Wer später bremst, ist schneller da.quote:Op donderdag 15 juni 2017 12:19 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
... (al doet 'ie het niet meer nu ik de rem wat minder diep intrap).
Haha precies!quote:Op donderdag 15 juni 2017 13:13 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Wer später bremst, ist schneller da.
Zat op me foon.quote:Op donderdag 15 juni 2017 17:39 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik denk dat die hele OP wel een keer op de schup kan
Die fotoquote:Op donderdag 15 juni 2017 19:06 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja goed idee, iemand wou grappig zijn maar voorlopig is mijn foto wel weg
Hoezo weg? Ik zie 'm gewoon hoor.quote:Op donderdag 15 juni 2017 19:06 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja goed idee, iemand wou grappig zijn maar voorlopig is mijn foto wel weg
Geen idee? OP gewoon helemaal leeg kieperen en een nieuwe lijst maken voor mensen die erin willen? Volgens mij is deze info vijf jaar oud ofzo.quote:Op donderdag 15 juni 2017 19:09 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zat op me foon.
Maar wat stelt u voor?
Heb nu ook wel beschikking over grotemensencompu.
OK.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 10:02 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Geen idee? OP gewoon helemaal leeg kieperen en een nieuwe lijst maken voor mensen die erin willen? Volgens mij is deze info vijf jaar oud ofzo.
Ik zie de fout al, hij staat bij het verkeerde model. Mooie E34 en mooie bijpassende slip heb je.quote:Op donderdag 15 juni 2017 19:06 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja goed idee, iemand wou grappig zijn maar voorlopig is mijn foto wel weg
Even OP gereinigd.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 10:02 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Geen idee? OP gewoon helemaal leeg kieperen en een nieuwe lijst maken voor mensen die erin willen? Volgens mij is deze info vijf jaar oud ofzo.
Lever dan even een nieuwe pic, pik!quote:Op donderdag 15 juni 2017 19:06 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja goed idee, iemand wou grappig zijn maar voorlopig is mijn foto wel weg
Alles waar je niet aan dood gaat, wordt je sterker van.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 11:01 schreef rival het volgende:
Mijn info klopt niet.
Ik heb geen E30 325 meer
Ik rij een E36 323.
donequote:Op vrijdag 16 juni 2017 10:59 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
I..
Misschien wat voor de OP? En misschien een keer een andere pic dan die pik?
Dankje voor deze mentale ondersteuningquote:Op vrijdag 16 juni 2017 11:06 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Alles waar je niet aan dood gaat, wordt je sterker van.
Ben ook op de Albula geweestquote:
Seizoen komt er weer aan.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 11:31 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
...
Nu wil ik weer een roadtrip maken
Ah Susten, Grimsel en Furka moet ik nog doen! Sneeuw in de zomer is altijd gaafquote:Op vrijdag 16 juni 2017 11:39 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Seizoen komt er weer aan.
Ga weer naar Zweden/Noorwegen.
Had toen een goede fotodag.
Dit is een paar uur later, 200 km verderop, weer onbewerkt!
[ afbeelding ]
Süstenpas
Vålådalen–Sylarna "NP in oprichting" ten zuidwesten van Östersund en daarna de grens over richting Trondheim. En dan langs kust/Fjorden omhoog of omlaag. Afhankelijk van het weer.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 11:49 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ah Susten, Grimsel en Furka moet ik nog doen! Sneeuw in de zomer is altijd gaaf
Waar ga je heen in Scandi?
...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
quote:Op vrijdag 16 juni 2017 12:09 schreef Hyperdude het volgende:
Doe anders je roadtriptopic reanimeren?
Schotland vind ik zo gedoe met de boot. Kosten en tijd.
Twee jaar geleden in Ierland geweest. Maar dan zit je met zo'n gare huurauto.Ja kan ik wel weer doen met de foto's van werk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja precies, ik wil geen huurauto (misschien een Defender dan), dus dan moet je wel met die boot. Op zich is dat wel een fijne hoor, die naar Newcastle. Maar ik wil daar gewoon een keer touren, heb lang gewacht tot ik er met werk eens overdag moest zijn maar dat gebeurt blijkbaar niet
Op de boot van Stockholm naar Riga proppen ze 'm wel echt vol, daar had ik echt niet mijn BMW tussen willen zetten Kon amper meer in- of uitstappen. En er was ook iemand uit Letland die vond de rij om het schip te verlaten te langzaam, dus pleurde z'n Prius in z'n achteruit en reed tegen een VW Crafter aan, daarna in z'n vooruit en met slippende banden scheurde hij de boot af. Echt tering asociaal..
Ierland is ook nice ja. Je kunt eventueel met de korte oversteek vanuit Frankrijk eerst in Wales genieten en dan door naar Ierland. Dat bootje duurt 4u geloof ik.
quote:Op vrijdag 16 juni 2017 12:31 schreef rival het volgende:
[..]
Geweldig autorijden vond ik dat
Zelfs over bevroren meren enzo!
[ afbeelding ]
Probleem is dat in Ierland die weggetjes vaak maar 1 auto breed zijn, in de Schotse Hooglanden idem, vermoed ik. Groter dan een Polo is nie handig. Wij hadden een "Golf oid." gereserveerd; kregen een Reno.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 12:36 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ja kan ik wel weer doen met de foto's van werk.
Ja precies, ik wil geen huurauto (misschien een Defender dan)...
Ja dat is wel een lastige, al lukte het allemaal ook met de Sprinter. De 540 is ook niet de kleinste maar zal wel prima gaan. Of ik neem de 106 XSi als 'ie af is 😄quote:Op vrijdag 16 juni 2017 13:35 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Probleem is dat in Ierland die weggetjes vaak maar 1 auto breed zijn, in de Schotse Hooglanden idem, vermoed ik. Groter dan een Polo is nie handig. Wij hadden een "Golf oid." gereserveerd; kregen een Reno.
Ken je deze: http://www.northcoast500.com/interactive-map.aspx ?
quote:Op vrijdag 16 juni 2017 13:35 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Probleem is dat in Ierland die weggetjes vaak maar 1 auto breed zijn, in de Schotse Hooglanden idem, vermoed ik. Groter dan een Polo is nie handig. Wij hadden een "Golf oid." gereserveerd; kregen een Reno.
Ken je deze: http://www.northcoast500.com/interactive-map.aspx ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 16 juni 2017 21:59 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]Mijn theorie, als het een beetje te overzien is; flink doorrijden. Heb je minder kans op een tegenligger.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
Voor zo een bus gaat een personenauto meestal wel aan de kant 😄quote:Op vrijdag 16 juni 2017 22:30 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Mijn theorie, als het een beetje te overzien is; flink doorrijden. Heb je minder kans op een tegenligger.
Je mist de crux.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 22:34 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Voor zo een bus gaat een personenauto meestal wel aan de kant 😄
Paar goeie battlescars is toch juist mooi?quote:Op vrijdag 16 juni 2017 22:34 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik wil ook nog een keer naar Schotland, NorthCoast 500 rijden enzo.
Maar ik weet niet of ik mijn Z4 aan die smalle wegen daar wil wagen
...
Oooh zo, hoe sneller je er weer af bent hoe minder kans op tegenliggers ja 😂Voordeel van zo een bus is is dat je vaak net wat meer overzicht hebt. Maar voor de bochten moet ik wel weer wat harder remmen.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 22:45 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Je mist de crux.
Ook toepasbaar op kruisingen.
Ja, lekker! Gefeliciteerd, hele fijne autoquote:Op donderdag 29 juni 2017 19:53 schreef pvdplanet het volgende:
De Volvo S80 gaat eruit (niet helemaal, hij blijft in de familie)
In de plaats komt een E87 130i
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De kenners weten waarom: de laatste ongeblazen 6 cilinder, machtig goed onderstel, onopvallende compacte verschijning
Ha dat dieselloopje merkten we ook bij een 3.0 V6 Biturbo van de concurrent (SLC 43 AMG).quote:Op donderdag 29 juni 2017 22:18 schreef Hyperdude het volgende:
Prima bakkie
Hier ook nog ongeblazen 6.
Helaas minder PK en stationair loopt ie koud bijna als een diesel.
quote:Op donderdag 29 juni 2017 23:01 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ha dat dieselloopje merkten we ook bij een 3.0 V6 Biturbo van de concurrent (SLC 43 AMG).
quote:...Erst nach der Zündung des fetten Teils des Gemisches ergeben sich Verhältnisse, die auch das restliche Gemisch entzünden. Schichtlademotoren können als Hybridmotoren (nicht zu verwechseln mit Hybridantrieben) angesehen werden, da sie das Merkmal Fremdzündung des Ottomotors mit der Inhomogenität des Kraftstoff-Luft-Gemischs des Dieselmotors verbinden. ...
Aaah vandaar! Maar tijdens het boenderen klinkt 'ie wel heerlijk hoor En jouwe ook neem ik aan!quote:Op vrijdag 30 juni 2017 09:32 schreef Hyperdude het volgende:
...Erst nach der Zündung des fetten Teils des Gemisches ergeben sich Verhältnisse, die auch das restliche Gemisch entzünden. Schichtlademotoren können als Hybridmotoren (nicht zu verwechseln mit Hybridantrieben) angesehen werden, da sie das Merkmal Fremdzündung des Ottomotors mit der Inhomogenität des Kraftstoff-Luft-Gemischs des Dieselmotors verbinden. ...
Welke klank/geluid?quote:Op vrijdag 30 juni 2017 11:31 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
...Maar tijdens het boenderen klinkt 'ie wel heerlijk hoor En jouwe ook neem ik aan!
Haha, raampje open dan? Blijft een 6-pitter! Of zijn ze ecbt zooooo stil in een F1#?quote:Op zaterdag 1 juli 2017 10:32 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Welke klank/geluid?
Ik hoor alleen maar het klokje.
Heel mooi! Proficiat.quote:Op donderdag 29 juni 2017 19:53 schreef pvdplanet het volgende:
De Volvo S80 gaat eruit (niet helemaal, hij blijft in de familie)
In de plaats komt een E87 130i
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De kenners weten waarom: de laatste ongeblazen 6 cilinder, machtig goed onderstel, onopvallende compacte verschijning
De dealer heeft dat van mijn boekje ook moeten doen, maar ze rekenden er niets voor.quote:Op zondag 2 juli 2017 15:24 schreef Hyperdude het volgende:
Waarom kan ik geen koelvloeistofniveau controleren?
Volgens boekje moet je daarvoor naar de dealer. Belachelijke shit.
Heb ook al geen oliepijstok.
523i, F11, N53B30
Das mooi van je dealer.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:02 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
De dealer heeft dat van mijn boekje ook moeten doen, maar ze rekenden er niets voor.
Pics komen in road trip tip topic? Welke passen?quote:Op zondag 2 juli 2017 17:29 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Das mooi van je dealer.
Alleen snap ik niet waarom je het zelf niet meer kunt controleren. Zoveel extra kost dat niet om te maken. En voor een dagje Alpenpassen knallen, vind ik het wel een geruststellend idee.
Duur stoeprandje?quote:Op zondag 2 juli 2017 17:59 schreef -Richard- het volgende:
Shit vandaag een band lek gereden
...
En toen ik rustig door rolde naar huis stond me stuur ook scheef.
...
Al met al maken we van een tegenslag weer een dikke inhaalslag!
Figure of speech.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:54 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Pics komen in road trip tip topic? Welke passen?
Hmm. Ja theoretisch wel, maar gelukkig waren de banden al niet te tof meer. Voorzijde is nog wel tof en ook nog goed gelukkig. Mooie gelegenheid om de velgen even netjes op te knappen en opnieuw te spuiten!quote:
Ieder nadeel hep ze voordeel.quote:Op zondag 2 juli 2017 20:54 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Hmm. Ja theoretisch wel, maar gelukkig waren de banden al niet te tof meer. Voorzijde is nog wel tof en ook nog goed gelukkig. Mooie gelegenheid om de velgen even netjes op te knappen en opnieuw te spuiten!
OOOOOH maar ik weet wel een oplossing: koop weer een oudere bak of ga met de Porkerquote:Op zondag 2 juli 2017 19:16 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Figure of speech.
Dit jaar is alles beetje laat. Tweede helft aug. ben ik naar Zweden/Noorwegen.
Ben meestal tweede helft sept. in de Alpen, maar dat wordt dit jaar dan wat later; anders krijg ik mijn werk niet af. Mogelijk vanaf 19 oktober kan ik weer weg; kunnen de sneeuwkettingen al mee. Niet echt ideaal.
Maak ik wel piccies in Norge.
[ afbeelding ]
Die 114i is vast wel te chiptunen. Maar er is verder geen 118i te vinden die aan al je eisen voldoet?quote:Op zondag 9 juli 2017 23:37 schreef ajacied4lf het volgende:
Stel,
Je hebt de keuze uit een BMW 1-serie business 118i, 2012, 90.000 km, zwart, met cruise control en al, maar zonder xenon verlichting ed.
en een BMW 1-serie high executive 114i, 2012, 105.000, je lievelingskleur grijs metallic, met cruise control, xenon verlichting en leder. Maar je twijfelt over de 114i...
Wat zouden jullie kiezen?
Dat klopt inderdaad, maar natuurlijk ook met oog op toekomst (verkoop ed.), volgens is een 114i wel minder gewild.quote:Op maandag 10 juli 2017 01:19 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Die 114i is vast wel te chiptunen. Maar er is verder geen 118i te vinden die aan al je eisen voldoet?
Tja lastig! Denk dat jij toch de enige bent die die beslissing kunt maken. Al in Duitsland gekeken? Vaak luxer, meer keuze, goedkoper, etc. Let wel dat je nog rest BPM moet afdragen.quote:Op maandag 10 juli 2017 07:38 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad, maar natuurlijk ook met oog op toekomst (verkoop ed.), volgens is een 114i wel minder gewild.
Jawel, maar dan zit je toch wel ruim in een andere prijsklasse, dus vandaar dat dat wat lastig te vinden is.
Ik heb een keer van de dealer een 114i meegekregen.quote:Op zondag 9 juli 2017 23:37 schreef ajacied4lf het volgende:
Stel,
Je hebt de keuze uit een BMW 1-serie business 118i, 2012, 90.000 km, zwart, met cruise control en al, maar zonder xenon verlichting ed.
en een BMW 1-serie high executive 114i, 2012, 105.000, je lievelingskleur grijs metallic, met cruise control, xenon verlichting en leder. Maar je twijfelt over de 114i...
Wat zouden jullie kiezen?
Haha, dat klinkt zeer positiefquote:Op maandag 10 juli 2017 12:51 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Ik heb een keer van de dealer een 114i meegekregen.
Prima auto als je nooit haast hebt, voornamelijk in de stad rijdt of boven de 65 jaar bent.
Persoonlijk zou ik naar een BMW specialist gaan. Lees vaak genoeh dat de dealer vrij snel veel wilt vervangen helaas. Ik heb niet heel veel verstand van techniek, maar kunnen ze anders niet gewoon alleen de defecte injectoe doen in plaats van alle 4? Scheelt alweer 600 euro.quote:Op maandag 10 juli 2017 13:59 schreef chiren het volgende:
BMW F20 116i: vervangen 4 bougies, 4 injectoren, 4 bobines + halve dag werk incl diagnoses: 1700 euro.
Is dit realistisch? De garage vertelde me dat de injectoren alleen al 200e / stuk kosten.
Ik had een kapotte injector en een verbrande bougie met als gevolg een hevig stotende en schokkende auto. Nu meteen maar alles vervangen aldus advies van BMW.
Hij staat bij een BMW specialist nu Zij volgen hierin liever het advies van BMW gezien de kmstand van 150.000km...quote:Op maandag 10 juli 2017 14:57 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik naar een BMW specialist gaan. Lees vaak genoeh dat de dealer vrij snel veel wilt vervangen helaas. Ik heb niet heel veel verstand van techniek, maar kunnen ze anders niet gewoon alleen de defecte injectoe doen in plaats van alle 4? Scheelt alweer 600 euro.
Ah zo, tja als jij het een goed verhaal vindt gewoon doen 😄quote:Op maandag 10 juli 2017 16:39 schreef chiren het volgende:
[..]
Hij staat bij een BMW specialist nu Zij volgen hierin liever het advies van BMW gezien de kmstand van 150.000km...
Althans, ze kunnen geen garantie geven dat niet binnen 2 weken weer een bougie/injector/bobine het begeeft gezien de kmstand en dan moet ik weer door de hele molen. Op deze manier heb ik iig 2 jaar garantie op deze zaken.
Bedankt voor je reactie. Klinkt aannemelijk!quote:Op woensdag 12 juli 2017 09:51 schreef boegschroef het volgende:
Het is geen lekke band, dit is de melding dat de computer het niet meer kan bepalen.
Check even of je cruise control nog werkt, als deze ook niet aan gaat (wat ik verwacht) is het 1 van je wielsensoren.
(is een dure sensor, +- 85 euro voor de sensor alleen, maar als je naar de dealer gaat komt er ook nog 'diagnose' bij om te bepalen welke en arbeidsuren. Op Ebay vind je ze voor 30 euro.)
Zelf vervangen is simpel: http://www.pelicanparts.c(...)nsor_Replacement.htm
Heb dit ook gehad. Wat boegschroef schetst is ansich logsich, maar dat verklaard niet je richting aanwijzer. Dit komt alleen te vervallen wanneer de stuurhoek sensor een fout aangeeft. Ik had de stuurhoek sensor defect en daarmee viel de complete DSC uit (dus uitval RPA), stuurbekrachtiging reageerde heel raar (heb een LCI dus is elektrisch) door dat de nul punt positie (stuur recht) onbekend was.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 23:15 schreef matigeuser het volgende:
Ik kreeg net ineens een aantal foutmeldingen op mijn scherm in de auto.
Eerst de melding dat DSC is uitgevallen. 10 seconde later deze melding:
[ afbeelding ]
Wat ook opviel is dat na het afslaan (en dus het stuur draaien), de richtingaanwijzer niet meer uit zichzelf afslaat.
Zou dit allemaal te maken kunnen hebben met een uitgevallen sensor? Of is het één een gevolg van het ander? Klinkt wel als een stuuras-sensor ofzo, aangezien de richtingaanwijzer ook niet meer uit gaat na het bochtenwerk.
En betekent die melding in het plaatje nou dat de sensor van de bandenspanning niet meer werkt? Of dat er een lekke band is? Dat laatste lijkt me in ieder geval onwaarschijnlijk.
Zal hem deze week naar de garage brengen, maar als iemand voor die tijd al wat weet, dan zou het fijn zijn.
Type e90 pre-LCI 330i.
Hey, thanks voor je reply.quote:Op woensdag 12 juli 2017 16:08 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Heb dit ook gehad. Wat boegschroef schetst is ansich logsich, maar dat verklaard niet je richting aanwijzer. Dit komt alleen te vervallen wanneer de stuurhoek sensor een fout aangeeft. Ik had de stuurhoek sensor defect en daarmee viel de complete DSC uit (dus uitval RPA), stuurbekrachtiging reageerde heel raar (heb een LCI dus is elektrisch) door dat de nul punt positie (stuur recht) onbekend was.
Jou idee van de falende sensor is dus eigenlijk héél scherp en heel goed mogelijk.
Al met al heb ik het zelf gefixed in tegenstelling tot wat de dealer me vertelde. Maar als je pech hebt is het een dure reparatie. Ik kan wel in detail treden (ook mbt uitleg waarom de DSC compleet uitvalt... ja wat nou veiligheid: 1 sensor valt weg en alles ligt plat), maar als je hem toch wegbrengt heeft dat niet echt veel zin. Laat ze in élk (!) geval de stuurhoek sensor controleren. (en hierbij dient de hoogst mogelijke nauwkeurigheid nageleefd te worden)
Nee blijkbaar hebben deze blokken een hoop potentie. Het is dezelfde motor als in bijvoorbeeld de Mini Cooper S en Mini John Cooper Works die standaard al 218 pk heeft Van injectoren tot aan drijfstangen op onderdeelnummer gelijk.quote:Op donderdag 13 juli 2017 15:00 schreef matigeuser het volgende:
Dat is een flinke prestatiewinst! Komt er nu niet teveel druk op de motor / turbo te staan? Het lijkt namelijk te mooi om waar te zijn!
Wow nice hoor. Lekker rijden zo dus! Veel plezier ermee.quote:Op donderdag 13 juli 2017 15:27 schreef chiren het volgende:
[..]
Nee blijkbaar hebben deze blokken een hoop potentie. Het is dezelfde motor als in bijvoorbeeld de Mini Cooper S en Mini John Cooper Works die standaard al 218 pk heeft Van injectoren tot aan drijfstangen op onderdeelnummer gelijk.
Dezelfde blokken zitten in de F2x 114i, 116i en 118i. Alleen dan softwarematig gedowntuned. Begrenzing eraf en optimalisatie en voila, 220-230pk
Zo heeft bijvoorbeeld een 114i standaard 102pk, met deze remap ook 220pk gezien dezelfde motor.
Als ik dat opzoek op hun site zie ik het volgende:quote:Op donderdag 13 juli 2017 15:46 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Wow nice hoor. Lekker rijden zo dus! Veel plezier ermee.
Ik heb zelf een 330i met 258 pk maar daar zit geen turbo op dus ik vrees dat daar niet zoveel meer mee te tunen valt.
Klopt mbt die discussie geloofwaardig is het wel, ik heb ook de dynouitdraai. Betrouwbaar op termijn, dat zal de tijd inderdaad uitwijzenquote:Op donderdag 13 juli 2017 16:13 schreef daNpy het volgende:
Van 136 naar 213pk.
Ergens vind ik dat niet echt geloofwaardig. Zeker niet op de lange termijn. Maar ik geloof dat we deze discussie hier onlangs nog hebben gehad over hoe motoren van BMW gebouwd worden
Dat viel me laatst bij onze 325i ook tegen toen ik een keer wat harder moest remmen. Toch maar eens kijken naar andere blokken.quote:Op donderdag 13 juli 2017 19:35 schreef Hyperdude het volgende:
Zou wel wat aan je Bremsen doen, dan.:P
Die standaard BMW-remmeuk is niet echt ruim overbemeten.
Of je hebt héél veel geluk, of hij komt gewoon terug. Dat laatste was bij mij het geval (viel in de stad uit en met de 130i had ik meteen genoeg vermogen om flink te schrikken toen de wielen begonnen te slippen, reed in de regen op een gladde weg.. ).quote:Op donderdag 13 juli 2017 15:46 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Wow nice hoor. Lekker rijden zo dus! Veel plezier ermee.
Ik heb zelf een 330i met 258 pk maar daar zit geen turbo op dus ik vrees dat daar niet zoveel meer mee te tunen valt.
Danku. Ik ken een fijne garage die nooit veel vraagt, dus mocht het terug komen dan zal ik met jouw verhaal daar langs gaan. Lijkt me wel kut als het uitvalt tijdens de regen ja!quote:Op donderdag 13 juli 2017 20:22 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Of je hebt héél veel geluk, of hij komt gewoon terug. Dat laatste was bij mij het geval (viel in de stad uit en met de 130i had ik meteen genoeg vermogen om flink te schrikken toen de wielen begonnen te slippen, reed in de regen op een gladde weg.. ).
Eigenlijk is het snel te testen, auto uit en dan weer aan dan moet hij gewoon alweer werken eigenlijk.
Maar bij mij was de optische plaat beschadigd (en ja het was echt een héle kleine beschadiging. Eigenlijk is het in ieder geval de optische plaat die hinder geeft.
De onderdelen om deze te repareren kosten zonder korting en inclusief btw zo'n ¤36. Er zijn een aantal storingen die aldus BMW niet gereset mogen worden. Daar staat de fout-teller op 2. 2 keer dezelfde fout = het complete schakel centrum vervangen (dikke onzin vaak), ter waarde van bijna ¤1000,-
Mocht het terug komen, schaf zo'n set aan en laat het monteren maar druk ze op het hart de bijgeleverde PBM's te gebruiken en zeer nauwkeurig te werken om opnieuw falen te voorkomen.
Soms kan het ook helpen om de plaat te reinigen met IPA, ik kon er niet aankomen en heb Ethanol gebruikt.
Dat heb ik gemerkt inderdaad. Heeft iemand ervaring met flink meer bijtende en sterker vertragende blokken?quote:Op donderdag 13 juli 2017 19:35 schreef Hyperdude het volgende:
Zou wel wat aan je Bremsen doen, dan.:P
Die standaard BMW-remmeuk is niet echt ruim overbemeten.
Je weet dat die JCW bekend staat als probleem geval? Nu ben ik er wel van overtuigd dat het 9 van de 10 keer een probleem door 'verkeerd gebruik' is.quote:Op donderdag 13 juli 2017 15:27 schreef chiren het volgende:
[..]
Nee blijkbaar hebben deze blokken een hoop potentie. Het is dezelfde motor als in bijvoorbeeld de Mini Cooper S en Mini John Cooper Works die standaard al 218 pk heeft Van injectoren tot aan drijfstangen op onderdeelnummer gelijk.
Weet je zeker dat dit ook geldt voor de F56 JCW? Je hebt wel gelijk met de voorgaande 1.6T motoren die de Mini's gebruikten (die zaten ook in Peugeots en Citroens) en dat waren echt rampenblokken met distriketting issues en andere vage onoplosbare problemen.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 10:36 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Je weet dat die JCW bekend staat als probleem geval? Nu ben ik er wel van overtuigd dat het 9 van de 10 keer een probleem door 'verkeerd gebruik' is.
De rest van de auto is in iedergeval bestand tegen het vermogen, de automaat en aandrijving kan dit wel hebben. Zolang je niet als een ***** altijd in de ochtend met -20 plank gas de inrit af gaat zal het wel goed komen
Helemaal mee eens!quote:Op vrijdag 14 juli 2017 10:30 schreef daNpy het volgende:
Als je remmen hebt die op ca 200km/h berekend zijn, worden ze bij 300 km/h dus veel heter en zijn ze gewoon ongeschikt, met alle problemen van dien.
Meer vermogen = sneller/vaker hard rijden (mogelijk) = meer/harder remmen.
Zijn er Mov'it setjes voor jouw 1er?
Ik heb even op hun site gekeken wat dat kost: 690 euri!quote:Op donderdag 13 juli 2017 14:01 schreef chiren het volgende:
Op bezoek geweest bij BR-Performance. Complete chip op maat. Eerst stock op de rollenbank. Vervolgens de nieuwe mapping erop, weer op de rollenbank, afstellen, nog een keer op de rollenbank en een testrit met live data uitlezen en aanpassen waar nodig.
Resultaat (links onderin):
[ afbeelding ]
Dit is nog op euro95, op euro98 win ik nog zo'n 8%.
Het resultaat is echt bizar, de sprint naar de 100 gaat nu in zo'n 6 tot 6.5 seconden door de automaat met 8 versnellingen en de 200 haal je in een poep en een zucht.
Een aanrader wanneer je een professionele chipper zoekt voor je BMW!
Dat is een stuk goedkoper inderdaadquote:Op vrijdag 14 juli 2017 11:33 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ik heb even op hun site gekeken wat dat kost: 690 euri!
En dan win ik:
Vermogen
218 pk 260 pk + 42 pk
Koppel
500 Nm 580 Nm + 80 Nm
Bij een tuner hier meer in de buurt (VVT Marum) kost een standard chipprogramma incl testbank en afstellen 330 euri met dezelfde winstwaarden
De R53 had problemen met de ketting en lagersquote:Op vrijdag 14 juli 2017 11:11 schreef chiren het volgende:
[..]
Weet je zeker dat dit ook geldt voor de F56 JCW? Je hebt wel gelijk met de voorgaande 1.6T motoren die de Mini's gebruikten (die zaten ook in Peugeots en Citroens) en dat waren echt rampenblokken met distriketting issues en andere vage onoplosbare problemen.
Die R56 gebruikt idd de N18, equivalent van de BMW N13quote:Op vrijdag 14 juli 2017 13:54 schreef boegschroef het volgende:
[..]
De R53 had problemen met de ketting en lagers
De R56 scheurende zuiger (meestal zuiger #3, maar ook de andere willen wel eens scheuren) en inbrandende zuigers.
Ik vermoed toch dat het een probleem van de voorganger van de N18 is. De nieuwste Mini genoemd in die posts is een JCW uit +/- 2007. In 2011 zijn ze pas naar de N18 geswitched in de R56.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 14:53 schreef boegschroef het volgende:
Mijn verhalen/kennis van BMW komt vooral uit eigen ervaring, research tijdens het shoppen van mijn volgende wagen en mijn wekelijkse kopje koffie in de werkplaats bij de BMW garage (niet voor mijn wagens )
Maar googlen op 'R56 piston issue' laat al snel het probleem zien.
https://www.honestjohn.co(...)manufacturing-fault-
http://www.mini2.com/foru(...)re-cylinder-4-a.html
http://www.minitorque.com(...)es-20245/index6.html
https://www.northamerican(...)-loses-a-piston.html
youtube filmpje (op het eind zie je de zuigers):
Als je weet hoeveel tijd en kosten erin gaat zitten en zij daar ook van willen verdienen kan je nooit een customized tuning krijgen voor 330 euro. Geen auto is identiek, zelfs niet als deze identiek gebouwd is.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 11:33 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ik heb even op hun site gekeken wat dat kost: 690 euri!
En dan win ik:
Vermogen
218 pk 260 pk + 42 pk
Koppel
500 Nm 580 Nm + 80 Nm
Bij een tuner hier meer in de buurt (VVT Marum) kost een standard chipprogramma incl testbank en afstellen 330 euri met dezelfde winstwaarden
Ja hoor doorrijden is geen probleem. Maar net wat ik zei de stuurbekrachtiging wist ook niet meer wanneer het stuur in het midden stond. Dus wat je normaal als feedback krijgt, dat het stuur terug wil naar de 0 positie, dat viel helemaal weg en stuurde heel raar.quote:Op donderdag 13 juli 2017 22:08 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Danku. Ik ken een fijne garage die nooit veel vraagt, dus mocht het terug komen dan zal ik met jouw verhaal daar langs gaan. Lijkt me wel kut als het uitvalt tijdens de regen ja!
Voor de rest kun je er wel gewoon mee doorrijden lijkt me. In ieder geval naar huis.
Dat zegt ie toch ook niet? VVT gooit er gewoon een standaard chip in.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 23:03 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Als je weet hoeveel tijd en kosten erin gaat zitten en zij daar ook van willen verdienen kan je nooit een customized tuning krijgen voor 330 euro. Geen auto is identiek, zelfs niet als deze identiek gebouwd is.
Kleine update, gisteren geen tijd gehad De N18 is inderdaad een stuk betrouwbaarder. Enige 'veel' voorkomend probleem lijkt een hoog olie verbruik (bijvullen voor het einde van de service beurt). Meestal is de PCV dan verstop/vervuild.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 15:21 schreef chiren het volgende:
[..]
Ik vermoed toch dat het een probleem van de voorganger van de N18 is. De nieuwste Mini genoemd in die posts is een JCW uit +/- 2007. In 2011 zijn ze pas naar de N18 geswitched in de R56.
Thanks voor de update nog, fijn om te wetenquote:Op zondag 16 juli 2017 19:06 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Kleine update, gisteren geen tijd gehad De N18 is inderdaad een stuk betrouwbaarder. Enige 'veel' voorkomend probleem lijkt een hoog olie verbruik (bijvullen voor het einde van de service beurt). Meestal is de PCV dan verstop/vervuild.
Maar uh, ik zie verder eigenlijk niets over de mini's hier, ook niet in de eigenaars lijsten. Valt de mini niet ook onder BMW?
Nog wat gevangen?quote:Op maandag 17 juli 2017 18:41 schreef OxygeneFRL het volgende:
Gister effe wezen vissen
[ afbeelding ]
Lekker alles vers! Mijne gaat ook weereens naar de garage. Kleine beurt, remmen rondom en eindelijk eens checken (hoop ik) waardoor 'ie soms afslaat in z'n achteruit.quote:Op maandag 17 juli 2017 18:31 schreef pvdplanet het volgende:
Auto vordert gestaag. Verse remmen en een nieuwe dorpel. Alleen nog een servicebeurt en dan kunnen we 'm zaterdag ophalen
[ afbeelding ]
Is de M er af? 😃quote:Op maandag 17 juli 2017 18:41 schreef OxygeneFRL het volgende:
Gister effe wezen vissen
[ afbeelding ]
Ja de M is eraf. Tijd voor clean nu. Was bezig de nieren opnieuw te spuitenquote:
De jouwe?quote:Op maandag 17 juli 2017 20:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Jeej weer even paar dagen scheuren in de i8
[ afbeelding ]
Nee ik ken iemand die heeft een verhuurbedrijf met elektrische auto's en soms leent hij m'n Tesla en mag ik de i8quote:
Staat 'm stuk beter, nice!quote:Op maandag 17 juli 2017 19:54 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja de M is eraf. Tijd voor clean nu. Was bezig de nieren opnieuw te spuiten
Leuk! Je mag wel even langsrijden hoorquote:Op maandag 17 juli 2017 20:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Jeej weer even paar dagen scheuren in de i8
[ afbeelding ]
Heb wel wat beters te doen ben m'n rijbewijs nog sneller kwijt hiermee dan de Tesla. Ging nog even bij stoplicht tegen m'n Model S 75 en de Tesla is sneller weg maar na ongeveer 100 km/u komt de i8 pas opzetten. Het blijft een vreemde auto want het elektrische deel merk je bijna niets van maar het geluid, ondanks dat het grappig is met de speakers, is dan ook weer te zacht om het echt een sportwagen te noemen. Ik zou het niet kopen voor 150k al had ik het geld.quote:Op maandag 17 juli 2017 21:06 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Staat 'm stuk beter, nice!
[..]
Leuk! Je mag wel even langsrijden hoor
Oh eeh nou ik wilde toch niet rijden, stomme auto! 😉quote:Op dinsdag 18 juli 2017 22:19 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Heb wel wat beters te doen ben m'n rijbewijs nog sneller kwijt hiermee dan de Tesla. Ging nog even bij stoplicht tegen m'n Model S 75 en de Tesla is sneller weg maar na ongeveer 100 km/u komt de i8 pas opzetten. Het blijft een vreemde auto want het elektrische deel merk je bijna niets van maar het geluid, ondanks dat het grappig is met de speakers, is dan ook weer te zacht om het echt een sportwagen te noemen. Ik zou het niet kopen voor 150k al had ik het geld.
Oh en wie is die stoere man...
[ afbeelding ]
betrapt. Ik dacht je kijkt niet verder dan "stoere man".quote:
Haha zag het door de quote 😂quote:Op dinsdag 18 juli 2017 22:39 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
betrapt. Ik dacht je kijkt niet verder dan "stoere man".
True, maar 18 inch vind ik net wat te groot. Is maar een 116i die ik heb he!quote:Op zaterdag 15 juli 2017 17:14 schreef Hyperdude het volgende:
Die van pvdp hierboven zijn veel makkelijker schoner te houden.
Het is alleen maar de velg he. De wielomtrek blijft hetzelfde.quote:Op donderdag 20 juli 2017 23:30 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
True, maar 18 inch vind ik net wat te groot. Is maar een 116i die ik heb he!
E6* 6 cilinder toch? Veel werk die luchtfilter en wees voorzichtig met je inbus bitje, bij de achterst 2 boutjes moet je een rare hoek maken, als het mis gaat en je verliest je bitje (zoals ik...) dan mag je de hele bodem bescherming eronderuit halen om hem te zoeken. Het beste kan je voor de 2 achterste een lange inbussleutel met afgerond kantje gebruiken.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 12:38 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik ga morgen ook aan de slag. Motorolie en filter effe vervangen. Moet godverdorie 8,5 liter in! 100 euro lichter.
Daarnaast ga ik het luchtfilter vervangen voor een Pipercross vervangingsfilter en heb ik een nieuwe polijstmachine gekocht dus die kan ik mooi even testen
Ja ik heb al wat youtube videos geraadpleegt, tis een hoerenwerk idd maar ik heb een ratelset met ingebouwde magnetenquote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:18 schreef boegschroef het volgende:
[..]
E6* 6 cilinder toch? Veel werk die luchtfilter en wees voorzichtig met je inbus bitje, bij de achterst 2 boutjes moet je een rare hoek maken, als het mis gaat en je verliest je bitje (zoals ik...) dan mag je de hele bodem bescherming eronderuit halen om hem te zoeken. Het beste kan je voor de 2 achterste een lange inbussleutel met afgerond kantje gebruiken.
Ja weet ik, dat bedoelde ik niet. Heb verder niks aan mijn 116 gedaan, en ziet er dus geheel standaard uit. Vind mooie velgjes leuk, maar het moet wel passen bij de auto, en 18 inch vind ik zelf niet passend voor het voor de rest standaard uiterlijk.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 12:22 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Het is alleen maar de velg he. De wielomtrek blijft hetzelfde.
Mijn 130i is ook weer lekker onderhanden.
BC-Racing instelbare schroefset /met camber plates
x M3 draag armen
x M3 Reactiearmen
Nieuwe Goodyear Eagle F1 achterzijde (245 breed gewoon)
Velgen opgemaakt en in Ferric Grey A80 gespoten.
Uitlijnen
met een x ervoor is tot nu toe al afgerond.
A.s. woensdag zet ik het onderstel eronder. En tussentijds/daarna de velgen afmaken + banden monteren. Dan alles gereed zetten en naar de uitlijner toe. Gaat zo fijn sturen!!
Klopt helemaal. Ik heb week of 3 geleden nieuwe achterbanden laten monteren en hij heeft ze toen alleen vastgemaakt met luchttol en niet gechecked met momentsleutel bedenk ik me nu.quote:Op donderdag 27 juli 2017 11:22 schreef fathank het volgende:
tering dat is wel ff schrikken. Bouten te vast gedraaid met de luchttol misschien?
Kwikfit heeft ze nu op 120 gezetquote:Op donderdag 27 juli 2017 12:29 schreef Hyperdude het volgende:
Ff tot 200 Nm op de luchttol en dan ff tikje met de momentsleutel.Klopt precies, meneer.
Ik zal eens een momentsleutel gaan aanschaffen want ik haal regelmatig wel een wiel er af.quote:Op donderdag 27 juli 2017 13:13 schreef boegschroef het volgende:
Bij het wisselen van mijn zomer/winterbanden begin dit jaar had ik ook een afgebroken bout, toen ben ik gaan onderzoeken hoe dit kan omdat dit niet mag gebeuren.
Na wat leeswerk ben ik er juist achter gekomen dat bouten eerder breken omdat ze te los zitten dan te vast. Blijkbaar als je meerdere bouten op 1 wiel hebt komt dit vaak door het 'net te los' zitten. Door de speling die er dan is krijgt een bout telkens een tik tot die knak zegt.
Ik zet ze zelf altijd op 110, hoewel mijn momentsleutel na 15 jaar ook niet zo betrouwbaar zal zijn. Maar ik denk dat ze bij de kwikfit en andere zaken ook niet elk jaar de momentsleutel eiken.
Zullen wel topkwaliteit banden zijn dan...quote:Op donderdag 27 juli 2017 11:03 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik moet zeggen echt topservice van Kwikfit dat ze alles binnen 1 dag hebben kunnen doen, remschijven en klauwen moesten eraf om de resten wielbout eruit te halen. Al in al was ik 270 euro kwijt voor al het werk incl de banden en montage etc.
Kumho KU39 banden. Vertel wat is daar mis meequote:Op donderdag 27 juli 2017 15:46 schreef k_man het volgende:
[..]
Zullen wel topkwaliteit banden zijn dan...
Ik zou een momentsleutel van metaal nemen. Eiken buigt te veel.quote:Op donderdag 27 juli 2017 13:13 schreef boegschroef het volgende:
Bij het wisselen van mijn zomer/winterbanden begin dit jaar had ik ook een afgebroken bout, toen ben ik gaan onderzoeken hoe dit kan omdat dit niet mag gebeuren.
Na wat leeswerk ben ik er juist achter gekomen dat bouten eerder breken omdat ze te los zitten dan te vast. Blijkbaar als je meerdere bouten op 1 wiel hebt komt dit vaak door het 'net te los' zitten. Door de speling die er dan is krijgt een bout telkens een tik tot die knak zegt.
Ik zet ze zelf altijd op 110, hoewel mijn momentsleutel na 15 jaar ook niet zo betrouwbaar zal zijn. Maar ik denk dat ze bij de kwikfit en andere zaken ook niet elk jaar de momentsleutel eiken.
Meh. niet eens een glimlach.quote:Op donderdag 27 juli 2017 16:04 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik zou een momentsleutel van metaal nemen. Eiken buigt te veel.
Is normaal, je moet nog een beetje van de schrik bekomen denk ik.quote:
We gaan erachter komen of anderen hier het wel grappig vinden...quote:Op donderdag 27 juli 2017 16:10 schreef fathank het volgende:
[..]
Is normaal, je moet nog een beetje van de schrik bekomen denk ik.
Bandendiscussiequote:Op donderdag 27 juli 2017 15:48 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Kumho KU39 banden. Vertel wat is daar mis mee
Soms is een, lange, omweg de beste weg.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 22:09 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
... moet ik nog ophalen in Duitsland. ...
Naja, kijken of ik nog op vakantie kan..
...
True true! Maar interieur ligt in Hamburg, dus dat is niet zo heeeeel ver Ik wil liever naar gebieden met bergen! Naja, komt wel goed, hoop ik..quote:Op vrijdag 28 juli 2017 22:32 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Soms is een, lange, omweg de beste weg.
Hoe kwam je daar achter? meldingen?quote:Op zaterdag 29 juli 2017 12:35 schreef boegschroef het volgende:
Net de nieuwe alternator in de e60 gezet, van een wisselende voltage tusse 13 en 14V nu idle en tijden het rijden strak 14.3V.
Viel me nog mee, ruimte genoeg en binnen een uur klaar. Het lastigste was de riem eraf en erop doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou er persoonlijk iets sneller werk van maken, nette exemplaren kosten nu al teveel geld..quote:Op zaterdag 29 juli 2017 20:24 schreef matigeuser het volgende:
Misschien over een paar jaar toch eens serieus naar gaan kijken.
Ja waarschijnlijk worden ze inderdaad nog duurder. Maar ik vind ze nu eigenlijk al te duur. En eigenlijk weet ik ook wel dat het 'boven mijn stand' is om nu 20.000 uit te geven aan een oud barrel en wetende dat er jaarlijks hoge onderhoudskosten aan te pas komen. En dan heb ik het nog niet eens gehad over minstens 1.5x meer kosten aan benzine en wegenbelasting dan mijn 330i. En hij is niet eens sneller van 0-100quote:Op zaterdag 29 juli 2017 20:41 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ik zou er persoonlijk iets sneller werk van maken, nette exemplaren kosten nu al teveel geld..
Mijn accuspanning was af en toe laag, dat merkte ik aan het rondgooien van de motor.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 15:27 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Hoe kwam je daar achter? meldingen?
Ja dit menu vond ik interesant voor mijn motortemperatuur. maar blijft dit altijd staan? want het komt in plaats van de klok en buitentemperatuur etc...en dat vind ik storendquote:Op zaterdag 29 juli 2017 21:49 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Mijn accuspanning was af en toe laag, dat merkte ik aan het rondgooien van de motor.
Je kan een 'geheim' menu openen zodat je de accuspanning in je dashboard tezien krijgt. Ook alle temperaturen enz zijn daar te zien:
https://5series.net/forum(...)ery-strength-126194/
10K is niks meer bij potentiële klassiekers.quote:Op zondag 30 juli 2017 18:28 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Z3 Coupé's zijn helaas ook al in de lift. Wilde er 2 jaar terug (ipv de 540) eentje maar vond ze toen al te duur. Nu zijn ze amper meer onder de 10k. En inderdaad, mainstream techniek.
Hamburg is best leuk voor een weekendje weg. Er is o.a. een tof automuseum. Zie hier wat foto's.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 22:44 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
True true! Maar interieur ligt in Hamburg, dus dat is niet zo heeeeel ver Ik wil liever naar gebieden met bergen! Naja, komt wel goed, hoop ik..
Je kunt 'm beter vergelijken met de nieuwe 8-serie...quote:Op zaterdag 29 juli 2017 20:24 schreef matigeuser het volgende:
Ik heb net zitten kijken op het internet naar de 8-serie die gemaakt werd in de jaren 90. Wat een ongelofelijk mooie auto!
Als ik dit nu vergelijk met de 2-serie Active Tourer dan kan ik niet anders concluderen dat BMW haar ziel aan de duivel verkocht heeft. Misschien over een paar jaar toch eens serieus naar gaan kijken.
Mooie foto'squote:Op zondag 30 juli 2017 20:01 schreef k_man het volgende:
[..]
Hamburg is best leuk voor een weekendje weg. Er is o.a. een tof automuseum. Zie hier wat foto's.
Mooie pics! En zeker leuk! Enige is dat ik met een aanhangertje ga, dus dat is weer wat lastiger kwijt te raken. Misschien een ander keertje!quote:Op zondag 30 juli 2017 20:01 schreef k_man het volgende:
[..]
Hamburg is best leuk voor een weekendje weg. Er is o.a. een tof automuseum. Zie hier wat foto's.
Netjes. Jammer dat je nu pas achter die storingen komt.quote:Op donderdag 10 augustus 2017 21:19 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Inmiddels tripje achter de rug en de stoelen zitten er in! Heb een schoenlepel nodig om er uit te kunnen
Even snelle crappy pics gemaakt. Ander keertje leer maar eens goed behandelen! En helaas werkt niet alles (zitverlenger bestuurderskant en hoogte passagierskant), maar daar krijg ik gelukkig wat geld voor terug en misschien maar een keer laten maken. ...
Die auto's hebben ook zo lekker veel met elkaar te maken .quote:Op zaterdag 29 juli 2017 20:24 schreef matigeuser het volgende:
Ik heb net zitten kijken op het internet naar de 8-serie die gemaakt werd in de jaren 90. Wat een ongelofelijk mooie auto!
[ afbeelding ]
En met het echte karakter van BMW. Gedurfd. Gewaagd. Nét niet over de top. Dikke motoren. Achterwielaandrijving.
Als ik dit nu vergelijk met de 2-serie Active Tourer dan kan ik niet anders concluderen dat BMW haar ziel aan de duivel verkocht heeft. Misschien over een paar jaar toch eens serieus naar gaan kijken.
Erg mooi setje! Ben benieuwd naar de zwarte hemel, dat staat vaak erg goed!quote:Op donderdag 10 augustus 2017 21:19 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Inmiddels tripje achter de rug en de stoelen zitten er in! Heb een schoenlepel nodig om er uit te kunnen
Even snelle crappy pics gemaakt. Ander keertje leer maar eens goed behandelen! En helaas werkt niet alles (zitverlenger bestuurderskant en hoogte passagierskant), maar daar krijg ik gelukkig wat geld voor terug en misschien maar een keer laten maken. Heb ook nog een zwarte hemel gekocht, maar dat komt er een andere keer wel in.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sommige autisten blijven wat te lang in het verleden hangen of op oude tradities. Dan zijn veranderingen eng.quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 09:15 schreef fathank het volgende:
[..]
Die auto's hebben ook zo lekker veel met elkaar te maken .
Heeft Porsche ook z'n ziel aan de duivel verkocht door de Cayenne en later de Maycan te ontwikkelen?
Je moet als autofabrikant je aanbod aanpassen aan je clientčle, en gezien de snel vergrijzende bevolking in West-Europa is zo'n 2-serie Active Tourer een prima cashcow om andere leuke auto's te kunnen blijven bouwen.
Dat is zo.quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 09:34 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Sommige autisten blijven wat te lang in het verleden hangen of op oude tradities. Dan zijn veranderingen eng.
Alle bedrijven passen zich aan naar wat hun klanten willen.
Oh ja, want bij Tesla hebben ze gelukkig nog wel een dikke, handgeschakelde zescilinder zonder turbo.quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 10:49 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat is zo.
Maar als ze niet meer maken wat ik wil, ga ik ergens anders shoppen. Fatsoenlijke, 6 cilinder benzine zonder turbocrap is al nauwelijks meer te krijgen. Met handbak helemaal uitgestorven.
En wel al die lelijke gaye nichemobielen.
Koop hierna eerder een Tesla dan een BMW.
Meer om aan te duiden hoe karig, wat mij betreft, het huidige BMW aanbod is.quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 10:51 schreef k_man het volgende:
[..]
Oh ja, want bij Tesla hebben ze gelukkig nog wel een dikke, handgeschakelde zescilinder zonder turbo.
Hockeymoeders en ouden van dagen. Best handig zo'n hoge instap.quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 10:56 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Meer om aan te duiden hoe karig, wat mij betreft, het huidige BMW aanbod is.
Wel een een recente X3 2.0D oid gereden? Had ik ik laatst als leenauto.
¤65K nieuwprijs. Dodelijk slaapverwekkend. Wie gaat daar voor zijn lol in rijden?
Koop nu een e87 130 of e92 330 voordat ze onbetaalbaar wordenquote:Op vrijdag 11 augustus 2017 10:49 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat is zo.
Maar als ze niet meer maken wat ik wil, ga ik ergens anders shoppen. Fatsoenlijke, 6 cilinder benzine zonder turbocrap is al nauwelijks meer te krijgen. Met handbak helemaal uitgestorven.
En wel al die lelijke gaye nichemobielen.
Koop hierna eerder een Tesla dan een BMW.
Heb vorig jaar een F11 523i met non-turbo 6-pitter aangeschaft, gemaakt tot zomer 2011, geloof ik. Helaas direct injection. Stonden er toen 3 vergelijkbare te koop bij BMW.nl en 2 of 3 stuks 528i-6. Dat was het.quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 11:00 schreef pvdplanet het volgende:
[..]
Koop nu een e87 130 of e92 330 voordat ze onbetaalbaar worden
Ik heb RFT, Bridgestone, onder de 523i. Bevalt mij prima, maar als je onderstel er niet op is afgesteld schijnen ze hard/stug te zijn. Gaan ook korter mee. Als de velgen goed zijn en de prijs is goed, kan je weinig verkeerd doen, en koop je daarna normale bandjes.quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 11:11 schreef Hojdhopper het volgende:
Heb laatst gepost dat ik naar het kijken was naar een setje 207 velgen (die 10-spaaks M verlgen) voor op m'n E87. Nu toch maar 262 Style velgen op het oog.
In de buurt een tweedehands setje gevonden waar Goodyear runflat banden op zitten (DOT 17-2015 en nog 7-8 mm profiel). Twijfel alleen aan de runflat eigenschappen.
Lees op internet veel uiteenlopende meningen. Heeft iemand van jullie ervaring met RFTs, liefst Goodyear NCT5, en kan daar wat zinnigs over zeggen?
Hoor idd ook wel dat de nieuwere generatie RFT wat comfortabeler is. Ook heeft mijn E87 druksensoren (wielomstrek). Waar kan je nakijken of je onderstel erop afgesteld is? Denk dat het wel kan, want de velgen + banden komen al van een E87, maar misschien toch nog even nakijken?quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 11:17 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik heb RFT, Bridgestone, onder de 523i. Bevalt mij prima, maar als je onderstel er niet op is afgesteld schijnen ze hard/stug te zijn. Gaan ook korter mee. Als de velgen goed zijn en de prijs is goed, kan je weinig verkeerd doen, en koop je daarna normale bandjes.
Volgens BMW moet je auto wel geschikt zijn voor RFT; druksensoren ed, anders weet/merk je niet of je met een lege/lekke band rijdt.
Ja inderdaad, was wel een middagje bezig met inbouwen. Als je het nooit hebt gedaan is het wel even lastig. En die stoelen zijn loei zwaar dus m'n rug heeft het ook te voortduren gehad Maar ik hoop dat de verkoper wat leuks teruggeeft!quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 08:33 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Netjes. Jammer dat je nu pas achter die storingen komt.
Aardige klus waarschijnlijk.
Mijn stoelventilatie is kaduuk. Mot de hele stoel er ook uit, en bekleding er af..
Maar garantieklusje.
Ja staat goed! Hemel is wel een klus dus daar wacht ik nog even mee Maar denk ook dat dat wel vet staatquote:Op vrijdag 11 augustus 2017 09:24 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Erg mooi setje! Ben benieuwd naar de zwarte hemel, dat staat vaak erg goed!
Ik snap dat een 8-serie niet 'veel te maken heeft' met een 1-serie of 2-serie. Andere doelgroep, ander doel, etc. Snap ik.quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 09:15 schreef fathank het volgende:
[..]
Die auto's hebben ook zo lekker veel met elkaar te maken .
Heeft Porsche ook z'n ziel aan de duivel verkocht door de Cayenne en later de Maycan te ontwikkelen?
Je moet als autofabrikant je aanbod aanpassen aan je clientčle, en gezien de snel vergrijzende bevolking in West-Europa is zo'n 2-serie Active Tourer een prima cashcow om andere leuke auto's te kunnen blijven bouwen.
Man waar maak je je druk omquote:Op vrijdag 11 augustus 2017 14:28 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ik snap dat een 8-serie niet 'veel te maken heeft' met een 1-serie of 2-serie. Andere doelgroep, ander doel, etc. Snap ik.
Maar BMW heeft wel altijd ergens voor gestaan. Ze waren een van de eerste automerken die 'sportieve luxe sedans' maakten met bepaalde uiterlijke kenmerken die ze altijd hebben behouden. De grill bijvoorbeeld en de sportieve stand van de wagens. Tientallen jaren lang maakten ze de Lijn-6 motoren die door vrijwel iedereen geroemd werden. Daarnaast was achterwielaandrijving een USP, want vrijwel geen enkel ander merk levert standaard achterwielaandrijving voor hun 'straatauto's. BMW stond altijd voor een beetje 'stoer', 'sportief' en 'edgy'. Althans, zo werden hun auto's altijd ontworpen en zo reden ze. En dat gold ook al voor de 3-serie.
Nou begrijp me niet verkeerd en ik begrijp zelf heel goed waarom BMW iedereen in een BMW wil krijgen. Dat zijn gewoon managers met een gezonde visie die groei en extra geld willen voor het bedrijf. Waarom niet?
Maar dan mag ik het toch wel een beetje zonde vinden. Het wordt steeds meer een auto voor iedereen. En ze laten 'kernwaarden' van vroeger varen om maar meer auto's te verkopen. De 2-serie met voorwielaandrijving en een 1.4 met turbo is gewoon een ouwelullenwagentje. Zonde, want uiteindelijk gaan we straks naar een wereld waarin iedereen rondrijd in dezelfde auto, winkelt in de grote Wall Mart in het dorp, in hetzelfde rijtjeshuis woont als iedereen met hetzelfde Leen Bakker of Ikea interieur. Oh wacht, dat proces is al gaande.
En dat vind ik jammer. Dat bedrijven die een eigen visie en een soort niche hadden, zich gaan 'hoereren' voor het nog grotere geld. Dat betekent dat kleinere bedrijven weg geconcurreerd gaan worden en we straks niet meer zoveel te kiezen hebben.
Heb er een beetje hetzelfde gevoel bij als een heavy-metal-band die ineens een cliché popalbum maakt om beroemd te worden. Laat dat nou gewoon aan anderen over.
Die luxe sedans met dikke motoren maken ze nog steeds. Wel steeds vaker met turbo, maar dat kan haast niet anders milieutechnisch gezien. Daarnaast is er inderdaad een reeks ouwelullenbakken aan het gamma toegevoegd, maar mede dankzij deze kunnen ze nog steeds dikke wagens blijven ontwikkelen. Want met alleen dikke wagens ga je het niet redden.quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 14:28 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ik snap dat een 8-serie niet 'veel te maken heeft' met een 1-serie of 2-serie. Andere doelgroep, ander doel, etc. Snap ik.
Maar BMW heeft wel altijd ergens voor gestaan. Ze waren een van de eerste automerken die 'sportieve luxe sedans' maakten met bepaalde uiterlijke kenmerken die ze altijd hebben behouden. De grill bijvoorbeeld en de sportieve stand van de wagens. Tientallen jaren lang maakten ze de Lijn-6 motoren die door vrijwel iedereen geroemd werden. Daarnaast was achterwielaandrijving een USP, want vrijwel geen enkel ander merk levert standaard achterwielaandrijving voor hun 'straatauto's. BMW stond altijd voor een beetje 'stoer', 'sportief' en 'edgy'. Althans, zo werden hun auto's altijd ontworpen en zo reden ze. En dat gold ook al voor de 3-serie.
Nou begrijp me niet verkeerd en ik begrijp zelf heel goed waarom BMW iedereen in een BMW wil krijgen. Dat zijn gewoon managers met een gezonde visie die groei en extra geld willen voor het bedrijf. Waarom niet?
Maar dan mag ik het toch wel een beetje zonde vinden. Het wordt steeds meer een auto voor iedereen. En ze laten 'kernwaarden' van vroeger varen om maar meer auto's te verkopen. De 2-serie met voorwielaandrijving en een 1.4 met turbo is gewoon een ouwelullenwagentje. Zonde, want uiteindelijk gaan we straks naar een wereld waarin iedereen rondrijd in dezelfde auto, winkelt in de grote Wall Mart in het dorp, in hetzelfde rijtjeshuis woont als iedereen met hetzelfde Leen Bakker of Ikea interieur. Oh wacht, dat proces is al gaande.
En dat vind ik jammer. Dat bedrijven die een eigen visie en een soort niche hadden, zich gaan 'hoereren' voor het nog grotere geld. Dat betekent dat kleinere bedrijven weg geconcurreerd gaan worden en we straks niet meer zoveel te kiezen hebben.
Heb er een beetje hetzelfde gevoel bij als een heavy-metal-band die ineens een cliché popalbum maakt om beroemd te worden. Laat dat nou gewoon aan anderen over.
Ik weerleg een claim waardoor ik werd uitgemaakt voor autist omdat ik niet begrijp waarom BMW een 2-serie maakt.quote:
Waarschijnlijk omdat er een markt voor is. Dat jij die markt niet bent is jouw probleem.quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 15:11 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ik weerleg een claim waardoor ik werd uitgemaakt voor autist omdat ik niet begrijp waarom BMW een 2-serie maakt.
Helemaal gelijk.quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 14:28 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ik snap dat een 8-serie niet 'veel te maken heeft' met een 1-serie of 2-serie. Andere doelgroep, ander doel, etc. Snap ik.
Maar BMW heeft wel altijd ergens voor gestaan. Ze waren een van de eerste automerken die 'sportieve luxe sedans' maakten met bepaalde uiterlijke kenmerken die ze altijd hebben behouden. De grill bijvoorbeeld en de sportieve stand van de wagens. Tientallen jaren lang maakten ze de Lijn-6 motoren die door vrijwel iedereen geroemd werden. Daarnaast was achterwielaandrijving een USP, want vrijwel geen enkel ander merk levert standaard achterwielaandrijving voor hun 'straatauto's. BMW stond altijd voor een beetje 'stoer', 'sportief' en 'edgy'. Althans, zo werden hun auto's altijd ontworpen en zo reden ze. En dat gold ook al voor de 3-serie.
Nou begrijp me niet verkeerd en ik begrijp zelf heel goed waarom BMW iedereen in een BMW wil krijgen. Dat zijn gewoon managers met een gezonde visie die groei en extra geld willen voor het bedrijf. Waarom niet?
Maar dan mag ik het toch wel een beetje zonde vinden. Het wordt steeds meer een auto voor iedereen. En ze laten 'kernwaarden' van vroeger varen om maar meer auto's te verkopen. De 2-serie met voorwielaandrijving en een 1.4 met turbo is gewoon een ouwelullenwagentje. Zonde, want uiteindelijk gaan we straks naar een wereld waarin iedereen rondrijd in dezelfde auto, winkelt in de grote Wall Mart in het dorp, in hetzelfde rijtjeshuis woont als iedereen met hetzelfde Leen Bakker of Ikea interieur. Oh wacht, dat proces is al gaande.
En dat vind ik jammer. Dat bedrijven die een eigen visie en een soort niche hadden, zich gaan 'hoereren' voor het nog grotere geld. Dat betekent dat kleinere bedrijven weg geconcurreerd gaan worden en we straks niet meer zoveel te kiezen hebben.
Heb er een beetje hetzelfde gevoel bij als een heavy-metal-band die ineens een cliché popalbum maakt om beroemd te worden. Laat dat nou gewoon aan anderen over.
Instrumentenafel?quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 15:39 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Helemaal gelijk.
Ik ben er eigenlijk al klaar mee sinds er geen Duitstalige tekstjes op de Instrumentenafel staan.
Das ist Deutsch, vandaar de Hauptletter.quote:
Je bedoelt instrumententafelquote:Op vrijdag 11 augustus 2017 15:42 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Das ist Deutsch, vandaar de Hauptletter.
Ja.quote:
Maar dat kan je toch gewoon instellen?quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 15:45 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ja.
Klote appelspellingcorrector.
Meestal doet ie het wel aardig. Maar meerdere talen in een zin snapt ie niet.quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 15:46 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Maar dat kan je toch gewoon instellen?
Je weet dat BMW zonder de Isetta waarschijnlijk niet eens meer had bestaan?quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 14:28 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ik snap dat een 8-serie niet 'veel te maken heeft' met een 1-serie of 2-serie. Andere doelgroep, ander doel, etc. Snap ik.
Maar BMW heeft wel altijd ergens voor gestaan. Ze waren een van de eerste automerken die 'sportieve luxe sedans' maakten met bepaalde uiterlijke kenmerken die ze altijd hebben behouden. De grill bijvoorbeeld en de sportieve stand van de wagens. Tientallen jaren lang maakten ze de Lijn-6 motoren die door vrijwel iedereen geroemd werden. Daarnaast was achterwielaandrijving een USP, want vrijwel geen enkel ander merk levert standaard achterwielaandrijving voor hun 'straatauto's. BMW stond altijd voor een beetje 'stoer', 'sportief' en 'edgy'. Althans, zo werden hun auto's altijd ontworpen en zo reden ze. En dat gold ook al voor de 3-serie.
245/40 r19 voor, 275/35 r19 achter. Breedstet maten voor de f11quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 15:50 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Meestal doet ie het wel aardig. Maar meerdere talen in een zin snapt ie niet.
Ofzo.
Heb hier overigens 235/18 en 275/18
Belachelijk breed voor standaard.
Ja heb ook breedset met ET van 20quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 17:52 schreef boegschroef het volgende:
[..]
245/40 r19 voor, 275/35 r19 achter. Breedstet maten voor de f11
Ik zou er niet op rekenen dat de bekabeling al aanwezig is. Vroeger legde BMW gewoon in elke auto al de complete bekabeling, ongeacht de opties waarmee de auto werd uitgerust. Dat is al een tijd niet meer zo. Tegenwoordig verlaat de auto de fabriek met precies de bekabeling voor de opties die er af-fabriek op zitten.quote:Op maandag 14 augustus 2017 17:36 schreef Hojdhopper het volgende:
Kan je eigenlijk een standaard binnenspiegel (in dit geval van een E87) door eentje met een automatisch dimmend exemplaar? Of moet je dan allemaal moeilijk gaan doen met electronica?
Zo mooi. Maar ja, dat is voor gewone stervelingen zoals ik niet mogelijk om ooit te hebben of te rijden. Die dingen gaan nu in fatsoenlijke staat nog voor 90.000 tot 100.000 weg. En dan koop je een 'barrel' van 20+ jaar oud, wat zuipt als de neten, lomp zwaar is (wegenbelasting) en duur zal zijn in onderhoud (specialistisch werk / niet verkrijgbare onderdelen).quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 16:42 schreef pvdplanet het volgende:
Kwam hier net een knalrode 850 CSi langs met 4 dikke glimmende uitlaatpijpen *kwijl*
Voor 30.000/40.000 euro heb je een hele nette hoor 😉 Maar zijn allemaal speciale onderdelen, dus onderhoud is duur ja.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 13:13 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Zo mooi. Maar ja, dat is voor gewone stervelingen zoals ik niet mogelijk om ooit te hebben of te rijden. Die dingen gaan nu in fatsoenlijke staat nog voor 90.000 tot 100.000 weg. En dan koop je een 'barrel' van 20+ jaar oud, wat zuipt als de neten, lomp zwaar is (wegenbelasting) en duur zal zijn in onderhoud (specialistisch werk / niet verkrijgbare onderdelen).
Dus ik denk niet dat dit er ooit in zal zitten voor mij
Voor die prijs heb je een 850i ja, maar geen 850 CSI. Dat is zeg maar de 'M' versie die heel gewild is omdat die er beter uitziet, beter rijdt en stuurt en meer pk's heeft.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 14:06 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Voor 30.000/40.000 euro heb je een hele nette hoor 😉 Maar zijn allemaal speciale onderdelen, dus onderhoud is duur ja.
Toevallig werd ik laatst in Frankrijk aangesproken toen ik met mijn 540 bij een tankstation stond. Die vent had een 850 handgeschakeld in dezelfde kleur. Hij liet een foto zien (hij was met andere auto). Was wel weer leuk 😄
Ooh daar had ik even overheen gelezen 😉 Dan moet je wel wat meer geld meenemen inderdaad!quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 14:17 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Voor die prijs heb je een 850i ja, maar geen 850 CSI. Dat is zeg maar de 'M' versie die heel gewild is omdat die er beter uitziet, beter rijdt en stuurt en meer pk's heeft.
Overigens ook een gave bak hoor (en een 540i ook)
Ok, thanks!quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 12:36 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik zou er niet op rekenen dat de bekabeling al aanwezig is. Vroeger legde BMW gewoon in elke auto al de complete bekabeling, ongeacht de opties waarmee de auto werd uitgerust. Dat is al een tijd niet meer zo. Tegenwoordig verlaat de auto de fabriek met precies de bekabeling voor de opties die er af-fabriek op zitten.
Vervelende "grappen" zijn dat.quote:Op maandag 21 augustus 2017 08:30 schreef boegschroef het volgende:
Zo dit was voor mij een erg teleurstellend weekend met de F11.
Resultaat: Schijven en remmen vervangen.
Je hebt geen garantie meer? En je hebt geen aankoopkeuring laten doen?quote:Op maandag 21 augustus 2017 08:30 schreef boegschroef het volgende:
Zo dit was voor mij een erg teleurstellend weekend met de F11.
Afgelopen week hoorde ik zacht geschaaf van achter komen tijdens het remmen.
Ik keek nog snel even op de computer, maar de remblokken achter konden nog een 20k. Deze waren immers een 40k geleden vervangen toen ik de wagen kocht bij de dealer.
Deze mooie dealer onderhouden bmw had namelijk een volledige onderhoud gekregen inclusief nieuwe remmen bij aanschaf. Nou niet dus...
1. De remblokken waren niet van BMW
2. De slijtindicatoren waren zeker op? Deze was afgeknipt en gesoldeerd.
Wat is nu het ergste: de buitenkant leek nog 'in orde' maar de binnenste blokken zaten op het metaal
Resultaat: Schijven en remmen vervangen.
Ach, je kan je geld altijd ergens anders gaan uitgeven.quote:Op maandag 21 augustus 2017 21:11 schreef boegschroef het volgende:
Ik heb wel een aankoop keuring gedaan, ik heb hier zelfs het rapport nog van. Daar staat alleen bij achterremmen een ok vinkje. Ondertussen heb ik ook al 3 apk keuringen gehad... waarbij de laastste vorige maand!
Net de nieuwe remmen geplaatst, de dealer gaf een duidelijke 'pech gehad'. Jammer gezien ik er al 14 jaar klant ben en 4 nieuwe en 5 2e hands wagens gekocht heb... maarja 4 jaar geleden overgenomen door een andere dealer en sindsdien is het erg achteruit gegaan.
Achja, komt de e60 ook nog eens van zijn plek.
Heel vaak met de werkbus ja. Tankpassen die dan net niet bij een tank kunnen.. Gokje om toch even door te rijden en dan ging er weleens de fabrieksopgave in 😬 En met m'n nieuwr bus met lege tank gestaan.. Ze hadden gezegd tank van 220 liter. Dat x het verbruik had ik het retour moeten halen. En mijn baas heeft het liefst dat je bij zijn eigen tank tankt.. Maar helaas, 20km voor de zaak was het sputter sputter 😂 Beschamend als je al 11 jaar dat werk doet. Naja, ze hadden ook wel even kunnen zeggen dat de 220 liter bruto is en dat het netto op zo een 200 liter uitkomt. Voortaan tank ik gewoon als ik de 1500km nader of als ik ga tukken bij een tank waar ik kan tanken en de terugweg dan prima haal op die volle tank.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 17:00 schreef Hyperdude het volgende:
Iemand zijn tank wel eens, bijna, leeg gereden?
Gisteren 830 km. op 1 tank vanuit Noorwegen. Laatste 50 km. als oud wijf.
Brandstofreservelampje gaat aan bij ongeveer 95-100 km reserve. Bij 50 km.reserve nog een extra waarschuwing; daarna tellen de kms. erg snel af; 5 km. later stond ie op nog 35 km. reserve. Bij dan tanken gaat er net geen 62 liter in, terwijl tankinhoud vlgns. boekje "ongeveer 70 liter is".
Hoe nauwkeurig zijn die meters, en klopt die 70 liter een beetje?
F11 2011 523i
gem. verbruik was trouwens 1:13,3 met 90 min. file rond en stukken 180 op de A1.
Weet ikquote:Op woensdag 23 augustus 2017 18:58 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik heb ook wel eens de tank bijna leeggereden, maar echt aan te raden is het niet.
Troep wat onder in de tank ligt, wat dan weer in je brandstoffilter komt enzo...
Off-topicquote:Op woensdag 23 augustus 2017 18:54 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Oh ja: vakantiepics Norge? 😎
Paar strategisch rake klappen op de demper niet genoeg om de rammel, tijdelijk, uit te schakelen?quote:Op woensdag 23 augustus 2017 19:00 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
En nog even wat vakantie ervaringen met de 540: Vandaag, de laatste dag voordat we op huus aan gaan, hoor ik opeens een rammel.. Alleen in lage toeren en niet altijd. Was bang voor de AUT en eventueel motor. Dus toch maar even naar de dealer (na hun siesta uiteraard..). En gelukkig was mijn grootste vermoeden en hoop waar: Binnenwerk middendemper rammelt. Soms klinkt 'ie echt als een diesel stationair 😢
Maar wat nu? Originele dempers zijn enorm duur. After market is wel betaalbaar. Maar custom ook wel en dan kan ik het geluid wat meer bepalen. Alleen ik houd ook van OEM.. Misschien maar even gewoon de 106 gebruiken, want na de vorige rekening (1644 euro) is het pijnlijk om weer zoveel aan de BMW uit te geven.
Haha ben net thuis dus heb nog geen pics beschikbaar. Maar op m'n instagram staat er wel 1, account deel ik uiteraard met m'n broer dus staan ook pics van hem tussen.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 09:37 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Paar strategisch rake klappen op de demper niet genoeg om de rammel, tijdelijk, uit te schakelen?
Hoge nieuwprijs= dure onderdelen en complex. Ook als ie 15 of 25 jaar oud is.
Helaas.
Geen roadtopicpics.
Haha, speciaal voor de BMW!quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 19:31 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[ afbeelding ]
Moet er iemand iets gelast hebben?
Bedoelde eigenlijk dat ik geen roadtrippics heb.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 19:00 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Haha ben net thuis dus heb nog geen pics beschikbaar. Maar op m'n instagram staat er wel 1, account deel ik uiteraard met m'n broer dus staan ook pics van hem tussen.
...
Op de terugweg eigenlijk geen last meer gehad van de rammel, dus kan het ook laten voor wat het is..
Ooooh da's jammer! Ik zal er wel wat plaatsen als ik ze bewerkt heb. Helaas lukte Schotland niet, wie weet volgend jaar! Frankrijk en Andorra waren ook mooi. Deze vakantie was niet echt een road trip, maar heb wel wat mooie pics.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 19:59 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Bedoelde eigenlijk dat ik geen roadtrippics heb.
Kon je toch nog lekker tuffen met de V8
Yup, vorige maand nog 14km actieradius. Rij een F30 316i en is best nauwkeurig. Actieradius houdt rekening met je rijstijl. De dag daarvoor gaf het nog 27km aan, volgende dag dus 14km, kwam metname omdat je in de bebouwdekom rijdt, dan gaat het flink achteruit. Heb geloof ik 58l getankt op een tank van 60l.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 17:00 schreef Hyperdude het volgende:
Iemand zijn tank wel eens, bijna, leeg gereden?
Gisteren 830 km. op 1 tank vanuit Noorwegen. Laatste 50 km. als oud wijf.
Brandstofreservelampje gaat aan bij ongeveer 95-100 km reserve. Bij 50 km.reserve nog een extra waarschuwing; daarna tellen de kms. erg snel af; 5 km. later stond ie op nog 35 km. reserve. Bij dan tanken gaat er net geen 62 liter in, terwijl tankinhoud vlgns. boekje "ongeveer 70 liter is".
Hoe nauwkeurig zijn die meters, en klopt die 70 liter een beetje?
F11 2011 523i
gem. verbruik was trouwens 1:13,3 met 90 min. file rond en stukken 180 op de A1.
Zo ver durf ik niet te gaan. Geen zin in kapotte kat. oid.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 21:24 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Yup, vorige maand nog 14km actieradius. Rij een F30 316i en is best nauwkeurig. Actieradius houdt rekening met je rijstijl. De dag daarvoor gaf het nog 27km aan, volgende dag dus 14km, ...
Netjes (na poetsen )quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 22:58 schreef Hojdhopper het volgende:
Vandaag de nieuwe wielen eronder gezet. Resultaat vind ik nog beter dan verwacht haha, maar je merkt idd wel verschil tussen normale en runflats.
[ afbeelding ]
Morgen maar weer eens poetsen en stofzuigen.
Ik vind dat je het vooral merkt bij kleine oneffenheden in de weg, die worden minder geabsorbeerd, bijvoorbeeld putten, rails, etc. Dan stuitert ie wel echt.quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 23:11 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Netjes (na poetsen )
Is ie echt hard, of goes the down?
Prima, doei. Daar zou ik dan ook niet meer terugkomen. Als ze zo'n marge op je hebben gepakt kun je hier in het kader van klantenbinding toch wel iets slimmers in doen. Desnoods factureer je enkel de onderdelen en geen uren. Of blokken en uren, maar geen schijven.quote:Op maandag 21 augustus 2017 21:11 schreef boegschroef het volgende:
Net de nieuwe remmen geplaatst, de dealer gaf een duidelijke 'pech gehad'. Jammer gezien ik er al 14 jaar klant ben en 4 nieuwe en 5 2e hands wagens gekocht heb... maarja 4 jaar geleden overgenomen door een andere dealer en sindsdien is het erg achteruit gegaan.
Jep. Ging gewoon de tankinhoud, plus ruim 3,5 liter in. Best spannend bij een diesel, dat welquote:Op woensdag 23 augustus 2017 17:00 schreef Hyperdude het volgende:
Iemand zijn tank wel eens, bijna, leeg gereden?
Als jij dat geluid hoort en je kijkt er direct naar zijn je schijven echt niet verrot.quote:Op maandag 21 augustus 2017 08:30 schreef boegschroef het volgende:
Zo dit was voor mij een erg teleurstellend weekend met de F11.
Afgelopen week hoorde ik zacht geschaaf van achter komen tijdens het remmen.
Ik keek nog snel even op de computer, maar de remblokken achter konden nog een 20k. Deze waren immers een 40k geleden vervangen toen ik de wagen kocht bij de dealer.
Deze mooie dealer onderhouden bmw had namelijk een volledige onderhoud gekregen inclusief nieuwe remmen bij aanschaf. Nou niet dus...
1. De remblokken waren niet van BMW
2. De slijtindicatoren waren zeker op? Deze was afgeknipt en gesoldeerd.
Wat is nu het ergste: de buitenkant leek nog 'in orde' maar de binnenste blokken zaten op het metaal
Resultaat: Schijven en remmen vervangen.
Ja.quote:Op donderdag 14 september 2017 15:59 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Heb je een nieuwe auto?
Veel schuurplekken op de bodem, uitgezakte stoel? 😄quote:Op donderdag 14 september 2017 17:18 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ja.
Goedkoop gekocht van iemand die er nauwelijks in heeft gereden.
Ja inderdaad. Zelf ook runflat winterbanden en het is een verademing om mn zomer wielen te monteren.. Maar rijd ook nog eens op een BC-Racing schroefset om het even lekker sportief te makenquote:Op zondag 27 augustus 2017 00:12 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Ik vind dat je het vooral merkt bij kleine oneffenheden in de weg, die worden minder geabsorbeerd, bijvoorbeeld putten, rails, etc. Dan stuitert ie wel echt.
Ik vind ze leuk ja! Jammer van die gele accenten. Ik zou zo een ding als daily best willen hebben hoor.quote:Op zaterdag 16 september 2017 17:22 schreef YoshiBignose het volgende:
Best leuk speelgoed hoor, jammer dat ie zo hoog is.
[ afbeelding ]
Ja is van een verhuurbedrijf dat die kleuren als logo heeft, vind het op zich wel geinig staan met het geel van het kenteken Pas als ik in m'n binnenspiegels kijk zie ik hoe smal de i3 is vergeleken met m'n Tesla.quote:Op zaterdag 16 september 2017 17:48 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ik vind ze leuk ja! Jammer van die gele accenten. Ik zou zo een ding als daily best willen hebben hoor.
Meer als luchtsleutel vastrammen.quote:Op zaterdag 23 september 2017 22:43 schreef Hyperdude het volgende:
Afbrekende wielbouten. Dat klinkt een beetje spannend.
Nope. Doordat de onderkogel er eigenlijk uit lag stond het achterwiel naar binnen gedraaid. Dan komen er zijwaarste krachten op waar ze niet voor bedoeld zijn.quote:Op zaterdag 23 september 2017 23:48 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Meer als luchtsleutel vastrammen.
Ebay, alie express, mijngrossierquote:Op maandag 25 september 2017 16:44 schreef MrBanaan1 het volgende:
Iemand hier toevallig nog tips voor websites om onderdelen te bestellen? Armsteun in dit geval. Marktplaats etc. vind ik niks (en ben ik ook niet zo kapot van) en via de originele/officiele dealer is het mij te duur voor wat het me waard is...
Hoeveel zwaarder dan origineel is dat 160 KG 2.8 blokkie?quote:Op dinsdag 26 september 2017 19:02 schreef boegschroef het volgende:
Zojuist een e39 gekocht
Maar dan wel om te slopen... ik ga de 2.8 in mijn e30 leggen.
Das mooi meegenomen.quote:Op dinsdag 26 september 2017 22:07 schreef boegschroef het volgende:
Het is zelfs lichter, orgineel 2 liter blok weegt 173kg.
...
Ik moest aan de 208 GTi denken...quote:Op zaterdag 30 september 2017 08:54 schreef boegschroef het volgende:
Ja een beetje noodgedwongen. Een jaar of 12 geleden een stuurfout gemaakt op circuit zolder... voorkan in de bandenstapel: voorkant in elkaar. Rood bijspuiten werd lastig voor mij gezien de verkleuring dus toen maar besloten de voorkant zwart te spuiten en het op de deur over te laten lopen.
Mooie bak!quote:Op zaterdag 23 september 2017 15:35 schreef OxygeneFRL het volgende:
Mijn beemer rijdt weer goed. Er braken steeds wielbouten af rechtsachter. Bleek de onderkogel er finaal uit te liggen. Meteen andere kant ook laten doen en een draagarm. Weer 600 euro lichter. Daarna heb ik een van de 2 luchtbalgen laten vervangen want die was lek en trof mn auto elke ochtend op de grond aan.
[ afbeelding ]
Maar na de reparatie liep hij rechtsachter nog steeds langzaam leeg: bleek een fucking O ringetje van het luchtslangetje verrot. Daar kwam ik achter nadat ik zeepwater op alle leidingen had gespoten om te zien waar de bubbeltjes kwamen:
[ afbeelding ]
En zojuist heb ik de centreerringen nog even beter passend gemaakt
Voor:
[ afbeelding ]
Na:
[ afbeelding ]
En net effe snel gewassen en gestofzogen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tuurlijk! Wel foto’s plaatsen graag (van je BMW) 😄quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 10:05 schreef Voszje het volgende:
Aan het topic te zien is het hier wel een mannenkliek, mag ik me tķch bij jullie voegen?
Beter dan KLB dus, geen pics van m'n tetten of van m'n zusje.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 10:14 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Tuurlijk! Wel foto’s plaatsen graag (van je BMW) 😄
Het mag wel natuurlijk, we blijven mannen 😉quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 12:57 schreef Voszje het volgende:
[..]
Beter dan KLB dus, geen pics van m'n tetten of van m'n zusje.
Ik moet nog even een mooie shoot met hem maken, maar dit is hem in ieder geval.
[ afbeelding ]
Kijk, dat dacht ik al.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 13:05 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Het mag wel natuurlijk, we blijven mannen 😉
Zo da’s niet mis, welke motor?
Ruslandquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 13:09 schreef Voszje het volgende:
[..]
Kijk, dat dacht ik al.
Het is de 3.0 diesel. Verder is hij vrij 'kaal', maar daar zijn we nu druk mee bezig. Er is een tablet ingebouwd zodat we niet meer de telefoon als navigatie hoeven te gebruiken. Tevens hebben we nu een dashcam in laten bouwen. Kun je ook meteen raden in welk land er wordt rondgereden.
Fijne motor inderdaad. En zeker in Russia is zo een grote bak wel handig voor de veiligheidquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 13:09 schreef Voszje het volgende:
[..]
Kijk, dat dacht ik al.
Het is de 3.0 diesel. Verder is hij vrij 'kaal', maar daar zijn we nu druk mee bezig. Er is een tablet ingebouwd zodat we niet meer de telefoon als navigatie hoeven te gebruiken. Tevens hebben we nu een dashcam in laten bouwen. Kun je ook meteen raden in welk land er wordt rondgereden.
Vandaar ook de keuze, en aangezien ik degene ben die er het meest in rijd.. Wel even wennen, maar het is heerlijk.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 15:32 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Fijne motor inderdaad. En zeker in Russia is zo een grote bak wel handig voor de veiligheid
Ja ik zit altijd tenenkrommend die filmpjes te kijken.. Hoe kunnen mensen zķ slecht rijden?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 15:48 schreef Voszje het volgende:
[..]
Vandaar ook de keuze, en aangezien ik degene ben die er het meest in rijd.. Wel even wennen, maar het is heerlijk.
Ze durven bij de X5 niet echt gekke acties uit te halen, wat een voordeel is. Die filmpjes zijn vaak wel heel bizar, ja.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 16:08 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ja ik zit altijd tenenkrommend die filmpjes te kijken.. Hoe kunnen mensen zķ slecht rijden?
Haha dat scheelt wel ja! Maar in de filmpjes kijken mensen gewoon niet. Blind inhalen, blind uit de parkeerplaats etc. Snap ook wel dat dat natuurlijk de ergste zijn (je kijkt geen filmpjes waar het goed gaat). Ik zou er niet met mijn BMW durven rijden in ieder geval, daar is 'ie me iets te veel voor waard haha Misschien met m'n werkbus wel!quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 16:11 schreef Voszje het volgende:
[..]
Ze durven bij de X5 niet echt gekke acties uit te halen, wat een voordeel is. Die filmpjes zijn vaak wel heel bizar, ja.
Het zijn de extremere (nou ja, voornamelijk domme) situaties, inderdaad. Ik heb met de dashcam namelijk nog geen publicatie waardige beelden geschoten. Maar ik snap je angst.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 16:17 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Haha dat scheelt wel ja! Maar in de filmpjes kijken mensen gewoon niet. Blind inhalen, blind uit de parkeerplaats etc. Snap ook wel dat dat natuurlijk de ergste zijn (je kijkt geen filmpjes waar het goed gaat). Ik zou er niet met mijn BMW durven rijden in ieder geval, daar is 'ie me iets te veel voor waard haha Misschien met m'n werkbus wel!
Als je die hebt, plaats je die wel op FOK! toch?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 16:22 schreef Voszje het volgende:
[..]
Het zijn de extremere (nou ja, voornamelijk domme) situaties, inderdaad. Ik heb met de dashcam namelijk nog geen publicatie waardige beelden geschoten. Maar ik snap je angst.
Uiteraard!quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 16:59 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Als je die hebt, plaats je die wel op FOK! toch?
Hoop met je mee! Stond je 106 XSi niet in V&A?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:11 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Dan ook maar eens een kleine update over mijn auto. De 540i staat nu in afwachting van nieuwe APK. Elk jaar ben ik er weer aan de late kant mee (hij verloopt zondag). Dus hoop dat 'ie goedgekeurd wordt! Heb 'm bij de garage gezet en hij gaat er van de week mee aan de slag. Dus voor nu even kachelen met de 106 XSi Wel wennen, dat 140km/h rijden met ruim 4000tpm
Klopt! Maar die gaat, zolang hij niet verkocht wordt voor goed bod, naar m’n vriendin. Nieuwe bandjes gemonteerd maandag, dus is ‘ie weer veilig!quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:14 schreef Voszje het volgende:
[..]
Hoop met je mee! Stond je 106 XSi niet in V&A?
Het is wel een leuk wagentje.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:24 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Klopt! Maar die gaat, zolang hij niet verkocht wordt voor goed bod, naar m’n vriendin. Nieuwe bandjes gemonteerd maandag, dus is ‘ie weer veilig!
Misschien wel verstandig jah.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 09:06 schreef OxygeneFRL het volgende:...
Binnenkort maar es de wielen laten uitbalanceren bij een betere club dan de kwikfit
Oh geen idee! Kleppendekselpakkingen zijn een jaar terug gedaan iig.quote:Op zondag 8 oktober 2017 19:29 schreef Hyperdude het volgende:
Lekt de V8 op dezelfde plaatsen als een 6?
Kleppendekselpakking en oliefilterhuis?
die van mij lekt ook maar het verhelpen kost wat teveel, dan maar af en toe wat bijvullenquote:Op zondag 8 oktober 2017 18:55 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Oh ja, APK gehaald trouwens Als opmerking wel dat 'ie olie lekt. Had ik al op vakantie gezien maar was ik weer vergeten te melden, anders had 'ie het meteen kunnen nakijken. Twijfel nog of ik dat nog moet doen voordat ik weer naar Frankrijk ga.. Eens vragen of 'ie überhaupt nog tijd heeft volgende week.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |