ Bericht 38% gewijzigd door Xaryna op 13-07-2017 19:36:38 ] | |
Tunafish | donderdag 13 juli 2017 @ 19:27 |
Als je met je motor in de file tussen twee stroken in gaat rijden, zorg er dan wel even voor dat je daadwerkelijk harder rijdt dan het verkeer om je heen Heb een tijdje achter hem aangereden bij de stukken waar we wel mensen passeerden, maar zodra het weer even kon en auto's gas gaven, werden we links en rechts ingehaald, en da's toch niet helemaal de bedoeling... | |
OscarMopperkont | donderdag 13 juli 2017 @ 19:51 |
Klopt. Net op de dijk wilde ik inhalen, maar ja de tegenligger was slecht in te schatten zonder licht aan. Had hij ze wel aan gehad dan had ik beter kunnen anticiperen. | |
Fer | donderdag 13 juli 2017 @ 20:23 |
In principe past die stekker niet omgekeerd, tenzij je van het type harde doordouwer bent. | |
Pizza_Boom | donderdag 13 juli 2017 @ 23:01 |
Zelfs dan zijn ze niet omgekeerd. Niet bij een Jaeger (klassieke 13 polige stekker), want ze zitten dan beide op een andere aansluiting, massa en constant, waardoor er dus niets zou werken. En bij een Multicon (de klassieke 7 polige stekker, alhoewel ie er ook in 2 uitvoeringen 13 polig is en deze uitwisselbaar zijn met de 7 polige, zowel auto als aanhangerkant.) zou er dan niets werken, want de massa zit in een van de 6 buitenpennen, niet in het center. Gewoon verkeerd aangesloten. | |
Fer | donderdag 13 juli 2017 @ 23:10 |
L-R gespiegeld en de Massa komt dan op de remlichten, dus die knipperen vrolijk mee. Remlicht en knipperlicht komen dan in serie. Overigens blij dat ik nu alles jaeger heb, ipv multicon-west met die grote en kleine stekkertjes. | |
Gezicht | donderdag 13 juli 2017 @ 23:25 |
Moeilijk doen over aansluitingen is nergens voor nodig als je voor vertrek gewoon even een check doet natuurlijk, wat je mijns inziens gewoon altijd moet doen als je met een aanhanger/caravan de weg op gaat. | |
Fer | vrijdag 14 juli 2017 @ 00:49 |
Check het 1x als ik hem ophaal, daarna vertrouw ik op de lampencheck, die in de lichtmodule zit, werkt perfect. | |
YoshiBignose | vrijdag 14 juli 2017 @ 09:24 |
Als ik het zo allemaal hoor vallen jullie de auto's zonder verlichting meer op dan de rest, dus zo erg kan het niet zijn | |
Nakketikker | vrijdag 14 juli 2017 @ 10:43 |
dat hoeft niet direct positief te zijn hoor, als je er 'opeens' iets voor je opdoemt wat een auto blijkt te zijn. Met verlichting had je die al vanaf een paar honderd meter zien aankomen. | |
Qarrad | vrijdag 14 juli 2017 @ 11:01 |
Sterker nog, ik had eens bijna ruzie toen ik twee mutsen in een truttenschudder zonder licht in het stikdonker bij het stoplicht erop probeerde te attenderen. Ze reden overigens ook nog hersenloos links, dus het was echt gevaarlijk. Enniehoe, ze interpreteerden mijn wijzende gebaren en het uit- en inschakelen van mijn verlichting blijkbaar als een provocatie waarna ze begonnen te middelvingeren en dreigden uit te stappen. Tokkies gonna tok | |
Pizza_Boom | vrijdag 14 juli 2017 @ 17:46 |
Iemand die normaal vlak voor je neus in het pikkedonker (nacht, motregen, onverlichte snelweg) naar links komt met ruim 50 km/h minder op de teller dan jij (reed zo'n 140 op de teller) is al niet grappig, maar als diegene dan ook nog eens geen licht aan heeft, is het echt niet leuk meer. Dan schrik je je gewoon de pleuris. | |
sneakydesert | vrijdag 14 juli 2017 @ 18:32 |
Gisteren was er links naast mij een ritsstrook. Ik hield extra afstand van mijn voorganger zodat de automobilist die naast me reed kon gaan ritsen. In plaats daarvan geeft ze extra gas, rijdt ze de hele ritsstrook af verder op de helft van de tegenligger om vervolgens net op tijd weer naar rechts te gaan. Ging maar net goed. | |
eRKa | zaterdag 15 juli 2017 @ 19:58 |
Vandaag toch een klootviool op de A3 in Bayern.... Audi A4 met enkelassige caravan, bootje op dak van de auto. En maar scheuren, met gemak 120kmh en caravan dansend en slingerend erachteraan. Op die snelweg zijn diverse werkzaamheden en in Duitsland geldt dan meestal 80kmh en altijd inhaalverbod. Staat ook altijd aangegeven, meermaals. De eerste werkzaamheden had hij al vaker ingehaald, en wilde op een zeker moment zelfs inhalen bij versmalde linkerbaan. Ik heb niet zo'n behoefte aan een Dolleman voor me en heb de deur dichtgebonden. Dan maar paar km de boel blokkeren, beter dat dan een flink ongeval waardoor alles compleet dicht zit met evt gewonden. Uiteraard knipperorgel, bumperkleven etc maar daar ben ik immuun voor. Even daarna op normale weg probeerde die vent zelfs via de uitvoegstrook in te halen. Met caravan....de wereld is vol met idioten. Er reed een busje op de rechterbaan en dat zat hem in de weg. Die vent met Audi en caravan presteerde het ook nog eens om dat busje naar de linkerbaan te drukken. Audi, met de A van Asociaal. Was een Duitser overigens. | |
Simterklaas | dinsdag 18 juli 2017 @ 14:57 |
Vanmorgen een trage kutcamper die ik kilometers lang niet kon inhalen en gas ging geven op een punt waar ik wel kon inhalen en dat terwijl ik al aan het inhalen was. Kon ik er alsnog kilometers lang achter blijven rijden Meneer uit Denemarken, krijg de tering. | |
Ridocar | dinsdag 18 juli 2017 @ 16:32 |
Op de verlichte stukken snelweg zie je ze nog wel. Maar als zo'n hok in het donker voorbij rijdt kan het best spannend zijn. Verlichte auto's vallen gewoon meer op. | |
Pizza_Boom | woensdag 19 juli 2017 @ 00:30 |
Of je reed in een of andere oude Landrover of andere oldtimer, of je had zo'n ding met gemak moeten kunnen inhalen. | |
ludovico | woensdag 19 juli 2017 @ 13:37 |
Ik irriteerde me laatst aan iemand die zich keurig aan de snelheidslimiet hield, ik moest zo nodig 120 rijden op een 80 weg.... Haalde ik hem in over een doorgetrokken streep. Slecht gedrag van mij. | |
OscarMopperkont | woensdag 19 juli 2017 @ 18:06 |
Audi rijders zijn al jaren wat de BMW rijders vroeger waren. Ik zie het hier in Nederland ook. Zodra ik een Audi zie zet ik me al schrap. Je weet immers dat het een idioot is. | |
YoshiBignose | woensdag 19 juli 2017 @ 18:24 |
Het is maar een streep hoor. Er zijn zat wegen die een doorgetrokken streep hebben en heel overzichtelijk zijn. Helaas deed ik dat ook een keer midden in de nacht met 1 slak voor me en toen reed er net een undercover Golfje achter me ¤220 | |
OscarMopperkont | woensdag 19 juli 2017 @ 18:29 |
De dijk tussen lelystad en enkhuizen. Afhankelijk van de helderheid overdag en 's nachts sowieso makkelijk te zien, kan je op genoeg plekken inhalen. Sowieso is het daar altijd wel zo dat je op de plekken dat je mag inhalen, het stervensdruk is en waar je niet mag inhalen heb je nul tegenliggers... | |
YoshiBignose | woensdag 19 juli 2017 @ 18:32 |
Ja en dan heb je daar zo'n prachtige overzichtelijke bocht en mag je opeens niet meer inhalen... Ach ja, zie zat punten waar die ambtenaren maar wat gedaan hebben. Snelheden zijn soms ook totaal onlogisch. Vandaag reed ik met de i8 wel 10 min. achter een Safira op de linkerbaan. Je denkt toch wel dat zo'n auto opvalt maar gaat niet aan de kant. Dan haal ik hem uiteindelijk rechts, gaat ie allemaal gebaren maken | |
OscarMopperkont | woensdag 19 juli 2017 @ 18:37 |
Jij rijdt in een i8? Is die net als een Tesla via zakelijke constructies goedkoop te krijgen? * OscarMopperkont hoort graag de tips en trucs. | |
YoshiBignose | woensdag 19 juli 2017 @ 18:42 |
Nee even geruild voor m'n Tesla voor een paar daagjes | |
OscarMopperkont | woensdag 19 juli 2017 @ 18:44 |
Vraag blijft hetzelfde. Ik weet dat je met de nodige trucs een Tesla relatief goedkoop kan aanschaffen dankzij subsidies en andere voordeeltjes. | |
YoshiBignose | woensdag 19 juli 2017 @ 18:47 |
Als je een eigen bedrijf hebt en redelijk wat winst maakt (liefst 80k+) dan rij je relatief goedkoop ja. Een oude i8 uit 2014 valt denk ik nog wel mee met 7% bijtelling (alhoewel dat nog veel is over 150k). Regels zijn wel veel beperkter geworden (MIA maximale aftrek tot 50k, bijtelling 4% tot 50k) dus je kunt beter een goedkopere EV halen wil je echt max. profit. Voor de Model 3 wordt het perfect. Volgens mijn berekeningen was m'n Tesla van bijna 90k ongeveer even duur als een BMW/Audi van 50k over een periode van 5 jaar. | |
ludovico | woensdag 19 juli 2017 @ 22:59 |
Het was wel gewoon veilig ja, maarja, ik rij graag 120-130 op rechte stukken met veel overzicht. | |
ludovico | woensdag 19 juli 2017 @ 23:01 |
Manmanman, fiscaal geneuzel allemaal, welk nut dient dit precies? (vanuit de overheid gezien) | |
Sounddragon | woensdag 19 juli 2017 @ 23:10 |
Can we stay ontopic? | |
vannelle | donderdag 20 juli 2017 @ 02:35 |
Daar heb ik toch even een vraag over. Dat linksplakken van die ander was uiteraard niet goed, daar kunnen we het wel over eens zijn denk ik. Maar waarom denk je dat er ruimte gemaakt moet worden voor jou omdat in je eigen beleving jouw auto opvalt in de spiegels? Dat is een hele verkeerde aanname en hopelijk snap je dat zelf ook, niet de stoerste auto krijgt 1e keus, daar zijn verkeersregels voor. En iets zegt mij dat je hebt geprobeerd hebt hem te dwingen aan de kant te gaan, gezien je manier van denken is dat een reële optie. En als je het toch allemaal zo goed weet: Het is linkerSTROOK ipv linkerbaan. Als je op de linkerbaan rijdt ben je een spookrijder. | |
YoshiBignose | donderdag 20 juli 2017 @ 08:49 |
ik ga er gemakshalve van uit dat mensen lopen te slapen achter het stuur en dus niet doorhebben dat ze onnodig linksrijden. Als dat niet zo is, dan doen ze het blijkbaar met opzet en is het nog triester. Hoe opvallender en sneller je auto, des te beter het opvalt lijkt me voor de persoon voor me. De eerste km's bleef ik gewoon erachter maar na een tijdje had hij zat momenten om naar rechts te gaan maar deed dat niet. Dus ik rij een beetje naar links om te laten zien dat ik er langs wil, maar had geen zin. Ik lees enige irritatie in je post, wat ik vreemd vind. Maar zie dat wel vaker als je in een dikke auto rijdt. Denk een soort jaloezie. Dan gaan mensen niet meer aan de kant (vooral bij BMW's) of gooien ze de auto ervoor. Ik reed in m'n Kia niet veel anders en had dat probleem nooit. Sorry, ik mag niet meer daarop antwoorden. [ Bericht 1% gewijzigd door YoshiBignose op 20-07-2017 08:55:00 ] | |
karr-1 | donderdag 20 juli 2017 @ 09:44 |
Waarom vinden mensen het altijd nodig om je keihard in te halen op een 50 weg dwars door een dorp? Eerst achter je lopen pushen en drukken en als het dan niet snel genoeg gaat met gierende banden voorbij komen en Annie op de fiets voor je bijna van de weg af drukken. Er is een reden dat je maar 50 mag rijden in de bebouwde kom, gek !!! | |
Debsterr | donderdag 20 juli 2017 @ 09:59 |
Dat ligt toch vooral aan de gemiddelde rijstijl die bij dit soort auto's hoort. De verwachting is er dat een bestuurder van een luxe auto asociaal rijdt, dus daar wordt al op geanticipeerd. Dat je net zo'n appelkoek op de weg was in een Kia maakt dan niet uit, daarin is de verwachting anders en had men hetzelfde gereageerd als het vooraf te zien was. | |
YoshiBignose | donderdag 20 juli 2017 @ 10:07 |
Ik vind dat er een groot verschil zit tussen asociaal rijden en gewoon doorrijden. Dagelijks maak ik het hiermee dat zo'n Matiz links bij het stoplicht gaat staan om dan langzamer op te trekken dan de vrachtwagen ernaast. Dat je geen haast hebt en een trage auto prima, maar waarom dan wel links gaan staan en de rest irriteren? Zelfde als je links rijdt en je ziet dat iemand harder wil... natuurlijk hoef je niet meteen naar rechts te duiken om daar vol op de rem te gaan, maar bij de eerste plek waar je gewoon naar rechts kan dan laat je hem er toch langs? Iedereen heeft maar schijt aan elkaar... mijn tempo is het juiste en de rest kan m'n kont kussen. | |
Debsterr | donderdag 20 juli 2017 @ 10:11 |
Oh daar heb je zeker een punt, maar neemt niet weg dat je het zelf al zegt: meeste mensen hebben schijt aan elkaar en de gemiddelde dikke auto rijder verwacht wel dat ik maar meteen bibberend naar rechts ga in m'n Prius omdat mister hot shot er langs wil. Anders zouden ze ook niet zo kort op je bumper komen zitten. | |
#ANONIEM | donderdag 20 juli 2017 @ 10:20 |
Denk dat men dan wellicht eerder bang is je hun ruimte om naar links te gaan dicht rijdt. Zie vaker dat auto's angstvallig vroeg naar links gaat terwijl iemand met een hogere snelheid nog makkelijk had kunnen passeren. | |
ludovico | donderdag 20 juli 2017 @ 11:11 |
Sorry? | |
Scuidward | donderdag 20 juli 2017 @ 12:02 |
Dit is wel een irritatie inderdaad. Helemaal als het gevolg is dat ze elkaar inhalen als zijnde vrachtwagen. | |
Fer | donderdag 20 juli 2017 @ 12:43 |
Schuldig maar weet je hoeveel hun gas loslaten zodra ze dichtbij de vrachtwagen komen, rijden ze je alsnog klem terwijl hun initiële snelheid goed was. | |
#ANONIEM | donderdag 20 juli 2017 @ 12:45 |
Werkt twee kanten op uiteraard. Maar kennelijk is doorstroming bevorderen niet zo vanzelfsprekend. (dus idd ook niet op zo'n punt snelheid terug laten zakken als iemand anders daardoor ook onnodig snelheid moet minderen) [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2017 12:48:20 ] | |
Piles | donderdag 20 juli 2017 @ 13:32 |
Dat ja! Bloedirritant. | |
Fer | donderdag 20 juli 2017 @ 13:37 |
Tja bij wegen met maar 2 stroken vloer ik hem soms wel even, maar bij 3 of meer lossen ze het zelf maar op. | |
YoshiBignose | donderdag 20 juli 2017 @ 13:39 |
Hangt er ook vanaf of het in de spits is of niet. Als je een heel treintje ziet komen dan ram je hem er liever voor ja, maar als het 1 auto is dan kun je net zo goed even gas los laten. | |
Ridocar | donderdag 20 juli 2017 @ 16:22 |
Ik ben er ook zo een. Dat ik rechts rij en een vrachtwagen in wil halen. Maar dat zo'n linksrijder met hogere snelheid precies verkeerd uitkomt omdat ze vrijwel altijd het gas loslaten. Soms lijkt het of ze het erom doen. Dan ga ik vast van tevoren naar links, met dezelfde snelheid uiteraard. Dat dat niet altijd in dank wordt afgenomen is dan erg jammer, maar zo'n figuur die al linksrijdend de situatie voor hem niet kan inschatten is volgens mij een stuk erger. Dat inschatten is trouwens ook niet nieuw, omdat veel bestuurders het asfalt drie meter voor hen veel interessanter vinden dan wat er verderop gebeurt. En dan maakt het niet uit of ze een rotonde naderen, in willen voegen of in gaan halen. Het geeft altijd een verrassingseffect, gevolgd door een rare capriool om hun fuckup in split-second op te lossen. | |
YoshiBignose | donderdag 20 juli 2017 @ 16:24 |
Ik rijd vaak op de AP / dynamische cruise control dus bij mij is het nooit het geval dat ik het gas al loslaat ofzo, maar soms zet je daardoor ook wel iemand klem. | |
ludovico | donderdag 20 juli 2017 @ 17:55 |
Inderdaad zeg, dat remmen voor helemaal niks ook best vaak trouwens, dat je de rotonde op gaat rijden met een auto voor je, dat je in geen 3 mijl een auto kunt bekennen en dat je voorganger alsnog volledig remt om tot stilstand te komen voor de rotonde op te rijden. Daar ben ik nooit op berekend, je klapt echt nog eens op iemands staart van dat gedrag. | |
Straatcommando. | donderdag 20 juli 2017 @ 17:57 |
Dat is onzeker rijden en dat is iets wat je heel veel terug ziet in Nederland. Ook qua snelheid, maar dat is soms ook gewoon omdat het te onduidelijk is. | |
Pizza_Boom | vrijdag 21 juli 2017 @ 03:05 |
De gemiddelde Nederlandse autobestuurder is al een halve hersendode. Ziet de helft van de verkeersborden niet, snapt ze niet, etc. Zet rustig een Picanto met 70 vanaf de invoegstrook direct naar links op de Autobahn waar op dat moment 220 gereden wordt of neemt voorrang met zijn Twingo bij een wegversmalling op een Defender in offroad trim met de voorbumper op ooghoogte, gaat midden op een kruising stilstaan terwijl duidelijk is dat ie niet door kan rijden en de andere richting gewoon met 80 aan komt, gaat met een Fiësta of Starlet een vrachtwagen lopen braketesten en blijft 60 rijden buiten de bebouwde kom omdat er geen "80" bordje staat, blijft 80 rijden op een autoweg, want er staat geen "100"-bordje. Overal moet een bordje, lamp, uitleg of andere "verhelderende" oplossing staan. Maarja, zo lang je maar niet te hard rijdt doe je niets fout. Kan je ten minste lekker whatsappen, eten, thee zetten, je make-up doen, etc. Met dank aan de overheid. | |
Nakketikker | vrijdag 21 juli 2017 @ 09:20 |
- teh furr - [ Bericht 99% gewijzigd door Sounddragon op 21-07-2017 09:27:04 ] | |
Sounddragon | vrijdag 21 juli 2017 @ 09:28 |
topicpointer lezen, geldt wederom voor meerdere typjes hier. | |
Nakketikker | vrijdag 21 juli 2017 @ 09:41 |
Oke, Oke.. Mijn irritatie is voornamelijk dat er wegmisbruikers zijn die de maatschappelijke status afmeten aan het prijskaartje van hun auto, zoals bijvoorbeeld.. en volledig willekeurig..iemand met een BMW i8, en ook conform die zienswijze menen te moeten handelen op 's Neerlandsch wegen en niet schromen om een ieder met een financieel inferieure bolide middels asociale gedragingen in gevaarlijke situaties te brengen. ''s Neerlandsch wegen' is mijns inziens de uitermate ongeschikte plek om dergelijk gedachtegoed in de praktijk te brengen, aangezien het verkeer voornamelijk bestaat uit mensen die op hun bestemming willen aankomen. | |
YoshiBignose | vrijdag 21 juli 2017 @ 10:07 |
Zie, dat is precies het probleem op onze wegen. Ik ben de wegmisbruiker met asociale gedragingen, maar de linksplakker doet niets fout. Kan me niet schelen al reed hij in een Ferrari. Te langzaam rijden, geen knipperlicht, onnodig links is net zo goed asociaal als harder dan de vmax. En je kan ook gewoon normaal Nederlands typen hoor, je komt echt niet slimmer over met zulke taal. | |
karr-1 | vrijdag 21 juli 2017 @ 10:08 |
Ik ga er altijd maar van uit dat kerels die in een grote en/of dure auto rondrijden ergens wat te compenseren hebben. Voor zover ik weet is het landschap in Nederland nergens dusdanig dat je een bovengemiddeld zware motor oid nodig hebt. | |
YoshiBignose | vrijdag 21 juli 2017 @ 10:15 |
ja en iemand met een groot huis ook, of dure kleding, of groot horloge, of iemand die iedere dag in de gym staat.... Echt zo'n kansloze opmerking vind ik het altijd. En dan gebruik je echt het argument dat je een grote motor niet nodig hebt? Joh... wat heb je nou werkelijk echt nodig dan? Eten drinken en onderdak ja. De rest besteed je toch naar wat je zelf leuk vindt en waar je de financiële middelen voor over hebt? 90% van de bestedingen zijn gewoon luxe en comfort. Een duurdere auto rijdt (vaak) lekkerder dus lijkt me geen nutteloze besteding. De ene auto is patseriger dan de ander ja.. en persoonlijk was ik het ook wel weer zat om door iedereen bekeken en aangesproken te worden in zo'n i8. Gelukkig kunnen de meeste het wel waarderen. Ik was de auto nog niet uit en een vrouw tikte al op m'n raam om te vertellen dat het een erg mooie auto was. Toen ik terug kwam stond een vrouw naast de auto te poseren en haar man maakte wat foto's. Op de fiets meerdere keren duimpjes gekregen van voorbijgangers... en dan had ik de auto maar 3 dagen. Toch mooi om te zien dat er ook mensen zijn die niet vol afgunst, jaloezie en vooroordelen zitten. | |
LoveAtFirstDrive | vrijdag 21 juli 2017 @ 10:19 |
Helemaal mee eens. Je hebt ook gewoon liefhebbers van auto's. Ik heb ook een grote auto (maar wel een oude), puur omdat ik het een mooi model vind en gewoon een keer een V8 wilde. Als ik andere gave wagens zie steek ik geregeld m'n duimpje op. De keren dat ik zelf een dikke auto reed voor m'n website valt het inderdaad op hoeveel mensen gauw wegkijken als je naar ze kijkt. | |
Nakketikker | vrijdag 21 juli 2017 @ 11:07 |
Sounddragon had mijn eerdere, veel betere, reactie op jou helaas verwijderd. Maar blijkbaar kom ik op jou ook slimmer over, want het is opmerkelijk genoeg voor je om er iets over te zeggen. | |
Messina | vrijdag 21 juli 2017 @ 11:09 |
Wij krijgen eigenlijk alleen maar hele leuke reacties op onze Hummer H2. Zwaaiende, lachende mensen, duimpjes omhoog, etc. | |
Nakketikker | vrijdag 21 juli 2017 @ 11:09 |
een Hummer is dan ook echt een bazenauto | |
Nakketikker | vrijdag 21 juli 2017 @ 11:13 |
rijden zonder verlichting is volgens jou ook niet zo erg Doorgetrokken strepen zijn ook totaal niet belangrijk. gewoon inhalen. Rechts inhalen, ook niks mis mee En jij maar denken dat het door je dure wagentje komt he... |